[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.231 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 15:01
Ja dat klopt wel. Er zijn toch ook allemaal filmpjes op internet van mensen die stukjes karton ergens tussen proppen om zo de GPS te verbeteren? Dan zou ik ook RMA doen denk ik.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 13:18
Ook ik heb sinds 4.4.4 problemen met GPS. Vroeger altijd constant een gps verbinding maar nu onderweg in de auto valt het uit of het verspringt. Het wordt wel beter met gps en wifi en 3g maar het is toch minder. Ook voor mijn vakantie wil ik alleen gps gebruiken en niet 3g en wifi..... Ik ga ook maar eens bellen en kijken wat er aan gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Heb met de flashy net nieuwe felrode N5 totaal geen problemen met GPS. Gebruik heel vaak Waze, Flitsmeister en Google Maps dus gps. Lucky me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:16
Ik heb geen GPS problemen, binnenshuis instant een fix met 7 satellieten een lock en 17 in zicht. Buiten gaat het zelfs over de 20.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 22:33
Mijn telefoon gebruikt nog Dalvik, en ik wil hem graag op ART zetten. Als ik runtime selecteer en hem op ART zet start hij opnieuw op (melding: opineuw opstarten om runtime te wijzigen van libdvm.so in libart.so?), maar staat na het opnieuw opstarten nog steeds op Dalvik. Iemand die mij kan vertellen hoe dit komt en wat eraan te doen is?
Mijn nexus5 is unlocked en rooted, maar geen custom rom. Wel heb ik het xposed framework draaien met greenify, gravitybox en appopsxposed.

[ Voor 34% gewijzigd door luappul op 03-07-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Quad schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:54:
Ik heb geen GPS problemen, binnenshuis instant een fix met 7 satellieten een lock en 17 in zicht. Buiten gaat het zelfs over de 20.
Hoe kun je dat zien, met hoeveel satellieten er een fix is?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
luappul schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:58:
Mijn telefoon gebruikt nog Dalvik, en ik wil hem graag op ART zetten. Als ik runtime selecteer en hem op ART zet start hij opnieuw op (melding: opineuw opstarten om runtime te wijzigen van libdvm.so in libart.so?), maar staat na het opnieuw opstarten nog steeds op Dalvik. Iemand die mij kan vertellen hoe dit komt en wat eraan te doen is?
Mijn nexus5 is unlocked en rooted, maar geen custom rom. Wel heb ik het xposed framework draaien met greenify, gravitybox en appopsxposed.
Dat je hem niet in de ART runtime kan krijgen ligt aan Xposed.

[ Voor 3% gewijzigd door peakrever op 03-07-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Laatst online: 02-10 22:33
Arthur-M. schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:02:
[...]

Dat je hem niet in de ART runtime kan krijgen ligt aan Xposed.
Lijkt nu te werken, lag inderdaad aan Xposed. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:49
luappul schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:10:
[...]

Lijkt nu te werken, lag inderdaad aan Xposed. Bedankt!
wees blij dat xposed het voor je terugzet, anders zat je in een bootloop.......

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 13:18
Quad schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:54:
Staat het op alleen apparaat?
Ik kan dat echt vergeten binnen want dat lukt echt niet. Buiten heb ik snel een fix maar dus onlangs problemen met uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik heb sinds Android 4.4.4 en nu met Android L dat Telfort niet meer wordt herkend als lokale provider. Ik moet dus nu roaming aanzetten.

Hebben hier meer mensen ervaring mee en is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
StephanVierkant schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:49:
Ik heb sinds Android 4.4.4 en nu met Android L dat Telfort niet meer wordt herkend als lokale provider. Ik moet dus nu roaming aanzetten.

Hebben hier meer mensen ervaring mee en is er een oplossing?
Gezien het halve topic hier vol mee staat: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:38
En het antwoord hierop is ook ja. Rooten, xposed framework installeren en in gravitybox national data roaming aanzetten. Maar dat is hier ook al eerder langsgekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Zomaar uit het niets. Google gooit al mn homescreens weg en vervangt het met google shit als play etc. Hangouts.. Google zoeken.. Alles is forced zonder menu. Nu kan ik alles weer opnieuw ordenen en uitzoeken. Al een week Android 4.4.4.

Wat me ook opviel is dat veel apps updaten en ineens mn media willen zien en mn id willen. Je moet meer en meer je ziel verkopen als smartphone eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Krijg mijn Nexus morgen binnen. Meteen wat hoesjes e.d. bij besteld. Ben benieuwd :)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
Bij mij is sinds de 4.4.4 update Google+ compleet haywire gegaan qua batterijgebruik. Ik doe actief NIETS met Google+ op m'n telefoon, behalve dat hij m'n foto's backupped maar dat is zo ingesteld dat hij dat alleen doet als hij aan een lader hangt.

Vaak zie ik echter op het einde van de dag dat Google+ pak 'm beet 50% van m'n batterij heeft geconsumeerd.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
catchingfire schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 08:42:
Bij mij is sinds de 4.4.4 update Google+ compleet haywire gegaan qua batterijgebruik. Ik doe actief NIETS met Google+ op m'n telefoon, behalve dat hij m'n foto's backupped maar dat is zo ingesteld dat hij dat alleen doet als hij aan een lader hangt.

Vaak zie ik echter op het einde van de dag dat Google+ pak 'm beet 50% van m'n batterij heeft geconsumeerd.

Iemand een oplossing?
Onder Apps stoppen en niet meer synchen onder je google-account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mu.siQ schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:07:
Krijg mijn Nexus morgen binnen. Meteen wat hoesjes e.d. bij besteld. Ben benieuwd :)
16 of 32 GB versie? Ik twijfel nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Teleluvr schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 09:44:
[...]

16 of 32 GB versie? Ik twijfel nog steeds...
Mijn advies: 32GB

16 zit veel te snel vol met wat muziek, foto collectie en wat apps. Hik nu constant tegen de 15 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 20:40
De 16 heb je voor 320€, de 32 voor 400€.
Ik vind 16 prima en heb er makkelijk genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Freakster86 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:11:
[...]

Mijn advies: 32GB

16 zit veel te snel vol met wat muziek, foto collectie en wat apps. Hik nu constant tegen de 15 aan.
Dat is puur persoonlijk. Als je je telefoon niet als een halve media hub gebruikt maar gewoon als een zak computertje (appje hier appje daar) dan is 16gb toch voldoende.. Maar nogmaals dt is puur persoonlijk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:59
Ik gebruik Spotify voor muziek en ik haal 3-4x per jaar foto's van mn toestel.
De helft van mn 16gb is nog vrij. Misschien dat ik binnenkort GTA maar weer installeer :P dan nog hou ik meer dan 6gb vrij.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Tijdje geleden al gemeld dat mijn N5 niet zo goed tegen de warmte kon, zodra de CPU temp boven de 40C komt begint het beeld verticaal te trillen, op homescreen en in apps, in het menu gek genoeg niet.. Zodra ik hem op draadloos laden dock leg ook direct dit probleem.
Twee weken geleden terug gebracht naar de Mediamarkt, opgestuurd voor reparatie. Gisteren kon ik hem weer ophalen, maar toen ik mijn googleaccount ingevoerd had en hij weer allemaal apps ging downloaden was het direct weer mis. Oftewel, niet opgelost..
Uurtje later maar weer retour naar de MM gegaan. Hebben ze nog op de afdeling overlegd, toestel hadden ze niet meer op voorraad en kon ook niet meer besteld worden. Kreeg de optie om nogmaals voor reparatie aan te bieden of even langs te komen als 'hoofd' telecomafdeling er weer is, die had wellicht nog wat kanaaltjes om het toestel alsnog te leveren. Ben maar voor die 2e optie gegaan, dus volgende week weer even langs. Ben bang dat het niks wordt, dan nog maar eens een reparatiepoging wagen.
Ben benieuwd hoe lang deze soap nog door gaat, ik wil mijn N5 terug....

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 02-10 11:11
joey129 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 08:52:
[...ging over Google+ batterijverbruik sinds 4.4.4...]

Onder Apps stoppen en niet meer synchen onder je google-account?
Het vreemde is dat ik het nu op onze Nexus4 ook merk! Google+ trekt in een paar uur de accu leeg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vandaag ook mijn Nexus teruggebracht. Het toestel leek kromgetrokken of iets dergelijks. Daarnaast kreeg ik heel veel klachten dat ik slecht te verstaan was. Goeie service van coolblue. Netjes mijn centen teruggekregen. Plat op het scherm leek het toestel getordeert. Erg wazig.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenford
  • Laatst online: 07-10 22:03
BillSpaarbank schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:17:
Vandaag ook mijn Nexus teruggebracht. Het toestel leek kromgetrokken of iets dergelijks. Daarnaast kreeg ik heel veel klachten dat ik slecht te verstaan was. Goeie service van coolblue. Netjes mijn centen teruggekregen. Plat op het scherm leek het toestel getordeert. Erg wazig.
Dat is toevallig! Heb precies hetzelfde probleem gehad. Toestel van mij trok ook krom en kreeg daardoor een rode vlek in mijn scherm. Na veel gezeur bij Mediamarkt en LG, heb ik mijn geld terug gekregen. Dus nu maar weer een nieuwe bestellen.

Meer mensen waarvan het toestel krom trekt?

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 17:34
Mijn Moto G 16GB aan mijn overgelaten en een Nexus 5 16GB gekocht.

Ik merk dat ik erg veel gebruik maak van mijn smartphone en wou daarom een groter scherm en nog wat meer power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:38
Meer mensen last van lag en haperingen op het moment dat de Play Store apps aan het updaten is? Draai 4.4.2 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
X2X2X schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:18:
Meer mensen last van lag en haperingen op het moment dat de Play Store apps aan het updaten is? Draai 4.4.2 hier.
Ja, ik heb wel ART ingeschakeld, met Dalvik komt het niet voor.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@X2X2X en Quad

"ART is set to change this process by pre-compiling that bytecode into machine language when apps are first installed, turning them into truly native apps. This process is called Ahead-Of-Time (AOT) compilation. By removing the need to spin up a new virtual machine or run interpreted code, startup times can be cut down immensely and ongoing execution will become faster, as well."
http://www.androidpolice....2-years-debuts-in-kitkat/

Komt door het compilen van ART tijdens installatie dus. Lijkt een klein 'nadeel' van ART, maar ach.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Vandaag mijn nexus 5 naar factory settings teruggezet. Hopen dat dat de random freezes + reboots die ik regelmatig heb verhelpt...

Er viel me nog iets anders op. Standaard staat de voorkeur op 4g. Ik had hem eerst altijd op 3g gezet, omdat ik toch geen 4g in mijn abbo heb. Ik heb Tele2. Nu ging hij naar een reset naar 4g automatisch, en toen kreeg ik de melding dat ik omdat ik niet roamde geen internet had. Zodra ik hem op 3g als voorkeur zette verdween die melding. Misschien iets voor anderen om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
X2X2X schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:18:
Heb ik ook gewoon met dalvik hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

Orian schreef op zondag 06 juli 2014 @ 17:42:

Er viel me nog iets anders op. Standaard staat de voorkeur op 4g. Ik had hem eerst altijd op 3g gezet, omdat ik toch geen 4g in mijn abbo heb. Ik heb Tele2. Nu ging hij naar een reset naar 4g automatisch, en toen kreeg ik de melding dat ik omdat ik niet roamde geen internet had. Zodra ik hem op 3g als voorkeur zette verdween die melding. Misschien iets voor anderen om te proberen?
Lees eens wat verder terug, je ziet dan dat er meerdere mensen dit issue hebben

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:19:
[...]

Lees eens wat verder terug, je ziet dan dat er meerdere mensen dit issue hebben
Lees mijn bericht nu nog eens een keer, dan zie je dat het over een mogelijke fix gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:46
BillSpaarbank schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:17:
Mmh, raar. Heb meer en meer het probleem dat anderen mij slecht verstaan. Nog mensen met dit probleem? Opsturen onder garantie? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sinds vrijdag heb ik een Nexus5 als opvolger van mijn iPhone 5. Destijds overgestapt omdat mijn Galaxy Nexus stuk was en ik geen zin meer had in flashen, tweaken en zo ongeveer alle beschikbare roms te proberen.

Miste bij de iPhone vooral het grote scherm en dat is echt een verademing nu. Toch denk ik dat de Nexus 5 retour gaat want out of the box (stock) loop ik toch tegen een aantal problemen aan.
- zeer slecht bereik. Regelmatig geen netwerk terwijl mijn iPhone altijd bereik heeft thuis.
- battery zeer zwak: 10 uur standby en 1 uur scherm = 24% over (Google Play services is grootverbruiker met 35% terwijl Now, Location etc. uit staan)

Ik haal nu dus letterlijk niet 1 dag zonder op te laden, waarschijnlijk grotendeels door het slechte bereik.

Ongetwijfeld dat andere radio's en roms hier wat verbetering in kunnen brengen maar ik wilde juist niet weer allerlei tweaks moeten doen om het toestel normaal te gebruiken.

Terwijl het toestel zelf wel erg fijn is. Ben dus in dubio....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Aghanim schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:16:
Sinds vrijdag heb ik een Nexus5 als opvolger van mijn iPhone 5. Destijds overgestapt omdat mijn Galaxy Nexus stuk was en ik geen zin meer had in flashen, tweaken en zo ongeveer alle beschikbare roms te proberen.

Miste bij de iPhone vooral het grote scherm en dat is echt een verademing nu. Toch denk ik dat de Nexus 5 retour gaat want out of the box (stock) loop ik toch tegen een aantal problemen aan.
- zeer slecht bereik. Regelmatig geen netwerk terwijl mijn iPhone altijd bereik heeft thuis.
- battery zeer zwak: 10 uur standby en 1 uur scherm = 24% over (Google Play services is grootverbruiker met 35% terwijl Now, Location etc. uit staan)

Ik haal nu dus letterlijk niet 1 dag zonder op te laden, waarschijnlijk grotendeels door het slechte bereik.

Ongetwijfeld dat andere radio's en roms hier wat verbetering in kunnen brengen maar ik wilde juist niet weer allerlei tweaks moeten doen om het toestel normaal te gebruiken.

Terwijl het toestel zelf wel erg fijn is. Ben dus in dubio....
RMAtje proberen? Het één is sowieso gevolg van het ander denk ik inderdaad.
D!zzy schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:39:
[...]

Mmh, raar. Heb meer en meer het probleem dat anderen mij slecht verstaan. Nog mensen met dit probleem? Opsturen onder garantie? :|
Heb ik ook wel eens. Ik moet mijn telefoon gewoon goed recht houden, de microfoon is volgens mij erg goed 'gericht', waardoor je maar een kleine range hebt waarbinnen hij je goed oppakt. Dat scheelt weer achtergrondgeluiden. Verder goed opletten dat je niet je pink per ongeluk op de mic hebt liggen, dat heb ik ook nog wel eens ;) (aan de onderkant rechts naast je USB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Denk niet dat het RMA is, althans geen defect. Met mijn Galaxy Nexus (volgens mij had jij die toen ook?) had ik ook veel minder goed bereik dat met mijn iPhone en heb ik veel radio's geflashed wat soms wel wat hielp. Kan dat nu ook wel gaan doen maar heb eigenlijk geen tijd/zin meer om continu te lopen pielen. Op andere plekken heb ik wel goed bereik maar hier in huis is het vaak slechter dan -105 4 asu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Orian schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:34:
[...]

Lees mijn bericht nu nog eens een keer, dan zie je dat het over een mogelijke fix gaat...
Point taken, lezen is niet mijn goeiste vak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb sinds gister de Nexus 5, 2de hands aangeschaft met een Nilkin flipcover.
Ik kom van een Huawei G615 die helaas nu wat waterschade heeft.

erg tevreden over de snelheid van de nexus 5, en het scherm is ook dik in orde.
gisteravond even bezig geweest om de accuduur wat te verlengen, alle sync opties uit, locatie instellingen uit, ART aangezet.

vanaf 1:00 tot nu is er +/- 5% van de accu af gegaan ( met enkel wat whatsappen en facebook messenger ) de telefoon had alleen wireless enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenford
  • Laatst online: 07-10 22:03
Heb net mijn Nexus 5 van Belsimpel binnengekregen. Het is een 405K model. Had hier nog nooit van gehoord. Dacht dat 401K de hoogste was.

Is dit een nieuwe batch of?

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
hoe kun je zien welk model t is?

edit:Ik heb een 402 red 32 gb

[ Voor 34% gewijzigd door wvkreg op 07-07-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
maartenford schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:14:
Heb net mijn Nexus 5 van Belsimpel binnengekregen. Het is een 405K model. Had hier nog nooit van gehoord. Dacht dat 401K de hoogste was.

Is dit een nieuwe batch of?
Het zegt niets over verschillende modellen, alleen productiemaand. De jouwe komt uit Mei 2014, een 401K uit Januari 2014 en een 312K uit December 2013.
wvkreg schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:03:
hoe kun je zien welk model t is?
Staat op de doos.

[ Voor 15% gewijzigd door J0YR1D3R op 07-07-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 06 juli 2014 @ 23:01:
[...]

Point taken, lezen is niet mijn goeiste vak ;)
Geen probleem ;)

Herinstallatie helpt trouwens niets, crashes blijven voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

maartenford schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:47:
[...]

Dat is toevallig! Heb precies hetzelfde probleem gehad. Toestel van mij trok ook krom en kreeg daardoor een rode vlek in mijn scherm. Na veel gezeur bij Mediamarkt en LG, heb ik mijn geld terug gekregen. Dus nu maar weer een nieuwe bestellen.

Meer mensen waarvan het toestel krom trekt?
Mijn toestel was een paar maanden geleden ook helemaal krom getrokken (over de diagonaal), geen problemen met het scherm gehad, wel teruggestuurd. Na reparatie was het toestel nog steeds wel een beetje krom, maar veel minder erg.
Ik heb het idee dat dit veroorzaakt werd doordat ik de telefoon altijd schuin in mijn broek had zitten, waardoor er teveel druk kwam te staan op de 2 tegenoverstaande hoeken. Sinds de reparatie doe ik hem recht in mijn broek, en is de kromming niet meer erger geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:10
LFA schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:14:
[...]

Mijn toestel was een paar maanden geleden ook helemaal krom getrokken (over de diagonaal), geen problemen met het scherm gehad, wel teruggestuurd. Na reparatie was het toestel nog steeds wel een beetje krom, maar veel minder erg.
Ik heb het idee dat dit veroorzaakt werd doordat ik de telefoon altijd schuin in mijn broek had zitten, waardoor er teveel druk kwam te staan op de 2 tegenoverstaande hoeken. Sinds de reparatie doe ik hem recht in mijn broek, en is de kromming niet meer erger geworden :)
Toevallig lees ik dit en denk laat ik ook eens kijken, maar mijn toestel is ook niet meer symmetrisch. Als ik het toestel met het scherm omlaag op een tafel leg, dan heb ik 3 hoeken die de tafel raken.
De 4e hoek (kant van de camera, of diagonaal aan de andere kant) ligt dan +/- 1,5mm van de tafel.

Is dit RMA-waardig, want ik heb toch wel een aantal dingen waar ik niet 100% tevreden over ben, onder andere de kwaliteit van de mic en soms een matige GPS-fix en nu dus ook bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

rfolkers schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:29:
[...]

Toevallig lees ik dit en denk laat ik ook eens kijken, maar mijn toestel is ook niet meer symmetrisch. Als ik het toestel met het scherm omlaag op een tafel leg, dan heb ik 3 hoeken die de tafel raken.
De 4e hoek (kant van de camera, of diagonaal aan de andere kant) ligt dan +/- 1,5mm van de tafel.

Is dit RMA-waardig, want ik heb toch wel een aantal dingen waar ik niet 100% tevreden over ben, onder andere de kwaliteit van de mic en soms een matige GPS-fix en nu dus ook bovenstaande.
Bij mij komt nu ook 1 hoek ongeveer 1mm van de tafel, voor de reparatie was het een stuk erger. Mij lijkt het wel RMA waardig, ik weet alleen niet of dan ook de GPS en mic vervangen wordt, volgens mij hebben ze bij mij alleen een nieuwe behuizing erop gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
De achterkant is o.a. de GPS antenne. Bij mijn dag 1 Nexus 5 is die vervangen om de gps beter te maken. Het is inderdaad beter maar nog steeds vrij slecht. In de "GPS test" app alleen gele en oranje niveau's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 13:49
Groene zal je zelden tegenkomen. Wat is jou 'Accuracy' dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Na 4 dagen de Nexus in bezit te hebben is al een deel van de plastic rand afgesleten. Het gaat om ongeveer 1cm waar nu, als je recht naar het scherm kijkt, een stuk rand ontbreekt. Als je van de zijkant kijkt naar de rand valt het niet zo op.

Zoeken naar Nexus5 plastic rand levert geen bekende problemen op. Hebben jullie hier geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rotaderp2 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:54:
Ik heb sinds gister de Nexus 5, 2de hands aangeschaft met een Nilkin flipcover.
Ik kom van een Huawei G615 die helaas nu wat waterschade heeft.

erg tevreden over de snelheid van de nexus 5, en het scherm is ook dik in orde.
gisteravond even bezig geweest om de accuduur wat te verlengen, alle sync opties uit, locatie instellingen uit, ART aangezet.

vanaf 1:00 tot nu is er +/- 5% van de accu af gegaan ( met enkel wat whatsappen en facebook messenger ) de telefoon had alleen wireless enabled.
En dan zijn er nog apps als Greenify (die weinig gebruikte apps bevriest) en LBE Security Master (per-app permissions tool...) waarmee ook een boel te besparen valt. Voor beide apps is dan weer wel root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:29:
Na 4 dagen de Nexus in bezit te hebben is al een deel van de plastic rand afgesleten. Het gaat om ongeveer 1cm waar nu, als je recht naar het scherm kijkt, een stuk rand ontbreekt. Als je van de zijkant kijkt naar de rand valt het niet zo op.

Zoeken naar Nexus5 plastic rand levert geen bekende problemen op. Hebben jullie hier geen last van?
Heb je toevallig een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Op de foto is het niet heel goed zichtbaar maar aan de rechter zijde zie je dat een deel mist:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47487061/nex.jpg

Ik twijfel of ik het toestel hierom terug moet sturen (eigenlijk geen zin in) omdat ik niet weet of het veel erger gaat worden en of er, doordat deze rand nu weg is, gemakkelijk stof in het toestel kan komen.

[ Voor 52% gewijzigd door Aghanim op 08-07-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
midy922 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:06:
Groene zal je zelden tegenkomen. Wat is jou 'Accuracy' dan?
15 meter, maar ik heb regelmatig dat het signaal wegvalt. ik heb ook een star s5 uit china en die geeft meerdere groene balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Aghanim schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:47:
Op de foto is het niet heel goed zichtbaar maar aan de rechter zijde zie je dat een deel mist:
[afbeelding]

Ik twijfel of ik het toestel hierom terug moet sturen (eigenlijk geen zin in) omdat ik niet weet of het veel erger gaat worden en of er, doordat deze rand nu weg is, gemakkelijk stof in het toestel kan komen.
Waarom gebruik je dan ook geen bumper, spigen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Laatst online: 08-10 09:45
Ik word ook helemaal lijp van de accu die steeds maar leeggetrokken wordt.

Ik heb de Nexus 5 sinds april en sindsdien geen extra apps of opties geinstalleerd.
Eerst nog ruim 2 uur schermtijd. Hieronder heb ik pas een schermtijd van 25min.
Ik gebruik Google Now en heb alle locatie zaken aanstaan.

Vooral snachts standby staan kost tussen de 10-20% accu, hoe is dat mogelijk?

https://www.dropbox.com/s...9/IMG_20140709_092925.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Riczun op 09-07-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:46

reiker

dan jij!

Riczun schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:51:

Ik heb de Nexus 5 sinds april en sindsdien geen extra apps of opties geinstalleerd.

[afbeelding]
Helemaal géén apps geinstalleerd? Jeetje... :)
Je plaatje doet het trouwens niet hier, maar 10-20% overnacht verliezen is wel veel. Welke versie van de Play Services heb je? (om te checken, kijk naar de App Info voor "Google Settings"; huidige versie is 5.0.84 (1259630-038) geloof ik :))

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
reiker schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:06:
Helemaal géén apps geinstalleerd? Jeetje... :)
Je plaatje doet het trouwens niet hier, maar 10-20% overnacht verliezen is wel veel. Welke versie van de Play Services heb je? (om te checken, kijk naar de App Info voor "Google Settings"; huidige versie is 5.0.84 (1259630-038) geloof ik :))
Krijg het plaatje niet werkend, dus maar even de link neergezet. Hopelijk werkt die wel.
Heb wel apps geinstalleerd, maar heel weinig in ieder geval en dat is niet veranderd sind april zegmaar ;)

Even Google Play services gecontrolleerd, heb dezelfde versie als die je omschrijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 17:09

superwashandje

grofheid alom

huh? mijn nexus 5 ging net ineens uit en bleef heel lang hangen op het woordje google zoals je het ziet als je hem op start. na een paar keer proberen aan en uit te zetten startte hij weer op alsof ie gereset is.

nu kan ik via wifi weer inloggen maar herkent hij mijn simkaart/netwerk niet meer en veel apps die ik probeer te starten sluiten weer af: "unfortunately google play store has stopped". zo ook met de camera app en als ik naar mijn gallery wil gaan voor mijn fotos zegt ie "no external storage available" en word ik er weer uit gekicked.
opnieuw opstarten heeft nog niet geholpen...
is mijn telefoon stuk?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
superwashandje schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:59:
huh? mijn nexus 5 ging net ineens uit en bleef heel lang hangen op het woordje google zoals je het ziet als je hem op start. na een paar keer proberen aan en uit te zetten startte hij weer op alsof ie gereset is.

nu kan ik via wifi weer inloggen maar herkent hij mijn simkaart/netwerk niet meer en veel apps die ik probeer te starten sluiten weer af: "unfortunately google play store has stopped". zo ook met de camera app en als ik naar mijn gallery wil gaan voor mijn fotos zegt ie "no external storage available" en word ik er weer uit gekicked.
opnieuw opstarten heeft nog niet geholpen...
is mijn telefoon stuk?
Toevallig bestanden van je sd-kaart verwijderd of andere dingen gedaan voordat het gebeurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

nee, er zit(kan) ook geen sd kaart in als ik me niet vergis.
ik heb vlak ervoor nog een foto geopend via whatsapp, niet echt iets bijzonders. :S

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik heb wel zo iets meegemaakt, maar dat kwam door het niet goed flashen van een OTA update.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je ziet nog wel je disk als je hem op je computer aansluit? Via adb kun je nog wel zien dat hij gemount is via mount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Riczun schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:51:

https://www.dropbox.com/s...9/IMG_20140709_092925.jpg
dit vind jij slecht?

google now vreet trouwens erg veel.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nouja, schermtijd van 25 minuten is vrij weinig. Doe je nauwelijks wat met je toestel.

Ik haal standaard minimaal 2,5 - 3 uur, wel magertjes maar is net afdoende.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:13:
Je ziet nog wel je disk als je hem op je computer aansluit? Via adb kun je nog wel zien dat hij gemount is via mount?
onder de windows xp account op mijn werk zie ik hem wel maar alleen als lege internal storage "schijf". Ik kan vanavond thuis pas een fatsoenlijke pc proberen.

adb btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
raydekok schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:13:
dit vind jij slecht?

google now vreet trouwens erg veel.
Het lijkt heel wat dat die al ruim een dag op een acculading doet, maar hij heeft bijna alleen maar in standby gelegen.

Ik snap niet waarom 'telefoon inactief' en 'mobiel standby' de grootste energievreters zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
wvkreg schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:36:
[...]

Waarom gebruik je dan ook geen bumper, spigen of zo?
Om de eenvoudige reden dat een bumper lelijk is, een telefoon lelijker wordt met een bumper er omheen, in de meeste gevallen het gebruiksgemak afneemt met een bumper en vooral omdat het niet nodig zou hoeven zijn dat je een bumper moet gebruiken. Als je een beetje op je telefoon let is een bumper echt niet nodig.
Quad schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:19:
Nouja, schermtijd van 25 minuten is vrij weinig. Doe je nauwelijks wat met je toestel.

Ik haal standaard minimaal 2,5 - 3 uur, wel magertjes maar is net afdoende.
Ben overigens wel benieuwd hoe de Nexus 5 dan in de Tweakers review zo fantastisch scoort op de accuduur bij browsen. Want ook ik haal maar zo'n 3 uur schermtijd.

[ Voor 31% gewijzigd door Aghanim op 09-07-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Riczun schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:29:
[...]

Het lijkt heel wat dat die al ruim een dag op een acculading doet, maar hij heeft bijna alleen maar in standby gelegen.

Ik snap niet waarom 'telefoon inactief' en 'mobiel standby' de grootste energievreters zijn.
Slecht bereik?
Aghanim schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:37:
[...]

Ben overigens wel benieuwd hoe de Nexus 5 dan in de Tweakers review zo fantastisch scoort op de accuduur bij browsen. Want ook ik haal maar zo'n 3 uur schermtijd.
Gaat WiFi en niet via 3G/4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Thuis en op werk heb ik vol bereik op WIFI.
Onderweg Tele2, is niet het beste netwerk netjes uitgedrukt ;)

Wel opmerkelijk dat de WIFI als energieslurper bovenaan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Riczun schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:25:
[...]

Thuis en op werk heb ik vol bereik op WIFI.
Onderweg Tele2, is niet het beste netwerk netjes uitgedrukt ;)

Wel opmerkelijk dat de WIFI als energieslurper bovenaan staat.
Wel of geen goed bereik voor WiFi doet er niet toe voor 'telefoon inactief' en 'mobiel standby'. Dat is enkel je GSM verbinding met het netwerk. Wanneer je de hele tijd een telefoon hebt die aan het zoeken is gaat je accu wel snel leeg, goede WiFi verbinding of niet :) Ik heb sinds ik over ben naar Hi + 4G veel minder hoge scores van mobiel standby/telefoon inactief dan voorheen met Vodafone + 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:13:
ik zie hem dus wel maar de computer zegt dat ie leeg is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

superwashandje schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:47:
[...]

ik zie hem dus wel maar de computer zegt dat ie leeg is :(
Het kan zijn dat hij corrupt is geraakt, maar je computer zegt niet van he, stuk en format?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Probeer eens opnieuw de Android 4.4.4 te flashen via recovery (TWRP bijv.)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:57:
[...]

Het kan zijn dat hij corrupt is geraakt, maar je computer zegt niet van he, stuk en format?
que? de computer geeft niet aan dat er iets stuk is inderdaad.
Probeer eens opnieuw de Android 4.4.4 te flashen via recovery (TWRP bijv.)
ik heb totaal geen verstand van de achterliggende software in telefoons. TWRP? moet ik daarvoor een speciale backup/image gemaakt hebben?
zou dan gewoon een factory reset niet ook helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vandaag de nexus binnen gekregen, maar ik krijg mobiel internet van Hollandsnieuwe niet aan de praat met de settings/guide van Hollandsnieuwe. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:46

reiker

dan jij!

Bel ze even?
Misschien kunnen ze het juiste profiel wel pushen.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 16:37
Heb ineens last van automatisch video's afspelen als ik bepaalde advertenties op marktplaats bekijk.
Geen idee hoe dat kan. Misschien hier iemand met een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:59
Teleluvr schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:05:
Vandaag de nexus binnen gekregen, maar ik krijg mobiel internet van Hollandsnieuwe niet aan de praat met de settings/guide van Hollandsnieuwe. Iemand tips?
Bij zusje moets ik met andere android toen handmatig wat instellingen van het gepushte Vodafone profiel wijzigen. Stond toen ook netjes op site van HN die ik via google vond. Iets als APN instellinen Hollands Nieuwe.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:17
Misschien niet helemaal het goede topic, maar is er een telefoonhouder met Qi Wireless charging en NFC? Alvast bedankt.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 06:59
TheRicolaa10 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:11:
Misschien niet helemaal het goede topic, maar is er een telefoonhouder met Qi Wireless charging en NFC? Alvast bedankt.
Qi, ja, icm nfc? weet ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 10-07-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

TheRicolaa10 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:11:
haal dat misschien maar weg ;)

Accessoires voor de Google Nexus 5

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 16:56
Probleem met GPS is bij mijn telefoon verholpen.
Ik had een nieuwe battery cover besteld (zwart ipv de witte die ik had) en nu heb ik weer binnen 30 seconden een goed gps signaal.
Blijkbaar maakte de antenne dus niet goed contact.

[ Voor 7% gewijzigd door DrNizeGuy op 10-07-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CareFace
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 07:41
Teleluvr schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:05:
Hier toevallig ook Hollandsnieuwe i.c.m. Nexus 5;ook de nodige problemen gehad met mobiel internet. M'n telefoon wilde de APN instellingen aanvankelijk niet opslaan. Hier in ieder geval de instellingen die ik nu gebruik en die dus ook goed werken(eindelijk _/-\o_ ).:
Naam: Hollandsnieuwe int.
Apn:data.dataxs.mobi
mcc:204
MNC:04
verificatietype: PAP
APN-type:default
APN-protocol:IPv4
Roamingsprotocol voor APN: IPv4
De rest alles leeglaten. Sowieso kan het kwartiertje duren voordat internet werkt na het instellen.
Hopelijk werkt dit ook voor jou want ik had weinig succes met de klantenservice van Hollandsnieuwe. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CareFace op 10-07-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 22:41
DrNizeGuy schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:37:
Probleem met GPS is bij mijn telefoon verholpen.
Ik had een nieuwe battery cover besteld (zwart ipv de witte die ik had) en nu heb ik weer binnen 30 seconden een goed gps signaal.
Blijkbaar maakte de antenne dus niet goed contact.
Waar heb je die besteld? Dat wil ik nog wel proberen om m'n gps beter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Heel merkwaardig probleem, dat gelukkig al deels opgelost is: mijn Nexus 5 (eerst stock rom, daarna stock geroot, nu Cyanogenmod 11 M8) startte op schijnbaar willekeurige momenten Navigon op. In al die roms. Heel irritant.

Na wat puzzelen bleek dat getriggerd te worden door een pasje met NFC-chip in mijn portemonnee 8)7 Blijkbaar heeft Garmin een auto-houder met NFC-chip die automatisch Navigon op laat starten als je je telefoon erin drukt. Heel geinig, maar dat werkt dus ook met de Alkmaar Sportpas :X iemand enig idee hoe ik Navigon of de Nexus 5 zover krijg dat ie zich koest houdt als ie in de buurt komt bij dat pasje? In navigon zelf kan ik geen setting vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Elwood Blues op 11-07-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
NFC disablen? :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

:P

iemand enig idee hoe ik zorg dat ie zich koest houdt, waarbij ik de NFC-functionaliteit niet helemaal uit wil schakelen?

Gaat trouwens om een Mifare Classic NFC-chip, die volgens mij helemaal niet ondersteund wordt door de N5.

[ Voor 30% gewijzigd door Elwood Blues op 11-07-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
Broekindeling aanpassen: portemonnee rechts achter, telefoon links voor :+
Moet zeggen dat ik het best knap vindt van je Nexus - die van mij heeft juist (zo voelt het) van tijd tot tijd moeite met het scannen van NFC chips.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:57
Aaaargh, scherm gebarsten in mijn broekzak. Nu kan ik kiezen om het te laten repareren binnen 1 dag voor 229 (eventueel €150 als mijn inboedel dit dekt), maar ik weet dan niet of ik garantie behoud. En een vervangend toestel heb ik ook niet. Dilemma's dillema's.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Die garantie ben je helaas wel kwijt. In de zaak waar ik heb gewerkt deden wij het voor €190,-.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

localjoost.nl schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:54:
Broekindeling aanpassen: portemonnee rechts achter, telefoon links voor :+
Nexus rechtsvoor, mijn pasjeshouder linksvoor samen met mijn werk iPhone 4s. Portemonnee gebruik ik al een jaar niet meer, heerlijk! (Alleen nog maar pasjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Laatst online: 21:39
chengbondkwok schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:45:
Aaaargh, scherm gebarsten in mijn broekzak. Nu kan ik kiezen om het te laten repareren binnen 1 dag voor 229 (eventueel €150 als mijn inboedel dit dekt), maar ik weet dan niet of ik garantie behoud. En een vervangend toestel heb ik ook niet. Dilemma's dillema's.......
Ik heb hier nog wel een nieuw scherm voor je liggen. Enige nadeel is dat een kolom van +/- 80 pixels geen touch hebben aan de rechterkant. Enige nadeel dat ik daar van ondervond is dat je de p niet kan aanraken met typen, maar dat regelt autocorrect weer :P.

Als je interesse hebt mag je hem hebben voor paar tientjes, heb je toch weer een net schermpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Elwood Blues schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:22:
:P

iemand enig idee hoe ik zorg dat ie zich koest houdt, waarbij ik de NFC-functionaliteit niet helemaal uit wil schakelen?

Gaat trouwens om een Mifare Classic NFC-chip, die volgens mij helemaal niet ondersteund wordt door de N5.
Herken het, telefoon in de buurt van mijn portemonnee houden en hij leest alle 4 de nfc pasjes.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Quad schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 09:54:
Die garantie ben je helaas wel kwijt. In de zaak waar ik heb gewerkt deden wij het voor €190,-.
Ja, daar was ik al bang voor. Ik heb het 2 uur geleden weggebracht en nu weer terug. Kostte me €229, maar ik kreeg een gratis hoesje erbij, so i got that going which is nice...... :+
6pack15 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:15:
[...]

Ik heb hier nog wel een nieuw scherm voor je liggen. Enige nadeel is dat een kolom van +/- 80 pixels geen touch hebben aan de rechterkant. Enige nadeel dat ik daar van ondervond is dat je de p niet kan aanraken met typen, maar dat regelt autocorrect weer :P.

Als je interesse hebt mag je hem hebben voor paar tientjes, heb je toch weer een net schermpje
Bedankt voor het aanbod! Maar ik heb het al laten fixen,

Nu heb ik wel het idee dat de powerbutton 'vastloopt' door de reparatie. Dat wil zeggen: normaal moet je een seconde of 5 de aan/uit knop indrukken om het scherm met trilstand, stil, geluid, airplane modus etc. te krijgen. Alleen soms hoef ik het maar lichtjes te raken en dan krijg ik dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Laatst online: 21:39
chengbondkwok schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:05:
[...]

Ja, daar was ik al bang voor. Ik heb het 2 uur geleden weggebracht en nu weer terug. Kostte me €229, maar ik kreeg een gratis hoesje erbij, so i got that going which is nice...... :+

[...]

Bedankt voor het aanbod! Maar ik heb het al laten fixen,

Nu heb ik wel het idee dat de powerbutton 'vastloopt' door de reparatie. Dat wil zeggen: normaal moet je een seconde of 5 de aan/uit knop indrukken om het scherm met trilstand, stil, geluid, airplane modus etc. te krijgen. Alleen soms hoef ik het maar lichtjes te raken en dan krijg ik dat scherm.
Mm, heb inmiddels mijn nexus 5 al een handjevol keren uit elkaar getrokken, maar het enige waar dat aan zou kunnen liggen is een verkeerde gemonteerd knopje. Als het knopje er normaal uitziet vanaf buiten zit ie gewoon goed. Iets anders zou kunnen zijn dat het "moederbord" scheef is vastgeschroefd oid, wat mij sterk lijkt. Of het interne knopje is plakkerig ofzo.

Ik zou gewoon het knopje even een flink aantal keren indrukken, als er iets scheef zit ofzo dan klikt het meestal wel weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 17:50
Wordt je power knop niet al ingedrukt door je hoesje?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
6pack15 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:15:
[...]

Mm, heb inmiddels mijn nexus 5 al een handjevol keren uit elkaar getrokken, maar het enige waar dat aan zou kunnen liggen is een verkeerde gemonteerd knopje. Als het knopje er normaal uitziet vanaf buiten zit ie gewoon goed. Iets anders zou kunnen zijn dat het "moederbord" scheef is vastgeschroefd oid, wat mij sterk lijkt. Of het interne knopje is plakkerig ofzo.

Ik zou gewoon het knopje even een flink aantal keren indrukken, als er iets scheef zit ofzo dan klikt het meestal wel weer goed
Ja, ik merk dat ik na 100x indrukken het veel beter gaat ja! Tot nu toe niet meer dat scherm gekregen.
Prulleman schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:36:
Wordt je power knop niet al ingedrukt door je hoesje?
Hehe, ik heb een gratis hoesje gekregen, maar betekent niet dat ik hem gebruik :+ Ik hou niet zo van hoesjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 16:56
corrado20vt schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:21:
[...]

Waar heb je die besteld? Dat wil ik nog wel proberen om m'n gps beter te krijgen.
Ik heb het van ebay. Kosste iets van 20 euro en duurde ong 2 weken vanuit Hong Kong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo94
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05-2023
Beste Tweakers, ik heb een ervaring en vraag over de software en de Nexus 5. Zodra ik mijn WiFi uitzet heb Ik geen mobile data meer (wordt oranje in de status balk)...kan ik dus niet bellen /sms'en versturen & ontvangen. Heel erg irritant, vooral omdat ik nu in het buitenland ben en zodra ik dus buiten het hotel stap ik niks kan met mijn Nexus 5 incl. laatste software update. Iemand enig idee wat de oplossing is? Alvast bedankt!!
Pagina: 1 ... 71 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.