[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.228 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Maardiweb schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:53:
[...]

Ik had gisteren ook opeens een foto die weg was. Heel vreemd!
Damn you NSA!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19
Vis schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:01:
Iets vaags ontdekt vandaag sinds t installen van mn N5

Bij actieve apps staat 2x de google play services te draaien, zie screen:

[afbeelding]

Meer mensen last van?

Ik weet niet of t hoort?
Bij mij ook. Het zal wel goed zijn.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19
KillerDream schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:06:
[...]
Nee, ik heb er 2 besteld bij BelSimpel de afgelopen week .Kreeg een nieuwe 401 en een 312 die al duidelijk gebruikt was. Deze had geen plastic over het scherm/cameralens. Geen plastic om oplader en usb kabeltje. Tevens zat er een andere verzegelingssticker om het doosje. Hoort een klein dun stickertje te zijn zonder tekst.
Heb je de gebruikte teruggestuurd?

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 20:08
Xfile schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:45:
[...]

Heb je de gebruikte teruggestuurd?
Dat vraag ik me ook af, wel een bitchactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:22
Ik zie nu net op TV dat Mediamarkt met een BTW WEG ER MEE!!! actie komt.
Dit geld ook voor telefonie! Als ze de prijzen het zelfde houden scheelt het ongeveer 70,- euro en anders nog meer :-)

Leuk voor de mensen die nog geen Nexus 5 hebben.

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is mij opgevallen dat de Google Experience Launcher van mijn Nexus 5 vaak een extra, lege homescreen-pagina aanmaakt (de meeste rechtse). Als ik dan op een ander scherm één van de iconen verplaats, dan verdwijnt die lege pagina. Bug?

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:17
lzandman schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:58:
Het is mij opgevallen dat de Google Experience Launcher van mijn Nexus 5 vaak een extra, lege homescreen-pagina aanmaakt (de meeste rechtse). Als ik dan op een ander scherm één van de iconen verplaats, dan verdwijnt die lege pagina. Bug?
Vind over het algemeen toch dat nexus links en rechts nog wel een bugje heeft hoor. Vind het nu ook niet heel gek dat Samsung/HTC/LG wat langer nodig hebben voor hun android versie, aangezien ik daar stuk minder bugs ervaar dan in de nexus. Zou kunnen dat het toevallig bij deze versie zo erg is, aangezien ik het toestel pas net 2 weken heb weet ik niet hoe dat in het verleden was.

Mijn scherm verspringt vaak ook net 1 of 2 lijnen aan pixels ook zoiets irritants en af en toe bugraport wat die wil versturen. 4G wat niet altijd even lekker terug schakelt, en eerste keer in het buitenland moest ik telefoon opnieuw opstarten voor ik kon bellen/internetten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 10:12
DaLucovic schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:11:
[...] Wat heb je hiermee gedaan als ik vragen mag? Als je een nieuwe koopt, mag je toch wel een nieuwe verwachten?
Heb contact opgenomen met Belsimpel met uitleg. Ze gaven toe dat ze wel eens telefoons die uit de verpakking waren geweest verkochten. Deze werden natuurlijk wel helemaal controleerden. Ook logisch, heb ik ook geen problemen mee, als het product gewoon prima is.

Maar bij het gebruik van de telefoon dit weekend waren er 2 rare dingen die de 401K niet heeft. Spontane reboots met de geleurde balletjes en opeens witte schermen met gekleurde pixels. Ook als deze ongebruikt op tafel lag. Uiteraard hierna weer contact hierover gehad met belsimpel. De telefoon gaat morgen terug naar Groningen en ze retourneren het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik beheer op mijn Nexus 5 één mail account via POP en ondanks dat ik zeg dat ik bij instellingen heb aangevinkt dat hij berichten niet moet verwijderen op de mailserver doet hij dat toch, als ik hem "wegswype"

Hoe los ik dit op?

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 26-01-2014 21:21 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 19:37

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Practics schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:02:
[...]

Vind over het algemeen toch dat nexus links en rechts nog wel een bugje heeft hoor. Vind het nu ook niet heel gek dat Samsung/HTC/LG wat langer nodig hebben voor hun android versie, aangezien ik daar stuk minder bugs ervaar dan in de nexus. Zou kunnen dat het toevallig bij deze versie zo erg is, aangezien ik het toestel pas net 2 weken heb weet ik niet hoe dat in het verleden was.

Mijn scherm verspringt vaak ook net 1 of 2 lijnen aan pixels ook zoiets irritants en af en toe bugraport wat die wil versturen. 4G wat niet altijd even lekker terug schakelt, en eerste keer in het buitenland moest ik telefoon opnieuw opstarten voor ik kon bellen/internetten. :?
Dat bug report krijg je als je je power knop, en 2 volume buttons indrukt terwijl developers modus aan staat :)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Redbull4u schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:57:
Ik zie nu net op TV dat Mediamarkt met een BTW WEG ER MEE!!! actie komt.
Dit geld ook voor telefonie! Als ze de prijzen het zelfde houden scheelt het ongeveer 70,- euro en anders nog meer :-)

Leuk voor de mensen die nog geen Nexus 5 hebben.
Klopt, heb de Nexus 5 gisteren gekocht. Ga woensdag 70 euro terug halen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Laatst online: 05:17
b00ster schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:29:
[...]

Klopt, heb de Nexus 5 gisteren gekocht. Ga woensdag 70 euro terug halen.. :)
Staat dat in het reglement dat het met terugwerkende kracht geld?
Lijkt me niet omdat 9/10x ze de prijzen dag van te voren omhoog schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
KillerDream schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:29:
[...]
Heb contact opgenomen met Belsimpel met uitleg. Ze gaven toe dat ze wel eens telefoons die uit de verpakking waren geweest verkochten. Deze werden natuurlijk wel helemaal controleerden. Ook logisch, heb ik ook geen problemen mee, als het product gewoon prima is.

Maar bij het gebruik van de telefoon dit weekend waren er 2 rare dingen die de 401K niet heeft. Spontane reboots met de geleurde balletjes en opeens witte schermen met gekleurde pixels. Ook als deze ongebruikt op tafel lag. Uiteraard hierna weer contact hierover gehad met belsimpel. De telefoon gaat morgen terug naar Groningen en ze retourneren het geld.
Thanks voor de info! Ik ga hem morgen binnenkrijgen ( :D ) en lees toch wel hier en daar wat productiefouten, zal hem daarom extra goed controleren. Hij komt ook van Belsimpel dus het is afwachten, hoop in ieder geval op een 401K. Vooralsnog bevalt Belsimpel me erg goed, hopen dat het zo blijft.

EDIT: Natuurlijk lees je op fora voornamelijk de probleemgevallen, vooralsnog ga ik er vanuit dat ik gewoon een goed product ga krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door DaLucovic op 26-01-2014 21:48 ]

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:30
Practics schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:38:
[...]

Staat dat in het reglement dat het met terugwerkende kracht geld?
Lijkt me niet omdat 9/10x ze de prijzen dag van te voren omhoog schroeven.
Kan gewoon als de prijs binnen twee weken na je aankoop goedkoper is dan krijg je het prijs verschil gewoon terug, ook bij de BTW vrije dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:17
Jefrim schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:49:
[...]

Kan gewoon als de prijs binnen twee weken na je aankoop goedkoper is dan krijg je het prijs verschil gewoon terug, ook bij de BTW vrije dagen.
Shit heb die van mij 9 januari 2014 gekocht, ben ik net 3 dagen te laat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:21
Jefrim schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:49:
[...]

Dat is dus niet zo, bij acties gelden andere regels, zou ook wel raar zijn want dan duren die BTW dagen in 1 keer 14 dagen ;p

Edit:
Laagste prijsgarantie
5.1 Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de klant een aankoop doet in een vestiging van Media Markt (met uitzondering van de webshop) en binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de klant van Media Markt het prijsverschil contant retour, de voorwaarden hiervan zijn:

a. Het product is nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar.

b. Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de betreffende aanbieder.

c. De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.

d. Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via internet.

e. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, etc.

f. Het prijsverschil moet aanwezig zijn op het moment dat de klant een beroep doet op de laagste prijsgarantie.

5.2 Het verschil wordt eenmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt en uitsluitend wanneer aantoonbaar is voldaan aan de hiervoor genoemde voorwaarden. De klant ontvangt een kopie van de originele aankoopbon.

5.3 Indien de klant bij aankoop in een vestiging van Media Markt kan aantonen dat het product elders en onder bovenstaande voorwaarden voordeliger kan worden aangeschaft, dan zal Media Markt het product voor dezelfde prijs leveren aan de klant.

[ Voor 70% gewijzigd door Barfman op 26-01-2014 22:07 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is de Nexus 5 met 401 in het serienummer het model zonder allerlei ellende? Kun je dit op voorhand op de doos aflezen? Zal woensdag denk ik maar een halen bij de Media Markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste drie cijfers van het serienummer (S/N). Stond nog op vorige pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-09 16:15
Al maakt Serienummer niet uit , of je een goed of slecht toestel krijgt is een pure gok.

Er zijn geen hardware revisions in Nexus 5 toestellen en het Serienummer slaat enkel op de maand en het jaar waarin het toestel gemaakt is , 401k kan evengoed gele schermen , losse vibratiemotoren en losse knoppen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Barfman schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:05:
[...]
Dat is dus niet zo, bij acties gelden andere regels, zou ook wel raar zijn want dan duren die BTW dagen in 1 keer 14 dagen ;p
Ik ben benieuwd... Zelf heb ik de Nexus afgelopen woensdag gekocht. Een week later start de btw-actie bij MediaMarkt en ik ga toch echt proberen om het prijsverschil terug te halen. Ik betwijfel of het aangehaalde artikel-lid de lading gaat dekken om de vraag af te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:09:
[...]

nope...facebook heb ik een bladwijzer van gemaakt...
ik merkte op mijn vorige gsm dat facebook altijd draaide op de achtergrond waardoor hij mijn batterij leegzoog...
whatsapp gebruik ik nooit...
Patrick89 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:46:
[...]

Wat betreft facebook heb je wel gelijk. Als ik Wakelock gebruik zie je de aanroep van Facebook met regelmaat, dit ondanks dat ik de meldingen uit heb staat.

Om die reden heb ik de FacebookApp ook verwijderd. Het batterijverbruik is wel verminderd hierdoor.
Ik heb naast de updates ook de pushmeldingen van Facebook uitgezet. Dit scheelt ook veel batterij. Via instellingen --> account instellingen --> meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Dit topic is bedoeld om over de Nexus 5 te discusseren. Discussies over de mediamarkt en de BTW mogen hier: \[29-01 t/m 02-02] MediaMarkt BTW weg ermee actie.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:50
De notificatie LED blijft bij mij toch een zorgenkindje. Soms geen enkele notificatie, soms een vreemde kleur.
Zonder add-ons werkt alles behalve Whatsapp dus heb ik LightManager geinstalleerd. Nu lijkt het al een stuk beter, buiten het feit dat er soms nog steeds geen lampje gaat branden.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 21:37
cheiron schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:09:
De notificatie LED blijft bij mij toch een zorgenkindje. Soms geen enkele notificatie, soms een vreemde kleur.
Zonder add-ons werkt alles behalve Whatsapp dus heb ik LightManager geinstalleerd. Nu lijkt het al een stuk beter, buiten het feit dat er soms nog steeds geen lampje gaat branden.
Hier hetzelfde. Ik gebruik geen app voor de led, maar heb via de instellingen van whatsapp ingesteld dat hij groen moet gaan branden. Soms doet hij het wel als ik een berichtje ontvang en soms niet. Valt mij op dat als ik meerdere berichten kort achter elkaar ontvang de led niet gaat branden of heel even en dan stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:14

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Mijn LED werkt volgens mij gewoon naar behoren als ik rekening hou met het volgende:

- Hij geeft alleen de kleur van de laatste melding die doorkomt
- Hij knippert alleen als de telefoon gelocked is en stop met knipperen op het moment dat je telefoon unlocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 21:37
majoh schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:47:
Mijn LED werkt volgens mij gewoon naar behoren als ik rekening hou met het volgende:

- Hij geeft alleen de kleur van de laatste melding die doorkomt
- Hij knippert alleen als de telefoon gelocked is en stop met knipperen op het moment dat je telefoon unlocked
Dit doet hij bij mij doorgaans ook. Maar als ik bij whatsapp meerdere berichten tegelijk ontvang dan kapt hij er gewoon mee. Ik heb op m'n Galaxy Nexus precies hetzelfde probleem. Lijkt mij dus een Nexus bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
cheiron schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:09:
Ik heb met Lightflow pro totaal geen problemen!
Meldingen die ik heb ingesteld zijn GMail, Yahoo mail, WhatsApp, Google Hangouts/sms, batterij bijna leeg en batterij opladen en met verschillende knipper frequentie (en kleuren natuurlijk)

Edit:
De notificatie werkt alleen als het scherm uit is;
Zodra je unlockt zie je geen melding maar als je het scherm weer uit zet blijft de melding zichtbaar.
Dat kan je in Light Flow instellen.

En de verschillende meldingen(kleuren) worden na elkaar weergegeven in een doorlopende cyclus :)

[ Voor 16% gewijzigd door catt4u op 27-01-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33
lightflow is ook hier zijn geld meer dan waard op, voorheen op de GN, nu op de N4.

ik heb in de hoofdinstellingen zelfs de meldingen gewoon uitstaan. Ik bepaal nu 100% via lightflow welke apps op welk moment een melding mogen geven (de meeste staan tussen 23:00 en 7:00 dus ook helemaal uit, geen LED, geen geluid geen tril). verder kan je nog zo ver gaan dat je per app het volume van de melding geeft, ook apps die alleen maar het default toontje kunnen afspelen kun je nu een custom geluid geven. je kan het zo gek niet bedenken of je kan het met lightflow regelen. (herhalingen, wel of niet tijdens bellen, wel of niet als je scherm aan staat, snelheid led, hoelang je ledje moet blijven knipperen, scherm aan (ala iOS), popup)

en het mooiste van alles is dat je na een factory reset (voor de flash-a-holics vaak nodig bij een grote update of een andere rom dev) kan je gewoon een backup van lightflow terug zetten en je hebt alles weer :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Prulleman schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:54:
lightflow is ook hier zijn geld meer dan waard op, voorheen op de GN, nu op de N4.

ik heb in de hoofdinstellingen zelfs de meldingen gewoon uitstaan. Ik bepaal nu 100% via lightflow welke apps op welk moment een melding mogen geven (de meeste staan tussen 23:00 en 7:00 dus ook helemaal uit, geen LED, geen geluid geen tril). verder kan je nog zo ver gaan dat je per app het volume van de melding geeft, ook apps die alleen maar het default toontje kunnen afspelen kun je nu een custom geluid geven. je kan het zo gek niet bedenken of je kan het met lightflow regelen. (herhalingen, wel of niet tijdens bellen, wel of niet als je scherm aan staat, snelheid led, hoelang je ledje moet blijven knipperen, scherm aan (ala iOS), popup)

en het mooiste van alles is dat je na een factory reset (voor de flash-a-holics vaak nodig bij een grote update of een andere rom dev) kan je gewoon een backup van lightflow terug zetten en je hebt alles weer :)
Welke kleuren heeft geeft de led van de N5 allemaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:58

Ves

A gadget addicted Bounty

Albert020 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:37:
[...]

Welke kleuren heeft geeft de led van de N5 allemaal ?

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidpolice.com/wp-content/uploads/2014/01/nexusae0_2014-01-27-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidpolice.com/wp-content/uploads/2014/01/nexusae0_2014-01-27-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidpolice.com/wp-content/uploads/2014/01/nexusae0_2014-01-27-6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidpolice.com/wp-content/uploads/2014/01/nexusae0_2014-01-27.jpg

[ Voor 139% gewijzigd door CLB op 27-01-2014 19:08 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
Jaloers. Had mezelf al helemaal lekker gemaakt dat ik vanavond met mijn Nexus kon spelen, is de postNL geweest toen ik net weg was.. In plaats van bij de buren afleveren, hebben ze hem teruggenomen :(
Morgen 16:00 dus...

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:52

Vis

Vandaag (dag 3 met mn N5) en tevens eerste werkdag dus, haal ik redelijk slechte battery stats IMO..

Zit nu op 31% resterend met een screen on time van 1,5 uur..

Hoe kan dit ineens?
Ik gebruik geen wifi, heb google now en locatie uitstaan..
Geen gekke apps die op de achtergrond draaien...

Valt me een beetje tegen als zeg ik t zelf..

Morgen maar weer eens aanzien..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johien
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-08 08:36
Reis je veel op/naar je werk? Het zoeken naar de sterkste mobiele netwerk verbinding kost meer stroom dan thuis als de telefoon niet steeds hoeft te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:52

Vis

johien schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:22:
Reis je veel op/naar je werk? Het zoeken naar de sterkste mobiele netwerk verbinding kost meer stroom dan thuis als de telefoon niet steeds hoeft te zoeken.
Nope.. 20 minuutjes

Ik heb ook 3G geselecteerd ipv 4G, daar ik er in mijn regio toch geen gebruik van kan maken...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:45
Vis schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:16:
Vandaag (dag 3 met mn N5) en tevens eerste werkdag dus, haal ik redelijk slechte battery stats IMO..

Zit nu op 31% resterend met een screen on time van 1,5 uur..

Hoe kan dit ineens?
Ik gebruik geen wifi, heb google now en locatie uitstaan..
Geen gekke apps die op de achtergrond draaien...

Valt me een beetje tegen als zeg ik t zelf..

Morgen maar weer eens aanzien..
Heel normaal, mijn klasgenoot heeft ook een N5, maar door super waardeloze 3G/4G bereik op school staat die uit en alleen 2G (die net als GSM vol bereik heeft).
Thuis en op plekken met goed tot normaal bereik haalt hij 3 tot 4 uur onscreen op 3G/4G op school is dat met veel geluk 2,5 vaak net iets boven 2 uur.

Met 2G gaat het op school richting 4,5 tot 5 uur.

Heel normaal dus als je slecht bereik hebt en de accu snel leeg gaat.

En zet 4G wel aan, verbruikt minder stroom ook al zit je op 3G.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 27-01-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Dat is mooi, alle kleuren van de regenboog, heb Lightflow pro aangeschaft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:01

The Wizard

Moderator Mobile
Mizgala28 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:43:
Heel normaal, mijn klasgenoot heeft ook een N5, maar door super waardeloze 3G/4G bereik op school staat die uit en alleen 2G (die net als GSM vol bereik heeft).
Thuis en op plekken met goed tot normaal bereik haalt hij 3 tot 4 uur onscreen op 3G/4G op school is dat met veel geluk 2,5 vaak net iets boven 2 uur.

Met 2G gaat het op school richting 4,5 tot 5 uur.

Heel normaal dus als je slecht bereik hebt en de accu snel leeg gaat.

En zet 4G wel aan, verbruikt minder stroom ook al zit je op 3G.
2G = GSM, je bedoeld zeker GPRS/EDGE.

De laatste regel is flauwekul, als je alleen maar een 3G abonnement hebt of geen 4G dekking, dan kun je dat beter uitschakelen. Anders blijft de telefoon ook daar naar zoeken.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Vandaag eerste volledige dag met de Nexus 5, +/- 15 uur op de accu gedaan.. :| (Helderheid op 1/3, 4g uit, WIFI op werk, 3g tussen werk en thuis, paar filmpjes en voor de rest Whatsapp browsen etc.) Valt dus tegen tot zover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
b00ster schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:50:
Vandaag eerste volledige dag met de Nexus 5, +/- 15 uur op de accu gedaan.. :| (Helderheid op 1/3, 4g uit, WIFI op werk, 3g tussen werk en thuis, paar filmpjes en voor de rest Whatsapp browsen etc.) Valt dus tegen tot zover..
Eerste volledige dag. Vragen die meteen bij me opkomen:

- hoe vaak heb je je accu al volledig op- en ontladen. Waarschijnlijk heeft deze zijn volledige capaciteit nog niet bereikt.
- heb je locatiebepaling aan- of uitstaan.
- heb je wifi scanning aan- of uitstaan. Dus geen wifi internet toegang maar wel wifi voor locatiebepaling.
- heb je google now aan- of uitstaan.
- krijg je voortdurend facebook updates e.d.?
- ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:50
catt4u schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:07:
[...]

Ik heb met Lightflow pro totaal geen problemen!
Meldingen die ik heb ingesteld zijn GMail, Yahoo mail, WhatsApp, Google Hangouts/sms, batterij bijna leeg en batterij opladen en met verschillende knipper frequentie (en kleuren natuurlijk)

Edit:
De notificatie werkt alleen als het scherm uit is;
Zodra je unlockt zie je geen melding maar als je het scherm weer uit zet blijft de melding zichtbaar.
Dat kan je in Light Flow instellen.

En de verschillende meldingen(kleuren) worden na elkaar weergegeven in een doorlopende cyclus :)
Ik blijf er een beetje een vreemd gevoel bij hebben om een applicatie aan te moeten schaffen om een dergelijke basisfunctie werkend te krijgen. Nu heb ik dus regelmatig dat ik de N5 hoor trillen, en een paar minuten kijk, maar er geen notificatie komt.

Overigens iets heel anders; vanmiddag wel een klein nadeeltje van het luisteren naar "Google now" op het homescreen gevonden. Ik zat in een overleg, checkte nog even mijn telefoon en leg hem weg waarna ik wil beginnen met het overleg en tegen de groep zeg "OK guys, we gaan beginnen". Springt opeens de opname van Google Search aan :D

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Davith78 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:58:
[...]

Eerste volledige dag. Vragen die meteen bij me opkomen:

- hoe vaak heb je je accu al volledig op- en ontladen. Waarschijnlijk heeft deze zijn volledige capaciteit nog niet bereikt.
- heb je locatiebepaling aan- of uitstaan.
- heb je wifi scanning aan- of uitstaan. Dus geen wifi internet toegang maar wel wifi voor locatiebepaling.
- heb je google now aan- of uitstaan.
- krijg je voortdurend facebook updates e.d.?
- ..
Bij deze de antwoorden ;) :
- Out-of-the-box was de accu 80%, na ontvangst opgeladen en daarna de hele zaterdag en groot gedeelte zondag mee gespeeld (dit was zonder SIM op Wifi). Zondag de Simkaart erin gedaan en opgeladen tot 100%. Vanochtend eraf gehaald op 100% (heeft niet de hele nacht aan de lader gehangen). 15 uur gedaan met instellingen in m'n eerste bericht.
- Locatiebepaling en NFC aan (heb deze nu uitgezet).
- Wifi scanning stond uit.
- Google now uit.
- Update interval niet naar gekeken, zou heel goed kunnen dat deze constant stond. Verder wordt m'n mail (3 e-mail adressen) om de 15 min gecheckt.

:) Gr, b00ster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 13:24
b00ster schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:07:
[...]

- Out-of-the-box was de accu 80%, na ontvangst opgeladen en daarna de hele zaterdag en groot gedeelte zondag mee gespeeld (dit was zonder SIM op Wifi). Zondag de Simkaart erin gedaan en opgeladen tot 100%. Vanochtend eraf gehaald op 100% (heeft niet de hele nacht aan de lader gehangen). 15 uur gedaan met instellingen in m'n eerste bericht.
- Google now uit.
- Update interval niet naar gekeken, zou heel goed kunnen dat deze constant stond. Verder wordt m'n mail (3 e-mail adressen) om de 15 min gecheckt.

Zet zo veel mogelijk uit, en geef het een paar dagen.
Die b00st ga je wel krijgen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
en het belangrijkste, wat was je screen on time.. als je 15 uur hebt gehaald icm een screen tijd van 5+ uur heb je niks te klagen, was dit icm 2 uur screen time dan zit er wel ergens nog iets wat beter kan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
b00ster schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:07:
[...]

- Google now uit.

Haha oke :) Ik bedoelde er maar mee te zeggen: de accu heeft een aantal cycli de tijd nodig om tot zijn volledige capaciteit te komen. Dat duurt eventjes. En er zijn veel factoren die kunnen meespelen waarom een accu al dan niet snel leeg lijkt te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Davith78 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:17:
[...]

Haha oke :) Ik bedoelde er maar mee te zeggen: de accu heeft een aantal cycli de tijd nodig om tot zijn volledige capaciteit te komen. Dat duurt eventjes. En er zijn veel factoren die kunnen meespelen waarom een accu al dan niet snel leeg lijkt te lopen.
Klopt, ik verwacht ook zelf dat dit nog beter gaat worden.. :P
Prulleman schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:10:
en het belangrijkste, wat was je screen on time.. als je 15 uur hebt gehaald icm een screen tijd van 5+ uur heb je niks te klagen, was dit icm 2 uur screen time dan zit er wel ergens nog iets wat beter kan.
Screen time was 3 uur en 26 minuten.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:43

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

De accu is de enige reden waarom ik deze telefoon nog niet gekocht heb..

Kom je met deze telefoon de dag wel door? Als ik een dag vanaf 8u sochtends van huis af ben, en vervolgens om 22u de kroeg in ga, is de telefoon dan leeg bij normaal gebruik (normaal wil zeggen, sochtends een half uur in de trein mee internetten, savonds een uur tijdens vervoer mee internetten, en tussendoor gewoon mail checken en whatsappen)? Of issie dan gewoon leeg? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
barcawinner schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:26:

Kom je met deze telefoon de dag wel door? Als ik een dag vanaf 8u sochtends van huis af ben, en vervolgens om 22u de kroeg in ga, is de telefoon dan leeg bij normaal gebruik (normaal wil zeggen, sochtends een half uur in de trein mee internetten, savonds een uur tijdens vervoer mee internetten, en tussendoor gewoon mail checken en whatsappen)? Of issie dan gewoon leeg? :')
Je moet niet te veel kijken naar mijn accu tijd hoor, deze wordt vast en zeker nog beter! :)
Verder moet ik wel zeggen dat de telefoon echt geweldig is qua prijs / kwaliteit :D
Supersnel, goed scherm, voldoende opslag ruimte en redelijke camera. Minpunten zijn een ietswat losse powerknop (niet heel storend) en een redelijke accu (tot in hoeverre ik ervaren heb).
Zeker een aanrader om te kopen i.c.m. de btw actie van MM €329,00 voor dit toestel is echt top!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
barcawinner schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:26:

Als ik per dag een af en toe zit te browsen, whatsappen en nu.nl app checken dan kan ik er zeker twee dagen mee voort. Drie als ik rustig aan doe. Maar dan heb ik wel locatie, google now etc uitstaan, scherm op circa 15% helderheid en wat apps gepauzeerd in de achtergrond met Greenify. Hoe zich dat vertaalt naar jouw situatie is moeilijk te zeggen maar ik denk dat je een dag makkelijk kan halen!

[ Voor 4% gewijzigd door Davith78 op 27-01-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Davith78 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:39:
[...]

Als ik per dag een af en toe zit te browsen, whatsappen en nu.nl app checken dan kan ik er zeker twee dagen mee voort. Drie als ik rustig aan doe. Maar dan heb ik wel locatie, google now etc uitstaan. Hoe zich dat vertaalt naar jouw situatie is moeilijk te zeggen maar ik denk dat je een dag makkelijk kan halen!
Hoe heb jij je helderheid v.h. scherm geconfigureerd? automatisch of fixed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
b00ster schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:40:
[...]

Hoe heb jij je helderheid v.h. scherm geconfigureerd? automatisch of fixed? :)
Ik had de vorige post net ge-edited :) Maar ik het het zelf op ongeveer 10 a 15% gezet, automatisch vond ik namelijk onnodig fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriodlover31
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-06-2023
@ iedereen als je de nexus hebt geroot is er een app die de knock on functie van de g2 naar de nexus brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
b00ster schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:19:
Screen time was 3 uur en 26 minuten.. :9
Dat is voor mijn gevoel zeer zeker niet slecht maar eigenlijk best wel goed!

Ik denk dat je met vergelijkbare toestellen niet meer uit je toestel haalt.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
andriodlover31 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:52:
@ iedereen als je de nexus hebt geroot is er een app die de knock on functie van de g2 naar de nexus brengt
Touch control in de play store, de gratis versie heeft slide2wake, als dat werkt kan je bij de betaalde versie ook tap2wake instellen

Ik heb geen n5, maar dit werkt prima op de 4 en 7

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die het scherm iets te gelig vinden heb ik een mooi alternatief gevonden om het bij te stellen.
Screen Adjuster daar mee kan je de witte achtergrond bij stellen zodat iets witter is door bv blauw op 25 te zetten en groen op 10 naar gelang je zelf het prettigs vind,eventueel kan je ook rood toevoegen.
persoonlijk vind ik 25 blauw en 10 groen het mooist,en brightnes op 85%.
Je schakeld het effect gewoon weer uit door on off te drukken.Contrast is ook bij te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, hoop dat iemand hier een antwoord op heeft! :)
Heb sinds eind mid december de nexus 5 en ik heb al een tijd geleden 4.4.2 geupdate. Alleen laadt de telefoon na de update niet meer op als het aanstaat. Ik kan dus wel opladen als het gewoon uitstaat. Probleem is dat ik via een USB ook geen nieuwe muziek er op kan zetten, en het is gewoon irritant dat ik niet kan appen als de telefoon uit is.
Medewerker van Thephonehouse vertelde mij dat ik de telefoon moet resetten naar fabrieksinstellingen, heb ik dus gedaan. Zonder resultaten helaas.
Iemand suggesties? Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:37:
Heb sinds eind mid december de nexus 5 en ik heb al een tijd geleden 4.4.2 geupdate. Alleen laadt de telefoon na de update niet meer op als het aanstaat. Ik kan dus wel opladen als het gewoon uitstaat. Probleem is dat ik via een USB ook geen nieuwe muziek er op kan zetten, en het is gewoon irritant dat ik niet kan appen als de telefoon uit is.
Medewerker van Thephonehouse vertelde mij dat ik de telefoon moet resetten naar fabrieksinstellingen, heb ik dus gedaan. Zonder resultaten helaas.
Iemand suggesties? Bvd.
als een reset niet werkt dan is het een hardware probleem. Probeer eerst eens te kijken of je wat stof of andere meuk uit je usb poort kan peuteren, schoonmaken met een beetje alcohol kan ook helpen.
Andere lader, andere kabel uiteraard ook proberen

Als dat allemaal niet werkt is ie stuk en kan je em onder garantie laten repareren.

Een oudere versie flashen zal ook lastig gaan, aangezien je zo het lijkt geen dataverbinding hebt via USB.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:49:
[...]

als een reset niet werkt dan is het een hardware probleem. Probeer eerst eens te kijken of je wat stof of andere meuk uit je usb poort kan peuteren, schoonmaken met een beetje alcohol kan ook helpen.
Andere lader, andere kabel uiteraard ook proberen

Als dat allemaal niet werkt is ie stuk en kan je em onder garantie laten repareren.

Een oudere versie flashen zal ook lastig gaan, aangezien je zo het lijkt geen dataverbinding hebt via USB.
Hmm alvast bedankt voor de snelle reactie, maar weet je dit zeker? Het lijkt mij geen hardware probleem omdat de functie het wel gewoon doet. Maar om een rare reden doet de telefoon dit nu niet meer ( na de 4.4.2. update ) Ik heb het al met andere kabels geprobeerd zonder positief resultaat.
Is rooten een idee? ( heb geen idee hoe dit werkt maar zal vast wel te googlen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:38
Tsja het is in ieder geval geen standaard gedrag en het is ook geen te selecteren optie in het settingsmenu. Als je een factory reset hebt gedaan en nog niets hebt geïnstalleerd en dit gedrag blijft, dan gewoon retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polster schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:09:
Tsja het is in ieder geval geen standaard gedrag en het is ook geen te selecteren optie in het settingsmenu. Als je een factory reset hebt gedaan en nog niets hebt geïnstalleerd en dit gedrag blijft, dan gewoon retourneren.
Ik denk inderdaad dat er geen andere oplossing in zit. Heb net eens verder gezocht dan mijn neus lang is en ben bij een iphone forum beland. Daar staat dat het gebruiken van een andere kabeltje de port kan verknoeien. Nu heb ik inderdaad wel eens bij vrienden een andere kabel gebruikt dan de meegeleverd kabel van de Nexus....Wel erg raar dat een ander kabeltje ( bijv. Blackberry ) dit meteen zo verpest :/ Als iemand weet hoe dit wordt veroorzaakt ben ik daar ook wel erg benieuwd naar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:03:
[...]

Ik denk inderdaad dat er geen andere oplossing in zit. Heb net eens verder gezocht dan mijn neus lang is en ben bij een iphone forum beland. Daar staat dat het gebruiken van een andere kabeltje de port kan verknoeien. Nu heb ik inderdaad wel eens bij vrienden een andere kabel gebruikt dan de meegeleverd kabel van de Nexus....Wel erg raar dat een ander kabeltje ( bijv. Blackberry ) dit meteen zo verpest :/ Als iemand weet hoe dit wordt veroorzaakt ben ik daar ook wel erg benieuwd naar :?
De aansluiting van een iPhone is niet vergelijkbaar met die van een Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:17:
[...]

De aansluiting van een iPhone is niet vergelijkbaar met die van een Nexus.
En dat wil zeggen dat...Het gebruiken van een andere kabel bij een Nexus niet uitmaakt?
Er zijn ook goedkope kabeltjes die niet van Apple zijn waarmee je ook je Iphone op kunt laden, dat was in ieder geval in dat geval de oorzaak. Kom tenminste met een antwoord waar ik iets aan heb Momus... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:25:
[...]

En dat wil zeggen dat...Het gebruiken van een andere kabel bij een Nexus niet uitmaakt?
Er zijn ook goedkope kabeltjes die niet van Apple zijn waarmee je ook je Iphone op kunt laden, dat was in ieder geval in dat geval de oorzaak. Kom tenminste met een antwoord waar ik iets aan heb Momus... :9
Je telefoon is stuk. Heb je daar wat aan?

Gewoon even langs de shop waar je hem gekocht heb, hij moet gewoon gerepareerd/omgewisseld worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Momus op 28-01-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:25:
[...]

'Rudeboy' indeed.. iets vriendelijker mag ook wel hoor ;) Ik denk ook dat je phone gewoon niet naar behoren werkt, terugsturen lijkt me de beste optie. Nu kan het nog, misschien wordt het van kwaad tot erger en dan zit je ineens buiten de garantieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Davith78 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:45:
[...]

'Rudeboy' indeed.. iets vriendelijker mag ook wel hoor ;) Ik denk ook dat je phone gewoon niet naar behoren werkt, terugsturen lijkt me de beste optie. Nu kan het nog, misschien wordt het van kwaad tot erger en dan zit je ineens buiten de garantieperiode.
Ik vind het knap hoe het jullie lukt de toon uit mijn post te halen.
Ik geef slechts aan dat het onvergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vaag. Net mijn simkaart verwisseld ivm switchen van provider.
Nu kan ik ineens mijn instellingen menu niet meer in. Het scherm wordt wel geopend maar sluit weer direct. Heel vaag en irritant opnieuw opstarten heeft geen resultaat gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:29:
[...]

Je telefoon is stuk. Heb je daar wat aan?

Gewoon even langs de shop waar je hem gekocht heb, hij moet gewoon gerepareerd/omgewisseld worden.
Mijn excuus als ik je beledigd hebt, maar nee aan zo een antwoord heb ik dus niets:p De antwoorden die ik probeer te vinden zijn van mensen die meedenken met het probleem, en misschien al ervaring er mee hebben. Toch bedankt voor je aanvulling. Probleem(pje) is dat ik de telefoon dan een week niet kan gebruiken en ik het toch elke dag gebruik. Ik heb de telefoon via een website gekocht, en ze hebben geen brick-and-mortar gebouw voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:18:
[...]

Mijn excuus als ik je beledigd hebt, maar nee aan zo een antwoord heb ik dus niets:p De antwoorden die ik probeer te vinden zijn van mensen die meedenken met het probleem, en misschien al ervaring er mee hebben. Toch bedankt voor je aanvulling. Probleem(pje) is dat ik de telefoon dan een week niet kan gebruiken en ik het toch elke dag gebruik. Ik heb de telefoon via een website gekocht, en ze hebben geen brick-and-mortar gebouw voor zover ik weet.
Dus als je telefoon stuk is, laat je hem liever stuk omdat je hem anders een week kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:45:
[...]

Dus als je telefoon stuk is, laat je hem liever stuk omdat je hem anders een week kwijt bent?
Net even gebeld, twee tot drie weken zelfs :( Heb je wel gelezen wat mijn probleem eigenlijk is Momus?
Hij laadt niet op als hij aan staat. Ik kan de telefoon gewoon in de nacht opladen. Maar stel hij is al leeg en ik kom thuis en wil snel iemand bellen, dan kan dat dus niet. Het is niet het grootste probleem, gewoon een kleine irritatie. Bestanden kan ik gelukkig via wifi op de telefoon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:54:
[...]

Net even gebeld, twee tot drie weken zelfs :( Heb je wel gelezen wat mijn probleem eigenlijk is Momus?
Hij laadt niet op als hij aan staat. Ik kan de telefoon gewoon in de nacht opladen. Maar stel hij is al leeg en ik kom thuis en wil snel iemand bellen, dan kan dat dus niet. Het is niet het grootste probleem, gewoon een kleine irritatie. Bestanden kan ik gelukkig via wifi op de telefoon zetten.
Je gebruikt de originele lader en kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:54:
[...]

Is volgens mij al eens eerder voorgekomen hier, iemand die hem alleen kon opladen wanneer de phone uitstond. Het was toen niet 1-2-3 op te lossen en hem werd geadviseerd de telefoon gewoon terug te sturen of laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:00:
[...]

Je gebruikt de originele lader en kabel?
Ja, maar wel eens bij vrienden thuis een andere lader gebruikt ( bijv Blackberry ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:03:
[...]

Ja, maar wel eens bij vrienden thuis een andere lader gebruikt ( bijv Blackberry ).
Ik lees hier heel veel problemen na de update, die gelijkaardig aan doen: http://productforums.goog...#!topic/nexus/j6iYNE4I-ME

Het lijkt aan de datakabel te liggen, op zoek naar een goede datakabel dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Van een forum:
On the XDA forum someone mentioned trying to push the USB connector up a tiny bit as it gets bent down and starts to touch the metal casing inside. I did this and now the phone has returned back to normal

Ook een filmpje:
YouTube: how to fix samsung galaxy nexus charging issues or other phones

Lijkt me plausibel... Probeer het eens en laat het ons weten :-)

[ Voor 32% gewijzigd door deputy op 28-01-2014 14:09 ]

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:04:
[...]

Ik lees hier heel veel problemen na de update, die gelijkaardig aan doen: http://productforums.goog...#!topic/nexus/j6iYNE4I-ME

Het lijkt aan de datakabel te liggen, op zoek naar een goede datakabel dus...
Dankje voor de link! Zit helaas niks anders op, blijf het toch een raar verhaal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Is draadloos laden geen optie? Kost weer geld natuurlijk voor de lader maar kan wel een oplossing zijn voor je probleem als je hem niet wil laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deputy schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:08:
[...]

Van een forum:
On the XDA forum someone mentioned trying to push the USB connector up a tiny bit as it gets bent down and starts to touch the metal casing inside. I did this and now the phone has returned back to normal

Ook een filmpje:
YouTube: how to fix samsung galaxy nexus charging issues or other phones

Lijkt me plausibel... Probeer het eens en laat het ons weten :-)
Hmmm ik weet het niet, ben niet zo een fan om met een mes in dat ding te gaan poeren :p Maar in ieder geval zeker bedankt voor je link, zal zo eens kijken of er nog meer handige filmpjes zijn op youtube!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CavaH
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-06-2022
Ik ben toe aan een nieuw toestel en vindt de Nexus 5 echt een topapparaat. Echter hecht ik erg veel waarde aan de accuduur van een telefoon en neig daarom naar de LG G2 met zn 3000 mAh. Wat zijn volgens jullie de features van de Nexus 5 die de mindere accuduur goedmaken? Ik kom niet verder dan 40 euro goedkoper en het hebben van stock android (ik hou niet van prutsen met custom roms op mijn telefoons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
CavaH schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:52:
Ik ben toe aan een nieuw toestel en vindt de Nexus 5 echt een topapparaat. Echter hecht ik erg veel waarde aan de accuduur van een telefoon en neig daarom naar de LG G2 met zn 3000 mAh. Wat zijn volgens jullie de features van de Nexus 5 die de mindere accuduur goedmaken? Ik kom niet verder dan 40 euro goedkoper en het hebben van stock android (ik hou niet van prutsen met custom roms op mijn telefoons).
Ik denk dat je het daarmee goed samenvat. Als die zaken niet belangrijk voor je zijn, dan is de G2 zeker een goede optie.

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CavaH schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:52:
- Design
- materiaalgebruik
- Interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:13:
Hmm vaag. Net mijn simkaart verwisseld ivm switchen van provider.
Nu kan ik ineens mijn instellingen menu niet meer in. Het scherm wordt wel geopend maar sluit weer direct. Heel vaag en irritant opnieuw opstarten heeft geen resultaat gehad..
Factory reset bleek de enige oplossing. Dat maar gedaan. En wel fijn dat alles automatisch teruggezet wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:20
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:37:
Iemand suggesties? Bvd.
Dit heb ik ook gehad! Is inderdaad eerder in dit topic langsgekomen, dat was ik :P Het gebeurde bij mij na het aansluiten op mn pc. De desbetreffende usb poort doet wel vaker raar overigens. Ik dacht dat het aan de usb poort lag. Als je wat zoekt in dit topic naar mijn naam zou je meer moeten vinden, ik heb het destijds ook gepost.
Ik had overigens ook dat, wanneer het toestel uit is en op de lader, het scherm telkens weer aan springt (in plaats van 1x de oplaad animatie tonen en dan uit). Ik raad je trouwens af om het accuniveau onder de 2% te krijgen, daarna is het lastig (niet onmogelijk) om m weer aan te krijgen.

Ik heb heel veel geprobeerd. Ik heb meerdere soft/hard resets gedaan. Meerdere opladers/kabels. Het gaat niet om fysieke schade in de connector. Maar naar mijn weten kan je dit zelf niet repareren. Zoals je zegt is het 'leefbaar' maar gewoon irritant.

Mijn telefoon is begin deze maand terug naar de Saturn gegaan en daar hebben ze 'm (kostenloos) gerepareerd. Daarbij heb ik een nieuw moederbord gekregen (het zit dus niet alleen in de connector) en een nieuw dochterbord (waar de usb connector op zit). Dit duurde bij mij 2 weken, jammer genoeg zat er steeds net het weekend bij.

Sterkte! Als je meer vragen hebt, stuur een DM, dat gaat het snelste.

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 28-01-2014 18:30 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:53:
[...]

- Design
- materiaalgebruik
- Interface
1 ding heeft de Nexus 5 maar mooier dan de G2, dat is software. Dat was voor mij de reden om toch uiteindelijk mijn G2 te koop te zetten en de Nexus 5 te halen met de btw actie ;)

In de zomer ( kun je de klok op gelijk zetten) zal Android 4.5 uitkomen, de G2 heeft die dan pas weer in 2015....dat wil ik niet, ik wil altijd de nieuwste software van Google hebben lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben hier nog meer mensen last van van een spontaan freezende nexus 5 die vervolgens reboot .
Of heel veel apps die plots niet meer reageren zoals google zoeken .
Heb al factory reset geprobeerd en alles en is soms met vrij domme dingen doen dat deze vastloopt en gewoon reboot .
Het is nu zo'n 2 weken geleden begonnen .
En alsook mijn gsm reboot verlies ik telkens 7 - 10 % accu duur ...
Wat zouden jullie doen ? terug naar mm ermee ?
toestel is net 2 maand oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:07:
hebben hier nog meer mensen last van van een spontaan freezende nexus 5 die vervolgens reboot .
Heb al factory reset geprobeerd en alles en is soms met vrij domme dingen doen dat deze vastloopt en gewoon reboot .
Ik zou ermee terug gaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
alwaysleft schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:40:
[...]

1 ding heeft de Nexus 5 maar mooier dan de G2, dat is software. Dat was voor mij de reden om toch uiteindelijk mijn G2 te koop te zetten en de Nexus 5 te halen met de btw actie ;)

In de zomer ( kun je de klok op gelijk zetten) zal Android 4.5 uitkomen, de G2 heeft die dan pas weer in 2015....dat wil ik niet, ik wil altijd de nieuwste software van Google hebben lopen :)
Helemaal mee eens, de snelle software updates zijn een groot voordeel! Ik vind ook dat het materiaalgebruik van de Nexus 5 en het design vele malen mooier is dan dat van de LG G2. Dat glimmende plastic van de G2 vind ik er zeer goedkoop uitzien, en ik vond hem ook niet lekker vasthouden.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:07:
Volgens mij is dit niet normaal, ik zal zeker terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Ik heb er nog nooit last van gehad iig. Veel succes.

[ Voor 36% gewijzigd door peakrever op 28-01-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel zo slim geweest van bijna elke reboot een screenshotje te nemen waarop heel duidelijk te zien is dat het random durdende de dag is en ook dat er zoveel accu lading verdwijnt .
Op youtube zou het liggen aan de wifi adapter :
YouTube: Nexus 5 keeps crashing... SOLVED READ DESCRIPTION

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:25:
Ben wel zo slim geweest van bijna elke reboot een screenshotje te nemen waarop heel duidelijk te zien is dat het random durdende de dag is en ook dat er zoveel accu lading verdwijnt .
Op youtube zou het liggen aan de wifi adapter :
YouTube: Nexus 5 keeps crashing... SOLVED READ DESCRIPTION
Probeer het eens om te switchen naar 2,4. Ghz. ps: Heb je hem geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:43

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe zit het met slijtage van zowel de zwarte (rubberachtige) als de witte (eierschaalachtige) Nexus 5? Wordt de witte bijvoorbeeld vies? En komen er lelijke slijtplekken in het rubber van de zwarte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
barcawinner schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:10:
Hoe zit het met slijtage van zowel de zwarte (rubberachtige) als de witte (eierschaalachtige) Nexus 5? Wordt de witte bijvoorbeeld vies? En komen er lelijke slijtplekken in het rubber van de zwarte?
Ik heb de zwarte Nexus 5 en ik heb nog geen krassen of slijtageplekken gevonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens een vaag probleem. Wanneer ik op een WiFi netwerk zit verliest WhatsApp continu verbinding. Ik kan dan nog wel gewoon internetten dus de internetverbinding blijft in stand. Wanneer ik dan even overschakel naar 3G heeft WhatsApp wel weer verbinding en krijg ik al m'n appjes binnen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:02:
Ik heb trouwens een vaag probleem. Wanneer ik op een WiFi netwerk zit verliest WhatsApp continu verbinding. Ik kan dan nog wel gewoon internetten dus de internetverbinding blijft in stand. Wanneer ik dan even overschakel naar 3G heeft WhatsApp wel weer verbinding en krijg ik al m'n appjes binnen.

Ja. Aan Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 17:01

amaterasu

In memory of Cj

Gisteren mijn witte Nexus 5 kunnen ophalen voor een super prijs (Btw Actie+personeels korting+Oude telefoon al verkocht). Was een goede 75eu kwijt (incl doorzichtig siliconen hoesje).
Mijn eerste indrukken zijn super positief! Kom van een reeks Windows Phones af en wilde weer eens wat anders. Mijn eis was wel dat het net zo snel zou zijn als mijn Lumia 925/Ativ S. En dat is hij zeker! Laatste android toestel voor mij was een Galaxy S3 en dit is een wereld van verschil in snelheid. Gisteren de hele dag mee lopen spelen (batterij was out of box +/-80%) en tot nu toe geen enkel mankement/probleem ervaren. Is er een uit de 312 batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
amaterasu schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:32:
Gisteren mijn witte Nexus 5 kunnen ophalen voor een super prijs (Btw Actie+personeels korting+Oude telefoon al verkocht). Was een goede 75eu kwijt (incl doorzichtig siliconen hoesje).
Mijn eerste indrukken zijn super positief!
Dus je hebt hem voor: 329,75 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

260,92 daar kwam nog 6,05 thuiskopie overheen. Nexus kwam dus op 266,97 op factuur. Dus de btw actie korting en 20% personeels korting zijn hier al vanaf.

[ Voor 33% gewijzigd door amaterasu op 29-01-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amaterasu schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:32:
Mijn eerste indrukken zijn super positief! Kom van een reeks Windows Phones af en wilde weer eens wat anders. Mijn eis was wel dat het net zo snel zou zijn als mijn Lumia 925/Ativ S. En dat is hij zeker! Laatste android toestel voor mij was een Galaxy S3 en dit is een wereld van verschil in snelheid. Gisteren de hele dag mee lopen spelen (batterij was out of box +/-80%) en tot nu toe geen enkel mankement/probleem ervaren. Is er een uit de 312 batch.
Die BTW actie begint pas vanaf 18:00 toch? Of krijg je hem voor die tijd ook wel met korting mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Personeel krijgt ook nog eens 20% korting en mogen het een dagje eerder ophalen zodat tijdens de btw dagen de focus helemaal op de klant ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij opgevallen dat bij de laatste versie van Light Flow (3.15) er 2 processen draaien op de achtergrond.
Zijn er nog mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:02:

Heb je Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
ik heb de laatste paar dagen het probleem, dat als ik het geluid harder of zachter zet dat dan dat balkje wat je op je scherm te zien krijgt vast blijft staan en niet meegaat. En dat je hem ook niet gewoon met je vinger naar rechts of links kunt slepen.
Kent iemand dit probleem?
Pagina: 1 ... 46 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.