[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.231 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
Webgnome schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:08:
[...]

Komt waarschijnlijk door een verkeerde lader. Als ik op de officiele oplader kijk dan staat er maximaal 0.2a en volgens mij (maar hit me if i'm wrong) is 0.2a iets anders dan 2a. Heb het zelf ook wel eens gehad bij mijn vorige asus tablet ( eerste transformer ). Was daarvan de oplader kwijt en heb eentje van DX.com laten komen.. als die er aan hing deed het touchscreen helemaal niets. Eraf halen en het werkte weer allemaal. Nooit kapot gegaan maar of het goed is?
Ik denk dat je verkeerd kijkt, je moet bij de secundaire stroom kijken, niet bij de primaire :). Bij de meeste adapters ligt deze tussen de 1,2 en 2,1 A.

Geaard of een ongeaard stopcontact heeft geen invloed, de adapter maakt immers geen contact met de aarde, de adapter is dubbel geïsoleerd.

Dat de touchscreen niet zo goed reageert kan verschillende oorzaken hebben. Je kunt een extra spanning in het toestel hebben waardoor het scherm een lading krijgt.

Heb je al geprobeerd om de adapter om te wisselen in het stopcontact? Soms wil het helpen...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:04
Weet iemand misschien een desktop houder waarbij de speaker gewoon bruikbaar is ?

Dit is het enige nadeel wat ik aan de N5 ondervind, bij laden in een houder is de speaker ook afgedekt.
Stom dat die speaker naast de usb zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al iemand achter gekomen hoe je contacten die op je gsm staan, om die op je simkaart te krijgen? (buiten een app zoals mc backup)
heb sinds vandaag een nieuwe simkaart...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:35
SpiriTNL schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:09:
Weet iemand misschien een desktop houder waarbij de speaker gewoon bruikbaar is ?

Dit is het enige nadeel wat ik aan de N5 ondervind, bij laden in een houder is de speaker ook afgedekt.
Stom dat die speaker naast de usb zit.
Dit kan je misschien best even vragen in dit topic: https://gathering.tweaker...ist_messages/1567561/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:04
Ga ik doen, wist helemaal niet dat dit topic bestond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 15:17
Ik mag nu een tijdje de LG G3 testen. Enorm fijn toestel door de goede camera en het mooie scherm, maar toch blij dat ik hierna weer terug mag naar mijn Nexus.
De Nexus voelt veel sneller/snappier aan dan de G3. Scrollen door de menu's gaat sneller en het openen van apps gaat ook sneller. Ik ben er nog niet uit of dit door de skin van LG komt of doordat er zoveel pixels aangestuurd moeten worden. Feit blijft dat de Nexus denk ik nog steeds out of the box het snelste toestel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 12:26
De Nexus 5 is dan ook momenteel het snelste en soepelste Android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Is het aangeraden nu nog een nexus 5 te kopen ter vervanging van mijn iPhone 4 die echt traag aan het worden is of beter wachten tot de lancering van een nieuwe nexus of is er al een ander toestel die beter is dan deze nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Droned schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 21:48:
Is het aangeraden nu nog een nexus 5 te kopen ter vervanging van mijn iPhone 4 die echt traag aan het worden is of beter wachten tot de lancering van een nieuwe nexus of is er al een ander toestel die beter is dan deze nexus 5?
De Nexus 5 is van eind vorig jaar en heeft een Snapdragon 800-chip. Er zijn dit jaar inmiddels al nieuwe flagship phones uitgebracht door Samsung, Sony, HTC, LG, etc. die de nieuwere en betere Snapdragon 801-chip bevatten. Of die toestellen ook beter zijn dan de N5 is natuurlijk iets persoonlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Laatst online: 21-11-2023
Domokun schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:11:
[...]

De Nexus 5 is van eind vorig jaar en heeft een Snapdragon 800-chip. Er zijn dit jaar inmiddels al nieuwe flagship phones uitgebracht door Samsung, Sony, HTC, LG, etc. die de nieuwere en betere Snapdragon 801-chip bevatten. Of die toestellen ook beter zijn dan de N5 is natuurlijk iets persoonlijks.
Ok bedankt voor de informatie. De vraag is echter is de nexus 5 al een verouderd toestel ten opzichte van de markt van vandaag of kan ik bij aanschaf deze nog zeker 2 a 3 jaar zonder problemen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 20:40
De ontwikkeling in de smartphonemarkt gaat niet meer zo snel als 2-4 jaar geleden. Ik heb onlangs mijn Nexus 4 aan mijn vrienden gegeven en zelf een Nexus 5 aangeschaft. De N4 was eigenlijk een heerlijk telefoontje. Ik verwacht dus dat de N5 (binnenkort helemaal hip met lollipop) zeker nog een geruime tijd meegaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:47
Droned schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:48:
[...]

Ok bedankt voor de informatie. De vraag is echter is de nexus 5 al een verouderd toestel ten opzichte van de markt van vandaag of kan ik bij aanschaf deze nog zeker 2 a 3 jaar zonder problemen gebruiken?
Je kunt er absoluut nog zeker 2 a 3 jaar zonder problemen mee werken. Echter zijn er al telefoons op de markt met een verbeterde chip (SoC). De Nexus 5 is nog steeds bloedsnel en zal altijd de snelste updates krijgen. Daarnaast zijn er veel custom roms beschikbaar waardoor er genoeg te tweaken blijft aan je telefoon.

De vraag is alleen of je liever ~ €200 bespaard door een Nexus 5 te kopen of per se de meest recente telefoon te kopen ( LG G3, Xperia Z2, Galaxy S5 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is waarschijnlijk hier ook al vaker voorbij gekomen...maar kan je iets doen aan de slechte ontvangst op gebied van netwerk...?
heeft het nut om hem hiervoor binnen te brengen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Deze vraag kan eigenlijk in een algemeen topic, maar dacht post hem ff hier.

Als ik via de chromen browser (op de N5 natuurlijk) de website van Tweakers wil bookmarken op mij startscherm, dan wordt er een webapp van gemaakt. Maar dat wil ik niet, ik wil gewoon een snelkoppeling zodat de site zich opent in de standaard weergave van Chrome.

Want bij een webapp is het niet meer mogelijk om het artikel bv via whatsapp te delen. En dat vind ik ontzettend irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hebben jullie ook het idee dat de camera kwaliteit steeds slechter wordt met elke update? Ik vond dat mijn telefoon out of the box, toen hij nog geen update had, prachtige foto's maakte. Erg scherp. Na elke update leek dit achteruit te gaan. Nu als ik inzoomen op foto's, lijkt er gewoon minder detail in te zitten dan aan het begin. Zit dit in mijn hoofd of is het echt zo? Ik ben nog steeds niet uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:00
Timo002 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:14:

Als ik via de chromen browser (op de N5 natuurlijk) de website van Tweakers wil bookmarken op mij startscherm, dan wordt er een webapp van gemaakt. Maar dat wil ik niet, ik wil gewoon een snelkoppeling zodat de site zich opent in de standaard weergave van Chrome.

Want bij een webapp is het niet meer mogelijk om het artikel bv via whatsapp te delen. En dat vind ik ontzettend irritant!
Ik geloof dat er een widget is voor Chrome die al je bookmarks weergeeft. Misschien kun je die gebruiken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:30
Timo002 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:14:

gebruik zelf nova launcher, met swipe up op chrome icoontje voor een shortcut naar een bookmark. Zo ook bij de telefoon app een shortlist naar meest gebelde nummer

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:43
Webgnome schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:27:
[...]

Ik geloof dat er een widget is voor Chrome die al je bookmarks weergeeft. Misschien kun je die gebruiken?
Er is ook een widget voor een enkele bookmark. Dus gewoon lang drukken op homescreen en widget toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vind de nieuwe dialer eigenlijk maar niks, heeft iemand tips voor een vervanger die er meer als de oude uitziet? Geen blinkende dingen, understated kleur- en effectengebruik.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
wuppie007 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 07:26:
[...]

Er is ook een widget voor een enkele bookmark. Dus gewoon lang drukken op homescreen en widget toevoegen
Thnx! Heb de enkele bladwijzer widget gebruikt. Nu wordt Chrome gewoon geopend, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Valt me net trouwens op dat er alleen geluid komt uit mijn rechter onderspeaker. Als ik die bedek hoor ik nagenoeg niks, als ik rechts bedek verandert er niks -O-

Bekend probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
Dat kan kloppen, links is microfoon en rechts is speaker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee links is de speaker en rechts microfoon.. :P

Tenminste, als je het van de voorkant bekijkt dan. Vanaf de achterkant heb je gelijk.. :+

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Borromini schreef op maandag 28 juli 2014 @ 07:57:
Ik vind de nieuwe dialer eigenlijk maar niks, heeft iemand tips voor een vervanger die er meer als de oude uitziet? Geen blinkende dingen, understated kleur- en effectengebruik.
Dialer One (Google Play: Dialer One - free smart dialer) is een prima classic-dailer met flink wat opties.

Het stomme aan Android blijft is dat je met een niet-stock-app je dus geen alarmnummer (112) kan bellen. Je doet het natuurlijk niet vaak maar ik baalde er wel flink van dat ik daar achter moest komen wanneer het niet uitkomt... (via het lockscreen werkt het natuurlijk wel altijd want dan ga je weer via de stock-dialer).

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:55:
is er al iemand achter gekomen hoe je contacten die op je gsm staan, om die op je simkaart te krijgen? (buiten een app zoals mc backup)
heb sinds vandaag een nieuwe simkaart...
Mag ik vragen waarom je je contacten op een andere simkaart wilt hebben dan? Het bewaren van contacten op je sim is al redelijk lange tijd passé namelijk :+

Je contacten zijn opgeslagen in je Google account, dus als je een nieuwe sim in je telefoon stopt en weer inlogt met je google account dan staan al je contacten sowieso weer netjes terug op hun plaats. Wel even zorgen dat je account back-up en herstel aan heeft staan, maar dat is normaliter standaard.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

Maardiweb schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:45:
[...]

Mag ik vragen waarom je je contacten op een andere simkaart wilt hebben dan? Het bewaren van contacten op je sim is al redelijk lange tijd passé namelijk :+

Je contacten zijn opgeslagen in je Google account, dus als je een nieuwe sim in je telefoon stopt en weer inlogt met je google account dan staan al je contacten sowieso weer netjes terug op hun plaats. Wel even zorgen dat je account back-up en herstel aan heeft staan, maar dat is normaliter standaard.
Misschien om de simkaart in een niet-smartphone te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 21:36
Voor de mensen die problemen hebben met de GPS

Ik heb zojuist de fix gedaan waarbij je de antenne contact puntjes beter in contact brengt met het MB (youtube) en dit werkt als een zonnetje.

Doet een beetje tweaker in 5 min :9 , alleen geduld hebben bij het losmaken van de achterkant natuurlijk.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
_gibeon_ schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:58:
Dat kan kloppen, links is microfoon en rechts is speaker. :)
Zit er nou gewoon mono sound in dat crap ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:27
Viper® schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:34:
[...]

Je hebt idd maar 1 speaker. Geluid is niet heel erg goed, maar wat verwacht je van een telefoon?
Als ik muziek luister doe ik oordopjes in en voor Youtube of TV streamen voldoet de speaker prima.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:40

pinda powerrr

Slow down...

IPhone 5s heeft hetzelfde, hoor je nooit iemand over.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 16:00
Viper® schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:34:
[...]

offtopic:
waarom is het nou weer meteen een crap ding?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
pinda powerrr schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:07:
IPhone 5s heeft hetzelfde, hoor je nooit iemand over.
Omdat dit simpelweg ook geen issue is.

Je kan geen hoge kwaliteit verwachten van een toestel van dit formaat.

Wil je goed geluid; dan bestaan daar oortjes voor, of een koptelefoon, of een aparte (al dan niet mobiele) geluidsinstallatie en daarvoor moet je in dit topic zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 16:40

pinda powerrr

Slow down...

GigaPixels schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:59:
[...]

Omdat dit simpelweg ook geen issue is.

Je kan geen hoge kwaliteit verwachten van een toestel van dit formaat.

Wil je goed geluid; dan bestaan daar oortjes voor, of een koptelefoon, of een aparte (al dan niet mobiele) geluidsinstallatie en daarvoor moet je in dit topic zijn.
Eens.
Ik vind het wel altijd wat frappant als een feature op een iPhone prima is en op een Nexus een fail.
16Gb geheugen op een iPhone? Prima, meer dan genoeg. 16Gb op een Nexus, jeetje wat krap, waarom kan er geen SD kaart in.
Zelfde met die speaker. Cut the crap.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 20:14

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dzine schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:33:
Voor de mensen die problemen hebben met de GPS

Ik heb zojuist de fix gedaan waarbij je de antenne contact puntjes beter in contact brengt met het MB (youtube) en dit werkt als een zonnetje.

Doet een beetje tweaker in 5 min :9 , alleen geduld hebben bij het losmaken van de achterkant natuurlijk.
Ik gebruik de GPS veel om verschillende redenen. Dat duurt inderdaad soms best lang en wil die fix ook wel gaan proberen. Ik begrijp alleen niet hoe het kan dat een 'harder' contact zorgt voor de fix. Die puntjes maken toch wel contact of geen contact? Toch niet een beetje contact en daardoor een beetje langer aan het zoeken naar satellieten? Of hoe zit dat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
De HTC One X kent dat probleem ook, de GPS was vaak zwak, maar zodra je op de backcover drukte deed die het veel beter.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Quad schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:55:
De HTC One X kent dat probleem ook, de GPS was vaak zwak, maar zodra je op de backcover drukte deed die het veel beter.
Bij de nexus ook als ik op de backcover druk beter bereik.
Overigens vervalt je garantie wanneer je die fix toepast?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastiaan schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:39:
[...]

Ik gebruik de GPS veel om verschillende redenen. Dat duurt inderdaad soms best lang en wil die fix ook wel gaan proberen. Ik begrijp alleen niet hoe het kan dat een 'harder' contact zorgt voor de fix. Die puntjes maken toch wel contact of geen contact? Toch niet een beetje contact en daardoor een beetje langer aan het zoeken naar satellieten? Of hoe zit dat nu?
Als de puntjes net niet helemaal contact met elkaar maken, dan is er feitelijk een inductieve koppeling. Dat is net zoiets als een transformator, of draadloos opladen. Stel je het maar voor alsof je antenne (in de achterkant) het signaal opnieuw verstuurt en de contactpuntjes dan de antenne zijn.

Illustratie hiervan: wikkel maar eens een stuk geïsoleerd draad om de telescoopantenne van een FM-radio bij een zeer zwak station (je mag ook om de radio wikkelen als de radio op de middengolf staat). Je zult zien dat de ontvangst dan verandert (in principe verbetert, tenzij je dan extra storing van een computer o.i.d. op pikt). Je kunt ook de aansluitkabel van de radio op de kabel (UPC, Ziggo, etc) kort bij de aansluiting houden in de muur, dan merk je ook de inductieve koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 08-10 20:14

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Duidelijk verhaal; dank! Ik wist niet dat dat ook op een dusdanig kleine schaal al mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
PM_Petrol schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:39:
[...]

Je hebt idd maar 1 speaker. Geluid is niet heel erg goed, maar wat verwacht je van een telefoon?
Als ik muziek luister doe ik oordopjes in en voor Youtube of TV streamen voldoet de speaker prima.
Ik was de HTC One Mini gewend.
Twee stereo frontspeakers met ingebouwde versterkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 11:35
The Wizard schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:16:
[...]

Ik denk dat je verkeerd kijkt, je moet bij de secundaire stroom kijken, niet bij de primaire :). Bij de meeste adapters ligt deze tussen de 1,2 en 2,1 A.

Geaard of een ongeaard stopcontact heeft geen invloed, de adapter maakt immers geen contact met de aarde, de adapter is dubbel geïsoleerd.

Dat de touchscreen niet zo goed reageert kan verschillende oorzaken hebben. Je kunt een extra spanning in het toestel hebben waardoor het scherm een lading krijgt.

Heb je al geprobeerd om de adapter om te wisselen in het stopcontact? Soms wil het helpen...
Heb al verschillende stopcontacten geprobeerd, bij verschillende huizen in verschillende landen.
Lijkt denk ik toch te komen door de andere oplader(s). Weet iemand waar ik de officiële oplader kan kopen, want ik kan dat serieus nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 11:35
Het lijkt wel of er een vloek over mijn N5 is uitgesproken, heb weer een volgend probleem.
Als ik iemand wil bellen, horen deze personen zichzelf (ipv dat ze mij horen) waardoor kan dit nu ontstaan? Ik heb dit probleem via de search button willen zoeken, maar heb geen werkende search criteria's kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:39
Dat klinkt meer als een netwerk/simkaart probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Zojuist na ruim een half jaar de eerste kleine kras op het scherm van mijn unprotected N5.
Toch lekker dat Gorilla/Dragon Trail glas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Edit: never mind.

[ Voor 95% gewijzigd door Arrahant op 30-07-2014 16:29 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Zojuist via het kopieren van de APK de UPC Horizon Go app op m'n Nexus 5 met Android L geinstaleerd.
Helaas crasht deze bij het laden van een tv kanaal en On-demand content.

Mijn tablet (VOYA A15, 4.4.2 CM11 build2) geeft aan dat hij de video op het moment niet kan afspelen.
Geen idee waarom...

Maar ik mag aannemen dat mensen die nog niet op de Android L Preview zitten het allemaal wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Adr01 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:32:
Zojuist via het kopieren van de APK de UPC Horizon Go app op m'n Nexus 5 met Android L geinstaleerd.
Helaas crasht deze bij het laden van een tv kanaal en On-demand content.

Mijn tablet (VOYA A15, 4.4.2 CM11 build2) geeft aan dat hij de video op het moment niet kan afspelen.
Geen idee waarom...

Maar ik mag aannemen dat mensen die nog niet op de Android L Preview zitten het allemaal wel werkt?
Yep. Op m'n tablet (Android L) werkt de app niet. Op m'n telefoon (4.4.4) wel. De app is gewoon (nog) niet geschikt voor Android L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb deze telefoon nu een half jaar, het is een erg prettig toestel. Maar 1 ding vind ik slecht: de radio. Ik zit geregeld tegen dit icoontje aan te kijken:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0maDocp.jpg
Dit gebeurt vaker tijdens reizen, maar ook gewoon thuis op de bank. Na een paar seconden herstelt het zich wel weer.
Ook heb ik vaak op straat dat ik wel 3G heb maar krijg geen bit over de lijn. Dit duurt dan soms een minuut om te herstellen. Ook vaak na dat de ontvangst volledig weg is gevallen. Vliegtuigmodes uit+aan gaat sneller.
Mijn Galaxy Nexus had dit allemaal niet.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

jelmervos schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:57:
Ik heb deze telefoon nu een half jaar, het is een erg prettig toestel. Maar 1 ding vind ik slecht: de radio. Ik zit geregeld tegen dit icoontje aan te kijken:
[afbeelding]
Dit gebeurt vaker tijdens reizen, maar ook gewoon thuis op de bank. Na een paar seconden herstelt het zich wel weer.
Ook heb ik vaak op straat dat ik wel 3G heb maar krijg geen bit over de lijn. Dit duurt dan soms een minuut om te herstellen. Ook vaak na dat de ontvangst volledig weg is gevallen. Vliegtuigmodes uit+aan gaat sneller.
Ik heb dit ook, maar alleen tijdens het reizen. Dacht eigenlijk dat dit aan het brakke bereik van Tele2 lag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

[afbeelding]
Hier met simyo ook, dan valt de verbinding voor een seconde of 5 weg.
Verder wel eens in de ochtend dat hij vol bereik heeft maar weigert te verbinden met 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:37
Idem met Vodafone.. Maar als ik dan de simtray iets aandruk krijg ik weer 1 balkje (of ik ben zelf de antenne geworden...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

eL_Jay schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:36:
Zojuist na ruim een half jaar de eerste kleine kras op het scherm van mijn unprotected N5.
Toch lekker dat Gorilla/Dragon Trail glas :)
Hmm, daar ben ik dus eigenlijk helemaal niet van onder de indruk. Ik had na de tweede dag met mijn nieuwe nexus 5 al een ontzettend diepe en lange kras in mijn scherm zitten. Niets bijzonders mee uitgespookt behalve in mijn zak en op het nachtkastje gelegd. In de 2 jaar met mijn oude Galaxy Nexus heb ik er geen enkele kras op gekregen...
Ik heb deze telefoon nu een half jaar, het is een erg prettig toestel. Maar 1 ding vind ik slecht: de radio.
[...]
Hier hetzelfde met T-mobile.
Ik had overigens met mijn Galaxy Nexus het zelfde probleem. Het is met de Nexus 5 wel iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Paling1 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:31:
[...]

Hier hetzelfde met T-mobile.
Ik had overigens met mijn Galaxy Nexus het zelfde probleem. Het is met de Nexus 5 wel iets minder.
Dat is dan vreemd, ik had met de Galaxy Nexus weinig klachten op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:50
Ik heb nu een wazig probleem. Kan dit aan mijn Nexus liggen? Als mensen mij bellen of ik bel hun hoor ik hun kristal helder. Maar iedereen klaagt dat ze mij slecht horen.. Krakerig en stukjes spraak vallen weg.. Heb volgens de telefoon wel prima ontvangst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bovenstaande dingen herken ik ook....

Slechte radio; as we speak vol bereik in huis. Half uur geleden constant 1 streepje of het driehoekje met uitroepteken in notificatiebalk met de melding dat het netwerk niet beschikbaar is. Op exact dezelfde plek in huis...

Microfoon lijkt een eigen leventje te lijden. Meestal gewoon erg goed, maar soms ben ik heel slecht te verstaan. Bereik is dan 3 of 4 streepjes.

Ah, nu schiet het bereik weer naar 0 streepjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
[afbeelding]
zelfde hier met VF, ook herkenbaar. Wat mij opvalt is dat dit veel al gebeurt wanneer ik handmatig het voorkeursnetwerktype wissel, standaard heb ik hem op voorkeursnetwerk 2G staan dan is dit zelden of nooit, maar om data de activeren zet ik hem om naar 4G + gegevenstoegang aan, en dan gebeurt het wel heeeul erg vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:27
Microfoon een keer schoon maken met een sateprikker oid. Ik herken het probleem met telefoneren ook, maar meestal zit dan gewoon m'n handpalm iets te dicht op de microfoon. Let hier ook op bij het telefoneren.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:12
pielle007 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:02:
[...]
4G + gegevenstoegang aan, en dan gebeurt het wel heeeul erg vaak
Heb hem altijd op 4G + gegevenstoegang staan. Valt me op dat hij vaak signaal kwijt is en dat het dan erg lang duurt voordat hij weer verbinding heeft. Terwijl op sommige andere momenten op dezelfde locatie gewoon goed bereik is 8)7 .
Ook hier VF trouwens..

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 20:12
Dat van het wegvallen van de verbinding heb ik ook. Soms duurt het wel even voordat het terug is. Vliegmodus werkt meestal.

Ik zie dat er sinds kort allemaal miniscuele krasjes op mijn scherm zitten.zie het alleen als het scherm uit is. Jammer maar helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumper2110
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:49
Idem hier in Belgiê, ik heb Mobile Vikings en ik moet mijn gegevenstoegang constant omzetten van 2G naar 3G. Hier bij me thuis is sowieso geen 4G ontvangst, maar 3G wél en als ik dat opzet, valt m'n bereik helemaal weg.. Met 2G op meteen weer vol bereik :s

En dit allemaal terwijl ik met m'n iPhone wel altijd volle 3G had hier. Wazig. Ik vind de radio in alle geval ook erg slecht. En ik heb weinig zin om andere radios te proberen, al is het in principe weinig werk.

Marstek Venus E 5kw - HW P1 - Fronius Primo 5.0-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
FWIW ik heb geen last wisselend slecht ontvangst, of wegvallend ontvangst.

Bij het switchen van Wi-Fi naar mobiele data kan het wel tot 10 seconden duren vooraleer ik werkelijk verbinding met het internet kan maken, maar dat is ook het enige en lijkt me niet abnormaal.

(4.4.4, BASE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:58

luke_otto

pang pang luckyluke

Ik heb een probleem met mijn nexus 5. De telefoon blijft hangen tijdens het opstarten. (De 4 gekleurde balletjes). Ik heb al een factory reset geprobeerd, maar dat heeft helaas geen effect gehad. Nog andere dingen die ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

luke_otto schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:46:
Ik heb een probleem met mijn nexus 5. De telefoon blijft hangen tijdens het opstarten. (De 4 gekleurde balletjes). Ik heb al een factory reset geprobeerd, maar dat heeft helaas geen effect gehad. Nog andere dingen die ik zou kunnen proberen?
Stock image van Google opnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
luke_otto schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:46:
Zoals aangegeven, de stock image flashen.

Was je gsm geroot, of had je een custom rom oid er op staan? (wat ik probeer te achterhalen: zou er een reden kunnen zijn dat je toestel nu niet meer boot?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:58

luke_otto

pang pang luckyluke

Stock image flashen heeft gewerkt! Telefoon was niet geroot oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 08-10 09:21
Gebruikt er eigenlijk iemand Miui op de Nexus 5?

Ik draai sinds vrijdagavond Miui (met MultiRom) en ben er eigenlijk verrassend tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Iemand nog meer last van spontane (semi-)reboots (krijg dan dat vier-kleurige-bolletjes-animatie op mijn scherm en daarna moet ik weer mijn wachtwoord invoeren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Laatst online: 15:24
gehaktstaaf schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:31:
[...]

Heb hem altijd op 4G + gegevenstoegang staan. Valt me op dat hij vaak signaal kwijt is en dat het dan erg lang duurt voordat hij weer verbinding heeft. Terwijl op sommige andere momenten op dezelfde locatie gewoon goed bereik is 8)7 .
Ook hier VF trouwens..
Hetzezelfde hier. Ik woon gewoon in utrecht (leidsche rijn dan wel maar dan nog) en heb ook vodafone. Ik heb er nog meer last van sinds de laatste update (hier ook direct een post gemaakt in dit topic maar er kwam toen weinig response).

Het is nu zelfs zo erg dat ik overweeg om zo'n signaalplus apparaat aan te schaffen voor binnen het huis. Al las ik dat die weer niet werkt met 4g. sowieso belachelijk eigenlijk dat dat nodig zou moeten zijn..

maar ik heb nu dus thuis nooit ontvangst. als ik buiten ga staan duurt het ook echt te lang voordat ik bereik heb. onacceptabel.

[ Voor 6% gewijzigd door El_V op 04-08-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 16:55
eL_Jay schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:28:
Iemand nog meer last van spontane (semi-)reboots (krijg dan dat vier-kleurige-bolletjes-animatie op mijn scherm en daarna moet ik weer mijn wachtwoord invoeren)?
Heb ik ook, is wel veel minder geworden met de laatste update(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik merk sinds een tijdje dat mijn batterij nogal snel leeg gaat. Ik heb hem net 32 minuten geleden van de oplader gehaald en hij heeft nu al 12% verbruikt. Is dit normaal? Ik heb in dit half uur wel 3g aan staan.

[ Voor 10% gewijzigd door init op 04-08-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Dat zou betekenen dat je hele telefoon in iets meer dan 4 uur leeg zou zijn zijn dus dit is niet normaal (bij normaal gebruik). Bij je accu kun je zien wat veel stroom kost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
El_V schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:41:
Dat zou betekenen dat je hele telefoon in iets meer dan 4 uur leeg zou zijn zijn dus dit is niet normaal (bij normaal gebruik). Bij je accu kun je zien wat veel stroom kost..
Bij mijn batterij gegevens wordt aangegeven dat het scherm 52% verbruikt terwijl hij op z'n laagste stand staat. Is dit dan normaal? De rest van de gegevens in het overzicht zijn bijna allemaal onder de 5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 16:56
En als je op "scherm" klikt geeft het aan hoeveel tijd je scherm heeft aangestaan. Hoeveel uur is dat, 32 minuten ook? Anders was je accu misschien toch niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Laatst online: 08-10 13:18
init schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:38:
Ik merk sinds een tijdje dat mijn batterij nogal snel leeg gaat. Ik heb hem net 32 minuten geleden van de oplader gehaald en hij heeft nu al 12% verbruikt. Is dit normaal? Ik heb in dit half uur wel 3g aan staan.
Ik ervaar dat ook ja.
Hiervoor kon ik makkelijk heel de dag halen met mijn batterij maar sinds kort zit er ergens een drain. Staan geen bepaalde apps hoog in het verbruik lijstje dus ik heb ook geen idee. In slaapstand/vliegmodus heb ik vannacht 23% batterij verbruik in 6 uurtjes tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Laatst online: 16:07
Ik heb mijn telefoon altijd in een spigen ultra hybrid case maar daar gaat een hoop rotzooi inzitten.
Dit is makkelijk schoon te maken even de telefoon eruit en met een doekje wegvegen.

Maar dit gaat ook in de randen van het display zitten hoe maken jullie dat schoon?
Met een saté prikker kan ik er niet tussen komen.
Weet niet of het verder kwaad kan dat er straks stof achter het display komt ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik overweeg om deze week m'n Nexus RMA te sturen ivm de GPS problemen. Op een traject van 50 km valt de GPS zeker 5 keer een aantal minuten weg.
Ik zou dit dan via de kijkshop moeten doen, aangezien ik 'm daar gekocht heb. Iemand ervaring met RMA via de kijkshop voor telefoons? Ik lees hier en daar wel wat negatieve verhalen over de RMA van kijkshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Laatst online: 30-08 06:25
ComTech schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:14:
Ik heb mijn telefoon altijd in een spigen ultra hybrid case maar daar gaat een hoop rotzooi inzitten.
Dit is makkelijk schoon te maken even de telefoon eruit en met een doekje wegvegen.

Maar dit gaat ook in de randen van het display zitten hoe maken jullie dat schoon?
Weet niet of het verder kwaad kan dat er straks stof achter het display komt ofzo...
met een papiertje priek je dat er zo tussenuit
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Exocet schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:15:
Ik overweeg om deze week m'n Nexus RMA te sturen ivm de GPS problemen. Op een traject van 50 km valt de GPS zeker 5 keer een aantal minuten weg.
Ik zou dit dan via de kijkshop moeten doen, aangezien ik 'm daar gekocht heb. Iemand ervaring met RMA via de kijkshop voor telefoons? Ik lees hier en daar wel wat negatieve verhalen over de RMA van kijkshop.
Zelfde schuitje :)

Zelfde winkel, zelfde rede. Ik laat ze ook meteen de powerbutton maken en kijken naar de microfoon.

Dit wordt mijn eerste RMA, dus best spannend ;). Vooral veel foto's maken voordat je hem wegbrengt. Ik lever hem onbeschadigd in en zo wil ik hem ook terug! (IMEI sticker zit er zelfs nog op :p)

En een paar negatieve rma ervaringen wil niet zeggen dat t altijd slecht is. Alleen de mensen met problemen uiten hun frustratratie online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Exocet schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:15:
Ligt dat ook niet aan maps?
Ik merk dat sinds een update van maps de kompasfunctie en gps zwaar verslechterd zijn.
Gebruik ik gpstest dan zie ik dat beiden naar behoren werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:44:
[...]

Ligt dat ook niet aan maps?
Ik merk dat sinds een update van maps de kompasfunctie en gps zwaar verslechterd zijn.
Gebruik ik gpstest dan zie ik dat beiden naar behoren werken.
Nee, ik heb het probleem met Waze. Ook heb ik GPS status en GPS test gebruikt en daar zie je het ook gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Na zo'n 6 maanden afscheid genomen van de Nexus 5; andere Tweaker heeft hem van me overgenomen. De verleiding van de OnePlus One was te groot. :+ Blijf dit topic nog wel op de voet volgen om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen op Nexus gebied. Misschien handig met het oog op een Nexus 6.

Bij het leegmaken van de Nexus 5 viel het me op dat ik de telefoon met geen mogelijk meer in contact kon krijgen met mijn laptop. Uiteindelijk een oude laptop gebruikt om de foto's en Titanium backups er af te halen. Was erg irritant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
ik ben over het algemeen ook erg tevreden over mijn nexus 5 (en daarvoor ook over mijn galaxy nexus). alleen vind ik hem net aan de grote kant.. ik heb al behoorlijk groten handen maar met 1 hand bedienen lukt net niet goed. ik merk gewoon kram in mijn handen en onderarm als ik de telefoon te veel gebruik.

dit in combinatie met de ontvangstproblemen (sinds laatste update) doet mij overwegen om hem in te ruilen voor een z1 compact. Of zijn er nog andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:23

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

S1NN3D schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:00:
Na zo'n 6 maanden afscheid genomen van de Nexus 5; andere Tweaker heeft hem van me overgenomen. De verleiding van de OnePlus One was te groot. :+ Blijf dit topic nog wel op de voet volgen om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen op Nexus gebied. Misschien handig met het oog op een Nexus 6.

Bij het leegmaken van de Nexus 5 viel het me op dat ik de telefoon met geen mogelijk meer in contact kon krijgen met mijn laptop. Uiteindelijk een oude laptop gebruikt om de foto's en Titanium backups er af te halen. Was erg irritant dus.
Jij gebruikt zeker geen 4G? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ocn schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:37:
[...]

Nee, gewoon een cheap-ass Simyo abo met een kleine databundel. Heb toch bijna overal wifi dus voor 4G ga ik echt niet extra betalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
ocn schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:37:
[...]

Als hij KPN heeft dan kan hij 4G wel vergeten.

Echter is de One Plus One een leuke telefoon maar veel te groot voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:41

XanderDrake

Build the future!

Heeft 4G niet ook accu voordelen tov 3G? Ik kan er niet zoveel over vinden behalve dit: reviews: Hoe snel en zuinig is KPN's 4g-netwerk?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
Ja, 4G is in de meeste gevallen ook zuiniger.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:09

Snippertje

Light up your life

Hebben meer mensen dat de camera crasht na een opname van een filmpje? De lengte maakt niet uit en het gebeurt eigenlijk alleen na een 2de opname. De file is dan ook corrupt. Zo al heel veel mooie momenten kwijtgeraakt helaas. Dus het eerste filmpje neemt hij goed op, maar na het drukken op stop bij het maken van een tweede filmpje crasht de telefoon. Lijkt op een probleem bij het wegschrijven naar het geheugen ofzo. Ik zit op de laatste versie van Cyanogenmod en het is met alle camera apps.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 08:35
ComTech schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:14:

Met zo'n zakje tussen de randen gaan, werkt voortreffelijk :9

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 02-10 08:36
Mr. Jummy schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:05:
[...]

Met zo'n zakje tussen de randen gaan, werkt voortreffelijk :9
Tandenborstel gaat ook goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Snippertje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:34:
Hebben meer mensen dat de camera crasht na een opname van een filmpje? De lengte maakt niet uit en het gebeurt eigenlijk alleen na een 2de opname. De file is dan ook corrupt. Zo al heel veel mooie momenten kwijtgeraakt helaas. Dus het eerste filmpje neemt hij goed op, maar na het drukken op stop bij het maken van een tweede filmpje crasht de telefoon. Lijkt op een probleem bij het wegschrijven naar het geheugen ofzo. Ik zit op de laatste versie van Cyanogenmod en het is met alle camera apps.
Ook een tijdje gehad met CM (nightly's), inmiddels al paar weken opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Laatst online: 14:18
Vraagje:
Ik heb vanochtend een invite gekregen voor de OnePlus One. Ben nu in het bezit van de Nexus 5, wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Laatst online: 30-08 06:25
Prev schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:54:
Vraagje:
Ik heb vanochtend een invite gekregen voor de OnePlus One. Ben nu in het bezit van de Nexus 5, wat zouden jullie doen?
je invite verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 00:09

MrDrako

nep ict'er

En als je bij telfort zit? ik moet nog steeds roaming aan laten om online te kunnen gaan, ben er een beetje klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51
MrDrako schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:16:
En als je bij telfort zit? ik moet nog steeds roaming aan laten om online te kunnen gaan, ben er een beetje klaar mee.
als je root hebt, is het simpel: http://forum.xda-develope...national-roaming-t2420249

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Prev schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:54:
Vraagje:
Verkopen, een kennis heeft een G3 en zette de OPO invite op eBay, uiteindelijk iets van 105 euro verdient, was de hoogste bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Laatst online: 27-09 22:53
Ik heb problemen met de WiFi connectie thuis. Mijn router is een TPLink 1043ND. Mijn N5 ziet mijn (zichtbare) SSID niet, terwijl mijn andere telefoon 'm wel ziet. Ze liggen naast elkaar.

Als ik de router reset zie ik eventjes mijn SSID en kan ook verbinden. Maar binnen een minuut is het signaal weer "buiten bereik". Ik heb een statisch IP geprobeerd maar dat helpt niet.

Ik zie overigens wel SSID's van mijn buren en kan ook langdurig verbinden met een WiFi hotspot op mijn andere telefoon.

Router settings
Channel: fixed
Mode: 11bgn mixed
Channel Width: Auto
Max Tx Rate: 300Mbps

Iemand suggesties?

[ Voor 9% gewijzigd door pvtonger op 07-08-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Probeer eens een ander kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Laatst online: 27-09 22:53
Hmmm, dat helpt. Bedankt voor de tip!
Ik had een kanaal (13) gekozen omdat ie vrij was. Gelukkig is het nieuwe kanaal ook 'vrij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 08-10 09:21
pvtonger schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:38:
[...]

Hmmm, dat helpt. Bedankt voor de tip!
Ik had een kanaal (13) gekozen omdat ie vrij was. Gelukkig is het nieuwe kanaal ook 'vrij'.
Dat was het dus :)
http://forum.xda-develope.../wifi-channel-13-t2509384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik hou van online backups en mooie synchronisatie. Mochtmijn telefoon crashen of vallen, dan kan ik alles net zo makkelijk weer terugzetten.

Op dit moment gebruik ik de volgende (online) diensten:
  • mail (gmail)
  • contacten (gmail adressenboek)
  • agenda (google calendar)
  • Taken/notities (gtasks synct met Google Calendar)
  • Foto's met camera (dropbox camera upload)
  • Muziek (Google Play Music)
Doen jullie dit ook of hebben jullie betere alternatieven?

Waar ik mij nu vooral aan erger is Whatsapp geen berichten online bewaart zoals 'Telegram'. Dus ben ik dan mijn volledige Whatsapp geschiedenis kwijt.

en voor sms had ik op mijn HTC de app SMS Backup+ van Jan Berkel, maar deze schijnt op mijn Nexus geen backups te kunnen terugzetten in Hangouts. Of doe ik iets niet goed?

Hebben jullie mooie oplossingen voor SMS en whatsapp online backuppen?

vanpeltje

Pagina: 1 ... 73 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.