[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.233 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-10 17:08
contrast schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:48:
[...]

Die staat bij mij gewoon uitgevinkt, maar dat komt omdat ik af en toe een slechte verbinding heb in huis.
Je kunt ook nog even tussen developer-options/ontwikkelaars-opties koekeloeren. Hoe je deze activeerd? Ga naar 'over dit toestel' of 'over deze telefoon' onderaan in je settings/instellingen scherm, scroll naar Buildnumber/Buildversie en druk hier een aantal keer op. Na een aantal keer komt er te staan 'Nog .. stappen en u bent ontwikkelaar!'. Ga door met drukken tot er komt te staan 'U bent nu ontwikkelaar!' en een nieuw submenu boven 'Over dit toestel' is verschenen. Let wel goed op wat je precies doet, kan tricky zijn.

Ook heb je nog een speciaal WiFi instellingen menu die je door middel van een bepaalde code in je dialer oproept. Draai je de standaard Android ROM of heb je een custom ROM of custom Dialer? Dat is namelijk wel belangrijk, gezien die code hierdoor kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 17:10
Ik ben aan het twijfelen tussen de LG G2 en de Nexus 5 (beide 32G uitv.)
Ben vooral benieuwd hoe de batterij-duur van de Nexus is
Ik surf voornamelijk veel (3G) , navigatie, +/- 20 apps.
Heb "reviews" zo ongeveer allemaal gelezen maar kan nog geen keuze maken. De G2 heeft kleine voorkeur.
Reacties gevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 23:36

IkWilbert

Het is mij!

Drifter7 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:40:
Heb "reviews" zo ongeveer allemaal gelezen maar kan nog geen keuze maken. De G2 heeft kleine voorkeur.
Reacties gevraagd!
Heb zelf ook voor deze keuze gestaan, ben voor de G2 gegaan. Betere camere en de acuu duur is vele malen beter. Voordeel van de N5 is de pure android, snelle updates dus.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Reacties gevraagd!
Als je voor de Nexus gaat, zou ik als ik jou wel wachten. Deze week wordt er een nieuwe generatie van Nexus toestellen aangekondigd, naar verwachting. Klik hier maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Reacties gevraagd!
Mijn vriendin heeft de Nexus 5 een aantal maanden gehad, helaas is ze net als mij ervan afgestapt. Zij heeft nu een LG G2 gescoord, ik een OnePlus One. De camera en de accuduur was voor haal totaal niet toereikend, bij de G2 is dat wel.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Quad schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:42:
[...]

Mijn vriendin heeft de Nexus 5 een aantal maanden gehad, helaas is ze net als mij ervan afgestapt. Zij heeft nu een LG G2 gescoord, ik een OnePlus One. De camera en de accuduur was voor haal totaal niet toereikend, bij de G2 is dat wel.
Bedankt voor de snelle reactie, de keus is gemaakt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Een ander zijn ervaring is niet automatisch jouw ervaring. Overweeg je keuze eerst goed en vergelijk de toestellen vooral met elkaar. Kijk even op het volgende linkje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Heb al vele reviews gelezen. Scheelt inderdaad niet veel. Blijft over de batterijduur, voor mij ook de enige dealbreaker wat betreft de Nexus. Anders was het zeker de Nexus geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat is tegenwoordig de beste radio-versie die ik erop kan zetten? Sinds ik Mahdi Hammerhead 2.8 erop heb staan is de ontvangst allemaal wat minder. Overigens heb ik nooit bewust iets met de radio gedaan.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 15:27
Google+ laadt momenteel ook erg langzaam of helemaal niet. Zal wel toeval zijn, maar met alle geruchten de laatste tijd denk ik wel direct dat er iets aan de hand is.

Alle Google websites moeten natuurlijk ook geupdate worden naar de nieuwe grafische stijl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Drifter7 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:43:
Heb al vele reviews gelezen. Scheelt inderdaad niet veel. Blijft over de batterijduur, voor mij ook de enige dealbreaker wat betreft de Nexus. Anders was het zeker de Nexus geworden.
Bij mij is het echt het punt dat Nexus stock-Android draait. Ik wil geen grafische overlays en schillen van fabrikanten hebben. Allemaal onnodig RAM verbruik etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Was voor mij ook het plus voor de Nexus. Een (iets) betere camera en toch de krachtige accu doen me toch kiezen voor de (net bestelde) G2 met 32gb. Je moet eens de knoop doorhakken! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmelvee schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:14:
[...]

Bij mij is het echt het punt dat Nexus stock-Android draait. Ik wil geen grafische overlays en schillen van fabrikanten hebben. Allemaal onnodig RAM verbruik etc.
+ materiaalgebruik. Niet de goedkope plastic feel van de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 10:23
Help!

Ik probeerde vanavond op mijn Nexus 5 het volgende: "Wipe cahe partition". Mijn N5 bleef echter hangen, zodoende zat er niets ander op dan het toestel geforceerd uit te schakelen. Vervolgens kreeg ik de melding dat Google Play Services niet goed functioneerde. Dus koos ik via de ''recovery mode'' ervoor om een harde reset uit te voeren. Echter blijft mijn N5 nu hangen op het startscherm (met de vier bolletjes) en dit blijft zo doorgaan.

Wat ik nu ook probeer, het resultaat blijft het zelfde (hangen op het startscherm, met de vier bolletjes).

Nu ben ik een redelijke noob met dit soort zaken (waren jullie waarschijnlijk al wel achter) en is mijn vraag wtf moet ik nu doen? En wat is er nu gaande?

Bedankt alvast.

Ik weet niet waarom, maar de hard reset is gelukt zonder te flashen. Beide opties, zoals hierboven beschreven, nogmaals geprobeerd en het lijkt nu te werken..

[ Voor 10% gewijzigd door Prev op 16-10-2014 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Rest niets anders op dan een stock image te flashen.
De cache partitie wipen duurt aardig lang, deze onderbreken is je opslag partitie corrupt maken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
Over twee dagen (17 okt) komt de SDK van Android 5.0, bevat deze dan ook de flashable images van de rom en kernel? Ik heb nu andere rom op mijn Nexus staan en ga er niet vanuit dat ik dus de update 'over the air' krijg, zou ik dan overmorgen 5.0 kunnen flashen?

[ Voor 197% gewijzigd door DaLucovic op 16-10-2014 00:26 ]

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 14:45
DaLucovic schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 00:15:
Over twee dagen (17 okt) komt de SDK van Android 5.0, bevat deze dan ook de flashable images van de rom en kernel? Ik heb nu andere rom op mijn Nexus staan en ga er niet vanuit dat ik dus de update 'over the air' krijg, zou ik dan overmorgen 5.0 kunnen flashen?
Nee, de SDK is voor app-ontwikkelaars.

Android 4.4 (of was het 4.3?) kwam voor de Nexus 4 pas beschikbaar na de release van de Nexus 5 als ik het goed herinner. Dus ergens in november zal hij waarschijnlijk pas te downloaden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Luapper schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 00:31:
[...]

Nee, de SDK is voor app-ontwikkelaars.

Android 4.4 (of was het 4.3?) kwam voor de Nexus 4 pas beschikbaar na de release van de Nexus 5 als ik het goed herinner. Dus ergens in november zal hij waarschijnlijk pas te downloaden zijn.
Dat dacht ik ook, maar het staat er voor mij alsof het de preview sdk gaat vervangen, welke wel deze images had. Zal wel verkeerd geïnterpreteerd zijn van me dan 8)7

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:49
De images staan los van de sdk.
Wel komen er vrijdag nieuwe preview images. Het is even afwachten hoe deze zijn, als het goed is kan je niet van preview images naar regular updaten. Dus ja, je kan vrijdag 5.0 draaien. Slimmer om even te wachten? Maybe.

http://www.androidpolice....e-on-friday-october-17th/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
LearnDriver schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 00:46:
De images staan los van de sdk.
Wel komen er vrijdag nieuwe preview images. Het is even afwachten hoe deze zijn, als het goed is kan je niet van preview images naar regular updaten. Dus ja, je kan vrijdag 5.0 draaien. Slimmer om even te wachten? Maybe.

http://www.androidpolice....e-on-friday-october-17th/
Wachten vind ik ook geen probleem, maar ik verwacht niet dat ik de update OTA krijg en dacht dat de sdk waar ik het over had de flashable images van android 5.0 al bevatte. Wat dat betreft ben ik nog best een nieuweling op het gebied van root, flashen en alles daar omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Quad schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:50:
Rest niets anders op dan een stock image te flashen.
De cache partitie wipen duurt aardig lang, deze onderbreken is je opslag partitie corrupt maken.
Inderdaad gewoon rustig blijven :) bij mij duurt het een kwartier ofzo. Wel vreemd want op mijn Samsung Galaxy S3 is het binnen 3 sec.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:58
Nieuwe developer preview is uit: http://developer.android.com/preview/index.html#Start

direct nieuwe feature: tik aan tijdens de installatie, door nfc met een ander toetsel van je (nexus 7) gelijk je account etc op je telefoon staan.

edit 2: aanraaktonen lijke niet te werken, draait voor de rest als een zonnetje

edit 3: haha de easter egg is flappy bird met android maar dan 1000 keer moeilijker

[ Voor 72% gewijzigd door Qoon3x op 17-10-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10 13:43
Nexus 6 valt me tegen dus heb weer een N5 gekocht. Mijn vorige N5 was gestolen en heb de kat even uit de boom gekeken, maar ik ben weer terug :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 10:23
aardbeix15 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:18:
[...]

Inderdaad gewoon rustig blijven :) bij mij duurt het een kwartier ofzo. Wel vreemd want op mijn Samsung Galaxy S3 is het binnen 3 sec.
Ik ga het onthouden, die ongeduldigheid heeft me een hoop tijd gekost uiteindelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-10 13:14

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Nieuwe preview loopt erg soepel, erg mooie animaties ook!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:32
ik ben ook om...de eerste preview versie heb ik laten liggen maar ga deze wel proberen...ziet er inderdaad mooi uit....(voor mij ook geen nexus 6 veeels te groot!)

wel vreemd dat ik eerst moet swipen en dan pas mijn unlock code moet invoeren.

[ Voor 36% gewijzigd door Michel242186 op 17-10-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:05
Maardiweb schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:45:
Mijn vorige N5 was gestolen en heb de kat even uit de boom gekeken, maar ik ben weer terug :)
https://www.cerberusapp.com/ Kan je installeren als root, zodat die na een phone blijft werken. Kan je leuke dingen doen met je gejatte phone :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Kunnen de mensen die Lollipop geflashed hebben al iets zinnings zeggen over de accuduur? Dat is voor mij toch het grootste minpunt aan de Nexus 5. Zou mooi zijn als ze daar een merkbare verbetering voor hebben kunnen realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 10:00
Zijn er hier mensen die de accu van hun Nexus 5 vervangen hebben door een van een grotere capaciteit? Zo ja: op welke (betrouwbare) adressen hebben jullie die vervangingsaccu besteld?

Ik kwam deze uitleg over de procedure van het vervangen tegen en het ziet er vrij simpel uit. Nu er niet direct een vervanger van de N5 in beeld is lijkt het me wel een interessante upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

urf schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:32:
Kunnen de mensen die Lollipop geflashed hebben al iets zinnings zeggen over de accuduur? Dat is voor mij toch het grootste minpunt aan de Nexus 5.
Ik heb een Samsung S1 en een S3 gehad. Dat is pas een drama met de accu duur. Ik ben juist enorm tevreden over de lange tijd dat de accu mee gaat

Met de S1 en de S3 moest ik echt ergens in de middag laden. Mijn N5 haalt met gemak het ende van de dag. En als er geen lader in de buurt i raak ik niet in paniek, want de volgende dag kom ik er vat wel eentje tegen voor de lunch

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 10:00
Ortep schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:56:
[...]

Ik heb een Samsung S1 en een S3 gehad. Dat is pas een drama met de accu duur. Ik ben juist enorm tevreden over de lange tijd dat de accu mee gaat

Met de S1 en de S3 moest ik echt ergens in de middag laden. Mijn N5 haalt met gemak het ende van de dag. En als er geen lader in de buurt i raak ik niet in paniek, want de volgende dag kom ik er vat wel eentje tegen voor de lunch
Heel apart. Ik heb ook een S3 gehad en daarmee had ik nooit problemen met capaciteit van de accu. Zelfs bij het meest intensieve gebruik deed ik nog steeds ruim een dag met een lading. En met de extended accu zelfs meerdere dagen.

Bij de Nexus 5 kom ik, als ik maar iets meer dan gemiddeld gebruik maak van mijn toestel, tegen het eind van de middag of begin van de avond in de problemen. Daarom wil ik nogmaals verwijzen naar de vraag die ik in mijn voorgaande post stelde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:20
beantherio schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:51:
Zijn er hier mensen die de accu van hun Nexus 5 vervangen hebben door een van een grotere capaciteit? Zo ja: op welke (betrouwbare) adressen hebben jullie die vervangingsaccu besteld?

Ik kwam deze uitleg over de procedure van het vervangen tegen en het ziet er vrij simpel uit. Nu er niet direct een vervanger van de N5 in beeld is lijkt het me wel een interessante upgrade.
Het vervangen van de batterij is inderdaad super simpel. Achterklep losmaken met zo'n plastic tool (of met je nagels als je voorzichtig doet) en 6 schroefjes losdraaien kan iedereen wel. Heb mijn batterij vervangen door een nieuwe originele, om te kijken of de battery performance achteruit is gegaan na een jaar, maar dit bleek niet het geval te zijn, dus wisselen was niet nodig :P
Een grotere batterij met dezelfde afmetingen is trouwens onmogelijk. Chinezen hebben soms de neiging om een grotere capacteit te noteren dan dat daadwerkelijk het geval is... verkijk je daar niet op, meestal doen ze het slechter dan het origineel. Sterker nog, als de voltages afwijken (goedkope batterijen) kan het slecht voor je toestel zijn.
Voor mijn vorige S2 was een extended battery die het toestel ook iets dikker maakte, dit is natuurlijk wel een goede optie.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

urf schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:32:
Kunnen de mensen die Lollipop geflashed hebben al iets zinnings zeggen over de accuduur? Dat is voor mij toch het grootste minpunt aan de Nexus 5. Zou mooi zijn als ze daar een merkbare verbetering voor hebben kunnen realiseren.
Niet alleen de accuduur ben ik benieuwd naar, ook de algemene prestaties en smoothness van het systeem.
Ik ben nu namelijk gewend dat 4.4 gewoon echt super snel en zonder lag werkt op de N5.

Wil niet net zoals de iOS 8 update ineens een langzame ipad hebben na iOS 7... Na die update was en ben ik nog heel boos op Apple..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je deze video ziet, lijkt me dat geen enkel probleem :
Android 5.0 "Lollipop" Tour!: http://youtu.be/edXWZSTOgKo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
Greveldinges schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:45:
Nieuwe preview loopt erg soepel, erg mooie animaties ook!
Bleef de setup bij jou ook zo lang "hangen" op herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 20:58
Vis schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:03:
[...]

Niet alleen de accuduur ben ik benieuwd naar, ook de algemene prestaties en smoothness van het systeem.
Ik ben nu namelijk gewend dat 4.4 gewoon echt super snel en zonder lag werkt op de N5.

Wil niet net zoals de iOS 8 update ineens een langzame ipad hebben na iOS 7... Na die update was en ben ik nog heel boos op Apple..
Ik heb het gisteravond erop gezet, en ik vind het fantastisch. Ik kwam van PA en heb daarvoor Rastakat gebruikt. Rastakat heeft mij de meest vloeiende ervaring geboden (qua custom roms) maar ik heb het gevoel dat Android L nóg iets vloeiender is. En de animaties zijn prachtig, alles loopt heerlijk over op elkaar en de details die maken het echt af.
Accuduur kan ik nog niets over zeggen, aangezien ik nog geen volledige cirkel heb gedraaid.
Maar als je geïnteresseerd bent, zou ik het je zeker kunnen aanraden. Of je wacht even tot de final version uitkomt. Je moet je iig geen zorgen maken over lag, of een langzame Nexus, want dat bestaat niet ;)

Edit: dit is het enige wat ik je kan vertellen over de accuduur: mijn toestel had 85% batterij toen ik begon met het flashen van L. Na wat gekloot en installeren van mijn apps ging ik slapen en had ik nog 71% over. Vanochtend werd ik wakker na 7 uur en had ik nog 70% over, zeer netjes dus.
Nu zit ik in de trein en ben constant op mijn Nexus, Spotify op de achtergrond en een beetje surfen en dit verhaal typen. Batterij is nu op 51% en scherm is 1 uur en 34 minuten aangeweest sinds L is geïnstalleerd. Dus van 85% naar 51% met anderhalf uur screen on time, door bovengenoemde dingen te doen... Lijkt mij best netjes!

[ Voor 21% gewijzigd door Guzanni op 18-10-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

joey129 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 08:43:
[...]

Bleef de setup bij jou ook zo lang "hangen" op herstellen?
Ik heb niets hersteld, ben helemaal schoon begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 16:05
Heb de resolutie veranderd van mijn nexus 5 alleen toen ik terug wilde ging dat niet zo makkelijk en kan de stock settings ook niet vinden. Kan iemand de app NOMone Resolution Changer downloaden en kijken wat hij standaard aangeeft bij de Nexus 5?

Edit:
NVM, installeer NOMone Resolution changer NOOIT! Heb gelukkig alles terug kunnen zetten met Resolution changer pro. :)

[ Voor 20% gewijzigd door -Bas op 18-10-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Draait super hier! Mijn Nexus 5 voelt een stuk sneller aan. In KitKat ging bijvoorbeeld het scrollen door beschikbare woordenboek talen erg schokkerig, onder Lollipop gaat dit zonder schokken gewoon vloeiend!

Animaties zijn ook erg mooi. Het wachten is op de Google apps met materiaal uiterlijk. Enige nadeel dat ik ondervind is het crashen van de email app na het toevoegen van je account gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
agoNITE schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:36:
Enige nadeel dat ik ondervind is het crashen van de email app na het toevoegen van je account gegevens.
Dit is bekend, lees je overal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:10
Ik wacht wel even met Lollipop tot de officiële release, dan haal ik er meteen het maximale uit.

Trouwens, ik heb vandaag mijn Nexus 5 terug van reparatie. Tweeënhalve week geleden viel het scherm ineens uit en bleek deze plots kapot te zijn. Meteen opgestuurd naar Belsimpel en vandaag teruggekregen. Ze hebben het hele scherm vervangen en hij werkt weer als een zonnetje. :) Veel beter dan de oude Galaxy Gio die ik de afgelopen twee weken heb gebruikt.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Weet iemand wat een sterretje betekent onder lollipop in de notificatiebalk naast het wifi icoon?
Voor mijn gevoel is de accu tijd wel een stuk beter zit nu op 1.48 schermtijd aan en nog 40% accu over vooral tijdens standby erg zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gallery icoontje is nog steeds lelijk zag ik? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:17:
Het gallery icoontje is nog steeds lelijk zag ik? ;(
Die wordt in de final version vervangen door de app Foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Ik vind de witte achtergrond achter het menu met alle apps echt ontzettende lelijk, dat donkere vond ik wel mooi. Geld ook voor de menu's trouwens.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Michel242186 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:42:
Weet iemand wat een sterretje betekent onder lollipop in de notificatiebalk naast het wifi icoon?
Voor mijn gevoel is de accu tijd wel een stuk beter zit nu op 1.48 schermtijd aan en nog 40% accu over vooral tijdens standby erg zuinig.
Heeft met de instellingen van het volume voor notificaties te maken.
Icoontjes zijn als volgt:

Geen: cirkel met diagonale streep er door
Prioriteit: sterretje
Alle: geen icoontje

*klikbaar*
Afbeeldingslocatie: https://hostr.co/file/LHXSs5yg4HhF/Thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
De animaties zijn zo mooi en zo snel! Android L is prachtig en werkt prima :)
Zal de boel even snel een beetje samenvatten, so far. Heb niet veel tijd dus het is een beetje kort :P

Installatie was simpel met Fastboot. Binnen 2 minuten stond Android L erop. Je kan bij de installatie via je Google account je apps terugzetten en zelf aanvinken welke apps je wilt houden en welke niet. Erg handig! En snel dat tie is, ook tijdens het installeren van apps werkt het allemaal vloeiend. Animatieschaal heb ik (ondanks dat het zo mooi is) op 0,5 gezet en ik heb nog geen lag gezien. Well done Google!

Wat minder mooi is, is dat de default DPI op 480 is gezet (al is dat volgens mij normaal ook zo), waardoor alles er nogal groot uit ziet naar mijn smaak. Standaard zet ik in build.prop de LCD Density op 400, dit vind ik veel prettiger en er is meer ruimte. Echter, om dat te doen moet je root toegang hebben... :P
Dat is te verkrijgen op de volgende manier:
- Flastboot flash boot [bestand uit deze post http://forum.xda-develope...=56096429&postcount=2889]
Hiermee heb je een andere boot image, waar wel geroot mee kan worden.
- Fastboot flash recovery [TWRP image]
- Download SuperSU 2.14 en zet deze op je data
- Vanuit TWRP recovery kan je deze zip flashen
Hierna heb je root. Met Root Explorer heb ik vervolgens build.prop kunnen aanpassen.

Verder is Agenda niet werkend, dit is te fixen door Google Agenda uit de Play Store te halen.
Muziekapp werkt ook niet bij mij. Gebruik Play Music uit de Play Store.
Ergste is email. Deze werkt ook niet en hier ben ik veel te lang mee aan het prutsen geweest, omdat ik ook een Exchange mailaccount wou toevoegen.
Uiteindelijk heb ik dit kunnen fixen door:
- Instellingen -> Apps -> Email en Exchange Services beide uitschakelen en disablen.
- Google Mail apk van Kitkat, Exchange Services van Kitkat downloaden en die installeren.
Zit nu dus nog met de oude mail applicatie, maar het werkt tenminste. Ook Agenda uit exchange accounts synct goed ;)

Batterijduur tot zover is prima, hij is nu zo'n 8 uur van de lader, 1 uur schermtijd en nog 75% accu. Niet zwaar belast verder, dus ongeveer hetzelfde als wat het was.

Hoop dat ik wat vragen heb kunnen beantwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:35
Ik heb 'geüpdatet' van de 5.0 Preview versie naar de 5.0 Developer versie en het is een groot verschil. Ik heb via fastboot de Developer versie erover heen geflashed en even de -w parameter weggehaald, zodat ik alle bestanden kon behouden. De afgelopen weken was de Preview versie trager geworden en veel crashes. Nu ik de Developer versie heb draait alles erg smooth. Animaties gaan zeer vloeiend en het ziet er allemaal erg gelikt uit. Accuduur is niet slechter geworden, maar ook niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
agoNITE schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:48:
[...]

Heeft met de instellingen van het volume voor notificaties te maken.
Icoontjes zijn als volgt:

Geen: cirkel met diagonale streep er door
Prioriteit: sterretje
Alle: geen icoontje
oke moet nog even uitvogelen hoe dat met die notificaties allemaal werkt....voor mij is KitKat verleden tijd...Lollipop ziet er veel gelikter uit...zoals Android al veel eerder had moeten zijn... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Ik kom van de lpv76 previeuw af en ik vind de 5 previeuw echt fantastisch. Jammer dat je de gapps er handmatig op moet zetten maar verder werkt het erg smooth. Toetsenbord is ook erg fijn.

Installatie via adb / fastboot gedaan met root. Werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Die witte achtergrond in de app drawer, brrrrr had dan beter zwart gemaakt of zoals in de KK launcher doorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
*snip* verkeerde topic. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Quad op 18-10-2014 22:44 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Kenny1001 op 18-10-2014 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Mizgala28 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:15:
Die witte achtergrond in de app drawer, brrrrr had dan beter zwart gemaakt of zoals in de KK launcher doorzichtig.
Heb je het gebruikt? Ik dacht eerst hetzelfde, maar na het even een dag gebruikt te hebben vind ik het er goed uit zien. Past goed bij de rest van het OS en de animatie die je voorgeschoteld krijgt als je op de app-drawer knop klikt ziet er ook goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Greveldinges schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:17:
[...]

Heb je het gebruikt? Ik dacht eerst hetzelfde, maar na het even een dag gebruikt te hebben vind ik het er goed uit zien. Past goed bij de rest van het OS en de animatie die je voorgeschoteld krijgt als je op de app-drawer knop klikt ziet er ook goed uit.
Yup, op Nexus 7 2013.

Nee ik blijf het erg vinden, in begin vooral zo van "auch, mijn ogen" maar nu gewoon bah.

Ik vind Material Design mooi maar mijn ogen vinden donkerdere kleuren fijner, zoals in de 4.x.x versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 23:54
Hoe zit het met de notificatieled in lollipop is deze nu per app in te stellen kwa kleur en eventueel knippersnelheid.
Of kan hij alleen in of uitgeschakeld worden?

Draai nu CM11 en heb hiermee eindelijk de led goed werkend.
Heb daarvoor alle apps geprobeerd en het werkte nooit 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 02-10 08:36
Ik heb de nieuwe preview op mijn N5. Tijdens de welkom wizard de optie om via NFC te initialiseren door te 'bumpen' met een ander device.

Ik denk he leuk, doe ik zo met de N7. Zo gezegd zo gedaan, zowel N5 als N7 op L. N5 al klaar en N7 helemaal kaal.

Ik dus de N7 via NFC geactiveerd, ging allemaal prima. Echter krijg je dan op de N5 een notificatie van play services met "hee er is een apparaat geactiveerd via NFC" en die kon ik dus niet weg krijgen.. Zelfs de telefoon herstart en hij kwam gewoon terug.

Voor mensen die dit ook hebben:

In de app opties voor play store "show notifications" uit zetten, herstarten en weer aan zetten. Dan is ie eindelijk weg maar dit klinkt toch als een bugje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nou, ik heb na heel veel moeite een nieuwe nexus 5 van de winkel gekregen, aangezien ze na 7 weken het probleem nog niet konden verhelpen... Alleen, nu zijn ze de simkaart tray vergeten :F

Ik weet dat er weleens mensen hier zijn die hun nexus hebben laten vallen, zwemmen of iets anders waardoor hij niet meer werkt. Is er toevallig iemand met een simkaart tray over die ik zou kunnen overnemen? Ik wil gewoon zsm mijn telefoon weer kunnen gebruiken en ben wel in contact met de winkel, maar gezien de 7 weken die het toen duurde heb ik er een hard hoofd in dat ik dat ding binnenkort weer kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:13
Orian schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:10:
Nou, ik heb na heel veel moeite een nieuwe nexus 5 van de winkel gekregen, aangezien ze na 7 weken het probleem nog niet konden verhelpen... Alleen, nu zijn ze de simkaart tray vergeten :F

Ik weet dat er weleens mensen hier zijn die hun nexus hebben laten vallen, zwemmen of iets anders waardoor hij niet meer werkt. Is er toevallig iemand met een simkaart tray over die ik zou kunnen overnemen? Ik wil gewoon zsm mijn telefoon weer kunnen gebruiken en ben wel in contact met de winkel, maar gezien de 7 weken die het toen duurde heb ik er een hard hoofd in dat ik dat ding binnenkort weer kan gebruiken...
Of je eist van de winkel dat ze die tray als nog op sturen? Dat is namelijk een essentieel onderdeel van de telefoon... Iets zegt mij ook dat het geen nieuwe telefoon is als je dat ding niet mee krijgt..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:12:
[...]

Of je eist van de winkel dat ze die tray als nog op sturen? Dat is namelijk een essentieel onderdeel van de telefoon... Iets zegt mij ook dat het geen nieuwe telefoon is als je dat ding niet mee krijgt..
Doe ik ook, maar het is mij wel duidelijk dat dit nog lang gaat duren. Winkel is erg traag. Daarom zoek ik, in ieder geval voor zo lang, een vervangende, zodat ik in ieder geval de telefoon kan gebruiken om te bellen.

Het is inderdaad geen nieuwe, maar een showroommodel. De mijne is daarvoor geruild, omdat de mijne constant uitviel en herstartte (zonder dat ik iets had gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nu de preview installeer en in november de nieuwe officiele versie...krijg ik dan verder nog wel de automatische updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:46:
Als ik nu de preview installeer en in november de nieuwe officiele versie...krijg ik dan verder nog wel de automatische updates?
Als jij in november met de hand, de officiële versie flasht. Krijg je gewoon OTA updates binnen. Maar ga je hem rooten, dan krijg je gene OTA's meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:52:
[...]

Als jij in november met de hand, de officiële versie flasht. Krijg je gewoon OTA updates binnen. Maar ga je hem rooten, dan krijg je gene OTA's meer..
Ah ok bedankt. Dan ga ik even kijken of ik de preview kan installeren :)
Rooten gaat mij net een stapje te ver en vind ik onnodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:56:
[...]

Ah ok bedankt. Dan ga ik even kijken of ik de preview kan installeren :)
Rooten gaat mij net een stapje te ver en vind ik onnodig :)
Een stapje te ver..nee joh ;)
Verde is het aan te raden wel je telefoon te whipen bij het installeren van 5 preview. Als je hem flasht met google's .bat bestand, staat de parameter -w al ingesteld om je telefoon leeg te maken. Maak dus een backup van je belangrijke files!
Zelf zit ik nog op 4.4.4, ik wacht op de official 5. Dan hoef ik de telefoon maar 1 keer leeg te maken, en heb ik direct de goede versie van 5. Er zitten nu nog namelijk best wat kleine bugs in.

Ik kan niet zonder root.. _/-\o_
-Adaway
-Titanium backup
-Delayed lock
-Greenify
-Screen recorder
-Wifi key recovery
-Airplay

[ Voor 8% gewijzigd door Dacuuu op 19-10-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 23:54
heb vanmiddag de dev build geflasht van lollipop.
draait erg soepel maar nog niet bugvrij.

Bij sommige video's die in chrome worden afgespeeld heb ik soms rare artifects (hoe spel je dat ).
Één keer al een complete vastloper gehad moest met de powerknop de telefoon herstarten.
Watsapp berichten komen soms een dik half uur later aan ook als ik het toestel gewoon gebruik .
Als ik dan watsapp start komen ze ineens binnen.

Ga het nog één dagje proberen kijken hoe de accuduur is en anders gewoon weer lekker naar 4.4 (CM11).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyronith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik vind Android 5.0 Lollipop tot nu toe echt sweet! Ik heb de developer's preview gedownload en bijna alles werkt fantastisch. Ik heb echter twee probleempjes en ik hoopte dat jullie mij hiermee konden helpen, aangezien ze op XDA soms wel vervelend kunnen zijn :P.

Probleem 1: Ik krijg telkens bij mijn accuduur ''Miscellaneous'' of in het Nederlands ''Diverse'' te zien als grootste accuslurper. Ik heb echter geen idee wat dit veroorzaakt. Weten jullie dat misschien?

Probleem 2: WhatsApp negeert de priority mode, omdat het zijn eigen notificatiesysteem gebruikt. Ik vind dit nogal storend, want die priority mode wilde ik gebruiken voor als ik ga slapen. Het is dan de bedoeling dat hij alles blokkeert, behalve bellen voor als ik een nood telefoontje krijg in de nacht. Weet iemand een workaround? Ik heb de devs van WhatsApp al op de hoogte gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:07

Matis

Rubber Rocket

Xyronith schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:20:
Weet iemand een workaround? Ik heb de devs van WhatsApp al op de hoogte gesteld.
Je zou SoundProfile kunnen installeren en dan het profiel Calls Only gedurende de nacht aanzetten. Heb ik al sinds jaren mijn telefoon 's nachts stil, alleen voor telefoontjes maakt ie geluid. Je kunt zelfs een white of blacklist instellen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 09:13
Iemand al geprobeerd of het Telfort en Tele2 probleem met roaming is opgelost in de nieuwe release van Android L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
weertenaar schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:04:
Iemand al geprobeerd of het Telfort en Tele2 probleem met roaming is opgelost in de nieuwe release van Android L
Daar ben ik ook zeer benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:48

luke_otto

pang pang luckyluke

Ik heb telfort, en de lollipop preview en je moet nog steeds roaming inschakelen om te kunnen internetten. Er staat ook een R bij het netwerk signaal icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Laatst online: 01-06 00:15
Mijn vriendin heeft de rode nexus 5, maar heeft sinds een paar weken een klein probleem ermee.
Het scherm gaat vaak niet automatisch uit als ze niets met de telefoon doet. Dit heeft als gevolg dat soms (als onopgemerkt het scherm nog aanstaat) het scherm een paar uur aan staat en vervolgens de batterij leeg is.
Ik heb al gekeken naar vreemde apps/services die op de achtergrond draaien, maar ik zie geen verschil met mijn nexus 5.

Enig idee hoe dit zou kunnen komen en hoe we dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Het eerste wat ik mis in Lollipop is de mogelijkheid om voor meerdere periodes in te stellen dat ik geen notificaties krijg.

Staat bij mij nu ingesteld dat ik geen meldingen krijg als ik slaap (behalve telefoontjes van bepaalde contacten). Op kantoor staat mijn toestel ook vaak op stil, hier moet ik nu mijn schema op aanpassen. Of in de volume notificatie handmatig een periode instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
pingwings schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:43:
Mijn vriendin heeft de rode nexus 5, maar heeft sinds een paar weken een klein probleem ermee.
Het scherm gaat vaak niet automatisch uit als ze niets met de telefoon doet. Dit heeft als gevolg dat soms (als onopgemerkt het scherm nog aanstaat) het scherm een paar uur aan staat en vervolgens de batterij leeg is.
Ik heb al gekeken naar vreemde apps/services die op de achtergrond draaien, maar ik zie geen verschil met mijn nexus 5.

Enig idee hoe dit zou kunnen komen en hoe we dit kunnen oplossen?
Waarschijnlijk heb je er al naar gekeken: instellingen -> beeld -> slaapstand. Misschien is die per ongeluk verkeerd ingesteld.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
founz schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:59:
Sinds enige tijd vertoont mij Nexus haarscheurtjes in het plastic van de zijkant van de telefoon. Op elke zwakke plek van het plastic, zoals bij de hoofdtelefoonaansluiting, simtray, volumeknop, speakers, etc zitten bij mij haarscheurtjes. Aangezien ik altijd zuinig ben op mijn spullen en mijn telefoon niet zomaar ergens neer gooi of vaak laat vallen, zijn deze scheurtjes niet het gevolg van gebruikschade.

Meer mensen last van haarscheurtjes in zijn telefoon? Heb je dit onder de garantie kunnen laten maken?
Dit weekend bij mij ook even gekeken (zit normaal altijd in een spigen hoesje. En helaas; ik heb ook last van haarscheurtjes.

Nexus 5 haarscheurtjes (1)Nexus 5 haarscheurtjes (2)

Vanmiddag Studentmobiel maar eens contacteren

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Krypt schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:28:
[...]

Dit weekend bij mij ook even gekeken (zit normaal altijd in een spigen hoesje. En helaas; ik heb ook last van haarscheurtjes.

[afbeelding][afbeelding]

Shit, na jouw post kijk zelf ook nog eens kritisch en zie dat ik ook een haarscheur heb (was vorige week nog niet) :'( Toestel vanaf dag 1 in een bumper gezeten en voorzien van een glazen screen protector. Nooit gevallen of enige andere schade.
Deze week ook maar eens terug naar de winkel en hopen dat de service net zo goed is als die van Samsung.

Vanavond probeer ik wel even een foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 20:47

Patrick89

PSN : Gamesource

Hier ook al last van haarscheurtjes !

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
:( Hier net ook gecheckt en verdomme zeg... ook bij de simkaart tray een scheurtje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:56

Barbas

Gallego!

Hoelang hebben jullie het toestel al? Ik heb de mijne nu 3 maanden ongeveer en zie geen scheurtjes gelukkig,

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Iets van 11 maanden... wou hem al rma sturen voor gps en tikkende power button maar steeds geen tijd/zin in gehad. Nu echt gelijk alles overzetten naar oude toestel en rma aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Yep ook haarscheurtjes hier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Resteleiro schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:54:
Hoelang hebben jullie het toestel al? Ik heb de mijne nu 3 maanden ongeveer en zie geen scheurtjes gelukkig,
Eind januari aangeschafd, dus 9 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:01
Ik heb hem bijna een jaar nu. Eerste batch, en nog nooit problemen en ook geen haarscheurtjes.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 12:33

Red Boll

Kick Ass!

Geen idee hoe lang ik de Nexus heb maar ik zie in ieder geval (nog) geen haarscheurtjes.

EDIT: Voorzover ik kan zien heb ik de Nexus in ieder geval vanaf begin februari 2014.

EDIT 2: Ik heb een grijze/zwarte Nexus

[ Voor 43% gewijzigd door Red Boll op 20-10-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:40
Red Boll schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:33:
Geen idee hoe lang ik de Nexus heb maar ik zie in ieder geval (nog) geen haarscheurtjes.
geen haarscheurtjes, heb hem sinds nu 6 maanden in een TPU case zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 20:47

Patrick89

PSN : Gamesource

Wat ik buiten de haarscheurtjes heb is een gele vlek op het scherm, die is nog veel storender !

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12
Meteen even een blik geworpen, maar hier inderdaad een haarscheurtje onder de simtray. Aparte plek trouwens, want hoe vaak kom je met die plek in aanraking?. De Nexus zit 99% van de tijd in een Spigen case, dus enige druk op het frame kan ik mij niet voorstellen.

Het lijkt toch moeilijk te zijn voor telefoonfabrikanten om echte kwaliteit te leveren. Mijn Arc had ook al last van haarscheurtjes, en nu de Nexus ook. Overigens laat ik het gewoon zo (voorlopig). Hij is miniscuul en ik verwacht er verder geen problemen mee.

Overigens is de telefoon bijna 12 maanden oud.

[ Voor 6% gewijzigd door cheiron op 20-10-2014 16:21 . Reden: Niet onder de volumeknop, maar onder de simtray ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hier ook altijd in een Spigen case, maar géén haarscheurtje.
Ik heb wel een witte (van de eerste batch), misschien dat dat nog wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 11:28

3raser

⚜️ Premium member

[...]

[afbeelding][afbeelding]

Zojuist ook even op scheurtjes gecontroleerd... 2 stuks rond mijn sim-houder. :( :'(
Zowel aan de bovenkant als de onderkant van de sim-houder toont een duidelijker scheur. En ik heb mijn telefoon pas 5 maanden (geen hoesje, nooit gevallen).

Zie ook dit XDA topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:11
Ik heb al lang een witte en geen scheurtjes gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Uffeltje schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:23:
[...]

Waarschijnlijk heb je er al naar gekeken: instellingen -> beeld -> slaapstand. Misschien is die per ongeluk verkeerd ingesteld.
Dat had ik inderdaad gecontroleerd (nu ook nog een extra keer voor de zekerheid), helaas is dat niet het probleem.
Heeft iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
Exocet schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:24:
[...]

Daar ben ik ook zeer benieuwd naar.
Er staat nog steeds een 'r' inderdaad, ipv 3G ofzo.. baal ik wel van. Maar stock rom is altijd redelijk 'kaal' en ik root mijn N5 sowieso als de final build van Lollipop er komt. Daarna gooi wel 'rastapot' van rascarlo erop (nu bekend van rastakat) en daarin kun je nationaal roamen selecteren, waardoor die irritante 'r' verandert in (in mijn geval) 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
pingwings schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:52:
[...]

Dat had ik inderdaad gecontroleerd (nu ook nog een extra keer voor de zekerheid), helaas is dat niet het probleem.
Heeft iemand nog andere ideeën?
Oke... Probleem gevonden. Het spel "Jelly splash" veroorzaakt het. Heb het ook kunnen reproduceren op mijn eigen Nexus 5 en na het sluiten van de app via de multitask knop is het probleem weg.
Bedankt voor de hulp in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 09:58
[...]

[afbeelding][afbeelding]

Enjoy the club :). Ben vorige week al naar MM geweest en zij zeggen dat het onder garantie valt. LG vindt het namelijk geen garantie, gebruikssporen noemen zij het |:( . Van de week maar eens inleveren bij MM, mits ik een leentoestel heb gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:52
Heb de nexus 5 sinds mei 2013. Nooit een hoesje of wat dan ook gehad. Geen haarscheurtjes te bekennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Mei 2013? Netjes hoor, dan was je vast de eerste die een Nexus 5 had. :P

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Laatst online: 03-10 13:49
Chris Nacca heeft een review geplaatst op YouTube over Android LolliPop.

http://youtu.be/v1LnqRwjJyE

LolliPop ziet er echt fantastisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 11:01
coob schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:50:
Ik heb al lang een witte en geen scheurtjes gelukkig.
Ik heb een zwarte en ik heb het probleem wel. Eigenlijk is het geen probleem voor me.

Maar de witte heeft toch een andere zijkant, dus daardoor mogelijk minder kans erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Ik heb Lollipop 5.0 sinds vandaag in gebruik op m'n Nexus 4, werkt heerlijk moet ik zeggen. De App-Tray is daarentegen niet om aan te zien, hoop dat ze daar nog wel iets aan gaan doen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ik heb ook haarscheurtjes... is me nooit opgevallen!

Is dit schadelijk? Als de boel heel blijft vind ik het eigenlijk niet zo erg, het is maar aan de zijkant en je voelt het normaal niet :P
Of moet ik zsm garantie aanvragen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Richh schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:34:
Ik heb ook haarscheurtjes... is me nooit opgevallen!

Is dit schadelijk? Als de boel heel blijft vind ik het eigenlijk niet zo erg, het is maar aan de zijkant en je voelt het normaal niet :P
Of moet ik zsm garantie aanvragen nu?
Volgens mij zien de anderen het meer als daling in de verkoopwaarde of productidee dan een daadwerkelijk defect of praktisch ongemak.

Ik heb geen verhalen gehoord dat de case dan 'brosser' is of meer breekt.

Pagina: 1 ... 78 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.