[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.192 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2024
sanderjvp schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:59:
[...]

Die €350,- is omdat Google hem zwaar subsidieert. Zonder die subsidie zou hij ook wel richting de 500 tot 600 euro gaan.
Dat die prijs komt door subsidie doet niks af aan het feit dat hij voor consumenten 350/400 euro kost. Verder is al vaker gezegd dat Google er geen geld achteraan gooit, hij wordt +/- kiet verkocht.

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Tmaster schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:55:
Hoe kun je nou een telefoon van 350 euro vergelijken met eentje die 700 euro kost?
Daarnaast een Full HD resolutie tegen 1136x640 van een iphone..
En met de camera van de nexus is echt niets maar dan ook niets mis mee.. Perfecte foto's.. wellicht dat de iphone een ietsie pietsie betere heeft?! (mag ook wel als je dik 600 euro voor een mobiel wil betalen) maar goed.. 85% is inmiddels Android tegen 15% IOS..
Ik moet zeggen dat je een behoorlijk apple fan moet zijn wil je nu nog voor de 5s kiezen.. Of je moet echt bulken van het geld natuurlijk :)
Omdat het kan, daarom vergelijk ik het.

Overigens kan dat mij een worst wezen, paar jaar terug was een ik een echte Apple fan, maar sinds de iPhone 5 werd het minder, en het kwartje viel toen iOS 7 uitkwam op mijn iPhone 4 en ik diezelfde dag binnen 30 minuten via marktplaats 300 euro rijker werd door iPhone 4 te verkopen, en gewoon blind een gloednieuwe Nexus 4 ging halen.
Chaser2600 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:01:
Voor liefhebbers van het batterij verbruik...
Nexus 5 draait nu 14,5 uur en heb 4,5 uur onscreen tijd met nog 15% op de accu
Meeste is opgegaan aan webbrowser, YouTube, Twitter en Google+
Scherm brightness op auto.. Voor mijn gevoel over het algemeen wat feller dan met de Nexus 4

Voor mijn gebruik iig een beduidend beter resultaat dan met de Nexus 4.
Netjes, maar dat haal ik ook met mijn Nexus 4 de laatste paar dagen (hij blijkt het niet leuk te vinden als Google back-up uitstaat, dan gaat de accu sneller leeg).

Maar van wat ik elders lees kan de Nexus 5 sowieso nog langer mee, mijn kennis heeft vandaag van 100% naar 6% in totaal 14 uur waarvan 6 uur en 10 minuten onscreen met auto brightness en alle gimmicks zoals GPS aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
[...]

Die €350,- is omdat Google hem zwaar subsidieert. Zonder die subsidie zou hij ook wel richting de 500 tot 600 euro gaan.
Uh, how about no.

Kostprijs != subsidie.

Bij Best Buy kost hij trouwens wel 799 USD, je mag hem vast ook wel daar kopen als je niet van "subsidie" houdt :+

Mijn N5 wordt trouwens sinds gisteravond gebruikt en staat nu op 21% na een dagje flink bellen, spelletjes checken, surfen, instellingen goedzetten en apps checken (met altijd auto-brightness aan). Als dit zo blijft dan vind ik het een prima accu :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieGozerDaar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 12:38
Stukfruit schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:10:
[...]

Uh, how about no.

Kostprijs != subsidie.

Bij Best Buy kost hij trouwens wel 799 USD, je mag hem vast ook wel daar kopen als je niet van "subsidie" houdt :+

Mijn N5 wordt trouwens sinds gisteravond gebruikt en staat nu op 21% na een dagje flink bellen, spelletjes checken, surfen, instellingen goedzetten en apps checken (met altijd auto-brightness aan). Als dit zo blijft dan vind ik het een prima accu :)
Ze hebben het van 800 weer naar 450 veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
[...]

Dit is niet zoals bij consoles, waar ze verkocht worden onder de productieprijs. En dat het lager goed wordt gemaakt met de verkoop van software.
Top of the line smartphones kosten tussen de $150 en $200 om te produceren. De rest van de prijs is RnD , support en winst.

Omdat google de software kant van de RnD en support (gratis) voor hun rekening nemen valt de prijs flink lager uit dan de concurrentie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Stukfruit schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:10:
[...]

Uh, how about no.

Kostprijs != subsidie.
Klopt, Google verkoopt hem tegen de kostprijs, voor zover ik het weet (vanuit gaande hoe dat met de Nexus 4 was) verdienen ze rond de max 20 dollar per toestel, vergelijk dat met Apple of andere merken (vooral Apple :P )

Maar dat komt omdat:

- Google verdient geld zat aan andere dingen

- Nexus telefoons zijn een soort van concept, ze laten zien waar clean Android toe in staat is

- Zij maken zelf Android, dat scheelt ook in kosten

- Google verdient genoeg aan jouw gegevens :D

- Zei ik al iets over advertenties? ;)

Dus, zo simpel is dat, alle andere fabrikanten moeten gewoon harde cash verdienen, de laatste jaren bijvoorbeeld is de smartphone divisie veruit het grootste inkomstenbron voor bijvoorbeeld Samsung.

En Apple? Tja die verdienen geld zat ook zonder de hardware, ze willen exclusief blijven, veel geld verdienen en staan ook onder de druk van aandeelhouders, die zijn gewend dat Apple harde cash maakt met enorme winsten op hun iPhones en iPads, ze kunnen niet terug ZELFS als ze dat zouden willen, een mooi voorbeeld is dat het de aandeelhouders niet beviel dat hun de nieuwe OSX als gratis update weggeven.

Maar dat is zwaar off-topic, ik kap ermee dus om even terug te gaan, Google verkoopt de Nexus 5 tegen de kostprijs, ze verdienen wel wat aan maar daar draait het niet om voor Google, je ziet trouwens ook dat de afwerking minder luxe is dan bij de Nexus 4, dit om de prijs laag te houden omdat in plaats van een luxe afwerking nu een gloednieuwe processor inzit en een FHD scherm, dus er moest ergens op bespaard worden, gelukkig dus niet op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies dat allemaal

+ google investeert bijna niet of gewoon niet in de marketing van het toestel.

Samsung geeft erg mega veel geld uit aan marketing en Apple ook best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:18:
- Google verdient geld zat aan andere dingen

- Nexus telefoons zijn een soort van concept, ze laten zien waar clean Android toe in staat is

- Zij maken zelf Android, dat scheelt ook in kosten

- Google verdient genoeg aan jouw gegevens :D

- Zei ik al iets over advertenties? ;)

Dus, zo simpel is dat, alle andere fabrikanten moeten gewoon harde cash verdienen, de laatste jaren bijvoorbeeld is de smartphone divisie veruit het grootste inkomstenbron voor bijvoorbeeld Samsung.
Dat is trouwens ook niet waar. Microsoft en Apple verdienen ook geld met de gegevens van gebruikers. Zie bijvoorbeeld de advertentiedivisies van deze bedrijven. Die doen echt precies hetzelfde als Google.

Dus dat zou geen reden moeten zijn om voor het ene of andere te kiezen.

Verder is de Nexus-lijn natuurlijk ook een stukje Google-binding. Door een Nexus te gebruiken zie je iedere dag Google-dit en Google-dat, wat goed is voor de inkomsten omdat je hun diensten gebruikt en niet die van de tegenpartij.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt het de beste deal op dit moment, wow gewoon zon prijs met zulke specs! en de design is ook prima!. Misschien dat wat chineze toestellen er tegen op kunnen.

Wrs zal de masse echter toch voor de Apples en de Samsungs (why oh why?) gaan vanwege de marketing.

Ik weet het iig wel, ga liever voor een N5, dan voor een iPhone of Samsung waarvan ik weet dat ze bizar hoge marges pakken (zeker op de 5C lol).
Plus die iPhone bijvoorbeeld, mooi design, maar als het zo kwetsbaar is dat je er een hoesje omheen moet doen ja dan boeit die afwerking ook niet in feite.
N5 kun je/moet je gewoon lekker zonder hoesje gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:25:
Precies dat allemaal

+ google investeert bijna niet of gewoon niet in de marketing van het toestel.

Samsung geeft erg mega veel geld uit aan marketing en Apple ook best veel.
Klopt, als je de Nexus 5 bekijkt heeft de hele wereld gratis voor Google een enorme hype en reclame gemaakt :D

Apple doet veel aan marketing in de VS, sinds 2007 heb ik slechts 1 keer een reclame ervan hier op TV gezien, net als bij Nexus 5 doet de media en community de rest, al moet ik zeggen dat de Nexus 5 qua hype zo'n beetje elke telefoon in jaren heeft overtroffen, mensen die werden gewoon echt gek van de laatste paar weken van Oktober omdat dat ding er NOG niet uit was.

En Samsung? ik zwijg over de reclames die ik bij bijna ieder bushokje zie... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukfruit schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:26:
[...]

Dat is trouwens ook niet waar. Microsoft en Apple verdienen ook geld met de gegevens van gebruikers. Zie bijvoorbeeld de advertentiedivisies van deze bedrijven. Die doen echt precies hetzelfde als Google.
mwah niet helemaal mee eens.
Google linked jou smartphone gegevens natuurlijk ook aan de browser, en dat levert een hoop goed bruikbare data op voor de advertenties welke je gaat die in de Gmail client of de zoekmachine in je browser.
Ze weten je locatie, waar je vaak bent, waar je woont, of je man ben / vrouw, leeftijd gaat allemaal best ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:31:
[...]

Google linked jou smartphone gegevens natuurlijk ook aan de browser, en dat levert een hoop goed bruikbare data op voor de advertenties welke je gaat die in de Gmail client of de zoekmachine in je browser.
Ze weten je locatie, waar je vaak bent, waar je woont, of je man ben / vrouw, leeftijd gaat allemaal best ver...
En wat denk je dat MS doet en weet? ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:31:
[...]

Klopt, daar heb ik veel over gelezen.

Veel mensen loggen zich doodleuk in voor alle diensten als Google, ikzelf gebruik gmail (als 2de email, hoofdemail is van hotmail) youtube, maps en keep, bij de laatste 2 ben ik niet ingelogd, niet nodig en ik wil niet dat Google ook nog eens weet waar ik reis.

Maar er zijn mensen die overal zijn ingelogd, dus het lijstje.

Gmail = ze weten je e-mails, kunnen reclames op baseren maar voor de rest valt het eigenzins mee.

Youtube = ze weten wat je bekijkt, overspoelen je met filmpjes die je niet wilt zien (hey maar je vond die ene filmpje leuk, niet de rest, toch overspoelen ze je mee) oftewel, zwaar irritant.

Maps = ze weten waar je reist, kunnen reclames op baseren.

Keep = Ze weten dat je je huiswerk nog moet maken

Agenda = zie Keep

Google+ = minder erg dan Facebook, maar in combinatie met de rest jouw doodsteek en hun brood

En voor de rest, data, data en nog eens data, via reclames en cookies weten ze je ook te vinden.

Microsoft daartegen verdient ook aan data, maar weet veel minder van je dan Google, en Apple die weet haast niks van je, hun gaat het om cash.

Dus, kunnen we die discussie stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mowtje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:05:
Als dit je eerste Smartphone is, kan het wel kloppen ja... 16gb is voor mij juist net te weinig
Eerste Smartphone?

Dit is al mijn 50e+ smartphone maar juist nu is 16 GB voldoende. Alles gaat tegenwoordig via internet, vroeger had ik er 20GB muziek op bv, nu alles via Google Music.

Wat foto's en wat apps en veel verder dan 3 GB kom ik niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik ben overgestapt van mijn S2 naar N5. De S2 heb ik 2,5 jaar gebruikt. Zeer groot verschil in snelheid en de resolutie van het scherm is perfect. Ik merk alleen wel dat ik de zwarte kleuren weergave van de AMOLED mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11
Hier hetzelfde,fotos-filmpjes via internet,paar ebooks,navigatie erop, 16gb voldoende.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:24
OMG! Dit heeft voor mij ook de doorslag gegeven. Ik word weer een Googler (al blijf ik wel van mijn MacBook pro houden)! Ga nu een Nexus 5 bestellen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
-TheNose- schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:47:
[...]

OMG! Dit heeft voor mij ook de doorslag gegeven. Ik word weer een Googler (al blijf ik wel van mijn MacBook pro houden)! Ga nu een Nexus 5 bestellen! :D
Really? Ik zie telkens weinig verschil en de SGS4 lijkt in the end zelfs een betere camera te hebben i.m.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Voor de mensen die graag de 32 GB willen hebben. Check dit. Wel met wat meer centjes over de brug komen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 18-09 10:24
Domokun schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:52:
[...]

Really? Ik zie telkens weinig verschil en de SGS4 lijkt in the end zelfs een betere camera te hebben i.m.o.
Nee man, front facing is de S4 beter, maar de camera zelf vind ik het beeld van de Nexus 5 duidelijk beter.
Maar wat het belangrijkste is: Het zal dus niet veel onder doen voor de S4 of bijv de Iphone 5 die ik heb, voor dagelijkse uit de heup geschoten foto's zoals ik fotografeer. Ik zal ook veel plezier aan dat ois beleven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overv
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-08 20:02
Heeft iemand die IMEI sticker op de achterkant er afgehaald? Ik zou hem er graag afhalen, maar ik ben bang dat er lijm blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen.
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-03-2022
Misschien een domme vraag, maar ik was benieuwd. Hoe veel opslagruimte neemt een gemiddelde foto in beslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6dM9NMSxCvuroZ
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Overv schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:02:
Heeft iemand die IMEI sticker op de achterkant er afgehaald? Ik zou hem er graag afhalen, maar ik ben bang dat er lijm blijft zitten.
Eerder in het topic is gezegd dat er absoluut niks blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Arjen. schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:02:
Misschien een domme vraag, maar ik was benieuwd. Hoe veel opslagruimte neemt een gemiddelde foto in beslag?
http://www.goeievraag.nl/...1gb-megapixels-foto.70968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat OIS is inderdaad geweldig :Y Eindelijk geen last meer van de subtiele bewegingen die je echt niet kan tegenhouden.

Ligt aan de resolutie en de hoeveelheid details. Met standaard instellingen (2448x3264 pixels) krijg je foto's van ongeveer 1 MB.
edit:
Maar zoals hieronder aangegeven is dit misschien aan de lage kant. Ik moet ook niet s' avonds testen met donkere ruimtes :P

En over die camera-app gesproken; die is eigenlijk best wel tof. Je kan naar rechts swipen om je foto's te zien en naar links om weer terug te gaan naar de camera. Werkt best fijn :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Stukfruit op 03-11-2013 00:11 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dat verschilt enorm, tussen de 1,4 a 4.3 mb zou ik zeggen, op basis van mijn eigen foto's dan.

En allemaal in dezelfde 8mpx kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overv
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-08 20:02
Boris0711 schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:04:
[...]

Eerder in het topic is gezegd dat er absoluut niks blijft zitten.
Waar in het topic? Ik heb gezocht op lijm/sticker/plakker in beide topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Overv schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:11:
[...]

[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6dM9NMSxCvuroZ
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
[...]

Misschien was het Deel 1, ik weet het niet meer.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:47
[...]

Ik heb het stickertje verwijderd, en er blijft geen lijm achter, komt er prima vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

camera redelijk oke dus
Ga hem snel halen!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2013 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Galaxy S4 versus nexus 5 camera. Nexus 5 doet het goed! YouTube: Nexus 5 vs Galaxy S4 - Camera Test Comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 09:56
Stukfruit schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:05:

En over die camera-app gesproken; die is eigenlijk best wel tof. Je kan naar rechts swipen om je foto's te zien en naar links om weer terug te gaan naar de camera. Werkt best fijn :Y
En als je dan zo'n foto naar beneden swipt, dan verwijdert hij hem. Maar dit is al een tijdje bekend voor stock gebruikers ;)
Wat ik zelf wel nice vind is dat als je foto's maakt vanaf je lockscreen, dus als je telefoon nog gelockt is, je alleen de foto's kan bekijken die je net hebt gemaakt. Andere foto's moet je voor inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 02:45
Zojuist de AOSP Browser.apk voor Android 4.4 geïnstalleerd (beetje omslachtig door rotzooien in /system/app/), dat werkt, stukken beter dan Chrome (waarom dat ineens de standaard is geworden, geen idee). Ook de Adobe Flash-apk installeert, echter werkt Flash in geen enkele browser (Opera, Chrome, Firefox, of de AOSP Browser.apk).

Nog iets anders dat niet werkt: Private browsing in de Browser.apk, men heeft de ondersteuning daarvoor aangepast in WebView. Tot slot crashed de AOSP Browser.apk wanneer "Browser" -> "Instellingen" -> "Geavanceerd" -> "Website-instellingen" wordt gekozen. Verder geen crashes.

Als iemand Flash werkend krijgt op zijn Nexus 5 (heb root, das geen probleem) en/of de AOSP Browser volledig werkend krijgt (dus met Private en in alle instellingen kunnen komen), hoor ik het graag!

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
Overv schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:02:
Is er iemand die dat ding heeft laten zitten dan? Heb hem er gelijk afgehaald met alle andere plakkers/beschermers. Niets van te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

AndriesLouw schreef op zondag 03 november 2013 @ 02:26:
[...]

Is er iemand die dat ding heeft laten zitten dan? Heb hem er gelijk afgehaald met alle andere plakkers/beschermers. Niets van te zien. :)
Bij mij zit ie nog omdat ik er nog niet uit ben of ik voor zwart of toch voor wit ga O-)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:44
wit is voor meiden :P

en heeft iemand nog reviews kunnen vinden deze telefoon? (waar oa de lg g2 wordt mee getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ik zie in dit topic een hoop weinig zinvolle oneliners en simpele zoekvraagjes voorbijkomen. Graag eerst even nadenken of je bericht wel nuttig is voor andere gebruikers voordat je post. Tevens geldt dat het op prijs gesteld wordt dat je eerst zelf zoekt voordat je hier een vraag komt stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt Flash gebruiken met Dolphin Browser.
Ik had eerst Boat Browser geprobeerd maar die crashte meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08
Stukfruit schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:05:

Kon in Android 4.1 ook al. :Y)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

AndriesLouw schreef op zondag 03 november 2013 @ 02:19:
Zojuist de AOSP Browser.apk voor Android 4.4 geïnstalleerd (beetje omslachtig door rotzooien in /system/app/), dat werkt, stukken beter dan Chrome (waarom dat ineens de standaard is geworden, geen idee). Ook de Adobe Flash-apk installeert, echter werkt Flash in geen enkele browser (Opera, Chrome, Firefox, of de AOSP Browser.apk).

Nog iets anders dat niet werkt: Private browsing in de Browser.apk, men heeft de ondersteuning daarvoor aangepast in WebView. Tot slot crashed de AOSP Browser.apk wanneer "Browser" -> "Instellingen" -> "Geavanceerd" -> "Website-instellingen" wordt gekozen. Verder geen crashes.

Als iemand Flash werkend krijgt op zijn Nexus 5 (heb root, das geen probleem) en/of de AOSP Browser volledig werkend krijgt (dus met Private en in alle instellingen kunnen komen), hoor ik het graag!
Zou je willen delen hoe het je is gelukt met de AOSP browser? Bij mij crashte ie meteen. Heb de N4 methode die je op de intwerwebs kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SehudeKoza
  • Laatst online: 20-09 23:30
Klopt het dat de speakers aan de onderkant het beiden zouden moeten doen? Op dit moment doet namelijk (vanaf de voorkant gezien) alleen de linker het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SehudeKoza schreef op zondag 03 november 2013 @ 09:51:
Klopt het dat de speakers aan de onderkant het beiden zouden moeten doen? Op dit moment doet namelijk (vanaf de voorkant gezien) alleen de linker het.
Is gelukkig pas 123080432 keer besproken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SehudeKoza
  • Laatst online: 20-09 23:30
Smultie schreef op zondag 03 november 2013 @ 09:52:
[...]

Is gelukkig pas 123080432 keer besproken in dit topic.
Ik zie het, excuses.

Verder is het toestel geweldig. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Zo wat ben ik blij met "stock" Android zeg. Hiervoor de Galaxy S4 met Touchwiz en de HTC One met Sense gehad maar dit is zoo veel mooier en overzichtelijker en de snelheid is echt ongelooflijk! _/-\o_
Het groter maken van de icoontjes in Android 4.4. is naar mijn mening wel een sterke verbetering om het wat rustiger te houden.

De optische beeldstabilisatie was een reden voor de aanschaf omdat ik met m'n S4 gewoon niet goed scherpe foto's kan maken, vanaf morgen ga ik op vakantie dus zal deze camera eens goed testen :P Wel zie ik een stuk minder instellingen staan in de mogelijkheden voor foto's maar eigenlijk heb ik amper gebruik gemaakt van de mogelijkheden die bijvoorbeeld op de S4 zaten. Wel "mis" ik de functie die ik heb op de HTC one, namelijk het filmen en daarna een foto uit dat filmpje maken zodat je precies het goede moment hebt.

Batterijverbruik is in de eerste dagen stukken beter dan de Galaxy S4, of het komt door Android 4.4 of door het feit dat er nog niet heel veel opstaat dat weet ik niet, zal de praktijk uitwijzen.

Wel ben ik aan het zoeken naar de functie van google now als ik "ok google" zeg gebeurt er niks :/
* ik kan het ook niet vinden bij de instellingen?*

[ Voor 88% gewijzigd door 0xrubennft op 03-11-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op deze pagina flink wat sample foto's te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
0xrubennft schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:02:
Zo wat ben ik blij met "stock" Android zeg. Hiervoor de Galaxy S4 met Touchwiz en de HTC One met Sense gehad maar dit is zoo veel mooier en overzichtelijker en de snelheid is echt ongelooflijk! _/-\o_
Het groter maken van de icoontjes in Android 4.4. is naar mijn mening wel een sterke verbetering om het wat rustiger te houden.

De optische beeldstabilisatie was een reden voor de aanschaf omdat ik met m'n S4 gewoon niet goed scherpe foto's kan maken, vanaf morgen ga ik op vakantie dus zal deze camera eens goed testen :P Wel zie ik een stuk minder instellingen staan in de mogelijkheden voor foto's maar eigenlijk heb ik amper gebruik gemaakt van de mogelijkheden die bijvoorbeeld op de S4 zaten. Wel "mis" ik de functie die ik heb op de HTC one, namelijk het filmen en daarna een foto uit dat filmpje maken zodat je precies het goede moment hebt.

Batterijverbruik is in de eerste dagen stukken beter dan de Galaxy S4, of het komt door Android 4.4 of door het feit dat er nog niet heel veel opstaat dat weet ik niet, zal de praktijk uitwijzen.

Wel ben ik aan het zoeken naar de functie van google now als ik "ok google" zeg gebeurt er niks :/
* ik kan het ook niet vinden bij de instellingen?*
Alles op Engels zetten, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 19:59
Engels (US), niet UK. Dan werkt het en je moet in het engels praten, er is (nog) geen Nederlandse ondersteuning.
Je kan praten vanaf het homescreen (alleen de google launcher, niet Nova of andere launcher) of google now, maar je scherm moet wel aan staan, anders werkt het niet. Vooralsnog is er geen "Mic always on" functie op de N5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:21
ny-hardcore schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:01:
[...]

Mijn G2 haalt met stock LG ROM rond de 31.000 geloof ik
met CM / AOKP/ BEANSTALK zit ik rond de 29k, de kernel is nog niet geoptimised voor S800, komt nu wel snel denk ik :)

maar benchmarks zeggen niet alles, met AOKP en Beanstalk is mijn LG G2 vloeiender dan de stock LG rom, terwijl de antutu scores lager zijn...
Deze foto zie ik juist op facebook van één van mijn vrienden. Hij heeft een LG G2

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1452573_10200796393007598_1777337952_n.jpg

Iemand die eens Antutu wil runnen op z'n nexus 5 hier? Ben benieuwd naar het resultaat.

Is 27846 niet wat laag?

[ Voor 6% gewijzigd door CedricD op 03-11-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

DrNizeGuy schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:21:
Mijn witte N5 is gewoon van plastic inderdaad, geen softtouch. Ik weet niet hoe het voelt bij de zwarte N5, maar vergeleken bij mijn N7 (2012 model) is het glad (deze N7 heeft ook iets van een softtouch laagje). Ik vind de achterkant echter niet storend. Waar ik wel aan moet wennen is dat de bezel hoogglans en dus glad is, dit schijnt de zwarte dan weer niet te hebben (??) en ik vind de power en volume knoppen wel erg "hard" en zelfs een beetje scherp aanvoelen. Waarom deze ook van keramiek zijn is mij niet helemaal duidelijk.
Wennen bij de bezel als in dat je moet oppassen dat hij niet uit je hand glijdt? Bij de zwarte is de bezel van hetzelfde materiaal gemaakt als de achterkant, waardoor je altijd een stevige grip op het toestel hebt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Laguna schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:54:
[...]

Wennen bij de bezel als in dat je moet oppassen dat hij niet uit je hand glijdt? Bij de zwarte is de bezel van hetzelfde materiaal gemaakt als de achterkant, waardoor je altijd een stevige grip op het toestel hebt.
Als je geen vette handen hebt (als je je handen vaak wast), glijdt mijn zwarte N5 makkelijk uit mn handen...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Vraag, misschien niet helemaal Nexus 5 gerelateerd maar omdat dit de telefoon wordt die ik ga aanschaffen, stel ik m hier:
Is het mogelijk om via de mini-usb een mobiele harde schijf aan te sluiten en vanaf die schijf een film te bekijken? Dit zou eventueel meespelen in de keuze om te wachten op een 32Gb versie of niet.

Als Google haar Chromecast gaat uitbreiden met streaming/mirroring vanaf Android devices, of er komt een mediaspeler app (plex/xbmc) voor het afspelen van lokale storage dan kun je straks overal je films afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
ga hem morgen halen
waar zit de mini simkaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
Accessoires voor de Google Nexus 5
bramberk15 schreef op zondag 03 november 2013 @ 11:01:
Vraag, misschien niet helemaal Nexus 5 gerelateerd maar omdat dit de telefoon wordt die ik ga aanschaffen, stel ik m hier:
Is het mogelijk om via de mini-usb een mobiele harde schijf aan te sluiten en vanaf die schijf een film te bekijken? Dit zou eventueel meespelen in de keuze om te wachten op een 32Gb versie of niet.

Als Google haar Chromecast gaat uitbreiden met streaming/mirroring vanaf Android devices, of er komt een mediaspeler app (plex/xbmc) voor het afspelen van lokale storage dan kun je straks overal je films afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Thnx, heb het daar gevonden. Een OTG USB kabel icm Disk Explorer Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 19:59
Laguna schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:54:
[...]

Ja ik vind het erg glad. Zal ook een kwestie van wennen zijn natuurlijk. Achterkant is mat plastic en niet heel glad, maar niet zo "stroef" als een soft touch achterkant.
CedricD schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:50:
[...]

Deze foto zie ik juist op facebook van één van mijn vrienden. Hij heeft een LG G2

[afbeelding]

Iemand die eens Antutu wil runnen op z'n nexus 5 hier? Ben benieuwd naar het resultaat.

Is 27846 niet wat laag?
22586 haalde ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
[...]

[afbeelding]

Is 27846 niet wat laag?
Dat is een normale score, de Nexus 4 scoort ook lager dan de Optimus G.

LG zit samen met Samsung in de lijstje van valsspelers qua benchmarks, maar omdat Nexus telefoons clean Android hebben spelen ze niet vals, en daarom valt de score lager uit.

Dat is mijn theorie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Mizgala28 schreef op zondag 03 november 2013 @ 11:14:
[...]

Dat is een normale score, de Nexus 4 scoort ook lager dan de Optimus G.

LG zit samen met Samsung in de lijstje van valsspelers qua benchmarks, maar omdat Nexus telefoons clean Android hebben spelen ze niet vals, en daarom valt de score lager uit.

Dat is mijn theorie dan.
Juist, ik was eventjes vergeten dat ze kunnen valsspelen in benchmarks :+ .
GPU & CPU zijn hetzelfde dus in principe zou de Nexus 5 sneller moeten zijn omdat er minder zooi op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Laatst online: 21-09 09:07
[...]

[afbeelding]

Is 27846 niet wat laag?
Mijn Nexus 5 haalt een score van 18427.
Add: 2de run 19354.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Spiller schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:58:
[...]

Als je geen vette handen hebt (als je je handen vaak wast), glijdt mijn zwarte N5 makkelijk uit mn handen...
Maar goed dat je dan de zwarte hebt gehaald en niet de witte :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
NuKeM schreef op zondag 03 november 2013 @ 11:38:
[...]

Mijn Nexus 5 haalt een score van 18427.
Holy shit. Ik haal 17732 met mijn chinese Newman N2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Nexus 5 haalt 29345.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Voordat iedereen z'n Antutu score gaat posten, de lagere scores kunnen best als oorzaak hebben dat Antutu nog niet goed werkt met Android 4.4.

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 03-11-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Apart met die scores, haalt de een 29000, doet de ander 17000, enorm veel verschil dus.

Ik haal met mijn Nexus 4 17954, en de Nexus 5 van mijn kennis haalt 26211.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Stomme vraag misschien;
Ik krijg maandag als het goed is mijn Nexus 5. Heb ooit eens een 2e simkaart aangevraagd bij Vodafone (kon toen nog gratis) en wil er dus 1 op maat knippen.

Is de simkaart van de Nexus 5 gelijk aan die van de iPad 3 (met 3/4G) zodat ik hem al kan testen / die als referentie aan kan houden?. Mocht het mislukken heb ik er nog 1 over (die nu in mijn S2 zit... ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Tortelli op 03-11-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
Ik ben benieuwd in hoeverre alle cores draaien met Antutu. Zoals gezegd is bekend dat samsung etc "valsspelen" door de cores maximaal te zetten toch met deze testen? Waarschijnlijk buffelt de Nexus 5 gewoon op dezelfde snelheid door dan waar íe al mee bezig was... vandaar het grote verschil in scores hier met de nexus 5, ik haalde 27k maar toen ik 'm opnieuw opstartte slechts 21k.. waarschijnlijk dus omdat hij toen niks aan het doen was..

[ Voor 25% gewijzigd door 0xrubennft op 03-11-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
yes, gewoon micro-simkaart, geen nano simkaart zoals in de iphone5!
Tortelli schreef op zondag 03 november 2013 @ 11:51:
Stomme vraag misschien;
Ik krijg maandag als het goed is mijn Nexus 5. Heb ooit eens een 2e simkaart aangevraagd bij Vodafone (kon toen nog gratis) en wil er dus 1 op maat knippen.

Is de simkaart van de Nexus 5 gelijk aan die van de iPad 3 (met 3/4G) zodat ik hem al kan testen / die als referentie aan kan houden?. Mocht het mislukken heb ik er nog 1 over (die nu in mijn S2 zit... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Bovenste aanhouden dus uit deze pdf:
https://dl.dropboxusercon...ckintosh%20Nano%20SIM.pdf

Heb ik mijn sim alvast voorbereid!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Laatst online: 21-09 09:07
Mizgala28 schreef op zondag 03 november 2013 @ 11:47:
Apart met die scores, haalt de een 29000, doet de ander 17000, enorm veel verschil dus.

Ik haal met mijn Nexus 4 17954, en de Nexus 5 van mijn kennis haalt 26211.
Een derde run na uninstall van gsam (die niet wou werken) en reboot levert nu al 22325 op... Raar allemaal, maar ik merk er in gebruik niets van, alles gaat vlot :)
Add: OpenGL ES 3.0 test komt op 2411 uit.

[ Voor 4% gewijzigd door NuKeM op 03-11-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:14

Kiwi

Gadgetfreak

In ieder geval beter dan mijn (tijdelijke) Galaxy S :) (5560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
In principe kunnen mij die scores een worst wezen, op papier is een S4 veel en veel sneller dan mijn N4, toch voelt dia laatste bij normaal gebruik vele malen fijner en smoother dan de S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:25
Is de Nexus 5 al te proberen in winkels? (Vodafone, Mediamarkt, etc.) De N5 lijkt me een fantastische telefoon om mijn huidige Samsung Galaxy S2 te vervangen. Ik heb toch een vraagje over de batterijduur; na 2 jaar mijn S2 gebruikt te hebben, was het toch wel noodzakelijk om de batterij te vervangen. Als ik de N5 koop, verwacht ik er wel meer dan 2 jaar mee te doen, maar is de batterij na twee jaar dan ook niet gewoon op? Want als ik het goed begrijp is de batterij van de N5 niet te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik moet zeggen dat de accu het na een paar dagen toch prima doet hier :) Gisteren na 9 uur van de lader had ik nog 70% over! Dat is best netjes :) Screen-on time was toen 1 uur en 25 minuten!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 12:07

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Kan iemand met een witte Nexus 5 even delen of de zijkant nou glimt of niet? Ik kan het zelf niet goed zien op de foto's.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:46

Steeffoon

Smartphone-nerd

Het toestel maakt echt super goede foto's in het donker. Ook scherp, zonder ruis. Pluspunt.
Zoveel gedoe ook met garantie, (naar Duitsland etc), duurder, ... begin steeds meer het idee te krijgen dat ik dan maar voor de 16GB moet gaan:O

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
Ti2 schreef op zondag 03 november 2013 @ 09:38:
[...]

Zou je willen delen hoe het je is gelukt met de AOSP browser? Bij mij crashte ie meteen. Heb de N4 methode die je op de intwerwebs kan vinden.
Pak uit de volgende zip Browser.apk (map /system/app): http://paranoidandroid.co/roms/flo/
Eerst root: su
Remount /system/ als rw: mount -o remount,rw /system/
Hernoem BrowserProviderProxy.apk: mv /system/app/BrowserProviderProxy.apk /system/app/BrowserProviderProxy.apk.bak
Kopieër de eerder genoemde Browser.apk naar /system/app/Browser.apk
Rechten naar RW-R--R--: chmod 644 /system/app/Browser.apk
Reboot: reboot

Eventueel, zelf wel gedaan, maar weet niet of het nodig is, dalvik cache legen:
cd /data/dalvik-cache
rm *
reboot

Losjes gebaseerd op XDA: [GUIDE] AOSP browser with Flash support alleen de Browser.apk komt dus uit recentere Android 4.4 AOSP-roms. Als je bovenstaand al ongeveer eens hebt uitgevoerd, kun je proberen om Browser.apk met TitaniumBackup te verwijderen, vervolgens Browser.apk te installeren uit de zip van pa_aosp_flo, en dan met TitaniumBackup weer als systeemapp te maken (moven naar /system/app).

Crashen van de Browser bij opstarten duid op of het niet hernoemen van BrowserProviderProxy (en rebooten) of de verkeerde Browser.apk (eentje uit 4.3 bijvoorbeeld).

Edit: Heb nog wel kort geprobeerd om zelf Browser.apk te compilen, signen en met ADB te pushen, maar krijg mij omgeving niet helemaal goed. Vandaar de makkelijke weg van het uit een andere rom plukken.

[ Voor 8% gewijzigd door AndriesLouw op 03-11-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
De zwarte zijkant bedoel je? ja die glimt! :)
Greveldinges schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:40:
Kan iemand met een witte Nexus 5 even delen of de zijkant nou glimt of niet? Ik kan het zelf niet goed zien op de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

0xrubennft schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:46:
De zwarte zijkant bedoel je? ja die glimt! :)

[...]
Ja die bedoel ik, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
DrNizeGuy schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:21:
Mijn witte N5 is gewoon van plastic inderdaad, geen softtouch. Ik weet niet hoe het voelt bij de zwarte N5, maar vergeleken bij mijn N7 (2012 model) is het glad (deze N7 heeft ook iets van een softtouch laagje). Ik vind de achterkant echter niet storend. Waar ik wel aan moet wennen is dat de bezel hoogglans en dus glad is, dit schijnt de zwarte dan weer niet te hebben (??) en ik vind de power en volume knoppen wel erg "hard" en zelfs een beetje scherp aanvoelen. Waarom deze ook van keramiek zijn is mij niet helemaal duidelijk.
Is de powerknop bij jouw witte versie wel rammelvrij ?

Als ik het goed begrijp van enkele antwoorden op verschillende fora heeft de zwarte er wel vaak last van en de witte schijnbaar niet.
Bij mijn zwarte rammelt de powerknop ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rammelen is een groot woord.
Je hoort het niet rammelen toch? Er zit een klein beetje speling op, niks ernstigs ofzo.

Een mierenneuker die hem daarom niet wil hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 17:03
marknh schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:49:
[...]

Is de powerknop bij jouw witte versie wel rammelvrij ?

Als ik het goed begrijp van enkele antwoorden op verschillende fora heeft de zwarte er wel vaak last van en de witte schijnbaar niet.
Bij mijn zwarte rammelt de powerknop ook wat.
Ik heb een witte en mijn Powerknop rammelt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
Greveldinges schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:40:
Op dit filmpje kan je duidelijk zien dat deze zijkant glimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
En hoe weten jullie zo zeker dat de knopje rammelt? Bij veel telefoons (dus ook N4 en N5) rammelt de sensor die weet in welke stand je telefoon is. (naam vergeten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Mizgala28 schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:57:
En hoe weten jullie zo zeker dat de knopje rammelt? Bij veel telefoons (dus ook N4 en N5) rammelt de sensor die weet in welke stand je telefoon is. (naam vergeten...)
Als je er met je vinger overheen gaat zit er speling.

Andere vraag: naar sommige zaken (voetbal etc) neem ik liever niet mijn N5 mee. Kan het kwaad om telkens met dat pinnetje de simkaart te wisselen?

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Tommert38 schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:53:
[...]

Op dit filmpje kan je duidelijk zien dat deze zijkant glimt.
Ja, die heb ik net gezien :+

Vind het persoonlijk wel mooi, de witte straalt wat meer het premium uit, terwijl de zwarte wat goedkoop lijkt. Heb echter geen idee hoe beide toestellen aanvoelen, welke beter is bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:52:
Rammelen is een groot woord.
Je hoort het niet rammelen toch? Er zit een klein beetje speling op, niks ernstigs ofzo.

Een mierenneuker die hem daarom niet wil hebben :P
Verder ook geen echt probleem maar wel opvallend, schijnbaar is powerknop constructie van de witte wel solider gemaakt.

Ik wacht nog even op de google case, en dan is het probleem ook weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:40
Niekfct schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:59:
[...]

Als je er met je vinger overheen gaat zit er speling.

Andere vraag: naar sommige zaken (voetbal etc) neem ik liever niet mijn N5 mee. Kan het kwaad om telkens met dat pinnetje de simkaart te wisselen?
Ik zou een duokaart nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
Mizgala28 schreef op zondag 03 november 2013 @ 12:57:
Als je wat drukt op de powerknop en je schudt is de rammel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marknh schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:04:
[...]

Als je wat drukt op de powerknop en je schudt is de rammel weg.
Je moet ook wel autistisch zijn om dat te horen/last van te hebben.
Hahaha, sorry hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
rai_rob schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:03:
[...]

Ah, wist niet dat die bestonden. Thanks, ik ga even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:07:
[...]

Je moet ook wel autistisch zijn om dat te horen/last van te hebben.
Hahaha, sorry hoor 8)7
Of gewoon nog een normaal gehoor hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:25
Hier is overigens de review van Cnet.com!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marknh schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:09:
[...]

Of gewoon nog een normaal gehoor hebben ;)
Ik hoor het alleen als ik het toestel vlak naast m'n oor hou en er mee schud.
Dan hoor ik het heel zachtjes.
Daar heb je dus bij normaal gebruik geen last van.

Als je daar wel last van hebt dan zit er iets niet goed, bij je telefoon of bij jezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Belecthor schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:11:
Hier is overigens de review van Cnet.com!
Nu die van Anandtech nog. Die gaat meestal toch een factor 5-10 dieper in z'n reviews dan alle anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Oeh, wat vet :9~ Geen idee of dit al bekend was, maar je kan nu dus apps uninstallen door via de lijst met apps (dus eerst icoontje met stipjes onderaan het scherm aanraken, daarna zie je je apps) de betreffende app te longpressen. Na een paar seconden zal je bovenaan het scherm een optie zien om meer info over de app te krijgen of de app meteen te uninstallen!

Scheelt weer wat overbodig zoekwerk in die andere lijst (of in de Play Store) als je apps wil verwijderen :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
rai_rob schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:03:
[...]

Hmm, Ben, waar ik nu zit, heeft geen duo kaart, en tele2,waar ik eventueel naartoe wil biedt dat niet aan voor consumenten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:12:
[...]

Ik hoor het alleen als ik het toestel vlak naast m'n oor hou en er mee schud.
Dan hoor ik het heel zachtjes.
Daar heb je dus bij normaal gebruik geen last van.

Als je daar wel last van hebt dan zit er iets niet goed, bij je telefoon of bij jezelf ;)
Ik heb er weinig last van, maar het is nu wel duidelijk dat er een een verschil in constructie tussen de twee is.

Reviewers van Engadget merken het verschil tussen de witte en de zwarte ook al op, dus dan zijn die ook al niet helemaal goed volgens jouw "bescheiden" mening..

[ Voor 42% gewijzigd door marknh op 03-11-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat de witte en zwarte niet hetzelfde materiaal aan de achterkant gebruiken, dus lijkt me logisch dat er dan wat verschil kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08
Stukfruit schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:16:
Oeh, wat vet :9~ Geen idee of dit al bekend was, maar je kan nu dus apps uninstallen door via de lijst met apps (dus eerst icoontje met stipjes onderaan het scherm aanraken, daarna zie je je apps) de betreffende app te longpressen. Na een paar seconden zal je bovenaan het scherm een optie zien om meer info over de app te krijgen of de app meteen te uninstallen!

Scheelt weer wat overbodig zoekwerk in die andere lijst (of in de Play Store) als je apps wil verwijderen :)
Van welke telefoon kom jij? :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:10
Zeer interessante telefoon! Ben heel erg benieuwd naar de ervaringen gedurende een wat langere tijd.
Heb op dit moment een HTC One en ben daar behoorlijk tevreden mee, dus de Nexus 5 moet wel echt heel heel erg goed zijn wil ik overstappen :P
Pagina: 1 ... 7 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.