[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.233 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:23
Agree, was een leuk toestelletje. Ik heb hem ook gehad.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05:49
.

[ Voor 98% gewijzigd door pielle007 op 24-09-2014 16:37 ]

• Ases
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Sedert gisterenavond heb ik geen mobiel netwerk verbinding meer (= geen oproepen, niet bereikbaar, geen mobiel internet). Vandaag gebeld met proximus maar blijkbaar ook geen probleem met mijn account.

Heeft iemand dit al voor gehad?
Zou dit aan de SIM kunnen liggen of effectief het toestel?
Heb nog geen andere SIM kunnen proberen, vriendin heeft een nano sim in haar Iphone...
Het toestel vraagt ook niet om een pincode als ik hem opstart

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:01
Sim er al wel uit en terug in gedaan?

Strava

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Of (daarna) deze SIM in een ander toestel kunnen testen?

• Ases
  • Laatst online: 13-12-2024
Gisteren geprobeerd in de oude iphone 4 van mijn vriendin, zelfde resultaat.
Zal wel een defecte simkaart zijn, ik wist zelf niet dat dit mogelijk was...

• thorgan3
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-10 14:32
Het lukte mij al 2 weken niet om wifi op te zetten, Wifi button stond donker grijs en blijft staan op 'turning on'
Dit probleem komt vaker blijkbaar wel vaker voor. (http://forum.xda-develope.../help/wifi-stuck-t2721643)

Oplossingen dat eerst werkten later niet meer: factory reset, simkaart uithalen rebooten en terug insteken.
Nu 2 weken dat het helemaal niet lukt, naar google gebeld voor RMA.

edit: typo

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 10:00
De komst van de Nexus 6 lijkt wel zeker te zijn: http://www.androidcentral...eaching-camera-next-nexus

Maar ik hoop dat de geruchten over een Nexus 5 "2014" toch ook waar zijn. 6 inch is me veel te groot. :/

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 15:32
beantherio schreef op donderdag 25 september 2014 @ 22:58:
De komst van de Nexus 6 lijkt wel zeker te zijn: http://www.androidcentral...eaching-camera-next-nexus

Maar ik hoop dat de geruchten over een Nexus 5 "2014" toch ook waar zijn. 6 inch is me veel te groot. :/
Ik zit ook ernstig te twijfelen, nu nog een nexus 5 kopen of afwachten op de 6. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze echt alleen een 6 inch gaan uitbrengen.

Overigens wel grappig dat er heel wat zijn die een n97 hebben gehad, helaas was deze nog niet waterdicht :+

[ Voor 9% gewijzigd door Electromonkey op 25-09-2014 23:07 ]

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:36
Mijn nexus5 is nog perfect buiten de brakke batterij. Voor de snelheid moet je toch niet upgraden imo :p

• beantherio
Electromonkey schreef op donderdag 25 september 2014 @ 23:06:
[...]

Ik zit ook ernstig te twijfelen, nu nog een nexus 5 kopen of afwachten op de 6. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze echt alleen een 6 inch gaan uitbrengen.
Ik denk dat er op heel korte termijn meer duidelijk gaat worden. Of dat er meer gaat uitlekken. Alles wijst erop dat er in oktober dingen gaan komen.

Van alle kanten hoor je trouwens ook dat de Nexus 5 niet meer geleverd wordt door LG of maar beperkt leverbaar is. Daaruit kun je lezen dat ze aan het voorsorteren zijn op het uitbrengen van een nieuwe versie: ik heb goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 14:35
Ik ben ook erg benieuwd naar de Nexus 6. Al vind ik de Nexus 5 de beste telefoon die ik tot nu toe heb gehad. En ik heb ook wel eens overgestapt naar een andere telefoon waarvan ik achteraf dacht.... nee dit is het niet. Ik heb een GNex, N4 en N5 gehad. Dus ergens moet deze 6 er ook wel komen. Wat mij wel opvalt... Er zit geen speaker aan de achterkant. Dus sowieso een frontfacing speaker. Liefst twee net als de M8. Man wat komt daar een geluid uit :D

[ Voor 19% gewijzigd door Dubrillion op 26-09-2014 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 09:13
--op verzoek verwijderd--

[ Voor 197% gewijzigd door weertenaar op 26-09-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
0xrubennft schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:11:
[...]

Mijn scherm is ook kapot gegaan afgelopen week, uit m'n broekzak plat op de stenen gevallen. Touchscreen werkt verder allemaal nog perfect, buiten een paar barsten. Iemand ervaring met die touchscreen digitizer erop te zetten?
Daar heb ik geen ervaring mee, ik heb wel ervaring met een kapotte Nexus 5 helaas. Die van mij was ook tot twee keer toe op harde plavuizen gedonderd met als gevolg verschillende sterren in het scherm. Touchscreen heeft nog lange tijd gewerkt (af en toe wat glasscherven in m'n duim :') ), maar ik heb verzuimd om het toestel bijtijds weg te brengen voor reparatie en uiteindelijk is hij helemaal kapot gegaan.

Op een gegeven moment ging het scherm helemaal niet meer aan (er waren op dat moment ook al 'chunks' van het scherm verdwenen waardoor een printplaat bloot lag), toen weggebracht naar een smartphone-reparateur, die heeft een nieuw scherm besteld, er in gezet, zonder resultaat. Ook alle verbindingskabeltjes vervangen maar geen soelaas. Uiteindelijk heb ik niets hoeven betalen, maar baalde er wel van. Het scherm zou €150 gekost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
2dope schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 08:51:
[...]

Daar heb ik geen ervaring mee, ik heb wel ervaring met een kapotte Nexus 5 helaas. Die van mij was ook tot twee keer toe op harde plavuizen gedonderd met als gevolg verschillende sterren in het scherm. Touchscreen heeft nog lange tijd gewerkt (af en toe wat glasscherven in m'n duim :') ), maar ik heb verzuimd om het toestel bijtijds weg te brengen voor reparatie en uiteindelijk is hij helemaal kapot gegaan.

Op een gegeven moment ging het scherm helemaal niet meer aan (er waren op dat moment ook al 'chunks' van het scherm verdwenen waardoor een printplaat bloot lag), toen weggebracht naar een smartphone-reparateur, die heeft een nieuw scherm besteld, er in gezet, zonder resultaat. Ook alle verbindingskabeltjes vervangen maar geen soelaas. Uiteindelijk heb ik niets hoeven betalen, maar baalde er wel van. Het scherm zou €150 gekost hebben.
Ajj das balen.. Had dat bij m'n vorige telefoon ook al, dat een ander scherm ook niet goed werkte (HTC one M7). Gelukkig kon ik al een tijdje geleden verlengen & krijg vandaag een prachtige telefoon in de bus, maar baal er toch van. De Nexus 5 werkt nog perfect verder (heb al 2x kleine glasscherfjes in m'n duim gekregen ook haha) maar dan gaat 'ie gewoon zo de kast in. Nieuwe telefoon toch maar eens verzekeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Anders een screenprotector erop knallen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik overweeg de Nexus 5, maar het stoort me dat de batterij niet te verwisselen is. Voornamelijk omdat ik die er weleens uithaalde ivm een vastgelopen telefoon. Is er een andere manier om de telefoon op een harde manier uit te zetten bij een vastloper?

Verder lijkt hij me redelijk perfect, al twijfel ik uiteraard ook over de accuduur... Ik gebruik m'n telefoon ook op fietsvakantie om de hele dag met Endomondo te loggen, in flightmodus lukt me dat wel een uur of 6 (althans, uur of 12 aan, maar 6 uur daarvan fietsen) op m'n andere telefoons (HTC desire, HTC One x oid), zou dat hier ook mee lukken?

[ Voor 4% gewijzigd door Aikon op 26-09-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 00:42

Tags NL

Harmful or Harmless?

Aikon schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:00:
Is er een andere manier om de telefoon op een harde manier uit te zetten bij een vastloper?
Volume Up en Down ingedrukt houden met de powerknop erbij

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Dat klinkt als iets software-matigs (itt bijv een dedicated knopje binnenin), of werkt dat toch écht elke keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Aikon schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:17:
Dat klinkt als iets software-matigs (itt bijv een dedicated knopje binnenin), of werkt dat toch écht elke keer?
Net als bij je computer: de power-knop 5 seconden inhouden en dan reset hij. Dat is niet iets softwarematigs voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Inderdaad, powerknop aantal seconden inhouden en dan reboot hij.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:48
Verder is de batterij best te verwisselen, als het moet. Je hebt alleen een kleine kruiskop nodig, en misschien zo'n opening tool als je het netjes wil doen (plastic ding, kost niks uit China). Is een heel ander verhaal dan bij een Xperia Z of een HTC One ;)

En hard reset van een paar seconden power ingedrukt kan inderdaad prima.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
En voor die fietsvakantie heb je ook nog een power bank als nood oplossing.

En bij vastlopers is de powerbutton echt voldoende

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Thanks voor de info. Powerbank gebruik ik wel, maar is erg onhandig voor overdag, is meer voor 's avonds om de telefoon op te laden voor de volgende dag met wildkamperen etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Aikon schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:17:
Het werkt echt elke keer. Power knop en volume naar beneden. Net als de powerknop van je computer in blijven drukken, werkt toch ook altijd? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
0xrubennft schreef op zondag 28 september 2014 @ 20:29:
[...]

Het werkt echt elke keer. Power knop en volume naar beneden. Net als de powerknop van je computer in blijven drukken, werkt toch ook altijd? :-)
Volume down is niet nodig hoor, alleen als je na de reboot gelijk naar je bootloader wilt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb een kapot scherm dus moet een nieuw scherm bestellen. Als ik die op aliexpress bestel, zeg maar ongveer 80 dollar, wat kan ik dan qua importkosten verwachten? Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Lennart95 schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:23:
Ik heb een kapot scherm dus moet een nieuw scherm bestellen. Als ik die op aliexpress bestel, zeg maar ongveer 80 dollar, wat kan ik dan qua importkosten verwachten? Iemand ervaringen hiermee?
meestal hangt het samen met het type shipping, de express deliveries worden meestal wel gechecked en moet je import over betalen, bij gratis/economy shipping, glippen ze er meestal doorheen (reken dan wel op 3 weken uit HK)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 13:18
Ik krijg de laatste tijd klachten dat ik slecht te verstaan ben en dat de verbinding hol is. Ook als ik bel met een bluetooth headset en zonder. Vervolgens een dag met mijn oude htc one x gebeld en geen klachten gehad....

Vraag mij alleen af hoe ze dit gaan testen als ik mijn tel ga opsturen. Iemand hier toevallig een keer ervaring mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Ik merk wel dat de telefoon steeds trager wordt. Heb hem eigenlijk nooit gereset oid. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-10 17:08
ObiTewodros schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:10:
Ik merk wel dat de telefoon steeds trager wordt. Heb hem eigenlijk nooit gereset oid. Hebben jullie dat ook?
Installeer Clean Master oid, leeg je cache en je overbodige bestanden. Durf te wedden dat dat sowieso verschil gaat maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ik was benieuwd of de batterij performance afneemt bij de Nexus 5. Ik heb 'm sinds de release en laad 'm dagelijks op. Dus reden genoeg om te denken dat een nieuwe batterij ervoor zal zorgen dat de boel wat langer mee gaat, toch? :)

Nieuwe batterij middels Ebay laten bezorgen voor zo'n 13 euro. Orginele LG batterij.
Vanochtend verwisseld...

En geen verschil. Battery performance degradation lijkt dus zo goed als afwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Moet zeggen dat ik er ook nog weinig last van heb met mijn Nexus 4. Al gaat de batterij naar mijn idee sowieso te kort mee, helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 07-10 16:49
djmelvee schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:41:
Moet zeggen dat ik er ook nog weinig last van heb met mijn Nexus 4. Al gaat de batterij naar mijn idee sowieso te kort mee, helaas..
Vooral via 3G, na kleine 2 uur is de lol wel voorbij, terwijl via wifi ik 4 á 5 uur on screen haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:53
Problemen :( Vanmorgen is mijn Nexus 5 uitgevallen en nu doet hij helemaal niets meer. Ik was wat aan het browsen en plots reageerde het scherm niet helemaal goed meer, vervolgens startte ik hem opnieuw op waarna het scherm helemaal niet meer goed reageerde en vervolgens viel hij uit.

Als ik hem aansluit op de computer wordt hij wel gewoon herkend, maar verder lijkt het toestel zelf niets te doen. Iemand hier ervaring mee?

Hij is overigens nog geen anderhalve maand oud. Aangezien ik hem bij Belsimpel heb gekocht zou ik naar Groningen moeten voor garantie, opsturen duurt me te lang. Vanuit midden Nederland gaat me dat een dag kosten ben ik bang.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 10-10 15:22
Uffeltje schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:21:
Problemen :( Vanmorgen is mijn Nexus 5 uitgevallen en nu doet hij helemaal niets meer. Ik was wat aan het browsen en plots reageerde het scherm niet helemaal goed meer, vervolgens startte ik hem opnieuw op waarna het scherm helemaal niet meer goed reageerde en vervolgens viel hij uit.

Als ik hem aansluit op de computer wordt hij wel gewoon herkend, maar verder lijkt het toestel zelf niets te doen. Iemand hier ervaring mee?

Hij is overigens nog geen anderhalve maand oud. Aangezien ik hem bij Belsimpel heb gekocht zou ik naar Groningen moeten voor garantie, opsturen duurt me te lang. Vanuit midden Nederland gaat me dat een dag kosten ben ik bang.
Ik heb hem ook van belsimpel en voor reparatie moet je dat ding naar de reparateur zenden en niet naar belsimpel. Moest ik ook doen, en ik denk dat ik dat binnenkort maar weer eens ga doen. Het gps probleem van mijn day one Nexus 5 is weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Naar de reparateur zenden? Het lijkt me dat zij verantwoordelijk zijn voor het probleem en dat zij hem dus op moeten sturen. Meer winkels proberen dit te doen, maar eigenlijk hoort het niet zo te werken. In de eerste twee jaar zijn zij verantwoordelijk voor de afhandeling.

Ik heb een mail gestuurd en hoop op goed antwoord. Ik zal eens bekijken hoe het gaat lopen. Aangezien ik hier geen vervangend toestel heb liggen wil ik hem echt zo snel mogelijk terug.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:13
Waarschijnlijk een Dynafix reparatie traject, veel plezier :)

Mijn toestel is anderhalve maand geleden ook ineens gek gaan doen.
Ik had hem begin augustus verstuurd en kreeg na een maand me telefoon weer terug met de melding 'gebruikersfout, wel gerepareerd'.
In de specificatie zag ik dat ze het usb flex board en achterkant hadden vervangen. Uit de achterkant waren inderdaad de letters gevallen. Vanuit hun kant is dat blijkbaar een 'gebruikersfout'.
Ik heb de telefoon nooit laten vallen en deze ligt dan ook altijd op tafel of in mijn zak.
Verder dacht ik dat het verholpen was, maar na het opnieuw installeren van alle apps en instellingen kwam het probleem direct weer terug. De touchscreen deed ineens wazig en daarna niks meer...

Gisteren heb ik de telefoon maar weer aangeboden. Dit keer bij de winkel van aanschaf.
Na een belletje met Dynafix zeiden ze dat ik weer lekker verzendkosten mocht betalen en zij er niks aan konden doen en binnen een bepaald tijdsbestek de telefoon testen.
En last but not least, Dynafix maakt de toestellen van LG niet zelf. Opzich is dat geen probleem maar wel dat de uiteindelijke reparatie bij Teleplan maar 4 dagen in beslag neemt.

Mocht je straks je Dynafix track & trace hebben gehad en deze geeft als status; 'verzonden naar externe reparateur' dan kun je bij Teleplan track & trace je gegevens invullen en zien dat Dynafix wel erg langzaam is met de verzending naar en van Teleplan.
Teleplan Track & Trace: http://teleplan.e-repair.nl

Mijn probleem (plaatje is van een ander forum getrokken); http://imgur.com/sog4Ahi

Veel plezier met Dynafix, ik zit voor de tweede keer in twee maanden tijd ook weer in dat langdurige traject. Maak overigens voor jezelf ook wat foto's van de huidige staat van je toestel (heb van andere Tweakers gehoord dat er nog wel eens een toestel beschadigd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Precies vanwege hetgeen jij net beschreef heb ik geen zin om zo'n proces te doorlopen. Ik ga dan ook even goed mijn rechten opzoeken zodat ik weet wat ik moet doen en wat zij moeten doen. Vaak is het zo dat de klant het zelf mag doen omdat deze niet weet dat de verkoper het zelf moet doen.

Je tip van het maken van foto's was ik sowieso van plan. Mijn toestel is nog geheel onbeschadigd en dat wilde ik ook graag zo houden. Er zijn nog geen lettertjes uit, geen krassen op het toestel en het scherm is ook geheel onbeschadigd. Als ik hem terug zou krijgen met een kras of iets dergelijks ga ik daar zeker wel over terugbellen / mailen, aangezien ik er niet van houd om met een probleem van iemand anders rond te lopen.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
Mijn Day 1 Nexus 5 vertoont ook kuren. Het scherm loopt constant vast, even het scherm aan en uitzetten en hij doet het weer, voordat hij weer vast loopt. Soms krijg ik alleen maar sneeuw als ik het scherm aanzet, of maar een half beeld en de rest sneeuw. Draai gewoon stock en factory reset hielp niet. Vermoedelijk de GPU zou ik zeggen (vermoedelijk gebeurd bij een lange vlucht waar ik hem in de USB van het vliegtuig had zitten en hij ineens heel heet werd).

Eerst geprobeerd bij LG Nederland om garantie te krijgen. Dat doen ze niet omdat het apparaat in het buitenland gekocht is. Ik had verwacht dat ze het dan bijv. doorsturen naar LG Duitsland, maar dat zat er niet in ondanks dat ik flink gepusht heb. Toen Google NL, die kon ook niks, moest bij Google DE zijn. Die heb ik gemaild, en na een week een reactie dat ik hem op mag sturen en een nieuwe krijg. :) Aangegeven dat ik "inmiddels" in NL woon en ze onderzoeken of ze hem direct naar NL kunnen sturen (kan waarschijnlijk wel zeggen ze). Enige probleem is dat de zwarte 32GB een levertijd van meer dan 4 weken, dus krijg waarschijnlijk een andere kleur (maakt me niks uit). Misschien laat ik hem wel dicht en verkoop ik hem als nieuw als de N6 komt (en het formaat toch wat kleiner is dan de geruchten :( )

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 02-10-2014 10:57 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:47
@ph4ge: Anders voor de 2e generatatie Motorola Moto X gaan. Of de OnePlus One. De Motorola is volgens mij wel wat duurder, maar dan heb je iig wel stock android.

Ik hoop ook dat de geruchten over de Nexus 6 niet waar zijn. Als de telefoons van Google nou op 5 inch blijven steken, hoop ik dat dit een signaal is naar andere fabrikanten dat we niet zulke enorme telefoons willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Denk dat de One Plus One met zijn 5'5" scherm geen handig alternatief is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-10 09:08
Lennart95 schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:23:
Niet aan beginnen is mijn advies. De kwaliteit van die Chinese schermen is niet te vergelijken met het origineel. Ook zijn ze veel gevoeliger voor allerlei storingen. Ze missen vaak een aantal afscheidingen en tapes op de modules. Grote kans dat je scherm snel weer stuk is. En ja, ik heb ze vroeger wel eens gekocht op Alieexpress.

Neem anders even contact op met [Knip, reclameuitingen. Zij hebben originele LG schermen voor een redelijke prijs (in overleg eventueel ook los leverbaar).

[ Voor 4% gewijzigd door The Wizard op 08-01-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 14:03

Metian

Snert is vies

AMD1800 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:13:
@ph4ge: Anders voor de 2e generatatie Motorola Moto X gaan. Of de OnePlus One. De Motorola is volgens mij wel wat duurder, maar dan heb je iig wel stock android.

Ik hoop ook dat de geruchten over de Nexus 6 niet waar zijn. Als de telefoons van Google nou op 5 inch blijven steken, hoop ik dat dit een signaal is naar andere fabrikanten dat we niet zulke enorme telefoons willen.
Je bent niet de enige die hoopt dat N6 geruchten overdreven zijn, maar ik heb z'n voorgevoel dat ze gaan kloppen, en dat zou dan meteen deal breaker zijn voor me. Simpel weg omdat ik groter dan 5" gewoon overdreven vind, maar wie ben ik :9

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 10-10 15:22
Ik heb het gps probleem met de papier methode opgelost. Er zit nu een stukje van de "zij geloofd in mij" folder in mijn nexus. De gps werkt nu binnen enkele seconden in plaats van minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:47
@Metian: In je eentje ben je niemand, maar om maar even naar een Tweakblog te verwijzen: 4.7 inch is het populairste formaat onder de tweakers. Dus, de telefoonfabrikanten moeten dit maar eens oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Om toch een idee te krijgen van het formaat van de N6 heb ik vanavond bij de lokale Mediamarkt maar eens een Lumia 1520 (schermformaat: 6 inch) in handen gehad. Maar dat is toch wel erg groot. Het voelt meer als een kleine tablet dan als een grote telefoon. Dit gaat hem voor mij toch niet worden denk ik. :/

Ik hoop nog steeds op een 2014-model van de Nexus 5 met een 5.3 inch-scherm. Maar dat begint er meer en meer duister uit te zien. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 09:58
Sinds enige tijd vertoont mij Nexus haarscheurtjes in het plastic van de zijkant van de telefoon. Op elke zwakke plek van het plastic, zoals bij de hoofdtelefoonaansluiting, simtray, volumeknop, speakers, etc zitten bij mij haarscheurtjes. Aangezien ik altijd zuinig ben op mijn spullen en mijn telefoon niet zomaar ergens neer gooi of vaak laat vallen, zijn deze scheurtjes niet het gevolg van gebruikschade.

Begin van de week maar contact opgenomen met de helpdesk van LG. Daarbij heb ik de volgende foto's meegestuurd:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5

Volgens mij zeggen de foto's al genoeg... Maar nu de reactie van de helpdesk:
Geachte heer, mevrouw,

Spijtig te horen dat uw Nexus 5 scheurtjes heeft.

Wij willen u bij deze laten weten dat u uw Nexus 5 kunt aanmelden bij de winkel van aanschaf voor reparatie. Ook willen wij u laten weten dat de scheuren buiten de fabrieksgarantie vallen en de reparatie kosten voor u zijn. U ontvangt een prijsopgave zodra uw Nexus 5 is opgestuurd naar onze gecertificeerde reparatie service.

Met vriendelijke groet,

Giovanni Blokland
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
Gelijk maar even de klantenservice gebeld om te vragen waarom het buiten de garantie valt. Toevallig kreeg ik ook de heer Blokland aan de telefoon en die vertelde mij fijntjes dat het gebruiksschade is, want dat was duidelijk te zien op de foto. Dit is natuurlijk onzin, aangezien de scheurtjes alleen zitten op de zwakke plekken.

Meer mensen last van haarscheurtjes in zijn telefoon? Heb je dit onder de garantie kunnen laten maken?

[ Voor 17% gewijzigd door founz op 02-10-2014 23:34 . Reden: Links aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik kan de foto's niet bekijken, even publiek maken?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
Quad schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:02:
Ik kan de foto's niet bekijken, even publiek maken?
Links aangepast, bij mij werkte de links wel, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ingelogd was. Foto's stonden al wel als gedeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Lijkt alsof er teveel spanning op heeft gestaan. Ik vind het zelf niet verantwoord dat dit voor komt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
AMD1800 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:25:
@Metian: In je eentje ben je niemand, maar om maar even naar een Tweakblog te verwijzen: 4.7 inch is het populairste formaat onder de tweakers. Dus, de telefoonfabrikanten moeten dit maar eens oppikken.
Ik heb nu een 4,7" Nexus 4 en dat is de perfecte maat voor mij, een Nexus 5 zou nog net kunnen maar dan niet met zo'n dik hoesje als nu.

Ik vind de G3 daartegen al te groot, de OPO zelfs veel te groot dus een 6" Nexus 6 is direct een no go, zonde want snelle updates en stock vanilla Android bevalt mij wel en was de reden om na iPhone juist over te stappen naar Nexus serie.

Google is gewoon fout bezig, dit is dan gewoon een veel te groot toestel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ben op zoek naar een goede prijs/kwaliteit android telefoon voor dit najaar. De nexus 5 spreekt mee er aan, maar is het nog wel verstandig om deze te kopen? Er komen weer wat nieuwe toestellen op de markt zag ik, maar dat is eigenlijk altijd wel :-)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 14:00

shinchan03

Niels

@founz, toen ik mijn telefoon wilde verkopen viel het me ineens op dat ik een klein scheurtje bij de sim tray had. De telefoon heeft altijd in een bumper gezeten en is voorzichtig mee omgegaan. Ik heb de telefoon met scheurtje verkocht, dus garantie weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Darks schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 02:26:
Ben op zoek naar een goede prijs/kwaliteit android telefoon voor dit najaar. De nexus 5 spreekt mee er aan, maar is het nog wel verstandig om deze te kopen? Er komen weer wat nieuwe toestellen op de markt zag ik, maar dat is eigenlijk altijd wel :-)
qua prijs kwaliteit is de N5 nog steeds prima, maar de G2 bijvoorbeeld ook. Nieuwe toestellen zijn in verhouding altijd duurder...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:55

Snippertje

Light up your life

Weet iemand of het mogelijk is om het scherm weer te laten locken na een gemist telefoontje? Nu blijft het scherm aan en gaat die in mijn broekzak allemaal gekke dingen doen, heb mijn telefoon veel op stil dus dan hoor ik hem ook niet.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 00:38
Snippertje schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:24:
Weet iemand of het mogelijk is om het scherm weer te laten locken na een gemist telefoontje? Nu blijft het scherm aan en gaat die in mijn broekzak allemaal gekke dingen doen, heb mijn telefoon veel op stil dus dan hoor ik hem ook niet.
Bij mij lockt hij vanzelf weer na een gemist telefoontje. Heb gewoon de standaard rom en lock screen met unlock pattern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
Quad schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:43:
Lijkt alsof er teveel spanning op heeft gestaan. Ik vind het zelf niet verantwoord dat dit voor komt.
Ikzelf kan me ook niet vinden in het antwoord van LG. Aanbieden bij reparatiecentrum betekent dat ik moet opdragen voor de kosten. Enig idee hoe ik deze kosten kan verhalen?
shinchan03 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:29:
@founz, toen ik mijn telefoon wilde verkopen viel het me ineens op dat ik een klein scheurtje bij de sim tray had. De telefoon heeft altijd in een bumper gezeten en is voorzichtig mee omgegaan. Ik heb de telefoon met scheurtje verkocht, dus garantie weet ik niet.
Het is toch absurd dat dit bij een telefoon van 400 euro gebeurd? Dan beweren ze nog bij LG dat het gebruikschade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieuwertje96
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09-2022
Ik was heel tevreden over mijn Google Nexus 5, lekker snel, kan veel tegelijk aan (muziek luisteren, whatsappen, browsen en snapchatten zonder vast te lopen) en heeft een goede camera.

Maar helaas....

Ik heb mijn telefoon deze twee maanden al drie keer naar de fabriek terug moeten sturen. Mijn Nexus gaat niet meer aan. Als die aan staat, vraagt die elke keer of ik hem af wil sluiten.. Annuleer ik dat doet die het als nog. Ook kan ik geen hard reset uitvoeren, hij knippert dan steeds aan en uit. Bij de fabriek hebben ze onderhand al alle onderdelen vervangen, nog steeds hetzelfde probleem. Hebben anderen hier ook last van? En hoe hebben zij dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 08-10 09:21
Dieuwertje96 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:46:
Ik was heel tevreden over mijn Google Nexus 5, lekker snel, kan veel tegelijk aan (muziek luisteren, whatsappen, browsen en snapchatten zonder vast te lopen) en heeft een goede camera.

Maar helaas....

Ik heb mijn telefoon deze twee maanden al drie keer naar de fabriek terug moeten sturen. Mijn Nexus gaat niet meer aan. Als die aan staat, vraagt die elke keer of ik hem af wil sluiten.. Annuleer ik dat doet die het als nog. Ook kan ik geen hard reset uitvoeren, hij knippert dan steeds aan en uit. Bij de fabriek hebben ze onderhand al alle onderdelen vervangen, nog steeds hetzelfde probleem. Hebben anderen hier ook last van? En hoe hebben zij dit opgelost?
En wat hebben ze vervangen?
9 kansen op 10 is de powerknop defect als ik het zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieuwertje96
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09-2022
CedricD schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:21:
[...]

En wat hebben ze vervangen?
9 kansen op 10 is de powerknop defect als ik het zo hoor.
Ze hebben in eerste instantie de batterij vervangen, wat dus niet het probleem was. Daarna heb ik in mijn klachtenbrief geopperd dat het misschien de powerknop zou kunnen zijn, of ze die hebben vervangen weet ik niet, in de reparatiebrief stond een 'PCB assembly flexible'. Na wat gegoogle was het me nog niet echt duidelijk wat het was, maar niet de powerknop in ieder geval. Volgens Studentmobiel was het de simkaart, wat me erg onlogisch lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Gisteren probeerde ik sim-klepje te openen. Inmiddels half jaar naar tevredenheid in gebruik.
Toch kreeg ik het klepje niet open, nadat ik middels ring-met-puntje geprobeerd heb het klepje te openen.
Ik zie het laatje wel een klein beetje (1mm) naar buiten komen, maar daar blijft het bij. Het laatje schiet na het druk zetten ook weer terug. Flink druk zetten werkt ook niet. Lijkt wel of laatje klemt of blijft hangen.
Iemand hier ervaringen mee? Wat is een evt oplossing?
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
Dieuwertje96 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:46:

Maar helaas....

Duidelijk aangeven dat je na 3 reparaties geen vertrouwen meer hebt en gewoon een hele nieuwe wil en anders de koop gaat ontbinden.
founz schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:59:
Sinds enige tijd vertoont mij Nexus haarscheurtjes in het plastic van de zijkant van de telefoon. Op elke zwakke plek van het plastic, zoals bij de hoofdtelefoonaansluiting, simtray, volumeknop, speakers, etc zitten bij mij haarscheurtjes. Aangezien ik altijd zuinig ben op mijn spullen en mijn telefoon niet zomaar ergens neer gooi of vaak laat vallen, zijn deze scheurtjes niet het gevolg van gebruikschade.

Begin van de week maar contact opgenomen met de helpdesk van LG. Daarbij heb ik de volgende foto's meegestuurd:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5

[...]

Gelijk maar even de klantenservice gebeld om te vragen waarom het buiten de garantie valt. Toevallig kreeg ik ook de heer Blokland aan de telefoon en die vertelde mij fijntjes dat het gebruiksschade is, want dat was duidelijk te zien op de foto. Dit is natuurlijk onzin, aangezien de scheurtjes alleen zitten op de zwakke plekken.

Meer mensen last van haarscheurtjes in zijn telefoon? Heb je dit onder de garantie kunnen laten maken?
In Nederland krijg je wettelijke garantie van de verkoper, niet van de fabriek. Sommige merken doen dat wel, maar LG is daar wat moeilijker mee want het hoeft in Nederland niet. Een beetje fatsoenlijke verkoper zal gewoon wel garantie geven, want daar heb je juridisch gewoon recht op.

[ Voor 51% gewijzigd door ph4ge op 05-10-2014 15:30 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 12:07
Ik heb regelmatig last van dat als ik iemand bel dat de ontvanger mij niet kan horen. Iemand hier ervaring mee? Begint nogal irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocodeluxe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 16:50
Ik heb dat ook! ik moet duidelijk de mic bij me mond houden.
ook vind ik het geluid uit de speaker blikkerig. Dat had me htc desire ook toen ik hem liet stuiteren.. nee deze heeft nog nooit gestuiterd en is 2 weken nieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:30
vmb schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:30:
Gisteren probeerde ik sim-klepje te openen. Inmiddels half jaar naar tevredenheid in gebruik.
Toch kreeg ik het klepje niet open, nadat ik middels ring-met-puntje geprobeerd heb het klepje te openen.
Ik zie het laatje wel een klein beetje (1mm) naar buiten komen, maar daar blijft het bij. Het laatje schiet na het druk zetten ook weer terug. Flink druk zetten werkt ook niet. Lijkt wel of laatje klemt of blijft hangen.
Iemand hier ervaringen mee? Wat is een evt oplossing?
Thx!
Klinkt alsof het pennetje om hem los te halen niet lang genoeg is. Probeer eens met een ander dun, maar stevig pennetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Achterkant loshalen en de beschermtray losschroeven, is niet zo lastig :) kan je m zelf naar buiten duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 10-10 09:13
founz schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:59:

[...]

Eerste 6 maanden is het toch aan de leverancier om aan te tonen dat het jou schuld is?

Bij mijn S3 had ik dat ook, naar een servicepoint en zonder problemen hersteld, ooit een keer bij een SonyEricsson gehad en de grootst mogelijke ellende gehad....dus maar net aan de fabrikant hoe er mee omgegaan wordt (of het reparatiebedrijf). door die ervaring voor mij nooit meer een SE.

[ Voor 17% gewijzigd door weertenaar op 06-10-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Van het weekend even zitten spelen met de Nexus 5 van een vriendinnetje van me, maar goeiemorgen zeg dat ding valt even vies tegen! Mijn Nexus 4 met CM11 erop werkt sneller dan die N5. Hoe het kan, snap ik niet. Heb 'm even goed op zitten schonen samen met 'r, maar blijft af en toe haperingen hebben etc. Hoop dat de N6 beter gaat worden, aangezien ik toch best wel ben uitgekeken op de N4 al is het nog steeds een erg fijne telefoon. Hij mag wel een stuk groter worden van me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
djmelvee schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:25:
Van het weekend even zitten spelen met de Nexus 5 van een vriendinnetje van me, maar goeiemorgen zeg dat ding valt even vies tegen! Mijn Nexus 4 met CM11 erop werkt sneller dan die N5. Hoe het kan, snap ik niet. Heb 'm even goed op zitten schonen samen met 'r, maar blijft af en toe haperingen hebben etc. Hoop dat de N6 beter gaat worden, aangezien ik toch best wel ben uitgekeken op de N4 al is het nog steeds een erg fijne telefoon. Hij mag wel een stuk groter worden van me. :)
Dan is er toch wel iets raars met die Nexus 5 aan de hand hoor. Ik heb hier werkelijk nooit haperingen (en draai deze sinds februari). Misschien even een factory reset proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
djmelvee schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:25:
Waarschijnlijk rommel op geinstalleerd, de Nexus 5 werkt echt zonder enige vertraging bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 10:02
Hallo,

Ik heb al een tijdje last van een trage gebruikerservaring op mijn Nexus 5. Met name het gaan naar het homescreen. Zie hier de zeer onprofessionele video die ik heb gemaakt die de lag illustreert.

YouTube: Nexus 5 slow

Als ik op de homeknop druk zou hij direct naar het startscherm moeten gaan, dit duurt alleen heel lang. Als je bezig bent op je mobiel en elke keer hierop moet wachten is het erg hinderlijk. Ik gebruik de standaard Google Now launcher.
Zoals je ziet staat Android L, dit heb ik erop gezet om te kijken of het was opgelost. Met KitKat was het hetzelfde.
Het lijkt mij een kwestie van te weinig RAM geheugen beschikbaar. Als ik check heb ik meestal rond de 300 MB vrij. Maar 2GB is niet heel weinig lijkt me. Ik gebruik wel heel veel op de Nexus, maar ik verwacht eigenlijk dat hij dit wel aan zou moeten kunnen.

Als iemand een idee heeft of een oplossing hoor ik dat graag.

[ Voor 15% gewijzigd door maximiliaan! op 06-10-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 10-10 11:16
Even een vraagje.
Zitten er 1 of 2 speakers onder bij de Nexus 5?

Als ik nu een muziek afspeel komt er alleen geluid aan de linkerkant.
Ben dus bang dat de rechtersspeaker kapot is of los zit.

Maar voor dat ik hem opstuur moet ik wel zeker weten dat er 2 speakers in zitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
Zit idd maar 1 speaker in, onder de andere grill zit de microfoon.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
The Wizard schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:44:
Zit idd maar 1 speaker in, onder de andere grill zit de microfoon.
Dan ben ik m'n telefoon anders gaan vast houden denk ik :9
De laatste tijd veel dat ik het geluid blokkeer met m'n vinger.
Dus dacht hé de rechter doet het niet meer.

Kom er dus pas na een half jaar achter dat er maar 1 speaker in zit :+

[ Voor 9% gewijzigd door mathy_ op 06-10-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Laatst online: 30-08 06:25
maxpusch schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:03:
Hallo,

Ik heb al een tijdje last van een trage gebruikerservaring op mijn Nexus 5. Met name het gaan naar het homescreen. Zie hier de zeer onprofessionele video die ik heb gemaakt die de lag illustreert.

Als ik op de homeknop druk zou hij direct naar het startscherm moeten gaan, dit duurt alleen heel lang. Als je bezig bent op je mobiel en elke keer hierop moet wachten is het erg hinderlijk. Ik gebruik de standaard Google Now launcher.
Zoals je ziet staat Android L, dit heb ik erop gezet om te kijken of het was opgelost. Met KitKat was het hetzelfde.
Het lijkt mij een kwestie van te weinig RAM geheugen beschikbaar. Als ik check heb ik meestal rond de 300 MB vrij. Maar 2GB is niet heel weinig lijkt me. Ik gebruik wel heel veel op de Nexus, maar ik verwacht eigenlijk dat hij dit wel aan zou moeten kunnen.

(Een gok) onder developer opties > wat zijn de waarden bij de animatieschalen?

En kun je dezelfde aktie eens doen (homeknop indrukken) met de optie "cpu gebruik weergeven" aangevinkt?

Er was nog een optie met als resultaat weergegeven in dit screenshot http://i.imgur.com/c0Piz3N.png misschien dat je daar wat aan hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door joey129 op 07-10-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
maxpusch schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:03:
Hallo,

Heb ik vaak op Nexus 4, in begin 500 a 800mb ram gebruikt en na verloop van tijd (paar dagen tot een week) heb ik plots 400mb of soms nog maar 100mb over en is de boel traag.

Oplossing voor mij is gewoon herstarten, en om nou te zeggen dat 1 keer per week herstarten een ramp is, nee want achteraf werkt hij weer lekker snel.

Draait op 4.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Het gerucht van de Nexus 5 "2014" is toch nog niet helemaal dood: http://www.androidauthority.com/motorola-fcc-534852/

Het klinkt me toch wat onwaarschijnlijk in de oren dat het de nieuwe N5 is. Ik geloof niet dat Google naar een compleet andere fabrikant zou gaan voor een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-10 16:02
beantherio schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 00:04:
Het gerucht van de Nexus 5 "2014" is toch nog niet helemaal dood: http://www.androidauthority.com/motorola-fcc-534852/

Het klinkt me toch wat onwaarschijnlijk in de oren dat het de nieuwe N5 is. Ik geloof niet dat Google naar een compleet andere fabrikant zou gaan voor een nieuwe versie.
Het was wel een van de dingen die ik dacht toen ik las over (het formaat van) de Nexus 6, wellicht dat er gewoon een N5 2014/2015 uitkomt, aangezien de N6 niet heel mainstream zal zijn vanwege het formaat. Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat ze afscheid nemen van de 'mainstream' markt, al dan niet onder druk van de Samsung's, HTC's en LG's van deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 16:26
Ik heb de Nexus 5 nu een jaar en hij bevalt nog steeds goed. Oké de foto's hadden wat beter gemogen, net als de batterijduur. Maar voor deze prijs mag je niet klagen. Ik raak er nu wel een klein beetje op uitgekeken, dus de Android L update mag nu wel komen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DBreda schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:31:
Ik heb de Nexus 5 nu een jaar en hij bevalt nog steeds goed. Oké de foto's hadden wat beter gemogen, net als de batterijduur.
Een vriendin van mij fotografeert veel, meestal met een echte camera. Ze heeft een I-Phone en ze is werkelijk laaiend enthousiast over de kwaliteit van mijn Nexus foto's. Zodra het belangrijk is en haar echte camera is niet in de buurt, pakt ze mijn toestel. Dus die camera is niet zo slecht

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Interessant feitje:

Afbeeldingslocatie: http://cdn3.androidworld.nl/176a209d6e/media/Nexus%206%20CPU-Z_large.png
Zou over de Nexus 6 gaan.

Echter....... 1440*2560 bij 5.9 inch zou "slechts" 497.83 DPI zijn.

1440*2560 bij 5.25 inch is wél 560 DPI!!!

Check maar eens op http://dpi.lv/

[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 09-10-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
DPI is instelbaar als je root toegang hebt. Ik heb de DPI van mijn Nexus 5 ook aangepast (naar 400 DPI) zodat er net iets meer op je scherm past: 5 icoontjes in de breedte in plaats van 4. Als je dit aanpast zie je dit terug in CPU-Z, heb net even geprobeerd :P

Ik zie echter nu wel dat er nu geen root toegang (meer) is verleend... ik weet het niet :P

[ Voor 17% gewijzigd door Richh op 09-10-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:09:
DPI is instelbaar als je root toegang hebt. Ik heb de DPI van mijn Nexus 5 ook aangepast (naar 400 DPI) zodat er net iets meer op je scherm past: 5 icoontjes in de breedte in plaats van 4. Als je dit aanpast zie je dit terug in CPU-Z, heb net even geprobeerd :P

Ik zie echter nu wel dat er nu geen root toegang (meer) is verleend... ik weet het niet :P
Kijk eens op het plaatje: Root access "no". Ah, je was me voor.
Naja, default DPI op de mogelijke Nexus 6 is in ieder geval afwijkend van wat je zou verwachten met de resolutie en diagonaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Smultie op 09-10-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Smultie schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:02:
Interessant feitje:

[afbeelding]
Zou over de Nexus 6 gaan.

Echter....... 1440*2560 bij 5.9 inch zou "slechts" 497.83 DPI zijn.

1440*2560 bij 5.25 inch is wél 560 DPI!!!

Check maar eens op http://dpi.lv/
Laten we hopen dat het 5.25inch wordt, dan zou ik sneller N6 gaan halen dan 5.9inch, want dat vind ik net even te groot.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:11
Ik heb de Oneplus one in mijn handen gehad en dat is al een bakbeest, laat staan 5,9"!
5,25" zou wel perfect zijn ja, iets groter dan de N5 mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Wat overigens ook een mogelijkheid is, is dat er twee varianten komen. Een met 5.9" en een met 5.2"

Zeker als je kijkt dat er diverse benchmarks uitgelekt zijn.

Ergens kan ik me namelijk niet voorstellen dat Google zichzelf in de vingers zal snijden door alleen een groot scherm uit te brengen.

[ Voor 11% gewijzigd door Metian op 09-10-2014 17:59 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Zeg maar wat Apple doet met de iPhone 6, alleen dan beter. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Metian schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:59:
Wat overigens ook een mogelijkheid is, is dat er twee varianten komen. Een met 5.9" en een met 5.2"

Ergens kan ik me namelijk niet voorstellen dat Google zichzelf in de vingers zal snijden door alleen een groot scherm uit te brengen.
Het punt is natuurlijk dat Nexus nooit bedoeld is als puur commercieel product. De insteek was dat het andere fabrikanten moest inspireren en devs een soort "standaard" device moest bieden. Dat er veel van verkocht moesten worden was maar een secundaire reden om Nexus-devices in de markt te zetten. En dat maakt het zo twijfelachtig of Google wel met een device van het meest gevraagde type (vermoedelijk iets in de regionen van 5 a 5.2 inch) gaat komen.

Maar ik heb nog steeds hoop dat het toch gaat gebeuren. Die CPU-Z schermen geven de burger weer meer moed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf133
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 14:51
Ik heb mijn N5 nu ongeveer een jaartje, nog steeds erg tevreden over, echter heb ik sinds een paar weken een eigenaardig en vooral irritant probleem, als ik hem 's avonds aan de lader hang zie ik dat hij begint te laden, echter 's morgens merk ik dat hij maar een klein deel of zelfs helemaal niet opgeladen is... Vanmorgen bijvoorbeeld was hij zelfs helemaal uitgevallen (en heb ik dus mijn wekker gemist :( ) Heeft nog iemand hier last van? Zo ja, wat was jullie oplossing? Ik ga nu even een tijdje met mijn iPad lader proberen, kijken of het aan de lader zelf ligt...

If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it really be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
olaf133 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 08:33:
Ik heb mijn N5 nu ongeveer een jaartje, nog steeds erg tevreden over, echter heb ik sinds een paar weken een eigenaardig en vooral irritant probleem, als ik hem 's avonds aan de lader hang zie ik dat hij begint te laden, echter 's morgens merk ik dat hij maar een klein deel of zelfs helemaal niet opgeladen is... Vanmorgen bijvoorbeeld was hij zelfs helemaal uitgevallen (en heb ik dus mijn wekker gemist :( ) Heeft nog iemand hier last van? Zo ja, wat was jullie oplossing? Ik ga nu even een tijdje met mijn iPad lader proberen, kijken of het aan de lader zelf ligt...
Dit heeft mijn vriendin met haar Note gehad. Heb een nieuwe kabel gekocht en het probleem was opgelost. Misschien is ook jou kabel minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:47
Metian schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:59:

Laat het waar zijn,5.2 zou perfect zijn. Heb geen moeite meteen groter scherm alleen heb de telefoon bijna hele werkdag in me zak en is niet handig. Had ik last van met OPO en daarom is die weg, de z3 compact is wel fijn alleen vind hem net te klein.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

mathy_ schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 08:42:
[...]

Dit heeft mijn vriendin met haar Note gehad. Heb een nieuwe kabel gekocht en het probleem was opgelost. Misschien is ook jou kabel minder geworden.
Ja, bij lag dit ook aan de kabel.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf133
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 14:51
mathy_ schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 08:42:
[...]

Heb nu mijn iPad lader er voor gebruikt, nu geen probleem, maar bij mijn officiele lader gebeurde het ook maar sporadisch... Ik kijk het even aan... toch bedankt

If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it really be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 17:26
Ik heb problemen met de (wifi) ontvangst van mijn Nexus 5.
Pas nadat ik de telefoon uit de broekzak haal, ontgrendel en dan 2 seconden wacht komt de app of mail pas binnen. Dit is op mijn werk via Wifi en thuis ook. (uit de broekzak is ontvangst 80%)
Ik heb het idee, dat die alleen via wifi zoekt en als die geen ontvangst heeft in de broekzak niet overgaat op de 3G.
Iemand idee wat dit kan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 13-10-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 16:13

jeka

Support your local club.

olaf133 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:54:
[...]

Heb nu mijn iPad lader er voor gebruikt, nu geen probleem, maar bij mijn officiele lader gebeurde het ook maar sporadisch... Ik kijk het even aan... toch bedankt
Ipad lader is natuurlijk niet de kabel ;)

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
baronruud schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:17:
Ik heb problemen met de (wifi) ontvangst van mijn Nexus 5.
Pas nadat ik de telefoon uit de broekzak haal, ontgrendel en dan 2 seconden wacht komt de app of mail pas binnen. Dit is op mijn werk via Wifi en thuis ook. (uit de broekzak is ontvangst 80%)
Ik heb het idee, dat die alleen via wifi zoekt en als die geen ontvangst heeft in de broekzak niet overgaat op de 3G.
Iemand idee wat dit kan zijn?
Dat heeft te maken met de WIFI instelling.Zie settings > Wi-Fi > en rechtsonder het extra menutje openen > Advanced > Keep Wi-Fi on during sleep > Always.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 17:26
contrast schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:15:
[...]

Dat heeft te maken met de WIFI instelling.Zie settings > Wi-Fi > en rechtsonder het extra menutje openen > Advanced > Keep Wi-Fi on during sleep > Always.
Nooit verder gekeken dat er een extra menu is, bedankt.
Alleen, moet ik die andere optie ook aanvinken toch? > Slechte verbinding vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
baronruud schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:33:
[...]

Nooit verder gekeken dat er een extra menu is, bedankt.
Alleen, moet ik die andere optie ook aanvinken toch? > Slechte verbinding vermijden.
Die staat bij mij gewoon uitgevinkt, maar dat komt omdat ik af en toe een slechte verbinding heb in huis.
Pagina: 1 ... 77 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.