[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik heb nu ruim een week mijn Nexus en ben er zeer tevreden over. Zelfs over de batterijduur. Er is echter maar 1 dingetje wat mijn stoort. Aan de onderkant zijn twee plekken met speaker holes. Het lijkt er op dat alleen de linker het doet. Als ik daar mijn duim overheen heb (wat regelmatig gebeurd bij YOutube Filmpjes en Netflix) hoor ik niets meer. Is dit een defect of klopt dit?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:10
Klopt, alleen 1 kant doet het maar.. Beetje nep eigenlijk, maar ja.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Laatst online: 22-09 18:59
Is wel een misser imho van LG/Google. Twee grills met maar 1 speaker.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:04

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zoals al vaker gezegd is: Links is speaker, rechts is microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:10
Ben ik nou de enige, of hebben meer mensen een prullenbakje bij je Accu gegevens. Ik kan de batterij statistieken hiermee verwijderen. Dit valt me nu pas op, en heb deze rom (Purity) al een tijd erop staan :p

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hKc0IBIl.png

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
Barfman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:32:
Ben ik nou de enige, of hebben meer mensen een prullenbakje bij je Accu gegevens. Ik kan de batterij statistieken hiermee verwijderen. Dit valt me nu pas op, en heb deze rom (Purity) al een tijd erop staan :p

[afbeelding]
dat zit niet in stock 4.2.2, zie het niet in de feature list staan van purity, maar daar moet het wel vandaan komen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
Prulleman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:39:
[...]

dat zit niet in stock 4.2.2, zie het niet in de feature list staan van purity, maar daar moet het wel vandaan komen
Ook niet in 4.4.2 :+

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Prulleman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:39:
[...]

Hmm, vreemd, zal eens kijken op XDA in het Purity forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:25

GforceNL

Out of memory....

kuusj98 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 18:36:
[...]

Jesus Christus het is een telefoon, pak toch alsjeblieft een spiegelreflex als je de mooiste plaatjes wilt hebben ;w

Ik ben net heel tevreden met de camera, vooral buiten schittert de camera in volle glorie, als ik deze dan terugkijk op een 46" Sony dan kan ik echt niet het verschil zien tussen een dure compact van Canon of deze telefoon, misschien dat een spiegel een beter plaatje produceert, naja, het zij zo, die dingen zijn vaak ook een factor 4-5 duurder.
het hoeven wat mij betreft ook niet de allerbeste foto's zijn. Echter als het er op aan komt dat ik alleen dingen die stil staan overdag kan fotograferen is het voor mij echt een domper. foto's en filmpjes in donkere ruimtes maak ik nou eenmaal vaak (werk gerelateerd, maar ook bij het uitgaan).

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:43
The Deaken schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:14:
[...]

Deze had ik ook geïnstalleerd maar het viel mij op dat na de installatie mijn sensor om het scherm te draaien niet meer werkte :? Heb jij hier ook last van?
Ik heb de app verwijderd en alles werkt weer zoals het hoort..
Jep had ik inderdaad ook. Ik heb nu een andere app. Barometer is de naam, en er zit ook een hoogtemeter op. Deze heeft alleen geen widget maar dat is niet erg.
Sensors werken nu allemaal goed.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 10:37
Niet slecht deze stand-by tijd waarvan 4 uur en 25 min beeld aangestaan heeft ;)

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/vpfqQ6urql/748641bd05f056943d6069c5d1471c0e.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
Albert020 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:00:
Niet slecht deze stand-by tijd waarvan 4 uur en 25 min beeld aangestaan heeft ;)

[afbeelding]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattH
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04-2022

MattH

MIAUW!

Dujardinn schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:09:
[...]

iig een stukje bijladen tussendoor ;)

Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Dujardinn schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:09:
[...]

Gaat vanzelf, heb btw wel als ik internet niet gebruik 3G uitgezet.
MattH schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:13:
[...]

iig een stukje bijladen tussendoor ;)
Dacht het dus niet }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Zojuist een Nexus 5 besteld. Ga er vanuit dat het wat beter is dan me huidige Galaxy S3.
Nu wachten tot woensdag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:28
Uhm, onder de "a" op je scherm zie je de lijn een stukje omhoog gaan toch? Of ben ik scheel?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik schreef al eens dat ik niet de hele dag met mijn telefoon zit te pielen:

Niet schrikken
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n6XZe9huHqeJ1c0mm55Mbhbn/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CAkc8SHgd2uog8Mg9bPAN34z/thumb.png

;) (en ja hoor, ik ben echt blij met deze telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Laatst online: 19:53
Dat gaat de batterij van mijn HTC Desire niet redden. Daarmee zit ik nu op 63% met 57 minuten schermtijd :P Hij staat 10 uur en 41 minuten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 23:09
cheiron schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:11:
[...]

Uhm, onder de "a" op je scherm zie je de lijn een stukje omhoog gaan toch? Of ben ik scheel?
Gebruik je telefoon voor een periode heel intensief, dan warmt de accu op en gaat hij minder lang mee.
Laat je hem rusten koelt hij af en krijg je weer meer accu bereik. En dus springt de grafiek iets omhoog en krijg je die piek. Ik heb dat piekje ook regelmatig naar een uur suf spelletjes spelen in de trein :9

[ Voor 4% gewijzigd door SimpelenLeuk op 13-01-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:43
Sangroid schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:22:
Ik schreef al eens dat ik niet de hele dag met mijn telefoon zit te pielen:

Niet schrikken
[afbeelding][afbeelding]

;) (en ja hoor, ik ben echt blij met deze telefoon)
Netjes toch ;)

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
SimpelenLeuk schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:53:
[...]

Gebruik je telefoon voor een periode heel intensief, dan warmt de accu op en gaat hij minder lang mee.
Laat je hem rusten koelt hij af en krijg je weer meer accu bereik. En dus springt de grafiek iets omhoog en krijg je die piek. Ik heb dat piekje ook regelmatig naar een uur suf spelletjes spelen in de trein :9
Maar dat verklaart het kleine groene streepje onder de piek nog niet, die heb je echt alleen als je em even aan de USB hangt bv

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Ook ik had/heb last van de GPS fix problemen.

Ik heb zojuist de fix uitgevoerd van dit filmpje. Deze is best goed te doen, pas alleen op: Bij mij zat er aan de onderkant, in beide hoeken best veel lijm waardoor hij heel moeilijk los ging. Ik was ook bang om de verschillende antennes die erop zitten kapot te trekken. Gelukkig niet gebeurt.

Ik had trouwens geen speciale tools, ik heb gewoon een harde plectrum gebruikt!

De GPS lijkt het nu iets beter te doen. Morgen als ik weer in de auto stap volgt de echte test.

Ik kreeg voor de fix in ieder geval helemaal geen GPS device only ontvangst meer. Vandaag, voor de fix 300 km gereden, 70% van de tijd geen locatie (met alle bronnen aan) en ik was het dus spuugzat.

Overigens, toen ik de Nexus 5 kreeg, ergens in November waren er geen problemen. Deze zijn langzaam erger geworden. Hij is ondertussen al eens gevallen, dat zal het wel hebben verergert.

[ Voor 86% gewijzigd door StraightOn.NL op 13-01-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Nexus 5 nog maar een dag maar er lijkt wat mis te zijn met de led soms werkt het en soms niet. Een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Ja zoek maar eens in dit topic. Ben het een aantal maal tegen gekomen in mijn zoektocht voor een GPS fix. Ik heb er geen last van, maar het schijnt meer voor te komen.
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:12:
Heb de Nexus 5 nog maar een dag maar er lijkt wat mis te zijn met de led soms werkt het en soms niet. Een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:15:
Ja zoek maar eens in dit topic. Ben het een aantal maal tegen gekomen in mijn zoektocht voor een GPS fix. Ik heb er geen last van, maar het schijnt meer voor te komen.

[...]
Al gelezen dat het met een app opgelost kan worden. Toch best wel slordig, je zou op zijn minst verwachten dat het op een Nexus goed moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Laatst online: 24-09 20:31
Heb de N5 nu twee weken en vandaag voor het eerst vraagtekens bij mn batterij gebruik.

21 u online, screentijd van iets meer dan 2 uur en Android OS vreet 27% van de capaciteit vandaag. CPU total op 47 minuten en 4 uur Keep awake. Batterij nu op 19%. Dat valt me dan toch even tegen. Tot nu lukte me het regelmatig om in 24 uur een screen on tijd van dik 3 uur te halen. Verder een paar apps onder de 5%, dus daar ligt het ook niet aan.

Alle google services uit en data eigenlijk de hele dag uit, wifi aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Zerosum op 13-01-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Zerosum schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:29:
Heb de N5 nu twee weken en vandaag voor het eerst vraagtekens bij mn batterij gebruik.

21 u online, screentijd van iets meer dan 2 uur en Android OS vreet 27% van de capaciteit vandaag. CPU total op 47 minuten en 4 uur Keep awake. Batterij nu op 19%. Dat valt me dan toch even tegen. Tot nu lukte me het regelmatig om in 24 uur een screen on tijd van dik 3 uur te halen. Verder een paar apps onder de 5%, dus daar ligt het ook niet aan.

Batterij is gewoon middelmatig, dus je kunt niet echt meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 19:19
Zerosum schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:29:

Probeer Greenify eens voor betere resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:34
alwaysleft schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:33:
[...]
Middelmatig?
2 Tweakers posten hierboven juist 2 fantastische resultaten van de batterij. Kijk naar tweaks zoals al eerder is aangegeven : Greenify, en het uitschakelen van diverse google diensten om betere resultaten te krijgen. Vergeet ook niet dat je voor € 399.- zoveel waar voor je geld krijgt zodat er op minimaal 1 punt van de telefoon wel iets bezuinigd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
Inderdaad, batterij is gewoon prima.
2 uur screen on time, kwartier gebeld en 16 uur wakker: 52% batterij over. Daar is niks middelmatigs aan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45
alwaysleft schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:33:
[...]
Wil je niet zo een onzin verkondigen? Ik gebruik mijn telefoon best veel en ik vind dit meer dan prima met hele dag internet verbinding / gesprekken via bluetooth gehad en nog even navigatie gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21334742/Screenshot_2014-01-13-22-02-07.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21334742/Screenshot_2014-01-13-22-02-13.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21334742/Screenshot_2014-01-13-22-07-00.png

Niks mis mee lijkt me zo. Je komt heel makkelijk de dag door.
Dit overigens volledig stock met alleen Google Now en Location History uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Razer op 13-01-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Laatst online: 22-04-2019
Razer schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:06:
[...]

Wil je niet zo een onzin verkondigen? Ik gebruik mijn telefoon best veel en ik vind dit meer dan prima met hele dag internet verbinding / gesprekken via bluetooth gehad en nog even navigatie gebruikt:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Schermtijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Laatste screen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:37
Razer schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:06:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hoe helder staat je scherm ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
cordonbleu schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:43:
[...]

Hoe helder staat je scherm ingesteld?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21334742/Screenshot_2014-01-13-22-49-03.png

Hoger brandt die mijn ogen kapot ;)
Op deze stand kun je ook buiten met veel licht nog alles goed zien en in een wat donkere omgeving is die niet te fel. Vind hem precies goed zo.

[ Voor 19% gewijzigd door Razer op 13-01-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Laatst online: 24-09 20:31
Ik denk dat het punt bij mij en ook anderen is dat de telefoon af en toe veel Android OS cpu vraagt, om een of andere reden. Ik gebruik nagenoeg geen google services en heb alles uitgeschakeld en/of ge-force-stopped. Ik zal Greenify eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Met scherm 3 uur aan, spotify 2,5 uur aan, en gps 1 uur aan. Zit ik na 15 uur telefoon van lader op 25 %. Niets te klagen vind ik.

Wel location history uit, en google now uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

44% 17 uur 2min 3sec op accu kan ik dat goed noemen of
? ben niet zo op de hoogte met die stats maar batterij ben ik wel tevreden over gebruik best intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraag bestaan er ook apps waar je bijvoorbeeld contrast en kleuren en dergelijke kunt instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik weet niet van jullie maar de batterijduur is gewoon heel goed. Als ik heledag op wifi ben haal ik makkelijk boven de 4 uur screen on time. Meestal 5/6 uurtjes zelfs. Dit was mijn resultast van gisteren. Zat heel vaak op whatsapp, instagram en Twitter en af en toe forums gecheckt met Chrome.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gwQRPi0.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wSnradS.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZRrIZ7M.jpg

Ik kon makkelijk nog 15/20 minuten halen :d

En vandaag heb ik weer 4,5uur screen on time waarbij ik het meeste op 3g/4g was, veel muziek geluisterd, whatsapp etc..

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hebben jullie ook last van losgaande stukjes 'letter' op de achterkant? Het ziet er mooi uit, die keramische letters 'nexus' maar ik ben 1 pootje van de X al kwijt :P

Niet iets om hen voor terug te sturen maar wel zonde, zo lang heb ik hem nog niet. Is een 310K trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:54

The Wizard

Moderator Mobile
Toch blijft het wel appels met peren vergelijken wat betreft de batterij stats. Het is zo afhankelijk van veel factoren dat het onmogelijk is om ze onderling te vergelijken.

Wel/niet auto stand van schermverlichting
Wel/niet goed bereik en wat voor verbinding (2/3/4G/WiFi)
Hoeveel synchronisaties
Wel/niet locatie services aan
Etc.

Je kunt pas vergelijken als je 2 identieke telefoons bij je hebt met verschillende instellingen, dan is er wat over te zeggen.

Persoonlijk haal ik de dag haast niet, komt voornamelijk door 2G bereik op het werk op een mast die continue overbelast is. En dat icm alle synchronisaties is dat killing voor de batterij.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 16:45
Ik hoor niemand over Swype en de accu ik heb al een aantal keer meegemaakt dat Swype hoog in de accu lijst staat een dat de accu dan vlot leeg is. Alle synq instellingen van Swype uitzetten lost het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
In het weekend een Nilkin 9H screen protector binnengekregen. Wow, wat een vooruitgang ten opzichte van het plastic prul dat bij mijn Spigen Ultra Hybrid case zat. Véél helderder scherm terug, licht/proximity sensor doet ook niet meer raar.

En dat allemaal voor ong. 10€. Nice

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Goed nieuws en slecht nieuws!

Het slechte nieuws: Mijn telefoon heeft vannacht de hele nacht een wakelock gehad waardoor hij ruim 9 uur is wakker gehouden door Gmail. Heel bizar, heb al wat gegoogled naar de oorzaak en de app maar even teruggezet naar fabrieksinstellingen (instellingen > apps > gmail uitschakelen).

Het goede nieuws: In die 9u wakker zijn is er 'maar' 15-20% van mn batterij afgegaan, dat vind ik behoorlijk weinig.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15246100/Screenshot_2014-01-14-11-00-17.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15246100/Screenshot_2014-01-14-11-00-40.png

Verder heb ik thuis geen 3g bereik, dus zie je dat hij daar steeds 'geel' bereik heeft. Slecht bereik is echt killing voor de batterij, zo ervaarde ik afgelopen weekend in een sporthal waar ik helemaal geen bereik had (rood) en de telefoon die tijd ook continue wakker was.

Echter, als ik thuis gewoon op WIFI zit, dan maakt het verder toch niet uit dat ik 2g heb?

Nog meer mensen last van Gmail als wakelock? Heb geen speciale dingen ingesteld. Sync op push.

[ Voor 4% gewijzigd door Maardiweb op 14-01-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
Maardiweb schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:32:
Goed nieuws en slecht nieuws!

Het slechte nieuws: Mijn telefoon heeft vannacht de hele nacht een wakelock gehad waardoor hij ruim 9 uur is wakker gehouden door Gmail. Heel bizar, heb al wat gegoogled naar de oorzaak en de app maar even teruggezet naar fabrieksinstellingen (instellingen > apps > gmail uitschakelen).

Het goede nieuws: In die 9u wakker zijn is er 'maar' 15-20% van mn batterij afgegaan, dat vind ik behoorlijk weinig.

Verder heb ik thuis geen 3g bereik, dus zie je dat hij daar steeds 'geel' bereik heeft. Slecht bereik is echt killing voor de batterij, zo ervaarde ik afgelopen weekend in een sporthal waar ik helemaal geen bereik had (rood) en de telefoon die tijd ook continue wakker was.

Echter, als ik thuis gewoon op WIFI zit, dan maakt het verder toch niet uit dat ik 2g heb?

Nog meer mensen last van Gmail als wakelock? Heb geen speciale dingen ingesteld. Sync op push.
Soms gebeuren er wel van deze rare dingen. Phone rebooten en het zal waarschijnlijk opgelost zijn.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 14:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Draai jij stock 4.4.2? Zo ja, hoe krijg je het accupercentage boven in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik lees niet meer over de personen die een Nexus 5 kopen.
Over Loszittende knoppen en geel scherm enz enz. :(
Zijn die problemen nu voorbij?
Zit over te denken om toch een nexus 5 aan te schaffen.
Welke winkels kun je de nexus 5 terug sturen als je merkt dat de knoppen los zitten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
wilke77 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:09:
Welke winkels kun je de nexus 5 terug sturen als je merkt dat de knoppen los zitten? :)
Coolblue.

Ik wil nog steeds een Nexus 5, maar dat duurt nog wel even. Denk richting de zomermaanden pas.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:05
Ken. schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:46:
[...]

Draai jij stock 4.4.2? Zo ja, hoe krijg je het accupercentage boven in beeld?
Vrijwel zeker een CR, wellicht dat het mogelijk is met het Xposed Framework :) Ik heb hem precies hetzelfde maar draai Cataclysm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
wilke77 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:09:
Ik heb er vorige week vrijdag een gekocht, dus ik kan je kort mijn ervaringen m.b.t. de hardware geven. Ik heb er trouwens een gekocht met een serienummer dat begint met 312k. Dus: een exemplaar dat in december geproduceerd is.
- m.b.t. de knoppen: ik merk niets vreemds. De knoppen zitten goed vast. Ook het klepje van de simkaarthouder zit goed dicht en iets verzonken. Het voelt allemaal stevig aan. Geen klachten hier.
- m.b.t. het scherm: omdat ik van een S3 af kom (met AMOLED-scherm) ben ik nog aan het wennen aan IPS-LCD. De kleurtint is duidelijk koeler en lijkt soms wat meer gelig. Maar ik merk dat niet in elk scherm. En bij gewoon daglicht merk ik het trouwens helemaal niet. Omdat het voor mij duidelijk een omslag is qua type scherm durf ik ook niet te zeggen of er een probleem is. Dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:04
Zojuist na 1 maand toch maar mijn Nexus 5 rma gestuurd, die meetrillende powerbutton, de scheve simkaarttray en de toch wel aardig aanwezige backlightbleeding icm dat google een revisie heeft uitgebracht (batch 312) hebben me er toe gebracht. Coolblue heeft m in t systeem al als swap gezet, hopen dat de rma afdeling ook meewerkt en dat ik zodra er weer voorraad is een nieuwe Nexus uit batch 312 of hoger mag verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
tobitronics schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:59:
Zojuist na 1 maand toch maar mijn Nexus 5 rma gestuurd, die meetrillende powerbutton, de scheve simkaarttray en de toch wel aardig aanwezige backlightbleeding icm dat google een revisie heeft uitgebracht (batch 312)
De aanduiding (312k) is geen aanduiding van een revisie maar gewoon de nummering van de productiedatum (3 van 2013 en 12 van december). Het kan zijn dat er in de fabriek optimalisaties van het productieproces hebben plaatsgevonden (of in de quality control) maar er zijn geen aanwijzingen dat de toestellen in de technische zin verschillen. Een echte revisie kun je het dus niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 08:29
pitchdown schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:35:
Na enkele dagen gebruik gemerkt dat er binnen de standaard android-mail-app geen mogelijkheid is om bv. een maibox niet te laten synchroniseren in het weekend (lijkt mij een simpele feature).

Ik zoek dus een volwaarde (gratis) mail-app die zulk soort zaken wel kan.

Zijn er mensen die dit ook hadden en voor welke app heb je gekozen?
Iemand die hiervoor nog een oplossing gevonden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 01-10 23:54
pitchdown schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:20:
[...]

Iemand die hiervoor nog een oplossing gevonden heeft?
AquaMail !

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Thedr schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:34:
[...]

Vrijwel zeker een CR, wellicht dat het mogelijk is met het Xposed Framework :) Ik heb hem precies hetzelfde maar draai Cataclysm.
Thanks. Was ik inderdaad al bang voor.
Binnenkort dan toch maar even rooten (had geen zin om alles weer opnieuw in te moeten stellen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ken. schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:23:
[...]

Binnenkort dan toch maar even rooten (had geen zin om alles weer opnieuw in te moeten stellen..)
heb het ook wel eens gezien bij een batterij level indicator

zelf heb ik het via power toggles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 20:08
tobitronics schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:59:
Zojuist na 1 maand toch maar mijn Nexus 5 rma gestuurd, die meetrillende powerbutton, de scheve simkaarttray en de toch wel aardig aanwezige backlightbleeding icm dat google een revisie heeft uitgebracht (batch 312) hebben me er toe gebracht. Coolblue heeft m in t systeem al als swap gezet, hopen dat de rma afdeling ook meewerkt en dat ik zodra er weer voorraad is een nieuwe Nexus uit batch 312 of hoger mag verwachten...
Wil helemaal niks zeggen. Ik had twee keer 312K met een probleem. De tweede had ook backlight bleed en losse powerknop. Je moet gewoon maar geluk hebben als alles goed is blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aquamail ondersteunt (op het eerste oog) geen échte push (voor Exchange-servers).

Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een goede Exchange-cliënt met meerdere sync-schema's.

[ Voor 22% gewijzigd door Smultie op 14-01-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ken. schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:23:
[...]

Nope ik draai stock! Idd met Xposed framework icm Gravitybox kan je dit aanzetten. Love it!
Ook fijn dat je daarmee de knoppen op je navbar kleiner kan maken. Vind ze altijd net te groot _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Maardiweb schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:56:
[...]
Nope ik draai stock! Idd met Xposed framework icm Gravitybox kan je dit aanzetten. Love it!
Ook fijn dat je daarmee de knoppen op je navbar kleiner kan maken. Vind ze altijd net te groot _/-\o_ _/-\o_
Ah, toch :)
Batsu schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:24:
[...]

heb het ook wel eens gezien bij een batterij level indicator

zelf heb ik het via power toggles
Had ik inderdaad ook, maar AFAIK kwam het percentage dan naast mijn batterij-icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 16:28

SeatRider

Hips don't lie

Mij valt nu op dat ik in veel gevallen (telefoongesprek via speakerphone, ringtone) alleen de linkerspeaker hoor. Bij spelletjes lijkt de rechterspeaker soms wel weer mee te doen (maar dat kan ook resonantie van de linkerspeaker zijn). Zit er ergens een balansregelaar verstopt, klopt het dat alleen de linkerspeaker werkt bij handsfree gebruik, of heb ik een kapotte rechterspeaker?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Waar in aquamail kan je de volgende instellingen doen?

- Mailbox 1 mag alleen synchroniseren tijdens kantooruren
- Mailbox 2 mag alleen synchroniseren na 17.00 uur in het weekend

Beide exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
SeatRider schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:14:
Mij valt nu op dat ik in veel gevallen (telefoongesprek via speakerphone, ringtone) alleen de linkerspeaker hoor. Bij spelletjes lijkt de rechterspeaker soms wel weer mee te doen (maar dat kan ook resonantie van de linkerspeaker zijn). Zit er ergens een balansregelaar verstopt, klopt het dat alleen de linkerspeaker werkt bij handsfree gebruik, of heb ik een kapotte rechterspeaker?
Oh man o man...

Aan de rechterkant zit geen speaker! Alleen een microfoon.
Dat is al tig keer voorbijgekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 16:28

SeatRider

Hips don't lie

Batsu schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:17:
[...]

Oh man o man...

Aan de rechterkant zit geen speaker! Alleen een microfoon.
Dat is al tig keer voorbijgekomen....
Da fuq. Ik dacht dat ik dit topic toch echt van buiten kende. Sorry voor het ongemak, en bedankt voor je geduldige reactie.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
SeatRider schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:18:
[...]

Da fuq. Ik dacht dat ik dit topic toch echt van buiten kende. Sorry voor het ongemak, en bedankt voor je geduldige reactie.
no problem ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:05
SeatRider schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:18:
[...]

Geniale signature btw, maakt mijn dag goed _/-\o_

Misschien iets om in de TopicStart bij de F.A.Q. te zetten? Hij is nu ongeveer 100.000x voorbijgekomen, evenals alle 310k/311k/312k/401(?)k vragen i.c.m. geel scherm/rammeltjes/simtray opmerkingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
pitchdown schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:15:
[...]

Waar in aquamail kan je de volgende instellingen doen?

- Mailbox 1 mag alleen synchroniseren tijdens kantooruren
- Mailbox 2 mag alleen synchroniseren na 17.00 uur in het weekend

Beide exchange.
Ik gebruik maar 1 account, en dan kun je via een schedule werken (wat ik overigens niet gebruik), gewoon via het settingsmenu. Ooit van RTFM gehoord? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:22:
[...]

Ik gebruik maar 1 account, en dan kun je via een schedule werken (wat ik overigens niet gebruik), gewoon via het settingsmenu. Ooit van RTFM gehoord? ;)
RTFM zeker van gehoord.
Maar ik kan mogelijkheid vinden om mailbox 1, alleen doordeweeks te laten syncen, en mailbox 2 alleen in het weekend en vanaf 17.00 uur.

is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
pitchdown schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:27:
[...]

RTFM zeker van gehoord.
Maar ik kan mogelijkheid vinden om mailbox 1, alleen doordeweeks te laten syncen, en mailbox 2 alleen in het weekend en vanaf 17.00 uur.

is dat mogelijk?
Weet ik niet, ik gebruik maar 1 account met continue sync, dus vandaar RTFM. Er is ook een pro versie van, misschien dat die het kan, gooi anders een kwartje in Google. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:33:
[...]

Weet ik niet, ik gebruik maar 1 account met continue sync, dus vandaar RTFM. Er is ook een pro versie van, misschien dat die het kan, gooi anders een kwartje in Google. O-)
Heb gezocht zowel online als in APP, maar mogelijkheden zit er niet in.

Iemand die hier een oplossing/app voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Dit heeft weinig met de Nexus 5 te maken, maar vooral met apps...

Waarschijnlijk heb je meer geluk in het Google Play & Androidapps topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Laatst online: 00:02
Ik heb nu 3 weken mijn Nexus 5 en ben er tot nu toe erg over te spreken.

Als agenda gebruik ik Google Calendar, en daarbij uiteraard ook de Calendar app op mijn Nexus. Op mijn oude telefoon kreeg ik altijd herinneringen van agenda-items die bijna beginnen. Dit is niet zo op mijn Nexus, ondanks dat er in de instellingen van de Calendar app alle meldingen (trillen, notificatie en geluid) wel staan aangevinkt.

Is dit een bekend probleem en/of weet iemand hier een oplossing voor?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 16:45
eXtreaL schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:58:
Ik heb nu 3 weken mijn Nexus 5 en ben er tot nu toe erg over te spreken.

Als agenda gebruik ik Google Calendar, en daarbij uiteraard ook de Calendar app op mijn Nexus. Op mijn oude telefoon kreeg ik altijd herinneringen van agenda-items die bijna beginnen. Dit is niet zo op mijn Nexus, ondanks dat er in de instellingen van de Calendar app alle meldingen (trillen, notificatie en geluid) wel staan aangevinkt.

Is dit een bekend probleem en/of weet iemand hier een oplossing voor?

Thanks!
Werkt bij mij prima, tien minuten voor een afspraak krijg ik netjes een notificatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982es
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-05-2017
corrado20vt schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:45:
[...]

Werkt bij mij prima, tien minuten voor een afspraak krijg ik netjes een notificatie
Werkt bij mij ook goed. Het gaat nu via Google Now die geeft je inderdaad 10 minuten van te voren een notificatie, maar als je het adres ('where') in hebt gevuld dan geeft hij aan wanneer je zou meten vertrekken (ook geeft hij de route aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:35
Mijn Nexus 5 is helaas weer retour Belsimpel gegaan; kreeg net een mailtje dat de problemen ook door hun geconstateerd zijn en ik een nieuwe toegestuurd krijg. Helaas pas eind van de week / begin volgende week weer op voorraad.. Hopelijk hierna in 1x goed, want dat weekje spelen ermee doet naar meer verlangen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
  • Laatst online: 21-06-2015
Iemand die whatsapp+ gebruikt (art, dalvik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Dr_Luigi0 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:36:
Iemand die whatsapp+ gebruikt (art, dalvik?)
Werkt gewoon onder beide prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, alles werkt op mijn nexus 5 (2 weken geleden in ontvangst genomen), maar nu kom ik erachter dat mijn hotspot niet werkt. Ik heb een vodafone abbonement dat dit wel ondersteunt en het heeft ook altijd gewerkt op mijn HTC One X...

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Edit:
Mochten er mensen problemen hebben met de batterij, probeer dan Snapdragon Battery Guru, werkt prima! Ik gebruik het in combinatie met Du Battery Saver en Advanced task killer. Alles mooi ingesteld zodat het elkaar niet in de weg loopt en kijk eens aan na 15 uur op de batterij op 35%.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:12:
Mooi, alles werkt op mijn nexus 5 (2 weken geleden in ontvangst genomen), maar nu kom ik erachter dat mijn hotspot niet werkt. Ik heb een vodafone abbonement dat dit wel ondersteunt en het heeft ook altijd gewerkt op mijn HTC One X...

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Edit:
Mochten er mensen problemen hebben met de batterij, probeer dan Snapdragon Battery Guru, werkt prima! Ik gebruik het in combinatie met Du Battery Saver en Advanced task killer. Alles mooi ingesteld zodat het elkaar niet in de weg loopt en kijk eens aan na 15 uur op de batterij op 35%.
Ik heb Vodafone en een vriend ook en het werkt gewoon (ik een Nexus 4 en hij een Nexus 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Laatst online: 00:02
Ik heb gevonden waar het aan lag. Ik heb namelijk twee Google Calendars, een prive en werk account. Op mijn prive account heb ik blijkbaar eerder al ingesteld dat ik meldingen wil ontvangen. Dit moest ik dus ook doen voor mijn werk account.

Ik vind het alleen nogal omslachtig dat ik dit moet aanpassen door in te loggen op google.com/calendar > Instellingen > Herinneringen en Meldingen. Je zou verwachten dat als je notificaties instelt op de app, deze ook gewoon werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Laatst online: 01-09 16:37
Hallo,

Ik weet het nu zeker, ik ga een nexus 5 kopen.
Alleen wat voor kleur.

Zit er nog verschil tussen de twee smartphones?
Ik las dat bij de zwarte snel vinger afdrukken op kwam.
Is dit ook bij de witte het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
wilke77 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 07:59:
Hallo,

Ik weet het nu zeker, ik ga een nexus 5 kopen.
Alleen wat voor kleur.

Zit er nog verschil tussen de twee smartphones?
Ik las dat bij de zwarte snel vinger afdrukken op kwam.
Is dit ook bij de witte het geval?
Vingerafdrukken? Waar? Ik heb een zwarte en zie alleen vingerafdrukken op het scherm (zo nu en dan ;)). Denk dat dit bij de witte hetzelfde is.

Verder, de witte die ik in mijn handen heb gehad had een beter afgewerkte rand aan de schermkant van het toestel - op mijn zwarte voel ik een klein opstaand randje, op de witte niet.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Laatst online: 11-03 12:06
Edit:
Zoveel programma's alleen maar voor je batterij? Ik ben tijden geleden gestopt met al die onzin, en merk geen enkel verschil, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0xrubennft schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:25:
[...]

Zoveel programma's alleen maar voor je batterij? Ik ben tijden geleden gestopt met al die onzin, en merk geen enkel verschil, :)
Ik moet zeggen het werkt aardig goed, dus ik blijf er mooi bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:27:
[...]

Ik moet zeggen het werkt aardig goed, dus ik blijf er mooi bij :)
Ik heb het jaren lang gebruikt op Android alleen elke keer als ik een app moet opstarten dan duurt het langer voordat hij is opgestart omdat 'ie uit het geheugen is. Het is (voor mijn gevoel) net als je elke keer je auto gaat starten als je een paar meter wilt lopen, kost meer energie dan zachtjes doorrijden snap je?

Ik wou mijn mening onderbouwen en heb er jaren geleden een artikel over gelezen dat altijd is blijven hangen.
http://www.phonedog.com/2...-why-you-don-t-need-them/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Als ik bij de accu status kijk staat er dat ik 18% met Wifi gebruik en dat deze 1 dag en 13 minuten aan staat.
Maar dat kan niet, heb Wifi misschien maar 3 uurtjes gebruikt, de telefoon staat staat wel deze tijd aan.
Hebben weer mensen hier last van en hoe zou dit kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
Albert020 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:33:
Als ik bij de accu status kijk staat er dat ik 18% met Wifi gebruik en dat deze 1 dag en 13 minuten aan staat.
Maar dat kan niet, heb Wifi misschien maar 3 uurtjes gebruikt, de telefoon staat staat wel deze tijd aan.
Hebben weer mensen hier last van en hoe zou dit kunnen ?
je bedoelt dat je zelf je wifi ook uitzet? Dan staat het fout met de locatie instellingen dat die gebruik mag maken van je wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
0xrubennft schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:34:
[...]

je bedoelt dat je zelf je wifi ook uitzet? Dan staat het fout met de locatie instellingen dat die gebruik mag maken van je wifi.
Ik zet zelf wel me Wifi uit als ik deze niet gebruik.
Bij locatie instellingen heb ik Accubesparing aan.
Goed weet nu waar het vandaan komt, moet bij mij,
aan blijven, anders werkt buienalarm niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:49

Format-C

Tracing Rays

localjoost.nl schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:10:
[...]

Vingerafdrukken? Waar? Ik heb een zwarte en zie alleen vingerafdrukken op het scherm (zo nu en dan ;)). Denk dat dit bij de witte hetzelfde is.

Verder, de witte die ik in mijn handen heb gehad had een beter afgewerkte rand aan de schermkant van het toestel - op mijn zwarte voel ik een klein opstaand randje, op de witte niet.
De rand van de witte is van "pianolak". Die van de zwarte van een soort rubber.

Ik zou persoonlijk de zwarte nemen. Die heeft meer " grip".

Ik heb de witte.. en heb inmiddels een nieuw scherm omdat ik m uit mn handen heb laten vallen... in 1000 stukjes. Hij is gemaakt (200 euro, inboedelverzekering), met de front van een zwarte (nieuw scherm + rand, hele voorzijde zeg maar) , en deze geeft veel meer grip. De witte glijdt zo uit je handen... helemaal als je een keer een beetje zweethanden hebt.

Edit;

Afbeeldingslocatie: http://myandroidchief.com/wp-content/uploads/2013/11/5facGoogle-Nexus-5-black-vs-white-aa-4-645x362.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 15-01-2014 11:32 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
Albert020 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:48:
[...]

Ik zet zelf wel me Wifi uit als ik deze niet gebruik.
Bij locatie instellingen heb ik Accubesparing aan.
Goed weet nu waar het vandaan komt, moet bij mij,
aan blijven, anders werkt buienalarm niet goed
"Accubesparing" is niet de meest accubesparende modus, zeker niet als je je WiFi uit hebt gedurende de dag (zoals ik doe met Tasker, omdat we op het werk een héél erg shitty WiFi netwerk hebben dat betekent dat ik op het werk én geen data (want probeert via shitty WiFi) en een horrible batterijverbruik heb).

Als je je locatieinstellingen op "device only"/"alleen aparaat" zet, verbruik je, raar genoeg, veel minder, omdat dan alle niet-specifiek-locatie-nodig-hebbende-maar-gewoon-graag-weten-waar-je-zit apps gewoon niet meer je locatie updaten. Dat is wel slecht als je locatieafhankelijke dingen gebruikt (stomme dingen zoals Lux die je zonsopgang laat afhangen van je locatie, of Google now, of Timely die je timezone aanpast, of buienalarm inderdaad, etc.), maar het is wel enorm goed voor je batterijverbruik.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:08
Maar dat is toch niet heel bijzonder? Ik haal dat sowieso wel, natuurlijk wel afhankelijk van hoeveel ik mijn scherm heb gebruikt.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 01:03
De LG G2 staat op amazon.co.uk voor 398 euro !?

Wow! Ehm is deze nu beter dan de Nexus 5?

http://www.amazon.co.uk/L...050&sr=8-1&keywords=lg+g2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijkbaar maar een veel betere onscreen tijd. Daarnaast behoud de Nexus 5 zijn waarde veel langer dan de LG G2 mocht je het willen verkopen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Laat maar.

[ Voor 94% gewijzigd door Smultie op 15-01-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:42:
[...]

Aah, cool. Een waarzegger!
Ben jij echt zo stompzinnig of probeer je je alleen zo te profileren. Volgens mij het eerste. Als je nu eens wat onderzoek doet, websites opzoekt waarop je smartphones kunt aanbieden of dergelijks dan had je die afgang bespaart kunnen blijven. De Nexus telefoons zijn nu eenmaal moeilijker te verkrijgen ten opzichte van een LG G2. Loop maar een reguliere winkel binnen, bijna geen een verkoopt ze in Nederland, een simpele vraag en aanbod theorie. Wellicht te lastig voor je. Zelfs een simpele een overzicht in de pricewatch leidt tot dezelfde conclusie.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
Format-C schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:50:
[...]

De rand van de witte is van "pianolak". Die van de zwarte van een soort rubber.
Ik bedoelde de rand aan de andere kant van het toestel (schermkant). Voelt meer metalig dan rubber. Klein beetje scherp opstaand randje. Geen last van verder :)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:00

Vis

Voor betere foto's en accu: LG G2
Voor stock android en snelle updates: N5

Is het scherm van de G2 nu ook beter dan de N5? Dat weet ik namelijk niet...

Ik ga iig voor de N5 over een aantal dagen...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Laat maar.

[ Voor 98% gewijzigd door Smultie op 15-01-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:25:
[...]

Beide telefoons zijn een maand of 2-3 op de markt. Mijns inziens geen reële graadmeter voor marktwaarden na 1-2 jaar (de normale periode waarin mensen hun telefoon verkopen).

P.s. het zou je sieren iets respectvoller te reageren. ;w en bespaart in deze context behoort met een -d te eindigen, over stompzinnigheid gesproken...
Een typo op een smartphone, waarbij de autocorrectie aanstaat als argument aan te halen -omdat je voor de rest inhoudelijk niet van te pas komt- is typerend te noemen. Overigens is de Nexus 5 niet de enige smartphone die je kunt kopen in Nederland. Om een voorbeeld te noemen; de Nexus 4 (wat als referentiekader fungeert), over stompzinnigheid gesproken. En dan verwacht je respect terwijl jezelf op een kinderlijke manier reageert. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 13:43 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.