Had ik gistermiddag ook even, telefoon geboot en alles werkte weer normaal.XanderDrake schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:56:
[...]
Alles, alsof ik de pincode niet heb ingevoerd.
Nee het is de simkaart denk ik, hij vraagt niet naar pincode als ik reboot, vreeeemd.Werewolf_789 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:57:
[...]
Dit heb ik ook al enkele malen meegemaakt, switchen naar Vliegtuigmodus en weer terug verhelpt het probleem bij mij vaak.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
zit te dubben tussen de nexus 5 en note 3..
op belsimpel is dit abbo: http://prntscr.com/221y4z
zou dit dan 4g zijn, of niet? btw, is de vodafone site bij jullie ook broken?
Huh? Er is een option list voor de setting van de taal voor spellingscontrole (fixed, precies 1 waarde), geen meerdere waardes zoals bij de invoertalen om doorheen te lopen met het wereldbolletje.NicOlaJ schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:42:
[...]
Ik snapte je probleem inderdaad niet, want de spellingscontrole veranderd ook mee.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Fixed: niet een reboot maar sim erin en eruit hielp.Kojoottii schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:02:
[...]
Had ik gistermiddag ook even, telefoon geboot en alles werkte weer normaal.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Verwijderd
Mijn god wat een duur abbo voor deze telefoon. Ik heb bij tmobile een abbo van 30 per maand, 4g 1000 MB en het toestel gratis. 2000 MB was 35 eurogertjankoorn schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:04:
zit te dubben tussen de nexus 5 en note 3..
Misschien is T-mobile te overwegen voor je? Ik heb hiervoor ook Vodafone gehad maar merk geen kwaliteitsverschil
http://www.pdashop.be/pro...ket-classic-27-black.html-Bas schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:34:
[...]
dit zijn alleen de flipcases
@FireFly3k
Laat het even weten
Dit product is geschikt voor de Nexus 5 Zwart
Gesprekken over hoesjes en abonnementen kunnen in de accessoire en levertijden topics.
[ Voor 5% gewijzigd door dangerousp op 05-11-2013 12:46 ]
Er is iets dat me meteen opvalt. De telefoon is ZO vele malen vloeiender dan mijn Galaxy Nexus. Het verschil is verbluffend.
Ja, maar ze komen gelijk weer terug... (Terwijl ik ze na het disablen niet eens open..)Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:06:
@mowtje: Die kunt je toch gewoon "Disablen" dan?
Zo was Google Maps bij mij, ik gebruikte hem nooit, maar hij draaide continu op de achtergrond, en wanneer ik hem disablede(gewoon forcerend stopte) kwam hij na ong. 20 seconde weer terug... wat irritant was dat...
Een TI Omap 4460 was toen der tijd wel snel, maar al langzamer dan een Exynos van de Galaxy S2.Paksoy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:13:
Er is iets dat me meteen opvalt. De telefoon is ZO vele malen vloeiender dan mijn Galaxy Nexus. Het verschil is verbluffend.
Ook was de GPU van de GNex niet echt indrukwekkend. Hij was zelfs lager geklokt ....
Van de GNex naar de Nexus 4 vond ik al een groot verschil... laat staan van de GNex naar de N5

Verwijderd
Ik krijg zo meteen, vandaag, de N5 binnen, maar twijfel nog steeds of de LG G2 niet de betere telefoon is. Het lijkt erop dat de N5 ook veel populairder is dan die G2. G2 krijgt ook de 4.4 update. Waarom dan toch de N5??? Moeilijk....
Stock Android, voor de rest heeft de G2 een betere camera en een betere accuduur. Aan jouw de keusVerwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:00:
Ik krijg zo meteen, vandaag, de N5 binnen, maar twijfel nog steeds of de LG G2 niet de betere telefoon is. Het lijkt erop dat de N5 ook veel populairder is dan die G2. G2 krijgt ook de 4.4 update. Waarom dan toch de N5??? Moeilijk....
4.4 zal hij nog wel krijgen, maar krijgt de G2 ook 4.5 / 5?Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:00:
De G2 heeft knoppen aan de achterkant, is ook lang niet iedereens voorkeur.alwaysleft schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:01:
Stock Android, voor de rest heeft de G2 een betere camera en een betere accuduur. Aan jouw de keus
Betere support voor Android versies ná 4.4 (bijv. 5.0). LG is legendarisch slecht als het aankomt op software support voor nieuwe versies.
Is de G2 ook niet €120 duurder?
Daarentegen is de IR blaster op de G2 wel weer grappig
Vandaag binnen, de zwarte besteld bij studentmobiel, had hiervoor ook de Galaxy Nexus eerste dingen die opvallen zijn inderdaad de snelheid en het ontzettend mooie scherm. Dat het geluid volgens reviews te zacht is vind ik heel erg meevallen. Het is zeker niet zachter dan op de Galaxy Nexus.
Ik vind het zo jammer dat de zijkant van de witte versie zo shiny is! Dat verpest het helemaal. Nu misschien toch maar voor een zwarte gaan
Wie hier hebben allemaal een witte? Wat vinden jullie?
Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind het super stom dat ze dat niet gewoon ook dat matte tintje hebben gegeven.
Ik twijfel ook nog steeds of ik voor de 16 of 32 GB ga
Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind het super stom dat ze dat niet gewoon ook dat matte tintje hebben gegeven.

Ik heb een witte en vind hem mooier als de zwarte, heb hem gisteren met een zwarte vergeleken. Het shiny valt wel mee hoor, gewoon piano black.Thesserd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:19:
Ik vind het zo jammer dat de zijkant van de witte versie zo shiny is! Dat verpest het helemaal. Nu misschien toch maar voor een zwarte gaan![]()
Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind het super stom dat ze dat niet gewoon ook dat matte tintje hebben gegeven.![]()
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Woehoe! Ik heb hem binnen! Eerste indruk over bouwkwaliteit is prima! Powerbutton voelt stevig aan (zwarte versie) alleen als je hem zijwaarts beweegt dan zit er een beetje speling op, kan me daar absoluut niet aan storen.
Hebben jullie tips om als ex Iphone gebruiker mijn contacten te syncen met Google contacten? En liefst ook de agenda?
Hebben jullie tips om als ex Iphone gebruiker mijn contacten te syncen met Google contacten? En liefst ook de agenda?
https://support.google.com/a/users/answer/138740?hl=nl-TheNose- schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:27:
Ik heb z'n idee dat de Nexus 5 32Gb net als de Nexus 4 pas ergens in Maart gaat verschijnen als mensen alweer bezig zijn met de S5 ...
Verwijderd
Wel interessant, je bestelt een geweldige telefoon maar op de dag van ontvangst denk je toch "hm, jammer, had 32GB gewild". Dan heb je dus echt luxeproblemen. Da's best triest haha...
Zeker als je je bedenkt dat ik zo'n 14 jaar geleden naar Indonesie ging, voor 2 mnd, met een Sony Walkman en 14 cassettebandjes in mijn kleine rugzak. En nu dus zeuren over 16/32GB...
Zeker als je je bedenkt dat ik zo'n 14 jaar geleden naar Indonesie ging, voor 2 mnd, met een Sony Walkman en 14 cassettebandjes in mijn kleine rugzak. En nu dus zeuren over 16/32GB...
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 14:51 ]
Betere camera omdat deze meer megapixels heeft?alwaysleft schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:01:
[...]
Stock Android, voor de rest heeft de G2 een betere camera en een betere accuduur. Aan jouw de keus
Betere accu omdat deze meer vermogen heeft?
Mag ik vragen op welke vergelijking je dit baseert?
Ik verwachtte dit soort reacties ja... ALS tie komt...mcgloud schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:35:
[...]
Als die er ook daadwerkelijk ooit komt...
Nou de eerste indicaties van de batterij zijn ok terwijl de G2 ervoor geroemd wordt.lowizi schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:54:
[...]
Betere camera omdat deze meer megapixels heeft?
Betere accu omdat deze meer vermogen heeft?
Mag ik vragen op welke vergelijking je dit baseert?
ook de camera van de G2 is erg goed gereviewed terwijl de Nexus5 blijkbaar geen bijzonder goede camera heeft.
Oke, piano black heeft natuurlijk ook wel weer wat. Thanks for letting me know.Philos31 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:27:
[...]
Ik heb een witte en vind hem mooier als de zwarte, heb hem gisteren met een zwarte vergeleken. Het shiny valt wel mee hoor, gewoon piano black.
Misschien toch de witte dan.
Verder ga ik het leveringstopic ook even bekijken. Erg fijn dat mensen die nuttige info allemaal plaatsen hier op Tweakers. Thanks!
Verdomme, in het midden een paar dode pixels of een stofje. En het trillen laat de gsm verdomd veel lawaai maken. De sim tray sluit ook niet volledig af.
Deze gaat terug en ik koop later wel een bijgesteld model.
Deze gaat terug en ik koop later wel een bijgesteld model.
[ Voor 23% gewijzigd door Li1quid op 05-11-2013 15:26 ]
Vind het ook mooi, zwarte dan zelf niet gezien, maar het loopt zo mooi over in de voorkant. De witte achterkant geeft net dat tikje extra, ik blijf hem hier maar omdraaien steedsThesserd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:15:
[...]
Oke, piano black heeft natuurlijk ook wel weer wat. Thanks for letting me know.
[ Voor 17% gewijzigd door janvanduschoten op 05-11-2013 15:26 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb een vraagje, werken die kleine bezels eigenlijk wel fijn? Raak je niet per ongeluk het scherm aan als je de telefoon in je hand houdt? Ik heb nu een telefoon met wat dikkere randen, dat is wel minder mooi maar je raakt niet per ongeluk het touchscreen. Ik vraag me dit af omdat ik soms dus wel bijna de rand van het scherm raak, zou iemand zijn ervaring willen delen?
:)
Kan je wellicht aanvullen dat het gelinkte topic in de postwarning gaat over "Importeren, Levertijden en Prijzen" En als je dan toch bezig bent, ook het accessoiretopic erbij linken? Maakt het allemaal net weer even wat duidelijker.janvanduschoten schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:17:
Ik heb net even een heel zwikje aan offtopic posts weggegooid. Kijk of je wel in het juiste topic zit en post aub on topic
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Ok, goed om te horen!jip_86 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:17:
[...]
Vind het ook mooi, zwarte dan zelf niet gezien, maar het loopt zo mooi over in de voorkant. De witte achterkant geeft net dat tikje extra, ik blijf hem hier maar omdraaien steeds
Heb jij er geen hoesje bij? Want dan is de witte achterkant natuurlijk niet meer zichtbaar dacht ik laatst

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik ben al de hele dag een beetje aan het klooien en heb nog geen moment last gehad van de dunne bezels.Greveldinges schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:29:
Ik heb een vraagje, werken die kleine bezels eigenlijk wel fijn? Raak je niet per ongeluk het scherm aan als je de telefoon in je hand houdt? Ik heb nu een telefoon met wat dikkere randen, dat is wel minder mooi maar je raakt niet per ongeluk het touchscreen. Ik vraag me dit af omdat ik soms dus wel bijna de rand van het scherm raak, zou iemand zijn ervaring willen delen?
To dare is to do
Zo eerst maar eens rond klooien in Android, is alweer 1,5 jaar geleden voor me. Als ik me weer thuis voel zal ik met de tool van chainfire rooten, ik ga geen custom recovery flashen, bootloader unlocken en rooten is zat.
Had meteen een update trouwens toen ik hem opstartte.
Had meteen een update trouwens toen ik hem opstartte.
Oke, bedankt! Wordt binnenkort een N5 hieroSlaapje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:32:
[...]
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik ben al de hele dag een beetje aan het klooien en heb nog geen moment last gehad van de dunne bezels.
Vooral software technisch gezien een enorme upgrade tov een N2! Voelt ondanks het grotere scherm een stuk minder lomp.Greveldinges schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:43:
[...]
Oke, bedankt! Wordt binnenkort een N5 hiero
Snel en een beetje gebruik is nog al subjectief he? Hoe snel is snel en hoeveel gebruik? Plus onthou dat je batterij pas na een aantal keer opladen op volle kracht is. Ik heb nu nog 50% accu met 2,5 uur screentime, veel downloaden en filmpjes gekeken. Meer dan ok tot nu toe vind ik.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:44:
Hebben er meer mensen last van dat de accu bij een beetje gebruik heeel snel leeg is?
To dare is to do
Nee, heb ik hiervoor ook nooit gehad. Heb er een hekel aan dat je telefoon de helft dikker word en je inderdaad de schoonheid van je telefoon dus wegstopt.Thesserd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:32:
[...]
Ok, goed om te horen!
Heb jij er geen hoesje bij? Want dan is de witte achterkant natuurlijk niet meer zichtbaar dacht ik laatst
+1jip_86 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:48:
[...]
Nee, heb ik hiervoor ook nooit gehad. Heb er een hekel aan dat je telefoon de helft dikker word en je inderdaad de schoonheid van je telefoon dus wegstopt.
Tevens blijven telefoons voor mij gebruiksvoorwerpen en daarbij komt dat ze er na 2 jaar eigenlijk altijd nog best goed uitzien.
To dare is to do
Verwijderd
Sinds 11 uur niet meer aan de lader. Om de 10 minuten een paar Whatsapp berichtjes verstuurd en 2 maal mijn Facebook gechekt. Hij zit nu ongeveer op 30%. Dit vind ik echt verreweg van normaal..Slaapje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:48:
[...]
Snel en een beetje gebruik is nog al subjectief he? Hoe snel is snel en hoeveel gebruik? Plus onthou dat je batterij pas na een aantal keer opladen op volle kracht is. Ik heb nu nog 50% accu met 2,5 uur screentime, veel downloaden en filmpjes gekeken. Meer dan ok tot nu toe vind ik.
En wat me echt opval is dat hij heel erg warm is terwijl hij in mijn zak zit.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 15:51 ]
Had je de andere kant van de stekker wel in het stopcontact zitten?
Kijk eens welk proces het meeste energie verbruikt heeft.
Kijk eens welk proces het meeste energie verbruikt heeft.
[ Voor 33% gewijzigd door Smultie op 05-11-2013 15:54 ]
Nee, totaal niet. Ik had gisteren echt 5+ uur schermtijd en nog 15% over, inclusief always-on VPN en alle sync aan op mobiel data. Heb je niet een CPU draining app aan dan?Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:44:
Hebben er meer mensen last van dat de accu bij een beetje gebruik heeel snel leeg is?

[ Voor 100% gewijzigd door Slaapje op 05-11-2013 15:55 ]
To dare is to do
Om ever terug te komen op het eerder besproken taakbeheer/processenoverzicht wat niet gevonden kon worden. Dit vind ik net toevallig in settings -> developer options -> Process Stats (Geeky stats about running processes). Heb je geen developer options? Even naar About phone gaan en daar een aantal keer op klikken, ik dacht 5 keer.

Software technisch is de N2 inderdaad een regelrechte ramp, al zijn de nieuwere kernels wel beter, maar nog steeds zijn er aardig wat probleempjes. En over dat lompe van de N2, dat is natuurlijk het grote voordeel van die dunne bezels op de N5dangerousp schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:45:
[...]
Vooral software technisch gezien een enorme upgrade tov een N2! Voelt ondanks het grotere scherm een stuk minder lomp.
Wil zelf de zwarte versie, maar het brakke knopje van de zwarte versie doet me dan toch weer de witte kiezen. Iemand die kan bevestigen of het knopje bij beide versies even brak is?
Ik heb een zwarte en het knopje is alles behalve brak. Ja, er zit een klein beetje speling in, maar dat zit er bij mijn gnex ook. Niets om je zorgen over te maken imo.
To dare is to do
Sinds vandaag ook een zwarte en zit echt nauwelijks speling op de powerbuton, niks om je zorgen over te maken.
Notification led werkte ook meteen out of the box in tegenstelling tot wat ik eerder las. Nu een mooi groen lampje bij elk whatsapp berichtje
Notification led werkte ook meteen out of the box in tegenstelling tot wat ik eerder las. Nu een mooi groen lampje bij elk whatsapp berichtje
Iemand de runtime al aangepast naar ART?
Kan niet duidelijk vinden wat de merkbare voordelen zijn en eventuele nadelen waar je tegenaan gaat lopen.
Kan niet duidelijk vinden wat de merkbare voordelen zijn en eventuele nadelen waar je tegenaan gaat lopen.
Accu gezeur altijd.. bijna iedereen zit de hele dag bij een usb poort of heeft een autolader.. en ze hebben 's nachts allemaal de mogelijkheid om hem op te laten.
Verwijderd
Ik reis veel, dus het is voor mij gewoon belangrijk dat hij geen drain heeft als ik er niks mee doen. Afgelopen 15 min heeft hij 8% opgegeten terwijl hij in mijn broek zat. Dan is er toch wel iets mis of niettjaeuhm schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:07:
Accu gezeur altijd.. bijna iedereen zit de hele dag bij een usb poort of heeft een autolader.. en ze hebben 's nachts allemaal de mogelijkheid om hem op te laten.
Ik heb nu een iphone 4, altijd tevreden mee geweest, maar ik wil toch eens overstappen op Android. De nexus 5 heeft op dit moment mijn voorkeur.
Echter heb ik een vraag, al wat gezocht op internet, maar word niks wijzer. Heeft de Nexus 5 ook net zoals de iphone earphones met een microfoon er bij? En zoja, is het dan ook mogelijk om net zoals de iphone 4 even de knop van de earphones in te houden, in te spreken wie je wilt bellen, en dat hij dan automatisch het nummer kiest en begint te bellen?
Echter heb ik een vraag, al wat gezocht op internet, maar word niks wijzer. Heeft de Nexus 5 ook net zoals de iphone earphones met een microfoon er bij? En zoja, is het dan ook mogelijk om net zoals de iphone 4 even de knop van de earphones in te houden, in te spreken wie je wilt bellen, en dat hij dan automatisch het nummer kiest en begint te bellen?
Ik geef toe.. zit je in de trein of bus dan belangrijker.. maar zelfs dan is het van noord naar zuid nl hooguit 3 uur toch? 8% is wel heel snel.. Toch denk ik dat het dan een software ding is (blue tooth, push iets, helderheid, wifi, synchronisatie)
Zojuist had ik een radio crash denk ik. Kreeg geen netwerk meer en een scan van andere netwerken resulteerde ook in afwezigheid van Vodafone en T-Mobile. Vliegtuigmodus uit/aan etc. werkte niet, een reboot hielp wel. Vreemd.
Nee, de Nexus 5 wordt zonder oordoppen geleverd.Fl0yd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:13:
Ik heb nu een iphone 4, altijd tevreden mee geweest, maar ik wil toch eens overstappen op Android. De nexus 5 heeft op dit moment mijn voorkeur.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hier ook nog een duidelijk fillmpje over de verschillen tussen de zwarte en witte Nexus 5.Thesserd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:15:
[...]
Oke, piano black heeft natuurlijk ook wel weer wat. Thanks for letting me know.
Verder ga ik het leveringstopic ook even bekijken. Erg fijn dat mensen die nuttige info allemaal plaatsen hier op Tweakers. Thanks!Zelf zou ik er helemaal niet uit komen, haha.
YouTube: Google Nexus 5: Black vs White!
Die had ik inderdaad gezien waardoor ik een beetje ging twijfelen of zwart niet mooier zou zijn! Ik vind het lastig om vanaf beeldscherm te beoordelen. Vandaar dat ik hier nog even rond vroegmarknh schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:39:
[...]
Hier ook nog een duidelijk fillmpje over de verschillen tussen de zwarte en witte Nexus 5.
YouTube: Google Nexus 5: Black vs White!
Toch bedankt!
De achterkant is 'mat'wit. De voorkant (het scherm) is glanzend zwart en de randjes zijn ook glanzend zwart. Als je het zo bekijkt is die glanzende rand juist in lijn met het zwarte scherm. Ik vind het wel mooi. Enige nadeel is dat het glanzende randje wel wat stof aantrekt in je broekzak.
Ik dacht dat er wel dergelijke oordoppen beschikbaar waren bij de Nexus 4? Misschien komen die er ook nog, want qua accessoires is het nog maar magertjes gesteld op de Play-store.Fl0yd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:13:
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Zo...net mijn tweede Nexus 5 binnen gekregen van CB (waarvoor dank) en "gelukkig" zit de power button van nr 2 net zo los (zo niet losser) dan van mijn nr 1.
Het is dus by design...i will rest my case....en ik zal n iet meer spreken over de power button.
Het is dus by design...i will rest my case....en ik zal n iet meer spreken over de power button.
Vinden jullie de trilmotor ook aan de luide kant?
Verwijderd
De witte variant trilt harder dan de zwarte.lowizi schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:34:
Komt door verschil in materiaal
Verwijderd
Nou hij is binnen, maar eerlijk gezegd, ik vind het niet echt een geweldig verschil/upgrade tov mijn GN4. En de LG G2 in de winkel maakte zeker veel meer indruk op me... Ik denk er serieus over na om m toch om te ruilen voor een G2... Iemand interesse in een GN5 zwart, 16GB?
Verwijderd
Ik kijk toch wel uit naar Cyanogenmod. Hoewel alles gewoon stock android is vind ik CM veel stabieler en kan je veel meer dinges veranderen.
CM heeft gisteren pas de 1e snapshot van 4.3 uitgegeven.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:39:
Ik kijk toch wel uit naar Cyanogenmod. Hoewel alles gewoon stock android is vind ik CM veel stabieler en kan je veel meer dinges veranderen.
Niet dat dat langzaam is ofzo. Samsung was ongeveer even snel en die doen het alleen voor de S3 en S4 terwijl CM zelfs de S1 nog ondersteunt.
Dus het kan nog wel eens een half jaartje duren voordat CM met 4.4 komt.
Verwijderd
CM is altijd voor Samsung en andere fabrikanten die met de nieuwste Android versie komt. Dus denk dat ze binnen een maand al de eerste testbuilds zullen vrijgeven. Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat ik CM op mijn N5 wil zien. En dat zal wel vrij snel komen denk ikRocketKoen schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:42:
[...]
CM heeft gisteren pas de 1e snapshot van 4.3 uitgegeven.
Niet dat dat langzaam is ofzo. Samsung was ongeveer even snel en die doen het alleen voor de S3 en S4 terwijl CM zelfs de S1 nog ondersteunt.
Dus het kan nog wel eens een half jaartje duren voordat CM met 4.4 komt.
Nog steeds erg nieuwsgierig of meer mensen mijn ervaring delen.Atratus schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:52:
Mijn scherm is niet gelijkmatig verzonken merkte ik vandaag. Aan de bovenkant is de opstaande rand duidelijk te merken, maar meer naar onderen niet. Herkenbaar?
Ik was van plan om de Nexus 5 te kopen, maar ik zie best wel veel slechte reacties over het scherm, de camera, de batterij en de bouwkwaliteit. Om deze redenen stel ik mijn aankoop nog even een tijdje uit tot er meer reviews zijn en/of een verbeterde versie.
[ Voor 23% gewijzigd door Belecthor op 05-11-2013 17:53 ]
Als ik het zo lees is het niet de beste telefoon op de markt. Maar betere telefoons zijn wel bijna 2x zo duur.Belecthor schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:52:
Ik was van plan om de Nexus 5 te kopen, maar ik zie best wel veel slechte reacties over het scherm, de camera, de batterij en de bouwkwaliteit. Om deze redenen stel ik mijn aankoop nog even een tijdje uit tot er meer reviews zijn en/of een verbeterde versie.
Valt allemaal best wel mee, de camera is echt niet zo slecht als sommige mensen hier beweren. Hetzelfde geld ook voor het scherm en de bouwkwaliteit. De Nexus voelt best stevig aan en de knoppen zitten bij mij iig prima. Het scherm heb ik ook nog geen problemen mee gehad, ziet er prima uit.Belecthor schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:52:
Ik was van plan om de Nexus 5 te kopen, maar ik zie best wel veel slechte reacties over het scherm, de camera en de bouwkwaliteit.. ik stel mijn aankoop nog even uit
Er zijn natuurlijk altijd mensen die zeuren over specifieke dingen, maar het is een telefoon van 399 euro. Wat verwacht je.
Qua repareerbaarheid komt de nexus 5 juist goed uit de bus. Vind ik ook horen bij bouwkwaliteit.Belecthor schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:52:
Cool, de accu is dus met gemak zelf te vervangen.dik_voormekaar schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:02:
[...]
Qua repareerbaarheid komt de nexus 5 juist goed uit de bus. Vind ik ook horen bij bouwkwaliteit.
Dat is toch wel een belangrijk punt als je >2 jaar met je telefoon wilt doen. En omdat hij officieel "niet verwijderbaar" is maakte ik me al zorgen.
Ook mooi dat de USB en koptelefoon aansluiting niet op het moederbord vast zitten. Die willen nog al eens afbreken en dan mag je bij veel telefoons honderd+ euro's neertellen voor een nieuw moederbord.
[ Voor 16% gewijzigd door RocketKoen op 05-11-2013 18:20 ]
Een review van een oude rot in het vak van reviewers, hij is behoorlijk onder de indruk van de Nexus 5.
Hij zet hem direct op nr.1 van zijn lijst van favoriete toestellen.
YouTube: The Phones Show (Review of the Google Nexus 5, my Top 5 Phones for Nov 2013, iPhone DIY)
Hij zet hem direct op nr.1 van zijn lijst van favoriete toestellen.
YouTube: The Phones Show (Review of the Google Nexus 5, my Top 5 Phones for Nov 2013, iPhone DIY)
Er gebeurde niks na 5x drukken op 'about phone', maar je moet dus 5x drukken op 'build-nr'.ronaldhofstee schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:54:
Om ever terug te komen op het eerder besproken taakbeheer/processenoverzicht wat niet gevonden kon worden. Dit vind ik net toevallig in settings -> developer options -> Process Stats (Geeky stats about running processes). Heb je geen developer options? Even naar About phone gaan en daar een aantal keer op klikken, ik dacht 5 keer.
[afbeelding][afbeelding]
Die multi-task knop is mij nog wel wat onduidelijk. Als ik apps uit dat lijstje weg veeg en daarna weer open, is de geschiedenis weg, wat inhoudt dat het een soort van taskmanager is. Maar als ik alles weg heb geveegd en daarna druk ik opnieuw op die knop krijg ik 'geen recente apps' te zien, wat inhoudt dat het gewoon een lijstje is met recente apps (net als home indrukken bij HTC en Samsung)
Jups, verschrikkelijk.lowizi schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:34:
Mijn gsm gaat ook terug omdat de sim tray niet goed verzonken zit en last van dode pixels
En hoe is het scherm in vergelijking met de LG G2 waarop de N5 gebaseerd is? En ga er maar vanuit dat de N5 deels door Google gesubsidieerd wordt, waardoor de prijs zo laag is. Qua specs meet hij zich prima met de high-end phones.themole schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:55:
[...]
Valt allemaal best wel mee, de camera is echt niet zo slecht als sommige mensen hier beweren. Hetzelfde geld ook voor het scherm en de bouwkwaliteit. De Nexus voelt best stevig aan en de knoppen zitten bij mij iig prima. Het scherm heb ik ook nog geen problemen mee gehad, ziet er prima uit.
Er zijn natuurlijk altijd mensen die zeuren over specifieke dingen, maar het is een telefoon van 399 euro. Wat verwacht je.
Nu een paar dagen in gebruik en ik ben er erg blij mee.
Kom van een xperia s, go en S4 Active maar deze N5 is echt fantastisch.
Vond de S4 te groot en ondanks dat die prima was had ik er niks mee. Had graag weer een XPERIA gehad, maar Z1 is echt te groot voor mij en wilde niet meer wachten op de mini.Toch voor de N5 gegaan, maar daar ervaar ik het helemaal niet dat hij te groot is. Ligt goed in de hand en lekker licht, daarom wel al een keer laten vallen doordat ik hem losliet bij het uit mijn broek halen, maar geen schade.
Batterij is goed, ik gebruik hem zakelijk heel veel en heb na een werkdag nog genoeg over.
Camera is ook erg goed, vind hem niet onderdoen voor die van de S4 active.
Bouwkwaliteit is heel goed en toestel ziet er erg fraai uit, losse knoppen is mij niet opgevallen?
Ik heb alleen nog geen 4G kunnen gebruiken, den haag eo heeft volgens vodafone wel dekking, maar bij mij echt niet! Ook geeft de telefoon zeer regelmatig aan dat de telefoon geen bereik heeft, twijfelde daar ook al over bij mijn vorige telefoon, mis sinds ik ben overgestapt van tele2 naar vodafone heel veel telefoontjes, hoopte dat het aan mijn vorige telefoon lag, maar bereik vodafone is echt heel slecht bij mij in de buurt! Door light flow wordt ik daar alleen nu heel veel aan herinnerd door het piepje wat hij geeft als het bereik weer wegvalt. Heb nu maar een femtocell besteld in de hoop nu wel weer heel de dag van de N5 te kunnen genieten, had ik maar geweten dat vodafone zo'n slechte dekking had
Kom van een xperia s, go en S4 Active maar deze N5 is echt fantastisch.
Vond de S4 te groot en ondanks dat die prima was had ik er niks mee. Had graag weer een XPERIA gehad, maar Z1 is echt te groot voor mij en wilde niet meer wachten op de mini.Toch voor de N5 gegaan, maar daar ervaar ik het helemaal niet dat hij te groot is. Ligt goed in de hand en lekker licht, daarom wel al een keer laten vallen doordat ik hem losliet bij het uit mijn broek halen, maar geen schade.
Batterij is goed, ik gebruik hem zakelijk heel veel en heb na een werkdag nog genoeg over.
Camera is ook erg goed, vind hem niet onderdoen voor die van de S4 active.
Bouwkwaliteit is heel goed en toestel ziet er erg fraai uit, losse knoppen is mij niet opgevallen?
Ik heb alleen nog geen 4G kunnen gebruiken, den haag eo heeft volgens vodafone wel dekking, maar bij mij echt niet! Ook geeft de telefoon zeer regelmatig aan dat de telefoon geen bereik heeft, twijfelde daar ook al over bij mijn vorige telefoon, mis sinds ik ben overgestapt van tele2 naar vodafone heel veel telefoontjes, hoopte dat het aan mijn vorige telefoon lag, maar bereik vodafone is echt heel slecht bij mij in de buurt! Door light flow wordt ik daar alleen nu heel veel aan herinnerd door het piepje wat hij geeft als het bereik weer wegvalt. Heb nu maar een femtocell besteld in de hoop nu wel weer heel de dag van de N5 te kunnen genieten, had ik maar geweten dat vodafone zo'n slechte dekking had
Gelukkig, ik ben niet de enige met slechte kijkhoeken. (Mijn toestel is dus niet defect lijkt me.) Hier een video van iemand die heel duidelijk laat zien hoe de kijkhoeken van de Nexus 5 zijn:
[ Voor 9% gewijzigd door Cinner op 05-11-2013 19:19 ]
Dat valt heel erg mee hoor. Betere telefoons, in ieder geval qua hardware, zullen op dit moment voornamelijk de Samsung Note 3 en de LG G2 zijn. De G2 kun je al voor 550 halen bij de Mediamarkt (op andere plaatsen nog goedkoper) en de Note 3 voor 640.RocketKoen schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:54:
[...]
Als ik het zo lees is het niet de beste telefoon op de markt. Maar betere telefoons zijn wel bijna 2x zo duur.
Scheelt dus een respectievelijke 150 en 240 euro. Vooral de G2 valt dan nog goed te doen.
In welke zin is de hardware van de G2 beter dan die van de N5, behalve de camera?Xylon schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:50:
[...]
Dat valt heel erg mee hoor. Betere telefoons, in ieder geval qua hardware, zullen op dit moment voornamelijk de Samsung Note 3 en de LG G2 zijn. De G2 kun je al voor 550 halen bij de Mediamarkt (op andere plaatsen nog goedkoper) en de Note 3 voor 640.
Scheelt dus een respectievelijke 150 en 240 euro. Vooral de G2 valt dan nog goed te doen.
Klopt inderdaad, ik was denk ik niet helemaal wakker ofzo.Joeneunited schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:37:
[...]
Er gebeurde niks na 5x drukken op 'about phone', maar je moet dus 5x drukken op 'build-nr'.
Die multi-task knop is mij nog wel wat onduidelijk. Als ik apps uit dat lijstje weg veeg en daarna weer open, is de geschiedenis weg, wat inhoudt dat het een soort van taskmanager is. Maar als ik alles weg heb geveegd en daarna druk ik opnieuw op die knop krijg ik 'geen recente apps' te zien, wat inhoudt dat het gewoon een lijstje is met recente apps (net als home indrukken bij HTC en Samsung)

Het is simpelweg een recent apps lijstje waar vanuit je ze ook kunt killen.
Dunnere bezels, beter scherm en batterijBelecthor schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:51:
[...]
In welke zin is de hardware van de G2 beter dan die van de N5, behalve de camera?
En waarom is het scherm beter op de LG G2? De resolutie is gelijk, toch? Zijn het alleen de kijkhoeken die beter zijn?Li1quid schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:54:
[...]
Dunnere bezels, beter scherm en batterijDe 150 lijkt me perfect verantwoord.
Ja, de G2 is een mooie telefoon inderdaad. Helaas is dat voor mij een no-go door die anti-ergonomische knoppen achterop het toestel.
Qua CPU, GPU en RAM zijn ze eigenlijk hetzelfde, maar de G2 heeft:Belecthor schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:51:
[...]
In welke zin is de hardware van de G2 beter dan die van de N5, behalve de camera?
- Grotere batterij (3000 mAh vs 2300)
- Groter scherm (5.2 inch vs 4.95)
- Kleinere bezels
- Betere camera
Daar staat dan weer tegenover dat het nog even afwachten is hoe het qua updates staat, maar die 150 euro extra lijkt het zeker waard te zijn als deze pluspunten je aanspreken.
En dat ze maar eens met wat meer info over die 32gb Nexus 5 komen. Of hij nu wel of niet uit komt interesseert me niet, zo lang ze maar laten weten wat ze doen. Ik wil niet deze week een 16gb Nexus 5 kopen om er volgende week achter te komen dat een week later de 32gb versie uit komt.
[ Voor 16% gewijzigd door Xylon op 05-11-2013 19:02 ]
Beetje ot!
[ Voor 91% gewijzigd door Philos31 op 05-11-2013 19:23 ]
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Heeft de USA variant van de Nexus 5 ondersteuning voor de Europese LTE/4G frequenties?
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
NopeTheRicolaa10 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:05:
Heeft de USA variant van de Nexus 5 ondersteuning voor de Europese LTE/4G frequenties?
Zucht.....TheRicolaa10 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:05:
Voor de 3809568230928x in dit topic NEE.
Sorry hoor, ik ga toch niet 48 pagina's door spitten voor alleen te weten te komen of dat 4G werkt.Razer schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:06:
[...]
Zucht.....
Voor de 3809568230928x in dit topic NEE.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
De eerste post lezen had volstaan...TheRicolaa10 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:08:
[...]
Sorry hoor, ik ga toch niet 48 pagina's door spitten voor alleen te weten te komen of dat 4G werkt.
V. Werkt een Amerikaans model hier ook?
A. JA, maar 4G (LTE) werkt hier niet
Bovenaan vind je een zoek knop... Die is niet voor niks geïmplementeerd op Tweakers. Doe er je voordeel meeTheRicolaa10 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:08:
[...]
Sorry hoor, ik ga toch niet 48 pagina's door spitten voor alleen te weten te komen of dat 4G werkt.
Ik kom net van een N4 naar de N5 maar het eerste wat me opvalt zijn de grote iconen.
Dat is nieuw in 4.4?
Is dat ook aan te passen want ik vind het foeilelijk.
Heb je een lekker groot scherm, ziet het er nog ouderwets uit met die lompe dingen op je homescreen.
Dat is nieuw in 4.4?
Heb je een lekker groot scherm, ziet het er nog ouderwets uit met die lompe dingen op je homescreen.
Ik vind trouwens wel dat een telefoon van 'maar' 400,- ook gewoon goed moet werken, ongeacht de specs. Als het niet goed werkt, omdat hij maar 400,- is, vind ik dat geen excuus.
[ Voor 3% gewijzigd door peakrever op 05-11-2013 19:13 ]
Yes, één van de kenmerken van 4.4 zijn de grotere iconencoob schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:11:
Ik kom net van een N4 naar de N5 maar het eerste wat me opvalt zijn de grote iconen.
Dat is nieuw in 4.4?
Razer schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:13:
[...]
Yes, één van de kenmerken van 4.4 zijn de grotere iconen
Er zitten geen earphones bij, maar je kan die van je iPhone / iPod gewoon gebruiken. Microfoon werkt prima, alleen de afstandsbediening niet altijd. Als je de knop ingedrukt houdt opent hij bij mij google voice search. Geen idee of je daar een voice dialer van kan maken, maar dat lijkt me bijna wel. Dit is trouwens op de Galaxy Nexus en niet op de N5, want die heb ik (nog) nietFl0yd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:13:
Andere launcher en het is opgelostRazer schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:13:
[...]
Yes, één van de kenmerken van 4.4 zijn de grotere iconen
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Andere Launcher downloaden of een stock launcher downloaden klaart de klus.coob schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:11:
Dat is nieuw in 4.4?
Is er in de stock android geen mogelijkheid je standaard startscherm te veranderen van het aller linker scherm naar het middelste scherm b.v.?.
(zo kun je vanuit je "home" screen 1 naar links en rechts b.v.).
2e detail:
Kan ik de telefoon niet gewoon als "opslag" schijf aanmelden in plaats van mediaserver?.
(zo kun je vanuit je "home" screen 1 naar links en rechts b.v.).
2e detail:
Kan ik de telefoon niet gewoon als "opslag" schijf aanmelden in plaats van mediaserver?.
[ Voor 19% gewijzigd door Tortelli op 05-11-2013 19:27 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.