[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.228 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
Kan iemand mij uitleggen hoe ik, zonder custom rom, het accu gebruik van "het android besturingssysteem" omlaag kan krijgen. Deze staat altijd in mijn top 2 / 3 accu gebruik.
Eerder werd al een tip gegeven om de N5 een x opnieuw op te starten. Dit lijkt bij mij echter niet de oplossing. Ook Google Now, Hangouts en de meeste andere Google applicaties die ik nauwelijks gebruik staan uit (synchronisatie etc). Ik heb enkel applicaties van Google Play geïnstalleerd (geen apps van onbekende bronnen). Ik gebruik Battery Guru als battery saver, DashClock Widget + battery extention en Prey als anti-theft app.
Als ik naar het verbruik van het android besturingssysteem kijk zie ik dat mijn telefoon daar "ingeschakeld houden" redelijk hoog staat terwijl het cpu verbruik en data weinig worden gebruikt.
Het is overigens niet dat mijn batterij leeggeslurpt wordt. Ik kan ongeveer 2 dagen met mijn accu doen. Maar ik zie sommige gebruikers met stock android hier met regelmaat 2,5 a 3 dagen accu halen met een screen on time van meer dan 4 uur.

.......................................
Nog 2 mini vragen:
1) Is er een optie in Android 4.4 die ervoor zorgt dat Android sneller applicaties afsluit of minder applicaties tegelijk open houdt?

2) Kan het ledje van de N5 minder fel worden gezet? 's Nachts, in een totaal donkere kamer, kan het notificatie ledje om de 10 seconde de hele kamer verlichten (nogal sterk uitgedrukt maar ik gok dat meer mensen dit al ondervonden hebben). Z'n notificatieled als de HTC ONE zou echt een verademing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
Dujardinn schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:07:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik, zonder custom rom, het accu gebruik van "het android besturingssysteem" omlaag kan krijgen.
[...]
DashClock Widget + battery extention en Prey als anti-theft app.
Nog 2 mini vragen:
1) Is er een optie in Android 4.4 die ervoor zorgt dat Android sneller applicaties afsluit of minder applicaties tegelijk open houdt?

2) Kan het ledje van de N5 minder fel worden gezet? 's Nachts, in een totaal donkere kamer, kan het notificatie ledje om de 10 seconde de hele kamer verlichten (nogal sterk uitgedrukt maar ik gok dat meer mensen dit al ondervonden hebben). Z'n notificatieled als de HTC ONE zou echt een verademing zijn.
Ik zou eens proberen om DashClock te deïnstalleren, dat was bij mij de boosdoener. En de kans dat Prey wat zaken actief houdt lijkt me ook groot.

1) Als je daar echt iets mee wil doen, kan dat via Developer options, helemaal onderaan staat iets met Destroy active apps en limit background processes. Doet waarschijnlijk meer kwaad dan goed hoor, geheugenbeheer van Android is al prima.

2) Geen idee, misschien via LightFlow oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 20:34

TMV

Dujardinn schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:07:

Lightflow ondersteunt dit in ieder geval, zelf nog niet getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op maandag 20 januari 2014 @ 00:07:
[...]

Sorry hoor, maar volgens mij was ik toch duidelijk? :P
Settings -> Data Usage -> Whatsapp -> background data
Die restrict background data staat bij mij uit en toch werkt het niet goed.

Bepaalde apps geven geen melding van een nieuw bericht en laten nieuwe berichten pas zien de volgende keer dat ik de app opstart.

(Messenger, Whatsapp hebben hier last van). Vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
Als je eens een keer je Nexus5 een ander uiterlijk wilt geven moet je dit eens een keer gebruiken.
Heel makkelijk en het ziet er fantastich uit!

https://play.google.com/s...=com.mycolorscreen.themer

Hier zie je hoe het er uit kan zien:

http://mycolorscreen.com/screen-of-the-day/

[ Voor 17% gewijzigd door midy922 op 22-01-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Een mode fotograaf heeft een maand lang ook foto's gemaakt met de N5 van verschillende onderwerpen.

De eerste serie foto's zijn gemaakt met de standaard instellingen
De tweede serie is nabewerkt met de standaard editing mogelijkheid van Google (Auto Awesome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
midy922 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:50:
Als je eens een keer je Nexus5 een ander uiterlijk wilt geven moet je dit eens een keer gebruiken.
Heel makkelijk en het ziet er fantastich uit!

https://play.google.com/s...=com.mycolorscreen.themer

Hier zie je hoe het er uit kan zien:

http://mycolorscreen.com/screen-of-the-day/
Kun je beter een kleurtje kopen :p
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.androidworld.nl/1d693c4c42/media/Nexus5%20kleuren_large.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn3.androidworld.nl/1d693c4c42/media/Kleuren%20Nexus%205_large.png/

Bron: PhoneArena

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
catt4u schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:15:
Een mode fotograaf heeft een maand lang ook foto's gemaakt met de N5 van verschillende onderwerpen.

De eerste serie foto's zijn gemaakt met de standaard instellingen
De tweede serie is nabewerkt met de standaard editing mogelijkheid van Google (Auto Awesome)
Ziet er heel goed uit :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
De Nexus 5 32 GB komt eraan binnen een paar weken in NL: *knip* referral linkjes of affiliate-linkjes zijn niet toegestaan.

[ Voor 53% gewijzigd door janvanduschoten op 23-01-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
CLB schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:22:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben erg tevreden met m'n zwarte N5, maar die kleurtjes zien er leuk uit. d:)b

Wel jammer is het dat de groene (zie de link in je posting) niet "Android-groen" is maar meer een soort van "British racing green". Dat is op zich een hele stijlvolle kleur, maar Android heeft natuurlijk z'n eigen groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb Launcher 8 eens geprobeerd, dan ziet je Nexus eruit als WP8.
Best geinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gaan we bijdehand doen ...? ;)
Je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Lijkt mij fake, in de video had de witte geen witte oor speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:16
Dagaanbieding bij iBood Extra, een 2600 mAh accu van LG - past dus mooi bij de Nexus 5 :) voor 13 euro je accu nog een keertje opladen.
Heb er zelf zojuist eentje gekocht, zie http://www.ibood.com/extra-nl/nl/

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Mizgala28 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:35:
[...]

Lijkt mij fake, in de video had de witte geen witte oor speaker.
jawel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
joachim schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:35:
De foto's die ik neem zijn allemaal onder de 2mb, worden die automatisch gecompreseerd ofzo?
2 mb lijk me erg weinig. Ik neem altijd foto's met hdr+ aan, en locatie opslaan staat ook aan.
Iemand?
En maakt het uit welke camera app je gebruikt? Kan je met een andere camera app dan de stock app bijvoorbeeld mooiere foto's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Zojuist mijn Nexus 5 binnen gekregen en ik ben echt helemaal verliefd. O+

Hiervoor had ik een Windows Phone 7 en nadat die kapot ging heb ik een maandje een 800Mhz single-core Android 2.x device gebruikt wat om te janken was. Deze telefoon is zo rap, geweldig scherm en Google Now is verdomd handig.

Ik wil nooit meer terug en zit alleen nog te twijfelen of ik een hoesje moet gaan bestellen. Ik vind 'm te mooi om 'm lomp te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:39:
Dagaanbieding bij iBood Extra, een 2600 mAh accu van LG - past dus mooi bij de Nexus 5 :) voor 13 euro je accu nog een keertje opladen.
Heb er zelf zojuist eentje gekocht, zie http://www.ibood.com/extra-nl/nl/
Heb er een van 4000mAh ook voor 13 euro.Kan er makkelijk de nexus 5 3x mee opladen en net zo snel als via de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:36:
[...]

Heb er een van 4000mAh ook voor 13 euro.Kan er makkelijk de nexus 5 3x mee opladen en net zo snel als via de muur.
Kan je eens linkje doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Power Bank te verkrijgen bij de blokker althans daar heb ik hem vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:59:
[...]

Power Bank te verkrijgen bij de blokker althans daar heb ik hem vandaan.
Een goed ander alternatief ( 18,50) is deze:

http://www.amazon.de/gp/p...=455353727&pf_rd_i=301128

Een echt goed merk en 5000 Mah batterij + ziet er ook nog eens heel goed uit. Beter dan de iBood aanbieding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:04:
[...]
Een goed ander alternatief ( 18,50) is deze:

http://www.amazon.de/gp/p...=455353727&pf_rd_i=301128

Een echt goed merk en 5000 Mah batterij + ziet er ook nog eens heel goed uit. Beter dan de iBood aanbieding. :)
Die van de blokker iden bijna hetzelfde model ook met lampje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:07:
[...]

Die van de blokker iden bijna hetzelfde model ook met lampje
Hoe weet je dat die 4000 Mah batterij heeft? Zie het nergens hier staan: http://www.blokker.nl/web...Id=10002&productId=156293

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:09:
[...]
Hoe weet je dat die 4000 Mah batterij heeft? Zie het nergens hier staan: http://www.blokker.nl/web...Id=10002&productId=156293
Dat staat op de verpakking,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Betere koop dus dan de iBood, en geen gezeur meer met de Nexus 5 batterij tijd als je hem toch kunt opladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:22

Vis

Maar wel altijd een kabeltje + dat ding op zak ;)

Ik snap er t nut niet van, alleen als je voor een weekendje weggaat waar geen stopcontact aanwezig is, maar ben nou eens eerlijk, hoevaak komt dat voor :)

Mijn N5 komt zaterdag van coolblue btw... Ben zeer benieuwd en werd tijd dat m'n GN wordt vervangen ! De traagheid ben ik nu wel beu..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 21:37
Op festivals bijvoorbeeld is het toch wel heel erg handig, aangezien ik dan veel foto's en filmpjes maak en ook redelijk veel internet gebruik. Dat vergt natuurlijk allemaal veel van de accu. Anders houdt de Nexus dit nooit meer dan 1 dag vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N5 Cyanogenmod gebruikers hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee, Stock + Xposed/Gravity :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:38

Patrick89

PSN : Gamesource

Niet meer, draai momenteel cataclysm en wil binnenkort eens omnirom proberen.
De toevoeging van CM vindt ik wat beperkt.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:32
Goedemorgen,

Momenteel overweeg ik om een nieuwe telefoon te kopen. Hierbij twijfel ik tussen de Nexus 5, of even wachten tot de S5 van Samsung. Hoewel de prijs van de Nexus5 mij erg aanspreekt :)

Dit topic heb ik al redelijk doorgelezen en lees veel positieve berichten. Deze positieve items worden ook uiteraard verwoordt door andere reviews op het internet.
Zijn er volgens jullie echter ook minpunten aan dit toestel? De review van Tweakers gaf al aan dat de camera niet helemaal super is, geen 32gb-model en geen micro-sd slot bevat. Ik vroeg me af of jullie na enkele maanden gebruik ook overige dingen zijn opgevallen, die niet gauw in een standaard review opvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:20
Ik ben in één keer een thuisscherm kwijt. Had er 3 totaal. Links google now. Midden het thuisscherm en één naar rechts, met kalender en alles, en die is spontaan verdwenen, foetsie! :?

Iemand dit al is meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Laatst online: 24-09 22:28
baronruud schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:27:
Ik ben in één keer een thuisscherm kwijt. Had er 3 totaal. Links google now. Midden het thuisscherm en één naar rechts, met kalender en alles, en die is spontaan verdwenen, foetsie! :?

Iemand dit al is meegemaakt?
Ja heb ik ook al een keer meegemaakt, heel vaag verhaal.. ik kon nou niet pinnen waar het zat.. ik heb ook wel eens zomaar ineens meerdere lege schermen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik wil Xposed op mijn Nexus zetten, maar dan moet ik hem rooten, kan ik hem daarna unrooten met xposed erop (ik gebruik paar apps zoals bankieren en heb geen zin in gedoe).

En tja, als ik hem unroot, heb ik dan alsnog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lateralus010 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:20:
Goedemorgen,

Momenteel overweeg ik om een nieuwe telefoon te kopen. Hierbij twijfel ik tussen de Nexus 5, of even wachten tot de S5 van Samsung. Hoewel de prijs van de Nexus5 mij erg aanspreekt :)

Dit topic heb ik al redelijk doorgelezen en lees veel positieve berichten. Deze positieve items worden ook uiteraard verwoordt door andere reviews op het internet.
Zijn er volgens jullie echter ook minpunten aan dit toestel? De review van Tweakers gaf al aan dat de camera niet helemaal super is, geen 32gb-model en geen micro-sd slot bevat. Ik vroeg me af of jullie na enkele maanden gebruik ook overige dingen zijn opgevallen, die niet gauw in een standaard review opvallen?
Nexus 5 omdat dat gewoon Android is zoals het hoort. En de Galaxy telefoons, waaronder de S5 ook zeker weten, zitten vol bloatware en andere troep.
Daarnaast vind ik Galaxy telefoons bij launch en zelfs daarna vééls te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:32
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:48:
[...]

Nexus 5 omdat dat gewoon Android is zoals het hoort. En de Galaxy telefoons, waaronder de S5 ook zeker weten, zitten vol bloatware en andere troep.
Daarnaast vind ik Galaxy telefoons bij launch en zelfs daarna vééls te duur.
Thanks :) Heb momenteel ook mijn HTC Sensation (oud barrel) geroot, om van al die Sense troep af te zijn. Het klinkt zeker prettig om gewoon een troep-vrije telefoon te hebben, voor een aantrekkelijke prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:38
Mizgala28 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:44:
Ik wil Xposed op mijn Nexus zetten, maar dan moet ik hem rooten, kan ik hem daarna unrooten met xposed erop (ik gebruik paar apps zoals bankieren en heb geen zin in gedoe).

Rooten maakt niks uit voor de garantie of bankieren. Volgens mij werkt exposed niet meer als unroot, ik snap ook niet waarom je dat zou willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 13:54

The Wizard

Moderator Mobile
Sommige bankprogramma's werken niet als een telefoon geroot is. Volgens mij speelt dat (nog) niet bij de Nederlandse banken, maar Barclay's in de UK wel bijv.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
Mizgala28 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:44:

Je kan hem alleen rooten als je hem eerst unlock. Dan zou je je garantie kwijt zijn maar je kan hem ook weer makkelijk locken dus dat is geen probleem.
Je kan Xposed niet gebruiken als je geen root hebt. Dus als je de root verwijdert werkt Xposed niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dus gewoon rooten en indien nodig unrooten voor garantie.

Trouwens, Xposed verwijder ik dan gewoon door herinstall van android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
Unrooten en locken en de stock recovery herinstalleren.
Oftewel maak voordat je hem unlock een nandroid backup! Die kan je later weer terugzetten voordat je hem terugstuurt mocht er iets kapot gaan. Dan heb je alles weer stock.

Hier kan je precies zien hoe dat moet: http://rootnexus5.com/nexus-5-root/how-to-root-nexus-5/

Xposed is gewoon een app.

[ Voor 17% gewijzigd door midy922 op 24-01-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Voor rooten zou ik gewoon hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2517778 gebruik van maken, veel makkelijker en binnen 1 minuut ben je klaar.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:50
Barfman schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:55:
Voor rooten zou ik gewoon hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2517778 gebruik van maken, veel makkelijker en binnen 1 minuut ben je klaar.
ideaal, al voor de GN, N4 en N7 gebruikt :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
Kan je doen maar zo leer je er niks van. En ik heb de controle liever zelf in de hand.

En mocht er iets mis gaan tijdens die procedure weet je niet waar het mis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
midy922 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:13:
Kan je doen maar zo leer je er niks van. En ik heb de controle liever zelf in de hand.

En mocht er iets mis gaan tijdens die procedure weet je niet waar het mis ging.
ligt eraan hoe je met de tool omgaat.. als je met je ogen dicht op de knopjes klikt dan heb je gelijk.
Als je de wugfresh toolkit weleens hebt gebruikt zou je weten dat bij elke stap een volledige beschrijving zit wat er gaat gebeuren, waarom en hoe.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:33
Gister een hele aardige SOT gehaald.
Alles Stock, geen root of andere kernel.
Helderheid op Auto, even de GPS test gedaan en verder bijna alles op WiFi.
4,5h SOT met nog 13% accu over. Telefoon in totaal 15h en 36min op accu.

"Ik vind helemaal mooi" :)
Ben dik tevreden over m'n Nexus 5. Echt een toptoestel.

https://www.dropbox.com/sc/skk6ta8hbym0n1l/uy64wlgCfY#lh:0-2014-01-23%2022.20.42.png
https://www.dropbox.com/sc/skk6ta8hbym0n1l/uy64wlgCfY#lh:1-2014-01-23%2022.20.35.png

[ Voor 15% gewijzigd door OneTimer op 24-01-2014 14:26 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog te twijfelen of ik ga rooten. Bied xposed echt zoveel voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:35:
of je het voordelen kan noemen is natuurlijk persoonlijk... maar je kan een boel interface zaken tweaken die normaal niet aan te passen zijn (zonder custom rom)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:40:
[...]

of je het voordelen kan noemen is natuurlijk persoonlijk... maar je kan een boel interface zaken tweaken die normaal niet aan te passen zijn (zonder custom rom)
Ben een deel ook weer vergeten van mijn geroote Jellybean. Batterijpercentage lijkt me makkelijk en zelf kiezen welke iconen ik in de statusbar heb maar of dat nou voldoende is om te gaan rooten.

Ik ga maar eens kijken wat je nog meer kunt doen met xposed en gravitybox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:45:
[...]

Ben een deel ook weer vergeten van mijn geroote Jellybean. Batterijpercentage lijkt me makkelijk en zelf kiezen welke iconen ik in de statusbar heb maar of dat nou voldoende is om te gaan rooten.

Ik ga maar eens kijken wat je nog meer kunt doen met xposed en gravitybox.
met root kan je natuurlijk ook weer meer dan alleen xposed.. denk aan adaway, titanium backup, etc.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:35:
Geen gebruik meer kunnen maken van ART. 8) (geen voordeel dus)

[ Voor 42% gewijzigd door NaN op 24-01-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt helemaal gestoord van google now ieder keer als ik een command inspreek opent hij een web pagina.En op filmpjes zie je dat hij opent zonder eerst het microfoontje aan te raken door gewoon hello google now te zeggen .Now bij mij dus niet zonder eerst micro aan te raken,Ja ok de eerste keer opent ie wel op stem maar daarna niet meer.Als ik zeg call peter opent hij een webpagina en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

The Wizard schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:26:
Sommige bankprogramma's werken niet als een telefoon geroot is. Volgens mij speelt dat (nog) niet bij de Nederlandse banken, maar Barclay's in de UK wel bijv.
Het kan best dat bankieren apps ook controleren op root,
Opzich, kun je wel ondanks root nog wel je app gebruiken. Maar jé verkleint zeer sterk je kans op vergoeding, of coulance in geval dat je slachtoffer via de app wordt van het hacken van je rekening.

Het is een fraude-vorm die nog niet heel groot is (qua frequentie en impact per case), maar wel met groeipotentie.
Mede doordat 'rooters' vaker software installeren uit onbekende bron installeren.
Als de fraude in Nederland hiervan ook toeneemt wordt dit misschien ook wel na Engels model onmogelijk gemaakt.

Als je mobiel wilt bankieren en je meerdere android apparaten hebt, kun je die app het beste installeren op een niet-geroot apparaat.

[ Voor 6% gewijzigd door 3x3 op 25-01-2014 03:35 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 03:17:
Wordt helemaal gestoord van google now ieder keer als ik een command inspreek opent hij een web pagina.En op filmpjes zie je dat hij opent zonder eerst het microfoontje aan te raken door gewoon hello google now te zeggen .Now bij mij dus niet zonder eerst micro aan te raken,Ja ok de eerste keer opent ie wel op stem maar daarna niet meer.Als ik zeg call peter opent hij een webpagina en noem maar op.
dan gebruik je het toch niet?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet slecht... :)
dit is enkel maar een test...zo kan ik de batterij vergelijken met mijn vorige gsm (samsung s3 mini)
waar ik ook 8 dagen mee haalde...als ik er niet veel op deed...
dus batterij is in orde...

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/208/6vh2.png

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/12/yarj.png

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 08:05:
niet slecht... :)
dit is enkel maar een test...zo kan ik de batterij vergelijken met mijn vorige gsm (samsung s3 mini)
waar ik ook 8 dagen mee haalde...als ik er niet veel op deed...
dus batterij is in orde...

[afbeelding]

[afbeelding]
Volgens mij deed je niks mee, hoeveel schermtijd had je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:54:
[...]

Volgens mij deed je niks mee, hoeveel schermtijd had je?
hij is net opgeladen dus weet niet of het dan opnieuw begint te tellen

scherm 16%
2u18min staat er...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:00
Als je er zó weinig mee doet, waarom heb je dan een smartphone? :?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Rossi46 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:58:
Dat vraag ik me ook af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:58:
Hallo zeg, hij schreef toch dat het alleen een testje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:00
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:02:
[...]

Hallo zeg, hij schreef toch dat het alleen een testje was.
Oh, oeps, niet gelezen :$ My bad!

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd dit was alleen maar een test ter vergelijking van mijn vorige gsm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:21
Heb je er dan wel apps als Facebook, WhatsApp en email oa op de achtergrond draaien?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:06:
Heb je er dan wel apps als Facebook, WhatsApp en email oa op de achtergrond draaien?
nope...facebook heb ik een bladwijzer van gemaakt...
ik merkte op mijn vorige gsm dat facebook altijd draaide op de achtergrond waardoor hij mijn batterij leegzoog...
whatsapp gebruik ik nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Laatst online: 06:38

Patrick89

PSN : Gamesource

Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:09:
[...]

ik merkte op mijn vorige gsm dat facebook altijd draaide op de achtergrond waardoor hij mijn batterij leegzoog...
Wat betreft facebook heb je wel gelijk. Als ik Wakelock gebruik zie je de aanroep van Facebook met regelmaat, dit ondanks dat ik de meldingen uit heb staat.

Om die reden heb ik de FacebookApp ook verwijderd. Het batterijverbruik is wel verminderd hierdoor.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:09:
[...]

Had je WiFi of 3G aanstaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:03:
[...]

Had je WiFi of 3G aanstaan ?
3G staat zowiezo uit...ik gebruik alleen wifi...
als ik het internet niet meer nodig heb, zet ik wifi altijd erna direct uit...maar facebook bleef maar draaien op de achtergrond...zelfs al had ik het handmatig gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Zojuist m'n N5 geleverd gekregen, nu even instellen :)

Hoe en waar kan ik checken welke batch ik heb gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Wat ik mij wel afvroeg, als ik facebook verwijder en weer installeer, krijgt hij de permissie om locatie uit te lezen terwijl die nu die niet meer heeft?

Voor de 4.4.2 update had ik locatie en bepaalde data uitlezen uitgezet voor FB app, maar ik wou de app verwijderen en herinstalleren omdat die vaag doet, dat was bij mijn zusje ook zo en herinstallatie had geholpen, maar zij heeft wel haar telefoon geroot en ik zag dat facebook die permissie weer kreeg.

Dit omdat je vanaf 4.4.1 niet meer app los zonder root kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik kwam dit script tegen op xda waarmee je 'bloatware' (het is maar hoe je het bekijkt) van google op de N5 kunt verwijderen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2585395

Het verwijdert onder andere PlayGames, Books, GoogleHindiIME, Magazines, HTMLViewer, etc etc. Voor een aantal apps zul je dan zelf vervangers moeten zoeken. Heeft er iemand hier ervaring mee, cq. is dit zinvol om bijvoorbeeld meer ruimte beschikbaar te maken? Het idee van een zo kaal mogelijke Android phone staat me namelijk wel aan :)

[ Voor 8% gewijzigd door Davith78 op 25-01-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 20:34
Vis schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:29:
Zojuist m'n N5 geleverd gekregen, nu even instellen :)

Hoe en waar kan ik checken welke batch ik heb gekregen?
tobitronics schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:45:
[...]

Doos, eerste paar letters van je serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Hm oké ... Als t de eerste 3 van t imei nummer is, dan zou ik batch 352 hebben...
Raar, dacht dat ze al bij 401 waren..

Coolblue besteld btw..

Ook lijkt de powerknop heeeeel losjes te zitten..

Over t algemeen eerste indruk, tja lekker snel!
Ben helemaal clean gestart, zonder back-up herstellen van vorige galaxy nexus..

Ik download wel de apps opnieuw die ik wil hebben..

Lekker licht qua gewicht ook.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet IMEI, je hebt de S/N nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Ah lol ja die heb ik gemist :p

401 dus it is... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
Heeft iemand onlangs een Nexus 5 van Belsimpel ontvangen? Mag ik er vanuit gaan dat ik vanavond of maandag de laatste batch ontvang of is dat niet zo vanzelfsprekend?

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:46
Delete door mezelf.

[ Voor 84% gewijzigd door EEE-lover op 25-01-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:46
DaLucovic schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:57:
Heeft iemand onlangs een Nexus 5 van Belsimpel ontvangen? Mag ik er vanuit gaan dat ik vanavond of maandag de laatste batch ontvang of is dat niet zo vanzelfsprekend?
Donderdag 2 januari bij Belsimpel besteld, vrijdag 3 januari aan het eind van de dag daar op de Grote Markt opgehaald (toestel was op voorraad toen ik bestelde). Ik heb de 312 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Laatst online: 20-09 14:26
Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 03:17:
Op de filmpjes staat de telefoon dan ook altijd op English(US) ingesteld, anders werkt het inderdaad niet op die manier. Is in dit topic al meermaals besproken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 22:50

Zyron

BWRAAAAP

Vandaag de Nexus 5 gehaald, 311k.

Heb alleen geen mobiel netwerk. Simkaartje van Tele2, hij herkent 'm ook wel, maar kom niet verder dan 'alleen noodroepen'. Voorkeursnetwerk op zowel 3g als 4g, maar geen resultaat... iemand?

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:21

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 10:12
DaLucovic schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:57:
Nee, ik heb er 2 besteld bij BelSimpel de afgelopen week .Kreeg een nieuwe 401 en een 312 die al duidelijk gebruikt was. Deze had geen plastic over het scherm/cameralens. Geen plastic om oplader en usb kabeltje. Tevens zat er een andere verzegelingssticker om het doosje. Hoort een klein dun stickertje te zijn zonder tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 23:39
KillerDream schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:06:
[...]
Nee, ik heb er 2 besteld bij BelSimpel de afgelopen week .Kreeg een nieuwe 401 en een 312 die al duidelijk gebruikt was...
Wat heb je hiermee gedaan als ik vragen mag? Als je een nieuwe koopt, mag je toch wel een nieuwe verwachten?

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 22:50

Zyron

BWRAAAAP

Hm, was dat was 'm niet. Had bovendien überhaupt geen netwerk he. :)

Heb uiteindelijk 'automatisch voorkeursnetwerk kiezen' een keer ingedrukt en toen deed 'ie het.

Vreemd, nog nooit gehad op welk toestel dan ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Zyron op 25-01-2014 19:48 ]

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-10 14:35
Ik ben aan m'n 2de van Belsimpel, 401k beide keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Iets vaags ontdekt vandaag sinds t installen van mn N5

Bij actieve apps staat 2x de google play services te draaien, zie screen:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2hmk954.png

Meer mensen last van?

Ik weet niet of t hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 17:16
Klik er maar is op. Zijn andere processen die draaien. Klopt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Oké, niets verkeerds dus.. Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 21:32
Wat me vandaag opeens opviel, als ik een foto maak via watsapp om naar iemand te sturen kun je hdr niet aanzetten.
Dan moet ik dus watsapp afsluiten de camera app openen en dan de foto delen weer een paar extra handelingen :+ Ja ik ben lui 8)7

Maar wel raar dat je dan geen hdr kan selecteren.

[ Voor 0% gewijzigd door ComTech op 25-01-2014 21:34 . Reden: typfout hersteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:38
ComTech schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:33:
Wat me vandaag opeens opviel, als ik een foto maak via watsapp om naar iemand te sturen kun je hdr niet aanzetten.
Dan moet ik dus watsapp afsluiten de camera app openen en dan de foto delen weer een paar extra handelingen :+ Ja ik ben lui 8)7

Komt denk ik omdat HDR in de software van de standaard camera APP zit en niet in de whatsapp software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren naar het autosalon geweest en een 10 tal foto's getrokken, wil ik ze vandaag eens bekijken...zijn ze gewoon weg...mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, je foto's toch?? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:33:
gisteren naar het autosalon geweest en een 10 tal foto's getrokken, wil ik ze vandaag eens bekijken...zijn ze gewoon weg...mis ik iets?
Soms heeft de galerij nog wel eens een issue dat de inhoud niet goed word bijgewerkt/geupdated. Misschien kun je eens met een filebrowser kijken (of via usb op je computer) of de foto's er gewoon tussen staan. Dan weet je in ieder geval of je ze nog hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je de Gallery, of Photos (van Google+)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davith78 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:57:
[...]

Soms heeft de galerij nog wel eens een issue dat de inhoud niet goed word bijgewerkt/geupdated. Misschien kun je eens met een filebrowser kijken (of via usb op je computer) of de foto's er gewoon tussen staan. Dan weet je in ieder geval of je ze nog hebt..
heb al alle mappen die erop staan volledig bekeken en ze staan er nergens tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

ComTech schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:33:

Wat ik ook heb ontdekt is als je een selfie wilt maken en daarna weer je camera aan de achterzijde selecteerd, HDR dan ineens uit staat.

Dus als je switcht van selfie modus naar achterzijde camera.

Wat een heerlijke phone is het btw... Genieten ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:01:
[...]

heb al alle mappen die erop staan volledig bekeken en ze staan er nergens tussen...
Hmm, dat is wel vreemd. Dan zou ik het zo even niet weten helaas.

Wat me wel een beetje opvalt is hoeveel kleine 'random issues' deze telefoon lijkt te hebben: in grote lijnen is het een supertoestel maar je moet maar afwachten of je een exemplaar krijgt waar niets mee aan de hand is. Gelukkig is de mijne dan weer wel praktisch vrij van issues, maar het had ook anders kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:33:
Ik had gisteren ook opeens een foto die weg was. Heel vreemd!

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Pagina: 1 ... 45 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.