[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.231 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gisteren ook Android L geflashed op m'n Nexus 5, maar ik kan nu geen APN instellen. Wat doe ik:

instellingen > NFC en meer > Mobiele netwerken > Namen toeganspunten > toevoegen (plus symbool)

Klik ik vervolgens op een van de invul velden.. dan komt de melding "Instellingen is gestopt".

Zijn er meer mensen met dit probleem?

EDIT:
Een reboot deed wonderen! Probleem opgelost!!! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Timo002 op 27-06-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 13:09
ik ben wel benieuwd of het probleem met roaming bij Telfort/Tele2 opgelost is in Android L...voor mij wel een reden om over te stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 19:58
Gisteren heb ik de Nexus 5 dan eindelijk besteld. Mijn huidige Samsung Galaxy S3 is niet meer van deze tijd en na ander half jaar dienst is deze toe aan vervanging. Daarbij de volgende LG Quick Cover Nexus 5 (black) gekocht om het apparaat te beschermen (deze moest wel helemaal uit de UK komen?!)...

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 12:50
Tele2 gaat hier goed op de Nexus 5 zonder Roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:11
weertenaar schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:47:
ik ben wel benieuwd of het probleem met roaming bij Telfort/Tele2 opgelost is in Android L...voor mij wel een reden om over te stappen :)
Als je dagelijks een stabiele telefoon nodig hebt zou ik het even naast je neer leggen iig. Deze Beta is gewoon niet geschikt voor daily use vanwege bugs en zaken die nog niet helemaal af zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jacques1971 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:52:
Telfort niet, wel onhandig als ik straks op vakantie vlak bij Duitsland zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
Quad schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:54:
[...]

Als je dagelijks een stabiele telefoon nodig hebt zou ik het even naast je neer leggen iig. Deze Beta is gewoon niet geschikt voor daily use vanwege bugs en zaken die nog niet helemaal af zijn.
Vertel :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@Quad: inderdaad, vertel?

Ik kon geen APN instellen, maar een reboot heeft dat probleem gefixed. Ik merk in de snelheid helemaal geen enkel issue, geen enkele lag. Tot nu toe werkt alles wat ik zou willen gebruiken. Alleen het "Scherm casten" is me nog niet gelukt, weet niet waar dat aan ligt. Misschien moet de Chromecast ook eerst geupdate worden..? Nog niet in verdiept!

@Keffie: LG Quick Cover is gewoon in NL te koop. Welliswaar niet morgen thuis geleverd, maar het is te bestellen.
pricewatch: LG Quick Cover Nexus 5 (black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 13:10
Timo002 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:20:
Tot nu toe werkt alles wat ik zou willen gebruiken. Alleen het "Scherm casten" is me nog niet gelukt, weet niet waar dat aan ligt. Misschien moet de Chromecast ook eerst geupdate worden..? Nog niet in verdiept!
De feature zit al lang in de Chromecast, moet alleen nog door Google geactiveerd worden in de whitelist.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:00:
De feature zit al lang in de Chromecast, moet alleen nog door Google geactiveerd worden in de whitelist.
Geactiveerd worden in Chromecast of in Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 13:10
Zover ik weet zit er voortaan in Android L de cast button er definitief in gebouwd, dus dan zou hij alleen in de Chromecast geactiveerd moeten worden.

Meer info is hier te vinden op XDA: http://forum.xda-develope...nouncement-t2794773/page2

[ Voor 32% gewijzigd door TheRicolaa10 op 27-06-2014 13:13 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Zijn er ook mensen hier die een nexus 5 met cyanogenmod 11 draaien? Ik ben benieuwd wat de ervaringen hiermee zijn, ik ben zelf namelijk enorm onder de indruk van deze ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
De notificaties die je niet in 1 keer weg kan halen.
Niet alle apps bijvoorbeeld zijn voorzien van nieuwe layout
Niet alle apps zijn geschikt voor ART
Schermhelderheid bug.
Dingen niet toegevoegd door Google welke er wel aan zitten komen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsertFunnyText
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 19:01
Quad schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:36:
Volume down + power moet lukken, eventjes wachten en er komt een popup dat de screenshot genomen wordt.
iCy schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:37:
Aan/uit knop +- 100 a 300ms indrukken en dan volume omlaag. Was het altijd anders gewend (deed naar mijn weten eerst de volume omlaag en daarna de aan/uit knop)
Hoe precies is deze handeling? Want als ik eerst de powerbutton indrukt en daarna aan de volumeknop verander ik alleen het volume. Ik snap niet dat dit op de Nexus 5 zoveel lastiger is dan op de Galaxy Nexus waarbij ik geen enkel probleem hiermee had. Het lijkt alsof het toestel geen twee buttons tegelijk accepteert. Of in ieder geval volume veranderen de prioriteit geeft over andere handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Rixos schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:13:
Zijn er ook mensen hier die een nexus 5 met cyanogenmod 11 draaien? Ik ben benieuwd wat de ervaringen hiermee zijn, ik ben zelf namelijk enorm onder de indruk van deze ROM.
[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's
(zelf ben ik meer onder de indruk van echte AOSP roms met selectieve tweaks)

Ook als ik dit soort verhalen lees, wil ik zo ver mogelijk uit de buurt blijven van CM
https://plus.google.com/+GuillaumeLesniak/posts/L8FJkrcahPs

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 09:50
Hi,
Ik heb zins enkele dagen problemen met de beeld oriëntatie.
De beeld draait en komt niet meer recht terug, met de home of terug knop krijg ik dan weer normaal rechtopstaand beeld.
Iemand enig idee wat dat dat kan zijn?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
cautje schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:36:
Hi,
Ik heb zins enkele dagen problemen met de beeld oriëntatie.
De beeld draait en komt niet meer recht terug, met de home of terug knop krijg ik dan weer normaal rechtopstaand beeld.
Iemand enig idee wat dat dat kan zijn?
Bedankt!
in welke app(s) heb je dit probleem en heb je al een keer een reboot gedaan :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 09:50
Ik heb dit met alles, foto's, instellingen menu etc.
Yep, reboot al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
Quad schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:21:
[...]

De notificaties die je niet in 1 keer weg kan halen.
Niet alle apps bijvoorbeeld zijn voorzien van nieuwe layout
Niet alle apps zijn geschikt voor ART
Schermhelderheid bug.
Dingen niet toegevoegd door Google welke er wel aan zitten komen.
En op welke manier zorgen deze dingen ervoor dat Android L niet bruikbaar is voor dagelijks gebruik?
ART problemen vallen heel erg mee, ik heb de runtime al op ART gezet nadat ik een week een Nexus had en tot nu toe een enkele app tegengekomen. Geen groot probleem (voor mij) dus.

Schermhelderheid hou ik liever zelf in de hand m.b.t. energieverbruik.

Niet alle apps zijn voorzien van nieuwe layout, kan ik niet mee zitten. Ik ben eerder blij met de apps die wél aangepast zijn aan de nieuwe lay-out. Gevalletje glas halfvol-halfleeg.

Dingen die niet toegevoegd zijn, maar nog wel in de uiteindelijk versie komen. Ik kan het nadeel niet spotten in dit punt. De basis zit er in, als er extra's bij komen is dat dan toch alleen maar mooi meegenomen?

Met de knop om alle notificaties in een keer weg te halen moet ik je gelijk geven, dat zou een handige feature zijn.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Maar het is nog onbekend of deze versie niet random reboots geven of je accu leeg trekt etc. Het is een versie die draait en waarvan de basis plus enkele dingen al in bekend zijn, maar een deel moet nog worden toegevoegd, aangepast of bugs die verholpen moeten worden. Op dit moment kan je er gewoon nog niet teveel over zeggen dat het geschikt is voor dagelijks gebruik.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Ik flash hem zo en als het niks is flash ik 4.4.4 wel weer, is het proberen waard.
Dit is de eerste keer dat ik een image ga flashen of ook maar iets 'advanced' ga doen, hopen dat de handleiding op developers.android.com voor mij volstaat.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 13:09
jacques1971 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:52:
vaag, ik heb nog steeds roaming met Tele2, misschien een nieuwe SIM kaart vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
DaLucovic schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:53:
Ik flash hem zo en als het niks is flash ik 4.4.4 wel weer, is het proberen waard.
Dit is de eerste keer dat ik een image ga flashen of ook maar iets 'advanced' ga doen, hopen dat de handleiding op developers.android.com voor mij volstaat.
Wat mij niet geheel duidelijk was, is dat je alles via het command window moet doen. Ik had zelf verwacht dat Google daar wel een interface voor gemaakt had. Vroeger wel eens andere ROM's op m'n Nokia 5800 gezet, en daar zat een simpele interface bij.

Dus alles via commandline en zorgen dat je de juiste verwijzing in je PATH hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@weertenaar

Je zou zeggen dat er geen verschil mag zijn.
Het probleem van het regelmatig geen verbinding opbouwen met internet was met 4.4.3 bij mij ook opgelost.
Bij mij zijn de laatste updates wel een verbetering. Hiervoor gebruikte ik een app die de connectiviteit met het internet controleerde en zo niet, de connectie herstelde. Die heb ik gelukkig niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Timo002 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:13:
[...]

Wat mij niet geheel duidelijk was, is dat je alles via het command window moet doen. Ik had zelf verwacht dat Google daar wel een interface voor gemaakt had. Vroeger wel eens andere ROM's op m'n Nokia 5800 gezet, en daar zat een simpele interface bij.

Dus alles via commandline en zorgen dat je de juiste verwijzing in je PATH hebt staan.
Zover ben ik inderdaad al gekomen, ben nu het eerste dingetjes tegengekomen: Device not found. :P
Heb USB-debugging aanstaan, adb server-stop, adb server-start en adb devices uitgevoerd maar zie vooralsnog niks.

Zou ik je misschien een PM mogen sturen voor eventueel advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Gisteren ook even de L versie geprobeerd. Ziet er goed uit en de animaties zijn ook een flinke verbetering.

Heb wel meteen weer 4.4.4 erop gezet. Sommige apps crashte bij mij direct na het opstarten (nu.nl, netflix, helium, twitter) dus echt live ermee gaan ging hem niet worden voor mij.

Daarnaast had ik weinig zin om bij welke nieuwe versie van de L versie weer alles opnieuw te moeten installeren en instellen (of hoeft dat niet?)

ART heb ik ook al een tijd op 4.4 draaien, dus dat was het probleem in ieder geval niet.

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
DaLucovic schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:17:
Dat mag je, maar om eerlijk te zijn weet ik niet eens hoe de PM's werken op Tweakers |:( .
Daarnaast, het was ook mijn eerste keer, dus zo heel veel verstand heb ik er ook niet van!

Als je device niet gevonden wordt, controleer deze pagina eens: http://developer.android.com/tools/device.html

[ Voor 13% gewijzigd door Timo002 op 27-06-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Ik krijg dit niet voor elkaar:

If necessary, unlock the device's bootloader by running:
fastboot oem unlock
The target device will show you a confirmation screen. (This erases all data on the target device.)

Ik krijg mijn fastboot niet unlocked, hoewel ik wel fastboot oem unlock run, krijg ik geen confirm-scherm op mijn nexus.

PS: Ik krijg een error zodra ik je een PM wil sturen: Deze gebruiker kan/wil geen berichten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DaLucovic schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:17:
[...]

Zover ben ik inderdaad al gekomen, ben nu het eerste dingetjes tegengekomen: Device not found. :P
Heb USB-debugging aanstaan, adb server-stop, adb server-start en adb devices uitgevoerd maar zie vooralsnog niks.

uberhaubt al iets met drivers gedaan?
Timo002 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:13:
[...]

het is een preview voor developers... daarvan mag je verwachten dat ze niet schrikken om een commando uit te voeren via de command line.. Normale updates gaan heel simpel via OTA, een melding op je telefoon, direct downloaden, herstarten, wachten en klaar. nog makkelijker dan de "interface" bij je nokia.

Daarnaast zijn er genoeg opties om je nexus te flashen, rooten, restoren etc via een "interface", kijk maar eens naar de wugfresh toolkit bv.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
DaLucovic schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:47:
Ik krijg dit niet voor elkaar:

If necessary, unlock the device's bootloader by running:
fastboot oem unlock
The target device will show you a confirmation screen. (This erases all data on the target device.)

Ik krijg mijn fastboot niet unlocked, hoewel ik wel fastboot oem unlock run, krijg ik geen confirm-scherm op mijn nexus.

PS: Ik krijg een error zodra ik je een PM wil sturen: Deze gebruiker kan/wil geen berichten ontvangen.
Als het goed is kun je nu wel PM sturen.

Je krijgt ook niet echt feedback van het fastbook unlocken. Op je telefoon verandert er volgens mij alleen een tekst van locked naar unlocked. Dacht de onderste regel op je scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 19:58
Timo002 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:20:
@Quad: inderdaad, vertel?

Ik kon geen APN instellen, maar een reboot heeft dat probleem gefixed. Ik merk in de snelheid helemaal geen enkel issue, geen enkele lag. Tot nu toe werkt alles wat ik zou willen gebruiken. Alleen het "Scherm casten" is me nog niet gelukt, weet niet waar dat aan ligt. Misschien moet de Chromecast ook eerst geupdate worden..? Nog niet in verdiept!

@Keffie: LG Quick Cover is gewoon in NL te koop. Welliswaar niet morgen thuis geleverd, maar het is te bestellen.
pricewatch: LG Quick Cover Nexus 5 (black)
Ja, maar daar is onbekend wanneer het nu echt daadwerkelijk geleverd wordt. Dus vandaar maar in Engeland besteld, ik heb alleen jammer genoeg DHL gemist met de levering. Ik had nog duidelijk vermeld bij de zending het af te leveren bij de buren wanneer er niemand thuis is, maar nee ho maar als ze daar moeite voor nemen om te lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Frozenhands op 27-06-2014 16:08 ]

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:06
In de lockscreen kun je nu zien hoelang e telefoon nog bezig is met opladen.
Mis nu nog steeds de aantal % bij d batterij indicator bovenaan het schrm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
coster1 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:59:

Mis nu nog steeds de aantal % bij d batterij indicator bovenaan het schrm
Dat schijnt nog steeds goed te gaan met deze app, zelfs beter dan bij 4.4:

Google Play: Percentage weergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
Is de release geschikt voor dagelijks gebruik? Of zijn er teveel issues/bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:26
Kenny1001 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 17:25:
Volgens tweakers niet echt. Stukje uit hun conclusie van de preview : " Ten slotte moeten mensen die van plan zijn de preview te installeren weten dat er nog bugs aanwezig zijn en bepaalde apps, zoals die van Twitter, SwiftKey en Facebook, niet of niet goed werken. Op de redactie is zelfs een Nexus 7 tijdelijk onbruikbaar geworden doordat het scherm geen echt zichtbaar beeld weergaf. Het is dus niet aan te raden deze preview te installeren op een apparaat dat je dagelijks nodig hebt ".

Android L - Zelf aan de slag met Googles nieuwe OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
iCy schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:37:
Aan/uit knop +- 100 a 300ms indrukken en dan volume omlaag. Was het altijd anders gewend (deed naar mijn weten eerst de volume omlaag en daarna de aan/uit knop)
Ik moet power & vol- tegelijk indrukken en dan nog geen halve seconde ingedrukt houden voor een screenshot.

Dit zegt Google er over.

[ Voor 11% gewijzigd door pafdaddy op 27-06-2014 18:31 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:06
Zoals al eerder gezegd doen sommige apps het niet (goed), zoals Twitter en Facebook. Daar is evt. met andere apps wel omheen te werken, mocht je dit niet erg vinden. Zelf vind ik 't nogal storend dat de interface niet altijd vloeiend is. Bij schakelen tussen apps en teruggaan naar homescreen zie je een duidelijke vertraging. Zoiets was te verwachten bij zo'n preview, maar ik ga iig weer terug naar 4.4.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
Bij Android L crashed bij mij de camera weeer zoals vanouds :'(
Toch maar weer 4.4.4 erop hoewel L toch "redelijk" stabiel draait behalve de camera....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
android L nu erop maar de telefoon word er niet sneller op. Andere hier ook last van? Batterij gaat snel leeg en telefoon is niet zo snappy meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 07-10 16:49
PainkillA schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:22:
android L nu erop maar de telefoon word er niet sneller op. Andere hier ook last van? Batterij gaat snel leeg en telefoon is niet zo snappy meer
Tja het is een vroege preview :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
PainkillA schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:22:
Ik ben zeer onder de indruk van deze preview! Uiteraard is er nog zat te verbeteren en werken nog niet alle apps, maar de nieuwe onderdelen zijn echt een verbetering.

Verder heb ik nu alles aangezet (automatische helderheid, locatiegegevens, Google Now) die ik eerder altijd uithad om batterij te besparen. En vandaag heb ik na 4.15u schermtijd nog 29% batterij over, dus dat gaat richting de 6 uur schermtijd, dat heb ik hiervoor nog nooit gehaald.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14

H.Boss

Hugo Boss

Weet iemand waar ik de knop om handmatig naar updates te zoeken kan vinden? Normaal stond die bij "over de telefoon". Maar sinds de update naar 4.4.3 is die volledig verdwenen. Of kijk ik er overheen of verkeerd?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
H.Boss schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:50:
Weet iemand waar ik de knop om handmatig naar updates te zoeken kan vinden? Normaal stond die bij "over de telefoon". Maar sinds de update naar 4.4.3 is die volledig verdwenen. Of kijk ik er overheen of verkeerd?
Over de telefoon, 1e optie : Systeemupdates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Tweakman schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:58:
[...]

Over de telefoon, 1e optie : Systeemupdates?
Dat zou daar moeten staan. Maar bij mij is die volledig verdwenen.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2ljrjoy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

Misschien de developer opties aanzetten?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Matis schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:20:
Misschien de developer opties aanzetten?
Die staan aan. Dit is heel vreemd. Is gewoon een volledig stock en non-rooted toestel. Sinds de aanschaf zo gelaten. Alleen recent is die vanzelf geupdate naar 4.4.3.

[ Voor 26% gewijzigd door H.Boss op 29-06-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 14:03
H.Boss schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:22:
[...]

Die staan aan. Dit is heel vreemd. Is gewoon een volledig stock en non-rooted toestel. Sinds de aanschaf zo gelaten. Alleen recent is die vanzelf geupdate naar 4.4.3.
Tja, dat is wel vreemd inderdaad. Je zou 4.4.4 kunnen sideloaden via ADB. Je blijft dan nog steeds volledig stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

-Bas schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:56:
[...]

Tja, dat is wel vreemd inderdaad. Je zou 4.4.4 kunnen sideloaden via ADB. Je blijft dan nog steeds volledig stock.
Dat kan ik wel even proberen ja. Dan raak ik niks kwijt aan data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 13:25

DaRoot

Some say...

H.Boss schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:59:
[...]

Dat kan ik wel even proberen ja. Dan raak ik niks kwijt aan data?
Nee. Al meerdere keren gedaan op zowel Nexus 5 en 7

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb even een factory reset uitgevoerd en nu is alles weer in orde. Kreeg gelijk een systeemupdate naar 4.4.4. De knop is ook weer terug onder "over de telefoon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Tweakman schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:35:
[...]

Ik ben zeer onder de indruk van deze preview! Uiteraard is er nog zat te verbeteren en werken nog niet alle apps, maar de nieuwe onderdelen zijn echt een verbetering.

Verder heb ik nu alles aangezet (automatische helderheid, locatiegegevens, Google Now) die ik eerder altijd uithad om batterij te besparen. En vandaag heb ik na 4.15u schermtijd nog 29% batterij over, dus dat gaat richting de 6 uur schermtijd, dat heb ik hiervoor nog nooit gehaald.

_/-\o_
Dan ben ik heel benieuwd naar wat je dan wel doet haha. Ik heb nu ook, voor de ervaring, alles aanstaan, maar vind de batterijduur er zeker niet beter geworden. Zit nu op twee uur scherm tijd en nog maar op 30%.

Zou je misschien screenshots kunnen maken van jouw accu statistieken? ;)

Verder bevalt de preview me zeer goed, óók voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
DaLucovic schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:12:
[...]

Verder bevalt de preview me zeer goed, óók voor dagelijks gebruik.
Werkt de (back) camera bij jou wel gewoon?
Dan misschien opnieuw flashen, want hier bevalt het ook al goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
coster1 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 07:55:
[...]

Werkt de (back) camera bij jou wel gewoon?
Dan misschien opnieuw flashen, want hier bevalt het ook al goed...
Ja en nee. De backcamera heeft volgens mij langer de tijd nodig om scherp te stellen, maar doet het verder wel zoals het hoort. De front camera kan totaal niet met lichtinval omgaan. Bij mij knipperde het scherm van heel licht naar heel donker tijdens het maken van de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn Nexus 5 ontvangen, welke apps hebben jullie direct uitgeschakeld en gedownload? Verder nog tips om hem te optimaliseren? (Battery improvement)

Mvg
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:42:
Heb net mijn Nexus 5 ontvangen, welke apps hebben jullie direct uitgeschakeld en gedownload? Verder nog tips om hem te optimaliseren? (Battery improvement)

Mvg
Tom
Wifi altijd scannen uitzetten en greenify downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:42:

Mvg
Tom
Inderdaad wifi altijd scannen uit, ontwikkelaarsopties aan en TrustGo downloaden. En ikzelf heb bij ontwikkelaarsopties meteen Darvik vervangen door ART.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 13:55
Mijn Nexus heeft sinds een tijdje last van een halo/hot pixel op het midden van de display. Alleen bij een zwarte kleur of wat andere donkere kleuren valt het op.
Valt dit onder de garantie van LG?

[ Voor 20% gewijzigd door s.vanrossem op 01-07-2014 12:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Google service staat bovenaan de accu verbruikers.
13 uur en 46 minuten ingeschakeld houden van de 14 uur dat ik de telefoon van de lader heb.
Heb locatie helemaal uit staan dan gaat het nog niet zo hard haal het eind van de dag wel maar toch.
Hoe krijg ik dat uit.
Herstarten helpt niet al meerdere keren gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thx Guys! Nog tips&tricks? Is er geen gebundeld topic hierover?

Mvg
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:34:

Mvg
Tom
Nee, want iedereen heeft z'n eigen gebruiken, gewoontes, wensen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:34:

Mvg
Tom
Ja hoor :) Lees je online gewoon goed in en als je specifieke dingen wilt weten kun je rechts bovenin op die term zoeken. Tot slot groeten we elkaar hier niet: Het algemeen beleid #groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattH
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04-2022

MattH

MIAUW!

Er is eerder in dit draadje al over gesproken, maar hier nog even een call to action om het onder aandact van Google te brengen:

Sinds de 4.4.3 update zien mensen die via een virtuele operator (Tele2, Telfort, Simyo, enz.) bellen niet meer op welke snelheid ze internetten (er staat altijd een R bij de verbinding) en moet roaming altijd worden aangezet terwijl dit eerder niet nodig was.

Om dit onder de aandacht van google te krijgen wil ik iedereen die hier ook last van heeft vragen de ster aan te klikken bij dit issue:

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=71339

Hoer meer sterren, hoe sneller we aandacht van google krijgen voor dit irritante probleem.

Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:46
Voor de goede orde, ik heb Simyo maar nog nooit een R gehad bij de signaalsterkte indicator. Altijd netjes H, 4G, etc. Dit met de nexus 5 en android 4.4.3, 4.4.4. Het is dus niet met elke virtuele provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Anteros schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:12:
Voor de goede orde, ik heb Simyo maar nog nooit een R gehad bij de signaalsterkte indicator. Altijd netjes H, 4G, etc. Dit met de nexus 5 en android 4.4.3, 4.4.4. Het is dus niet met elke virtuele provider.
Hier ook, alleen r wanneer ik in het buitenland ben.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Toen ik laatst de 'knock knock' feature in een filmpje zag leek me dat wel heel handig om ook op de N5 te zetten. Via xposed is het in slaap brengen (2x statusbalk) al bruikbaar, maar het aanzetten kan enkel wanneer je een custom kernel hebt blijkbaar. In het voorbeeld dat ik doornam gebruikte ze ElementalX i.c.m. Apex launcher. Mijn huidige launcher (KK-launcher) heeft deze functie niet, dus ook die zou ik dan moeten vervangen. Maar first things first.

Custom Kernels, wie draait ze hier en welke? Franco vs ElementalX?
Wie gebruikt de knock to wake up functie en hoeveel impact heeft dit op de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Ik gebruik sinds een paar dagen Android L en er vallen me een aantal dingen op:
- Camera app is niet helemaal ok. Foto's nemen gaat langzamer (vooral HDR), front camera is overbelicht etc.
- Lockscreen is soms wat buggy (maar werkt wel perfect)
- Bij het multitask venster worden soms apps transparant
- Krijg het vermoeden dat hij iets trager is geworden
- Het nieuwe calculator appje kun je vrij gemakkelijk laten crashen

maar - over het algemeen vind ik de nieuwe features erg fijn. nieuwe lockscreen is een grote verbtering, do not disturb modus ingebouwd is fijn - hoef ik 'Do not disturb' niet te gebruiken, en ik hoef geen Nils notifications meer te gebruiken omdat notificaties op het lockscreen erg goed en fijn is geimplementeerd.

Ik heb gelijk de bootloader geunlocked, TWRP geinstalleerd, Android L geinstalleerd en geroot - dus ik ben redelijk weer op de custom route :)

Nu mijn vraag - Iemand van jullie een idee wat die 'Miscellaneous' inhoud bij Battery? Verbruikt 11% accu en ik heb geen idee wat het is. Volgens mij een bij elkaar geraapt zootje van kleine dingen maar voor mij is het nieuw. Zal even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Ik heb zelf momenteel ook 32% diversen als top verbruiker. Geen idee wat het is. Ik ben zelf ook erg tevreden met de accubesparings modes! Volgens mij werkt de telefoon dan nog maar op een core, wat trager maar alles werkt nog. En de accu tijd neemt immens toe!

Zelf dan ook goed te spreken over de accu tijd, heb het idee dat ik nu langer doe met een volle accu.

Transparantie heb ik in meer apps gezien, facebook bijvoorbeeld. Niet erg dus.

Ik ben benieuwd naar updates. Ik neem aan dat Google regelmatig het systeem update en steeds beter maakt. Weet iemand of die over the air komen? En of ze komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
MattH schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:03:
Er is eerder in dit draadje al over gesproken, maar hier nog even een call to action om het onder aandact van Google te brengen:

Sinds de 4.4.3 update zien mensen die via een virtuele operator (Tele2, Telfort, Simyo, enz.) bellen niet meer op welke snelheid ze internetten (er staat altijd een R bij de verbinding) en moet roaming altijd worden aangezet terwijl dit eerder niet nodig was.

Om dit onder de aandacht van google te krijgen wil ik iedereen die hier ook last van heeft vragen de ster aan te klikken bij dit issue:

Hoer meer sterren, hoe sneller we aandacht van google krijgen voor dit irritante probleem.
Hier ook simyo op mijn dochters mobiel, maar gewoon netjes 4g tekentje H+

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:46

reiker

dan jij!

Barfman schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 07:37:
[...]

Hier ook simyo op mijn dochters mobiel, maar gewoon netjes 4g tekentje H+
offtopic:
H+ is geen 4G he ;)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:49
Freakster86 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:51:
Toen ik laatst de 'knock knock' feature in een filmpje zag leek me dat wel heel handig om ook op de N5 te zetten. Via xposed is het in slaap brengen (2x statusbalk) al bruikbaar, maar het aanzetten kan enkel wanneer je een custom kernel hebt blijkbaar. In het voorbeeld dat ik doornam gebruikte ze ElementalX i.c.m. Apex launcher. Mijn huidige launcher (KK-launcher) heeft deze functie niet, dus ook die zou ik dan moeten vervangen. Maar first things first.

Custom Kernels, wie draait ze hier en welke? Franco vs ElementalX?
Wie gebruikt de knock to wake up functie en hoeveel impact heeft dit op de accu?
over franco kan ik niets zeggen, maar gebruik wel elementalx icm stock en xposed. Bij het installeren via aroma alle opties zelf configureren, waaronder s2w en k2w. Wel heb ik ingesteld dat deze maar 15min actief is en via de power button uitgezet wordt. Dus als ik de phone lock niet via de power button (sweep over nav bar, double tap statusbar) dan kan ik binnen 15min s2w en k2w gebruiken. Als ik via powerbutton phone lock dan kan ik enkel de phone aankrijgen door powerbutton te gebruiken. Deze feature zit erin omdat s2w en k2w wel degelijk een aardige impact op accu heeft. Desalniettemin, leuke feature :D

overigens heeft de s2w en k2w functie niets met launchers te maken

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Weet de reden niet, maar dezelfde methoden voor s2w bij de n4 verbruiken en stuk minder dan bij de n5 (helaas)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Nexus 5 GSM is binnen, wow felrood is geen woord van gelogen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 13:25

DaRoot

Some say...

wvkreg schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:10:
Nexus 5 GSM is binnen, wow felrood is geen woord van gelogen :-)
die heeft mijn vriendin ook... inderdaad bright red! valt goed op die telefoon...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Sinds kort actief aan het navigeren met Waze (geweldig trouwens!) , maar de GPS is niet echt betrouwbaar te noemen. Een fix krijgen lukt nog wel ,al moet ik dan wel een gpsstatus app gebruiken. Maar in de auto valt de gps regelmatig weg en komt dan meestal na een minuut weer terug.
Na de vakantie misschien toch maar wagen aan een RMA om de gps te laten fixen. Kennelijk komt het bij de series van eind vorig jaar vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@Exocet

Ik gebruik Sygic en heb ook wel eens met Google Maps genavigeerd, maar nooit problemen ondervonden met de GPS. O ja, ook Geocaching gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57

Dat probleem met de aangegeven internetsnelheid en welk type verbinding bestaat al sinds 4.0.4 en is vooral aanwezig met custom ROM's.
Zeer vervelend, zo heb ik laatst nog 270 euro EXTRA kosten gemaakt omdat facebook op de achtergrond enorm veel data verbruikt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattH
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04-2022

MattH

MIAUW!

Anteros schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:12:
Hmm, misschien is Simyo een apart geval. Ik heb het zelf gezien bij Tele2 en Telfort.

Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Exocet schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:17:
Sinds kort actief aan het navigeren met Waze (geweldig trouwens!) , maar de GPS is niet echt betrouwbaar te noemen. Een fix krijgen lukt nog wel ,al moet ik dan wel een gpsstatus app gebruiken. Maar in de auto valt de gps regelmatig weg en komt dan meestal na een minuut weer terug.
Na de vakantie misschien toch maar wagen aan een RMA om de gps te laten fixen. Kennelijk komt het bij de series van eind vorig jaar vaak voor.
Toevallig vorige week ook eigenlijk voor het eerst genavigeerd (Navfree) en dit viel mij dus ook op. Telefoon in console had nauwelijks tot geen gps en liep constant achter. Uiteindelijk (bij gebrek aan carkit) de telefoon voor bij de bijrijder onder het raam gelegd. Daar was het gps signaal een heel stuk beter, maar ook daar viel hij zo nu en dan weg.

Dus jij denkt dat dus de gps niet goed is? Mijn telefoon heb ik in november bij de launch gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Freakster86 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:54:
[...]

Toevallig vorige week ook eigenlijk voor het eerst genavigeerd (Navfree) en dit viel mij dus ook op. Telefoon in console had nauwelijks tot geen gps en liep constant achter. Uiteindelijk (bij gebrek aan carkit) de telefoon voor bij de bijrijder onder het raam gelegd. Daar was het gps signaal een heel stuk beter, maar ook daar viel hij zo nu en dan weg.

Dus jij denkt dat dus de gps niet goed is? Mijn telefoon heb ik in november bij de launch gekocht.
Heel veel over te vinden, zie bijvoorbeeld:
https://productforums.goo.../EkllXr0ZlZM/4BoM5HHB5fEJ

Ook helaas veel verschillende oorzaken en oplossingen. Ik heb er al een aantal geprobeerd maar geen verschil helaas.
Het kan een probleem met de contacten zijn van de gps aan de achterkant. Iemand heeft daar een filmpje van gemaakt om dat provisorisch te fixen:
http://youtu.be/QBpNtWvY454
Alleen daar begin ik niet aan, namelijk ook gelezen dat bij sommige draadloos laden daarna niet meer werkte.
Daarnaast dus wel gelezen dat na een RMA de gps wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Exocet schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:05:
[...]

Heel veel over te vinden, zie bijvoorbeeld:
https://productforums.goo.../EkllXr0ZlZM/4BoM5HHB5fEJ

Ook helaas veel verschillende oorzaken en oplossingen. Ik heb er al een aantal geprobeerd maar geen verschil helaas.
Het kan een probleem met de contacten zijn van de gps aan de achterkant. Iemand heeft daar een filmpje van gemaakt om dat provisorisch te fixen:
http://youtu.be/QBpNtWvY454
Alleen daar begin ik niet aan, namelijk ook gelezen dat bij sommige draadloos laden daarna niet meer werkte.
Daarnaast dus wel gelezen dat na een RMA de gps wel goed werkt.
8)7

Net even het volgende geprobeerd:
5. Check a GPS test app
Use a GPS testing app to ensure that your phone is connecting to GPS correctly. It's important to test your GPS app only after eliminating other potential sources of GPS interference, so you should reset your device before testing it. Here's how:
Reset your phone by visiting Settings > Backup & reset > Factory data reset but don't install any apps.
Download and install a GPS test app such as GPS Status & Toolbox.
Place your phone in airplane mode.
Go outside and find a spot with a clear view of the sky.
Reboot your phone.
Open the GPS test app and see if it acquires satellites.
Na 5 minuten 2 satellieten in beeld (en in use) |:(

Wanneer ik airplane mode uitzet gaat het beter. Dan heeft ie er gelijk 21 in beeld, maar dan ook maar 2 direct in use en pas na een minuut 4 in use... Een lock krijgt hij niet, ja na 5 minuten met 100 tot 150 feet accuracy en uiteindelijk 7 of 8 in use.

Gebruikte de GPS hiervoor zelden, maar met de vakantie op komst toch maar at gaan testen met navigatie apps. Navigeren met alleen GPS gaat hem niet worden ben ik bang... ;(

Edit: Rechts ben ik ...https://www.youtube.com/watch?v=r1xwNFgLwg4 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Done. Ik heb alleen weinig vertrouwen in dat systeem. Heeft voor mij tot op heden in ieder geval nooit geholpen ;(

Mijn N5 heeft met Telfort op 4.4.3 en 4.4.4 een R ipv de iconen die in beeld horen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
reiker schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 07:49:
[...]

offtopic:
H+ is geen 4G he ;)
Sorry, moest zijn "en"

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Ik heb met navigeren via Google Maps geen GPS problemen. Wel een probleem dat fe telefoon meer stroom verbruikt dan dat ik er met de autolader in kan krijgen. Aan de lader kan het bijna niet liggen, dat is een Belkin lader met 2.1A uitgang! Werkte op de iPhone 4 altijd perfect.

Kortom, mijn telefoon loopt dus gewoon langzaam leeg terwijl ik hem aan de lader heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook even flink misleid door mijn Nexus 5. Elke keer dat ik 'm terug op tafel legde hoorde ik een *tuvelu geluid. Ik vond het raar want ook wanneer ik geen apps open had staan hoorde ik het.

Maar wanneer ik mijn telefoon ergens anders op de tafel gooide hoorde ik het niet. Alleen wanneer ik het op mijn stapeltje post gooide...

Wat bleek... Er lag een NS dagkaart tussen. Ik denk dat het geluid komt doordat er een chip in dit dagkaartje zit en dat het *tuvelu geluid komt doordat de NFC lezer iets opvangt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 16:56
Ik heb de N5 sinds de launch en toen, geen enkel probleem met gps. Fix binnen 10 seconden, minimaal 8 satellieten. Ook binnenshuis vaak een fix.

Nu, krijg ik geen enkele fix meer. Met een beetje mazzel heb ik als ik de telefoon 5 minuten op de tuintafel leg een fix op 3 satelieten maar dan valt het signaal ook zo weer weg.
Factory reset, unrooten, terug naar 4.4 stock, het maakt niets uit.

Ik heb de mod geprobeerd (de antenne in de battery-cover iets los gehaald zodat die beter contact maakt)
maar dit maakte niks uit.
Ik heb nu een nieuwe cover besteld in de hoop dat het toch aan de antenne ligt, anders moet ik maar eens gaan babbelen bij de Mediamarkt (waar ik de telefoon gekocht heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Timo002 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:19:
Ik heb met navigeren via Google Maps geen GPS problemen. Wel een probleem dat fe telefoon meer stroom verbruikt dan dat ik er met de autolader in kan krijgen. Aan de lader kan het bijna niet liggen, dat is een Belkin lader met 2.1A uitgang! Werkte op de iPhone 4 altijd perfect.

Kortom, mijn telefoon loopt dus gewoon langzaam leeg terwijl ik hem aan de lader heb.
In de auto ook GMaps gebruikt en met high accuracy werkte dat wel. Maar zet je hem op device only (dus alleen gps) dan werkt het echt voor geen meter. Buiten gemiddeld binnen 45 seconden tot 1 minuut een fix. Op zolder bij het raam kun je wachten tot je een ons weegt. De rest van het huis hoef ik ook niet te proberen.

Ik gebruikte het hier met een usb car charger en kabel van Ebay. Telefoon bleef keurig op 99% batterij hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

Dan levert je lader niet de beloofde 2.1A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Ik heb zo'n cheap ass autolader van ebay voor een paar dollar. Daarbij bleek dat deze ook niet leverde wat het zou moeten.
Wat kàn helpen is de middelste twee pins van de usb aansluiting doorlussen. Ik heb het in de adapter gesoldeerd. Daarna laadde de lader 2x zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ligt het waarschijnlijk aan de kabel. Die kunnen erg grote invloed hebben op het laadvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:31:
[...]

Dan ligt het waarschijnlijk aan de kabel. Die kunnen erg grote invloed hebben op het laadvermogen.
Ik heb niet de originele kabel van dr N5 gebruikt, maar een van een Lumia 820. Zal de originele kabel eens gebruiken, kijken of dat helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop

bop

VisualWeb

Exocet schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:17:
Ik had precies hetzelfde probleem een paar weken geleden (ook als ik gewoon buiten stond zonder belemmering). Opgestuurd voor RMA en binnen 2 weken had ik een nieuwe telefoon terug.

[ Voor 4% gewijzigd door bop op 03-07-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Hoe heb je die RMA gedaan, bij de winkel of rechtstreeks bij LG of Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop

bop

VisualWeb

DrNizeGuy schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:01:
Hoe heb je die RMA gedaan, bij de winkel of rechtstreeks bij LG of Google?
Bij de winkel. En volgens mij is hij uiteindelijk wel naar LG gegaan via die winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Apart. Ik heb zojuist gebeld met de klanten service van LG.
De beste man wist meteen waar ik het over had, ze worden overspoelt met klachten over GPS en het roaming logo probleem (en niet alleen op de N5 maar ook op andere toestellen).

Bij LG gaan ze ervan uit dat het aan 4.4.4 ligt. Waarom ik het probleem dan ook heb als ik terug ga naar 4.4 kon hij geen antwoord geven.
Ik moest nog maar even wachten want binnenkort komt er een fix. Right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ik heb sinds de updates (denk ik, iig bij 4.4.3 had ik er al last van) last van een Nexus 5 die zomaar zichzelf herstart. Andere mensen ook hier last van en waar kan het aan liggen? Ik heb op whatsapp, Facebook, Power Toggles en Angry Birds Epic geen andere apps. Ik heb toentertijd, vlak na de update, ook een Factory reset gedaan. Ik gebruik geen 4g maar wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
October schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:01:
Ik heb sinds de updates (denk ik, iig bij 4.4.3 had ik er al last van) last van een Nexus 5 die zomaar zichzelf herstart. Andere mensen ook hier last van en waar kan het aan liggen? Ik heb op whatsapp, Facebook, Power Toggles en Angry Birds Epic geen andere apps. Ik heb toentertijd, vlak na de update, ook een Factory reset gedaan. Ik gebruik geen 4g maar wifi.
Ik heb het ook. Is me nog steeds niet duidelijk wat nu precies de oorzaak is. Zit erover te denken binnenkort even een factory reset te doen, maar heb er nog geen tijd voor gehad.
Enige app die overlapt tussen ons is overigens whatsapp. Ik heb wel een boel apps, maar geen facebook, power toggles en angry birds epic.

[ Voor 9% gewijzigd door Orian op 03-07-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ik had er meer maar heb meeste verwijderd omdat ik wou weten of een app conflicteert. Binnenkort dan maar weer een Factory reset en ff een weekje geen apps installeren. Kijken of het daardoor komt.
Orian schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:03:
[...]

Ik heb het ook. Is me nog steeds niet duidelijk wat nu precies de oorzaak is. Zit erover te denken binnenkort even een factory reset te doen, maar heb er nog geen tijd voor gehad.
Enige app die overlapt tussen ons is overigens whatsapp. Ik heb wel een boel apps, maar geen facebook, power toggles en angry birds epic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 15:01
Freakster86 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:23:
[...]

In de auto ook GMaps gebruikt en met high accuracy werkte dat wel. Maar zet je hem op device only (dus alleen gps) dan werkt het echt voor geen meter. Buiten gemiddeld binnen 45 seconden tot 1 minuut een fix. Op zolder bij het raam kun je wachten tot je een ons weegt. De rest van het huis hoef ik ook niet te proberen.
Is er iets op tegen om de high-accuracy modus te gebruiken dan? Ik gebruik de 'alleen apparaat' modus helemaal nooit namelijk.

Overigens heb ik laatst ergens gelezen hoe het kan dat je GPS soms moeite heeft met een fix krijgen (kan zijn dat het in dit topic was, maar kan het niet terugvinden nu). GPS gaat zoeken naar de zelfde satellieten als de vorige keer dat je de GPS hebt gebruikt. Als je dus op dezelfde plek je GPS weer aanzet, dan werkt alles vrij snel. Als je GPS aanzet op een andere plek dan waar je de vorige keer bent gestopt met GPS gebruiken, dan kan het even duren. Dmv wifi en zendmasten weet je telefoon al enigszins waar je bent en kan hij via internet opzoeken welke satellieten hij moet zoeken (aGPS is dat oid).

Beetje vaag verhaal misschien, maar ik vind het wel plausibel :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:05
Ik heb vorige maand mijn Nexus 5 voor reparatie onder garantie terug gestuurd naar Coolblue vanwege een stofje in de camera module. Ergens tussen lens en sensor zat een stofje, wat bij een lichte achtergrond goed zichtbaar was.

Gisteren mijn telefoon weer terug gekregen, camera is vervangen, en alles werkt verder prima. Hij is een kleine twee weken weggeweest.

De problemen hier boven over GPS heb ik geen last van. GPS werkt goed, ik heb snel een fix die hij zelfs binnenshuis goed vast weet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Maardiweb schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:16:
[...]

Is er iets op tegen om de high-accuracy modus te gebruiken dan? Ik gebruik de 'alleen apparaat' modus helemaal nooit namelijk.

Overigens heb ik laatst ergens gelezen hoe het kan dat je GPS soms moeite heeft met een fix krijgen (kan zijn dat het in dit topic was, maar kan het niet terugvinden nu). GPS gaat zoeken naar de zelfde satellieten als de vorige keer dat je de GPS hebt gebruikt. Als je dus op dezelfde plek je GPS weer aanzet, dan werkt alles vrij snel. Als je GPS aanzet op een andere plek dan waar je de vorige keer bent gestopt met GPS gebruiken, dan kan het even duren. Dmv wifi en zendmasten weet je telefoon al enigszins waar je bent en kan hij via internet opzoeken welke satellieten hij moet zoeken (aGPS is dat oid).

Beetje vaag verhaal misschien, maar ik vind het wel plausibel :)
Nou, over de grens wil ik graag ook navigeren. Dan wil je enkel de GPS gebruiken. Toegegeven, high accuracy werkt in NL, maar zelfs dan is de lock niet je van het. Het werkt wel en daarom viel t me gewoon niet eerder op.

Na het zien van die filmpjes en de ervaringen van andere is het gewoon een feit dat (veel) 310 versies problemen hebben met de GPS. En dat is geen software probleem aangezien mensen dit al in november riepen en zelfs hardware fixes hebben verzonnen en toegepast.

Volgende week alles naar stock en dan nog een keer testen. Denk niet dat er een andere uitkomst zal zijn, maar wie weet. Daarna maar rma doen. Mogen ze gelijk de rammelende knoppen fixen ;)
Pagina: 1 ... 70 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.