Heb de N5 nu een dagje of 4 in gebruik en vind het een geweldige telefoon. Heb de 311 serie. Geluid vind ik prima voor een telefoon, ik gebruik de grote speaker alleen voor m'n wekker;)
Der is altijd wel wat te zeuren over de speaker en locatie ervan denk ik. Ik was een spelletje aan het spelen in landscape mode en dan zit je hand over de speaker heen en dempt het geluid;)
Bij een 'dead pixel test' niks gevonden gelukkig, alleen een beetje bleeding links bovenin zoals meerdere mensen. In normaal gebruik zie je hier niks van, alleen op volle lichtsterkte en een zwart scherm.
Telefoon is erg snel tov mijn vorige telefoon Galaxy S2. Kan ook niet anders natuurlijk. Vind het scherm erg mooi, hoop mensen klagen over fletse schermen tov een amoled scherm. Het is maar wat je mooi vind. Ik ben fotograaf en heb liever een scherm die realistisch is en z'n kleuren waarheidsgetrouw laat zien. Volgens mij is er ook geen beter android scherm (qua kleurafwijking) op de markt tot nu toe.
De batterij vind ik ook weer geweldig ten opzichte van mijn Galaxy S2. De telefoon is nu bijna 48 uur op één acculading aan het draaien. Normaal gebruik (geen 4G) op wifi, beetje facebooken, uurtje bellen, half uurtje gamen. Scherm heb ik altijd op 1/5 van de volle kracht staan. Dit omdat ik dit fel genoeg vind. Misschien dat ie in de zomer wat feller komt te staan:)
Heb voor mijn aankoop getwijfeld tussen de Galaxy S4, HTC One en deze N5 maar ben uiteindelijk om de volgende redenen voor de N5 gegaan: Goed waarheidsgetrouw scherm (heeft S4 niet en HTC One wel), snelste soc (HTC One en S4 hebben allebei Snapdragon 600 geloof ik) Snelle updates en geen zware skin.
Er is in mijn ogen maar 1 nadeel: geen micro sd
Al met al, een top telefoon!