[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.211 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauriX schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:35:
Ik had hiervoor de Oppo Find 5 met een van de mooiste displays die ik ooit heb gezien. Qua beeld is de Nexus voor mij ook een stapje terug (zo voelt het iig).
Ik ken de iphone niet, dus daar kan ik het niet mee vergelijken. Ik kan me voorstellen dat dit beter is dan deze Nexus 5.
Bedankt voor je reactie. Inmiddels ook wat gespeurd op internet, er zijn inderdaad redelijk wat ervaringen mbt de het 'gele' van het scherm en sommige mensen die 'm vanwege dat terugsturen. Ik weet het nog niet, misschien is het even wennen. Het valt mij wel dat ik dat ik gelige (niet helemaal scherpe) ook op mijn LG 24 inch monitor heb, zelfde fabrikant als Nexus.

Maar er zijn kalibratietools en wellicht is er softwarematig nog wat aan te passen. Verder toptoestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Nexus 5 heeft één van de beste schermen van alle Android-devices.

The end result is easy to sum up, however – Nexus 5 has the best calibrated display I’ve seen so far in any Android handset. It’s also leaps and bounds more accurate and controlled than its predecessor display in the Nexus 4.
At $349 you not only get the absolute latest hardware, but the most accurate 1080p display available on an Android device.
Dat mensen het niet zo mooi vinden als andere schermen is te wijten aan persoonlijke voorkeuren (zo zijn er mensen die het geweldig vinden als alle kleuren zwaar verkracht oversaturated worden weergegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Tortelli schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:39:
[...]

Dat was precies waar ik naar opzoek was!.

Valt me overigens wel op dat sommige mensen een duidelijk beter accu duur halen dan mij. Wat hebben jullie aanstaan qua synchronisatie?.

Ik draai hier:
Synchronisatie aan:
Google
*App gegevens
*Chrome
*Contacten
*Gmail
*Keep
*Persoonsgegevens
Outlook.com (1* per 15 minuten)
Whatsapp
Zakelijk (1x per uur)

Synchonisatie uit:
Facebook
Twitter
Google
*alle overige (agenda, drive, google foto's, Google Play books, Google Play Kiosk, Music, Google+, Google+ fotos, Sound search)

Wat gebruiken jullie overigens om foto's te backuppen?. Geen zin foto's naar google te backuppen (voor zover ze die al niet al lang op hun server hebben ;)). Is er geen app die automatisch foto's naar je windows share of ftp kan sturen?.
Check hier!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2533213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
  • Laatst online: 25-09 15:54
Ik ben het deels met je eens. Ik kom van een Samsung Galaxy SIII en volgens mij is het standaard in de Sense interface dat de kleuren overgasatureerd worden weergegeven.

Ik zou het echter geen goed scherm noemen. Bij een dode pixel check, zag ik heel veel backlight bleeding. Iets wat je tegenwoordig niet meer mag verwachten.

Dat is tevens het enige minpuntje, verder extreem tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
OVERLORD_1982 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:46:
Ik ben het deels met je eens. Ik kom van een Samsung Galaxy SIII en volgens mij is het standaard in de Sense interface dat de kleuren overgasatureerd worden weergegeven.
Sense en Samsung????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
8)7 en met Sense bedoel ik natuurlijk TouchWiz 8)7 Hoe ik nou bij Sense kom weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supertevreden met mijn Nexus. Nadeel vind ik wel het ontbreken van een knop onder het scherm. Nu is het moeilijk om op de tast de powerbutton te vinden. In het donker heb ik de telefoon vaak ondersteboven. En tsja dan is de powerbutton niet snel te vinden :') Verder nog een paar dingen die ik mij afvraag:

- Bij m'n Galaxy S+ werden aan de contacten automatisch foto's via Facebook. Is dit ook mogelijk op de Nexus? het is mij nog niet gelukt.

- Is het mogelijk om de Apps zelf te rangschikken? Ze staan nu automatisch op alfabetische volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:25
Ook erg tevreden met mijn nexus 5!
Behalve dat de tril vrij zwak is...
En het scherm komt vrij dof over... beetje geel achtig, ik had hiervoor de htc one x
En ik mis bepaalde instellingen om snel 3g aan en uit te zetten etc.

[ Voor 23% gewijzigd door exi22 op 13-12-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 14:31
exi22 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:28:
En ik mis bepaalde instellingen om snel 3g aan en uit te zetten etc.
Al eerder genoemd: Power Toggles
Of: Beautiful Widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
thx meteen installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:21:
De Nexus 5 heeft één van de beste schermen van alle Android-devices.

The end result is easy to sum up, however – Nexus 5 has the best calibrated display I’ve seen so far in any Android handset. It’s also leaps and bounds more accurate and controlled than its predecessor display in the Nexus 4.

[...]

Dat mensen het niet zo mooi vinden als andere schermen is te wijten aan persoonlijke voorkeuren (zo zijn er mensen die het geweldig vinden als alle kleuren zwaar verkracht oversaturated worden weergegeven).
Ik begrijp je reactie maar mijn gevoel mbt het gele scherm wordt ook onderbouwd door een artikel net geplaatst op tweakers
nieuws: Google past knoppen en speakergrill Nexus 5 aan

Dus waarschijnlijk heb ik er net 1 uit de nieuwe batch.... Maar ik las al op een site dat er softwarematige oplossingen zijn hiervoor.. daar ga ik even naar kijken. Verder toptoestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenschaap
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07-2024

rubenschaap

Hatseflats!

hmmm, ik heb mijn Nexus 5 nu binnen. Alles is goed, geen dode pixels enzo, maar als ik wil beginnen dan Kan hij niet aanmelden.

Ik krijg dan de volgende melding: "Kan niet inloggen. Kan geen betrouwbare verbinding met de server tot stand brengen."

Heeft iemand deze probleem ook gehad.
Ik zit hier op de Wi-Fi van mijn werk.

Update: Laat maar :+ , Ik drukte op de terug knop, en toen wou hij wel aanmelden. Raar. Maar het is dus gelukt.

[ Voor 14% gewijzigd door rubenschaap op 13-12-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rubenschaap schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:04:
hmmm, ik heb mijn Nexus 5 nu binnen. Alles is goed, geen dode pixels enzo, maar als ik wil beginnen dan Kan hij niet aanmelden.

Ik krijg dan de volgende melding: "Kan niet inloggen. Kan geen betrouwbare verbinding met de server tot stand brengen."

Heeft iemand deze probleem ook gehad.
Ik zit hier op de Wi-Fi van mijn werk.
Ik denk dat de IT-afdeling van je werk bepaalde verbindingen geblokkeerd heeft, gewoon thuis doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenschaap
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07-2024

rubenschaap

Hatseflats!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:07:
[...]

Ik denk dat de IT-afdeling van je werk bepaalde verbindingen geblokkeerd heeft, gewoon thuis doen dus.
Bedankt voor je snelle reactie,
Het probleem is al opgelost, ik heb op de terug knop gedrukt en toen deed hij het wel ineens weer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:41:
Als je root hebt iig wel, geen idee of het ook zonder kan.
Eerst deed ik omslachtig via een losse mod, die na de Android 4.4.1 update niet meer werkte, en toen na een tip hier overgestapt naar Xposed Framework icm de Gravitybox module.
Werkt perfect. En nog veel meer tweakopties, modules etc.
Bedankt, dit is precies wat ik zocht. Al die custom roms hadden veel al wat ik net niet wilde of dat ik het zelf anders zou doen. En met met dit kan ik veel dingen stock laten en alleen dat veranderen wat ik graag zelf wil veranderen. :D Xposed Framework is Super!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
Nou ik ga denk ik wel de nexus omruilen want die knoppen gaan steeds losser zitten... En het rammelt als je er mee gaat schudden. Natuurlijk doe je dit niet de hele tijd maar het voelt niet goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Is er ook een gratis 3G widget? Niet dat ik een zuinig figuur ben, maar ik kan de apps niet betalen met American Express.

Voor iOS geeft ik rustig tientjes per maand uit aan apps, op Android kan dat niet doordat ze mijn creditcard niet accepteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
PWM schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:21:
[...]

Is er ook een gratis 3G widget? Niet dat ik een zuinig figuur ben, maar ik kan de apps niet betalen met American Express.

Voor iOS geeft ik rustig tientjes per maand uit aan apps, op Android kan dat niet doordat ze mijn creditcard niet accepteren :+
Uhm ..... PowerToggles?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 11:52

Patrick89

PSN : Gamesource

Ik heb zelf NILS notification geinstalleerd, maar soms toont hij de notificaties niet onder de clock.
Ervaart iemand anders dit toevallig ook ?

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mmm, krijg een foutmelding dat mijn betaling niet geaccepteerd word, maar dat lijkt een Play store probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFJB
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07 20:29
Hier een nieuwe nexus 5 bezitter. Top toestel alleen een probleem met widgetlocker.

Wanneer ik widgetlocker wil openen, word ik naar de pagina van widgetlocker in de playstore gebracht.
Ik heb al de cache/data van de app al leeg gemaakt, maar niks helpt.

Meer mensen last van?
Bugje met KitKat eventueel?

Nexus is op 4.4.2
Widgetlocker versie 2.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 09:10
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 07:49:
Gisteren ook mijn nexus 5 binnengekregen. Voor mij de zoveelste switch (hobby) van iOS naar Android.
Nu afkomstig van een iPhone 5. Mooi toestel de nexus! Maar 2 dingen vallen me helaas weer negatief op aan Android en de nexus. 1. De icoontjes en lettertype, lijkt of dat gewoon niet helemaal in balans is tov iOS. Maar dit kan gaan veranderen. 2. De kleuren van het scherm, het valt me op dat alles een stuk matter (minder kleurrijk) is dan op mijn iPhone. Hebben jullie dit ook?

Verder mooi toestel, en ik kan de openheid en het tweaken van Android zeer waarderen!
Ja klopt. Ik ben nu voor het eerst overgestapt op een android en ik moet zeggen dat de google apps er goed uitzien en daar ben ik zeer tevreden mee. Maar veel overige apps zijn gewoon niet zo mooi als in iOS. Google moet net als Apple daar een strakkere lijn aan trekken. Er moeten mooiere apps komen, anders gewoon niet toelaten in Google play store.
Trouwens....valt me ook op dat de prijzen van android apps vaak hoger liggen dan voor iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De icons zijn prima, op 1 na. Hij doet pijn aan mijn ogen bijna. Het icon van de "Gallery" lijkt wel ontsnapt uit Android 1.0. Ik heb normaal een dergelijk icon op mijn homescreen, maar deze hem ik maar even naar rechts verplaatst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2SC
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02-2024

2SC

Ik heb mijn nexus nu ook een dag binnen, wat een snel ding :) Het enige wat ik minder relax vind vergeleken met mijn oude Sensation is het toetsenbord. Met name symbolen typen is een stuk omslachtiger dan bij Htc Sense, daar stonden ze namelijk op de letters en kon je ze invoeren door een letter langer in te houden. Nu heb ik al Swipe geprobeerd maar dat vind ik ook niet echt fijn. Weet iemand een goede toetsenbord app die lijkt op die van sense? Of moet ik er maar gewoon aan proberen te wennen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
MrFJB schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:33:
Hier een nieuwe nexus 5 bezitter. Top toestel alleen een probleem met widgetlocker.

Wanneer ik widgetlocker wil openen, word ik naar de pagina van widgetlocker in de playstore gebracht.
Ik heb al de cache/data van de app al leeg gemaakt, maar niks helpt.

Meer mensen last van?
Bugje met KitKat eventueel?

Nexus is op 4.4.2
Widgetlocker versie 2.4.2
Ik heb er ook last van. Ik denk zelf dat het komt omdat de update het apparaat weer "een beetje" heeft gelocked (SuperSU geeft foutmelding terwijl bij het opstarten er een open slotje staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 12:34
2SC schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:59:
Ik heb mijn nexus nu ook een dag binnen, wat een snel ding :) Het enige wat ik minder relax vind vergeleken met mijn oude Sensation is het toetsenbord. Met name symbolen typen is een stuk omslachtiger dan bij Htc Sense, daar stonden ze namelijk op de letters en kon je ze invoeren door een letter langer in te houden. Nu heb ik al Swipe geprobeerd maar dat vind ik ook niet echt fijn. Weet iemand een goede toetsenbord app die lijkt op die van sense? Of moet ik er maar gewoon aan proberen te wennen....
Ik zou SwiftKey proberen.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Swiftkey is de reden voor mij om geen iPhone of Windows Phone te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2SC
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02-2024

2SC

Thanks! Die is inderdaad een stuk fijner _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

trigger808 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:00:
[...]

Ik heb er ook last van. Ik denk zelf dat het komt omdat de update het apparaat weer "een beetje" heeft gelocked (SuperSU geeft foutmelding terwijl bij het opstarten er een open slotje staat)
Dan heb je geen root toegang meer, maar je bootloader is nog wel geunlockt. Had ik zelf ook na de update, vervolgens heb ik opnieuw geroot, ik was geen gegevens kwijt maar ik moest daarna wel even SuperSU opnieuw downloaden uit de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Patrick89 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:25:
Ik heb zelf NILS notification geinstalleerd, maar soms toont hij de notificaties niet onder de clock.
Ervaart iemand anders dit toevallig ook ?
Deze app heb ik tot 3x toe geprobeerd. Conclusie:
- Werkt vaak niet zoals ingesteld
- Zuipt batterij. Soms wel tot 20% van het dag gebruik.

In ander nieuws; gisteren de update van google binnen gekregen.

Wat ik las was dat de camera updates heeft gehad. Hij voelt nu inderdaad wat sneller aan. Hoop dat de crashes ook zijn gefixt. Of via de camera zelf, of in app (snapshot, whatsapp) had de camera vaak de neiging om geen beeld te vertonen of verticale groene strepen op een zwart scherm. Dit gebeurde zeer vaak!

Daarnaast hoop ik ook dat de volgende dingen zijn opgelost
- Niet meedraaien van het scherm in een app. Vaak een game.
- Verkeerde kleur notificatielichtje; whatsapp wordt soms gewoon als wit weergegeven.
- De balk bovenin die soms helemaal zwart is i.p.v. half doorzichtig.
- Veel vastlopende apps; van whatsapp, tot snapshot, tot gmail.
- Muziekapp van google laat soms het volgende nummer niet horen. Je krijgt dan geen geluid. Naar volgende en terug verhelpt het of in de app handmatig een paar seconden vooruit/achteruit gaan.
- Patroon swipen om te unlocken werkt soms de eerste seconde of 2 niet als je het scherm aanzet.
- Wanneer ik opneem hoort de ander mij wel, maar ik hoor zelf helemaal niks! Als je hem dan op luidspreker hoor je de andere wel. Dit is ZEER vervelend! edit: Dit is gelukkig niet altijd. Zelf bellen werkt wel altijd.

Misschien dat ik nu nog een paar dingen vergeet... ik had zo gehoopt dat stock android gewoon lekker zou lopen, maar dit begint mijn android ervaring echt te verpesten.

Oja, vergeet helemaal de accu. Met een helderheid van +/- 30% haal ik tot 4 uur schermtijd. Dat samen met de usual stuff als wat browsen, muziek luisteren, whatsappen en emailen draint mijn batterij na 12 tot 14 uur helemaal leeg.

Niet eens een dag...

[ Voor 7% gewijzigd door Freakster86 op 13-12-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Freakster86 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:42:
[...]

Wat ik las was dat de camera updates heeft gehad. Hij voelt nu inderdaad wat sneller aan. Hoop dat de crashes ook zijn gefixt. Of via de camera zelf, of in app (snapshot, whatsapp) had de camera vaak de neiging om geen beeld te vertonen of verticale groene strepen op een zwart scherm. Dit gebeurde zeer vaak!

- Verkeerde kleur notificatielichtje; whatsapp wordt soms gewoon als wit weergegeven.
- Muziekapp van google laat soms het volgende nummer niet horen. Je krijgt dan geen geluid. Naar volgende en terug verhelpt het of in de app handmatig een paar seconden vooruit/achteruit gaan.
- Patroon swipen om te unlocken werkt soms de eerste seconde of 2 niet als je het scherm aanzet.
- Wanneer ik opneem hoort de ander mij wel, maar ik hoor zelf helemaal niks! Als je hem dan op luidspreker hoor je de andere wel. Dit is ZEER vervelend!

Misschien dat ik nu nog een paar dingen vergeet... ik had zo gehoopt dat stock android gewoon lekker zou lopen, maar dit begint mijn android ervaring echt te verpesten.
Volgens mij is je telefoon kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Batsu schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:44:
[...]

Volgens mij is je telefoon kapot...
Hij is nog nooit gevallen en alles lijkt mij met software te maken te hebben en geen hardware, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Laatst online: 21:59

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Freakster86 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:42:
[...]

- Wanneer ik opneem hoort de ander mij wel, maar ik hoor zelf helemaal niks! Als je hem dan op luidspreker hoor je de andere wel. Dit is ZEER vervelend! edit: Dit is gelukkig niet altijd. Zelf bellen werkt wel altijd.

Oja, vergeet helemaal de accu. Met een helderheid van +/- 30% haal ik tot 4 uur schermtijd. Dat samen met de usual stuff als wat browsen, muziek luisteren, whatsappen en emailen draint mijn batterij na 12 tot 14 uur helemaal leeg.

Niet eens een dag...
Die problemen zijn zeker weten niet normaal. Als ik jou was zou ik terug gaan naar de winkel waar je 'm gekocht hebt...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Freakster86 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:47:
[...]

Hij is nog nooit gevallen en alles lijkt mij met software te maken te hebben en geen hardware, toch?
ja lijkt mij ook.
Ik zou idd ook terug gaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:24:
Supertevreden met mijn Nexus. Nadeel vind ik wel het ontbreken van een knop onder het scherm. Nu is het moeilijk om op de tast de powerbutton te vinden. In het donker heb ik de telefoon vaak ondersteboven. En tsja dan is de powerbutton niet snel te vinden :') Verder nog een paar dingen die ik mij afvraag:

- Bij m'n Galaxy S+ werden aan de contacten automatisch foto's via Facebook. Is dit ook mogelijk op de Nexus? het is mij nog niet gelukt.

- Is het mogelijk om de Apps zelf te rangschikken? Ze staan nu automatisch op alfabetische volgorde.
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb mijn Nexus nu gesynced met Exhange waar al mijn contacten staan. Ook heb ik de Facebook app geïnstalleerd.

Met Sense werd, indien er geen contactfoto op de kaart was, de contact foto van Facebook getoond. Hierdoor kreeg ik netjes de foto te zien van degene die belde. Ik zie die optie nu niet in standaard Android. Is het wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 12:41
PWM schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:22:
Ik heb mijn Nexus nu gesynced met Exhange waar al mijn contacten staan. Ook heb ik de Facebook app geïnstalleerd.

Met Sense werd, indien er geen contactfoto op de kaart was, de contact foto van Facebook getoond. Hierdoor kreeg ik netjes de foto te zien van degene die belde. Ik zie die optie nu niet in standaard Android. Is het wel mogelijk?
Nope, hier zul je een third pary app voor moeten installeren, bijvoorbeeld:
Google Play: Sync.ME - Sync for Facebook

Of:

https://play.google.com/s...tails?id=org.mots.haxsync

[ Voor 5% gewijzigd door Razer op 13-12-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn gsm al een dag en toch een paar minpuntjes.

-Hij heeft een beetje light bleed aan de rechterbovenkant van mijn scherm
-batterij gaat ZEER snel leeg.(mss duurt het een paar dagen voordat hij op volle kracht is?)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2i7yc0j.pngAfbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2uqmzqg.png

Lijkt mij toch niet nrml die batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-09 16:21
Zo te zien heb je last van een proces wat je batterij leeg trekt, gezien het feit dat je telefoon altijd ingeschakeld is. De balk ingeschakeld hoort ongeveer gelijk te lopen met die van scherm aan namelijk. Kijk eens welke apps het meeste stroom verbruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cordonbleu schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:01:
Zo te zien heb je last van een proces wat je batterij leeg trekt, gezien het feit dat je telefoon altijd ingeschakeld is. De balk ingeschakeld hoort ongeveer gelijk te lopen met die van scherm aan namelijk. Kijk eens welke apps het meeste stroom verbruikt hebben.
Heb nog een screenshot getrokken.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/zjyp9x.png
Het is vooral de androidbesturingssysteem die mn scherm aanhoudt.
Google now staat uit & mobiele data ook. Schermhelderheid is rond de 20%
Is er hier iets aan te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-09 16:21
Denk dat een factory reset hier uitkomst biedt, aangezien het probleem blijkbaar in android zit. Maar zou eerst eens proberen of opnieuw opstarten helpt.

[ Voor 22% gewijzigd door cordonbleu op 13-12-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:59:
[...]
(mss duurt het een paar dagen voordat hij op volle kracht is?)
[...]
Daar zou ik niet al teveel van uit gaan; mijn N5 heeft het out of the box bijna twee dagen uitgehouden met 4u+ screentime en alles aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik kom van een HTC One S, die volgens mij een redelijke camera had. De Nexus 5 heeft echter veel mooiere foto's. Ik vind hem prima schieten. Valt me op dat alle reviews zo negatief zijn over de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:20:
Ik kom van een HTC One S, die volgens mij een redelijke camera had. De Nexus 5 heeft echter veel mooiere foto's. Ik vind hem prima schieten. Valt me op dat alle reviews zo negatief zijn over de camera.
De meeste reviews zijn op basis van Android 4.4 vermoed ik.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 09:10
PWM schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:20:
Lijkt mij ook 4.4 inderdaad.
zie hier de review van The Verge na de update naar 4.4.1:

Update: As stated in the camera section of this review, Google has taken rather immediate action to fix many of the problems I outline here. As a result, the Android 4.4.1 update which is rolling out to Nexus 5 handsets does greatly improve the performance of the camera — enough that I can happily recommend the phone as one of the best Android devices on the market. While the camera still isn't up to the standards of the iPhone 5S or the Lumia 1020 (mostly due to the realities of hardware limitations), the Nexus 5 proves to be a capable and at times excellent camera; one which you can feel a greater degree of confidence about thanks to software changes. There is still work to be done on the Nexus 5's camera, particularly in the user interface, but the device now has a fighting chance amongst its competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 07:32

Steef

GoT's Most Eaten

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:06:
[...]

Heb nog een screenshot getrokken.
[afbeelding]
Het is vooral de androidbesturingssysteem die mn scherm aanhoudt.
Google now staat uit & mobiele data ook. Schermhelderheid is rond de 20%
Is er hier iets aan te doen?
Misschien toch eens BBS gebruiken om te kijken wat je telefoon uit zijn idle stand houd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

Heeft wel root nodig op 4.4 :/

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leabra56
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 18:54
Na de update van Google+ loopt deze vast als ik locaties wil gebruiken. Update verwijderd, dan lukt het wel, maar update komt steeds (ongevraagd) terug. Er zijn er meerdere die dit probleem hebben ook met een ander merk en type, dus ligt niet specifiek aan de Nexus 5. Zijn er nog meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 16:46

The Wizard

Moderator Mobile
leabra56 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:57:
Na de update van Google+ loopt deze vast als ik locaties wil gebruiken. Update verwijderd, dan lukt het wel, maar update komt steeds (ongevraagd) terug. Er zijn er meerdere die dit probleem hebben ook met een ander merk en type, dus ligt niet specifiek aan de Nexus 5. Zijn er nog meer met dit probleem?
Klopt, hier ook last van. Zit in G+. Op de Nexus 7 het zelfde probleem (ook 4.4.2)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 16:46

The Wizard

Moderator Mobile
Joas707 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:16:
[...]

Maar bij de specs in de Pricewatch zie ik alleen 850MHz en hoger staan?
Dat zijn de GSM frequenties, bij LTE moet je naar de banden kijken.

LTE: Bands: 1/3/5/7/8/20. Meer info: http://www.4gmast.nl/acht-inform/lte-banden-en-frequenties

Voor de overige gegevens: http://www.google.com/nexus/5/

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wakelock is opgelost door de factory reset denk ik maar mijn batterij gaat nog steeds enorm snel plat. Om de 2 minuten 1% ong. Heb gps, mobiele data uitgezet. Helderheid op 10%.
Kdenk eig dat het iets is met de hardware.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:03:
Wakelock is opgelost door de factory reset denk ik maar mijn batterij gaat nog steeds enorm snel plat. Om de 2 minuten 1% ong. Heb gps, mobiele data uitgezet. Helderheid op 10%.
Kdenk eig dat het iets is met de hardware.. :/
Is je timeout van het scherm misschien te hoog? Wel vreemd dat bij jou 'android besturingssysteem' 20% is, bij mij is dat 5% (na 1 dag en 5 uur op de accu, ik heb nog 64% accu over). Heb je de accu de eerste paar keer helemaal volgeladen en leeggetrokken? Dat schijnt de accuduur te verbeteren, hoewel de meningen daarover uiteenlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wel een vreemd verschijnsel sinds 4.4.2, af en toe geeft mijn Nexus 5 zomaar een 'plingeltje'.

Als ik dan kijk dan zie ik geen notificaties, geen nieuwe emails, enz. Irritant.

Verder niets dan lof trouwens, hij is nog even snel als eerst. Verbeteringen heb ik nog niet opgemerkt (ik gebruik de camera zelden en dat is het grootste verbeterpunt geloof ik) maar het draait allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:55

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik kan eindelijk in dit topic gaan posten!
Eerste indruk: premium, dit denk ik dat komt door het professionele uiterlijk van de telefoon, eerste keer opstarten was wel een zweetmomentje omdat er heel veel N5 zijn met dode pixels, hier heb ik absoluut geen last van!

Wat is snel? Ik denk dat ik eerder klaar ben als ik dingen ga opnoemen die langzaam zijn, en dat zijn er geen. Nu kom ik wel van een dualcore 800 Mhz af, maar toch, het ding voelt retesnel aan.

Opslag? Tja, ik heb eigenlijk alles en meer op het ding staan wat ik nodig heb, en dat beschouw ik als veel, denk aan RR3, GTA VC, nog wat random 3d games, pokemon á 512MB, 2 GB muziek en ik heb nog 8GB over...

Batterij: Ik heb hem vandaag dus meegenomen naar school en natuurlijk iedereen wil hem zien en dus had ik hem 8 uur van de lader, wifi aan, en ik denk 1 uur aan zware games en nog een paar antutu's en toen ik thuis kwam had ik nog 70% over, heel goed dus, op maximale helderheid.

Camera: Ik snap niet wat hier niet goed aan kan zijn, mooie plaatjes op alles auto, nog mooiere plaatjes met HDR+, inzoomen is geen probleem, de scherpte in het plaatje blijft 80% behouden.

Wat dan nog? Luidspreker, hier ben ik zeer over te 'spreken', geluid is goed hard, mooi, maar de bas ontbreekt een beetje, ik beschouw dit absoluut niet als een minpunt en als je dat wel doet dan zit er ergens een schroefje los.

Wat vinden mensen nog meer hinderlijk? GLONASS-gps werkt uitstekend, met de bekende app krijg ik binnen maar liefst 2 seconden een fix!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Laatst online: 10-09 08:31
Heb hem ook sinds gisteren, hij werkt prima! Het enige minpuntje tot nu toe:
- Eén dode pixel links onderin, bleek met de app "Dead Pixel Test".
Geen last van verder, dus voor mij geen reden om hem te retourneren.

Ik kan trouwens geen betalingen doen met de Rabobank app, blijkbaar wordt Android KitKat of de Nexus 5 nog niet 100% door hun ondersteund. Ik heb hierover een ticket aangemaakt:
https://nl.getsatisfactio...pected_error_bij_betaling
Graag daar melden als je hier ook last van heb, zo wordt het hopelijk sneller opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:50
basst85 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:42:
Ik kan trouwens geen betalingen doen met de Rabobank app, blijkbaar wordt Android KitKat of de Nexus 5 nog niet 100% door hun ondersteund. Ik heb hierover een ticket aangemaakt:
https://nl.getsatisfactio...pected_error_bij_betaling
Graag daar melden als je hier ook last van heb, zo wordt het hopelijk sneller opgelost.
Voor 4.4 is er inmiddels een fix geweest en bij mij werkt alles dan ook prima. Zowel op 4.4.0 als op 4.4.2.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben zeer tevreden met de accuduur. Ik ben een zware gebruiker. Ik bel 2-3 uur per dag, mail staat op push en ik kijk continu op het scherm. Vandaag ook nog even wat camera apps geprobeerd (leuke dingen).

Hij is nu 10 uur van de accu, en ik heb 48% over. Ik moet wel heel erg mijn best doen om hem leeg te krijgen. Mijn HTC One S redde het nooit tot 18.00 zonder op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:04
Barfman schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:08:
Vandaag ook mijn nexus 5 binnen gekregen, gelijk opgeladen en aan gezet. Helaas heb ik gelijk veel problemen. Na het invoeren van mijn google account gegevens ben ik ff bakkie pakken. Daarna wilde ik de telefoon gaan instellen, maar hij wilde niet van het lockscreen af en bleef het scherm zwart. Ik alles proberen, maar helaas is het niet mogelijk om de batterij eruit te halen, dus ik zat met een zwart scherm. Telefoon werd heel erg heet, en kreeg vage strepen te zien, maar geen android screen. Opeens reboot de telefoon automatisch, en kwam ik weer in android. Na het vergrendelen kreeg ik hem weer niet ontgrendeld, screen bleef gewoon zwart. Na een tijd weer een reboot, en viel mijn mtp verbinnding weg, en kreeg ik een QHUSB_BULK driver melding dat hij die drivers niet kon vinden. Ik vermoed dat ik een pech gevalletje heb, iemand hier wel eens iets over gelezen.

http://i.imgur.com/V7DTm3T.jpg
Inmiddels met coolblue afgesproken dat ik hem morgen terugbreng en ik krijg een nieuwe nexus wanneer ze nieuwe voorraad binnen hebben. Ze zeiden dat mijn scherm waarschijnlijk kapot is.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Laatst online: 10-09 08:31
Richh schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:14:
[...]

Voor 4.4 is er inmiddels een fix geweest en bij mij werkt alles dan ook prima. Zowel op 4.4.0 als op 4.4.2.
Dat is wel vreemd, bij mij werkt het versturen van betaalopdrachten niet (unexpected error).
Heb de meest recente versie van de Rabo app (v. 4.2.1) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:49
Hij bevalt mij ook uitstekend: na het uitzetten van Google Now gaat de batterij iig een heel stuk langer mee, Google Play services is niet eens meer zichtbaar bij de energie verbruikende apps.
Vanmiddag een review gezien van de Cataclysm custom rom: die zojuist gedownload en die ga ik er morgen op zetten. Nu eerst tijd voor wat anders: het is weekend dus... Bier! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

PWM schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:28:
Ik ben zeer tevreden met de accuduur. Ik ben een zware gebruiker. Ik bel 2-3 uur per dag, mail staat op push en ik kijk continu op het scherm. Vandaag ook nog even wat camera apps geprobeerd (leuke dingen).

Hij is nu 10 uur van de accu, en ik heb 48% over. Ik moet wel heel erg mijn best doen om hem leeg te krijgen. Mijn HTC One S redde het nooit tot 18.00 zonder op te laden.
Ik gebruik hem nog iets zwaarder, bovenstaande geld ook voor mij inclusief dat ik ook nog file sync aan heb staan, facebook sync (notificaties etc), veel muziek luister (spotify), gebruik voor RDP. Nu met 17 uur op accu zat hij op 26%, kortom ik ben meer dan blij! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
XzeroD schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:38:
[...]

Ik gebruik hem nog iets zwaarder, bovenstaande geld ook voor mij inclusief dat ik ook nog file sync aan heb staan, facebook sync (notificaties etc), veel muziek luister (spotify), gebruik voor RDP. Nu met 17 uur op accu zat hij op 26%, kortom ik ben meer dan blij! _/-\o_
Hier ook een 'heavy user' (zakelijk):

- Alle Google-producten syncen (mail/agenda/keep/drive/keep). Google Now staat uit.
- Socialmedia dingen
- Veel bellen
- Veel Whatsappen
- Veel onderweg (3/4G)

Haal prima een dag zonder bij te laden. Wat ook precies nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bij jullie trouwens ook zo dat voornamelijk uit de linker speaker geluid komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 10:08:
Is het bij jullie trouwens ook zo dat voornamelijk uit de linker speaker geluid komt?
De rechter is geen speaker maar een microfoon. Daar komt wel een beetje geluid doorheen wat aan de linkse kant geproduceerd wordt, maar dat is niet perse zo bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
Voor mensen die twijfelen of ze hun Nexus 5 wel of niet willen 'rooten'.
Als je hem root kan je Xposed Frameworks gebruiken met GravityBox.

Hier is een uitleg wat je er dan allemaal mee kan doen:

http://youtu.be/62Q3-BnEFX0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 18:17
Ah ik dacht ook al dat het niet klopte. Niet dat ik stereo belangrijk vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:41

Knud

Sandvich

midy922 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 10:38:

Goede tip, thanks! :) Werkt erg makkelijk en zonder problemen.

Heb trouwens de 4.4.2 update kunnen installeren, nadat ik de volume software mod had terug gedraaid. (update.zip flashen via TWRP)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:33:
[...]

Mmm, krijg een foutmelding dat mijn betaling niet geaccepteerd word, maar dat lijkt een Play store probleem te zijn.
gebruik zelf deze om 3g data aan/uit te zetten:

Google Play: Gegevens ON-OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thedr schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 10:11:
[...]

De rechter is geen speaker maar een microfoon. Daar komt wel een beetje geluid doorheen wat aan de linkse kant geproduceerd wordt, maar dat is niet perse zo bedoeld :)
Ah, gelukkig. En ach, zo slecht is het geluid ook weer niet. Prima om handsfree mee te bellen in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi All,

Ik heb een vreemde issue met 4G (België / Mobile Vikings). Wanneer ik met mijn home wifi netwerk verbind, gaat het icoontje 4g weg van boven de signal bars. Wanneer ik echter vervolgens wifi uit zet of out of range ga, is alle internet weg (dus geen mobiele data). Wanneer ik even airplane mode ga en dan terug ga, komt 4G terug ...

Iemand dit ook? Iets wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 08:43

J-P

Syntax erro....

midy922 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 10:38:

Ziet er goed uit.
Hoe zit het nou als je een nieuwe OTA update binnen krijgt. Moet je dan eerst Xposed Frameworks deinstalleren of kan je gewoon updaten?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-09 15:18
Sinds 2 dagen ook de nexus 5 binnen! (311 versie)
Kom van de Galaxy Nexus en moet zeggen dat ik erg tevreden ben!

Ben geen hardcore gebruiken, in de zin van 'rooten' etc.
Heb ook de dead pixel test gedaan en heb er geen kunnen vinden.
Wel heb ik dat er 'iets' los zit. als ik iets schud (ook gelezen op dit forum waarom zou ik anders met mn mobiel schudden) hoor je wel iets 'rammelen)

Weten iemand of er ook een task killer nodig is? deze gebruikte ik om mn galaxy nexus maar ik hoorde dat het meer kwaad dat doen dan goed? zijn hier mensen met ervaring op dit gebied?

Ps. iemand nog tips over apps die je MOET hebben? (behalve tweaker)

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Sjaakie NL schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:22:
Wel heb ik dat er 'iets' los zit. als ik iets schud (ook gelezen op dit forum waarom zou ik anders met mn mobiel schudden) hoor je wel iets 'rammelen)
Heb je dan ook gelezen dat er iets los MOET zitten: namelijk wat onderdeeltjes van de optische beeldstabilisatie. Die overigens erg netjes werkt: gisteravond wat filmpjes geschoten in de discotheek, het beeld bleef erg netjes stil ondanks dat ik toch al voorzien was van enige potten bier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens ook mogelijk om die beeldflits animatie te veranderen? (wanneer je het scherm uitschakelt.) Of kan dit alleen dmv rooten :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:44
Je kan die uitschakelen als je Xposed framework hebt met gravitybox. Maar ik vind die animatie juist wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Naar mijn mening is de camera slechter geworden met de 4.4.2 update. Hoewel het inderdaad sneller foto's kan nemen, moet ik toch zeggen dat de kwaliteit van de foto's minder is geworden. Je ziet vooral veel meer ruis in de foto's dan voorheen. Ook lijken de foto's iets minder scherp.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5Ms9x.jpg
Linker is 4.4 recher is 4.4.2

[ Voor 11% gewijzigd door ObiTewodros op 14-12-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Thedr schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:27:
Heb je dan ook gelezen dat er iets los MOET zitten: namelijk wat onderdeeltjes van de optische beeldstabilisatie.
Bron (lees: 'link')?

Wel vreemd dan dat als ik schud* én de knopjes vasthoud er geen getik ('gerammel'?) meer te horen is.

*zie mijn eerste post over dit schudden (di links-rechts in het vlak van het toestel).

Maar zoals ik dus reeds schreef is het geen echte issue (voor mij).

[ Voor 34% gewijzigd door kristo op 14-12-2013 17:18 . Reden: vreemdheid ]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
kristo schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 17:10:
[...]

Bron (lees: 'link')?

Wel vreemd dan dat als ik schud* én de knopjes vasthoud er geen getik ('gerammel'?) meer te horen is.

*zie mijn eerste post over dit schudden (di links-rechts in het vlak van het toestel).

Maar zoals ik dus reeds schreef is het geen echte issue (voor mij).
Dan heb je inderdaad kans dat het toch de knopjes zijn zoals wel vaker voor blijkt te komen bij de eerste serie. Ik zou me er ook niet teveel aan ergeren hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Gisteren na een kleine 15 uur nog 64% batterij over.
Dan in een uurtje of 3 leeg getrokken naar 12% door intensief gebruik.
Wel de hele tijd op WiFi :). Gaat eigenlijk wel nog rap leeg als je er serieus mee bezig bent.
Het scherm is vooral de boosdoener :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:45:
Hi All,

Ik heb een vreemde issue met 4G (België / Mobile Vikings). Wanneer ik met mijn home wifi netwerk verbind, gaat het icoontje 4g weg van boven de signal bars. Wanneer ik echter vervolgens wifi uit zet of out of range ga, is alle internet weg (dus geen mobiele data). Wanneer ik even airplane mode ga en dan terug ga, komt 4G terug ...

Dat probleem heb ik met MV hier niet, maar ik weet wel dat het 4G netwerk van Base nogal kuren vertoont. Al geprobeerd de base APN gegevens te wissen, soms heeft mijn gsm de neiging om die te pakken en dan werkt data natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
HDR+ hoort de foto's een betere contrast te geven toch? Waarom doet het na 4.4.2 update precies het tegenovergestelde?
HDR+:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5Mtns.jpg
Normaal:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5MtrD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Thedr schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 17:32:
Dan heb je inderdaad kans dat het toch de knopjes zijn zoals wel vaker voor blijkt te komen bij de eerste serie
Dat denk ik niet want (ik heb een recent model van vorig weekend) afgaande op de vergelijkende foto's heb ik totaal geen speling tussen knoprand en uitsparing van de behuizing, qua 'rammelen' zou ik moet kunnen vergelijken met een écht rammelmodel, maar soit, ik vind het dus niet erg zoals het bij mij is: ik herhaal even ten behoeve van anderen: een licht tikken bij op een bepaalde manier schudden (links-rechts) met je slimfoon.

Wel denk ik dat ik nog de oude 'kleine' luidsprekergaatjes heb (vind het moeilijk om vergelijken), hoewel het geluid mij totaal niet te stil lijkt.

Tot zover deze mededelingen :)

[ Voor 8% gewijzigd door kristo op 14-12-2013 19:28 ]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Grmbl... ik heb nu sinds kort een geluidje bij het aanzetten van het scherm. Hoe krijg ik dat uit??
Niet bij geluid bij het instellingen scherm... Waar dan wel?

Wie helpt me dat geluid eruit te krijgen..

[ Voor 12% gewijzigd door Cyberpope op 14-12-2013 21:14 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixzus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 10:08
Eergisteren mijn Nexus binnen gekregen via zwager uit Duitsland.
311 model met 32 GB.

Alle knoppen zitten vast, geen rare geluiden. Echter via display tester 1 dode?? pixel ontdekt. Deze pixel is bij alle kleuren goed, alleen bij diep zwart is de pixel wit. (ik neem aan dat dit een dode pixel is?? Kan iemand dit bevestigen?

Verder vraag ik mij af of de trilling bij het toetsenbord ook uit kan..dit vind ik onnodig. Geen idee waar ik het uitzet.

Grt
Verder bevalt het toestel prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Nixzus schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:49:
Verder vraag ik mij af of de trilling bij het toetsenbord ook uit kan..dit vind ik onnodig. Geen idee waar ik het uitzet.

Grt
Verder bevalt het toestel prima..
Instellingen / geluid / trillen bij aanraking: vinkje uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nixzus schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:49:
Eergisteren mijn Nexus binnen gekregen via zwager uit Duitsland.
311 model met 32 GB.

Alle knoppen zitten vast, geen rare geluiden. Echter via display tester 1 dode?? pixel ontdekt. Deze pixel is bij alle kleuren goed, alleen bij diep zwart is de pixel wit. (ik neem aan dat dit een dode pixel is?? Kan iemand dit bevestigen?
Volgens mij noemen ze dat een slapende pixel ;) Er zijn wel wat trucjes voor, maar die ken ik vooral uit het verleden (tv's hadden ze ook wel eens). Of dat nu allemaal werkt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
De Nexus 5 van een kennis is aan de martel test (voor de kennis zelf) geslaagd, hij wou weten hoe lang in stand-by met alles aan zonder enig gebruik het volhoudt, antwoord is 7 dagen en 23 uur tot hij uitviel.

Verder per ongeluk iets leuks in Android 4.4.2 tegengekomen, puur per ongeluk omdat ik mijn vinger op het scherm liet zitten.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GGZ2rran6Gw&feature=c4-overview&list=UU72WpezSlwJ-64g1QxAZm9A]

Best grappig, toch een easter egg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 11:42

Metian

Snert is vies

Kwam daar ook in eens achter toen ik me Nexus 5 in handen had. Schrok in eerste instantie want had niet door wat bedoeling er van was, haha.

Zulke easter eggs mogen wel meer in android zitten imo

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:51
Die easter egg zit er zeker sinds froyo al in.

[ Voor 3% gewijzigd door jvvj op 14-12-2013 21:44 . Reden: Missed a ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 21:53

ronaldm3

Apple Watch :)

localjoost.nl schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:43:
Die easter egg zit er zeker sinds froyo in.
Volgens mij was dat een andere... die snoepjes kon je het scherm uitswipen... zegmaar :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Knud schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:35:
[...]

Goede tip, thanks! :) Werkt erg makkelijk en zonder problemen.
Opmerkelijk... bij mij werkt hij niet.

Of je kijkt beter 8)7 Gelukt.

Nu dat geluid nog... niets op internet te vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyberpope op 14-12-2013 22:13 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
In Froyo had je een soort poster meer niet, in Gingerbread ook, Honeycomb weet ik niet, in ICS had je een Android in een Ice Cream broodje, en de snoepjes had je in Jelly Bean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:48
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 13:45:
Hi All,

Ik zit nog maar recent op 4G bij Proximus en stel hetzelfde vast. Wifi aan schakelt de mobiele data uit, maar wifi uit schakelt de dataverbinding niet opnieuw in.
Zal ook eens opzoeken of er in de instellingen iets aangepast moet worden.

[ Voor 0% gewijzigd door lukadad op 14-12-2013 22:59 . Reden: typo ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:55

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

14 uur op accu, 4,5 uur schemtijd, half uur zware 3d game en de hele tijd wifi + skype = 13% accu, dit is dus met verschrikkelijk zwaar gebruik....

Ik ga eens standby proberen zonder iets aan, dus ook wifi uit.
Weet eigenlijk ook niet of ik die batch heb met "verbeteringen", is dat de D811 batch? Ik heb namelijk amper wiebelende knoppen en het volume is meer dan goed.

[ Voor 27% gewijzigd door Kuusj op 14-12-2013 23:13 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattH
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04-2022

MattH

MIAUW!

NeutraleGast schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:02:
HDR+ hoort de foto's een betere contrast te geven toch? Waarom doet het na 4.4.2 update precies het tegenovergestelde?
Omdat dat precies is wat HDR doet :) Het maakt meer foto's en mengt ze zo, dat:

- normaal overbelichte partijen donkerder worden
- normaal onderbelichte partijen lichter worden

Het totale contrast gaat dus omlaag (of in ieder geval niet omhoog).

[ Voor 12% gewijzigd door MattH op 15-12-2013 00:40 ]

Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 12:09
Is het mogelijk om de stem van Google Now op Engels te zetten zonder dat de taal van de telefoon zelf in het Engels gaat? Elke keer als ik op commando een app open zegt 'ze' met Engels accent: "app woard G-opened" (app wordt geopened :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Laatst online: 09-08 13:18
Even een waarschuwing, pas op met opladen en gamen tegelijk op de nexus 5. Had gister drie keer achter elkaar "the red dot of death": mijn nexus viel uit en brandde het notificatie ledje rood. Blijkbaar overhit de telefoon als je zowel opwarming door opladen als opwarming door gamen veroorzaakt. Weet niet of het schadelijk is of dat hij vroeg genoeg uitvalt om schade te voorkomen. Zou gedaan zijn om schade aan de accu te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn nexus 5 is ook besteld...kijk er vol verwachting naar uit.
hoe halen jullie de updates binnen? is er ook een soort programma zoals "kies"?
of moet je het via wifi op de gsm zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 10:38:
mijn nexus 5 is ook besteld...kijk er vol verwachting naar uit.
hoe halen jullie de updates binnen? is er ook een soort programma zoals "kies"?
of moet je het via wifi op de gsm zelf doen?
Ik weet niet hoe lang jij al met Android telefoons werkt, maar update's komen gewoon OTA binnen, maar is wel een WiFi-verbinding aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

reiker

dan jij!

Kan over-the-air (OTA) als je je Nexus in originele conditie houdt (of ten hoogste unlock & root), of je kunt updates van Android side-loaden via je pc. Simpele tutorials daarvoor te vinden in dit topic, of op bv. androidpolice.com :)

Side-note: ik heb het idee dat m'n accu nóg wat langer meegaat sinds afgelopen dinsdag KPN 4G heeft geactiveerd in mijn wijk... De accu-pagina laat wel veel meer gele tinten zien voor het bereik dan eerst, maar de accu ging met licht tot medium gebruik gisteren al 24u mee toen 'ie op 70% stond. Daarna veel Youtube filmpjes gekeken en bij het naar bed gaan stond 'ie op 10%. Ik verwachtte dat bij het wakker worden de accu wel leeg zou zijn, maar nee... 8% over! Het blijft me verbazen, in positieve zin uiteraard :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Pagina: 1 ... 33 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.