chengbondkwok schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:55:
Nexus 5 sinds een uur echt goed mee kunnen spelen, en het is echt een heerlijk toestel.
Wel ben ik tegen wat probleempjes opgelopen:
Eerst geroot, toen pas het toestel aangezet, toen een update gehad, maar nu heb ik geen root meer. Opnieuw rooten moet dat verhelpen?
Verder heb ik nog een probleem met LightFlow / Whatsapp. Bij alle andere apps blijft de notifcatieled branden totdat ik het bericht lees. Maar bij Whatsapp brand het lampje 1 keer en dooft dan weer. Nog meer mensen hier last van?
De bovenstaande problemen zijn inmiddels opgelost. Voor mensen met hetzelfde probleem:
Root:
Ik heb opnieuw geroot met de tool van Chainfire en root werkt weer als een zonnetje.
Lightflow/Whatsapp:
Opmerkelijk genoeg deden alle apps het wel, maar Whatsapp niet. Dit probleem heb ik verholpen door het volgende te doen: Settings -> Security -> Notifcation access -> Light Flow aanvinken. En nu doet ook Whatsapp normaal.
Verder impressies over het toestel:
De Nexus 5 is redelijk licht, een beetje gewicht kon geen kwaad, maar de textuur/achterkant voelt heel erg goed aan. De achterkant is ook veel zwarter dan uit de eerdere gelekte foto's, waar ik het meer grijs vond. Het ziet er in ieder geval erg mooi uit.
Verder dacht ik dat de Nexus 4 al razendsnel was, maar de Nexus 5 is echt bloedsnel. Alles is zo responsief, vloeiend, snel. Ook de internetverbinding is erg snel, zowel over wifi als 3G. Binnenkort als ik in Rotterdam ben, dan zal ik 4G eens aan het werk zetten.
Het jammere is dat de appdrawer nu 4 kolommen heeft in plaats van 5. Ook de icoontjes zijn iets groter dan op de Nexus 4.
-----
Overigens zag ik laatst iets over Google+ photo's, waarbij je dezelfde aanpassingsmogelijkheden hebt als in de camera-app van Touchwiz of Sense. Mijn vraag is dan, is dit alleen mogelijk met HDR+ aan? Ik heb al een aantal artikelen gelezen, maar word daar niet heel veel wijzer van.