[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.227 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 17:29
Is het verschil erg groot tussen stock kernel en de kernel van franco? Heb het dan over de SOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:09:
[...]

Niks fraude gewoon aangegeven wat probleem was en dat toestel niet verzekerd was en verzekering zei zelf dat zulke reparatie rond 200 euri zou kosten en waar ik hem zou laten repareren zou hun een worst wezen.
en toch ben je volgens mij verplicht te informeren dat het minder gekost heeft.
Dat je het niet doet snap ik natuurlijk wel, wou ik ook niet doen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
Hebben jullie er ook last van dat berichten in whatsapp pas later binnenkomen, of pas binnenkomen als je de app opent? Ik heb nu al een tijdje dit probleem. Vooral in groepsgesprekken... Iemand een oplossing/ervaring?

Alle reacties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 14:41
Dr_Luigi0 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:55:
Hebben jullie er ook last van dat berichten in whatsapp pas later binnenkomen, of pas binnenkomen als je de app opent? Ik heb nu al een tijdje dit probleem. Vooral in groepsgesprekken... Iemand een oplossing/ervaring?

Alle reacties zijn welkom!
Klinkt als gevalletje 'background data' uitgezet bij Data Usage settings voor Whatsapp.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 17:16
Of, zit je soms op wifi en heb je ingesteld dat de wifi uit moet als je scherm uit is? Dan krijg je ze (logischer wijs) pas binnen als je het scherm aan doet en je wifi weer hersteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 13:39
Tayfunc schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:35:
Is het verschil erg groot tussen stock kernel en de kernel van franco? Heb het dan over de SOT.
Ik merk zelf van wel.

Tevens lees ik dat iemand hier zegt dat features niet werken in Franco en dat er bootloops zijn.
Wat een onzin. Hoe kom je aan die info? Franco werkt perfect zowel op mijn N5 als N7 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:35
mcgloud schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:38:
[...]

Ik merk zelf van wel.

Tevens lees ik dat iemand hier zegt dat features niet werken in Franco en dat er bootloops zijn.
Wat een onzin. Hoe kom je aan die info? Franco werkt perfect zowel op mijn N5 als N7 2013.
Franco hot reboot soms wel icm facebook messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
gertvdijk schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:02:
[...]

Klinkt als gevalletje 'background data' uitgezet bij Data Usage settings voor Whatsapp.
Waar kan ik dit precies instellen? Ik heb al in de whatsapp gekeken maar daar kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
DrNizeGuy schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:18:
Of, zit je soms op wifi en heb je ingesteld dat de wifi uit moet als je scherm uit is? Dan krijg je ze (logischer wijs) pas binnen als je het scherm aan doet en je wifi weer hersteld wordt.
Nee, wifi staat altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn nexus 5. Ik heb per ongeluk het cachegeheugen gewipet, en nu herkent hij de simkaart niet meer en de camera en playstore werken niet meer. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Mvg,
Auke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Termy schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:41:
[...]

En hoe gaat het nu? Ik heb geen vervolgpost meer gezien :).

Ik heb deze fix gisteren ook doorgevoerd en heb nu eindelijk een acceptabele GPS.

Ik was afgelopen weekend in Praag en had geen dataverbinding dus het duurde jaren voordat ik eindelijk een lock had die vervolgens ook nog eens heen en weer schoot zodat navigeren op gmaps (cached) nog een uitdaging werd ook. Dat was voor mij de druppel om er zelf maar eens naar te kijken want het probleem was wispelturig genoeg dat ik 0 vertrouwen in reparatiecentra heb. Daar heb ik al uitgebreide ervaring mee en geen zin in wederom 1-2 maanden vechten voor een daadwerkelijke gerepareerde/nieuwe telefoon.

Het enige spijtige nu is dat de behuizing nu niet meer perfect sluit (fractie van een mm speling) aan de kant waar de antennecontacten zitten. Ik heb slechts een klein stukje (enkele laag) van een visitekaartje gebruikt, dus had wel verwacht dat het niet te dik zou zijn. Het door jou aangehaalde filmpje heeft het nl over dubbelgevouwen dik papier. Ik had hem net nog een keer opengemaakt om te zien of ik het wat anders kon positioneren en nu krijg ik m'n nagel er niet meer zo makkelijk tussen, maar het sluit nog steeds niet zo goed als de andere kant.

Wat heb jij ertussen gedaan en sluit het nog steeds goed?

@Dujardinn

Vergelijk ook eens de echte signaalsterkte ipv balkjes. Die zijn nl vrij arbitrair.
Ik moest het natuurlijk wel even testen. Nu heb ik 10-20 sec nodig voor een fix. Werkt dus weer als van ouds en prima. Ik vermoed ook eigenlijk dat het 'stuk' is gegaan toen ik hem een tijd geleden een keer heb laten vallen.

Ik heb er net als in de fix-it video een stukje hard karton achter geduwd en vastgeplakt met wat isolatietape. De achterkap ging/gaat weer prima dicht en je ziet er niets van. Alleen merk je nu een kleine klik als je hard op de achterkant duwt naast de camera. Het deksel staat dus iets onder spanning (net als een dicht blik soep), maar dat is helemaal geen probleem.

Dus de fix heeft prima gewerkt, maar inderdaad vrij schandalig dat dit op zo'n grote schaal voorkomt, tenminste als je alle posts op internet mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:44:
Ik heb een probleem met mijn nexus 5. Ik heb per ongeluk het cachegeheugen gewipet, en nu herkent hij de simkaart niet meer en de camera en playstore werken niet meer. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Mvg,
Auke
Opnieuw opstarten zal het weer moeten werken .Ik zelf gebruik voor zoiets al heel lang Clean Master prima app werkt super makelijk en goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
Ik zit erg te twijfelen om een nexus5 te kopen. Heb nu een Samsung Galaxy S1 die ik vanaf oktober 2010 heb. De telefoon die ik daarvoor had, ging 4 jaar mee. Zoals je kan zien doe ik lang met telefoons :P
Is de Nexus5 nu een goede telefoon om te kopen, of kan ik beter een paar maanden wachten tot er wat nieuws komt? Gezien ik met mijn nieuwe telefoon weer een jaar of 3/4 wil doen. Zie het als bijv een Audi A3 waar je net voor het uitkomen van een nieuw uiterlijk, nog even snel het oude uiterlijk koopt. Als ik zoiets weet wacht ik wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 01:02:
[...]

Opnieuw opstarten zal het weer moeten werken .Ik zelf gebruik voor zoiets al heel lang Clean Master prima app werkt super makelijk en goed.
Opnieuw opstarten werkt niet. En de clean master app kan ik niet downloaden, want de playstore werkt niet.
Zal een factory reset helpen?

Edit: Het probleem is opgelost met een factory reset.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dacuuu schreef op zondag 19 januari 2014 @ 08:36:
Ik zit erg te twijfelen om een nexus5 te kopen. Heb nu een Samsung Galaxy S1 die ik vanaf oktober 2010 heb. De telefoon die ik daarvoor had, ging 4 jaar mee. Zoals je kan zien doe ik lang met telefoons :P
Is de Nexus5 nu een goede telefoon om te kopen, of kan ik beter een paar maanden wachten tot er wat nieuws komt? Gezien ik met mijn nieuwe telefoon weer een jaar of 3/4 wil doen. Zie het als bijv een Audi A3 waar je net voor het uitkomen van een nieuw uiterlijk, nog even snel het oude uiterlijk koopt. Als ik zoiets weet wacht ik wel even.
Ik ben ook net voor kerst overgegaan van mijn SGS1 naar nexus 5. Geen seconde spijt.
Maar wel spijt dat ik niet even in juli die nexus 4 gekocht hebt toen die voor weinig de deur uit ging bij google.

Dus als je hem kunt kopen bij de BTW dagen van MM meteen doen.
Of als je kunt wachten, wachten tot medio de zomer, wellicht dat hij dan weer goedkoop eruit gaat omdat de volgende eraan komt :P

Of gewoon kopen... ik heb er geen spijt van. 60 euro meer of minder ben ik meteen wel weer vergeten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:38
Cyberpope schreef op zondag 19 januari 2014 @ 10:58:
[...]

Ik ben ook net voor kerst overgegaan van mijn SGS1 naar nexus 5. Geen seconde spijt.
Maar wel spijt dat ik niet even in juli die nexus 4 gekocht hebt toen die voor weinig de deur uit ging bij google.

Dus als je hem kunt kopen bij de BTW dagen van MM meteen doen.
Of als je kunt wachten, wachten tot medio de zomer, wellicht dat hij dan weer goedkoop eruit gaat omdat de volgende eraan komt :P

Of gewoon kopen... ik heb er geen spijt van. 60 euro meer of minder ben ik meteen wel weer vergeten.
t

De btw dagen inderdaad. Denk dat ik het ook wel ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:50
Tayfunc schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:35:
Ik merk op dit moment absoluut geen positief verschil. Ik ging van Franco v31 terug naar stock kernel en ik merk niets qua performance en de screen on time is met stock nog zelfs iets beter. Ik doe nu vier uur soc over vier dagen, met Franco was het vier uur soc over 3.5 dagen. Misschien hangt het er van af wat je met je telefoon doet, maar voor mijn gebruik lijken de voordelen van Franco kernel een fabeltje. En dat terwijl ik met Franco ook nog eens de CPU een undervolt had gegeven!

[ Voor 5% gewijzigd door Cinner op 19-01-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Cinner schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:02:
[...]
Ik merk op dit moment absoluut geen positief verschil ... voor mijn gebruik lijken de voordelen van Franco kernel een fabeltje. En dat terwijl ik met Franco ook nog eens de CPU een undervolt had gegeven!
Dat gevoel heb ik ook, de 'spectaculaire' resultaten die hier regelmatig gemeld worden haal ik met stock kernel ook makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 16:02
April, mei en juni komen de meeste merken zoals Sony en Samsung wel weer met een refresh uit van hun vlaggenschip. De S5 zal waarschijnlijk wel weer in mei uitkomen. Maar ik verwacht zelf niet heel veel schokkende verbeteringen tov de Nexus 5. Ja het scherm zal weer groter worden, de resolutie en kloksnelheid hoger. Maar of je er in de praktijk iets van gaat merken.....
Bovendien geef je aan lang met een telefoon te willen doen, met de Nexus weet je in ieder geval dat je een lange tijd alle updates zult blijven krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:34
Dacuuu schreef op zondag 19 januari 2014 @ 08:36:
Tijdens de btw actie ga ik ook de nexus kopen. Ik kom van een optimus 2x af. De nieuwe toestellen zoals de galaxy S5 & de opvolgers van de Htc One zullen veel duurder zijn bij de launch en zullen langs niet zo snel geupdated worden als de nexus 5. Ook zullen de schermen vast weer groter worden en dat is voor mij de reden om de nexus te komen. 5 inch is wel de max. Ook een hogere resolutie dan 1080p is voor mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-09 15:18
Mede nexus gebruikers,

Heb een vraag over eventueel een snelkoppeling toevoeging voor scherm automatische draaien.
Ie fit een optie? Mn nexus draait op ART.

Tevens als ik van een app terug ga naar mn home scherm dan laad die eerst een andere app bv browser die laat die dan kort zien en dan springt die naar home schreen. Iemand hier ervaring mee?

Groeten Sjaakie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
japie06 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:16:
Is er een manier om het powermenu uit te schakelen op de lockscreen? Als mijn telefoon gestolen wordt kan ik hem vinden via device manager (waar nu trouwens een app van is) maar niet als de dief de telefoon makkelijk uit kan zetten.
Is er een manier om het powermenu uit te schakelen op het lockscreen (stock android)? Weet iemand dit? Ik kan hier niets over vinden. Bij diefstal of verlies is het fijn om te weten dat degene die hem heeft gestolen, bemachtigd of gevonden mijn telefoon niet (makkelijk/eenvoudig) snel uit kan zetten.

Ik begrijp dat zo iemand ook de simkaart of/en de batterij uit de telefoon kan halen voor hetzelfde effect maar toch. Het gaat mij erom dat iemand niet vanuit het lockscreen de telefoon kan uitschakelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dujardinn op 19-01-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
Dujardinn schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:09:
[...]

Is er een manier om het powermenu uit te schakelen op het lockscreen (stock android)? Weet iemand dit? Ik kan hier niets over vinden. Bij diefstal of verlies is het fijn om te weten dat degene die hem heeft gestolen, bemachtigd of gevonden mijn telefoon niet (makkelijk/eenvoudig) snel uit kan zetten.

Ik begrijp dat zo iemand ook de simkaart of/en de batterij uit de telefoon kan halen voor hetzelfde effect maar toch. Het gaat mij erom dat iemand niet vanuit het lockscreen de telefoon kan uitschakelen.
Het kan in ieder geval wel als je telefoon geroot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:31
Ik heb sinds vrijdag ook de N5 maar krijg regelmatig de melding "simkaart aangesloten" dan kan ik hem opnieuw opstarten of gewoon wegdrukken . Heb al op verschillende fora gezocht en hier meerdere mensen gezien die er wel last van hebben maar nog geen oplossing voor gevonden . Tips die het zouden moeten verhelpen doen helaas niks .
Is het iets software matigs of hardware en moet ik hier mee terug gaan ?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2a0dttc.png

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 10:48
Leeuw070 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:05:
Ik heb sinds vrijdag ook de N5 maar krijg regelmatig de melding "simkaart aangesloten" dan kan ik hem opnieuw opstarten of gewoon wegdrukken . Heb al op verschillende fora gezocht en hier meerdere mensen gezien die er wel last van hebben maar nog geen oplossing voor gevonden . Tips die het zouden moeten verhelpen doen helaas niks .

[afbeelding]
Heb jij je simkaart bijgesneden of gekocht ?

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
nieuwe sim , 401k serie . Oude prepaid sim ook geprobeerd en zelfde melding .
Telefoon ligt stil op tafel of kastje naast m`n bed . Dus kan ook niet iets los zitten ofzo waardoor de sim los trilt ofzo .

http://productforums.goog...#!topic/nexus/b-HQZZ_jM74

Helaas alle tips en trucs al uitgevoerd zonder succes .

[ Voor 68% gewijzigd door Leeuw070 op 19-01-2014 15:20 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stom vraagje maar ik kan nergens de optie vinden welke iconen ik wel en niet in die snel balk (die je naar beneden kunt vegen met 2 vingers, weet even niet hoe die heet) wil hebben.

Zie ik iets simpels over het hoofd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:29:
Stom vraagje maar ik kan nergens de optie vinden welke iconen ik wel en niet in die snel balk (die je naar beneden kunt vegen met 2 vingers, weet even niet hoe die heet) wil hebben.

Zie ik iets simpels over het hoofd? :P
Dat kan niet met een stock android.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 13:39
Leeuw070 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:05:

[afbeelding]
Ja dat komt mij ook bekend voor.Heb er nu minder last van maar dat schijnt te komen doordat het SIM tray'tje niet goed sluit. Keer tegen aandrukken je zult de melding minder vaak krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
Morgen word m`n nieuwe sim actief , zal het daar ook nog even mee proberen en gelijk de sim-tray goed aandrukken , deze valt bij mij al iets naar binnen omdat dit 401k versie is .

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 08:29
Ik mis een groot deel van mijn exchange contacten in mijn carkit.
De contacten staan sowieso niet op mijn simkaart. Iemand een idee wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die nog twijfelt aan de accu van de Nexus 5. Ik hem hem nu een week en bevalt me prima. Heb hem net aan de oplader gelegd na 3 dagen gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/334lt0i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het viel mee zojuist op dat mijn Nexus hele donkere video filmpjes maakt. In de fotostand is het prima, maar als ik overschakel op video, dan is het beeld heel donker. Schijnt een bekend probleem te zijn....

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Dr_Luigi0 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 22:39:
Waar kan ik dit precies instellen? Ik heb al in de whatsapp gekeken maar daar kan ik het niet vinden.
Sorry hoor, maar volgens mij was ik toch duidelijk? :P
Settings -> Data Usage -> Whatsapp -> background data

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 00:06
PCSO schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:16:
[...]

Tijdens de btw actie ga ik ook de nexus kopen. Ik kom van een optimus 2x af. De nieuwe toestellen zoals de galaxy S5 & de opvolgers van de Htc One zullen veel duurder zijn bij de launch en zullen langs niet zo snel geupdated worden als de nexus 5. Ook zullen de schermen vast weer groter worden en dat is voor mij de reden om de nexus te komen. 5 inch is wel de max. Ook een hogere resolutie dan 1080p is voor mij niet nodig.
Nu jij het hier zo zegt besef ik voor mezelf ook eigenlijk pas dat de Nexus 5 gewoon een toptoestel is en ik die gewoon moet halen; ik twijfelde om te wachten voor de Samsung S5 of nieuwe HTC of wat dan ook, maar die komen allemaal met nog hogere resoluties en onzinnige dingen puur voor de marketing.
Binnenkort maar eens bestellen en HTC One X na 2 jaar de deur uit :)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:21
Dujardinn schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:09:
[...]

Batterij eruit halen is al iets lastiger (nexus 5 dan), maar idd zeker niet onmogelijk. En met de simkaart eruit kan ik hem nog wel via GPS tracken.

Verder ben ik via xposed een module tegen gekomen die ervoor zorgt dat je zolang je tel niet unlocked is je hem ook niet uit kan zetten. Het heet Advanced Power Menu, en die heeft dus een speciale Anti-Theft optie zodat je de tel niet kan uitzetten op het lockscreen.

[ Voor 5% gewijzigd door japie06 op 20-01-2014 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Laatst online: 01-09 16:37
Volgens mij is mijn signaal mobiele netwerk slecht.
Het is. Licht groen geel van kleur. Wie kan dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
Mij valt het op dat bij iedereen met een zeer lange accu duur op (flink langer dan 2 dagen) het "android-besturingssysteem" in de accu statestieken redelijk laag staat qua energie verbruik. Komt dit door Custom Roms? Of hoe komt dit? Bij mij staat deze namelijk altijd in de top 3 (samen met het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
wilke77 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:11:
Dan is je netwerk niet top. Fel groen betekend goed netwerk. Het geel-bruine (jij noemt het licht geel/groene) en geel balkje betekent dat het signaal minder is. Rood betekent geen signaal gehad.

Ik merk dat indien het netwerk niet heel goed is dit al snel aardig wat batterij kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Laatst online: 01-09 16:37
Dujardinn schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:17:
[...]

Dan is je netwerk niet top. Fel groen betekend goed netwerk. Het geel-bruine (jij noemt het licht geel/groene) en geel balkje betekent dat het signaal minder is. Rood betekent geen signaal gehad.

Ik merk dat indien het netwerk niet heel goed is dit al snel aardig wat batterij kost.
Ligt het aan het toestel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Dujardinn schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:13:
Mij valt het op dat bij iedereen met een zeer lange accu duur op (flink langer dan 2 dagen) het "android-besturingssysteem" in de accu statestieken redelijk laag staat qua energie verbruik. Komt dit door Custom Roms? Of hoe komt dit? Bij mij staat deze namelijk altijd in de top 3 (samen met het scherm).
Reboot je telefoon eens. Heb het tweemaal gehad in de afgelopen paar maanden en een reboot verhielp het. Waren naast de software update ook de enige reboots die ik heb hoeven uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een scherm afdruk geplaatst dat ik mijn Nexus 5 na 3 dagen weer aan het opladen ben. Ik heb nog steeds de standaard ROM, dus geen custom o.i.d. geïnstalleerd. Belangrijkste wijziging is dat ik de helderheid van het scherm aangepast heb, niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilke77 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:11:
waar kan je deze kleuren zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
In al die duizenden battery stats plaatjes die zijn gepost. :9
Dus. Settings -> Battery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Ik denk dat mensen met een lange accu duur Google Now uit hebben staan. Dat was voor mij de reden dat 'android besturingssysteem' hoog in mijn statistieken stond.

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Google Now staat bij mij uit. Volgens mij heb je hier ook niet zo veel aan en kan deze ook beter uit staan. Als ik op de Google zoeken balk klik staat onder in beeld of ik Google Now wil activeren. Nee dus.
Ik weet alleen niet meer of ik deze heb uitgezet of dat deze standaard uitstaat en hij aangezet moet worden.
deputy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:04:
[...]

Ik denk dat mensen met een lange accu duur Google Now uit hebben staan. Dat was voor mij de reden dat 'android besturingssysteem' hoog in mijn statistieken stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertuZz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-06 23:30
Bij mijn witte Nexus 5 beginnen de zilveren letters aan de achterkant los te laten. :-( Bekend probleem volgens XDA en enkele andere sites. Heeft te maken met de lijm die zou oplossen omdat het toestel aan de achterkant warm zou worden. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Laatst online: 02-10 11:15
Via LG heb ik te horen gekregen dat ik Teleplan moest benaderen voor het repareren van mijn telefoon. Helaas zeggen zei dat ze geen licentie hebben om Duitse toestellen te repareren, ook wanneer het niet onder garantie valt.

Nu gaat de vaste reperateur van mijn verzekering contact met me opnemen voor de reparatie. Ga er vanuit dat zij het wel kunnen/mogen repareren, ze zouden ook de garantie overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertuZz
Hier een link naar het artikel hierover:

http://news.yahoo.com/the...nd-tablets-183752630.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
GertuZz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:48:
Bij mijn witte Nexus 5 beginnen de zilveren letters aan de achterkant los te laten. :-( Bekend probleem volgens XDA en enkele andere sites. Heeft te maken met de lijm die zou oplossen omdat het toestel aan de achterkant warm zou worden. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ja, bij mijn zwarte heb ik dit ook, ben al 1 pootje van de 'x' kwijt :( 310K overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertuZz
Ik probeer ze tot nu toe maar heeeel voorzichting opnieuw vast te lijmen. Tot nu toe ben ik de (onderdelen van) de letters gelukkig nog niet écht kwijt geraakt. Vind het jammer, want het komt erg goedkoop op mij over. Google schijnt het probleem niet te erkennen en zegt geen garantie te geven op het exterieur van de telefoon. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:33
lzandman schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:58:
Het viel mee zojuist op dat mijn Nexus hele donkere video filmpjes maakt. In de fotostand is het prima, maar als ik overschakel op video, dan is het beeld heel donker. Schijnt een bekend probleem te zijn....
Ja is een bekend probleem, ik heb er ook last van.
Heel raar en vervelend maar niks aan te doen. Google zal met een update moeten komen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Zilveren letters aan de achterkant? Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hoe zit het nu met de Play Services update? Ik hem hem nog niet voorbij zien komen. Meer mensen die hem nog niet voorbij hebben zien komen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Slasher schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:37:
Hoe zit het nu met de Play Services update? Ik hem hem nog niet voorbij zien komen. Meer mensen die hem nog niet voorbij hebben zien komen?
Je krijgt er geen notificatie van.
Heb je het versienummer al gecontroleerd bij instellingen -> apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Laatst online: 20-09 14:26
Jep, bij mij ook op een zwarte. Heb ze er gewoon uitgevist met een tandenstoker, vind het helemaal kaal nog mooier ook... Het zijn overigens 2 laagjes, eerst het zilveren of zwarte laagje en daaronder de lijmlaag op een losse sticker. Als je die allebei weghaalt, is 'ie helemaal clean en zonder lijmresten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

joachim schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:38:
[...]

Je krijgt er geen notificatie van.
Heb je het versienummer al gecontroleerd bij instellingen -> apps?
Versienummer is 4.1.32

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 08:43
Dat is de nieuwste versie.
Je kan ook op google zoeken naar google play service, dan kom je terecht bij een link naar de play store en dan kan je op update klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan heb je de update al gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertuZz
gertvdijk schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:31:
[...]

Zilveren letters aan de achterkant? Que?
Ja, bij de witte versie. De zwarte heeft volgens mij zwarte glimmende letters op de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
GertuZz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:01:
Ik probeer ze tot nu toe maar heeeel voorzichting opnieuw vast te lijmen. Tot nu toe ben ik de (onderdelen van) de letters gelukkig nog niet écht kwijt geraakt. Vind het jammer, want het komt erg goedkoop op mij over. Google schijnt het probleem niet te erkennen en zegt geen garantie te geven op het exterieur van de telefoon. :-(
Ja die van mij is echt weg... Geen idee waar die terecht gekomen is. Ik heb hem altijd in een neopreen zakje zitten maar daar zat hij ook niet in. Ik denk dat hij er een keer afgesprongen is toen ik hem liet vallen, is wel een keer of 2 gebeurd.

Aan de andere kant zie je het niet zo erg op de zwarte gelukkig. Misschien is dat bij de witte anders?

Als het blijft gebeuren dan haal ik misschien wel alles weg zoals _gibeon_ zegt. Ik zie nu idd de lijmlaag zitten, dat zie je denk ik meer dan de zwarte achterkant zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 20-01-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertuZz
Tja...ik wacht het nog even af, maar als er meer letters los laten dan haal ik alles er ook misschien wel af. Wel jammer dat LG geen betere bevestiging heeft gerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
Kleine update voor de mensen met "sim card added" of "nieuwe sim kaart gevonden" probleem .
Sommige simkaartjes hebben een cirkeltje in het midden zitten die iets dieper verzonken ligt in de simkaart .
Deze type simmetjes veroorzaken dus waarschijnlijk het probleem in dit toestel . Dus het heeft idd iets met de simkaartlezer/tray maar ook met het type sim te maken .
Nu met het nieuwe type sim al 24 uur de melding niet meer gehad .
Ook zijn er mensen die een plakstripje van een post-it op maat hebben geknipt en achter de sim gedaan hebben en ook geen last meer hebben .

Bovenste sim-chip ligt iets verzonken in de cirkel .
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/11btaic.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Leeuw070 op 20-01-2014 16:57 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze middag viel mijn nexus ineens uit en herstarte zichzelf na deze reboot was ik ineens 10 % accu kwijt .
Enig idee hoe dit komt ?
Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/244bl13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De update naar 4.2.2 heeft al mijn apps die rechten kunnen beheren er af gegooid :(
Hoe los ik dit op?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11-2023
nielsn schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:51:
Via LG heb ik te horen gekregen dat ik Teleplan moest benaderen voor het repareren van mijn telefoon. Helaas zeggen zei dat ze geen licentie hebben om Duitse toestellen te repareren, ook wanneer het niet onder garantie valt.

Nu gaat de vaste reperateur van mijn verzekering contact met me opnemen voor de reparatie. Ga er vanuit dat zij het wel kunnen/mogen repareren, ze zouden ook de garantie overnemen.
Hier ook een probleem met mijn uit Duitsland geïmporteerde Nexus 5. Het LCD scherm / digitizer is kapot gegaan. Van het een op het andere moment. Contact gezocht met Google. Verwijst me door naar LG. LG BeNeLux gebeld. Verwijst me door naar LG Duitsland. Tot een "overeenkomst" gekomen met LG BeNeLux dat als ik schriftelijk (per e-mail) toestemming van LG Duitsland krijg, LG BeNeLux de reparatie op zich neemt.

Tot op heden coulant als je het mij vraagt. Nu even wachten op toestemming van LG Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:10:
Deze middag viel mijn nexus ineens uit en herstarte zichzelf na deze reboot was ik ineens 10 % accu kwijt .
Enig idee hoe dit komt ?
[afbeelding]
Reboot verbruikt vrij veel van de accu hoor.
3x3 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:18:
De update naar 4.2.2 heeft al mijn apps die rechten kunnen beheren er af gegooid :(
Hoe los ik dit op?
Alleen nog via root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atkins
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-02 00:06
Ik heb nog een leuke wijvenvraag. Gaat er niet allerlei viezigheid stof etensresten in de ruimte van de nexusletters zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:10
Atkins schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:03:
Ik heb nog een leuke wijvenvraag. Gaat er niet allerlei viezigheid stof etensresten in de ruimte van de nexusletters zitten?
Als je zonder bestek eet misschien wel :?

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
Eindelijk m'n gerepareerde Nexus weer terug. 310k batch. Moederbord is vervangen (door een 401k batch), met als gevolg dat de sim-tray nu een eindje naar binnen steekt (in plaats van het gebruikelijke naar buiten).

Verder erg blij dat ik 'm weer heb.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Mizgala28 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:41:
[...]

[...]

Alleen nog via root.
Dus zonder root, wordt praktisch alle informatie zoals contacten en berichten gewoon verzamelt? En vermarkt om reclame te verkopen? :s
En apps blokkeren om mijn privé foto's te bekijken kan ook niet meer?
:/
Dit was niet wat ik in gedachte had toen ik het toestel kocht.
Want met 4.3 kon jezelf beschermen wel.

[ Voor 11% gewijzigd door 3x3 op 21-01-2014 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Mizgala28 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:41:
[...]

Ha, 10% zeker. Ik zou zeggen maximaal 1% (als het al niet minder is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
3x3 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 01:07:
[...]

Dus zonder root, wordt praktisch alle informatie zoals contacten en berichten gewoon verzamelt? En vermarkt om reclame te verkopen? :s
En apps blokkeren om mijn privé foto's te bekijken kan ook niet meer?
:/
Dit was niet wat ik in gedachte had toen ik het toestel kocht.
Want met 4.3 kon jezelf beschermen wel.
Deels waar, dingen die je voor de update had ingesteld blijven van kracht (tenzij je de gegevens van de app en de app wist en dan opnieuw installeert).

Ik had ingesteld dat bepaalde apps mijn privé gegevens en locatie niet mochten weten, dat kunnen ze alsnog niet alleen de toegang tot de permissie menu is weg zonder root.
Domokun schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 01:09:
[...]

Ha, 10% zeker. Ik zou zeggen maximaal 1% (als het al niet minder is).
Je zou je verbazen, met mijn Nexus 4 kost een reboot ook zo wel, soms minder meestal richting de 10%, bij een kennis met Nexus 5 hetzelfde verhaal.

Maar dat is met de Nexus zo, bij andere toestellen andere toestellen is het inderdaad vaak 1% a 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
Nee hoor als je bij een spontane reboot/vastloper 10% kwijt bent, komt dit door een proces die eet de CPU even 100% belast. Het wordt alleen niet goed bijgehouden vandaar het gat. Daarnaast kan het ook zo zijn dat het verbruik het komende uur duidelijk minder afneemt, batterij percentages zijn geen"hard science". Temperatuur heeft ook een grote invloed, bij een vastloper is de temperatuur vaak ook heel even heel hoog, wat dit soort dingen ook mede veroorzaakt.

En handmatige reboot van mijn N4 kost zojuist 0%....

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 21-01-2014 07:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Atkins schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:03:
't Is goed dat je 't vraagt!!

Heb me net nog verbaasd over de hoeveelheid kippenbouten, goulashsoep en stokbroden kruidenboter die uit m'n Nexus-letters vielen toen ik de telefoon op z'n kop hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Smultie schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:35:
[...]

Heb me net nog verbaasd over de hoeveelheid kippenbouten, goulashsoep en stokbroden kruidenboter die uit m'n Nexus-letters vielen toen ik de telefoon op z'n kop hield.
Kon je nog een X goed van smullen! ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Sinds een paar dagen heb ik ook een Nexus 5 als vervanger van een Galaxy Nexus.
Ben nu al effe bezig om alles weer net zo in te stellen en te installeren als op de oude phone.
Maar een probleem waar ik nu al een tijdje tegenaan loop is het kopieren van foto's naar de N5.
Ik wil alle foto's van mijn oude naar mijn nieuwe phone, alleen krijg ik het niet (goed) voor elkaar.

Ik heb al mijn foto's van mijn GN op mijn laptop gezet, en nu wil ik ze dus naar de N5 kopieren.
Deze kopieer actie loopt heel vaak vast. Na een stuk of 70 foto's reageert de computer niet meer en moet ik na een kwartier de verkenner afsluiten. Op meerdere computers geprobeerd maar steeds hetzelfde gedrag. Op de N5 krijg ik dan de melding dat android.process.media gestopt is.
Soms gaat de kopieeractie wel goed, maar vervolgens staat de datum van alle foto's op hetzelfde tijdstip.
Dus in de galerij is de volgorde van de foto's helemaal in de war.

Is er een manier om dit te fixen?
Ik heb al geprobeerd om mbv Irfanview de datestamp van alle foto's op de laptop aan te passen naar het tijdstip dat de foto's gemaakt zijn, maar dat maakt voor de N5 niets uit. :'(
Ik heb ook geprobeerd om de N5 als camera te connecten ipv MTP-device, maar dat maakt ook niets uit.

Iemand een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nou, weinig geluk. Het apparaat zelf doet het fantastisch, maar het scherm en het glas zijn mij minder goed gezind.

Het begon al met overal krassen op het scherm. Het leek alsof een nagel al voldoende was om een flinke kras te veroorzaken. Stap gisteren in de auto, en zet de telefoon in de bekerhouder (waar al mijn telefoons in gaan als houder), en ik hoor een eng geluid. Kijk op het scherm, barst van boven tot onder :? Baal hier goed van.

Heb ook gekeken of ik met Google zelf in contact kan komen over de Nexus, maar kom niet veel verder dan een faq pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
Smultie schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:35:
[...]

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 10:24
Hi,
Weet iemand een manier om altijd alle email accounts in "gecombineerde weergave" weer te geven?
THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:11
Paling1 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:32:
..

Ik heb al geprobeerd om mbv Irfanview de datestamp van alle foto's op de laptop aan te passen naar het tijdstip dat de foto's gemaakt zijn, maar dat maakt voor de N5 niets uit. :'(
Ik heb ook geprobeerd om de N5 als camera te connecten ipv MTP-device, maar dat maakt ook niets uit.

Iemand een fix?
Ik had precies hetzelfde. Heb uiteindelijk alle foto's in een zip gezet en die kon ik prima kopieren naar mijn Nexus 5. Deze heb ik daarna met ES File Explorer uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
cautje schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:10:
Hi,
Weet iemand een manier om altijd alle email accounts in "gecombineerde weergave" weer te geven?
THX!
Met gebruik van welke app? GMail, Email, of 3rd party?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Paling1 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:32:
Sinds een paar dagen heb ik ook een Nexus 5 als vervanger van een Galaxy Nexus.
Ben nu al effe bezig om alles weer net zo in te stellen en te installeren als op de oude phone.
Maar een probleem waar ik nu al een tijdje tegenaan loop is het kopieren van foto's naar de N5.
Ik wil alle foto's van mijn oude naar mijn nieuwe phone, alleen krijg ik het niet (goed) voor elkaar.

Ik heb al mijn foto's van mijn GN op mijn laptop gezet, en nu wil ik ze dus naar de N5 kopieren.
Deze kopieer actie loopt heel vaak vast. Na een stuk of 70 foto's reageert de computer niet meer en moet ik na een kwartier de verkenner afsluiten. Op meerdere computers geprobeerd maar steeds hetzelfde gedrag. Op de N5 krijg ik dan de melding dat android.process.media gestopt is.
Soms gaat de kopieeractie wel goed, maar vervolgens staat de datum van alle foto's op hetzelfde tijdstip.
Dus in de galerij is de volgorde van de foto's helemaal in de war.

Iemand een fix?
Ik heb het kopiëren naar de N5 via adb (adb root) gedaan naar het juist path: /data/media/0/DCIM
Dit gaat zonder onderbrekingen en datum/tijd blijven ook behouden.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Brammel schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:25:
[...]

Ik had precies hetzelfde. Heb uiteindelijk alle foto's in een zip gezet en die kon ik prima kopieren naar mijn Nexus 5. Deze heb ik daarna met ES File Explorer uitgepakt.
Net geprobeerd, en dat lijkt goed te gaan! Thanks for the tip!!
Helaas, na een keer opnieuw opstarten staan de foto's weer allemaal verkeerd... :( :(

@jelmervos,
Ook bedankt, maar de oplossing met het zipje is net wat makkelijker.
[edit] Misschien toch nog effe proberen.

Inmiddels heb ik ook iets gevonden voor de foutmelding. Klik. Nu hopen dat dat weg blijft.

[ Voor 21% gewijzigd door Paling1 op 21-01-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
De foto's die ik neem zijn allemaal onder de 2mb, worden die automatisch gecompreseerd ofzo?
2 mb lijk me erg weinig. Ik neem altijd foto's met hdr+ aan, en locatie opslaan staat ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

jelmervos schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:42:
[...]

Ik heb het kopiëren naar de N5 via adb (adb root) gedaan naar het juist path: /data/media/0/DCIM
Dit gaat zonder onderbrekingen en datum/tijd blijven ook behouden.
Toch nog even geprobeerd... Ik heb de files 'gepushed' via ADB. Helaas gaat het dan alsnog mis met de datums...
Nadat ik de oplossing van Brammel had geprobeerd heb ik de fix voor de foutmeling uit het linkje gedaan. Voor het opnieuw opstarten was alles goed, maar daarna niet meer.
Ik heb nu alle foto's er weer af gehaald, en er mbv het zipje weer erop gezet. En nu blijven de datums wel goed staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Sinds vanmiddag heb ik mijn Nexus 5, en ik vind de batterijduur juist heel erg goed. Ik zit er nu al vanaf 12.00 mee te spelen met een batterij die 70% was, en ik doe alles op de hoogste helderheid, ik vind hem dus alles behalve slecht. Hij is nu trouwens 35%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:43
Je kan in 3 uur nooit de batterij een beoordeling geven, deze moet zich eerst stabiliseren. Na een paar dagen merk je vanzelf of de accucapaciteit afdoende is voor je of niet. In de eerste 3 uur dat beoordelen is niet realistisch.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11-2023
Stuntman schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:00:
Hier ook een probleem met mijn uit Duitsland geïmporteerde Nexus 5. Het LCD scherm / digitizer is kapot gegaan. Van het een op het andere moment. Contact gezocht met Google. Verwijst me door naar LG. LG BeNeLux gebeld. Verwijst me door naar LG Duitsland. Tot een "overeenkomst" gekomen met LG BeNeLux dat als ik schriftelijk (per e-mail) toestemming van LG Duitsland krijg, LG BeNeLux de reparatie op zich neemt.

Tot op heden coulant als je het mij vraagt. Nu even wachten op toestemming van LG Duitsland.
Update voor de geïnteresseerde. Mail ontvangen van LG Duitsland;
Thank you for contacting LG Electronics Deutschland GmbH.

We only have the opportunity to pick up the phone from a german address.

So you can proceed as follows:

1. Please ship the phone to any german contact address (if you know someone in Germany?)
2. Ship the phone directly to our servicecenter. www.w-support.com

Please notice, that the shipment after repair also can only be done to a german address. LG cannot take over the costs for the shipment to Germany.
We are sorry, but there is no other way for a warranty repair.

I hope I was able to help you with this information and wish you a nice day.

Best regards,

LG Electronics Deutschland GmbH
We gaan voor optie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001

TMV

Stuntman schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:34:
[...]

Update voor de geïnteresseerde. Mail ontvangen van LG Duitsland;

[...]

We gaan voor optie 2.
Wel irritant dat ze alleen naar een Duits adres kunnen retourneren..

[ Voor 25% gewijzigd door TMV op 21-01-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
als ik de gps wil gebruiken met data aan ,vraagt deze

locatie gegevens van google toestaan ....
wat is dat feitelijk en kan het kwaad ,want als deze aanstaat heb ik een snellere fix dan gewoon gps aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:37
Ik kan de HDR+ functie ineens niet meer vinden bij de camera. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 22:50

Zyron

BWRAAAAP

1475paul schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:57:

wat is dat feitelijk en kan het kwaad ,want als deze aanstaat heb ik een snellere fix dan gewoon gps aan ?
Google wil je graag volgen, net zoals de overheid.

Op het moment dat je GPS aan zet, kun je dit gewoon weigeren. Dan maakt je toestel enkel gebruik van de GPS-antenne, en niet van zendmasten/wi-fispots whatever.

Als je het aanzet heb je wel sneller een locatie waar je je ongeveer bevindt, maar niet sneller een échte GPS-fix.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja wel hoor, de ongeveer data helpt via aGPS zeker meer om gerichter te zoeken naar de satelieten, en dus ook sneller een echte fix :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 22:50

Zyron

BWRAAAAP

... echt? Oh, dan heb ik ook weer wat geleerd. :P

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
cordonbleu schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:12:
Ik kan de HDR+ functie ineens niet meer vinden bij de camera. Iemand een idee?
Flits geforceerd aan? Front camera in gebruik? Zo zijn er nog een paar situaties waarin HDR niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:37
gertvdijk schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:26:
[...]

Flits geforceerd aan? Front camera in gebruik? Zo zijn er nog een paar situaties waarin HDR niet mogelijk is.
Nee, gewoon met standaardinstellingen ook niet. Heb net de stockrom opnieuw geflashed en nog heb ik geen HDR optie.... Vreemd. Zeker omdat ik het hele systeem opnieuw geflashed heb. Misschien zit er een fout in de camera apk na de update naar 4.4.2?

Edit; Opgelost door de 4.4 stockrom te flashen en daarna via wifi de ota update naar 4.4.2 te installeren. Daarbij is waarschijnlijk de camera apk vervangen, waardoor hij nu weer werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door cordonbleu op 22-01-2014 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

1475paul schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:57:

Dat je deelt met google waar je bent. Als je dit niet doet, tja, dan kan google niets aan je lokatie informatie verdienen. Jouw data wordt icm de wifi data ook gebruikt om de positie van mensen nauwkeuriger te bepalen als ze geen gebruik maken van data maar in de buurt zijn van wifi. Waar je zelf ook baat bij kan hebben.

Als je privacy over waar, en wanneer je ergens bent je niets waard is, dan kan dit geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-09 20:06
als ik een apk heb gedownload en deze wil openen krijg ik deze melding.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/iyh8qs.png

iemand enig idee wat ik moet doen zodat ik de apk wel kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 01-10 16:28

SeatRider

Hips don't lie

cautje schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:10:
Hi,
THX!
K9?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1 ... 44 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.