Weet iemand hier trouwens een simpele handleiding om Lollipop te installeren via een mac?
WTF!baronruud schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:35:
Heb de nexus 5 sinds mei 2013. Nooit een hoesje of wat dan ook gehad. Geen haarscheurtjes te bekennen
Edit.
[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 21-10-2014 14:39 ]
http://bit.ly/1tG0bSDVerwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:38:
Weet iemand hier trouwens een simpele handleiding om Lollipop te installeren via een mac?
Klik eerst maar eens daarop. Vervolgens zou je hier eens kunnen kijken.
[ Voor 38% gewijzigd door djmelvee op 21-10-2014 00:27 ]
Ik heb eerst m'n bootloader unlocked en TWRP geinstalleerd naar aanleiding van de instructies op deze pagina.Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:38:
En daarna deze rom, radio, kernel etc. op de SD kaart gezet en volgens de instructies geflasht via TWRP.
Succes!
download LollipopVerwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:38:
http://developer.android.com/preview/index.html
download en installeer android sdk
http://developer.android.com/sdk/index.html
Unzip alle bestanden vanuit Lollipop.zip in het mapje: SDK/platform-tools/
open terminal, en browse naar die locatie.
Je telefoon in bootloader mode zetten met kabel aan je mac.
sudo ./flash-all.sh
klaar.
[ Voor 5% gewijzigd door ibson op 21-10-2014 08:09 ]
Hahaha, je gaat hem nog kopen dus?
Ik heb een witte, ook eerste batch, maar geen haarscheurtjes. Meer mensen met een witte zonder haarscheurtjes? Misschien dat het daar aan ligt, die zijkant is toch anders dan van de zwarte meen ik mij te herinneren.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik heb al wel meerdere malen gemerkt dat sudo "./flash-all.sh" niet werkte bij me op mn mac.ibson schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:07:
[...]
download Lollipop
sudo ./flash-all.sh
klaar.
Met een texteditor "flash-all.sh" openen en dan afzonderlijk alle commandos uitvoeren met een ./ werkte wel
Verwijderd
Bedankt! Simpel en doeltreffend!ibson schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:07:
[...]
download Lollipop
sudo ./flash-all.sh
klaar.
Verwijderd
Dat was mij gelukkig bekendibson schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:31:
p.s. je bent wel alles kwijtdus even alles goed backuppen.
Wel even wennen moet ik zeggen. Veel grotere iconen dan ik voorheen had. (Lumos icons+Nova launcher). En natuurlijk een beetje een rommeltje zonder icons die op elkaar afgestemd zijn.
Nova Launcher werkt trouwens nog niet echt goed samen met Lollipop. Transparante balken raak je kwijt. Maar het zal een kwestie van tijd zij totdat dat probleem opgelost is.
Wauw Android 5.0 ziet er echt super goed uit. Ik twijfel er zelfs als om de Preview al te flashen (wat ik nog nooit gedaan heb
). Je kan je apps dus terug zetten. Maar neemt ie dan ook data terug? Van games en dergelijke? Want ik heb een pager app met een lijst aan capcodes. Als hij deze automatisch terugzet zou dat een uitkomst zijn
Heb je wel de Nova Launcher Beta? http://novalauncher.com/beta/Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:26:
[...]
Dat was mij gelukkig bekend![]()
Wel even wennen moet ik zeggen. Veel grotere iconen dan ik voorheen had. (Lumos icons+Nova launcher). En natuurlijk een beetje een rommeltje zonder icons die op elkaar afgestemd zijn.
Nova Launcher werkt trouwens nog niet echt goed samen met Lollipop. Transparante balken raak je kwijt. Maar het zal een kwestie van tijd zij totdat dat probleem opgelost is.
Die is iets meer Lollipop ready dan de normale
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Ah bedankt. Is gelukt!Nakebod schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:59:
[...]
Heb je wel de Nova Launcher Beta? http://novalauncher.com/beta/
Die is iets meer Lollipop ready dan de normale

Nice nice nice!
Ik wacht op de officiele release. Die paar weekjes kan ik nog wel rustig afwachten. Maar als ik de berichten zo lees zijn ze lauter positief
Mejor así
Het is inderdaad jammer, maar ik ga mijn Nexus ook niet opgeven voor garantie. Ik heb geen idee hoe lang ik hem dan moet missen. Dan neem ik die 2 scheurtjes wel voor lief. Als het verder geen kwaad kan natuurlijk.DaLucovic schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:24:
[...]
Volgens mij zien de anderen het meer als daling in de verkoopwaarde of productidee dan een daadwerkelijk defect of praktisch ongemak.
Ik heb geen verhalen gehoord dat de case dan 'brosser' is of meer breekt.
Ik hoop dat er snel een custom Lollipop launcher komt (Nova Launcher met het uiterlijk van Lollipop bijvoorbeeld). Erger me dood aan die persistent Google Search balk.
Ik weet dat hier genoeg aan te doen is met custom launchers, maar dan mis je alle nieuwe animaties etc.
Ik weet dat hier genoeg aan te doen is met custom launchers, maar dan mis je alle nieuwe animaties etc.
Verwijderd
Met Nova Beta kun je de balk er uit slopen. En mis je nauwelijks animaties. Alleen de drawer ziet er echt anders uit. maar dat vind ik juist een pluspunt.agoNITE schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:58:
Ik hoop dat er snel een custom Lollipop launcher komt (Nova Launcher met het uiterlijk van Lollipop bijvoorbeeld). Erger me dood aan die persistent Google Search balk.
I know, ik vind het dan weer jammer dat ik de animaties en de nieuwe app drawer mis. Het is ook te vroeg voor een serieuze custom Lollipop launcher, eerst de finale maar eens afwachten!
Klopt, dat is aangepast, het 'fade' nu als het ware weg.. maar er komen straks genoeg custom roms uit met d e optie om dat aan te passen natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:00:
De Nexus 'flits' is trouwens ook verdwenen wanneer je de powerbutton gebruikt
Heb mensen in de huidige preview nog last van deze bug uit Kitkat?
bartsled schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:06:
...
Stel: ik zit in een WhatsApp conversatie, en ben klaar met berichtjes sturen. Dan druk ik op terug, chat overzicht, nogmaals terug om dan naar het vorige scherm te gaan. Dat was in deze het homescreen. Echter krijg ik dan voor een flits een (willekeurige?) app uit mijn 'recent apps' stack te zien. Dat wil ik niet!
...
Ervan uitgaande dat ik doe wat jij ook doet, dan zit dat er niet (meer?) in.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Zie: Verwijderd in "Post je Homescreen! - Deel 2"giganielsie schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:23:
[...]
Mag ik vragen welke widget je gebruikt voor de tijd en batterij?
Iemand die de nieuwe Lollipop al gebruikt en bekent is met de roaming problemen bij sommige virtuele providers ?
Zo ja, is het roaming probleem nu opgelost ?
Geen last van, in elk geval niet bij Simyo.
Maar geloof dat Simyo nooit voor issues heeft gezorgd.
Andere vraag; ik draai op de preview-versie van afgelopen vrijdag. Heerlijk soepel, ben eigenlijk nog niet echt iets tegengekomen wat niet werkte.. dacht ik. Maar ik realiseer me nu dat mijn notificatielampje niet werkt, in elk geval niet bij Whatsapp (zoveel andere notifications krijg ik niet). Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Op de stock-rom (4.4.4) ging er keurig een wit lampje knipperen.
Andere vraag; ik draai op de preview-versie van afgelopen vrijdag. Heerlijk soepel, ben eigenlijk nog niet echt iets tegengekomen wat niet werkte.. dacht ik. Maar ik realiseer me nu dat mijn notificatielampje niet werkt, in elk geval niet bij Whatsapp (zoveel andere notifications krijg ik niet). Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Op de stock-rom (4.4.4) ging er keurig een wit lampje knipperen.
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Met whatsApp werkt het notificatie ledje prima.Zyron schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:48:
Geen last van, in elk geval niet bij Simyo.Maar geloof dat Simyo nooit voor issues heeft gezorgd.
Eigenlijk met de meeste apps wel.
Soms knippert hij wat raar kwa kleur of enorm snel ineens.
Heb je in watsapp de led wel aangezet bij de instellingen?
Bij mij werkt de led niet als ik hem oplaad niet als ie laad ook niet als ie vol is.
[ Voor 3% gewijzigd door ComTech op 21-10-2014 22:19 ]
Verwijderd
Met HollandsNieuwe nooit problemen gehad. En ook met Lollipop werkt het zonder problemen.SpiriTNL schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:43:
Iemand die de nieuwe Lollipop al gebruikt en bekent is met de roaming problemen bij sommige virtuele providers ?
Ik heb daar niet op gelet. Maar Light flow werkt in ieder geval nog niet goed samen met de release van afgelopen vrijdag. (weatherlove trouwens ook niet)Zyron schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:48:
Geen last van, in elk geval niet bij Simyo.Maar geloof dat Simyo nooit voor issues heeft gezorgd.
Yep, staat standaard aan in WA.ComTech schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:17:
[...]
Met whatsApp werkt het notificatie ledje prima.
Eigenlijk met de meeste apps wel.
Soms knippert hij wat raar kwa kleur of enorm snel ineens.
Heb je in watsapp de led wel aangezet bij de instellingen?
Bij mij werkt de led niet als ik hem oplaad niet als ie laad ook niet als ie vol is.
Ach ja, dan maar even wat vaker kijken voor nu. Wachten op final.
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Als je nu een Nexus 5 aanschaft, krijg je dan een nexus uit een goede batch? Dus geen accu/GPS problemen? Of is het @random?
Nu je het zegt! Ik heb blijkbaar ook een (dikke) haarscheur onder mijn sim tray... Je voelt hem iig heel goed. Zijn er al mensen met succesvolle (hopelijk niet dynafix) garantie-afhandelingen?
Hier ben ik ook benieuwd naar.. Ik zit nu op stock 4.4.4 icm telfort abbo en persistent roaming icoon. Iemand met lollipop + telfort hier die kan checken of roaming probleem nog steeds aanwezig is?SpiriTNL schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:43:
Roaming probleem icm Telfort is er nog steeds.
luke_otto schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:43:
Ik heb hier 4G van Hi en zit sinds vanmiddag (ja, het heeft wel gewerkt!) met het volgende probleem:

Er staat hier opeens 'roamingaanduiding uit' in plaats van 'Hi'. Waar kan dit aan liggen, iemand enig idee? Ben ik de enige die dit heeft?
Ik dacht ook, misschien moet ik even opnieuw naar netwerken zoeken (waar je kan kiezen of je op Voda, T-m of KPN wil zitten) maar die optie lijkt verdwenen in de opties van Lollipop.
Iemand een idee?
Edit: in het telefoonmenu (*#*#4636#*#*) opnieuw gezocht en inmiddes zit ik weer op Hi.

Er staat hier opeens 'roamingaanduiding uit' in plaats van 'Hi'. Waar kan dit aan liggen, iemand enig idee? Ben ik de enige die dit heeft?
Ik dacht ook, misschien moet ik even opnieuw naar netwerken zoeken (waar je kan kiezen of je op Voda, T-m of KPN wil zitten) maar die optie lijkt verdwenen in de opties van Lollipop.
Iemand een idee?
Edit: in het telefoonmenu (*#*#4636#*#*) opnieuw gezocht en inmiddes zit ik weer op Hi.
[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 23-10-2014 00:51 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dat meen je niet.. Denk dat het voorlopig ook niet gefixt gaat wordenluke_otto schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:43:
Ik stap binnenkort gelukkig - om andere redenen - over naar Hi, dus dan lost het zichzelf op voor mij.
Daar ben ik ook bang voor en ik krijg toch het idee dat het bij de provider ligt en niet bij Google.Ken. schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:38:
[...]
Dat meen je niet.. Denk dat het voorlopig ook niet gefixt gaat worden
Ik stap binnenkort gelukkig - om andere redenen - over naar Hi, dus dan lost het zichzelf op voor mij.
Nog een paar maantjes, dan ga ik ook overstappen, weg bij telfort.
Ik heb Tele 2, en ik kan ook niet zien hoe snel mijn verbinding is door die verdomde R. Voor de update naar 4.4 werkte het prima, dus ik denk dat de providers hier niet zo veel aan kunnen doen.SpiriTNL schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:59:
[...]
Daar ben ik ook bang voor en ik krijg toch het idee dat het bij de provider ligt en niet bij Google.
Nog een paar maantjes, dan ga ik ook overstappen, weg bij telfort.
Google Play Music heeft vannacht een Lollipop update gehad bij mij. App zier er goed uit! En hij werkt nog net zo vlot 
Toch mis ik wel een aantal animaties die wel in video's te zien zijn.
Toch mis ik wel een aantal animaties die wel in video's te zien zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door Richh op 23-10-2014 08:06 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de app swiftkey en het typen van tekst?
bij mij geeft ie soms ineens enorme lag, ik kan dan wel typen maar zie niet direct wat er gebeurt en een 10tallen seconden later geeft ie ineens de tekst weer.
Ik gebruik gewoon android 4.4.4 geen root oid.
bij mij geeft ie soms ineens enorme lag, ik kan dan wel typen maar zie niet direct wat er gebeurt en een 10tallen seconden later geeft ie ineens de tekst weer.
Nee, wel met swype die dezelfde klachten heeft.pietz0r schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:45:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de app swiftkey en het typen van tekst?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Hier ben ik ook benieuwd naar. Hoe is de degelijkheid van deze telefoon in het algemeen?Untouchablezz20 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 00:33:
Als je nu een Nexus 5 aanschaft, krijg je dan een nexus uit een goede batch? Dus geen accu/GPS problemen? Of is het @random?
Verwijderd
Ik had een nexus 5, alleen als ik belde met iemand met de speakerfunctie, zat er altijd een enorme vertraging in. Daarom toen weer verkocht. Maar misschien had ik gewoon pech? Hoe is jullie ervaring met de speakerfunctie? Met bellen en/of Skype, gaat dat goed met de speaker?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 13:32 ]
Over het algemeen: niet zo goed.MP3-Junky schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:45:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar. Hoe is de degelijkheid van deze telefoon in het algemeen?
Voor de prijs : Prima mee te leven.
Wat zijn je redenen/ervaringen dat de telefoon niet echt degelijk is? Door de haarscheurtjes die (spontaan) ontstaan zijn?
Telefoon is mijn inziens prima en degelijk. Heb 'm weliswaar pas een maandje of 3 maar ligt prima in de hand en voelt gedegen aan.
Telefoon is mijn inziens prima en degelijk. Heb 'm weliswaar pas een maandje of 3 maar ligt prima in de hand en voelt gedegen aan.
Mejor así
Verwijderd
Raar trouwens dat je accubesparing niet kan aanzetten wanneer je de telefoon aan de lader hebt hangen. Sneller laden zou fijn geweest zijn.
Ik heb geen enkele problemen tot nu toe. Ook geen haarscheurtjes terwijl mijn telefoon al wel aardig wat klappers heeft gemaakt (op vloerbedekking). Wel altijd in een neppe Google case.MP3-Junky schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:45:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar. Hoe is de degelijkheid van deze telefoon in het algemeen?
Hier een N5 eigenaar. Ik heb het toestel inmiddels bijna een jaar maar geen haarscheurtjes of wat dan ook. Sterker nog, geen case of bescherm folie ook en geen krasje op het scherm. Nog steeds een prachtige zwarte glasplaat. Moet daarbij zeggen dat ik hem maar iets van 3x heb laten vallen. Alle 3 de keren op laminaat van een hoogte van +- 50cm.
1 ding: de rand tussen scherm en de behuizing komt langzaam maar zeker stof in waardoor de mooie 'all-black' uitstraling langzaam afneemt. Niet echt storend en valt natuurlijk onder 'het is een gebruiksvoorwerp' maar toch.
1 ding: de rand tussen scherm en de behuizing komt langzaam maar zeker stof in waardoor de mooie 'all-black' uitstraling langzaam afneemt. Niet echt storend en valt natuurlijk onder 'het is een gebruiksvoorwerp' maar toch.
Prima.
Nou, dat ik 5 toestellen heb moeten kopen voordat er eentje was zonder dooie pixels vond ik wel een puntjeResteleiro schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:45:
Wat zijn je redenen/ervaringen dat de telefoon niet echt degelijk is? Door de haarscheurtjes die (spontaan) ontstaan zijn?

Daarnaast haarscheurtjes, logo achterop wat loslaat, knopjes die wiebelen, de grootte variatie tussen te toestellen m.b.t gebreken etc.
Niet iets waardoor ik niet tevreden ben, ik vind het alleen passend bij de prijs die je er voor betaald. Bovendien heb je keurig garantie.
Maar nee, het is naar mijn mening niet een robuust toestel die nooit stuk gaat.
In dat geval snap ik je verhaal
Eigenlijk best knap dat je nog steeds een Nexus wilde hebben na zulke mindere ervaringen
Mejor así
Eindelijk mijn Nexus 5 weer retour van reparatie. 5 minuten na het ontvangen van de sms&mail stond ik bij de servicebalie. Wat een verademing weer na de Lumia 925. Alleen weer wennen dat ik geen double tap to wake meer heb.
Mijn Nexus was retour ivm haperende power/lock knop. Ze hebben de mainplate (oid) en de knop zelf vervangen. Ik had mijn serienummer van de achterzijde verwijderd, echter zit er nu weer een sticker. Het Imei komt niet overeen met het doosje van mijn Nexus. Als ik in de settings kijk komt dit Imei overeen met de sticker.
Kan het zijn dat ik door deze reparatie een ander Imei heb, of heb ik een ander toestel retour?
Mijn Nexus was retour ivm haperende power/lock knop. Ze hebben de mainplate (oid) en de knop zelf vervangen. Ik had mijn serienummer van de achterzijde verwijderd, echter zit er nu weer een sticker. Het Imei komt niet overeen met het doosje van mijn Nexus. Als ik in de settings kijk komt dit Imei overeen met de sticker.
Kan het zijn dat ik door deze reparatie een ander Imei heb, of heb ik een ander toestel retour?
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Mijn nexus 5 is van de eerste batch. Na gelezen te hebben over haarscheurtjes heb ik er 1 kunnen ontdekken bij de sim-tray, maar verder is hij nog in prima staat zelfs al heeft hij wel wat stuiters gemaakt (vaak terwijl hij in een pouch zat. Volumeknop hoor je ietsjes wiebelen als je hem schudt, maar ik zou echt niet weten waarom dit toestel niet degelijk is. Zelfs op dit moment is het toestel voor zijn prijs nog een prima aankoop, als de mijne kapot zou gaan zou ik weer voor een nexus 5 gaan!
[ Voor 6% gewijzigd door luappul op 23-10-2014 17:26 ]
Jah werkt prima zolang je het maar niet in het buitenland doet ivm garantie afhandeling xDJhny schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:42:
Heeft er hier iemand ervaring met garantie als je de N5 aankoopt via de play store?
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Ik denk dat je gewoon een ander toestel hebt gekregen. Lijkt me sterk dat ze het imei nummer hebben veranderd en ook nog de bijbehorende sticker erop hebben geplakt.gehaktstaaf schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:05:
Eindelijk mijn Nexus 5 weer retour van reparatie. 5 minuten na het ontvangen van de sms&mail stond ik bij de servicebalie. Wat een verademing weer na de Lumia 925. Alleen weer wennen dat ik geen double tap to wake meer heb.
Mijn Nexus 5 is helemaal kapot. Eerst deed het scherm het niet meer goed: Na hem een tijdje te gebruiken begon het scherm 'op een neer te bewegen' -> werd onbruikbaar. Nu is het helemaal om zeep: GSM wil bijna nooit opstarten, als hij al eens opstart valt hij gewoon terug uit, power-knop werkt langs geen kanten / blijft hangen. Helemaal niets meer mee te doen dus. De online winkel waar ik deze gekocht heb is intussen failliet dus moet alles via LG regelen en die hun customer support is echt een regelrechte ramp:
Toen mijn scherm niet goed werkte heb ik enkele keren gemaild, kreeg ik steeds de melding dat ze het zouden doorsturen naar de technische dienst die contact met me zou opnemen met instructies om hem terug te sturen. Hebben ze nooit gedaan, heb het uiteindelijk opgegeven toen. Nu enkele weken later (nu hij volledig kapot is) terug mails zitten sturen / zitten bellen. Hebben ze het eindelijk doorgestuurd naar de technische dienst en krijg ik eindelijk instructies om hem op te sturen. In die instructies staat dat ik hem moet opsturen naar een adres in België samen met de retournota die in de bijlage zit. Natuurlijk geen bijlage, weer lopen mailen / chatten via hun website. Vandaag eindelijk die retournota gekregen, staat daar natuurlijk een ander adres op, nu in Nederland (zal hen dus maandag weer mogen contacteren om te vragen naar waar hij nu moet). Bij merk en model staat Nexus 4 ipv 5 (bij opmerking staat dan weer wel dat het om een Nexus 5 gaat ipv een Nexus 4), bij aanvullende informatie staat dat m'n scherm het niet goed doet, dat het op en neer beweegt (het oorspronkelijke probleem dus, ik vermoed dat ze dit gebaseerd hebben op de allereerste mails die ik zitten sturen heb). Nu goed, ze zullen wel zien dat er meer dan dat aan de hand is en ik hoop dat ze van de eerste keer alles herstellen. Niet dat ik hem binnen enkele weken (geen idee hoelang die reparatie gaat duren, maar ik verschiet van niks meer) terug krijg en dat ik merk dat het niet goed hersteld is. Maar voor mij dus nooit, maar dan ook nooit geen LG meer (en ook geen online shops meer voor electronica, in een normale winkel kunnen ze je tenminste niet zomaar negeren).
Toen mijn scherm niet goed werkte heb ik enkele keren gemaild, kreeg ik steeds de melding dat ze het zouden doorsturen naar de technische dienst die contact met me zou opnemen met instructies om hem terug te sturen. Hebben ze nooit gedaan, heb het uiteindelijk opgegeven toen. Nu enkele weken later (nu hij volledig kapot is) terug mails zitten sturen / zitten bellen. Hebben ze het eindelijk doorgestuurd naar de technische dienst en krijg ik eindelijk instructies om hem op te sturen. In die instructies staat dat ik hem moet opsturen naar een adres in België samen met de retournota die in de bijlage zit. Natuurlijk geen bijlage, weer lopen mailen / chatten via hun website. Vandaag eindelijk die retournota gekregen, staat daar natuurlijk een ander adres op, nu in Nederland (zal hen dus maandag weer mogen contacteren om te vragen naar waar hij nu moet). Bij merk en model staat Nexus 4 ipv 5 (bij opmerking staat dan weer wel dat het om een Nexus 5 gaat ipv een Nexus 4), bij aanvullende informatie staat dat m'n scherm het niet goed doet, dat het op en neer beweegt (het oorspronkelijke probleem dus, ik vermoed dat ze dit gebaseerd hebben op de allereerste mails die ik zitten sturen heb). Nu goed, ze zullen wel zien dat er meer dan dat aan de hand is en ik hoop dat ze van de eerste keer alles herstellen. Niet dat ik hem binnen enkele weken (geen idee hoelang die reparatie gaat duren, maar ik verschiet van niks meer) terug krijg en dat ik merk dat het niet goed hersteld is. Maar voor mij dus nooit, maar dan ook nooit geen LG meer (en ook geen online shops meer voor electronica, in een normale winkel kunnen ze je tenminste niet zomaar negeren).
[ Voor 1% gewijzigd door joachim op 24-10-2014 21:23 . Reden: foutjes ]
Ik kan mijn telefoon niet meer benaderen via windows 8 met USB connectie. Windows start automatisch winzip op als ik mijn telefoon verbindt. Ik heb MTP aanstaan. Weet iemand hoe ik het automatisch opstarten van winzip kan deleten in windows?
Control Panel > Hardware and Sound > AutoPlay > Dan de autoplay settings van je Nexus 5 aanpassen.elbandito schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:21:
Ik kan mijn telefoon niet meer benaderen via windows 8 met USB connectie. Windows start automatisch winzip op als ik mijn telefoon verbindt. Ik heb MTP aanstaan. Weet iemand hoe ik het automatisch opstarten van winzip kan deleten in windows?
Telefoon gisteren weggebracht voor RMA. De beste man wou de achterkant eraf trekken... en vervolgens ging hij nog op zoek naar de sd-kaart... schrok me rot toen hij aan de onderkant zijn nagel probeerde te zetten
Echt controleren of kijken naar hoe de telefoon eruitziet deed hij niet eens. Wel voor de zekerheid op de bon laten zetten dat de telefoon geen enkele schade heeft, voor het geval hij met een kras terug komt van reparatie. Genoeg horror verhalen hier op tnet gelezen.
Enige nadeel is dat het tot 20 werkdagen kan duren... maar hopelijk dan een telefoon met gps, vaste power button en zonder scheurtje bij sim tray.
Enige nadeel is dat het tot 20 werkdagen kan duren... maar hopelijk dan een telefoon met gps, vaste power button en zonder scheurtje bij sim tray.
Thanks, dat heeft gedeeltelijk gewerkt. Nu start ie geen winzip meer op, maar ik kan op een of andere manier mijn telefoon nog steeds niet benaderen, vreemd...contrast schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:10:
[...]
Control Panel > Hardware and Sound > AutoPlay > Dan de autoplay settings van je Nexus 5 aanpassen.
Update: gevonden, windows had verkeeerde drivers geinstalleerd, hier de oplossing:
http://www.passmark.com/f...to-Win8-PC-via-USB-Solved
[ Voor 18% gewijzigd door elbandito op 27-10-2014 09:21 ]
Ík probeer Andorid L op mijn Nexus 5 te zetten, alleen krijg ik telkens deze melding:
'error: update package missing boot.img' terwijl die er wel bij zit. Heb namelijk de developer preview van google.
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? ik kom er niet uit namelijk...
Tevens is mijn boot loader unlocked en de nexus is geroot.
'error: update package missing boot.img' terwijl die er wel bij zit. Heb namelijk de developer preview van google.
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? ik kom er niet uit namelijk...
Tevens is mijn boot loader unlocked en de nexus is geroot.
Ik heb geen idee wat er mis is gegaan, maar nu doet hij het wel.
Thanks voor je reactie iniedergeval, btw, wat is een Md5 hash check? nu ben ik wel nieuwsgierig.
Thanks voor je reactie iniedergeval, btw, wat is een Md5 hash check? nu ben ik wel nieuwsgierig.
Dat van die "normale" winkel snap ik niet helemaal hoor. Je kon niet meer bij de online aanbieder terecht omdat die failliet was. Als een ouderwetse winkel failliet gaat heb je toch exact het zelfde probleem? Dat is nu het verveldende als een bedrijf failliet gaat, er zijn altijd meer mensen die recht hebben op iets dan dat het bedrijf kan nakomen, daarom is het ook failliet!joachim schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:20:
Maar voor mij dus nooit, maar dan ook nooit geen LG meer (en ook geen online shops meer voor electronica, in een normale winkel kunnen ze je tenminste niet zomaar negeren).
Je kan je telefoon altijd naar een reparatie bedrijf sturen zoals Dynafix, zo te zien kun je daar ook als particulier terecht. Garantie had je toch al niet meer maar krijg je in elk geval je telefoon gerepareerd.
Omdat er in het rooten en custom rom's topic weinig leven zit, plaats ik dit bericht ook even hier:
Oeioei,
Ik heb vandaag mijn gloednieuwe Nexus 5 mogen ontvangen, en ik dacht deze meteen maar even te rooten, bootloader te unlocken en custom recovery (twrp) te installeren, zodat ik mijn favoriete elemental x kernel zou kunnen flashen
De eerste 2 stappen leken te gaan zonder problemen, maar ik kon niet meer in de (stock) rom booten, hij ging in bootloop.
Ik heb nog wel via fastboot twrp kunnen installeren, en slimkat gedownload om te proberen die via adb te pushen. Dat laatste lukt niet, want adb herkent m'n device niet! In fastboot wordt de n5 wel herkend, maar niet in adb, ik kan de rom dus niet pushen
Net nog geprobeerd de rom te sideloaden, maar daar loop ik tegen hetzelfde probeel aan, 'device not found'
Ik heb de laatste usb drivers van google en die een aantal keer geinstalleerd, maar zonder succes..
Ik weet even niet hoe verder, goede ideeen zijn zeeeer welkom
Oeioei,
Ik heb vandaag mijn gloednieuwe Nexus 5 mogen ontvangen, en ik dacht deze meteen maar even te rooten, bootloader te unlocken en custom recovery (twrp) te installeren, zodat ik mijn favoriete elemental x kernel zou kunnen flashen

De eerste 2 stappen leken te gaan zonder problemen, maar ik kon niet meer in de (stock) rom booten, hij ging in bootloop.
Ik heb nog wel via fastboot twrp kunnen installeren, en slimkat gedownload om te proberen die via adb te pushen. Dat laatste lukt niet, want adb herkent m'n device niet! In fastboot wordt de n5 wel herkend, maar niet in adb, ik kan de rom dus niet pushen
Net nog geprobeerd de rom te sideloaden, maar daar loop ik tegen hetzelfde probeel aan, 'device not found'
Ik heb de laatste usb drivers van google en die een aantal keer geinstalleerd, maar zonder succes..
Ik weet even niet hoe verder, goede ideeen zijn zeeeer welkom
De toolkit van WugFresh heeft mij al meerdere keren uit de brand geholpen. Hopelijk kun je er iets mee!
http://forum.xda-develope...t-toolkit-v1-8-3-t2517778
Je kan altijd de factory images van Google weer flashen. Begin je wel weer bij af maar kan je weer een nieuwe poging wagen. 
https://dl.google.com/dl/...u84p-factory-35ea0277.tgz
Uitpakken en batch bestand uitvoeren.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Thanx,
Ga ik morgen (als ik weer wat frisser ben) bekijken!
Ga ik morgen (als ik weer wat frisser ben) bekijken!
wvanstraalen schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:49:
De toolkit van WugFresh heeft mij al meerdere keren uit de brand geholpen. Hopelijk kun je er iets mee!
Bedankt,
Maar hoe krijg ik die op het toestel dan, dat gaat volgens mij niet lukken?
.
Maar hoe krijg ik die op het toestel dan, dat gaat volgens mij niet lukken?
.
Quad schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:55:
Je kan altijd de factory images van Google weer flashen. Begin je wel weer bij af maar kan je weer een nieuwe poging wagen.
Moet jij eens opletten. 
Als je de drivers correct geïnstalleerd heb, kom je al heel ver.
Hier vindt je een tutorial, deze volgen en je telefoon werkt weer: YouTube: Nexus - Install Stock Android - Factory Images - Fastboot TUTORIAL ( Works on 4.4 )
Iets zegt mij overigens dat je van custom ROMS niet al te veel kaas gegeten hebt, maar al doende leert men, trial & error etc.
Goed inlezen en blijven proberen, dan leer je van je fouten en snap je het voor de volgende keer.
Hier vindt je een tutorial, deze volgen en je telefoon werkt weer: YouTube: Nexus - Install Stock Android - Factory Images - Fastboot TUTORIAL ( Works on 4.4 )
Iets zegt mij overigens dat je van custom ROMS niet al te veel kaas gegeten hebt, maar al doende leert men, trial & error etc.
Goed inlezen en blijven proberen, dan leer je van je fouten en snap je het voor de volgende keer.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wat betreft het laatste heb je zeker gelijk,ik heb wel wat, maar niet veel ervaring met custom roms.
Hopelijk heb je het ook bij het juiste eind dat de N5 morgen weer draait
Hopelijk heb je het ook bij het juiste eind dat de N5 morgen weer draait
Quad schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:07:
Moet jij eens opletten.
Binnen 10 minuutjes gepiept
Thanx a lot, wat een opluchting
Het werkte idd als een zonnetje, fantastisch!
De bootloader is nog unlocked, root ben ik wel kwijt.
Ik denk dat ik maar even wacht op Lolipop, dan maar weer even kijken hoe ik een custom kernel installeer
Thanx a lot, wat een opluchting
Het werkte idd als een zonnetje, fantastisch!
De bootloader is nog unlocked, root ben ik wel kwijt.
Ik denk dat ik maar even wacht op Lolipop, dan maar weer even kijken hoe ik een custom kernel installeer

Quad schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:07:
Moet jij eens opletten.
Als jullie de Play Movies app openen, dan krijg je de film 'Gravity' (Nexus 5) en 'Shaun the Sheep' (Nexus 7) gratis. Ik heb ze zojuist toegevoegd aan mijn library. Hoewel dit een Nexus 5 exclusive is, kan je ook de build.prop aanpassen van andere devices.
http://www.androidpolice....-gravity-waiting-for-you/
Mocht je het trouwens de eerste keer niet zien: clear data van de Play Movies app wil ook helpen en dan de app opnieuw opstarten.
http://www.androidpolice....-gravity-waiting-for-you/
Mocht je het trouwens de eerste keer niet zien: clear data van de Play Movies app wil ook helpen en dan de app opnieuw opstarten.
[ Voor 14% gewijzigd door chengbondkwok op 28-10-2014 19:03 ]
Ik heb eenzelfde post al eens eerder in dit topic gemaakt, maar ik heb weer een leuke screenshot.
Voor de meeste mensen is het niet een realistisch beeld, maar vanochtend haalde ik dit met mijn Nexus 5:

Ik gebruik nog steeds Juice Defender Plus. Die app zet, als het scherm uit is, automatisch alle verbindingen zoals WiFi uit. Ik heb ingesteld dat de app elke 30 minuten mijn WiFi dan kort aanzet om WhatsApp enzo te synchroniseren.
Verder leert de app waar alle WiFi netwerken zich bevinden om zo stroom te besparen. Er is ook een nachtmodus die bij mij de verbindingen uit laat tussen 0.00 en 7.00.
Eveneens zorgt de app ervoor dat als er niet met een WiFi netwerk verbonden kan worden de smartphone niet blijft zoeken naar een netwerk, maar gewoon de WiFi uit wordt gezet.
De app beweert zelf mijn accuduur ruim 2x te verlengen.
De stand-by tijd blijft voor mijn Nexus dus 5 geweldig. Ik haal regelmatig ruim 5 dagen. Enkele keer bijna 7 dagen.
Echter als ik een spelletje ga spelen dan trekt de accu toch wel erg snel leeg en merk ik pas dat de accucapaciteit niet al te groot is.
Voor de meeste mensen is het niet een realistisch beeld, maar vanochtend haalde ik dit met mijn Nexus 5:

Ik gebruik nog steeds Juice Defender Plus. Die app zet, als het scherm uit is, automatisch alle verbindingen zoals WiFi uit. Ik heb ingesteld dat de app elke 30 minuten mijn WiFi dan kort aanzet om WhatsApp enzo te synchroniseren.
Verder leert de app waar alle WiFi netwerken zich bevinden om zo stroom te besparen. Er is ook een nachtmodus die bij mij de verbindingen uit laat tussen 0.00 en 7.00.
Eveneens zorgt de app ervoor dat als er niet met een WiFi netwerk verbonden kan worden de smartphone niet blijft zoeken naar een netwerk, maar gewoon de WiFi uit wordt gezet.
De stand-by tijd blijft voor mijn Nexus dus 5 geweldig. Ik haal regelmatig ruim 5 dagen. Enkele keer bijna 7 dagen.
Echter als ik een spelletje ga spelen dan trekt de accu toch wel erg snel leeg en merk ik pas dat de accucapaciteit niet al te groot is.
Geweldige accutijd! Lijkt me in mijn geval echter niet handig om om de 30 minuten bijvoorbeeld wifi kort aan te zetten om berichten te synchroniseren. Lees een bericht vaak gelijk zodra die binnenkomt. Zelfde geldt voor mails gerelateerd aan werk of prive. Dan maar de telefoon elke dag aan de lader hangenFleximex schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:18:
Ik heb eenzelfde post al eens eerder in dit topic gemaakt, maar ik heb weer een leuke screenshot.
[afbeelding]
Echter als ik een spelletje gaat spelen dan trekt de accu toch wel erg snel leeg en merk ik pas dat de accucapaciteit niet al te groot is.
Mejor así
Ik heb precies hetzelfde. Voor mij is een smartphone meer een apparaat dat 24/7 internet connectie heeft en vele andere mogelijkheden. Voor een langere accuduur wil ik niet al te veel inleveren.
Sinds mijn Nexus weer terug is van reparatie ervaar ik wel een langere accuduur. Waar het eerst hooguit 3u SOT was kom ik nu meestal tot 3:30u/3:45u. Overigens gewoon stock en zonder root oid. De accuduur moet nog wel iets beter kunnen, van mij mag de helderheid wel iets lager, maar ik wil het wel automatisch hebben. Een app als Lux heb ik al geprobeerd. Levert een lagere schermhelderheid op, maar een langere accuduur heb ik er juist niet door ervaren.
Android 5/L heeft toch een betere aansturing voor de automatische helderheid? Zoiets als IOS al heel lang heeft, staat me bij.
Sinds mijn Nexus weer terug is van reparatie ervaar ik wel een langere accuduur. Waar het eerst hooguit 3u SOT was kom ik nu meestal tot 3:30u/3:45u. Overigens gewoon stock en zonder root oid. De accuduur moet nog wel iets beter kunnen, van mij mag de helderheid wel iets lager, maar ik wil het wel automatisch hebben. Een app als Lux heb ik al geprobeerd. Levert een lagere schermhelderheid op, maar een langere accuduur heb ik er juist niet door ervaren.
Android 5/L heeft toch een betere aansturing voor de automatische helderheid? Zoiets als IOS al heel lang heeft, staat me bij.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Gegroet,
Mijn nexus 5 is deze week stuk gegaan. Hij had plots last van een zeer gevoelige aan/uit knop en bleef constant rebooten. Ik had hem eerst open gedaan om vuil te verwijderen, maar het is effectief een hardware probleem. Ik heb hiervoor nieuwe schakelaars gekocht die ik op het moederbord ga moeten solderen, maar deze komen pas toe volgende maand. In de tussentijd vraag ik mij af wat ik ga doen. Ik heb een nieuwe gsm nodig want ik ga weldra naar het buitenland voor lange tijd.
Ik heb eigenlijk geen zin om veel geld uit te geven, vandaar dat ik mijn gsm zelf wil maken. Ik zoek dus een oplossing die het voordeligst is op langere termijn. Ik heb gedacht aan: nieuwe nexus 5 kopen, moederbord switchen en mijn oude nexus 5 meenemen naar het buitenland. Als ik terug ben zou ik mijn oud moederbord herstellen en de nog nieuwe nexus 5 door verkopen. Ik weet niet of ik hier veel verlies op zou doen.
Anderzijds heb ik ook gedacht om tijdelijk een tweedehands iphone 5s te kopen, en na twee maand weer te verkopen. De verkoop prijs van iphones blijft toch telkens hoog, of niet?
Laatste waar ik aan denk is dan gewoon nexus 5 kopen en deze blijven gebruiken, en de oude nexus weg te geven of te gebruiken voor spare parts. Maar eerlijk gezegd ben ik een beetje teleur gesteld in de kwaliteit van de Nexus line. Ik had gehoop dat mijn gsm 3 jaar ging meegaan, maar hoe het er nu uit ziet lijken ze niet langer dan een jaar mee te gaan. Ik verzorg mijn telefoons nochtans altijd goed.
Zijn er nog andere ideeën voor mijn probleem?
Mijn nexus 5 is deze week stuk gegaan. Hij had plots last van een zeer gevoelige aan/uit knop en bleef constant rebooten. Ik had hem eerst open gedaan om vuil te verwijderen, maar het is effectief een hardware probleem. Ik heb hiervoor nieuwe schakelaars gekocht die ik op het moederbord ga moeten solderen, maar deze komen pas toe volgende maand. In de tussentijd vraag ik mij af wat ik ga doen. Ik heb een nieuwe gsm nodig want ik ga weldra naar het buitenland voor lange tijd.
Ik heb eigenlijk geen zin om veel geld uit te geven, vandaar dat ik mijn gsm zelf wil maken. Ik zoek dus een oplossing die het voordeligst is op langere termijn. Ik heb gedacht aan: nieuwe nexus 5 kopen, moederbord switchen en mijn oude nexus 5 meenemen naar het buitenland. Als ik terug ben zou ik mijn oud moederbord herstellen en de nog nieuwe nexus 5 door verkopen. Ik weet niet of ik hier veel verlies op zou doen.
Anderzijds heb ik ook gedacht om tijdelijk een tweedehands iphone 5s te kopen, en na twee maand weer te verkopen. De verkoop prijs van iphones blijft toch telkens hoog, of niet?
Laatste waar ik aan denk is dan gewoon nexus 5 kopen en deze blijven gebruiken, en de oude nexus weg te geven of te gebruiken voor spare parts. Maar eerlijk gezegd ben ik een beetje teleur gesteld in de kwaliteit van de Nexus line. Ik had gehoop dat mijn gsm 3 jaar ging meegaan, maar hoe het er nu uit ziet lijken ze niet langer dan een jaar mee te gaan. Ik verzorg mijn telefoons nochtans altijd goed.
Exact hetzelfde probleem als mijn Nexus had. Maar die is gewoon netjes onder garantie gemaakt. Waarom heb je daar geen aanspraak op gemaakt? Is een probleem wat vaker voorkomt.
Maar waarom zou je een compleet moederbord overzetten naar een andere case. Alleen om eventueel een paar krasjes te voorkomen? Stel dat een 'nieuwe' Nexus bij doorverkoop met een paar krasjes €10 a 20 minder oplevert, waarom zou je dan het hele moederbord en alles gaan lopen switchen?
Maar waarom zou je een compleet moederbord overzetten naar een andere case. Alleen om eventueel een paar krasjes te voorkomen? Stel dat een 'nieuwe' Nexus bij doorverkoop met een paar krasjes €10 a 20 minder oplevert, waarom zou je dan het hele moederbord en alles gaan lopen switchen?
Heb je al vaker een moederbord overgezet en schakelaars erop gesoldeerd? Het is misschien voor nu de goedkoopste oplossing maar wie zegt dat alles goed gaat werken? Ik zou een 2e hands toestel halen die er nog goed uitziet en goed werkt en zou me alle ellende besparen met solderen en hardware overzetten. Heb dat namelijk zelf ook geprobeerd maar destijds met een HTC One m7, niet te vergelijken qua asembly met de Nexus 5 maar man o man wat was dat een ellende. Uiteindelijk maar de Nexus 5 gekocht en tot op heden zeer tevreden meeHyloba schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:32:
Gegroet,
Mejor así
Ja het is normaal in garantie, maar ik heb aan de telefoon per ongeluk gezegd dat ik de gsm open gemaakt had... Vandaar dat ik geen garantie meer heb. Ik haat telefoongesprekkengehaktstaaf schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:38:
Exact hetzelfde probleem als mijn Nexus had. Maar die is gewoon netjes onder garantie gemaakt. Waarom heb je daar geen aanspraak op gemaakt? Is een probleem wat vaker voorkomt.
Moederbord overzetten is misschien niet het beste idee, maar momenteel weet ik niet goed meer wat het beste is.
Ik zou het laten doen door iemand want ik heb er inderdaad geen ervaring mee. Ik vind het gewoon enorm jammer om die nexus weg te werpen terwijl er maar een klein knopje stuk is.Resteleiro schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:05:
[...]
Heb je al vaker een moederbord overgezet en schakelaars erop gesoldeerd? Het is misschien voor nu de goedkoopste oplossing maar wie zegt dat alles goed gaat werken? Ik zou een 2e hands toestel halen die er nog goed uitziet en goed werkt en zou me alle ellende besparen met solderen en hardware overzetten. Heb dat namelijk zelf ook geprobeerd maar destijds met een HTC One m7, niet te vergelijken qua asembly met de Nexus 5 maar man o man wat was dat een ellende. Uiteindelijk maar de Nexus 5 gekocht en tot op heden zeer tevreden mee
[ Voor 3% gewijzigd door Hyloba op 30-10-2014 13:15 ]
Vanwege het bekende "Telfort roaming" probleem heb ik m'n N5 ge-towelroot, en met Wanamkit "national roaming" aangezet. Ben nu van de R af en heb weer gewoon zoals het hoort 2G/3G/H etc.
Echter, wat me opviel is dat nu m'n runtime op Dalvik staat, nu kan ik wel ART secteren, hij gaat dan rebooten maar als ik na het booten weer check staat ie nog steeds op Dalvik. Als in: het lukt me niet om 'm op ART te krijgen. Bekend probleem?
Echter, wat me opviel is dat nu m'n runtime op Dalvik staat, nu kan ik wel ART secteren, hij gaat dan rebooten maar als ik na het booten weer check staat ie nog steeds op Dalvik. Als in: het lukt me niet om 'm op ART te krijgen. Bekend probleem?
Komt door de root. Ik weet dat de xposed module nog niet werkt met ART, waardoor deze automatisch de runtime op Dalvik zal laten staan, anders crasht ie gewoon.
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic
Ik blijf verbaasd dat xposed nog steeds niet met ART werkt, KK is al bijna 1 jaar of meer uit.DaLucovic schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:31:
Komt door de root. Ik weet dat de xposed module nog niet werkt met ART, waardoor deze automatisch de runtime op Dalvik zal laten staan, anders crasht ie gewoon.
Jup, vind ik ook maarja heel binnenkort moeten ze wel, zodra L uitkomt.Mizgala28 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:20:
[...]
Ik blijf verbaasd dat xposed nog steeds niet met ART werkt, KK is al bijna 1 jaar of meer uit.
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic
De developer heeft er volgens mij niet heel veel zin in om alles te herschrijven en heeft minder tijd. Als Android L uitkomt wordt Xposed ook niet direct werkbaar voor ART. Hoe snel het beschikbaar komt weet niemand... wie weet niet eens!Mizgala28 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:20:
[...]
Ik blijf verbaasd dat xposed nog steeds niet met ART werkt, KK is al bijna 1 jaar of meer uit.
Het probleem was ook dat in elke nieuwe update de ART runtime weer aangepast was (het was tot L experimenteel), daarom wacht de developer totdat deze runtime vastgesteld is.
Ik heb 8,37gb "Gegevens in het cachegeheugen" geen idee wat dit allemaal is, maar kan ik dat er zonder risico afkeilen? Want mijn 16gb begint op te raken.
Je leegt dan alleen je cache neem ik aan? Ik zie daar geen risico's aan alleen dat apps wat langzamer zullen opstarten..
Mejor así
Idd, net gedaan maar helaas niet 8 GB erbij (slechts 1,8) rare zaak. Sowieso >50% opslag voor cacheResteleiro schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:46:
Je leegt dan alleen je cache neem ik aan? Ik zie daar geen risico's aan alleen dat apps wat langzamer zullen opstarten..

Waar ik echt chagrijnig van wordt bij m'n Nexus 5 is het volgende
Gewoon stock 4.4.4 overigens.
- De dataverbinding is niet constant. Ik heb zo vaak dat ik onderweg (met EDGE (E-tje in scherm), zet 3G uit ivm batterij) een WhatsApp ontvang, maar dat ik hiervan pas melding krijg als ik weer ergens verbinding maak met WiFi. Verder werkt m'n mobiele internet (Simyo, KPN netwerk) prima, maar het lijkt wel alsof hij na een bepaalde periode in slaap gaat, en daar niet af en toe uitkomt om te controleren of er nog meldingen zijn.
- De WiFi gaat niet automatisch verbinding maken als ik thuiskom. Ik was net al 10 min. thuis, en zat nog steeds niet op m'n WiFi. Even scherm aanzetten door powerknop in te drukken en hij pakt de WiFi
Ik heb ook zo'n haarscheurtje bij simtray. Maar ik dacht dat dat zo hoorde, want volgens mij heb ik dat al vanaf het begin3raser schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:13:
[...]
Zojuist ook even op scheurtjes gecontroleerd... 2 stuks rond mijn sim-houder.![]()
![]()
Zowel aan de bovenkant als de onderkant van de sim-houder toont een duidelijker scheur. En ik heb mijn telefoon pas 5 maanden (geen hoesje, nooit gevallen).
Zie ook dit XDA topic.
Ik ga er ieder geval niks aan doen, heb er geen problemen mee.
Waar ik wel last van heb is het volgende:
Op gezette tijden valt mijn complete GSM signaal weg. Het signaalhokje rechtsboven in mijn scherm wordt dan blank. Dit duurt dan zo'n 1 a 2 minuten schat ik, en dan is de verbinding weer terug.
Het gebeurd ieder geval savonds rond 21.30u en rond een uur of 23.00u. Overdag zal het vast ook wel gebeuren maar dan ligt mijn telefoon in mijn bureaula op mijn werk.
Hebben meer mensen hier last van? En ik vraag me af hoe dit kan?
Ik heb de instellingen al gecheckt, lijkt allemaal goed. Telefoon tijdje uit gehad en simkaart eruit. Maar zonder resultaat.
Ik heb Tele2 trouwens.
jelmervos in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"Buffalo schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:16:
[...]
Hebben meer mensen hier last van? En ik vraag me af hoe dit kan?
Ik heb de instellingen al gecheckt, lijkt allemaal goed. Telefoon tijdje uit gehad en simkaart eruit. Maar zonder resultaat.
Ik heb dit met KPN dus ook, geregeld. Vooral tijdens reizen.
Volgens mij is de modem van de N5 beetje buggy, ik had dit soort problemen nooit met de Galaxy Nexus.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
@Buffalo: mijn signaal (Vodafone) valt ook regelmatig weg. Ik hoop dat dit in Android 5.0 is verbeterd.
[ Voor 6% gewijzigd door AMD1800 op 31-10-2014 17:46 ]
Voor het probleem met je wifi is waarschijnlijk wel een oplossing. Kijk even bij je geavanceerde wifi instellingen. Bij het kopje 'wifi behouden in slaapstand' moet 'altijd' staan. Denk dat dat het is.ThinkPadd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:04:
Waar ik echt chagrijnig van wordt bij m'n Nexus 5 is het volgendeHoe los ik dat op, want ik heb de N5 nu een paar maanden, maar ik ga me er steeds meer aan storen. Vooral dat eerste is bloedirritant.
- De dataverbinding is niet constant. Ik heb zo vaak dat ik onderweg (met EDGE (E-tje in scherm), zet 3G uit ivm batterij) een WhatsApp ontvang, maar dat ik hiervan pas melding krijg als ik weer ergens verbinding maak met WiFi. Verder werkt m'n mobiele internet (Simyo, KPN netwerk) prima, maar het lijkt wel alsof hij na een bepaalde periode in slaap gaat, en daar niet af en toe uitkomt om te controleren of er nog meldingen zijn.
- De WiFi gaat niet automatisch verbinding maken als ik thuiskom. Ik was net al 10 min. thuis, en zat nog steeds niet op m'n WiFi. Even scherm aanzetten door powerknop in te drukken en hij pakt de WiFi
Je probleem met de dataverbinding zegt mij niets, maar ik probeer edge ook zoveel mogelijk te vermijden
Zit er over te denken morgen telefoon voor reparatie op te sturen. De power knop is of overgevoelig of kapot. Telefoon valt laatste tijd steeds vaker random uit, probeert zichzelf gelijk weer te booten; iets wat zelden lukt, en gaat anders gewoon verder en komt meestal niet voorbij het Google logo. Als ik de power knop enkel indruk voor lock/wake verschijnt vaak direct het power menu. Ga morgenochtend eerst nog even helemaal terug naar stock/locked om te kijken of het probleem dan weer terug komt.
Momenteel draai ik:
- 4.4.4 Rooted/Unlocked
- Franco Kernel (probleem was af en toe al aanwezig hiervoor)
- xPosed (momenteel even uitgeschakeld)
Iemand dit eerder gezien?
Momenteel draai ik:
- 4.4.4 Rooted/Unlocked
Laatste tijd zie ik op elk nexus 5 forum posts over gevoelige powerknoppen. Ik heb trouwens hetzelfde probleem. Alleen was ik zo dom om te vertellen aan de telefoon dat ik de achterkant open gedaan had om de knop te kuisen (ook al was er niks van vuil rond). Hierdoor vervalt mijn garantie volledigZuaro schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 00:29:
Zit er over te denken morgen telefoon voor reparatie op te sturen. De power knop is of overgevoelig of kapot. Telefoon valt laatste tijd steeds vaker random uit, probeert zichzelf gelijk weer te booten; iets wat zelden lukt, en gaat anders gewoon verder en komt meestal niet voorbij het Google logo. Als ik de power knop enkel indruk voor lock/wake verschijnt vaak direct het power menu. Ga morgenochtend eerst nog even helemaal terug naar stock/locked om te kijken of het probleem dan weer terug komt.
Momenteel draai ik:
- 4.4.4 Rooted/Unlocked

Ik heb ondertussen een nieuwe nexus gekocht maar deze heeft een sterk storend geel scherm. Ik begin mij toch wel sterk te frustreren aan de kwaliteit van deze gsm. Het lijkt wel alsof ze maar maximum een jaar kunnen meegaan, terwijl ik gehoopt had op 2a3 jaar gebruik. Ik weet niet of ik die nexus hier ga houden.
Ander probleem is dat ik geen andere high end gsm vind van maximum 5 inch. Iphone 6 valt wel mee, maar 800 euro is toch echt te veel. Nuja, ik betaal nu ook 800 euro na 1 jaar gewoon door 2 nexussen te kopen

Vandaag ga ik proberen Android L te flashen. Het enige waarvan ik een Back-up wil zijn de foto's, mijn contacten en whats-app gesprekken. Foto's en contacten zijn al gesynced met mijn Google account, maar ik weet niet of alle gesprek history dalijk na het flashen nog steeds aanwezig is. Gaat dit goed, of zijn alle actieve gesprekken dalijk opeens weg?
Even een backup maken van de Whatsapp folder. Deze naar Dropbox/Drive uploaden. Na installatie van Android L de folder weer terugzetten. Na installatie van Whatsapp geeft ie aan dat ie een backup heeft gevonden.
Niet Whatsapp opstarten voordat je de folder weer teruggezet hebt, dan gaat het niet goed.
Niet Whatsapp opstarten voordat je de folder weer teruggezet hebt, dan gaat het niet goed.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.