[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 19:37

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Heb ook een witte 310k, helemaal geen problemen. Het lijkt erop dat de witte variant minder foutjes heeft dan de zwarte :)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Om eerlijk te zijn snap ik bar weinig van hangouts, dus gebruik ik 8sms. erg handige sms app alleen als ik, een nieuw bericht wil versturen kan ik alleen uit de contacten kiezen waarmee ik al eerder heb gesmst.
Een ander probleem ik zie alleen een lijst met nummers zonder de naam van de persoon erbij. En aangezien ik niet weet van wie elk nummer is, is dit erg onhandig.
Iemand die me uit kan leggen hoe het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 21:00
Vandaag de witte N5 binnen gekregen van de laatste levering 312k, tot nu toe kan ik geen van de fouten vinden gelukkig.
En dat geelachtige scherm valt mij niet eens op, zal wel minimaal zijn. Heb em naast me XZ gelegd en vind het beeld juist mooier en scherper.

Dat er geen normale SMS app op zit is wel jammer inderdaad, ken dat Hangouts nog niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bal0n schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:44:
[...]

Ik vind de aanwezigheid van de Recent Apps button ook wel prima, alleen ik hekel de afwezigheid van een Menu button. Ik wil daar graag snel bij kunnen, en niet eerst naar de bovenkant van het scherm moeten reiken. :)
Eerst Xposed Framework installeren en dan GravityBox en App ops selecteren in downloads. Daar kan je alle tweaks mee aanbrengen in je vanilla android.

YouTube: Nexus 5 - Xposed Framework - GravityBox module - Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:17
Greveldinges schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:06:
Heb ook een witte 310k, helemaal geen problemen. Het lijkt erop dat de witte variant minder foutjes heeft dan de zwarte :)
Volgens mij zegt de build helemaal niks.
Hier een zwarte 310K en geen last van uitstekende SIM tray.
Volume/power knop zit heel iets los, maar stelt niks voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wezep schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:16:
[...]

Volgens mij zegt de build helemaal niks.
Hier een zwarte 310K en geen last van uitstekende SIM tray.
Volume/power knop zit heel iets los, maar stelt niks voor.
Jawel hoor:
nieuws: Google past knoppen en speakergrill Nexus 5 aan

Kleinigheidjes, maar toch. Ik snap goed dat mensen nu geen 310k meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ik heb een probleem dat geen enkele van mijn nummers herkend worden als deze niet met de +32 (België) prefix zijn opgeslagen. Heeft nog iemand dit probleem en is hier een verborgen optie voor, of kan ik op een gemakkelijke manier al mijn contacten prefix +32 geven?
Best wel vervelend, onlangs kreeg ik een bericht, wist niet van wie, blijkt dat ik de nummer wel had. Als ik hem dan opsla staat hij ook dubbel bij deze contact.
Tot nu nog niets in dit topic of elders gevonden als oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het nummer eens opnieuw in te voeren via de Contacts manager in Gmail op desktop/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ja dat zal wel werken, maar ik ga niet elk nummer dat mijn telefoon niet herkent (in ofwel de dialer ofwel hangouts) apart via de website ingeven. Ik wil dat hij dit gewoon herkent, of dit nu begint met een 0 of met +32. Mijn 4 jaar oude Desire deed dit zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 12:01
iemand die problemen heeft met bellen en gebeld worden? volgens mij heb ik er pas sinds de laatste update last van.. het komt regelmatig voor.

De nexus trilt wel netjes maar het scherm gaat niet aan.. als ik het scherm dan zelf aan zet (terwijl hij blijf trillen) zie ik verder ook niet dat ik gebeld wordt op het scherm. Ik kan dus onmogelijk opnemen.. vervolgens heb ik een gemiste oproep en kan ik wel terugbellen.

Alleen dan krijg ik dus ook geen scherm te zien (echter gaat de telefoon wel over) en kan ik dus alleen ophangen enkel door de telefoon uit te schakelen.

Het lijkt erop alsof de standaard telefoon applicatie gaar is ofzo.. heel vervelend,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:25:
[...]

Hij doet het wel als ik mijn telefoon uitschakel en dan de oplader aansluit... daarom verwacht ik geen hardware fout eigenlijk, maar ik vind het heel vaag allemaal.
Ik heb het ook. Lijkt me iets softwarematigs.
Ding wordt aan de Mac vrijwel nooit herkend en op Windows zo nu en dan.

Vreemd genoeg laad hij prima via usb (heb hem altijd op een QI maar dan nog) en werkt alles via Fastboot ook prima.

Alleen binnen de ROM dus, zowel "aangesloten als camera", als Extern geheugen maar ook als Dbug.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Kon voorheen met Total Commander files verplaatsen van en naar oa SGS en de G615 maar de Nexus 5 wordt niet herkend door TC.
Iemand ervaringen daarmee en/of oplossingen daarvoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
Tot zover wel tevreden over de batterij, daar waar ik redelijk veel las dat die het niet lang zou volhouden.

Na de 1e dag staat hij nu op 5% na 14uur en 5minuten.
Heb 4,45 uur scherm tijd en natuurlijk veel apps geïnstalleerd en wat YouTube filmpjes bekeken. Hele dag op wifi gezeten.

Kan alleen nog maar beter gaan presteren dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 19:51

Infinchible

Woef!

http://www.saturn.nl/mcs/...9,1083034.html?langId=-11

Iemand ervaring met deze stick? Is dat snel genoeg om FullHD films mee af te spelen? Wel handig om toch nog wat extra capaciteit bij je te hebben. En voor 11 euro een leuke prijs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Smultie schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:57:
[...]

Jawel hoor:
nieuws: Google past knoppen en speakergrill Nexus 5 aan

Kleinigheidjes, maar toch. Ik snap goed dat mensen nu geen 310k meer willen.
Ik heb toch liever een wit scherm dan een geel scherm.
Dan neem ik de "losse" knoppen en zacht (?) geluid wel voor lief.

Ik heb een 310k overigens wit, prima toestel en ken de hierbovengenoemde klachten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:23
als het goed is vanmiddag om 4 uur ook eigenaar van dit toestel. Was eerst aan het wachten tot ik kon verlengen. En toen ik zover was zag ik dat hi hem niet eens aanbood in de verlengshop....

Toen opeens de kans om met een flinke korting de nexus 5 te kopen voor een bodemprijsje. Dus nu nog verlengen naar een sim only en flink veel geld besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Infinchible schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 08:11:
http://www.saturn.nl/mcs/...9,1083034.html?langId=-11

Iemand ervaring met deze stick? Is dat snel genoeg om FullHD films mee af te spelen? Wel handig om toch nog wat extra capaciteit bij je te hebben. En voor 11 euro een leuke prijs :).
Hier zit al een OTG adapter bij zie ik? Wel een nifty gadget, ik wil ook tzt eens met usb otg gaan pielen. Je schijnt dan ofwel Total Commander met USB plugin te moeten installeren (voor niet geroote phone) om de stick te kunnen benaderen of anders Stickmount (root access).

Wat tof zou zijn is dat ik mijn N5 als een mediaspeler kan aansluiten op mijn tv, dus dat je dan zowel een usb stick kunt inpluggen en deze vervolgens te daisy-chainen met een hdmi uit naar de tv :P Ik weet niet of dat kan, moet ik eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Laatst online: 01-10 22:32
Truc speciaal voor mensen die de N5 ontvangen en nog zonder simkaart opstarten: Wifi kanalen 12 en 13 herkent de telefoon niet standaard (in de US bestaan deze kanalen niet). Ik kon derhalve mijn wifi niet vinden. Als je er een Europese simkaart instopt en dan de tel opstart, herkent hij deze kanalen wel en kan je daarna de sim er weer uithalen :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

MAB The Frisian schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:08:
Kon voorheen met Total Commander files verplaatsen van en naar oa SGS en de G615 maar de Nexus 5 wordt niet herkend door TC.
Iemand ervaringen daarmee en/of oplossingen daarvoor ?
Werkt bij mij prima, misschien moet je je TC updaten? En dan via "Computer (drive overview)" er naar toe gaan?

Zie je hem wel als gekoppeld apparaat met je Windows explorer? Zo nee, staat de telefoon dan wel op MTP apparaat gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Sangroid schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:58:
[...]

Werkt bij mij prima, misschien moet je je TC updaten? En dan via "Computer (drive overview)" er naar toe gaan?

Zie je hem wel als gekoppeld apparaat met je Windows explorer? Zo nee, staat de telefoon dan wel op MTP apparaat gekoppeld?
TC is geupdate naar 8.50/14 maar ziet 'm dus niet. N5 staat op PTP en Explorer herkent dan twee dirs, DCIM (leeg) en Pictures, niets op MTP. Had met m'n andere smartphones geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Raar, hij zou op MTP juist _wel_ moeten werken. Geen ideeen verder. Wat je ziet op PTP klopt, dan wordt je telefoon als camera "gezien".

[ Voor 33% gewijzigd door NaN op 04-01-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:25
Is al een paar keer voorbij gekomen mensen. Op de pc de volgende handelingen uitvoeren zou het moeten oplossen. Bij mij werkt het.
Req- schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:52:
[...]

Kan een fout zijn met de driver. Ga naar apparaatbeheer en druk op Draagbare apparaten. Verwijder de Nexus 5 driver en druk daarna op Actie>Zoeken naar gewijzigde apparaten. Nu zou hij moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Batsu schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:26:
[...]

Ik heb toch liever een wit scherm dan een geel scherm.
Dan neem ik de "losse" knoppen en zacht (?) geluid wel voor lief.

Ik heb een 310k overigens wit, prima toestel en ken de hierbovengenoemde klachten niet.
Precies. Die nieuwe versies worden enorm over gewaardeerd naar mijn mening.

Het scherm van mijn release model is beduidend mooier dan die van een maatje van me welke hem een week geleden heeft gekocht.

Dan maar dat extra milimetertje bij de Sim tray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 08:21
Heb nu bijna 24 uur mogen genieten van mijn Nexus 5, bevalt prima. Power/lock zit idd een beetje los lijkt het maar kan me er niet aan storen. Heb een 312K model. Vooral zeer te spreken over het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 01:32
Ik heb vandaag ook een Nexus 5 opgehaald. Bevalt me heel goed! Ik kom van een Note 2, de grootte begon me een beetje de keel uit te hangen. Vandaag de stap gezet om de Nexus 5 te halen, en geen foute keuze geweest :) Het is een 312k model. Enige (verwachte) minpuntje is dat er geen SD kaartje in kan, maar daar kan ik wel mee leven. Wat is dat ding snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:26
Alweer enkele weken meer dan tevreden met de n5, de afgelopen dagen alleen problemen met de batterij duur.
Toestel was soms na 6 uur al leeg en deed niets geks (geen spellen oid), viel me op dat hij vaak awake is en Android OS en Android system veel procent van het verbruik opeist. Draai gewoon stock..
Heb er nu maar diverse programma's afgegooid die mogelijkerwijs op de achtergrond synchroniseren oid. Ook heb ik wat met wat instellingen zitten spelen en hopelijk is de accutijd nu weer acceptabel. Google now nog wel aanstaan, dat gebruik ik wel af en toe, sync alleen over wifi etc.

Nu toestel 8h en 30m aan en op 50% met screentijd van 1h6m. Nog suggesties (anders dan eerder in dit topic vermeld) om batterij te besparen?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:35
Ik heb toch wel redelijk wat lightbleed van de rechterbovenkant. Is iemand hier succesvol mee terug gegaan naar de winkel? Ik heb de telefoon nu toch al ruim een maand, en ik weet niet of ik er nog wel mee terug kan. Jammer genoeg is het me niet eerder opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
cordonbleu schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 13:26:
Is al een paar keer voorbij gekomen mensen. Op de pc de volgende handelingen uitvoeren zou het moeten oplossen. Bij mij werkt het.

[...]
Had ik al een paar maal geprobeerd maar werkt hier niet.

Krijg hier bij Apparaatbeheer een Android device en onder PTP de Nexus 5 bij beeldapparaten.
MTP krijg ik met geen mogelijkheid geïnstalleerd.

[ Voor 26% gewijzigd door MAB The Frisian op 04-01-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 20:08
Vandaag mijn tweede toestel ontvangen na eerste DOA.

Heb nu ook een losse power knop, luide trilmotor en lightbleed links boven. heb ook het idee dat het scherm mindere kwaliteit was maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Dit had mijn vorige niet dat weet ik wel. Alletwee 312K toestellen. Noem me een mierenneuker, ik vind het irritant dus hij gaat weer retour. 3x scheepsrecht dan maar in de LG-Google loterij.

Het viel me trouwens op dat het kartonnen lipje en die blauwe kaart al duidelijk was gevouwen. Kartonnetje zag er gehavend uit ondanks het toestel sealed was. Ruikt naar teruggestuurde toestellen van oude batches opnieuw inpakken in Korea ( of waar dat dan ook mogen plaatsvinden ). Beetje gerammel? Niks mis mee. 312K is klaar voor shipment. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Laatst online: 12:31
Gisteren mijn N5 ontvangen en alles werkt super. Enkel stoor ik mij aan de vibratie, het heeft een 'zeurig' geluidje.

YouTube: Nexus 5 Loud Vibration
Het klinkt net zoals de linkse N5, maar minder luid. Je hoort dat het vibreren niet zo 'zuiver' is. Precies of het motortje heeft moeite met 'op te trekken' en bolt vervolgens weer uit (Beste beschrijving die ik kan geven :/ ) . Zet je geluid ook even harder als je het niet goed hoort.

Is dit normaal voor de N5? Persoonljik stoor ik me hier verschrikkelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:59

SebasFM

BOFH

RoelsRules schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:30:
Nog suggesties (anders dan eerder in dit topic vermeld) om batterij te besparen?
Heb je al alle meldingen zoals NL Alert en Amber Alert uitgezet via Instellingen > Draadloos...meer > Cell broadcasts?

[ Voor 50% gewijzigd door SebasFM op 05-01-2014 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N5 sinds een week in bezit perfect nog geen problemen tegen gekomen.Had hem ook overgezet van DALVIK naar ART dat gaat nog stuk sneller aleen lopen sommige apps vast op ART schijnen nog niet helemaal geoptimaliseert te zijn voor 4.4
Batterij gaat ook best lang mee haal een dag wel.Gebruik de app Snap dragon Battery Gurro die doet de eerste 3 dagen niks dan je gebruik bekijken en dan gaat ie werken werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
Dag 2 met de Nexus 5.
Accu is erg goed.
19% na 22uur met 3,45uur scherm tijd, ben daar dus wel tevreden mee.

Wel lijkt de powerknop wat losjes bij deze witte 312k, maar ik stoor me er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
MAB The Frisian schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:11:
[...]

Had ik al een paar maal geprobeerd maar werkt hier niet.

Krijg hier bij Apparaatbeheer een Android device en onder PTP de Nexus 5 bij beeldapparaten.
MTP krijg ik met geen mogelijkheid geïnstalleerd.
_gibeon_ schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:43:
[...]

Dat had ik ook, komt omdat Windows de "verkeerde" driver gebruikt, namelijk ADB ipv gewoon file transfer. Na wat Googlen kwam ik dit tegen: (en dat heeft het voor mij opgelost)

Another way of fixing this on Windows 8: This problem may happen, because you have the Google ADB driver from the Android SDK installed. Windows will pick the ADB driver over the MTP driver, even when USB debugging is turned off on the Nexus 7. It also comes back when you upgrade from Windows 8 to Windows 8.1. To fix this:

Plug the Nexus 7 in and make sure USB mode is set to MTP
Run devmgmt.msc
Locate the ADB driver, which may be under "Android Devices" or "ADB Devices"
Right-click on it and select "Update driver software"
"Browse my computer for driver software"
"Let me pick from a list of device drivers on my computer"
With "Show compatible hardware" checked you should see two drivers under "Model":
"Android ADB Interface"
Either "MTP USB Device" or "Composite USB Device"
Select "MTP/Composite USB Device" (that is, the one that isn't "Android ADB Interface") and click Next.
The device should now appear as an MTP device.
It was confirmed working with the Nexus 7 2013 as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 13:26
mcgloud schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 00:37:
[...]

Mensen,
Heeft een van jullie soms ook dat de N5 die simkaart niet meer ziet? Ik krijg dan een melding dat de SIM kaart verwijderd is en dat het toestel opnieuw moet opstarten.Dat terwijl ie er gewoon inzit... 8)7
Heb het probleem niet meer zo vaak maar goed ben toch benieuwd.
"Simkaart aangesloten"

Ik heb daar zelf ook veel last van, zelfs met twee verschillende simkaarten... In mijn andere toestel geven deze microsimkaarten echter nooit deze melding...
Nu heb ik de simkaart met een plakbandje vastgezet, dus geen verschuivingen meer mogelijk, helaas geen verschil..
Ben benieuwd of er meer mensen met deze klacht zijn, en beter nog of er iemand de oorzaak en oplossing weet! Ik heb overigens de 311K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 08:29
zijn er mensen die bewust voor de nexus5 gekozen hebben ipv de GS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:17:
zijn er mensen die bewust voor de nexus5 gekozen hebben ipv de GS4?
Ja.
- Prijs
- interface
- kwaliteitsgevoel van het materiaalgebruik
- vormgeving toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 15:00
Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:25:
[...]

Ja.
- Prijs
- interface
- kwaliteitsgevoel van het materiaalgebruik
- vormgeving toestel
+ chipset van Nexus 5 is beter/nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ezra070 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:28:
[...]

+ de S4 is een Samsung, reden genoeg om hem niet aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ezra070 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:28:
[...]
Mag het ff, toestel is 3/4 jaar jonger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:02:
[...]
+ de S4 is een Samsung, reden genoeg om hem niet aan te schaffen.
Vertel, dus de Galaxy Nexus was een rot toestel volgens jou!
Heeft iig het voordeel dat de batterij verwisselbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:05:
[...]

Op je teentjes getrapt? ;) Ik zou geen samsung (galaxy) meer willen ivm de zware schil over stock android en bloatware. En dat de N5 een nieuwere chipset heeft kan een gewoon een legitieme reden zijn om hem aan te schaffen hoor. Btw de batterij kan nog steeds verwisseld worden maar je moet er wat meer moeite voor doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Davith78 op 05-01-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:08
Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:05:
[...]

Galaxy Nexus draait stock Android, ik denk dat hij echter op Touchwiz doelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davith78 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:08:
[...]
Op je teentjes getrapt? ;) Ik zou geen samsung (galaxy) meer willen ivm de zware schil over stock android en bloatware. En dat de N5 een nieuwere chipset heeft kan een gewoon een legitieme reden zijn om hem aan te schaffen hoor. Btw de batterij kan nog steeds verwisseld worden maar je moet er wat meer moeite voor doen.
Nee hoor, heb nu nog een S2 helemaal stock, en die schil hindert mij totaal niet. Misschien is hij wat sneller zonder die schil, maar dan mis je toch een aantal handigheidjes die de N5 niet heeft.
Maar laten we maar ophouden want het wordt aardig offTopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 09:27
Net een Nexus gehaald. Leuk toestel alleen wat last van bleeding in de linker hoek. Is dit een reden om te ruilen, hoe gaan winkels hiermee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Li1quid schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:46:
Gisteren mijn N5 ontvangen en alles werkt super. Enkel stoor ik mij aan de vibratie, het heeft een 'zeurig' geluidje.

YouTube: Nexus 5 Loud Vibration
Het klinkt net zoals de linkse N5, maar minder luid. Je hoort dat het vibreren niet zo 'zuiver' is. Precies of het motortje heeft moeite met 'op te trekken' en bolt vervolgens weer uit (Beste beschrijving die ik kan geven :/ ) . Zet je geluid ook even harder als je het niet goed hoort.

Is dit normaal voor de N5? Persoonljik stoor ik me hier verschrikkelijk aan.
Heb ik ook last van! Heel irritant inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09 10:22
Heeft die van mij ook, best vervelend maar ik kan er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Laatst online: 12:31
'Tof' om te weten dat er lotgenoten zijn :p Is er dan iemand waarbij het trillen volledig normaal is tov andere toestellen? Of kunnen we spreken over een gebrek van de N5.

[ Voor 20% gewijzigd door Li1quid op 05-01-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:57
Waar kan de 312k versie bestellen...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:48
Amaze86 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:27:
Waar kan de 312k versie bestellen...
Gewoon bestellen en dan zie je het vanzelf, er is bijna geen verschil tussen al die batches. Als er al verschil is dan zijn het de luidspeaker gaatjes die een mm groter zijn, of je sim tray is meer verzonken. Ik heb een 310K versie die perfect is, geen gerammel of geel scherm. Mijn vrouw een 312K versie waarvan het scherm een gele gloed heeft (is te verhelpen met een custom kernel). Het rammelen komt dus voor bij alle batches. Eigenlijk is geen ene nexus 5 identiek :-) en moet je gewoon mazzel hebben dat alles perfect is. Een ding weet ik wel, de hardware is allemaal hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 05-01-2014 20:12 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
kikkeraap schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:38:
Net een Nexus gehaald. Leuk toestel alleen wat last van bleeding in de linker hoek. Is dit een reden om te ruilen, hoe gaan winkels hiermee om?
Ik heb het bij mijn tweede toestel ook dus ik stuur em wel retour. Ik had hier bij mijn eerste geen last van dus neem ik er geen genoegen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
Barfman schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:11:
[...]

Gewoon bestellen en dan zie je het vanzelf, er is bijna geen verschil tussen al die batches. Als er al verschil is dan zijn het de luidspeaker gaatjes die een mm groter zijn, of je sim tray is meer verzonken. Ik heb een 310K versie die perfect is, geen gerammel of geel scherm. Mijn vrouw een 312K versie waarvan het scherm een gele gloed heeft (is te verhelpen met een custom kernel). Het rammelen komt dus voor bij alle batches. Eigenlijk is geen ene nexus 5 identiek :-) en moet je gewoon mazzel hebben dat alles perfect is. Een ding weet ik wel, de hardware is allemaal hetzelfde.
Ik vraag me af wanneer iets een "geel" scherm is. Ik denk eerder dat het een wit scherm is en die andere juist te koel/blauw zijn. Het scherm van de Nexus 5 is juist heel natuurgetrouw. Net zoals veel pc monitors zijn ook vaak veels te koel/blauw. Heb je wel eens een correct gecalibreerde monitor bebeken? Zwart wit foto's zijn ook echt mooi zwart-wit en grijstinten ook. Ik ben benieuwd of die ook net zo mooi zijn op het scherm wat niet "geel" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren!
Heb inmiddels een week mijn N5! Super blij mee, echt een top ding. Maaaaaaaar sinds vandaag heb ik iets ontdekt wat ik niet kan verhelpen.

Als ik een foto neem met de flits der bij, wordt het foto heel erg blauw, en soms zie je helemaal niks behalve te felle licht van de flits.

Heeft iemand anders er ook last van?

Heb al andere camera's app geprobeerd maar niks help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 10:32
Sinds 2 weken een Nexus 5 model 311k. Bevalt goed, ook de speaker geeft veel geluid na de update 4.4.2. Alleen kwam er wel achter dat wanneer ik iemand bel met de inline mic van mijn headset, men mij amper verstaat. Schijnt een bekend probleem te zijn. Zie

http://productforums.goog...#!topic/nexus/DbvPiXcyhi4

Iemand een suggestie voor earbuds met inline mic die wel goed verstaanbaar zijn ?

[ Voor 11% gewijzigd door Pegasus op 05-01-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:53:
Heren!
Heb inmiddels een week mijn N5! Super blij mee, echt een top ding. Maaaaaaaar sinds vandaag heb ik iets ontdekt wat ik niet kan verhelpen.

Als ik een foto neem met de flits der bij, wordt het foto heel erg blauw, en soms zie je helemaal niks behalve te felle licht van de flits.

Heeft iemand anders er ook last van?

Heb al andere camera's app geprobeerd maar niks help.
heb je er een hoesje om heen zitten? Transparante/witte hoesjes versterken het flitslicht. Soms kan er ook een vinger dichtbij zitten, dat reflecteert ook extra.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:20
Pegasus schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:39:
Sinds 2 weken een Nexus 5 model 311k. Bevalt goed, ook de speaker geeft veel geluid na de update 4.4.2. Alleen kwam er wel achter dat wanneer ik iemand bel met de inline mic van mijn headset, men mij amper verstaat. Schijnt een bekend probleem te zijn. Zie

http://productforums.goog...#!topic/nexus/DbvPiXcyhi4

Iemand een suggestie voor earbuds met inline mic die wel goed verstaanbaar zijn ?
Ik heb zelf de akg q460 en hier heb ik nooit problemen mee, mensen kunnen mij goed verstaan. Alleen zijn dit dus geen earbuds. Wellicht zijn de q350 earbuds een optie.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op maandag 06 januari 2014 @ 07:46:
[...]

heb je er een hoesje om heen zitten? Transparante/witte hoesjes versterken het flitslicht. Soms kan er ook een vinger dichtbij zitten, dat reflecteert ook extra.
Ja heb er een hoesje omheen zitten. Hen natuurlijk ook al zonder geprobeerd. Gisteren later op de avond ben ik weer foto's gaan maken en was het probleem opeens weg. Vind het wel heel wazig! Hopelijk blijft het ook weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik ben aan het kijken om een nexus 5 2dehands te kopen. Maar wat zijn nu de dingen waar ik moet op letten?
- Loszittende powerknop / volumeknoppen
- Vibratie die te luid is / niet goed werkt
- Sim tray die uitsteekt
- Versie minstens 311k
- Kleuren van het scherm (lijkt me wel moeilijk te controleren als je geen 2e exemplaar hebt?)
Nog zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
joachim schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:21:
Ik ben aan het kijken om een nexus 5 2dehands te kopen. Maar wat zijn nu de dingen waar ik moet op letten?
- Loszittende powerknop / volumeknoppen
- Vibratie die te luid is / niet goed werkt
- Sim tray die uitsteekt
- Versie minstens 311k
- Kleuren van het scherm (lijkt me wel moeilijk te controleren als je geen 2e exemplaar hebt?)
Nog zaken?
Ik heb versie 310k.
niets mis mee.
Knoppen zitten vast, sim tray is goed. Geluid en vibratie.
Mooi scherm, geen dode pixels en het scherm is mooi wit. Geen geelachtig.
Volgens mij moet je op deze dingen Letten als je bij een 2de hand gaat kijken.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik zou letten op de knoppen, de tray, en eventuele dode pixels. Volgens mij is de 310K-versie niet per definitie minder, ofzo.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 12:48
Richh schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:03:
Ik zou letten op de knoppen, de tray, en eventuele dode pixels. Volgens mij is de 310K-versie niet per definitie minder, ofzo.
Inderdaad, de 310K versie is zeker niet slechter. De hardware is het gewoon identiek, en het enige wat anders is is de simtray die meer verzonken is en de knoppen zitten vaster (schijnt?). Maar mijn 310K versie is ook gewoon goed, lees dit topic maar eens, we worden een beetje gek gemaakt door verschillende batches, en mensen geloven graag dat een andere batch beter is terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Het is maar net in welk land en welke fabriek ze gemaakt worden, daar zitten af en toe verschillen in.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2597276

[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 06-01-2014 15:24 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 14:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Barfman schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:23:
[...]

Inderdaad, de 310K versie is zeker niet slechter. De hardware is het gewoon identiek, en het enige wat anders is is de simtray die meer verzonken is en de knoppen zitten vaster (schijnt?).
[...]
En natuurlijk de speaker- en micgaten die íets groter zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/102803-image/New-Nexus-5-top-has-larger-speaker-and-microphone-grill-openings.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Ken. op 06-01-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
Ik heb een 312K zonder rammelende knoppen maar met kleine speakergaten...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Laatst online: 07-07 21:22
Drie dagen mn Nexus 5 gebruikt. Scherm doet het nog wel, maar touchscreen reageert niet meer op mijn vinger. Echt tof. Zometeen maar aanmelden voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de laatste tijd last van het volgende probleem .
Iemand toevallig een oplossing voor ?
Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/10gcr4n.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Gebruik de zoekfunctie eens binnen dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cordonbleu schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:13:
Gebruik de zoekfunctie eens binnen dit topic ;)
heb ik gedaan en kom nog iemand tegen die vermeld dat opnieuw opstarten maar een tijdelijke oplossing is .
Dus jij weet vast veel meer over dit probleem :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Tot nu toe is er geen blijvende oplossing. Misschien dat het probleem kan worden verholpen na het opnieuw flashen van de stock image, maar dan ben je dus wel alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 21:33

Fl0yd

Dovahkiin

Gebruik mijn Nexus nu 3 weken ongeveer, ben overgestapt van een iPhone.

Mooi apparaatje, ff wennen, maar het bevalt. Echter het valt me op dat videostreamen (via Wi-Fi) echt enorm traag gaat (ligt niet aan mijn netwerk). Ik heb al wat rondgezocht en zag dat het eventueel helpt om de Wi-Fi optimization optie uit te zetten. Dit gaf geen verbetering.

Iemand die hier ook last van heeft? Eventuele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Daarnet een 2dehands toestel gaan ophalen. Versie 311k, maar dit maakt blijkbaar niet uit.
Lijkt het perfect te doen.

Ik kom van een sony xperia neo, en damn dit toestel is echt lekker snel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 22:20

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kom je met een Nexus 5 door de dag, of moet hij rond etenstijd al aan het infuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 09:07
barcawinner schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:08:
Kom je met een Nexus 5 door de dag, of moet hij rond etenstijd al aan het infuus?
Ligt eraan wat je er zoal mee doet overdag; ik heb afgelopen week met gemak 2 dagen gehaald (2/2.5 uur schermtijd).

Gisteren overigens de gemodificeerde Dalvik lib erop gezet met Qualcomm optimalisaties; telefoon is nu zelfs nog een stukje sneller (merkbaar!) dan met ART. Aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Laatst online: 10-05 16:19
Mooie review van Chris over de XPosed module App Settings:

http://youtu.be/4Hzu0dDgMXk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:25
Ik zit er over te denken om dit toestel aan te schaffen. Ik twijfel echter doordat er wel erg veel mis mee lijkt te zijn. Hoe zit dit nou? Is er nou echt zo veel mis, of is dit bij andere telefoons ook wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 12:31
Ik heb de 310k. Geen dode pixels, geen rammelende knoppen, mooi wit scherm. Alleen de trialmotor klinkt alsof ie het elk moment kan begeven hahaha. Dus die heb ik uitgezet. Schijnt dat die nogal beroerd zit vastgelijmd en luid resoneert in de behuizing. Het is een kwestie van geluk om een goed exemplaar te treffen denk ik. Merk wel dat wifi nogal problematisch is. Youtube filmpjes die niet laden e.d. moet ik nog even uitzoeken waar dat aan ligt. Verder prachtig toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Nou ik mag dus eind deze maand ook verlengen, en kom van een GN af, en was van plan om weer een Nexus te nemen, want i love stock Android maaannn

Maar, als ik al deze verhalen hoor over de 'loterij' dat je geluk moet hebben om een goed exemplaar te krijgen...
En hoe zit t met t scherm? Ik wil gewoon een keurig wit scherm hebben, en geen gele...
Is t net zoals de ipad Air ? Die had ook al last van gele randen...

Pff lastige keuze weer, vooral omdat ik voor 2 jaar ga verlengen...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
Heb hier een 312k sinds 4dagen maar ik merk niks van het gele scherm.

De accu red het met ongeveer 4 uur schermtijd makkelijk 24uur bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:26:
Nou ik mag dus eind deze maand ook verlengen, en kom van een GN af, en was van plan om weer een Nexus te nemen, want i love stock Android maaannn

Maar, als ik al deze verhalen hoor over de 'loterij' dat je geluk moet hebben om een goed exemplaar te krijgen...
En hoe zit t met t scherm? Ik wil gewoon een keurig wit scherm hebben, en geen gele...
Is t net zoals de ipad Air ? Die had ook al last van gele randen...

Pff lastige keuze weer, vooral omdat ik voor 2 jaar ga verlengen...
Zou nooit verlengen met een Nexus 5 met 2 jaar :) koop hem dan lekker los en pak een sim only want dat scheelt je echt behoorlijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-10 15:33
Heb een 312k vandaag binnen gekregen, merk niks van loszittende knoppen of een geel scherm. Heb hem van belsimpel.nl, met een Vodafone 1 jaar abonnement voor 80 euro.

Wel vind ik dat apps tamelijk regelmatig crashen, toch wel een stuk of 5 keer vandaag met 1 random reboot.. Verder vind ik het jammer dat je in de app drawer geen folders meer kan maken, en dat je niet (zonder speciale trucjes) een batterij percentage in je notificatiebar kan krijgen. Verder werkt alles fantastisch, de grootte went snel en het scherm is prachtig scherp (kwam van een S2 af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:06:
[...]

Zou nooit verlengen met een Nexus 5 met 2 jaar :) koop hem dan lekker los en pak een sim only want dat scheelt je echt behoorlijk veel.
Oké, misschien even vergeten erbij te zeggen dat ik echt nooit een losse smartphone zal kopen van boven de 300 euro... Ik vind dat namelijk echt zonde geld, en een veel te groot bedrag voor een telefoon!

Dan maar liever op abo basis, is wel wat meer uiteindelijk, maar ik merk t wel minder in m'n portemonnee :)

Het is en blijft een luxe product, zo'n smartphone... Maar om nou een fiks bedrag neer te leggen ervoor, + sim only ben je nog aardig wat knaken kwijt...

Daarom verleng ik al jaren :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Vis schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 06:48:
[...]

Oké, misschien even vergeten erbij te zeggen dat ik echt nooit een losse smartphone zal kopen van boven de 300 euro... Ik vind dat namelijk echt zonde geld, en een veel te groot bedrag voor een telefoon!

Dan maar liever op abo basis, is wel wat meer uiteindelijk, maar ik merk t wel minder in m'n portemonnee :)

Het is en blijft een luxe product, zo'n smartphone... Maar om nou een fiks bedrag neer te leggen ervoor, + sim only ben je nog aardig wat knaken kwijt...

Daarom verleng ik al jaren :)
Dat is natuurlijk wel een vreemde redenatie. Inderdaad je bent in een keer wat meer geld kwijt maar aan het einde van een en zeker na twee jaar heb je er dik op verdiend door veel geld te besparen!! Ik zou toch het rekensommetje eens maken als ik jou was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
AMD1800 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:46:
Ik zit er over te denken om dit toestel aan te schaffen. Ik twijfel echter doordat er wel erg veel mis mee lijkt te zijn. Hoe zit dit nou? Is er nou echt zo veel mis, of is dit bij andere telefoons ook wel zo?
Nee hoor dat is niet zo.
Bovendien is het zo dat als er echt iets mis is je nog steeds garantie en omruiltermijn hebt.

Mensen op een foum (wellicht niet op tweakers) klagen vaker dan dat ze een goede review achterlaten.

Nexus is gewoon een prima toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
Precies, ik heb dit toestel nu ook een paar dagen en ben zeer tevreden. En dat is ook logisch: Mensen die het toestel hebben en 'klachten' hebben zullen veel sneller en frequenter een internetforum op zoeken dan mensen die niks te klagen hebben. Daardoor zul je overwegend negatieve berichten lezen (Logisch).

Ik zou mij meer op echte reviews richten dan op internetfora voordat er tot aanschaf over wordt gegaan.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:54

GforceNL

Out of memory....

Ik kwam er achter dat bij mij Skype oproepen niet via de bluetooth carkit gaan, ook al staat die geselecteerd in de app tijdens de oproep. Aangezien mijn HTC one dit wel deed heb ik het vermoeden dat het niet aan de app maar aan de telefoon ligt. Meer mensen hier ervaring mee icm de Nexus 5?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katth
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 12:53
Jassy schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:26:
Ik heb een 312K zonder rammelende knoppen maar met kleine speakergaten...
En ik een 312K met grotere speakergaten, maar met een rammelende on/off knop.

10 * 370 Wp // 2x Daikin RXP35M / FTXM35R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
  • Laatst online: 03-02-2021
AMD1800 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:46:
De Nexus 5 is gewoon een prima high-end toestel. Zoals andere tweakers al aangegeven hebben het is niet voor niets dat de Nexus in diverse reviews zo goed uit de bus komt. Klagers zijn er altijd. Ik heb echter het idee dat er op dit forum veel mensen zitten die bij het kleinste innieminie puntje, die waarschijnlijk een "gemiddelde gebruiker" echt nooit zou zijn opgevallen, meteen beginnen te jammeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

En dan hier nog een tevreden gebruiker van een witte 310 batch nexus.

Ik kwam van een SGS3, werd een beetje Samsung-moe. Ik geloof dat die 3 of 4 Android-versies achterloopt.

Ik ben iemand die niet de hele dag met zijn telefoon zit te spelen, met de batterij haal ik dan 2,5 dag.

Geen rammelende knopjes, geen dooie pixels (ik heb het toch even gechecked).

ART is in gebruik, positieve ervaring, het werkt en blijft werken.

Geen spijt en daarom ook maar een Nexus7 tablet gekocht. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Heb sinds gisteren mijn N5.
Bevalt tot op heden prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
Sangroid schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:30:

Ik ben iemand die niet de hele dag met zijn telefoon zit te spelen, met de batterij haal ik dan 2,5 dag.
Mag ik vragen wat jij dan allemaal aan/uit hebt staan? Ik zit ook geen uren op mijn N5. Ik haal echter de 2 dagen (48 uur) steeds net niet (ong. 40 uur met ong. 3,5 tot 4 uur screen on time). Ik zit veel op WIFi. Google Now en Hang-outs staan uit (ik gebruik 8SMS). Daarnaast heb ik DU Battery Saver geinstaleerd en scherm op automatisch staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Je zou kunnen proberen de helderheid wat lager te zetten. Op automatisch vind ik hem in de meeste gevallen veel te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 07:16:
[...]

Dat is natuurlijk wel een vreemde redenatie. Inderdaad je bent in een keer wat meer geld kwijt maar aan het einde van een en zeker na twee jaar heb je er dik op verdiend door veel geld te besparen!! Ik zou toch het rekensommetje eens maken als ik jou was....
Tele 2 abonnement 2 jaar verlengen (als dat nou toevallig de provider was) 26 eu per maand + toestel gratis = 624 eu

Als jij voor mij een sim only abonnement kunt vinden waar je over twee jaar (624 - 399 = 225 eu) dik minder betaalt make my day! Voor minder dan 9,37 zijn zeker sim-only's te vinden, maar het is niet zo dat je dik verdiend. Daarnaast is het voor sommige armoedzaaiers (waaronder ikzelf) gewoon makkelijker om de pijn te verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Dujardinn schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:31:
[...]

Mag ik vragen wat jij dan allemaal aan/uit hebt staan? Ik zit ook geen uren op mijn N5. Ik haal echter de 2 dagen (48 uur) steeds net niet (ong. 40 uur met ong. 3,5 tot 4 uur screen on time). Ik zit veel op WIFi. Google Now en Hang-outs staan uit (ik gebruik 8SMS). Daarnaast heb ik DU Battery Saver geinstaleerd en scherm op automatisch staan.
Wifi staat aan, alle synchronisatie (Hangouts, mail, agenda enz.), Google Now staat dan wel uit. Ik denk dat jou screentime al hoger is dan de mijne. Maar daar heb ik nooit zo op gelet.

Mijn scherm staat ook op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:54

GforceNL

Out of memory....

hier eentje uit de 311k batch, erg tevreden mee!

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:56:
[...]

Tele 2 abonnement 2 jaar verlengen (als dat nou toevallig de provider was) 26 eu per maand + toestel gratis = 624 eu

Als jij voor mij een sim only abonnement kunt vinden waar je over twee jaar (624 - 399 = 225 eu) dik minder betaalt make my day! Voor minder dan 9,37 zijn zeker sim-only's te vinden, maar het is niet zo dat je dik verdiend. Daarnaast is het voor sommige armoedzaaiers (waaronder ikzelf) gewoon makkelijker om de pijn te verspreiden.
wat voor abo wil je aan belminuten e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik merk dat ik binnen vanilla android minder email-synchronisatie-instellingen heb.
Ik wil bv. een bepaalde exchange-mailbox alleen in het weekend laten synchroniseren.

iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Heb ook een N5 perfect heel tevreden,maar heb een vraagje.
Als je de n5 oplaad mag deze dan in het stopkontakt blijven of moet men deze verwjderen zodra hij 100% is opgeladen,of speelt dit geen rol voor de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
1475paul schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:40:
Als je de n5 oplaad mag deze dan in het stopkontakt blijven of moet men deze verwjderen zodra hij 100% is opgeladen,of speelt dit geen rol voor de batterij?
Accu's van tegenwoordig hebben daar een bescherming voor. Die sluiten zichzelf als het ware af, zodra ze helemaal vol zitten. Je kunt 'm dus rustig laten zitten 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
1475paul schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:40:
Aan het stopcontact laten hangen maakt totaal niks uit, voor geen enkele smartphone overigens. Tenzij je hem continue aan de lader laat zitten en nooit voldoende laat ontladen dan kan dat negatieve gevolgen hebben voor de levensduur van de accu. Als de 100% gehaald is gaat hij nog even 'druppelladen' en dan stopt hij vanzelf.

[ Voor 13% gewijzigd door Davith78 op 07-01-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
Gebruikt iemand toevallig Qualcomm's BatteryGuru? Zo ja, hoe zijn je ervaringen hiermee?

Weet iemand ook of dergelijk programma samengaat met een andere battery saver (DU bijvoorbeeld) of komen die in conflict met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Dujardinn schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:38:
Gebruikt iemand toevallig Qualcomm's BatteryGuru? Zo ja, hoe zijn je ervaringen hiermee?

Weet iemand ook of dergelijk programma samengaat met een andere battery saver (DU bijvoorbeeld) of komen die in conflict met elkaar?
Goeie vraag, ik gebruik zelf ook batteryguru en ik was hier ook benieuwd naar. Ik weet eigenlijk niet of de app werkelijk iets verbetert omdat ik geen referentiekader heb hoe het is zonder die app. Het was een van de eerste dingen die ik installeerde nadat ik de phone in mijn bezit had. Het rare is trouwens dat BG continue aangeeft dat de locatie service aangezet moet worden voor nog meer batterijbesparing (deze heb ik standaard uit staan). De logica hiervan snap ik echt niet :?

[ Voor 5% gewijzigd door Davith78 op 07-01-2014 18:07 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.