Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:56:
Aan het twijfelen door de review van The Verge...
Heeft iemand de iPhone 5 gehad en nu over naar de N5 ?
Hoe ligt de N5 in de hand ? is die echt te groot voor normale handen ?
Vooral de groote van de N5 weet ik niet of ik dat relaxed vindt..
En is de camera echt zo slecht ?
Hij ligt lekker in de hand vind ik, een stuk beter dan mijn HTC One X met vergelijkbare afmetingen. Het helpt als je je verdiept in apps die gebruik met een hand vereenvoudigen. Zo gebruik ik Pie Control, waarmee je met een swipe van de randen van het scherm bijvoorbeeld de notificatiebalk kunt uitvouwen. Dan hoef je dus geen rare beweging met je duim te maken om de bovenste rand van het scherm aan te raken. Maar maak je geen illusies: een iphone 5 ligt beter in de hand, daar kom je niet om heen.
Wie zegt dat de camera zo slecht is? De camera
software, die is echt slecht ja. De foto's die eruit komen, zijn niet slechter dan die van mijn One X, al heb ik ze nog niet heel uitgebreid vergeleken. Ik ben iig blij dat het geen achteruitgang is, want de foto's van de One X zijn goed. Zoals ik al zei is de camera software bedroevend: geen burst mode of iso controle en dat soort dingen. Ik vind de sluiter ook traag: ik maak graag foto's van mijn hond tijdens het wandelen, en een bewegend object fotograferen is best moeilijk. Het is me nog niet gelukt om een blur-vrije foto te maken in zo'n geval. Ik heb ook een HTC One gehad, en wat dat betreft is dat een fenomenaal toestel: dankzij de supersnelle burst mode had ik altijd een scherpe foto van mijn hond. Dat gaat met een Nexus 5 moeilijk worden vrees ik.