Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Whatsapp slaat idd niks online op. Echter wordt er wel dagelijks een back-up gemaakt. Deze back-up gebeurt om 4 uur 's ochtends/'s nachts... En als de telefoon dan uit staat gebeurt het niet! Je kunt dit ook handmatig doen via de instellingen (in het Engels: settings->chat settings->backup converstions). Dit is nog steeds alleen maar lokaal. Volgens mij slaat hij het wel op, op een eventueel aanwezige sd-kaart (wat dus niet het geval is bij de nexus 5...). Je back-up staat dan dus op de interne opslag en bij een reset van je telefoon zou whatsapp deze moeiteloos en automatisch moeten kunnen importeren.vanpeltje schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:39:
Ik hou van online backups en mooie synchronisatie. Mochtmijn telefoon crashen of vallen, dan kan ik alles net zo makkelijk weer terugzetten.
Op dit moment gebruik ik de volgende (online) diensten:Doen jullie dit ook of hebben jullie betere alternatieven?
- mail (gmail)
- contacten (gmail adressenboek)
- agenda (google calendar)
- Taken/notities (gtasks synct met Google Calendar)
- Foto's met camera (dropbox camera upload)
- Muziek (Google Play Music)
Waar ik mij nu vooral aan erger is Whatsapp geen berichten online bewaart zoals 'Telegram'. Dus ben ik dan mijn volledige Whatsapp geschiedenis kwijt.
en voor sms had ik op mijn HTC de app SMS Backup+ van Jan Berkel, maar deze schijnt op mijn Nexus geen backups te kunnen terugzetten in Hangouts. Of doe ik iets niet goed?
Hebben jullie mooie oplossingen voor SMS en whatsapp online backuppen?
Wat ik dan doe is middels 'DropSync Pro' de database van WhatsApp laten uploaden naar mijn DropBox, zodat ik elke dag een 'verse' back-up heb van mijn berichten. Vandaag nog toegepast bij het installeren van Android L. SMS maakt mij helemaal niets uit, dus daar heb ik helaas geen oplossing voor.vanpeltje schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:39:
Ik hou van online backups en mooie synchronisatie. Mochtmijn telefoon crashen of vallen, dan kan ik alles net zo makkelijk weer terugzetten.
Op dit moment gebruik ik de volgende (online) diensten:Doen jullie dit ook of hebben jullie betere alternatieven?
- mail (gmail)
- contacten (gmail adressenboek)
- agenda (google calendar)
- Taken/notities (gtasks synct met Google Calendar)
- Foto's met camera (dropbox camera upload)
- Muziek (Google Play Music)
Waar ik mij nu vooral aan erger is Whatsapp geen berichten online bewaart zoals 'Telegram'. Dus ben ik dan mijn volledige Whatsapp geschiedenis kwijt.
en voor sms had ik op mijn HTC de app SMS Backup+ van Jan Berkel, maar deze schijnt op mijn Nexus geen backups te kunnen terugzetten in Hangouts. Of doe ik iets niet goed?
Hebben jullie mooie oplossingen voor SMS en whatsapp online backuppen?
[ Voor 3% gewijzigd door chengbondkwok op 07-08-2014 18:28 ]
Probeer het met de hoek van een A4tje.ComTech schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:14:
Ik heb mijn telefoon altijd in een spigen ultra hybrid case maar daar gaat een hoop rotzooi inzitten.
Dit is makkelijk schoon te maken even de telefoon eruit en met een doekje wegvegen.
Maar dit gaat ook in de randen van het display zitten hoe maken jullie dat schoon?
Met een saté prikker kan ik er niet tussen komen.
Weet niet of het verder kwaad kan dat er straks stof achter het display komt ofzo...
[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 07-08-2014 22:05 ]
Voor sms en gesprekken gebruik ik SMSBackup+, gratis. Hij slaat ze op in je GMail dus je kunt ze daar ook inzien en heel gemakkelijk weer terugzetten.chengbondkwok schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:27:
[...]
Wat ik dan doe is middels 'DropSync Pro' de database van WhatsApp laten uploaden naar mijn DropBox, zodat ik elke dag een 'verse' back-up heb van mijn berichten. Vandaag nog toegepast bij het installeren van Android L. SMS maakt mij helemaal niets uit, dus daar heb ik helaas geen oplossing voor.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ja, ik. Heb van alles geprobeerd, maar krijg het niet gefixed. Soms meerdere keren per dag. Wordt het spuugzat, want het gebeurd totaal willekeurig, en bijv. Ook midden in het typen van een lange whatsapp (die dan weg is). Of midden in een game, navigatie etc. Ga binnenkort contact opnemen met de winkel voor garantie...eL_Jay schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:28:
Iemand nog meer last van spontane (semi-)reboots (krijg dan dat vier-kleurige-bolletjes-animatie op mijn scherm en daarna moet ik weer mijn wachtwoord invoeren)?
Dat is echt niet normaal. Ik heb het slechts 1x gehad dat mijn Nexus 5 spontaan ging rebooten, maar voor de rest heeft het altijd prima gewerkt. Niet toevallig een 'rotte' app geïnstalleerd?Orian schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:40:
[...]
Ja, ik. Heb van alles geprobeerd, maar krijg het niet gefixed. Soms meerdere keren per dag. Wordt het spuugzat, want het gebeurd totaal willekeurig, en bijv. Ook midden in het typen van een lange whatsapp (die dan weg is). Of midden in een game, navigatie etc. Ga binnenkort contact opnemen met de winkel voor garantie...
Nope. Ik heb zelfs de hele telefoon naar factory settings teruggezet. Toen de standaard apps geupdate en niets anders geinstalleerd. Binnen een half uur weer een freeze. Zit dus echt in de telefoon helaaschengbondkwok schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:49:
[...]
Dat is echt niet normaal. Ik heb het slechts 1x gehad dat mijn Nexus 5 spontaan ging rebooten, maar voor de rest heeft het altijd prima gewerkt. Niet toevallig een 'rotte' app geïnstalleerd?
Lijkt mij inderdaad een hardware defect.Orian schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:22:
[...]
Nope. Ik heb zelfs de hele telefoon naar factory settings teruggezet. Toen de standaard apps geupdate en niets anders geinstalleerd. Binnen een half uur weer een freeze. Zit dus echt in de telefoon helaas.
Hmm, hoop dat ik niet dezelfde problemen krijg met de winkel. Kun je misschien aangeven welke winkel het is (eventueel via DM)? Dan weet ik of ik me daar op moet voorbereiden...Fidai schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:46:
Hier precies hetzelfde probleem met vastlopen (spontane reboot) en dan soms helemaal niet meer willen starten (factory reset via recovery menu is de oplossing). Telefoon is al twee keer terug geweest, geprutst aan de software wat dus niets oplevert... Hopen dat ik nog eens een goed werkende telefoon krijg..
Die is maar 2 dagen nieuwer schijnbaar dus daar schiet je bar weinig mee op vrees ik.joey129 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 18:34:
Heeft iemand hier de nieuwe versie van het L preview image al geprobeerd?
Alleen de toevoeging van Google fit zat erin. Dus die heb ik niet geflashed.joey129 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 18:34:
Heeft iemand hier de nieuwe versie van het L preview image al geprobeerd?
- Posten binnen de facebook app doe je niet meer met een transparante achtergrond
- Bootten gaat sneller
- Unlocken met pin hoef je niet meer 4/5 keer te doen
- Verschillende camera issues opgelost
Ik mis soms sms-berichten. Ik ontvang ze wel, maar ik kan ze niet bekijken.
Ik kan ze bekijken via mightytext, maar niet via sms-programma's en kan ze ook niet back-uppen.
Ze lijken precies verwijderd te zijn, maar toch moeten ze ergens staan denk ik.
Apps die ik gebruik evolvesms, lightflow (pro), mightytext en sms Backup & restore
Nog iemand met dezelfde problemen?
[ Voor 10% gewijzigd door kestemodon op 09-08-2014 14:29 ]
Ga volgende week op vakantie en wou het scherm toch even laten repareren. Is er ergens in (Noord) Overijssel een winkel/bedrijf, die de nexus kan repareren, "terwijl u wacht". Iemand ervaringen ermee?
Iemand een idee?
Deels zelf gevonden waar het probleem zit. Die verdwenen smsjes zitten blijkbaar gewoon niet in mijn database met smsen. Dit heb ik gecheckt door via adb, mijn database binnen te halen.kestemodon schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 14:18:
Ik zit met een vervelend probleem en ik zie niet direct waar het fout zit.
Ik mis soms sms-berichten. Ik ontvang ze wel, maar ik kan ze niet bekijken.
Ik kan ze bekijken via mightytext, maar niet via sms-programma's en kan ze ook niet back-uppen.
Ze lijken precies verwijderd te zijn, maar toch moeten ze ergens staan denk ik.
Apps die ik gebruik evolvesms, lightflow (pro), mightytext en sms Backup & restore
Nog iemand met dezelfde problemen?
Ondertussen ook overgegaan op CM ipv stock geroot.
Iemand ervaring? Want ik mis wel wat belangrijke berichten zo...
[ Voor 3% gewijzigd door kestemodon op 10-08-2014 17:58 ]
Ik heb net een hard reset gedaan, de stock rom opnieuw geflashed en vervolgens weer een hard reset gedaan. Nog steeds geen effect. Heb nog steeds alleen 3G en geen 4G. Ik snap er niks meer van. Zou de chip in m'n telefoon kapot kunnen zijn? Maar ik dacht dan 3G en 4G via dezelfde chip gaan bij de Snapdragon 800. Morgen Hi maar eens bellen, die zijn op zondag niet open.cordonbleu schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:33:
Ik heb sinds gisterenavond ineens geen 4G verbinding meer. Ik heb niks aan de instellingen van mijn Nexus veranderd. Toch heb ik ineens alleen maar 3G. Volgens HI (mijn provider) is er in mijn regio geen storing. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks mocht baten. Ik heb de telefoon al meerdere malen opnieuw opgestart, de APN's al gereset, en 4G verbinding geforceerd via het verborgen menu (*#*#4636#*#*). Niks helpt.
Iemand een idee?
Heb ik een paar weken geleden ook gehad! Alles geprobeerd, je sim in een ander toestel doen en je zal zien dat je daar wel 4G hebt. Ligt echt aan je toestel, Google gebeld en kreeg nieuwe toegestuurd en moest de oude in 5 dagen terugsturen (Via playstore gekocht dus). Geen idee wat het is, alles getest en zelfs Android L er nog op maar allemaal niets..cordonbleu schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:12:
[...]
Ik heb net een hard reset gedaan, de stock rom opnieuw geflashed en vervolgens weer een hard reset gedaan. Nog steeds geen effect. Heb nog steeds alleen 3G en geen 4G. Ik snap er niks meer van. Zou de chip in m'n telefoon kapot kunnen zijn? Maar ik dacht dan 3G en 4G via dezelfde chip gaan bij de Snapdragon 800. Morgen Hi maar eens bellen, die zijn op zondag niet open.
https://powershellisfun.com
Heb dit sinds kort ook, rode nexus 5 32 gb. Gaat langzaam reageren na bluetooth sync (Audi mmi) en apps starten dan enorm traag eerste uur na unpair. Ook dagelijks een 4 tal spontane reboots. Heb kernel arvik naar art gezet in stock kernel, helpt ook niet. Dus maar weer teruggezet. Ding is 3 maanden oud.Orian schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:02:
[...]
Hmm, hoop dat ik niet dezelfde problemen krijg met de winkel. Kun je misschien aangeven welke winkel het is (eventueel via DM)? Dan weet ik of ik me daar op moet voorbereiden...
Any ideas behalve aanmelden bij store?
Ik ga morgen m'n sim in een ander toestel proberen en kijken wat dat doet. Anders ga ik inderdaad maar terug naar de winkel met m'n Nexus.-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:55:
[...]
Heb ik een paar weken geleden ook gehad! Alles geprobeerd, je sim in een ander toestel doen en je zal zien dat je daar wel 4G hebt. Ligt echt aan je toestel, Google gebeld en kreeg nieuwe toegestuurd en moest de oude in 5 dagen terugsturen (Via playstore gekocht dus). Geen idee wat het is, alles getest en zelfs Android L er nog op maar allemaal niets..
Nope, helaas niet. Ik heb ook art geprobeerd, maakte ook geen verschil. Ga hem binnenkort aanmelden voor garantie, maar ga over een paar dagen op vakantie. Dan is het niet handig als ze contact willen opnemen. Daarna ga ik terug. Zal laten weten hoe het dan afloopt.wvkreg schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:40:
[...]
Heb dit sinds kort ook, rode nexus 5 32 gb. Gaat langzaam reageren na bluetooth sync (Audi mmi) en apps starten dan enorm traag eerste uur na unpair. Ook dagelijks een 4 tal spontane reboots. Heb kernel arvik naar art gezet in stock kernel, helpt ook niet. Dus maar weer teruggezet. Ding is 3 maanden oud.
Any ideas behalve aanmelden bij store?
Mijn Nexus heeft hetzelfde probleem, echt heel erg vervelend.kestemodon schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:49:
[...]
Deels zelf gevonden waar het probleem zit. Die verdwenen smsjes zitten blijkbaar gewoon niet in mijn database met smsen. Dit heb ik gecheckt door via adb, mijn database binnen te halen.
Ondertussen ook overgegaan op CM ipv stock geroot.
Iemand ervaring? Want ik mis wel wat belangrijke berichten zo...
Hoe het komt, laat staan dat ik weet wat je er aan kan doen, geen idee. Laatst ben ik wel ergens achter gekomen dankzij m'n pebble. Als ik een SMS krijg en hij verschijnt niet op m'n telefoon, dan is die daarop wel leesbaar namelijk, maar wat me dus opviel, die 1 van de 10 keer dat die dus ook op m'n telefoon verschijnt verschilt de melding op m'n pebble. Dan staat er namelijk 'hang outs' bij en anders niet. Dat doet me dus vermoeden dat het probleem ergens in de hang outs app ligt.
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Gebruik je de Gmail app? Die heeft namelijk in LightFlow voor elke type postvak (Belangrijk, Reclame, Updates etc) een aparte instelling. Daar al naar gekeken? Ik heb wel geroot, maar volgens mij heeft LightFlow alleen root nodig op toestellen zonder RGB LED, zoals de HTC One M8 die maar 2/3 kleuren kon laten zien.pafdaddy schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:46:
Ik word helemaal gestoord van de grilligheid van de notificatie LED. Paar dagen geleden Light Flow gekocht en dat heeft een paar dagen goed gewerkt. Vanochtend bleek er email te zijn, maar geen LED. Ik krijg het ook weer met geen mogelijkheid meer aan de praat en ik sta er nou niet om te springen om de telefoon 2x per week terug te zetten naar fabriek default. Helpt rooten voor Light Flow?
Ok hoe gaat dat in zijn werk? Paar dagen kwijt, toestel opsturen neem ik aan?Orian schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:17:
[...]
Nope, helaas niet. Ik heb ook art geprobeerd, maakte ook geen verschil. Ga hem binnenkort aanmelden voor garantie, maar ga over een paar dagen op vakantie. Dan is het niet handig als ze contact willen opnemen. Daarna ga ik terug. Zal laten weten hoe het dan afloopt.
Garantie van 1 jaar op hardware? Hij blijft rebooten zeg 3 maal per dag.
Apps starten ook trager, zodra ik selecteer blijft hij even hangen. Met Android assistant zie ik geen gekke processen of problemen in apps. Zodra ik echter snelle optimalisatie start reboot de telefoon binnen 1 minuut. Na reboot kan ik dan wel die optimalisatie zonder probleem draaien.
Kortom geen idee. Enige app buiten de store om is nzb360 maar die heb ik al tijden.
[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 12-08-2014 11:47 ]
Mijn toestel is geroot en LightFlow werkt probleemloos. Heb het echter niet getest zonder root, weet dus niet of het daaraan kan liggen.pafdaddy schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:46:
Ik word helemaal gestoord van de grilligheid van de notificatie LED. Paar dagen geleden Light Flow gekocht en dat heeft een paar dagen goed gewerkt. Vanochtend bleek er email te zijn, maar geen LED. Ik krijg het ook weer met geen mogelijkheid meer aan de praat en ik sta er nou niet om te springen om de telefoon 2x per week terug te zetten naar fabriek default. Helpt rooten voor Light Flow?
Heb je LightFlow aangevinkt bij Settings > Security > Notification access?
Ondertussen overweeg ik het ook om deze telefoon aan te schaffen maar ik begin wel te twijfelen na alle opmerkingen hier over zaken die niet werken.
Wat ik me wel afvroeg, hoe is het toestel te bedienen met 1 hand? En is het nog makkelijk om deze in je broekzak te doen.
Ik heb nu een HTC One S en deze heeft een 4.3" formaat, de Nexus is wel een stuk groter.
Ik volg dit topic al langer gezien ik ook het toestel heb, maar heb de slechte ervaringen en zaken die niet werken zelf nog niet meegemaakt. Een volop tevreden gebruiker dus hier.hansvanochten schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:26:
Hallo allemaal,
Ondertussen overweeg ik het ook om deze telefoon aan te schaffen maar ik begin wel te twijfelen na alle opmerkingen hier over zaken die niet werken.
Wat ik me wel afvroeg, hoe is het toestel te bedienen met 1 hand? En is het nog makkelijk om deze in je broekzak te doen.
Ik heb nu een HTC One S en deze heeft een 4.3" formaat, de Nexus is wel een stuk groter.
Bediening met één hand is redelijk te doen, afhankelijk van hoe groot je hand is. Ik merk zelf dat ik de telefoon een halve centimeter verleg als ik bijv. van helemaal onder naar boven in het scherm ga met mijn duim. Daarnaast past de telefoon prima in mijn broekzak bij het dragen van normale jeans. Trek je skinny-jeans of wat strakkers aan dan wordt het wat lastiger!
Over élk toestel is online wel gezeik te vinden over dingen die niet goed zouden zijn. Zou me er zeker niet blind op staren als ik jou was. Natuurlijk kun je de meest genoemde punten nalopen als je er eentje hebt aangeschaft, maar dan nog, dan ruil je, of stuur je het toestel op, en krijg je een nieuwe.hansvanochten schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:26:
Hallo allemaal,
Toestel is voor mij prima te bedienen met één hand. Kan je natuurlijk niet vertellen of jou dat ook lukt. Geen idee hoe groot/klein jouw hand is
Is het mogelijk om hiermee naar je TV te connecten, en eventueel om zelfs (HD) films op je TV te kunnen kijken?
Ja ik gebruik Gmail app, maar geen labels; alles komt in Postvak IN. Het heeft ook even gewerkt en was er zo ineens mee gestopt. Inmiddels geroot en met een schone lei begonnen en nu werkt het weer.chengbondkwok schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:34:
[...]
Gebruik je de Gmail app? Die heeft namelijk in LightFlow voor elke type postvak (Belangrijk, Reclame, Updates etc) een aparte instelling. Daar al naar gekeken? Ik heb wel geroot, maar volgens mij heeft LightFlow alleen root nodig op toestellen zonder RGB LED, zoals de HTC One M8 die maar 2/3 kleuren kon laten zien.
LightFlow zag trouwens ook de notificatie, alleen de LED weigerde dienst.
Yep, het werkte ook voordat het in één keer stopte. LightFlow zag ook de notificatie, alleen de LED weigerde dienst.contrast schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:32:
[...]
Mijn toestel is geroot en LightFlow werkt probleemloos. Heb het echter niet getest zonder root, weet dus niet of het daaraan kan liggen.
Heb je LightFlow aangevinkt bij Settings > Security > Notification access?
Inmiddels geroot (wilde ik toch doen voor een firewall) en op dit moment werkt het weer.
Geen idee, ik heb hem nog niet opgestuurd. Ga volgende week contact opnemen.wvkreg schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:45:
[...]
Ok hoe gaat dat in zijn werk? Paar dagen kwijt, toestel opsturen neem ik aan?
Garantie van 1 jaar op hardware? Hij blijft rebooten zeg 3 maal per dag.
Apps starten ook trager, zodra ik selecteer blijft hij even hangen. Met Android assistant zie ik geen gekke processen of problemen in apps. Zodra ik echter snelle optimalisatie start reboot de telefoon binnen 1 minuut. Na reboot kan ik dan wel die optimalisatie zonder probleem draaien.
Kortom geen idee. Enige app buiten de store om is nzb360 maar die heb ik al tijden.
Ik kreeg wel vandaag deze crash. Iemand enig idee wat dat inhoud?

Heb je stock rom, of een andere rom. De code (TZ) lijkt Trusted Zone te beteken, en dat heeft weer met je partitie indeling te maken. Misschien een defect, maar kan ook corrupt zijn. Je zou kunnen proberen om je android helemaal opnieuw te flashen met de soft-bricket mode van WugFresh Toolkit.Orian schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:37:
[...]
Geen idee, ik heb hem nog niet opgestuurd. Ga volgende week contact opnemen.
Ik kreeg wel vandaag deze crash. Iemand enig idee wat dat inhoud?
[afbeelding]
Gewoon, geen root, niets. Maar ik ga er niet aan klooien. Ik ga na mijn vakantie contact opnemen met de winkel voor garantie, dan zoeken zij het maar uit. Ik wil niet te horen krijgen dat het zogenaamd mijn schuld is. Maar bedankt vooe de reactieBarfman schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:41:
[...]
Heb je stock rom, of een andere rom. De code (TZ) lijkt Trusted Zone te beteken, en dat heeft weer met je partitie indeling te maken. Misschien een defect, maar kan ook corrupt zijn. Je zou kunnen proberen om je android helemaal opnieuw te flashen met de soft-bricket mode van WugFresh Toolkit.
Maar goed, ik heb nu al een uptime van 27 uren! Da's lang...heb bt pairing gedaan, allerlei apps, nog geen reboot... Vreemd. Toch een tijdelijk issue?
[ Voor 5% gewijzigd door wvkreg op 13-08-2014 11:45 ]
Verwijderd
Hans, koop voor € 35,- de Chromecast. Draadloos hd beeld op je tv, inclusief screencast, dus ech alles op je telefoon draadloos op je tv. Geweldig apparaat en erg prettig en makkelijk in gebruik. Geen gedoe met draadjes en slimports. Een dikke aanrader van een zeer tevreden gebruiker!hansvanochten schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:27:
Toch nog een vraag, ik zie dat de telefoon met een hdmi output wordt geleverd.
Is het mogelijk om hiermee naar je TV te connecten, en eventueel om zelfs (HD) films op je TV te kunnen kijken?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 11:51 ]
Houd er dan wel rekening mee dat je de chromecast alleen thuis kan gebruiken of op plekken waar je wifi hebt. Je kan niet zomaar de chromecast overal mee naar toe nemen, inpluggen en gelijk casten.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:49:
[...]
Hans, koop voor € 35,- de Chromecast. Draadloos hd beeld op je tv, inclusief screencast, dus ech alles op je telefoon draadloos op je tv. Geweldig apparaat en erg prettig en makkelijk in gebruik. Geen gedoe met draadjes en slimports. Een dikke aanrader van een zeer tevreden gebruiker!
Verder is de chromecast inderdaad perfect en werkt net zo goed als een hdmi kabeltje
hier wordt het probleem ook besproken. Iemand hier ook last van gehad en een oplossing?
Als een reflash ook niet werkt is het stuk, collega met HTC had hetzelfde, en ik heb het met een Android stick gehadelbandito schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:21:
Mijn Wi-Fi werkt sinds 2 dagen niet meer. Hij blijft hangen bij 'turning Wi-Fi on'. Reboot, reset helpt allemaal niet.
hier wordt het probleem ook besproken. Iemand hier ook last van gehad en een oplossing?
yorroy schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:58:
[...]
Houd er dan wel rekening mee dat je de chromecast alleen thuis kan gebruiken of op plekken waar je wifi hebt. Je kan niet zomaar de chromecast overal mee naar toe nemen, inpluggen en gelijk casten.
Verder is de chromecast inderdaad perfect en werkt net zo goed als een hdmi kabeltje
Misschien binnenkort niet meer alleen WiFi: http://www.theverge.com/2...to-connect-nearby-devices . En verder inderdaad erg tevreden met m'n Chromecast, vooral voor Netflix en Spotify (webplayer vanaf laptop).
[ Voor 8% gewijzigd door JorgV op 13-08-2014 15:12 ]
Vandaag met een collega beetje met NFC zitten spelen.
Maar nu komt het: de Sony van mijn collega was in staat OV chipkaarten te lezen, terwijl dit met de Nexus 5 niet lijkt te lukken.
Nu heb ik al het eea gelezen over incompatibiliteit van oa de N5 en bepaalde RFID tags.
Wil toch even checken of dit aan de N5 in het algemeen ligt of dat ik een niet zo best exemplaar in bezit heb...
Zou iemand dit kunnen bevestigen/ontkennen?
De mijne geeft alleen een geluidje, en verder gebeurt er niks.ivarveen schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:51:
Ben sinds kort ook bezitter van dit toestel. Bevalt tot nu toe prima!
Maar nu komt het: de Sony van mijn collega was in staat OV chipkaarten te lezen, terwijl dit met de Nexus 5 niet lijkt te lukken.
Nu heb ik al het eea gelezen over incompatibiliteit van oa de N5 en bepaalde RFID tags.
Wil toch even checken of dit aan de N5 in het algemeen ligt of dat ik een niet zo best exemplaar in bezit heb...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Als ik mijn geluid aan zet (had het toestel op trillen staan) ervaar ik dit inderdaad ook.Marco schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:09:
[...]
De mijne geeft alleen een geluidje, en verder gebeurt er niks.
Er lijkt dus toch wel iets te werken :-)
Een andere tag werd wel gelezen door Android en deze gaf daarvan een scherm met een titel als "Tag Collected". Omdat de OV chipkaart dit niet deed kreeg ik enige argwaan.Pierre61 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:15:
Moet je niet een app installeren
Zal kijken of ik met de NXP app verder kom.
De Nexus heeft geen NXP NFC chip die Mifare NFC/RFID chips kan uitlezen. (ik dacht dat de Nexus 5 een qualcomm NFC chip had)ivarveen schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 17:51:
Ben sinds kort ook bezitter van dit toestel. Bevalt tot nu toe prima!
Gewoon incompatibel.
Dit is inderdaad de melding die de NXP app vervolgens ook geeft.AndRo555 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:29:
[...]
De Nexus heeft geen NXP NFC chip die Mifare NFC/RFID chips kan uitlezen. (ik dacht dat de Nexus 5 een qualcomm NFC chip had)
Gewoon incompatibel.
Ben in ieder geval blij dat mijn toestel niet defect blijkt (op dit punt dan
Bij mij was de oorzaak van de reboots de ART runtime... Sinds Android L lijkt ART dat probleem trouwens niet meer te hebben.wvkreg schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:14:
Hmm, de spontane reboots zijn opeens ook spontaan weg, Verdenk de Vodafone cloud app enigszins...
DeputyNL
Linkje: http://insidesearch.blogs...ogle-from-any-screen.html
M'n toestel staat op English - US maar heb deze optie niet dus vraag me af of het echt enkel voor mensen uit de US is.
Het lijkt me toch dat een developers previeuw, een beta versie van het OS, regelmatig updates heeft of fouten te updaten? Of is dat niet hoe Google dit aanpakt?
Ik heb beide versies recentelijk geinstalleerd op mn telefoon, beide zaten nog vol dezelfde bugsTimo002 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:21:
Op mijn N5 heb ik Android L geinstalleerd, maar ontvang daar geen enkele updates van. Komen deze niet uit OTA? Of moet ik dit op een andere manier doen.
Het lijkt me toch dat een developers previeuw, een beta versie van het OS, regelmatig updates heeft of fouten te updaten? Of is dat niet hoe Google dit aanpakt?
Raar...joey129 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:40:
[...]
Ik heb beide versies recentelijk geinstalleerd op mn telefoon, beide zaten nog vol dezelfde bugs
https://powershellisfun.com
Maar komen updates OTA of moeten die handmatig geflashed worden?
Ander issue, geluid bij video's is vaak er blikkerig. Ik weet niet of er een soort van filter over heen gaat, maar het klinkt niet altijd even mooi. Weet niet of ik dat bij Android 4.4 ook al had.
Wat ik al zei, er zijn geen updatesTimo002 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:29:
Maar komen updates OTA of moeten die handmatig geflashed worden?
Ik heb gewoon stock 4.4.4 ROM, maar al 5 dagen geen spontane reboots meer gehad.deputy schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:49:
[...]
Bij mij was de oorzaak van de reboots de ART runtime... Sinds Android L lijkt ART dat probleem trouwens niet meer te hebben.
Wel 1 keer een reboot omdat hij spontaan mijn sim opnieuw detecteerde
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn Nexus 5. Toen ik vanmorgen de telefoon aanzette startte deze automatisch op in vliegtuigmodus. Nou is dat opzich niet zo'n probleem, maar ook nadat deze uit was gezet gaf de telefoon 'no service' aan.
Ik kan dus niet meer bellen en internetten.
Hebben jullie enig idee waar dit door komt en hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
Ik weet alleen dat het niet aan de simkaart ligt want die werkt wel gewoon in een andere telefoon.
Alvast bedankt,
Antoon
Als het niet lukt met een paar keer herstarten en vliegmodus aan/uit zetten, kun je een hard reset proberen. Als dat ook geen uitkomst biedt kan het zijn dat je hetzelfde hebt als dat ik had. Bij mij was m'n modem chip ineens van het een op het andere moment stuk.antoonbackx schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:56:
Hoi,
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn Nexus 5. Toen ik vanmorgen de telefoon aanzette startte deze automatisch op in vliegtuigmodus. Nou is dat opzich niet zo'n probleem, maar ook nadat deze uit was gezet gaf de telefoon 'no service' aan.
Ik kan dus niet meer bellen en internetten.
Hebben jullie enig idee waar dit door komt en hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
Ik weet alleen dat het niet aan de simkaart ligt want die werkt wel gewoon in een andere telefoon.
Alvast bedankt,
Antoon
Ik haal met mobiel netwerk meestal >3 uur schermtijd, als je wat zuiniger doet met de schermhelderheid kan het prima.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik heb de Nexus 5 al sinds de launch en draai nu gewoon stock 4.4.4 met wat Xposed mods en Franco kernel die in mijn ogen weinig doet qua accuduur, en ben tot de conclusie gekomen dat de accuduur van deze telefoon echt heel erg ondermaats is. Zelfs met locatie op laag accuverbruik en andere batterij tweaks kom ik nog net de dag door. Ook als ik een paar minuten op mijn N5 zit zie ik gewoon de accuduur van pak hem beet 80% naar 72% vliegen.flashingst schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:03:
Ik twijfel heel erg om een Nexus 5 te kopen. Ben eigenlijk helemaal weg van het toestel maar twijfel over de batterij. M'n Samsung Galaxy S3 haalde zeker 4 uur schermtijd en ik wil er wel zeker van kunnen zijn dat de Nexus 5 dat ook haalt. Ik gebruik alleen wifi, geen mobiel netwerk. Is dit haalbaar?
Ik ben totaal niet te spreken over de accuduur. Dat is echt reden nummer 1 en eigenlijk ook de enigste reden dat ik van deze telefoon af wil.
Smultie schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:08:
Ik draai altijd 5+ uur schermtijd. Stock ROM+root+Greenify.
Precies dit is dus waarom ik twijfel. De een zegt prima accu en de ander klaagt alleen maar...mcgloud schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:05:
[...]
Ik heb de Nexus 5 al sinds de launch en draai nu gewoon stock 4.4.4 met wat Xposed mods en Franco kernel die in mijn ogen weinig doet qua accuduur, en ben tot de conclusie gekomen dat de accuduur van deze telefoon echt heel erg ondermaats is. Zelfs met locatie op laag accuverbruik en andere batterij tweaks kom ik nog net de dag door. Ook als ik een paar minuten op mijn N5 zit zie ik gewoon de accuduur van pak hem beet 80% naar 72% vliegen.
Ik ben totaal niet te spreken over de accuduur. Dat is echt reden nummer 1 en eigenlijk ook de enigste reden dat ik van deze telefoon af wil.
Niet iedereen heeft dezelfde apps/instellingen.flashingst schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:11:
[...]
[...]
Precies dit is dus waarom ik twijfel. De een zegt prima accu en de ander klaagt alleen maar...
Als mensen nog geen 3 uur schermtijd halen, denk ik dat ze veel sh*t hebben draaien op de achtergrond, slecht geprogrammeerde apps geïnstalleerd hebben of iets anders, schermhelderheid altijd op 100% etc etc.
[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 22-08-2014 13:14 ]
Of gewoon niet zo best bereik hebbenSmultie schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:13:
[...]
Niet iedereen heeft dezelfde apps/instellingen.
Als mensen nog geen 3 uur schermtijd halen, denk ik dat ze veel sh*t hebben draaien op de achtergrond, slecht geprogrammeerde apps geïnstalleerd hebben of iets anders, schermhelderheid altijd op 100% etc etc.
Dat is balen zeg. Ik woon in een nieuwbouwhuis en welke telefoon ik ook gebruik, ik heb altijd net wél of net géén bereik.J0YR1D3R schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:29:
[...]
Of gewoon niet zo best bereik hebbenIk heb op m'n werk vol bereik op 4G en bij idle toestand gaat er dan ook amper wat vanaf. Thuis is het bereik echt minder, maar hang ik op WiFi en is de impact kleiner. Wanneer je bijvoorbeeld slecht bereik hebt overdag dan gaat je batterij ook veel sneller leeg. Daarnaast boeit het ook welke lader je gebruikt, vreemd genoeg.
Als je een telefoon zoekt die een lange accuduur heeft raadt ik de Nexus 5 gewoon niet aan. Dit alles is mijn mening en gebruikerservaring.flashingst schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:11:
[...]
[...]
Precies dit is dus waarom ik twijfel. De een zegt prima accu en de ander klaagt alleen maar...
Ik heb helderheid op laag staan, zeer weinig apps en data slurpers zoals ene facebook gesluimerd via greenify.Smultie schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:13:
[...]
Niet iedereen heeft dezelfde apps/instellingen.
[ Voor 39% gewijzigd door mcgloud op 22-08-2014 14:12 ]
Ik haal vaak niet eens de 3u screen time, maar dat kan te maken hebben met altijd Wifi+Bluetooth+HSDPA aan te hebben staan denk ik. En het scherm staat vaak max.flashingst schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:11:
Toch is accutijd mijn grootste klacht van de Nexus 5. Als ik bijvoorbeeld een dag naar een bierbrouwer ga en veel Untappd gebruik dan ben ik zo klaar met de accu. Als ik lang (2,5 uur) ga fietsen en daarvoor google maps gebruik is de batterij bijna leeg nog vóór ik aankom. Ook al was hij helemaal opgeladen. Ik overweeg nu een battery-cover als ik dat soort dingen ga doen.
Op een normale dag heb ik geen last van de accutijd.
[ Voor 16% gewijzigd door XanderDrake op 22-08-2014 14:32 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ligt een beetje aan wat je alternatieven zijn. De Nexus 5 kost nu 310€. De LG G2 heeft een wel een veel langere accu duur voor ongeveer dezelfde prijs en specs. Maar veel courante modellen hebben dezelfde accutijd óf hebben ze niet en zijn een stuk duurder.flashingst schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:23:
Als ik dit zo hoor dan denk ik dat ik de Nexus 5 oversla
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ja, verstandig want de N6 zal in het laatste kwartaal leverbaar worden.flashingst schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:23:
Als ik dit zo hoor dan denk ik dat ik de Nexus 5 oversla
En om dan nu nog een N5 te kiezen lijkt me ook niet erg slim.
Ik heb overigens totaal geen klachten over de batterij!
Hier overal 4G ontvangst via Vodafone en thuis/werk op WiFi en ik haal makkelijk 4,5 uur schermtijd met meest i-net gebruik en scherm op automatische helderheid.
Aan het eind van de dag heb ik altijd meer dan 15% batterij over
Telefoon is geroot en daarnaast ook Greenpower, Greenify en AdblockPlus actief.
Nexus 5 bij een betrouwbare webshop komt al snel op €340 - €350,- . LG G2 heb ik naar gekeken maar is volgens mij nog net weer een stukje groter dan de Nexus 5 en dat gaat me wel echt te ver.XanderDrake schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:35:
[...]
Ligt een beetje aan wat je alternatieven zijn. De Nexus 5 kost nu 310€. De LG G2 heeft een wel een veel langere accu duur voor ongeveer dezelfde prijs en specs. Maar veel courante modellen hebben dezelfde accutijd óf hebben ze niet en zijn een stuk duurder.
Dat lijkt mij een prima schermtijd maar ik wil gewoon een toestel dat 'out of the box' goed werkt en niet dat ik moet gaan klooien met kernals, roms etc om de accuduur op te krikken.catt4u schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:38:
[...]
Ik heb overigens totaal geen klachten over de batterij!
Hier overal 4G ontvangst via Vodafone en thuis/werk op WiFi en ik haal makkelijk 4,5 uur schermtijd met meest i-net gebruik en scherm op automatische helderheid.
Aan het eind van de dag heb ik altijd meer dan 15% batterij over![]()
Telefoon is geroot en daarnaast ook Greenpower, Greenify en AdblockPlus actief.
[ Voor 37% gewijzigd door flashingst op 22-08-2014 14:40 ]
Amazon.de is heul betrouwbaarflashingst schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:39:
[...]
Nexus 5 bij een betrouwbare webshop komt al snel op €340 - €350,- . LG G2 heb ik naar gekeken maar is volgens mij nog net weer een stukje groter dan de Nexus 5 en dat gaat me wel echt te ver.
Wat wil je dan verder? Veel goede toestellen zijn nog groter dan de Nexus 5. De Nexus 6 zal waarschijnlijk ook weer groter zijn als de lijn zich doortrekt. Er blijven niet super veel opties over
Alleen de Xperia Z2 Compact die uit gaat komen binnenkort is significant kleiner én even goed. En dan nog een flink stuk duurder BTW.
De Moto G vind ik niet dezelfde klasse telefoon. Hij is heel goed en zou hem aanraden, maar hij concurreert niet met de Nexus 5. Misschien de G+1 wel, maar dan moet Motorola wel wat bijzonders gedaan hebben.Prulleman schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:41:
misschien is de moto g, of de opvolger die over 2 weken wordt gepresenteerd ook nog wat, compact, goede accu en goedkoop. Met voor die prijs een goede performance
Mee eens. Ik ben ook klaar met alle talloze custom roms die allemaal het zelfde zijn en doen, alle kernels die zogenaamd alles verbeteren en tweaks uitvoeren die de gebruikservaring verpesten om zo iets meer uit je accu te persen. Daarom wordt mijn volgende telefoon geen Nexus/Android toestel meer (dit omdat deze toestellen allemaal geplaagd zijn met kwade accu's. Zoals mijn oude GN en N4) Maar daarnaast is het blijkbaar voor fabrikanten in om toestellen met slechte accu's uit te brengen.flashingst schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:39:
[...]
Nexus 5 bij een betrouwbare webshop komt al snel op €340 - €350,- . LG G2 heb ik naar gekeken maar is volgens mij nog net weer een stukje groter dan de Nexus 5 en dat gaat me wel echt te ver.
[...]
Dat lijkt mij een prima schermtijd maar ik wil gewoon een toestel dat 'out of the box' goed werkt en niet dat ik moet gaan klooien met kernals, roms etc om de accuduur op te krikken.
Ik wil geen flame war beginnen. Ik ben blij met mijn N5 en gebruik hem nog wel voor circa korter dan een jaar maar begin me steeds meer te ergeren aan de accu duur.
Wat je daadwerkelijk kiest, is afhankelijk van hoe zwaar je de verschillende punten laat wegen.
zelf ervaar ik geen problemen met de accu van de Nexus 5, maar ik heb hiervoor ook de GN en de N4 gehad, die beide nog een stuk slechter waren.
ik heb nu bv met 1 uur screen on, 8 uur standby, 30 minuten muziek nog 78% over.
meestal ga ik naar bed met 50-60%, met 2+ uur screen on time
Hier eigenlijk hetzelfde. Ik wist van te voren dat een Snapdragon 800 -+ Full HD op 5 inch + 2300 mAh batterij zijn consequenties moest hebben. Toch kom ik makkelijk een dag, of 1,5 met 1 lading door, maar ik ben dan ook niet echt een heavy user. Vergeet ook niet de lage prijs ten opzichte van concurrentie bij launchPrulleman schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:49:
ik heb nu bv met 1 uur screen on, 8 uur standby, 30 minuten muziek nog 78% over.
meestal ga ik naar bed met 50-60%, met 2+ uur screen on time
Wel Custom rom + Custom kernel maar niet echt het idee dat de batterij er echt beter op is geworden.
[ Voor 9% gewijzigd door PCSO op 22-08-2014 17:18 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Kereltje88 op 22-08-2014 17:37 ]
Ik vroeg me af of de Nexus dat misschien automatisch doet als de batterij bijna leeg is of zo, dat ie dan een of andere energiebesparende modus aanneemt. Heb het alleen nog niet kunnen controleren. Hoe dan ook, ik vind dat er een reden voor moet zijn, want anders zou het pure willekeur zijn.
De beste tip die ik heb is de telefoon 's nachts op vliegtuigmodus zetten; dit bespaart gigantisch veel. Daarnaast sluit ik vaak apps via die knop rechtsonder (de naam is me ontschoten).
Apps sluiten kost je batterij.Belecthor schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:37:
Daarnaast sluit ik vaak apps via die knop rechtsonder (de naam is me ontschoten).
Oh, dat wist ik niet. Nou, kun je nagaan, dan kan ik dus nóg langer met m'n batterij
http://lifehacker.com/565...why-you-shouldnt-use-themdjmelvee schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:11:
[...]
Toch aanzienlijk minder dan de apps actief en open te laten hoor.
Flickr PSN ID= cheironnl
Is zo'n oud artikel nu nog relevant? Ik kan me voorstellen dat ze Android al een stuk meer geoptimaliseerd hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Belecthor op 25-08-2014 20:18 ]
Inderdaad. Android is zo goed geoptimaliseerd dat je er zelf niet mee moet lopen hannesen.Belecthor schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:17:
[...]
Is zo'n oud artikel nu nog relevant? Ik kan me voorstellen dat ze Android al een stuk meer geoptimaliseerd hebben.
Dit topic is gesloten.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.