Aghanim schreef op maandag 21 juli 2014 @ 20:28:
Na 2 weken de Nexus 5 in gebruik gehad ben ik toch weer terug naar mijn iPhone 5 gegaan. Voor mij waren er te veel zaken die in vergelijking met de 2 jaar oude iPhone 5 tegen vielen:
- signaalsterkte: dagelijks 15-20 keer 'geen netwerk' op de Nexus 5 als ik thuis ben. Op iPhone nooit last van.
- batterij: eind avond rond de 20% batterij over, terwijl mijn iPhone dan nog op 55-60% zit. Mogelijk komt dit ook door het slechte mobiele signaal wat ook batterij kost, maar het is beduidend minder dan mijn iPhone en te weinig als ik later dan 23:00 naar bed ga. Google Now en alle sync natuurlijk uitgeschakeld.
- keyboard: stock, swiftkey en nog 2 andere keyboards gebruikt maar ik blijf continu schrijffouten maken. Volgens mij ligt het deels aan de keyboards zelf en deels aan de auto correct die bij de iPhone toch beter is. Mensen vroegen of ik een andere telefoon had omdat ik ineens veel meer fouten maakte.
- carkit connectie: Nexus 5 doet er 45 seconden over om met mijn Audi A3 te connecten, iPhone 5 doet dat in 15 seconden
Wat ik wel erg positief vind is het fantastische scherm, dat ga ik echt missen, en de snelheid is ook indrukwekkend, al is mijn iPhone 5 ook nog steeds erg snel. Voor mij zijn bovengenoemde punten (op de carkit na) wel essentieel bij het gebruik van een telefoon en helaas voldoet de Nexus daar voor mij niet aan. Ik was mijn iPhone echt zat na bijna 2 jaar maar ik merkte de afgelopen weken dat ik mijn iPhone toch wel erg mis.
Wat bijzonder om te lezen, ik ben zelf sinds 4 weken over van een iPhone 5C naar de Nexus en heb een haat liefde verhouding met beide.
Op gebied van camera, toetsenbord, browser, accuduur en gui mis ik mijn iPhone echt.
De iPhone is naar mijn vrouw gegaan en merk na 4 weken wel dat het scherm van de Nexus veel fijner is, qua formaat. Wat dat betreft zou ik dan ook niet meer terug willen naar het 4" schermpje van de iPhone.
Naast het scherm ben ik ook wel blij dat ik apps kan installeren zoals WiFi prioritizer en een app waarmee de cache geschoond kan worden. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk waarom bij apps als Nu, Voetbalzone en facebook niet geschoond kunnen worden op iOS , dat geeft echt veel troep.
Hoe dan ook, het beste van de 2 werelden zou perfect zijn..