[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.233 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Je krijgt toevallig niet iets mbt encryptie?

Zie https://code.google.com/p...20Owner%20Summary%20Stars

Probeer eens de touchdown software. Deze maakt naar mijn weten niet gebruik van de builtin android exchange sync.

[ Voor 25% gewijzigd door Meneer iCy op 14-11-2014 16:05 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Aaargh! Een tijd geleden zelf nog 4.4.4 geflashed zonder problemen, nu krijg ik het niet voor elkaar :(

Ik wil de de afzonderlijke delen van de factory image handmatig flashen via fastboot. Het probleem is dat zodra ik in recovery mode zit, de lijst leegblijft na 'adb devices'. Als ik dan bijvoorbeeld 'fastboot flash bootloader.img' wil doen gebeurt er niets, hij geeft een foutmelding.

Ik heb de officiële google usb drivers gedownload, dit werkte niet dus daarna handmatig de hardware ID toegevoegd aan android_winusb.inf. Daarna de vorige drivers geupdate met deze bijgewerkte versie (moest zelfs nog driver signature omzeilen i.v.m. windows 8.1). Dat werkt niet. Ik heb de naked drivers van XDA geïnstalleerd, werkt ook niet.

Er staat wel een 'android bootloader interface' in apparaatbeheer. Ik snap niet wat ik verkeerd doe, zoals ik al zei ging het de vorige keer van een leien dakje :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 14:39
[b][message=43241676,noline]
Ik heb de officiële google usb drivers gedownload, dit werkte niet dus daarna handmatig de hardware ID toegevoegd aan android_winusb.inf. Daarna de vorige drivers geupdate met deze bijgewerkte versie (moest zelfs nog driver signature omzeilen i.v.m. windows 8.1). Dat werkt niet. Ik heb de naked drivers van XDA geïnstalleerd, werkt ook niet.

Er staat wel een 'android bootloader interface' in apparaatbeheer. Ik snap niet wat ik verkeerd doe, zoals ik al zei ging het de vorige keer van een leien dakje :S
Juiste hardware ID toegevoegd?

Moet je in apparaatbeheer geen "composite ADB interface" zien ipv een "android bootloader interface"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Download de Nexus toolkit en volg de stappen. Dan gaat het vast lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Davith78 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:03:
... Het probleem is dat zodra ik in recovery mode zit
Probeer eens via de bootloader. Opstarten met volume down + power ingedrukt houden.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
MatthiasDS schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:05:
[...]

Juiste hardware ID toegevoegd?

Moet je in apparaatbeheer geen "composite ADB interface" zien ipv een "android bootloader interface"?
Ik heb de hardware ID geknipt en geplakt uit apparaatbeheer. Trouwens, vanuit de normale android modus zie hem wel als 'composite ADB interface', maar zodra die in fastboot mode staat is dus het ineens 'android bootlader interface'. Ik heb geprobeerd die driver geforceerd te vervangen door uit een lijst de composite driver te kiezen maar hij blijft daarna gewoon weer staan op bootloader device..
iCy schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:06:
[...]

Download de Nexus toolkit en volg de stappen. Dan gaat het vast lukken. :)
Misschien ga ik dat maar doen ja, handmatig gaat gewoon niet lukken lijkt het :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 18:18
iCy schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:03:
Je krijgt toevallig niet iets mbt encryptie?

Zie https://code.google.com/p...20Owner%20Summary%20Stars

Probeer eens de touchdown software. Deze maakt naar mijn weten niet gebruik van de builtin android exchange sync.
Ook touchdown werkt niet.
1 opvallende zaak.
Ik heb nog 4 andere exchange-accounten (naar andere servers), en die werken wel.
Maar dit account werkt niet op Lollipop (exchange 2010), dit terwijl hetzelfde account wel werkt op een nexus 7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
jelmervos schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:14:
[...]

Probeer eens via de bootloader. Opstarten met volume down + power ingedrukt houden.
Sorry ik bedoelde de bootloader inderdaad, niet recovery :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 20:36
pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:17:
[...]

1 opvallende zaak.
Ik heb nog 4 andere exchange-accounten (naar andere servers), en die werken wel.
Maar dit account werkt niet op Lollipop (exchange 2010), dit terwijl hetzelfde account wel werkt op een nexus 7!
Heb hier ook exchange 2010 gekoppeld dus...

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 17:51
Weet iemand of het mogelijk is om van een app (whatsapp bijvoorbeeld) wél de meldingen te laten zien, maar niet de inhoud van de berichten op het lock screen?

Ik krijg het wel voor elkaar om alle meldingen van een app uit te schakelen. Dit kan door 'long press' op de notificatie in het lockscreen, maar dan krijg je ook geen icoontje meer boven in het scherm en verschijnen de berichten ook niet meer in het notificatie centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-10 19:30
Mr. Jummy schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:25:
Hey, ik wil ook Android 5.0 er op zetten, het enigste wat ik wil doen is WhatsApp back uppen, de rest maakt voor mij niet veel uit. Alleen als ik het mapje probeer te kopieren naar mijn harde schijf krijg ik de hele tijd de melding dat er een onverwachte fout is opgetreden.
Gelukt, In de WhatsApp het mapje Media gekopieerd, en van het mapje Databases de laatste gewijzigde gepakt. Daarna deze weer terug geplaatst op Android 5.0 en het werkt. Lollipop loopt fantastisch hier :D

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:17:
[...]

1 opvallende zaak.
Verwijder eens je oude synchronisatie in webmail onder opties en dan telefoons. Wellicht staat jullie server wat strakker afgesteld. Dus even je sync(s) verwijderen met het imei nummer van je nexus 5.

Hier ook gewoon Exchange 2010.

[ Voor 8% gewijzigd door Meneer iCy op 14-11-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
iCy schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:35:
[...]

Verwijder eens je oude synchronisatie in webmail onder opties en dan telefoons. Wellicht staat jullie server wat strakker afgesteld.
Had ik inderdaad ook al gekeken.
Maar nu staan daar alleen nog windows-devices...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 16:05
Cavalera125 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:23:
Weet iemand of het mogelijk is om van een app (whatsapp bijvoorbeeld) wél de meldingen te laten zien, maar niet de inhoud van de berichten op het lock screen?

Ik krijg het wel voor elkaar om alle meldingen van een app uit te schakelen. Dit kan door 'long press' op de notificatie in het lockscreen, maar dan krijg je ook geen icoontje meer boven in het scherm en verschijnen de berichten ook niet meer in het notificatie centrum.
Volgens mij is dit op dit moment nog niet mogelijk. Ik heb volgens mij ergens gelezen dat de developers van apps moeten bepalen of melding van een app gelezen kan worden op het lockscreen. Bron heb ik hier echter niet zo snel van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Laatst online: 09-10 11:30

Nikooos

huizenlol.nl

adb devices geeft op mijn mac elke keer aan dat het device offline is. Geen goede oplossing kunnen vinden hoe ik dit kan oplossen :{

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
-Bas schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:38:
[...]

Volgens mij is dit op dit moment nog niet mogelijk. Ik heb volgens mij ergens gelezen dat de developers van apps moeten bepalen of melding van een app gelezen kan worden op het lockscreen. Bron heb ik hier echter niet zo snel van. ;)
Ok, dat zou jammer zijn. In de review op de frontpage las ik wel dit:
Wil je niet dat vreemden zomaar delen van notificaties op je lockscreen kunnen lezen, dan kun je er ook voor kiezen om gevoelige informatie van een app niet te tonen. Je ziet dan bijvoorbeeld wel dat je een nieuwe e-mail hebt, maar geen preview van de inhoud.
Dat lijkt dus niet te kloppen, tenzij er ergens een hidden setting is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-10 19:24

Koppensneller

winterrrrrr

Oeh, de final 5.0 doet het wat batterij betreft bij mij een stuk beter dan de previews: 8 uur van de lader, scherm 40 min aan geweest en nog 80% over :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Koppensneller schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:55:
Oeh, de final 5.0 doet het wat batterij betreft bij mij een stuk beter dan de previews: 8 uur van de lader, scherm 40 min aan geweest en nog 80% over :9
Wacht maar op mijn screenshot zometeen muhahaha. :+
ik had voor het eerste uur SOT maar 14% nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-10 19:24

Koppensneller

winterrrrrr

-Bas schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:57:
[...]

Wacht maar op mijn screenshot zometeen muhahaha. :+
ik had voor het eerste uur SOT maar 14% nodig ;)
Airplane mode en 1 uur van de lader? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
iCy schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:35:
[...]

Verwijder eens je oude synchronisatie in webmail onder opties en dan telefoons. Wellicht staat jullie server wat strakker afgesteld. Dus even je sync(s) verwijderen met het imei nummer van je nexus 5.

Hier ook gewoon Exchange 2010.
Heb een factory default van m`n N5 gedaan...nog steeds hetzelfde probleem!!

Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:01:
[...]

Heb een factory default van m`n N5 gedaan...nog steeds hetzelfde probleem!!

Iemand nog een suggestie?
Opnieuw flashen al geprobeerd? Schone image zeg maar.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Koppensneller schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:59:
[...]

Airplane mode en 1 uur van de lader? :>
Nee dat niet eens haha, wel het eerste uur direct gebruikt. Wifi aan, locatie op accubesparing. En google now zelfs aan. Heb echter wel een andere kernel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Eindelijk gelukt! Op de een of andere manier kreeg ik met een andere usb driver 'adb composite interface' in apparaatbeheer voor de N5 in fastboot mode. Vervolgens gaf 'adb devices' een lege lijst maar toen toch gewoon geprobeerd te flashen met 'flashboot flash .. ', en zowaar!! :D

Hij is nu de apps aan het bijwerken, ik ben benieuwd! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Davith78 op 14-11-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wrxT5eBl.png
http://imgur.com/UE4yeux

Custom rom: xTraSmooth 2.0 odex
Kernel: Franco R67, underclocked tot 1.5ghz

Settings:
Locatie accubesparing
Google now aan
Met alleen wifi

[ Voor 63% gewijzigd door -Bas op 14-11-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in verband met deze OTA http://www.droid-life.com...ta-update-nexus-5-7-10-4/
Hoe werkt dit?
er is dus eigenlijk geen verschil met de ota update die gaat komen?
en ben je iets kwijt?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
bardi-1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:03:
[...]

Opnieuw flashen al geprobeerd? Schone image zeg maar.
Wat is het verschil? Bij fabriek sinds telling word ook alles toch verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07 17:33
Cavalera125 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:52:
[...]

Ok, dat zou jammer zijn. In de review op de frontpage las ik wel dit:

[...]

Dat lijkt dus niet te kloppen, tenzij er ergens een hidden setting is :)
Helaas heb ik net een whatsapp notificatie weggeveegd maar het werkt wel. Je ziet dan gewoon Hidden content + een grijs app icoon :). Opties zijn per app te vinden in

Settings > sounds andere notifications > app notifications :)

Edit: afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://i1380.photobucket.com/albums/ah187/guusbeckers/Screenshot_2014-11-14-18-24-01_zpsb6188934.png

[ Voor 12% gewijzigd door Fierry op 14-11-2014 18:29 . Reden: afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

MatthiasDS schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:26:
[...]

Ik heb ze zelf op een N5 en N7 gedaan zonder problemen.
Ik heb voor beiden deze procedure gevolgd: http://www.droid-life.com...-root-or-custom-recovery/

De OTA packages vind je hier (download zeker de juiste!): http://www.droid-life.com...ta-update-nexus-5-7-10-4/

Enkele tips:
  • Bij het installeren van de Android SDK volstaat het om deze te installeren: http://dl.google.com/android/installer_r23.0.2-windows.exe
  • Start daarna de SDKManager (met administrator-rechten) en installeer minstens de platform-tools en de USB-driver (staat bij "extras")
  • In het geval dat "adb devices" niet lukt (lege lijst) kan het nodig zijn je winusb.inf van de google USB driver manueel aan te passen (vraag het best even hier in dat geval).
  • In het geval dat hij de driver niet wil installeren (hash gedoe): http://edwardsamuel.wordp...devices-in-recovery-mode/
  • In het geval dat "adb devices" een device-ID met "unauthorized" geeft => kijk even naar je telefoon en geef toestemming
Voor de rest is het vrij fool-proof.
Bedankt! Het is hiermee, met een paar kleine toevoegingen gelukt. Ik heb het uiteindelijk zo gedaan:
  • Bij het installeren van de Android SDK volstaat het om deze te installeren: http://dl.google.com/android/installer_r23.0.2-windows.exe
  • Start daarna de SDKManager (met administrator-rechten) en installeer minstens de platform-tools en de USB-driver (staat bij "extras")
  • In het geval dat "adb devices" niet lukt (lege lijst) kan het nodig zijn je winusb.inf van de google USB driver manueel aan te passen (vraag het best even hier in dat geval). Dit moet 2 keer, ook na het starten van je telefoon in recovery modus!] Ik heb hiervoor deze handleiding gebruikt: http://jodieorourke.com/view.php?id=190&blog=news
  • Dit moet ook weer na het opstarten
  • In het geval dat hij de driver niet wil installeren (hash gedoe): http://edwardsamuel.wordp...devices-in-recovery-mode/
  • In het geval dat "adb devices" een device-ID met "unauthorized" geeft => kijk even naar je telefoon en geef toestemming
Zo zou het voor iedereen te doen moeten zijn, veel plezier met lollipop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock95
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 08:43
C:\SDK\platform-tools>adb sideload update.zip
loading: 'update.zip'
error: device not found

voor dat ik hem in recovery mode had vond die hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accutijd is echt drastisch vooruitgegaan. Bij eerdere updates merkte ik eigenlijk nooit verschil, en normaal gesproken had ik mijn telefoon rond dit tijdstip al moeten opladen. Nu geeft hij aan dat hij nog ongeveer 8 uur meegaat (48% over) met een schermtijd van bijna 5 uur op 22% helderheid. Heerlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicbeest
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-01-2022
wouter212 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:27:
C:\SDK\platform-tools>adb sideload update.zip
loading: 'update.zip'
error: device not found

voor dat ik hem in recovery mode had vond die hem wel
je dient de android_winusb.inf te wijzigen zodra die in recovery mode gaat.

voeg hier een extra regel in toe

voor 32bit systemen

[Google.NTx86]

;Google Nexus (generic)
%CompositeAdbInterface% = USB_Install, (hier komt je device id deze kun je uitlezen in de device manager van windows)

voor x64 systemen
[Google.NTamd64]

;Google Nexus (generic)
%CompositeAdbInterface% = USB_Install ( en hier ook weer je device id wat in de device manager staat )

hopelijk kom je hier verder mee

[ Voor 3% gewijzigd door Sonicbeest op 14-11-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:14
Hier een probleem met Lollipop. Bij afspelen van muziek en video ondervind ik nogal wat haperingen en stotteren. Meerdere hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock95
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 08:43
Sonicbeest schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:46:
[...]

je dient de android_winusb.inf te wijzigen zodra die in recovery mode gaat.

voeg hier een extra regel in toe

voor 32bit systemen

[Google.NTx86]

;Google Nexus (generic)
%CompositeAdbInterface% = USB_Install, (hier komt je device id deze kun je uitlezen in de device manager van windows)

voor x64 systemen
[Google.NTamd64]

;Google Nexus (generic)
%CompositeAdbInterface% = USB_Install ( en hier ook weer je device id wat in de device manager staat )

hopelijk kom je hier verder mee
die moet je dus achter USB_Install zetten en wat er nu staat weg halen of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
Fierry schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:09:
[...]

Helaas heb ik net een whatsapp notificatie weggeveegd maar het werkt wel. Je ziet dan gewoon Hidden content + een grijs app icoon :). Opties zijn per app te vinden in

Settings > sounds andere notifications > app notifications :)
Erg vreemd, als ik dit zo instel, dus whatsapp op 'blocked' zet in app notifications krijg ik geen enkele whatsapp notificatie meer in beeld. Ik hoor wel nog het meldingsgeluid bij een nieuw appje.

Nexus 5, gisteren via image lollipop geïnstalleerd. Heb jij misschien een ander toestel of developer preview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
Cavalera125 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:59:
[...]

Erg vreemd, als ik dit zo instel, dus whatsapp op 'blocked' zet in app notifications krijg ik geen enkele whatsapp notificatie meer in beeld. Ik hoor wel nog het meldingsgeluid bij een nieuw appje.

Nexus 5, gisteren via image lollipop geïnstalleerd. Heb jij misschien een ander toestel of developer preview?
Ik heb het image gedownload dat aangeboden wordt via de nexus factory image pagina op https://developers.google.com/android/nexus/images

Met de instelling "Sensitive", niet "Blocked" :)

Edit: afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://i1380.photobucket.com/albums/ah187/guusbeckers/Screenshot_2014-11-14-19-05-29_zps82d3ccb8.png

[ Voor 10% gewijzigd door Fierry op 14-11-2014 19:07 . Reden: Afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
Fierry schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:02:

Met de instelling "Sensitive", niet "Blocked" :)
Sensitive krijg ik niet te zien, dit zijn de opties die ik zie voor whatsapp. Alleen block en priority dus.

https://docs.google.com/file/d/0BwnZ0ro8-z9CQi1XVFhZRC1qOE0

[ Voor 6% gewijzigd door Cavalera125 op 14-11-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
Cavalera125 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:10:
[...]

Sensitive krijg ik niet te zien, dit zijn de opties die ik zie voor whatsapp.
[afbeelding]
Ik gebruik versie 2.11.432, heb je dezelfde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
Fierry schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:13:
Ik gebruik versie 2.11.432, heb je dezelfde versie?
Jep, zelfde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
Hmm, dan heb ik er even geen verklaring voor, heb je WhatsApp op de hoogte gesteld zodat ze het kunnen oplossen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
Fierry schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:18:
Hmm, dan heb ik er even geen verklaring voor, heb je WhatsApp op de hoogte gesteld zodat ze het kunnen oplossen? :)
Ik ben er achter. Dit werkt alleen als je lock screen ontgrendeling op pattern of pin code hebt staan. Met optie 'swipe' krijg je de sensitive optie niet te zien. Opzich ook wel logisch.

Mysterie opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:28:
Accutijd is echt drastisch vooruitgegaan. Bij eerdere updates merkte ik eigenlijk nooit verschil, en normaal gesproken had ik mijn telefoon rond dit tijdstip al moeten opladen. Nu geeft hij aan dat hij nog ongeveer 8 uur meegaat (48% over) met een schermtijd van bijna 5 uur op 22% helderheid. Heerlijk! :)
Je hebt nog 48% accu over na het scherm bijna 5 uur aan te hebben gehad? Denk dat je een wereldrecord hebt te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fierry
Cavalera125 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:31:
[...]

Ik ben er achter. Dit werkt alleen als je lock screen ontgrendeling op pattern of pin code hebt staan. Met optie 'swipe' krijg je de sensitive optie niet te zien. Opzich ook wel logisch.

Mysterie opgelost :)
Kijk aan! Beetje een rare keuze van Google, ook dan wil je niet constant je phone unlocken lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:51:
[...]

Je hebt nog 48% accu over na het scherm bijna 5 uur aan te hebben gehad? Denk dat je een wereldrecord hebt te pakken!
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/slr0pl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/15dkp4.jpg

Gewoon gemiddeld gebruik (facebook, WhatsApp etc) en mijn scherm heeft af en toe een tijdje aan gestaan zonder activiteit, hij gaat pas na een aantal minuten op standby bij mij

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicbeest
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-01-2022
wouter212 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:58:
[...]

die moet je dus achter USB_Install zetten en wat er nu staat weg halen of ?
Ja het device id moet achter USB_Install.

het ziet dan als volgt uit: %CompositeAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_18D1&PID_D001

waarvan USB\VID_18D1&PID_D001 je device id is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 12:25
Pfff ik haal nog geen 2 uur SOT. Morgen toch eens een andere kernel proberen en BetterBatteryStats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-10 19:31
Zijn er mensen die na de update naar 5.0 last hebben van slechtte wifi? Hij valt bij mij continue weg (+- 1 meter van AP) en op 5Ghz wilt hij helemaal niet verbinden (wederom +- 1 meter van AP). Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 20:12
Ik heb nergens last van. Tot nu toe ook geen drops in mobiel signaal, zoals op 4.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:31
iestyn99 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 23:22:
Ben ik nou de enige die niet kan SMSen na de update naar 5.0?
Ik kan ook ineens niet smsen, krijg error 38. Mijn provider is Ziggo Mobiel.

Nog andere mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
MaZeLe schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:38:
Zijn er mensen die na de update naar 5.0 last hebben van slechtte wifi? Hij valt bij mij continue weg (+- 1 meter van AP) en op 5Ghz wilt hij helemaal niet verbinden (wederom +- 1 meter van AP). Iemand ideeën?
Ik had het probleem dat hij opeens met ziggo wifi (dat openbare netwerk) wilde verbinden. Toen ik die uit mn lijst haalde werkte het toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 20:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Vanx schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:28:
[...]

Ik kan ook ineens niet smsen, krijg error 38. Mijn provider is Ziggo Mobiel.

Nog andere mensen?
Met KPN geen problemen in ieder geval. Zojuist probleemloos getest zonder ook één setting te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 09:31
Nee ik kan ook niet smsen.
Berichten komen niet aan.
Provider Vodafone.
Ontvangen gaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-10 19:25
Zonet ook Android 5.0 voor de eerste keer in mijn leven geflashed.

Echter: hoe zet ik het trillen van elke toetsaanslag uit?

Bij "Instellingen > Geluid en meldingen > Andere geluiden " heb ik alle 4 opties al uitgeschakeld. Mis ik een andere instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumbler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
Zojuist laadde mijn nexus niet meer op, na een trucje van XDA werkt ie nu gelukkig weer. Dacht eerst dat het waterschade was :P. Het eerste grote probleem wat ik nu met de telefoon heb gehad, maar wel relatief snel. Heb het toestel denk ik nu zo'n 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Laatst online: 10-10 13:58
D!zzy schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:17:
Zonet ook Android 5.0 voor de eerste keer in mijn leven geflashed.

Echter: hoe zet ik het trillen van elke toetsaanslag uit?

Bij "Instellingen > Geluid en meldingen > Andere geluiden " heb ik alle 4 opties al uitgeschakeld. Mis ik een andere instelling?
Dit kan je uitzetten onder Taal en invoer > Google-toetsenbord > Voorkeuren en dan Trillen bij toetsaanslag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-10 19:25
Sirhc_95 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:22:
[...]

Dit kan je uitzetten onder Taal en invoer > Google-toetsenbord > Voorkeuren en dan Trillen bij toetsaanslag ;)
Heh, dat werkt! :F
Ik begrijp enkel niet wat optie "Trillen bij aanraking" doet in het menu waarnaar ik verwees.
Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
ComTech schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:07:
[...]

Provider Vodafone.
Ontvangen gaat wel.
Hmm, Ziggo Mobiel gebruikt het Vodafone netwerk. Op twitter ook een paar mensen gevonden die het hebben. Gek dat niet iedereen het lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Laatst online: 10-10 13:58
D!zzy schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:24:
[...]

Heh, dat werkt! :F
Ik begrijp enkel niet wat optie "Trillen bij aanraking" doet in het menu waarnaar ik verwees.
Bedankt! _/-\o_
Graag gedaan :) Ik wist het ook niet, heb het even getest, dan trilt je Nexus als je je beveiligingspatroon invult en als je de terug, home en multitask knop aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg hier geen Google Inc. of Nexus 5 te zien in de Manufacturer lijst bij het selecteren van een driver bij het volgen van deze tutorial na het gezeik over de hashwaarde: http://edwardsamuel.wordp...devices-in-recovery-mode/

Iemand een idee?

EDIT: Via safe mode driver sig check uitgezet, had ik eerder aan moeten denken. |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
MatthiasDS schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:22:
[...]

Je kan de apk's voor nieuwe gmail en exchange services hier vinden: http://www.androidpolice....sign-landed-apk-download/

Let op dat er met exchange nog wel eens wat fout loopt. Zowel ik als m'n broer (en ik heb het al nog gehoord van anderen online) hadden eerst een niet functionerende exchange account (liep vast op berichten downloaden). Na restoren van gmail naar fabrieksversie, verwijderen bestaande exchange account, herinstalleren van beide apk's en opnieuw toevoegen van exchange account via gmail app werkte dan wel alles.
Ik heb het probleem dat 1 exchange-account maar niet gaat werken.
Heb al factorry defaults gedaan , maar geen resultaat.

Ook bovenstaande geprobeerd.
Fout : kan geen verbinding maken met de server.
Op Kitkat en op andere devices gaat het wel gewoon met hetzelfde account...

iemand nog optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:22
Wat is het verschil tussen Factory reset en updaten middels een stock ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokman
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06-2022

Dokman

PSN = dokman100

Hebben jullie de update naar Android 5 binnen gekregen of er zelf op gezet. Ik heb hem nog biet binnen gehad vandaar deze vraag.

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Megupe schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:11:
Wat is het verschil tussen Factory reset en updaten middels een stock ROM?
dat wil ik ook graag weten..en of ik hier eventueel mijn exchange probleem kan oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 09:21
Dokman schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:13:
Hebben jullie de update naar Android 5 binnen gekregen of er zelf op gezet. Ik heb hem nog biet binnen gehad vandaar deze vraag.
Hmm ik ook nog niet... Lees zelfs dat Nexus 4 hem al OTA krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
darkfujita schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:56:
[...]

Hmm ik ook nog niet... Lees zelfs dat Nexus 4 hem al OTA krijgt?
Of de OTA al in de lucht is onbekend voor de Nexus 4, wel voor de Nexus 5, 7 (2012 en 2013) en 10.

De image file voor de Nexus 4 is wel uit, ik wacht wel even ik zie dat in 5.0 Google soms hele rare en belachelijk keuzes heeft gemaakt.

Trouwens, 2 vraagjes is in 5.0 de stock mail app nog? Ik gebruik namelijk mail voor hotmail en gmail app voor gmail, bewust omdat ik beide gescheiden wil houden.

En zo niet, zijn de mails van Exchange en Gmail wel gescheiden in de Gmail app?

Edit:

Schandalig, de Galerij app is weg, ik ben nou niet bepaald een fan van de Photo app maar zou die wel gebruiken ALS je niet perce de Google+ app aan moet hebben (inloggen is niet vereist gelukkig).

Belachelijk, kunnen ze die app niet los aanbieden? Weet iemand of een losse Galerij apk dan normaal werkt als je die installeert?

En verder, blunder van het jaar, SMS app moet je los downloaden, ik weet dat Hangouts ook kan SMSen maar sorry Google, dit is een zielige poging om mensen Hangout te willen laten gebruiken.

Zucht.

[ Voor 28% gewijzigd door Mizgala28 op 15-11-2014 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:59:
[...]

Of de OTA al in de lucht is onbekend voor de Nexus 4, wel voor de Nexus 5, 7 (2012 en 2013) en 10.

De image file voor de Nexus 4 is wel uit, ik wacht wel even ik zie dat in 5.0 Google soms hele rare en belachelijk keuzes heeft gemaakt.

Trouwens, 2 vraagjes is in 5.0 de stock mail app nog? Ik gebruik namelijk mail voor hotmail en gmail app voor gmail, bewust omdat ik beide gescheiden wil houden.

En zo niet, zijn de mails van Exchange en Gmail wel gescheiden in de Gmail app?

Edit:

Schandalig, de Galerij app is weg, ik ben nou niet bepaald een fan van de Photo app maar zou die wel gebruiken ALS je niet perce de Google+ app aan moet hebben (inloggen is niet vereist gelukkig).

Belachelijk, kunnen ze die app niet los aanbieden? Weet iemand of een losse Galerij apk dan normaal werkt als je die installeert?

En verder, blunder van het jaar, SMS app moet je los downloaden, ik weet dat Hangouts ook kan SMSen maar sorry Google, dit is een zielige poging om mensen Hangout te willen laten gebruiken.

Zucht.
Ik gebruik nu Gmail en hotmail in de Gmail app, nog op KitKat, maar blijft daarin gewoon gescheiden accounts. Werkt prima.
Exchange heb ik nog niet aan de praat gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Megupe schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 01:27:
[...]

Ik gebruik nu Gmail en hotmail in de Gmail app, nog op KitKat, maar blijft daarin gewoon gescheiden accounts. Werkt prima.
Exchange heb ik nog niet aan de praat gekregen..
welke probleem heb je met exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
pitchdown schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 01:29:
[...]

welke probleem heb je met exchange?
Het had iets te maken met niet kunnen verbinden met de server, maar dit was een week terug.
Nu been ik op vakantie en het gaat om mail van me werk, dus volgende week nieuwe poging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:13

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

heb net mijn N5 via Wugfresh naar 5.0 gebracht en dat ging zonder problemen, maar ik zie nu dat ik ipv een 32 gb Nexus een 16 gb Nexus heb, weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen ??

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
robotjoek schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 02:22:
heb net mijn N5 via Wugfresh naar 5.0 gebracht en dat ging zonder problemen, maar ik zie nu dat ik ipv een 32 gb Nexus een 16 gb Nexus heb, weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen ??
De enige oplossing momenteel is factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Megupe schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 01:54:
[...]

Het had iets te maken met niet kunnen verbinden met de server, maar dit was een week terug.
Nu been ik op vakantie en het gaat om mail van me werk, dus volgende week nieuwe poging ;)
dat probleem het ik dus ook...zelf een factory reset heeft mij issue niet verholpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ik heb aquamail gedownload voor mijn exchange probleem.
Deze geeft de volgende melding bij verbinding maken met de betreffende server vanaf mijn N5 :

ssl handshake aborted i/o error during system call connection reset by peer

en :

Exchange mail server (EWS) Invalid security (SSL) certifate. No peer certificate.

Iemand die hier iets mee kan i.c.m. een N5 met lollipop?

[ Voor 13% gewijzigd door pitchdown op 15-11-2014 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
pitchdown schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 03:04:
ik heb aquamail gedownload voor mijn exchange probleem.
Deze geeft de volgende melding bij verbinding maken met de betreffende server vanaf mijn N5 :

ssl handshake aborted i/o error during system call connection reset by peer

en :

Exchange mail server (EWS) Invalid security (SSL) certifate. No peer certificate.

Iemand die hier iets mee kan i.c.m. een N5 met lollipop?
Vul hier eens het domein in en kijk of je foutmeldingen krijgt; https://www.sslshopper.com/ssl-checker.html

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:01
Hoi ik denk dat ik mijn Nexus 5 ook maar met de hand ga flashen.

... Maar hoe doe ik dat nou eigenlijk? Ik zie het even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3d27
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-05 18:55
Helaas, mijn nexus 5 op KPN/Hi netwerk vind nog geen update naar lollypop :/

had wel verwacht dat deze er nu al zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Fr3d27 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:27:
Helaas, mijn nexus 5 op KPN/Hi netwerk vind nog geen update naar lollypop :/

had wel verwacht dat deze er nu al zou zijn
Voor de eerste 1% van de gebruikers wel, Google verstuurt de OTA in fases, 2de fase is 25% tot 99% van de gebruikers in de komende dagen tot 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 11:13
Gaat het update proces en de het opvoeren daarvan eigenlijk door in het weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
bardi-1 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 07:05:
[...]

Vul hier eens het domein in en kijk of je foutmeldingen krijgt; https://www.sslshopper.com/ssl-checker.html
alles succesvol.
Iemand nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:21
pitchdown, ik heb het voor he teerst gedaan zonder problemen.
Ik heb de nexus toolkit gebruikt.
Ik stel voor dat je deze ook eens gebruikt.
Als ik heet goed heb gelezen heb je problemen met de USB drivers.
Als ik het verkeer heb dan heb ik niks gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zojuist de oplossing gevonden na uren zoeken :
http://serverfault.com/qu...w-to-handle/469625#469625

Ik weet zeker dat hier meer tweakers tegenaan gaan lopen. TLS 1.2 disablen op je exchange-server!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
  • Laatst online: 04-08-2024
Heeft iemand al Lollipop via OTA binnengekregen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:01
dj_killjoy schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 10:17:
Heeft iemand al Lollipop via OTA binnengekregen toevallig?
Nop volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:02
ComTech schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:07:
[...]

Provider Vodafone.
Ontvangen gaat wel.
Heb het zelfde probleem met vodafone. Ontvangen kan wel, versturen gaat niet.
je kan ook nergens je sms centrale nummer opgeven in hangout, want dit is de enige app die geinstalleerd is. (andere app's werken overigens ook niet). Wanneer je de code opgeeft *#*#4636#*#*
en je selecteert telefooninfo , scroll naar onder zie je dat je SMSC leeg is. Duw je op vernieuwen vult ie het SMSC nummer wel weer voor je in. Net bij vodafone winkel geweest en toen kon ik 1x een sms versturen. Eenmaal thuis en het werkt niet meer. :?

(heb overigens bij 4 gsm's de code *#*#4636#*#* opgegeven en overal is de smsc standaard leeg)

[ Voor 6% gewijzigd door pielle007 op 15-11-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke app gebruiken jullie om te smsen? Hangouts toevallig? Die werkt niet meer.
Google wil het sms en mms gebeuren met een ander appje doen: Google Messenger (zoek maar in de Play Store)
Met die app kun je gewoon weer smsen.

Geen dank! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:02:
Welke app gebruiken jullie om te smsen? Hangouts toevallig? Die werkt niet meer.
Google wil het sms en mms gebeuren met een ander appje doen: Google Messenger (zoek maar in de Play Store)

Geen dank! ;)
Werkt ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:02:

Geen dank! ;)
Was het maar zo makkelijk, dat is het eerste wat ik geprobeerd heb.

Ziggo zegt ook SMS centrale instellen, en gebeurt exact hetzelfde als pielle007 zegt. Helpt niks.

Iemand anders op Vodafone netwerk met Nexus 5 Android 5 die wel normaal kan smsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
  • Laatst online: 04-08-2024
Vanx schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:10:
[...]

Was het maar zo makkelijk, dat is het eerste wat ik geprobeerd heb.

Ziggo zegt ook SMS centrale instellen, en gebeurt exact hetzelfde als pielle007 zegt. Helpt niks.

Iemand anders op Vodafone netwerk met Nexus 5 Android 5 die wel normaal kan smsen?
Precies de reden waarom ik wacht op de OTA update.
Iedereen ligt maar te flashen en verwacht meteen dat omdat ze een clean install hebben gedaan er geen fouten in Lollipop kunnen zitten.

Wellicht is het beter om nog even de vlekkeloze KitKat versie te draaien zodat Google de tijd heeft om de bugs aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd hoor, er vanuit gaande dat we allemaal zo'n beetje dezelfde nexus 5 hebben en dezelfde update flashen.
Dat er dan toch bij een groep problemen zijn, en bij anderen weer niet.
Ik heb de mijne geupdate met OTA sideloaden, dus zonder root of unlock.
Sms werkt hier gewoon met de Google Messenger app, Hangouts staat er nog wel op maar gebruik ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killswitch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-08 11:19

killswitch

killswitch+switch= death switc

Sms lijkt hier nu ook weer te werken met google messenger op vodafone netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavix
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 13:57
Ik heb net Lollipop via sideload geïnstalleerd. Krijg ik nu in de toekomst nog OTA updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:59:
[...]

Edit:

Zucht.
Ik vind het ook klote dat de galerij apk niet meer beschikbaar is. De Photos app is gewoon zwaar klote maar heb inmiddels al een vervanging gevonden wat ik zelfs beter vind dan de oude galerij app: QuickPic

Hopelijk heb je er wat aan.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik gebruik die nieuwe messenger app en vind veel fijner om mee te werken dan de hangouts app. Heb ook geen problemen met sms'en sturen/ontvangen. Ik zit bij Mobile Vikings, dus op het netwerk van Base.

Mijn originele Nexus 5 is momenteel binnen voor reparatie en nu kijk ik vandaag naar de status van de reparatie en zie ik dit: http://i.imgur.com/5Jl96Mi.png. "Er is geen defect gevonden aan het toestel". Maar dan staat er wel "Board repair" en enkele gebruikte onderdelen. Weet iemand of ik mijn Nexus 5 nu gerepareerd terug kan verwachten? Want het is wel zo dat de fouten met het toestel pas zichtbaar werden na het een tijdje te gebruiken dus ik hoop niet dat ze het gewoon even snel aangezet hebben en geconcludeerd hebben dat er niets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:26
pitchdown schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 02:36:
[...]

dat probleem het ik dus ook...zelf een factory reset heeft mij issue niet verholpen....
Je moet naast een factory reset ook nog je dalvik cache en (nog iets) .. wipen.
Ik had het met m'n Nexus 4 ook. Eén van deze wipen en je bent weer op 32 gb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
zou iemand met vodafone netwerk eens de code willen opgeven *#*#4636#*#*
selecteer: telefooninformatie
bij mij staat er onderaan:
Radio uitschakelen
Cellinfolistrate ********** (cijfers)
Inschakelen van IMS REGISTRATIE VEREIST
SMS via IMS inschakelen
LTE ram-dump inschakelen
SMSCL: leeg
dns controle in-uitschkelen 0.0.0.0. not allowed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:21
En toch blijf ik er bij dat 5.0 minder snappy is dan kitkat. Jammer de bammer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 22:10
Bij mij werkt SMSen via Hangouts prima icm Tele2.

Wel had ik in de auto een aantal keer connectie dropouts. Twee minuten helemaal geen verbinding meer (ook geen telefoonconnectie).

Voor de rest lijkt alles in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-10 19:30
Aslanboy1905 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:57:
[...]

Ik vind het ook klote dat de galerij apk niet meer beschikbaar is. De Photos app is gewoon zwaar klote maar heb inmiddels al een vervanging gevonden wat ik zelfs beter vind dan de oude galerij app: QuickPic

Hopelijk heb je er wat aan.
Ik heb net even de Gallery APK geïnstalleerd van KitKat. Werkt gewoon op Lollipop.
Hier is een linkje

http://www.mediafire.com/...9fjo4vcb9b8bn/Gallery.apk

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdesnoo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 17:33
Heeft er al iemand de OTA update gehad?

[ Voor 1% gewijzigd door marcdesnoo op 15-11-2014 13:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:54

The Wizard

Moderator Mobile
Ik vind hem wel sneller aanvoelen, maar heb alles wel op 0,5x staan (animaties).
Dacuuu schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:17:
En toch blijf ik er bij dat 5.0 minder snappy is dan kitkat. Jammer de bammer :X

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
pielle007 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:12:
zou iemand met vodafone netwerk eens de code willen opgeven *#*#4636#*#*
selecteer: telefooninformatie
bij mij staat er onderaan:
Radio uitschakelen
Cellinfolistrate ********** (cijfers)
Inschakelen van IMS REGISTRATIE VEREIST
SMS via IMS inschakelen
LTE ram-dump inschakelen
SMSCL: leeg
dns controle in-uitschkelen 0.0.0.0. not allowed
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rvm8JcnNVNfA8uNPo8lMxJM5/thumb.png

Dit zijn mijn instellingen, na het drukken van refresh bij SMSC. Daarvoor was instelling naast SMSC leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:24
@pielle007: Ik heb precies het zelfde als jou. Ik heb ook vodafone. Volgens mij vraag je dit omdat je niet meer kan smsen. Ik kan smsjes zeker nog ontvangen, versturen doe ik ze nooit.
Pagina: 1 ... 86 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.