[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.233 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:47

kaanmijo

Picobello B.V.

Dubrillion schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:48:
Top de drivers krijg ik niet geinstalleerd op 1 of andere manier.

Ik zit al in het sideload menu maar de update wordt niet doorgeduwd. Drivers proberen te updaten en dat werkt niet. Nu zit ik met een telefoon in sideload menu. Hoe kom ik daar uit?
Komt waarschijnlijk omdat je met cmd niet in de map zit waar de .zip staat, daar moet je even heen navigeren en het dan opnieuw proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Dubrillion schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:48:
Top de drivers krijg ik niet geinstalleerd op 1 of andere manier.
Lukt niet als in "foutmelding bij het updaten van de driver" of "update van driver lukt wel, maar er veranderd niets"? En even mezelf herhalen: google op naked universal driver van XDA en het moet nagenoeg vanzelf gaan...Die installeren en dan moet je hooguit nog de bestaande usb drivers via Device Manager uninstallen (+deleten).

[ Voor 1% gewijzigd door Redinox op 14-11-2014 11:55 . Reden: typo ]

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:41
alles is geinstalleerd op de een of andere manier. Device wrdt herkend in adb. zit nu in sideload menu alleen ik voer adb sideload lollipop.zp (zo heb ik hem genoemd) en er gebeurt niks... wat doe ik verkeerd?

edit: nuu geeft ie device not found aan... Had ik er nu maar nooit aan begonnen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Dubrillion op 14-11-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 14:39
Dus je hebt een "adb reboot bootloader" succesvol kunnen doen? Telefoon zit nu in stock recovery?
Wat gebeurt er als je nu "adb devices" doet? Wat krijg je dan?

[ Voor 50% gewijzigd door MatthiasDS op 14-11-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
MatthiasDS schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:58:
Dus je hebt een "adb reboot bootloader" succesvol kunnen doen? Telefoon zit nu in stock recovery?
Wat gebeurt er als je nu "adb devices" doet? Wat krijg je dan?
een lege lijst. niets dus :)

Ik zit in update from ADB menu. Ik probeer de OTA te pushen zonder wipe 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Dubrillion op 14-11-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Download even de Nexus Root Toolkit. Super simpel, die guide je er wel doorheen :)

http://www.wugfresh.com/nrt/

Volg even hun Full Driver Installation guide, dan verwijder je alles en installeer je daarna opnieuw. Download daarna deze driver: http://developer.android.com/sdk/win-usb.html en daarna in Nexus Root Toolkit klik je op Flash stock + Unroot en hij doet alles voor je! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Dat had ik ook voor. Je hebt waarschijnlijk eerst al je winusb.inf in windows moeten aanpassen om de driver te kunnen installeren?
Het probleem is dat je hardware ID in recovery gewijzigd is, en de driver dus niet meer geïnstalleerd is. Eventjes terug dezelfde procedure volgen met de nieuwe hardware ID, controleren met "adb devices" of je toestel terug gezien wordt door adb en vervolgens zal je de update kunnen pushen naar je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 15:50
Ik vind het behoorlijk storend dat je niet meer een longpress kan doen op openstaande apps je multitask drawer. Voorheen kreeg je dan App Info. Dat gebruikte ik steeds om apps te force closen die ik niet wilde laten openstaan op de achtergrond. Nu moet je via de settings gaan en die app gaan zoeken, nogal omslachtig en tijdrovend. Iemand hier een andere manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Slammz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:01:
Ik vind het behoorlijk storend dat je niet meer een longpress kan doen op openstaande apps je multitask drawer. Voorheen kreeg je dan App Info. Dat gebruikte ik steeds om apps te force closen die ik niet wilde laten openstaan op de achtergrond. Nu moet je via de settings gaan en die app gaan zoeken, nogal omslachtig en tijdrovend. Iemand hier een andere manier voor?
Longclick werkt hier gewoon. Je krijgt dan de app te zien en kan rechts op een informatie icoontje klikken waar je naar de notificaties gaat van de geselecteerde app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
MatthiasDS schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:01:
[...]

Dat had ik ook voor. Je hebt waarschijnlijk eerst al je winusb.inf in windows moeten aanpassen om de driver te kunnen installeren?
Het probleem is dat je hardware ID in recovery gewijzigd is, en de driver dus niet meer geïnstalleerd is. Eventjes terug dezelfde procedure volgen met de nieuwe hardware ID, controleren met "adb devices" of je toestel terug gezien wordt door adb en vervolgens zal je de update kunnen pushen naar je toestel.
Nee ik had de standaard Google usb driver. Daar werkt het mee totdat ik de OTA wil laden.
Ik had een winsub.inf van internet gehaald voor een N5 en deze werkte niet. Wat moet ik nu doen?

Liefst in stappen ik ben een gigantische noob op dit gebied |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
disweb schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:03:
[...]

Longclick werkt hier gewoon. Je krijgt dan de app te zien en kan rechts op een informatie icoontje klikken waar je naar de notificaties gaat van de geselecteerde app!
Dat is alleen in de lockscreen niet in de multitask window bij mij. En die notifcaties heb ik niks aan, ik moet bij de app info uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:13
Greenify - Heeft wel root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Slammz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:05:
[...]

Dat is alleen in de lockscreen niet in de multitask window bij mij. En die notifcaties heb ik niks aan, ik moet bij de app info uitkomen.
Ah ik zie het inderdaad. Excuus! Swipen in je multitask window werkt volgens mij ook om hem af te sluiten. En anders idd Greenify! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 16:05
Jullie weten wel dat dit eigenlijk bijna geen zin heeft? De nexus 5 heeft 2GB aan ram en reguleerd zelf het ram gebruik. Je kunt apps wel uitzetten met greenify maar het kost dus elke keer dat je die app daarna weer opstart extra processorkracht.

De enige reden waarom greenify handig is zijn apps die de accu op de achtergrond helemaal leeg trekken. Bijvoorbeeld de youtube app van een paar weken terug. Verder moet je de apps gewoon met rust laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 08:56
Je moet in de "overview" het icoon van de applicatie vasthouden. Na ongeveer 2 seconden kom je automatisch daaruit waar je wezen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
LostinFFM schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:08:
[...]

Je moet in de "overview" het icoon van de applicatie vasthouden. Na ongeveer 2 seconden kom je automatisch daaruit waar je wezen wil.
Dat antwoord vond ik ook al via een google search net, alleen dat werkt niet bij mij :?

/Edit

Het werkt wel in de gewone app overview inderdaad, dat was altijd al zo. Is wel sneller dan via settings gaan maar nog steeds niet zo handig als eerst, direct in dat multitask gedeelte. Zal er maar aan moeten wennen.

[ Voor 24% gewijzigd door Slammz op 14-11-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Slammz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:10:
[...]

Dat antwoord vond ik ook al via een google search net, alleen dat werkt niet bij mij :?
Net getest, werkt hier prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
Slammz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:10:
[...]

Letterlijk op het icoontje aan de linker kant van de balk. :?

Zal moeten zoeken of daar opties voor zijn om dat aan/uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iestyn99 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 23:22:
Ben ik nou de enige die niet kan SMSen na de update naar 5.0?
Zelfde hier. Kan wel ontvangen maar niet versturen. Bellen/internetten gaat wel goed. Heb vodafone 4g abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Dubrillion schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:05:
[...]

Nee ik had de standaard Google usb driver. Daar werkt het mee totdat ik de OTA wil laden.
Ik had een winsub.inf van internet gehaald voor een N5 en deze werkte niet. Wat moet ik nu doen?

Liefst in stappen ik ben een gigantische noob op dit gebied |:(
1. Ga naar je apparaatbeheer
2. Rechterklik op je Nexus 5, kies "eigenschappen"
3. Ga naar tab "details", kies als property "hardware IDs", kopieer de korte string die je ziet
4. Open android_winusb.inf in je Google USB Driver map
5. Zowel in [Google.NTx86] als in [Google.NTamd64] plak je volgende lijnen (zonder de strepen boven- en onderaan natuurlijk - en voor de duidelijkheid: vervang GEKOPIEERDESTRING door wat je in 3. gekopieerd hebt)):
-----------------------------------
;Google Nexus 5
%CompositeAdbInterface% = USB_Install, GEKOPIEERDESTRING
6. sla android_winusb.inf op (kan zijn dat je dit eerst op je desktop moet opslaan oid omdat je geen rechten hebt om te schrijven vanuit notepad - en kopieer de file daarna gewoon terug naar zijn locatie)
7. terug naar apparaatbeheer, rechterklik op nexus 5, update driver
8. kies "zoek op mijn computer" (oid - ik heb een Engelse windows)
9. kies "browse", duidt de map aan van de Google USB driver, installeer driver

Driver zou moeten installeren en adb devices zou moeten lukken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
LostinFFM schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:14:
[...]

Letterlijk op het icoontje aan de linker kant van de balk. :?

Zal moeten zoeken of daar opties voor zijn om dat aan/uit te schakelen.
Even voor de goede orde.

Je hebt het dus echt over het icoontje op de linkerkant van de balk zoals in het onderstaande (rechterkant) plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.pcadvisor.co.uk/cmsdata/features/3528441/Android-L-screenshots-Apps-Multitasking_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 20:05
Ik heb een vraag, nog losstaand van de nieuwe Android L update; sinds ik mijn Nexus 5 heb (tweedehands), komt het vaak voor dat tijdens telefoongesprekken de persoon aan de andere kant van de lijn mij niet kan horen. Ik krijg dan te horen dat het klinkt alsof ik onder water zit. Na wat zoekwerk op internet kom ik erachter dat ik in elk geval niet de enige ben, maar dat er nog geen fix voor is (behalve de bovenste microfoon afdekken, een headset gebruiken of gewoon niet meer bellen :') )

Hebben mensen hier last gehad van die bug, en is dat misschien eindelijk opgelost in Android L?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
Slammz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:21:
[...]

Even voor de goede orde.

Je hebt het dus echt over het icoontje op de linkerkant van de balk zoals in het onderstaande (rechterkant) plaatje.
[afbeelding]
Precies.
Bij mij opent zich dan de app info.

/edit typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:49
HotFix schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:27:
Ik heb een vraag, nog losstaand van de nieuwe Android L update; sinds ik mijn Nexus 5 heb (tweedehands), komt het vaak voor dat tijdens telefoongesprekken de persoon aan de andere kant van de lijn mij niet kan horen. Ik krijg dan te horen dat het klinkt alsof ik onder water zit. Na wat zoekwerk op internet kom ik erachter dat ik in elk geval niet de enige ben, maar dat er nog geen fix voor is (behalve de bovenste microfoon afdekken, een headset gebruiken of gewoon niet meer bellen :') )

Hebben mensen hier last gehad van die bug, en is dat misschien eindelijk opgelost in Android L?
Heb je nog garantie op het toestel? Zo ja, dan kan je deze aanmelden voor garantie, het betreft namelijk een helaas vaak voorkomend probleem.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
LostinFFM schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:27:
[...]

Precies.

/edit typo
:? Bij mij doet hij helemaal niks, al heb ik me vinger er 10 seconden op. Wtf is dat voor iets raars dan, of ik ben een enorme josti dat ik iets verkeerd doe. Heb jij Lollipop via de OTA of OTA sideload of via google's image geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Overigens mensen die problemen hebben met OpenVPN die blijft staan op wachten op server? Hier met alle servers problemen i.c.m. Android 5.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:21
-Bas schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:58:
[...]

Voor busybox zul je nog even moeten wachten ;)
Wugfresh heeft een nieuwe toolkit 1.9.4 https://plus.google.com/113329792100896065459/posts
Nu is het wel mogelijk om te rooten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
LostinFFM schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:27:
[...]

Precies.

/edit typo
Voor de bevestiging: hier dus ook. Interessant, wist ik nog niet :)
Bijkomend: na longpress op een notification kan je door op "i" te duwen naar de notificatie-instellingen van een app (voor blokkeren van notificaties of net instellen als prioritair).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:11

Nakebod

Nope.

bardi-1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:30:
Overigens mensen die problemen hebben met OpenVPN die blijft staan op wachten op server? Hier met alle servers problemen i.c.m. Android 5.
Nope, connect zonder problemen. En werkt ook nog.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
Slammz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:30:
[...]

:? Bij mij doet hij helemaal niks, al heb ik me vinger er 10 seconden op. Wtf is dat voor iets raars dan, of ik ben een enorme josti dat ik iets verkeerd doe. Heb jij Lollipop via de OTA of OTA sideload of via google's image geflashed?
Volledig van scratch af aan begonnen. Factory image gedownload en alle componenten via fastboot flash geflashed.
Tevens de userdata en cache image files meegepakt om zeker schoon te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
LostinFFM schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:33:
[...]

Volledig van scratch af aan begonnen. Factory image gedownload en alle componenten via fastboot flash geflashed.
Tevens de userdata en cache image files meegepakt om zeker schoon te zijn.
Hmm ok, ik heb het via de Nexus Root Toolkit van Wugfresh gedaan, maar lijkt me sterk dat daar een verschil zoals dit zich in zal uiten.

Zijn er meer mensen die dit even kunnen checken of het wel of niet werkt? En met name mensen die ook de Wugfresh Nexus Root Toolkit hebben geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Nakebod schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:32:
[...]

Nope, connect zonder problemen. En werkt ook nog.
Vaag, heb zelfs me config opnieuw geëxporteerd van de servers en getest, op Windows OpenVPN cilent werkt het wel normaal.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
MatthiasDS schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:19:
[...]

1. Ga naar je apparaatbeheer
2. Rechterklik op je Nexus 5, kies "eigenschappen"
3. Ga naar tab "details", kies als property "hardware IDs", kopieer de korte string die je ziet
4. Open android_winusb.inf in je Google USB Driver map
5. Zowel in [Google.NTx86] als in [Google.NTamd64] plak je volgende lijnen (zonder de strepen boven- en onderaan natuurlijk - en voor de duidelijkheid: vervang GEKOPIEERDESTRING door wat je in 3. gekopieerd hebt)):
;Google Nexus 5
%CompositeAdbInterface% = USB_Install, GEKOPIEERDESTRING
6. sla android_winusb.inf op (kan zijn dat je dit eerst op je desktop moet opslaan oid omdat je geen rechten hebt om te schrijven vanuit notepad - en kopieer de file daarna gewoon terug naar zijn locatie)
7. terug naar apparaatbeheer, rechterklik op nexus 5, update driver
8. kies "zoek op mijn computer" (oid - ik heb een Engelse windows)
9. kies "browse", duidt de map aan van de Google USB driver, installeer driver

Driver zou moeten installeren en adb devices zou moeten lukken nu.
Ik heb alles gedaan wat je zei. Nu geeft ie aan dan ie ADB drivers heeft gevonden en ik dus niet kan bijwerken. Dus hij doet het nog steeds niet |:(
Device staat in sideload menu. Heb de hardware IDs gekopieerd terwijl die in deze ''staat'' is en nog doet ie het niet :-(

[ Voor 4% gewijzigd door Dubrillion op 14-11-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Slammz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:36:
[...]

Hmm ok, ik heb het via de Nexus Root Toolkit van Wugfresh gedaan, maar lijkt me sterk dat daar een verschil zoals dit zich in zal uiten.

Zijn er meer mensen die dit even kunnen checken of het wel of niet werkt? En met name mensen die ook de Wugfresh Nexus Root Toolkit hebben geflashed.
Werkt hier gewoon en heb via Wugfresh geflashed! Misschien even rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Dubrillion schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:38:
[...]

Ik heb alles gedaan wat je zei. Nu geeft ie aan dan ie ADB drivers heeft gevonden en ik dus niet kan bijwerken.
Wie geeft precies wat aan?
Is het tijdens de driver installatie dat er in windows een foutmelding komt? Welke foutmelding precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
MatthiasDS schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:40:
[...]

Wie geeft precies wat aan?
Is het tijdens de driver installatie dat er in windows een foutmelding komt? Welke foutmelding precies?
Ja tijdens de driver installatie geeft Windows een foutmelding

er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het stuurprogramma te installeren.

Android Composite ADB Interface

De hash voor het bestand is niet aanwezig in het opgegeven catalogusbestand. Het bestand is waarschijnlijk beschadigd of er is mee geknoeid.

[ Voor 5% gewijzigd door Dubrillion op 14-11-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Dubrillion schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:42:
[...]

er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het stuurprogramma te installeren.

Android Composite ADB Interface

De hash voor het bestand is niet aanwezig in het opgegeven catalogusbestand. Het bestand is waarschijnlijk beschadigd of er is mee geknoeid.
OK, dat dacht ik al.
Doe dan dit in apparaatbeheer:

Right click on Nexus 5, and then click Update Driver Software.
Select Browse my computer for driver software.
Click Let me pick from a list of device drivers on my computer.
Choose Android Device and then Next.
Choose Manufacture: Google and then model: Android Composite ADB

^^ bovenstaande is dus voor Engelse versies dus je moet gewoon de equivalente Nederlandse zaken vinden. "Android Device" was voor mij "Android Phone".

Normaal gezien is dit (echt! :) ) de laatste stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
disweb schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:39:
[...]

Werkt hier gewoon en heb via Wugfresh geflashed! Misschien even rebooten?
Reboot gedaan, geen effect. Ik probeer nu een Factory Reset vanuit android zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slammz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:36:
[...]

Bij mij werkt dit ook niet, heb het niet via de toolkit geflashed maar 'gewoon' via adb/fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
DE LAATSTE STAP WERKT :D. Hij is hem nu aan het zenden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
ik blijf mijn N5 maar niet zien bij het commando : ADB devices

Zit in recovery mode, en SDK herstart, kabel eruit/erin, maar zonder resultaat.

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:56:

Wat te doen?
Zijn je drivers goed geïnstalleerd?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:56:

Wat te doen?
Zie mijn replies op Dubrillion. Vermoedelijk identiek hetzelfde geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Dubrillion schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:55:
DE LAATSTE STAP WERKT :D. Hij is hem nu aan het zenden :D
Ff een tasje koffie halen en rustig afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
MatthiasDS schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:45:
[...]

OK, dat dacht ik al.
Doe dan dit in apparaatbeheer:

Right click on Nexus 5, and then click Update Driver Software.
Select Browse my computer for driver software.
Click Let me pick from a list of device drivers on my computer.
Choose Android Device and then Next.
Choose Manufacture: Google and then model: Android Composite ADB

^^ bovenstaande is dus voor Engelse versies dus je moet gewoon de equivalente Nederlandse zaken vinden. "Android Device" was voor mij "Android Phone".

Normaal gezien is dit (echt! :) ) de laatste stap.
"android device" heb ik er niet tussen staan...heb de engelse versie van windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:01:
[...]

"android device" heb ik er niet tussen staan...heb de engelse versie van windows 8.1
Bij mij op Win 8.1 heette hij "Nexus 5 "

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock95
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 08:43
C:\>abd device
'abd' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:00
Ik heb sinds de update naar 5.0 last van een ontzettende batterydrain. Ik haal maar 6-7 uur op een volle accu terwijl ik de telefoon bijna niet gebruik. De grootverbruiker is volgens mijn telefoon de Google Play-services. Iemnd enig idee wat hier de oorzaak van is? Of moet de accu zich na de update opnieuw calibereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
bardi-1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:02:
[...]

Bij mij op Win 8.1 heette hij "Nexus 5 "
Ook nexus 5 staat niet de lijst om als device toe te voegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
[...]

Je moet eerst doen wat in deze post staat: MatthiasDS in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Pas hierna, als de driver installatie niet werkt, volg je wat in bovenstaande post staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
wouter212 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:05:

iemand?
adb locatie aan je path toevoegen of naar de juiste folder bladeren.

c:\program files (x86)\Android\Android-sdk\platform-tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
wouter212 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:05:

iemand?
Ga naar de map waar je de Android SDK hebt geinstalleerd. Submap is Platform-Tools. Daarin vind je adb (niet "abd"!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
MatthiasDS schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:06:
[...]

Je moet eerst doen wat in deze post staat: MatthiasDS in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Pas hierna, als de driver installatie niet werkt, volg je wat in bovenstaande post staat.
nexus 5 word unknown device nog weergegeven. Dus heb geen tab "eigenschappen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
Slammz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:52:
[...]

Reboot gedaan, geen effect. Ik probeer nu een Factory Reset vanuit android zelf.
Ik heb het probleem gevonden! Wellicht handig voor andere.

Heb factory reset gedaan, wederom geen effect. Wat blijkt, die functie werkt (bij mij althans) alleen als je ook de developer options aan hebt gezet door x-aantal keer op het build number te tappen.

Je moet er maar achterkomen. Hij werkt nu dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Gisteren had ik nog twijfels over project Volta binnen Android L. Vannacht de telefoon aan de oplader gehad en nu nog 68% over.

68% met 2 uur 7 min...

Ziet erg erg goed uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Jongens jullie zijn helden. Hopelijk kan ik nu voortaan zonder problemen de OTA doorsturen als hij online komt ipv wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 00:42

Tags NL

Harmful or Harmless?

X2X2X schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:05:
Ik heb sinds de update naar 5.0 last van een ontzettende batterydrain. Ik haal maar 6-7 uur op een volle accu terwijl ik de telefoon bijna niet gebruik. De grootverbruiker is volgens mijn telefoon de Google Play-services. Iemnd enig idee wat hier de oorzaak van is? Of moet de accu zich na de update opnieuw calibereren?
Ik zet in de Play Store onder Settings de auto-update apps altijd uit, dat hielp (bij vorige versies) met de drain wel

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:08:
[...]

nexus 5 word unknown device nog weergegeven. Dus heb geen tab "eigenschappen"
Even terugkeren, voor de zekerheid:
- je hebt je toestel in normale modus aan je PC gehangen
- je hebt met adb reboot bootloader het toestel doen herstarten
- je zit nu in de stock recovery mode en adb geeft niets meer

Klopt dit?
En dus als je nu rechterklikt op dat unknown device kan je geen properties oid weergeven van het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:11:
[...]

Ik zet in de Play Store onder Settings de auto-update apps altijd uit, dat hielp (bij vorige versies) met de drain wel
Soms helpt inloggen bij google+ ook. Daarna hem gewoon helemaal uitschakelen als je het niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
-Bas schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:13:
[...]

Soms helpt inloggen bij google+ ook. Daarna hem gewoon helemaal uitschakelen als je het niet gebruikt.
En hoe zet je hem helemaal uit ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
[...]

Weet niet of dit nu precies het probleem is, maar denk er wel aan dat je bij windows 8(.1) de signed driver check uit moet zetten om het gemodificeerde usb.inf bestand te kunnen gebruiken. Zie deze how-to

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:00
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:11:
[...]

Bedankt voor de tip, hoewel het me sterk lijkt dat alleen de auto updates uitzetten de batterijduur verviervoudigd naar de 24-26 uur die ik eerst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ben inmiddels weer wat verder en volg deze procedure : http://www.droid-life.com...-root-or-custom-recovery/

Bij mij heet het lollipop-bestand
kan deze .tar extensie aanhouden of moet ik dit bestand uitpakken? in bovenstaande stappen-volgorde word nl. over een .zip gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Dubrillion schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:14:
[...]

En hoe zet je hem helemaal uit ? O-)
Instellingen -> apps -> alles -> google+ aanklikken en uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Redinox schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:18:
[...]

Weet niet of dit nu precies het probleem is, maar denk er wel aan dat je bij windows 8(.1) de signed driver check uit moet zetten om het gemodificeerde usb.inf bestand te kunnen gebruiken. Zie deze how-to
Hoeft niet, dit werkt zonder te moeten restarten: MatthiasDS in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
nog een vraag, bij ADB devices krijg ik mijn device nu in de lijst te staan.
Echter staat er achter : unauthorized

Is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:47

kaanmijo

Picobello B.V.

pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:22:
nog een vraag, bij ADB devices krijg ik mijn device nu in de lijst te staan.
Echter staat er achter : unauthorized

Is dat een probleem?
Dan moet je even op je Nexus op accepteer drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
kaanmijo schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:23:
[...]

Dan moet je even op je Nexus op accepteer drukken :)
check!

wat moet ik met onderstaande?

Bij mij heet het lollipop-bestand hammerhead-lrx21o-factory-01315e08.tar
kan deze .tar extensie aanhouden of moet ik dit bestand uitpakken? in bovenstaande stappen-volgorde word nl. over een .zip gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:25:
[...]
Ben je er zeker van dat je de OTA hebt en niet de factory image?
OTA vind je hier: http://www.droid-life.com...ta-update-nexus-5-7-10-4/

[ Voor 4% gewijzigd door MatthiasDS op 14-11-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
Hmm, typisch. Dan heb ik of iets verkeerds gedaan, of het is iets specifieks voor mijn W8.1 installatie, want ik heb bovenstaande ook geprobeerd zonder succes. Enige oplossing voor mij was dus het uitzetten van de enforce signed drivers setting.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

[...]

Uitpakken met bijvoorbeeld 7-Zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Redinox schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:27:
[...]

Hmm, typisch. Dan heb ik of iets verkeerds gedaan, of het is iets specifieks voor mijn W8.1 installatie, want ik heb bovenstaande ook geprobeerd zonder succes. Enige oplossing voor mij was dus het uitzetten van de enforce signed drivers setting.
Ik heb dit gisteravond nog gedaan op mijn 8.1. Merk wel op dat je het specifiek op die manier moet doen: de map van je driver aanduiden en op die manier proberen installeren lukt niet, dan geeft hij inderdaad melding van ontbrekende/foute hash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
[...]

check!

wat moet ik met onderstaande?

LRX21O is de factory image, niet de OTA update.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Laatst online: 11-10 13:36

Barbas

Gallego!

De OTA update is er toch nog niet, alleen de factory image toch?

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:02

skate master

Autodesk Educator Expert

Resteleiro schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:32:
De OTA update is er toch nog niet, alleen de factory image toch?
De OTA update kun je hier vinden : http://www.droid-life.com...ta-update-nexus-5-7-10-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
klopt juiste zit gevonden.
Ik zit nu aan het einde van de procedure waar ik tegen het volgende aanloop:

C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools>adb sid
rom-KTU84P.c1a33561.zip"
loading: 'LRX21O-from-KTU84P.c1a33561.zip'
error: device not found

op het moment dat ik installatie wil starten, is mijn N5 niet meer verbonden lijkt het. Ik hoor ook vlak daarvoor het windows-geluids dat mijn N5 word gedisconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Nice, thanks!
Wat is het verschil tussen de OTA en de factory image?

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Resteleiro schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:40:
Nice, thanks!
Wat is het verschil tussen de OTA en de factory image?
OTA is update van huidige 4.4 versie en factory image is complete wipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik heb alle posts doorgelezen sinds de update is uitgekomen maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. Momenteel heb ik een geroote, unlockte N5 die ik wil flashen met Lollipop. Ik heb de factory image en de OTA update allebei gedownload.

Moet ik nu adb sideload of adb fastboot gebruiken als ik mijn userdata wil behouden? Root moet ik daarna zelf nog installeren neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:21
Davith78 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:41:
Ik heb alle posts doorgelezen sinds de update is uitgekomen maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. Momenteel heb ik een geroote, unlockte N5 die ik wil flashen met Lollipop. Ik heb de factory image en de OTA update allebei gedownload.

Moet ik nu adb sideload of adb fastboot gebruiken als ik mijn userdata wil behouden? Root moet ik daarna zelf nog installeren neem ik aan.
of wugfresh gebruiken, in 3 kliks klaar (indien je drivers ok zijn)
data wel weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:41:
[...]

OTA is update van huidige 4.4 versie en factory image is complete wipe
Och zo, ik begrijp het. Thanks voor de verduidelijking.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:40:
klopt juiste zit gevonden.
Ik zit nu aan het einde van de procedure waar ik tegen het volgende aanloop:

C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools>adb sid
rom-KTU84P.c1a33561.zip"
loading: 'LRX21O-from-KTU84P.c1a33561.zip'
error: device not found

op het moment dat ik installatie wil starten, is mijn N5 niet meer verbonden lijkt het. Ik hoor ook vlak daarvoor het windows-geluids dat mijn N5 word gedisconnect.
Herhaling van zetten :) In stock recovery heeft je device een ander hardwareID en moet je de usb.inf wederom aanpassen.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
bardi-1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:30:
Welke OpenVPN app gebruik je? Zijn verschillende he. Ik gebruik die van Arne Schwabe en niet de 'officiële' OpenVPN Connect. Schijnt zelfs al goed te werken op 64-bit Lollipop.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
gertvdijk schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:50:
[...]

Welke OpenVPN app gebruik je? Zijn verschillende he. Ik gebruik die van Arne Schwabe en niet de 'officiële' OpenVPN Connect. Schijnt zelfs al goed te werken op 64-bit Lollipop.
Originele OpenVPN Connect App https://play.google.com/s...ls?id=net.openvpn.openvpn

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:13
Met de originele OpenVPN app lukt het goed om naar mijn thuis server te connecten. Via de betaalde VPN verbinding die ik heb, lukt het niet om verbinding te maken. Denk dat die app een update moet krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Dacuuu schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:23:
[...]

Met de originele OpenVPN app lukt het goed om naar mijn thuis server te connecten. Via de betaalde VPN verbinding die ik heb, lukt het niet om verbinding te maken. Denk dat die app een update moet krijgen..
Heb wel privé VPN maar alle servers(en Synology NAS) met betaalde certificaten.
Wachten op een update dan maar..

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
Daar heb ik zoveel gelazer mee gehad, vol met knullige bugs als je ook maar iets afweek van een standaardconfiguratie... :X
Probeer gewoon die van Arne Schwabe, dat was de semi-officiële tot die crappy Connect app uitkwam.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ik merk dat ik problemen heb met synchroniseren van verschillende exchange-mailboxen met android lollipop.
Mensen die dit herkennen en een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:46:
ik merk dat ik problemen heb met synchroniseren van verschillende exchange-mailboxen met android lollipop.
Mensen die dit herkennen en een oplossing hebben?
Wat voor problemen zo al? En hoe staan je accounts ingesteld? Binnen de Gmail app of een andere?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
gertvdijk schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:41:
[...]

Daar heb ik zoveel gelazer mee gehad, vol met knullige bugs als je ook maar iets afweek van een standaardconfiguratie... :X
Probeer gewoon die van Arne Schwabe, dat was de semi-officiële tot die crappy Connect app uitkwam.
Zo eens even proberen, thanks!

Edit: Werkt! :)

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
bardi-1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:09:
[...]

Wat voor problemen zo al? En hoe staan je accounts ingesteld? Binnen de Gmail app of een andere?
"kan geen verbinding maken met server"
Heb van alles geprobeerd.

Probeer het vanuit de gmail-app

Voor de upgrade naar lollipop geen enkel probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:19:
[...]

"kan geen verbinding maken met server"
Heb van alles geprobeerd.

Probeer het vanuit de gmail-app

Voor de upgrade naar lollipop geen enkel probleem..
Kan je een screenshot sturen of hier posten van de instellingen pagina wanneer je het die melding krijgt.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 08:35
Hey, ik wil ook Android 5.0 er op zetten, het enigste wat ik wil doen is WhatsApp back uppen, de rest maakt voor mij niet veel uit. Alleen als ik het mapje probeer te kopieren naar mijn harde schijf krijg ik de hele tijd de melding dat er een onverwachte fout is opgetreden.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
bardi-1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:22:
[...]

Kan je een screenshot sturen of hier posten van de instellingen pagina wanneer je het die melding krijgt.
Heb ook mijn account weggegooid, herstart, getest met en wifi.

Melding :
Is niet voltooid
--> Kan geen verbinding met de server maken (heb een ping test gedaan, maar is geen bereikbaar)

instellingen :

gebruikersnaam : domain\user
wachtwoord : xxxx

server : mail.domein.nl
port : 443

beveiligingstype : ssl/tls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mr. Jummy schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:25:
Hey, ik wil ook Android 5.0 er op zetten, het enigste wat ik wil doen is WhatsApp back uppen, de rest maakt voor mij niet veel uit. Alleen als ik het mapje probeer te kopieren naar mijn harde schijf krijg ik de hele tijd de melding dat er een onverwachte fout is opgetreden.
Stop WhatsApp op je telefoon, via Instellingen > apps > enz. Volgens mij lukt het dan wel.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:26:
[...]

Heb ook mijn account weggegooid, herstart, getest met en wifi.

Melding :
Is niet voltooid
--> Kan geen verbinding met de server maken (heb een ping test gedaan, maar is geen bereikbaar)

instellingen :

gebruikersnaam : domain\user
wachtwoord : xxxx

server : mail.domein.nl
port : 443

beveiligingstype : ssl/tls
Zijn de certificaten op de server waar je naartoe connect betrouwbaar? Als je alle certificaten wilt accepteren zet je 'beveiligingstype: SLL/TLS (Alle certificaten accepteren)' Test is of dit je probleem verhelpt.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
bardi-1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:31:
[...]

Zijn de certificaten op de server waar je naartoe connect betrouwbaar? Als je alle certificaten wilt accepteren zet je 'beveiligingstype: SLL/TLS (Alle certificaten accepteren)' Test is of dit je probleem verhelpt.
had ik al geprobeerd. Levert niks op.
Op de webmail kan ik zien dat het certificaat gewoon betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:34:
[...]

had ik al geprobeerd. Levert niks op.
Op de webmail kan ik zien dat het certificaat gewoon betrouwbaar is.
Vreemd, lijkt er misschien toch iets mis te gaan, server adres goed? Domein met hoofdletters?
Bij mij werkt het wel met 3 verschillende accounts, 2 accounts met self signed certificaten dus moet die instelling voor SSL/TLS aanpassen en 1 Office 365 exchange.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb met een andere app op mijn n5 geprobeerd (boomering) --> zelfde probleem.

Wanneer ik mijn account probeer vanaf een nexus 7 tablet --> geen probleem.

Er gaat dus iets mis op mijn lollipop N5...

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:48:
Ik heb met een andere app op mijn n5 geprobeerd (boomering) --> zelfde probleem.

Wanneer ik mijn account probeer vanaf een nexus 7 tablet --> geen probleem.

Er gaat dus iets mis op mijn lollipop N5...

Iemand een suggestie?
Back-up maken, clean install doen en meteen testen of het werkt? Als dat goed gaat data e.d. terug zetten.

AdGuard Home

Pagina: 1 ... 85 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.