[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.205 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 12:32
Ti2 schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:15:
Wel vind het geluid van de speaker terug, errug zacht... -O-
Nadat ik een hoofdtelefoon had aangesloten kon ik hogere volumes unlocken. Als je gewoon doordrukt vraagt hij of hij ook harder mag met waarschuwing voor gehoorbeschadiging. Ik heb de indruk dat de speaker daarna ook veel harder kan. In elk geval met MX Player op level 30 is het me hard genoeg.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6dM9NMSxCvuroZ
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Garret1410 schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:48:
[...]

Als dit echt zo is dan heeft de Nexus 5 een hele goede camera aangezien de S4 al een van de beste camera's heeft.

Eerst maar eens wat reviews afwachten van wat meer respectabele sites.
Tja, zo'n review kan bijna niet niet kloppen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 21:01
SuperSaf to the rescue...

Side by Side de N5 en de 5S camera

YouTube: Nexus 5 vs iPhone 5s - Camera Test Comparison

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze verschillen niet veel. Dus de nexus 5 is meer bang for buck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Voor degenen die klagen over de speakers/geluid; Hij zegt weer juist dat de speaker "incredibly loud.." is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Wie heeft een goede camera app buiten Focal ( die nog niet voor de N5 wordt ondersteund) die zorgt voor snellere foto's te maken dan de standaard app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:32
Joeneunited schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:01:
Ik heb de Nexus gekocht omdat ie volgens de berichten niet veel groter zou zijn dan de Nexus 4 (die ik overigens niet heb gehad, maar ik twijfelde tussen beide). Toen ik hem in huis had was het wel even tegenvallen hoe groot ie wel niet was, maar nu ik hem enkele dagen in gebruik heb moet ik zeggen dat ik het qua gebruiksgemak niks vind tegenvallen.
Ik ben ook bang voor de grootte. Om die reden van het weekend de g2 in mijn handen gehad. Met het idee dat de n5 ietsjes kleiner is hoop ik dat het meevalt..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:14:
[...]

Ze verschillen niet veel. Dus de nexus 5 is meer bang for buck
Nou sorry hoor, maar je ziet duidelijk dat de kleuren op de Nexus 5 beter zijn. Die van de iPhone kloppen niet echt met de realiteit

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 09:24
Ik ben eens goed gaat zitten voor een vergelijking tussen het Nexus 5 beeldscherm en het scherm van mijn HTC One X. Ik moet zeggen dat ik de kijkhoek van de Nexus 5 erg vind tegenvallen. Ik heb foto's gemaakt van het notificatiescherm, dat op de One X mooi zwart blijft, maar onder een hoek wordt dat scherm op de Nexus 5 gewoonweg licht grijs. De foto's overdrijven het soms, maar aan de andere kant is het verschil in het echt ook groot. Het scherm krijgt een lelijke, lichte kleur. De foto's, met One X links en Nexus 5 rechts:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2gt9j0h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2n68ydx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/33eo0zn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2con8dl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1z2zh9y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/98zpjc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/179sh2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Cinner schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:29:
Ik ben eens goed gaat zitten voor een vergelijking tussen het Nexus 5 beeldscherm en het scherm van mijn HTC One X. Ik moet zeggen dat ik de kijkhoek van de Nexus 5 erg vind tegenvallen. Ik heb foto's gemaakt van het notificatiescherm, dat op de One X mooi zwart blijft, maar onder een hoek wordt dat scherm op de Nexus 5 gewoonweg licht grijs. De foto's overdrijven het soms, maar aan de andere kant is het verschil in het echt ook groot. Het scherm krijgt een lelijke, lichte kleur. De foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Valt idd erg tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ik ben eens goed gaat zitten voor een vergelijking tussen het Nexus 5 beeldscherm en het scherm van mijn HTC One X. Ik moet zeggen dat ik de kijkhoek van de Nexus 5 erg vind tegenvallen. Ik heb foto's gemaakt van het notificatiescherm, dat op de One X mooi zwart blijft, maar onder een hoek wordt dat scherm op de Nexus 5 gewoonweg licht grijs. De foto's overdrijven het soms, maar aan de andere kant is het verschil in het echt ook groot. Het scherm krijgt een lelijke, lichte kleur. De foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Want jij kijkt altijd vanaf de zijkant naar je telefoon ?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
G2 heeft een beter scherm lijkt het zo. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Brummetje schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:31:
[...]

Want jij kijkt altijd vanaf de zijkant naar je telefoon ?:P
Niet altijd, soms wel. Echter vind ik het verschil wel groot, niet waar? Ik vind dat een kwaliteitsscherm ook goede kijkhoeken moet hebben, de HTC One X bewijst dat het kan. Had gehoopt dat de Nexus 5 ook zo'n geweldig scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6dM9NMSxCvuroZ
  • Niet online
D-TECH schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:37:
G2 heeft een beter scherm lijkt het zo. Jammer.
"Post ontopic en laat zinloze oneliners achterwege"

Waaruit maak je dat op? geen kritiek hoor, maar ik vraag me af waarom je dat vindt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 22:33
Ik ben eens goed gaat zitten voor een vergelijking tussen het Nexus 5 beeldscherm en het scherm van mijn HTC One X. Ik moet zeggen dat ik de kijkhoek van de Nexus 5 erg vind tegenvallen. Ik heb foto's gemaakt van het notificatiescherm, dat op de One X mooi zwart blijft, maar onder een hoek wordt dat scherm op de Nexus 5 gewoonweg licht grijs. De foto's overdrijven het soms, maar aan de andere kant is het verschil in het echt ook groot. Het scherm krijgt een lelijke, lichte kleur. De foto's, met One X links en Nexus 5 rechts:
Merk jij dit verschil ook daadwerkelijk in het dagelijkse leven, of is het gewoon iets wat je enkel opvalt als je er gericht naar gaat kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ms_Hyde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:10
Ik ben dit topic al twee dagen aan het volgen. Ik heb de afgelopen 5 jaren alleen een iPhone gehad, 3G en nu iPhone 4 en een tijdje Blackberry als tweede telefoon. Net als @GekkePrutser verslikte ik mij ook bijna met de prijzen van de iPhone 5s en gezien ik al een tijdje het overstap naar Android overweeg word het binnenkort tijd om die stap te nemen.

Nexus 5 staat momenteel boven aan mijn lijst, ik twijfel alleen nog wat over hoe groot ie is, ik heb namelijk erg kleine handen.

Tevens een vraag voor degenen die van de iPhone 4 komen, is de camera van Nexus 5 beter dan die van de iPhone 4? Ik las al dat de problemen met Nexus software matig zijn en denk dat zo zelf de camera beter is dan die van de iPhone 4. Klopt dat?

Mijn volgende optie is de HTC One Mini(unbranded), maar ik heb liever een toestel met stock android. Verder wacht ik nieuws af over mogelijk Moto X in Nederland en binnenkort mogelijk release van Sony Xperia Z1 mini.

Maar Nexus 5 is wel heel aantrekkelijk als eerste Android toestel na jaren lang iPhone gebruik.

MacBook Pro 2019 | Oppo Reno 2 | Panasonic Lumix TZ70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daz_Bob
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-06 17:44
Mooie vergelijkingsfoto's!

Heb je beide toestellen bij (ongeveer) dezelfde schermhelderheid gefotografeerd? En vind je het scherm van de nexus 5 bij 'normaal' gebruik veel slechter dan de one x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ms_Hyde schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:50:
Ik ben dit topic al twee dagen aan het volgen. Ik heb de afgelopen 5 jaren alleen een iPhone gehad, 3G en nu iPhone 4 en een tijdje Blackberry als tweede telefoon. Net als @GekkePrutser verslikte ik mij ook bijna met de prijzen van de iPhone 5s en gezien ik al een tijdje het overstap naar Android overweeg word het binnenkort tijd om die stap te nemen.

Nexus 5 staat momenteel boven aan mijn lijst, ik twijfel alleen nog wat over hoe groot ie is, ik heb namelijk erg kleine handen.

Tevens een vraag voor degenen die van de iPhone 4 komen, is de camera van Nexus 5 beter dan die van de iPhone 4? Ik las al dat de problemen met Nexus software matig zijn en denk dat zo zelf de camera beter is dan die van de iPhone 4. Klopt dat?

Mijn volgende optie is de HTC One Mini(unbranded), maar ik heb liever een toestel met stock android. Verder wacht ik nieuws af over mogelijk Moto X in Nederland en binnenkort mogelijk release van Sony Xperia Z1 mini.

Maar Nexus 5 is wel heel aantrekkelijk als eerste Android toestel na jaren lang iPhone gebruik.
Als ik de kwaliteit vergelijk van de Nexus 5 vind ik het vergelijkbaar met de iPhone 4S camera uit 2011. Best nog wel acceptabel dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Bij mij staat de batterij op 77%, na een hele dag en een nacht. Heb er mee gebeld, gewhatsappt en mailtjes gecheckt. Alleen weinig met browsers gedaan. Wel een beetje met Siri Google Now.

Als het zo blijft (in standby iig) dan ga ik erg blij worden :P Zou geweldig zijn als het lukt om 2 a 3 dagen met een lading te doen...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrotweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 21:19
@ stukfruit, kun je een screenshot maken van je batterij scherm ? Ben benieuwd naar je onscreen tijd en accu duur ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van die kijkhoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
maestrotweaker schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:58:
@ stukfruit, kun je een screenshot maken van je batterij scherm ? Ben benieuwd naar je onscreen tijd en accu duur ....
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZbFgXEq.jpg

Alstu :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Mooie tijd! Zou je ook een screenshot kunnen maken van de history details, door op de grafiek te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F6xx6KY.jpg

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ja je scherm was nooit aan, logisch dat die dan langer meegaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Over de kijkhoek van het scherm: zo erg als op de foto's hierboven is het bij mij niet. Ik zal er morgen een foto van nemen maar zwart blijft vrij zwart als ik er schuin op kijk. Dit is wel met de helderheid op automatisch.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 19:40
Bij mij zijn de kijkhoeken ook gewoon goed. Zeker nu ik van een Xperia Z af kom haha, maar gelukkig heb ik veel meer vergelijkingsmateriaal. Bij mij wordt alleen de helderheid minder onder een hoek, wat redelijk normaal is. Ik zie alleen wel een lichte waas over het scherm komen als ik de kijkhoeken bekijk vanaf de hoekpunten. Maar zo erg als op de foto's hierboven is het bij mij zeker niet. Maar vergeleken met een One X of One is elk ander scherm natuurlijk al snel minder goed.

[ Voor 10% gewijzigd door cordonbleu op 04-11-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Xylon schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:47:
[...]

Merk je dit verschil ook daadwerkelijk in het dagelijkse leven, of is het gewoon iets wat je enkel opvalt als je er gericht naar gaat kijken?
Ik ben de schermen pas gaan vergelijken nadat het mee opviel, dus ja ik merk het wel. Ik denk dat de meeste mensen het niet zo erg zullen vinden, maar ik ben de HTC One X en HTC One gewend, veel beter ga je het niet vinden qua scherm, maar toch. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
alwaysleft schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:25:
[...]

Snap ik, daarom had ik het over de standby-tijd ;) Die was bij mij in het verleden op andere apparaten ook niet echt geweldig.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 21:33
alwaysleft schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:25:
[...]

Haha idd. Je kan trouwens beter vergelijken als je bij dat grafiekje op 'scherm' drukt, dan geeft ie aan hoe lang het scherm aan is geweest. Als dat langer is dan 30 min is het best goed!

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Daz_Bob schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:51:
[...]

Mooie vergelijkingsfoto's!

Heb je beide toestellen bij (ongeveer) dezelfde schermhelderheid gefotografeerd? En vind je het scherm van de nexus 5 bij 'normaal' gebruik veel slechter dan de one x ?
Allebei de schermen stonden op nul procent, dat ziet er vergelijkbaar uit qua sterkte. Bij normaal gebruik vind ik hem niet veel slechter als de One X. Maar nu ik weet dat de Ons X aanzienlijk beter is, kan ik dat niet onzien :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Boris0711 schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:38:
[...]

"Post ontopic en laat zinloze oneliners achterwege"

Waaruit maak je dat op? geen kritiek hoor, maar ik vraag me af waarom je dat vindt..
Vooral kijkhoeken, contrast en kleuren die 'beter' zijn. Natuurlijk is de G2 150 euro duurder, dus die vergelijking gaat misschien niet helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Hebben jullie bij gecachte processen ook 3 keer 'google zoeken' staan en dan eentje die 139 mb aan geheugen inneemt? Lijkt mij wel vrij veel voor een proces. Ik heb google now ook nog eens uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 14:41
Al een tijdje opzoek naar een nieuwe telefoon, aangezien mijn xperia P het een beetje laat zitten, vooral de batterij. Bijna zeker dat dit de nieuwe word, allen dank voor de nuttige foto's en reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel1994
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 20:02
Afgelopen dagen dit forum en verschillende websites in de gaten gehouden en het valt me toch wel op dat de meningen over de camera toch best wel verschillen.

In deze 2 filmpjes komt de camera erg goed naar voren en komt de camera van de N5 er beter vanaf dan die van de iPhone 5s en de Galaxy S4:
Nexus 5 vs iPhone 5s

Nexus 5 vs Galaxy s4

Maar dan ga je reviews lezen van bijvoorbeeld The Verge en reacties op nog wat andere fora waar gezegd wordt dat de camera weer heel erg tegenvalt.

Desalniettemin morgen toch een Nexus 5 in huis, maar hoe zijn de meningen hier over de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen.
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-03-2022
Een vraagje van mijn kant aan iemand die een N5 bezit:
Aangezien ik een diepe slaper ben, heb ik een goed alarm nodig. Hoe zit dat bij de N5? Is het alarm hard genoeg om gewekt te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:57
Arjen. schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:57:
Aangezien ik een diepe slaper ben, heb ik een goed alarm nodig. Hoe zit dat bij de N5? Is het alarm hard genoeg om gewekt te worden?
Niet gestest maar omdat de geluid harder dan bij de Nexus 4 kan en de speaker niet bekekt is ben im zeker van wel.

Alleen de iPhone kan in mijn ogen (oren ;) ) harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
Kunnen jullie iets zeggen over de achtergrond processen? Zijn er best veel (Google)apps/processen die op de achtergrond draaien?

Bij mijn Xperia P bijvoorbeeld, draaide Google Maps continu op de achtergrond, terwijl ik hem helemaal niet gebruik(te)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft de google search balk al kunnen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mowtje: Die kunt je toch gewoon "Disablen" dan?

@mistislaw: Google Search "Disablen"?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Om even op die alarmen verder te gaan. Mijn iPhone gaat altijd vibreren als het alarm af gaat, is dit bij de Nexus 5 (of Android in het algemeen) ook en zo ja, kun je dit uitschakelen?

Edit: Ja, zo te zien kan dit. Had wat beter moeten zoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Xylon op 04-11-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De searchbar blijft ondanks het stoppen van google search.
Bij de GN was dit gewoon mogelijk.
Dit puur voor de looks 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 21:33
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:06:
Wie heeft de google search balk al kunnen verwijderen?
Andere launcher installeren, zoals bijvoorbeeld Apex of Nova, dan kan het wel ;)
Arjen. schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:57:
Heb de N5 nog niet, maar kan je wel een goede (en mooie!) app aanraden: Google Play: Timely - Wekker

Kan je heeeel veel mee instellen en bijvoorbeeld ook een wiskundepuzzel krijgen voor je hem kan afzetten ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Maardiweb op 05-11-2013 00:19 ]

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ben ik blind als ik zeg dat ik taakbeheer niet kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:43
YouTube: Google Nexus 5: Black vs White!

Er zit meer verschil tussen de witte en de zwarte dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
En de reviews druppelen binnen, hier eentje van de Gizmodo: http://gizmodo.com/nexus-...est-especially-1458003288

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
LearnDriver schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:32:
YouTube: Google Nexus 5: Black vs White!

Er zit meer verschil tussen de witte en de zwarte dan ik dacht.
Ik wilde de witte, maar na dit filmpje pak ik de zwarte. Bedankt _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Valt het jullie ook op dat de helderheid niet heel erg makkelijk in te stellen is? Op automatisch vind ik hem al snel te fel, dus ik pas het maar handmatig aan met die helderheid slider. Maar het valt mij op dat de helderheid in het eerste stukje van die slider heel snel veranderd, maar vanaf ongeveer de helft van de slider tot maximale helderheid lijkt hij bijna niet meer helderder te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
alwaysleft schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:49:
[...]

Ik wilde (en eigenlijk wil nogsteeds) ook de witte. Wat heeft jou van mening laten veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overv
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-08 20:02
Joeneunited schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:15:
Ben ik blind als ik zeg dat ik taakbeheer niet kan vinden?
Wat bedoel je precies met taakbeheer? Je kan nog steeds op dezelfde manier apps Force Stoppen in opties of ze van het scherm swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

cordonbleu schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:50:
Valt het jullie ook op dat de helderheid niet heel erg makkelijk in te stellen is? Op automatisch vind ik hem al snel te fel, dus ik pas het maar handmatig aan met die helderheid slider. Maar het valt mij op dat de helderheid in het eerste stukje van die slider heel snel veranderd, maar vanaf ongeveer de helft van de slider tot maximale helderheid lijkt hij bijna niet meer helderder te worden.
Klopt als een bus. Ogen zijn vrij gevoelig en vooral in de avond is het dan eigenlijk altijd te helder (op auto, zo laag mogelijk ingesteld). Daarom maar weer 'Lux' brightness uit de Play Store gepakt, 1h40m schermtijd deed nog maar 32% batterij dalen dus dubbel goed effect en dat oa. in de trein met slechte ontvangst.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Overv schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 01:30:
[...]

Wat bedoel je precies met taakbeheer? Je kan nog steeds op dezelfde manier apps Force Stoppen in opties of ze van het scherm swipen.
Waarschijnlijk het lijstje met draaiende apps met daarbij hoeveel CPU ze staan te lurken, kan ik ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:03
alwaysleft schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:49:
[...]

Ik heb de witte besteld. Ben ik blij om door de glossy zijkant. Maar vind de witte achterkant wel erg gaaf.
Als die nog eens te koop komen wil ik deze wel aanschaffen voor erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jip_86 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 07:16:
[...]

Waarschijnlijk het lijstje met draaiende apps met daarbij hoeveel CPU ze staan te lurken, kan ik ook niet vinden.
Heeft afaik ook nooit standaard in Android gezeten.
Je kunt eens kijken naar bv Google Play: SystemPanelLite Task Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Zo, dat filmpje waar ze de stabilisatie testen, dat maakt een verscihl zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
Overv schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 01:30:
[...]

Iets om (vast)lopende apps te sluiten, zoals dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Joeneunited schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:08:
[...]

Iets om (vast)lopende apps te sluiten, zoals dit
Je kunt toch gewoon de multitask knop in drukken en de betreffende app weg swipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 22:05

XanderDrake

Build the future!

Even een update met accu gebruik.

Praktisch is kan de Nexus 5 een dag + nacht en de volgende ochtend mee op redelijk intensief gebruik.

Ik heb gedraait op de Nexus:
  • Veel browsen (t.net, weer.nl, GoT, Volkskrant)
  • Veel Nieuws-apps (Nos, Verge, Nu.nl)
  • Vijf levels Angry Birds
  • Paar Youtube filmpjes
  • 10-12 minuten getelefoneerd.
  • Paar mails, paar smsjes, beetje whatsapp
  • 5-6 apps geinstalleerd (waaronder grote apps)
  • Geklooit met instellingen
  • Beetje gedownload met uTorrent.
  • 2gb aan data gedownload (waaronder World War Z game uit Play store: 1.4gb)
  • Wifi continue aan maar niet goed ontvangst op veel plekken
  • 4G stond aan
  • GPS gebruikt voor maps en Google Now
  • Helderheid was Auto en paar uur op zijn hoogst om te kijken hoe dat er uit zag.
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://googledrive.com/host/0B_aOWMWeO1TNb1lDbHNzbVVPblE/Screenshot_2013-11-05-08-32-55.png
Afbeeldingslocatie: https://googledrive.com/host/0B_aOWMWeO1TNb1lDbHNzbVVPblE/Screenshot_2013-11-05-08-33-12.png
Afbeeldingslocatie: https://googledrive.com/host/0B_aOWMWeO1TNb1lDbHNzbVVPblE/Screenshot_2013-11-05-08-33-18.png

Niet daverend, wel gewoon goed.
Conclusie: Intensief gebruik 1 dag accutijd, normaal gebruik 1,5 dag en licht gebruik (voornamelijk communicatie en beetje internet) makkelijk 2 dagen.

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 05-11-2013 09:37 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 20:46
Duitsers betalen dus voor de 32GB versie 400 euro. Dus 50 euro verschil met Nederland over de twee toestellen:

http://www.google.de/nexus/5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
@XanderDrake: Ik vind dat nog tegenvallen. Gisterenavond had ik een display on tijd van 5+ uur over de hele dag en had nog 15% over.
Ik heb ook niet die Play Services die stroom vreet... Wellicht is er iets bij jou daarin nog ballistic aan het gaan.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
dangerousp schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:47:
[...]

Je kunt toch gewoon de multitask knop in drukken en de betreffende app weg swipen?
Ah zijn dit de geopende/lopende apps? Bij mijn oude toestel waren dit de recente apps (home ingedrukt houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54

Laguna

Connaisseur

Er zullen er vast een aantal zijn die hun toestel op Engels hebben ingesteld. Alleen krijg je dan nog wel Nederlandse zoekresultaten bij Chrome oid? Of Nederlandse spellingscontrole?

@XanderDrake het zou fijn zijn als je die plaatjes even resized :/

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 20:27
ik lees hier binnen deze topic dat de speakers niet zo goed zijn kwa geluid, heeft iemand al eens geprobeerd of het geluid dan met een headset wel goed is en enkel dus de speakers van mindere kwaliteit zijn... heb interesse in dit toestel maar het geluid is toch wel van belang voor mij. graag een antwoord van iemand die dit eens kan testen of het antwoord weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48
Laguna schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:26:
Er zullen er vast een aantal zijn die hun toestel op Engels hebben ingesteld. Alleen krijg je dan nog wel Nederlandse zoekresultaten bij Chrome oid? Of Nederlandse spellingscontrole?
Ik heb mijn N5 ingesteld op Engels. Standaard heb je dan alleen Engelse spellingscontrole, maar je kunt heel eenvoudig bij de talen ook Nederlands voor spellingscontrole toevoegen. Dan zie je op de spatiebalk de code van de taal welke geselecteerd is. Door de spatiebalk even ingedrukt te houden kun je wisselen tussen talen voor de spellingcontrole.

Chrome zoekresultaten zijn locatie gebaseerd, dus ook al is je mobiel ingesteld op Engels, simpelweg omdat je een Nederlands IP nummer hebt krijg je Nederlandse zoekresultaten.
Rigs schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:37:
ik lees hier binnen deze topic dat de speakers niet zo goed zijn kwa geluid, heeft iemand al eens geprobeerd of het geluid dan met een headset wel goed is en enkel dus de speakers van mindere kwaliteit zijn... heb interesse in dit toestel maar het geluid is toch wel van belang voor mij. graag een antwoord van iemand die dit eens kan testen of het antwoord weet.
Met een goede koptelefoon aangesloten klinkt het (in mijn oren) helemaal prima. Geen klacht dus over de geluidskwaliteit via de koptelefoon.
Het speakertje onderaan de telefoon klinkt overigens ook iets beter dan dat van de Nexus 4 vind ik. Maar het blijft natuurlijk een simpel mono-speakertje en is niet te vergelijken met de stereo-speakers van de HTC One.

[ Voor 33% gewijzigd door Haay op 05-11-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Laguna schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:26:
@XanderDrake het zou fijn zijn als je die plaatjes even resized :/
J'excusé
gertvdijk schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:15:
@XanderDrake: Ik vind dat nog tegenvallen. Gisterenavond had ik een display on tijd van 5+ uur over de hele dag en had nog 15% over.
Ik heb ook niet die Play Services die stroom vreet... Wellicht is er iets bij jou daarin nog ballistic aan het gaan.
Dit twee gigabyte downloaden ramt er in hoor. Ik wil gewoon laten zien dat je met dat soort loads + een kleine 3,5 uur screentime ook de dag rond kan draaien.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Haay schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:38:
[...]

Ik heb mijn N5 ingesteld op Engels. Standaard heb je dan alleen Engelse spellingscontrole, maar je kunt heel eenvoudig bij de talen ook Nederlands voor spellingscontrole toevoegen. Dan zie je op de spatiebalk de code van de taal welke geselecteerd is. Door de spatiebalk even ingedrukt te houden kun je wisselen tussen talen voor de spellingcontrole.

Chrome zoekresultaten zijn locatie gebaseerd, dus ook al is je mobiel ingesteld op Engels, simpelweg omdat je een Nederlands IP nummer hebt krijg je Nederlandse zoekresultaten.
Mooi, al heb ik het idee dat je taalkeuze van het toetsenbord verwart met spellingscontrole. Het is bekend dat je simpelweg een andere taal toetsenbord kan selecteren, alleen krijg je normaal gesproken een rood lijntje onder woorden die niet goed gespeld zijn. Is dat dan nog steeds het geval?

@XanderDrake dank alleen jammer dat Tweakers er vervolgens nog steeds een rode banner onder knalt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 05-11-2013 09:47 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
Laguna schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:46:
[...]

Mooi, al heb ik het idee dat je taalkeuze van het toetsenbord verwart met spellingscontrole. Het is bekend dat je simpelweg een andere taal toetsenbord kan selecteren, alleen krijg je normaal gesproken een rood lijntje onder woorden die niet goed gespeld zijn. Is dat dan nog steeds het geval?
Je kan bij de optie "Spellingscontrole" gewoon het nederlandse woordenboek downloaden waarbij hij dan fout gespelde woorden rood onderlijnd. Dit staat los van de input -en systeemtaal.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Werewolf_789 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:48:
[...]

Je kan bij de optie "Spellingscontrole" gewoon het nederlandse woordenboek downloaden waarbij hij dan fout gespelde woorden rood onderlijnd. Dit staat los van de input -en systeemtaal.
Goed nieuws, dat werkte voorheen namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Werewolf_789 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:48:
Huh? Nee, ik kan wel een NL woordenboek downloaden voor de invoertaal (correctie op fouten). Voor de spellingscontrole kan ik maar één taal selecteren en *niet* eenvoudig wisselen tussen Engels en NL zonder helemaal naar het "Settings" menu te gaan.
Echt debiel eigenlijk dat "Spellingscontrole" (gebaseerd op "system language") en "Invoertaal" (gebaseerd op toetsenbord) totaal verschillende en niet-gekoppelde instellingen zijn. Wie bedenkt dat? Waarom zou je een andere spellingscontrole doen dan je toetsenbordcorrectie? :/

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 05-11-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Smultie schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 07:40:
[...]

Heeft afaik ook nooit standaard in Android gezeten.
Je kunt eens kijken naar bv Google Play: SystemPanelLite Task Manager
Zou kunnen inderdaad, was een Samsung. Maar het was wel handig om snel te zien welke app 30% cpu stond te trekken met als gevolg een gloeiende telefoon (meestal Facebook :P). Zo te zien is dat ook niet snel te zien in SystemPanelLite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Laatst online: 23-07 20:27
jip_86 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:20:
[...]

Zou kunnen inderdaad, was een Samsung. Maar het was wel handig om snel te zien welke app 30% cpu stond te trekken met als gevolg een gloeiende telefoon (meestal Facebook :P). Zo te zien is dat ook niet snel te zien in SystemPanelLite.
facebook moet je doen via aan bookmark + browser op homescreen, heb het ook gehad op mijn android toestel (niet nexus 5). en dan blijven je contacten schoon want de facebook app gaat zich overal graag nestelen en win je ook nog eens app ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

De reviews sijpelen één voor één binnen...

...maar van deze wordt ik niet bepaald vrolijk...

http://www.theverge.com/2...724/google-nexus-5-review

Foto's trekken met de smartphone hecht ik wel wat belang aan....dus ik ben aan het twijfelen.

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Brain3 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:49:

Foto's trekken met de smartphone hecht ik wel wat belang aan....dus ik ben aan het twijfelen.
The Verge is een Apple fanboy site (over het algemeen). Je moet op YouTube de camera test tussen de S4 en de Nexus 5 kijken. Eveneens het filmpje van een paar posts geleden waar ze de OIS laten zien in vergelijking met de S4. NEXUS 5 FTW !!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Req- schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:50:
Duitsers betalen dus voor de 32GB versie 400 euro. Dus 50 euro verschil met Nederland over de twee toestellen:

http://www.google.de/nexus/5/
ok stel ik wil in Duitsland een nexus 5 16gb versie kopen, hoe doe ik dit dan? Zijn er webshops met die prijzen of goedkoper? En hoe zit het met de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
gertvdijk schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:00:
[...]

Huh? Nee, ik kan wel een NL woordenboek downloaden voor de invoertaal (correctie op fouten). Voor de spellingscontrole kan ik maar één taal selecteren en *niet* eenvoudig wisselen tussen Engels en NL zonder helemaal naar het "Settings" menu te gaan.
Echt debiel eigenlijk dat "Spellingscontrole" (gebaseerd op "system language") en "Invoertaal" (gebaseerd op toetsenbord) totaal verschillende en niet-gekoppelde instellingen zijn. Wie bedenkt dat? Waarom zou je een andere spellingscontrole doen dan je toetsenbordcorrectie? :/
Hmm, had het denk ik inderdaad verkeerd begrepen. On the fly wisselen is inderdaad niet mogelijk blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Dubrillion schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:52:
[...]

The Verge is een Apple fanboy site (over het algemeen). Je moet op YouTube de camera test tussen de S4 en de Nexus 5 kijken. Eveneens het filmpje van een paar posts geleden waar ze de OIS laten zien in vergelijking met de S4. NEXUS 5 FTW !!! _/-\o_
Of een filmpje dat de nexus 5 en de iphone 5s vergelijkt!
YouTube: Nexus 5 vs iPhone 5s - Camera Test Comparison]

[ Voor 11% gewijzigd door Exocet op 05-11-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
  • Laatst online: 23-05-2024
Brain3 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:49:

Eerder in het topic is al naar voren gekomen dat The Verge toch wel een aardig gezouten mening lijkt te hebben. Heb je de video's van SuperSaf al bekeken? Deze lijkt wat objectiever:
Nexus 5 vs iPhone 5s - Camera Test Comparison: http://youtu.be/Qp6clWG-b5c
Nexus 5 vs Galaxy S4 - Camera Test Comparison: http://youtu.be/s-6AszlQIIs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

ronaldhofstee schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:55:
[...]

Eerder in het topic is al naar voren gekomen dat The Verge toch wel een aardig gezouten mening lijkt te hebben. Heb je de video's van SuperSaf al bekeken? Deze lijkt wat objectiever:
Nexus 5 vs iPhone 5s - Camera Test Comparison: http://youtu.be/Qp6clWG-b5c
Nexus 5 vs Galaxy S4 - Camera Test Comparison: http://youtu.be/s-6AszlQIIs
En zelfs een camera-vergelijking met de Lumia 1020 gaat best aardig!
http://allaboutwindowspho...ootout-Google_Nexus_5.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
fewips schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:57:
[...]

Inderdaad een prima vergelijking, gisteravond al tegengekomen ;)
Ik kan niet wachten tot mijn nieuwe speelgoed binnen is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Req-
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 20:46
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:53:
[...]

ok stel ik wil in Duitsland een nexus 5 16gb versie kopen, hoe doe ik dit dan? Zijn er webshops met die prijzen of goedkoper? En hoe zit het met de garantie?
Volgens mij is het zo dat als duitsers hem in de playstore kopen hij standaard 50 euro goedkoper is omdat de reguliere shops zoals MediaMarkt ook nog een winstmarge hebben. Garantie is volgens mij alleen in Duitsland als je hem daar koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
YESSSSS mijn 32Gb versie is aangekomen in Duitsland en word morgen verstuurd vanuit Nederland, dus ik heb hem Donderdag :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:53:
[...]

Niet om je aan te vallen, maar gebruik alsjeblieft even de zoekfunctie binnen GoT of zelfs in dit topic.
Dit onderwerp is al uitvoerig besproken en een simpele search beantwoord al je vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48
fewips schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:57:
Ik vind het een vrij slechte vergelijking, moet ik zeggen. Beide telefoons worden in hun Auto mode gebruikt, waarbij voor de Nexus 5 geen gebruik gemaakt wordt van de HDR+ instelling. Die optie geeft significant betere foto's dan zonder HDR+ gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Haay schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:16:
[...]

Ik vind het een vrij slechte vergelijking, moet ik zeggen. Beide telefoons worden in hun Auto mode gebruikt, waarbij voor de Nexus 5 geen gebruik gemaakt wordt van de HDR+ instelling. Die optie geeft significant betere foto's dan zonder HDR+ gebruik.
Door oa. mechanische shutter van de Lumia is daar geen HDR beschikbaar.

Het zou dan opmerkelijk zijn om HDR wel in te zetten op de Nexus.
Het levert soms wel betere foto's op daar niet van, maar schieten met HDR aan is bijvoorbeeld langzamer dan normaal (auto) foto's nemen, dus ik zet zeker niet standaard HDR aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicOlaJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gertvdijk schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:00:
[...]

Wanneer je meerdere inputtalen hebt geselecteerd kun je gewoon via het toetsenbord switchen tussen talen (via de aardbol). Kon in Android 4.3 overigens al, misschien daarvoor ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Hij staat standaard op systemlanguage inderdaad. Als je die uitzet kan je zo engels en nederlands aanvinken. Werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Als ik de Nexus 5 uit de USA zou kopen wat zou er dan hier NIET werken? 4G of 3G ook of helemaal geen bereik hier met de Nexus 5 uit de USA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

daflux schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:36:
Als ik de Nexus 5 uit de USA zou kopen wat zou er dan hier NIET werken? 4G of 3G ook of helemaal geen bereik hier met de Nexus 5 uit de USA ?
Eerder al genoemd, alleen 4G werkt niet doordat andere banden bij ons worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Euhm, ik kan al een paar uur niet meer op T-mobile komen met mijn Nexus 5. Heb al de band van LTE naar 3G gezet maar het baad niet. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

XanderDrake schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:39:
Euhm, ik kan al een paar uur niet meer op T-mobile komen met mijn Nexus 5. Heb al de band van LTE naar 3G gezet maar het baad niet. Iemand hetzelfde probleem?
Helemaal geen bereik of alleen mobiel internet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
NicOlaJ schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:32:
[...]

Wanneer je meerdere inputtalen hebt geselecteerd kun je gewoon via het toetsenbord switchen tussen talen (via de aardbol). Kon in Android 4.3 overigens al, misschien daarvoor ook.
Lees even goed ajb! Je hebt *invoertaal* (correctie tijdens typen - dat aardbolletje idd) en *speliingscorrectie* (rode lijntjes onder woorden). Twee verschillende dingen in Android. Dat het twee verschillende dingen zijn was de kern van mijn opmerking.

[ Voor 7% gewijzigd door gertvdijk op 05-11-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicOlaJ
  • Niet online
gertvdijk schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:40:
[...]

Lees even goed ajb! Je hebt *invoertaal* (correctie tijdens typen) en *speliingscorrectie* (rode lijntjes onder woorden). Twee verschillende dingen in Android. Dat het twee verschillende dingen zijn was de kern van mijn opmerking.
Ik snapte je probleem inderdaad niet, want de spellingscontrole veranderd ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 09:28
Hier issie ook binnen gekomen en wat een toestel! Echt een vooruitgang op mijn galaxy nexus! Scherm is prachtig en het geluid is harder dan de gnex. Snelheid lijkt me duidelijk, dat gaat rete snel. Nu eerst maar ff verder pielen :)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BossLife
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 16:06
Slaapje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:47:
Hier issie ook binnen gekomen en wat een toestel! Echt een vooruitgang op mijn galaxy nexus! Scherm is prachtig en het geluid is harder dan de gnex. Snelheid lijkt me duidelijk, dat gaat rete snel. Nu eerst maar ff verder pielen :)
Goed te horen! Is nexus 5 ook echt de moeite waard voor een upgrade van GN naar N5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6dM9NMSxCvuroZ
  • Niet online
Slaapje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:47:
Ik krijg er vanmiddag ook een als vervanger van de gnex, merk je tot nu toe ook nadelen tov de gnex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 12:25

wasco

brightest crayon in the box

Over het cameraverhaal: vergeet niet dat er twee zaken van belang zijn!
Gebruiksgemak en fotokwaliteit.

The Verge heeft naar mijn gevoel vooral bedenkingen bij het gebruiksgemak, niet zozeer de fotokwaliteit.

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicOlaJ
  • Niet online
gertjankoorn schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:52:
[...]

Goed te horen! Is nexus 5 ook echt de moeite waard voor een upgrade van GN naas N5?
Ja, ik vind het in alle opzichten een verbetering. Al was ik na 2 jaar ook wel toe aan iets nieuws.

Gelukkig kon ik de 32Gb versie hier kopen, 16GB was net te weinig op mijn GN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 09:28
Ik vind het zelf wel een upgrade waard ja, maar dat moet je echt voor je zelf bepalen. Hij is een stuk sneller, het scherm is echt een stuk scherper en helderder en zoals uit de filmpjes blijkt die gepost zijn maakt ie prima foto's. Dit heb ik zelf alleen nog niet onderzocht. LED is kleiner dan de gnex, maar hij is wel een stuk duidelijker en geen kleurverloop meer (op de gnex zag je vaak meerdere kleuren door elkaar heen lopen).

Nadelen zie ik zeker nog niet vergeleken met de gnex, maar daar kom je vaak pas later achter ;)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Brummetje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:40:
[...]

Helemaal geen bereik of alleen mobiel internet ?
Alles, alsof ik de pincode niet heb ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
XanderDrake schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:56:
[...]

Alles, alsof ik de pincode niet heb ingevoerd.
Dit heb ik ook al enkele malen meegemaakt, switchen naar Vliegtuigmodus en weer terug verhelpt het probleem bij mij vaak.

Pagina: 1 ... 11 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.