[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 09:41
AndRo555 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:35:
Ik ben ook overgestapt van ee nGalaxy Nexus naar een Nexus 5 en in het begin lijkt de Nexus 5 echt een minder scherm te hebben, maar dat went snel en als ik ze nu naast elkaar leg kies ik toch voor het scherm van de Nexus 5. Kwestie van gewoonte.
Goed om te lezen. Ik ben ook van plan om een Nexus 5 aan te schaffen, maar heb nog wel wat lichte twijfels.

Als ik een Nexus 5 naast een Note 3 of een LG G2 hou, spreken mij de laatste 2 toestellen qua kleuren en scherpte veel meer aan. Naar mijn gevoel geeft de Nexus 5 inderdaad een flets beeld en oogt die minder scherp.

Lastig als je zoveel keuze heb... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:12
alwaysleft schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:45:
[...]

De batterij die in de Nexus 5 zit is dezelfde batterij die in de iPhones wordt gezet. Die gaan met normaal gebruik 3 a 4 jaar mee, dus om die batterij hoef je je geen zorgen te maken :)
Die gaan inderdaad zonder probleem 3 a 4 jaar mee, maar niet op 80%+ van hun capaciteit. Na een jaar is er makkelijk 10%+ af met dagelijks opladen (soms meerdere keren)
Riczun schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:29:
[...]

Goed om te lezen. Ik ben ook van plan om een Nexus 5 aan te schaffen, maar heb nog wel wat lichte twijfels.

Als ik een Nexus 5 naast een Note 3 of een LG G2 hou, spreken mij de laatste 2 toestellen qua kleuren en scherpte veel meer aan. Naar mijn gevoel geeft de Nexus 5 inderdaad een flets beeld en oogt die minder scherp.

Lastig als je zoveel keuze heb... ;)
Vaak wordt er ook gezegd dat de kleuren van het scherm van de Nexus 5 gewoon dichter bij de realiteit liggen en de rest vaak "verzadigde" kleuren heeft. Het is maar wat je beter vindt. Het scherm is in ieder geval geen reden om de Nexus 5 links te laten liggen. (tenzij je echt verstokt bent op (am)oled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 14:24
Gister middag de Nexus 5 ontvangen! gelijk aan de lader en opgeladen tot 100%.

17 uur in gebruik, met een scherm actief tijd van meer dan 4 uur, en nog 33% over!

En ik heb er behoorlijk mee lopen spelen!

Dus qua batterij ben ik tot nu toe erg tevreden!

Ook gelijk de camera getest,. prima! voor een telefoon, zeker niks mis mee!

Ik kom van de Note1 af.

Vraag, weet iemand of ik de volume-knop, zo kan instellen dat het toestel ontwaakt? net als de power knop laat maar zeggen..

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:10
Parklife schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:05:

Vraag, weet iemand of ik de volume-knop, zo kan instellen dat het toestel ontwaakt? net als de power knop laat maar zeggen..
de meeste custom roms kunnen dit, en wellicht met root + xposed, stock gaat dit volgens mji niet lukken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 22:31
AndRo555 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:34:
[...]

Vaak wordt er ook gezegd dat de kleuren van het scherm van de Nexus 5 gewoon dichter bij de realiteit liggen en de rest vaak "verzadigde" kleuren heeft. Het is maar wat je beter vindt. Het scherm is in ieder geval geen reden om de Nexus 5 links te laten liggen. (tenzij je echt verstokt bent op (am)oled)
AMOLED heeft het begrip van mensen m.b.t. wat een mooi beeldscherm is inderdaad wel aardig verziekt. Het scherm van de Nexus 5 scoort qua kleurechtheid in tests altijd erg hoog. In de test van Tweakers eindigde ie zels helemaal bovenaan: reviews: Google Nexus 5: toptelefoon met scherpe prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 20:33
Sinds ergisteren ook eeen N5.
super fijne telefoon, super snel en na 19u35m nog 34 % batterij over!

Natuurlijk is dit de pure google experience..

Zijn er mensen die software/addons van andere merken (samsung of HTC) hebben geinstalleerd. (dat waar Samsung of HTC mee adverteerd?)
Zo Ja: wat?

[ Voor 101% gewijzigd door makkie88 op 31-01-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:35
Sjongejonge, al die berichten over die nieuwe N5's. Ik moet nog 3 weken wachten, maar dan heb ik er ook eentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 11:42

Metian

Snert is vies

InZane schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:43:
Sjongejonge, al die berichten over die nieuwe N5's. Ik moet nog 3 weken wachten, maar dan heb ik er ook eentje :)
Geduld, het is zeker het wachten waard.

Moet alleen zeggen dat ik 't jammer vind dat ik toch wel duidelijk verschil zit tussen de schermen van HTC One en Nexus5. (Niet zeggende dat N5 scherm niks is, maar HTC One ziet er net even wat beter uit).

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:04
Ik heb mijn Nexus 5 laten vallen en nu zitten er wat krassen op de achterkant. Nu zag ik dat er nieuwe achterkanten verkrijgbaar zijn op ebay. Heeft iemand misschien nog andere suggesties waar er originele achterkanten verkrijgbaar zijn? (In het zwart)

Dit is die op ebay: http://www.ebay.com/itm/R...Tools&hash=item2584e7ad11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Borromini schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 01:53:
Trotse eigenaar van een Nexus 5 sinds vanmorgen :*)

Onmiddellijk de bootloader ontgrendeld en CWM en CM11 geïnstalleerd (experimental build van 28/1). Lijkt soepel te lopen, nog geen showstoppers tegengekomen.

Eerder op de avond deze thread al doorzocht op ervaringen met CM11 op dit toestel, verbaasde me een beetje dat er zo weinig gebruikers lijken te zijn :?
Voor custom roms is een aparte thread gemaakt:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1570226

Zoals al gezegd hier, CM11 is eigenlijk een beetje overbodig omdat de nexus al een vrij kale android en ook redelijk vrij van bloatware. Ik zou zelf graag xposed framework en gravity box inplaats daarvan willen installeren maar ik wacht nog even of er ART runtime ondersteuning voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
cordonbleu schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:50:
Ik heb mijn Nexus 5 laten vallen en nu zitten er wat krassen op de achterkant. Nu zag ik dat er nieuwe achterkanten verkrijgbaar zijn op ebay. Heeft iemand misschien nog andere suggesties waar er originele achterkanten verkrijgbaar zijn? (In het zwart)

Dit is die op ebay: http://www.ebay.com/itm/R...Tools&hash=item2584e7ad11
http://www.spareslg.com/t...20-black-acq86691011.html

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobje99
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 16:49
Ik ben erg toe aan een nieuwe telefoon. Heb nu de HTC One V. doet 't nog wel, maar is erg langzaaaam. Zit sterk te denken zo ff bij de MM nexus 5 te halen. Heb nu alleen nog de volgende punten waardoor ik twijfel:

Bij mijn huidige telefoon heb ik nog een abonnement (T-mobile), kan ik die simkaart (wanneer ik 'm naar micro heb gesneden) gebruiken in de Nexus 5 van MM (of is ie simlocked)?

Wat ik erg fijn vind aan mijn huidige telefoon is het schermformaat (3.7 inch). Dit had mijn vorige telefoon ook en meer zoek ik eigenlijk niet in een telefoon. Ben dan snel bang dat met één hand bedienen moeilijk wordt.

Ook zoek ik er dan gelijk een goed hoesje (liefst hardcover; heb ik al wat van gevonden. Die van spigen lijkt me nice) en een auto-standaard (het liefst met lader) bij.

Iemand hier advies over oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
bobje99 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:44:
Ik ben erg toe aan een nieuwe telefoon. Heb nu de HTC One V. doet 't nog wel, maar is erg langzaaaam. Zit sterk te denken zo ff bij de MM nexus 5 te halen. Heb nu alleen nog de volgende punten waardoor ik twijfel:

Bij mijn huidige telefoon heb ik nog een abonnement (T-mobile), kan ik die simkaart (wanneer ik 'm naar micro heb gesneden) gebruiken in de Nexus 5 van MM (of is ie simlocked)?
nee, losse telefoons hebben geen sim lock
Wat ik erg fijn vind aan mijn huidige telefoon is het schermformaat (3.7 inch). Dit had mijn vorige telefoon ook en meer zoek ik eigenlijk niet in een telefoon. Ben dan snel bang dat met één hand bedienen moeilijk wordt.
wat is hier je vraag? kwestie van proberen lijkt me, ik weet niet hoe groot/lenig jou handen zijn
Ook zoek ik er dan gelijk een goed hoesje (liefst hardcover; heb ik al wat van gevonden. Die van spigen lijkt me nice) en een auto-standaard (het liefst met lader) bij.
voor covers en auto houders is een apart topic, maar let wel op, een op maat car holder gaat niet werken met een hoesje, dan kan je beter een goede generieke houder een een 12 volt usb adapter kopen, kan je volgende toestel ook nog in

[/quote]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Laatst online: 20-12-2023
bobje99 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:44:

...

Ik heb wel eens hier problemen voorbij zien komen met geknipte simkaartjes, dus hou daar wel rekening mee. En tja, als je liever een kleiner scherm hebt.. dat zul je toch ff bij de MM moeten uitproberen of 5 inch iets voor jou is. Ik had eerst een galaxy s (4 inch) maar ik wil nooit meer terug, 5 inch is zoveel fijner voor mij. Anders kun je beter een phone nemen met een kleiner scherm, ik las laatst iets over een nieuwe high-end phone met een 4.3 inch scherm of iets dergelijks. Alleen ik weet zo even niet meer welk merk en type dat was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al enige tijd aan het twijfelen tussen de aanschaf van een N5 of een Sony ZR.
Prijstechnisch is er niet heel veel verschil tussen beiden, ongeveer €50 in het voordeel van de ZR bij verlengen.
Echter ben ik wel een beetje huiverig geworden van alle verhalen hier m.b.t. dode pixels, slechte knoppen e.d.
Wat zouden jullie mij aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oplosthee
  • Laatst online: 01-11-2024
Net terug van de mediamarkt met een Nexus 5.
Eerste indruk was goed, totdat ik begon te typen. Op het einde van het trillen/vibreren hoor ik een heel irritant geluid, alsof er iets los zit. Na wat gegoogled te hebben blijkt het dat meer mensen het hebben.
Ik neem aan dat dit niet normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 16:02
Kan ik die lelijke IMEI sticker op de achterkant verwijderen? Of is dit nummer nergens anders te vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door Munki op 31-01-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:23
Munki schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:41:
Kan ik die lelijke IMEI sticker op de achterkant verwijderen? Of is dit nummer nergens anders te vinden?
Jawel, je kunt dit nummer in het toestel opvragen, maar wanneer je toestel defect is, dan staat dit nog op de doos vermeld. Misschien heb je ook een rekening waar dit nummer op geregistreerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 16:02
Wisey schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:47:
[...]

Jawel, je kunt dit nummer in het toestel opvragen, maar wanneer je toestel defect is, dan staat dit nog op de doos vermeld. Misschien heb je ook een rekening waar dit nummer op geregistreerd staat.
Thanks. Ik zal 'm weghalen. Vind het er erg goedkoop uit zien namelijk, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 15:06
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:57:
Ik ben al enige tijd aan het twijfelen tussen de aanschaf van een N5 of een Sony ZR.
Prijstechnisch is er niet heel veel verschil tussen beiden, ongeveer €50 in het voordeel van de ZR bij verlengen.
Echter ben ik wel een beetje huiverig geworden van alle verhalen hier m.b.t. dode pixels, slechte knoppen e.d.
Bekijk de aflevering van Tros Radar van vorige week nog maar eens. Die ging over Sony Experience .... :'(
En ja elke telefoon heeft wel wat maandagmorgen modellen er tussen zitten. Wat je hier leest is veelal de ellende, mensen die tevreden zijn zie je hier niet snel, op de diehard tweakers na dan :P

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:57:
Ik heb een Sony ZR gehad en de bouwkwaliteit is echt heel erg goed. Alleen is het scherm vergeleken met de Nexus 5 bedroevend slecht. Mijn voorkeur zou absoluut de Nexus zijn.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:41
Hallo allemaal, ik heb sinds gisteren ook een nexus 5, mijn eerste smartphone :*)
Erg tevreden mee, mooi scherm en supersnel. :9~
Gelukkig geen dode pixels of andere problemen. (312k)
Nu lekker kijken naar alle opties en forums doorlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 11:01

The Wizard

Moderator Mobile
Wisey schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:47:
[...]

En het nummer staat ook nog aan de binnenkant van de cover op een sticker.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Zijn er Nexus 5 bezitters die bij het zwarte scherm uit de Dead Pixel Test totaal geen backlight bleeding hebben? (Onder normaal gebruik valt backlight bleeding namelijk vaak niet op)

[ Voor 44% gewijzigd door noakes op 31-01-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattH
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04-2022

MattH

MIAUW!

Linksboven en rechtsonder heb ik bleeding bij een zwart scherm. Maar valt inderdaad normaal niet op, dus geen probleem.

Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Waar ik gisteravond nog vol lof over de batterij sprak, met aan t eind van de avond een screen on time heb gehaald van 4,5 uur.. Heb ik momenteel een screen on time van 50 minuten, zit ik al op nog maar 45%

Ik heb nergens aangezeten qua instellingen o.i.d., op de zelfde werkplek gezeten en geen gekke apps die vast blijven hangen of de 'drain' veroorzaakt hebben voor zover ik kan zien..

Beetje een raar verschijnsel dat ik niet kan plaatsen..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Vis schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:03:
Waar ik gisteravond nog vol lof over de batterij sprak, met aan t eind van de avond een screen on time heb gehaald van 4,5 uur.. Heb ik momenteel een screen on time van 50 minuten, zit ik al op nog maar 45%

Ik heb nergens aangezeten qua instellingen o.i.d., op de zelfde werkplek gezeten en geen gekke apps die vast blijven hangen of de 'drain' veroorzaakt hebben voor zover ik kan zien..

Check je wakelocks eens

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:03:

Ik heb geen N5 maar een S2 en heb er een gewoonte van gemaakt om altijd tot 100% te laden en daarna het toestel te herstarten, zo is je geheugen schoon en zijn rare of ongewenste processen ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
MattH schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:37:
Linksboven en rechtsonder heb ik bleeding bij een zwart scherm. Maar valt inderdaad normaal niet op, dus geen probleem.
Precies, ik ben heel benieuwd of er iemand is die totaal geen backlight bleeding heeft bij het zwarte scherm van de Dead Pixel Test.

Wellicht dat de tweakers in deze thread die zeggen dat ze totaal geen bleed hebben deze test nog eens kunnen doen (of even aangeven dat ze m al gedaan hebben ;) ). Zou kunnen dat de uitkomst is dat elke Nexus 5 hier in minieme mate last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25
Munki schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:49:
[...]

Thanks. Ik zal 'm weghalen. Vind het er erg goedkoop uit zien namelijk, haha.
Bij de Nexus 4 staat het ook op dat kleine stukje plastic waar je de SIM-kaart in moet stoppen. Weet niet of dat bij de 5 ook zo is.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Laatst online: 11:07
Ik ben al een poosje aan het lurken hier op het N5 forum en die van andere android telefoons.
Ik snap de 'hype' rondom de N5 niet helemaal. De Note 3 en Lg G2 en zelfs de Z1compact zijn allen betere telefoons dan de N5 qua specificaties?

De prijs van de N5 is wel beter (lees goedkoper), dat klopt. Maar we zijn toch niet allemaal arme studenten in dit forum, het verschil tussen een N5 en LG G2 is overigens niet heel groot.

Ik heb het idee dat de N5 veel te overrated is. Het verschil tussen Stock Android en die van de Z1(Sony) of G2 (LG) is ook niet heel groot. Alleen op Samsung staat veel bloatware en HTC kan er ook wel wat van.
Zeker als ik als die problemen lees met losse powerknop en gele schermen.... snap ik niet waarom mensen überhaupt nog geïnteresseerd zijn in dit telefoontje.

Google fans misschien?, zijn het de oude Apple fans die over gestapt zijn?

Graag laat ik mij overhalen door goede argumenten, want volgende week kan ik een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik neig op dit moment naar de LG G2.

Mvg.

[ Voor 7% gewijzigd door Odysseus87 op 31-01-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 14:41

weebl

YARR!

Het is een Nexus toestel. Oftewel: nieuwe versie van android kort nadat deze uit is gekomen. Daarnaast is ie vrij goedkoop voor wat je er voor krijgt. Het is een prima telefoon voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
weebl schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:27:
Het is een Nexus toestel. Oftewel: nieuwe versie van android kort nadat deze uit is gekomen. Daarnaast is ie vrij goedkoop voor wat je er voor krijgt. Het is een prima telefoon voor weinig geld.
Android kan je altijd de nieuwste versie krijgen met custom roms, wat overigens niet meer zo'n gedoe is als een jaar terug.
Sowieso upgraden veel fabriekanten hun telefoon naar een nieuwere versie van Android.. misschien uiteindelijk niet de nieuwste, maar daar heb je de custom ROMS voor.
Voor iets meer dan €100,00 heb je een G2 die qua specificaties vele malen beter is.. Zelfs over de batterij van de N5 is veel lof.. Het is een standaard 2300maH.... er zijn al telefoons met 3000 maH.. Velen malen beter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Waar kan dat?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noakes schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:22:
[...]

Precies, ik ben heel benieuwd of er iemand is die totaal geen backlight bleeding heeft bij het zwarte scherm van de Dead Pixel Test.

Wellicht dat de tweakers in deze thread die zeggen dat ze totaal geen bleed hebben deze test nog eens kunnen doen (of even aangeven dat ze m al gedaan hebben ;) ). Zou kunnen dat de uitkomst is dat elke Nexus 5 hier in minieme mate last van heeft.
Net even een testje gedaan en foto's gemaakt. Geen enkele dode pixel en maar een minimale bleed. Met het blote oog niet te zien eigenlijk:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p90y8Tg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baelrog schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:25:
Ik ben al een poosje aan het lurken hier op het N5 forum en die van andere android telefoons.
Ik snap de 'hype' rondom de N5 niet helemaal. De Note 3 en Lg G2 en zelfs de Z1compact zijn allen betere telefoons dan de N5 qua specificaties?

De prijs van de N5 is wel beter (lees goedkoper), dat klopt. Maar we zijn toch niet allemaal arme studenten in dit forum, het verschil tussen een N5 en LG G2 is overigens niet heel groot.

Ik heb het idee dat de N5 veel te overrated is. Het verschil tussen Stock Android en die van de Z1(Sony) of G2 (LG) is ook niet heel groot. Alleen op Samsung staat veel bloatware en HTC kan er ook wel wat van.
Zeker als ik als die problemen lees met losse powerknop en gele schermen.... snap ik niet waarom mensen überhaupt nog geïnteresseerd zijn in dit telefoontje.

Graag laat ik mij overhalen door goede argumenten, want volgende week kan ik een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik neig op dit moment naar de LG G2.

Mvg.
+ De prijs is gunstiger
+ Software (sneller)
+ Interface (Clean, zonder al te veel troep)
+ Materiaalgebruik (voelt veel meer premium aan dan LG/Samsung)

Verder heb ik niks gemerkt van rammelende knoppen of verkeerde schermen. Denk dat dit ook wel wat overdreven wordt. Als je iemand een Nexus 5 geeft zonder dat hij weet van mogelijk rammelende knoppen zal het meerendeel het niet opvallen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:37:
[...]

+ De prijs is gunstiger
+ Software (sneller)

Verder heb ik niks gemerkt van rammelende knoppen of verkeerde schermen. Denk dat dit ook wel wat overdreven wordt. Als je iemand een Nexus 5 geeft zonder dat hij weet van mogelijk rammelende knoppen zal het meerendeel het niet opvallen denk ik :)
Ik haal een telefoon voor 2 jaar. Dus als ik voor €100 (over 2 jaar is dat minder dan 5 per maand) een betere telefoon krijg kies ik daarvoor. Software is sneller, zou kunnen maar ik denk dat de 800 SoC al een overkill is voor de meeste telefoons / apps. Het is retesnel :)
Interface kan men zelf aan passen op telefoons, zo clean maken als je wil. Als je bloatware bedoelt, zit op LG en Sony niet heel veel, amper last van. HTC en Samsung wel inderdaad.

Materiaal gebruik is een kwestie van mening denk ik.. Dit voelt voor mij goedkoper aan dan de LG.
Wel bedankt voor je reactie en feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:33:
[...]

Net even een testje gedaan en foto's gemaakt. Geen enkele dode pixel en maar een minimale bleed. Met het blote oog niet te zien eigenlijk:
[afbeelding]
Dit ziet er inderdaad strak uit. Geeft goed idee van hoe goed een Nexus 5 scherm eruit kan presteren (op het gebied van backlight bleeding uiteraard).

[ Voor 13% gewijzigd door noakes op 31-01-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noakes schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:16:
Zijn er Nexus 5 bezitters die bij het zwarte scherm uit de Dead Pixel Test totaal geen backlight bleeding hebben? (Onder normaal gebruik valt backlight bleeding namelijk vaak niet op)
Ik heb bij het zwarte scherm enkel linksboven en aan de linkerzijkant een heel klein beetje bleeding...is echt heel weinig...heb er totaal geen problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En mensen... al die testjes zijn toch zinloos. Als je in normaal gebruik niks merkt...wat is dan het probleem? Nogal een mierenneukerige instelling als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 18:08:
En mensen... al die testjes zijn toch zinloos. Als je in normaal gebruik niks merkt...wat is dan het probleem? Nogal een mierenneukerige instelling als je het mij vraagt.
True, was ook meer bedoeld als een referentie voor mensen die juist meer last hebben van backlight bleeding (ook tijdens normaal gebruik). Zwarte scherm-test geeft dan n goed vergelijk met bijvoorbeeld het voorbeeld van jou hierboven. Plus een constatering dat wellicht elk scherm een klein beetje bleeding heeft, waardoor het juist geen reden is om een hele RMA-carrousel te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt, die had ik nog niet gezien.
Zoals al gezegd hier, CM11 is eigenlijk een beetje overbodig omdat de nexus al een vrij kale android en ook redelijk vrij van bloatware. Ik zou zelf graag xposed framework en gravity box inplaats daarvan willen installeren maar ik wacht nog even of er ART runtime ondersteuning voor komt.
Het zijn geen grote dingen die Cyanogenmod toevoegt, maar ik vind ze wel handig genoeg om ze niet meer te willen missen. En ze zijn net wat meer op privacy georiënteerd dan Google, die almaar gulziger worden als het om je data gaat.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Baelrog schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:47:
[...]

Ik haal een telefoon voor 2 jaar. Dus als ik voor €100 (over 2 jaar is dat minder dan 5 per maand) een betere telefoon krijg kies ik daarvoor. Software is sneller, zou kunnen maar ik denk dat de 800 SoC al een overkill is voor de meeste telefoons / apps. Het is retesnel :)
Interface kan men zelf aan passen op telefoons, zo clean maken als je wil. Als je bloatware bedoelt, zit op LG en Sony niet heel veel, amper last van. HTC en Samsung wel inderdaad.

Materiaal gebruik is een kwestie van mening denk ik.. Dit voelt voor mij goedkoper aan dan de LG.
Wel bedankt voor je reactie en feedback!
Ik snap niet echt wat je wil horen, je komt hier om adviezen te vragen, maar je weet je antwoord toch al en dat is dat je geen Nexus 5 wil. Dus waarom vraag je dan om advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:06
@Arthur-M: Je neemt me de woorden uit de mond.

Ik gebruik nu de nova launcher. Erg handig voor als je bijv. 5 kolommen aan apps op je startscherm wilt of de iconen gewoon te groot vindt. Het veranderen van de instellingen gooit wel al de start schermen overhoop, dus eerst instellen en dan inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Dit is dus wel een originele net als die op ebay? Je zou zeggen van wel, aangezien hij op een website van LG zelf wordt aangeboden. Maar ik vind het prijsverschil zo groot. Op de LG website die jij stuurt is hij 18 euro en op ebay kost hij 33 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024

Mvg.
Waarom ik een Nexus 5 gehaald hebt:
- Ben een arme student :p Maar zelf moest ik werken had ik toch voor de nexus gekozen. Waarom? Als ik voor deze prijs een super toestel kan krijgen, waarom zou ik dan meer uitgeven aan een ander toestel dat voor mij geen enkele meerwaarde (of zelfs minder, want ik vind een niet-stock android versie minderwaardig) heeft? Het enige wat me zou doen twijfelen als ik meer geld had was de camera. Die is op de duurdere toestellen blijkbaar beter.
- Stock android, zeer snel de nieuwste updates. Ik hoef al die extra gimmicks niet, ik wil gewoon een snel toestel. Ik had hiervoor een Sony en Sony heeft opzich wel een goede android schil maar toch heb ik veel liever stock android. Smaken verschillen zeker? En nee, een custom rom vind ik echt niet hetzelfde.
- Het toestel heeft ook een zeer goed design.

Maar het lijkt me inderdaad alsof je je mening al gevormd hebt.

Even omkeren:
Wat hebben die andere toestellen extra die de meerprijs rechtvaardigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oplosthee
Oplosthee schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:05:
Net terug van de mediamarkt met een Nexus 5.
Eerste indruk was goed, totdat ik begon te typen. Op het einde van het trillen/vibreren hoor ik een heel irritant geluid, alsof er iets los zit. Na wat gegoogled te hebben blijkt het dat meer mensen het hebben.
Ik neem aan dat dit niet normaal is?
En wifi begint ook te falen..
Hopelijk kan ik hem omruilen bij de mediamarkt, maar ik heb gehoord dat mediamarkt niet erg soepel is met inruilen. (Smartphones/Gebruikte apparaten worden niet geaccepteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:48
Oplosthee schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:20:
[...]

En wifi begint ook te falen..
Hopelijk kan ik hem omruilen bij de mediamarkt, maar ik heb gehoord dat mediamarkt niet erg soepel is met inruilen. (Smartphones/Gebruikte apparaten worden niet geaccepteerd)
Natuurlijk kan je hem omruilen, daar heb je zelfs recht op zonder opgave van rede.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oplosthee
Barfman schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:31:
[...]

Natuurlijk kan je hem omruilen, daar heb je zelfs recht op zonder opgave van rede.
Ik hoop het, dit staat namelijk op de website van de MediaMarkt:
c. Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt."
11.3 Uitgesloten van retour en omruiling zijn:
d. Desktopcomputers, notebooks, tablets, smartphones en overige datadragende producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Laatst online: 08:42

Red Boll

Kick Ass!

Graag laat ik mij overhalen door goede argumenten, want volgende week kan ik een nieuwe telefoon uitzoeken.
Zoals Grumpy Cat zou zeggen: NO! :(

Anyway, sinds gisteren mijn (antieke) HTC Desire HD vervangen door een Nexus 5 (van de MM).
Nog geen van de beschreven problemen ondervonden gelukkig. Wat een verschil in snelheid en gewicht zeg...

Tot nu toe dus ook alleen nog maar postitieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atkins
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-02 00:06
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 18:08:
Je kan beter het toestel normaal gaan gebruiken en dan al surfend of whatsappend kijken of je dode pixels of light bleeding ziet. Als je niks opvalt niks aan het handje. Als je met programmaatjes dode pixels gaat zoeken of andere mankementen ga je je er op blindstaren. Ik heb bij 3 nexustoestellen het powerknopje gevoeld. Zit een klein beetje speling op, dat is met wel meer knopjes in het dagelijkse huidhouden. Als ik het niet gelezen had was het me niet eens opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
Hier is de N5 goed hoor. De knopjes zitten niet bij 100% strak. Maar ze zitten ook niet los. Ben er dik tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik snap ook werkelijk niet waarom er gekozen is voor knopjes van keramiek. Als er nu gewoon gekozen was voor plastic hadden de knopjes waarschijnlijk een stuk beter gezeten en hadden ze niet gerammeld. Keramiek is een stuk zwaarder dan plastic waardoor het heel snel gaat rammelen als de passing van het gat waar het knopje in zit niet exact goed is. Een knopje van plastic zal nooit zo snel gaan rammelen als het gat iets te groot is, aangezien de stof relatief zacht is en het gewicht een stuk lager.
Wat mij betreft dus een slechte keuze om voor keramiek te gaan. Het zou beter aan moeten voelen. Merken jullie dit nu ook echt? Ik vind het alleen maar scherper aanvoelen en het rammelen gaat gewoon storen op een gegeven moment. Geef mij dan maar een gewoon plastic knopje of een metalen knopje zoals op de Sony's die wel goed aanvoelen en vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1706
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Oplosthee schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:49:
[...]

[...]

[...]
Ik had woensdag in de BTW actie van MM een van de laatste zwarte gekocht. Was wel een demo. De volgende dag was het toestel opeens helemaal dood; met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Vandaag terug gegaan en zonder enig probleem meteen een nieuwe meegekregen. (Hadden ze zojuist binnengekregen) Had ik totaal niet verwacht en dus niets meer dan lof voor de MM. Hele goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 17:41

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Oplosthee schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:49:
[...]

[...]

[...]
Als je van de webshop hebt besteld kan je zonder reden (geopend) ruilen/retourneren.

Heb je in de winkel gekocht? Dan kan je alleen nog beroep op garantietermijn doen (als er een echt defect is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Bij mij rammelen de knoppen niet en ik vind ze er mooi uitzien.
Mijn vorige was een Sony en dat waren plastieken knopjes denk ik waar een laag verf op lag.
Na een tijd was die verf gewoon zo goed als weg en zag het er echt niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
noakes schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:16:
Ik kan inderdaad bevestigen dat ik absoluut geen backlight bleeding heb :)
En dat was het eerste wat ik getest heb toen ik m'n N5 kreeg omdat ik ook de melding van dode pixels had gelezen.
Getest met deze app die ik al gebruik sinds de Galaxy S uitkwam.

Mijn N5 heb ik op 24 dec. na een maand wachten geleverd gekregen door MM. Batch 311.
Ook geen last van losse volumeknop of slecht geluid uit de luidspreker ondanks de kleine gaten in de grill.

Mijn N5 is HELEMAAL TOP en natuurlijk geroot ;)

Doet het qua batterij nagenoeg hetzelfde als m'n Note2 (met 4.1.2) bij hetzelfde gebruik/instellingen maar de Note2 batterij is ook groter en heeft een natuurlijk een Amoled scherm.
Ik vind dit een compliment voor de batterij van de N5 want de Note2 is een echte volhouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Mijn Nexus 5 heeft ook geen last van loszittende knoppen. Mijn batterijduur is inmiddels ook goed, ik haal de 2 dagen met 4,5 uur screen-on time.

Echt een toptoestel gewoon die Nexus 5! Jammer dat Google wil stoppen met de Nexus serie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
Arthur-M. schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:48:
Mijn Nexus 5 heeft ook geen last van loszittende knoppen. Mijn batterijduur is inmiddels ook goed, ik haal de 2 dagen met 4,5 uur screen-on time.

Echt een toptoestel gewoon die Nexus 5! Jammer dat Google wil stoppen met de Nexus serie ;(
Ben ik 1000% mee eens +1 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan de quote knop op mijn mobiel even niet vinden

Maar hoe krijgen jullie het voor elkaar om 2 dagen vol tehouden met 4,5uur schermtijd of zelfs dik 5uur en 1dag? Ik heb al het forum doorgezocht, maar een echt antwoord vind ik niet. Google now, locatie staat uit, helderheid staat redelijk laag +/- 15%. Ik ben nog steeda wel tevreden over de batterij maar als ik hier de reacties lees moet er toch meer uit te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:09:
kan de quote knop op mijn mobiel even niet vinden

Maar hoe krijgen jullie het voor elkaar om 2 dagen vol tehouden met 4,5uur schermtijd of zelfs dik 5uur en 1dag? Ik heb al het forum doorgezocht, maar een echt antwoord vind ik niet. Google now, locatie staat uit, helderheid staat redelijk laag +/- 15%. Ik ben nog steeda wel tevreden over de batterij maar als ik hier de reacties lees moet er toch meer uit te halen zijn.
Ik heb locatie uitstaan, schermhelderheid ook laag, wifi en 3g alleen maar aanstaan als ik het ook nodig heb en ik gebruik ook alleen maar één widget, dus niet 3 pagina's vol met widgets, ook moet je geen "interactief achtergrond" gebruiken, dat kost allemaal batterij.

De quote knop staat trouwens onder "acties", dat staat rechtsboven elke post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
Ik heb toch wel aardig wat backlight bleeding. Vooral linksboven in in de hoek. Iemand een idee of je dit kunt oplossen? Niet heel storend bij normaal gebruik maar bij zwarte paginas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dr_Luigi0 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:22:
Ik heb toch wel aardig wat backlight bleeding. Vooral linksboven in in de hoek. Iemand een idee of je dit kunt oplossen? Niet heel storend bij normaal gebruik maar bij zwarte paginas...
Je backlight wat zachter zetten (Lux Auto Brightness bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthur-M. schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:19:
[...]

Ik heb locatie uitstaan, schermhelderheid ook laag, wifi en 3g alleen maar aanstaan als ik het ook nodig heb en ik gebruik ook alleen maar één widget, dus niet 3 pagina's vol met widgets, ook moet je geen "interactief achtergrond" gebruiken, dat kost allemaal batterij.

De quote knop staat trouwens onder "acties", dat staat rechtsboven elke post.
Mijn wifi staat dan wel constant aan, misschien dat dat al veel verschil maakt. Verder heb ik ook maar 2 widgets.

De actie knop was alleen bij de laatste post zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:37:
[...]

+ De prijs is gunstiger
+ Software (sneller)
Prijsverschil tussen de LG G2 en Nexus was 25Euro, heb dus zonder twijfelen voor de LG G2 gekozen :9~
Acu, bouwkwaliteit en camera gaven de doorslag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:48:
[...]

Prijsverschil tussen de LG G2 en Nexus was 25Euro, heb dus zonder twijfelen voor de LG G2 gekozen :9~
Acu, bouwkwaliteit en camera gaven de doorslag _/-\o_
Ieder zo z'n eigen voorkeuren.Succes ermee! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Gisterenavond een screen protector geplakt. Ding zit voor 99.9% goed. Het goed plakken van zo'n ding maakt het verschil. En een goede voorbereiding uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:49:
[...]

Hier heb ik 2 kleine stofjes onder aan het scherm op de zwarte balk,
haal hem er niet meer af, volgende keer mee succes Pfff

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 01-02-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 13:45
Ik heb paar luchbelletjes onder mijn protector die je alleen overdag ziet als de scherm uit is, geen last van dus.
Het zit wel vol met krassen dus ik denk dat ik binnenkort een nieuwe ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:49:
[...]

Mee eens. Ik vind ik bouwkwaliteit van de Nexus vele malen beter, dat gaf bij mij ook de doorslag, en natuurlijk ook Stock Android. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:42
Albert020 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:00:
[...]

Hier heb ik 2 kleine stofjes onder aan het scherm op de zwarte balk,
haal hem er niet meer af, volgende keer mee succes Pfff
Ja heb ik ook. Je ziet ze wel, maar niet echt last van.
Heb nog geprobeerd om ze eruit te halen, maar dat lukte niet. Ik vind het wel best zo haha.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:01
Dacuuu schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:55:
Gisterenavond een screen protector geplakt. Ding zit voor 99.9% goed. Het goed plakken van zo'n ding maakt het verschil. En een goede voorbereiding uiteraard.
beetje jammer dat die protector die erop zit als je hem koopt een tekst erop heeft...zou echt fijn zijn als ze die dingen er eens in de fabriek opplakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50
Arthur-M. schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:04:
Mee eens. Ik vind ik bouwkwaliteit van de Nexus vele malen beter, dat gaf bij mij ook de doorslag, en natuurlijk ook Stock Android. :)
Bouwkwaliteit van de LG G2 is prima (geen rammelende knopjes) en Stock Android is eveneens mogelijk op de LG G2 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
weertenaar schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:39:
[...]

beetje jammer dat die protector die erop zit als je hem koopt een tekst erop heeft...zou echt fijn zijn als ze die dingen er eens in de fabriek opplakken....
Als het woord 'nexus' daar niet op stond had ik die laten zitten :9 . Maar dat is best een dikke laag. De nieuwe screenprotector is echt een dun laagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 15:48
Hmm, heb net mijn Nexus 5 binnen. Ik draaide altijd Cyanogenmod op mijn S3, maar moet toch wel echt zeggen dat die kleine dingen in Cyanogenmod toch echt een stuk fijner zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
gerwim schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:52:
Hmm, heb net mijn Nexus 5 binnen. Ik draaide altijd Cyanogenmod op mijn S3, maar moet toch wel echt zeggen dat die kleine dingen in Cyanogenmod toch echt een stuk fijner zijn... :(
Zo heb je de fijne opties uit Cyanogen en blijf je toch stock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passi3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-07 16:32
Ik heb net de Nexus 5 binnen maar heb een dode (groene) pixel net boven de menu-knoppen. Zo'n groene punt is toch wel hinderlijk wanneer je een filmpje kijkt. Ik twijfel of ik hem terug zal sturen, de pixel is natuurlijk miniscuul. En als ik het zou doen, hoe gaat dit te werk? Kan ik dit via Google laten doen? Ik zag online dat mensen in de VS eerst een nieuwe krijgen toegestuurd om vervolgens hun oude op te sturen. Dat is service. Is zoiets vergelijkbaars in NL ook van toepassing? Ik heb het toestel online bij de Media Markt gekocht overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Passi3 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:00:
Ik heb net de Nexus 5 binnen maar heb een dode (groene) pixel net boven de menu-knoppen. Zo'n groene punt is toch wel hinderlijk wanneer je een filmpje kijkt. Ik twijfel of ik hem terug zal sturen, de pixel is natuurlijk miniscuul. [knip] Ik heb het toestel online bij de Media Markt gekocht overigens.
Met de online bestelling kan je toch zonder echte rede hem terug sturen? (koop op afstand). En dan een nieuwe kopen. Dit is niet de leukste manier van handelen. Maar verwacht dat het voor jou wel de beste manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 15:48
Dacuuu schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:55:
[...]

Zo heb je de fijne opties uit Cyanogen en blijf je toch stock :)

[video]
Hmm cool, thanks! Aangezien ik hem net binnen heb kijk in a.s. week of er geen defecten o.i.d. zijn voordat ik 'em root, maar ga ik daarna hier eens naar kijken. Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Helaas wetkt Xposed nog niet met ART, maar goed voor wat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Dagje mee gespeeld nu en fijn dingetje (SoC is OP)
camera is geluid zijn voldoende, scherm is een toppertje.
accuduur is goed, maar de laadtijd is wel echt belachelijk lang (richting de 4 a 5 uur voor 100%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
eL_Jay schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:33:
Dagje mee gespeeld nu en fijn dingetje (SoC is OP)
camera is geluid zijn voldoende, scherm is een toppertje.
accuduur is goed, maar de laadtijd is wel echt belachelijk lang (richting de 4 a 5 uur voor 100%)
Dat is heel vreemd, bij mij laat hij in 1 uur op. Heb je we de originele kabel en lader gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:22
japie06 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:38:
[...]

Dat is heel vreemd, bij mij laat hij in 1 uur op. Heb je we de originele kabel en lader gebruikt?
Ik heb laatst een USB kabel van 2 meter gekocht met het doel om mijn Nexus 5 makkelijker op te laden omdat de standaard USB kabel zo kort is. Viel me meteen op dat laden ineens minstens 2x zo lang duurt met die nieuwe kabel (icm standaard adapter van Nexus 5) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Cinner schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:44:
[...]

Ik heb laatst een USB kabel van 2 meter gekocht met het doel om mijn Nexus 5 makkelijker op te laden omdat de standaard USB kabel zo kort is. Viel me meteen op dat laden ineens minstens 2x zo lang duurt met die nieuwe kabel (icm standaard adapter van Nexus 5) :-(
Vaak zijn goedkope usb kabels idd niet erg geschikt om op te laden. Ik ben ook op zoek naar een langere beetje kwalitatief goede kabel die met 1.2 ampère kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Cinner schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:44:
[...]

Let er op dat er veel verschil zit in kabels. Veel mensen geven de oplader de schuld. Maar probeer andere kabels.
Zo heb ik een keer testje gedaan met de raspberry pi + verschillende usb kabels. Er zit veel verschil tussen. En dan bedoel ik dus de weerstand op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat me nu wel wat erg snel, beetje op internet gezeten en even flappy birds gespeeld.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/oPjZRzZ
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/Ylc7uW5
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/xzYGQiN

Plaatjes falen;
http://imgur.com/oPjZRzZ
http://imgur.com/Ylc7uW5
http://imgur.com/xzYGQiN

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:53:
Het gaat me nu wel wat erg snel, beetje op internet gezeten en even flappy birds gespeeld.
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Plaatjes falen;
http://imgur.com/oPjZRzZ
http://imgur.com/Ylc7uW5
http://imgur.com/xzYGQiN
Tja je hebt hem niet helemaal opgeladen, en wat heb je verder allemaal aan? Want als ik dit zo zie gaat hij bet zo snel leeg als de GN van mijn zusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:16:
[...]

Tja je hebt hem niet helemaal opgeladen, en wat heb je verder allemaal aan? Want als ik dit zo zie gaat hij bet zo snel leeg als de GN van mijn zusje.
Gek, was me nog niet opgevallen idd, hij heeft vanacht vanaf 1uur tot 9 aan de stroom gelegen.

Verder staat google now uit, wunderlist widget en google agenda widget. Gmail staat op sync. Locatie uit, wifi en 3g dus wel altijd aan zoals eerder aangegeven.
Verder draait er niks naar mijn weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-03-2024
Sorry,..Beste PhoneTweakers,..Maar als je deze ' UMiX2 ' gezien hebt, ben je de Nexus5 vergeten.
YouTube: UMI XII review, unboxing and performance - 5 inch FHD with 13MP camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
japie06 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:38:
[...]

Yes, de stock apparatuur. Lijkt er nu wel op dat de 2de cycle veel sneller gaat (gok 1% per 1,5 minuut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
FreeTweaker schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:35:
Sorry,..Beste PhoneTweakers,..Maar als je deze ' UMiX2 ' gezien hebt, ben je de Nexus5 vergeten.
En als je de benchmarks van de UMI X2 hebt gezien ben je die telefoon zo weer vergeten (AnTuTu-score van 13000 8)7). Toestel is alweer bijna een jaar oud en bovendien een ordinare Samsungkloon. Hilarische post.

[ Voor 7% gewijzigd door Domokun op 01-02-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
hahaha, nog niet bekant ;) Die UMI ziet er wel erg budget uit en het design kan zich op geen enkel vlak meten met de nexus en zijn dunne bezels. enige pro die ik zie is 32 GB en dual-sim. De rest is allemaal inferieur of gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Leuke grap van je, ze weten niet eens hoeveel capaciteit er in dr batterij zit, de looks van de kabel en laadstekker zijn gejat van de iPhone en de telefoon lijkt in 90% op een S4 en 10% op een Galaxy Nexus.

Oh ja en een 1.2ghz quad-core Mediatek crapzooi, dag GPS, en zo goedkoop is die telefoon ook weer niet, gewoon China shit.

Sorry hoor maar dan is een Nexus 5 veel en veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeTweaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-03-2024
OK,.. You win - I lose :-(
Toch heeft dit dingetje een 13M camera en een dual-SiM en een accu van 2450 mAh...Maar oké zand er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Staar je zeker niet blind op MegaPixels op een telefoon. Zegt niet zoveel over de kwaliteit. Uitzonderingen daar gelaten, dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rode Nexus 5 op komst?

Alleged Red Nexus 5 leaked by @evleaks, hitting Play Store on February 4th

Google’s flagship is without a doubt one of the hottest handsets in Android websites and forums. Though, over the years Google made it clear to us that the Nexus line is really limited when it comes to colors. Until the Nexus 4, the handset was solely available in two color flavors, black and white. Nothing too exciting.
Over the last few days though, numerous sources reportedly suggest that Google has a new Nexus 5 version currently in the works. It was just five days ago that we reported about a red Nexus 5 spotted in retail packaging. Ferrari red, to be precise.
Our source this time is the famous and pretty much always-accurate mobile whistle-blower @evleaks.
http://androidspin.com/20...-play-store-february-4th/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Laatst online: 08:42

Red Boll

Kick Ass!

Tja, we zullen het binnenkort gaan zien (of niet :) )...

http://www.androidpolice....actually-be-a-real-thing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
FreeTweaker schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:57:
OK,.. You win - I lose :-(
Toch heeft dit dingetje een 13M camera en een dual-SiM en een accu van 2450 mAh...Maar oké zand er over.
Offtopic: Maar wat heeft het voor nut om de Nexus 5 hier een beetje zwart te maken? Net zoals anderen beginnen over de LG G2 ( de voor en na delen G2 vs Nexus 5). Dit is het topic van de Nexus en laat het daar dan ook over gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Zodra ik mijn Nexus 5 ontvang, wat ik het beste wat ik kan doen voor de accu?
Zonder aan te zetten volledig opladen, of juist niet, etc..?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domokun schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:39:
[...]

En als je de benchmarks van de UMI X2 hebt gezien ben je die telefoon zo weer vergeten (AnTuTu-score van 13000 8)7). Toestel is alweer bijna een jaar oud en bovendien een ordinare Samsungkloon. Hilarische post.
Mijn nexus heeft score van 24747 puh pfff
Pagina: 1 ... 48 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.