Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste
Acties:
  • 581.000 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik vraag me trouwens af. Stel ik koop voor honderd euro een tweedehands computer van iemand waar een private key op staat met toegang tot 1000 bitcoins. Mag ik die dan uitgeven?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:27
rickiii schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:39:
Ik vraag me trouwens af. Stel ik koop voor honderd euro een tweedehands computer van iemand waar een private key op staat met toegang tot 1000 bitcoins. Mag ik die dan uitgeven?
haha het is precies te vergelijken met, "ik heb een 2dehands auto gekocht en nu zit daar een tas met geld bla bla verstopt in de auto"

het geld is niet traceerbaar naar een eigenaar precies als fiatgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
fuqua schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:48:
[...]
haha het is precies te vergelijken met, "ik heb een 2dehands auto gekocht en nu zit daar een tas met geld bla bla verstopt in de auto" het geld is niet traceerbaar naar een eigenaar precies als fiatgeld.
Niet helemaal, omdat de oorspronkelijke eigenaar misschien nog een kopie heeft.
Dus nu zijn er eventueel twee eigenaren. Ik zou eerder zeggen... dat je een auto koopt met een kaart waarop de locatie staat van een zak met geld verborgen in het bos.

Mag ik dan in het bos gaan zoeken en kijken of dat geld er echt ligt... en als dat zo is, mag ik dat dan uitgeven? Of moet ik het aangeven bij de politie zoals met een echte zak geld?

[ Voor 27% gewijzigd door rickiii op 20-11-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Net even contact gehad met Bitonic, aardige mensen. Was handmatige controle nodig (sms kwam niet binnen). Netjes, ging meteen door ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Phyxion op 20-11-2013 09:55 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
Ik zou nog even wachten met kopen totdat de bodem van deze neerwaartse spiraal is bereikt. :) Kan best een duur geintje worden anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ach, you win some you lose some, it's all a game :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 20:49
Ben net op tijd ingestap lol :P verlies is nu maar een euro of 4

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
Viperke schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:57:
Ik zou nog even wachten met kopen totdat de bodem van deze neerwaartse spiraal is bereikt. :) Kan best een duur geintje worden anders
Die is bijna bereikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Mooi he, hoe mensen eerst helemaal gek werden, omdat de prijs over de 200 euro ging toen deze stijging begon. Nu zit ie rond de 400 en vinden mensen het allemaal alweer 'laag' en 'teleurstellend'. We hebben het nog niet over een week. Geeft wel het perspectief aan voor de mensen die nog twijfelen om in te stappen rond deze 'hoge' bedragen. Wat is hoog? Als dat ding van 200 naar 400 kan, kan ie ook van 400 naar 800 of 1000... ben erg benieuwd hoe dit er over nogmaals een week uitziet.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Tsja, dat is koffiedik kijken, maar ik verwacht dat het weer omhoog gaat als US wakker wordt, net als de laatste paar dagen. We shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
Grombl, bijna 24u geleden geld overgemaakt naar Kraken, staat er nog steeds niet op. Net nog gekeken, en het IBAN en referencenummer kloppen gewoon.

eigenlijk hoop ik gewoon dat het er opeens erop staat, nu ik publiekelijk heb geklaagd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx.. Misschien een domme vraag hoor, maar nu hij zo laag staat.
Stel ik koop 1 bitcoin nu voor a 440 euro ...
En morgen als hij weer hoog staat verkoop ik hem weer voor 540, snel 100 euro verdiend toch?
Waarom doen meerdere dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:01:
En morgen als hij weer hoog staat verkoop ik hem weer voor 540, snel 100 euro verdiend toch?
Omdat niemand zeker weet dat hij morgen weer op 540 staat. En ik heb geen 440 euro over om zomaar te gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:41
Klopt!

Nou hum omdat hij ook 200 euro omlaag kan?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
Ja dat is zo, maar het kan ook verder gaan zakken. Het is moeilijk te peilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:19
Tja hij kan ook 340 omlaag ;-)

Ik heb wel vertrouwen op de middel-lange termijn, maar voor de korte termijn is het risico immens

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Volgens mij doen meerdere dit wel...
En als ie zakt, dan wacht je gewoon tot ie weer hoog is. Enige is dat je dat wel moet kunnen volhouden en dat je het geld op dat moment dus niet hebt, dus je moet van te voren weten of je het evt zou kunnen missen.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
mat.hi.as schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:01:
Grombl, bijna 24u geleden geld overgemaakt naar Kraken, staat er nog steeds niet op. Net nog gekeken, en het IBAN en referencenummer kloppen gewoon.

eigenlijk hoop ik gewoon dat het er opeens erop staat, nu ik publiekelijk heb geklaagd :P
Ik wacht al 8 dagen (8 !!) op mn geld op bitstamp ...
Overgeschreven op 12/11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:45

Sneek

Tweaker

Bitcoins kopen/verkopen is leuk als je van gokken houdt. Bitcoins zijn nu zo'n 500$ waard maar ze kunnen zo naar $50 of naar $1000 schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:41
devastator83 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:07:
[...]

Overgeschreven op 12/11
Het is echt insane druk denk ik! Kom ook al moeilijk op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
DeMoN schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:04:
[...]

Volgens mij doen meerdere dit wel...
En als ie zakt, dan wacht je gewoon tot ie weer hoog is. Enige is dat je dat wel moet kunnen volhouden en dat je het geld op dat moment dus niet hebt, dus je moet van te voren weten of je het evt zou kunnen missen.
Ik zal eerlijk toegeven dat ik ook zo ingestapt ben. Alleen door me in te lezen over het onderwerp (stukken die hier gepost worden) ben ik deze vorm van valuta wel meer gaan waarderen. We zien het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
rickiii schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:39:
fuqua schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:48:
[...] haha het is precies te vergelijken met, "ik heb een 2dehands auto gekocht en nu zit daar een tas met geld bla bla verstopt in de auto". het geld is niet traceerbaar naar een eigenaar precies als fiatgeld.
rickiii schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:55:
Niet helemaal, omdat de oorspronkelijke eigenaar misschien nog een kopie heeft.
Dus nu zijn er eventueel twee eigenaren. Ik zou eerder zeggen... dat je een auto koopt met een kaart waarop de locatie staat van een zak met geld verborgen in het bos.

Mag ik dan in het bos gaan zoeken en kijken of dat geld er echt ligt... en als dat zo is, mag ik dat dan uitgeven? Of moet ik het aangeven bij de politie zoals met een echte zak geld?
Ik heb het trouwens hierover
http://nationalreport.net...rth-bitcoins-garage-sale/
Het kan dus ook nog zijn dat zijn buurman niet eens de oorspronkelijke eigenaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
is er ook een bitonic variant voor belgie te vinden (ivm het snel geld overschrijven / bitcoins kopen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:05
Hoe werkt het deposit account van Kraken precies? Ik heb daar geld naar overgemaakt (wat overigens nog onderweg is), als dat straks beschikbaar is kan ik daat XBT voor kopen. Zodra ik die op een moment weer verkoop, komt dat geld dan weer op mijn account te staan. Toch? Gaat hier nog tijd overheen? Vervolgens zou ik dan kunnen kiezen om het geld wat op mijn account staat te besteden een nieuwe bitcoins of het uit te laten keren. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
fuqua schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:34:
is er ook een bitonic variant voor belgie te vinden (ivm het snel geld overschrijven / bitcoins kopen) ?
Zijn er eigenlijk fatsoenlijke (d.w.z. snelle en onomkeerbare) online betaalmethoden in België, vergelijkbaar met iDeal in Nederland?

Zolang dat er niet is zal niemand zich er aan wagen denk ik, want wie middelen als paypal of credit cards accepteert gaat direct failliet :) (door mensen die na ontvangst van hun bitcoins de betaling chargebacken enz, als webshop trek je dan altijd aan het kortste eind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Jace / TBL schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:38:
[...]

Zijn er eigenlijk fatsoenlijke (d.w.z. snelle en onomkeerbare) online betaalmethoden in België, vergelijkbaar met iDeal in Nederland?

Zolang dat er niet is zal niemand zich er aan wagen denk ik, want wie middelen als paypal of credit cards accepteert gaat direct failliet :) (door mensen die na ontvangst van hun bitcoins de betaling chargebacken enz, als webshop trek je dan altijd aan het kortste eind)
jazeker die zijn er, mister cash is denk ik toch wel de meest bekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:51
devastator83 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:07:
[...]
Overgeschreven op 12/11
Ik heb een paar weken geleden 9 dagen moeten wachten. En toen was het minder druk en hadden ze geen problemen met hun banking software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Criminelis schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:36:
Hoe werkt het deposit account van Kraken precies? Ik heb daar geld naar overgemaakt (wat overigens nog onderweg is), als dat straks beschikbaar is kan ik daat XBT voor kopen.
Klopt.
Zodra ik die op een moment weer verkoop, komt dat geld dan weer op mijn account te staan. Toch?
Klopt.
Gaat hier nog tijd overheen?
Zodra de Bitcoins verkocht zijn krijg je direct de euros in je Kraken account. Nadat je een order hebt geplaatst kun je live zien hoe je Bitcoin-balans terugloopt en je euro-balans oploopt.
Vervolgens zou ik dan kunnen kiezen om het geld wat op mijn account staat te besteden een nieuwe bitcoins of het uit te laten keren. Klopt dit?
Klopt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Rannasha schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:41:
[...]

Klopt.

[...]

Klopt.

[...]

Zodra de Bitcoins verkocht zijn krijg je direct de euros in je Kraken account. Nadat je een order hebt geplaatst kun je live zien hoe je Bitcoin-balans terugloopt en je euro-balans oploopt.

[...]

Klopt.
Kun je op kraken ook eerst euro's ontvangen zonder tier 2 verified te zijn (stel dat ik vanaf een andere wallet XBT overmaak naar Kraken en ze daar verkoop voor EUR)? Zodat je ze dus wel hebt in een containertje op die site, maar je ze pas kunt laten uitbetalen als je verified bent?

edit: nee, kan dus niet, krijg je direct duidelijk te zien. Jammer. Dan moet ik eerst maar een verifyen..

[ Voor 14% gewijzigd door DeMoN op 20-11-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 13:54
DeMoN schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:44:
[...]

Kun je op kraken ook eerst euro's ontvangen zonder tier 2 verified te zijn (stel dat ik vanaf een andere wallet XBT overmaak naar Kraken en ze daar verkoop voor EUR)? Zodat je ze dus wel hebt in een containertje op die site, maar je ze pas kunt laten uitbetalen als je verified bent?
Zou het er niet op gokken, maar het enige wat je nodig hebt is je account ID welke in je settings terug kunt vinden.
Ik heb overigens 2 dagen moeten wachten op de verify.
Had even een support ticket gemaakt en nog geen 1uur later was ik verified :).
Edit: Dat kan wel ja, (btc verhaal) gaat alleen om storten in EUR.

[ Voor 4% gewijzigd door sheepsonn op 20-11-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
[...]

Je kunt ze ontvangen als je Bitcoins of Litecoins verkoopt. Hiervoor is tier 1 verificatie voldoende. Om euros van en naar een externe partij (zoals je bankrekening) te verplaatsen heb je minstens tier 2 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:07
[...]

In principe niet, want de gegevens voor SEPA betalingen zijn niet te zien als je niet tier 2 bent. Ik kan je wel vertellen waar je de gegevens kan vinden, want die zijn los wel beschikbaar, maar ik zou het er niet op gokken :) Maar t1 en t2 verificatie duurde vannacht om 1 uur (toen ik registreerde) slechts een kwartiertje!

edit: koers blijft maar dalen trouwens... heb nog nooit zoveel BTC beschikbaar gezien op bitonic! ;) Ik wacht nog even af

[ Voor 7% gewijzigd door Micr0mega op 20-11-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Rannasha schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:47:
[...]

Je kunt ze ontvangen als je Bitcoins of Litecoins verkoopt. Hiervoor is tier 1 verificatie voldoende. Om euros van en naar een externe partij (zoals je bankrekening) te verplaatsen heb je minstens tier 2 nodig.
Nah, begint meteen te mekkeren:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YUf4JUh.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Ah ok, dan kun je alleen tussen crypto-currencies handelen. Tier 2 hoort zo gepiept te zijn daarentegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Ik snap Kraken nog niet helemaal. Heb net even wat geklikt (als Tier2) om 0.01XBT te kopen voor 4 euro, en nu is de order submitted. Ik heb echter nog nergens Euro's achtergelaten??

edit: en nu toch gecancelled:
Order buy 0.01000000 XBTEUR @ market
Conditional Close ——
Status Canceled
Reason Market price protection

[ Voor 30% gewijzigd door catchingfire op 20-11-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Gebruikt er iemand van jullie interessante ifttt.com recepten in combinatie met Bitcoin?

Meldingen bij prijsveranderingen, ontvangen BTC, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

catchingfire schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:59:
Ik snap Kraken nog niet helemaal. Heb net even wat geklikt (als Tier2) om 0.01XBT te kopen voor 4 euro, en nu is de order submitted. Ik heb echter nog nergens Euro's achtergelaten??

edit: en nu toch gecancelled:
Order buy 0.01000000 XBTEUR @ market
Conditional Close ——
Status Canceled
Reason Market price protection
Market price protection wil zeggen dat je in je orderscherm een limit moet opgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Maar ik begrijp niet hoe ik een order kan submitten zonder eerst ergens euro's naar over te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitonic.nl is de afgelopen 2 dagen wel erg duur geworden. Zit momenteel bijna 100 dollar boven Mt Gox (die al niet echt representatief is voor Europa m.i.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
Koers gaat nog steeds flink omlaag zeg... Poeh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:07:
Bitonic.nl is de afgelopen 2 dagen wel erg duur geworden. Zit momenteel bijna 100 dollar boven Mt Gox (die al niet echt representatief is voor Europa m.i.)
Tja, ze hebben alle recht om zoveel te vragen als ze kunnen zolang mensen blijven kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:07:
De enige manier om voor ons om bitcoins in te kopen, is door een hoge prijs de bieden. Wij kopen dus ook ruim boven mtgox en bitstamp in. En ja, deze bitcoins vliegen de deur uit omdat de vraag gewoon hoog is. Dus hoezo niet echt representatief?

Ik snap dat jullie graag naar andere exchanges kijken, maar Bitstamp heeft nu al bijna een week problemen met hun bank, waardoor mensen daar niet kunnen kopen en mtgox heeft al maanden problemen daarmee.

Wij zitten echt in het zelfde schuitje als jullie hoor, wij kunnen niet stiekem heel goedkoop bitcoins kopen op bitstamp, want al ons geld is daar al dagen op.

[ Voor 10% gewijzigd door komkommer op 20-11-2013 11:14 ]

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Heb mijn aantal bitcoins op BTC-e op 2 dagen tijd bijna verdubbeld door slimme koop en verkoop orders te doen :) straks ze maar weer eens op mijn wallet transferren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Hipska schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:14:
Heb mijn aantal bitcoins op BTC-e op 2 dagen tijd bijna verdubbeld door slimme koop en verkoop orders te doen :) straks ze maar weer eens op mijn wallet transferren.
Tussen welke currencies handel je dan? Kun je iets meer uitwijken, dit zijn de zaken die dit topic zo interessant maken :) Ga er nu ook zelf mee aan de slag, tier 2 aangevraagd op kraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Ahh yeah ruim 0,06btc winst in 1 dag door goed te kopen/verkopen.

Ben ik blij dat ik er gister ben achtergekomen dat je auto sale/buy kan doen met bepaalde bedragen. Lang leven n00b zijn.

Waardoor ik met deze prijs slechts 0,50€ verlies maak.

[ Voor 63% gewijzigd door green-tea op 20-11-2013 11:20 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komkommer schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:13:
[...]

De enige manier om voor ons om bitcoins in te kopen, is door een hoge prijs de bieden. Wij kopen dus ook ruim boven mtgox en bitstamp in. En ja, deze bitcoins vliegen de deur uit omdat de vraag gewoon hoog is. Dus hoezo niet echt representatief?

Ik snap dat jullie graag naar andere exchanges kijken, maar Bitstamp heeft nu al bijna een week problemen met hun bank, waardoor mensen daar niet kunnen kopen en mtgox heeft al maanden problemen daarmee.

Wij zitten echt in het zelfde schuitje als jullie hoor, wij kunnen niet stiekem heel goedkoop bitcoins kopen op bitstamp, want al ons geld is daar al dagen op.
No doubt dat de verkopen uitstekend gaan. De vraag is nog steeds groot inderdaad. Het representatieve gedeelte ging over Mt Gox in dit geval.

Wat mij opvalt dat circa 2 dagen geleden jullie prijs onder Mt Gox en boven Bitstamp lag. Die verhouding is nu weg, de reden hiervan heb je zojuist uitgelegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
komkommer schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:13:
[...]

Ik was inderdaad aangenaam verrast dat jullie geboden prijs hoger ligt dan op bitstamp, want ik dacht dat dit vroeger anders was? In ieder geval een goede rede voor mij om mijn coins aan jullie te verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Wat was de IRC ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:52

KoudeAardbei

Moderator

Nounou, volume op kraken is weer fantastisch :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Waar kan je dit volume vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
DeMoN schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:16:
[...]

Tussen welke currencies handel je dan? Kun je iets meer uitwijken, dit zijn de zaken die dit topic zo interessant maken :) Ga er nu ook zelf mee aan de slag, tier 2 aangevraagd op kraken
Ik handelde tussen USD en XBT en plaatse orders die een kleine afstand van de huidige prijs lagen, maar die volgens mijn verwachting wel binnenkort gehaald zouden kunnen worden. Ik keek ook niet constant naar de koers, want als ik constant op de site zat, dan had ik wel meer winst kunnen maken. (bv je plaats order om te verkopen vanaf 644 en dan stijgt de koers door naar bijna 700)

Ik ben ook niet geverifieerd op BTC-E alsook niet op bitcoin.de (ergens anders ook niet eigenlijk). Op bitcoin.de koop ik af en toe een beetje bitcoins als de prijzen laag staan, waardoor ik niet over het jaarlijks limiet ga. Al moet ik hierbij zeggen dat ik nog niet echt heel veel gehandeld heb en volgend jaar waarschijnlijk wel ga moeten verifiëren om meer te kunnen handelen dan de limiet. Naar BTC-e stuur ik dan bitcoins waarmee ik handel tussen USD en winsten e.d. stuur ik terug naar mijn eigen wallet. Als ik eventueel wil uitcachen verkoop ik ze weer met bitcoin.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken jullie je kraken.com als wallet ook?
Of gebruik je hier je lokale tool of app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:29:
Gebruiken jullie je kraken.com als wallet ook?
Of gebruik je hier je lokale tool of app voor?
Altijd een lokale wallet gebruiken. Het is misschien iets minder makkelijk als je meerdere pc's gebruikt, maar het is stukken veiliger. Als Kraken (of welke website dan ook) opeens offline is, kun je niet meer bij je coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 13:30
Iemand plaatst eventjes een buy ordertje op btc-e..: 8)7

price BTC USD
444.7 82.63231464 36746.5903204

Wel gelijk de koers in de lift :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu komt de volgende (domme?) vraag haha

Vele hier sturen geld naar naar hun kraken.com via SEPA om vervolgens bitcoins te kopen.
Dan komen ze toch in je kraken.com wallet terecht?

Sluis je ze dan meteen weer door naar je lokale wallet?
Of hoe doe jij dat dan Rannasha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:35:
Nu komt de volgende (domme?) vraag haha

Vele hier sturen geld naar naar hun kraken.com via SEPA om vervolgens bitcoins te kopen.
Dan komen ze toch in je kraken.com wallet terecht?

Sluis je ze dan meteen weer door naar je lokale wallet?
Of hoe doe jij dat dan Rannasha?
Bitcoins die ik niet worden gebruikt om te handelen of ergens geinvesteerd zijn haal ik naar m'n lokale wallet.

Als ik dus coins zou kopen op, bijvoorbeeld, Kraken, dan hou ik het volgende proces aan:
1. SEPA deposit naar Kraken.
2. Bitcoins kopen, die komen in m'n Kraken-account.
3. Withdrawal van Kraken naar m'n eigen wallet.

Als ik van plan ben om actief te blijven handelen (buy low, sell high, je kent het wel :P) dan laat ik de Bitcoins staan op de exchange.

Zelf heb ik mijn coins vaak op just-dice.com geinvesteerd. Dat is een gok-site waar je in plaats van gokken ook kunt investeren in de bankroll van het huis. Dan verdien je dus wanneer gokkers verliezen en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Ik vind BTC-E de overzichtelijkste site, maar kan mijn coins daar nog niet weghalen omdat ik me nog geen 3 dagen geleden heb aangemeld. Euro's uitbetalen is daar nogal duur. De prijs voor een uitbetaling is (nu) ook lager dan b.v. Bitstamp of Kraken.

Kraken vind ik erg onoverzichtelijk, maar voor deposit/withdrawal schijnt deze betrouwbaar te zijn heb ik hier de afgelopen dagen gelezen.

Bitstamp? De site is om de haverklap uit de lucht, krijg nu security errors dat ik geblocked ben. Ik heb er nog een support ticket open staan. Handelt ook in USD en niet in EUR dus dat is weer een extra rekenslag.

Vergeet niet de code die je krijgt in te vullen als je geld overmaakt naar een exchange. ;-)

Verder gewoon lol aan beleven en niet gokken met geld dat je niet kan missen.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Hmm, -17 Litecoins op litecoins.nl???

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
BitStamp was mijn favoriet, maar heeft de laatste 2 dagen forse technische problemen.

Kraken werkt goed, de interface is niet de handigste, maar daar wen je aan. Het voornaamste nadeel is dat volume op Kraken nog erg laag is, waardoor grotere aan-/verkopen vaak niet echt te doen zijn zonder prijs gigantisch te verschuiven.

BTC-E handel ik alleen als ik altcoins heb. Euro deposits en withdrawals daar zijn niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Laatst online: 28-04 19:33
Is het verstandig om ook bij het versturen van een exchange naar je eigen wallet, of tussen wallets, de extra miner fee toe te voegen? of is dat zonde van t geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
kloos2 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:52:
Is het verstandig om ook bij het versturen van een exchange naar je eigen wallet, of tussen wallets, de extra miner fee toe te voegen? of is dat zonde van t geld?
Ja, dat zou ik altijd doen. De meeste wallet-software doet dit automatisch.

Zonder een fee heeft je transactie een hele lage prioriteit en met de hoeveelheid transacties die er de laatste weken over het netwerk gaan, kan het zo gebeuren dat je vele uren moet wachten tot je transactie bevestigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
KoudeAardbei schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:25:
Nounou, volume op kraken is weer fantastisch :')
24 uur volume van 400 is toch wel één van de hogere aantallen van de afgelopen weken afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha Bitonic heeft geen euro's meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ja, wij hebben een aantal transacties ontvangen die al 48 uur aan het wachten op een confirmation.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:38
Ben erg benieuwd geraakt naar het handelen van BitCoins. Heb net een account aangemaakt op Kraken en daar een x-bedrag naar toe getransferred. Dit zal dus in alle waarschijnlijkheid morgen aankomen. Dan maar eens zien hoe alles daar werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
RobinFoot schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:27:
Ben erg benieuwd geraakt naar het handelen van BitCoins. Heb net een account aangemaakt op Kraken en daar een x-bedrag naar toe getransferred. Dit zal dus in alle waarschijnlijkheid morgen aankomen. Dan maar eens zien hoe alles daar werkt...
Is je account al minstens tier1 geverifieerd? Als je deposit voordat je geverifieerd bent dan kan je account tijdelijk gelocked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Ik kan niks withdrawalen bij kraken. What is going on. Ik moet aan het rad draaien om geld te maken. 8)

[ Voor 31% gewijzigd door green-tea op 20-11-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m19 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:29:
[...]

Is je account al minstens tier1 geverifieerd? Als je deposit voordat je geverifieerd bent dan kan je account tijdelijk gelocked worden.
bij tier2 kan je pas geld sturen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepcalm
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10-2023
Weet iemand hoe je een account verwijdert op kraken.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Hebben jullie een favo app op Android om de XBT koers in de gaten te houden? Ik vul nu steeds in de Bitonic App verkoop mode iets in om even te checken, lijkt me niet optimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

widget downloaden :) ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:38
m19 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:29:
[...]

Yes, Tier-2 verified.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
welke widget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitcoin widget..
Zo heet hij ook :)

Ps.. Hij blijft dalen nu zeg!!.. goed moment om in te kopen lijkt me.

Kijken jullie in euros of in USD op http://bitcoinwisdom.com/ ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Ok, https://just-dice.com is niet voor mij weggelegd :( Gelukkig maar klein bedrag laten verdampen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm wat kan je daar precies doen? :O
Soort roulette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:44:

Ps.. Hij blijft dalen nu zeg!!.. goed moment om in te kopen lijkt me.

Kijken jullie in euros of in USD op http://bitcoinwisdom.com/ ?
Ik kijk in USD, maar koop met EUR op kraken.

Overigens begint het nu eindelijk weer te stijgen, gelukkig maar want mijn laatste aankopen waren op 450 euro en hadden vannacht net niet de verkoop gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik snap het niet helemaal. Ik wil geld overschrijven naar Kraken, wat op een Brits adres staat ingeschreven. Echter, hun bank is in Duitsland. Als ik via ING een internationale overschrijving wil doen dan moet ik eerst een land invullen, welke van de twee moet ik dan hebben?

Óf, kan ik gewoon een normale overschrijving doen met het IBAN nummer aangezien het gewoon SEPA is?

.edit: aan hun IBAN te zien moet ik denk ik voor Duitsland kiezen, en ING klaagt ook niet als ik een normale overschrijving doe met alleen het IBAN :)

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 20-11-2013 12:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:47:
Mmm wat kan je daar precies doen? :O
Soort roulette?
Je klikt op die site op deposit. Daarna maak je over naar dat adres. Dat zie je dan in je balance op die site. Erg snel en makkelijk. Daarna stel je je winst chance in en bepaal je of je hi of lo dobbelstenen rolt. Als je winstkans op 90% zet en je rolt lo, dan win je erg vaak natuurlijk (als je onder de 90 van de 100 rolt win je). Easy money, echter werkt het ook de andere kant op. Valt ie dan toch hoog dan ben je iets meer geld kwijt.
Ik begon net en drukte 10x op roll lo en ging best lekker :P Probleem is dat je bijna altijd te lang doorgaat.

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 20-11-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Ja zelfde als het leuke rad, heb ik gister toch wel wat geld meegemaakt door op de juiste tijd te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-04 01:19
.oisyn schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:49:
Ik snap het niet helemaal. Ik wil geld overschrijven naar Kraken, wat op een Brits adres staat ingeschreven. Echter, hun bank is in Duitsland. Als ik via ING een internationale overschrijving wil doen dan moet ik eerst een land invullen, welke van de twee moet ik dan hebben?

Óf, kan ik gewoon een normale overschrijving doen met het IBAN nummer aangezien het gewoon SEPA is?
Ik heb net het iban nummer gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 13:54
gijsvogel schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:51:
[...]

Ik heb net het iban nummer gebruikt
Plus adres e.d. is niet verplicht om in te vullen (bij ABN dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
sheepsonn schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:53:
[...]

Plus adres e.d. is niet verplicht om in te vullen (bij ABN dan).
Bij ING ook niet,

Heb net alleen banknaam, IBAN nummer, bedrag en referentie ingevuld.
We gaan wel zien wanneer het aankomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:43
waar kan ik bij BTC-E geld storten zoals ik ook bij Kraken.com heb gedaan.
het inschrijven lukt me bij BTC-E nog wel maar dan zal ik toch een tegoed ergens moeten storten om te kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Laatst online: 06-09 12:26
Je kan toch gewoon naar Finances gaan en dan op deposit drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
gijsvogel schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:56:
[...]

Bij ING ook niet,

Heb net alleen banknaam, IBAN nummer, bedrag en referentie ingevuld.
Banknaam :? Gewoon de begunstigde toch? Oftewel, "Kraken, hutsefluts Ltd."

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btc-e transfer; pcies, daar sepa kiezen en dan zie je de details voor de transfer.
2 dagen geleden ook gedaan; wacht alleen nog op mijn funds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:43
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:08:
btc-e transfer; pcies, daar sepa kiezen en dan zie je de details voor de transfer.
2 dagen geleden ook gedaan; wacht alleen nog op mijn funds....
? zie geen transfer, pcies en kan dus geen sepa overboeking doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Baal ervan dat ik gisteravond niet ben uitgestapt toen ik m'n inleg er nog uit kon krijgen :')

Als ik vanavond nog een keer die kans krijg doe ik het. Maar ik vrees van niet. Bye bye money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rechtsboven zie je "finances".
dan krijg je een lijstje met currencies; ik neem aan dat je euro's wilt overmaken om te handelen.
naast EUR zie je deposit - withdraw; je wilt een deposit maken.
dan komt er een pull-down; daar kies je sepa.
dan zie je de details voor de transfer.
dit moet je gebruiken om met je eigen telebanking je geld over te maken.

Beneficiary IBAN:xxx
Details of Payment: xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Wouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:18:
Baal ervan dat ik gisteravond niet ben uitgestapt toen ik m'n inleg er nog uit kon krijgen :')

Als ik vanavond nog een keer die kans krijg doe ik het. Maar ik vrees van niet. Bye bye money.
Of gewoon een beetje geduld hebben, de kans is momenteel een stuk groter dat de koers uiteindelijk stijgt dan blijft dalen.
De reden waarom het nu daalt is omdat de koers zich weer corrigeert na de spike van maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Jij zegt het. Ik geloof het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Wouter schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:21:
Dan had je never nooit bitcoins moeten kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
Dan zou ik ze nu verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floesh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Correctie gaat nog even door en dat zijn de mooiste koopmomenten, zie crash april 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Koop er nog een paar man, nu is ie laag :P
floesh schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:23:
Correctie gaat nog even door en dat zijn de mooiste koopmomenten, zie crash april 2013
:') Paniek!! Sell! :D

[ Voor 37% gewijzigd door DeMoN op 20-11-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Stel je hebt 3000 btc,wie kan dat in godsnaam uitbetalen....

ik heb zelf 0.1 btc gekocht,maar ik vind het niets,waar kan ik deze het beste verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

Mijn Tier 2 is nog steeds niet verwerkt. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om de SEPA betalingsgegevens hier te posten? Ik neem aan dat mijn personal-account-id dan in de omschrijving moet.. Aangezien SEPA toch 1-2 werkdagen duurt...
Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Bitcoin IRC-Kanaal!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst.
Elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.