Dat zit wel Schnorr.
Mijn tele2 sim-only kaart is een normale SIM met een microsim erin die je eruit kan drukken. Bedoel je dat met een duokaart?Niekfct schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:17:
[...]
Hmm, Ben, waar ik nu zit, heeft geen duo kaart, en tele2,waar ik eventueel naartoe wil biedt dat niet aan voor consumenten
edit: ah, twee nummers op 1 sim dus.
[ Voor 5% gewijzigd door MattH op 03-11-2013 13:49 ]
Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum
Nee, 2 kaarten op hetzelfde nummer. Dan hoef je niet telkens te wisselen, en kan er ook niks stuk gaanMattH schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:38:
[...]
Mijn tele2 sim-only kaart is een normale SIM met een microsim erin die je eruit kan drukken. Bedoel je dat met een duokaart?
[ Voor 1% gewijzigd door Niekfct op 03-11-2013 13:43 . Reden: Autocorrect ]
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Stock Android zorgt ervoor dat je telefoon zo snappy doet aanvoelen, alleen al daarom ga ik over van de S4 naar de Nexus 5HansAnders07 schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:30:
Zeer interessante telefoon! Ben heel erg benieuwd naar de ervaringen gedurende een wat langere tijd.
Heb op dit moment een HTC One en ben daar behoorlijk tevreden mee, dus de Nexus 5 moet wel echt heel heel erg goed zijn wil ik overstappen
Thanks. Ga het met die Browser.apk proberen. Had ook niets gedaan met rechten/ noch de BrowserProviderProxy.apk hernoemd > blijft Chrome dan wel werken?AndriesLouw schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:44:
[...]
Pak uit de volgende zip Browser.apk (map /system/app): http://paranoidandroid.co/roms/flo/
Eerst root: su
Remount /system/ als rw: mount -o remount,rw /system/
Hernoem BrowserProviderProxy.apk: mv /system/app/BrowserProviderProxy.apk /system/app/BrowserProviderProxy.apk.bak
Kopieër de eerder genoemde Browser.apk naar /system/app/Browser.apk
Rechten naar RW-R--R--: chmod 644 /system/app/Browser.apk
Reboot: reboot
Eventueel, zelf wel gedaan, maar weet niet of het nodig is, dalvik cache legen:
cd /data/dalvik-cache
rm *
reboot
Losjes gebaseerd op XDA: [GUIDE] AOSP browser with Flash support alleen de Browser.apk komt dus uit recentere Android 4.4 AOSP-roms. Als je bovenstaand al ongeveer eens hebt uitgevoerd, kun je proberen om Browser.apk met TitaniumBackup te verwijderen, vervolgens Browser.apk te installeren uit de zip van pa_aosp_flo, en dan met TitaniumBackup weer als systeemapp te maken (moven naar /system/app).
Crashen van de Browser bij opstarten duid op of het niet hernoemen van BrowserProviderProxy (en rebooten) of de verkeerde Browser.apk (eentje uit 4.3 bijvoorbeeld).
Edit: Heb nog wel kort geprobeerd om zelf Browser.apk te compilen, signen en met ADB te pushen, maar krijg mij omgeving niet helemaal goed. Vandaar de makkelijke weg van het uit een andere rom plukken.
Maakt niemand zich eigenlijk druk om de cameralens die zo aan de achterkant uitsteekt, ivm krassen?
Best slecht dat ze het over dual speakers hebben, terwijl dat niet zo is

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Gaat hier toch een case omheen, nee dusTi2 schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:57:
[...]
Thanks. Ga het met die Browser.apk proberen. Had ook niets gedaan met rechten/ noch de BrowserProviderProxy.apk hernoemd > blijft Chrome dan wel werken?
Maakt niemand zich eigenlijk druk om de cameralens die zo aan de achterkant uitsteekt, ivm krassen?
[ Voor 10% gewijzigd door cordonbleu op 03-11-2013 14:08 ]
Door een app/widget naar rechts te slepen, wordt er automatisch een nieuw homescreen aangemaakt.cordonbleu schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:08:
Hoe kan je eigenlijk meerdere homescreens instellen? Na eerste keer opstarten heb je er maar 1?
Verwijderd
Chrome blijft onveranderd werken, net als eventuele andere browsers. Je kunt elke browser (incluus de AOSP) weer als standaard instellen zodra je de eerste http:// link opent.Ti2 schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:57:
[...]
Thanks. Ga het met die Browser.apk proberen. Had ook niets gedaan met rechten/ noch de BrowserProviderProxy.apk hernoemd > blijft Chrome dan wel werken?

10 uur en dan 5 procent gebruiken ben ik heel erg blij mee! Nu weet ik niet of dit specifiek aan de Nexus 5 ligt of aan Android 4.4. Ook valt het nog te bezien of de batterij goed gekalibreerd is, dus of die waarde wel klopt. Maar vooralsnog ziet het er goed uit! Een stuk beter dan met de Nexus 4. Dit terwijl ik matig bereik heb.
Ja, dan is 't hogersanderjvp schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:25:
Zijn er al mensen die iets kunnen zeggen over het energiegebruik bij aardig wat browsen en muziek luisteren en zo?
Ik denk dat ik mijzelf een beetje scheel verwoord heb
Hoe goed is de accuduur als je aardig wat browset en muziek luistert. (zo goed?
Bedankt voor de uitleg, heb hem zo aan de praat gekregen op mijn N5AndriesLouw schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:44:
[...]
Pak uit de volgende zip Browser.apk (map /system/app): http://paranoidandroid.co/roms/flo/
Eerst root: su
Remount /system/ als rw: mount -o remount,rw /system/
Hernoem BrowserProviderProxy.apk: mv /system/app/BrowserProviderProxy.apk /system/app/BrowserProviderProxy.apk.bak
Kopieër de eerder genoemde Browser.apk naar /system/app/Browser.apk
Rechten naar RW-R--R--: chmod 644 /system/app/Browser.apk
Reboot: reboot
Eventueel, zelf wel gedaan, maar weet niet of het nodig is, dalvik cache legen:
cd /data/dalvik-cache
rm *
reboot
Losjes gebaseerd op XDA: [GUIDE] AOSP browser with Flash support alleen de Browser.apk komt dus uit recentere Android 4.4 AOSP-roms. Als je bovenstaand al ongeveer eens hebt uitgevoerd, kun je proberen om Browser.apk met TitaniumBackup te verwijderen, vervolgens Browser.apk te installeren uit de zip van pa_aosp_flo, en dan met TitaniumBackup weer als systeemapp te maken (moven naar /system/app).
Crashen van de Browser bij opstarten duid op of het niet hernoemen van BrowserProviderProxy (en rebooten) of de verkeerde Browser.apk (eentje uit 4.3 bijvoorbeeld).
Edit: Heb nog wel kort geprobeerd om zelf Browser.apk te compilen, signen en met ADB te pushen, maar krijg mij omgeving niet helemaal goed. Vandaar de makkelijke weg van het uit een andere rom plukken.
Rabo en MX player werken (nog) niet goed met 4.4.AnthonyR schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:05:
Meer mensen problemen met een niet werkende Rabobankieren app? Excuus als het al eerder gevraagd is.
AndriesLouw schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:14:
[...]
Chrome blijft onveranderd werken, net als eventuele andere browsers. Je kunt elke browser (incluus de AOSP) weer als standaard instellen zodra je de eerste http:// link opent.
Briljant! Hij doet 't
Ik wilde de AOSP Browser hebben omdat ie de tekst "schaalt" naar je scherm wanneer je inzoomt. Dat doet ie dus niet meer

Er is al melding gemaakt bij de Rabobank. Zal dus worden opgelost. Hopelijk een beetje snel, want gebruik de app best vaak.AnthonyR schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:05:
Meer mensen problemen met een niet werkende Rabobankieren app? Excuus als het al eerder gevraagd is.
Ik heb 4.3 op mijn N4, ik wacht wel op de officiële 4.4.
To dare is to do
Ik sprak iemand in de UK...losse power button....ik vroeg het aan de prachtige review schrijver op Tweakers...losse power button....ook hier ben ik het af en toe tegen gekomen...maar het lijkt vaker goed dan slecht..?
Mijn volume knoppen zitten kei strak in de behuizing en werken top...mijn power button zit los...maar werkt wel goed...het voelt bijna of hij ergens niet ingeklikt zit....
Morgen maar eens bellen met CoolBlue...
Voorlopig krijg k mijn mail nog niet gestreamd met het gmailapp.
iemand een idee voor een "do not disturb" app? Ik probeer nu de "niet storen" app.
is het zo'n groot euvel dan???JudgeTreve schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:45:
Kunnen we na twee dagen Nexus 5 (voor de snelle bestellers en de lucky ones) stellen dat bij de zwarte Nexus 5 de power button redelijk los zit (losser dan je zou willen) of is het wel een uitzondering. Anders heeft het niet veel zin (voor mij om te gaan ruilen) als de kans groot is dat je er weer een krijgt met hetzelfde euvel?
Ik sprak iemand in de UK...losse power button....ik vroeg het aan de prachtige review schrijver op Tweakers...losse power button....ook hier ben ik het af en toe tegen gekomen...maar het lijkt vaker goed dan slecht..?
Mijn volume knoppen zitten kei strak in de behuizing en werken top...mijn power button zit los...maar werkt wel goed...het voelt bijna of hij ergens niet ingeklikt zit....
Morgen maar eens bellen met CoolBlue...
Zolang hij goed werkt niet (behalve dan dat het de enige knop is die je heel de dag gebruikt en je het liefste zou willen dat die goed aanvoelt), maar ik ken een beetje de historie van de Nexus (de Nexus One had enig gedoe met de power button en de Nexus 4 ook als ik me niet vergis). Dus ik hoop dat het niet tot malfunctioneren zal leiden.
Belangrijkste is echter, als veel mensen het hebben dan is het voorlopig by design...zo niet, dan is het verstandig om het te ruilen voor een andere.
beter dan de s4 of slechter?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Hier een screenshot van mijn batterijverbruik. Veelal scherm uit, wifi aan, bij de wat stijlere delen was het scherm constant aan. Over de S4 kan ik niks zeggenAggressor schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:13:
kan iemand mij al wat over de batterijduur vertellen?
https://db.tt/LoSIszVr
Inderdaad... Met een screen on time van 11% (nog geen uur) en dan nog de helft van batterij over.. Vind ik eigenlijk ronduit slecht.Aggressor schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:21:
dan is de batterij niet echt super of zie ik het verkeerd?
Meer ervaringen?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Zeg maar zoals de volumeknoppen zijn. Voelt gewoon degelijk aan.
Het zal toch niet weer zo'n HTC One-achtige loterij worden?
[ Voor 28% gewijzigd door Lowizi op 03-11-2013 16:40 ]
In mijn ervaring is het percentage niet altijd goed uit te drukken naar tijd.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
11% van de batterij wil natuurlijk niet zeggen dat hij ook 11% van de tijd aan stond. Dus ben wel benieuwd naar de tijdsduur dat het scherm aanstond inderdaad!Michaelg schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:28:
[...]
Inderdaad... Met een screen on time van 11% (nog geen uur) en dan nog de helft van batterij over.. Vind ik eigenlijk ronduit slecht.
Meer ervaringen?
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
Verwijderd
Je hebt ook niet echt goed ontvangst zo te zien.Michaelg schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:28:
[...]
Inderdaad... Met een screen on time van 11% (nog geen uur) en dan nog de helft van batterij over.. Vind ik eigenlijk ronduit slecht.
Meer ervaringen?
Misschien dat je daardoor meer batterydrain hebt?
Witte versie: Geen losse aan/uit-knop, wordt sneller vies
Zwarte versie: Losse aan/uit-knop, je ziet niet snel vlekken.
Vergelijkbaar met mn S4, die op CM10.2 met custom kernel draait. N5 is stock, rooted.Aggressor schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:13:
kan iemand mij al wat over de batterijduur vertellen?
Tijd durf ik je niet te zeggen, maar de steile dalingen zijn goede indicatoren voor dat het scherm aan stond. Ook heb ik 4x het device gereboot omdat ik wat aan het knooien was (zie zwarte streepjes).bop schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:31:
[...]
11% van de batterij wil natuurlijk niet zeggen dat hij ook 11% van de tijd aan stond. Dus ben wel benieuwd naar de tijdsduur dat het scherm aanstond inderdaad!
Ik ben verbonden met een 5GHz netwerk met een verdieping en twee muren ertussen. Dit is eigenlijk constant zo geweest. Wi-Fi staat op 6%.Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:33:
[...]
Je hebt ook niet echt goed ontvangst zo te zien.
Misschien dat je daardoor meer batterydrain hebt?
Ik zal die even proberen!Quad schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:29:
Als je root hebt, gebruik dan better battery stats.
In mijn ervaring is het percentage niet altijd goed uit te drukken naar tijd.
[Edit] Heb je een linkje? Deze staat bovenaan in de search results: Google Play: Battery Stats Plus
[ Voor 7% gewijzigd door Niekfct op 03-11-2013 16:43 ]
Misschien is dat wel het geval.....mowtje schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:36:
Kunnen we dan dit aannemen?:
Dat hoef je ook niet te durven, als je gewoon op Screen klikt geeft hij precies aan hoe lang het is geweest :-)Niekfct schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:37:
Tijd durf ik je niet te zeggen ...
Verder is 4x rebooten ook niet erg positief voor het verbruik.
Hier een vergelijking van enkele foto's van de Nexus 5 tegenover de Nokia Lumia 1020:Steeffoon schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:42:
Het toestel maakt echt super goede foto's in het donker. Ook scherp, zonder ruis. Pluspunt.
Zoveel gedoe ook met garantie, (naar Duitsland etc), duurder, ... begin steeds meer het idee te krijgen dat ik dan maar voor de 16GB moet gaan:O
http://allaboutwindowspho...ootout-Google_Nexus_5.php
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ah, check. Deze staat nu (dus niet een half uur geledenTweakman schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:43:
[...]
Dat hoef je ook niet te durven, als je gewoon op Screen klikt geeft hij precies aan hoe lang het is geweest :-)
Verder is 4x rebooten ook niet erg positief voor het verbruik.
Ik heb helemaal geen meldingen of iets dergelijks open staan.
Ook nergens een overzicht te vinden online voor die notification led, net als bij de Nexus 4. Waardeloos.
Bij voorbaat dank!
Verwijderd
Je kunt een Default app kiezen. Zelfde systeem als dat je een PDF'je opent en de keuze krijgt tussen "Document Viewer", Adobe, Foxit etc.D!zzy schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:13:
Ik lees dat er een volledige integratie van Hangout en SMS is. Is dit te 'ontkoppelen'?
Als je een andere 'sms-er' installeert, zou dat moeten kunnen ja. Welke wil je proberen?D!zzy schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:13:
Ik lees dat er een volledige integratie van Hangout en SMS is. Is dit te 'ontkoppelen'?
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Super, wist dat het kon met andere toepassingen, niet met SMS-appVerwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:15:
[...]
Je kunt een Default app kiezen. Zelfde systeem als dat je een PDF'je opent en de keuze krijgt tussen "Document Viewer", Adobe, Foxit etc.
Nog geen ervaring mee. Moet hem trouwens nog bestellenfewips schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:15:
Als je een andere 'sms-er' installeert, zou dat moeten kunnen ja. Welke wil je proberen?

Bedankt voor de snelle antwoorden!
Heb in de TMobile winkel gratis een micro sim gehad. Dat is een normale sim waar je de micro sim zo uit kan drukken. Kreeg ook nog een verloopje mee voor als ik evt nog mijn oude telefoon wil gebruiken. SIM kunnen ze zo met jou nummer activeren. Dit kun je in principe dus los van je verlenging al regelen.Bauckel schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:06:
Als ik de nexus 5 bij pda shop bestel i.c.m. een abonnementsverlenging van T-mobile, krijg ik dan een micro-sim daarbij geleverd of moet ik het met mijn oude simkaart doen die nu in mijn galaxy S2 zit? Geloof niet dat deze daar in past? Ben niet de slimste hierin, wil alleen graag weten waar ik aan toe ben.
Bij voorbaat dank!
Heb mijn keuze voor de Nexus 5 nu eigenlijk wel gemaakt, maar ben een beetje te langzaam geweest om hem op mijn verjaardag in huis te kunnen hebben.
Ja, of ik moet voor een duurdere retailer kiezen …
[ Voor 12% gewijzigd door nXXt op 03-11-2013 17:45 ]
Verwijderd
To dare is to do
Ik heb 'm dinsdag helaas pasSlaapje schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:03:
Heeft iemand hier al de Nexus 5 die hiervoor de Galaxy Nexus had? Ik ben namelijk erg benieuwd naar de vergelijking tussen de twee schermen. Ik vind namelijk die van de Galaxy Nexus op auto brightness niet erg mooi.
Ik heb ze allebei. Scherm van de N5 is vele malen mooier in mijn ogen. Veel rustigere kleuren, hogere helderheid (automatische helderheid zet hem vaak wat te hoog volgens mij...), een stuk scherper en bovendien heb je geen last van strepen en korrels op het scherm waar de Gnex wel last van heeft door zijn pentile matrix. Zwart is op de Gnex wel duidelijk zwarter, maar dat is niet zo gek natuurlijk. En de touchlaag is bij de N5 wel te zien afhankelijk van de lichtinval. Bij de Gnex zie je dit niet.Slaapje schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:03:
Heeft iemand hier al de Nexus 5 die hiervoor de Galaxy Nexus had? Ik ben namelijk erg benieuwd naar de vergelijking tussen de twee schermen. Ik vind namelijk die van de Galaxy Nexus op auto brightness niet erg mooi.
[ Voor 6% gewijzigd door cordonbleu op 03-11-2013 18:15 ]
Eigenaren van de zwarte versie: Ervaren jullie de telefoon als glad? M.a.w. glijdt deze makkelijk uit jullie handen?
Ik kom van de Nexus 4 af, welke ik op zich af en toe al erg glad vond, en ik was net zo blij dat die soft-touch coating meer grip zou geven.
To dare is to do

Dit is trouwens het verschil voor de geinteresseerde, tussen de N5 links en de Gnex rechts.
Het verschil in zwart waarde is (ondanks de crappie foto's van de S4) is goed te zien. Bij een witte achtergrond is het duidelijk helderder op de N5 dan op de Gnex, maar dat zie je niet op een foto.
<Zinloze tekst hier>
Jammer...en nu maar wachten tot ze hem weer hebben....maar morgen spreek ik ze toch, dus dan komen we daar wel achter.gforcegti schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:00:
mijne is helaas weer terug gegaan naar Coolblue vanwege een kapotte tril motor...
Thanks, goed om wat vergelijk te zien. Ga hem sowieso wel halen (alleen al om de prijs), maar altijd goed om vergelijkingen te zien.DrNizeGuy schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:53:
De led op de N5 is kleiner dan op de Gnex, maar wel duidelijker. Vaak zag je bij de Gnex nog de verschillende kleuren van de RGB led, nu is het wel meer één kleur.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is trouwens het verschil voor de geinteresseerde, tussen de N5 links en de Gnex rechts.
Het verschil in zwart waarde is (ondanks de crappie foto's van de S4) is goed te zien. Bij een witte achtergrond is het duidelijk helderder op de N5 dan op de Gnex, maar dat zie je niet op een foto.
To dare is to do
De zwarte voelt redelijk stroef in de handen, doet een beetje denken aan rubber.ndsc schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:39:
Ik heb de witte Nexus 5 en ik vind hem nogal glad. Het lijkt er op dat de zijkanten van de telefoon bij de witte versie van een soort pianolak/plastic zijn en bij de zwarte versie van hetzelfde materiaal als de achterkant. Zou dit het verschil kunnen maken?
Eigenaren van de zwarte versie: Ervaren jullie de telefoon als glad? M.a.w. glijdt deze makkelijk uit jullie handen?
Ik kom van de Nexus 4 af, welke ik op zich af en toe al erg glad vond, en ik was net zo blij dat die soft-touch coating meer grip zou geven.
Ik heb nog niet het gevoel gehad dat hij onverwachts uit mijn handen wil glijden, zoals wel het geval was met de N4.
wat is tril motergforcegti schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:00:
mijne is helaas weer terug gegaan naar Coolblue vanwege een kapotte tril motor...
Verwijderd
Dat is niet de standaard appdrawer op de N5DrNizeGuy schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:53:
De led op de N5 is kleiner dan op de Gnex, maar wel duidelijker. Vaak zag je bij de Gnex nog de verschillende kleuren van de RGB led, nu is het wel meer één kleur.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee dat is Nova LauncherVerwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:15:
[...]
Dat is niet de standaard appdrawer op de N5
Ik heb de witte, maar vies wordt hij echt niet. Vingervlekken zie je er niet op. De aan/uit knop zit wel iets van speling op, maar niet meer dan bij de volumeknop. Zeker niet hinderlijk/opvallend.mowtje schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:36:
Kunnen we dan dit aannemen?:
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Bedankt voor de feedback. Dan zal de witte versie gewoon mijn keus zijn. Denk dat het toch wel wat mooier is dan de zwarte... (en ik las ergens dat de aan/uit-knop geen speling had bij de witte, maar daar kan het ook voorkomen dus..)The Wizard schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:21:
[...]
Ik heb de witte, maar vies wordt hij echt niet. Vingervlekken zie je er niet op. De aan/uit knop zit wel iets van speling op, maar niet meer dan bij de volumeknop. Zeker niet hinderlijk/opvallend.
Verwijderd
Of heb ik het verkeerd begrepen en zijn ze hetzelfde? Ik lees verschillende dingen namelijk.
Daarnaast zou de witte versie na een half jaar niet echt heel erg verkleurd zijn door het vuil? Daar ben ik het bangste voor eigenlijk.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2013 19:35 ]
Ik las ergens dat ze de materiaal van de witte achterkant hebben veranderd zodat de vlekken (vingerafdrukken) minder snel zichtbaar zullen zijn...Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:29:
Ik was eigenlijk ook van plan om de witte te nemen maar ik vind het toch wel jammer dat de witte achterkant van een ander materiaal is dan de zwarte. Dat is toch een minpuntje voor de witte vind ik persoonlijk.
Of heb ik het verkeerd begrepen en zijn ze hetzelfde? Ik lees verschillende dingen namelijk.
Daarnaast zou de witte versie na een half jaar niet echt heel erg verkleurd zijn door het vuil? Daar ben ik het bangste voor eigenlijk.
Verwijderd
Ontzettend bedankt precies wat ik nodig had voor het maken van mijn keuze; was al geswitcht in voorkeur van s4 naar htc one totdat g2 op de markt kwam en heb gewcht tot de nexus 5. Weet nu zeker dat ik dus toch ga voor de G2. Weliswaar duurder maar specs toch ook beter. Ook de knock on/off functie spreekt mij aan; net getest in een winkel. Nog even wachten op de 32 gb versie waardoor prijs van de 16 gb versie hopelijk nog zal zakken.ri0ta schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:04:
Dit stukje is even voor mensen, die wellicht meer willen weten van de verhouding tussen de Nexus 5 en de G2. Ik heb de G2 al een tijdje in gebruik, inmiddels ook 1.5 dag de Nexus 5. Een interessante combinatie natuurlijk. Ik ben jarenlang Android gebruiker (ios af en toe als extraatje gehad). Ik heb me altijd geïrriteerd aan de skin die fabrikanten over Android heen gooien (wat ik waarschijnlijk gemeen heb met de meeste van jullie natuurlijk).
De G2; heel simpel, heeft al mijn verwachtingen overtroffen.
- Stock keyboard van Android toegevoegd
- Lettertype veranderd naar roboto (aangename verrassing dat dit optioneel was) - en grootte veranderd naar klein (anders ziet alles er toch wat te groot uit, zo is het prima).
- Mijn hele notificatie bar (de snelkoppelingen) ingesteld hoe ik dit wil. LG voegt er een aantal dingetjes aan toe, maar is allemaal simpel uit te zetten (evenals Qslide bijv.).
Wat is er verder opmerkelijk aan de G2:
- de 'skin' heeft ook toegevoegde waarde en interessante functies (en nee, ik doel niet op die Samsung gimmicks). Denk bijv aan de infrarood sensor, waarbij ik bizar veel apparaten mee kan bedienen. TV's, Mediaboxen, Dvd players, Audio apparatuur, zelfs projectors (wat onverwachts goed werkt) etc etc.
- Batterij is beste wat ik ooit heb gehad. Ik kan (eindelijk!!) voor het eerst een volle dag (voor mij van 0700 tot 2300) op 1 acculading werken (met intensief gebruik).
- 5.2 inch scherm, maar toch in een compacte behuizing - simply amazing.
- volgorde, kleur, functionaliteit van de screen toetsen zijn in te stellen naar eigen wens
- geen lag, haperingen etc. Zelfs met de standaard chrome versie (niet beta dus), heb ik voor het eerst 0,0 haperingen, ook niet met pinch 2 zoom. Geen dolphin browser meer voor mij.
Dit is de vraag die ik over enkele weken waarschijnlijk beter kan beantwoorden. Ik wil in ieder geval delen met de mensen die (om wat voor reden dan ook), evt kijken naar een alternatief voor de N5, de G2 zeker een optie kan zijn (afhankelijk van je persoonlijke wensen).
Zorgt ervoor dat je telefoon kan trillen.
Lukt mij ook niet.cordonbleu schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:09:
Meer mensen die met Dolphin browser niet kunnen in- en uitzoomen (pinch to zoom zegmaar)? Lukt bij mij niet, vreemd.
Daar ben ik ondertussen ook achter gekomen, tekst wordt niet meer passend gemaakt. Wellicht werkt een oudere versie van AOSP browser wel wat dat betreft?Ti2 schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:05:
[...]
![]()
Briljant! Hij doet 't![]()
Ik wilde de AOSP Browser hebben omdat ie de tekst "schaalt" naar je scherm wanneer je inzoomt. Dat doet ie dus niet meer![]()
(hoewel de instelling er nog wel is: aanpassen aan pagina).
Opera biedt wat dat betreft wel uitkomst, alleen vind ik die browser wat onstabiel en traag met in/uitzoomen. Een beter alternatief heb ik echter nog niet gevonden.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Firefox proberen?Cinner schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:16:
[...]
Daar ben ik ondertussen ook achter gekomen, tekst wordt niet meer passend gemaakt. Wellicht werkt een oudere versie van AOSP browser wel wat dat betreft?
Opera biedt wat dat betreft wel uitkomst, alleen vind ik die browser wat onstabiel en traag met in/uitzoomen. Een beter alternatief heb ik echter nog niet gevonden.
En omdat het een rubber polycarbonate achterkant heeft is dan een hoesje nodig?
ik heb het namelijk niet zo op hoesjes omdat het de gsm dikker maakt en wat zwaarder maar als het nodig is...
Mijn huidige smarthphone is een Motorola Defy van 2011 en die heeft ook Gorilla glass maar 1ste generatie, en een polycarbonate achterkant en die heeft nog altijd super weinig krassen. De achterkant heeft zelfs nog niks beschadiging en de gsm is echt al meermaals gevallen
Ik denk niet dat er hier mensen zijn die op dag 1 met hun telefoon zijn gaat gooien om te kijken hoe stevig hij isCowboy_Henk schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:48:
Vinden jullie nu de Nexus 5 gorilla glass 3 heeft het eigenlijk nodig om een screen protector te kopen?
ik heb het namelijk niet zo op hoesjes omdat het de gsm dikker maakt en wat zwaarder maar als het nodig is...
Mijn huidige smarthphone is een Motorola Defy van 2011 en die heeft ook Gorilla glass maar 1ste generatie, en een polycarbonate achterkant en die heeft nog altijd super weinig krassen. De achterkant heeft zelfs nog niks beschadiging en de gsm is echt al meermaals gevallen
Horen jullie de trilmotor ook als jullie typen? Als ik typ is de trilmotor duidelijk te horen...
Verwijderd
Dat is toch een uitstekend onderdeel, dus erg kras gevoelig.
Dat is idd ook de reden dat ik een hoesje heb besteld dat als het goed is woensdag binnen is.Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:51:
Ik ga er een hoesje om doen om krassen op de camera te voorkomen.
Dat is toch een uitstekend onderdeel, dus erg kras gevoelig.
Gorrila glas is tegen krassen, niet scheuren.Cowboy_Henk schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:48:
Vinden jullie nu de Nexus 5 gorilla glass 3 heeft het eigenlijk nodig om een screen protector te kopen?
Hier heb je het eerste geval al:

Ik neem wel een hoesje, en nou niet zozeer om de achterkant te beschermen maar vooral om te zorgen dat als 'ie op de voorkant valt niet in duizend stukjes ligt..Cowboy_Henk schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:48:
Li1quid schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:53:
[...]
Gorrila glas is tegen krassen, niet scheuren.
Hier heb je het eerste geval al:
[afbeelding]

Het doet pijn om dit te zien, terwijl het nog niet eens mijn mobiel is.....
Een hoesje doe ik er niet omheen, maar een screen protector gaat wel mooi op het scherm.Cowboy_Henk schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:48:
Gorilla Glass 3 is leuk en aardig als je met sleutels op je scherm gaat krassen, met een schoevedraaier er overheen gaat of gewoon andere gekke dingen doet, maar zodra er zand bij komt kijken is je scherm de pineut.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik zou mijn smartphone nooit gebruiken op het strand dus tja.Xylon schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:55:
[...]
Een hoesje doe ik er niet omheen, maar een screen protector gaat wel mooi op het scherm.
Gorilla Glass 3 is leuk en aardig als je met sleutels op je scherm gaat krassen, met een schoevedraaier er overheen gaat of gewoon andere gekke dingen doet, maar zodra er zand bij komt kijken is je scherm de pineut.
Maar mijn defy is denk ik wel een zeer stevige phone, hij is al ontelbare keren gevallen en werkt nog steeds. Maar ja die bestaat enkel uit plastiek en het gorilla glass generatie 1 scherm.
Ach ik zie wel. Ik spaar nu dus voor een Nexus 5. Ik zou eigenlijk maar zo'n 300 euro willen uitgeven dus ik denk dat ik een half jaar ofzo moet wachten?
Als je de prijs evolutie ziet (tweakers pricewatch) van de nexus 4 dan is die ook op 6 maand (februari - sept super hard gezakt
Wit is persoonlijk, ik heb er eentje, en hij bevalt uitstekend, maar ik had een zwarte gekocht als deze beschikbaar was, maar heb totaal geen spijt van mijn keus. Alleen de achterkant is wit en de speakergrill. De achterkant is van een ander materiaal dan van de zwarte, en de randen rondom zijn van pianolak itt de zwarte die mat is en gemaakt van hetzelfde materiaal als de achterkant.Iemand al in bezit van een witte nexus 5,twijfel heer erg om die witte te halen.Vind hem zlefs mooier uitzien dan de zwarte.
Dat is een samenvatting van wat in dit topic stond en eigen ervaring.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Dat hoeft nog niet eens. Kijk maar eens wat er soms in de broekzakken van je jeans zit qua troep. Niet alleen stof, maar vaak ook wat zand. Dit komt er gewoon in terecht zonder dat je je er van bewust bent.Cowboy_Henk schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:02:
[...]
Ik zou mijn smartphone nooit gebruiken op het strand dus tja.
Hier nog een, heb hem zelfs nog telefonisch omgeruild omdat zwart uitverkocht was. Nu ik hem heb, heb ik er geen moment spijt van dat ik gewisseld heb. Ja, de zijkant is niet mat, maar het oogt zo net alsof het doorloopt in het glas van de voorkant. De witte achterkant vind ik persoonlijk een mooie twist die de telefoon juist iets unieks geeft.The Wizard schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:03:
[...]
Wit is persoonlijk, ik heb er eentje, en hij bevalt uitstekend, maar ik had een zwarte gekocht als deze beschikbaar was, maar heb totaal geen spijt van mijn keus. Alleen de achterkant is wit en de speakergrill. De achterkant is van een ander materiaal dan van de zwarte, en de randen rondom zijn van pianolak itt de zwarte die mat is en gemaakt van hetzelfde materiaal als de achterkant.
Dat is een samenvatting van wat in dit topic stond en eigen ervaring.
Dit topic is gesloten.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.