[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
Ik snap niet dat er zoveel gezeur komt.
Ja je kan klagen over een slechte batterij/camera/scherm/etc.
Maar aangezien mensen klagers zijn en altijd op de eerste rij voor een tientje willen zitten ga je uiteraard enkel het gezaag horen.
Ik heb hem sinds begin november, kom van een iPhone 4, en kan niet direct iets slecht over het toestel zeggen. Uiteraard kan de batterijduur altijd beter. Ik zou het tof vinden mocht hij 4k kunnen opnemen (maar ik heb er nog geen enkel filmpje mee geschoten). Schermanimaties uitgezet en hij is gewoon snel.

@ kaanmijo, nee nooit voorgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54

kaanmijo

Picobello B.V.

Polster schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:20:
Nee nog geen een keer gehad. Heb je misschien een alternatieve camera app geinstalleerd?
Het is gewoon de stock app, niet geroot en alles is zoals 'ie uit de doos kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
kaanmijo schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:22:
[...]

Ik zou het willen omdraaien: installeer eens een alternatieve camera app en kijk of die wel werkt. Dan weet je in ieder geval of het aan de stock app ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
kaanmijo schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:05:
Sinds de laatste update (4.4.2) begin ik steeds vaker dit te krijgen

Ik begin er een beetje gestoord van te worden, mede omdat ik de hele telefoon opnieuw moet opstarten om de camera weer werkend te krijgen. Hebben meer mensen hier last van?

Edit:
Ik kreeg die melding sinds vandaag ook, toen ik via Whatsapp een afbeelding wou maken en versturen.

Bij de stock app geeft die idd de melding dat de camera geen verbinding kan maken.
Daarnaast gebruik ik ook een camera app genaamd: Camera FV-5.

Als ik deze dan probeer te gebruiken, dan loopt deze app gewoon vast.

Na een reboot doen beide camera apps het wel weer, maar als ik dan weer via whatsapp een foto probeer te maken via één van de twee apps, dan gebeurt gewoon weer precies hetzelfde van kan geen verbinding maken en die Camera FV-5 loopt vast of maakt gewoon geen foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
hier nog een zeer tevrede gebruiker. nog geen klachten. prima toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Davith78 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:57:
[...]

Ik zou het willen omdraaien: installeer eens een alternatieve camera app en kijk of die wel werkt. Dan weet je in ieder geval of het aan de stock app ligt of niet.
Snapchat geeft dezelfde melding, het ligt dus niet aan de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 11:48
falcon123 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:12:
[...]

Ik kreeg die melding sinds vandaag ook, toen ik via Whatsapp een afbeelding wou maken en versturen.

Bij de stock app geeft die idd de melding dat de camera geen verbinding kan maken.
Daarnaast gebruik ik ook een camera app genaamd: Camera FV-5.

Als ik deze dan probeer te gebruiken, dan loopt deze app gewoon vast.

Na een reboot doen beide camera apps het wel weer, maar als ik dan weer via whatsapp een foto probeer te maken via één van de twee apps, dan gebeurt gewoon weer precies hetzelfde van kan geen verbinding maken en die Camera FV-5 loopt vast of maakt gewoon geen foto.
Ik denk dat het probleem ligt bij Camera FV5, die is misschien nog buggy op de laatste Android versie en nadat die vast loopt houdt hij de camera 'bezet', waardoor geen enkele camera app meer werkt totdat je een reset doet. Misschien moet je die app voorlopig even vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinner schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:39:
[...]
Ik denk dat het probleem ligt bij Camera FV5, die is misschien nog buggy op de laatste Android versie en nadat die vast loopt houdt hij de camera 'bezet', waardoor geen enkele camera app meer werkt totdat je een reset doet. Misschien moet je die app voorlopig even vermijden?
Het heeft duidelijk niets met FV5 te maken, want "kaanmijo" gebruikt uitsluitend de stock-app en heeft het probleem ook.
PS; Een reset is wat anders dan een reboot 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
kaanmijo schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:33:
[...]

Snapchat geeft dezelfde melding, het ligt dus niet aan de app.
Hmm vreemd. Ik las in een subforum op androidcentral iets over een soortgelijk probleem in android 4.3. Iemand had het toen opgelost (ik kan dit niet verifiëren of dit klopt) door een permissions app te installeren en de stock camera app opnieuw het recht te geven foto's te maken. M.a.w. op de een of andere manier was de stock app dit recht kwijtgeraakt. Ik weet niet of dit hier het geval is, maar je zou dit kunnen controleren door App Ops Root te installeren en de camera app te checken welke rechten deze heeft (root access is een vereiste natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Het is ook maar eens in de zoveel tijd, niet als ik iets specifieks doe. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het erg vervelend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 19:19
Accu gaat snel leeg vanaf 35℅ bij normaal gebruik zoals surfen. Maar echt snel...
Ervaren jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 29-09 01:11
vsy schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:40:
Accu gaat snel leeg vanaf 35℅ bij normaal gebruik zoals surfen. Maar echt snel...
Ervaren jullie dit ook?
Op het moment dat mijn nexus 4, de 14%, tikt dan gaat het echt hard soms al na 2, minuten op 1% terwijl ik helemaal niks doe.

Bij een kennis met een nexus 5, een soortgelijk probleem als bij jouw maar dan vanaf 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Kan iemand me goede reviews aanbevelen van de Nexus 5 met de allernieuwste updates (van sites / reviewers die zo onpartijdig mogelijk zijn.)?
Vooral met een goede camera vergelijking tegenover andere modellen zoals iphone 5s, ...
Misschien ook handig om deze dan in de topic start te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 11:48
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:45:
[...]

Het heeft duidelijk niets met FV5 te maken, want "kaanmijo" gebruikt uitsluitend de stock-app en heeft het probleem ook.
PS; Een reset is wat anders dan een reboot 8)
Ik had niet door dat er twee mensen over dit probleem praatten, zal dan idd niet aan FV-5 liggen. Ik herken het probleem wel, heb het op andere telefoons vaker gehad dankzij buggy camera apps. Ook op de N5 met camera apps die nog niet voor Android 4.4 waren geoptimaliseerd. Met alleen de stock camera app ben ik dit nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacNL
  • Laatst online: 15-09 20:38

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

Als ik mn duim op de linker speaker gaatjes leg wordt het geluid flink gedempt maar op rechts amper, is dat bij iedereen zo?

Crazy Cow Squad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Laatst online: 22:23
ZodiacNL schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:49:
Als ik mn duim op de linker speaker gaatjes leg wordt het geluid flink gedempt maar op rechts amper, is dat bij iedereen zo?
De rechter grill is geen speaker maar een microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacNL
  • Laatst online: 15-09 20:38

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

Dan klopt het :)

Verder trouwens tevreden 312 serie gebruiker! Mooie telefoon, lekker licht niets mis mee.

[ Voor 74% gewijzigd door ZodiacNL op 28-12-2013 18:57 ]

Crazy Cow Squad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
joachim schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:04:
Kan iemand me goede reviews aanbevelen van de Nexus 5 met de allernieuwste updates (van sites / reviewers die zo onpartijdig mogelijk zijn.)?
Vooral met een goede camera vergelijking tegenover andere modellen zoals iphone 5s, ...
Misschien ook handig om deze dan in de topic start te zetten.
Wat wil je nog precies weten dan? De N5 is gewoon een prima phone met een kleine kans op kleine mankementjes voor 400 euro. De iphone 5s kost 650 euro en zal waarschijnlijk iets betere foto's schieten onder bepaalde omstandigheden en heeft een snellere gpu (waar je overigens in de praktijk volgens mij niet zo niet zo heel aan hebt). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Laatst online: 16-07 04:06
Hmmm, internet blijft hangen op ~2Mbps, als ik wifi op telefoon uit-aan doe heb ik ~15Mbps voor een paar minuten en valt weer terug naar ~2Mbps. Hoop dat dit softwarematig is..

312K
Android 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat geneuzel altijd over die camera hé...... :-(

Een mooi spreekwoord dat geld voor 'normale' fotografie gaat in dit geval ook op: "most lenses are better than most photographers". M.a.w.: de kwaliteit van foto's heeft veel meer te maken met de fotograaf dan met de hardware. Je apparatuur onder de knie hebben (en wat gevoel) maakt 90% van een goede foto.

Natuurlijk, puur objectief gesproken zal telefoonA 0.3 seconden eerder een foto maken dan telefoonB, maar in de 'real world' weegt dit niet zo zwaar. Ontopic: de camera van de Nexus5 voldoet voor mij meer dan prima. Snelheid is voldoende, beeldkwaliteit ook. Vooral met HDR+ aan (standaard bij mij) is de belichting ook dik in orde. Kleuren neigen naar het neutrale (of 'saai') maar dit is voor mij juist een voordeel: nabewerking is zo veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Laatst online: 16-07 04:06
LoneGunman schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:09:
Dat geneuzel altijd over die camera hé...... :-(

Een mooi spreekwoord dat geld voor 'normale' fotografie gaat in dit geval ook op: "most lenses are better than most photographers". M.a.w.: de kwaliteit van foto's heeft veel meer te maken met de fotograaf dan met de hardware. Je apparatuur onder de knie hebben (en wat gevoel) maakt 90% van een goede foto.

Natuurlijk, puur objectief gesproken zal telefoonA 0.3 seconden eerder een foto maken dan telefoonB, maar in de 'real world' weegt dit niet zo zwaar. Ontopic: de camera van de Nexus5 voldoet voor mij meer dan prima. Snelheid is voldoende, beeldkwaliteit ook. Vooral met HDR+ aan (standaard bij mij) is de belichting ook dik in orde. Kleuren neigen naar het neutrale (of 'saai') maar dit is voor mij juist een voordeel: nabewerking is zo veel makkelijker.
nel ff gekeken, knipt in de gauwigheid betere foto's als de iPhone 5, camera is uitstekend bij wat ik gewend ben op mobiele telefoon (iPhone 4(S) 5, Motorola Razr, HTC Sensation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Laatst online: 14-10-2024
Davith78 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:15:
[...]

Wat wil je nog precies weten dan? De N5 is gewoon een prima phone met een kleine kans op kleine mankementjes voor 400 euro. De iphone 5s kost 650 euro en zal waarschijnlijk iets betere foto's schieten onder bepaalde omstandigheden en heeft een snellere gpu (waar je overigens in de praktijk volgens mij niet zo niet zo heel aan hebt). :)
Ik speel echt nooit spelletjes op m'n smartphone, dus dan is de GPU minder belangrijk denk ik.
Ik wil hem vooral gebruiken voor dagelijkse dingen: browsen, muziek luisteren, gps, ...
Maar ik wil hem ook veel gebruiken voor dagelijkse foto's te nemen. Want ik kijk echt zeer graag naar foto's om herinneringen op te halen maar ik merk dat ik van veel dingen geen foto's genomen heb en daar heb ik achteraf dan altijd spijt van. Dus nu wil graag eens een telefoon die ook deftige foto's kan nemen zodat ik hier verandering in kan brengen.
Iphone 5s, galaxy note 3, ...koop ik sowieso niet. € 400 is al veel geld voor mij.
Ik heb net deze gelezen: http://www.photographyblo...ws/google_nexus_5_review/ en die is toch vrij positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ben er net achter gekomen dat gesprekken opnemen via een call recorder niet goed werkt...

Call Recorder (clever mobile); neemt wel op maar geluid van de ander is nauwelijks te verstaan.
Total Recall; Device does not support audio recording (enkele andere apps geven hetzelfde aan)

Hoe kan dit? Heeft Google dit geblockt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 03:34:
Ik film niet echt veel met mijn mobiel maar gister wilde/moest ik wat filmpjes schieten.
Ik kwam er toen achter dat ik tijdens het filmen niet handmatig scherp kan stellen, heeft iedereen dit?
Niemand?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 12:55
Dit is normaal. Tijdens het filmen werkt het handmatige scherpstellen niet, hij stelt automatisch scherp. Als je het scherm aanraakt maakt hij tijdens een filmen een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Vandaag nieuwe N5 binnen gekregen via verlening bij HI.

Voor mensen die benieuwd zijn welke versie ze bij hi hebben: 311K. Power button rammelt goed hoor, morgen even bellen voor een nieuwe toestel en hopen dat de volgende geen bonus geluiden erbij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 20:08
Na een aantal dagen de telefoon te hebben zijn er toch wat kleine dingetjes die me niet helemaal goed bevallen.
Ik zie bv de screen digitizer heel goed. Vooral als het scherm fel staat en bij witte/lichte achtergronden. Het zijn hele fijne horizontale lijntjes die door het beeld lopen. Niet iedereen die ik het vertelde zag ze, maar eenmaal gezien blijf je ze zien. Maargoed is nu eenmaal zo en weegt bij mij niet op tegen alle voordelen.
De trilmotor haptic feedback vind ik ook aan de luidruchtige kant. Wederom voor mij geen probleem ik gebruik die functie toch niet en anders is het nog geen ramp.
Dan zijn we nu bij de laatste en in mijn ogen vervelendste issue aangekomen. Ik kan hier ook vrij weinig over vinden. Ik heb soms aan de rand van het scherm statische of bewegende pixels. Met name tijdens het scrollen van websites in landscape mode. Het is alleen aan de kant waar ook de frontcam zit. Ik heb welgeteld één youtube filmpje gevonden. Het filmpje is een beetje gaar dus je moet wel goed kijken.> YouTube: Defect Nexus 5 dynamic white pixels < Zou dit echt een defect zijn? Ik denk zelf dat dit een software issue is. Alle pixels zijn namelijk in orde. Heb eigenlijk geen zin om hier het toestel voor terug te gaan sturen tenzei echt een hardware defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:50
Slammz schreef op zondag 29 december 2013 @ 03:36:
Ik heb soms aan de rand van het scherm statische of bewegende pixels. Met name tijdens het scrollen van websites in landscape mode. Het is alleen aan de kant waar ook de frontcam zit. Ik heb welgeteld één youtube filmpje gevonden. Het filmpje is een beetje gaar dus je moet wel goed kijken.> YouTube: Defect Nexus 5 dynamic white pixels < Zou dit echt een defect zijn? Ik denk zelf dat dit een software issue is. Alle pixels zijn namelijk in orde. Heb eigenlijk geen zin om hier het toestel voor terug te gaan sturen tenzei echt een hardware defect.
Hier heb ik ook heel af en toe last van! Ik gebruik echter de AOSP browser die ik erop heb 'gehacked' dus ik was er van overtuigd dat het daardoor komt. Chrome blijkt er dus ook last van te hebben als ik je video zo bekijk.
Hoewel ik heel veel browse per dag, zie ik die pixels bijna nooit, heel soms doet het probleem zich voor. Ik zie ze ook alleen bij het browsen dus ben ervan overtuigd dat het om een software fout gaat.
Bovenal vind ik het niet heel erg storend.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:30
ninasky11 schreef op zondag 29 december 2013 @ 02:38:
311K. Power button rammelt goed hoor,
Heb je ook gerammeld terwijl je de knoppen vast houd? Er zit namelijk standaard een rammel in van een sensor ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Iemand een idee wat het vervangen van de glasplaat kost? Ik heb een aantal flinke krassen op mijn beeld, op verschillende plekken. Geen idee hoe ze er gekomen zijn, maar ze zijn te opzichtig om te laten zitten.

Blijkbaar toch niet zulk hard glas als ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
PWM schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:14:
Iemand een idee wat het vervangen van de glasplaat kost? Ik heb een aantal flinke krassen op mijn beeld, op verschillende plekken. Geen idee hoe ze er gekomen zijn, maar ze zijn te opzichtig om te laten zitten.

Heb je de phone misschien bij je sleutels in je zak gestoken? Gorilla Glass 3 is wel momenteel het hardste glas wat er te krijgen is voor smartphones dus dan heeft ie redelijk wat te verduren gehad vermoed ik :|

Maar valt het niet onder de garantie? Ik heb btw op amazon ff een rondgangetje gedaan en vond een aantal dealers die tussen de 120 en 160 engelse pond een scherm kunnen leveren. Als je het in de reparatiewinkel laat doen moet je denk ik rekenen tussen zo'n 160 tot 180 euro inclusief montage (gokje).

Hier is een site die vertelt hoe je het zelf kunt doen: http://www.etradesupply.c...r-nexus-5-cracked-screen/ Maar dan vervalt je garantie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28

http://www.spareslg.com/l...20-black-acq86661402.html

Maar ik zou eerst kijken of het binnen de garantie valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krassen vallen bij mijn weten nooit onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jelmer_D schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 22:22:
[...]

Dit is normaal. Tijdens het filmen werkt het handmatige scherpstellen niet, hij stelt automatisch scherp. Als je het scherm aanraakt maakt hij tijdens een filmen een foto.
Was ik al een beetje bang voor. Vreemd wel, mijn afgelopen toestellen konden dat wel voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier een tevreden gebruiker! batch 311 geen rammelende knoppen scherm goed camera etc...!
In gebruik sinds 25 november!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:51:
Ook hier een tevreden gebruiker! batch 311 geen rammelende knoppen scherm goed camera etc...!
Ook ik ben sinds 24 december een zeer tevreden gebruiker van een gerootte N5 uit de 311 batch.
Gekocht bij de MediaMarkt na vier weken levertijd :(
Voor bescherming heb ik er een Spiegen case en crystal cr screen protector om en op gedaan.

Geen losse knopjes, schermbleeding, dode pixels of andere problemen tot nu toe.

Als camera app gebruik ik Camera Awesome die veel meer mogelijkheden heeft dan de standaard app en ook zeer snel opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 23:16

Serieus? Ben wel erg benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt. YouTube: LG Google Nexus 5 scratch test

Alleen bepaald zand/quartz is hard genoeg om nog krassen te veroorzaken. Op mijn Galaxy Note heb ik in twee jaar tijd één klein krasje op het glas gekregen en meerdere keren bij sleutels. Dat is Gorilla Glass 1. De N5 heeft v3 dat nog veel beter moet zijn.

Het vervangen van het glas alleen lijkt me lastig, want tegenwoordig is het LCD paneel gelamineerd en dus één geheel met het glas. Het schijnt dat je ze kan lostrekken met de juiste warmte/hitte, maar wat ik begreep is dat meestal het scherm én glas bij krassen wordt vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door gertvdijk op 30-12-2013 10:07 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 11:16

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Is er een soort automode?
Ik wil graag met 1 druk op de knop GPS en Bluetooth activeren.
Nu kost het mij teveel handelingen.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
gertvdijk schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:04:
[...]
Serieus? Ben wel erg benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt. YouTube: LG Google Nexus 5 scratch test

Alleen bepaald zand/quartz is hard genoeg om nog krassen te veroorzaken. Op mijn Galaxy Note heb ik in twee jaar tijd één klein krasje op het glas gekregen en meerdere keren bij sleutels. Dat is Gorilla Glass 1. De N5 heeft v3 dat nog veel beter moet zijn.
Ik heb ook meerdere (5-10) kleine krasjes op m'n scherm, waar m'n HTC One X na 2 jaar nog volledig krasvrij was. Pech zit soms in een klein hoekje. :)
Daarbij is die krastest nogal nietszeggend, 1 willekeurige zandkorrel is genoeg voor een kras - maar dat wordt niet getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn apps worden nu op alfabetische volgorde geplaatst in de app drawer. Is er een manier om de volgorde zelf aan te passen? (zonder rooten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
gertvdijk schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:04:
[...]

Wel handig, een wazig filmpje om krassen mee te laten zien.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
HELP!! Apps die ik heb geïnstalleerd komen niet in mijn appdrawer te staan. Ze zijn echter wel (goed) geïnstalleerd. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Staan ze wel in je lijst met apps in de settings?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
Stukfruit schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:30:
Staan ze wel in je lijst met apps in de settings?
Ja daar dus wel!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Laatst online: 22:09
Misschien een domme opmerking, maar kijk je wel goed? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Hoe krijg je de datamining van google er af? Googleplus en al die zooi die spul verzamelt?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 13:39
3x3 schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:53:
Hoe krijg je de datamining van google er af? Googleplus en al die zooi die spul verzamelt?
In de settings bij accounts. Wil je die applicaties echt daadwerkelijk verwijderen of alleen uitschakelen?

Mensen,
Heeft een van jullie soms ook dat de N5 die simkaart niet meer ziet? Ik krijg dan een melding dat de SIM kaart verwijderd is en dat het toestel opnieuw moet opstarten.Dat terwijl ie er gewoon inzit... 8)7
Heb het probleem niet meer zo vaak maar goed ben toch benieuwd.

Ik beschik zelf ook over een first batch toestel (kleine speaker gaten, rammelende powerbutton) maar heb hier niet zo veel last van. Het is en blijft een top telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Oke, de batterij van mijn Nexus 5 doet hardstikke vaag. Iemand ervaring met laders die niet gedetecteerd worden?

Telefoon bereikte de 0% en ging dus uit. Niks ergs so far, gewoon aan de lader en klaar. Zou je denken. Hij pakte de lader niet, gaf geen kik. Toestel wou nog wel aan, maar schakelde (zodra ik mijn pincode in moest voeren) direct weer uit. Lader bleef ongedetecteerd.

Uiteindelijk heb ik met volume down+power naar het bootloader menu gegaan, waar ik eigenlijk niks heb gedaan. Maar daarna pakte hij de lader wel, alhoewel, het scherm ging aan. Charger animatie draaide 2x, waarna het scherm uitging, aanging, en de animatie weer overnieuw begon. Alsof de lader wegvalt en weer gedetecteerd wordt. Opstarten resulteerde in een directe shutdown.

Uiteindelijk bleek na 10 minuten die charge animatie dat de telefoon toch wel oplaad; er was genoeg voor een boot. Na de boot laad het toestel ook weer op. Totdat ik 'm loskoppelde. Nu kan ik 'm zovaak weer aansluiten als ik wil, hij detecteert de charger niet. Nu moet ik eerst mijn telefoon uitschakelen, de lader koppelen en de telefoon inschakelen om mijn telefoon op te laden.

Charger werkt wel op andere devices, andere chargers werken tevens niet. Telefoon is ook niet te verbinden via USB aan mijn laptop.
Iemand enig idee wat dit is en bovenal, hoe ik het oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Datamining is een conclusie die jij trekt. Het is gewoon net hoeveel data je erin stopt natuurlijk. Als je geen Google services wilt gebruiken zou ik kijken naar Cyanogenmod zonder "Gapps". Dan heb je kale open source Android, ook zonder Google Search.
Je kan wel wat apps verwijderen, maar de play store en dergelijke krijg je er niet zomaar af hoor. Je kunt wel de built-in apps uitschakelen in de settings -> apps -> all -> kies een built-in app -> disable.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
Wat ik heb gedaan:
- Uitloggen op Googleplus en freezen met Titanium Backup
- Uitloggen op Hangouts + freezen (gebruik nu 8sms)
- Google Now uitgezet
- Location reporting & history uit
- WiFi scanning always available uit
Dan heb je volgens mij het meeste wel te pakken.
Google Magazine, Games en Music ook gefreezed, gewoon omdat ik dat toch niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Laatst online: 22:32
_gibeon_ schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:38:
[...]

Wat ik heb gedaan:
- Google Now uitgezet
Google Magazine, Games en Music ook gefreezed, gewoon omdat ik dat toch niet gebruik.
Werkt je playstore dan nog wel? Vroegâh kon je bijvoorbeeld Google Talk niet echt freezen omdat dan je playstore ging etteren (geen automatische updates meer enzo)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
[...]

Wat ik heb gedaan:
- Google Now uitgezet
Goede tips, thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:42
mcgloud schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 00:37:
[...]

In de settings bij accounts. Wil je die applicaties echt daadwerkelijk verwijderen of alleen uitschakelen?

Mensen,
Heeft een van jullie soms ook dat de N5 die simkaart niet meer ziet? Ik krijg dan een melding dat de SIM kaart verwijderd is en dat het toestel opnieuw moet opstarten.Dat terwijl ie er gewoon inzit... 8)7
Heb het probleem niet meer zo vaak maar goed ben toch benieuwd.

Ik beschik zelf ook over een first batch toestel (kleine speaker gaten, rammelende powerbutton) maar heb hier niet zo veel last van. Het is en blijft een top telefoon!
Toevallig zelf de simkaart van sim naar micro-sim geknipt? Ik heb hem net te strak geknipt waardoor hij vaker niet werkt dan wel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:51:
Die van mij is ook 311K en perfect, maar de knoppen komen na een paar weekjes echt wel een tikje losser te zitten, niet dat dit mij stoort, maar iets anders rammelt wel de hele tijd als ik de telefoon in landscape mode heb en een bericht aan het typen ben, is dit de cameralens? (Dat OIS gebeuren).

Ik ben trouwens nog altijd "in love" met het toestel, alleen staat er bij mij al zoveel zooi op dat de snelheid een beetje afgenomen lijkt, of ik zit te vaak achter mijn pc waar alles meteen doet en alles tegelijk kan....

Het RAM staat bij mij echt wel vaak 3/4de vol, geen ENKEL idee hoe dit kan, en SA loopt beter dan VC (GTA), hoe komt dit?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Wat ik heb gedaan:
- Google Now uitgezet
Maar wat schiet het je op?
Wat scheelt het in data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Enig idee hoe ik een groep sms verstuur via hangouts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

evangael schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 19:56:
Enig idee hoe ik een groep sms verstuur via hangouts?
Misschien meer ontvangers toevoegen? Ik snap sowieso niet hoe die app functioneert, toen ik het toestel opstartte voor het eerst had ik alle contacten van mijn vader erin staan -_-, hij heeft gewoon een Xperia X8 dus hoe dat kan blijft mij een raadsel.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
kuusj98 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:49:
[...]
Het RAM staat bij mij echt wel vaak 3/4de vol, geen ENKEL idee hoe dit kan, en SA loopt beter dan VC (GTA), hoe komt dit?
Dit is wat ik ooit ergens had gelezen: In tegenstelling tot windows maakt het bij android niet uit of het geheugen 'vol' loopt. Dit zijn gewoon vaak gebruikte apps in de achtergrond die zo heel snel weer gestart kunnen worden wanneer nodig. Android bepaalt zelf welke app gekilled wordt om ruimte vrij te maken wanneer een nieuwe app geladen moet worden. Daarom kunnen task killers juist contraproductief werken omdat ze het geheugenmanagement in de war gooien.

Please correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Donstil schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 18:38:
[...]
Wat scheelt het in data?
Voornamelijk dat je je privacygegevens weer een klein beetje in eigen hand kunt houden. M.a.w. het wordt wat moeilijker voor google om een profiel van je te maken, te weten waar je je telkens ophoudt etc. Qua dataverbruik zal het niet heel veel schelen, het kan je wel wat accubesparing opleveren door google now uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_V schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:11:
[...]

[afbeelding]

iemand die dit bekend voor komt?
Hoi, ik ben ook al tijdje op zoek naar de reden van de stekker icoon.
Ik heb mijn telefoon pas 1 maand, ik weet eigenlijk niet wanneer het begonnen is.
Bij mij valt op dat het alleen met mobiel internet is, dus niet tijdens wifi.
Ik krijg het tijdens opladen in de auto, maar ook los met voldoende volle accu.
Weet iemand al meer?

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 23:09
Ik heb een andere lock screen widget geinstalleerd. Maar ik zou deze graag als default screen zien. Nu moet je eerst van lock screen wisselen, wat nogal omslachtig is. Hoe kan je een default lock screen widget instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:09
hoe is eigenlijk de batterijduur van de nexus 5 bij uitsluitend gebruik via 3/4g? Ik had hiervoor een nexus 4 en deze vrat werkelijk batterij door de slechte implementatie van de radio icm de S4 Pro chipset.

Gaat dit toestel in combinatie met 3/4g nu wel een stuk zuiniger om met de batterij in vergelijking met de Nexus 4? Dit was namelijk wel een bron van ergernis van mij. Dat dus mijn Nexus 4 kapot is gegaan komt in dit geval wellicht goed uit ...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
Donstil schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 18:38:
[...]
Wat scheelt het in data?
Geen idee wat het qua data scheelt, maar in accuverbruik scheelt het al fors - en het zijn diensten die ik toch niet zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
_gibeon_ schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:36:
[...]

Geen idee wat het qua data scheelt, maar in accuverbruik scheelt het al fors - en het zijn diensten die ik toch niet zou gebruiken.
Dan moet ik je telleuratellen, scheelt haast niks max 5 minuten meer onscreen tijd maar dat is verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
Mizgala28 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:50:
[...]
Dan moet ik je telleuratellen, scheelt haast niks max 5 minuten meer onscreen tijd maar dat is verwaarloosbaar.
Google Now is een echte accuvreter en WiFi scanning always on ook. Dat scheelt veel meer dan 5 minuten SOT, ik haal inmiddels makkelijk 4 uur SOT met 15% over. Wel met een custom kernel, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:56
Ik zit met het volgende. Mijn abonnement verloopt binnenkort en ik mag dus verlengen, echter twijfel ik heel erg tussen de Samsung S3 en de Nexus 5. Ik heb eerder een LG Optimus gehad en heb er nog een rare nasmaak van (slechte bouwkwaliteit). Op dit moment heb ik een Nokia Lumia 620 en tevreden over de telefoon maar vooral over de camera, die geeft gewoon mooie foto's (uiteraard bij juist gebruik)
Welk toestel zouden jullie zelf doen? Ik kom er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
_gibeon_ schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:25:
[...]

Google Now is een echte accuvreter en WiFi scanning always on ook. Dat scheelt veel meer dan 5 minuten SOT, ik haal inmiddels makkelijk 4 uur SOT met 15% over. Wel met een custom kernel, maar toch.
Google Now telde ik niet mee, sorry.
jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:32:
Ik zit met het volgende. Mijn abonnement verloopt binnenkort en ik mag dus verlengen, echter twijfel ik heel erg tussen de Samsung S3 en de Nexus 5. Ik heb eerder een LG Optimus gehad en heb er nog een rare nasmaak van (slechte bouwkwaliteit). Op dit moment heb ik een Nokia Lumia 620 en tevreden over de telefoon maar vooral over de camera, die geeft gewoon mooie foto's (uiteraard bij juist gebruik)
S3 is niet de moeite waard en ik zou gewoon voor de Nexus 5 gaan die veel beter is dan de S3.

Optimus G is verbazingwekkend genoeg wel minder qua bouw kwaliteit en dat terwijl zijn directie familielid Nexus 4 veel en veel betere bouw kwaliteit heeft (al is die veel meer fragiel door al dat glas).

Maar apart van mijn tip, het is en blijft jouw keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 14:23:
[...]

Hoi, ik ben ook al tijdje op zoek naar de reden van de stekker icoon.
Ik heb mijn telefoon pas 1 maand, ik weet eigenlijk niet wanneer het begonnen is.
Bij mij valt op dat het alleen met mobiel internet is, dus niet tijdens wifi.
Ik krijg het tijdens opladen in de auto, maar ook los met voldoende volle accu.
Weet iemand al meer?

Marco
Komt voornamelijk voor bij zwaar gebruik, de telefoon geeft op deze manier aan dat er apps lopen die de accu zwaar belasten (spellen blijkbaar uitgesloten, heb het daar nog niet bij gezien).

Bij gebruik van Maps, Spotify, Flitsmeister, Sensorly en een Play Store update geeft ie dat bij mij aan, en soms ook in andere gevallen, maar voornamelijk bij gebruik in de auto.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 11:42

Metian

Snert is vies

jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:32:
Afweging maken tussen S3 en N5 dan is het vrij makkelijk. Kies voor een N5, stuk beter dan een S3.

Ik heb hier keuze uit een One X, One en N5. En de N5 gaat dagelijks mee, waar ik de One op dit moment meest gebruik voor games (i.v.m betere scherm van de One dan de N5).

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2UJ8k89yTWjKdQT
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Nexus 5: 5-ghz band werkt slechts zeer beperkt!

Op de 5-ghz band werkt mijn Nexus 5 slechts op kanaal 36 t/m 48. Kanaal 52 t/m 140 werkt totaal niet. Probleem bleek bij webshop al bekend te zijn en was reeds besproken met LG. Oplossing schijnt door LG niet in vooruitzicht te zijn gesteld.

NB. Ik heb ook een LG Optimus 4x HD P880: deze werkt wel op alle kanalen (36 t/m 140) van de 5-ghz band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
2UJ8k89yTWjKdQT schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:38:

Op de 5-ghz band werkt mijn Nexus 5 slechts op kanaal 36 t/m 48. Kanaal 52 t/m 140 werkt totaal niet. Probleem bleek bij webshop al bekend te zijn en was reeds besproken met LG. Oplossing schijnt door LG niet in vooruitzicht te zijn gesteld.

NB. Ik heb ook een LG Optimus 4x HD P880: deze werkt wel op alle kanalen (36 t/m 140) van de 5-ghz band!
Naar aanleiding van je bericht net getest met een kennis, en inderdaad het klopt.

Het vage is wel dat Nexus 4 wel alle kanten op kan met 5Ghz band :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
2UJ8k89yTWjKdQT schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:38:

Al mijn 5GHz apparatuur gaat maar van 36 t/m 48 en met een reden. Die andere kanalen mag alleen gekozen worden met dynamische frequentie (DFS) en power (TPC). Als je apparaat dat niet ondersteunt (meeste APs doen dat niet volgens mij), dan zijn die andere frequenties in principe illegaal in Europa. Zie: Wikipedia: List of WLAN channels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 21:01

Matis

Rubber Rocket

Ik ondervind een klein probleempje met het toetsenbord van mijn Nexus 5 en mijn vraag of jullie dit probleem ook (her)kennen.

Ik gebruik het stock toetsenbord (Dutch), daarin staat de double-space period aangevinkt in de Advanced settings. Sinds ik de functionaliteit Auto-correction op Off heb gezet, werkt het double-space period niet meer. Terwijl deze nog wel aangevinkt staat.
Wanneer ik de Auto-correction van Off afhaal, zoals het van origine stond, werkt het wel weer.

Kan iemand dit bevestigen / reproduceren?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Matis schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:29:
Ik gebruik het stock toetsenbord (Dutch), daarin staat de double-space period aangevinkt in de Advanced settings. Sinds ik de functionaliteit Auto-correction op Off heb gezet, werkt het double-space period niet meer. Terwijl deze nog wel aangevinkt staat.
Wanneer ik de Auto-correction van Off afhaal, zoals het van origine stond, werkt het wel weer.

Kan iemand dit bevestigen / reproduceren?
Ja. Heb dit ook. Alleen nog nooit opgevallen, omdat ik autocorrectie op 'modest' heb staan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

gertvdijk schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:51:
Ja. Heb dit ook. Alleen nog nooit opgevallen, omdat ik autocorrectie op 'modest' heb staan altijd.
Bedankt, dan riekt dit dus naar een bug. Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.

Bugje ingeschoten: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=64328

[ Voor 11% gewijzigd door Matis op 02-01-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik heb al even zitten zoeken, maar kan zo gauw geen antwoord vinden. Ik wil namelijk van die malle recent apps button af, en daar een old-skool menu button van maken. Nou is me dat wel eerder gelukt met mijn HTC One X, maar voor de nexus 5 zijn er nergens topics te vinden.

Iemand ervaring?

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
SimpelenLeuk schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:17:
Ik heb een andere lock screen widget geinstalleerd. Maar ik zou deze graag als default screen zien. Nu moet je eerst van lock screen wisselen, wat nogal omslachtig is. Hoe kan je een default lock screen widget instellen?
Je kunt naar mijn weten geen default Lock Screen widget instellen. Wel kun je widgets verwijderen en verplaatsen. En de widget die vooraan staat zou je kunnen zien als de default. Heb je de standaard clock widget van Google wel verwijderd?

Ik had toevallig laatst een filmpje gemaakt over dit proces:
[YouTube: http://youtu.be/gPIEMy14p3Q]

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bal0n schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:42:
Ik wil namelijk van die malle recent apps button af, en daar een old-skool menu button van maken.
Waarom zou je dat willen? Is dat omdat oudere apps geen alternatieve manier bieden om bij het menu te komen? Ik vind het juist prima dat er een dedicated Task Switching button is.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 23:09
lzandman schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:45:
[...]

Je kunt naar mijn weten geen default Lock Screen widget instellen. Wel kun je widgets verwijderen en verplaatsen. En de widget die vooraan staat zou je kunnen zien als de default. Heb je de standaard clock widget van Google wel verwijderd?

Ik had toevallig laatst een filmpje gemaakt over dit proces:
[video]
Bedankt!

Het veranderen van de volgorde en verwijderen ervan was mij niet bekend. Nu is het wel naar wens ingesteld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

lzandman schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:48:
[...]

Waarom zou je dat willen? Is dat omdat oudere apps geen alternatieve manier bieden om bij het menu te komen? Ik vind het juist prima dat er een dedicated Task Switching button is.
Ik vind de aanwezigheid van de Recent Apps button ook wel prima, alleen ik hekel de afwezigheid van een Menu button. Ik wil daar graag snel bij kunnen, en niet eerst naar de bovenkant van het scherm moeten reiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Ik heb iemand in Duitsland die hem vandaag voor me gaat kopen en dan verstuurd. De 32GB versie dan wel. Ben benieuwd dit word mijn eerste ervaring met een high-end android smartphone. En gebruik al jaren een iPhone. Vind alleen het prijsverschil tussen deze en de nieuwe iPhone zo extreem dat ik dit ga proberen.

Gezocht naar een kleine high-end android, maar niet kunnen vinden dus toch maar zo'n grote telefoon. Van 3.7" (4S) naar 4.95" vrij grote stap. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
  • Laatst online: 03-02-2021
Ik heb een vraagje. De eerste dag dat ik de N5 had heb ik oordopjes ingeplugd. Ik zag toen rechtsboven het headphone icoontje in de notificatiebar. Als ik nu mijn oordopjes in de N5 doe zie ik deze melding niet meer! Weet iemand hoe dit komt, waarom dit is of waarom ik de 1ste x dit icoontje wel zag maar nu niet meer? Ik gebruik Sennheiser CX 300-II Precision oortjes. Ik heb ook andere oortjes getest (bv oude htc oordoppen van de HTC Desire, andere Sennheiser CX 300-II oordopjes en van de HTC one). Bij geen van deze oordopjes krijg ik het headphone icoontje te zien in de notificatiebalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Dujardinn schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:32:
Ik heb een vraagje. De eerste dag dat ik de N5 had heb ik oordopjes ingeplugd. Ik zag toen rechtsboven het headphone icoontje in de notificatiebar. Als ik nu mijn oordopjes in de N5 doe zie ik deze melding niet meer! Weet iemand hoe dit komt, waarom dit is of waarom ik de 1ste x dit icoontje wel zag maar nu niet meer? Ik gebruik Sennheiser CX 300-II Precision oortjes. Ik heb ook andere oortjes getest (bv oude htc oordoppen van de HTC Desire, andere Sennheiser CX 300-II oordopjes en van de HTC one). Bij geen van deze oordopjes krijg ik het headphone icoontje te zien in de notificatiebalk.
Ik zie ook geen icoontje wanneer ik mijn koptelefoon inplug. Misschien heeft google het eruit gehaald met de 4.4.1 / 4.4.2 update. Ik mis het ook niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:56
Net even contact gehad met studentmobiel om de Nexus te bestellen. Blijkt dat je tegenwoordig maximaal 2 maanden voor de einddatum kan overstappen (voorheen 4 maanden), kan nu alleen nog verlengen bij t-mobile of 1,5 maand wachten. Beetje jammer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Iemand ervaring met een Nexus 5 die geen USB meer detecteert? De mijne doet niks meer, tenzij ik 'm uitzet, dan kan ik 'm nog opladen.

Denk dat ik terug moet naar de winkel, of heeft iemand een tip?

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41508483

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09 17:53
Dujardinn schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:32:
Ik heb een vraagje. De eerste dag dat ik de N5 had heb ik oordopjes ingeplugd. Ik zag toen rechtsboven het headphone icoontje in de notificatiebar.
Dat headphone icoontje heb ik enkel als ik muziek aan het luisteren ben via Google Music. Anders ook geen icoontje zichtbaar :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Richh schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:02:
Iemand ervaring met een Nexus 5 die geen USB meer detecteert? De mijne doet niks meer, tenzij ik 'm uitzet, dan kan ik 'm nog opladen.

Denk dat ik terug moet naar de winkel, of heeft iemand een tip?

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41508483
Zeker weten doe ik het niet maar het kan zijn dat je usb connector in de phone beschadigd is. Ik zou terug gaan naar de winkel, nu kan het nog zolang je garantie hebt.

Het blijft wel redelijk fragiel allemaal, zeker als je hem maar vaak genoeg 'verkeerd om' erin plugt slijt ie volgens mij telkens een klein beetje. Daarom heb ik een klein stickertje op de voorkant van de laderplug geplakt zodat ik zeker weet dat de juiste kant boven zit. Terzijnertijd wil ik een draadloze lader gaan aanschaffen, is dat gepiel ook afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31

J-P

Syntax erro....

Bal0n schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:42:
Ik heb al even zitten zoeken, maar kan zo gauw geen antwoord vinden. Ik wil namelijk van die malle recent apps button af, en daar een old-skool menu button van maken. Nou is me dat wel eerder gelukt met mijn HTC One X, maar voor de nexus 5 zijn er nergens topics te vinden.

Iemand ervaring?
Rooten
Xposed Framework instaleren (met module Gravitybox)

Dan kan je instellen wat je de hardware knoppen wilt laten doen.
Op deze wijze blijf je overigens de stock ROM draaien en kan je dus gewoon updates ontvangen.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

J-P schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:22:
[...]

Rooten
Xposed Framework instaleren (met module Gravitybox)

Dan kan je instellen wat je de hardware knoppen wilt laten doen.
Op deze wijze blijf je overigens de stock ROM draaien en kan je dus gewoon updates ontvangen.
Thanks, zal vanavond eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Davith78 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:17:
[...]

Zeker weten doe ik het niet maar het kan zijn dat je usb connector in de phone beschadigd is. Ik zou terug gaan naar de winkel, nu kan het nog zolang je garantie hebt.

Het blijft wel redelijk fragiel allemaal, zeker als je hem maar vaak genoeg 'verkeerd om' erin plugt slijt ie volgens mij telkens een klein beetje. Daarom heb ik een klein stickertje op de voorkant van de laderplug geplakt zodat ik zeker weet dat de juiste kant boven zit. Terzijnertijd wil ik een draadloze lader gaan aanschaffen, is dat gepiel ook afgelopen.
Hij doet het wel als ik mijn telefoon uitschakel en dan de oplader aansluit... daarom verwacht ik geen hardware fout eigenlijk, maar ik vind het heel vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Richh schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:25:
[...]

Hij doet het wel als ik mijn telefoon uitschakel en dan de oplader aansluit... daarom verwacht ik geen hardware fout eigenlijk, maar ik vind het heel vaag allemaal.
Een zoekrondje op internet leverde me niet veel op, wel hier en daar wat gebruikers met hetzelfde issue maar ik heb geen duidelijke oplossing kunnen vinden. Sommigen hadden baat bij een factory reset (anderen weer niet), dat kun je eventueel nog proberen. Maar anders zou ik hem gewoon terugbrengen, het ding werkt immers niet naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 20:08
Richh schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:25:
[...]

Je had, net als ik, ook al last van die spikkels tijdens het scrollen in de browser. Nu heb je weer iets anders. Toestel is gewoon niet in orde. Ik heb mijn toestel nog net als DOA kunnen terug zenden. Die glitterende pixels zaten niet alleen in de browser maar je zag ze ook in het homescreen als je goed keek. Aan de andere kant zaten willekeurige rgb pixels op de rand tijdens games e.d. Daarbij kreeg ik ook af en toe last van flikkerende zwartwit afbeeldingen. Is gewoon iets niet goed en de kans is groot dat het bij jou vroeg of laat ook zo is. Snel terug ermee zou ik adviseren. ;w

[ Voor 0% gewijzigd door Slammz op 03-01-2014 00:31 . Reden: typo 2, tis laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 08:21
Ga waarschijnlijk morgen mijn LG Nexus 5 bestellen. Vroeg me af of er nog een goedkopere variant is van de LG QuickCover. Of enkele andere voorbeelden van hoesjes/cases die men hier gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Tja, ik ben ook bang dat ik geen andere keuze heb. Dat terwijl ik verder super tevreden ben...!
Ik ga binnenkort een factory reset doen. Bij de winkel wouden ze m direct al opsturen, maar ik kan nu even niet zonder toestel. Even wachten op een tijdelijk leentoestel, dan gaan we het doorzetten, en dan maar hopen op een snelle fix van LG!
Thnx allemaal iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Zuaro schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:47:
Ga waarschijnlijk morgen mijn LG Nexus 5 bestellen. Vroeg me af of er nog een goedkopere variant is van de LG QuickCover. Of enkele andere voorbeelden van hoesjes/cases die men hier gebruikt.
Accessoires voor de Google Nexus 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:00
Ben benieuwd hoe de N5 me gaat bevallen, ik lees goeie en slechte dingen erover hier. Kom vanaf de Xperia Z die me goed beviel alleen wil toch wat nieuwers en betere ondersteuning van updates.

Kan vanaf 8.30 de witte versie verwachten van Coolblue, hopen dat ik wel de laatste levering heb 312k. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

MadD3vil schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:19:
Kan vanaf 8.30 de witte versie verwachten van Coolblue, hopen dat ik wel de laatste levering heb 312k. :)
Waarom hoop je dat? Zijn alle voorgaande series slecht? Ik heb een 310k en absoluut geen problemen mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 03-01-2014 08:43 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:00
Zelf geen ervaring mee natuurlijk, maar las dat bij de 310k sommige last hadden van wat kleine kwaaltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

MadD3vil schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:24:
Zelf geen ervaring mee natuurlijk, maar las dat bij de 310k sommige last hadden van wat kleine kwaaltjes.
Heb ik ook gelezen, uitstekende simkaart oid maar goed vind dat een beetje mieren**kerij :P

Elect a clown, expect a circus.

Pagina: 1 ... 38 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.