[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.206 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Vandaag de 16 GB versie gehaald bij de Media Markt, hadden net nog 2 op voorraad een zwarte en een witte.
Alleen nog effe wachten op de accessoiresen zoals stevige/degelijke hoesjes.

Is me alleen wel al opgevallen dat de kwaliteit van het bellen met luidspreker minder als als van de S2 en S3.
Klinkt heel schaal :(

[ Voor 27% gewijzigd door 88Gamer88 op 05-11-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
Vergelijk van prestaties tussen Apple 5S en Google Nexus 5:

http://youtu.be/vZjurCN521U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:11
Mijn ervaringen na een paar dagen met de Nexus 5 rond gelopen en gespeeld te hebben, zal proberen de punten die hier vaak ter sprake komen langs te lopen.

Scherm
Ik weet niet of er voor de Nexus 5 verschillende schermleveranciers worden gebruikt (lijkt me niet, dit zal wel gewoon uit een LG-fabriek komen rollen), maar bij mijn toestel zijn de kijkhoeken echt niet verkeerd. Onder een hoek schuin van onder valt er iets van het contrast weg, maar verder ziet het er gewoon goed uit. Ik kom van een One X met een prima scherm, en naar mijn mening is het contrast en de kijkhoeken van dit scherm niet (duidelijk) minder.

Camera
De camera doet het ook zeker niet verkeerd, al zorgt de flitser wel voor een iets gelige waas. Bovendien hebben ze vanuit Google al aangegeven dat ze nog druk bezig zijn met de camera-software, en mogen we hier nog een aantal mooie verbeteringen voor verwachten (onder ander de snelheid van focussen en foto maken geloof ik).

Batterij
De batterij valt mij tot nu toe alles mee, al gaat hij wel rap leeg als je een zwaar spelletje speelt. De combi van Snapdragon 800 en het scherm trekt een aardige wissel op de batterij. In standby is die van mij echter wel erg zuinig, en ook als je minder intensieve taken doet (filmpje kijken, wat browsen) dan is de on-screen tijd bij mij prima te noemen. Meer dan 4 uur is zeker haalbaar op automatische helderheid, en dan ook nog een flink aantal uren op standby dus de dag kom ik makkelijk door.

Behuizing
Dan de behuizing: ik vind hem erg lekker in de hand liggen, al beviel de iets rondere vorm van de One X mij wel iets beter. Voordeel van de Nexus 5 is dan weer dat het meer rubberige materiaal dat is gebruikt ervoor zorgt dat hij wat stroever is en niet zomaar uit je handen glijdt (ik heb de zwarte, weet niet of dat nog verschilt). De aan/uit knop heeft ook bij mij een heel klein beetje speling, maar dat had ik niet eens gemerkt als ik het hier niet had gelezen en is ook nu ik het weet zeker niet hinderlijk. De camera steekt wel iets uit wat ik jammer vind, niet omdat hij wankelt als je hem neerlegt maar meer omdat ik toch de angst heb dat er eerder krassen op de lens komen. Ook mooi dat de notificatie LED alle kleuren van de regenboog aankan i.p.v. alleen rood en groen zoals bij de One X het geval was. Het geluid van een telefoon hoeft van mij niet erg hard te kunnen, voor mij kan hij hard zat (maar dit hoeft dus niet zoveel te zeggen :+ ). De trilfunctie had van mij wel harder gemogen. Ik lees hier dat sommigen hem erg hard vinden en er zelfs van schrikken, maar als ik hem in een pouch in mijn zak heb zitten vind ik hem helemaal niet zo hard. Misschien dat hier toch wat verschil tussen zit per toestel, of ik ben op dit punt een zeikerd :p .

Ik ben over het geheel gezien nog steeds heel blij met met mijn Nexus 5, zou zelfs los gezien van de prijs geen ander toestel kiezen.

[ Voor 53% gewijzigd door luappul op 05-11-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 09:24
luappul schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:57:
Ik weet niet of er voor de Nexus 5 verschillende schermleveranciers worden gebruikt (lijkt me niet, dit zal wel gewoon uit een LG-fabriek komen rollen), maar bij mijn toestel zijn de kijkhoeken echt niet verkeerd. Onder een hoek schuin van onder valt er iets van het contrast weg, maar verder ziet het er gewoon goed uit. Ik kom van een One X met een prima scherm, en naar mijn mening is het contrast en de kijkhoeken van dit scherm niet (duidelijk) minder.
De camera doet het ook zeker niet verkeerd, al zorgt de flitser wel voor een iets gelige waas. Bovendien hebben ze vanuit Google al aangegeven dat ze nog druk bezig zijn met de camera-software, en mogen we hier nog een aantal mooie verbeteringen voor verwachten (onder ander de snelheid van focussen en foto maken geloof ik). Ik ben dus nog steeds heel blij met met mijn Nexus 5, zou zelfs los gezien van de prijs geen ander toestel kiezen.
Dus jouw scherm is aanzienlijk beter dan het scherm in deze video? Mijne niet namelijk, even 'slecht'. Denk dat ik hem dan maar terug stuur. Ik kom overigens ook van een One X. Je zou zeker niet een paar vergelijkingsfoto's kunnen/willen maken he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Ja is aanmerkelijk beter. Vergelijkingsfoto's zal niet makkelijk gaan, het scherm van mijn One X ziet er op dit moment zo uit dus onder een hoek bekijken heeft niet veel nut... :+ Zal zometeen even proberen het scherm van mijn Nexus 5 onder een hoek in beeld te brengen, en hier een filmpje van te posten.

Edit: de kijkhoeken zijn als ik de helderheid op maximaal zet en al het omgevingslicht uitzet inderdaad iets minder dan ik in eerste instantie dacht. Ik kan het met de camera van de One X niet fatsoenlijk op beeld krijgen, maar onder de hoeken die in het filmpje dat jij postte ook slecht waren zie ik inderdaad ook dat het contrast minder wordt.
Ik ervaar het zelf niet als hinderlijk omdat ik bij gewoon gebruik er niks van merk, maar misschien moet je toch even wachten met terug rennen naar de winkel totdat andere tweakers kunnen melden of hun kijkhoeken beter of slechter zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door luappul op 05-11-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:13

reiker

dan jij!

luappul schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:57:

[...]
De trilfunctie had van mij wel harder gemogen. Ik lees hier dat sommigen hem erg hard vinden en er zelfs van schrikken, maar als ik hem in een pouch in mijn zak heb zitten vind ik hem helemaal niet zo hard. Misschien dat hier toch wat verschil tussen zit per toestel, of ik ben op dit punt een zeikerd :p .
[...]
Ik vind ook dat de trilfunctie "hard" is, maar dan vooral in geluid en niet zozeer in trilintensiteit. Wat dat betreft deed m'n iPhone 4S het heel veel beter. Goed, het is zeker voelbaar, maar in stillere situaties zet ik liever het trillen uit en kijk ik naar de notificatie-LED. De trilfunctie is dus naar mijn smaak niet efficient genoeg.
Voor de rest een topding :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58

Fl0yd

Dovahkiin

Maardiweb schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:17:
Er zitten geen earphones bij, maar je kan die van je iPhone / iPod gewoon gebruiken. Microfoon werkt prima, alleen de afstandsbediening niet altijd. Als je de knop ingedrukt houdt opent hij bij mij google voice search. Geen idee of je daar een voice dialer van kan maken, maar dat lijkt me bijna wel. Dit is trouwens op de Galaxy Nexus en niet op de N5, want die heb ik (nog) niet ;)
Thanks ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Cinner schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:09:
[...]

Dus jouw scherm is aanzienlijk beter dan het scherm in deze video? Mijne niet namelijk, even 'slecht'. Denk dat ik hem dan maar terug stuur. Ik kom overigens ook van een One X. Je zou zeker niet een paar vergelijkingsfoto's kunnen/willen maken he?

[video]
Ik zal van het weekend eens proberen een paar vergelijkingsfoto's te maken. Als het goed is krijg ik nog een high-end toestel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 09:24
luappul schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:17:
Ja is aanmerkelijk beter. Vergelijkingsfoto's zal niet makkelijk gaan, het scherm van mijn One X ziet er op dit moment zo uit dus onder een hoek bekijken heeft niet veel nut... :+ Zal zometeen even proberen het scherm van mijn Nexus 5 onder een hoek in beeld te brengen, en hier een filmpje van te posten.
Bolletje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:24:
[...]

Ik zal van het weekend eens proberen een paar vergelijkingsfoto's te maken. Als het goed is krijg ik nog een high-end toestel binnen.
Ik ben blij dat de community van Tweakers met je meedenkt: de kiddies op XDA willen er niks over horen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Laatst online: 25-08 16:37
midy922 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:51:

Leuk om te zien! Chrome is niet mijn favoriet, maar behalve dat minimaal even snel of sneller, ondanks het forse prijs verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bannit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 20:35
Kwam nog leuke link tegen van hoe N5 open te maken is en waar welke onderdelen zitten

http://www.ifixit.com/Teardown/Nexus+5+Teardown/19016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulican
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-06-2021
Teardown van iFixit:

http://www.ifixit.com/Teardown/Nexus+5+Teardown/19016

Score van 8, very nice. Wel jammer van het scherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:51
Chill dat de achterkant vervangen kan worden. Ik vind de witte achterkant persoonlijk ook wel gaaf. Al heb ik wel de zwarte bestelt. Komt donderdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Chaser2600 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:05:
Iemand de runtime al aangepast naar ART?
Kan niet duidelijk vinden wat de merkbare voordelen zijn en eventuele nadelen waar je tegenaan gaat lopen.
Ikke, duurde ff, 106 apps omzetten. Wilde daarna Whatsapp ostraten, maar die crashte direct. Toen maar weer snel teruggezet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2024
punica schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:12:
[...]

Ikke, duurde ff, 106 apps omzetten. Wilde daarna Whatsapp ostraten, maar die crashte direct. Toen maar weer snel teruggezet.. ;)
Mooi, weet ik dat ik blij moet zijn dat ik dat vanmiddag niet aanklikte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 20:55
Vandaag ook de n5 binnengekregen.
Morgen gaat mijn g2 op marktplaats denk ik, wat een lekker toestel is die n5 man!

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:17

Indrukwekkend. Had ik niet verwacht. Zo zie je maar dat real world testen veel anders zijn dan synthetische benchmarks waarbij de iphone5s vaak wint terwijl dit dus niet zo is.

Wat betreft het scrollen was mij met een 4s al opgevallen dat dat niet zo snel ging, een beetje stroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:53
-verkeerd-

[ Voor 86% gewijzigd door Aggressor op 05-11-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 20:37
Ik heb de nexus 5 nu 2 dagen en ik ben er erg tevreden over. Alleen de accu duurt valt me zwaar tegen.
Ik hoop dat dit nog bijtrekt na een aantal herladingen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/48678025/accuduur.png

Hoe is de accuduur bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 12:32
NvO_91 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:04:
Ik heb de nexus 5 nu 2 dagen en ik ben er erg tevreden over. Alleen de accu duurt valt me zwaar tegen.
Een heel stuk beter. Ik zag net al iemand met Play Services relatief hoog staan en jij hebt er Google Services heel hoog staan... daar gaat echt nog iets niet goed in de software bij jou hier. Een app die de Google Services staat te hammeren ofzo?

Met vandaag 1h22m schermtijd aan en alle sync aan (50% 3G data, 50% WiFi) heb ik na 13h van de lader nog 70% (!) over. Dus mij valt de batterijtijd heel erg mee, juist.

N5 batt #1N5 batt #2N5 batt #3

[ Voor 18% gewijzigd door gertvdijk op 05-11-2013 22:16 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Wifi lijkt erg gevoelig... hoe meer netwerken "in de buurt", ook wanneer wifi niet connected maar locatieservices wel aanstaat, hoe meer batterijverbruik. Wanneer ik locatieservices uitzet lijkt ie wel berserk te gaan... ff kijken wat f.K daaraan veranderd...

Zelfde geldt voor de std "mpdecision" governor > f.K heeft die vervangen door de hotplug. Cores down wanneer niet nodig, terwijl mpdecision tussen 1khz en 2.3hhz wisselt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:37
Heb deze avond ook een nexus 5 gehaald en tot nu toe erg tevreden. Ik zit echter met 1 probleem, ik dacht dat mijn contacten met google gesynced waren maar dat was niet het geval, ik heb wel nog een back up van mijn contacten op mijn vorige gsm (HTC) op pc staan. Is er een manier om deze back up te gebruiken en op de nexus te zetten (htc was ook android toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Yes, TheEngadget review is er van de Nexus 5: http://www.engadget.com/2013/11/05/nexus-5-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29
Hier gaat de accu ook prima, dit is de eerste cycle.
[Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/bjbsds.png

Om welke vreemde reden dan ook wil tinypic geen andere plaatjes meer resizen.. Maar mijn screen on time staat momenteel op 4 uur en 15 minuten. Verder de hele dag dingen aan het installeren en syncen. Auto brightness en alles synchronisatie aan.

[ Voor 53% gewijzigd door Slaapje op 05-11-2013 22:42 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:01
Zonder je schermtijd en wat je juist doet met je gsm, is deze afbeelding waardeloos :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Li1quid schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:41:
Zonder je schermtijd en wat je juist doet met je gsm, is deze afbeelding waardeloos :/
Inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:46

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mijn stomme vraag 3 van vandaag:
Het copy / paste toevoegen van foto's wil vanaf Windows 7 voor geen meter, wil de laatste 2 maand aan foto's op mijn nieuwe toestel zetten.
Na een 40-50 foto's stopt hij steeds. Foto's inpakken en uitpakken op de telefoon verprutst de gemaakte volgorde....

Kunt dit in principe oplossen door de exif data te verwijderen

edit:
~50 foto's tergelijk copy / pasten lijkt wel te werken. Waarom kun je hem niet gewoon als "usb hdd" aanmelden op de pc?.

[ Voor 15% gewijzigd door Tortelli op 05-11-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Li1quid schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:41:
Anders heb je ff geduld...

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Slaapje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:42:
[...]

Anders heb je ff geduld...
Je moet niet posten voordat alle je alle info hebt getypt he 8)7

Maar bon, de N5 lijkt een 'gewone' batterijduur te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Li1quid schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:44:
[...]

Je moet niet posten voordat alle je alle info hebt getypt he 8)7

Maar bon, de N5 lijkt een 'gewone' batterijduur te hebben.
idd, tis geen wondertoestel tov andere flagships :)

De kracht van n Nexus ligt m echter in de ontwikkeling 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vandaag was mijn eerste hele dag met de Nexus5
Ik had hem wel sinds vrijdag maar door het weekend en mijn halve werk maandag vandaag pas kunnen testen hoe de accu het deed.

Viel toch wel een beetje tegen, ik heb het met moeite tot 22:00 gehaald.

08:15 van de laad plaat.
20 minuten radio geluisterd via Wifi (Scherm uit).
40 minuten radio gestreamed naar Auto radio (Scherm uit)
Overdag wat Whatsapp, mail en 1 telefoontje.
Op weg naar huis 60 minuten radio stream
15 minuten ingress gespeeld
Thuis wat Facebook en whatsapp

En om 22:00 met nog 6% op de laadplaat geplaatst met 2 uur en 35minuten screen time.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Wulican schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:02:
Score van 8, very nice. Wel jammer van het scherm :(
Juist niet... iFixit kijkt puur en alleen naar de repareerbaarheid. Maar zo'n gelamineerd scherm is wel super omdat je geen tweede laag reflecties introduceert (zoals de iPad Air nog steeds doet). Elk goed toestel heeft dat. Ik heb liever een scherm zonder reflecties dan dat ik hem ooit indien nodig iets goedkoper kan repareren.

Punt is ook, meestal als hij zo hard valt dat het cover glas breekt, heeft je scherm echt ook wel wat schade.
Donstil schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:57:
En om 22:00 met nog 6% op de laadplaat geplaatst met 2 uur en 35minuten screen time.
Hoe bevalt die laadplaat eigenlijk in combinatie met de Nexus 5? Ik krijg morgen mijn Nexus binnen en ik ben wel benieuwd naar dat draadloze laden. Heb nog nooit een toestel gehad dat dat kon. Gaat het even snel als met de gewone lader?

[ Voor 28% gewijzigd door GekkePrutser op 05-11-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
GekkePrutser schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:05:
[...]

Juist niet... iFixit kijkt puur en alleen naar de repareerbaarheid. Maar zo'n gelamineerd scherm is wel super omdat je geen tweede laag reflecties introduceert (zoals de iPad Air nog steeds doet). Elk goed toestel heeft dat. Ik heb liever een scherm zonder reflecties dan dat ik hem ooit indien nodig iets goedkoper kan repareren.

Punt is ook, meestal als hij zo hard valt dat het cover glas breekt, heeft je scherm echt ook wel wat schade.

[...]

Hoe bevalt die laadplaat eigenlijk in combinatie met de Nexus 5? Ik krijg morgen mijn Nexus binnen en ik ben wel benieuwd naar dat draadloze laden. Heb nog nooit een toestel gehad dat dat kon. Gaat het even snel als met de gewone lader?
Ja werkt keurig. Dit is nu mijn derde product wat het kan en bevalt uitstekend. Kabeltje inprikken voelt niet als een grote moeite maar zodra je "draadloos" laad ben je verpest.

Ik heb een laad plaat op mijn nachtkastje liggen en daar leg ik hem in de avond gewoon op. Duurt wel wat langer maar dat merk ik in de nacht niet.

Editie: Draadloos laden heeft ook Keks toekomst achtigs wat het gewoon lekker nerdie cool maakt 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 05-11-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03 17:28
Vandaag was mijn eerste hele dag met de Nexus5
Ik had hem wel sinds vrijdag maar door het weekend en mijn halve werk maandag vandaag pas kunnen testen hoe de accu het deed.

Viel toch wel een beetje tegen, ik heb het met moeite tot 22:00 gehaald.

08:15 van de laad plaat.
20 minuten radio geluisterd via Wifi (Scherm uit).
40 minuten radio gestreamed naar Auto radio (Scherm uit)
Overdag wat Whatsapp, mail en 1 telefoontje.
Op weg naar huis 60 minuten radio stream
15 minuten ingress gespeeld
Thuis wat Facebook en whatsapp

Ik vind dat eigenlijk wel netjes met zo veel radio stream etc. :D Al moet ik zeggen dat ik weining verstand heb van dit soort dingen. Dit geeft in ieder geval wel aan dat ik meer dan genoeg heb aan een accu als dit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
88Gamer88 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:24:
Vandaag de 16 GB versie gehaald bij de Media Markt, hadden net nog 2 op voorraad een zwarte en een witte.
Alleen nog effe wachten op de accessoiresen zoals stevige/degelijke hoesjes.

Is me alleen wel al opgevallen dat de kwaliteit van het bellen met luidspreker minder als als van de S2 en S3.
Klinkt heel schaal :(
Hadden ze de officiële Nexus 5 cases nog niet liggen dan? Zien er wel strak uit, alleen beetje prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:12
Ziet er inderdaad strak uit, maar dat zijn de Spigen hybrid cases van Ebay ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Thesserd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:12:
[...]

Ik vind dat eigenlijk wel netjes met zo veel radio stream etc. :D Al moet ik zeggen dat ik weining verstand heb van dit soort dingen. Dit geeft in ieder geval wel aan dat ik meer dan genoeg heb aan een accu als dit. _/-\o_
Een ritje huis>werk muziek streaming (Radio via Tunein radio) was op mijn HTC One ongeveer 3% en dat is nu al snel 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Donstil schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:11:
[...]

Ja werkt keurig. Dit is nu mijn derde product wat het kan en bevalt uitstekend. Kabeltje inprikken voelt niet als een grote moeite maar zodra je "draadloos" laad ben je verpest.

Ik heb een laad plaat op mijn nachtkastje liggen en daar leg ik hem in de avond gewoon op. Duurt wel wat langer maar dat merk ik in de nacht niet.

Editie: Draadloos laden heeft ook Keks toekomst achtigs wat het gewoon lekker nerdie cool maakt 8)
Waar kan je zo'n laadplaat kopen? Linkje van jouw model?

Wil dat straks ook wel doen als ik een N5 ga halen volgend jaar...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 11:51
Zoals jullie op dit plaatje kunnen zien heb ik op mijn homescreen aan boven- en onderkant een overgang naar wat donkerder aan de uiteinden. Is dit bij iedereen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Megupe schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:16:
Zoals jullie op dit plaatje kunnen zien heb ik op mijn homescreen aan boven- en onderkant een overgang naar wat donkerder aan de uiteinden. Is dit bij iedereen zo?
Jep
NotSoSteady schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:12:
[...]

Hadden ze de officiële Nexus 5 cases nog niet liggen dan? Zien er wel strak uit, alleen beetje prijzig.
Zijn leuk ja. Vooral rood en geel.
Vis schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:15:
[...]

Waar kan je zo'n laadplaat kopen? Linkje van jouw model?

Wil dat straks ook wel doen als ik een N5 ga halen volgend jaar...
De mijne is een hele simpele zelfs, elke plaat met QI volstaat.

[ Voor 47% gewijzigd door Donstil op 05-11-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoopyoo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11-2021
Yup, bij mij hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
haha, snelle reactie. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03 17:28
Donstil schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:14:
[...]

Een ritje huis>werk muziek streaming (Radio via Tunein radio) was op mijn HTC One ongeveer 3% en dat is nu al snel 10%
Hmm dan snap ik dat het tegen valt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
Dit is ook lekker slim van me, ben vergeten de bootloader te unlocken voor ik m verder ging gebruiken.. 7(8)7 |:(
Heb de Nexus 5 nu al aardig naar m'n hand gezet. Iemand tips om de boel zoveel mogelijk te behouden? Zonder root dus.

Edit: Nvm, ik ben al aan het unlocken.

[ Voor 8% gewijzigd door ronaldhofstee op 05-11-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stream nooit met mijn telefoon.
En de eerste run die ik had duurde 26 uur ofzo.
Wel gewoon gebeld, whatsapp, mailtjes lezen, internetten, dus meer dan 1,5 uur schermactiviteit.

Hiervoor had ik een One X en ik vind het een hele verademing.
De One X was dan ook wel slecht met z'n batterij, maar persoonlijk had ik niet verwacht dat de Nexus 5 zo goed zou presteren.

Zo heeft iedereen denkt ik zijn eigen ervaringen, wat de één geweldig vind, vind een ander weer matig. (kijk maar naar de 'powerknopje discussie', sommigen vinden het een drama, anderen vinden het raar dat mensen zich er uberhaupt druk om maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 22:33
Slaapje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:40:
Hier gaat de accu ook prima, dit is de eerste cycle.
[[afbeelding]

Om welke vreemde reden dan ook wil tinypic geen andere plaatjes meer resizen.. Maar mijn screen on time staat momenteel op 4 uur en 15 minuten. Verder de hele dag dingen aan het installeren en syncen. Auto brightness en alles synchronisatie aan.
Beetje offtopic, maar doe iedereen een plezier en gebruik geen TinyPic maar gewoon Imgur ;) .

Verder wel nette accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne mag al terug, jammer.
Klein blauw vlekje in het scherm.

Maar komende van de GNex, wat een beest!
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2mnnjo6.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Ach... Het kan momenteel niet slechter qua screentime met mijn GN... Ben er echt helemaal klaar mee.. Terwijl ik niets geks doe als whatsappje, af en toe browsen etc.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/13zd0nm.jpg

6% over... Triest, verder geen batterydrain apps lopen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Ben je wel zeker dat je geen batterydrain apps hebt lopen? :p Dit is echt wel abnormaal. Je hebt toch al eens een factory reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb nu nog een Galaxy Nexus, en de 3g signaal ontvangst is erg matig thuis (-103dBm, 5 asu Vodafone), schakelt regelmatig over op GPRS. Is de ontvangst op de GN5 beter? Kan iemand die van een Galaxy Nexus afkomt hier iets over zeggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre_nr1 op 05-11-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Li1quid schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:28:
Ben je wel zeker dat je geen batterydrain apps hebt lopen? :p Dit is echt wel abnormaal. Je hebt toch al eens een factory reset geprobeerd?
Nope geen factory reset... Is dat te doen zonder te backuppen? Wil niet alle apps etc weer opnieuw te moeten instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:52
Mijn eerste dag met de Nexus 5 en ik heb een glimlach van oor tot oor:
Geen loszittende aan/uit knop
Geen dode pixels
USB otg werkt
Flauwe luidspreker
Scherm is superscherp
GPS snel en accuraat, zelfs ontvangst binnenshuis
Fotokwaliteit is OK
En dit alles voor die prijs! Me happy

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:55
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:30:
Ik heb nu nog een Galaxy Nexus, en de 3g signaal ontvangst is erg matig thuis (-103dBm, 5 asu Vodafone), schakelt regelmatig over op GPRS. Is de ontvangst op de GN5 beter? Kan iemand die van een Galaxy Nexus afkomt hier iets over zeggen?
Signaal is op mijn Nexus 5 even goed als op m'n Sony Xperia Z en die is gewoon uitstekend. Ik heb wel KPN, daar heb ik qua ontvangst sowieso betere ervaringen mee dan met vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Als we dan toch over batterijduur hebben, vanmorgen vroeg uit de lader getrokken. Woon in Amsterdam en ga per trein naar Zeist waar ik in het ziekenhuis werk, zodra ik provincie utrecht betreedt gaat het bereik naar zeer matig, dat zal waarschijnlijk mijn batterijduur flink verlaagd hebben en daarom zal Google Services denk ik ook wel zo hoog staan. Of moet ik toch maar ff een reset proberen?

Doe aan wat surfen, berichten versturen, nu.nl en heb van 6.30 tot 19.00 geen verbinding met een wifi netwerk gemaakt.

Accu
Scherm
Grafiek, de dip is al surfend op deze site in de trein met slecht bereik.
Google Services

[ Voor 6% gewijzigd door Megupe op 05-11-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
Pff, al die batterij grafieken. Allemaal het dubbele van mijn telefoon nu. Waarmee ik het met moeite tot 5 uur kan. Soms is die na 5 uur al bijna leeg.

Tijd om de Nexus te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
cordonbleu schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:33:
[...]

Signaal is op mijn Nexus 5 even goed als op m'n Sony Xperia Z en die is gewoon uitstekend. Ik heb wel KPN, daar heb ik qua ontvangst sowieso betere ervaringen mee dan met vodafone.
Dank voor je snelle reactie! Is er iemand die het signaal ontvangst kan vergelijken met de Galaxy Nexus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Saitek schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:38:
Pff, al die batterij grafieken. Allemaal het dubbele van mijn telefoon nu. Waarmee ik het met moeite tot 5 uur kan. Soms is die na 5 uur al bijna leeg.

Tijd om de Nexus te bestellen
Toevallig ook de Xperia p...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
mowtje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:40:
[...]

Toevallig ook de Xperia p...?
Jup.. Goed geraden ;).
Ook jou vorige of huidige telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Saitek schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:41:
[...]

Jup.. Goed geraden ;).
Ook jou vorige of huidige telefoon?
M'n huidige ja.....Ik begrijp heel goed wat je voelt met de accuduur, de stap naar de Nexus 5 is een 'must' geworden.. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
In het begin ging het nog prima, ik kwam thuis en gooide hem aan de lader.
Nu een jaar later is de accuduur echt dramatisch geworden. En dat terwijl ik nog een jaar aan dit abonnement vast zit :').

Eerste keer dat ik €400 euro neerleg voor een losse telefoon, hopelijk kan deze wel 2 jaar mee, zodat ik makkelijk overleef met een sim-only abonnement. Zolang hij maar updates blijft krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Weet je ook of je met 1 plaat meerdere devices tegelijk kan laden?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysg3nic
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 22:55
Apex Launcher werkt redelijk op Kitkat 4.4...kom af en toe nog wel wat gekke dingen tegen.

Even de Click/UI theme aan het testen.
https://lh4.ggpht.com/YOs...nDpJofXTBzmT9vl-fp08=h900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
KillGhost schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:48:
[...]

Weet je ook of je met 1 plaat meerdere devices tegelijk kan laden?
Ja die zijn er ook hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Zal ik dan ook maar even met mijn batterij pronken? :)
Na ruim 14 uur zit ik nog op 33% batterij met een schermtijd van 2 uur en 38 minuten. Wat wel opvalt is dat de mediaserver een heel groot aandeel in het verbruik heeft gehad en dat er vanaf ongeveer halverwege de telefoon een lange tijd op ingeschakeld is blijven hangen terwijl het scherm uit stond. Ik denk dat dit samenhangt en dat er hier dus nog iets fout is gegaan. Weet iemand eigenlijk wat die mediaserver precies voor proces is?

Met het huidige verbruik ben ik ook al wel tevreden (al denk ik dat het dus beter kan als hij goed in standby zou gaan), als je het extrapoleert kom ik met het huidige verbruik op exact 4 uur schermtijd uit en zou hij het 21 uur uit moeten houden (ervan uitgaande dat ik mijn dagritme nu nog 7 uur vol zou houden :) ).

[ Voor 6% gewijzigd door luappul op 06-11-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:40:
[...]

Dank voor je snelle reactie! Is er iemand die het signaal ontvangst kan vergelijken met de Galaxy Nexus?
Die heb ik ook en het ontvangst van de Nexus 5 is een stuk beter dan met de Galaxy Nexus. ;) Daar is echt wel verschil in merkbaar. Had er ff overheen gelezen dat jij ook een Galaxy Nexus hebt. :P

[ Voor 8% gewijzigd door cordonbleu op 06-11-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:07
luappul schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:59:
Zal ik dan ook maar even met mijn batterij pronken? :)
Na ruim 14 uur zit ik nog op 33% batterij met een schermtijd van 2 uur en 38 minuten. Wat wel opvalt is dat de mediaserver een heel groot aandeel in het verbruik heeft gehad en dat er vanaf ongeveer halverwege de telefoon een lange tijd op ingeschakeld is blijven hangen terwijl het scherm uit stond. Ik denk dat dit samenhangt en dat er hier dus nog iets fout is gegaan. Weet iemand eigenlijk wat die mediaserver precies voor proces is?

Met het huidige verbruik ben ik ook al wel tevreden (al denk ik dat het dus beter kan als hij goed in standby zou gaan), als je het extrapoleert kom ik met het huidige verbruik op exact 4 uur schermtijd uit en zou hij het 21 uur uit moeten houden (ervan uitgaande dat ik mijn dagritme nu nog 7 uur vol zou houden :) ).
Apart ik (Nexus 4) en mijn kennis (Nexus 5) hebben weer een hoog Android besturingssysteem verbruik.

Ik zit nu op 40% accu met 2,5 uur schermtijd en 47% van dat proces en hij op 14% accu, 4 uur scherm tijd en 81% van dat proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:20:
Zo heeft iedereen denkt ik zijn eigen ervaringen, wat de één geweldig vind, vind een ander weer matig. (kijk maar naar de 'powerknopje discussie', sommigen vinden het een drama, anderen vinden het raar dat mensen zich er uberhaupt druk om maken)
Ik kan inderdaad niet anders concluderen. Zit na 39 uur nog op 25%. Dat terwijl de accu van m'n vorige telefoon dermate slecht was dat 'ie iets van 20 uur haalde. Stream ik? Hardly (alhoewel, vandaag 30 mins Ned 1).

Waarschijnlijk zijn connectivity (WiFi vs mobile data) en signaal (14 asu UMTS en 1 m van WiFi-AP momenteel) ook erg belangrijke factoren.

Edit: eigenlijk zou het wel wat zijn om het werkelijk afgenomen vermogen eens te meten bij gebruik van verschillende applicaties/connectivity. Helaas is dat lastig met een non-replaceable battery.

[ Voor 13% gewijzigd door Thralas op 06-11-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45

Laguna

Connaisseur

Apart, niemand opgevallen dat die micro usb sluiting ondersteboven zit in vergelijking met bijv de Galaxy Nexus?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Is ook bij de Nexus 7 (2012 model iig) en bij de Nexus 4 ook dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldhofstee
Laguna schreef op woensdag 06 november 2013 @ 00:40:
Apart, niemand opgevallen dat die micro usb sluiting ondersteboven zit in vergelijking met bijv de Galaxy Nexus?
Yupp, dat merkte ik toen ik besefte dat ik de aansluiting aan het slopen was. ;(
cordonbleu schreef op woensdag 06 november 2013 @ 00:41:
Is ook bij de Nexus 7 (2012 model iig) en bij de Nexus 4 ook dacht ik.
Sowieso niet bij de Nexus 4, die had ik tot vanmiddag namelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door ronaldhofstee op 06-11-2013 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Weet iemand wat een oranje 3G of een oranje H te betekenen heeft...? Als ik de notificatie balk naar beneden doe en rechts boven op het icoontje druk, dan zie ik af en toe een oranje 3G en een oranje H...

Ik zie dit echter nooit op het gewone home scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45

Laguna

Connaisseur

ronaldhofstee schreef op woensdag 06 november 2013 @ 00:41:
[...]

Yupp, dat merkte ik toen ik besefte dat ik de aansluiting aan het slopen was. ;(
Haha ja ik dacht even dat ze 'm bij mij misschien verkeerd om gemonteerd hadden, maar aangezien er bij dat proces nog amper mensen handen aan te pas komen, leek mij dat al heel sterk :p

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:17
JudgeTreve schreef op woensdag 06 november 2013 @ 00:44:
Weet iemand wat een oranje 3G of een oranje H te betekenen heeft...? Als ik de notificatie balk naar beneden doe en rechts boven op het icoontje druk, dan zie ik af en toe een oranje 3G en een oranje H...

Ik zie dit echter nooit op het gewone home scherm...
Ik denk dat het betekend dat je niet meer verbonden ben met de google services(/het internet). Het geen waarvoor je iconen in de statusbar pre 4.4 grijs werden ipv blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 13:50

Garrett

Watercooler

Ik twijfel zoooooo tussen de N5 en de LG G2... van de G2 vind ik de knoppen achterop (vooralsnog) vaag/raar maar dat is een kwestie van wennen lijkt me, de N5 daarentegen zal iets minder zijn qua camera en uiteraard accu maar is dan ook weer een heel stukkie goedkoper... kan iemand mij over de streep trekken? :+

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
:o
Garrett schreef op woensdag 06 november 2013 @ 01:18:
Ik twijfel zoooooo tussen de N5 en de LG G2... van de G2 vind ik de knoppen achterop (vooralsnog) vaag/raar maar dat is een kwestie van wennen lijkt me, de N5 daarentegen zal iets minder zijn qua camera en uiteraard accu maar is dan ook weer een heel stukkie goedkoper... kan iemand mij over de streep trekken? :+
Nexus 5 + battery pack, kost alsnog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 12:32
Vis schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:27:
Ach... Het kan momenteel niet slechter qua screentime met mijn GN... Ben er echt helemaal klaar mee.. Terwijl ik niets geks doe als whatsappje, af en toe browsen etc.
Raar zeg. GN is offtopic hier, maar ik heb die zakelijk in gebruik en die gaat prima lang mee op accu. Ik red wel 4 dagen met totaal 40min schermtijd (ik zit daar niet veel op te kijken) en always-on VPN met push mail sync. Is je accu niet gewoon versleten inmiddels? Mijn Galaxy Note kon van 1u schermtijd weer naar 4+ uren nadat ik de accu had vervangen na iets meer dan een jaar in gebruik.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:44
De Review van TechnoBuffalo
Nexus 5 Review

[ Voor 29% gewijzigd door Grelis op 06-11-2013 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaRR
  • Laatst online: 16:38
Kijk eerst eens in welk topic je aan het posten bent, hier is het offtopic.

[ Voor 75% gewijzigd door janvanduschoten op 06-11-2013 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
*knip* zie hierboven

[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 06-11-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
Laguna schreef op woensdag 06 november 2013 @ 00:46:
[...]

Haha ja ik dacht even dat ze 'm bij mij misschien verkeerd om gemonteerd hadden, maar aangezien er bij dat proces nog amper mensen handen aan te pas komen, leek mij dat al heel sterk :p
Is ook zo bij de Nexus 7, bij beide versies. Zal wel een Nexus eigenschap zijn :-) .

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
Brummetje schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:22:
[...]

Geen problemen hier met opladen... Volgens mij is die binnen 1 a 1.5 uur vol.
stomme vraag; gebruik jij de meegeleverde kabel? Want dat doe ik niet, ik gebruik de kabel die bij de car-chargerset zat. Het zou me niet verwonderen als dat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Laguna schreef op woensdag 06 november 2013 @ 00:40:
Ja, dat realiseerde ik mij ook nadat ik een aantal tevergeefs de kabel probeerde aan te sluiten. |:(

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Lees in dit topic een aantal verhalen over bijvoorbeeld stofjes onder het scherm, is dit toestel daar echt zo gevoelig voor?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Weet iemand al iets over CyanogenMod.
Wanneer de eerste beta versie online komt ?

Ik miss het toch wel, ondanks de stock Android versie niet tegen valt.
Slaapje schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:04:
[...]

Ja, dat realiseerde ik mij ook nadat ik een aantal tevergeefs de kabel probeerde aan te sluiten. |:(
Nu je het zeg hehe :P, al vind ik het geen nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:29
Weet iemand of je het batterij percentage direct bovenin de balk kunt laten tonen?
En hoe je heel snel 3G kunt aan-/uitzetten (zoals ik dit op mijn S3 gewend was te doen door het schermpje omlaag te trekken)? bij Wifi is dit namelijk wel heel eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 13:52

XanderDrake

Build the future!

Garrett schreef op woensdag 06 november 2013 @ 01:18:
Android support voor 4.4 en verder (LG is daar niet zo goed in). Sowieso als eerste alle updates en versies terwijl andere fabrikanten nog hun skins en apps moeten afstemmen.
Standaard goede Google Apps voor veel functies, die perfect zijn afgestemt op het Android geheel.

Ik vind de Nexus 5 heel erg mooi qua functioneel design. Geen glanzend plastic fantastic (G2 en S4) of shiny aluminium (HTC One) of glad glas (Xperia Z1 en iPhone 5S), maar minimalistisch stealth rubber. Minder slip gevaar zoals bij de andere, en het leidt ook niet af van de superieure android presentatie+performance. 100% Google's Design Langauge!!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krotar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06-2024
Jasikevicius3 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:20:
Weet iemand of je het batterij percentage direct bovenin de balk kunt laten tonen?
En hoe je heel snel 3G kunt aan-/uitzetten (zoals ik dit op mijn S3 gewend was te doen door het schermpje omlaag te trekken)? bij Wifi is dit namelijk wel heel eenvoudig.
Een beetje google gebruiken moet je wel kunnen? Zeker met een Nexus telefoon...

https://play.google.com/s...?id=com.painless.pc&hl=nl
Power Toggles kan je batterij percentage tonen en je de toggles geven die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 20:29
Krotar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:23:
[...]

Een beetje google gebruiken moet je wel kunnen? Zeker met een Nexus telefoon...

https://play.google.com/s...?id=com.painless.pc&hl=nl
Power Toggles kan je batterij percentage tonen en je de toggles geven die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 13:52

XanderDrake

Build the future!

NvO_91 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:04:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/48678025/accuduur.png

Echt, hoe krijg je dit voor elkaar :? 8)7

Mij:
Afbeeldingslocatie: https://googledrive.com/host/0B_aOWMWeO1TNb1lDbHNzbVVPblE/Screenshot_2013-11-05-08-33-12.png
Afbeeldingslocatie: https://googledrive.com/host/0B_aOWMWeO1TNb1lDbHNzbVVPblE/Screenshot_2013-11-05-08-33-18.png

En dit bij redelijk intensief gebruik waaronder downloaden van 2gb van data over Wifi, gamen en GPS.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Volgens mij is dat echt afhankelijk van wat je met je telefoon doet.
Ik heb geen Facebook, GMail en Hotmail push berichten. Ook LinkedIn push berichten staan uit.
Enige apps die constant verversen zijn WhatsApp en 112 meldingen (handig om te zien of een nagelegen KNRM station een melding krijgt :D ). Als ik op me werk wat WhatsApp kom ik makkelijk tot 75% na 9uur. Aan het eind van de dag zit ik meestal rond 40% na wat browsen, spelletjes spelen en YouTube filmpjes kijken. En dat is met een Nexus 4, dus ik verwacht dat de Nexus 5 het ongeveer even goed moet doen aangezien er dan LTE aan gaat _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Dubrillion op 06-11-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Ook bij Engadget vinden ze de Nexus 5 bijzonder goed.

YouTube: Nexus 5 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:08:
Lees in dit topic een aantal verhalen over bijvoorbeeld stofjes onder het scherm, is dit toestel daar echt zo gevoelig voor?
Lijkt me niet aangezien het scherm verlijmd is met het topglas...

Tenzij ze in de fabriek niet zo schoon hebben gewerkt in de clean room en het tijdens het lijmen er tussen gekomen is.. Dat zou wel erg slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Toch wel grappig dat de N5 de Iphone 5S op de meeste punten te snel af is, dat geeft wel aan hoe snel de N5 is.

Heb de N5 sinds vrijdag en gebruik hem elke dag weer met veel plezier, het navigeren gaat echt super snel op deze telefoon. De accu houdt het bij mij makkelijk een dag uit. ( gebruik geen mobiel internet alleen wifi en heb alle synchronisatie van google services uitgezet)

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om het controleren van 'systeemupdates' op handmatig te zetten? Volgens mij wordt er erg vaak automatisch gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Bram schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:45:
[...]

Toch wel grappig dat de N5 de Iphone 5S op de meeste punten te snel af is, dat geeft wel aan hoe snel de N5 is.

Heb de N5 sinds vrijdag en gebruik hem elke dag weer met veel plezier, het navigeren gaat echt super snel op deze telefoon. De accu houdt het bij mij makkelijk een dag uit. ( gebruik geen mobiel internet alleen wifi en heb alle synchronisatie van google services uitgezet)

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om het controleren van 'systeemupdates' op handmatig te zetten? Volgens mij wordt er erg vaak automatisch gecontroleerd.
Welke synchronisaties van Google Services bedoel jij?
En als je bedoelt Keep, Agenda en dergelijke... Wat ik mis aan de Nexus serie is dat je dit niet met 1 knop kan wegdrukken, maar in de apps zelf de sync moet uitzetten |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Dubrillion op 06-11-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:41
Wat een top toestel.
Vandaag wou wel de Gmail app niet meer syncen. Gegevens verwijderd en toen werkte hij weer.
Sinds vanmorgen ook 4G, gaat best snel nu alles :)
Me=Happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmm, toch al regelmatig een app gehad die de Nexus 5 uit deep sleep houdt.
Nu.nl... Currents (sync disabled).. en vanmorgen "Google Services"..
Na een reboot is het gefixt maar irritant is het wel

wbt die Google Services, bij de Nexus 4 was er een bug waarbij dit probleem ontstond na het draadloos laden.
Nu laad ik mijn Nexus 5 ook draadloos en ik mag toch hopen dat dit niet die zelfde bug is
Iemand die hetzelfde ziet op de Nexus 5 na het draadloos laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
r.pellemans schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:48:
Wat een top toestel.
Vandaag wou wel de Gmail app niet meer syncen. Gegevens verwijderd en toen werkte hij weer.
Sinds vanmorgen ook 4G, gaat best snel nu alles :)
Me=Happy
4G? van wie en waar ben je?
Ik ben er best benieuwd naar maar kan nergens echt gegevens vinden 8)7

Graag ontopic blijven, dit heeft niets met het toestel te maken

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 06-11-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Chaser2600 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:49:
Hmm, toch al regelmatig een app gehad die de Nexus 5 uit deep sleep houdt.
Nu.nl... Currents (sync disabled).. en vanmorgen "Google Services"..
Na een reboot is het gefixt maar irritant is het wel

wbt die Google Services, bij de Nexus 4 was er een bug waarbij dit probleem ontstond na het draadloos laden.
Nu laad ik mijn Nexus 5 ook draadloos en ik mag toch hopen dat dit niet die zelfde bug is
Iemand die hetzelfde ziet op de Nexus 5 na het draadloos laden?
Met welke app kijk je na wat veel van je accu afsnoept?

De laatste paar dagen zie ik dat Android besturingssysteem veel van mijn accu vergt ook al ligt dat ding te niksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Heeft iemand het idee dat bij mij de batterij ook te snel kreeg trekt of zal het inderdaad aan het slechte signaal zal liggen.

Zie plaatjes aantal posts naar boven.

[ Voor 13% gewijzigd door Megupe op 06-11-2013 09:54 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.