[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:48:
[...]

Ben jij echt zo stompzinnig of probeer je je alleen zo te profileren. Volgens mij het eerste. Als je nu eens wat onderzoek doet, websites opzoekt waarop je smartphones kunt aanbieden of dergelijks dan had je die afgang bespaart kunnen blijven. De Nexus telefoons zijn nu eenmaal moeilijker te verkrijgen ten opzichte van een LG G2. Loop maar een reguliere winkel binnen, bijna geen een verkoopt ze in Nederland, een simpele vraag en aanbod theorie. Wellicht te lastig voor je. Zelfs een simpele een overzicht in de pricewatch leidt tot dezelfde conclusie.
Iets normaler reageren mag ook wel zeg, daarnaast zeg je zelf "vraag en aanbod". Het aanbod van de N5 is kleiner ja maar de vraag naar de N5 ook. Dus om te zeggen dat een N5 langer zijn waarde houdt is inderdaad nogal een voorbarige conclusie.
Ik wilde zelf mijn Galaxy Nexus verkopen maar ik krijg er minder voor dan andere androidtelefoons uit dezelfde tijd.

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The Deaken schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:47:
[...]

Iets normaler reageren mag ook wel zeg, daarnaast zeg je zelf "vraag en aanbod". Het aanbod van de N5 is kleiner ja maar de vraag naar de N5 ook. Dus om te zeggen dat een N5 langer zijn waarde houdt is inderdaad nogal een voorbarige conclusie.
Ik wilde zelf mijn Galaxy Nexus verkopen maar ik krijg er minder voor dan andere androidtelefoons uit dezelfde tijd.
Niet tegen Achillias ingaan!!! Elke andere mening dan de zijne moet je met een grote waffel bekopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:En nu weer gewoon vriendelijk en inhoudelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:32:
Goed nieuws en slecht nieuws!

Het slechte nieuws: Mijn telefoon heeft vannacht de hele nacht een wakelock gehad waardoor hij ruim 9 uur is wakker gehouden door Gmail. Heel bizar, heb al wat gegoogled naar de oorzaak en de app maar even teruggezet naar fabrieksinstellingen (instellingen > apps > gmail uitschakelen).

Het goede nieuws: In die 9u wakker zijn is er 'maar' 15-20% van mn batterij afgegaan, dat vind ik behoorlijk weinig.

[afbeelding]
[afbeelding]

Verder heb ik thuis geen 3g bereik, dus zie je dat hij daar steeds 'geel' bereik heeft. Slecht bereik is echt killing voor de batterij, zo ervaarde ik afgelopen weekend in een sporthal waar ik helemaal geen bereik had (rood) en de telefoon die tijd ook continue wakker was.

Echter, als ik thuis gewoon op WIFI zit, dan maakt het verder toch niet uit dat ik 2g heb?

Nog meer mensen last van Gmail als wakelock? Heb geen speciale dingen ingesteld. Sync op push.
Jep, aantal dagen terug exact hetzelfde gehad met Gmail. Dit nadat ik een mail binnen kreeg maar hier geen melding van kreeg, deze kreeg ik pas zodra ik Gmail opende, toen ik mijn battery stats bekeek zag ik idd dat Gmail al die tijd mijn toestel wakker hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nog niemand het simtray "uitsteek" issue zelf gefixt bij de eerste batches?
Lijkt uit te steken doordat de tray wat te lang (aanname!) is dus wellicht met wat schuurwerk dat het passend te krijgen is?
Het zoeken naar een fix hiervoor wordt enigsinds bemoeilijkt omdat je alleen artikelen tegenkomst dat LG en Google het gefixt hebben in nieuwe revisies.
Maar wellicht heeft iemand het al zelf geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 19:19
Ben zeer tevreden gebruiker van 32gb wit, eerste 310k batch van Duitsland.

4.2.2 cataclysm rom met standaard kernel + Darvik.

- Accu: 2d 15u, waarvan 4u 20min schermtijd
Wifi 10u actief, gps steeds aan, autosync uit.
Onder 30% accu trekt de accu drastisch snel leeg, spijtig.
Zeer tevreden dus, ben blij dat ik toen in November geen G2 gekocht had.

- Geluid: dankzij update is de speaker ruim voldoende, ik blijf erbij dat de meeste klachten muggezift was.

- Display: 20% helderheid, geen gekleurde waas, geen backlight tearing.
Automatische backlight is triestig, steeds te fel naar mijn mening.

-Ontvangst: 3g en 4g werkt snel zoals belooft.
Sinds 4.2.2 heeft mijn apparaat goed ontvangst. Hiervoor weinig tot niets.
Wifiontvangst is top.

-GPS: soms duurt het wat langer om een fix te krijgen, daarvoor gebruik ik GPS TEST om de gps in te kicken. Voordat ik MapMyRun of Navigon gebruik. Meestal geen problemen.

- Bouwkwaliteit: goed, de witte uitvoering heeft een glossy rand. Nog geen krassen en betreft fingerprints.. Ja dat is er maar we dragen allemaal een hoesje, toch? Geen simtray probleem, maar wel losse knopjes. Merk je alleen bij screenbashing games.

Gaming: 4x msaa in de dev options is geen probleem voor dit apparaat.

Ik gebruik volgende app voor langer accu duur:
Greenify, nu ook voor niet rooted!

Clean Master, dit is men Android CCleaner. Hij houd alles netjes en snel.

Danku Google. Danku!

[ Voor 29% gewijzigd door Spacewide op 15-01-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
Ik heb een klein vraagje. Het valt mij op dat mijn Nexus een slechter wifi ontvangst heeft dan andere telefoons. Waar ik 1 tot max 2 wifi streepjes heb (vd 5) heeft iemand met een samsung telefoon 5 streepjes (vol bereik) of met een htc 3 tot 4 streepjes. Mijn laptop en tablet hebben ook een sterker wifi signaal. Is hier wat aan te doen??????

Edit: Ik heb stock android (4.4.2). Ik gebruik Battery Guru en Du battery. Met ong. 3 tot 3,5 uur screen on time gaat mijn batterij ong. 2 dagen mee (45-48 uur).

[ Voor 19% gewijzigd door Dujardinn op 15-01-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Zojuist de Nexus 5 ontvangen. Alles ingesteld en werkt allemaal soepel en snel.
Nu eens kijken hoelang de accu het volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 10:37
DexterBelgium schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:54:
[...]

"Accubesparing" is niet de meest accubesparende modus, zeker niet als je je WiFi uit hebt gedurende de dag (zoals ik doe met Tasker, omdat we op het werk een héél erg shitty WiFi netwerk hebben dat betekent dat ik op het werk én geen data (want probeert via shitty WiFi) en een horrible batterijverbruik heb).

Als je je locatieinstellingen op "device only"/"alleen aparaat" (uit)zet, verbruik je, raar genoeg, veel minder, omdat dan alle niet-specifiek-locatie-nodig-hebbende-maar-gewoon-graag-weten-waar-je-zit apps gewoon niet meer je locatie updaten. Dat is wel slecht als je locatieafhankelijke dingen gebruikt (stomme dingen zoals Lux die je zonsopgang laat afhangen van je locatie, of Google now, of Timely die je timezone aanpast, of buienalarm inderdaad, etc.), maar het is wel enorm goed voor je batterijverbruik.
Heb de locatie instellingen op alleen "alleen apparaat" (uit) gezet,
ben toch wel een benieuwt of er dan een nog betere stand-by duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:32
Automatische backlight is triestig, steeds te fel naar mijn mening.
Google Play: Lux Lite

Tip met deze app kan je handmatig verschillende helderheidniveaus instellen.
Werkt perfect.
Ik vond de automatische helderheid ook altijd veel te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 21:33

Fl0yd

Dovahkiin

Fl0yd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:00:
Gebruik mijn Nexus nu 3 weken ongeveer, ben overgestapt van een iPhone.

Mooi apparaatje, ff wennen, maar het bevalt. Echter het valt me op dat videostreamen (via Wi-Fi) echt enorm traag gaat (ligt niet aan mijn netwerk). Ik heb al wat rondgezocht en zag dat het eventueel helpt om de Wi-Fi optimization optie uit te zetten. Dit gaf geen verbetering.

Iemand die hier ook last van heeft? Eventuele oplossing?
Niemand die hier ook problemen mee ondervindt?

Verder heb ik nog een andere vraag, ik krijg de afgelopen tijd steeds de melding ""raise volume above safe level?" wanneer ik begin met het luisteren van muziek en het volume wat hoger zet. Je kunt pas door als je op 'ok' drukt. Leuk en aardig allemaal, maar ik bepaal zelf wel hoe hard of zacht ik het volume van mijn muziek wil hebben. Het hinderlijke hieraan is dat dit bijna altijd gebeurd als ik op mijn fiets zit en het volume aanpas via de remote knoppen van mijn headsetje. Op die manier gaat dus het dus het hele doel voorbij van het headsetje, want dan moet ik alsnog het toestel uit m'n zak halen.

Ik heb wat gegoogled maar het lijkt niet te omzeilen zijn (athans via normale settings?), ik dacht dat android zo'n 'vrij' platform was? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02

Termy

valt er nog wat te fragge?

StraightOn.NL schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:11:
Ook ik had/heb last van de GPS fix problemen.

Ik heb zojuist de fix uitgevoerd van dit filmpje. Deze is best goed te doen, pas alleen op: Bij mij zat er aan de onderkant, in beide hoeken best veel lijm waardoor hij heel moeilijk los ging. Ik was ook bang om de verschillende antennes die erop zitten kapot te trekken. Gelukkig niet gebeurt.

Ik had trouwens geen speciale tools, ik heb gewoon een harde plectrum gebruikt!

De GPS lijkt het nu iets beter te doen. Morgen als ik weer in de auto stap volgt de echte test.

Ik kreeg voor de fix in ieder geval helemaal geen GPS device only ontvangst meer. Vandaag, voor de fix 300 km gereden, 70% van de tijd geen locatie (met alle bronnen aan) en ik was het dus spuugzat.

Overigens, toen ik de Nexus 5 kreeg, ergens in November waren er geen problemen. Deze zijn langzaam erger geworden. Hij is ondertussen al eens gevallen, dat zal het wel hebben verergert.
En hoe gaat het nu? Ik heb geen vervolgpost meer gezien :).

Ik heb deze fix gisteren ook doorgevoerd en heb nu eindelijk een acceptabele GPS.

Ik was afgelopen weekend in Praag en had geen dataverbinding dus het duurde jaren voordat ik eindelijk een lock had die vervolgens ook nog eens heen en weer schoot zodat navigeren op gmaps (cached) nog een uitdaging werd ook. Dat was voor mij de druppel om er zelf maar eens naar te kijken want het probleem was wispelturig genoeg dat ik 0 vertrouwen in reparatiecentra heb. Daar heb ik al uitgebreide ervaring mee en geen zin in wederom 1-2 maanden vechten voor een daadwerkelijke gerepareerde/nieuwe telefoon.

Het enige spijtige nu is dat de behuizing nu niet meer perfect sluit (fractie van een mm speling) aan de kant waar de antennecontacten zitten. Ik heb slechts een klein stukje (enkele laag) van een visitekaartje gebruikt, dus had wel verwacht dat het niet te dik zou zijn. Het door jou aangehaalde filmpje heeft het nl over dubbelgevouwen dik papier. Ik had hem net nog een keer opengemaakt om te zien of ik het wat anders kon positioneren en nu krijg ik m'n nagel er niet meer zo makkelijk tussen, maar het sluit nog steeds niet zo goed als de andere kant.

Wat heb jij ertussen gedaan en sluit het nog steeds goed?

@Dujardinn

Vergelijk ook eens de echte signaalsterkte ipv balkjes. Die zijn nl vrij arbitrair.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:06
is er al een oplossing voor de niet werkende camera? na anderhalve week doet de N5 ineens raar en start de camera niet op (al 100-150 foto's zonder problemen gemaakt), elke keer opnieuw op moeten starten om een foto('s) maken is ook zo irritant.

Telefoon zelf is HEERLIJK, accu doet het ook wel goed(lees: beter als gewend)

7.00 van lader
7.30-8.30 muziek + internet/(online)gamen
8.30-15.00 om het half uur ong twitter/facebook/instagram/snapchat etc bijwerken/lezen
15.00-16.00 muziek + internet/(online)gamen
16.00-22.00 regelmatig whatsappen + muziek

20% over zonder wifi/3G uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Weet iemand toevallig hoe je Anonieme / Onbekende oproepen automatisch annuleert?
Bij me Samsung Galaxy S3 kon dit gewoon bij oproepinstellingen maar zie het bij de Nexus 5 niet zo snel staan.

Bedankt alvast voor enige input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
coster1 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:55:
is er al een oplossing voor de niet werkende camera? na anderhalve week doet de N5 ineens raar en start de camera niet op (al 100-150 foto's zonder problemen gemaakt), elke keer opnieuw op moeten starten om een foto('s) maken is ook zo irritant.

7.00 van lader
8.30-15.00 om het half uur ong twitter/facebook/instagram/snapchat etc bijwerken/lezen

Hoor meer mensen over dit probleem, is dit echt een issue met de Nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Laatst online: 16-07 04:06
alwaysleft schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:57:
[...]

Hoor meer mensen over dit probleem, is dit echt een issue met de Nexus 5?
Er is al wel meer geschreven in dit topic hierover, maar ik ben nog geen oplossing tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 14:41
coster1 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:59:
Er is al wel meer geschreven in dit topic hierover, maar ik ben nog geen oplossing tegen gekomen.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41582411

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:35
coster1 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:55:

7.00 van lader

Bij mij is de accu op het moment heel rot. Normaal doet die veel langer dan dit maar ik zit ergens waar 3G continu dropt en terugkomt (vol bereik btw), Ik kan de telefoon forceren op LTE en dan is het een heel stuk beter, sneller en zuiniger, maar dan ben ik niet te bereiken :(
En op GSM/LTE auto blijft die op HSPA+, dus dat helpt ook niet.

Het ligt niet aan de telefoon, maar het ligt echt aan het netwerk zelf (plaatselijk)

(de rode balkjes zijn de LTE only momenten)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17832593/screenahots/Screenshot_2014-01-16-00-03-24.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17832593/screenahots/Screenshot_2014-01-16-00-03-31.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
RemyWD schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:56:
Weet iemand toevallig hoe je Anonieme / Onbekende oproepen automatisch annuleert?
Bij me Samsung Galaxy S3 kon dit gewoon bij oproepinstellingen maar zie het bij de Nexus 5 niet zo snel staan.

Bedankt alvast voor enige input!
Standaard niet mogelijk, met custom rom kan het wel.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2518660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_Andy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 10:41
heb onlangs een nexus 5 gekocht maar nu zit ik met een probleem. Het gaat immers over het alarm( stock). Dit heeft éénmaal correct gewerkt maar nu telkens als ik weer een uur wil instellen op eender welke dag gaat deze gewoon niet meer af. Heb niets aan de instellingen of eender welk ding geinstalleerd fzo. Wekker notificaties en wekker icoon komt er helemaal bovenaan wel te staan maar de wekker zelf, dus geluid etc komt er niet. Op het uur zelf gebeurt er gewoon niets. Wekker icoon gaat dan gewoon weg. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 16:42
V_Andy schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 02:21:
heb onlangs een nexus 5 gekocht maar nu zit ik met een probleem. Het gaat immers over het alarm( stock). Dit heeft éénmaal correct gewerkt maar nu telkens als ik weer een uur wil instellen op eender welke dag gaat deze gewoon niet meer af. Heb niets aan de instellingen of eender welk ding geinstalleerd fzo. Wekker notificaties en wekker icoon komt er helemaal bovenaan wel te staan maar de wekker zelf, dus geluid etc komt er niet. Op het uur zelf gebeurt er gewoon niets. Wekker icoon gaat dan gewoon weg. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of?
Ik heb dit 1 keer gehad en en sindsdien zet ik twee wekkers. Ik ben er ook van overtuigd dat het een fout is in plaats van dat ik in mijn slaap de wekker uit heb gezet. Geen oplossing voor je helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02
Misschien even de cache wipe doen van de alarm app. Ik heb er nl. nog geen een keer problemen mee gehad en gebruik het alarm elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 20:08
Zojuist 3e Nexus ontvangen. 401k. Weer lightbleed linksboven. Ben er wel klaar mee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disrupt0r
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 12:53
Vanochtend mijn nexus 5 in bad laten vallen :( Binnen 1 seconde heb ik hem uit het water weten te halen. Het leek alsof alles werkte maar na goed getest te hebben lijkt het alsof mijn speaker, jack en microfoon kapot zijn. Weet iemand of ik deze onderdelen ergens apart kan bestellen? Op ifixit zie ik dat deze onderdelen los staan van het moederboard.

N5 ligt nu in een bak met rijst nadat ik er een fohn op heb gezet.

Baal echt gigantisch!

[ Voor 8% gewijzigd door Disrupt0r op 16-01-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
Slammz schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:01:
Zojuist 3e Nexus ontvangen. 401k. Weer lightbleed linksboven. Ben er wel klaar mee eigenlijk.
Mijn eerste Nexus 5 is inmiddels al 9 dagen weg, via Saturn, ligt nu bij de TD van LG. Hoe lang duurde het bij jou ongeveer totdat je een nieuwe had?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
Richh schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:07:
[...]

Mijn eerste Nexus 5 is inmiddels al 9 dagen weg, via Saturn, ligt nu bij de TD van LG. Hoe lang duurde het bij jou ongeveer totdat je een nieuwe had?
1,5 week denk ik. Dat komt gewoon doordat hij niet op voorraad was, dit is een nieuw toestel geen reparatie procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
Slammz schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:13:
[...]

1,5 week denk ik. Dat komt gewoon doordat hij niet op voorraad was, dit is een nieuw toestel geen reparatie procedure.
Okeee, haha. Saturn wou mij geen nieuwe mee geven :( Succes iig. Ik mis mijn N5 inmiddels behoorlijk wat :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:28

shinchan03

Niels

Disrupt0r schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:03:
Vanochtend mijn nexus 5 in bad laten vallen :( Binnen 1 seconde heb ik hem uit het water weten te halen. Het leek alsof alles werkte maar na goed getest te hebben lijkt het alsof mijn speaker, jack en microfoon kapot zijn. Weet iemand of ik deze onderdelen ergens apart kan bestellen? Op ifixit zie ik dat deze onderdelen los staan van het moederboard.

Baal echt gigantisch!
Etradesupply, hier hebben ze reserve onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
Richh schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:21:
[...]

Okeee, haha. Saturn wou mij geen nieuwe mee geven :( Succes iig. Ik mis mijn N5 inmiddels behoorlijk wat :P
Ah das jammer. Maarja wie weet is het zo beter gemaakt. Jij ook succes. Ik ga weer mailen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:12
Verder heb ik nog een andere vraag, ik krijg de afgelopen tijd steeds de melding ""raise volume above safe level?" wanneer ik begin met het luisteren van muziek en het volume wat hoger zet. Je kunt pas door als je op 'ok' drukt. Leuk en aardig allemaal, maar ik bepaal zelf wel hoe hard of zacht ik het volume van mijn muziek wil hebben. Het hinderlijke hieraan is dat dit bijna altijd gebeurd als ik op mijn fiets zit en het volume aanpas via de remote knoppen van mijn headsetje. Op die manier gaat dus het dus het hele doel voorbij van het headsetje, want dan moet ik alsnog het toestel uit m'n zak halen.

Ik heb wat gegoogled maar het lijkt niet te omzeilen zijn (athans via normale settings?), ik dacht dat android zo'n 'vrij' platform was? :S
Zelf zet ik deze functie uit via Xposed Framework icm de Gravitybox , kwestie van aan/uitvinken van deze optie in de Media tweaks. Voorwaarde om Gravitybox te gebruiken is een geroote N5.

Als je dat wil dan kan ik je om te rooten de wugfresh Nexus Root Toolkit aanraden, en zeker ook dan Gravitybox om verder te tweaken, kijk maar :

http://youtu.be/62Q3-BnEFX0

[ Voor 3% gewijzigd door lukadad op 16-01-2014 11:32 ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
RemyWD schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:56:
Ik gebruik al sinds m'n S1 deze :+
Niet gratis maar echt de beste die je kan vinden en dat heb ik ook in m'n review geschreven.
Je moet wel ff de tijd nemen om alles naar wens in te stellen maar dat is het zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
catt4u schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:33:
[...]

Ik gebruik al sinds m'n S1 deze :+
Niet gratis maar echt de beste die je kan vinden en dat heb ik ook in m'n review geschreven.
Je moet wel ff de tijd nemen om alles naar wens in te stellen maar dat is het zeker waard!
Ziet het er nog steeds zo Android-1.6 uit als op de plaatjes in de Play Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
Zo, maar even een fototje gemaakt van het probleem.

Afbeeldingslocatie: http://oi39.tinypic.com/2v2z592.jpg

Rechts zie je het ook, maar dat is zo minimaal. Links vind ik het echt niet acceptabel. Ik zag het direct al met opstarten in een normaal verlichte kamer. Mijn eerste toestel had hier zeker geen last van.

Zijn er meer mensen dit in deze mate, of erger, hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:10
Ik heb het vooral aan de rechter kant in het midden.

Stoorde me er niet echt aan.. Maar, begint langzaam wel te gebeuren.. Tot hoe lang zou je kunnen wachten met dit probleem aanmelding ivm garantie enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Fl0yd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:34:
[...]
Tssk, headset/muziek luisteren op de fiets is nooit aan te bevelen. Ben een beetje dankbaar voor de rem op geluid zodat je je kunt concentreren op verkeer.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide

Baal echt gigantisch!
Wat erg voor je.. Ja zoals gezegd hier
http://www.etradesupply.c...id-models/lg-nexus-5.html

[ Voor 7% gewijzigd door Spacewide op 16-01-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Smultie schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:48:
[...]

Ziet het er nog steeds zo Android-1.6 uit als op de plaatjes in de Play Store?
Yep.
Maar van de hele app zie je niks als ie eenmaal ingesteld is.
Hij is zoals de beschrijving aangeeft onzichtbaar. En doet z'n ding ook onzichtbaar maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
V_Andy schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 02:21:
Google Play: Timely - Wekker Geweldige wekker app. Werkt altijd :)

Baal echt gigantisch!
Moet zeggen dat ik het wel erg stom van je vind dat je hem meteen dezelfde dag alweer aan hebt gezet. Een natte telefoon moet je minimaal 24 uur lekker in een bak rijst laten drogen. Het aanzetten vergroot alleen maar de kans dat er juist ergens schade ontstaat.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
.. en Föhnen is ook alles behalve verstandig geweest. Ik denk dat het over en sluiten is.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disrupt0r
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 12:53
Bedankt :D! Als het niet werkt kan ik hier nog even kijken thanks!
Maardiweb schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:20:
[...]

Google Play: Timely - Wekker Geweldige wekker app. Werkt altijd :)

[...]

Moet zeggen dat ik het wel erg stom van je vind dat je hem meteen dezelfde dag alweer aan hebt gezet. Een natte telefoon moet je minimaal 24 uur lekker in een bak rijst laten drogen. Het aanzetten vergroot alleen maar de kans dat er juist ergens schade ontstaat.
Nee, hij was al aan. Maar momenteel doen mijn speakers het alweer, net zoals mijn jack en microfoon. Laat hem nu verder in de rijst liggen om te zorgen dat al het vocht eruit gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Disrupt0r op 16-01-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Laatst online: 29-09 21:33

Fl0yd

Dovahkiin

horizon1978 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:16:
[...]

Tssk, headset/muziek luisteren op de fiets is nooit aan te bevelen. Ben een beetje dankbaar voor de rem op geluid zodat je je kunt concentreren op verkeer.

;)
...Ja, bedankt voor je nuttige input :'). En in alle andere gevallen? In de sportschool/ tijdens het hardlopen? Precies. Zo'n begrenzing op het volume kan misschien wel veilig zijn, maar het moet wel uit te schakelen zijn.
lukadad schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:29:
[...]

Zelf zet ik deze functie uit via Xposed Framework icm de Gravitybox , kwestie van aan/uitvinken van deze optie in de Media tweaks. Voorwaarde om Gravitybox te gebruiken is een geroote N5.

Als je dat wil dan kan ik je om te rooten de wugfresh Nexus Root Toolkit aanraden, en zeker ook dan Gravitybox om verder te tweaken, kijk maar :

http://youtu.be/62Q3-BnEFX0
Thanks! Ga me er eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:46
Mooie App inderdaad, heb hem sinds kort ook. Zijn laatst overgenomen door Google zelf.
http://www.engadget.com/2...bitspin-alarm-app-timely/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Laatst online: 14-10-2024
Gebruiken jullie de standaard camera app?
En kan je met een andere app betere foto's krijgen? Of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Gistere bij de mediamarkt een nexus 5 gekocht de witte. Allemaal dode pixels op het scherm. Kreeg ik een nieuwe, maar daar was wat met wifi , die wilde niet. Klapte steeds uit.
Vanmorgen weer naar media markt, kreeg ik gelukkig weer een nieuwe.
Deze is wel goed. Wat een snel ding. Nu nog kijken hoe de batterij het doet.

[ Voor 6% gewijzigd door wilke77 op 16-01-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dujardinn schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:13:
Ik heb een klein vraagje. Het valt mij op dat mijn Nexus een slechter wifi ontvangst heeft dan andere telefoons. Waar ik 1 tot max 2 wifi streepjes heb (vd 5) heeft iemand met een samsung telefoon 5 streepjes (vol bereik) of met een htc 3 tot 4 streepjes. Mijn laptop en tablet hebben ook een sterker wifi signaal. Is hier wat aan te doen??????
Dat is mij ook opgevallen. Ik weet niet of de ontvangst daadwerkelijk slechter is, maar de indicator geeft vaak maar één of twee streepjes. Misschien dat de indicator gewoon kapot is? :)

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dujardinn schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:13:

Edit: Ik heb stock android (4.4.2). Ik gebruik Battery Guru en Du battery. Met ong. 3 tot 3,5 uur screen on time gaat mijn batterij ong. 2 dagen mee (45-48 uur).
Ik meende eens gehoord te hebben dat er geen standaarden zijn voor ontvangststreepjes op telefoons. Snelheid doet er meer toe. Dat zijn de waarden waar je naar moet kijken. Niet naar hoeveel streepjes je hebt :)

YouTube: QI - Nobody Knows, The Meaning of the Signal Bars on your Phone

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:24:
[...]

Ik meende eens gehoord te hebben dat er geen standaarden zijn voor ontvangststreepjes op telefoons. Snelheid doet er meer toe. Dat zijn de waarden waar je naar moet kijken. Niet naar hoeveel streepjes je hebt :)

YouTube: QI - Nobody Knows, The Meaning of the Signal Bars on your Phone
wifi analyser erop zie je hoe je ontvangst is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Dit is toch echt niet verkeerd !

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/Q2bSFFYl7U/44d5b45d31cdac8244708276cb229824.png Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/bPkvGKh6eL/ee9ff13f603a02e14e4c9d7f9accf4d8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:33
Ik heb ook constant maar 1 streepje WiFi en een linksnelheid van 20-25Mbps.
Ik heb wat metingen gedaan met WIFI ANALYZER. Ik ben met de router van thuis verbonden, 1 verdieping lager. Hoe hoger de dBm's hoe beter het ontvangst is. Ik meet de decibelen en ik doe meerdere speedtests met beide apparaten op 2,4GHz & 5GHz.
UPC Internet 100Mb Down, 10Mb Up.

Gemeten met Google Play: Wifi Analyzer (Android) en inSSIDer (Windows 7) , ~10 minuten. Beide apparaten liggen op dezelfde tafel, dus even ver van de router.

Ontvangst met Nexus 5:
Netgear Router WNDR4000, 2.4GHz, Kanaal 13 (enige kanaal 13 in de buurt):
  • -83dBm tot -75dBm
  • Speedtest meting: ~19,8Mbps Down, 9,2Mbps Up.
Netgear Router WNDR4000, 5GHz, Kanaal 44 (enige kanaal 44 in de buurt):
  • -86dBm tot -78dBm
  • Speedtest meting: ~27,8Mbps Down, 9,8Mbps Up.
Ontvangst met Laptop (Intel Wirelesscard)
Netgear Router WNDR4000, 2.4GHz, kanaal 13.
  • -67dBm tot -63dBm
  • Speedtest meting: ~16Mbps Down, 7,5Mbps Up.
Netgear Router WNDR4000, 5GHz, Kanaal 44+48.
  • -64dBm tot -56dBm
  • Speedtest meting: ~26,5Mbps Down, 10,2Mbps Up.
Conclusie is dus dat de N5 wel signaalverlies heeft in vergelijking met een laptop. Dit is vrij normaal denk ik, omdat er in de laptop nou eenmaal een sterkere Wifi ontvanger zit. Maar het gaat hier om 20dBm op de 2,4GHz band. En dat geldt ook voor de 5GHz band. Ik had hiervoor een HTC One X en had het bekende Wifi probleem, daar had ik ook altijd maar 1 streepje mee (nooit met dBm gemeten).
Of het aan de N5 ligt? Ik denk het wel. Misschien toch maar contact opnemen met LG.

Als er meerdere mensen tests zouden kunnen uitvoeren kunnen we de resultaten hier een beetje met elkaar vergelijken.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chenriroo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:42
Ik ben ook in het bezit van een Nexus 5 en One X, de OneX heb ik inmiddels aan mijn moeder gegeven.
Onze router ligt op de 2e verdieping en ik merk dat als ik beneden in de keuken sta bijna geen bereik meer heb met WiFi (1 streepje en vaak oranje gekleurd, Youtube filmpjes stoppen met laden en Spotify gapless playback werkt niet/laden duurt langer)
Dit had ik nooit met mijn One X.

[ Voor 12% gewijzigd door chenriroo op 16-01-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:10
Ontvangst met Nexus 5: op 6 meter afstand via ziggo alles in 1 extra (150 MBit/s down 15 Mbit/s up)
Netgear Router WNDR3700v2, 2.4GHz, Kanaal 2

-42dBm tot -46dBm
Speedtest meting: ~42,17Mbps Down, 14,79Mbps Up.

Netgear Router WNDR3700v2 5,0GHz, Kanaal 44

-50dBm tot -54dBm
Speedtest meting: ~48,36Mbps Down, 14,81Mbps Up.

Als ik boven ben heb ik 1 streepje minder (betonnen vloer)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Heeft iemand de twee updates die Google onlangs gereleased heeft al gekregen? Dus de nieuwe Google Play Services en de nieuwe Chrome Mobile. Ik in ieder geval nog niet.

Ik weet dat je zelf de APK's kunt downloaden en installeren, maar ik denk dat het beter is te wachten tot je ze op de officiële manier aangeboden krijgt, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 23:10
lzandman schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:27:
Heeft iemand de twee updates die Google onlangs gereleased heeft al gekregen? Dus de nieuwe Google Play Services en de nieuwe Chrome Mobile. Ik in ieder geval nog niet.

Ik weet dat je zelf de APK's kunt downloaden en installeren, maar ik denk dat het beter is te wachten tot je ze op de officiële manier aangeboden krijgt, of niet?
Ik had hem er zelf al opgezet, maar kreeg vandaag alweer een nieuwe update van Play Serivce, nieuwe chrome ook gehad gisteren.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
Ik heb vanavond met een HTC one en mijn Nexus 5 mijn wifisignaal gemeten met Wifi-analyzer. Beide telefoons langs elkaar op tafel gelegd en een paar x gemeten. De HTC one had continue ong. 10 dBm verschil met mijn Nexus 5. De HTC had duidelijk een beter ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
En zojuist de Chrome update gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_Andy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 10:41
exi22 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:45:
[...]

Ik heb dit 1 keer gehad en en sindsdien zet ik twee wekkers. Ik ben er ook van overtuigd dat het een fout is in plaats van dat ik in mijn slaap de wekker uit heb gezet. Geen oplossing voor je helaas
probleem is opgelost, was eigenlijk iets stoms. Als het alarmicoon in de notificatiebalk komt( als bericht dat dit binnen enkele min zal afgaan) mag je dit niet sluiten. Telkens als je daar het alarmbericht verwijderd zal het alarm ook niet meer afgaan. Sindsdien werkt het nu altijd correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
V_Andy schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 00:26:
[...]

probleem is opgelost, was eigenlijk iets stoms. Als het alarmicoon in de notificatiebalk komt( als bericht dat dit binnen enkele min zal afgaan) mag je dit niet sluiten. Telkens als je daar het alarmbericht verwijderd zal het alarm ook niet meer afgaan. Sindsdien werkt het nu altijd correct.
Haha, ik vind dat een briljante functie, als ik nu voor mijn wekker wakker ben kan ik em mooi annuleren, zodat de rest hier in huis er geen last van heeft.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Laatst online: 22:16
Als ik zo die verhalen lees over problemen met de GPS en het dienstweigeren van de camera krijg ik toch een nare bijsmaak. Vooral de slechte GPS zou voor mij een dealbreaker zijn..... De problemen die ik voorbij zie komen lijken toch wel erg LG gerelateerd (GPS en camera problemen had ik ook met mijn optimus 2x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wel geen oude koeien uit de sloot halen: notification led.

Out of the box lijkt ie vrij goed te werken; alhoewel ik dikwijls bij Hangouts de witte led (stock) niet krijg. Wat me vooral stoort is geen led bij een gemiste oproep.

Zoals velen dan: Light Flow Light geïnstalleerd: led doet het dan, net zoals ik wil, maar dan werkt de vibratie weer niet.

Hoe doen jullie dit?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 12:55
jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:19:
Als ik zo die verhalen lees over problemen met de GPS en het dienstweigeren van de camera krijg ik toch een nare bijsmaak. Vooral de slechte GPS zou voor mij een dealbreaker zijn..... De problemen die ik voorbij zie komen lijken toch wel erg LG gerelateerd (GPS en camera problemen had ik ook met mijn optimus 2x)
Ik gebruik deze telefoon al sinds begin december, en ik heb nog geen enkel probleem gehad met de GPS. De camera maakt ook best mooie foto's, alleen duurt het soms wat langer voordat hij goed gefocust is. Maar over het algemeen werkt die ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zoals vaker gezegd: je leest alleen de problemen die mensen hebben. Bij deze een positief geluid: ik heb totaal geen problemen met de camera en ook GPS werkt perfect. GPS gebruik ik veel, want Ingress. Altijd snel een fix en weinig driften.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:05
Ook hier geen problemen met camera danwel GPS, ook niet met korte batterijduur (dag 2 nu begonnen met 60%), simtray past perfect, geen rammelende knoppen en een mooi scherm :) Wat mij betreft wellicht mijn beste aankoop van 2013 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
En ook hier geen problemen met de GPS en de camera. De GPS is stukken sneller dan die van mijn Nexus 7 2013 en mijn oude Nexus 4. Binnen no-time een goede fix met minstens 12 satellieten, indoor! Ook de camera maakt goede en normale foto's en geeft geen rare storingen.

Op een forum overwegen altijd de negatieve opmerkingen omdat iemand die gewoon tevreden is geen reden heeft om er wat over te schrijven.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 14:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zo.. all aboard the positivity train!

Ook nul problemen met de GPS hier en de camera maakt sinds de update met HDR+ serieus mooie foto's.
Heb sindsdien dan ook standaard HDR+ aan staan. (aanrader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Ken. schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:26:
* The Deaken koopt ook een kaartje ;)

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 17:04

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ook hier allee maar positief:

- GPS almost instant
- LED werkt mijn inziens ok
- Geen WiFi problemen
- Camera maakt ok foto's

Verder super fijne telefoon, rete snel, batterij kom ik de dag mee door, mooi scherm, niet al te groot, goed geluid met koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Ken. schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:26:

Ook nul problemen met de GPS hier en de camera maakt sinds de update met HDR+ serieus mooie foto's.
Heb sindsdien dan ook standaard HDR+ aan staan. (aanrader)
Na alle verhalen dacht ik dat de camera weinig voor zou stellen, maar na hem vandaag zelf voor het eerst getest te hebben werd ik toch blij verrast door de kwaliteit van de foto's die je ermee kan maken. Zelfs zonder HDR+ zien ze er uitstekend uit.

Ik had hiervoor een S3 en ik vind de N5 eigenlijk op alle vlakken (accu, scherm, design, performance, ontvangst, bouwkwaliteit, camera) duidelijk het betere toestel. Misschien dat de speaker van de S3 iets beter is, maar dat durf ik al niet eens met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 08:18
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:21:
Ik wel geen oude koeien uit de sloot halen: notification led.

Out of the box lijkt ie vrij goed te werken; alhoewel ik dikwijls bij Hangouts de witte led (stock) niet krijg. Wat me vooral stoort is geen led bij een gemiste oproep.

Zoals velen dan: Light Flow Light geïnstalleerd: led doet het dan, net zoals ik wil, maar dan werkt de vibratie weer niet.

Hoe doen jullie dit?

Thx
Door bij Light Flow Light het event te selecteren en dan naar links te swipen tot je bij vibration zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Laatst online: 14-10-2024

Ik heb ondertussen al Google Play Services 4.1.32, terwijl in het artikel van enkele dagen geleden (Link) nog gesproken werd over 4.1.31.
Ik heb niets handmatig geïnstalleerd, is er vanzelf opgekomen. Je krijgt er wel geen notificatie van zoals wanneer een app uit de play store geupdate is.
Google chrome heb ik geupdate naar de laatste versie door gewoon in de play store naar google chrome te zoeken en dan update te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Ik sluit me aan bij de andere reacties die totaal geen problemen met de camera of gps hebben.
Koude fix duurt niet langer dan 10 sec. en heb dan een lock op 12 van de 21 satelieten ;)

Mijn (gerootte) zwarte N5 is van 24 dec. (na een maand wachten eindelijk kunnen ophalen bij de MM) en komt uit de 311 batch.
Ook geen last van loszittende knoppen of slecht volume ondanks dat ik de kleine speakergril gaten heb.
WiFi ontvangst is net zoals met m'n Note2/S2/S3

En als je de moeite neemt om dit topic terug te lezen kan je ook mijn advies omtrent andere camera apps lezen die veel beter werken dan de standaard camera app.

[ Voor 3% gewijzigd door catt4u op 17-01-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Laatst online: 01-10 16:45
Ik had een fix pas na 58 seconde en dan heel zwak.Dat terwijl hij al eens naar coolblue terug gestuurd was.

net met een plectrum de achterkant open gewipt. Stukje van een visite kaartje er onder en klaar.
Fix in 4 seconde met een veel sterker signaal.

Kostte zeker vijf minuten om te doen. Happy!

310 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 17:04

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

joachim schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:05:
[...]

Ik heb ondertussen al Google Play Services 4.1.32, terwijl in het artikel van enkele dagen geleden (Link) nog gesproken werd over 4.1.31.
Ik heb niets handmatig geïnstalleerd, is er vanzelf opgekomen. Je krijgt er wel geen notificatie van zoals wanneer een app uit de play store geupdate is.
Google chrome heb ik geupdate naar de laatste versie door gewoon in de play store naar google chrome te zoeken en dan update te kiezen.
Hier vandaag ook binnengekomen. Ben benieuwd of het nog positiever werkt op de batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:23
Hier hetzelfde hoor. Zit nu op 2 dagen en 4 uur en nog op 36 %.

Niet mega intensief gebruikt natuurlijk maar wel 4G constant aan, wat appen, tinder, nu.nl etc. Zelfs een potje angry birds go elke keer op het toilet :+

[ Voor 5% gewijzigd door Skybullet op 17-01-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Laatst online: 20:02
Mijn push mail via Gmail werkt de afgelopen dagen niet goed! Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb niets gewijzigd, maar ineens haalt hij niet meer automatisch de mail op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Laatst online: 22:16
corrado20vt schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:43:
Ik had een fix pas na 58 seconde en dan heel zwak.Dat terwijl hij al eens naar coolblue terug gestuurd was.

net met een plectrum de achterkant open gewipt. Stukje van een visite kaartje er onder en klaar.
Fix in 4 seconde met een veel sterker signaal.

Kostte zeker vijf minuten om te doen. Happy!

310 versie
Maar sorry jongens, als de qualiteitscontrole zo slecht is dat je zelf je nieuwe telefoon open moet maken om de GPS te laten werken, dat is toch eigenlijk niet normaal. Gelukkig (of jammer voor jou dan) ben je tot nu toe een van de weinigen die dit heeft moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easygoin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 09:19

Easygoin

Loudness

dangerousp schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:51:
Mijn push mail via Gmail werkt de afgelopen dagen niet goed! Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb niets gewijzigd, maar ineens haalt hij niet meer automatisch de mail op.
Bij mij pusht hij ook alleen de berichten die binnenkomen in 'primair'. Erg jammer, aangezien toch alles op sync staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonPr0n schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:38:
[...]

Door bij Light Flow Light het event te selecteren en dan naar links te swipen tot je bij vibration zit?
Right... zo ver was ik ook al. Ik zal de PRO versie eens installeren...
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
joachim schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:05:
[...]

Ik heb ondertussen al Google Play Services 4.1.32
Verhip, ik ook! Dus ze updaten dat onderdeel zonder enige vorm van notificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marckos
  • Laatst online: 15:58
Sinds enkele dagen ben ik eigenaar van een N5.

Ik heb geen enkele ervaring met rooten/custom rom's ,maar ik zit er overna te denken om het Xposed Framework erop te zetten, alleen heb ik hier een paar vragen over waarop ik niet/geen goed antwoord kon vinden.

- Is CF-Auto Root de beste manier voor mij om te rooten?
- Is het zoals bij custom roms aan te raden om een backup te maken van tevoren?
- Raak ik al mijn data kwijt door het rooten/Xposed Framework? Zo nee welke wel/niet?

Bijvoorbaad Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
lzandman schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:32:
[...]

Verhip, ik ook! Dus ze updaten dat onderdeel zonder enige vorm van notificatie?
Yep, hier ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Marckos schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:46:
Sinds enkele dagen ben ik eigenaar van een N5.

Ik heb geen enkele ervaring met rooten/custom rom's ,maar ik zit er overna te denken om het Xposed Framework erop te zetten, alleen heb ik hier een paar vragen over waarop ik niet/geen goed antwoord kon vinden.

- Is CF-Auto Root de beste manier voor mij om te rooten?
- Is het zoals bij custom roms aan te raden om een backup te maken van tevoren?
- Raak ik al mijn data kwijt door het rooten/Xposed Framework? Zo nee welke wel/niet?

Bijvoorbaad Dank!
Ik zat een maand geleden ook met al deze vragen. Dankzij volgende post http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41378135 heb ik nu Cataclysm rom zonder alle bloatware, ram loopt nu lekker, accu gaat zoveel langer mee door clockfrequenties aan te passen,... Etc. Echt een aanrader. Never use autoroot tools and save a kitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marckos
  • Laatst online: 15:58
vsy schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:05:
[...]

Ik zat een maand geleden ook met al deze vragen. Dankzij volgende post http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41378135 heb ik nu Cataclysm rom zonder alle bloatware, ram loopt nu lekker, accu gaat zoveel langer mee door clockfrequenties aan te passen,... Etc. Echt een aanrader. Never use autoroot tools and save a kitten!
Thanks!

Na het lezen van de beide threads meer inzicht gekregen in wat het nou eigenlijk doet en is, echter blijf ik nog wel met één vraag achter. Is het mogelijk om ook maar iets aan data van voor het unlocken te behouden?
Zo ja hoe? Zo nee, helaas :/

And indeed save a kitten O+

[ Voor 23% gewijzigd door Marckos op 17-01-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Laatst online: 20-09 21:31
Net na lang overwegen toch ook overgestapt op de nexus 5 , 401K batch . me happy :D en goede service van cool blue in rotterdam ! _/-\o_

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Marckos schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:08:
[...]

Thanks!

Na het lezen van de beide threads meer inzicht gekregen in wat het nou eigenlijk doet en is, echter blijf ik nog wel met één vraag achter. Is het mogelijk om ook maar iets aan data van voor het unlocken te behouden?
Zo ja hoe? Zo nee, helaas :/

And indeed save a kitten O+
Unlocken wiped alles, maar je kan met de ingebouwde Google backups toch al heel wat restoren, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:00

Vis

Juuuup

Net ook verlengt bij studentmobiel...
Volgende week maak ik de overstap van de Galaxy Nexus naar de N5 :*)

Stock Android is t toch wel voor mij, en zal niet snel iets anders meer nemen...

We kunnen weer 2 jaar vooruit :)

(Ik duim wel stiekem op een goede batch exemplaar) :+

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Laatst online: 02-10 11:15
Kak!

Heb net mijn telefoon laten vallen op de tegels van mijn toilet :( , gelukkig is het binnenshuis gebeurd zodat ik het kan opgeven aan mijn inboedelverzekering.

Ik vroeg me eigenlijk af hoe het nu verder (kan morgen pas bellen naar de verzekering) in zijn werk gaat.
Mijn toestel komt uit Duitsland (direct van Google) maar ik ga er vanuit dat ik hun niet hoef te contacteren. Het is immers geen garantie of iets dergelijks. Ik denk dat ik het beste LG Nederland kan vragen wat het gaat kosten om mijn scherm te repareren en de kosten te verhalen op mijn inboedelverzekering.

Klopt mijn denkwijze en moet ik bij LG Nederland om mijn toestel te maken zodat ik het aan mijn verzekering kan opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een goede reperateur zoeken .Heb ik ook gehad met vorig toestel van LGreperatie koste rond de 200 euro .Op gegeven aan inboedel verzekering zelfde dag nog 200 euro op de bank.Nieuw scherm erop laten zetten 80 euro dus geld over.
Tip weet niet waar je woont maar Computorium in rotterdam is top en goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Laatst online: 02-10 11:15
Ik woon in Venray, dan is Rotterdam me iets te ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunt toestel opsturen heb ik pas ook gedaan 3 dagen later weer retour anders bel hem ef 0687261099 man houd zelfs via whatsapp contact met je over gang van zaken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 02:00:
Gewoon een goede reperateur zoeken .Heb ik ook gehad met vorig toestel van LGreperatie koste rond de 200 euro .Op gegeven aan inboedel verzekering zelfde dag nog 200 euro op de bank.Nieuw scherm erop laten zetten 80 euro dus geld over.
Tip weet niet waar je woont maar Computorium in rotterdam is top en goedkoop.
Ben even benieuwd welke verzekering nog dezelfde dag uitkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 20:31
Mijn Android OS hoge CPU usage is heel mysterieus verdwenen. Telefoon staat nu anderhalve dag aan, 3 uur screentijd en nog 40 % batterij. Daarnaast half uur gebeld, Wifi/3g snachts uit. Dit vind ik meer dan acceptabel! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
rico_fxp schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 08:18:
[...]

En welke meer betaald dan je als,kosten hebt kuch fraude kuch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 13:39
2 dagen en circa 3 uur al op accu met 52%.
En nu moet ik zeggen dat ik mijn N5 niet super intensief heb gebruikt.
Maar voordat ik Franco kernel nog niet op mijn N5 had geïnstalleerd kreeg ik deze super resultaten niet!

Dus voor iedereen met een geroote N5 en die de accu iet wat vindt tegen vallen:
Google Play: franco.Kernel updater Free

Zeker aan te raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik laad mn gsm toch elke dag op dus ik hou het bij stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik haal ook 5-6 uur screentijd met stock kernel en Rom. Wel geroot en het eea geGreenified, Google Now en Location History uit. Verder lees ik zo vaak over bootloops, en niet werkende features bij franco, dat ik daar maar even bij vandaan blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
mcgloud schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:24:
2 dagen en circa 3 uur al op accu met 52%.
En nu moet ik zeggen dat ik mijn N5 niet super intensief heb gebruikt.
Maar voordat ik Franco kernel nog niet op mijn N5 had geïnstalleerd kreeg ik deze super resultaten niet!

Dus voor iedereen met een geroote N5 en die de accu iet wat vindt tegen vallen:
Google Play: franco.Kernel updater Free

Zeker aan te raden :)
Kun je met die app de franco kernel installeren? Of is het alleen om de kernel te updaten/managen als je eerst zelf franco hebt moeten flashen in recovery? Dat is me na het lezen van de beschrijving in google play niet helemaal duidelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:05
Davith78 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:08:
[...]

Kun je met die app de franco kernel installeren? Of is het alleen om de kernel te updaten/managen als je eerst zelf franco hebt moeten flashen in recovery? Dat is me na het lezen van de beschrijving in google play niet helemaal duidelijk geworden.
Volgens mij installeert 'ie em ook, maar je moet dan (natuurlijk) wel root zijn.

Ondertussen gaat m'n N5 nu 2d10u mee op een acculading met nog 16% te gaan en 2u13min schermtijd :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Thedr schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:23:
[...]

Volgens mij installeert 'ie em ook, maar je moet dan (natuurlijk) wel root zijn.
Oke, op zich kan ik nu al makkelijk twee dagen doorkomen met stock kernel, greenify en battery guru. Misschien ga ik franco tzt eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rico_fxp schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 08:18:
[...]

De mijne zal geen reclame maken maar gebeld aangegeven dat ik mijn tel had laten vallen geen probleem uurtje later 200 eurie op de bank.Een paraplu is niet alleen voor de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:14:
[...]

En welke meer betaald dan je als,kosten hebt kuch fraude kuch
Niks fraude gewoon aangegeven wat probleem was en dat toestel niet verzekerd was en verzekering zei zelf dat zulke reparatie rond 200 euri zou kosten en waar ik hem zou laten repareren zou hun een worst wezen.
Pagina: 1 ... 43 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.