Locatie reporting / locatie historie / wifi scannen op achtergrond?DennusB schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:09:
[...]
In het batterij overzicht zie k niks geks, scherm staat bovenaan ookNog meer ideeën?
*knip*
Spam, dus weg.
Spam, dus weg.
[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 10-01-2014 14:32 ]
volgens mij is dit reclame maken een ban lijkt me dus op zijn plaats
Volgens mij is het beter dat je een TR aanmaakt ipv zelf te reageren
Volgens mij is het beter dat je een TR aanmaakt ipv zelf te reageren
[ Voor 37% gewijzigd door janvanduschoten op 10-01-2014 14:40 ]
kijk ook eens of je die nummers misschien 2 x in je lijst hebt staan? je app kan dan niet bepalen welke van de 2 namen hij moet kiezen en laat ze daarom beide niet zien.mb1234 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:46:
ik heb bij sommige nummers wel en sommige nummers niet de landcode ervoor staan, maar geeft bij beide hetzelfde resultaat.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809DennusB schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:09:
[...]
In het batterij overzicht zie k niks geks, scherm staat bovenaan ookNog meer ideeën?
kijken welke app je telefoon uit standby houd.. is vaak neit te zien in het betterij overzicht, maar wel bij waklocks in bbs.
kan zijn dat ik enkele nummers dubbel heb, maar zou hij de andere nummers wel moeten zien toch?Prulleman schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:39:
[...]
kijk ook eens of je die nummers misschien 2 x in je lijst hebt staan? je app kan dan niet bepalen welke van de 2 namen hij moet kiezen en laat ze daarom beide niet zien.
Verwijderd
Helaas wel ja. Had op een vorig toestel Nova al eens geprobeerd, dus nu maar weer geïnstalleerd. Fijne appPrulleman schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:14:
[...]
dat klopt, de default launcher heeft erg weinig instellingen (t.o.v. bv apex en nova).
Weet iemand waarom ik bij een gemiste sms of ander bericht wel een notificatie led heb,
en bij een gemiste telefoon oproep niet, hoe kan ik deze aanzetten ?
en bij een gemiste telefoon oproep niet, hoe kan ik deze aanzetten ?
nieuws: Google verbetert accuduur Android met nieuwe versie Play Services
Eindelijk. Weet iemand hoe je dit installeert, want Google Play kan je niet updaten via de store...
Ik heb dus enorm veel last van deze bug. Wanneer ik mijn toestel niet gebruik (idle dus), verbruikt Google Play tot 50% van mijn batterij.
Eindelijk. Weet iemand hoe je dit installeert, want Google Play kan je niet updaten via de store...
Ik heb dus enorm veel last van deze bug. Wanneer ik mijn toestel niet gebruik (idle dus), verbruikt Google Play tot 50% van mijn batterij.
Zie dit bericht op Android Police voor een APK-fileBv202 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:13:
Zo gezegd, zo gedaan.
Gewoon het apk-tje downloaden op je phone via de links in de reacties (apk nog even niet openen na downloaden), dan instellingen /beveiliging / 'onbekende bronnen' aanvinken, gedownloade apk-tje openen en laten installeren, 'onbekende bronnen' weer uitzetten. Ik heb voor de zekerheid de phone nog even reboot maar waarschijnlijk is dat niet nodig.Bv202 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:13:
Thanks, het is geïnstalleerd. Ben benieuwd 
Weet iemand hoe je downloads weer kunt verwijderen? Ik heb al 100mb aan downloads die weg mogen, maar vind nergens een knop om deze te verwijderen
Weet iemand hoe je downloads weer kunt verwijderen? Ik heb al 100mb aan downloads die weg mogen, maar vind nergens een knop om deze te verwijderen
Verwijderd
kan je eens kijken bij google play-> instellingen, welke versie daar staat?Bv202 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:44:
is dat 4.5.10?
Bij de app-info staat 4.1.31Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:45:
[...]
kan je eens kijken bij google play-> instellingen, welke versie daar staat?
is dat 4.5.10?
Verwijderd
dat is waar en ik heb ook net die update gedaan...maar bij versie staat nog altijd 4.5.10...
ligt het nu aan mij maar 4.5.10 is toch hoger dan 4.1...of mis ik iets?
Ja bij Google Play services

Bij the Store staat toch echt 4.5.10
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Pfff, eerste scheur zit er al in..

Nu is die eigenlijk niet zichtbaar als ik er rechtop kijk maar toch heel jammer, aangezien de n5 pas enkele weken oud kan die nog verzekert worden. Is dit verstandig of wordt dit gezien als fraude?

Nu is die eigenlijk niet zichtbaar als ik er rechtop kijk maar toch heel jammer, aangezien de n5 pas enkele weken oud kan die nog verzekert worden. Is dit verstandig of wordt dit gezien als fraude?
4.5.10 is de nieuwste Play Store, 4.1.31 is de nieuwste versie (vandaag verschenen) van Play Services. Twee wezenlijk verschillende zakenVerwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:02:
volgens mij is 4.5.10 toch de laatste versie...
Play Services versie check je door de versie van Google Settings (in 't Engels iig, dat grijze G-icoontje in je app drawer) te checken.
Zo gezegd, zo gedaan.
Verwijderd
Zit dan nu op versie 4.1.31reiker schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:11:
[...]
4.5.10 is de nieuwste Play Store, 4.1.31 is de nieuwste versie (vandaag verschenen) van Play Services. Twee wezenlijk verschillende zaken
Play Services versie check je door de versie van Google Settings (in 't Engels iig, dat grijze G-icoontje in je app drawer) te checken.

Top, dan is je update gelukt

Zo gezegd, zo gedaan.
Hey, ik had een vraagje, is het mogelijk om via je nexus 5 torrents direcht op je pc te downloaden? Dus dat je telefoon ze op de hdd van je pc zet of een externe hdd.
Lees even mijn sluitbericht in nexus 5 via telefoon torrents gelijk op HDD downloaden door. Iets meer eigen initiatief aub.jroosch schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:00:
Hey, ik had een vraagje, is het mogelijk om via je nexus 5 torrents direcht op je pc te downloaden? Dus dat je telefoon ze op de hdd van je pc zet of een externe hdd.
sorry, heb het gevonden, ga mn telefoon rooten en dan kan het wel.
Topjroosch schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:03:
Kan ook zonder rooten hoor.jroosch schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:03:
Bijvoorbeeld met utorrent: https://play.google.com/s...id=com.utorrent.web&hl=nl
ja maar mijn HDD is niet FAT32 geformateerd, dus pakt een nexus 5 hem niet zonder te rooten helaas.
heb het zelfde probleem met mijn ps3, vrij irritant dat er geen NTFS ondersteuning zonder root is geloof ik.
heb het zelfde probleem met mijn ps3, vrij irritant dat er geen NTFS ondersteuning zonder root is geloof ik.
Ik snap niet zo goed wat fat32/ntfs hier mee te maken heeft. Je sluit je HDD toch niet aan op je nexus 5 ofzo? Die app die ik linkte is gewoon een soort van afstandsbediening waarmee je de utorrent client op je pc kan besturen. Je HDD hangt aan je pc, op je pc draait utorrent en die utorrent kan je vanop je smartphone besturen (torrents toevoegen, verwijderen, ...) met die app. Of wil je iets helemaal anders?jroosch schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:15:
ja maar mijn HDD is niet FAT32 geformateerd, dus pakt een nexus 5 hem niet zonder te rooten helaas.
ja, mijn pc is traag, mn nexus download veel sneller dus ik wou via mn nexus gelijk op die hdd downloaden zegmaar. Alleen die is dus verkeerd geformateerd en om alles er af te gooien gaat me ook een beetje tever aangezien er een paar honderd films op staan
Ok op die manier, sorry had het verkeerd verstaanjroosch schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:32:
ja, mijn pc is traag, mn nexus download veel sneller dus ik wou via mn nexus gelijk op die hdd downloaden zegmaar. Alleen die is dus verkeerd geformateerd en om alles er af te gooien gaat me ook een beetje tever aangezien er een paar honderd films op staan
Het gewenste bestand selecteren door langer op te drukken en dan op het vuilnisbakje klikkenBv202 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:44:
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Thanks! Dat ik daar zelf niet op kon komen...The Wizard schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:44:
[...]
Het gewenste bestand selecteren door langer op te drukken en dan op het vuilnisbakje klikken

Ik heb net dit ontdekt:
https://maps.google.com/locationhistory/b/0
Dat ding geeft tot in de details aan hoe ik vanmorgen naar m'n werk ben gereden en ook hoe ik terug ben gereden. En het klopt voor 95%
Dit wil ik echt niet. Wat zijn de nadelen als je dit uitzet?
Een privacyfreak ben ik totaal niet, maar dit gaat er toch wel een beetje over...
Dat ding geeft tot in de details aan hoe ik vanmorgen naar m'n werk ben gereden en ook hoe ik terug ben gereden. En het klopt voor 95%

Een privacyfreak ben ik totaal niet, maar dit gaat er toch wel een beetje over...

[ Voor 4% gewijzigd door Bv202 op 10-01-2014 21:24 ]
Ja dit heb ik vorig jaar ook al ontdekt. De ene dag werkt het wel en de andere dag weer niet. En ik verander niks in m'n settings.Bv202 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:21:
Ik heb net dit ontdekt:
Dat ding geeft tot in de details aan hoe ik vanmorgen naar m'n werk ben gereden en ook hoe ik terug ben gereden. En het klopt voor 95%![]()
Ik denk dat je geen weerupdates meer krijgt in Google Now voor je huidige locatie. Of als je een afspraak hebt staan in je agenda (met locatie) dat je een seintje krijgt als je moet vertrekken.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Al je privacy instellingen kan redelijk goed instellen, als je even goed zoekt. Ik heb dat toen met een app gedaan, zal even kijken of ik die nog terug kan vinden.Bv202 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:21:
Ik heb net dit ontdekt:
Dat ding geeft tot in de details aan hoe ik vanmorgen naar m'n werk ben gereden en ook hoe ik terug ben gereden. En het klopt voor 95%![]()
Avg privacy Fix was dat: http://play.google.com/st...ils?id=com.avg.privacyfix
De locatie geschiedenis staat hier uitgelegd.https://support.google.com/gmm/answer/3118687?hl=en
[ Voor 7% gewijzigd door SimpelenLeuk op 10-01-2014 22:05 ]
Locatiegeschiedenis kan je uitzetten via Google Dashboard. Schrik niet als je ziet wat Google nog meer van je weet....Bv202 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:21:
Ik heb net dit ontdekt:
Verwijderd
K-@Mail tippitchdown schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:45:
[...]
Heb nog even zitten zoeken, maar nog steeds geen oplossing gevonden voor het syncen van een exchange-mailbox voor alleen in het weekend en in de avond.
Iemand die hiervoor nog een oplossing voor weet?
Ik blijk dat dus onbewust altijd uit te hebben, maar goed ook.MalleEppie71 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:24:
[...]
Locatiegeschiedenis kan je uitzetten via Google Dashboard. Schrik niet als je ziet wat Google nog meer van je weet....
Precies, big Brother is watching u!MalleEppie71 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:24:
[...]
Locatiegeschiedenis kan je uitzetten via Google Dashboard. Schrik niet als je ziet wat Google nog meer van je weet....
Ook al zet je locatie geschiedenis uit... Google houdt het alsnog bij
Tja, tegenwoordig wordt alles SMART he. Over 10 jaar weet Google zelfs welke tandpasta je zojuist gebruikt hebt en hoe lang je op 1 tand hebt gepoetst... So long privacy
Ik haal binnenkort wel gewoon mijn volgende smartphone, uiteraard de N5
Good night
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Verwijderd
Vandaag een Nexus 5 besteld bij Hi, komt vanmiddag binnen. Zijn nu de 311k en 312k de modellen met de aanpassingen.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 02:04 ]
Goedemorgen allemaal!
Ik heb even een kort vraagje, ondersteunt de Nexus 5 ook infrarood zoals de G2 zodat ik de tv gewoon kan bedienen met de Nexus 5? Ik kon namelijk niet zo snel een antwoord op het internet vinden.
Bedankt alvast,
Ik heb even een kort vraagje, ondersteunt de Nexus 5 ook infrarood zoals de G2 zodat ik de tv gewoon kan bedienen met de Nexus 5? Ik kon namelijk niet zo snel een antwoord op het internet vinden.
Bedankt alvast,
[ Voor 21% gewijzigd door peakrever op 11-01-2014 09:46 ]
Nee, er zit geen infrarood poort op.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Waar kun je zien of je een 211 of 312 model hebt ?Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 01:57:
Vandaag een Nexus 5 besteld bij Hi, komt vanmiddag binnen. Zijn nu de 311k en 312k de modellen met de aanpassingen.
Neem aan dat ik dan een 312 model heb.
Op de doos staat bij serienummer 312K
In mijn toestel begint het serienummer met 04d
Hoe zit dit ?
[ Voor 20% gewijzigd door Albert020 op 11-01-2014 11:16 ]
Het is geen modelnummer maar gewoon de productiemaand. Staat op de sticker op de doos.Albert020 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:09:
[...]
Waar kun je zien of je een 211 of 312 model hebt ?
Ahh ok, ik heb een 312 model...Slammz schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:13:
[...]
Het is geen modelnummer maar gewoon de productiemaand. Staat op de sticker op de doos.
Voor notificaties op je lock screen: Nils notifications.
Verder mis ik de verjaardagen van mijn facebook contacten in mijn agrna. Iemand die weet hoe ik die erin krijg?
Verder mis ik de verjaardagen van mijn facebook contacten in mijn agrna. Iemand die weet hoe ik die erin krijg?
Haxsync is een goedeBatsu schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:19:
Voor notificaties op je lock screen: Nils notifications.
Verwijderd
Net de Nexus 5 ontvangen. Een zeer mooie smartphone echter kom ik erachter dat mijn volume knop los zit, omruilen of is dit normaal? En dan nog iets. Als je van app veranderd en weer terugkeert naar het home menu dan krijg ik een even een zwart scherm te zien in een andere launcher. Is dit gebruikelijk en kun je deze "effect" uitschakelen.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 12:59 ]
Sommige wel, sommige nietVerwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:06:
Ik heb een 311k ontvangen. Hebben deze aangepaste speakers?
Ik heb m'n telefoon nu een kleine week en begin te twijfelen of hij wel helemaal in orde is. Gemiddeld 1x per dag gaat hij het OS rebooten, af en toe lijkt hij zichzelf helemaal uit te zetten, heb nu al 2x een helemaal grijs scherm gehad wat alleen opgelost kon worden door de power knop ingedrukt te houden, en apps crashen ook af en toe.. Moest gisteren zelfs whatsapp opnieuw installeren omdat hij, ook na 2x reebooten, niet meer wilde openen. Herkent iemand zich in een van deze problemen? En is het tijd om contact met de klantenservice te zoeken?
Doe eens een factory reset.GielFox schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:09:
Ik heb m'n telefoon nu een kleine week en begin te twijfelen of hij wel helemaal in orde is. Gemiddeld 1x per dag gaat hij het OS rebooten, af en toe lijkt hij zichzelf helemaal uit te zetten, heb nu al 2x een helemaal grijs scherm gehad wat alleen opgelost kon worden door de power knop ingedrukt te houden, en apps crashen ook af en toe.. Moest gisteren zelfs whatsapp opnieuw installeren omdat hij, ook na 2x reebooten, niet meer wilde openen. Herkent iemand zich in een van deze problemen? En is het tijd om contact met de klantenservice te zoeken?
Verwijderd
Geweldige telefoon is dit zeg. Onder de indruk, echter vraag ik mij af of je Google Now onder de home knop kunt uitschakelen en of het mogelijk is om de batterijpercentage in de notificatiebalk zien.
Pfff gisterenavond met het stappen echt geen fatsoenlijke foto kunnen nemen. Of bewogen, of overbelicht. lukt het iemand hier om wel normale foto's te nemen en welke instellingen gebruiken jullie?
<Zinloze tekst hier>
Dan moet je Google Now helemaal uitschakelen. Batterijpercentage kan je alleen met een app zien. ik gebruik battery widget (Google Play: Battery Widget)Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:50:
Geweldige telefoon is dit zeg. Onder de indruk, echter vraag ik mij af of je Google Now onder de home knop kunt uitschakelen en of het mogelijk is om de batterijpercentage in de notificatiebalk zien.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Als ik jouw problemen zo lees en je niets veranderd hebt (exotische software, geroot, flashed e.d.) zou ik er mee teruggaan. Zulk gedrag is niet normaal voor deze telefoon.
Nope, helemaal niks gedaan verder qua rootten, firmwares etcetera. Wacht het weekend nog af en ga daarna contact met belsimpel opnemen.
Kan bedenken dan een bepaalde app dit kan veroorzaken. Even niets installeren na een reset dan checken of ie het nog doet, zo ja, terug ermee.
Zojuist geprobeerd de natte screenprotector van Xtremeguard aan te brengen. Nadat hij er goed op zat en ik mijn telefoon aanzette bleek er water achter het scherm te zitten Het touchscreen reageerde erg slecht > Geen goed teken!!
Ik heb de screenprotector eraf getrokken, toestel uit gedaan, SIM kaart eruit gedaan, een bak van de chinees gepakt, rijst erin gegooid en het toestel 'ingegraven'. Het bakje staat nu op een warm plekje bij de vloerverwarminginstallatie.. Hopelijk komt hij er weer bovenop!
Zou wel heel jammer zijn, de Nexus is nog maar een paar weken oud
Voorheen heb ik nooit problemen gehad met het aanbrengen van deze natte screenprotectors. Is de Nexus 5 hier gevoelig voor? Wat kan een mogelijke oorzaak zijn dat er ineens water achter zit? Zal er blijvende schade zijn na het drogen?
Ik heb de screenprotector niet overdreven vochtig aangebracht en, zoals gezegd, heb ik op dezelfde wijze veel vaker en succesvol gedaan.
Ik heb de screenprotector eraf getrokken, toestel uit gedaan, SIM kaart eruit gedaan, een bak van de chinees gepakt, rijst erin gegooid en het toestel 'ingegraven'. Het bakje staat nu op een warm plekje bij de vloerverwarminginstallatie.. Hopelijk komt hij er weer bovenop!
Zou wel heel jammer zijn, de Nexus is nog maar een paar weken oud
Voorheen heb ik nooit problemen gehad met het aanbrengen van deze natte screenprotectors. Is de Nexus 5 hier gevoelig voor? Wat kan een mogelijke oorzaak zijn dat er ineens water achter zit? Zal er blijvende schade zijn na het drogen?
Ik heb de screenprotector niet overdreven vochtig aangebracht en, zoals gezegd, heb ik op dezelfde wijze veel vaker en succesvol gedaan.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ga dat morgen denk ik nog 1x proberen, net wel contact met Belsimpel gehad nadat ik binnen een uur nadat ik hem naar fabrieksinstellingen had terug gezet, ik weer een grijs vastgelopen scherm kreeg. Anders gaat hij maandag terug. Heeft iemand nog een app die aan te raden is om mss te kijken welke app eventueel voor problemen zorgt? Heb niet bijzonder veel geïnstalleerd staan, maar alsnog.majoh schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:18:
Kan bedenken dan een bepaalde app dit kan veroorzaken. Even niets installeren na een reset dan checken of ie het nog doet, zo ja, terug ermee.
[ Voor 14% gewijzigd door Yakumos op 11-01-2014 17:11 ]
Er aan denken om hem een nachtje te laten staan met de deksel open! Dan komen een paar Koreanen hem 's nachts repareren --> hence ook die bak met rijstJassy schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:00:
Zojuist geprobeerd de natte screenprotector van Xtremeguard aan te brengen. Nadat hij er goed op zat en ik mijn telefoon aanzette bleek er water achter het scherm te zitten Het touchscreen reageerde erg slecht > Geen goed teken!!
Zoals al eerder iemand aangaf gewoon factory reset en niks erop zetten om het uit te sluiten. Als ie het blijft doen zou ik hem sowieso terugsturen. Dit is echt niet normaal.GielFox schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:10:
[...]
Ga dat morgen denk ik nog 1x proberen, net wel contact met Belsimpel gehad nadat ik binnen een uur nadat ik hem naar fabrieksinstellingen had terug gezet, ik weer een grijs vastgelopen scherm kreeg. Anders gaat hij maandag terug. Heeft iemand nog een app die aan te raden is om mss te kijken welke app eventueel voor problemen zorgt? Heb niet bijzonder veel geïnstalleerd staan, maar alsnog.
Verwijderd
Zonde dat ze met zo'n toffe smartphone als de Nexus 5 ze het toch een beetje verpesten met een korte onscreen tijd. Denk dat ik toch maar deze Nexus 5 ga omruilen voor de LG G2. Nu even een paar dagen uitproberen alvorens ik een besluit hierover neem.
Ik mag vanaf volgende week weer een nieuw abbo nemen.
Ik twijfel enorm tussen de Xperia z1, nexus 5 en LG g2,
xperia en g2 hebben wel de 3000 accu erin zitten en kunnen dus lang mee.
Wat ik zoek:
- Ik maak veel foto's, dus wil wel een prima camera erin hebben.
- toekomstklaar.. Ik moet er 2 jaar mee doen met een abbo. Dus het moet over 2 jaar niet een telefoon zijn die dan mega sloom gaat worden..
- mooi, helder scherm. Ik kijk veel video's op youtube en een mooi scherm is dus een pre.
Welke kunnen jullie mij aanraden met deze eisen in gedachte?
Wat ik zoek:
- toekomstklaar.. Ik moet er 2 jaar mee doen met een abbo. Dus het moet over 2 jaar niet een telefoon zijn die dan mega sloom gaat worden..
- mooi, helder scherm. Ik kijk veel video's op youtube en een mooi scherm is dus een pre.
De nexus zou ik niet nemen als een een camera erg belangrijk vindt. Tot nu toe ben ik er niet tevreden over. Dit neemt niet weg dat het misschien met een volgende software update verbeterd wordt. Dacht ergens gelezen te hebben dat het niet perse een hardware issue is namelijk.
<Zinloze tekst hier>
De lgBaelrog schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:10:
Ik mag vanaf volgende week weer een nieuw abbo nemen.
Wat ik zoek:
Verwijderd
Je eisen schreeuwen naar een LG G2 de camera van de Nexus 5 is maar gemiddeld. Ik vind de LG G2 alleen goedkoop aanvoelen.
Ik heb het eerder in het topic al gepost maar om je niet te laten zoeken:gforcegti schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:45:
Pfff gisterenavond met het stappen echt geen fatsoenlijke foto kunnen nemen. Of bewogen, of overbelicht. lukt het iemand hier om wel normale foto's te nemen en welke instellingen gebruiken jullie?
In plaats van de standaard camera app heb ik deze op m'n homescreen gezet.
Voor het maken van foto's bij heel erg weinig licht heb ik deze ernaast gezet (zodat ik snel naar nachtopnames kan gaan zonder instellingen te moeten doen.
Je kan m'n nu nog aanschaffen met een korting en dan heb je alle modules die er zijn.
En deze beide apps kan ik absoluut aanbevelen als perfecte vervanger van de standaard camera app!
Ze starten snel op en geven een heel goed resultaat.
Nachtopname
[ Voor 17% gewijzigd door catt4u op 11-01-2014 20:54 ]
Nope, focus werkt echt voor geen meter.gforcegti schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:45:
OP XDA heeft iemand ze allebij, hij heeft een vergelijking op het forum gezet, en de Nexus 5 is toch zijn eerste keuze. Misschien heb je er wat aan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2512881Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:43:
Zonde dat ze met zo'n toffe smartphone als de Nexus 5 ze het toch een beetje verpesten met een korte onscreen tijd. Denk dat ik toch maar deze Nexus 5 ga omruilen voor de LG G2. Nu even een paar dagen uitproberen alvorens ik een besluit hierover neem.
Je kan natuurlijk een hoop aan je onscreen tijd doen wanneer je een custom kernel erop zet, ik heb bijna 5 uur onscreen nu.
[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 11-01-2014 20:23 ]
Verwijderd
Batterijduur is er bij mij hard op vooruit gegaan deze week:
- Play Services update (manueel)
- Location History uitgezet
- Google meuk er afgegooid (Chrome, Search), vervangen door Next en DuckDuckGo
- Nova Launcher
- Qualcomm Battery Guru er afgegooid
Geen idee hoeveel elke actie bijdraagt, maar in totaal voorlopig (3 dagen nu) toch een grote winst. Nu 2u44 screen time met nog 53% resterend.
- Nova Launcher
Geen idee hoeveel elke actie bijdraagt, maar in totaal voorlopig (3 dagen nu) toch een grote winst. Nu 2u44 screen time met nog 53% resterend.
Welke Play Services versie heb je nu dan, 4.5.10 ?Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 11:19:
- Nova Launcher
De nieuwste Play Services is 4.1.31, Play Store is 4.5.10. Zie ook reiker in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"Albert020 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 11:39:
[...]
Welke Play Services versie heb je nu dan, 4,5,10 ?
Voor aanwijzingen hoe de Play Services handmatig te updaten zie reiker in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2" en Davith78 in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2" .
Zo gezegd, zo gedaan.
Inmiddels heeft het toestel ruim 20 uur in de bak rijst gelegen. De bak stond op de vloerverwarming onder een andere verwarming. Dus een lekker warm, maar niet veel te warm, plekje. Zojuist heb ik m weer aan gezet en al het vocht lijkt weg. Alles werkt weer en het touchscreen werkt ook weer normaal.Jassy schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:00:
Zou wel heel jammer zijn, de Nexus is nog maar een paar weken oud![]()
![]()
Lesson learned......

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Maar als ik handmatig die APK update, doet hij dat in de toekomst nog steeds automatisch?reiker schreef op zondag 12 januari 2014 @ 11:48:
[...]
De nieuwste Play Services is 4.1.31, Play Store is 4.5.10. Zie ook reiker in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"
Voor aanwijzingen hoe de Play Services handmatig te updaten zie reiker in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2" en Davith78 in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2" .
GoedzoJassy schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:30:
[...]
Inmiddels heeft het toestel ruim 20 uur in de bak rijst gelegen. De bak stond op de vloerverwarming onder een andere verwarming. Dus een lekker warm, maar niet veel te warm, plekje. Zojuist heb ik m weer aan gezet en al het vocht lijkt weg. Alles werkt weer en het touchscreen werkt ook weer normaal.
Lesson learned......![]()
[ Voor 41% gewijzigd door Mizgala28 op 12-01-2014 12:40 ]
Dat staat er gewoon bij als je gelezen hebt: The APK is signed by Google and upgrades your existing app. The cryptographic signature guarantees that the file is safe to install and was not tampered with in any wayMizgala28 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:31:
[...]
Maar als ik handmatig die APK update, doet hij dat in de toekomst nog steeds automatisch?
[...]
Goedzo
[ Voor 22% gewijzigd door Barfman op 12-01-2014 13:38 ]
Heb Play Services 4.1.31 apk gedownload en geïnstalleerd op tel.
Nou zal het mij benieuwen hoeveel invloed dit heeft op de accuduur
Nou zal het mij benieuwen hoeveel invloed dit heeft op de accuduur
Verwijderd
.. vergeten toe te voegen: van Dalvik naar ART gegaanVerwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 11:19:
- Nova Launcher
Hoe krijg je google search eraf? Krijg het namelijk niet voor elkaar.Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:46:
[...]
.. vergeten toe te voegen: van Dalvik naar ART gegaan
Na enkele dagen gebruik gemerkt dat er binnen de standaard android-mail-app geen mogelijkheid is om bv. een maibox niet te laten synchroniseren in het weekend (lijkt mij een simpele feature).
Ik zoek dus een volwaarde (gratis) mail-app die zulk soort zaken wel kan.
Zijn er mensen die dit ook hadden en voor welke app heb je gekozen?
Ik zoek dus een volwaarde (gratis) mail-app die zulk soort zaken wel kan.
Zijn er mensen die dit ook hadden en voor welke app heb je gekozen?
Mompelt iets over zoekfunctieSaitek schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:25:
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand met hetzelfde probleem of?
Verwijderd
Zijn er niet helemaal af, enkel "Disabled".. Binnenkort maar eens rooten om ze er echt af te gooienexi22 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:27:
[...]
Hoe krijg je google search eraf? Krijg het namelijk niet voor elkaar.
Ja. Als je een app hebt draaien die de LED bedient lockt die de camera. Ik had een notificatie helper app met toggle voor lampje die dat deed. App eraf en nooit meer gehad.Saitek schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:25:
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand met hetzelfde probleem of?
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Jesus Christus het is een telefoon, pak toch alsjeblieft een spiegelreflex als je de mooiste plaatjes wilt hebbengforcegti schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:34:
De nexus zou ik niet nemen als een een camera erg belangrijk vindt. Tot nu toe ben ik er niet tevreden over. Dit neemt niet weg dat het misschien met een volgende software update verbeterd wordt. Dacht ergens gelezen te hebben dat het niet perse een hardware issue is namelijk.

Ik ben net heel tevreden met de camera, vooral buiten schittert de camera in volle glorie, als ik deze dan terugkijk op een 46" Sony dan kan ik echt niet het verschil zien tussen een dure compact van Canon of deze telefoon, misschien dat een spiegel een beter plaatje produceert, naja, het zij zo, die dingen zijn vaak ook een factor 4-5 duurder.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Verwijderd
Nee, maar maar wel via de logitech harmony ultimate hub.Arthur-M. schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 09:35:Ondersteunt de Nexus 5 ook infrarood zoals de G2 zodat ik de tv gewoon kan bedienen met de Nexus 5?
Ik vind de camera ook prima voor waar ik hem voor gebruik... Af en toe een fotootje voor facebook, een foto van een whiteboard als ik geen zin heb om aantekeningen te maken, enz.
Vooral met goed licht maakt hij prima plaatjes maar ook de flits werkt prima. Zeker beter dan de iPhone die ik hiervoor had, die had een heel irritante 'groene vlek' in het midden.
Vooral met goed licht maakt hij prima plaatjes maar ook de flits werkt prima. Zeker beter dan de iPhone die ik hiervoor had, die had een heel irritante 'groene vlek' in het midden.
Verwijderd
Inderdaad. de camera werkt prima waarvoor hij bedoelt is. Wanneer ik echt mooie foto's wil maken neem ik mijn DSLR wel mee.
Heb iets geks gemerkt, "Google Search" kan niet voorledig worden uitgeschakeld, heb het geprobeerd,
en mijn start scherm was ineens helemaal leeg, alle mappen en icoons die ik had aangemaakt waren weg !
De apps zelf niet maar moest wel weer alles aanmaken....
Maar bij: "Instellingen/Apps/ Wordt uitgevoerd/Gecachte processen" staat Google zoeken opm 96mb ?
en mijn start scherm was ineens helemaal leeg, alle mappen en icoons die ik had aangemaakt waren weg !
Maar bij: "Instellingen/Apps/ Wordt uitgevoerd/Gecachte processen" staat Google zoeken opm 96mb ?
[ Voor 32% gewijzigd door Albert020 op 12-01-2014 20:01 ]
Google Search kan je ook niet volledig uitschakelen/verwijderen, zit behoorlijk in het systeem geïntegreerd :-) Je kan hem wel uit zetten, maar dat is al vaak besproken hier.Albert020 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:46:
Heb iets geks gemerkt, "Google Search" kan niet voorledig worden uitgeschakeld, heb het geprobeerd,
Maar bij: Instellingen/Apps/ Wordt uitgevoerd/Gecachte processen staat Google zoeken opm 96mb ?
Ok maar uitgeschakeld heb je toch nog de zoekbalk op je home scherm staan. deze krijg je niet weg...Barfman schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:00:
[...]
Google Search kan je ook niet volledig uitschakelen/verwijderen, zit behoorlijk in het systeem geïntegreerd :-) Je kan hem wel uit zetten, maar dat is al vaak besproken hier.
Deze had ik ook geïnstalleerd maar het viel mij op dat na de installatie mijn sensor om het scherm te draaien niet meer werktePM_Petrol schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:29:
[...]
SyPressure, de barometer zelf werkt goed. Als ik m'n toestel verder omhoog hou daalt de druk een beetje. En verder omlaag dan stijgt de luchtdruk wat, zoals het in werkelijkheid ook is. Hij is wel erg precies als die hoogteverschillen van enkele centimeters al opmerkt.
De altitudemeter werkt niet, want daar moet je voor betalen. Ik heb een widget geplaatst waarmee je constant de gemiddelde luchtdruk ziet. Na op z'n minst 1 uur heb je een trend in de app. En je kan ook realtime de luchtdruk meten in de app. Wel grappig eigenlijk
Ik heb de app verwijderd en alles werkt weer zoals het hoort..
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
die staat ook los van google now, zonder google now kan je die nog steeds gebruiken om "gewoon" te zoeken.Albert020 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:13:
[...]
Ok maar uitgeschakeld heb je toch nog de zoekbalk op je home scherm staan. deze krijg je niet weg...
De balk zit vast op je homescreens, dat is zo geprogrammeerd in de launcher. Wil je dit niet kan je een andere launcher installeren. (nova, apex etc)
Ok, maar hoe zit het dan met die Gecachte processen van "Google zoeken" die op 96mb staat ?Prulleman schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:27:
[...]
die staat ook los van google now, zonder google now kan je die nog steeds gebruiken om "gewoon" te zoeken.
De balk zit vast op je homescreens, dat is zo geprogrammeerd in de launcher. Wil je dit niet kan je een andere launcher installeren. (nova, apex etc)
google now is een uitbreiding op google zoeken, probeer anders google zoeken eens te disablen, misschien dat dat helpt, anders zul je moeten rooten.
Zal moeten rooten of een andere launcher gaan gebruiken.Prulleman schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:31:
google now is een uitbreiding op google zoeken, probeer anders google zoeken eens te disablen, misschien dat dat helpt, anders zul je moeten rooten.
Kijk wel even wat ik ga doen.
Het is vrij makkelijk om de N5 te rooten...
[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 12-01-2014 22:07 ]
Hier hetzelfde verhaal! Eraf gegooid en alles werkt weer naar behoren!The Deaken schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:14:
[...]
Deze had ik ook geïnstalleerd maar het viel mij op dat na de installatie mijn sensor om het scherm te draaien niet meer werkteHeb jij hier ook last van?
Ik heb de app verwijderd en alles werkt weer zoals het hoort..
Heb zojuist mijn N5 geroot en Franco Kernel erop gezet via de Playstore app. Ben benieuwd of dit de batterijduur verbeterd... Batterijduur was een hele lichte tegenvaller voor mij.
Verder top telefoon! Heb eerste batch toestel met rammelende powerbutton en kleinere speakerholes. Maar heb hier geen problemen mee.
Ben blij dat ik geen pis geel scherm heb en groene vaste pixels zoals toestellen uit de tweede batch...
Verder top telefoon! Heb eerste batch toestel met rammelende powerbutton en kleinere speakerholes. Maar heb hier geen problemen mee.
Ben blij dat ik geen pis geel scherm heb en groene vaste pixels zoals toestellen uit de tweede batch...
Met de oa de Franco Kernel is dat gele scherm gelukkig te corrigeren, waarschijnlijk komt Franco één dezer dagen met een update voor de FKU-app waarmee dat eenvoudig is te fixen. Nu is er alleen nog een ontzettend omslachtige app.mcgloud schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:50:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.