Zo dat is vlugRednas_N schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:31:
Net mijn OTA update binnen!Downloaden ging lekker snel, heb er de hele dag op gewacht..
Hier lijkt de batterij sneller leeg te gaan met gebruik van de telefoon. Zeg dit erg voorzichtig want het is de 1e ontlading met lollipop. Telefoon word ook iets warmer als normaal. We gaan het gewoon zien. De toekomst zal het leren
Ik krijg een missing system.img error grrr. FF proberen handmatig te installeren, lukt dat ook niet dan weer 4.4.4 op.
Vanmiddag handmatig de factory image op mijn Nexus gezet met behoud van alle data. Werkt prima. Nexus was geroot, unlocked en had een custom recovery.
Wat ik heb gedaan:
Na de reboot ging mijn telefoon 157 apps updaten en binnen 10 minuten had ik Lollipop met al mijn apps en userdata nog op zijn plek door de userdata niet te flashen:
fastboot flash userdata userdata.img <- die dus niet uitvoeren.
Uitgebreide beschrijving hier.
missing system.img
Wat ik heb gedaan:
- download android SDK
- download Nexus 5 factory image
- hammerhead-lrx21o-factory-01315e08.tgz helemaal uitpakken
- image-hammerhead-krt16m.zip in de folder die je net hebt gekregen ook uitpakken
- installeer SDK + USB driver
- voeg pad naar adb.exe ( Platform Tools in SDK folder) aan environment path windows
- zet USB debugging aan in de telefoon
- start een shell in de folder met daarin de Nexus 5 images
- gebruik de volgende commando's
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| adb reload bootloader fastboot flash bootloader <bootloader file name here>.img fastboot flash radio <radio file name here>.img fastboot reboot-bootloader fastboot flash recovery recovery.img fastboot flash boot boot.img fastboot flash system system.img fastboot flash cache cache.img fastboot reboot |
Na de reboot ging mijn telefoon 157 apps updaten en binnen 10 minuten had ik Lollipop met al mijn apps en userdata nog op zijn plek door de userdata niet te flashen:
missing system.img
[ Voor 5% gewijzigd door GA!S op 13-11-2014 21:43 ]
de betaler vervuilt
Werkt deze manier ook voor een locked nexus 5?GA!S schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:05:
Vanmiddag handmatig de factory image op mijn Nexus gezet met behoud van alle data. Werkt prima. Nexus was geroot, unlocked en had een custom recovery.
Wat ik heb gedaan:
- download android SDK
- image-hammerhead-krt16m.zip in de folder die je net hebt gekregen ook uitpakken
- voeg pad naar adb.exe ( Platform Tools in SDK folder) aan environment path windows
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 adb reload bootloader fastboot flash bootloader bootloader.img fastboot flash radio radio.img fastboot reboot-bootloader fastboot flash recovery recovery.img fastboot flash boot boot.img fastboot flash system system.img fastboot flash cache cache.img fastboot reboot
missing system.img
Als je na de adb regel even dit doet welHoolz schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:09:
[...]
Werkt deze manier ook voor een locked nexus 5?
code:
1
| fastboot oem unlock |
Let wel, het unlocken van je nexus 5 wiped all je data! dus wil je je data niet kwijt en je nexus is locked dan zal je moeten wachten op de OTA. Ik ben zelf nog geen manier tegen gekomen om de nexus handmatig te flashen zonder dat deze unlocked is.br men schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:10:
[...]
Als je na de adb regel even dit doet wel
code:
1 fastboot oem unlock
Ik kan je wel aanraden je nexus te unlocken, al is het maar om dit probleem in de toekomst niet meer te hebben
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
Super! Een probleem bij mij, de bootloader en radio img hadden een ander naam dus dat moest ik hernoemen.GA!S schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:05:
Wat ik heb gedaan:
- download android SDK
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 adb reload bootloader fastboot flash bootloader bootloader.img fastboot flash radio radio.img fastboot reboot-bootloader fastboot flash recovery recovery.img fastboot flash boot boot.img fastboot flash system system.img fastboot flash cache cache.img fastboot reboot
missing system.img
Net handmatig geupdate naar Lollipop. In 1e instantie erg wennen aan het nieuwe notificatiecentrum. Ook de lichte kleuren en de stock keyboard moet ik erg aan wennen. Heb ook het gevoel dat Lollipop net wat minder soepel draait dan Kitkat. Kan ook door de animatie komen. Al met al erg wennen nog.
Mejor así
Heb je root? Indien ja hoe heb heb je dit verkregenResteleiro schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:21:
Net handmatig geupdate naar Lollipop. In 1e instantie erg wennen aan het nieuwe notificatiecentrum. Ook de lichte kleuren en de stock keyboard moet ik erg aan wennen. Heb ook het gevoel dat Lollipop net wat minder soepel draait dan Kitkat. Kan ook door de animatie komen. Al met al erg wennen nog.
Heb ook android L erop staan. Als je TWRP erop flasht kan je gewoon superuser bestandje flashen dan heb je direct weer root. Tenminste dat was bij deze rom wel zopielle007 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:23:
[...]
Heb je root? Indien ja hoe heb heb je dit verkregen
http://download.chainfire...v2.19.zip?retrieve_file=1
[ Voor 10% gewijzigd door -Bas op 13-11-2014 21:24 ]
Wanneer ik wugfresh open, en root, de stappen volg krijg ik geen root hoor. superuser meld er is geen SU binary geinstalleerd-Bas schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:24:
[...]
Heb ook android L erop staan. Als je TWRP erop flasht kan je gewoon superuser bestandje flashen dan heb je direct weer root. Tenminste dat was bij deze rom wel zo![]()
Nope, alleen unlocked. Ik heb deze stappen gevolgd.pielle007 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:23:
[...]
Heb je root? Indien ja hoe heb heb je dit verkregen
Mejor así
(boot loader is unlocked uiteraard)-Bas schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:24:
[...]
Heb ook android L erop staan. Als je TWRP erop flasht kan je gewoon superuser bestandje flashen dan heb je direct weer root. Tenminste dat was bij deze rom wel zo![]()
Heb geflashed, maar krijg zelfde melding na t starten there is no SU binary installed??
wat moet ik doen?
[ Voor 3% gewijzigd door pielle007 op 13-11-2014 21:36 ]
Aangepast:October schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:16:
[...]
Super! Een probleem bij mij, de bootloader en radio img hadden een ander naam dus dat moest ik hernoemen.
fastboot flash bootloader <bootloader file name here>.img
fastboot flash radio <radio file name here>.img
de betaler vervuilt
http://forum.xda-develope...post56723308#post56723308pielle007 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:35:
[...]
(boot loader is unlocked uiteraard)
Heb geflashed, maar krijg zelfde melding na t starten there is no SU binary installed??
wat moet ik doen?
Ziet er naar uit dat hij nog geen root optie heeft gevonden. Ikzelf heb een custom rom gebasseerd op android 5.0 (laatste build van gisteren) daar kon ik wel gewoon direct rooten.
Franco has solid N5 Kernel which supports SuperSU flash:
https://plus.google.com/+...nco1990/posts/ECQgD6x4yjD
So with NRT you could use Advanced Utilities > Flash (Permanent) 'Boot' button and flash his boot.img
Then use "Any Build" mode to "Root" your device.
In the toolkit options menu enable "update to beta versions of SuperSU to get the latest beta su for L"
{{ WugFresh }}
[ Voor 25% gewijzigd door -Bas op 13-11-2014 21:48 ]
aangezien LightFlow brak werkt met Android 5 ben ik benieuwd hoe jullie de notificatie led aan de gang krijgen bij een gemiste oproep of tijdens het laden.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Wat betekent dit concreet? afwachten totdat SU en busybox geupdate zijn?-Bas schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:46:
[...]
http://forum.xda-develope...post56723308#post56723308
Ziet er naar uit dat hij nog geen root optie heeft gevonden. Ikzelf heb een custom rom gebasseerd op android 5.0 (laatste build van gisteren) daar kon ik wel gewoon direct rooten.
Franco has solid N5 Kernel which supports SuperSU flash:
https://plus.google.com/+...nco1990/posts/ECQgD6x4yjD
So with NRT you could use Advanced Utilities > Flash (Permanent) 'Boot' button and flash his boot.img
Then use "Any Build" mode to "Root" your device.
In the toolkit options menu enable "update to beta versions of SuperSU to get the latest beta su for L"
{{ WugFresh }}
Is het niet
code:
1
| adb reboot-bootloader |
Met andere woorden:pielle007 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:54:
[...]
Wat betekent dit concreet? afwachten totdat SU en busybox geupdate zijn?
Flash kernel van Franco -> flash SU
Voor busybox zul je nog even moeten wachten
Ik heb m'n telefoon aan m'n pc hangen, adb drivers zijn geinstalleerd, usb drivers zijn geinstalleerd, telefoon is in usb debugging mode, adb devices laat niets zien.. iemand een idee?
Switchen tussen Camera en File Usb mode, toen kwam i op gang bij mijZodiacNL schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:59:
Ik heb m'n telefoon aan m'n pc hangen, adb drivers zijn geinstalleerd, usb drivers zijn geinstalleerd, telefoon is in usb debugging mode, adb devices laat niets zien.. iemand een idee?
Gouden antwoord! thanks, nu heb ik een device ID unauthorized
[ Voor 5% gewijzigd door ZodiacNL op 13-11-2014 22:03 . Reden: nvm ik ben dom ]
Naar opslagruimte -> settings -> MTP aanZodiacNL schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:59:
Naar opties voor ontwikkelaars -> USB foutopsporing aanzetten
Edit:
Too late
Verwijderd
Bij mij reageert deze knop steeds na een tijdje niet meer.. Iemand met hetzelfde probleem? Opnieuw opstarten en het werkt weer, maar dat wil ik niet elke keer moeten doen.
Hoop dat dit opgelost wordt op korte termijn; de notificatie van Light Flow komt ook steeds terug.aardbeix15 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:52:
aangezien LightFlow brak werkt met Android 5 ben ik benieuwd hoe jullie de notificatie led aan de gang krijgen bij een gemiste oproep of tijdens het laden.
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Dan ga je naar: instellingen > over de telefoon > bash je een ongeveer 8 keer op ''build number'' tot je een bericht: ''u bent nu ontwikkelaar'' ziet.Dacuuu schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:08:
Animaties zijn leuk, maar ze gaan ten koste van de snelheid. Na een uurtje heb je die animaties wel gezien. Als ik een app open, navigeer door het menu, wil ik snelheid. En geen wachttijd.
Vervolgens zie je bij instellingen een nieuw onderdeel staan : ''onwikkelaarsopties'' , daar scroll je naar beneden en zie je animatiesnelheden staan op een snelheid van 1.0.
Zet die dan uit of op 0.5.
problem solved
Inderdaad een extra irritante popup met het relaas van de ontwikkelaar die tegen issues aanloopt met Android 5,maar 2 permanente notificaties van één app voor een dergelijke kleine functionaliteit is mij echt iets te veel van het goede.pafdaddy schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:19:
[...]
Hoop dat dit opgelost wordt op korte termijn; de notificatie van Light Flow komt ook steeds terug.
Sideloading via ADB aan de gang.
Wel, zoals altijd, weer een geklooi met de hardware ID's in de android_winusb.inf . Kan Google dat eens niet op orde krijgen?
Wel, zoals altijd, weer een geklooi met de hardware ID's in de android_winusb.inf . Kan Google dat eens niet op orde krijgen?
Tot mijn grote verbazing heeft Google nooit de towelroot-bug gefixed in 4.4.4.Axewi schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:12:
Let wel, het unlocken van je nexus 5 wiped all je data! dus wil je je data niet kwijt en je nexus is locked dan zal je moeten wachten op de OTA. Ik ben zelf nog geen manier tegen gekomen om de nexus handmatig te flashen zonder dat deze unlocked is.
Met andere woorden: je kunt met een combinatie van towelroot en de nexus boot unlocker de bootloader unlocken zonder een verplichte wipe.
Daarna kun je de 5.0 factory image flashen, en eventueel relocken.
Maar inmiddels is er ook een OTA package, die kun je ook sideloaden met lock, dat is nog niet iets makkelijker...
Ik ben nu bezig met de tweede Nexus 5, dat sideloaden werkt super!
Ik aan m'n N7, de N5 is bezig met "optimising app xxx of xxx"ZodiacNL schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:42:
Ik ben nu bezig met de tweede Nexus 5, dat sideloaden werkt super!
Totaal geen last van gehad. Android L draait hier sinds een kwartiertje prima. Op de manier zoals hierboven al beschreven zonder verlies van appdata. Ik kon echt niet wachten op de OTA-updateMatthiasDS schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:34:
Sideloading via ADB aan de gang.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik heb zowel voor m'n N5 als voor m'n N7 hardware ID's moeten toevoegen voor de Composite ADB Interface vooraleer hij ook maar wou beginnen aan de driverinstallatie. En nog een tweede keer toen ik naar recovery rebootte, want dan wijzigt de hardware ID.
Geen idee hoe dat komt. Laatste versie van de Android SDK net gedownload.
[ Voor 9% gewijzigd door MatthiasDS op 13-11-2014 23:03 ]
Het kan wel. Tricky, werkte op een N7-2013, geen garanties dat dit ook werkt op een N5.Axewi schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:12:
[...]
Let wel, het unlocken van je nexus 5 wiped all je data! dus wil je je data niet kwijt en je nexus is locked dan zal je moeten wachten op de OTA. Ik ben zelf nog geen manier tegen gekomen om de nexus handmatig te flashen zonder dat deze unlocked is.
- Towelroot gebruiken om te rooten (nodig voor volgende stap).
- Deze app voor ulocken bootloader zonder wipe /data: https://play.google.com/s...d=net.segv11.bootunlocker
- TWRP erop met https://play.google.com/s...=com.jmz.soft.twrpmanager
- De stappen volgen van GA!S.
Tell me where! Ik kan het niet vinden met Google in ieder geval. Ah hier dus: http://android.clients.go...-from-KTU84P.c1a33561.zipThralas schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:41:
inmiddels is er ook een OTA package, die kun je ook sideloaden met lock, dat is nog niet iets makkelijker...
[ Voor 26% gewijzigd door gertvdijk op 13-11-2014 23:16 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Die driver gaf mij ook problemen, maar je kan inderdaad of zelf je hardware ID toevoegen aan het inf bestand of (wat ik uiteindelijk maar gedaan heb) de universal naked driver installeren van XDA. Works like a charm!MatthiasDS schreef op donderdag 13 november 2014 @ 23:02:
[...]
Ik heb zowel voor m'n N5 als voor m'n N7 hardware ID's moeten toevoegen voor de Composite ADB Interface vooraleer hij ook maar wou beginnen aan de driverinstallatie. En nog een tweede keer toen ik naar recovery rebootte, want dan wijzigt de hardware ID.
Geen idee hoe dat komt. Laatste versie van de Android SDK net gedownload.
Alleen bij Windows 8.(1) moet je nog wel even je de check op unsigned drivers uit zetten. Snap het idee erachter wel, maar die extra beveiliging vind ik maar irritant
Zeker met het sideloaden van de OTA update van Google zelf, is het nu echt een fluitje van een cent om zelf al Android 5.0 te installeren met behoud van apps/settings en niet afhankelijk te zijn van het uitrol schema van Google! Files voor Nexus 5, 10 en 7 (wifi, 2013) zijn al hier te vinden, inclusief instructies.
Ben ik nou de enige die niet kan SMSen na de update naar 5.0?
Er staat nu een update bij het bericht over LightFlow:aardbeix15 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:26:
[...]
Inderdaad een extra irritante popup met het relaas van de ontwikkelaar die tegen issues aanloopt met Android 5,maar 2 permanente notificaties van één app voor een dergelijke kleine functionaliteit is mij echt iets te veel van het goede.
Hopelijk dus binnenkort weer zoals t hoortUpdate, Now That Android 5 Has Been Officially Released And The Google Have Fixed The Bug I'd Reported I've An Update Coming In The Next Few Days To Remove The Persistent Notification
Oké dit is knullig maar ik heb een probleem! Ik mis de optie in Android 5 om de telefoon op stil te zetten maar wel geluid van alarm te hebben. In de preview kon ik na 1x volume up/down mn vinger op het icoon houden en dan werd het stil zonder trillen, maar dat lijkt er niet meer in te zitten.
Do not disturb mute ook het alarm en priority laat Whatsapp wel gewoon door melden! Hoe krijg ik mn telefoon STIL, zonder trillen, maar word ik wel morgenochtend op tijd wakker?
Do not disturb mute ook het alarm en priority laat Whatsapp wel gewoon door melden! Hoe krijg ik mn telefoon STIL, zonder trillen, maar word ik wel morgenochtend op tijd wakker?
Hier moeten ze echt snel iets aan gaan veranderen ik en zo te lezen vele andere hebben hier ook last van.stijnos1991 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:08:
Oké dit is knullig maar ik heb een probleem! Ik mis de optie in Android 5 om de telefoon op stil te zetten maar wel geluid van alarm te hebben. In de preview kon ik na 1x volume up/down mn vinger op het icoon houden en dan werd het stil zonder trillen, maar dat lijkt er niet meer in te zitten.
Krijgen we ook met de laatste L Preview (van een paar weken terug) een OTA update?
Geeft Android 5.0 misschien ook een betere fotokwaliteit bij de Nexus 5?
De nieuwste Android zou de software voor de bediening van camera's flink vernieuwd hebben, terwijl de reviews van de Nexus 5 juist de gebrekkige software aanwijzen als oorzaak van minder goede foto's...
De nieuwste Android zou de software voor de bediening van camera's flink vernieuwd hebben, terwijl de reviews van de Nexus 5 juist de gebrekkige software aanwijzen als oorzaak van minder goede foto's...
In de review van T.net werd gezegd dat er nieuwe features zijn voor camera-apps (handmatige slutiertijd- en diafragma keuze, RAW-formaat, etc) die nog niet verwerk zijn in de officiële camera-app, maar die met 3rd party apps waarschijnlijk wel snel toegevoegd worden (of er al zijn, weet ik niet zeker).Dionos schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:38:
Geeft Android 5.0 misschien ook een betere fotokwaliteit bij de Nexus 5?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Activeer de volume balk door je volume knoppen te gebruiken, selecteer prioriteit en klik op het instellingen icoon hiervan.stijnos1991 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:08:
Selecteer evenementen en herinneringen, oproepen en berichten uit laten. Onderaan kan je eventueel instellen dat je telefoon 's avonds na 10 uur meteen op die stand gaat. Wil je dit niet automatisch dan zet je handmatig de optie prioriteit aan en uit wanneer jij dit wilt.
Let op! Zet bij geluid en meldingen in je instellingen het volume van je wekker afzonderlijk op de juiste hardheid.
Wat een gedoe. Dit moeten ze fixen. Volume naar beneden moet genoeg zijn. Bijna iedereen gebruikt z'n phone als wekker.
Sms doet het hier gewoon. Welke provider heb je? Kan je wel bellen en internettten via 3G?iestyn99 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 23:22:
Ben ik nou de enige die niet kan SMSen na de update naar 5.0?
Mejor así
Gisteravond geupgrade naar Lollipop en vandaag denk ik de telefoon 5 minuten gebruikt. Lijkt me dat dit niet helemaal klopt? Of ben ik nu gewoon blond bezig?

Beetje blond is niet erg. Maar hij moet eerst kalibreren, neemt een paar dagen in beslag. Bij mij geeft hij nu na 2 dagen aan dat de accu ongeveer 10 uur mee gaat.kaanmijo schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 07:43:
Gisteravond geupgrade naar Lollipop en vandaag denk ik de telefoon 5 minuten gebruikt. Lijkt me dat dit niet helemaal klopt? Of ben ik nu gewoon blond bezig?
[afbeelding]
Ik snap eigenlijk niet waarom ze de sliders bij het datagebruik hebben weggehaald. Eerder keek ik zo wat ik op een dag had gebruikt, nu moet ik daar een app voor installeren omdat dat standaard niet meer kan.
Klein vraagje. Ik heb zojuist in TWRP zowel een zipje geinstalleerd die is gecreëerd door https://play.google.com/s...b.nexus5realvolumebooster om het volume wat op te krikken en vervolgens heb ik op Fix Permissions geklikt.
Vervolgens heb ik gereboot, en daar is de telefoon nu al ~5-10 minuten mee bezig.
Omdat ik niet kan uitsluiten dat het komt door de zip (hoewel de mod en gebruikers aangeven dat de app compatible is met Lollipop), ben ik benieuwd of andere gebruikers hier al eens Fix Permissions hebben uitgevoerd in TWRP, en kunnen onderschrijven dat de eerste reboot na Fix Permission lang duurt.
Vervolgens heb ik gereboot, en daar is de telefoon nu al ~5-10 minuten mee bezig.
Omdat ik niet kan uitsluiten dat het komt door de zip (hoewel de mod en gebruikers aangeven dat de app compatible is met Lollipop), ben ik benieuwd of andere gebruikers hier al eens Fix Permissions hebben uitgevoerd in TWRP, en kunnen onderschrijven dat de eerste reboot na Fix Permission lang duurt.
Hopelijk krijg ik vandaag de OTA update.. Ik zie een aantal mensen om mij heen met een Nexus 5 al de update krijgen. Nu ik nog.
Duurt lang.
Duurt lang.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Dit gebruikte ik ook vaak. Kan wel zonder, maar jammer dat het eruit is.Uffeltje schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 07:52:
Ik snap eigenlijk niet waarom ze de sliders bij het datagebruik hebben weggehaald.
Hetzelfde voor de mute-functie die beschikbaar was na ingedrukt houden van de power button.
Voor de rest bevalt Lollipop op het eerste gezicht helemaal.
Sliders om de limiet in te stellen zitten er gewoon in bij mij? Of bedoel je om een bepaalde tijdsperiode aan te geven?MatthiasDS schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:07:
[...]
Dit gebruikte ik ook vaak. Kan wel zonder, maar jammer dat het eruit is.
Hetzelfde voor de mute-functie die beschikbaar was na ingedrukt houden van de power button.
Voor de rest bevalt Lollipop op het eerste gezicht helemaal.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Ehm, ik heb nooit anders gedaan...stijnos1991 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:08:
ik heb mijn telefoon 90% van de tijd (en zeker 's nachts) op stil staan, en mijn alarm gaat gewoon af hoor!
Bij het instellen van je alarm kun je aangeven hoe luid je alarm moet afgaan... te vinden onder de instellingen bij je alarm.
Life is what happens while you're busy making other plans
Dat laatste dus. De sliders om een harde limiet en een waarschuwingslimiet in te geven zitten er inderdaad nog in, maar in KitKat was het heel eenvoudig om ook te zien hoeveel je de voorbije dag of week had gebruikt - en nog nuttiger: kon je zien welke applicatie hoeveel data had gebruikt.DaRoot schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:28:
[...]
Sliders om de limiet in te stellen zitten er gewoon in bij mij? Of bedoel je om een bepaalde tijdsperiode aan te geven?
Ik denk dat ik weet hoe die stil moet maar wel met alarm:
-Priority mode
-Alle sliders uit
-Volume op trillen
-Alarm volume controleren
Klaar!
Dat nieuwe toetsenbord is flink wennen. Dat het getypte woord nu niet in de balk boven het toetsenbord staat is flink irritant.
-Priority mode
-Alle sliders uit
-Volume op trillen
-Alarm volume controleren
Klaar!
Dat nieuwe toetsenbord is flink wennen. Dat het getypte woord nu niet in de balk boven het toetsenbord staat is flink irritant.
[ Voor 30% gewijzigd door stijnos1991 op 14-11-2014 09:01 ]
Blijft inderdaad opvallend...maar de update via OTA zou vandaag in NL al beschikbaar moeten komen?Ktenolix schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:01:
Hopelijk krijg ik vandaag de OTA update.. Ik zie een aantal mensen om mij heen met een Nexus 5 al de update krijgen. Nu ik nog.
Duurt lang.
Tip voor diegene die hem op stil willen zetten zonder al teveel handelingen, je zou ook eventueel Beautiful Widgets kunnen installeren en een Toggle Widget kunnen aanmaken waarmee je je telefoon op stil kan zetten. Werkt ook uitstekend!
Er is niets opvallends aan. Zoals eerder vemeld verloopt de OTA rollout in fases, waarbij steeds grotere gebruikersgroepen aan de beurt komen om de OTA te ontvangen. De rollout wordt zo verspreid over de loop van enkele weken. Gezien slechts eergisteren begonnen is, en dit voor slechts een kleine groep gebruikers, zal je zo ergens tussen vandaag en een tweetal weken de OTA ontvangen.pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:56:
[...]
Blijft inderdaad opvallend...maar de update via OTA zou vandaag in NL al beschikbaar moeten komen?
Dit is het gewone rollout-proces.
Wil je het sneller, dan staan hier meer naar boven procedures om de OTA package zelf te downloaden en installeren, met behoud van data en zonder de nood om te unlocken of rooten.
Ik zie in deze thread inderdaad wat procedures staan.
Iemand die 1 van deze procedures heeft uitgevoerd op een nexus 5 zonder problemen?
Welke procedure heb je hiervoor gebruikt?
Iemand die 1 van deze procedures heeft uitgevoerd op een nexus 5 zonder problemen?
Ik heb ze zelf op een N5 en N7 gedaan zonder problemen.pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:14:
Ik zie in deze thread inderdaad wat procedures staan.
Ik heb voor beiden deze procedure gevolgd: http://www.droid-life.com...-root-or-custom-recovery/
De OTA packages vind je hier (download zeker de juiste!): http://www.droid-life.com...ta-update-nexus-5-7-10-4/
Enkele tips:
- Bij het installeren van de Android SDK volstaat het om deze te installeren: http://dl.google.com/android/installer_r23.0.2-windows.exe
- Start daarna de SDKManager (met administrator-rechten) en installeer minstens de platform-tools en de USB-driver (staat bij "extras")
- In het geval dat "adb devices" niet lukt (lege lijst) kan het nodig zijn je winusb.inf van de google USB driver manueel aan te passen (vraag het best even hier in dat geval).
- In het geval dat hij de driver niet wil installeren (hash gedoe): http://edwardsamuel.wordp...devices-in-recovery-mode/
- In het geval dat "adb devices" een device-ID met "unauthorized" geeft => kijk even naar je telefoon en geef toestemming
a dat zal het zijn, hij gaf bij mij ook al van die dramatische voorspellingen.bardi-1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 07:50:
[...]
Beetje blond is niet erg. Maar hij moet eerst kalibreren, neemt een paar dagen in beslag. Bij mij geeft hij nu na 2 dagen aan dat de accu ongeveer 10 uur mee gaat.
Wat ik flink irritant vind is dat je nu Google+ moet ingeschakeld hebben om je Galerij/Foto's te kunnen opnenen. Ik zit niet te wachten op die batterij slurper, zal dan misschien moeten omkijken naar een niet stock-app.
edit: a zo te zien kan je wel Google+ ingeschakeld hebben maar afgemeld op je account(s) dat zal ook schelen in de activiteit neem ik aan.
[ Voor 10% gewijzigd door aardbeix15 op 14-11-2014 09:37 ]
ik heb een schone install van lollipop gedaan, en vervolgens met chainfire geroot. Het leek gewoon te werken, maar titanium backup claimt nu geen root access te hebben. SU checker geeft echter aan "su access granted".... Doe ik iets verkeerd met titanium back up, of moet ik opnieuw proberen te rooten?
De huidige versie van TitaniumBackup werkt niet op Android 5. Er is een Beta5 build beschikbaar die wel werkt.luappul schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:49:
ik heb een schone install van lollipop gedaan, en vervolgens met chainfire geroot. Het leek gewoon te werken, maar titanium backup claimt nu geen root access te hebben. SU checker geeft echter aan "su access granted".... Doe ik iets verkeerd met titanium back up, of moet ik opnieuw proberen te rooten?
https://twitter.com/TitaniumBackup/status/532645824883593216luappul schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:49:
Ik gebruik zelf WUGS Nexus Toolkit om de upgrade uit te voeren. Perfect programma dat alles voor je doet
Ik krijg na ADB devices:MatthiasDS schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:26:
[...]
Ik heb ze zelf op een N5 en N7 gedaan zonder problemen.
Ik heb voor beiden deze procedure gevolgd: http://www.droid-life.com...-root-or-custom-recovery/
De OTA packages vind je hier (download zeker de juiste!): http://www.droid-life.com...ta-update-nexus-5-7-10-4/
Enkele tips:Voor de rest is het vrij fool-proof.
- Bij het installeren van de Android SDK volstaat het om deze te installeren: http://dl.google.com/android/installer_r23.0.2-windows.exe
- Start daarna de SDKManager (met administrator-rechten) en installeer minstens de platform-tools en de USB-driver (staat bij "extras")
- In het geval dat "adb devices" niet lukt (lege lijst) kan het nodig zijn je winusb.inf van de google USB driver manueel aan te passen (vraag het best even hier in dat geval).
- In het geval dat hij de driver niet wil installeren (hash gedoe): http://edwardsamuel.wordp...devices-in-recovery-mode/
- In het geval dat "adb devices" een device-ID met "unauthorized" geeft => kijk even naar je telefoon en geef toestemming
List of devices attached --> leeg
Wat moet er gedaan worden voor usb.inf?
Ik mis de stock Gallerij app in Lollipop. Ik zie alleen de Foto's app van Google nu nog staan. Is Gallerij uit Lollipop gehaald?
Mejor así
Hier ook, lijkt er inderdaad uit te zijn. Heb er overigens geen moeite mee.Resteleiro schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:01:
Ik mis de stock Gallerij app in Lollipop. Ik zie alleen de Foto's app van Google nu nog staan. Is Gallerij uit Lollipop gehaald?
heb ook dit geprobeerd zonder succes :
Removed the USB cable connection and reconnect.
Kill adb.exe
Restart adb.
Then device was shown to be connected.
Kill adb.exe
Restart adb.
Hardware ID toevoegen aan het .inf bestand. Hardware ID kun je vinden via je Device Manager. Rechtermuisklik op device (waarschijnlijk iets als Nexus 5), Properties, Details en dan ipv Device description, kiezen voor Hardware IDs. Vond dit zelf niet de makkelijkste optie en heb daarom universal naked drivers (0.73) van XDA gedownload en geinstalleerd. The easy way outpitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:57:
[...]
Ik krijg na ADB devices:
Werkt, super! Hier had ik nooit zelf aan gedacht
Probeer eens een andere USB kabel als je dat nog niet gedaan hebt.pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:03:
heb ook dit geprobeerd zonder succes :
Kill adb.exe
Restart adb.
Moet je even kijken in Device Manager in Computer Management van Windows. Daar staat als het goed is een folder "Android Device"; daarmoet Google Nexus ADB Internface staan, als daar iets anders staat dan is er een foutieve ADB driver geinstalleerd voor je device.
Rechtsklik "Update Driver Software", vervolgens "Browse" en daarna "Let me pick..."; Kijk of je daar "Google Nexus ADB Interface" hebt staan, en kies die vervolgens.
Rechtsklik "Update Driver Software", vervolgens "Browse" en daarna "Let me pick..."; Kijk of je daar "Google Nexus ADB Interface" hebt staan, en kies die vervolgens.
had ik ook geprobeerd.bardi-1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:04:
[...]
Probeer eens een andere USB kabel als je dat nog niet gedaan hebt.
Ik zie ook iets langs komen dat de N5 hiervoor in recovery mode moet staan?
Recovery mode: http://www.android.gs/how...-mode-for-google-nexus-5/pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:04:
[...]
had ik ook geprobeerd.
Ik zie ook iets langs komen dat de N5 hiervoor in recovery mode moet staan?
Edit: Welke tool gebruik je overigens?
[ Voor 6% gewijzigd door crypt0rr op 14-11-2014 10:08 ]
Is er ergens te zien of mijn Nexus locked of unlocked is?
Mejor así
-
[ Voor 100% gewijzigd door Barbas op 14-11-2014 10:14 . Reden: dubbel post ]
Mejor así
Als je je Nexus uit en weer aan zet verschijnt er een slot in beeld als deze unlocked is.
Als je een open hangslotje ziet onderin het bootscherm (wanneer google in beeld staat) is je toestel unlocked.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Bij het opstarten zie je een open slotje als hij unlocked is, als deze niet verschijnt dan is hij locked.Resteleiro schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:14:
Nog steeds geen ota voor de N5?
Toch frapant dat moto en nvidia het al voor elkaar hebben.
... waarover denk je dat hier al dagen gesproken wordt? Over de OTA. De hele discussie boven jou gaat over het installeren van de OTA package!eL_Jay schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:21:
Nog steeds geen ota voor de N5?
Step-by-step:pitchdown schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:57:
[...]
Ik krijg na ADB devices:
http://jodieorourke.com/view.php?id=190&blog=news
als je het over de bootloader hebt kun je dat heel simpel zien tijdens het opstarten van je telefoon, als deze geunlocked is zie je onderin je scherm een klein openstaand slotje.Resteleiro schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:14:
Ziet er wel naar uit.Resteleiro schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:01:
Ik ben weer terug gegaan naar QuickPic, gewoon een simpele viewer zonder al die Google+ meuk.
Overigens is die prioriteitsonderbreking functionaliteit echt bagger. Berichtjes gaan gewoon af terwijl ze dat niet moeten. Heb ik op de harde manier moeten leren vannacht om 3 uur
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
De gallerij-app is verdwenen en Google Foto is voor in de plaats gekomen, dat klopt.
Ik gebruik hem nu ook op mijn OnePlus One, bevalt prima!
Ik gebruik hem nu ook op mijn OnePlus One, bevalt prima!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Is er trouwens een mogelijkheid om die standaard apps van Google te verwijderen? Zoals bijvoorbeeld Play Kiosk, Play Games, Play Movies, Play Music
Mist je Root hebt, kun je ze niet verwijderen. Enkel de updates deinstalleren en de app disablen. Deze verdwijnt daarna uit de drawer.bardi-1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:40:
Is er trouwens een mogelijkheid om die standaard apps van Google te verwijderen? Zoals bijvoorbeeld Play Kiosk, Play Games, Play Movies, Play Music
Hoe schakel ik ze uit en deïnstalleer ik de updates het makkelijkst?LostinFFM schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:42:
[...]
Mist je Root hebt, kun je ze niet verwijderen. Enkel de updates deinstalleren en de app disablen. Deze verdwijnt daarna uit de drawer.
Nice, gebruik hem nu ookJ-P schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:26:
[...]
Ik ben weer terug gegaan naar QuickPic, gewoon een simpele viewer zonder al die Google+ meuk.
https://powershellisfun.com
Ik gebruik enkel de engelse taal op mijn GSM, dus bijvoorbaat sorry:bardi-1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:43:
[...]
Hoe schakel ik ze uit en deïnstalleer ik de updates het makkelijkst?
Onder settings, apps. Hier onder "downloaded" of "running" je app selecteren en dan in het volgende scherm rechts boven "Uninstall Updates" of "Disable" klikken.
[ Voor 8% gewijzigd door LostinFFM op 14-11-2014 11:46 ]
Top de drivers krijg ik niet geinstalleerd op 1 of andere manier.
Ik zit al in het sideload menu maar de update wordt niet doorgeduwd. Drivers proberen te updaten en dat werkt niet. Nu zit ik met een telefoon in sideload menu. Hoe kom ik daar uit?
Ik zit al in het sideload menu maar de update wordt niet doorgeduwd. Drivers proberen te updaten en dat werkt niet. Nu zit ik met een telefoon in sideload menu. Hoe kom ik daar uit?
Gelukt, bedankt!LostinFFM schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:44:
[...]
Ik gebruik enkel de engelse taal op mijn GSM, dus bijvoorbaat sorry:
Onder settings, apps. Hier onder "downloaded" of "running" je app selecteren en dan in het volgende scherm rechts boven "Uninstall Updates" of "Disable" klikken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.