Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:31:
[...]
mwah niet helemaal mee eens.
Google linked jou smartphone gegevens natuurlijk ook aan de browser, en dat levert een hoop goed bruikbare data op voor de advertenties welke je gaat die in de Gmail client of de zoekmachine in je browser.
Ze weten je locatie, waar je vaak bent, waar je woont, of je man ben / vrouw, leeftijd gaat allemaal best ver...
Klopt, daar heb ik veel over gelezen.
Veel mensen loggen zich doodleuk in voor alle diensten als Google, ikzelf gebruik gmail (als 2de email, hoofdemail is van hotmail) youtube, maps en keep, bij de laatste 2 ben ik niet ingelogd, niet nodig en ik wil niet dat Google ook nog eens weet waar ik reis.
Maar er zijn mensen die overal zijn ingelogd, dus het lijstje.
Gmail = ze weten je e-mails, kunnen reclames op baseren maar voor de rest valt het eigenzins mee.
Youtube = ze weten wat je bekijkt, overspoelen je met filmpjes die je niet wilt zien (hey maar je vond die ene filmpje leuk, niet de rest, toch overspoelen ze je mee) oftewel, zwaar irritant.
Maps = ze weten waar je reist, kunnen reclames op baseren.
Keep = Ze weten dat je je huiswerk nog moet maken
Agenda = zie Keep
Google+ = minder erg dan Facebook, maar in combinatie met de rest jouw doodsteek en hun brood
En voor de rest, data, data en nog eens data, via reclames en cookies weten ze je ook te vinden.
Microsoft daartegen verdient ook aan data, maar weet veel minder van je dan Google, en Apple die weet haast niks van je, hun gaat het om cash.
Dus, kunnen we die discussie stoppen?