Dit gaat over Task Killers als in aparte apps. Niet over het standaard Android recent gebruikte apps scherm.
Die taskkillers doen automatisch wat jij handmatig doet. Het gaat erom dat het geen nut heeft om apps die in het geheugen staan te sluiten (behalve als je een gigantisch slecht geprogrammeerde app gebruikt, maar die zou je m.i. ook niet op je telefoon moeten installeren). Android doet dit namelijk prima zelf als het nodig is.djmelvee schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:03:
[...]
Dit gaat over Task Killers als in aparte apps. Niet over het standaard Android recent gebruikte apps scherm.
[ Voor 31% gewijzigd door Smultie op 26-08-2014 09:17 ]
Correct, maar toch verbruiken die apps onnodig veel batterij voor een handeling die je handmatig beter zou kunnen m.b.t. batterijbesparing. Scheelt toch wel hoor.Smultie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:15:
[...]
Die taskkillers doen automatisch wat jij handmatig doet. Het gaat erom dat het geen nut heeft om apps die in het geheugen staan te sluiten (behalve als je een gigantisch slecht geprogrammeerde app gebruikt, maar die zou je m.i. ook niet op je telefoon moeten installeren). Android doet dit namelijk prima zelf als het nodig is.
Sommige apps bestaan ook uit een service die allerlei dingen doet op de achtergrond (vaak data ophalen, om als de app weer gebruikt wordt de laatste stand van zaken te kunnen laten zien). Die apps gebruiken nog wel batterij en zorgen dus voor een besparing als ze met de hand (of automatisch door Greenify bijvoorbeeld) afgesloten worden.
DeputyNL
Heeft iemand ook die indruk?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Zulke updates zouden via software update gaan, lijkt mij. Is namelijk een verandering in je theme, die weer in je Android OS (kernel etc) zit..Matis schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:52:
Ik krijg het gevoel dat er vanmiddag een update op mijn Nexus is doorgevoerd. Het lettertype lijkt veranderd en ook de helderheid oogt hoger.
Heeft iemand ook die indruk?
Klopt, dat lijkt me ook. Alleen heb ik zo'n dergelijke update niet gehad.djmelvee schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:58:
Zulke updates zouden via software update gaan, lijkt mij. Is namelijk een verandering in je theme, die weer in je Android OS (kernel etc) zit..
Tevens zit ik nog steeds op 4.4.4 en met een kernel van 17 maart j.l.
Ik draai alles stock, wel geroot.
[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 26-08-2014 23:07 ]
Dan lijkt me al helemaal onwaarschijnlijk..Matis schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:06:
[...]
Klopt, dat lijkt me ook. Alleen heb ik zo'n dergelijke update niet gehad.
Tevens zit ik nog steeds op 4.4.4 en met een kernel van 17 maart j.l.
Ik draai alles stock, wel geroot.
Behalve http://www.techradar.com/...-news-and-rumours-1091500?
Komt er nog een update naar 4.5 of direct naar 5 voor N5?
[ Voor 55% gewijzigd door wvkreg op 27-08-2014 12:46 ]
Eh dat is toch al lang getoond?wvkreg schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:45:
Wat wordt de opvolger van 4.4.4 eigenlijk. Ergens een versie of roadmap te vinden?
Behalve http://www.techradar.com/...-news-and-rumours-1091500?
Komt er nog een update naar 4.5 of direct naar 5 voor N5?
nieuws: Google geeft eerste indruk van volgende Android-release
reviews: Android L - Zelf aan de slag met Googles nieuwe OS
[ Voor 11% gewijzigd door jip_86 op 27-08-2014 13:36 ]
Sterker nog, waarschijnlijk wordt het LMP. Geen 'Lollipop' zoals iedereen dacht, maar 'Lemon Meringue Pie'.Prulleman schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:35:
De preview heet "L", dus misschien stappen ze van de huidige versie nummers af, maar op de achtergrond wordt het dan waarschijnlijk alsnog 5.
Bron
[ Voor 36% gewijzigd door djmelvee op 27-08-2014 15:04 . Reden: Bron toegevoegd ]
Lijkt mij sterk. Hooguit 4.5 of 4.4.5, maar dat lijkt mij niet erg waarschijnlijk.wvkreg schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:37:
Ok, geen tussenversies meer dus?
Alleen heb ik een probleem met de 3G verbinding. Ik maak wel connectie met de (vodafone) data provider en ik krijg ook whats appjes binnen. Echter als ik een webpagina/playstore wil openen krijg ik telkens een time-out/geen verbinding melding. Hierdoor is mobiel internet onbruikbaar....
De originele ROM staat er nog op, ik heb hem wel ge-root. Binnenkort zal ik eens naar een andere ROM kijken, misschien dat die iets zuiniger is.
Als iemand tips heeft mbt de batterij (en dan aub niet de standaard-tips): ik houd me aannbevolen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Heb je de 'standaard-tips' überhaupt al geprobeerd? Die worden namelijk niet voor niks als 'standaard-tip' gevenpven schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:29:
Ik heb mijn Nexus 5 nu een paar maanden en ben echt dik tevreden. Het enige nadeel vind ik de batterij, die gaat echt niet lang mee (vooral niet als ik 4G aan laat staan). Deze ochtend heb ik hem om 05:30 uur van de lader gehaald, na wat chatten en een beetje internet zie ik nu dat de batterij op 70% staat. Dat is 10% per uur wat er vanaf gaat !?!?
De originele ROM staat er nog op, ik heb hem wel ge-root. Binnenkort zal ik eens naar een andere ROM kijken, misschien dat die iets zuiniger is.
Als iemand tips heeft mbt de batterij (en dan aub niet de standaard-tips): ik houd me aannbevolen.
verder is het meestal niet de schuld van de rom, maar van apps die de phone wakker houden. Je hebt al root, dus dan zou ik ook verwachten dat je al het een en ander ingelezen hebt omtrent de android eco systeem. Dan zou je ook moeten weten dat er root tools beschikbaar zijn om te zien welke onderdelen de stroom verbruikenpven schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:29:
Ik heb mijn Nexus 5 nu een paar maanden en ben echt dik tevreden. Het enige nadeel vind ik de batterij, die gaat echt niet lang mee (vooral niet als ik 4G aan laat staan). Deze ochtend heb ik hem om 05:30 uur van de lader gehaald, na wat chatten en een beetje internet zie ik nu dat de batterij op 70% staat. Dat is 10% per uur wat er vanaf gaat !?!?
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
:)
Verwijderd
Mouki_9 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:51:
[...]
verder is het meestal niet de schuld van de rom, maar van apps die de phone wakker houden. Je hebt al root, dus dan zou ik ook verwachten dat je al het een en ander ingelezen hebt omtrent de android eco systeem. Dan zou je ook moeten weten dat er root tools beschikbaar zijn om te zien welke onderdelen de stroom verbruiken(bbs,wakelock detector,greenify xposed)
Ik was eigenlijk benieuwd of iemand hier al een oplossing voor heeft gevonden... Ik zag wel iemand die 5 keer achter elkaar een factory reset heeft uitgevoerd, of een vervangingstoestel middels garantie aangevraagd.... Maar ik zit hier niet echt op te wachten...elbandito schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:21:
Mijn Wi-Fi werkt sinds 2 dagen niet meer. Hij blijft hangen bij 'turning Wi-Fi on'. Reboot, reset helpt allemaal niet.
hier wordt het probleem ook besproken. Iemand hier ook last van gehad en een oplossing?
[ Voor 4% gewijzigd door Ome_Les op 31-08-2014 11:53 ]
...:::everybeat.nl
Vreemde is alleen dat data niet door lijkt te komen. Vandaag hele dag zonder wifi gezeten, gewoon op 2G ('E' bovenin scherm). Toen ik whatsapp opende kreeg ik ineens vanalles binnen. Net thuis ook toen ik met wifi verbinding maakte, kwam er ook weer vanalles binnen.
Ligt dit aan de Nexus 5, of aan m'n provider (Simyo)
Kan me niet herinneren dat ik bij m'n vorige telefoon (Galaxy S2) dit probleem had. Terwijl ik daar 3G/H ook bijna altijd uit had staan. Was met zelfde Simyo abbonnement.
[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 01-09-2014 19:07 ]
Ja, via de tape/scharnier methode.Inhumanous schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:18:
Morgen komt mijn nexus5 binnen erg benieuwd wordt mijn eerste android phone altijd apple gehad voorheen. Ook gelijk matte screen protector bij besteld iemand die deze ook heeft? Ziet het er een beetje tof uit?? En iemand nog tips voor het plakke van zoon ding
Nou ik ervaar dat dus ook de laatste paar dagen! En ik zit wel continu op 3g en ik heb ziggo mobiel sinds kort. Maar daarvoor had ik ook simyo en toen had ik het ook wel eens. Ik heb sterk het vermoeden dat het door de N5 komt. Ik wou al binnenkort een reset doen maar je bent niet de enige!ThinkPadd schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:06:
Ik heb m'n N5 eigenlijk altijd op 2G voorkeur staan ipv 3G (4G bundel heb ik niet). Scheelt erg veel batterij, en WhatsApp (alleen tekst) gaat even snel als met 3G.
Vreemde is alleen dat data niet door lijkt te komen. Vandaag hele dag zonder wifi gezeten, gewoon op 2G ('E' bovenin scherm). Toen ik whatsapp opende kreeg ik ineens vanalles binnen. Net thuis ook toen ik met wifi verbinding maakte, kwam er ook weer vanalles binnen.
Ligt dit aan de Nexus 5, of aan m'n provider (Simyo)
Kan me niet herinneren dat ik bij m'n vorige telefoon (Galaxy S2) dit probleem had. Terwijl ik daar 3G/H ook bijna altijd uit had staan. Was met zelfde Simyo abbonnement.
Android L werkt fijn, heb het voor elkaar gekregen met een omweg om een versie werkend op mijn Nexus 4 te krijgen, draait nu op mijn Nexus 4 en 5. Nu hard op zoek naar een manier om het op Nexus 7 te krijgen.0xrubennft schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:05:
ik heb de Android L preview en batterij gaat veel langer mee. Hij loopt 1x per 2 dagen een keer vast, voor de rest werkt het allemaal perfect!
[...]
Aparte apps blijken hetzelfde probleem te geven. Zou dit komen door de nieuwe dialer?
Heb het net even voor je getest en werkt prima op mijn Nexus.
Stock android op 4.4.4 dus daar ligt het niet aan.
Gisteren nog gedaan en dat werkte gewoon goed.Zinloos1 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:16:
Voor het checken van mijn belminuten/tegoed kon ik altijd gebruik maken van de USSD code *101#. Echter lijkt mijn nexus 5 opeens geen USSD codes meer te kunnen uitvoeren. Als ik *101# invoer begint hij, in plaats van het ontvangen van het tegoed, naar *101 te bellen. Kunnen anderen nog wel USSD codes opvragen?
Aparte apps blijken hetzelfde probleem te geven. Zou dit komen door de nieuwe dialer?
Werkt bij mij ook prima hoor.Zinloos1 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:16:
Voor het checken van mijn belminuten/tegoed kon ik altijd gebruik maken van de USSD code *101#. Echter lijkt mijn nexus 5 opeens geen USSD codes meer te kunnen uitvoeren. Als ik *101# invoer begint hij, in plaats van het ontvangen van het tegoed, naar *101 te bellen. Kunnen anderen nog wel USSD codes opvragen?
Welke android versie en dialer gebruik je dan? De standaard dialer icm 4.4.4 werkt het gewoon hoor ook al ondersteund mijn ISP deze code niet.Zinloos1 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:16:
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Het homescreen had een seamless scrolls over alle homepage s maar de bullets gingen niet mee en de widgets/shortcuts kon ik niet aanklikken.
Helaas heb ik m nog niet kunnen reproduceren. Stock Android met stock launcher en kernel.
Ik draai ook gewoon op stock 4.4.4 dus dit is dus gewoon een aparte bug.
Ik maak gebruik van de standaard dialer, en tot een week of twee geleden gaf dit ook geen problemen.
Misschien moet ik toch maar eens een fresh install doen van 4.4.4, want ik kan het probleem niet echt vinden.
Andere USSD codes werken wel, bijvoorbeeld *#06#.
[ Voor 7% gewijzigd door Zinloos1 op 02-09-2014 22:01 ]
Kunnen wat mensen dit ook eens testen? Ik heb de beta gisteren geïnstalleerd, dit lijkt iets beter te zijn maar nog steeds een probleem. Ook deze tip geprobeerd, maar het helpt ook niet: http://lifehacker.com/spe...settings-tweak-1555623190
Ik draai stock, rooted met Xposed en een AdBlock erop (uit zetten heeft geen effect). Benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik heb het ook, maar dan met de stock browser. Ook sinds kort pas en eigenlijk bijna op alle pagina'sdisweb schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:23:
Beste tweakers! Ik heb al tijden een Nexus 5 en ben er super tevreden mee. Helaas valt me de laatste tijd op dat Chrome erg hard kan laggen, vooral met grote websites (tweakers frontpage met alle reacties is er één van).

Denk dat het tijd is voor een factory reset. Heb hem sinds het begin en gok dat hij nu redelijk voor troep staat.
Andere apps beginnen nu ook te laggen, waar alles eerst super soepel draaide.
Gewoon nog even wachten tot Android L er is danKen. schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:28:
[...]
Ik heb het ook, maar dan met de stock browser. Ook sinds kort pas en eigenlijk bijna op alle pagina's
Denk dat het tijd is voor een factory reset. Heb hem sinds het begin en gok dat hij nu redelijk voor troep staat.
Andere apps beginnen nu ook te laggen, waar alles eerst super soepel draaide.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Tsja, niet écht een oplossing natuurlijkDennusB schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:29:
[...]
Gewoon nog even wachten tot Android L er is danDaar fixen ze een hele berg dingen in!
Hoe weet je exact of je op 4g zit? Ik zie altijd een H... bij de Iphone 5 zie je 4g staan...
Je ziet dan ook 4G staan.Azrou schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:18:
Hallo,
Hoe weet je exact of je op 4g zit? Ik zie altijd een H... bij de Iphone 5 zie je 4g staan...
Controleer in je settings of je voorkeursnetwerktype op LTE of op 3G staat.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Al paar jaar met de HTC one X en de HTC M8 vind ik veelste duur maar wel de mooiste die er nu te verkrijgen is.
Dat is het vreemde, die staat zelfs op 4G. Eergisteren een smsje ontvangen van Vodafone dat ze 4g voor iedereen beschikbaar stellen...Quad schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:21:
[...]
Je ziet dan ook 4G staan.
Controleer in je settings of je voorkeursnetwerktype op LTE of op 3G staat.
APN al aangepast?Azrou schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:30:
[...]
Dat is het vreemde, die staat zelfs op 4G. Eergisteren een smsje ontvangen van Vodafone dat ze 4g voor iedereen beschikbaar stellen...
Ik heb AdBlock terug gezet en verwijderd, de Xposed module geupdate en als laatste LastPass verwijderd (las op The Verge dat iemand daarmee problemen had). Het is nu opgelost dus, scrollen werkt helemaal smooth. Ik ga LastPass nog eens herinstalleren kijken of dat het probleem oplost.
EDIT: LastPass is iig een deel van de boosdoener... scroll lag is gelijk terug!
[ Voor 10% gewijzigd door disweb op 03-09-2014 12:06 ]
Nee, geen enkele provider heeft (niet meer) een aparte 4G APN.Azrou schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:42:
Heeft vodafone dan een aparte 4g APN?
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
eL_Jay schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:28:
Iemand nog meer last van spontane (semi-)reboots (krijg dan dat vier-kleurige-bolletjes-animatie op mijn scherm en daarna moet ik weer mijn wachtwoord invoeren)?
Nou, mijn telefoon is inmiddels een aantal weken in reparatie, en inmiddels op de weg terug naar de winkel. Via de site kan ik een 'repair report' downloaden, maar dat zegt mij helemaal niets. Het testrapport geeft de resultaten van de 'Willtek Endtest' (versie 1.12), en hij passed alles. Iemand enig idee wat deze test inhoud en of dit betekent dat ik van mijn random reboots af ben?Ja, ik. Heb van alles geprobeerd, maar krijg het niet gefixed. Soms meerdere keren per dag. Wordt het spuugzat, want het gebeurd totaal willekeurig, en bijv. Ook midden in het typen van een lange whatsapp (die dan weg is). Of midden in een game, navigatie etc. Ga binnenkort contact opnemen met de winkel voor garantie...
Dit probleem heb ik nog steeds. Wel viel mij net iets aparts op: als ik voicemail krijg dan toont mijn telefoon geen boodschap, maar via PushBullet krijg ik op mij laptop wel het bericht te zien wat ik eigenlijk op mijn telefoon had willen zien.pven schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 07:46:
Als ik voicemail heb, dan krijg ik daar geen sms van. Stop ik mijn sim in een ander toestel en 'maak' ik een voicemail dan krijg ik wel een sms. Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Alle andere SMSjes zie ik wel op mijn telefoon.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Daarnaast loopt de camera app altijd vast als ik een tinyplanet wil maken.
Hebben er meer deze problemen?
No way dat ik LastPass uninstall.. Zonder de app kan ik nergens inloggen.disweb schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:02:
Even terugkomend op mijn probleem met traag scrollen in Chrome: ik heb het zojuist opgelost
Ik heb AdBlock terug gezet en verwijderd, de Xposed module geupdate en als laatste LastPass verwijderd (las op The Verge dat iemand daarmee problemen had). Het is nu opgelost dus, scrollen werkt helemaal smooth. Ik ga LastPass nog eens herinstalleren kijken of dat het probleem oplost.
EDIT: LastPass is iig een deel van de boosdoener... scroll lag is gelijk terug!
Gebruik hun password generator, waardoor ik er geen een uit mijn hoofd ken
Het valt mij op dat de beweging van deze live achtergrond stottert. Hebben anderen dit ook?
If it does not kill u, it makes u stronger
Ik heb zelf sinds gisteren zo'n ding (Adidas Micoach). Met veel gepiel heb ik hem nu werkbaar in 2 apps. (de ANT+ test app) en in Endomondo. In Strava en MyTracks is me dat nog niet gelukt. Is dat al wel bij anderen gelukt?
Zelfs op mijn Nexus 4 werkt die achtergrond soepel.Redbull4u schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:47:
Sinds vandaag had ik een zwarte horizontale balk van +/- 20 pixels op mijn standaard Nexus 5 achtergrond. Nu heb ik de achtergrond gewijzigd naar live achtergrond "Faserstraal".
Het valt mij op dat de beweging van deze live achtergrond stottert. Hebben anderen dit ook?
Nu sta ik voor de vraag: haal ik dan eindelijk de Nexus 5 op als opvolger? Vandaag is ook de MotoX aangekondigd en ik wacht stiekem al een paar maanden op nieuws over de Nexus 6, waarvan ik echter steeds meer vrees dat deze niet meer uitkomt.
Concrete vraag dus: kan ik deze Nexus 5 nog pakken (€ 325 voor technologie 12 maanden geleden) of kan ik beter doorschakelen richting volgende generatie?
Normaliter is oktober dé maand van Nexus telefoon releases. Ik vind het bijzonder dat er tot nu toe inderdaad niet eens vage geruchten zijn over de Nexus 6. Het zou dus kunnen dat er helemaal geen Nexus telefoons meer komen, niet specifiek. Dat was ook een gerucht. Helaas.deejaylethal schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:46:
Dag allen, mijn Nexus 4 loopt tegen de twee levensjaren aan en het begint nu (helaas) zo langzamerhand tijd te worden voor een nieuw toestel. Na een rits HTC toestellen beviel de 'kale' Nexus 4 mij enorm, en heb ik er nog dagelijks plezier van. Het ding is nog steeds aardig snel, al begint nu dus de accu wat minder te worden - zoals bij alle telefoons vanaf 1,5 jaar.
Nu sta ik voor de vraag: haal ik dan eindelijk de Nexus 5 op als opvolger? Vandaag is ook de MotoX aangekondigd en ik wacht stiekem al een paar maanden op nieuws over de Nexus 6, waarvan ik echter steeds meer vrees dat deze niet meer uitkomt.
Concrete vraag dus: kan ik deze Nexus 5 nog pakken (€ 325 voor technologie 12 maanden geleden) of kan ik beter doorschakelen richting volgende generatie?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
http://www.phonearena.com...t-an-announcement_id59726
Als je niet op de schopstoel zit zou ik nog even wachten tot oktober/november.
Ik had de Nex5 vanaf de eerste dag die uit was, ik dacht 1 november vorig jaar. Enkele maanden later werd hij gestolen in Brussel.... Ik kocht dezelfde gewoon opnieuw, zonder verpinken. En dat vind ik nu nog steeds de beste beslissing.deejaylethal schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:46:
Dag allen, mijn Nexus 4 loopt tegen de twee levensjaren aan en het begint nu (helaas) zo langzamerhand tijd te worden voor een nieuw toestel. Na een rits HTC toestellen beviel de 'kale' Nexus 4 mij enorm, en heb ik er nog dagelijks plezier van. Het ding is nog steeds aardig snel, al begint nu dus de accu wat minder te worden - zoals bij alle telefoons vanaf 1,5 jaar.
Vorige maand was ik 3 weken in Zuid Afrika. We hadden daar een auto gehuurd, ik gebruikte de Nex5 als GPS offline: sygic en navigator. Werkte echt super goed, nooit problemen, alles netjes gevonden. Ook een snelle gps fix.
Wat me tijdens de reis wel stoorde was dat de batterij zo snel leeg gaat. Met al mijn andere smartphones kon ik op reis 3 of 4 dagen halen (zonder gebruik). Omdat wifi en mobiele data bijna constant uit staan. En je bijgevolg ook niet op facebook en andere zever zit.
Bij de nexus 5, als ik die een dag amper gebruikte, ging die toch ook snel leeg. Anderhalve dag. Vooral met de gps aan en zonder te verbinden aan de 12V stekker veel te snel. Het probleem ook, die 12V stekker laadde amper bij, 1% per kwartier ofzo.
Maar mijn visie is dat een smartphone "mee moet kunnen op avontuur", en een avontuur dat langer duurt dan enkele uren.... Voorbeeld: we vielen in panne op een zijroute in het Kruger Nationaal Park (de grootte van België) Ik was al van plan m'n telefoon uit te schakelen om batterij te besparen... .maar dan waren we niet bereikbaar...
Daar heb ik tegen het einde van de reis beslist om m'n N5 in te ruilen voor een OnePlus. Enkele vrienden hebben 'm reeds zijn zeer tevreden en komen de dag heel goed door met hun batterij. Lees: hebben nog ruim over tegen eind van de dag. En ik weet dat één ervan heel veel tijd spendeert op sociale media dus heb er alle vertrouwen in.
Kostprijs: €319 met verzending & invite.
(tip: er zijn invites zat, probeer eens €10 te bieden, meeste kosten €20)
Dan heb je groter (en beter) scherm en vooral ook 64GB. Op reis had ik enkele nieuwe navigatie kaarten afgehaald en wat muziek via spotify premium. Tegen het eind kreeg ik meldingen van "u ontvangt mogelijk geen SMS en MMS berichten meer omdat uw schijfruimte volgelopen is"
Vandaar ben ik ook blij een pak meer ademruimte te hebben. Maar dat kon je natuurlijk ook oplossen met de N5 32GB!!
Al ben ik ook eens blij aan de slag te kunnen gaan met Cyanogen. Heb het 2 jaar gehad op m'n desire en vond het geweldig.
Bottomline: Nexus 5 is geweldig maar koop nu gewoon de 1+1
If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it really be?
Nee, nog niet eerder gehad. Ik heb wel last van een beperkte accuduur bij minimaal bereik. Logisch, al vind ik het verschil bij normaal/goed bereik schrijnend.olaf133 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:43:
Ik heb sinds enkele dagen (en 1x ervoor) het probleem dat ook al hangt mijn N5 heel de nacht aan de lader dat ik 's morgens start met ongeveer 50% van de lading. Als ik in het grafiekje van de batterij ga kijken zie ik dat hij wel gewoon geladen heeft. Hebben meer mensen hier last van? Er was geen enkele app die openstond (of in het geheugen) en hij heeft gewoon met het scherm uit gelegen.
Ik vindt het niet raar dat hij hem leeg trekt bij navigatie, ten eerste slurpt gps stroom en ten tweede is sygic ook een best zwaar programma wat continu de proc belast.lowlow schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:05:
[...]
Ik had de Nex5 vanaf de eerste dag die uit was, ik dacht 1 november vorig jaar. Enkele maanden later werd hij gestolen in Brussel.... Ik kocht dezelfde gewoon opnieuw, zonder verpinken. En dat vind ik nu nog steeds de beste beslissing.
Vorige maand was ik 3 weken in Zuid Afrika. We hadden daar een auto gehuurd, ik gebruikte de Nex5 als GPS offline: sygic en navigator. Werkte echt super goed, nooit problemen, alles netjes gevonden. Ook een snelle gps fix.
Wat me tijdens de reis wel stoorde was dat de batterij zo snel leeg gaat. Met al mijn andere smartphones kon ik op reis 3 of 4 dagen halen (zonder gebruik). Omdat wifi en mobiele data bijna constant uit staan. En je bijgevolg ook niet op facebook en andere zever zit.
Bij de nexus 5, als ik die een dag amper gebruikte, ging die toch ook snel leeg. Anderhalve dag. Vooral met de gps aan en zonder te verbinden aan de 12V stekker veel te snel. Het probleem ook, die 12V stekker laadde amper bij, 1% per kwartier ofzo.
Maar mijn visie is dat een smartphone "mee moet kunnen op avontuur", en een avontuur dat langer duurt dan enkele uren.... Voorbeeld: we vielen in panne op een zijroute in het Kruger Nationaal Park (de grootte van België) Ik was al van plan m'n telefoon uit te schakelen om batterij te besparen... .maar dan waren we niet bereikbaar...
Daar heb ik tegen het einde van de reis beslist om m'n N5 in te ruilen voor een OnePlus. Enkele vrienden hebben 'm reeds zijn zeer tevreden en komen de dag heel goed door met hun batterij. Lees: hebben nog ruim over tegen eind van de dag. En ik weet dat één ervan heel veel tijd spendeert op sociale media dus heb er alle vertrouwen in.
Kostprijs: €319 met verzending & invite.
(tip: er zijn invites zat, probeer eens €10 te bieden, meeste kosten €20)
Dan heb je groter (en beter) scherm en vooral ook 64GB. Op reis had ik enkele nieuwe navigatie kaarten afgehaald en wat muziek via spotify premium. Tegen het eind kreeg ik meldingen van "u ontvangt mogelijk geen SMS en MMS berichten meer omdat uw schijfruimte volgelopen is"
Vandaar ben ik ook blij een pak meer ademruimte te hebben. Maar dat kon je natuurlijk ook oplossen met de N5 32GB!!
Al ben ik ook eens blij aan de slag te kunnen gaan met Cyanogen. Heb het 2 jaar gehad op m'n desire en vond het geweldig.
Bottomline: Nexus 5 is geweldig maar koop nu gewoon de 1+1
Dat gezegd hebbende had er wel een grotere accu in gemogen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Verwijderd
Een of en ander idioot bij google heeft hem onder de menu geplaatst.Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 08:30:
de nieuwe chrome ziet er inderdaad netjes uit maar ik mis wel de pijl om te kunnen vernieuwen...
Mee eens maar de refresh button zit nu ook in het menu verstopt.... Sommige dingen kunnen nog getweaked worden. Design spreekt mij wel aan!D!zzy schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 22:43:
Net een update van Google Chrome binnen gehaald (versie 37.0.2062.117). Zoals in de release notes staat: "Vernieuwd ontwerp met elementen van het nieuwe 'Material Design' van Android". Ziet er netjes uit. Android L dichter bij :-).
Hebben jullie je telefoon getweaked om de batterij duur te maximaliseren? Zoja, hoe? Alsook, android L zou ook een bettere batterij duur opleveren, maar daar moeten we nog even op wachten (tenzij de developer release wordt geinstalleerd)
Met stock moest ik 3x laden per dag, met CM11 + ElementalX 2x per dag en nu met stock ROM + Franco nog maar 1,5xjellevictoor schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:09:
Hebben jullie je telefoon getweaked om de batterij duur te maximaliseren? Zoja, hoe?
XBOX One: Agonis
Root + Greenify + adblocker. Bij normaal gebruik twee dagen en bij intensief gebruik één dag.jellevictoor schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:09:
Hebben jullie je telefoon getweaked om de batterij duur te maximaliseren? Zoja, hoe? Alsook, android L zou ook een bettere batterij duur opleveren, maar daar moeten we nog even op wachten (tenzij de developer release wordt geinstalleerd)
3 x per dag je telefoon opladen?Fusajiro schreef op zondag 07 september 2014 @ 10:03:
[...]
Met stock moest ik 3x laden per dag, met CM11 + ElementalX 2x per dag en nu met stock ROM + Franco nog maar 1,5x

⏩ PVOutput☀️
Op het eerste oog voelt de mod heel erg fijn aan, de 'feel' is geweldig.
Heeft iemand dit ook gedaan, zoja hoe is de accuduur? Ik probeer het natuurlijk zelf ook uit, maar was benieuwd wat jullie ervaringen/tips hiermee waren.
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic
Hell, zelfs als ik m'n scherm 16 uur per dag (zegmaar de tijd dat ik niet slaap) aan zou laten staan, zou ik 'm nog geen 3x per dag op moeten laden.Fusajiro schreef op zondag 07 september 2014 @ 10:03:
[...]
Met stock moest ik 3x laden per dag, met CM11 + ElementalX 2x per dag en nu met stock ROM + Franco nog maar 1,5x
Ik weet niet wat voor fancy apps je gebruikt maar dit is wel weird hoor
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik verwacht een bitcoin mining app.Richh schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:30:
[...]
Ik weet niet wat voor fancy apps je gebruikt maar dit is wel weird hoor
Ik heb sinds 2 weken ook een Nexus 5 maar deze heeft vandaag al de geest gegeven. Het toestel werd opeens ongelofelijk warm (lees: ik kon hem niet meer vasthouden). Dit was tijdens normaal gebruik (sms). Maar dus, het scherm flikkert nu in alle mogelijke kleuren en van touch is er geen sprake meer. Wordt dit gedekt door de fabrieksgarantie? En heeft iemand een idee hoe ik hem uitgeschakeld krijg zonder touch te gebruiken? Lang op de power-knop drukken herstart enkel het toestel.
Ik redde zelfs met een Note 2 geen volle dag
Alleen met een iPhone heb ik volle dagen gehaald.
Als ik bijvoorbeeld Plants VS. Zombies 2 speel dan gaat de accu echt in 2 uur van 100% naar 0%
[ Voor 18% gewijzigd door Fusajiro op 07-09-2014 21:27 ]
Met mijn Nexus 4 haal ik met die spel 2,5 uur dus lijkt mij stug eigenlijkFusajiro schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:21:
Ik ben echt een intensieve gebruiker (internet, Spotify streams in de auto, games, apps, mail, WhatsApp, Facebook en wat niet meer..
Als ik bijvoorbeeld Plants VS. Zombies 2 speel dan gaat de accu echt in 2 uur van 100% naar 0%

Nou ja, die telefoons zijn ook niet zomaar zo goedkoop..
Daar ligt het niet aan, de reclame ontbreekt en de telefoon wordt tegen de kost prijs verkocht.Fusajiro schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:17:
M'n accu zal wel defect zijn dan
Nou ja, die telefoons zijn ook niet zomaar zo goedkoop..
Yeah, right... Met een iPhone wel? Ik doe hetzelfde met mn Nexus behalve dan games, 3-4 uur schermtijd en net zoveel Spotify streaming. Kom er de dag wel mee doorFusajiro schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:21:
Ik ben echt een intensieve gebruiker (internet, Spotify streams in de auto, games, apps, mail, WhatsApp, Facebook en wat niet meer..
En ik ga met het ov; geen autolader dus.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hij verliest af en toe de connectie, waardoor ik soms morgenvroeg met een lege accu zit
Is dit een garantie iets?
Bij mij is dat zo ja, maar die discussie past beter in een ander topicRichh schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:32:
[...]
Yeah, right... Met een iPhone wel? Ik doe hetzelfde met mn Nexus behalve dan games, 3-4 uur schermtijd en net zoveel Spotify streaming. Kom er de dag wel mee door![]()
En ik ga met het ov; geen autolader dus.
Het is bij mij wel slechter geworden nadat de telefoon ineens erg warm begon te worden tijdens games, wat voorheen ook wel gebeurde maar niet zo erg.
flink irritant inderdaad en ook geen shortswip te vinden waar je het weer in één handeling kan doen.Mizgala28 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:43:
[...]
Een of en ander idioot bij google heeft hem onder de menu geplaatst.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Uitschakelen is je eerste prioriteit? Misschien moet je hem maar gewoon laten repareren. Mocht dit geen prioriteit zijn, hou het power knopje ingedrukt en hij gaat uit? Of het wordt gedekt door fabrieksgarantie, lijkt me wel. Tenzij je telefoon geroot is en je hem hebt overclocked.slockie schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:25:
Beste tweakers,
Ik heb sinds 2 weken ook een Nexus 5 maar deze heeft vandaag al de geest gegeven. Het toestel werd opeens ongelofelijk warm (lees: ik kon hem niet meer vasthouden). Dit was tijdens normaal gebruik (sms). Maar dus, het scherm flikkert nu in alle mogelijke kleuren en van touch is er geen sprake meer. Wordt dit gedekt door de fabrieksgarantie? En heeft iemand een idee hoe ik hem uitgeschakeld krijg zonder touch te gebruiken? Lang op de power-knop drukken herstart enkel het toestel.
Omdat hij zo ongelofelijk warm werd was uitschakelen de eerste prioriteit ja. Lang op het power knopje drukken herstart enkel de telefoon in mijn geval, dus om hem uit te zetten duw ik kort op het knopje om dan vervolgens op het screen op power off te duwen (wat dus niet meer mogelijk is aangezien de touch helemaal niet meer werkt). Maar goed, ik heb hem niet ge-root, en zou ook niet weten hoe dat ding te overclocken is. Ben er steeds voorzichtig mee geweest en had een mooie case er rond zitten. Geen krasje op te bespeuren, hoewel het scherm nu ondertussen zowat is opgebrand langs binnen uit...djmelvee schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:03:
[...]
Uitschakelen is je eerste prioriteit? Misschien moet je hem maar gewoon laten repareren. Mocht dit geen prioriteit zijn, hou het power knopje ingedrukt en hij gaat uit? Of het wordt gedekt door fabrieksgarantie, lijkt me wel. Tenzij je telefoon geroot is en je hem hebt overclocked.
En heb je ondertussen de telefoon al opgestuurd? En hoe ging het?Freakster86 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:24:
[...]
Zelfde schuitje
Zelfde winkel, zelfde rede. Ik laat ze ook meteen de powerbutton maken en kijken naar de microfoon.
Dit wordt mijn eerste RMA, dus best spannend. Vooral veel foto's maken voordat je hem wegbrengt. Ik lever hem onbeschadigd in en zo wil ik hem ook terug! (IMEI sticker zit er zelfs nog op
)
En een paar negatieve rma ervaringen wil niet zeggen dat t altijd slecht is. Alleen de mensen met problemen uiten hun frustratratie online.
Ik wilde het eerst ook doen, maar eigenlijk vlak na ik het melde leek de gps beter te werken, zeker in de auto. Nu merk ik dat 4g aanzetten de gps ook verstoort.
Ga nu toch maar opsturen, het garantie jaar is bijna voorbij en het zou zonde zijn als het makkelijk te fixen was geweest.
⏩ PVOutput☀️
Met de goede naam van de Nexus 5 lijkt het me geen verkeerde keuze. En die specs klinken erg goed.
[ Voor 57% gewijzigd door lowlow op 09-09-2014 12:54 ]
"That's what I do. I drink and I know things."
Nou ja, er zijn veel geruchten dat de telefoon de Nexus X gaat heten. Dus gemaakt door Motorola dus denk niet dat hij op de LG G3 gaat lijken.lowlow schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:53:
Het feit dat hij al aan de lader moet is geen goed tekenHij zal in hetzelfde bedje ziek zijn als zijn voorganger. Nee verwacht gewoon een LG G3 met snapdragon 805 ipv 801. Niet zo shocking, gewoon mee met z'n tijd
Gebruik ik al tijden, prima! Doe 3G/4G en Wifi uit bij scherm uit en bij scherm aan schakel ik die weer in, scheelt enormKeffie schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:00:
Ik gebruik nu sinds een week 'Green Power' om het stroomverbruik te verminderen en dit werkt aanzienlijk goed! Deze applicatie schakelt WiFi uit voor 'vooraf bepaalde tijd' en schakelt deze dan bijvoorbeeld één minuut in om je notificaties op te halen.
En de Franco Kernel, daar ben ik ook goed over te spreken. Rooten je toestel, FKU app downloaden en het installeren van nieuwe kernels is een fluitje van een cent
[ Voor 14% gewijzigd door Tags NL op 09-09-2014 15:56 ]
https://powershellisfun.com
DaveD
Als je het LG hoesje haalt, dan heb je hem bijna niet meer nodigDaveD1109 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 07:59:
Sinds gisteren ook een hagel nieuwe Nexus 5! Vind wel dat ze de powerbutton wat minder fragiel hadden mogen maken. Verder echt een lekker snel toestel!
pricewatch: LG Quick Cover Nexus 5 (black)
https://powershellisfun.com
Meer mensen dus last van? Vond wel een oplossing ervoor op xda maar dan moet ik hem uit elkaar halen.-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:05:
[...]
Als je het LG hoesje haalt, dan heb je hem bijna niet meer nodig(Hoesje open is scherm aan, hoesje dicht is scherm uit)
DaveD
Ik heb dat hoesje, maar na een week ging de coating er al vanaf...-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:05:
[...]
Als je het LG hoesje haalt, dan heb je hem bijna niet meer nodig(Hoesje open is scherm aan, hoesje dicht is scherm uit)
DaveD
i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd
10 uur? Koop maar een goede lader dan. Die van mij is rond de 60 min vol geloof ik.rodemannetje schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:05:
Ik heb net ook een gebruikte nexus 5 gekocht. Opladen duurde nogal lang (10 uren), maar de batterij duur is tot nu toe prima. Zit nu op 1,5 dag, en batterij is 60% vol. Kijk wat mails/sms na, gebruik wat ziggo tv app, verder niet zoveel. Android 4.4.4 zit er (nog) op.
Dit topic is gesloten.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.