Ik heb gisteren mijn N5 ook geupdate, factory image, kon niet langer wachten op de OTA update.
Windows gebruiken met adb en fastboot is regelmatig een drama, niet specifiek hier maar eigenlijk overal waar deze gebruikt moeten worden ontstaat een stortvloed aan problemen. Eigenlijk zouden die in een aparte thread moeten want van pagina na pagina te moeten doorbladeren hierover wordt je niet echt vrolijk.
In plaats van worstelen met Windows drivers heb ik alles gedaan met Ubuntu, ik kan dat gewoon iedereen aanraden die verstrikt raakt in de Windows driver ellende. Gewoon adb en fastboot uit de Ubuntu repository (Ubuntu 1410) en geen enkel probleem met het runnen van het shell script. Alleen wel gebruiken via sudo omdat anders adb en fastboot onvoldoende rechten hebben om het device te openen (kun je vast wel wijzigen, naar ik was lui).
Alle applicaties werden netjes terug gezet, maar bij velen moest ik wel opnieuw inloggen en instellingen wijzigen/goed zetten naar mijn smaak. De paar applicaties die ontbreken (Galerie en zo) zijn al besproken, maar er zijn ook een paar die gewoon weigeren op dit moment. Op mijn eigen N5:
- MX Player (hoop dat dit snel gefixed wordt, is eigenlijk een deal breaker
- Navfree (start wel, maar zie scherm vol chineese tekens en geen kaart)
- NoRoot Firewall
- Watchdog (eigenlijk overbodig want de limieten kun je ook in Lollipop instellen)
- Temple run (gebruikt ik toch nooit, nog even getest maar Temple run 2 doet het wel)
Alleen die 1e is echt jammer. Navfree zal wel geupdate zijn als ik die volgend jaar in de vakantie weer wil gebruiken.
Verder als ik in het scherm met open applicaties (via het vierkant symbooltje) en het applicatie icoon "ingedrukt" houd gebeurt er helemaal niets, zoals ook bij anderen. Er zijn ook mensen die dan na 2 seconden informatie kunnen opvragen. Geen idee hoe, maar bij mij werkt het niet. Ik vind het geen punt, vanuit het applicatie menu kan ik een app ook vasthouden en dan naar de (i) slepen voor hetzelfde effect.
Batterij verbruik kan ik niet veel over zeggen omdat ik nu met het opnieuw instellen veel meer screen tijd heb verbruikt. Daarnaast leg ik hem af en toe weg op de Qi lader, dus is ook niet eerlijk voor het meten van het accu gebruikt.
Alles is gewoon soepel, nog geen problemen me haperingen zoals anderen eerder melden.