[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:57
Lunaticc schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:20:
Ik kan mijn Nexus 5 niet rooten. Ik krijg met geen mogelijkheid de fastboot drivers geinstalleerd op Windows 8.1 :/
Ik zou deze eens proberen :) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1982718

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:50
Al geprobeerd maar helaas. De drivers van de SDK installeren wel maar werken gewoon niet. In Apparaatbeheer staat ook een "Android" device met een uitroepteken als ik hem er in fastboot aanhang.

edit:
Hèhè opgelost. In Apparaatbeeheer rechtermuis op Android > Update > Have Disk > <SDK>/extras/google/usb_driver. Daar staan blijkbaar de .inf bestanden. Vervolgens kun je de "Android Bootloader Interface" drivers installeren.

[ Voor 38% gewijzigd door Lunaticc op 02-11-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
De kennis van mij heeft zijn Nexus 5 binnen, wow echt een snel toestel, hij voelt minder premium aan in de hand als de Nexus 4 maar wel steviger en veel minder fragiel, erg netjes dus ik zou hem als ik hem had gewoon zonder hoesje durven gebruiken.

4G doet het bij hem (KPN) en met 55mbps down en 31mbps up is dat erg netjes (ik heb zelf genoeg aan 3g, mijn internet is maar 3mbps maar genoeg voor mij).

En zijn batterij doet het vrij lang, 5 uur on-screen en nog 29% batterij over, daar kom ik niet in de buurt met mijn Nexus 4 :)

Overigens las ik dat de Nexus 4 een li-po batterij heeft, grappig want mijn N4 heeft gewoon een li-ion batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Ik krijg bij WhatsApp de led maar niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:44
hij heeft dus wel led? en heeft iemand al een review gevonden met een lg g2 erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 11:03
dangerousp schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:51:
Ik heb BlinkerLed Pro gebruikt, hiermee kan je de zelf de kleur van de led instellen voor verschillende applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
dangerousp schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:51:
Werkt ie wel bij de andere apps? Hij moet wel direct werken, het kan even duren (lees: 5 seconden) voor het ledje aangaat na het binnenkomen van een bericht.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Laatst online: 25-08 16:37
JokerLash schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:01:
[...]

Ik heb BlinkerLed Pro gebruikt, hiermee kan je de zelf de kleur van de led instellen voor verschillende applicaties.
Heb nu via Light manager, daar kan WhatsApp gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:04

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Is het mensen al gelukt de nexus 5 te rooten met behoud van de standaard rom?

Ik wil graag root toegang voor een aantal apps namelijk maar wel gewoon de stock android blijven draaien. Of wordt de root access teniet gedaan als er een update is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Probeert het toestel bij jullie ook steeds een HP Print ding te installeren? Ik heb niets van HP op het netwerk oid maar toch komt hij er steeds mee.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:44
Donstil schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:25:
Probeert het toestel bij jullie ook steeds een HP Print ding te installeren? Ik heb niets van HP op het netwerk oid maar toch komt hij er steeds mee.
Is print optie van Android... lekker laten updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:53
Lt. Marx schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:25:

Ik wil graag root toegang voor een aantal apps namelijk maar wel gewoon de stock android blijven draaien. Of wordt de root access teniet gedaan als er een update is?
Geen enkel probleem, het is ten slotte ook (eigenlijk) niet meer dan een binary en een app. Wat alleen wel zo is, is dat je, voor zover ik weet, geen OTA updates krijgt met een custom recovery. Deze is echter niet nodig om te rooten.

[ Voor 13% gewijzigd door StarC op 02-11-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:18

hier ook het eerste wat ik gedaan heb...omdat je bij het unlocken je toestel weer moet resetten..kijk ff op xda daar staat wel hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Donstil schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:25:
Ja, dat is een nieuwe geïntegreerde printfunctie. Die van HP is standaard ingebakken.

Kan je gebruiken voor cloudprinting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33

Ja, deze methode kun je bijv doen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2507211. Zo gedaan.

Bij een OTA update ben je wel je root kwijt, maar kun je opnieuw de root toegang flashen zonder verder iets kwijt te raken. Een alterantief is een appje waarmee je een backup maakt van je root die je dan met 1 druk op de knop terug zet na een update. Voor de laatste zie ik alleen nu net dat de app nog niet werkt met Android 4.3 en 4.4. Google Play: OTA RootKeeper -no 4.3 support

Nog een andere optie is om bij een OTA update deze niet automatisch te installeren, maar de update los te downloaden, en het commando die hem "unroot" er uit te halen, en pas dan te installeren. Bij elke OTA update is daar wel een topic over op XDA hoe je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Joop schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:39:
[...]

Bij een OTA update ben je wel je root kwijt, maar ....
Ik zie in SuperSU een "Survival Mode". Volgens de beschrijving is zorgt dit ook voor behoud van root na een OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Nou, goed nieuws: je kan er ook mee bellen :+

Stemmen lijken wat voller te klinken dan bij m'n Desire.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
StarC schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:42:
[...]

Ik zie in SuperSU een "Survival Mode". Volgens de beschrijving is zorgt dit ook voor behoud van root na een OTA.
Volgens mij gebruikt dat dezelfde manier als bij de app die ik linkte, maar werkt dat ook niet op 4.3+. Ik zie in de changlog van Super SU namelijk staan: NOTE: If you just upgraded to Android 4.3, you need to manually re-root, as just updating the app may not suffice.

Google Play: SuperSU

[ Voor 23% gewijzigd door Joop op 02-11-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 23:23
Gisteren gelijk gebeld, goed te verstaan en goed kunnen verstaan. Had met de Nexus 4 ook geen problemen.

Batterij lijkt ook veel beter dan op de Nexus 4 (4.3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Megupe schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:03:
Gisteren gelijk gebeld, goed te verstaan en goed kunnen verstaan. Had met de Nexus 4 ook geen problemen.

Batterij lijkt ook veel beter dan op de Nexus 4 (4.3).
Ter info: HD Voice werkt uitstekend op de Nexus 5.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik het 32gb model uit Duitsland halen ? hoe veel kost die daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:29:
Kan ik het 32gb model uit Duitsland halen ? hoe veel kost die daar ?
Je zit bij de verkeerde thread man..

/me wijst naar topic-warning

[ Voor 7% gewijzigd door Ken. op 02-11-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken. schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:33:
[...]

Je zit bij de verkeerde thread man..

/me wijst naar topic-warning
Yoo sorry dude! ga wel naar die andere oke later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Kan iemand posten hoe snel de batterij is opgeladen van 0 tot 100%? Ook ala s4 in 2 uur??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:31
Is bij jullie de digitizer van het scherm ook te zien? Het valt mij minder op dan bij de Xperia Z, maar bij die telefoon was het ook wel heel erg zichtbaar. Bij de Nexus 5 is het wel minder, maar nog steeds te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:55
cordonbleu schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:40:
Is bij jullie de digitizer van het scherm ook te zien? Het valt mij minder op dan bij de Xperia Z, maar bij die telefoon was het ook wel heel erg zichtbaar. Bij de Nexus 5 is het wel minder, maar nog steeds te zien.
Ik vind het minder opvallend dan bij de 4. Bij de 4 kon je de 'tegeltjes' tellen, terwijl het bij de 5 hele dunne lijntjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 21:01
alwaysleft schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:39:
Kan iemand posten hoe snel de batterij is opgeladen van 0 tot 100%? Ook ala s4 in 2 uur??
Ik heb hem bij 8% aan de 2A 2012 Nexus 7 lader gehangen (uit) om een uur of 5 en heb hem 10 minuten geleden weer gepakt. Vol!
Dus wel redelijk snel ja. Maar heb het niet getimed en ook niet met de originele oplader.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Ik kan sinds vandaag geen YouTube filmpjes meer delen. Als ik op het tekentje voor delen klik, gaat hij gelijk naar gmail. Heb ik wat fout gedaan of.......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 21:28
De 32GB versie van de LG G2 zal circa eind november ook in Nederland worden verkocht, wellicht dat rond die tijd of vlak daarna de 32GB versie van de Nexus 5 volgt. Valt best wat voor te zeggen dat LG eerst haar eigen flagship van meer opslag wil voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 23:20

ap3nr0ts

hoi

Hi, ik had eigenlijk twee vragen over het toestel. Hopelijk kan iemand dit even voor me testen.

Eerst over de speaker. Als ik muziek afspeel via Google Play of een ringtone of iets dergelijks, hoor ik volgens mij alleen geluid uit die linkse speaker. Het geluid wordt in ieder geval niet zachter als ik mijn vinger op de rechtse druk. Is dit normaal of omdat het mono is? (Geen idee zelf.)

Punt twee gaat over de knoppen, maar volgens iemand die ik ken is het voor de duurzaamheid dat je lock/power-knop wat losser zit. Anyway: op internet las ik dat sommige mensen problemen hebben met rammelende en 'zachte' knopjes, en ik merk zelf ook verschil tussen de volumeknoppen en de aan-/uit-knop. Die laatste rammelt namelijk dus een beetje. Hij is ook niet op alle punten net zo 'klikbaar' als de volumeknoppen.

Ben ik daar ook niet de enige mee? Dan ben ik weer gerustgesteld. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Punt 1: klopt, de andere grill is voor de microfoon.

Punt 2: heb ik ook. Je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:31
ap3nr0ts schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:49:
Hi, ik had eigenlijk twee vragen over het toestel. Hopelijk kan iemand dit even voor me testen.

Eerst over de speaker. Als ik muziek afspeel via Google Play of een ringtone of iets dergelijks, hoor ik volgens mij alleen geluid uit die linkse speaker. Het geluid wordt in ieder geval niet zachter als ik mijn vinger op de rechtse druk. Is dit normaal of omdat het mono is? (Geen idee zelf.)

Punt twee gaat over de knoppen, maar volgens iemand die ik ken is het voor de duurzaamheid dat je lock/power-knop wat losser zit. Anyway: op internet las ik dat sommige mensen problemen hebben met rammelende en 'zachte' knopjes, en ik merk zelf ook verschil tussen de volumeknoppen en de aan-/uit-knop. Die laatste rammelt namelijk dus een beetje. Hij is ook niet op alle punten net zo 'klikbaar' als de volumeknoppen.

Speaker is inderdaad mono, net als op de LG G2.
Dat van die knoppen heb ik precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

De rechter is geen speaker, maar zit waarschijnlijk de mic achter.
En het klopt inderdaad dat bij erg veel gebruikers de powerknop wat los zit.

Overigens heb ik geen Nexus5 dit is gewoon wat ik in de afgelopen 22 pagina's heb gelezen.

//Edit Spuit 11 :+

[ Voor 4% gewijzigd door MeltedForest op 02-11-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
ap3nr0ts schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:49:

Het klopt dat alleen links onder een speaker zit. Er zit rechts ook een roostertje maar daar zit geen speaker achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 23:20

ap3nr0ts

hoi

Wow, snelle antwoorden hier. Thanks. :D Dan ben ik weer gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Als ik hem ga halen(wat zeer waarschijnlijk lijkt), zal het de 32 GB versie worden. Hopelijk komt hij z.s.m. naar Nederland, en dan ook niet duurder dan 400 euro... Anders wordt het gewoon vanuit Duitsland. (al zit je dan ookweer met de garantie e.d...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mowtje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:59:
Als ik hem ga halen(wat zeer waarschijnlijk lijkt), zal het de 32 GB versie worden. Hopelijk komt hij z.s.m. naar Nederland, en dan ook niet duurder dan 400 euro... Anders wordt het gewoon vanuit Duitsland. (al zit je dan ookweer met de garantie e.d...)
als hij al in NL komt zal hij zeker meer dan 400 euro gaan kosten lijkt me aangezien de 16GB al 400 euro kost

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
rudyhattem schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:44:
Ik kan sinds vandaag geen YouTube filmpjes meer delen. Als ik op het tekentje voor delen klik, gaat hij gelijk naar gmail. Heb ik wat fout gedaan of.......?
Zou iemand dit eens willen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
chengbondkwok schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:42:
[...]

Ik vind het minder opvallend dan bij de 4. Bij de 4 kon je de 'tegeltjes' tellen, terwijl het bij de 5 hele dunne lijntjes zijn.
Nooit geweten dat dat de digitizer is :+

Het stoort mij bij de N4, dus het verbaasd mij dat het mensen bij de N5 stoort terwijl het minder erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:00:
[...]

als hij al in NL komt zal hij zeker meer dan 400 euro gaan kosten lijkt me aangezien de 16GB al 400 euro kost
Als hij op dit moment zou komen, zou hij zoiezo meer dan 400 euro moeten kosten inderdaad (aangezien de 16gb 400 euro kost..). Maar als hij over een paar maanden hier naartoe komt (wat waarschijnlijk zo zal zijn), zal hij niet meer dan 400 euro kosten lijkt mij... Dan zal de 16 gb ook minder gaan kosten dan 400 euro.. (350 misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
mowtje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:15:
[...]

Als hij op dit moment zou komen, zou hij zoiezo meer dan 400 euro moeten kosten inderdaad (aangezien de 16gb 400 euro kost..). Maar als hij over een paar maanden hier naartoe komt (wat waarschijnlijk zo zal zijn), zal hij niet meer dan 400 euro kosten lijkt mij... Dan zal de 16 gb ook minder gaan kosten dan 400 euro.. (350 misschien?)
Weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
Weinig kans dat hij over een paar maanden zal komen, of dat de 16 gb dan 350 zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
mowtje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:17:
[...]

Weinig kans dat hij over een paar maanden zal komen, of dat de 16 gb dan 350 zal zijn?
Weinig kans dat de 32gig dan max 400 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
Momus schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:19:
[...]

Weinig kans dat de 32gig dan max 400 is.
Nja, dat was eerder wat ik hoopte.. :'(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Voor de mensen die hem van Belsimpel.nl hebben, zit er gewoon de officiële LG lader bij? Soms doet belsimpel.nl dat niet erbij leveren namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:00:
[...]

Hier in de spaanse playstore 32 gig gewoon 399 euro zonder verzendkosten (tientje geloof ik)
Nog steeds beschikbaar (16 gig is al op....)

[ Voor 6% gewijzigd door aveenhuysen op 02-11-2013 19:41 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
rudyhattem schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:09:
[...]

Zou iemand dit eens willen testen?
Geen last van ;) krijg netjes een lijstje met beschikbare apps. Je kunt eens proberen om bij app instellingen van Gmail de standaardwaarden te wissen.

[ Voor 26% gewijzigd door Niekfct op 02-11-2013 19:43 ]

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 21:01
alwaysleft schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:34:
Voor de mensen die hem van Belsimpel.nl hebben, zit er gewoon de officiële LG lader bij? Soms doet belsimpel.nl dat niet erbij leveren namelijk..
Orginele verpakking sealed met lader hier.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Heeft er nog niemand een dooie pixel...?
Meestal lees je daar snel berichten over en nu nog helemaal niet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
alwaysleft schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:34:
Ja, staat netjes LG op. Had niet anders verwacht, hij immers in een 'verzegelde' doos..

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
aveenhuysen schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:40:
[...]

Hier in de spaanse playstore 32 gig gewoon 399 euro zonder verzendkosten (tientje geloof ik)
Nog steeds beschikbaar (16 gig is al op....)
Ja, dat is de playstorerpijs. Alleen is dat hier niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11-2023
Vandaag de telefoon best intensief gebruikt en nog een halve accu over. (Sinds vanochtend 8:30) Mijn SGS2 zou nu aan de oplader moeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wub
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 10:31

Wub

JudgeTreve schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:44:
Heeft er nog niemand een dooie pixel...?
Meestal lees je daar snel berichten over en nu nog helemaal niet...?
Ja, sterker nog ik heb er 2. Rechtsbovenin en rechtsonderin een zwarte pixel. Het valt nauwelijks op omdat de resolutie zo hoog is, lijkt eerder op een spikkeltje op het glas. Weet nog niet goed wat ik er mee aan moet, moet ik hem nu al terug sturen voor garantie? Dan ben ik hem waarschijnlijk een poos kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Wub schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:03:
[...]

Ja, sterker nog ik heb er 2. Rechtsbovenin en rechtsonderin een zwarte pixel. Het valt nauwelijks op omdat de resolutie zo hoog is, lijkt eerder op een spikkeltje op het glas. Weet nog niet goed wat ik er mee aan moet, moet ik hem nu al terug sturen voor garantie? Dan ben ik hem waarschijnlijk een poos kwijt...
Ik heb ook zo'n spikkeltje zoals jij het noemt...en ik denk dat er nog wel meer mensen zijn met kleine oneffenheden in/onder het scherm. Ik vind de wiebelende power knop erger dan het "spikkeltje"....maar ik merk dat veel mensen de wiebelaar hebben, dus ik zie het maar even aan.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
0 dode pixels hier gelukkig. Des te beter wat ik kan me er kapot aan ergeren als ik eenmaal weet dat ze er zitten. :P Het beeld ziet er echt prachtig scherp uit, moet elke keer als ik het scherm opstart weer wennen aan het feit dat het zo scherp is. :)

Heeft iemand een idee hoe je een mp3tje een ringtone maakt? Wil mijn oude ringtone weer gebruiken, ik weet alleen niet hoe ik dat toen had gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

themole schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:08:
Heeft iemand een idee hoe je een mp3tje een ringtone maakt? Wil mijn oude ringtone weer gebruiken, ik weet alleen niet hoe ik dat toen had gefixed.
Ik heb ES File Explorer geinstalleerd, en elke keer als ik een ringtone wil instellen vraagt hij of ik er 1 met ES File Explorer wil uitkiezen of 1 uit de standaard lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2024
themole schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:08:
...
Uit m'n hoofd kon het in 4.3 door simpelweg een "Ringtones" folder in de root te zetten met de gewenste mp3'tjes. Kwamen ze vanzelf tussen de te kiezen ringtones te staan. Weet niet zeker of dit bij 4.4 ook het geval is, heb mn Nexus 5 nog niet :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
ronaldhofstee schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:13:
[...]

Uit m'n hoofd kon het in 4.3 door simpelweg een "Ringtones" folder in de root te zetten met de gewenste mp3'tjes. Kwamen ze vanzelf tussen de te kiezen ringtones te staan. Weet niet zeker of dit bij 4.4 ook het geval is, heb mn Nexus 5 nog niet :P .
Daar ben ik net ook achtergekomen. Beetje omslachtig, maar het werkt wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 21:52
Iemand vroeg nog hoe snel de batterij opgeladen wordt.. In ongeveer 1uur40 minuten was ie van 0 weer helemaal vol.
Hier nog 2 foto's die ik vanmiddag bij een tuincentrum heb gemaakt.

Onbewerkt, zo uit de telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://galaxygadgets.nl/temp/test.jpg

Afbeeldingslocatie: http://galaxygadgets.nl/temp/test1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Beide foto's zien er (wat mij betreft) keurig uit.

Hoe snel achter elkaar kan je foto's van deze kwaliteit maken?

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 02-11-2013 20:36 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11
Mooie foto's idd.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Refresh even. Bij de tweede foto had ik een typo gemaakt.
Vrij snel wel. Ik geloof wel dat ik hier de HDR stand in geschakeld had.. Weet eigenlijk niet meer zeker.
Maar echt superlicht was het ook niet daar binnen (was een soort koelcel, vrij koud ook) dus al met al zeer fraaie foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Fijn toestel :) vind het alleen jammer dat de camera zo uitsteekt, vrees dat er heel gauw krassen op de lens komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Razer schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:31:
[...]

Is print optie van Android... lekker laten updaten
Oké duidelijk.

Laten gaan dus.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 18:20
Dit stukje is even voor mensen, die wellicht meer willen weten van de verhouding tussen de Nexus 5 en de G2. Ik heb de G2 al een tijdje in gebruik, inmiddels ook 1.5 dag de Nexus 5. Een interessante combinatie natuurlijk. Ik ben jarenlang Android gebruiker (ios af en toe als extraatje gehad). Ik heb me altijd geïrriteerd aan de skin die fabrikanten over Android heen gooien (wat ik waarschijnlijk gemeen heb met de meeste van jullie natuurlijk).

De G2; heel simpel, heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Tuurlijk de grote vraag; ga ik niet een gruwelijk hekel krijgen aan de 'skin' die LG erover heen gooit? Het simpele antwoord is: nee. Het is bij lange na niet zo overheersend als bijv Touchwizz van Samsung. Wat ik heb gedaan qua 'skin':

- Stock keyboard van Android toegevoegd
- Lettertype veranderd naar roboto (aangename verrassing dat dit optioneel was) - en grootte veranderd naar klein (anders ziet alles er toch wat te groot uit, zo is het prima).
- Mijn hele notificatie bar (de snelkoppelingen) ingesteld hoe ik dit wil. LG voegt er een aantal dingetjes aan toe, maar is allemaal simpel uit te zetten (evenals Qslide bijv.).

Wat is er verder opmerkelijk aan de G2:
- de 'skin' heeft ook toegevoegde waarde en interessante functies (en nee, ik doel niet op die Samsung gimmicks). Denk bijv aan de infrarood sensor, waarbij ik bizar veel apparaten mee kan bedienen. TV's, Mediaboxen, Dvd players, Audio apparatuur, zelfs projectors (wat onverwachts goed werkt) etc etc.
- Batterij is beste wat ik ooit heb gehad. Ik kan (eindelijk!!) voor het eerst een volle dag (voor mij van 0700 tot 2300) op 1 acculading werken (met intensief gebruik).
- 5.2 inch scherm, maar toch in een compacte behuizing - simply amazing.
- volgorde, kleur, functionaliteit van de screen toetsen zijn in te stellen naar eigen wens
- geen lag, haperingen etc. Zelfs met de standaard chrome versie (niet beta dus), heb ik voor het eerst 0,0 haperingen, ook niet met pinch 2 zoom. Geen dolphin browser meer voor mij.

Dan naar de Nexus, waar ik natuurlijk zeer benieuwd naar was op basis van mijn ervaringen met de G2.
Iets compacter dan de G2, voor de een fijner dan voor de ander. Eerlijk gezegd boeit het me niet zo, vind beide prima. Vind de behuizing van de Nexus wel iets fijner (met name de achterkant), in de hand liggen, maar het ligt bij beide wel prima en is goed mee te werken. In contrast met de G2 kom ik op de volgende aspecten:
- De camera lijkt ietsjes minder goed ten opzichte van de G2 (maar eerlijk gezegd is het voor mijn persoonlijk gebruik, beide gewoon erg goed)
- De accu lijkt echt een stukje minder, zover ik natuurlijk (op dit moment over de Nexus) kan beoordelen. De G2 wordt aangedreven met 3000 mah capaciteit, dus echt onlogisch is dus niet. Maar wel erg belangrijk voor mij persoonlijk.
- Vind de nieuwe launcher persoonlijk niet erg prettig (teveel ingezoomed en apps zijn nogal groot), maar is nog wel te doen).
- ....... zoals velen wellicht denken zou ik nou schrijven dat de 'stock' rom veel sneller, beter werkt etc dan op de G2. Hier kan ik het volgende over zeggen:

Voor het eerst, ben ik verrast (in positieve zin) door de stock rom van een fabrikant. Het is (minstens) net zo snel als op de Nexus 5, terwijl het toch veel meer functionaliteit standaard ingebakken heeft (wat me dan ook verbaasd). Tuurlijk, voor de 1 is het gewoon lekker om stock Android te hebben. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje te 'kaal' aanvoelen (omdat ik weet en ook vergelijk met hoe de G2 is). Ja, je kan je benodigde extra 'functionaliteit' uit de play store halen, maar dit doet het net niet voor me (in vergelijking met de ingebakken apps van LG). Ik vind het ook fijn om wat extraatjes hier en daar te hebben, die nuttig zijn! (voor mij iig), die ook snel en vloeiend werken.

Buiten dit, ben je met een Nexus apparaat natuurlijk verzekerd van de snelste updates (wat bij LG de vraag is wanneer zoiets komt. Dit is ook de reden dat ik bijv de Nexus 7 (2012 en 2013 heb gekocht). Maar eerlijk gezegd maak ik nu voor mijzelf de afweging: hoeveel geef ik nog om die updates die ik als eerst krijg met een Nexus apparaat? Weegt het op tegen de extra functionaliteit die ik op de G2 krijg, met een betere accu (voorzichtig gezegd), iets betere camera (voorzichtig gezegd), maar allemaal met dezelfde snelheid en 'smoothness'?

Dit is de vraag die ik over enkele weken waarschijnlijk beter kan beantwoorden. Ik wil in ieder geval delen met de mensen die (om wat voor reden dan ook), evt kijken naar een alternatief voor de N5, de G2 zeker een optie kan zijn (afhankelijk van je persoonlijke wensen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk hele domme vraag: Hoe maak je een screenshot met de Nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:29:
Waarschijnlijk hele domme vraag: Hoe maak je een screenshot met de Nexus 5?
Pwr toets+ vol-down tegelijk indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 09:56
Op de Galaxy Nexus is dat volume omlaag + de powerknop ingedrukt houden. Kan dat het bij de 5 hetzelfde is.

edit:
Net te laat :P

[ Voor 12% gewijzigd door LearnDriver op 02-11-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
JudgeTreve schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:07:
[...]

Ik heb ook zo'n spikkeltje zoals jij het noemt...en ik denk dat er nog wel meer mensen zijn met kleine oneffenheden in/onder het scherm. Ik vind de wiebelende power knop erger dan het "spikkeltje"....maar ik merk dat veel mensen de wiebelaar hebben, dus ik zie het maar even aan.... :)
Ik was geloof ik de eerste die het had over zijn blauwe smurfspikkeltje :)

Maar om eerlijk te zijn denk ik dat het geen dode maar een stuck pixel is.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
Ik erger me echt aan dat de 32gb versie niet beschikbaar is in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 11:33
je bent niet de enige, kwestie van geduld hebben

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
man_rot schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:46:
je bent niet de enige, kwestie van geduld hebben
Als het nou zeker was dat die zou komen, had je gelijk, maar tis niet eens 100% zeker...... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch maar voor de 16GB versie gegaan.
Die 32GB ga ik toch nooit vol krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
Als dit je eerste Smartphone is, kan het wel kloppen ja... 16gb is voor mij juist net te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
mowtje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:05:
Als dit je eerste Smartphone is, kan het wel kloppen ja... 16gb is voor mij juist net te weinig
Al is het je twaalfde in een jaar, het gaat erom wat je ermee wilt doen en wat je altijd bij je wilt hebben. 16gb is in ieder geval voldoende voor al je apps, veel foto's/video en nog muziek voor tussendoor. Kijk je erg veel video (in de trein) en wil je beslist dat het 1080p is, dan is het misschien wat weinig.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de optie 16/32 niet heel modern vind. 32/64 was meer van deze tijd geweest.

Ik las trouwens net op xda dat de witte variant geen softtouch achterkant heeft, maar eigenlijk een gewoon matte plastic achterkant. Ik heb zelf de zwarte genomen, maar kan me voorstellen dat dit voor sommigen een (doorslaggevende) factor kan zijn. Kan iemand iets zinnigs zeggen over hoe de witte voelt? Misschien in vergelijking met een N7 FHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:59
Mijn witte N5 is gewoon van plastic inderdaad, geen softtouch. Ik weet niet hoe het voelt bij de zwarte N5, maar vergeleken bij mijn N7 (2012 model) is het glad (deze N7 heeft ook iets van een softtouch laagje). Ik vind de achterkant echter niet storend. Waar ik wel aan moet wennen is dat de bezel hoogglans en dus glad is, dit schijnt de zwarte dan weer niet te hebben (??) en ik vind de power en volume knoppen wel erg "hard" en zelfs een beetje scherp aanvoelen. Waarom deze ook van keramiek zijn is mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
Zou dat kunnen betekenen dat de witte, sneller vlekken kan krijgen/vies worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 18-09 10:24
Mensen, ik twijfel om een Nexus 5 te halen. Ik ben na jaren trouw android gebruiker sinds vorig jaar een iphone 4S en nu iphone 5 gebruiker. Ik ben IOS een beetje zat, het voelt beperkt en kan na anderhalf jaar sommige instellingen nog steeds niet goed vinden. Sommige apps zijn idd beter, maar niet veel.

Ik heb van mijn 32Gb versie nu maar 6.6Gb in gebruik, dus die 16Gb zal geen probleem zijn denk ik. Toch een paar vraagjes om mijn twijfels weg te nemen:

* Hoeveel Gb hoe je over out of the box met het OS en standaard apps eraf?
* Hoe is de camera in vergelijking met de Iphone?
* Zijn er ex-IOS gebruikers die nu toch wel bepaalde apps missen onder Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6dM9NMSxCvuroZ
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
-TheNose- schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:34:
Mensen, ik twijfel om een Nexus 5 te halen. Ik ben na jaren trouw android gebruiker sinds vorig jaar een iphone 4S en nu iphone 5 gebruiker. Ik ben IOS een beetje zat, het voelt beperkt en kan na anderhalf jaar sommige instellingen nog steeds niet goed vinden. Sommige apps zijn idd beter, maar niet veel.

Ik heb van mijn 32Gb versie nu maar 6.6Gb in gebruik, dus die 16Gb zal geen probleem zijn denk ik. Toch een paar vraagjes om mijn twijfels weg te nemen:

* Hoeveel Gb hoe je over out of the box met het OS en standaard apps eraf?
* Hoe is de camera in vergelijking met de Iphone?
* Zijn er ex-IOS gebruikers die nu toch wel bepaalde apps missen onder Android?
*?
* Een stuk minder
* Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Out of the box zit je waarschijnlijk rond 13gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Een stuk minder...dat is zo lastig inschatten he. Is de kwaliteit vergelijkbaar met een galaxy note 2 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Bij de 16Gb versie heb je in ieder geval van de 16GB nog 12,88 over voor apps.

Camera is redelijk, maar slechter dan bij de iPhone, Samsung Galaxy S4 of Nokia (bv. 1020)

Qua apps mis ik helemaal niks, sterker nog apps als Whatsapp zien er beter uit, en veel apps werken gewoon beter, enige app die ik minder vind onder Android is de AD app maar voor de rest is het perfect.

Plus, je zet alles erop wat je wilt, het nadeel was alleen dat ik dus bv. geen iTunes meer kon gebruiken en met 3rd party programma's werd het zo'n zooitje op mijn Nexus dat ik het gewoon handmatig deed, kost meer tijd maar paar jaar terug was ik ook paar dagen kwijt toen ik van WMP naar iTunes over ging stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6dM9NMSxCvuroZ
  • Niet online
-TheNose- schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:38:
Een stuk minder...dat is zo lastig inschatten he. Is de kwaliteit vergelijkbaar met een galaxy note 2 bijvoorbeeld?
Ja, ik denk de camera misschien iets beter is, of in ieder geval gelijk aan de note 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Boris0711 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:41:
[...]

Ja, ik denk de camera misschien iets beter is, of in ieder geval gelijk aan de note 2.
Dat is toch gewoon een hele goede camera? Mijn vrouw heeft die en maakt enorm veel foto's en zien er altijd perfect uit. Zijn de mensen die de camera maar redelijk vinden allemaal mensen met een spiegel reflex en echte foto skills dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6dM9NMSxCvuroZ
  • Niet online
-TheNose- schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:43:
[...]

Dat is toch gewoon een hele goede camera? Mijn vrouw heeft die en maakt enorm veel foto's en zien er altijd perfect uit. Zijn de mensen die de camera maar redelijk vinden allemaal mensen met een spiegel reflex en echte foto skills dan?
Tja, alles is relatief..

EDIT: Ik moet wel zeggen dat de Nexus serie nou niet erg bekend staat om zn camera

[ Voor 10% gewijzigd door 6dM9NMSxCvuroZ op 02-11-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Mooi, zat voor mij dus aangezien ik nu ook met veel foto's en filmpjes op mijn phone nog maar 6.6Gb gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
-TheNose- schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:43:
[...]

Als je op Note 2 doelt, op de telefoon zelf zijn ze mooi maar in het echt vallen ze tegen.

Nee ik vergelijk camera's tussen elkaar, ik heb niet eens een andere camera dan mijn telefoon camera.

Als je echt goede foto's wilt op een smartphone dan begin je bij de iphone, stapje hoger de Lumia 1020 en bovenaan de Galaxy S4 Zoom, die laatste heeft een optische zoom en lens dus vandaar.

Maar ik laat de Galaxy S4 Zoom altijd buiten, dat is een aparte klasse, meer een camera met telefoon in plaats van andersom, ik vergelijk altijd telefoon cameras met die van de Lumia 1020, iPhone 5 en de Galaxy S4.

Dus heeft de Nexus 5 een betere camera dan de Nexus 4? jazeker, beter dan de note 2? afhankelijk van de situatie.

Maar in het algemeen liggen qua camera de genoemde Nexus 5 en Note 2 in mijn ogen niet eens in de top 5, dus nee en voor de rest staan de Nexus telefoons bekend om hun doodnormale foto camera, leuk voor Facebook en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Boris0711 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:44:
[...]

Tja, alles is relatief..

EDIT: Ik moet wel zeggen dat de Nexus serie nou niet erg bekend staat om zn camera
En van wat ik hoor van bijvoorbeeld Paul O'Brian dat dit de eerste Nexus is met een "decent" camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik vind de nieuwe "experience" launcher niet echt fijn. De horizontale scheidingsstreep is verdwenen en de iconen op de homescreen en app drawer zijn overdreven groot naar mijn mening. Ik krijg bijna het gevoel een bejaarden telefoon in mijn handen te hebben :+ . Daarnaast geen 5x5 support maar wel 50% transparantie wat me doet denken aan touchwizz (waar ik geen fan van ben) .

Het zal vast een kwestie van gewenning zijn uiteindelijk maar momenteel ben ik niet echt tevreden over de nieuwe UI van 4.4.

De hardware van deze telefoon is prima in orde. Mooi scherm, veel betere accu dan de N4, behoorlijk goede camera in low light en rete snel. Wat de behuizing betreft ben ik er nog niet helemaal uit. Hij voelt redelijk solide aan maar ook wel een beetje cheap (zeker de aan/uit knop + volume knoppen). Niet echt een verassing gezien de lage prijs, en daarnaast ben ik behoorlijk verwend door de htc one die ik vanaf de release al heb.

Ook niet onbelangrijk, de bel kwaliteit. Ik bel gemiddeld 90 min per dag (zakelijk) en ben zeer te spreken over de bel kwaliteit. Prettig instelbaar kwa volume en bijzonder helder geluid _/-\o_

De speakers zijn slecht, zoals de meeste telefoons en zeker als je de boomsound van de htc one gewend bent is het echt troep ;w

[ Voor 60% gewijzigd door Ruffzz op 02-11-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
-TheNose- schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:48:
[...]

En van wat ik hoor van bijvoorbeeld Paul O'Brian dat dit de eerste Nexus is met een "decent" camera.
Oordeel zelf, gaf voor mij de doorslag ... YouTube: Nexus 5 vs Galaxy S4 - Camera Test Comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 09:56
Misschien handig om te weten is dat de system apps die meegeleverd zijn door Google op de system partitie staan. Eventueel verwijderen daarvan (via root ed) heeft dus geen zin, omdat je apps en data op een andere partitie staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ruffzz schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:49:
Ik vind de nieuwe "experience" launcher niet echt fijn. De horizontale scheidingstreep is verdwenen en de apps op op de homescreens zijn overdreven groot naar mijn mening. Zeker in de app drawer heb ik het gevoel een bejaarden telefoon in mijn handen te hebben. Daarnaast geen 5x5 support maar wel 50% transparantie wat me doet denken aan touchwizz.

Het zal ook een kwestie van gewenning zijn uiteindelijk maar momenteel ben ik niet echt tevreden over de nieuwe UI.
Ik had gisteren de launcher op mijn Nexus 4 en vond het ook tegenvallen, zeker dat mijn hoofdscherm nr1 was, terwijl ik bij de oude lancher links mijn agenda en email widget heb, en rechts facebook widget en paar apps.

Meteen eraf gegooid, vond het niet fijn maar als KitKat uitkomt probeer ik het opnieuw en als ik er echt niet mee kan leven dan gooi ik de oude launcher erop.

En ja, alles is echt BIG, ik zie nu minder van mijn wallpaper erdoor en het lijkt vrij rommelig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjvp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-04 14:25
Mizgala28 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:53:
[...]

Ik had gisteren de launcher op mijn Nexus 4 en vond het ook tegenvallen, zeker dat mijn hoofdscherm nr1 was, terwijl ik bij de oude lancher links mijn agenda en email widget heb, en rechts facebook widget en paar apps.

Meteen eraf gegooid, vond het niet fijn maar als KitKat uitkomt probeer ik het opnieuw en als ik er echt niet mee kan leven dan gooi ik de oude launcher erop.

En ja, alles is echt BIG, ik zie nu minder van mijn wallpaper erdoor en het lijkt vrij rommelig nu.
Al die problemen zijn toch gewoon op te lossen door bijvoorbeeld Apex launcher te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Hoe kun je nou een telefoon van 350 euro vergelijken met eentje die 700 euro kost?
Daarnaast een Full HD resolutie tegen 1136x640 van een iphone..
En met de camera van de nexus is echt niets maar dan ook niets mis mee.. Perfecte foto's.. wellicht dat de iphone een ietsie pietsie betere heeft?! (mag ook wel als je dik 600 euro voor een mobiel wil betalen) maar goed.. 85% is inmiddels Android tegen 15% IOS..
Ik moet zeggen dat je een behoorlijk apple fan moet zijn wil je nu nog voor de 5s kiezen.. Of je moet echt bulken van het geld natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Tmaster schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:55:
Ik moet zeggen dat je een behoorlijk apple fan moet zijn wil je nu nog voor de 5s kiezen.. Of je moet echt bulken van het geld natuurlijk :)
Mee eens, ik heb nu een iPhone 4S, maar weiger gewoon 700 euro voor een telefoon te betalen, en geld neerleggen alleen voor het premium gevoel wat Apple probeert te verkopen tegen een premium prijs. Ik neig toch steeds sterker naar een Nexus 5 :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjvp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-04 14:25
Tmaster schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:55:
Hoe kun je nou een telefoon van 350 euro vergelijken met eentje die 700 euro kost?
Die €350,- is omdat Google hem zwaar subsidieert. Zonder die subsidie zou hij ook wel richting de 500 tot 600 euro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor liefhebbers van het batterij verbruik...
Nexus 5 draait nu 14,5 uur en heb 4,5 uur onscreen tijd met nog 15% op de accu
Meeste is opgegaan aan webbrowser, YouTube, Twitter en Google+
Scherm brightness op auto.. Voor mijn gevoel over het algemeen wat feller dan met de Nexus 4

Voor mijn gebruik iig een beduidend beter resultaat dan met de Nexus 4.

Edit:
Oja, verder staat zowat alles aan heel de dag... 3G, Wifi, bluetooth, google now, locatie bepaling

[ Voor 12% gewijzigd door AP3X op 02-11-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt een telefoon van 350 euro heel goed met eentje van 700 euro vergelijken.
Van die 700 euro weet je dat je een groot gedeelte alleen al voor het logootje betaald.
Verder blijft er dan een min of meer gelijkwaardig product over.

En ik kan met 16GB prima uit de voeten.
Ik reis nooit met de trein dus kijk ook vrijwel nooit films op mijn telefoon.

En verder ken ik eigenlijk geen telefoons die bekend staan om hun camera.
Dat is volgens mij ook niet het belangrijkste onderdeel van een telefoon.
Net zo min als dat ik televisies ken die bekend staan om hun Facebook applicatie.
Het zit er wel op, het werkt ook, maar het hoeft niet perse superfantastisch te zijn.

Just my 2 cents ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.