[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.231 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:09
Hajo94 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:13:
Beste Tweakers, ik heb een ervaring en vraag over de software en de Nexus 5. Zodra ik mijn WiFi uitzet heb Ik geen mobile data meer (wordt oranje in de status balk)...kan ik dus niet bellen /sms'en versturen & ontvangen. Heel erg irritant, vooral omdat ik nu in het buitenland ben en zodra ik dus buiten het hotel stap ik niks kan met mijn Nexus 5 incl. laatste software update. Iemand enig idee wat de oplossing is? Alvast bedankt!!
Je kan ook niet zomaar bellen of data gebruiken in het buitenland (je provider zit in nederland), je zal roaming aan moeten zetten, maar dat kan extra geld kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 12-07-2014 20:20 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:56
Hajo94 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:13:
Beste Tweakers, ik heb een ervaring en vraag over de software en de Nexus 5. Zodra ik mijn WiFi uitzet heb Ik geen mobile data meer (wordt oranje in de status balk)...kan ik dus niet bellen /sms'en versturen & ontvangen. Heel erg irritant, vooral omdat ik nu in het buitenland ben en zodra ik dus buiten het hotel stap ik niks kan met mijn Nexus 5 incl. laatste software update. Iemand enig idee wat de oplossing is? Alvast bedankt!!
Jouw probleem heet roaming.
Deze staat standaard uit om te voorkomen dat je extra kosten krijgt in het buitenland.

Je kan het aanzetten, echter zal dit extra kosten met zich meebrengen.

De keuze is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

K*Tzooi :( ,

Pak net mijn N5 zit er een dikke kras op het scherm, zo dik dat als ik er met mijn nagel over wrijf ik hem ook echt voel, hij blijft zelfs een beetje haken :(

zwaar kloten, nu kom ik dit tegen, werkt dit ook? Iemand het al eens geprobeerd? Of is dit een gevalletje gebakken lucht?

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirefel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 12:49
Gisteren merkte ik dat de telefoon zeer snel leeg liep. Vanmorgen zag ik dat de accu slechts 48% vol zat terwijl het de hele nacht aan de lader heeft gelegen. Het bliksem icoon was wel zichtbaar, maar de accu blijft hangen op 48%. Dat is dus vermoedelijk de nacht er voor ook gebeurd. Ik heb in dit forum al meerdere berichten gelezen over slechte laders, kan het daarmee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
knirefel schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:02:
Gisteren merkte ik dat de telefoon zeer snel leeg liep. Vanmorgen zag ik dat de accu slechts 48% vol zat terwijl het de hele nacht aan de lader heeft gelegen. Het bliksem icoon was wel zichtbaar, maar de accu blijft hangen op 48%. Dat is dus vermoedelijk de nacht er voor ook gebeurd. Ik heb in dit forum al meerdere berichten gelezen over slechte laders, kan het daarmee te maken hebben?
Gebruik je de originele lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirefel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 12:49
contrast schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:17:
[...]

Gebruik je de originele lader?
Ja, de bijgeleverde lader. Deze maakt wel een brommend geluid wanneer er geen telefoon is aangesloten (is altijd al zo geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:59
knirefel schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:25:
[...]

Deze maakt wel een brommend geluid wanneer er geen telefoon is aangesloten (is altijd al zo geweest).
Dat heb ik ook. Geeft verder geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:24
knirefel schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:25:
[...]

Ja, de bijgeleverde lader. Deze maakt wel een brommend geluid wanneer er geen telefoon is aangesloten (is altijd al zo geweest).
Magnetostriction :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
The Deaken schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:20:
K*Tzooi :( ,

Pak net mijn N5 zit er een dikke kras op het scherm, zo dik dat als ik er met mijn nagel over wrijf ik hem ook echt voel, hij blijft zelfs een beetje haken :(

zwaar kloten, nu kom ik dit tegen, werkt dit ook? Iemand het al eens geprobeerd? Of is dit een gevalletje gebakken lucht?
Ooit soortgelijk spul voor een gameboy gebruikt. Werkte helaas niet echt geweldig. Op een horloge werkte het beter. Persoonlijk zou ik het niet op een touchscreen gebruiken, aangezien die meer moet 'doen' dan een gewoon scherm en ik bang zou zijn dat het helemaal niet meer werkt. Maar je moet het zelf weten natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:35
Ook niet meteen positive ervaringen met het herstellen van schermen op deze manier.

Het blijft een vrij complex scherm vanwege de touch. Toch misschien eens uitkijken voor een nieuw scherm als het erg stoort, al gaat dit toch al richting de 100+ euro.

Deze eBay seller heeft hij blijkbaar al ruim 500 van verkocht: http://www.ebay.com/itm/G...Frame-Parts-/190964828803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58
Orian schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:46:
[...]

Ooit soortgelijk spul voor een gameboy gebruikt. Werkte helaas niet echt geweldig. Op een horloge werkte het beter. Persoonlijk zou ik het niet op een touchscreen gebruiken, aangezien die meer moet 'doen' dan een gewoon scherm en ik bang zou zijn dat het helemaal niet meer werkt. Maar je moet het zelf weten natuurlijk ;)
ik heb dat spul 10 jaar geleden wel eens gekocht, dat gaat niet werken op je Nexus 5. Het werkt op van die kunststof schermpjes, niet op gehard glas met een coating (die ga je er wel afpoetsen).

Misschien kun je er een (glazen) screenprotector opplakken, bij mijn vorige telefoon waren de (kleine) krasjes ook niet meer zichtbaar met een screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik heb 4G op mijn netwerk Simyo geactiveerd. Geeft de Nexus 5 een apart icoontje op 4G of blijft ie bij H want ik haal met H snelheden van 8 mbps.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
Je krijgt 4G in beeld.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:56
vanpeltje schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 01:17:
Ik heb 4G op mijn netwerk Simyo geactiveerd. Geeft de Nexus 5 een apart icoontje op 4G of blijft ie bij H want ik haal met H snelheden van 8 mbps.
Je behoord een 4G symbool te krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door SpiriTNL op 15-07-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:09
Instellingen - meer - mobiele netwerken - voorkeurs netwerktype, deze op 4G/LTE zetten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:29
Ja, er moet een 4g icoontje komen te staan. Even je preferences naar LTE/4G omzetten. Je zou 20mbps moeten halen op 4G (utrecht iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Paar maanden geleden ook 4G aangezet bij Simyo, dit duurde toen bijna een dag voordat het echt beschikbaar was. Weet niet of dat nu nog zo is.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Net als veel andere klagers op de interwebs heb ik mer mijn nieuwe nexus last van bevroren widgets. Gaat om alle widgets, dus ook tijd/datum, beweather, calendar etc. Gek genoeg lees ik er hier op GoT niets over.

Veel mensen constateren dit probleem ook op andere gsm's met Kitkat. Iemand een idee over een oplossing? Herstarten vd google search service geeft tijdelijke workaround, maar is natuurlijk geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste op vakantie een enorme freeze gehad. Telefoon 15-25 keer opnieuw moeten opstarten voordat er weer een beetje leven in kwam. Ik kon soms op de tast inloggen maar dan deed de telefoon verder niks. Soms ook verticale grijs-witte trepen. Zag er niet gezond uit :+ .

Nu loopt hij weer als vanouds maar ik hoop niet dat dit een voorbode is op verdere aftakeling. Iemand anders soortegelijke problemen ervaren? Of enig idee wat dat geweest kan zijn? (Ik heb geen gekke roms of instellingen. Behalve Navfree app die ik niet vertrouwde en eraf heb gegooid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 20:47
Gotfather schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:11:
Net als veel andere klagers op de interwebs heb ik mer mijn nieuwe nexus last van bevroren widgets. Gaat om alle widgets, dus ook tijd/datum, beweather, calendar etc. Gek genoeg lees ik er hier op GoT niets over.

Veel mensen constateren dit probleem ook op andere gsm's met Kitkat. Iemand een idee over een oplossing? Herstarten vd google search service geeft tijdelijke workaround, maar is natuurlijk geen oplossing.
Heb je Runtime wellicht op ART staan? Draai zelf op Dalvik maar ervaar geen van de issue's die jij hier noemt. (4.4.4 KTU84P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ik weet geen oplossing behalve dan een factory reset |:( maar persoonlijk heb ik dit probleem niet bij mijn Nexus 5

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nee, draai stock met Dalvik, is ook nooit aangepast geweest. Na update naar 4.4.4 een fact reset gedaan en geen obscure apps geïnstalleerd, echt alleen de mainstream apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:09

Ik heb sinds de update naar 4.4.4 wel last van freezes soms. Zonet in een App dat de telefoon even niet reageert. Draai wel een custom rom ( Slimkat ) maar nooit geen problemen gehad met eerdere versies 4.4.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Laatst online: 04-10-2022
jelmervos schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:01:
[...]

Paar maanden geleden ook 4G aangezet bij Simyo, dit duurde toen bijna een dag voordat het echt beschikbaar was. Weet niet of dat nu nog zo is.
En ik heb nu ook het 4G symbooltje. Het activeren van 4G bij Simyo duurt inderdaad langer dan gedacht, bijna 2 dagen lang mijn telefoon opnieuw gestart om te checken :(. Maar blij dat het nu werkt.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-10 16:11
Sinds de laatste update (4.4.4) heb ik dat af en toe het 'druppeltje' in mijn statusbar dat aangeeft dat de locatie aanstaat/actief is. Echter gebruik ik op dat moment niets bijzonder dat mijn locatie nodig heeft. (whatsapp oid.).

Voorheen zag ik dit nooit, alleen als ik maps, shazam of flitsmeister gebruikte.
Ik weet dat google search het ook gebruikt, maar die gebruik ik eigenlijk niet. (zoek alles via browser op).

Zijn er meer mensen die dit ervaren? Vind het vervelend, geeft een beetje een "big brother is watching you"-gevoel. Maar locatie uitschakelen is ook niet echt een favo-oplossing. gebruik flitsmeister bijna dagelijks...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
mkliko schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:59:
Sinds de laatste update (4.4.4) heb ik dat af en toe het 'druppeltje' in mijn statusbar dat aangeeft dat de locatie aanstaat/actief is. Echter gebruik ik op dat moment niets bijzonder dat mijn locatie nodig heeft. (whatsapp oid.).

Voorheen zag ik dit nooit, alleen als ik maps, shazam of flitsmeister gebruikte.
Ik weet dat google search het ook gebruikt, maar die gebruik ik eigenlijk niet. (zoek alles via browser op).

Zijn er meer mensen die dit ervaren? Vind het vervelend, geeft een beetje een "big brother is watching you"-gevoel. Maar locatie uitschakelen is ook niet echt een favo-oplossing. gebruik flitsmeister bijna dagelijks...

Alvast bedankt!
Staan er "vreemde apps" onder de recente locatieverzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
joey129 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:15:
[...]

Staan er "vreemde apps" onder de recente locatieverzoeken?
Thanks voor je snelle reactie!
  1. Buienalarm (gebruikt em alleen als ik de app start voor zover ik weet. Ik heb alle meldingen van deze app uitstaan)
  2. Google Search
  3. Locatie Melding van Google Wat is dit? Kan dit uit? Ik gok dat dat de dader is... :?
update:
Als ik op Google locatie instellingen kijk (druk op locatie melding van Google) staat locatiemelding op: "uit voor dit apparaat" en locatiegeschiedenis op: "uit". Lijkt dus allemaal uit te staan...

Is het niet vreemd dat ik hier geen shazam of flitsmeister zie staan? Die hebben recent ook locatie opgevraagd... 8)7

update 2:
Flitsmeister app gestart, staat nu wel tussen recente locatieverzoeken. :9
Google zoeken staat er ook tussen. Ik gok dat deze het dus is... |:(

[ Voor 38% gewijzigd door Kliko op 16-07-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
mkliko schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:39:
[...]

Thanks voor je snelle reactie!
  1. Buienalarm (gebruikt em alleen als ik de app start voor zover ik weet. Ik heb alle meldingen van deze app uitstaan)
  2. Google Search
  3. Locatie Melding van Google Wat is dit? Kan dit uit? Ik gok dat dat de dader is... :?
update:
Als ik op Google locatie instellingen kijk (druk op locatie melding van Google) staat locatiemelding op: "uit voor dit apparaat" en locatiegeschiedenis op: "uit". Lijkt dus allemaal uit te staan...

Is het niet vreemd dat ik hier geen shazam of flitsmeister zie staan? Die hebben recent ook locatie opgevraagd... 8)7

update 2:
Flitsmeister app gestart, staat nu wel tussen recente locatieverzoeken. :9
Google zoeken staat er ook tussen. Ik gok dat deze het dus is... |:(
Bij mij is het buienalarm die automatisch om de 30 minuten even de locatie ophaalt, opzich geen probleem lijkt me.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
Barfman schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:13:
[...]

Bij mij is het buienalarm die automatisch om de 30 minuten even de locatie ophaalt, opzich geen probleem lijkt me.
Ik dacht dat ik alles had uitstaan van buienradar. Maar dat waren alleen de meldingen. 8)7 :9 Heb het locatie-tracken nu op handmatig gezet. :+

Thanks iedereen voor t snelle antwoorden. _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 12:26
Hebben jullie ook sinds de nieuwe update van whatsapp uit de playstore dat het best lang duurt om een gesprek te openen. Tussen de 1 en 2 seconden. Dit geldt dan voor gesprekken met een grote geschiedenis. Gesprekken die nog kort zijn openen wel snel. Bij de vorige versie openden de lange gesprekken ook wel iets langzamer dan de korte, maar het duurt nu wel merkbaar langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

cordonbleu schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:56:
Hebben jullie ook sinds de nieuwe update van whatsapp uit de playstore dat het best lang duurt om een gesprek te openen. Tussen de 1 en 2 seconden. Dit geldt dan voor gesprekken met een grote geschiedenis. Gesprekken die nog kort zijn openen wel snel. Bij de vorige versie openden de lange gesprekken ook wel iets langzamer dan de korte, maar het duurt nu wel merkbaar langer.
Nergens last van. Merk ook geen verschil in lange of korte gesprekken. Gaat allemaal onder de seconde.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:58
cordonbleu schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:56:
Bij mij nog net zo snel als eerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 22:41
Vandaag het nieuwe achterkantje binnen gekregen. Bij de onderdelen staan hogere versie nummers dan de mijne echter is de GPS nog echt slecht.

In de open lucht pas na 42 seconden een fix. Accuracy 20m.

Pff ik baal echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
GPS is hier in elk geval uitstekend, instant fix en zo'n 20 satellieten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:09
Quad schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:33:
Hier ook. Geen problemen als ik de navigatie ( Sygic _/-\o_ ) aanzet. Een snelle fix en veel satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

Sinds eergisteren ineens geen 4G meer, alleen 3G/HSDPA/WIFI... Lijkt net alsof mijn toestel zich niet meer wil registreren of dat er iets stuk is, bellen en internetten via 3G/HSDPA/WIFI is geen probleem.. APN settings weer gedefault voor de zekerheid, maakt niets uit..

Hi zegt dat het mogelijk mijn SIM kaart is, lijkt mij sterk... Kan het zijn dat mijn Nexus stuk is op bepaalde banden/frequenties?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 12:26
Quad schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:33:
PCSO schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:34:
[...]

Hier ook. Geen problemen als ik de navigatie ( Sygic _/-\o_ ) aanzet. Een snelle fix en veel satellieten.
Heeft corrado20vt ook echt wat aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 13:18
Wat is normaal met de accuracy? Ik heb ook 20 m en gps valt steeds uit tijdens rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Nou er is een alternatief en dat is opsturen ter reparatie maar ik moet nog even wennen aan het idee m'n telefoon te moeten missen.
cordonbleu schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:47:
[...]

[...]

Heeft corrado20vt ook echt wat aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 16:13
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:46:
Sinds eergisteren ineens geen 4G meer, alleen 3G/HSDPA/WIFI... Lijkt net alsof mijn toestel zich niet meer wil registreren of dat er iets stuk is, bellen en internetten via 3G/HSDPA/WIFI is geen probleem.. APN settings weer gedefault voor de zekerheid, maakt niets uit..

Hi zegt dat het mogelijk mijn SIM kaart is, lijkt mij sterk... Kan het zijn dat mijn Nexus stuk is op bepaalde banden/frequenties?
Dit heb ik ook gehad en uiteindelijk werd mijn mainboard geswapped. Ik zou Factory reset proberen en als dat niet werkt sim kaart wisselen en testen bij de KPN winkel. Als dat dan nog niet werkt dan je toestel laten repareren.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Jassy schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:29:
[...]

Dit heb ik ook gehad en uiteindelijk werd mijn mainboard geswapped. Ik zou Factory reset proberen en als dat niet werkt sim kaart wisselen en testen bij de KPN winkel. Als dat dan nog niet werkt dan je toestel laten repareren.
Hmm, minder.. Nog niet de kans gehad om de sim in een ander 4G toestel te testen maar dat doe ik morgenavond op mijn vriendin haar telefoon. Anders dan maar zaterdag bij de Hi winkel een nieuwe halen als het daar aan ligt, als haar sim in mijn toestel wel 4G geeft..

Maar je bent hem dan helemaal kwijt, ze sturen niet een nieuwe op? (Heb hem via de playstore gekocht online in NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
exi22 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:00:
Wat is normaal met de accuracy? Ik heb ook 20 m en gps valt steeds uit tijdens rijden.
Buiten een fix binnen 5 a 10 seconden met een accuracy van 3 meter. Normaal is tussen de 3 a 5 meter met 7 a 15 satellieten. Mijn G2 had ook veel GPS issues (geen fix binnen, vaak verliezen van een lock en een max. accuracy van 10 a 15m). Erg slecht dus.

Jammer dat het nog zo vaak kan variëren tussen toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 16:13
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:44:
[...]

Hmm, minder.. Nog niet de kans gehad om de sim in een ander 4G toestel te testen maar dat doe ik morgenavond op mijn vriendin haar telefoon. Anders dan maar zaterdag bij de Hi winkel een nieuwe halen als het daar aan ligt, als haar sim in mijn toestel wel 4G geeft..

Maar je bent hem dan helemaal kwijt, ze sturen niet een nieuwe op? (Heb hem via de playstore gekocht online in NL)
Je bent m gewoon kwijt, ik ben hem na 2 reparaties 3 weken kwijt geweest. Maar ja, UMTS is ook niet meer van deze tijd als je 4G gewend bent.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Jassy schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:59:
[...]

Je bent m gewoon kwijt, ik ben hem na 2 reparaties 3 weken kwijt geweest. Maar ja, UMTS is ook niet meer van deze tijd als je 4G gewend bent.
Inderdaad, went snel :-) Kijken of mijn sim het is en of andere 4g sim het wel doet in mijn toestel. En anders RMA bij Google zelf dus, benieuwd naar hun service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 13:18
Anteros schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:02:
[...]

Buiten een fix binnen 5 a 10 seconden met een accuracy van 3 meter. Normaal is tussen de 3 a 5 meter met 7 a 15 satellieten. Mijn G2 had ook veel GPS issues (geen fix binnen, vaak verliezen van een lock en een max. accuracy van 10 a 15m). Erg slecht dus.

Jammer dat het nog zo vaak kan variëren tussen toestellen.
Nou dan gaat ie mooi RMA na mijn vakantie... Vaag dat er idd zoveel verschil in zit. Heb gelukkig nog een htc one x die goed is voor de roadtrip italie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
corrado20vt schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:20:
Vandaag het nieuwe achterkantje binnen gekregen. Bij de onderdelen staan hogere versie nummers dan de mijne echter is de GPS nog echt slecht.

In de open lucht pas na 42 seconden een fix. Accuracy 20m.

Pff ik baal echt
Hoe heb je je locatieinstellingen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Inmiddels van ART naar Dalvik gegaan, met name bij updaten van apps werd het toestel ongelofelijk traag, tevens is het qua batterijduur niet beter of minder en kan ik geen Xposed gebruiken.

Heb nu maar een custom kernel geflashed, en deze ga ik wel undervolten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 20:47
Ik draai ook de de laatste update inclusief dalvik.
Ik moet zeggen dat mijn batterijduur echt matig is.

Iemand met een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:17
wat is matig? meestal werkt het al aardig om locatie en of google now uit te zetten...

Ik kom met de N5 overigens meer dan prima de dag door, waar ik bij mijn GN elke dag bij moest laden en de N4 aan het einde van de dag vaak leeg was, heb ik met de N5 meestal 40-60 % over, met normaal gebruik (wat bellen, wat muziek luisteren, wat onderweg en +/- 2 uur screen on time)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Jassy schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:59:
[...]

Gebeld met Google, krijg een nieuwe opgestuurd en moet de oude binnen 5 dagen terugsturen. Vanavond even sim test doen met een ander 4G toestel, mocht mijn sim het ook niet doen in ander toestel maar omgekeerd wel in die van mij (sim van mijn vriendin), dan kan ik RMA doen.

Het lijkt mij zo sterk dat het aan de sim ligt, mocht dat het geval zijn dan naar de Hi winkel :)

Edit:

Het is dus het toestel, mijn sim doet het wel op 4g in mijn vriendin haar telefoon en die van haar in mijn Nexus is ook max H ipv 4g. Morgen helpdesk Google weer bellen en RMA starten

[ Voor 13% gewijzigd door Tags NL op 18-07-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-10 22:32
Even een waarschuwing: Let op je Nexus met dit warme weer. De achterkant van mijn nexus is opgespleten na een dagje strand, waarschijnlijk door de hitte. Krijg de behuizing ook niet goed meer dicht, lijkt net of de achterkant flink groter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Daar zou ik mee uitkijken, als de achterkant 'groter' is geworden dan is de kans groot dat dat je accu is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
J0YR1D3R schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:39:
[...]

Hoe heb je je locatieinstellingen staan?
Bij locatie instellingen staat

Modus: grote nauwkeurigheid

Verder swype en play services : laag accu gebruik

Google locatie meldingen heb ik uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

1337aldi schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:46:
Even een waarschuwing: Let op je Nexus met dit warme weer. De achterkant van mijn nexus is opgespleten na een dagje strand, waarschijnlijk door de hitte. Krijg de behuizing ook niet goed meer dicht, lijkt net of de achterkant flink groter is geworden.
heb je geen melding gehad van oververhitting? Het is met dit weer makkelijk om je telefoon over de 60 graden heen te helpen en dan krijg je met je accu een serieus probleem. Volgens mij wordt de telefoon ook gespecificeerd op normaal functioneren tussen de 0 en 40 graden.
Net als je zelf is het dus vrij gezond om op tijd de schaduw te zoeken.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 09:21
Heeft iemand dit al gehad?
Als ik foto's neem dan zitten er sinds kort 3 vlekjes op mijn foto's.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2014/07/19/IMG_20140719_121536.png

Als je wat meer inzoomt dan lijken het wel krassen aan de bescherming die voor de lens zit.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2014/07/19/IMG_20140719_121536_2.png

Er zijn echter geen krassen of beschadigingen te zien aan/rond de lens.
Ik zou niet weten van waar het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:14

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Stof?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

Ziet er eerder uit als zand

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 08-10 09:21
En zou ik dat er zelf kunnen uit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:10
Weet iemand of je de melding van "Google Foto's automatische backup" ook uit kunt zetten? Heb die functie aanstaan, maar elke keer als ik foto's heb gemaakt zegt hij na een uur of 2: " <xxx> foto's klaar om te delen".

Het is alleen een melding, maar wel irritant omdat ik het wel geloof dat hij dat doet, daar hoeft hij niet elke keer een melding voor te geven :/ In de app kan ik niks vinden over meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:14

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

CedricD schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:49:
En zou ik dat er zelf kunnen uit halen?
Even op YouTube zoeken hoe je een scherm moet vervangen. Eerste stap is namelijk de backcover er af halen.

Thinkpad; "foto's" openen, rechts boven op die 3 bolletjes duwen, instellingen -> automatische backup.

Ik kan voorlopig eigenlijk maar 1 nadeel vinden van de N5 en dat is dat de USB aansluiting verkeerd om gemonteerd is :')

[ Voor 33% gewijzigd door Jellabie op 20-07-2014 01:09 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Prulleman schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:02:
wat is matig? meestal werkt het al aardig om locatie en of google now uit te zetten...

Ik kom met de N5 overigens meer dan prima de dag door, waar ik bij mijn GN elke dag bij moest laden en de N4 aan het einde van de dag vaak leeg was, heb ik met de N5 meestal 40-60 % over, met normaal gebruik (wat bellen, wat muziek luisteren, wat onderweg en +/- 2 uur screen on time)
ik haal misschien met heel veel moeite 24 uur.

Google now en locatie-instellingen heb ik normaliter aan staan (Locatie-instellingen voor flitsmeister).
Daarnaast heb ik Bluetooth, wifi , en sync van 2 exchange-mailboxen aan staan.
Ik heb daarnaast de helderheid van het scherm op zo`n 75% staan.

Zouden bovenstaande combinatie te veel accu innemen?

Hoe hebben jullie bovenstaande instellingen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pitchdown schreef op zondag 20 juli 2014 @ 08:16:
[...]

Google now en locatie-instellingen heb ik normaliter aan staan (Locatie-instellingen voor flitsmeister).

Dit in combinatie met 2 uur screen on tijd, en je bent wel door je accu heen ja... gebruik je flits meister ook nog eens op de accu?

Zonder screen on tijd zegt het niet zoveel, maar 24 uur is toch prima, mooi op tijd om 's nachts weer aan de lader te hangen. Elke nacht laden moet je toch wel

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 20-07-2014 09:28 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Prulleman schreef op zondag 20 juli 2014 @ 09:26:
[...]

Dit in combinatie met 2 uur screen on tijd, en je bent wel door je accu heen ja... gebruik je flits meister ook nog eens op de accu?

Zonder screen on tijd zegt het niet zoveel, maar 24 uur is toch prima, mooi op tijd om 's nachts weer aan de lader te hangen. Elke nacht laden moet je toch wel
in de auto zit de N5 wel op de lader.
Merk wel dat laden dan erg langzaam gaat.
Iemand nog een tip met hogere ampere voor in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ik heb op mijn smartphone wifi hotspots van UPC geconfigureerd.
Dit werkt prima op verschillende plekken waar een upc-verbinding is.

Mijn buren hebben ook UPC.
Ik merk dat mijn smartphone heel vaak met deze hotspot verbonden is i.p.v. mijn eigen network.
Is het mogelijk om binnen de N5 te prioriseren m.b.t. wifi ?

het verwijderen van de inloggevens voor upc op mijn smartphone heeft tot gevolgd dat ik op andere plekken ook niet kan inloggen op een hotspot van upc.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:10
Jellabie schreef op zondag 20 juli 2014 @ 00:58:
[...]
Thinkpad; "foto's" openen, rechts boven op die 3 bolletjes duwen, instellingen -> automatische backup.
[..]
Dan zet ik het helemaal uit, terwijl ik het wel handig vind die automatische backup. Alleen die melding hoeft niet iedere keer, dat is super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
pitchdown schreef op zondag 20 juli 2014 @ 11:02:
ik heb op mijn smartphone wifi hotspots van UPC geconfigureerd.
Dit werkt prima op verschillende plekken waar een upc-verbinding is.

Mijn buren hebben ook UPC.
Ik merk dat mijn smartphone heel vaak met deze hotspot verbonden is i.p.v. mijn eigen network.
Is het mogelijk om binnen de N5 te prioriseren m.b.t. wifi ?

het verwijderen van de inloggevens voor upc op mijn smartphone heeft tot gevolgd dat ik op andere plekken ook niet kan inloggen op een hotspot van upc.

Iemand?
Google Play: WiFi Prioritizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 16:33

TrafeX

Tuned for life!

ThinkPadd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 11:40:
[...]

Dan zet ik het helemaal uit, terwijl ik het wel handig vind die automatische backup. Alleen die melding hoeft niet iedere keer, dat is super irritant.
Google+ -> Instellingen -> <accountnaam> -> Meldingen -> Afvinken onder foto's: 'Foto's toegevoegd vanuit automatisch backup'

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Laatst online: 08-10 15:01
[...]

Als je hier 24 uur mee haalt is dat echt prima. Ik heb Google now een tijdje gebruikt (vooral tijdens WK), en je merkt echt dat je dan veel meer accu verbruikt. Zeker als je veel onderweg bent, omdat je locatie constant wordt bijgewerkt. Je scherm is ook een grote batterij vreter, dus 75% helderheid is zeker ook een factor.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

[...]

Ik heb Google Now, locatie-instellingen, wifi & mail altijd aanstaan, scherm op 25%. Meestal heb ik aan het eind van de dag nog zo'n 40% over. Ik gebruik hem niet echt intensief en ben meestal een uurtje of 2 onderweg per dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
LFA schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:02:
[...]

Ik heb Google Now, locatie-instellingen, wifi & mail altijd aanstaan, scherm op 25%. Meestal heb ik aan het eind van de dag nog zo'n 40% over. Ik gebruik hem niet echt intensief en ben meestal een uurtje of 2 onderweg per dag..
In dat scenario hou ik zeker geen 40% over.
Wanneer ik naar de statistieken over het accu-gebruik kijk, is meestal het scherm voor 60% de dader.

Maar is 25% scherm helderheid niet heel erg laag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

TrafeX schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:42:
[...]
Google+ -> Instellingen -> <accountnaam> -> Meldingen -> Afvinken onder foto's: 'Foto's toegevoegd vanuit automatisch backup'
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dank je, ik ergerde mij er ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Na 2 weken de Nexus 5 in gebruik gehad ben ik toch weer terug naar mijn iPhone 5 gegaan. Voor mij waren er te veel zaken die in vergelijking met de 2 jaar oude iPhone 5 tegen vielen:
- signaalsterkte: dagelijks 15-20 keer 'geen netwerk' op de Nexus 5 als ik thuis ben. Op iPhone nooit last van.
- batterij: eind avond rond de 20% batterij over, terwijl mijn iPhone dan nog op 55-60% zit. Mogelijk komt dit ook door het slechte mobiele signaal wat ook batterij kost, maar het is beduidend minder dan mijn iPhone en te weinig als ik later dan 23:00 naar bed ga. Google Now en alle sync natuurlijk uitgeschakeld.
- keyboard: stock, swiftkey en nog 2 andere keyboards gebruikt maar ik blijf continu schrijffouten maken. Volgens mij ligt het deels aan de keyboards zelf en deels aan de auto correct die bij de iPhone toch beter is. Mensen vroegen of ik een andere telefoon had omdat ik ineens veel meer fouten maakte.
- carkit connectie: Nexus 5 doet er 45 seconden over om met mijn Audi A3 te connecten, iPhone 5 doet dat in 15 seconden

Wat ik wel erg positief vind is het fantastische scherm, dat ga ik echt missen, en de snelheid is ook indrukwekkend, al is mijn iPhone 5 ook nog steeds erg snel. Voor mij zijn bovengenoemde punten (op de carkit na) wel essentieel bij het gebruik van een telefoon en helaas voldoet de Nexus daar voor mij niet aan. Ik was mijn iPhone echt zat na bijna 2 jaar maar ik merkte de afgelopen weken dat ik mijn iPhone toch wel erg mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 21 juli 2014 @ 20:28:
Na 2 weken de Nexus 5 in gebruik gehad ben ik toch weer terug naar mijn iPhone 5 gegaan. Voor mij waren er te veel zaken die in vergelijking met de 2 jaar oude iPhone 5 tegen vielen:
- signaalsterkte: dagelijks 15-20 keer 'geen netwerk' op de Nexus 5 als ik thuis ben. Op iPhone nooit last van.
- batterij: eind avond rond de 20% batterij over, terwijl mijn iPhone dan nog op 55-60% zit. Mogelijk komt dit ook door het slechte mobiele signaal wat ook batterij kost, maar het is beduidend minder dan mijn iPhone en te weinig als ik later dan 23:00 naar bed ga. Google Now en alle sync natuurlijk uitgeschakeld.
- keyboard: stock, swiftkey en nog 2 andere keyboards gebruikt maar ik blijf continu schrijffouten maken. Volgens mij ligt het deels aan de keyboards zelf en deels aan de auto correct die bij de iPhone toch beter is. Mensen vroegen of ik een andere telefoon had omdat ik ineens veel meer fouten maakte.
Volgens mij heb je pech gehad en had je een brakke foon. Ik heb dat soort netwerkproblemen werkelijk nooit... En je batterijduur zal er mee samenhangen.

Ik vind het wel grappig wat je zegt over je schrijffouten. Ik heb precies het omgekeerde. Ik heb zowel een Nexus 5 als een iPhone 4s en ik heb dus continue ruzie met typen op de iPhone en ik vind de autocorrectie van iOS juist heel slecht. Misschien is het wat je gewend bent (ik had al een Nexus en kreeg er een iPhone bij). Ik kijk uit naar de dag dat ik swiftkey kan installeren op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 23:04
....
- carkit connectie: Nexus 5 doet er 45 seconden over om met mijn Audi A3 te connecten, iPhone 5 doet dat in 15 seconden
....
Dat valt nog mee, in mijn Mazda wordt om de paar minuten de bluetooth verbinding verbroken en weer hersteld.... met andere telefoons (HTC, BB, Samsung) geen punt, dus het ligt echt aan de Nexus. Feitelijk onbruikbaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ElisabethM schreef op maandag 21 juli 2014 @ 21:20:
[...]

Volgens mij heb je pech gehad en had je een brakke foon. Ik heb dat soort netwerkproblemen werkelijk nooit... En je batterijduur zal er mee samenhangen.

Ik vind het wel grappig wat je zegt over je schrijffouten. Ik heb precies het omgekeerde. Ik heb zowel een Nexus 5 als een iPhone 4s en ik heb dus continue ruzie met typen op de iPhone en ik vind de autocorrectie van iOS juist heel slecht. Misschien is het wat je gewend bent (ik had al een Nexus en kreeg er een iPhone bij). Ik kijk uit naar de dag dat ik swiftkey kan installeren op de iPhone.
Ik was een Galaxy Nexus gewend toen ik naar de iPhone 5 ging en ook toen viel het me op dat ik veel beter kan typen met het iPhone keyboard. Trouwens, vanaf iOS 8 lijkt het mogelijk te zijn om inderdaad andere keyboards te installeren :)
MalleEppie71 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 21:27:
[...]

Dat valt nog mee, in mijn Mazda wordt om de paar minuten de bluetooth verbinding verbroken en weer hersteld.... met andere telefoons (HTC, BB, Samsung) geen punt, dus het ligt echt aan de Nexus. Feitelijk onbruikbaar |:(
Dat is helemaal balen inderdaad. Bij mij duurde het wat langer maar verder werkt het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 08-10 21:59
Een apparaat zonder SwiftKey komt er hier thuis echt niet meer in. Je moet er een weekje wennen maar daarna wil je nooit keer terug! Apart dat je er niet aan kon wennen, want na 2 weken zou je typgedrag echt wel bekend zijn...!

De Nexus heeft inderdaad soms iets minder bereik dan de S4, maar dan heb ik het over verdacht weinig verschil. Ik heb juist slechte ervaringen met iPhones wat dat betreft. Batterijverbruik kan daar overigens zeer goed door verklaard worden maar ik vind het bijzonder dat het verschil richting de iPhone helt.

Wat betreft Bluetooth, de Toyota Avensis 2013 hier heeft (als het systeem is opgestart) binnen 3 seconden verbinding en speelt prima muziek af :)
Geen idee hoe lang andere telefoons daar over doen, maar kan me niet voorstellen dat die het sneller doen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

pitchdown schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:51:
[...]

In dat scenario hou ik zeker geen 40% over.
Wanneer ik naar de statistieken over het accu-gebruik kijk, is meestal het scherm voor 60% de dader.

Maar is 25% scherm helderheid niet heel erg laag??
Buiten wel, als ik thuis ben / op kantoor zit is het voor mij wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
is de auto stand van de scherm helderdheid zo slecht?? Ik hoor iedereen over ik heb em op x %

Mijn N5 staat altijd op auto, en dat gaat prima!, Mijn N7 daarintegen regel ik liever manueel, maar dat komt ook omdat ik daar veel series op kijk en bij donkere scenes (en kijken in de trein) blijft er op de auto stand weinig over.

/edit, dacht dat ik in het G3 topic zat, daar was ook iedereen bezig over de helderheid en accu duur.

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 22-07-2014 10:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Prulleman schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:02:
is de auto stand van de scherm helderdheid zo slecht?? Ik hoor iedereen over ik heb em op x %

Mijn N5 staat altijd op auto, en dat gaat prima!, Mijn N7 daarintegen regel ik liever manueel, maar dat komt ook omdat ik daar veel series op kijk en bij donkere scenes (en kijken in de trein) blijft er op de auto stand weinig over.
Heb op meerdere plekken gelezen dat juist de automatische helderheid zorgt voor minder batterijduur, doordat hij constant moet rekenen om de helderheid aan te passen en dat je handmatig gemiddeld een lagere helderheid gebruikt. Ik heb via gravity box mijn notifictiebalk zo ingesteld dat ik erover kan vegen om de helderheid snel en makkelijk handmatig aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 08-10 22:45
Prulleman schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:02:

/edit, dacht dat ik in het G3 topic zat, daar was ook iedereen bezig over de helderheid en accu duur.
Ik vind de automatische helderheid te helder. Het zou mooi zijn als daar een offset voor zou zijn, mischien is daar wel een app voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

wortelsoft schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:39:
[...]

Ik vind de automatische helderheid te helder. Het zou mooi zijn als daar een offset voor zou zijn, mischien is daar wel een app voor :?
Google Play: Lux Auto Brightness

Heeft ook een specifiek Nexus 5 profiel

[ Voor 5% gewijzigd door Tags NL op 22-07-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
wortelsoft schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:39:
[...]

Google Play: Velis Auto Brightness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 08-10 22:45
thanks ga ze is uit proberren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 23:09
Heeft ook een specifiek Nexus 5 profiel
Kun je aangeven hoe je dat instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:50

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Sommige van jullie geven connectieproblemen aan met carkits, ik heb het ding zonder problemen kunnen verbinden met het systeem wat in 99/100 Kia's zit, VW Gti V, VW polo , en diverse Volvo's en Skoda's. Daarnaast heb ik ook nog met een Parrot systeem geprobeert en dat ging ook helemaal prima. Misschien is er toch iets mis met jullie BlueTooth module, ik heb iig meer dan grondig getest :P

Ben inmiddels al 7 maanden trots eigenaar van de N5, en ik heb er buiten misschien de iets mindere batterijduur niks op aan te merken, en dat moeten we ook relatief bekijken aangezien ik van een Sony Experia Tipo en Nokia 2700C afkom. Toetsenbord heb ik ook geen problemen mee en ik heb brede vingers. Heb dit bijv. getyped op mijn N5 zonder autocorrect aan.

Ik draai trouwens nog op de standaart runtime, is het andere sneller of valt dat ook nog mee? Bedankt alvast.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 15:17

Wat ik wel erg positief vind is het fantastische scherm, dat ga ik echt missen, en de snelheid is ook indrukwekkend, al is mijn iPhone 5 ook nog steeds erg snel. Voor mij zijn bovengenoemde punten (op de carkit na) wel essentieel bij het gebruik van een telefoon en helaas voldoet de Nexus daar voor mij niet aan. Ik was mijn iPhone echt zat na bijna 2 jaar maar ik merkte de afgelopen weken dat ik mijn iPhone toch wel erg mis.
Wat bijzonder om te lezen, ik ben zelf sinds 4 weken over van een iPhone 5C naar de Nexus en heb een haat liefde verhouding met beide.
Op gebied van camera, toetsenbord, browser, accuduur en gui mis ik mijn iPhone echt.
De iPhone is naar mijn vrouw gegaan en merk na 4 weken wel dat het scherm van de Nexus veel fijner is, qua formaat. Wat dat betreft zou ik dan ook niet meer terug willen naar het 4" schermpje van de iPhone.
Naast het scherm ben ik ook wel blij dat ik apps kan installeren zoals WiFi prioritizer en een app waarmee de cache geschoond kan worden. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk waarom bij apps als Nu, Voetbalzone en facebook niet geschoond kunnen worden op iOS , dat geeft echt veel troep.

Hoe dan ook, het beste van de 2 werelden zou perfect zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Inderdaad bijzonder ja. Qua scherm en grootte wint de N5 het ruimschoots al moet ik wel zeggen dat 4" heerlijk in 1 hand ligt en dat soms ook handig is. Voor mij zijn essentiële zaken als GUI, toetsenbord en accuduur uiteindelijk belangrijker dan de schermgrootte. Hopelijk wordt de nieuwe iPhone 4.7" en niet groter, dat ligt misschien perfect in de hand. Ik heb geen super grote handen helaas. Misschien wennen de negatieve punten van de N5 uiteindelijk wel voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Zou het mogelijk zijn om de Google Search functie uit te zetten wanneer je vanaf de buttons naar boven swiped? Heb regelmatig ongewenst dat ik ineens op Google zoeken terecht kom omdat ik dan over de onscreen toetsen terecht kom.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Laatst online: 08-10 21:33
Ik wil graag 's nachts de led uit hebben (tussen 22 en 7) maar het trillen etc moet wel gewoon aanblijven, ik heb verschillende apps geprobeerd (light manager, light flow, silent hours) maar die werken niet.. Welke gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jappas schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:14:
Ik wil graag 's nachts de led uit hebben (tussen 22 en 7) maar het trillen etc moet wel gewoon aanblijven, ik heb verschillende apps geprobeerd (light manager, light flow, silent hours) maar die werken niet.. Welke gebruiken jullie?
Light flow kan het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

Ikzelf gebruik Sound Profile voor het geluid en trillen en zo. Deze app integreert prima met Google Play: Light Manager - LED Settings voor de multi color led.

Beide apps wil ik je aanraden

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:59
Ik gebruik Light flow, en dat werkt wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dacuuu schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:12:
[...]

Ik gebruik Light flow, en dat werkt wel. ;)
Hier ook, werk de betaalde versie

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Sinds ik deze tool gebruik, i.c.m. de aangegeven tips uit deze thread lijkt mijn N5 de dag veel makkelijker door te komen.

rond de 15 uur op de batterij is nu goed haalbaar.

ik zeg ole!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

ComTech schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:59:
[...]

Kun je aangeven hoe je dat instelt?
Het is Google Play: Lux Plug-in: Nexus 5 (beta) en het werkt dus alleen met custom kernels (Gebruik zelf Franco)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 11:35
Mijn nexus 5 doet laatste paar maanden heel raar wanneer ik hem aan de oplader hang.
Zodra ik hem insteek, reageert mijn touchscreen heel vaag en krijgt een eigen leven. Wel moet ik hierbij vertellen dat ik niet meer de officiële oplader adapter van de N5 gebruik (kan die ook nergens vinden..)
Ik dacht eerst dat het aan de adapter lag, dus deze heb ik gewisseld, dit maal voor een 2amp oplader (heb trouwens geen idee of dit slecht is voor de telefoon?) en het probleem is nog steeds niet opgelost. Zodra ik mijn N5 in de lader steek en wil whatsappen, reageert de touchscreen gewoon heel slecht of niet...

Heeft iemand een idee waardoor dit komt en hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Brakke kabel/oplader. Heb dat ook een keer gehad. Kabel was de boosdoener, dus gelijk weggegooid.

Hier gaat de N5 binnenkort RMA voor de GPS (en gelijk ook de powerbutton). Is het voldoende om met de Wugfresh toolkit de N5 weer naar stock te brengen en te locken? Of moet ik nog iets extra's doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Freakster86 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:24:
Brakke kabel/oplader. Heb dat ook een keer gehad. Kabel was de boosdoener, dus gelijk weggegooid.

Hier gaat de N5 binnenkort RMA voor de GPS (en gelijk ook de powerbutton). Is het voldoende om met de Wugfresh toolkit de N5 weer naar stock te brengen en te locken? Of moet ik nog iets extra's doen?
Dat is voldoende. In principe zou je hem ook gewoon zo kunnen laten. De garantie vervalt niet bij root. Lees ook het volgende artikel nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
darkfujita schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:20:
Mijn nexus 5 doet laatste paar maanden heel raar wanneer ik hem aan de oplader hang.
Zodra ik hem insteek, reageert mijn touchscreen heel vaag en krijgt een eigen leven. Wel moet ik hierbij vertellen dat ik niet meer de officiële oplader adapter van de N5 gebruik (kan die ook nergens vinden..)
Ik dacht eerst dat het aan de adapter lag, dus deze heb ik gewisseld, dit maal voor een 2amp oplader (heb trouwens geen idee of dit slecht is voor de telefoon?) en het probleem is nog steeds niet opgelost. Zodra ik mijn N5 in de lader steek en wil whatsappen, reageert de touchscreen gewoon heel slecht of niet...

Komt waarschijnlijk door een verkeerde lader. Als ik op de officiele oplader kijk dan staat er maximaal 0.2a en volgens mij (maar hit me if i'm wrong) is 0.2a iets anders dan 2a. Heb het zelf ook wel eens gehad bij mijn vorige asus tablet ( eerste transformer ). Was daarvan de oplader kwijt en heb eentje van DX.com laten komen.. als die er aan hing deed het touchscreen helemaal niets. Eraf halen en het werkte weer allemaal. Nooit kapot gegaan maar of het goed is?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
darkfujita schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:20:

Herkenbaar, wel met originele lader en kabel, geaard of niet geaard maakt in deze niet veel uit.
Het touchscreen doet alleen voornamelijk met scrollen dat je ineens oneindig zowat door scrolt of hij tikt wat anders aan dan waar je tikt.

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 72 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.