[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.197 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 23:50

SpX

Cowboy_Henk schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:02:
[...]

Ik zou mijn smartphone nooit gebruiken op het strand dus tja.

Maar mijn defy is denk ik wel een zeer stevige phone, hij is al ontelbare keren gevallen en werkt nog steeds. Maar ja die bestaat enkel uit plastiek en het gorilla glass generatie 1 scherm.

Ach ik zie wel. Ik spaar nu dus voor een Nexus 5. Ik zou eigenlijk maar zo'n 300 euro willen uitgeven dus ik denk dat ik een half jaar ofzo moet wachten?

Als je de prijs evolutie ziet (tweakers pricewatch) van de nexus 4 dan is die ook op 6 maand (februari - sept super hard gezakt

[afbeelding]
Grote verschil is wel dat de NL winkels die de N4 hier vroeg verkochten er absurd hoge prijzen voor durfde te vragen. Nu in de N5 direct hier beschikbaar en is de prijs 399 euro tijdens de launch (in NL). Aangezien de nexus jaarlijks word vernieuwd zullen ze niet lager gaan worden dan 349 schat ik tijdens de eerste 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillman5100
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2023
Is er al iets bekend over die hoesjes, en flip covers die ook uit zouden moeten komen? Die wil ik er namelijk wel graag gelijk bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:09
Hillman5100 schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:40:
Is er al iets bekend over die hoesjes, en flip covers die ook uit zouden moeten komen? Die wil ik er namelijk wel graag gelijk bij hebben.
ik verwijs je graag hier naar: Accessoires voor de Google Nexus 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:57
Is het trouwens mogelijk dat over een tijdje de onderdelen wat makkelijker te koop zijn en je de zwarte en witte achterkant kan kopen? Misschien leuk om eens in de zoveel tijd te wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 23:20

ap3nr0ts

hoi

Beh. Ik weet 99,9 procent zeker dat ik een stofje onder mijn scherm heb. Hij is nog niet verder geweest dan de fase 'alleen in broekzak en op zachte oppervlakken zoals boeken' en de buitenkant van de display is zo glad als maar zijn kan. Toch zie ik altijd een klein zwart puntje dat op een dode pixel lijkt. Terugsturen dan maar. :( Heb al een D.O.A.-verzoek-bon. Hopelijk heeft de rest hier meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Dubrillion schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:00:
Is het trouwens mogelijk dat over een tijdje de onderdelen wat makkelijker te koop zijn en je de zwarte en witte achterkant kan kopen? Misschien leuk om eens in de zoveel tijd te wisselen :)
De achterkant zit vast, zo makkelijk gaat dat dus niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
ap3nr0ts schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:03:
Beh. Ik weet 99,9 procent zeker dat ik een stofje onder mijn scherm heb. Hij is nog niet verder geweest dan de fase 'alleen in broekzak en op zachte oppervlakken zoals boeken' en de buitenkant van de display is zo glad als maar zijn kan. Toch zie ik altijd een klein zwart puntje dat op een dode pixel lijkt. Terugsturen dan maar. :( Heb al een D.O.A.-verzoek-bon. Hopelijk heeft de rest hier meer geluk.
Ik heb precies hetzelfde...rechts beneden...echter is het geen dooie pixel, maar iets wat er tussen zit..ik denk een stofje....en een losse power knop! Maar daar zal ik het niet meer over hebben..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

JudgeTreve schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:06:
[...]

Ik heb precies hetzelfde...rechts beneden...echter is het geen dooie pixel, maar iets wat er tussen zit..ik denk een stofje....en een losse power knop! Maar daar zal ik het niet meer over hebben..... ;)
Irritant, maar zitten er dan naden tussen de bezel en het scherm dat er stof in kan komen of is dit tijdens het productieproces gebeurt?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 19:34
SpX schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:32:
[...]

Grote verschil is wel dat de NL winkels die de N4 hier vroeg verkochten er absurd hoge prijzen voor durfde te vragen. Nu in de N5 direct hier beschikbaar en is de prijs 399 euro tijdens de launch (in NL). Aangezien de nexus jaarlijks word vernieuwd zullen ze niet lager gaan worden dan 349 schat ik tijdens de eerste 6 maanden.
Zeg nou zelf 399 is alsnog absurd hoog.
Ok niet zo hoog als bij de nexus 4 maar nog steeds te hoog een realistische prijs had 325 gewees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:09
Precies veel dode pixels :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overv
  • Laatst online: 21-08 20:02
Ik heb net even een foto met m'n Galaxy Nexus en Nexus 5 gemaakt om te vergelijken en het is echt een verschil van dag en nacht, zelfs met redelijk goed licht. De HDR+ en OIS zijn echt goede toevoegingen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2399384/gnexvsn5t.jpg

(Klik om details te zien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 16:07
Is Google Now echt uit te schakelen zoals voorheen in 4.2/4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

JaySparda schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:26:
Is Google Now echt uit te schakelen zoals voorheen in 4.2/4.3?
Jup, als je een widget toevoegd heb je een optie.. instellingen.. daar kun je het uit en aan zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door Brummetje op 03-11-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 16:07
Gelukkig, ik was bang dat het te 'intrusive' zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:15

GforceNL

Out of memory....

tril motor = trilfunctie...

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Laatst online: 20-09 23:20

ap3nr0ts

hoi

Slasher schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:20:
[...]

Irritant, maar zitten er dan naden tussen de bezel en het scherm dat er stof in kan komen of is dit tijdens het productieproces gebeurt?
Geen idee. Het viel me vandaag pas op. Dus ik was eerst zo enthousiast dat ik het niet opmerkte of het is er later tussen gekomen. (En mijn power-knop was ik dus ook niet tevreden over, maar daar ging ik hem niet voor terugsturen, dit wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
computerjunky schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:20:
[...]

Ok niet zo hoog als bij de nexus 4 maar nog steeds te hoog een realistische prijs had 325 gewees.
Sorry maar jij lijkt mij een echte zeik type, 399 euro voor zo'n telefoon is een koopje, er blijven alleen chineesjes over voor dat geld, die meestal ook niet altijd de nieuwste Android kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
computerjunky schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:20:
[...]

koop dan iets anders? Makkelijk zat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:41:
[...]

Sorry maar jij lijkt mij een echte zeik type, 399 euro voor zo'n telefoon is een koopje, er blijven alleen chineesjes over voor dat geld, die meestal ook niet altijd de nieuwste Android kunnen krijgen.
Computerjunky heeft gewoon gelijk. In andere Europese (en niet-)Europese landen worden ze voor veel goedkoper verkocht dan 400 euro. We worden gewoon benadeelt hier...

Hij is wel (veel) goedkoper dan zijn andere high-end concurrenten, maar toch.. dan zou je nogsteeds willen dat je voor evenduur hoort te kunnen kopen als in andere landen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Elke telefoon wordt hier duurder verkocht, kijk naar Samsung op Apple, in de VS kost de Note 3 minder dan hier (iets van 70 euro verschil) en de iPhone kost daar qua cijfers hetzelfde als hier, alleen dan in dollars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft dat niet met BTW verschil te maken ofzo? Of onze slechte economie?

Ik zeg sowieso: het gras bij de buren is altijd groener ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
We hebben het hier gewoon erg goed en betalen daar soms de rekening voor.

Mensen daar verdienen ook minder dan hier, hebben geen sociale zekerheid enz.
Daardoor zijn bepaalde producten daar goedkoper.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 03 november 2013 @ 23:10:
We hebben het hier gewoon erg goed en betalen daar soms de rekening voor.

Mensen daar verdienen ook minder dan hier, hebben geen sociale zekerheid enz.
Daardoor zijn bepaalde producten daar goedkoper.
Wat je nou zegt klopt helemaal niet, want mensen in de VS, Duitsland etc. hebben het heus niet slechter dan ons... sterker nog, volgens mij hebben zij het juist beter dan ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 17:03
Dan wij*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 10:10

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:01
Probeer voortaan iets zinvollers bij te dragen.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 04-11-2013 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Inderdaad. Je wil een N5 of je wil 'm niet. Zat opties, tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
JaySparda schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:34:
Gelukkig, ik was bang dat het te 'intrusive' zou zijn.
Ik begin het eigenlijk wel handig te vinden :)

Vind het wel handig dat je vanaf je startscherm met een paar toetsaanslagen apps kan starten, mensen kan bellen en dingen kan opzoeken. In eerdere versies ontweek ik het ding ook steeds, maar nu lijkt het toch best goed bruikbaar te worden...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromanin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:59
Ik ben best wel geinteresseerd in dit toestel, maar hoe zit het nu eigenlijk met het scherm kwalitatief gezien?

Ik lees op CNET dat de helderheid teleurstelt, dit is voor mij wel een breekpunt, aangezien ik wel een helder beeld verwacht. Ik ga dit echt wel opmerken.

Zijn er reviews die het scherm wat beter vergelijken met bv de LG G2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
Bedankt voor de verbetering, was (en ben) ik nooit goed in... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mowtje schreef op zondag 03 november 2013 @ 23:18:
[...]

Wat je nou zegt klopt helemaal niet, want mensen in de VS, Duitsland etc. hebben het heus niet slechter dan ons... sterker nog, volgens mij hebben zij het juist beter dan ons...
Sociale zekerheid is al een van de dingen die ze helemaal niet kennen in de VS.

Maar goed we dwalen af.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Die mooie, kleurrijke '5'-achtergrond is nu trouwens ook eindelijk voor iedereen te downloaden :D

https://plus.google.com/+RonAmadeo/posts/DLa6v6pY59j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:40
Ik heb mijn eigen "CA" in de key store gezet en nu word ik doodgespamt met de waarschuwingen overal dat het "network may be monitored". Heeft iemand ook wat certificated/keys/CAs toegevoegd (vooral zakelijk zal je het nodig hebben, VPN bijv.) en weet iemand hoe je deze meldig weg krijgt? Ongeveer 1x per dag of als ik VPN verbindt dan krijg ik weer deze popup. Op Android 4.3 met GN en N7 geen last van. Hoop niet dat ik met een update naar 4.4 dit op alle apparaten krijg...

N5 network monitored 2/2 N5 network monitored 1/2

Heb dit maar op Android SE gedumpt: How do I get rid of “Network may be monitored” in KitKat?

[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 04-11-2013 13:42 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Nogmaals, ontopic aub. Prijzen en het verbeteren van andermans spelling mag hier achterwege gelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 19:34
gedateerd 2008 sinds dien zijn we behoorlijk in koopkracht gedaald.

verder erg leuk maar japan even veel koopkracht als europa haha interesant aangezien japan een behoorlijke staatschuld. ik geloof dat and bnp het 3x zo hoog is als nederland.
als ze daar echt zo veel koopkracht hebben moeten ze misschien meer belasting gaan betalen zodat japan zijn schuld kan afbetalen.

nee serieus volgens mij klopt er niks van deze tabel het is immers lolpedia.

@Mizgala28

Mag je vinden ik vind personen die dit blindelinks kopen zonder erbij stil te staan dat we gewoon genaait worden hier in nederland ook nogal dom.
Als we allemaal deze producten links zouden laten liggen tot ze een normalere prijs hebben zakt de prijs naar een normaal nivo maar zolang er mensen zijn die dit blijven kopen blijft de prijs te hoog en deze prijzen is dus ook de schuld van mensen die te dure producten kopen.

Back ontopic:

Heeft iemand in de playstore de standaard launcher al gevonden hij is nog niet vindbaar onder google inc. apps .

[ Voor 5% gewijzigd door computerjunky op 04-11-2013 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Dat zal niet zo snel lukken, als je kijkt naar de hardware e.d. dan is zelfs 400 euro behoorlijk goedkoop voor zo een telefoon in vergelijking met de concurrentie.
Dus om een andere telefoon te kopen met de zelfde specs en hardware ben je rond de 150 euro duurder uit en in sommige gevallen zelfs meer.

Dus je moet wel heel erg principieel om bijna de helft meer uit te geven omdat je tegen deze prijzen bent.

Dat terwijl het prijs verschil iets van 40 euro is, wat wel meevalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Daisai op 04-11-2013 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrevds
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb de nexus5 nu sinds zaterdag.

Op zich ben ik er wel tevreden van, het toestel is enorm licht en voelt zeker niet goedkoop aan (op de iets lossere power knop na die al een paar keer aangehaald is). De batterij had naar mijn indruk echter wel beter gekund. Ik heb hem natuurlijk nog geen 48u maar mijn eerste indrukken zijn niet om naar huis te spreken.

Verder kom ik ook het probleem tegen dat het versturen van een SMS het signaal doet verliezen. Meestal met een third party applicatie, maar evengoed met de hangouts app. De mobiele internetverbinding blijft werken en vliegtuigmodus op en aan zetten helpt. Maar dat neemt niet weg dat het irritant is dat ik nu na iedere sms mn signaal in het oog moet houden. Ik hoop ergens dat het een softwareprobleme is en ze het snel fixen.

Als laatste; maar dat ligt eerder aan kitkat; blijkbaar heeft google ook de battery_stats permissie om de een of andere reden een system permissie emaakt waardoor geen battery monitor met een beetje een goede analyse nog werkt (type gsam, wakelock detector, ...).

sing once again our strange duet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
jerrevds schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:04:
Ik heb de nexus5 nu sinds zaterdag.

Op zich ben ik er wel tevreden van, het toestel is enorm licht en voelt zeker niet goedkoop aan (op de iets lossere power knop na die al een paar keer aangehaald is). De batterij had naar mijn indruk echter wel beter gekund. Ik heb hem natuurlijk nog geen 48u maar mijn eerste indrukken zijn niet om naar huis te spreken.

Verder kom ik ook het probleem tegen dat het versturen van een SMS het signaal doet verliezen. Meestal met een third party applicatie, maar evengoed met de hangouts app. De mobiele internetverbinding blijft werken en vliegtuigmodus op en aan zetten helpt. Maar dat neemt niet weg dat het irritant is dat ik nu na iedere sms mn signaal in het oog moet houden. Ik hoop ergens dat het een softwareprobleme is en ze het snel fixen.

Als laatste; maar dat ligt eerder aan kitkat; blijkbaar heeft google ook de battery_stats permissie om de een of andere reden een system permissie emaakt waardoor geen battery monitor met een beetje een goede analyse nog werkt (type gsam, wakelock detector, ...).
Wil je specifieker zijn over de batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Je moet een batterij toch meerdere keren goed hebben opgeladen voordat hij pas echt naar behoren werkt?
Volgens mij kan je geen uitspraken doen over een batterij daarvoor? Of ligt dat aan mij? En als hij net als de Nexus 4 werkt ben ik al een blij man. Ik heb Vrijdag voor het eerst in een lange tijd gehad dat ik hem om elf uur in de avond aan de stroom moest hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Chromanin schreef op zondag 03 november 2013 @ 23:55:
Ik ben best wel geinteresseerd in dit toestel, maar hoe zit het nu eigenlijk met het scherm kwalitatief gezien?

Ik lees op CNET dat de helderheid teleurstelt, dit is voor mij wel een breekpunt, aangezien ik wel een helder beeld verwacht. Ik ga dit echt wel opmerken.

Zijn er reviews die het scherm wat beter vergelijken met bv de LG G2?
Ik kom van een Galaxy S4 af, en ik vind het scherm behoorlijk helder. Persoonlijk vind ik het scherm mooier dan de AMOLED van de S4.
Je mag natuurlijk niet met een AMOLED vergelijken, maar de helderheid verrast me echt in een positieve zin.
Dubrillion schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:16:
Je moet een batterij toch meerdere keren goed hebben opgeladen voordat hij pas echt naar behoren werkt?
Volgens mij kan je geen uitspraken doen over een batterij daarvoor? Of ligt dat aan mij? En als hij net als de Nexus 4 werkt ben ik al een blij man. Ik heb Vrijdag voor het eerst in een lange tijd gehad dat ik hem om elf uur in de avond aan de stroom moest hangen.
Klopt, het beste is enkele keren redelijk leeg laten lopen en weer vol opladen, dan kan de accu wennen en neemt de capaciteit nog toe. Na een week is de accu ingelopen. Tevens doet het toestel veel zaken de eerste dag(en) met synchroniseren (als je alles aan hebt staan), dat geeft ook een vertekend beeld.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrevds
  • Laatst online: 18-12-2024
alwaysleft schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:14:
[...]

Wil je specifieker zijn over de batterij...
Hoofdzakelijk dat hij bij (intensief) gebruik even snel leeg lijkt te gaan als mijn oude GSM (HTC sensation). Anderhalf uurtje op de trein mobiel internet deed er toch snel 30% vanaf gaan.

Zoals gezegd, ik heb hem nog geen 48u dus het is wel eerder een momentopname/bedenking. Ik zeg ook niet dat hij slechter of slecht is, eerder dat de batterij de standaardduur van een smartphone heeft, dus dat hij aan het einde van de dag gegarandeerd aan de kabel mag.

sing once again our strange duet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Dit is mijn eerste telefoon met nfc. Nu wil ik graag verschillende profielen plaatsen op verschillende momenten. Bijvoorbeeld als ik in de auto stap dat ik via nfc de bluetooth aan doe. Dat hij op het werk gelijk naar stil gaat etcetera.. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dangerousp schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:11:
Dit is mijn eerste telefoon met nfc. Nu wil ik graag verschillende profielen plaatsen op verschillende momenten. Bijvoorbeeld als ik in de auto stap dat ik via nfc de bluetooth aan doe. Dat hij op het werk gelijk naar stil gaat etcetera.. Kan dit?
Kijk hier eens:
http://www.nfc-nederland.nl/android_en_nfc.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
dangerousp schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:11:
Ja dit kan. Het beste is gewoon flink wat NFC stickers te kopen. Ze kosten letterlijk niks.
In de PlayStore zijn meerdere NFC taskers. Dit vond ik zelf altijd een goede: Google Play: Trigger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
voor de batterijboys; ik vind dat hij traag oplaad, en deze nacht (0u naar 9u) is hij van 100 naar 76% gegaan, wifi aan, mobiel internet aan, sync aan, geen bluetooth.
Persoonlijk vind ik dat toch ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaria
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 22:54

Xaria

Boventitel

Alles out of the box of nog een oude adapter/oplader gebruikt?
Ik merkte b.v. dat toen ik mijn nexus 4 oplader per ongeluk voor mijn nexus 7 gebruikt het totaal niet opschoot. Terwijl andersom de Nexus 4 schijnbaar in een turbo modus werd opgeladen. Van 25% naar 80% in 45 minuten.

Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Kenny1001 schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:20:
voor de batterijboys; ik vind dat hij traag oplaad, en deze nacht (0u naar 9u) is hij van 100 naar 76% gegaan, wifi aan, mobiel internet aan, sync aan, geen bluetooth.
Geen problemen hier met opladen... Volgens mij is die binnen 1 a 1.5 uur vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11-2023
Kenny1001 schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:20:
Dat is apart, gisteren heb ik hem van 8 tot 23 gebruikt en hij stond toen ik naar bed ging op 75% procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

themole schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:42:
[...]

Dat is apart, gisteren heb ik hem van 8 tot 23 gebruikt en hij stond toen ik naar bed ging op 75% procent.
Zo te horen is dat zonder 3G en sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
Ken. schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:46:
[...]

Zo te horen is dat zonder 3G en sync?
Idd, wifi tijdens studeren. Wel veel gewhatsappt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:55
Mijn voorlopige impressie over de accuduur is positief. Met de Nexus 4 haalde ik met moeite 2 uur screen-on tijd, maar met de Nexus 5 haal ik met gemak de 2,5 - 3 uur. Dit is met alle sync aan en vaak 3G aan. Ook merk ik dat mijn telefoonsignaal met de Nexus 5 vele malen beter is dan met de Nexus 4. Bij de 4 heb ik vaak geel signaal, terwijl bij de 5 het heel af en toe geel is en de rest groen.

In standby verbruikt de Nexus 5 ook weer minder dan de 4, maar dat was bij de 4 ook al prima.

Ik heb overigens de accu niet helemaal leeg laten lopen, dus het kan wellicht nog beter qua kalibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

themole schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:42:
[...]

Mail op push verbruikt erg veel.. Ik heb Gmail en de Mail client (Werk mail) allebij op sync dus dat trekt de batterij sowieso altijd wel wat meer naar beneden.. Ik vergelijk mijn telefoon daarom ook gewoon met mijn HOX en tot nu toe heb ik het idee dat hij wat langer mee gaat dus ben al dik tevree!

Het is vandaag even afwachten na een dag op kantoor om te kijken hoever die dan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 20:53
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb de brightness standaard echt heel erg laag staan. Auto vind ik hem te aggressief en te snel te fel. Misschien eens een app als Lux (weer) installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ik lees daar over tags die niet voor de nexus 4 zijn te gebruiken. Ik kan echter nergens info vinden over wat wel en niet werkt op de Nexus 5. Moet natuurlijk wel werken voor dat ik er een zooi bestel. Welke versie van NFC werkt wel en niet op de Nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Laatst online: 12-09 14:31
Mijn batterijgebruik in de afgelopen dag:
tijd sinds laatst opgeladen: 23,5 uur
Percentage: nog 57% batterij over

Gebruik:
1 uur en 25 minuten scherm aan, is verantwoordelijk voor 30% van het verbruik
geen intensieve dingen erop gedaan (dus geen spelletjes gespeeld)
alles synchroniseert automatisch
schermhelderheid staat op automatisch
wifi heeft een paar uur aangestaan, niet de hele dag
Whatstat heeft een aardig deel van het batterijverbruik voor zijn rekening genomen (11%) en werkt niet goed op 4.4, anders had er dus nog wat meer accu over geweest

Ik ben dus zeker wel tevreden over de accuduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

cordonbleu schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:09:
Meer mensen die met Dolphin browser niet kunnen in- en uitzoomen (pinch to zoom zegmaar)? Lukt bij mij niet, vreemd.
Heb ik ook last van! Uninstalled en Firefox proberen...

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:19
Ik ben aan het overwegen om een Nexus 5 te nemen maar ben nog wat terughoudend. Ik heb diverse Android toestellen gehad en mijn laatste was een S4. Nu heb ik een iPhone 5 en op zich bevalt deze prima, maar ik mis het grote scherm en de vrijheid van het OS. Echter was mijn S4 niet echt bevallen om diverse redenen en daarom dus mijn terughoudendheid. Ik hoop dat hier (voormalige) S4/iPhone 4S/5 bezitters zijn die mij kunnen adviseren.

1) Belkwaliteit van de S4 was ruk (dof, plat) in vergelijking met de iPhone 4S/5 (zeer goed). Hoe vergelijkt de N5 zich daarmee?
2) Speakerphone/speaker van de S4 was middelmatig en van de 4S/5 erg goed. Hoe is dit met de N5?
3) Koptelefoonkwaliteit (erg belangrijk) van de S4 vond ik goed evenals van de 4S/5. Hoe verhoud de N5 zich hiermee?
4) Bij de S4 werd regelmatig de launcher gekilled bij weinig vrij geheugen. Zowel de native als een replacement launcher. Erg vervelend. Ook werden apps vrij snel gekilled bij multi-tasken. De iPhone 5 doet dit erg goed en snel. Hoe doet stock Android 4.4 dit? Dit kan je testen door een paar grote apps op te starten (zoals Waze) en dan de switch tijd in de gaten te houden. Switchen tussen apps moet snel en vloeiend gaan.
5) Bij de iPhone 5 krijg je je notificaties op je lock-scherm te zien. Is zoiets ook mogelijk met Android 4.4 als je een pattern of cijfer lock hebt? Bij de S4 was dit niet mogelijk.
6) Iemand ervaring met OpenVPN op een Android toestel? Op de iPhone 5 werkt dit erg goed.
7) Andere merkbare positieve of negatieve verschillen met de andere toestellen?

Thanks alvast voor de effort. Ik vind de N5 zo op de foto een mooi toestel voor een leuke prijs. Wellicht dat het mijn volgend toestel wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

luappul schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:26:
Mijn batterijgebruik in de afgelopen dag:
tijd sinds laatst opgeladen: 23,5 uur
Percentage: nog 57% batterij over

Gebruik:
1 uur en 25 minuten scherm aan, is verantwoordelijk voor 30% van het verbruik
geen intensieve dingen erop gedaan (dus geen spelletjes gespeeld)
alles synchroniseert automatisch
schermhelderheid staat op automatisch
wifi heeft een paar uur aangestaan, niet de hele dag
Whatstat heeft een aardig deel van het batterijverbruik voor zijn rekening genomen (11%) en werkt niet goed op 4.4, anders had er dus nog wat meer accu over geweest

Ik ben dus zeker wel tevreden over de accuduur!
Is dit met Gmail Push, Mail Push (dus de 2e mail client) en Google Now ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 21:01
Eigenlijk een heel klein beetje off topic en meer een algemeen android vraagje:

KAN Gmail eigenlijk wel anders als alleen alway's connected? Is er een optie om hem zeg maar 1x per uur te laten synchen of is die optie er al lang uit? Ik weet dat ik dat vroeger wel had.

Voor de rest kwam ik er achter dat ik een taskkiller had draaien die erg veel batterij at (50% in een nacht) en mijn bluetooth staat eigenlijk altijd aan vanwege mijn carkit, dat heb ik nu opgelost door BT aan te laten gaan als hij aan de lader gaat en een kwartier nadat hij van de lader komt weer uit te laten gaan. Als ik hem dus nu aan mn carkit (TomTom) hang gaat BT aan en kan ik bellen en navigeren, en een kwartier nadat ik uit de auto stap istie weer uit. Dus ik ga vanaf vandaag nogmaals mn batterijverbruik bekijken maar denk dat ik een heel eind verder kom als de 8 uur die ik eerst had ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Philos31 op 04-11-2013 10:38 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Brummetje schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:30:
[...]

Is dit met Gmail Push, Mail Push (dus de 2e mail client) en Google Now ?
Gmail push, geen andere mail client en geen google now (werkt niet omdat telefoon op nederlands staat volgens mij?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10-2020
luappul schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:38:
[...]

Gmail push, geen andere mail client en geen google now (werkt niet omdat telefoon op nederlands staat volgens mij?)
Google Now werkt wel in het nederlands, alleen kan je geen spraakcommando's in het Nederlands geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Philos31 schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:37:
Eigenlijk een heel klein beetje off topic en meer een algemeen android vraagje:

KAN Gmail eigenlijk wel anders als alleen alway's connected? Is er een optie om hem zeg maar 1x per uur te laten synchen of is die optie er al lang uit? Ik weet dat ik dat vroeger wel had.

Voor de rest kwam ik er achter dat ik een taskkiller had draaien die erg veel batterij at (50% in een nacht) en mijn bluetooth staat eigenlijk altijd aan vanwege mijn carkit, dat heb ik nu opgelost door BT aan te laten gaan als hij aan de lader gaat en een kwartier nadat hij van de lader komt weer uit te laten gaan. Als ik hem dus nu aan mn carkit (TomTom) hang gaat BT aan en kan ik bellen en navigeren, en een kwartier nadat ik uit de auto stap istie weer uit. Dus ik ga vanaf vandaag nogmaals mn batterijverbruik bekijken maar denk dat ik een heel eind verder kom als de 8 uur die ik eerst had ;)
Hoe stel je in dat je bluetooth enkel aan mag als hij aan de lader gaat? Gebruik je daar een app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
Anteros schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:29:
5) Bij de iPhone 5 krijg je je notificaties op je lock-scherm te zien. Is zoiets ook mogelijk met Android 4.4 als je een pattern of cijfer lock hebt? Bij de S4 was dit niet mogelijk.
6) Iemand ervaring met OpenVPN op een Android toestel? Op de iPhone 5 werkt dit erg goed.
7) Andere merkbare positieve of negatieve verschillen met de andere toestellen?

Thanks alvast voor de effort. Ik vind de N5 zo op de foto een mooi toestel voor een leuke prijs. Wellicht dat het mijn volgend toestel wordt...
5) Dit kan zeker wel. Kijk naar Dashclock op Android. Dit is een lock screen widget. Dit is ook mogelijk op de S4 vanaf Android 4.3 (of waren lockscreenwidgets al vanaf 4.2 mogelijk?). Dit werkt heerlijk.

[ Voor 42% gewijzigd door calvinturbo op 04-11-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
glennl schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:40:
[...]

Google Now werkt wel in het nederlands, alleen kan je geen spraakcommando's in het Nederlands geven.
Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt, dus het heeft geen invloed op de accu gehad.

Ander vraagje: hoe maak je screenshots? power+volume knop werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Wel goed de volume down knop indrukken. Kleine 1 a 2 seconden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 06:56

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Mijn scherm is niet gelijkmatig verzonken merkte ik vandaag. Aan de bovenkant is de opstaande rand duidelijk te merken, maar meer naar onderen niet. Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dranica schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:45:
[...]

Hoe stel je in dat je bluetooth enkel aan mag als hij aan de lader gaat? Gebruik je daar een app voor?
Kan bijvoorbeeld met Google Play: Llama - Location Profiles instellen, eventueel ook afhankelijk van de locatie.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Laatst online: 20-10-2024
Mijn batterij test van de afgelopen twee dagen:

Settings:
Wifi aan
3g aan
g sync aan
auto schermhelderheid
dropbox foto sync
outlook mail client sync
gps aan
google now uit

Begonnen zaterdagochtend om 10 uur. Vanochtend 48 uur verder nog 11% toen maar aan de lader gehangen. Eerste smartphone waarmee ik 48 uur heb gehaaldxD

Wat heb ik gedaan?
hangouts/whatsapp gemaild twitter/facebook. Af en toe foto gemaakt. 10-20 min spelletjes gespeeld(temple run en plants versus zombies 2). Eigenlijk zoals ik hem normaal zou gebruiken.

Ik ben dus uiterst tevreden over de batterij. Ik merk vooral dat de standby heel efficient is, bij het spelen van spelletjes gaat het redelijk snel. Maar in een nacht trekt hij 5-8% van de batterij. Dit vind ik dus redelijk laag.

Link naar plaatje:
https://www.dropbox.com/s/6dkjh12rkwqxixf/2013-11-04%2009.57.05.png

[ Voor 19% gewijzigd door venom1 op 04-11-2013 11:00 . Reden: plaatje toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 14:13
calvinturbo schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:48:
[...]

5) Dit kan zeker wel. Kijk naar Dashclock op Android. Dit is een lock screen widget. Dit is ook mogelijk op de S4 vanaf Android 4.3 (of waren lockscreenwidgets al vanaf 4.2 mogelijk?). Dit werkt heerlijk.
Lockscreenwidgets waren geintroduceerd tijdens 4.2.

Overigens, bedankt voor de accu test hierboven, ben zelf aan het overwegen binnenkort een Nexus 5 aan te schaffen (tot nu toe altijd Samsung phones gehad) en wil eigenlijk een keer een stock android phone hebben. Maar voordat ik de keuze definitief maak ben ik ook aan het kijken naar de Sony Xperia Z1. De accuduur zoals het hier staat maakt de nexus 5 nog interessanter :)

[ Voor 8% gewijzigd door icratox op 04-11-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
In hoeverre denken jullie dat een screenprotector noodzakelijk is?

Mijn oude HTC Legend had GG en na 2,5 jaar slechts 2 miniscule krasjes. Je zou zeggen met GG3 dat screenprotectors echt verleden tijd zijn. Afijn, de 24 pagina's aan informatie hebben mij iig overtuigd om de N5 te gaan halen. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Dranica schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:45:
[...]

Ik heb het appje Bluetooth Auto Off daarvoor, eenvoudig ding, niet te omslachtig, werkt goed voor mijn wensen.

Ga aan als aan de lader, ga uit een kwartier (900 seconden) erna

[ Voor 7% gewijzigd door Philos31 op 04-11-2013 11:09 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:19
calvinturbo schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:48:
[...]

I ken dat programma, echter werkt dat niet op de S4 wanneer je een pattern/cijfer unlock hebt ingesteld. De S4 liet geen widgets toe zodra je een lock had aangezet, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:14
Hoeveel werkelijke vrije ruimte heb je op de 16 GB nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 07:23
japie06 schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:29:
Hoeveel werkelijke vrije ruimte heb je op de 16 GB nexus 5?
12gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
12,57gb

Andere vraag, hebben jullie ook het probleem dat Google Now geen commando's uitvoert als je bv zegt dat die een notitie moet maken, en dat hij gewoon de woorden die je in het Engels zegt op Google search zoekt?

Mijn kennis heeft bij zijn Nexus 5 de taal van Now op Engels US ingesteld en zelfs de telefoon helemaal gereset maar alsnog reageert hij niet op de commando's en in plaats daarvan doet hij een search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Mizgala28 schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:46:
[...]

12,57gb

Andere vraag, hebben jullie ook het probleem dat Google Now geen commando's uitvoert als je bv zegt dat die een notitie moet maken, en dat hij gewoon de woorden die je in het Engels zegt op Google search zoekt?

Mijn kennis heeft bij zijn Nexus 5 de taal van Now op Engels US ingesteld en zelfs de telefoon helemaal gereset maar alsnog reageert hij niet op de commando's en in plaats daarvan doet hij een search.
Begin je dan wel met "Ok Google"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 22:33
Freakster86 schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:05:
In hoeverre denken jullie dat een screenprotector noodzakelijk is?

Mijn oude HTC Legend had GG en na 2,5 jaar slechts 2 miniscule krasjes. Je zou zeggen met GG3 dat screenprotectors echt verleden tijd zijn. Afijn, de 24 pagina's aan informatie hebben mij iig overtuigd om de N5 te gaan halen. Bedankt :)
Ik zou me al aan één klein krasje storen, dus ik heb er altijd wel een screen protector op. Ik heb m'n telefoon verder niet in m'n broekzak samen met de sleutels of iets anders, maar een klein beetje zand wat op een of andere manier in je broekzak terecht is gekomen kan al voor wat krassen zorgen. Het ligt bij jezelf of je deze dunne krassen vervelend vindt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Goeiedag NL Alert kwam binnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Haha, klopt ja. Mijn Nexus 4 ging allemaal Engelse tekst voorlezen. Ik schrok me een hoedje :p

Op de Nexus 5 heb ik geen bericht ontvangen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bolletje op 04-11-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
NL alert werkt... ik schrok me rot!

Op deze manier gaat dat alarm echt niet voorbij! Jemug!

[ Voor 45% gewijzigd door Philos31 op 04-11-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Kreeg ik net ook op me Nexus 4. Ik denk die trilling komt niet bekend voor :D
Zou het veel batterij kosten?

[ Voor 16% gewijzigd door Dubrillion op 04-11-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier geen melding gekregen, op welke providers en netwerk zitten de mensen die wel iets ontvangen hebben?

Hier KPN op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Niet online
Ik kreeg ook geen melding, de instellingen staan wel aan.. Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik kreeg hem nu pas op de Nexus 5, 10 minuten later. :s

[ Voor 14% gewijzigd door Bolletje op 04-11-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bolletje schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:02:
Haha, klopt ja. Mijn Nexus 4 ging allemaal Engelse tekst voorlezen. Ik schrok me een hoedje :p

Op de Nexus 5 heb ik geen bericht ontvangen.
Ik heb ook niks gehad op m'n Nexus 5, en dat terwijl het wel aanstaat!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 18:31
Ik kreeg m 12.05. KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0cool12342
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-08 22:31
Hier ook geen melding Simyo(KPN), instellingen staan ook gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
Ik heb Vodafone...prepaid met 1 GB Blox....ik denk hij ontploft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Vodafone, net nadat de alarm paal pal achter mn huis eindelijk met schreeuwen ophoudt gaat de Nexus 5 tekeer. 2 keer hardverzakking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskyx
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Bij mij ook geen bericht op nexus 5, maar tegenover mij kreeg iemand hem wel. Ik zit bij Hi, lijkt erop dat het aan de provider ligt, want ik heb alle settings aanstaan voor cell broadcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
Eskyx schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:20:
Bij mij ook geen bericht op nexus 5, maar tegenover mij kreeg iemand hem wel. Ik zit bij Hi, lijkt erop dat het aan de provider ligt, want ik heb alle settings aanstaan voor cell broadcast.
Ook ik heb HI en heb niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier werkt ie nu wel, door geforceerd op 3G te zetten. Ik weet niet of het toeval was dat het bericht toen binnen kwam. Is hier iemand die wel een melding heeft gekregen op het KPN 4G netwerk?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Screenshot_2013-11-04-12-16-57.png

[ Voor 20% gewijzigd door The Wizard op 04-11-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 06:58
Hier geen NL bericht op de Nexus 5. Gaat dat random?

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Ik heb het topic gesearched maar ik kan niet vinden waar ik een wireless charger voor de Nexus 5 kan kopen. Er blijkt een nieuwe versie van de charger van google te zijn (zie ook: http://www.engadget.com/2...le-wireless-charging-pad/ )

Weet iemand of deze al in nederland te koop is?

EDIT: nog een vraag: is het mogelijk om de NFC chip te programmeren als OV chipkaart?

[ Voor 13% gewijzigd door @baddon op 04-11-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een uitgebreide review op trustedreviews. Helaas dus wel wat aan te merken op de batterijduur, maar voor de rest positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
@baddon schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:35:
Ik heb het topic gesearched maar ik kan niet vinden waar ik een wireless charger voor de Nexus 5 kan kopen. Er blijkt een nieuwe versie van de charger van google te zijn (zie ook: http://www.engadget.com/2...le-wireless-charging-pad/ )

Weet iemand of deze al in nederland te koop is?
Check het accessoire topic Tmaster in "Accessoires voor de Google Nexus 5"

Ik kreeg het bericht op Simyo exact om 12:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rnej
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-08 15:01
bij mij blijft die NL-alert maar terugkomen.. elke 10 minuten.... vet irritant.. :-/ heb herhaling uitstaan...

[ Voor 13% gewijzigd door Rnej op 04-11-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Niet online
Ik zag net dat er een nieuw versie van Antutu is welke de cores beter zou benutten.

Met mijn N5 krijg ik nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2vaxpxj.png
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/155np94.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 20:00
Kan iemand die ook een Google Nexus 5 bezit, zonder aangepaste firmware/ROM, een screenshot plaatsen van zijn of haar "Mobile Broadcasts"-instellingen?

Vindbaar onder: Hangouts -> Instellingen -> SMS -> Wireless alerts -> Mobile Broadcasts -> Settings.

Mijn/Onze dank is groot!

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ja ik heb zelf al de posts doorgelezen in het topic :9 . Hij staat eigenlijk heel de dag open.... O-)
Doet de LED het nu out of the box op WhatsApp en dergelijke? Kan ik bijvoorbeeld blauw voor 1 bericht, groen voor groepsbericht doen? Of moet ik het echt fixen met LightFlow of andere app?
Pagina: 1 ... 9 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.