[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.229 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:22
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:02:
Ik heb trouwens een vaag probleem. Wanneer ik op een WiFi netwerk zit verliest WhatsApp continu verbinding. Ik kan dan nog wel gewoon internetten dus de internetverbinding blijft in stand. Wanneer ik dan even overschakel naar 3G heeft WhatsApp wel weer verbinding en krijg ik al m'n appjes binnen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Heb ik ook. Komt door ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 17:31
Ik heb ongeveer zo iets met WhatsApp, berichtjes komen niet binnen soms. Open ik WhatsApp komt alles in eens binnen.. Echt mega irritant.. Met mijn vorige telefoon nooit last van gehad :(

NB zit dan niet op wifi. Maar ook als ik wel op wifi zit het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ProudElm schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:29:
Ik heb ongeveer zo iets met WhatsApp, berichtjes komen niet binnen soms. Open ik WhatsApp komt alles in eens binnen.. Echt mega irritant.. Met mijn vorige telefoon nooit last van gehad :(

NB zit dan niet op wifi. Maar ook als ik wel op wifi zit het zelfde probleem.
Hier heb ik ook last van. Whatsapp blijft soms ook 'hangen' naar mijn idee. Dan blijft degene met wie je aan het wappen bent 'typen'... 5 minuten lang. Dan herstart je whatsapp en dan blijken die berichtjes al 4 minuten geleden 'aangekomen' te zijn. Althans, volgens de tijd die erbij staat.

Ook geeft de notificatie led niet altijd groen aan, maar vaak ook wit. En dan is er verder geen enkele notificatie.

Verder nog een paar dingen die ik 'mis'. Wat mij gister opviel was het volgende: Ik wou een email versturen met bijlage (document en pdf). Stonden in de map van dsfile. Via gmail is er dus géén enkele mogelijkheid om dat soort bestanden toe te voegen... Na wat google werk kwam ik erachter dat je dus zelf maar een file manager moet downloaden om die applicatie in de lijst bij 'attachements' te krijgen. WAAROM heeft google dit niet vanuit zichzelf?

En het geluid wijzigen. Wanneer ik de koptelefoon in heb kan ik alleen het geluid van de muziek harder of zachter zetten. Ik mis een knopje (misschien teveel CM gewend) naast die geluidsbalk waarmee je alle type geluiden kunt bijstellen. Nu moet je helemaal naar settings gaan en daar zoeken. Erg omslachtig.

Verder ben ik qua accu nu ook wel tevreden. Deze telefoon heeft mijn 'telefoongedrag' dermate veranderd dat het niet reëel is om hier niet tevreden mee te zijn. Met helderheid op 10% (wat met een lichte achtergrond echt meer dan voldoende is voor helder beeld, buiten schroef ik het soms op naar 25%) haal ik een SOT van 6 uur of meer. En daarbij internet en whatsapp ik veel + nog wat bellen (gister 9% van totaal en met 6 uur SOT nog 15% over na 14,5 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
exi22 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:16:
[...]

Heb ik ook. Komt door ziggo...
Komt door WhatsApp, niet door Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Check ook eens of misschien "achtergrond gegevens beperken" aanstaat.

Instellingen --> Datagebruik --> 3-dot menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Momus schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:36:
[...]

Hoezo komt het door Whatsapp, m.a.w. waarom weet je dit zo zeker? Ik gebruik zelf ook Whatsapp en heb hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Davith78 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:47:
[...]

Hoezo komt het door Whatsapp, m.a.w. waarom weet je dit zo zeker? Ik gebruik zelf ook Whatsapp en heb hier geen last van.
Ik heb geen Ziggo en heb er zowel op het werk als thuis last van.
Google er eens op zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Momus schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:50:
[...]

Ik heb geen Ziggo en heb er zowel op het werk als thuis last van.
Google er eens op zou ik zeggen.
Het feit dat ik er geen last van heb betekent dus ook dat het niet perse aan Whatsapp hoeft te liggen. Ik vind dat als je alleen maar hier zegt "het ligt aan Whatsapp", je niet echt een bijdrage levert aan de discussie cq. de oplossing van het probleem. Kom dan in ieder geval met argumenten waarom je denkt dat Whatsapp de boosdoener is, daar hebben we tenminste wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Davith78 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:12:
[...]

Het feit dat ik er geen last van heb betekent dus ook dat het niet perse aan Whatsapp hoeft te liggen. Ik vind dat als je alleen maar hier zegt "het ligt aan Whatsapp", je niet echt een bijdrage levert aan de discussie cq. de oplossing van het probleem. Kom dan in ieder geval met argumenten waarom je denkt dat Whatsapp de boosdoener is, daar hebben we tenminste wat aan :)
Die heb ik dus net gegeven. Het is een combi van WhatsApp en problemen met Push berichten op je telefoon. Maar aangezien ik wel gewoon mail binnen krijg en gepushte FB berichten, lijkt het probleem mij bij WhatsApp te liggen. Maar ik ben geen ontwikkelaar van Wahtsapp, dus een bijdrage aan de oplossing van dit probleem gaat me niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:25:
[...]

Dit heb ik ook gehad! Is inderdaad eerder in dit topic langsgekomen, dat was ik :P Het gebeurde bij mij na het aansluiten op mn pc. De desbetreffende usb poort doet wel vaker raar overigens. Ik dacht dat het aan de usb poort lag. Als je wat zoekt in dit topic naar mijn naam zou je meer moeten vinden, ik heb het destijds ook gepost.
Ik had overigens ook dat, wanneer het toestel uit is en op de lader, het scherm telkens weer aan springt (in plaats van 1x de oplaad animatie tonen en dan uit). Ik raad je trouwens af om het accuniveau onder de 2% te krijgen, daarna is het lastig (niet onmogelijk) om m weer aan te krijgen.

Ik heb heel veel geprobeerd. Ik heb meerdere soft/hard resets gedaan. Meerdere opladers/kabels. Het gaat niet om fysieke schade in de connector. Maar naar mijn weten kan je dit zelf niet repareren. Zoals je zegt is het 'leefbaar' maar gewoon irritant.

Mijn telefoon is begin deze maand terug naar de Saturn gegaan en daar hebben ze 'm (kostenloos) gerepareerd. Daarbij heb ik een nieuw moederbord gekregen (het zit dus niet alleen in de connector) en een nieuw dochterbord (waar de usb connector op zit). Dit duurde bij mij 2 weken, jammer genoeg zat er steeds net het weekend bij.

Sterkte! Als je meer vragen hebt, stuur een DM, dat gaat het snelste.
Bedankt! Zal je eerdere posts eens even doorneuzen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:22
Momus schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:36:
[...]

Nou ik heb er alleen last van als ik op wifi zit van een Ziggo Modem. Een twee vrienden van mij heeft hetzelfde probleem dus ik zeg, het ligt aan Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook last van met een Ziggo modem..
Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft voor dit probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
exi22 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:18:
[...]

Nou ik heb er alleen last van als ik op wifi zit van een Ziggo Modem. Een twee vrienden van mij heeft hetzelfde probleem dus ik zeg, het ligt aan Ziggo :)
En ik heb geen Ziggo en ik heb het ook. Dus bel Ziggo even voor me, dat ze het voor mij oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oorzaak ligt dus blijkbaar wel bij de Ziggo Modems
http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=40687&page=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik heb geen Ziggo, hoe los ik het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:23:
Ik heb er ook last van met een Ziggo modem..
Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft voor dit probleem :)
Heb ook Ziggo, maar geen last (meer) van het probleem.
Mijn Ziggo modem staat nu in bridge en heb m'n eigen router erachter gehangen. Problem solved! ;)
(dit was overigens niet het enige probleem wat ik met de ziggo modem had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
idem.. geen ziggo... maar wel het probleem.. dus kan niet alleen maar aan ziggo liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Wie helpt dit appje: Push Notifications Fixer

Google Play: Push Notifications Fixer

Het proberen waard..? Als het niet werkt gewoon weer de-installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:51
Graag ff ontopic, anders naar het WhatsApp of Ziggo topic vertrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
MalleEppie71 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:51:
Graag ff ontopic, anders naar het WhatsApp of Ziggo topic vertrekken?
Het is een probleem met de N5 in combinatie met whatsapp toch? Dus wel ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Davith78 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:52:
[...]

Het is een whatsapp-breed probleem. Niet gelieerd aan de N5, niet aan Ziggo, niet aan de illuminatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Had het hier voor nooit met mijn HTC DHD.. Nu ik me N5 heb, heb ik het probleem wel...

Dus of het ligt aan de telefoon of aan de android versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:51
Davith78 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:52:
[...]

Als ik even snel de link naar het ziggo gebruikers forum scan dan zie ik al een i9000 langskomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:49
Momus schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:54:
[...]

Het is een whatsapp-breed probleem. Niet gelieerd aan de N5, niet aan Ziggo, niet aan de illuminatie.
Ziggo heeft er wel mee te maken hoor, erkennen ook probleem maar doen er niks aan. Er is al zat geschreven hierover op tweakers en op de rest van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Zo nu en dan vergelijk ik mijn Nexus 5 scherm met mijn monitor en dan vraag ik mij af hoe lang het ongeveer duurt het voordat mijn scherm minder gelig is qua kleur. Heeft iemand daar een antwoord op? Ik hoor dat sommige mensen er gewoon aan gewend zijn geraakt en daarom het niet meer boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zerfox schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:30:
Zo nu en dan vergelijk ik mijn Nexus 5 scherm met mijn monitor en dan vraag ik mij af hoe lang het ongeveer duurt het voordat mijn scherm minder gelig is qua kleur. Heeft iemand daar een antwoord op? Ik hoor dat sommige mensen er gewoon aan gewend zijn geraakt en daarom het niet meer boeit.
Dat duurt tot sint Juttemis :P

Maar serieus, volgens mij is dat niet iets dat verdwijnt na een tijd. Sommige exemplaren zijn gewoon warmer gecalibreerd, al snap ik niet waarom ze dat doen (het punt van calibratie is juist dat je elk exemplaar hetzelfde calibreert). Misschien calibreren ze gewoon niet en is dit het gevolg van exemplarische verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:32
Het was me nog nooit opgevallen, maar nu wel.
Thanks! *Cannot unsee* :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 13:45
Zelf kalibreren misschien?

Had een klasgenoot met zijn N5 gedaan omdat die op 9100k zat, nu is hij op 6050, stukken beter.

Met N4 was dit probleem er ook, mijn N4 heeft dat gelukkig niet, zit op ongeveer 6600k dus bijna perfect.

Trouwens de Nexus 5 doet mee met de BTW actie van mediamarkt, de 16gb model gaat dan net geen €330 kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 29-01-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Wow wou toch wel ff kwijt wat een super batterij duur mijn N5 nu heeft hoor.. Zit nu op 2 uur screentime met 60% over!

Moet wel zeggen dat ik Locatie uit heb staan, maar dan ook echt volledig.

Als ik Locatie aan zet, gaat mn batt echt merkbaar sneller leeg..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Vis schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:49:
Wow wou toch wel ff kwijt wat een super batterij duur mijn N5 nu heeft hoor.. Zit nu op 2 uur screentime met 60% over!

Moet wel zeggen dat ik Locatie uit heb staan, maar dan ook echt volledig.

Als ik Locatie aan zet, gaat mn batt echt merkbaar sneller leeg..
Mijn batterijduur is helaas niet zo goed, ik heb nu een screen-on time van 1,5 uur met locatie uit, helderheid op 10% en googlenow ook uit, met 45% over. Kan ik er nog voor zorgen dat hij beter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 13:39

TMV

De batterij valt mij ook enorm mee!
48 uur zonder laden, 3 uur screen time, 5℅ over.. Ik heb dan wel lux draaien voor brightness aanpassingen, locatie op accubesparend, wifi constant aan, bluetooth constant aan, google now en die hele bende onnodige google zooi uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 17:27
Is er nu al uberhaupt wat bekend over de verschillen tussen de 312 en de 401 batch?
De problemen zaten toch meer in de 311 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de nexus 5 opgehaald bij de mediamarkt.
het is het 401k model.
helaas last van een gele waas over het scherm (hebben ze dit allemaal?)
De waas is echter alleen opvallend wanneer ik het scherm vergelijk met mijn oude xperia pro welke het wit stukken beter weergeeft.
Verder minieme backlightbleeding in de linkerbovenhoek als het beeld volledig zwart is.
De behuizing is verder prima in orde. De simtray steekt niet uit en zit ook niet in de behuizing verzonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 21:37
slico schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:57:
Is er nu al uberhaupt wat bekend over de verschillen tussen de 312 en de 401 batch?
De problemen zaten toch meer in de 311 serie?
Zucht.... Het zijn geen batches. Dit is al zo vaak voorbij gekomen. Die code is gewoon de datum van wanneer ze de fabriek uit zijn komen rollen. 312 staat bijvoorbeeld voor 12e maand van 2013 en 401 staat voor 1e maand van 2014. Er zijn (nog) geen revisies geweest, dus er valt niks te zeggen over het feit of er verschil is tussen de telefoons die in oktober vorig jaar of nu uit de fabriek komen. Ze zouden dus allemaal gelijk moeten zijn en als er verschillen zijn, zijn deze dus absoluut niet te koppelen aan deze s/n code op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Mijn oude gsm is vandaag tegen de grond geknald met als gevolg dat het glas/scherm stuk is :(
Nu sta ik op het punt van deze mooie Nexus 5 aan te kopen, maar struikel nog enkel over de camera, is de trage werking intussen opgelost dmv een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Moris schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:53:
Mijn oude gsm is vandaag tegen de grond geknald met als gevolg dat het glas/scherm stuk is :(
Nu sta ik op het punt van deze mooie Nexus 5 aan te kopen, maar struikel nog enkel over de camera, is de trage werking intussen opgelost dmv een update?
Deels wel, trouwens als je hen haalt doe het (snel) bij mediamarkt, door de BTW actie zal de 16gb versie maar 330 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Het focussen is met de update naar 4.4.2 wel beter en sneller geworden, maar ik vind het nog steeds traag en moet gewoon sneller kunnen. Anders krijg je soms wazige foto's en dan is ook meteen het hele pluspunt van de veelbelovende OIS weer waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Mizgala28 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:56:
Deels wel, trouwens als je hen haalt doe het (snel) bij mediamarkt, door de BTW actie zal de 16gb versie maar 330 euro kosten.
Beetje vaag, wat bedoel je met deels wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
cordonbleu schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:57:
Het focussen is met de update naar 4.4.2 wel beter en sneller geworden, maar ik vind het nog steeds traag en moet gewoon sneller kunnen. Anders krijg je soms wazige foto's en dan is ook meteen het hele pluspunt van de veelbelovende OIS weer waardeloos.
In dat geval best zeer jammer, wat met een camera die in slaapmodus zit, heb je ook niet veel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Heeft Firefox of een andere browser tov chrome eigenlijk een positieve invloed op de accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Tip, zet bij developer setting ART aan en zet alle animaties op 0,5...dat ding is dan zo snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Moris schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:58:
[...]

Beetje vaag, wat bedoel je met deels wel?
Fortis maken gaat sneller maar de kwaliteit is iets minder geworden.
Arthur-M. schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:21:
Heeft Firefox of een andere browser tov chrome eigenlijk een positieve invloed op de accuduur?
Firefox sowieso, probleem met Firefox tegenover Chrome (voor mij dan) is dat er paar dingen missen en de RAM verbruik hoger ligt.
Daartegenover krijg je wel plug-ins zoals Adblock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Moris schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:53:
Zoals ik een aantal posts terug al gemeld heb kan je een andere camera app gebruiken en is de camera van m'n N5 net zo snel als die van m'n Note2!
Ook opnames bij weinig/slecht licht zijn goed met een andere (betaalde) camera app ;)
Deze beide apps zijn veel beter dan de standaard camera app van de N5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:26
Net gelezen dat Google Motorola Mobility verkoopt aan Lenovo.
Ik denk dat hierbij ook duidelijk wordt dat de Nexus 5 het laatste toestel zal geweest zijn onder de Nexus-vlag. Er deden al eerder geruchten dat de volgende 'Nexus' toestellen enkel nog Google Play Editions zullen zijn.

Waarom laat ik dit hier weten? Ik denk dat Google dan ook de subsidiëring van de Nexus-devices zal laten vallen, of maw de fijne hardware aan een gunstige prijs.
Ik hoop alsnog dat ik het mis heb, de Nexus 5 is mijn beste smartphone-aankoop tot nu toe.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
TMV schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:27:
De batterij valt mij ook enorm mee!
48 uur zonder laden, 3 uur screen time, 5℅ over.. Ik heb dan wel lux draaien voor brightness aanpassingen, locatie op accubesparend, wifi constant aan, bluetooth constant aan, google now en die hele bende onnodige google zooi uit..
Ik heb de ervaring dat sommige apps die op de achtergrond draaien worden gekilled. Lux doet het bij mij een tijdje, maar wordt op een gegeven moment gewoon inactief. Zelfde geldt voor Agent, wat een soort Tasker functie heeft.
Iemand hier ook last van?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 12:27
lukadad schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:03:
Net gelezen dat Google Motorola Mobility verkoopt aan Lenovo.
Ik denk dat hierbij ook duidelijk wordt dat de Nexus 5 het laatste toestel zal geweest zijn onder de Nexus-vlag. Er deden al eerder geruchten dat de volgende 'Nexus' toestellen enkel nog Google Play Editions zullen zijn.

Waarom laat ik dit hier weten? Ik denk dat Google dan ook de subsidiëring van de Nexus-devices zal laten vallen, of maw de fijne hardware aan een gunstige prijs.
Ik hoop alsnog dat ik het mis heb, de Nexus 5 is mijn beste smartphone-aankoop tot nu toe.
Ik lees in je redenering helemaal geen verband tussen Motorola en de Nexus-lijn telefoons. :?
En daarmee al helemaal geen verband met de Nexus 5 waar het topic over gaat.

Je weet wel dat je een LG Nexus 5 hebt, he?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Idd... Dafuq?¿ :)

Enigste waar ik t mee eens ben is je laatste zin.

N5 is idd de beste smartphone aankoop ooit. True that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 13:39

TMV

Maardiweb schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:34:
[...]

Ik heb de ervaring dat sommige apps die op de achtergrond draaien worden gekilled. Lux doet het bij mij een tijdje, maar wordt op een gegeven moment gewoon inactief. Zelfde geldt voor Agent, wat een soort Tasker functie heeft.
Iemand hier ook last van?
Ik draai Tasker, Lightflow en Lux op de achtergrond en ik heb dit zelf nog niet gemerkt. Ik heb wel, waar aanwezig, de persistence optie aanstaan met een icoontje in de tray..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:20
gertvdijk schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 23:37:
[...]

Ik lees in je redenering helemaal geen verband tussen Motorola en de Nexus-lijn telefoons. :?
En daarmee al helemaal geen verband met de Nexus 5 waar het topic over gaat.

Je weet wel dat je een LG Nexus 5 hebt, he?
Ik denk dat hij de redenering volgt dat Google Motorola verkoopt om de andere smartphonemakers, die Google graag op Android ziet, niet te beconcurreren. Diezelfde stap zou je ook voor de Nexus kunnen maken; dat is ook (gesubsidieerde) concurrentie richting de andere smartphonemakers, die dan wel eens voor een ander OS zouden kunnen kiezen.

Nav de berichten van de afgelopen dagen dat Google misschien met de nexus lijn stopt vind ik de gedacht zo gek nog niet. Ik zou het wel enorm jammer vinden, want de "Google Play Editions" zijn 1) hier natuurlijk weer niet te krijgen en 2) behoorlijk aan de prijs.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 21:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

Het lijkt mij juist goed nieuws voor de Nexuslijn want nu zitten ze Motorola niet meer in de weg (of andersom, beter gezegd).

Daarnaast zou ik graag willen opmerken dat ik de camera na de update gewoon goed vind. Niet traag en niet slecht/onscherp. Voor de update was het wel vrij frustrerend.

Als laatste zou ik ook willen opmerken dat ik vermoed dat er helemaal geen overdreven gele schermen zijn, alleen mensen die overschakelen van een waanzinnig blauw scherm en dan denken dat het geel is. Kijk voor de grap na een tijdje maar weer naar je vorige telefoon en ik gok dat je dan denkt dat ie belachelijk blauw is. Als je kijkt naar reviews van bv tweakers en anandtech zie je dat ze beide denken dat er fabriekscalibratie plaatsvindt vanwege de kleine kleurfout en zit de temperatuur van het scherm bij tweakers bijna op de perfecte waarde (iets te laag) en bij anandtech op 7k. Grappig genoeg is blijkbaar de gelige variant juist degene die het dichtst bij het ideaal zit en hoe dan ook worden de kleuren erg goed weergegeven.

Subjectief non-issue, lijkt mij, of heeft iemand ergens info over een gemeten scherm wat echt dik onder de 6500 K zit?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
catt4u schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:59:
Zoals ik een aantal posts terug al gemeld heb kan je een andere camera app gebruiken en is de camera van m'n N5 net zo snel als die van m'n Note2!
Kan je me zeggen welke app je gebruikt om de camera op de Nexus 5 leuker en sneller te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Eergisteren bij de MM een Witte Nexus 5 batch 312K gehaald, resultaat:

power button rammelt.

Volume knop is okee, geen dooie pixels. Nu twijfel ik zelf of ik de telefoon ga ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Laatst online: 03-10 19:14
lordloeder schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:40:
Eergisteren bij de MM een Witte Nexus 5 batch 312K gehaald, resultaat:

power button rammelt.

Volume knop is okee, geen dooie pixels. Nu twijfel ik zelf of ik de telefoon ga ruilen...
Hier een 401k power buton rammelt niet maar het is nu ook niet meest stevige knop die ik ooit gezien heb. Zou wel los lopen. Heb meer knoppen kapot zien gaan die strak(te strak) in de behuizing zaten dan te los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Ja, ik ga eerst maar eens kijken in de winkel of ik kan ontdekken welke sn nummers ze in de winkel nog hebben liggen. Indien er geen 401 variant is, denk ik dat ik het er voor nu maar bij laat.

Valt dit normaal onder RMA, of hoe wordt zoiets afgehandeld? Zijn er al mensen die hun toestel hiervoor gefixed hebben via LG en wat is hun reactie bij het ontvangen van het nieuwe toestel? Misschien kunnen we die algemene vragen aan de topic start toevoegen ipv 187 pagina's af lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordloeder schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:50:
Ja, ik ga eerst maar eens kijken in de winkel of ik kan ontdekken welke sn nummers ze in de winkel nog hebben liggen. Indien er geen 401 variant is, denk ik dat ik het er voor nu maar bij laat.

Valt dit normaal onder RMA, of hoe wordt zoiets afgehandeld? Zijn er al mensen die hun toestel hiervoor gefixed hebben via LG en wat is hun reactie bij het ontvangen van het nieuwe toestel? Misschien kunnen we die algemene vragen aan de topic start toevoegen ipv 187 pagina's af lopen.
Media Markt Groningen? Ik heb daar gister de laatste 401k uit de bak gevist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:52:
[...]

Media Markt Groningen? Ik heb daar gister de laatste 401k uit de bak gevist ;)
Denk het niet: aan z'n profiel te zien kan 'ie em binnen Nederland niet veel verder weg halen dan in Groningen denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:49

Ten eerste is het geen serienummer probleem, en al helemaal geen batch probleem omdat het voorkomt bij de 311K, 312K en 401K batches. Vaak is het geen eens de power button die je hoort rammelen, maar de stabilizer van de camera.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Moris schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:31:
[...]

Kan je me zeggen welke app je gebruikt om de camera op de Nexus 5 leuker en sneller te maken?
We hebben een zoekfunctie en er wordt hier verwacht dat je zelf wat initiatief toont om e.e.a. op te zoeken!

Ik heb er over gepost op 11 jan. rond 20:00u ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
catt4u schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:35:
[...]

We hebben een zoekfunctie en er wordt hier verwacht dat je zelf wat initiatief toont om e.e.a. op te zoeken!

Ik heb er over gepost op 11 jan. rond 20:00u ;)
Je had natuurlijk ook deze post kunnen gebruiken om te vertellen welke camera app je twee weken geleden eens aangeraden hebt ;-)

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 20:08
deputy schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:14:
[...]

Je had natuurlijk ook deze post kunnen gebruiken om te vertellen welke camera app je twee weken geleden eens aangeraden hebt ;-)
Dan komt er nooit een verandering in de luiheid van de medemens ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Slammz op 30-01-2014 11:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Net mijn 401 n5 van de MM btw dagen binnen. Bevalt goed, geen dode pixels en mooi wit :).

Wat zijn de must have n5 apps? (buiten reguliere meuk als hangouts/whatsapp,T.net HWI etc.)

ding voelt net zo snel aan als mijn game-rig :)

Camera vind ik trouwens niets mis mee, sneller dan ik ooit gehad heb en goed genoege kwaliteit voor een telefoon. Ook de audio vind ik voldoende.

[ Voor 24% gewijzigd door eL_Jay op 30-01-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Laatst online: 22-09 09:45
Ik wil dan toch nog even inhaken op de batterijduur waar ik erg tevreden mee ben, ik weet niet of het echt al representatief is na 1,5 dag, maar oordeel zelf maar ;)

Ik heb de Nexus dinsdag avond gekocht. (MM Breda, 401K, geen rammelende onderdelen, geen dode pixel, mooi wit scherm.)
Eerste keer starten was de accu op 80%. Alleen even ingesteld, de benodigde apps gedownload. Daarna aan de lader gelegd en gaan slapen.

Woensdag om 7.00 uur van de lader afgehaald en nu heb ik de volgende stats:

Gisteravond om 22:56 nog 48% batterij over met 3:14 uur screen on time.

Dropbox link - Overzicht
Dropbox link - SOT
Dropbox link - Details

Om 11:47 vandaag nog 13% batterij over met 4:56 uur screen on time.

Dropbox link - Overzicht
Dropbox link - SOT
Dropbox link - Details

[ Voor 3% gewijzigd door smartie89 op 30-01-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Thedr schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:04:
[...]

Denk het niet: aan z'n profiel te zien kan 'ie em binnen Nederland niet veel verder weg halen dan in Groningen denk ik :+
Inderdaad :+ MM Heerlen had geen versie van de 401 wit.
Ik heb besloten dat ik er maar eens even mee leer leven. Mocht het toch uit de handlopen/ afbreken / gaan storen, dan zien ik dan wel hoe het met de garantie geregeld gaat worden.

Fijn toestel en de accu duur valt me tot nu toe nog mee ( Met locatie, now en dergelijke uit, wifi staat aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 17:29

Hier ben ik ook nieuwsgierig naar. Ook bij de MM een witte Nexus 5 312k batch voor mijn vrouw gehaald met redelijk losse powerknop. Zelf twee weken geleden een 401K batch gekregen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Slammz schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:56:
Dan komt er nooit een verandering in de luiheid van de medemens ;)
Leuk sfeertje hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Laatst online: 03-10 17:41

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hier een witte 312 batch; helaas een dode (sub?)pixel (rechts onderin, bij kleur is hij lichter dan omringende pixels, en bij zwart issie wel gewoon zwart), power button zit losjes. Ga hem denk ik retourneren. Wit valt me ook best tegen, kijken of ik er een zwarte voor in de plaats kan krijgen..

[ Voor 18% gewijzigd door ocn op 30-01-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:58
Het gaat erom dat dit het Tweakers forum is. Niet het Viva forum. Eigen inzet wordt verwacht en zeg nou zelf ; De zoekfunctie is toch erg goed en makkelijk te gebruiken?

Verder goede ervaringen met mijn 312K serie Nexus 5. Geen rammelende knoppen , dus de productiedatum ( 312K / 401K ) zeg niet inderdaad niet erg veel. Erg snel ! ( kom van een optimus 2x af ) en een goed scherm. Toestel bevalt prima.

[ Voor 9% gewijzigd door PCSO op 30-01-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarrFire
  • Laatst online: 03-10 08:49
Ik heb goede ervaringen met de gewone camera. Snel zat.
Maar ik heb toch een andere aangeschaft, namelijk "Snap Camera HDR".

Deze werkt snel en heeft als extra een HDR mogelijkheid om snel meerdere foto's te maken en deze samen te voegen tot betere foto's.
Zit ook meteen een fotobewerking gedeelte in, zodat je bepaalde effecten kunt toevoegen.
Wat mij betreft een aanrader.

PS eigenlijk is dit een beetje off-topic, want je kunt deze natuurlijk op elke (redelijk moderne) android phone zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
StarrFire schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:24:
Ik heb goede ervaringen met de gewone camera. Snel zat.
Maar ik heb toch een andere aangeschaft, namelijk "Snap Camera HDR".

Deze werkt snel en heeft als extra een HDR mogelijkheid om snel meerdere foto's te maken en deze samen te voegen tot betere foto's.
Zit ook meteen een fotobewerking gedeelte in, zodat je bepaalde effecten kunt toevoegen.
Wat mij betreft een aanrader.

PS eigenlijk is dit een beetje off-topic, want je kunt deze natuurlijk op elke (redelijk moderne) android phone zetten.
Je weet toch wel dat er al HDR in de stock camera app zit? En ook kun je met deze standaard app van allerlei effecten toevoegen. Dus waarom zou je die andere app kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 09:03
Heb deze net ook gekocht,is toch wel een stuk sneller en beter dan de stock camera.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Is een screenprotector aan te raden?
Haarkrasjes maken me niet zoveel uit, maar ik lees hier toch een hoop over barsten en krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Laatst online: 03-10 02:37
eL_Jay schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:07:
Is een screenprotector aan te raden?
Haarkrasjes maken me niet zoveel uit, maar ik lees hier toch een hoop over barsten en krassen.
Ja kan ook voor een flip case kijken? Mocht je een hoesje willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Gebruik hier iemand een soort van NFC tasker? Ik wil met een nfc stikker apps openen etc, daar zijn zat apps voor. Maar wil ze niet een voor een uitproberen. Heeft iemand ervaring met een goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
Dacuuu schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:12:
Gebruik hier iemand een soort van NFC tasker? Ik wil met een nfc stikker apps openen etc, daar zijn zat apps voor. Maar wil ze niet een voor een uitproberen. Heeft iemand ervaring met een goede?
Trigger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
manstaat schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:10:
[...]

Ja kan ook voor een flip case kijken? Mocht je een hoesje willen kopen.
Daar zat ik aan te denken maar vind 40 euries veel voor een telefoon die me 273 kost.. Daarnaast werkt die niet tegen de grootste vijand, zand.
Ik wil eigelijk weten wat de ervaringen zijn van diegene die geen screenprotector of case hebben en er redelijk zuinig mee omgaan (dus geen sleutels erlangs enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Die heb ik net geprobeerd. Werkt wel goed, maar er zit 1 optie niet in/of kan ik niet vinden.
Ik gebruik de app Wake On Lan. En met deze app kan je een snel koppeling maken om direct je pc aan te zetten. Maar je kan met Trigger alleen apps openen, en geen shortcuts openen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 14:32

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Vandaag mijn Nexus 5 binnen gekregen, damn wat een snel toestel.
Is wel wennen stock android, gebruik al 4 jaar lang Sense. (Vind ik nog steeds een van de beste android skins) Helaas heb ik een dode/defecte pixel, een groene links onderin. Valt alleen op als het beeld zwart is, de kleuren komen voor mijn gevoel ook een beetje flets over. (miss is dit nog te veranderen)

Is er een manier om de dpi aan te passen? Heb hem in settings al op small gezet, maar alles is nog steeds f*cking huge.

Wel meteen google voice "Hotword detection" uit gezet, google hoeft niet altijd te mee te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 21:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

[b]eL_Jay schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:25:
Ik wil eigelijk weten wat de ervaringen zijn van diegene die geen screenprotector of case hebben en er redelijk zuinig mee omgaan (dus geen sleutels erlangs enzo)
Dit omschrijft mij precies en hier is niks te merken van slijtage of schade. Ik heb hem al sinds half november.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

barcawinner schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:05:
Hier een witte 312 batch; helaas een dode (sub?)pixel (rechts onderin, bij kleur is hij lichter dan omringende pixels, en bij zwart issie wel gewoon zwart), power button zit losjes. Ga hem denk ik retourneren. Wit valt me ook best tegen, kijken of ik er een zwarte voor in de plaats kan krijgen..
Inmiddels omgeruild voor een zwarte uit de 401 batch. Geen dode pixels. Powerbutton zit niet helemaal vast, maar valt mee te leven, rammelt niet uit zichzelf. Ook werkt de trilfunctie normaal (de witte had ook een slechte trilmotor). Scherm is wel wat 'warm' qua tint, maar vind het niet heel storend. Speaker grill is volgens mij met kleine gaatjes.. Over het algemeen ben ik tevreden, zeker voor deze prijs.

Maar wel slecht dat het zo'n roulette is of je één of véél defecten krijgt.. Bij Samsung had ik dit soort problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Laatst online: 14-10-2024
Dacuuu schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:12:
Tasker misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Zojuist de Nexus 5 besteld. :D

Nu zit daar dus NFC bij, en kan ik dan ook mijn Nexus 5 gebruiken als OV chip kaart?
Door mijn portemonnee wilt de scanner de kaart soms niet pakken.

Also, Stock het beste, of weer ouderwets kijken voor custom roms? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
smartie89 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:18:
Ik wil dan toch nog even inhaken op de batterijduur waar ik erg tevreden mee ben, ik weet niet of het echt al representatief is na 1,5 dag, maar oordeel zelf maar ;)

Ik heb de Nexus dinsdag avond gekocht. (MM Breda, 401K, geen rammelende onderdelen, geen dode pixel, mooi wit scherm.)
Eerste keer starten was de accu op 80%. Alleen even ingesteld, de benodigde apps gedownload. Daarna aan de lader gelegd en gaan slapen.

Woensdag om 7.00 uur van de lader afgehaald en nu heb ik de volgende stats:

Gisteravond om 22:56 nog 48% batterij over met 3:14 uur screen on time.

Dropbox link - Overzicht
Dropbox link - SOT
Dropbox link - Details

Om 11:47 vandaag nog 13% batterij over met 4:56 uur screen on time.

Dropbox link - Overzicht
Dropbox link - SOT
Dropbox link - Details
Hier moet je heel blij mee zijn, dit is namelijk erg goed, ik haal rond de 3/4 uur screen time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Laatst online: 14-10-2024
Adr01 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:17:
Zojuist de Nexus 5 besteld. :D

Nu zit daar dus NFC bij, en kan ik dan ook mijn Nexus 5 gebruiken als OV chip kaart?
Door mijn portemonnee wilt de scanner de kaart soms niet pakken.

Also, Stock het beste, of weer ouderwets kijken voor custom roms? :)
Ik zit nog op stock en ben er nog steeds tevreden van.
Begin er wel aan te denken om hem te rooten zodat ik een adblocker kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Niekfct schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:56:
[...]

Dat lijkt mij ook wel interessant, niet per se voor de ov-chipkaart, maar wel voor andere pasjes.

Het heet Host-based Card Emulation, en KitKat ondersteunt dit. Hier is de developer pagina hierover, ik wilde er eind deze week eens naar kijken :)
Heeft iemand dit werkend gekregen? Ik zie de conducteur al voor me als je je telefoon geeft om te scannen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05:09
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/1z56d7r.png

Had vandaag een rare batterydrain, reboot heeft 't verholpen. Maar desondanks raar.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Is je camera die om een of andere reden actief blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:34

superwashandje

grofheid alom

Vanavond een Nexus 5 gehaald als vervanging voor mijn Galaxy Nexus maar de kleuren vallen me wel wat tegen ten opzichte van de Galaxy Nexus (amoled?). Is dat altijd zo of heb ik toevallig een wat mindere? Als ik hem apart bekijk lijkt het wel OK iig.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:26
Heb dit de laatste week al tweemaal voorgehad. De eerste keer was dit op een moment dat ik van 3g op wifi overschakelde, de tweede keer toen mijn scherm 'vast' bleef staan op twee geopende apps. Op geen enkele van die momenten had ik de camera gebruikt, maar toch een ferme batterij-drain door mm-qcamera-daemon. Bizar, maar resetten hielp.

[ Voor 4% gewijzigd door lukadad op 30-01-2014 21:58 ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
superwashandje schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:55:
Vanavond een Nexus 5 gehaald als vervanging voor mijn Galaxy Nexus maar de kleuren vallen me wel wat tegen ten opzichte van de Galaxy Nexus (amoled?). Is dat altijd zo of heb ik toevallig een wat mindere? Als ik hem apart bekijk lijkt het wel OK iig.
Nooit LCD met AMOLED vergelijken :) Amoled is extreem saturated ( vooral in de rode tonen ) LCD is koeler en meer natuurgetrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 20:52
barcawinner schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:49:
[...]

Heeft iemand dit werkend gekregen? Ik zie de conducteur al voor me als je je telefoon geeft om te scannen 8)
Nope, gaat (voorlopig nog) niet werken ook. Er zit een beveiliging op de chipkaart die je met je telefoon niet kan uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 17:29
Je kan natuurlijk ook rooten en vervolgens display control downloaden. Hierdoor kan je de kleuren feller maken maken als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Leuk filmpje, verschil tussen ART en Dalvik op de Nexus 5:

YouTube: ART Vs Dalvik in Android 4.4 - How much faster is it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:35
superwashandje schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:55:
Ik ben ook overgestapt van ee nGalaxy Nexus naar een Nexus 5 en in het begin lijkt de Nexus 5 echt een minder scherm te hebben, maar dat went snel en als ik ze nu naast elkaar leg kies ik toch voor het scherm van de Nexus 5. Kwestie van gewoonte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Na 4,5 uur screen on time gaat de N5 weer aan de lader met 6% over...

WERELDS :D

Alleen ben ik toch benieuwd over hoe die batterij t na verloop van tijd gaat doen.. Uit ervaringen zwakt de batterij af na ongeveer een jaar tijd, hoeveelheid cycli etc...

En de batt van de N5 is ook nog niet te verwisselen.. Dus ben echt benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Vis schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:54:
Na 4,5 uur screen on time gaat de N5 weer aan de lader met 6% over...

WERELDS :D

Alleen ben ik toch benieuwd over hoe die batterij t na verloop van tijd gaat doen.. Uit ervaringen zwakt de batterij af na ongeveer een jaar tijd, hoeveelheid cycli etc...

En de batt van de N5 is ook nog niet te verwisselen.. Dus ben echt benieuwd
De batterij die in de Nexus 5 zit is dezelfde batterij die in de iPhones wordt gezet. Die gaan met normaal gebruik 3 a 4 jaar mee, dus om die batterij hoef je je geen zorgen te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Trotse eigenaar van een Nexus 5 sinds vanmorgen :*)

Onmiddellijk de bootloader ontgrendeld en CWM en CM11 geïnstalleerd (experimental build van 28/1). Lijkt soepel te lopen, nog geen showstoppers tegengekomen.

Eerder op de avond deze thread al doorzocht op ervaringen met CM11 op dit toestel, verbaasde me een beetje dat er zo weinig gebruikers lijken te zijn :?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cyanogen is (in mijn optiek) overbodig geworden door Xposed + GravitBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Smultie schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 06:30:
Cyanogen is (in mijn optiek) overbodig geworden door Xposed + GravitBox.
Hier ook stock+root. Wat ik zocht is dus xposed. Aankomende week eens installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:31
[b][message=41697073,noline]Eerder op de avond deze thread al doorzocht op ervaringen met CM11 op dit toestel, verbaasde me een beetje dat er zo weinig gebruikers lijken te zijn :?
Op m'n S3 installeerde ik CM omdat ik een meer "basic" Android wilde hebben. Tja, dat heb je op de Nexus natuurlijk al van nature. Ik ga pas weer met CM aan de slag als Google de ondersteuning voor de N5 staakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Zijn er meer mensen die last hebben dat de N5 de "altijd gebruiken" functie niet onthoudt? MX-player op facebook moet ik steeds weer selecteren. Als ik een bel-NFC-tag scan vraagt ie steeds weer of ik skype of telefoon wil gebruiken en zo zijn er wel meer.

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Pagina: 1 ... 47 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.