weet er nog iemand een goede sms app? hangouts bevalt me niks.
8sms lijkt op de oude stock sms app, dus erg clean.mb1234 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:14:
Beste Tweakers,
Sinds 1 november heb ik de Nexus 5. Ik ben zeer te vreden over het toestel. Helaas heb ik de laatste 10 dagen wat problemen met de batterij. De batterijduur is nog steeds prima, maar wel wat minder. Dit komt doordat Google Keep constant probeert te synchroniseren. De app gebruikt circa 13% van mijn batterij (app awake: 4h 31m). Dit terwijl ik de app misschien drie keer per dag gebruik. Ik heb al geprobeerd om de laatste update te verwijderen, alle gegevens van de app te verwijderen en het opnieuw te laten synchroniseren, maar niets lijkt te helpen. Ik wil deze app graag blijven gebruiken en dus niet de disable optie gebruiken.
Iemand een oplossing?
Bedankt!
Sinds 1 november heb ik de Nexus 5. Ik ben zeer te vreden over het toestel. Helaas heb ik de laatste 10 dagen wat problemen met de batterij. De batterijduur is nog steeds prima, maar wel wat minder. Dit komt doordat Google Keep constant probeert te synchroniseren. De app gebruikt circa 13% van mijn batterij (app awake: 4h 31m). Dit terwijl ik de app misschien drie keer per dag gebruik. Ik heb al geprobeerd om de laatste update te verwijderen, alle gegevens van de app te verwijderen en het opnieuw te laten synchroniseren, maar niets lijkt te helpen. Ik wil deze app graag blijven gebruiken en dus niet de disable optie gebruiken.
Iemand een oplossing?
Bedankt!
bedankt voor de tip!SD5k schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:24:
[...]
8sms lijkt op de oude stock sms app, dus erg clean.
Weet je dat zeker? Dus tussen 2 tracks die tot de laatste seconde toe (en bij de volgende track de eerste seconde) nog geluid hebben? Zoja, dat zou wel erg vreemd zijn.
Heb hem nu ook een aantal dagen binnen en geen moment spijt gehad tot nu toe.
Ik heb de witte 310k gekregen.
Ik heb lang getwijfeld aangezien ik sinds de Nokia E50 metalen telefoons erg ben gaan waarderen. Ik kom nu dus ook van een One S.
De bouwkwaliteit vind ik echt ok, iets wat ik niet verwacht had (plastic). De grootte vind ik wel wennen, hij is net iets te groot maar wellicht is dat gewoon wennen.
Verder loopt alles soepel en heb ik na installeren apps (wat supervlot ging) en muziek nog 5.5Gb over.
Het scherm is super, al was ik huiverig omdat ik ook fan ben van AMOLED. Het went snel vind ik.
Kortom, voor het geld een uitstekende keuze!
Geen defecte pixels, geen los zitten knoppen (ok wiebelen wel een beetje maar daar heb ik geen problemen mee), goed wit scherm en geen uitstekende sim tray.
Zeer tevreden!
Ik heb de witte 310k gekregen.
Ik heb lang getwijfeld aangezien ik sinds de Nokia E50 metalen telefoons erg ben gaan waarderen. Ik kom nu dus ook van een One S.
De bouwkwaliteit vind ik echt ok, iets wat ik niet verwacht had (plastic). De grootte vind ik wel wennen, hij is net iets te groot maar wellicht is dat gewoon wennen.
Verder loopt alles soepel en heb ik na installeren apps (wat supervlot ging) en muziek nog 5.5Gb over.
Het scherm is super, al was ik huiverig omdat ik ook fan ben van AMOLED. Het went snel vind ik.
Kortom, voor het geld een uitstekende keuze!
Geen defecte pixels, geen los zitten knoppen (ok wiebelen wel een beetje maar daar heb ik geen problemen mee), goed wit scherm en geen uitstekende sim tray.
Zeer tevreden!
Schakel Hangouts uit en dan heb je dr stock sms app, dat is bij een kennis gelukt.mb1234 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:14:
Net geprobeerd dus zeker weten.Fl0yd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:46:
[...]
Weet je dat zeker? Dus tussen 2 tracks die tot de laatste seconde toe (en bij de volgende track de eerste seconde) nog geluid hebben? Zoja, dat zou wel erg vreemd zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door Mizgala28 op 24-12-2013 10:24 ]
Hoe schakel je Hangouts uit?Mizgala28 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:22:
[...]
Schakel Hangouts uit en dan heb je dr stock sms app, dat is bij een kennis gelukt.
Elect a clown, expect a circus.
Dat werkt niet, je moet alsnog een alternatieve SMS app hebben geïnstalleerd, zoals 8sms of Textra dus.Mizgala28 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:22:
[...]
Schakel Hangouts uit en dan heb je dr stock sms app, dat is bij een kennis gelukt.
Nee, ik ben niet eens ingelogd in de music play app.
Ik bedoelde dus wel via "play music".Mizgala28 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:42:
[...]
Nee, ik ben niet eens ingelogd in de music play app.
Natuurlijk is daar een app/widget voor. Wat heb je zelf al gevonden....?mb1234 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:52:
ik vind het aan en uit zetten van je data wel een beetje omslachtig, is daar geen app voor?
Ik vind het zelf wel fijn in de notification bar een rijtje van toggles te hebben. Bijvoorbeeld:

[ Voor 60% gewijzigd door gertvdijk op 24-12-2013 12:01 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
precies wat ik bedoelgertvdijk schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:52:
[...]
Natuurlijk is daar een app/widget voor. Wat heb je zelf al gevonden....?
Ik vind het zelf wel fijn in de notification bar een rijtje van toggles te hebben. Bijvoorbeeld:[afbeelding]
kon het alleen nergens vinden.. maar bedankt.
Hmmmm ik mis het ook.
Een toggle om roaming van data aan en uit te zetten. De voorgestelde toggles komen telkens uit in het datascherm, maar dat wil ik niet. Gewoon aan of uit. Is er zoiets? Heb niets kunnen vinden.
op de One S bestond het wel..
Een toggle om roaming van data aan en uit te zetten. De voorgestelde toggles komen telkens uit in het datascherm, maar dat wil ik niet. Gewoon aan of uit. Is er zoiets? Heb niets kunnen vinden.
Waar heb je op gezocht? Eerste hit op Google met "android data roaming widget" is Elixir 2 - WidgetsBatsu schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:42:
Widget toggles:
[...]
- data roaming
[...]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
In Power Toggle heb je 2 toggles, de ene om te switchen van 2g naar 3g (dan opent hij een nieuw scherm) en eentje die meteen de data aan of uit zet.Batsu schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:42:
Hmmmm ik mis het ook.
Zijn vraag gaat over data roaming en een widget waarmee hij zonder nieuw scherm te openen kan togglen.Mizgala28 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:44:
In Power Toggle heb je 2 toggles, de ene om te switchen van 2g naar 3g (dan opent hij een nieuw scherm) en eentje die meteen de data aan of uit zet.
ik gebruik 8sms, maar ik zie alleen de nummers niet de namen die erbij horen, weet iemand hoe dit kan?
Inderdaad.gertvdijk schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:49:
[...]
Zijn vraag gaat over data roaming en een widget waarmee hij zonder nieuw scherm te openen kan togglen.
Ook elixer werkt niet (ongeroot toestel) ik krijg dan alleen en snelkoppeling naar het menu en dat wil ik niet.
Het open slotje staat voor een geunlockte bootloader - niet voor roottoegang!Matis schreef op maandag 23 december 2013 @ 23:21:
Echter staat er tijdens het opstarten wel en open slot.
Morgen maar even opnieuw rooten en hopen dat mijn data intact blijft :-)
Het flashen van de SuperSU binaries moet dan voldoende zijn, en je raakt geen data kwijt.
Greenify kan daarbij helpen maar daar heb je Root toegang voor nodig.hans180 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:31:
Beste Tweakers,
Iemand een oplossing?
Bedankt!
https://www.google.com/ur...vjg&bvm=bv.58187178,d.d2k
Ik probeer mijn SIM-contacten te wissen. Heb al allerlei apps geprobeerd, maar er zijn een paar hardnekkige SIM-contacten die niet te verwijderen zijn. Raar. Iemand een idee? Misschien toch maar ff in een oude Nokia stoppen. Die werken altijd.
Verder viel mij op dat de SIM-contacten weliswaar in de contactenlijst verschijnen, maar er lijkt nergens een optie te zijn om ze te verbergen. Weet iemand hoe je dat kunt doen?
Verder viel mij op dat de SIM-contacten weliswaar in de contactenlijst verschijnen, maar er lijkt nergens een optie te zijn om ze te verbergen. Weet iemand hoe je dat kunt doen?
What's the speed of Dark?
Even een snel vraagje, kan ik die IMEI sticker achterop de nexus 5 eraf halen zonder dat mijn garantie vervalt?
Natuurlijk! Je gaat toch niet rondlopen met zoiets spuuglelijksOmitto schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:58:
Even een snel vraagje, kan ik die IMEI sticker achterop de nexus 5 eraf halen zonder dat mijn garantie vervalt?
Maar ja, ze moesten het ergens plakken als er geen batterijklepje is wat open kan.
Ik heb een Pioneer DEH-600BT. Had eerst een Iphone 3GS die keurig track info weergaf en miste dat erg bij Android. Alleen de ingebouwde muziek app van de android toestellen (Galaxy S2, Sony Xperia S en Galaxy S3) liet track info zien, alle andere muziek apps niet. Dit is nu dus veranderd (maar waarschijnlijk dus al in een eerdere versie van Android).SebasFM schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:48:
[...]
Gaaf! Wat voor autoradio heb je? Mijn Pioneer DEH 8400BT doet dat niet voor me...
Aan de binnenkant zit ook nog een keer de imei code.
Sypher schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:05:
[...]
Natuurlijk! Je gaat toch niet rondlopen met zoiets spuuglelijks
Maar ja, ze moesten het ergens plakken als er geen batterijklepje is wat open kan.
Zojuist mijn Nexus 5 geopend, prachtig toestel. Heb wel iets merkwaardigs opgemerkt. De telefoon was 100% charged. Dit is volgens mij niet de normale gang van zake vanaf de fabriek ( ik dacht zelf 40%). Op Google Support staat ook dat het toestel de eerste keer niet volledig geladen is. Heeft iemand dit hier ook gehad of opgevallen? Reden voor omruilen? De doos was gesealed en alles ziet er brandnew uit, weird. 312K batch. Ik heb geen zin in rare fratsen dat er iets met de accu is of was geweest bv.
Ik heb sinds zaterdag ook eentje uit de 312K serie en de mijne was voor pak hem beet 90% vol bij het uit de doos halen. Accu was de eerste keer wel relatief snel leeg, dus ik denk dat het een kwestie is van batterij meter kalibreren.Slammz schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:31:
Zojuist mijn Nexus 5 geopend, prachtig toestel. Heb wel iets merkwaardigs opgemerkt. De telefoon was 100% charged. Dit is volgens mij niet de normale gang van zake vanaf de fabriek ( ik dacht zelf 40%). Op Google Support staat ook dat het toestel de eerste keer niet volledig geladen is. Heeft iemand dit hier ook gehad of opgevallen? Reden voor omruilen? De doos was gesealed en alles ziet er brandnew uit, weird. 312K batch. Ik heb geen zin in rare fratsen dat er iets met de accu is of was geweest bv.
Ah oke, dat stemt weer goede moed ;-) Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt met nieuwe electronica maar blijkbaar ben ik dus niet de enige met een een >90% charge.SebasFM schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:34:
[...]
Ik heb sinds zaterdag ook eentje uit de 312K serie en de mijne was voor pak hem beet 90% vol bij het uit de doos halen. Accu was de eerste keer wel relatief snel leeg, dus ik denk dat het een kwestie is van batterij meter kalibreren.
Ik heb vorige week ook mijn Nexus 5 toestel ontvangen (312k batch) en mijn batterij was voor 70% opgeladen.Slammz schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:31:
Dit vond ik ook merkwaardig, batterij ging ook snel leeg de eerste keer.
Na de eerste keer opladen ging de batterij naar verwachting mee.
Mooie film wat er allemaal veranderd is binnen 2 maanden Nexus 5: YouTube: Nexus 5: Revisited! (What's on my Phone)
Eerste maal de batterij volledig laten leeglopen voor het kalibreren van de battery status, dat heb ik alvast gedaan. Toen zag ik plots een bump in accuniveau zonder hem aan de lader te hangen. De phone schakelt zichzelf trouwens vanzelf uit, als ie merkt dat de batterij zo goed als leeg is. Geen risico op beschadiging van batterij/phone m.a.w.
Hoeveel tweakers draaien hier trouwens de ART i.p.v. de Dalvik runtime? Ben zelf aan het twijfelen om over te schakelen, ART zou namelijk iets zuiniger zijn op vlak van energieverbruik.
Hoeveel tweakers draaien hier trouwens de ART i.p.v. de Dalvik runtime? Ben zelf aan het twijfelen om over te schakelen, ART zou namelijk iets zuiniger zijn op vlak van energieverbruik.
Ik moet eens tijd nemen om dat te testen, maar het kan geen kwaad want je kan altijd terug van ART naar Dalvik als het niet bevalt.logion schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:40:
Eerste maal de batterij volledig laten leeglopen voor het kalibreren van de battery status, dat heb ik alvast gedaan. Toen zag ik plots een bump in accuniveau zonder hem aan de lader te hangen. De phone schakelt zichzelf trouwens vanzelf uit, als ie merkt dat de batterij zo goed als leeg is. Geen risico op beschadiging van batterij/phone m.a.w.
Indien er nog belgen dit topic volgen, iemand een idee waar ik de Nexus 5 (deels)kan financieren met ecocheques?
Verwijderd
Ik heb hetzelfde aan de hand...ik mag met ecocheques betalen bij selexion...nurdo schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:06:
Indien er nog belgen dit topic volgen, iemand een idee waar ik de Nexus 5 (deels)kan financieren met ecocheques?
Ik heb ook een nexus 5 uit de 312K batch, en precies hetzelfde verhaal. Mijn accu was 96%.Slammz schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:31:
Sinds 2 dagen heb ik een Nexus 5 (312K batch). Prachtig ding, maar 1 probleem: De wifi verbinding valt steeds weg. Wifi werkt ongeveer een halfuur lang, en daarna valt hij 5 minuten lang weg. Daarna doet hij het weer. En zo gaat het maar door. Tijdens die 5 minuten blijft hij aangeven dat ik gewoon verbinding heb, maar ik kan geen whatsapp versturen of pagina's laden. Weet iemand waar dit aan ligt? Met andere apparaten hier in huis heb ik geen problemen dus het ligt denk ik niet aan de router?!
Ik had er eentje uit de 310K batch en die was volledig leeg toen ik hem uit de doos haalde. Hij ging niet eens aan. Dat lijkt mij nog vreemder.Slammz schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:31:
Welk filiaal?Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:10:
ik mag met ecocheques betalen bij selexion...
Dit lijkt mij al helemaal niet de bedoeling, was de doos wel gesealed?cordonbleu schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:11:
[...]
Ik had er eentje uit de 310K batch en die was volledig leeg toen ik hem uit de doos haalde. Hij ging niet eens aan. Dat lijkt mij nog vreemder.
Mijn toestel was overigens look snel leeg ondanks de hoge acculading. Lijkt dus inderdaad op een soort callibratie probleem.
Google neemt het allemaal niet zo nauw blijkbaar
En ook op de SIM tray. Als je goed kijkt tenminste op dat dunne randje.shinchan03 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:18:
Aan de binnenkant zit ook nog een keer de imei code.
[...]
Mijn nexus 5 312K was ook (bijna) 100% opgeladen.Slammz schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:31:
Ik heb de Nexus 5 nu vijf dagen. Ik heb regelmatig problemen met bereik. Geen balkjes en ik kan niet gebeld worden of bellen. Erg vervelend!
USA forums staan er vol mee. Niemand hier?
https://support.t-mobile.com/message/313193
http://productforums.goog.../7s7DsI4DUYo/rB2s3ef0AEEJ
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2522516
Edit: Heeft het iets te doen met de 4.2.2 update?!
http://forums.androidcent...e-after-4-2-2-update.html
USA forums staan er vol mee. Niemand hier?
https://support.t-mobile.com/message/313193
http://productforums.goog.../7s7DsI4DUYo/rB2s3ef0AEEJ
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2522516
Edit: Heeft het iets te doen met de 4.2.2 update?!
http://forums.androidcent...e-after-4-2-2-update.html
[ Voor 18% gewijzigd door Audi_S2 op 25-12-2013 20:25 ]
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Hoe schakel ik auto correctie uit ?
Ik heb wel heel slecht WiFi-bereik. Althans, de WiFi-indicator staat geregeld op slechts twee/drie streepjes. Toch lijkt de verbinding wel goed te werken. Ik vraag mij af of die indicator wel goed is. Ik zal eens wat apps downloaden die exacte signaalsterkte enz. aangeven.Audi_S2 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 20:13:
Ik heb de Nexus 5 nu vijf dagen. Ik heb regelmatig problemen met bereik. Geen balkjes en ik kan niet gebeld worden of bellen. Erg vervelend!
Telefoonsignaal/3G/HSDPA is tot nu toe prima.
What's the speed of Dark?
Zou niet teveel naar die wifi streepjes kijken, zegt namelijk niet zoveel.lzandman schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:49:
[...]
Ik heb wel heel slecht WiFi-bereik. Althans, de WiFi-indicator staat geregeld op slechts twee/drie streepjes. Toch lijkt de verbinding wel goed te werken. Ik vraag mij af of die indicator wel goed is. Ik zal eens wat apps downloaden die exacte signaalsterkte enz. aangeven.
Elect a clown, expect a circus.
Wifi is niet het probleem. Het is bij mij met name 3G. Ik kan soms niet bellen. Zelfde abonnement op mijn oude SGS2 is dikke prima.lzandman schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:49:
[...]
Ik heb wel heel slecht WiFi-bereik. Althans, de WiFi-indicator staat geregeld op slechts twee/drie streepjes. Toch lijkt de verbinding wel goed te werken. Ik vraag mij af of die indicator wel goed is. Ik zal eens wat apps downloaden die exacte signaalsterkte enz. aangeven.
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Door google.nl te gebruiken.MAB The Frisian schreef op woensdag 25 december 2013 @ 20:42:
Hoe schakel ik auto correctie uit ?
Succes, we zijn geen helpdesk!
Kwam erachter dat ik iets te lang m'n vinger op het scherm hield zodat er iets anders tevoorschijn kwam. Is al opgelost.
@evangael : och, dan weet je wie je moet excluden als je een vraag stelt. Kan me niet druk maken om zoiets.
@evangael : och, dan weet je wie je moet excluden als je een vraag stelt. Kan me niet druk maken om zoiets.
[ Voor 203% gewijzigd door MAB The Frisian op 25-12-2013 23:37 ]
Amaai echt sympathiek man... Succes in het leven moat, ge zult het nodig hebben.Smultie schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:57:
[...]
Door google.nl te gebruiken.
Succes, we zijn geen helpdesk!
[ Voor 0% gewijzigd door evangael op 25-12-2013 23:18 . Reden: Spelling ]
Bij mij heeft die indicator vaak 1 of zelfs net geen streepjes, links speed is dan meestal maar een paar mbit maar ik red me ermee op de plaatsen waar dat zo is. Alles meer dan 1 streepje is in mijn ogen goed bereik. En zolang de snelheid degelijk is zou ik mij er weinig van aantrekken of ik nu -60dBm of -70dBm signaal heb.lzandman schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:49:
[...]
Batterij ben ik minder tevreden van, 1 stevige dag haalt de Nexus 5 bij mij niet. 5u50 screen on time met dik 18u tussen opstaan en slapen, en 170% batterij verbruikt (opgeladen ondertussen, screenshot is nog niet het einde van de dag). 50/50 wifi/4G(/3G) geen bluetooth, all-round gebruik, geen games.
En voor dat mensen gaan zeggen dat dit onrealistisch gebruik is, dit is mijn werkpaard, mail/bellen/calender/... quasi alles gebeurd er op.

Ik denk dat het batterijverbruik helemaal niet gek is zoals je hem gebruikt. Denk eerder dat de use case van een mobiele telefoon niet past bij wat jij er mee doet/van verwacht. Als je hem zo veel gebruikt zou ik toch serieus een docking station of wireless charger overwegen of meer gaan doen via een laptop/desktop.AndRo555 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:44:
[...]
Batterij ben ik minder tevreden van, 1 stevige dag haalt de Nexus 5 bij mij niet. 5u50 screen on time met dik 18u tussen opstaan en slapen, en 170% batterij verbruikt (opgeladen ondertussen, screenshot is nog niet het einde van de dag). 50/50 wifi/4G(/3G) geen bluetooth, all-round gebruik, geen games.
En voor dat mensen gaan zeggen dat dit onrealistisch gebruik is, dit is mijn werkpaard, mail/bellen/calender/... quasi alles gebeurd er op.
[afbeelding]
Dit was een vrij extreme dag, met lichter gebruik haal ik de avond (21u) wel. Ik merk gewoon dat ik de Nexus 5 voor een pak meer dingen gebruik, doordat die sneller is en niet elke 6u aan de lader moet, zoals bij de Galaxy Nexus wel het geval was.Thedr schreef op donderdag 26 december 2013 @ 00:05:
[...]
Ik denk dat het batterijverbruik helemaal niet gek is zoals je hem gebruikt. Denk eerder dat de use case van een mobiele telefoon niet past bij wat jij er mee doet/van verwacht. Als je hem zo veel gebruikt zou ik toch serieus een docking station of wireless charger overwegen of meer gaan doen via een laptop/desktop.
Enigste wat ik echt jammer vind voor mij is dat de batterij niet makkelijk te vervangen is. Mijn galaxy nexus mocht dan veel sneller plat gaan, nieuwe batterij erin en 30 seconden verder was ik up and running. Soms ben ik echt meer als 24u van een stopcontact en om dan mijn gsm even een uurtje aan zo'n extern battery pack hangen is verre van ideaal.
Ik heb een Nexus 7 3G waar ik de rest op zou kunnen doen, maar dat werkt echt merkbaar trager dan de Nexus 5.
Firstworld problems zeker?
Met mijn S3 gebruik ik dit: http://dx.com/p/portable-...ne-ipad-ipod-black-184379
Als je echt zo'n power user bent kan je niet zonder. Geen telefoon doet wat jij wil op slechts de ingebouwde batterij. En zo lastig is een externe batterij echt niet.
Als je echt zo'n power user bent kan je niet zonder. Geen telefoon doet wat jij wil op slechts de ingebouwde batterij. En zo lastig is een externe batterij echt niet.
Ik heb dat met een linksys range extender, heb vol Wi-Fi bereik maar kan geen pagina's laden. Komt ook geen mail of whatsapp binnen. Wi-Fi uit en aan zetten lost het gelijk op. Dan kan ik blijven internetten zonder enig probleem maar als de telefoon een tijd op de kast heeft gelegen is het weer hetzelfde.Dr_Luigi0 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:45:
Sinds 2 dagen heb ik een Nexus 5 (312K batch). Prachtig ding, maar 1 probleem: De wifi verbinding valt steeds weg. Wifi werkt ongeveer een halfuur lang, en daarna valt hij 5 minuten lang weg. Daarna doet hij het weer. En zo gaat het maar door. Tijdens die 5 minuten blijft hij aangeven dat ik gewoon verbinding heb, maar ik kan geen whatsapp versturen of pagina's laden. Weet iemand waar dit aan ligt? Met andere apparaten hier in huis heb ik geen problemen dus het ligt denk ik niet aan de router?!
Dat had ik niet met de ziggo router toen ik de extender nog niet had.
Verwijderd
Even een vraagje. Ik gebruik nu het swiftkey toetsenbord. Maar hoe kan ik nu makkelijk Emoji emoticons toevoegen? Oplossing: http://www.swiftkey.net/e...ngs-emoji-and-number-row/
Hebben jullie trouwens er ook "last" van dat de ruisonderdrukking te goed werkt? Wanneer ik met iemand bel en de persoon aan de andere kant even niks zegt denk ik veel te vaak dat de verbinding verbroken is
Bij m'n vorige telefoon hoorde je altijd wel een ruis.
Hebben jullie trouwens er ook "last" van dat de ruisonderdrukking te goed werkt? Wanneer ik met iemand bel en de persoon aan de andere kant even niks zegt denk ik veel te vaak dat de verbinding verbroken is
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2013 13:54 ]
Hoe doet bij jullie de automatische helderheid het?
Hier heb ik vaak rare dingen.
Zit ik bij een lamp in de buurt gaat hij erg fel ga ik daarna na een donkere plek blijft hij fel.
Zelfs als ik expres de sensor afdek blijft hij fel.
Pas als ik het scherm aan en uit zet gaat hij dimmen.
Mijn Nexus 7 reageert meestal direct bij licht donker wisselingen.
Zit ik bij een lamp in de buurt gaat hij erg fel ga ik daarna na een donkere plek blijft hij fel.
Ik heb problemen met de geluidsopname bij video's. Dat hakkelt heel erg, net alsof hij constant bezig is met noise cancellation. Nu ik het merkbaar hoor heb ik oude video's opgezocht van toen ik de Nexus 5 net had (dat was omstreeks november, dus nog voor de 4.4.2 update) en daar is de storing ook te horen 
Bij het opnemen van enkel geluid (voice recorder) doet hij het wel goed.

Bij het opnemen van enkel geluid (voice recorder) doet hij het wel goed.
Is dat de oude (2012) of de nieuwe Nexus 7 (2013)? (Ik vermoed de oude maar ik wil geen assumpties maken)AndRo555 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 00:18:
[...]
Ik heb een Nexus 7 3G waar ik de rest op zou kunnen doen, maar dat werkt echt merkbaar trager dan de Nexus 5.
Firstworld problems zeker?
To be, or not to be...
Is het eigenlijk mogelijk kleinere icoontjes te gebuiken?
80% grootte zou de vormgeving wel ten goede komen!
80% grootte zou de vormgeving wel ten goede komen!
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Mensen die een groot en krachtig paard nodig hebben gebruiken meestal geen ponyAndRo555 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:44:
5u50 screen on time
En voor dat mensen gaan zeggen dat dit onrealistisch gebruik is, dit is mijn werkpaard, mail/bellen/calender/... quasi alles gebeurt er op.
Ik vind dat trouwens een erg goede accuduur met zoveel screentijd.
Zoiets merkte ik gisteren ook. Normaal werkt de sensor goed, maar 's avonds sloeg het ding plotseling op hol en werd het beeld feller naarmate de omgeving donkerder werd.ComTech schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:48:
Hoe doet bij jullie de automatische helderheid het?
Ik heb hem nu maar op handmatig gezet, want ik kreeg er een beetje het idee van dat hij zou gaan ontploffen als ik hem op automatisch zou laten staan
Dat zit wel Schnorr.
Sinds enkele dagen krijg ik de volgende melding als ik de camera app open:
"kan geen verbinding maken met de camera"
Hebben hier meer mensen last van? Ik kan de camera weer openen na een reboot van de nexus maar uiteindelijk komt het probleem weer terug.
Hebben hier meer mensen last van? Ik kan de camera weer openen na een reboot van de nexus maar uiteindelijk komt het probleem weer terug.
Zegt me niks. Het is handig om je telefoon even op Engels te zetten, dan weet je de exacte Engelse omschrijving van de foutmelding. Op die term kun je vervolgens gaan Googlen.prekz schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 07:45:
Sinds enkele dagen krijg ik de volgende melding als ik de camera app open:
Can't connect to the cameraSmultie schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 08:41:
[...]
Zegt me niks. Het is handig om je telefoon even op Engels te zetten, dan weet je de exacte Engelse omschrijving van de foutmelding. Op die term kun je vervolgens gaan Googlen.
Ik zie de Nexus 5 dan eerder als een krachtig paard dan een pony.Stukfruit schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:02:
[...]
Mensen die een groot en krachtig paard nodig hebben gebruiken meestal geen pony
Ik vind dat trouwens een erg goede accuduur met zoveel screentijd.
De 3000mAh batterij van de G2 zou mooi geweest zijn, maar voor deze prijs kan je moeilijk klagen.
De oude, 2012 model. Ik weet niet if ik het verschil met de nieuwe zo zou merken, al is die op papier nog altijd een stuk trager.Ansenyi schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:48:
[...]
Is dat de oude (2012) of de nieuwe Nexus 7 (2013)? (Ik vermoed de oude maar ik wil geen assumpties maken)
Nou, je bent iig niet de enige .... http://productforums.goog...#!topic/nexus/z47YrU5rxrcprekz schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 08:45:
[...]
Can't connect to the cameraik ga even googlen
Verwijderd
Ik stap zelf nu over van Nexus 4 naar Nexus 5.
Wat is de makkelijkste methode om alles over te zetten?
Gewoon aanzetten en inloggen met je account en alles gaat vanzelf.Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:19:
Ik stap zelf nu over van Nexus 4 naar Nexus 5.
Verwijderd
Joh..JunkieLimbo schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:27:
[...]
Gewoon aanzetten en inloggen met je account en alles gaat vanzelf.
Bedoelde vooral met apps
Heb je ook wel back up apps voor natuurlijk, maar misschien is er een hele handige manier.
Zojuist ook de Nexus 5 mogen ontvangen van SM. 1ste indruk zeer tevreden over het toestel. Enkel een rammelende Power button. (ondervind er zelf geen last van) wat mij meer stoort is dat het scherm last heeft van bleeding links bovenin. Hoe zit dit met jullie toestellen? Gaat hier om de 312K serie.
Het is mij opgevallen dat het scherm niet uit gaat tijdens het bellen als ik het tegen mijn oor hou. Ik heb de proximity sensor getest met sensor box app, het lijkt alsof de sensor twee standen heeft. 5cm wanneer ik niets voor hou en 0cm wanneer ik mijn hand voor hou. Ik weet niet of dat normaal is. De sensor lijkt dus te werken maar wordt niet getriggerd tijdens het bellen. weten jullie hier meer van? Werkt die van jullie wel tijdens bellen?
Handiger dan niets anders doen dan inloggen bestaat volgens mij niet. Je had natuurlijk gehoopt op een hele ingewikkeld backup and restore procedure waar wij tweakers door jaren klooien met zelfbouw pcs, windows, linux etc etc aan gewend zijn geraakt maar de tijd begint ons in te halen denk ik. Als je ook al je fotos standaard auto backupt naar google+ dan is er eigenlijk niets meer wat je hoeft te doen.Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:37:
[...]
Joh..
Bedoelde vooral met apps
Heb je ook wel back up apps voor natuurlijk, maar misschien is er een hele handige manier.
Bij mij werkt het scherm wel. Breng je het scherm naar het oor gaat het scherm uit. Haal je het toestel van het oor gaat ong. 1a 2 sec. later het scherm weer aan. Als je aan het bellen bent dan. Ik heb de 310k.NeutraleGast schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:54:
Het is mij opgevallen dat het scherm niet uit gaat tijdens het bellen als ik het tegen mijn oor hou. Ik heb de proximity sensor getest met sensor box app, het lijkt alsof de sensor twee standen heeft. 5cm wanneer ik niets voor hou en 0cm wanneer ik mijn hand voor hou. Ik weet niet of dat normaal is. De sensor lijkt dus te werken maar wordt niet getriggerd tijdens het bellen. weten jullie hier meer van? Werkt die van jullie wel tijdens bellen?
Dat klinkt meer alsof de Comfort noise generator niet aan springt. Bij lage volumes wordt om bandbreedte te sparen vaak de datastroom gestopt, en dan wordt er mechanisch ruis afgespeeld (vaak op basis van een sampling van het ruisniveau tijdens het gesprek) zodat de beller niet steeds denkt dat hij verbroken isVerwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:34:
Even een vraagje. Ik gebruik nu het swiftkey toetsenbord. Maar hoe kan ik nu makkelijk Emoji emoticons toevoegen? Oplossing: http://www.swiftkey.net/e...ngs-emoji-and-number-row/
De ruisonderdrukking van het toestel werkt trouwens alleen op je microfoon, niet op de speaker. Dus als die te goed werkt dan is het die aan de andere kant. Maar het klinkt me meer als iets met de comfort noise generator in de baseband van het toestel. Zelf niet gemerkt bij mijn N5 trouwens maar het kan samenspeling zijn met de apparatuur van de provider.
[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 27-12-2013 13:52 ]
Klinkt erg bekend in de oren uit de tijd dat ik een AOSP ROM draaide op mijn vorige toestel. Reboot lostte dat dan op en dan zo ééns in de week trad het weer op totdat ik rebootte. Heb het op de N5 nog niet gehad zelf.NeutraleGast schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:54:
na de proximity sensor getest te hebben met sensor box app lijkt het ook te werken tijdens het bellen nu.
Heeft mijne ook. 311 serie.Logitech1 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:36:
Zojuist ook de Nexus 5 mogen ontvangen van SM. 1ste indruk zeer tevreden over het toestel. Enkel een rammelende Power button. (ondervind er zelf geen last van) wat mij meer stoort is dat het scherm last heeft van bleeding links bovenin. Hoe zit dit met jullie toestellen? Gaat hier om de 312K serie.
Na 4 jaar een iPhone te hebben gehad, vond ik dat het tijd werd voor een Android telefoon en heb afgelopen maandag een Nexus 5 gekocht bij Saturn in Bocholt (D).
Moest eerst wel wennen aan het formaat van de telefoon en ook het scherm, maar nu een halve week verder te zijn went het snel. Verder ben ik goed te spreken over de telefoon. Het is snel, accu gaat goed mee (beter dan mijn iPhone 4s) en het hebben van widgets is
Moest eerst wel wennen aan het formaat van de telefoon en ook het scherm, maar nu een halve week verder te zijn went het snel. Verder ben ik goed te spreken over de telefoon. Het is snel, accu gaat goed mee (beter dan mijn iPhone 4s) en het hebben van widgets is
10 * 370 Wp // 2x Daikin RXP35M / FTXM35R
Ik ben nu aan het overwegen om over te stappen van mijn iPhone 4 naar de N5, maar ik lees toch wel heel veel problemen momenteel. Scherm dat last heeft van bleeding, proximity sensor die raar doet en ook de noise cancellation is bij sommige vreemd. Power button die rammeld...
Ben nu wel erg aan het twijfelen geslagen.. kan ik beter wachten op een nieuwe batch of op de S5?
De n5 is wel van buiten een erg mooi apparaat en de specs voor de prijs dat het kost zijn ook helemaal prima. Maar wil niet met een nieuw apparaat kopen met allemaal kinderziektes (net zoals alle nieuwe apple apparaten x)
Ben nu wel erg aan het twijfelen geslagen.. kan ik beter wachten op een nieuwe batch of op de S5?
De n5 is wel van buiten een erg mooi apparaat en de specs voor de prijs dat het kost zijn ook helemaal prima. Maar wil niet met een nieuw apparaat kopen met allemaal kinderziektes (net zoals alle nieuwe apple apparaten x)
Gebruikers die niks te klagen hebben hoor je niet, ken 2 mensen die al 1 maand beide een Nexus 5 hebben naar alle tevredenheidGaffel schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:58:
Ik ben nu aan het overwegen om over te stappen van mijn iPhone 4 naar de N5, maar ik lees toch wel heel veel problemen momenteel. Scherm dat last heeft van bleeding, proximity sensor die raar doet en ook de noise cancellation is bij sommige vreemd. Power button die rammeld...
Hier nog een zeer tevreden Nexus 5 eigenaar.alwaysleft schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:01:
[...]
Gebruikers die niks te klagen hebben hoor je niet, ken 2 mensen die al 1 maand beide een Nexus 5 hebben naar alle tevredenheid![]()
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
En nog een.J-P schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:40:
[...]
Hier nog een zeer tevreden Nexus 5 eigenaar.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik film niet echt veel met mijn mobiel maar gister wilde/moest ik wat filmpjes schieten.
Ik kwam er toen achter dat ik tijdens het filmen niet handmatig scherp kan stellen, heeft iedereen dit?
Ik kwam er toen achter dat ik tijdens het filmen niet handmatig scherp kan stellen, heeft iedereen dit?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Hier nog een zeer tevreden gebruiker. Na jaren een iphone te hebben gehad een half jaar geleden een nexus 4 gekocht en vanaf 1 november een nexus 5. Echt een supertelefoon. Alles wat ik miste op de iphone zit op een nexus. Heb nu 3 nexus 7's(ik 2013 en mn zoontjes allebei 2012 model) en een nexus 5. Wat ik miste bij apple: even snel een film op mn nexus zetten. Moest altijd via dat trage itunes. Geen widgets. Te klein scherm om te kunnen internetten. Toch wel raar dat ik nog niemand ben tegengekomen die ook een nexus had. Ook in belwinkels zie je hem niet.
Hier is er nog een! Ik ben zeer tevreden met mijn Nexus 5. Hij heeft helemaal geen problemen. Wel zijn er de standaard problemen voor Android:
- Soms blijft een slecht geschreven applicatie in de achtergrond actief en trekt zo langzaam de accu leeg.
Met Greenify los je dit makkelijk op. De applicatie die actief blijft wordt dan automatisch afgesloten als je hem niet meer gebruikt. In tegenstelling tot een task manager / killer is dit heel selectief en hou je de voordelen van snel startende applicaties die nog in het geheugen staan, voor die applicaties die wel goed geschreven zijn.
- Google Now is een fantastische functie, maar trekt ook langzaam de accu leeg.
Ik heb het lang gebruikt, maar het nadeel vind ik groter dan het voordeel, dus ik heb het uitgeschakeld en nu gaat mijn accu 2x zo lang mee (nu twee dagen en een nacht).
- De camera werkt niet zo fijn als die op andere toestellen
Hij werkt prima, maar zowel op Windows Phone en iPhone werkt het intuitiever en sneller. Het voordeel van Android is dat je in de standaard app al direct veel in kan stellen. De standaard fotos zijn prima en als je iets meer je best doet kan je fantastische plaatjes maken, zonder dat je daar extra applicaties voor nodig hebt.
Maar ook de voordelen:
- Alles is naar je hand te zetten.
Als je de iconen te groot vindt, kies je een andere launcher. Als je het toetsenbord niet fijn vindt, kies je een ander, enz, enz
- Alles werkt super vlug (en zijn geen vertragende annimaties)
- Alles werkt met elkaar samen
Android zit slim in elkaar, wat er voor zorgt dat applicaties functies van andere applicaties kunnen gebruiken en dat data delen tussen applicaties kinder spel is. Op andere platforms wil dit nog wel eens een issue zijn.
Ik heb hiervoor alle Nexus toestellen gehad behalve de Nexus One; en tussendoor heb ik een iPhone gehad en een Nokia Lumia 800. Beide vond ik fantastisch, maar ik waardeer de flexibiliteit van Android te veel om lang met een ander systeem te kunnen leven :-)
Al met al kan ik de Nexus 5 van harte aanbevelen!
- Soms blijft een slecht geschreven applicatie in de achtergrond actief en trekt zo langzaam de accu leeg.
Met Greenify los je dit makkelijk op. De applicatie die actief blijft wordt dan automatisch afgesloten als je hem niet meer gebruikt. In tegenstelling tot een task manager / killer is dit heel selectief en hou je de voordelen van snel startende applicaties die nog in het geheugen staan, voor die applicaties die wel goed geschreven zijn.
- Google Now is een fantastische functie, maar trekt ook langzaam de accu leeg.
Ik heb het lang gebruikt, maar het nadeel vind ik groter dan het voordeel, dus ik heb het uitgeschakeld en nu gaat mijn accu 2x zo lang mee (nu twee dagen en een nacht).
- De camera werkt niet zo fijn als die op andere toestellen
Hij werkt prima, maar zowel op Windows Phone en iPhone werkt het intuitiever en sneller. Het voordeel van Android is dat je in de standaard app al direct veel in kan stellen. De standaard fotos zijn prima en als je iets meer je best doet kan je fantastische plaatjes maken, zonder dat je daar extra applicaties voor nodig hebt.
Maar ook de voordelen:
- Alles is naar je hand te zetten.
Als je de iconen te groot vindt, kies je een andere launcher. Als je het toetsenbord niet fijn vindt, kies je een ander, enz, enz
- Alles werkt super vlug (en zijn geen vertragende annimaties)
- Alles werkt met elkaar samen
Android zit slim in elkaar, wat er voor zorgt dat applicaties functies van andere applicaties kunnen gebruiken en dat data delen tussen applicaties kinder spel is. Op andere platforms wil dit nog wel eens een issue zijn.
Ik heb hiervoor alle Nexus toestellen gehad behalve de Nexus One; en tussendoor heb ik een iPhone gehad en een Nokia Lumia 800. Beide vond ik fantastisch, maar ik waardeer de flexibiliteit van Android te veel om lang met een ander systeem te kunnen leven :-)
Al met al kan ik de Nexus 5 van harte aanbevelen!
DeputyNL
Ik kan er wel muziek opzetten maar kan niet bij andere mappen... Wil paar back up bestanden in de app mappen zetten maar hij laat ze niet zien. Windows verborgen mappen staat aangevinkt.coster1 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:19:
computer herkent telefoon niet, kan nu geen muziek erop zetten
Verwijderd
Dat werkt alleen voor Windows maar kan niet het Android-systeem overrulen.exi22 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:32:
[...]
Ik kan er wel muziek opzetten maar kan niet bij andere mappen... Wil paar back up bestanden in de app mappen zetten maar hij laat ze niet zien. Windows verborgen mappen staat aangevinkt.
Kan een fout zijn met de driver. Ga naar apparaatbeheer en druk op Draagbare apparaten. Verwijder de Nexus 5 driver en druk daarna op Actie>Zoeken naar gewijzigde apparaten. Nu zou hij moeten werken.coster1 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:19:
Je zou tevens ook een app genaamd Airdroid kunnen gebruiken, hiermee kan je via je netwerk zo'n beetje al je bestanden in zien van je telefoon.coster1 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:19:
Tevens kan je dus hiermee je muziek/foto's/bestanden/applicaties uploaden en downloaden.
Vind het zelf een behoorlijk handige app. Ik gebruik deze app voornamelijk als ik m'n usb kabel niet bij me hebt.
http://www.airdroid.com/
Google Play: AirDroid - Best Device Manager
[ Voor 5% gewijzigd door falcon123 op 28-12-2013 14:55 ]
hij blijft op onbekend apparaat staan, alles dan maar via de de pc->NAS->nexusReq- schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:52:
[...]
Kan een fout zijn met de driver. Ga naar apparaatbeheer en druk op Draagbare apparaten. Verwijder de Nexus 5 driver en druk daarna op Actie>Zoeken naar gewijzigde apparaten. Nu zou hij moeten werken.
Dus rooten?Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:46:
[...]
Dat werkt alleen voor Windows maar kan niet het Android-systeem overrulen.
Sinds de laatste update (4.4.2) begin ik steeds vaker dit te krijgen

Ik begin er een beetje gestoord van te worden, mede omdat ik de hele telefoon opnieuw moet opstarten om de camera weer werkend te krijgen. Hebben meer mensen hier last van?
Edit:
Het is gewoon de stock app, niet geroot en alles is zoals 'ie uit de doos kwam

Ik begin er een beetje gestoord van te worden, mede omdat ik de hele telefoon opnieuw moet opstarten om de camera weer werkend te krijgen. Hebben meer mensen hier last van?
Edit:
Het is gewoon de stock app, niet geroot en alles is zoals 'ie uit de doos kwam
[ Voor 13% gewijzigd door kaanmijo op 28-12-2013 15:22 ]
Op Nexus 4, nee op Galaxy Nexus van mijn zusje, ja.kaanmijo schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:05:
Sinds de laatste update (4.4.2) begin ik steeds vaker dit te krijgen
[afbeelding]
Verschil? De ene draait stock en de ander CM11.
Nee nog geen een keer gehad. Heb je misschien een alternatieve camera app geinstalleerd?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.