[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 11:30
PWM schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:54:
[...]

Zwart. Vanmiddag bij Coolblue besteld om 13.30, 2 uur geleden al bezorgd. Top.

Nu aan het instellen. Valt me op dat alle wallpapers kleur hebben. Even een mooie donkere vinden, beter voor de accu.
feli met je nieuw foon, maar volgens mij werkt donkere achtergrond alleen met OLED, toch?
bij lcd geen effect, alleen hoe fel de backlight aan staat.. of heb ik dat mis?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik321
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09-2024
ny-hardcore schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:04:
[...]

feli met je nieuw foon, maar volgens mij werkt donkere achtergrond alleen met OLED, toch?
bij lcd geen effect, alleen hoe fel de backlight aan staat.. of heb ik dat mis?
Dat heb je volgens mij aardig goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:02
Ook ik heb mijn zwarte Nexus binnen via Studentmobiel ( 11 nov besteld ) .
Mijn eerste indruk is zeer goed :9~ ( hiervoor alleen maar Htc modellen gehad ) bouwkwaliteit is top en snelheid is ook dik in orde . Ik heb op mijn vorige telefoon ( Htc Sensation ) vanaf dag custom roms gedraaid . Nu kom ik zelf niet uit de i-t wereld dus voor dit soort zaken moet ik altijd goed een guide om te rootten lezen .Het enige grote min punt van stock Android voor mij is het ontbreken van de Aosp browser . Mijn vraag is dan ook , is er een mogelijkheid om de aosp browser op mijn nexus te krijgen zonder compleet te rootten en een custom rom te installeren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:21
bandy schreef op woensdag 11 december 2013 @ 20:09:
Ook ik heb mijn zwarte Nexus binnen via Studentmobiel ( 11 nov besteld ) .
Mijn eerste indruk is zeer goed :9~ ( hiervoor alleen maar Htc modellen gehad ) bouwkwaliteit is top en snelheid is ook dik in orde . Ik heb op mijn vorige telefoon ( Htc Sensation ) vanaf dag custom roms gedraaid . Nu kom ik zelf niet uit de i-t wereld dus voor dit soort zaken moet ik altijd goed een guide om te rootten lezen .Het enige grote min punt van stock Android voor mij is het ontbreken van de Aosp browser . Mijn vraag is dan ook , is er een mogelijkheid om de aosp browser op mijn nexus te krijgen zonder compleet te rootten en een custom rom te installeren .
Volgensmij is t gewoon een kwestie van de apk vinden en installeren, geen root benodigd. Not sure though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wellicht ben ik helemaal de weg kwijt doordat ik Sense heb gebruikt:

Ik wil mijn telefoon instellen op: Geluid/Stil/Trillen, afhankelijk waar ik ben. Ik ben gewend daar een widget voor te hebben. Die kan ik nu niet vinden, ik neem aan dat die er toch wel is, en ik niet steeds het volume hoef aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:44:

Ik wil mijn telefoon instellen op: Geluid/Stil/Trillen, afhankelijk waar ik ben. Ik ben gewend daar een widget voor te hebben. Die kan ik nu niet vinden, ik neem aan dat die er toch wel is, en ik niet steeds het volume hoef aan te passen?
Powerbutton vasthouden > 3 buttons onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

LoneGunman schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:45:
[...]

<3 Zo zie je maar hoe je gewend kan zijn aan een systeem. Top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Of PowerToggles gebruiken

Google Play: Power Toggles

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:44
Is er een manier om het powermenu uit te schakelen op de lockscreen? Als mijn telefoon gestolen wordt kan ik hem vinden via device manager (waar nu trouwens een app van is) maar niet als de dief de telefoon makkelijk uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vandaag de accu nog eens bijgehouden na ik gister hier de GoogleMaps tip kreeg.

Lijkt weinig veranderd. Met hetzelfde gebruik als altijd nu 5% en gaat hij op de laad plaat.

15uur 38 minuten en 37 seconden op de accu.
2uur 56 minuten en 37 seconden scherm aan.

Grootste uitschieter is TuneInRadio met 1uur 26minuten op achtergrond, 1 minuut 5 seconden op voorgrond. 75 MB data verbruikt.

Verder weinig bijzonders eigenlijk.
Wifi aan, 3g en 4g dekking gehad. Paar minuutjes gebeld. GoogleNow niet uitgeschakeld (ik gebruik de file informatie). Geen bezuinigingen verder kwa sluiten of uitsluiten van apps.

Gewoon zoals elke mobiel de afgelopen jaren dus. In de morgen van de lader, in de avond eraan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:50

Ik gebruik Llama daarvoor. Dan kan het automatisch dit soort instellingen doen adhv gsm masten in de buurt. Zo heb ik geen wifi aan als ik van huis ga en het hij op stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 10:04
Zit nog steeds te twijfelen of ik ook iets aan moet schaffen. Het is altijd zo lelijk en vervelend met die hoesjes, covers, bumpers en protectors, maar als ik hem laat vallen zal ik wel spijt krijgen. En er zijn ook niet te weinig opties zie ik wel in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krotar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06-2024
Donstil schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:23:
Vandaag de accu nog eens bijgehouden na ik gister hier de GoogleMaps tip kreeg.

Lijkt weinig veranderd. Met hetzelfde gebruik als altijd nu 5% en gaat hij op de laad plaat.

15uur 38 minuten en 37 seconden op de accu.
2uur 56 minuten en 37 seconden scherm aan.

Grootste uitschieter is TuneInRadio met 1uur 26minuten op achtergrond, 1 minuut 5 seconden op voorgrond. 75 MB data verbruikt.

Verder weinig bijzonders eigenlijk.
Wifi aan, 3g en 4g dekking gehad. Paar minuutjes gebeld. GoogleNow niet uitgeschakeld (ik gebruik de file informatie). Geen bezuinigingen verder kwa sluiten of uitsluiten van apps.

Gewoon zoals elke mobiel de afgelopen jaren dus. In de morgen van de lader, in de avond eraan.
Dus je hebt 180 min schermtijd en dan nog keer 90 min actieve 3g verbinding en je bent verwondert dat hij plat is?... Wat verwacht jij wel van dat toestel? Je mag best tevreden zijn over die tijden... 8)7

Zelfs op mijn iPhone van vroeger had ik -40% batterij als ik 90 min naar radio zat te luisteren over 3G....

[ Voor 21% gewijzigd door Krotar op 11-12-2013 23:49 ]

• Donstil
  • Niet online
Krotar schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:44:
[...]

Dus je hebt 180 min schermtijd en dan nog keer 90 min actieve 3g verbinding en je bent verwondert dat hij plat is?... Wat verwacht jij wel van dat toestel? Je mag best tevreden zijn over die tijden... 8)7

Zelfs op mijn iPhone van vroeger had ik -40% batterij als ik 90 min naar radio zat te luisteren over 3G....
Ooh ik vind het ook prima hoor, werd hier gister avond besproken dus daarom nog eens getest.

Hiervoor een hoop iPhones gehad en die waren idd ook altijd leeg na een dagje. Zoals ik al schreef verwacht ik dat tegenwoordig eigenlijk ook. Alles daaronder is vervelend, alles daarboven maakt niet uit want dan gaat hij toch op de lader.

Het zou voor mij persoonlijk pas echt voordeel bieden als de accu een aantal dagen mee zou gaan ipv 1, van 2 of 3 word ik verder ook niet echt warm namelijk.

• Krotar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06-2024
Donstil schreef op donderdag 12 december 2013 @ 00:01:
[...]

Ooh ik vind het ook prima hoor, werd hier gister avond besproken dus daarom nog eens getest.

Hiervoor een hoop iPhones gehad en die waren idd ook altijd leeg na een dagje. Zoals ik al schreef verwacht ik dat tegenwoordig eigenlijk ook. Alles daaronder is vervelend, alles daarboven maakt niet uit want dan gaat hij toch op de lader.

Het zou voor mij persoonlijk pas echt voordeel bieden als de accu een aantal dagen mee zou gaan ipv 1, van 2 of 3 word ik verder ook niet echt warm namelijk.
Iedereen wil dat maar dat zal nog enkele jaren duren voordat we die stap kunnen verwachten bij high end smartphones.

Mijn Nexus 5 is nu aan het opladen na 2 dagen gebruikstijd waarvan 2 uur en 45 minuten screen on time is. Opgelet: ik toggle telkens 3g of wifi uit als ik hem in sleep mode zet.

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Waarom ben ik dan een speciaal geval? Ik haal makkelijk twee dagen met 4 uur schermtijd, 2 uur internet via 3G, de rest van de dag via wifi.

@Donstil: Staat google play services nog steeds hoog bij batterijverbruik?

• SerpentNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03 00:39
Wat zijn de ervaringen met het witte exemplaar t.o.v. het zwarte?
Ik had gehoord dat de witte iets gladder is, vormt dit een probleem? Of is het puur even wennen?

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 11:30
Ik heb de witte.
Is niet bijzonder glad ofzo,voelt als plastic :)
De zijkanten glimmen wel, en ik zie nu al beschadigingen aan de bovenrand terwijl ik echt heel voorzichtig ben met de telefoon. Heb de witte nu denk ik 1,5 maand.

cd /pub && more beer

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:54
Gisteren avond de update binnen gekregen.
Camera kwaliteit nog niet kunnen testen in het donker. Hij is wel stukken sneller.
De ''voortgangsring'' bij HDR is echt een uitkomst.
Ik vind het super dat de toggles nu ''open'' zijn.

Verwijderd

Nu een week de nexus 5 zwart binnen. Het scherm is er mooi maar zie op de achtergrond en in filmjes rode en groene pixel op plekken waar een donkere kleur zou moeten zitten. De lokatie van de pixels veranderen als ik van pagina wissel.

Bij hele zwarte achtergronden (calculator) zie ik geen rare pixels.

Meer mensen last van of ligt het aan mijn toestel? Ik heb de bergen als achtergrond gekozen.

• PWM
  • Niet online

PWM

NeutraleGast schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:34:
[...]

Je moet even bij instellingen 'tekst omslaan' aanvinken, en dan werkt het.
Hier doet hij het niet. Ik draai Engels (en ga er vanuit dat het de optie "Text Wrapping" zou moeten zijn, maar schalen ho maar.

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 19:10
PWM schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:26:
[...]

Hier doet hij het niet. Ik draai Engels (en ga er vanuit dat het de optie "Text Wrapping" zou moeten zijn, maar schalen ho maar.
Vierde optie onder 'geavanceerd', bij mij werkt het wel goed. (Al draai ik Android 4.4.1 op een HTC One X maar dat zou niks uit mogen maken.)

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:49

Nog makkelijker: in de meeste gevallen kan je dat met de volumeknoppen regelen (bijvoorbeeld op het homescreen, in chrome werkt het ook): gewoon eens een paar keer op down drukken. Dan kan je het beltoonniveau (denk ik?) instellen en uiteindelijk gaat 'ie over op trillen en dan op stil :)

Heb trouwens ergens gelezen dat het kleine rammeltje/tikje wat veel mensen horen en vaak toeschrijven aan de powerknop waarschijnlijk een onderdeeltje van de optische beeldstabilisatie is. Ik hoor bij mijn telefoon een heel licht tikje, wat ook niet verdwijnt als ik de knoppen vasthoud/indruk.

Gisteren Google Now uitgezet en de Maps updates eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd. Accu staat nu op 10% na 1 dag en bijna 3 uur met scherm 3u27m actief en Wifi/3G continue aan (wel bijna overal toegang tot Wifi waar ik ben). Google Play services is ondertussen gezakt van +20% naar 10% nu :)

Verwijderd

[...]

Is er trouwens een manier om dit menu uit te breiden met bijvoorbeeld reset, opstarten in recovery mode? Zoals in custom roms

• Nakebod
  • Laatst online: 22:20

Nakebod

Nope.

Als je root hebt iig wel, geen idee of het ook zonder kan.
Eerst deed ik omslachtig via een losse mod, die na de Android 4.4.1 update niet meer werkte, en toen na een tip hier overgestapt naar Xposed Framework icm de Gravitybox module.
Werkt perfect. En nog veel meer tweakopties, modules etc.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 18:39:
nu heb ik wat last met gps fix problemen .
kan tot wel 2 - 3 minuten duren tot hij verbinding heeft .
Ik gebruik navfree als gps en met mijn iphone 4 had hij altijd binnen de 5 seconde fix en nu niet .
iemand die nog deze problemen heeft en oplossingen heeft zonder de gsm uiteen te halen ?
Helaas is er geen snelle fix zonder de achterzijde even te verwijderen.
Heb dit vorige week zelf gedaan en stelt echt niets voor hoor. miss 10 min werk
Kijk in de video hoe je dit moet doen.
Het helpt echt want gpx fix duurt nu nog geen 15 sec in huis.
Buiten de deur gelijk.

GPS Fix

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 10:53 ]

Verwijderd

Amaze86 schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:19:
Is de gps signaal al gefixt...ik twijfel erg,omdat ik navigatie best vaak gebruik op me telefoon.
Nope maar zie mijn posting hierboven.
Heel makkelijk zelf te doen.

• The Wizard
  • Laatst online: 27-09 16:46

The Wizard

Moderator Mobile
Zijn de GPS problemen algemeen of komen ze alleen voor bij bijv. de zwarte cover? De backcovers van de witte en zwarte zijn ook verschillend.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Odysseus253
  • Laatst online: 25-09 21:02

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Ik heb een zwarte Nexus 5, uit de allereerste batch. Nooit problemen gehad met GPS, ook niet voor de update naar 4.4.1/4.4.2.

• Donstil
  • Niet online
NeutraleGast schreef op donderdag 12 december 2013 @ 00:38:
@Donstil: Staat google play services nog steeds hoog bij batterijverbruik?
Jep, op de derde plek, na het scherm en TuneInRadio.

Verwijderd

The Wizard schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:56:
Zijn de GPS problemen algemeen of komen ze alleen voor bij bijv. de zwarte cover? De backcovers van de witte en zwarte zijn ook verschillend.
Durf ik niet te zeggen ikzelf heb een zwarte uit de aller eerste batch.
Odysseus253 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:03:
Ik heb een zwarte Nexus 5, uit de allereerste batch. Nooit problemen gehad met GPS, ook niet voor de update naar 4.4.1/4.4.2.
Eerste tijd ging ook goed geen enkel probleem gehad,Tot vorige week vrijdag,
TomTom deed er zelfs 5 min over om een gps verbinding te krijgen en als hij hem al
had viel hij tussentijds ook enkele tijd weg.Heb je geen problemen laat het lekker zo.
Maar mocht het wel zo zijn is dit natuurlijk een oplossing........

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2013 11:43 ]

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 23:09
1) Ik ervaar dat de telefoon moeite heeft om na wifi gebruik over te schakelen naar 3G, omdat ik mij buiten het WiFi signaal bevind. Ik heb nu 2x keer gehad dat ik dan echt de WiFi uit moet zetten en 3G aan en uit moet zetten, totdat het internet het echt weer doet. Hebben meer mensen dit? Zo ja, what to do?

2) De batterij duur vind ik stiekum toch een beetje tegenvallen. 's ochtends 1,5 uur in de trein intensief gebruikt en tussen door snel wat opzoeken. Maar voor 12uur al door de 50% heen. Ik ga de helderheid van het scherm sowieso verlagen. Zijn er verder nog tips en tricks?

Bij het verbuik van de accu staan: scherm, android systeem en google play relatief hoog.

[ Voor 7% gewijzigd door SimpelenLeuk op 12-12-2013 11:56 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Cinner schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:44:
[...]

Vierde optie onder 'geavanceerd', bij mij werkt het wel goed. (Al draai ik Android 4.4.1 op een HTC One X maar dat zou niks uit mogen maken.)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MiyGGArmmkySuePLbI5Zpktw/thumb.png

Netwerktest zal wel niet zoveel uithalen :p

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 12:00
Mmm ik heb de update nu nog steeds niet binnen :-(

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Zojuist me Nexus ontvangen en gelijk kreeg ik de update voor geschoteld naar 4.4.2, GPS probleem lijk ik geen last van te hebben maar zo veel heb ik hem dan ook nog niet gebruikt. Ik heb trouwens een 311 serie.

• Ruudiew
  • Laatst online: 19-06 20:24
Ik heb een vreemd probleem met mijn nexus 5. Al een aantal weken worden mijn foto's die ik maak niet meer opgeslagen. Als ik met de stock foto app een foto maak, komt de foto wel rechtsboven als kleine foto tevoorschijn, maar als ik hem wil bekijken, dan is hij in ineens weg.

Nog vreemder maakt het feit dat de foto's die ik maak wel automatisch gebackupt worden, en daarna wel in de back up folder in de galerij verschijnen.

Heb al proberen te zoeken op het internet, maar ik heb nog nergens kunnen vinden waar iemand hetzelfde probleem heeft.

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:31
Ruudiew schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:47:
Ik heb een vreemd probleem met mijn nexus 5. Al een aantal weken worden mijn foto's die ik maak niet meer opgeslagen. Als ik met de stock foto app een foto maak, komt de foto wel rechtsboven als kleine foto tevoorschijn, maar als ik hem wil bekijken, dan is hij in ineens weg.

Nog vreemder maakt het feit dat de foto's die ik maak wel automatisch gebackupt worden, en daarna wel in de back up folder in de galerij verschijnen.

Heb al proberen te zoeken op het internet, maar ik heb nog nergens kunnen vinden waar iemand hetzelfde probleem heeft.
Zijn ze ook weg bij zowel bij de Fotos en de Galerij app?
Na het trekken van een foto via de Camera app kan je naar links swipen om de laatst getrokken foto te zien.

• Ruudiew
DonPr0n schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:58:
[...]

Zijn ze ook weg bij zowel bij de Fotos en de Galerij app?
Na het trekken van een foto via de Camera app kan je naar links swipen om de laatst getrokken foto te zien.
Bij beide apps staat de foto er niet tussen. Als ik bij de camera app, nadat ik een foto gemaakt heb, naar links swipe, krijg ik een foto te zien die ik een paar weken geleden heb gemaakt.

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:35
Ruudiew schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:02:
[...]

Bij beide apps staat de foto er niet tussen. Als ik bij de camera app, nadat ik een foto gemaakt heb, naar links swipe, krijg ik een foto te zien die ik een paar weken geleden heb gemaakt.
Had ik laatst ook last van. Bleek dat de foto's niet helemaal vooraan kwamen te staan in de gallery app. Iets naar rechts scrollen en ik vond de foto's.

• Odysseus253
  • Laatst online: 25-09 21:02

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Wat vinden jullie van het nieuwe trillen wanneer je het scherm aanraakt? Ze hebben hem iets korter gemaakt (update 4.4.1/4.4.2), maar daardoor vind ik hem nu zeer onprettig aanvoelen. Voorheen vond ik de functie juist erg fijn!

[ Voor 4% gewijzigd door Odysseus253 op 12-12-2013 13:22 ]

• Ruudiew
-EvoLution- schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:11:
[...]

Had ik laatst ook last van. Bleek dat de foto's niet helemaal vooraan kwamen te staan in de gallery app. Iets naar rechts scrollen en ik vond de foto's.
Aha, is bij mij ook het geval. Heb je hier nog een oplossing voor kunnen vinden zodat ze weer vooraan komen te staan?

• Ruudiew
Heb het uiteindelijke probleem gevonden. De foto's worden op naam gesorteerd op je nexus 5. Laatst ben ik naar Antwerpen geweest en heb ik daar een aantal foto's gemaakt. Op één of andere manier heeft mijn telefoon ze opgeslagen als 'IMG_20181115' ipv 'IMG_20131115', waardoor ze bovenaan de lijst kwamen te staan.

Iig bedankt voor jullie hulp!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:31
Odysseus253 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:21:
Wat vinden jullie van het nieuwe trillen wanneer je het scherm aanraakt? Ze hebben hem iets korter gemaakt (update 4.4.1/4.4.2), maar daardoor vind ik hem nu zeer onprettig aanvoelen. Voorheen vond ik de functie juist erg fijn!
Ik vind dat trillen bij aanraken vervelend en zet dat dus direct uit. :P

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Odysseus253 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:21:
Stukken beter.
Hij was eerst á la de oudere HTCs en is nu íets meer richting Samsung gegaan.

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:35
Ruudiew schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:25:
[...]

Aha, is bij mij ook het geval. Heb je hier nog een oplossing voor kunnen vinden zodat ze weer vooraan komen te staan?
Er stonden bij mij zo'n 4 oude foto's vooraan. Ik heb ze maar verwijderd ;)

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Net ook de Nexus 5 ontvangen. Helaas wel een dooie pixel in het scherm. Ik twijfel nog even of hij ervoor terug gaat. Verder doet de GPS het goed en de knoppen zijn minder gammel. Nog geen update naar 4.4.2 beschikbaar.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Dujardinn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
Beste Tweakers,

Ik volg dit forum al geruimte tijd. Ik zit echter met 1 vraag die mij niet geheel duidelijk is.
Afgelopen dinsdag posten een medegebruiker (MrTimbo.B) een foto waarop te zien is dat de Nexus 5 na de officiële release door Google/LG alsnog miniscuul is aangepast (zie foto hieronder). De toetsen zouden beter "verzonken" zijn in de body van de N5 en de speakergaatjes zouden zijn vergroot voor meer volume. Zijn deze aanpassingen aanwezig bij de 311k batch toestellen? De mensen die deze week hun toestel hebben ontvangen of deze week hun toestel hebben besteld en, lucky you, ontvangen hebben allemaal deze aanpassing (311k)? Of komt deze aanpassing pas bij de volgende batch?

Linkje naar de website: http://whichtablettobuy.b...series-have-hardware.html

Afbeeldingslocatie: http://img.ibtimes.com/it/data/images/full/2013/12/09/35928.jpg

Nog een heel klein mini vraagje. Ik lees overigens veel N5 bezitters klagen over dode pixels. Is dit probleem echt zo erg?

• BillSpaarbank
  • Niet online
Aanpassingen zijn verwerkt in 311.

Verwijderd

Dujardinn schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:32:
Nog een heel klein mini vraagje. Ik lees overigens veel N5 bezitters klagen over dode pixels. Is dit probleem echt zo erg?
Nee. :)

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 17:08
Waar kun je terug zien van welke batch je telefoon is eigenlijk? :S

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:14

shinchan03

Niels

Op de doos van de telefoon.

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:21
ProudElm schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:44:
Waar kun je terug zien van welke batch je telefoon is eigenlijk? :S
Doos, eerste paar letters van je serienummer.

• ProudElm
merci.. thuis maar even op de doos kijken dus :)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:50
Je leest alleen van de mensen die er last van hebben natuurlijk. Ik heb zelf tenminste nergens last van.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:45

servies

Veni Vidi Servici

tobitronics schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:45:
[...]

Doos, eerste paar letters van je serienummer.
Is dat niet hetzelfde nummer dat je kunt terugvinden bij de info over de telefoon?
Instellingen -> Over de telefoon -> Status
en dan Serienummer

Hier overigens ook geen dode pixels.
Zit ondertussen ook op 4.4.2.

[ Voor 9% gewijzigd door servies op 12-12-2013 14:54 ]

• ProudElm
Nier ook niks. Gelijk getest
servies schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:53:
[...]

Is dat niet hetzelfde nummer dat je kunt terugvinden bij de info over de telefoon?
Instellingen -> Over de telefoon -> Status
en dan Serienummer

Hier overigens ook geen dode pixels.
Zit ondertussen ook op 4.4.2.
Ja, maar daar wordt ik niet wijs uit :) Althans, kan niet iets als de 311 of 310 serie er uit halen :)

[ Voor 88% gewijzigd door ProudElm op 12-12-2013 14:54 ]

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 15:25
Bij mij ook geen problemen met dode pixels :)
Ik kom van de oude LG Optimus One, dus dit is een flinke verbetering

• ObiTewodros
Donstil schreef op donderdag 12 december 2013 @ 11:28:
[...]

Jep, op de derde plek, na het scherm en TuneInRadio.
Wat je nog kan proberen is bij locatie settings gps only te selecteren en updates cache en dergelijke van google play verwijderen. Google play services hoort gewoon niet zo hoog te staan, als het zo hoog staat betekent dat hij op achtergrond constant dingen zit te doen, en dat zorgt voor kortere batterijduur. Ook tuneInRadio hoort volgens mij niet zo hoog te staan, mits je het uren per dag gebruikt natuurlijk. Ik herinner me heel vaag dat ik op mijn galaxy s2 battery drain had, ik keek met betterbatterystats naar de wakelocks en tuneInRadio bleek de kwaaddoener.

• Haay
Ik heb na de verhalen over dode pixels mijn N5 kort na ontvangst (release batch) getest op dode pixels. Gelukkig waren er geen dode pixels. Verder ook geen last van lijmresten die de speaker zachter maken. En geen last van rammelende knopjes. Ben gewoon heel tevreden met mijn Nexus 5. :)

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:49
Is het mogelijk om met de Nexus 5 van het aankomende 4g netwerk van Tele 2 gebruik te maken?

• BillSpaarbank
  • Niet online
Toch maar het toestel omgeruild en alle pixels lijken te werken. Blij dat ik even de moeite heb genomen.

• Haay
Joas707 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:17:
Is het mogelijk om met de Nexus 5 van het aankomende 4g netwerk van Tele 2 gebruik te maken?
Ik zit niet bij Tele 2, maar ben wel geselecteerd als één van de 100 testers voor Simyo 4G wat in januari actief wordt. De Nexus 5 staat expliciet in de lijst van 4G geschikte toestellen. Ik neem aan dat Tele 2 dezelfde techniek gebruikt.

• Japie07
Haay schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:22:
[...]

Ik zit niet bij Tele 2, maar ben wel geselecteerd als één van de 100 testers voor Simyo 4G wat in januari actief wordt. De Nexus 5 staat expliciet in de lijst van 4G geschikte toestellen. Ik neem aan dat Tele 2 dezelfde techniek gebruikt.
Maar ondersteund de Nexus 5 ook de Tele 2 4g frequenties? Zijn die hetzelfde als die van Simyo?

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:21
De Nexus 5 D821 ondersteund volgens mij gewoon alle nederlandse lte frequenties, dus moet met elke provider compatible zijn.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
De EU nexus 5 ondersteund alle LTE netwerken in nederland.

En voordat ik straks hoor hoe je achterkomt waar je N5 vandaan komt, het staat op de doos (zo is de Nexus 5 van een kennis uit Spanje en mijn Nexus 4 uit Polen).

• The Wizard
  • Laatst online: 27-09 16:46

The Wizard

Moderator Mobile
Joas707 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:23:
[...]

Maar ondersteund de Nexus 5 ook de Tele 2 4g frequenties? Zijn die hetzelfde als die van Simyo?
Ja, Tele2 gaat (alleen) uitrollen op de 800 MHz frequentie, de Nexus 5 die in Europa te koop is, ondersteund deze frequentie.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:09
Ik heb ook vandaag mijn Nexus 5 gekregen, maar ik kom er niet helemaal achter hoe ik nou mijn interne opslag van mijn pc kan bekijken. Ik heb hem nu als MPT aangesloten staan, waarmee je de telefoon dus als een soort telefoonicoon op je PC ziet. Echter kan ik vervolgens niks op de interne opslag zetten... Doe ik nou iets fout? Er is namelijk ook geen driver gedownload toen ik hem aansloot ofzo.

EDIT:

Muziek kopiëren lukt wel, maar ik wil eigenlijk ook gewoon ander soort bestanden kunnen plaatsen en verwijderen vanaf mijn desktop, op mijn Nexus S kon dit wel gewoon?

[ Voor 18% gewijzigd door Zinloos1 op 12-12-2013 17:36 ]

• ObiTewodros
Zinloos1 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:34:
Ik heb ook vandaag mijn Nexus 5 gekregen, maar ik kom er niet helemaal achter hoe ik nou mijn interne opslag van mijn pc kan bekijken. Ik heb hem nu als MPT aangesloten staan, waarmee je de telefoon dus als een soort telefoonicoon op je PC ziet. Echter kan ik vervolgens niks op de interne opslag zetten... Doe ik nou iets fout? Er is namelijk ook geen driver gedownload toen ik hem aansloot ofzo.

EDIT:

Muziek kopiëren lukt wel, maar ik wil eigenlijk ook gewoon ander soort bestanden kunnen plaatsen en verwijderen vanaf mijn desktop, op mijn Nexus S kon dit wel gewoon?
Wat gebeurt er als je dubbelklikt op de telefoonicon? Je hoort dan alle bestanden/mappen van je telefoon te zien en bestanden op je telefoon kopieren.

• Zinloos1
NeutraleGast schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:43:
[...]

Wat gebeurt er als je dubbelklikt op de telefoonicon? Je hoort dan alle bestanden/mappen van je telefoon te zien en bestanden op je telefoon kopieren.
Oke, ik weet niet wat er fout ging, maar nu lukt het wel! :)

[ Voor 25% gewijzigd door Zinloos1 op 12-12-2013 18:18 ]

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Ik zou graag google now voice gebruiken, dus ben ik verplicht om de taal op English te zetten ...
Echter zou ik het nederlands toetsenbord willen. Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen ?

Verwijderd

Heb vandaag ook mijn nexus 5 ontvangen en heb slechts 1 probleempje; een beetje light bleed in de rechterbovenkant van mijn scherm.

Wat zouden jullie doen? Een nieuwe vragen of ermee leren leven?:p

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

devastator83 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:28:
Ik zou graag google now voice gebruiken, dus ben ik verplicht om de taal op English te zetten ...
Echter zou ik het nederlands toetsenbord willen. Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen ?
Alles in het NL zetten, _behalve_ de spraak instellingen voor GoogleNow. Die moet je op English (US) zetten.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Dubrillion schreef op donderdag 12 december 2013 @ 07:44:
Ik vind het super dat de toggles nu ''open'' zijn.
Wat bedoel je hier nu mee? 8)7 Heb ik iets gemist? :P

Verwijderd

Heb de Nexus inmiddels ook in huis. Geen rammelende knoppen en geen dode pixels. Dik tevreden dus. Wat wel even schakelen is tov mijn Galaxy S, is dat de knoppen andersom zitten voor mijn gevoel (de terug pijl zit nu links ipv rechts)

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Ik heb de mijne ook vandaag ontvangen, enorm tevreden over :)

1 klein probleempje: telkens als ik een foto maak (en deze zelfs al verwijderd heb) wordt mij even later gevraagd deze te backuppen op Google+. Dat wil ik helemaal niet. Kan je dit ergens uitschakelen?

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 19:52
Vandaag ook de mijne binnen gekregen.

Wat mij eigenlijk opviel was dat er over het klepje van de simkaart gezegd werd dat hij uit zou steken. Bij mij is dit niet het geval hij is helemaal vlak of zelfs een beetje naar binnen. Gaat dan wel om 311 versie.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:04
Vandaag ook mijn nexus 5 binnen gekregen, gelijk opgeladen en aan gezet. Helaas heb ik gelijk veel problemen. Na het invoeren van mijn google account gegevens ben ik ff bakkie pakken. Daarna wilde ik de telefoon gaan instellen, maar hij wilde niet van het lockscreen af en bleef het scherm zwart. Ik alles proberen, maar helaas is het niet mogelijk om de batterij eruit te halen, dus ik zat met een zwart scherm. Telefoon werd heel erg heet, en kreeg vage strepen te zien, maar geen android screen. Opeens reboot de telefoon automatisch, en kwam ik weer in android. Na het vergrendelen kreeg ik hem weer niet ontgrendeld, screen bleef gewoon zwart. Na een tijd weer een reboot, en viel mijn mtp verbinnding weg, en kreeg ik een QHUSB_BULK driver melding dat hij die drivers niet kon vinden. Ik vermoed dat ik een pech gevalletje heb, iemand hier wel eens iets over gelezen.

http://i.imgur.com/V7DTm3T.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 12-12-2013 20:14 ]

System | Racing is in my Blood

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:35
Barfman schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:08:
Vandaag ook mijn nexus 5 binnen gekregen, gelijk opgeladen en aan gezet. Helaas heb ik gelijk veel problemen. Na het invoeren van mijn google account gegevens ben ik ff bakkie pakken. Daarna wilde ik de telefoon gaan instellen, maar hij wilde niet van het lockscreen af. Ik alles proberen, maar helaas is het niet mogelijk om de batterij eruit te halen, dus ik zat met een zwart scherm. Telefoon werd heele rg heet, en kreeg vage strepen te zien, maar geen android screen. Opeens reboot de telefoon automatisch, en kwam ik weer in android. Na het vergrendelen kreeg ik hem weer niet ontgrendeld, screen bleef gewoon zwart. Na een tijd weer een reboot, en viel mijn mtp verbinnding weg, en kreeg ik een QHUSB_BULK driver melding dat hij die drivers niet kon vinden. Ik vermoed dat ik een pech gevalletje heb, iemand hier wel eens iets over gelezen.
Probeer eens naar het recovery menu te gaan en een een reset te doen.

• Barfman
Li1quid schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:13:
[...]

Probeer eens naar het recovery menu te gaan en een een reset te doen.
Dat heb ik gedaan, en toen kreeg ik een 4.4.2 update. Na een uurtje kreeg ik weer dezelfde problemen, en nu krijg ik hem dus niet uit, en blijft hij op zwart staan. Ik hoor af en toe wel klik als ik aan de powertoets zit, maar scherm blijft gewwon zwart, en af en toe krijg ik dus rare strepen zoals je in mijn eerste post kan zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Barfman op 12-12-2013 20:17 ]

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Sangroid schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:20:
[...]

Alles in het NL zetten, _behalve_ de spraak instellingen voor GoogleNow. Die moet je op English (US) zetten.
Ja ... maar dan spreekt ie ook niet meer terug :-(

• AndRo555
  • Laatst online: 22:01
Barfman schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:16:
[...]

Dat heb ik gedaan, en toen kreeg ik een 4.4.2 update. Na een uurtje kreeg ik weer dezelfde problemen, en nu krijg ik hem dus niet uit, en blijft hij op zwart staan. Ik hoor af en toe wel klik als ik aan de powertoets zit, maar scherm blijft gewwon zwart, en af en toe krijg ik dus rare strepen zoals je in mijn eerste post kan zien.
Terug naar de winkel ermee, die strepen lijken mij echt wel een hardware defect te zijn.

• Tortelli
  • Laatst online: 27-09 20:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Dat was precies waar ik naar opzoek was!.

Valt me overigens wel op dat sommige mensen een duidelijk beter accu duur halen dan mij. Wat hebben jullie aanstaan qua synchronisatie?.

Ik draai hier:
Synchronisatie aan:
Google
*App gegevens
*Chrome
*Contacten
*Gmail
*Keep
*Persoonsgegevens
Outlook.com (1* per 15 minuten)
Whatsapp
Zakelijk (1x per uur)

Synchonisatie uit:
Facebook
Twitter
Google
*alle overige (agenda, drive, google foto's, Google Play books, Google Play Kiosk, Music, Google+, Google+ fotos, Sound search)

Wat gebruiken jullie overigens om foto's te backuppen?. Geen zin foto's naar google te backuppen (voor zover ze die al niet al lang op hun server hebben ;)). Is er geen app die automatisch foto's naar je windows share of ftp kan sturen?.

• Barfman
AndRo555 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:23:
[...]

Terug naar de winkel ermee, die strepen lijken mij echt wel een hardware defect te zijn.
Dacht ik zelf dus ook, helaas pindakaas, dan maar ff met coolblue bellen, wordt wel weer lang wachten pfffff

• Spacewide
  • Laatst online: 08:37
Ik vraag het nog eens hier.
Heeft iemand onder ons hier ook een sputterend geluid tijdens het bellen? Soms moet ik meerdere malen vragen aan mensen om te herhalen.

Dacht eerst dat het aan mijn verbinding lag, maar met speaker aan merk ik er niets van.

Thx

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 11:42

Metian

Snert is vies

Tortelli schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:39:
[...]

Dat was precies waar ik naar opzoek was!.

Valt me overigens wel op dat sommige mensen een duidelijk beter accu duur halen dan mij. Wat hebben jullie aanstaan qua synchronisatie?.

Ik draai hier:
Synchronisatie aan:
Google
*App gegevens
*Chrome
*Contacten
*Gmail
*Keep
*Persoonsgegevens
Outlook.com (1* per 15 minuten)
Whatsapp
Zakelijk (1x per uur)

Synchonisatie uit:
Facebook
Twitter
Google
*alle overige (agenda, drive, google foto's, Google Play books, Google Play Kiosk, Music, Google+, Google+ fotos, Sound search)

Wat gebruiken jullie overigens om foto's te backuppen?. Geen zin foto's naar google te backuppen (voor zover ze die al niet al lang op hun server hebben ;)). Is er geen app die automatisch foto's naar je windows share of ftp kan sturen?.
Is Dropbox niks? Die kan zo ver ik weet ook gewoon foto's automatisch syncen.

Rupsen, Rapsen.

• Spacewide
Of box.com

50gb kado als je een acc maakt via lg smartphone app

• Japie07
The Wizard schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:38:
[...]

Ja, Tele2 gaat (alleen) uitrollen op de 800 MHz frequentie, de Nexus 5 die in Europa te koop is, ondersteund deze frequentie.
Maar bij de specs in de Pricewatch zie ik alleen 850MHz en hoger staan?

• Tortelli

Tortelli

vsy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:08:
Of box.com

50gb kado als je een acc maakt via lg smartphone app
Welke app moet dat zijn?.
Even testen ;)

Box.com lijkt opzich niet verkeerd (upload / download snelheden zijn goed genoeg), echter zie ik geen std sync optie in de app?. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Tortelli op 12-12-2013 22:02 ]

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 11:42

Metian

Snert is vies

Die optie zit ook niet in Box, althans zo ver ik weet niet.

Rupsen, Rapsen.

• Tortelli

Tortelli

Dan kan ik net zo goed met anyftp thuis intern backuppen naar mijn ftp server volgens mij. Gaat ook mooi vlot (select all in foto map, resume support aan...).

Edit:
Remote folder instellen op een 2e account, resume support aan en het werkt als een tierelier volgens mij. Upload foto's rond de 4-5MB/s :P.

[ Voor 32% gewijzigd door Tortelli op 12-12-2013 22:21 ]

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
@ SimpelenLeuk

Ik heb het geregeld het zelfde probleem.
Overschakelen van wlan naar 3G geeft vaak geen internet verbinding.
Schakelen naar vliegtuigstand en weer terug verhelpt het probleem dan tijdelijk.

Maak gebruik van tele2. Inmiddels voor de zekerheid een andere simkaart gevraagd.

Moet opmerken dat software 4.4.2 wel verbetering geeft voor dit probleem.

• Megupe
  • Laatst online: 22:11
Heb nu een nieuwe binnen, 311 versie. Geen dode pixels kunnen vinden zover, GPS werkt goed en betere tril functie.

Zover erg tevreden.

• Joris84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 20:12
zojuist 4.4.2 geflashed. alleen reboot hij nu iedere keer naar twrp. nou las ik dat twrp problemen kon geven bij het flashen naar 4.4.2.

kan ik gewoon CWM flashen en dan 4.4.2 opnieuw flashen? Google geeft mij geen duidelijk antwoord
telefoon is geroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Ik heb hier regelmatig gelezen dat de batterij vrij hard gaat door google Play Services.
Hoe hoog staat die bij jullie, en is 10% batterijgebruik hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Joris84 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:22:
zojuist 4.4.2 geflashed. alleen reboot hij nu iedere keer naar twrp. nou las ik dat twrp problemen kon geven bij het flashen naar 4.4.2.

kan ik gewoon CWM flashen en dan 4.4.2 opnieuw flashen? Google geeft mij geen duidelijk antwoord
telefoon is geroot
Hetzelfde hier. Ik heb gewoon met fastboot een nieuwe recovery.img geflasht.

Je kan ook met customrom veranderen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 20:12
CWM geflashed, niks lukte meer.

Dus besloten factory(dan maar meteen 4.4.2) terug te zetten, na veel gekloot hiermee, al met al 2 uur, is mijn telefoon weer levend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:57
jacques1971 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:15:
@ SimpelenLeuk

Ik heb het geregeld het zelfde probleem.
Overschakelen van wlan naar 3G geeft vaak geen internet verbinding.
Schakelen naar vliegtuigstand en weer terug verhelpt het probleem dan tijdelijk.

Maak gebruik van tele2. Inmiddels voor de zekerheid een andere simkaart gevraagd.

Moet opmerken dat software 4.4.2 wel verbetering geeft voor dit probleem.
Ik heb precies hetzelfde, had dit overigens ook al op mijn vorige telefoon. Meedere malen contact gehad met Tele2 en die hebben me aangeraden om in de SIM toolkit netwerkselectie op handmatig te zetten. Ook na het omruilen van de SIM kaart deed het probleem zich nog voor.

Ik moet zeggen dat ik het probleem sinds vorige week nog niet ben tegengekomen dus wie weet werkt het wel. Ook heb ik het idee dat het toestel veel sneller verbinding heeft na een boot of airplane mode dan op automatische selectie.

[ Voor 3% gewijzigd door Pakjebakmeel op 13-12-2013 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook mijn nexus 5 binnengekregen. Voor mij de zoveelste switch (hobby) van iOS naar Android.
Nu afkomstig van een iPhone 5. Mooi toestel de nexus! Maar 2 dingen vallen me helaas weer negatief op aan Android en de nexus. 1. De icoontjes en lettertype, lijkt of dat gewoon niet helemaal in balans is tov iOS. Maar dit kan gaan veranderen. 2. De kleuren van het scherm, het valt me op dat alles een stuk matter (minder kleurrijk) is dan op mijn iPhone. Hebben jullie dit ook?

Verder mooi toestel, en ik kan de openheid en het tweaken van Android zeer waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik had hiervoor de Oppo Find 5 met een van de mooiste displays die ik ooit heb gezien. Qua beeld is de Nexus voor mij ook een stapje terug (zo voelt het iig).
Ik ken de iphone niet, dus daar kan ik het niet mee vergelijken. Ik kan me voorstellen dat dit beter is dan deze Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Heb iets raar of is dit normaal.
In instellingen staat gps uit ,maar wanneer ik Sygic start zonder gps aan gaat mijn gps toch aan.
Heeft iemand dit ook en hoe komt dit?
Pagina: 1 ... 32 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.