[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-09 15:18
Had een aantal dagen gevraagd of er iemand ervaring heeft met verschillenden 'task killers'
Dit omdat ik op mijn vorige nexus (samsung galaxy nexus) een task killer had, maar ik uit verschillende hoeken hoorde dat deze meer kwaad dan goed doen.

Is er iemand die mij hier kan over inlichten? wel of geen task killer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
jacques1971 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:27:
Na een week Nexus 5 toch maar retour voor omruil. (zit nog net binnen de omruil garantie)
Het mobiel internet van tele2 wordt niet altijd opgebouwd, vaak na omschakeling wifi naar 2/3G.
Enige manier om dan toch verbinding te maken is het toestel plaatsen in de vliegtuig-stand en weer terug of mobiel internet aan en uit te schakelen. Software update 4.4.2 heeft wel tot een grote verbetering geleid, echter niet het probleem opgelost. Ook een nieuwe sim van tele2 bate helaas niet.
Inmiddels heeft de 2e lijn van tele2 in zeer nette woorden gezegd dat ik kon bekijken en wijst naar de leverancier. Een ander punt is het mindere bereik. Waar ik met de SGS2 of de L3 400 nog kon bereik heb, geeft de Nexus 5 het op. Zijn er nou echt geen anderen die de zelfde toestanden hebben?
Bij mij geen problemen met tele2 en Nexus 5. Bij het overschakelen naar 3g heb ik binnen paar seconden internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-09 14:14
Sjaakie NL schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:46:
Had een aantal dagen gevraagd of er iemand ervaring heeft met verschillenden 'task killers'
Dit omdat ik op mijn vorige nexus (samsung galaxy nexus) een task killer had, maar ik uit verschillende hoeken hoorde dat deze meer kwaad dan goed doen.

Is er iemand die mij hier kan over inlichten? wel of geen task killer?
Niet doen. Sinds Android 4 is dit echt niet meer nodig. Gooit alleen maar het ram management in de war en zorgt daardoor voor instabiliteit en kost extra batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 14:01
Ik heb al een nexus 4 gehad en nu toch maar de Nexus 5 aangeschaft. Er is maar 1 ding waar ik tegenaan loop (weer) Soms kan het nog wel eens handig zijn als mijn telefoon zich voor kan doen als een gewone USB stick. Bestaat daar software voor voor op de Nexus telefoons. MTP verbindingen worden niet altijd ondersteund op plekken waar ik werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Als ik het goed begrijp maakt HDR meerdere foto's achter elkaar en voegt ze samen. Als dat jet geval is, waarom zijn foto's van bewegende objecten scherp met Nexus 5 HDR? Moet je dan niet een spoor achter het bewegende object moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:16

reiker

dan jij!

NeutraleGast schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:30:
Als ik het goed begrijp maakt HDR meerdere foto's achter elkaar en voegt ze samen. Als dat jet geval is, waarom zijn foto's van bewegende objecten scherp met Nexus 5 HDR? Moet je dan niet een spoor achter het bewegende object moeten zien?
Je kunt op verschillende manieren een HDR-foto maken: ofwel drie foto's met verschillende belichtingen samenvoegen, of één foto (bv. in RAW?) nemen en die dan op drie verschillende manieren bewerken en de bewerkingen samenvoegen. Wellicht is het laatste aan de hand?

Het bereik bij de eerste optie is natuurlijk een stuk groter dan bij de tweede, maar altijd al beter dan het beeld op maar één manier te bewerken.

[ Voor 12% gewijzigd door reiker op 17-12-2013 18:46 . Reden: toevoeging over het bereik ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 01:11
JunkieLimbo schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:59:
[...]

Wel bijzonder dat je dan een post van Bas laat staan (waarin hij aangeeft te frauderen bij de verzekering voor de LG van zijn vriendin) en die bijna net zo erge suggestie om te liegen bij Mediamarkt van Mizgala28. Het is toch heel normaal om als je zelf je telefoon stuk maakt, zelf voor de kosten op te draaien? En als je dat niet wilt dan sluit je een verzekerig af die dit soort zaken dekt.
Hij haalde hem uit de zak en toen was hij stuk, dan is dat niet express gedaan vind ik, trouwens ik heb de laatste jaren hekel aan MM gekregen en sinds 3 jaar koop ik daar nooit iets, zeker sinds dat mijn TV en koelkast plots stuk gingen en met hij speciale verzekering moest ik alsnog bijbetalen.

Oh ja de koelkast was volgens hun stuk door waterschade toen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 23:16
reiker schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:44:
Je kunt op verschillende manieren een HDR-foto maken: ofwel drie foto's met verschillende belichtingen samenvoegen, of één foto (bv. in RAW?) nemen en die dan op drie verschillende manieren bewerken en de bewerkingen samenvoegen. Wellicht is het laatste aan de hand?
Met die laatste optie is het geen HDR. Je kan nooit meer dynamisch bereik uit de foto halen dan uit de sensor komt zonder informatie van meerdere belichtingen te hebben.

Wat ik denk dat er met hardwarematige HDR gebeurt is dit:
  1. Sensor start op
  2. Op 1/3 van de sluitertijd wordt de informatie van de sensor gelezen -> in eerste buffer
  3. Op 2/3 van de sluitertijd wordt de informatie van de sensor gelezen -> in tweede buffer
  4. Op 3/3 van de sluitertijd wordt de informatie van de sensor gelezen -> in derde buffer
  5. Informatie van de drie samples wordt samengevoegd middels het "slimme" algoritme
  6. De resulterende foto is beschikbaar.
Je hoeft zo geen drie aparte foto's te nemen met allemaal andere sluitertijden. Denk aan pixels op de sensor als een matrix van emmers en de fotonen van het licht als druppels regen. De gemiddelde fout op een pixel is vrij groot als de sluitertijd kort is en er weinig licht op valt (ruis) of als er veel te veel licht op komt (emmer stroomt over). Door op verschillende momenten te kijken hoe vol de emmers zijn heb je meer informatie en is het helemaal niet nodig om alle emmers weer leeg te gooien. Dit bespaart tijd en maakt het daarom mogelijk om ook van bewegende objecten nog HDR te kunnen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 17-12-2013 20:59 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

gertvdijk schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:56:
[...]

Met die laatste optie is het geen HDR. Je kan nooit meer dynamisch bereik uit de foto halen dan uit de sensor komt zonder informatie van meerdere belichtingen te hebben.

[...]
True, het is ook niet "echte" HDR maar het doet wel wat aan het effect denken, en het zou me niet verbazen als dit wel gewoon zo wordt toegepast. Het geeft wel de schijn van HDR als je een RAW-bestand een keer neutraal ("to the right") bewerkt, een keer bv. 1.5 stop onderbelicht, en een keer 1.5 stop overbelicht en van elk van de drie de "beste" (algoritme?) stukken kiest om één plaatje op te bouwen.

Dit is trouwens ook hoe bv. Photoshop HDR plugins te werk (kunnen) gaan. Maar mee eens, echt HDR is het niet. Jouw genoemde oplossing vind ik eigenlijk erg veel lijken op wat ik noemde? We bedoelen hetzelfde lijkt me :)

offtopic:
Wellicht een iets te theoretische discussie of het nou wel of niet echt HDR is, maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu zit in de software voor de Nexus 5. Nog niet naar op zoek geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door reiker op 17-12-2013 21:19 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
reiker schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:18:
Dit is trouwens ook hoe bv. Photoshop HDR plugins te werk (kunnen) gaan. Maar mee eens, echt HDR is het niet. Jouw genoemde oplossing vind ik eigenlijk erg veel lijken op wat ik noemde? We bedoelen hetzelfde lijkt me :)
Nee, lijkt me dat wat jij bedoelt met één RAW foto nooit genoeg informatie kan bevatten. Alle variaties in belichting die je na het nemen nog doet is simpelweg software en "verzonnen" informatie. Tenzij in het RAW-formaat ook de informatie zit met wat ik bedoel (de waarden van elke pixel op verschillende momenten).

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

gertvdijk schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:27:
[...]

Nee, lijkt me dat wat jij bedoelt met één RAW foto nooit genoeg informatie kan bevatten. Alle variaties in belichting die je na het nemen nog doet is simpelweg software en "verzonnen" informatie. Tenzij in het RAW-formaat ook de informatie zit met wat ik bedoel (de waarden van elke pixel op verschillende momenten).
Ok, daar heb ik niet genoeg kennis voor om een goed antwoord op te geven :) Het idee van RAW is wel dat het de data bevat zoals door de sensor is opgevangen, dus nog onbewerkt. Dat Photoshop en een aantal plugins/programma's deze methode gebruiken om er een op HDR lijkend resultaat uit te halen is me wel bekend, vandaar de gedachte. Maar goed, verder reikt mijn kennis helaas niet. Dank voor je informatie in elk geval, weer wat bij te lezen in de kerstvakantie ;)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 21:33

Fl0yd

Dovahkiin

Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en ben nu sinds afgelopen vrijdag ook de bezitter van een Nexus 5, mijn eerste android ervaring en ik ben er enorm tevreden mee! heerlijk toestel. :)

Nu heb ik een beetje zitten spelen met die "Ok Google" functionaliteit (werkend gekregen door spraakbesturing op Amerikaans te zetten), maar commands als "play music" of "what's the weather like today?" werken bij mij niet. Alles wat ik inspreek wordt automatisch een zoekopdracht in google. Iemand een idee hoe dit kan?

Edit
|:( Ok sorry, niet goed genoeg in het topic gezocht, mijn vraag was al beantwoord; buiten spraakbesturing dus ook te telefoon zelf op Amerikaans zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Fl0yd op 17-12-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 19:38
Mijn ervaringen zijn ook zeer goed, komend vanaf een Jiayu G3. Dataverbindingen zijn iig een stuk beter dan met die telefoon. Ik ben nog in twijfel of ik een hoesje ga kopen, vind ik altijd zo'n zonde.

Batterijverbruik is met name met hoge brightness heel slecht. Heb hem nu op laagst, wat in principe voldoende is. Dan heb ik na 12 uur nog zo'n 55%, met normaal gebruik. Elke stap omhoog in brightness is direct een hoger batterijverbruik. (Logisch ook)

Google Now is mooi, maar Utter die ik hiervoor gebruikte heeft iets meer functionaliteit naar mijn idee.

Oh en er zit steeds stof tussen de randen, met name onderaan...

[ Voor 15% gewijzigd door Eypo op 18-12-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Slaapje schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:42:
[...]

Ik gebruik al een paar jaar Swiftkey, deze heeft ook een swype functie ingebouwd, maar ik gebruik altijd de standaard manier. Ik zweer echter wel bij hun voorspellingen, die werken echt heel goed.
PWM schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:15:
Swiftkey is de reden voor mij om geen iPhone of Windows Phone te nemen.
Zo ff een paar quotes uit het topic.

Dat heb ik dus net ff geprobeerd maar wat een knakentoetsenbord is dat zeg :X
Zo gauw je deze geïnstalleerd heb kan je niet meer snel switchen tussen verschillende talen, ik whatsapp nogal eens in het Duits en Engels (af en toe ook Frans) dus dan is het makkelijk snel te kunnen schakelen tussen de talen. Daarnaast als ik een woord fout "swype" moet ik alle letters apart "backspacen". Bij de stock google swype is dit 1x back en weg is het woord. Toen had ik er al genoeg van :P

Ik ben dus zelf fanatiek aanhanger van de stock-swype functie van google, het zal wel gewoonte zijn maar deze werkt echt super.

Ik sta altijd open voor verbetering, dit is ook de reden dat ik SwiftKey geprobeerd heb maar ik zie het niet als een verbetering.
Ik ben wel benieuwd naar de specifieke redenen waarom sommigen dit helemaal super vinden.

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:50
The Deaken schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:28:
[...]

[...]

[...]

Zo gauw je deze geïnstalleerd heb kan je niet meer snel switchen tussen verschillende talen, ik whatsapp nogal eens in het Duits en Engels (af en toe ook Frans) dus dan is het makkelijk snel te kunnen schakelen tussen de talen. Daarnaast als ik een woord fout "swype" moet ik alle letters apart "backspacen". Bij de stock google swype is dit 1x back en weg is het woord. Toen had ik er al genoeg van :P

Ik ben dus zelf fanatiek aanhanger van de stock-swype functie van google, het zal wel gewoonte zijn maar deze werkt echt super.

Ik sta altijd open voor verbetering, dit is ook de reden dat ik SwiftKey geprobeerd heb maar ik zie het niet als een verbetering.
Ik ben wel benieuwd naar de specifieke redenen waarom sommigen dit helemaal super vinden.
Komt omdat Swiftkey je woorden 'onthoudt' als het ware. Het leert hoe jij typt, en kan daardoor betere voorspellingen maken.

Maar ikzelf ben ook helemaal fan van de standaard Android keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 19:19
Het onthouden doen natuurlijk meer toetsenborden, maar het algoritme van Swiftkey is er eentje waar ik optimaal gebruik van kan maken. Kan natuurlijk ook komen door gewenning, maar ik ben hier gewend aan en daarom is Swiftkey voor mij belangrijk. Leuk zijn die statistieken: ik heb mijn Nexus nu een maand en volgens Swiftkey typ ik 28% efficienter :) 62k aangevulde woorden en 40k gecorrigeerde typfouten.

De toetsen hebben voor mij de juiste grootte (let op: thema Holo gebruiken, rest is ruk), en alternatieve toetsen zoals de cijfers, _ of @ zijn makkelijk te krijgen door een toets eventjes vast te houden (hoe lang vasthouden kan je zelf instellen).
Verder hebben veel toetsenborden zo'n irritante speach-to-text button (vaak net naast de spatie of punt zodat je die nog wel eens aantikt), die kan je bij Swiftkey uitzetten... een verademing! :)

Ik maak overigens gebruik van maar 1 taal (NL).

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 18-12-2013 09:46 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Richh schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:44:
Verder hebben veel toetsenborden zo'n irritante speach-to-text button (vaak net naast de spatie of punt zodat je die nog wel eens aantikt), die kan je bij Swiftkey uitzetten... een verademing! :)
Heb ik ook uitgezet gewoon bij het Google keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:56

icecreamfarmer

en het is

The Deaken schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:28:
[...]

[...]

[...]

Swiftkey herkent dat automatisch voor je. Ik typ altijd NL en ENG door elkaar.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken

The Deaken

Nexus

icecreamfarmer schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:11:
[...]

Swiftkey herkent dat automatisch voor je. Ik typ altijd NL en ENG door elkaar.
Ook als je alleen swyped?

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Dat zou geen verschil moeten maken, echter moet je 'm dan dus alle Engelse woorden 'leren'... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBB1
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Neen, in Switkey kan je gewoon het Engelse woordenboek downloaden. Dan moet je 'm niets leren en gebruikt hij beiden door mekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
GBB1 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:22:
Neen, in Switkey kan je gewoon het Engelse woordenboek downloaden. Dan moet je 'm niets leren en gebruikt hij beiden door mekaar.
Verrek! Dat wist ik niet, da's best handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken

The Deaken

Nexus

Is trouwens die sticker met IMEI ed eraf te halen? Ik durf er niet aan te pulken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
The Deaken schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:10:
Is trouwens die sticker met IMEI ed eraf te halen? Ik durf er niet aan te pulken
Zoekt, en gij zult vinden.

IMEI invullen in de searchbar bovenin leverde bovenstaande resultaat op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 11:10
Richh schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:28:
[...]

Verrek! Dat wist ik niet, da's best handig :)
Je kan zelfs 3 talen tegelijk instellen. Ik was gewend aan de google toetsenbord maar gebruik nu Swiftkey een paar dagen en begin er aan gewend te raken moet ik zeggen. Vond het corrigeren in het begin irritant omdat ik een ander woordje wilde, maar zodra je het hertypt onthoudt swiftkey dit en de volgende keer corrigeert ie je niet voor dat woordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Waarom kan ik Music Unlimited eigenlijk niet downloaden op mijn nexus. Hopelijk niks te maken met de concurrentie voor google play music? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:00
Na een paar dagen de Nexus 5 in handen te hebben viel één ding mij op.

Wanneer ik aan het browsen was veranderde af en toe de helderheid van het scherm, terwijl ik die niet op automatisch heb staan.
Na wat zoekwerk blijkt dit dus met throttling of iets dergelijks te maken hebben, wanneer de telefoon te warm wordt past hij uit voorzorg de helderheid aan om een beetje af te koelen. (Die van mij heb ik altijd op max staan)

Het schijnt dat je dit uit kan zetten zodat hij niet meer gaat wisselen in helderheid, maar ik laat het wel aanstaan uit veiligheid. Google knows best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Flapperbol schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:17:
Die van mij heb ik altijd op max staan
Jeetje, wordt je al een beetje bruin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Gebruiken jullie een headsetje(earphones) bij de Nexus 5? Zoja, welke vinden jullie fijn?

Ik zoek er eigenlijk één met dezelfde functionaliteit als de iphone earphones; bij het luisteren van muziek volume aanpassen, track vooruit/achteruit skippen en een knop kunnen inhouden om voicecommands in te spreken. Eigenlijk gewoon earphones met 3 knoppen dus.

Als de iphone oortjes gewoon zouden werken op de Nexus 5 had ik die gebruikt, maar een track naar achteren skippen en volume aanpassen werkt helaas niet. :P

[ Voor 26% gewijzigd door Fl0yd op 21-12-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 26-09 20:01
Ik heb net ontdekt dat je de volumeknoppen kunt gebruiken om een foto te maken. Geen idee of deze functie algemeend bekend is. Handig is het alvast wel :P

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
CedricD schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:58:
Ik heb net ontdekt dat je de volumeknoppen kunt gebruiken om een foto te maken. Geen idee of deze functie algemeend bekend is. Handig is het alvast wel :P
je bedoelt het in en uit zoomen?

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mb1234 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:21:
[...]

je bedoelt het in en uit zoomen?
Nee, een foto maken.... staat er toch :P

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:25
Moest ook even googelen hoe je een screenshot kon maken... Wel fijn dat het nu blijkbaar standaard kan..

(ps. voor de zekerheid, volume down + power knop tegelijk indrukken en even vasthouden)

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:02
Fl0yd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:46:
Gebruiken jullie een headsetje bij de Nexus 5? Zoja, welke vinden jullie fijn?

Ik zoek er eigenlijk één met dezelfde functionaliteit als de iphone earphones; bij het luisteren van muziek volume aanpassen, track vooruit/achteruit skippen en een knop kunnen inhouden om voicecommands in te spreken.

Als de iphone oortjes gewoon zouden werken op de Nexus 5 had ik die gebruikt, maar een track naar achteren skippen en volume aanpassen werkt helaas niet. :P
Ik heb zelf een denon (ahncw 500) koptelefoon met bluetooth. Doet alles wat je wilt.

site

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Iemand ervaring met Nexus Root kit?
Ziet er super handig uit!

http://www.wugfresh.com/nrt/

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:50

Pierre

Van nature lui!

MauriX schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:14:
Iemand ervaring met Nexus Root kit?
Ziet er super handig uit!

http://www.wugfresh.com/nrt/
Die vraag kan je beter hier stellen klik
Deze toolkit werkt prima, ik heb geen N5 maar ik heb mijn Nexus 7 simpel voorzien van root met dit programma :)

[ Voor 2% gewijzigd door Pierre op 19-12-2013 13:29 . Reden: typo ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

localjoost.nl schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:14:
[...]

Ik heb zelf een denon (ahncw 500) koptelefoon met bluetooth. Doet alles wat je wilt.
Thanks, maar ben meer op zoek naar earphones(had ik misschien duidelijke moeten zeggen).

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 11:42

Metian

Snert is vies

Nog meer mensen hier die ART runtime draaien?

Heb het maar is uitgeprobeerd en moet zeggen, ik merk toch echt verschil, voelt allemaal vloeiender aan. Scrollen voelt ook natuurlijker dan voorheen.

Gelukkig hebben ze whatsapp ook al fixt voor ART.

[ Voor 0% gewijzigd door Metian op 19-12-2013 20:37 . Reden: mobiel en dikke vingers // typos ]

Rupsen, Rapsen.

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Metian schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:37:
Nog meer mensen hier die ART runtime draaien?

Heb het maar is uitgeprobeerd en moet zeggen, ik merk toch echt verschil, voelt allemaal vloeiender aan. Scrollen voelt ook natuurlijker dan voorheen.

Gelukkig hebben ze whatsapp ook al fixt voor ART.
Ik draai ook ART, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of het vloeiender is of niet. Het lijkt soms wel zo, maar dat kan ook het placebo effect zijn of whishful thinking ;)

• Metian

Metian

Snert is vies

Davith78 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:34:
[...]

Ik draai ook ART, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of het vloeiender is of niet. Het lijkt soms wel zo, maar dat kan ook het placebo effect zijn of whishful thinking ;)
Dat ook, maar ik geloof wel dat het hier en daar vloeiender werkt. Tijd zal het leren denk ik.

Rupsen, Rapsen.

• Mizgala28
Metian schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:52:
[...]

Dat ook, maar ik geloof wel dat het hier en daar vloeiender werkt. Tijd zal het leren denk ik.
Het is wel sneller zeker met grotere en complexere apps, je whatsapp zal er niet merkbaar sneller starten maar facebook of games dan weer wel

En dan is het pas een beta, wie weet als het klaar is.

Trouwens, hoeveel ruimte neemt ART in?

En kun je het ook helemaal terugdraaien en terug naar dalvik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 21:12
Ik draai ook ART.
Merk niet veel verschil volgens mij.
Ja, Chrome is sindsdien een enkele keer gecrashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Mizgala28 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:13:
[...]

Het is wel sneller zeker met grotere en complexere apps, je whatsapp zal er niet merkbaar sneller starten maar facebook of games dan weer wel

En dan is het pas een beta, wie weet als het klaar is.

Trouwens, hoeveel ruimte neemt ART in?

En kun je het ook helemaal terugdraaien en terug naar dalvik?
ART niet gek veel ruimte in, heb niet precieze gegevens, maar ik zat op 12gb en nu nog steeds. Dus echt veel zal het niet uitmaken.

Overigens is het gewoon mogelijk om het terug te draaien. Maar ik heb daar zelf tot nu geen reden toe, alle apps draaien goed en nog geen 1 crash gehad.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Smultie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:27:
[...]

Nee, een foto maken.... staat er toch :P
dat las ik, maar dat vond ik nogal raar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 01:03
Ik heb nog geen Nexus 5 maar ik ga er wel eentje kopen ergens in de komende 3 maanden.
Maar wat ik me afvraag wie gebruikt de converstational search van google en de voice commands? Komt die nog in het nederlands?

Hebben jullie de Nexus 5 nu in het US Engels staan en google now dan ook?

En hoe werkt die dan voor ons Nederlandstalige users? bvb als je iets vraagt: "wat zijn de bezienswaardigheden in Antwerpen" Moet je dan in het engels vragen: "what are the main attractions in Antwerp" of mag je Antwerpen zeggen?
Ik bedoel maar moet je echt alles in het Engels zeggen? bvb Amsterdam (æmstərdæm) of mag je gewoon AmsterdAm zeggen.

En werken de voice commands? bvb Okay google, send a text message? En kan je dan Nederlandse text zeggen?

[ Voor 7% gewijzigd door Cowboy_Henk op 20-12-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-09 22:52
Gaaf man GTA SA is uit voor Android. Gelijk gekocht natuurlijk maar helaasch... Loopt vast na het menu scherm. Nou snap ik dat er veel Android devices zijn maar dat het op googles eigen apparaat niet werkt is toch wel erg raar natuurlijk.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Als ik de reviews lees werkt GTA SA nog op geen enkel Android apparaat. Ik koop 'm pas als die werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Richh schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:33:
Als ik de reviews lees werkt GTA SA nog op geen enkel Android apparaat. Ik koop 'm pas als die werkt...
Ja klopt het is niet echt een succes op het moment.

Andere vraag:
Bij fullscreen spellen blijven de knoppen in beeld staan ( van android zelf ) is dit uit te zetten zodat het beeld fullscreen word net als bij YouTube?

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 13:48
Wie had te klagen over de batterij ? Ik niet (meer)

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/UEoeGNf
http://imgur.com/UEoeGNf

Gebruik wel BatteryGuru (marginale verbetering, wifi uitgesloten)
En ART compiler..

[ Voor 41% gewijzigd door lowlow op 20-12-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Richh schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:33:
Ik heb hem op Nexus 4 en hij werkt wel, maar jeez watbis hij zwaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowlow schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:15:
Wie had te klagen over de batterij ? Ik niet (meer)

[afbeelding]
http://imgur.com/UEoeGNf

Gebruik wel BatteryGuru (marginale verbetering, wifi uitgesloten)
En ART compiler..
Doe dit nu nog eens, maar dan zonder 3x tussendoor opladen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

De laatste versie van GTA:SA (1.02) draait wel op mijn N5. Heb wel een aantal zaken op medium of uit gezet omdat ik vooral de draw distance maximaal wil hebben, resolutie heb ik ook op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Raar, ik had mijn nexus op ART gezet, gisteren heb ik Xposed Framework en Gravitybox geinstalleerd, en zag ik dat weer alle apps werden geoptimaliseerd (wat ook gebeurt nadat je ART aanzet).

Zojuist controleerde ik even of ART nog wel gebruikt werd, nee, dus. Als ik dan vervolgens ART weer wil aanzetten werkt dat niet meer.

Ik heb Gravitybox en Xposed Framework er maar weer afgehaald, ART weer aangezet en nu is hij bezig met de Apps te optimaliseren, oftewel ik denk dat ik straks weer wel onder ART draai.

Kon zo snel niet vinden (google) of dit een bekend probleem was, overigens.

[aanvullend] Iets andere formulering van mijn zoekopdracht en bam, 1e resultaat:
https://www.google.nl/sea...+Framework+en+Gravitybox+

Werkt dus niet met Xposed Framework.

[update 2]

Yep, nu is ART weer de gebruikte runtime.

[ Voor 24% gewijzigd door NaN op 20-12-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daz_Bob
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-06 17:44
Sangroid schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:37:
Raar, ik had mijn nexus op ART gezet, gisteren heb ik Xposed Framework en Gravitybox geinstalleerd, en zag ik dat weer alle apps werden geoptimaliseerd (wat ook gebeurt nadat je ART aanzet).

Zojuist controleerde ik even of ART nog wel gebruikt werd, nee, dus. Als ik dan vervolgens ART weer wil aanzetten werkt dat niet meer.

Ik heb Gravitybox en Xposed Framework er maar weer afgehaald, ART weer aangezet en nu is hij bezig met de Apps te optimaliseren, oftewel ik denk dat ik straks weer wel onder ART draai.

Kon zo snel niet vinden (google) of dit een bekend probleem was, overigens.

[aanvullend] Iets andere formulering van mijn zoekopdracht en bam, 1e resultaat:
https://www.google.nl/sea...+Framework+en+Gravitybox+

Werkt dus niet met Xposed Framework.

[update 2]

Yep, nu is ART weer de gebruikte runtime.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1574401

Post 2, 3de punt in die post: Xposed werkt niet onder ART. En het ziet er naar uit dat dit de komende tijd zo gaat blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:34:
[...]

Doe dit nu nog eens, maar dan zonder 3x tussendoor opladen 8)
Ik know, ik heb 'm zelf aan de lader gehangen :-) omdat ik vreesde de dag net niet te halen.

Was trouwens maar een lading van resp. 15, 10 en 5 % = 30%. Valt nog mee denk ik ! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
waar kan ik zien welke versie ik heb? (311k) bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken

The Deaken

Nexus

mb1234 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:52:
waar kan ik zien welke versie ik heb? (311k) bijvoorbeeld?
op de doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
bedankt, kon het al nergens vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowlow schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:50:
[...]
Ik know, ik heb 'm zelf aan de lader gehangen :-) omdat ik vreesde de dag net niet te halen.

Was trouwens maar een lading van resp. 15, 10 en 5 % = 30%. Valt nog mee denk ik ! >:)
Ik denk dat het flink wat meer is maar goed.
Maar als je de batterijduur wil tonen moet je hem natuurlijk niet tussendoor opladen, want nu is het nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat je eerste bijlaad beurt 30 % op zen eigen bedraagt .
de 2de een 15% en de laatste idd 5 % ofzo dus bijna 50 % bijgeladen ;)
En zo te zien is er ook niets gebeurd met de telefoon op wat bellen na ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:13:
denk dat je eerste bijlaad beurt 30 % op zen eigen bedraagt .
de 2de een 15% en de laatste idd 5 % ofzo dus bijna 50 % bijgeladen ;)
En zo te zien is er ook niets gebeurd met de telefoon op wat bellen na ...
Als ik die laadlijntjes aan elkaar plak kom ik zelfs tegen de 70% bijgeladen, want die grafiekjes zijn vrij nauwkeurig, dus hij zou zonder bijladen zo'n 1 dag gehaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken

The Deaken

Nexus

mb1234 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:05:
[...]

bedankt, kon het al nergens vinden ;)
Ik heb me zelf ook de pleuris gezocht. Eerste wat ik deed was uitpakken het omdoosje dat je over de bodem heen schuift had ik ergens anders neergelegd. Ik wist dat het ergens op de doos moest staan maar kon het nergens vinden op de overgebleven doos-delen :+
later het deksel weergevonden en daar stond het op 311K *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn dus mensen waarbij de sleuf van de simkaart er een beetje "uitsteekt" en waarbij de powerknop een beetje "rammelt" en er zijn ook mensen waarbij dit niet het geval is...
maar blijkbaar heeft dit niets te maken met de 310k en de 311k?
is er dan ergens een andere code op de doos waarbij je het kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Je kan het zien/horen op het toestel zelf. :P Verder komen deze zaken voor zover ik weet niet voor bij 311K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SD5k schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:39:
Je kan het zien/horen op het toestel zelf. :P Verder komen deze zaken voor zover ik weet niet voor bij 311K.
mijne ligt klaar in de winkel maar ga hem pas halen in de eerste week van januari (dit omdat wij dan ecocheques krijgen op het werk)
dus ik kan het eigenlijk nog niet horen of er eens mee rammelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Dan zou ik me er geen zorgen om maken, de kans is wel heel klein dat je nog een 310K krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:07
SD5k schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:39:
Ik had 311k en had ook last van losse knoppen en geel scherm etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
Heb 310k en de powerknop kan vaster, maar verder niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exi22 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:52:
[...]

Ik had 311k en had ook last van losse knoppen en geel scherm etc.
dus ligt het dan toch niet aan de 310 of 311k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Voor iedereen die (ook) zwaar teleurgesteld is in het scherm vergeleken met bv de galaxy s3 heb ik een leuke link ---> http://forum.xda-develope...?p=48587876&postcount=620

Eerst de app uit de startpost downloaden en dan de positieve en negatieve groenwaardes wijzigen in;
81, 83, 85, 88, 91
94, 100, 108, 112, 122
128, 133, 118, 115, 110
99, 85, 73, 64, 58
50, 37, 21

Vergeet niet "set on boot" aan te zetten en reboot.

Daarna kun je evt. "white point" veranderen van 32 naar 23.

Wereld van verschil!!! ;)

[ Voor 45% gewijzigd door richajax op 20-12-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
richajax schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:49:
Voor iedereen die (ook) zwaar teleurgesteld is in het scherm vergeleken met bv de galaxy s3 heb ik een leuke link ---> http://forum.xda-develope...?p=48587876&postcount=620
Wat stoort je dan aan het scherm? Ik vind het juist mooi maar ik kom vanaf een iPhone, ik ken de Galaxy S3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Let ook op de volgende opmerking, helemaal onderaan de post die je aanhaalt:
Note that this is just a demonstration of how things can be corrected via these numbers. If you perform the same corrections you probably won't get very pleasant result as there seem to be quite big variation in these displays.
Het is dus niet zo dat je per definitie dezelfde of zelfs maar betere resultaten dan voorheen krijgt zoals de poster in dat topic.
Ik ben trouwens zéér tevreden met prestaties van het scherm, heb geen enkele neiging om iets te willen veranderen :)

[ Voor 1% gewijzigd door reiker op 20-12-2013 16:58 . Reden: Kleine verduidelijking ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik vind de kleuren zelf ook prima, naar mijn idee zijn ze al vrij waarheidsgetrouw. Het enige wat naar mijn mening beter kan zijn de zwartwaarden, die zijn in de hoeken door lichte backlightbleeding niet helemaal geweldig. Maar dit valt ook alleen op wanneer het donker is, en dan nog stoor ik me er niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

GekkePrutser schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:24:
[...]

Wat stoort je dan aan het scherm? Ik vind het juist mooi maar ik kom vanaf een iPhone, ik ken de Galaxy S3 niet.
Hij komt van een Samsung S3 af, lees: overgesatureerde kleuren...
Tja dan lijkt het scherm van de Nexus 5 misschien een beetje flets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
De S3 heeft AMOLED en dus een extreem hoog contrast. Ik kwam zelf van een S2, en ja dan valt de 'hardheid' van de kleuren inderdaad wel tegen. Al helemaal de zwartwaardes... Maar daar staat de scherpte tegenover. Binnen de kortste keren was ik gewend aan het scherm van mn N5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:48
Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/2n0wfb.jpg

Hoezo accu slurper..... |:(

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ziet er niet goed uit, de Nexus 5 is gewoon een telefoon wat je iedere dag netjes op moet laten...en soms 2 keer per dag. Gewoon middelmatig qua accuduur, is nu wel bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 08:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

alwaysleft schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:01:
[...]

Ziet er niet goed uit, de Nexus 5 is gewoon een telefoon wat je iedere dag netjes op moet laten...en soms 2 keer per dag. Gewoon middelmatig qua accuduur, is nu wel bekend ;)
Ik heb nu eens normaal tot zwaar gebruik gesimuleert: 2,5 uur scherm aan op 10 uur van de lader, wifi aan en scherm op 6-10//10 helderheid en een uurtje aan zware spellen zoals GTA VC (heb SA nog niet, hoe loopt dat eigenlijk? Op mijn iPad mini (iPad 4 nog niet getest) loopt het ruk en crashed het de hele tijd, een SD800 is dan wel weer ub3rboss SoC...) en ik had nog 70% over van mijn accu. Ik kom er met mijn lichte gebruik dus makkelijk 3 dagen mee door.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:29:
[...]

Als ik die laadlijntjes aan elkaar plak kom ik zelfs tegen de 70% bijgeladen, want die grafiekjes zijn vrij nauwkeurig, dus hij zou zonder bijladen zo'n 1 dag gehaald hebben.
Neem nu ruim gerekend 50% bijladen (70 is weer dik overdreven...), dat betekent dat ie wel 2 volledige dagen meegegaan is. Ja het waren toevallig 2 dagen dat ik niet veel sms/belverkeer had maar ik vind het toch meer dan aannemelijk.
Alle gekheid op een stokje, er is wel iets verbetert met 4.4.2 en sinds ik ART compiler gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tja, als je allemaal 3d-spellen gaat zitten spelen dan gaat je accu leeg. Niet zo raar toch? Het 3d-spul doet tegenwoordig hetzelfde als de desktops van een aantal jaar terug...

Als je het apparaat "normaal" gebruikt (lees: appen, bellen, mailen, afspraken bijhouden, beetje surfen) dan kan je er makkelijk 4 a 5 dagen mee doen.
Tenzij je op een slechte locatie zit qua ontvangst.

[ Voor 9% gewijzigd door Stukfruit op 21-12-2013 07:57 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukfruit schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 07:57:
Tja, als je allemaal 3d-spellen gaat zitten spelen dan gaat je accu leeg. Niet zo raar toch? Het 3d-spul doet tegenwoordig hetzelfde als de desktops van een aantal jaar terug...

Als je het apparaat "normaal" gebruikt (lees: appen, bellen, mailen, afspraken bijhouden, beetje surfen) dan kan je er makkelijk 4 a 5 dagen mee doen.
Tenzij je op een slechte locatie zit qua ontvangst.
Waarom geloof ik dit nou niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:17:
[...]

Waarom geloof ik dit nou niet.
Ik geloof het wel, bij licht gebruik heb ik ooit 4 dagen gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mbiiXYMSz42BZ6skApuZHhdm/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/furZg2mp1Goy63uudERNVYKx/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Slasher op 21-12-2013 10:56 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt hier iemand het spraakgestuurd typen van Google? Of weet iemand hoe ik in godsnaam leestekens kan gebruiken? Ik kan wel Engelse instructies vinden, maar die werken niet echt in het Nederlands... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:54:
[...]
Ik geloof het wel, bij licht gebruik heb ik ooit 4 dagen gehaald.

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is bij 'erg' licht gebruik, hij had het over normaal gebruik en dan red je echt geen max 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Nou dan praat je bijna over verkeerd gebruik. De meeste kopen een high end telefoon als dit wel om hem echt te gebruiken. Anders kan je beter een Nokia-tje halen voor die paar smsjes en belletjes.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

RemcoINC08 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:40:
Nou dan praat je bijna over verkeerd gebruik. De meeste kopen een high end telefoon als dit wel om hem echt te gebruiken. Anders kan je beter een Nokia-tje halen voor die paar smsjes en belletjes.
Onzin.. Ik wil gewoon wel capaciteit beschikbaar hebben als ik iets wil doen / opzoeken / gebruik van iets wil maken. Maar ik zit ook niet de hele dag op mijn telefoon te loeren, te surfen, youtube te kjken, muziek te luisteren en wat nog meer, sterker nog ik surf heel zelden op mijn telefoon omdat er altijd wel een pc in de buurt is. Dus ook ik haal makkelijk 2 dagen met mijn telefoon met deze nexus 5.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:39:
[...]

Dat is bij 'erg' licht gebruik, hij had het over normaal gebruik en dan red je echt geen max 5 dagen.
Z'n scherm stond dan ook niet heel vaak aan. Dit zijn mijnbatterij-resultaten. Een dag red ik makkelijk (behalve als ik slechte dekking heb). Twee dagen licht gebruik (in het weekend) ook. Vele malen beter dan de S3 of Nexus 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chengbondkwok schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:49:
[...]
Z'n scherm stond dan ook niet heel vaak aan. Dit zijn mijnbatterij-resultaten. Een dag red ik makkelijk (behalve als ik slechte dekking heb). Twee dagen licht gebruik (in het weekend) ook. Vele malen beter dan de S3 of Nexus 4.
Kijk, dit is realistisch, wat "Stukfruit" schreef dus niet.
Als mensen dat zouden lezen denken ze "zooooo, 4 á 5 dagen met normaal gebruik, kopen dat ding" en komen dan van een koude kermis thuis.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

RemcoINC08 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:40:
Verkeerd gebruik?? Laat me niet lachen... in jouw ogen misschien, en je moet dat zeker niet als feit presenteren. Ik gebruik mijn telefoon zoals jij dat wil. Het moet toch niet gekker worden???

Ik ben overdag gewoon aan het werk en niet 50 minuten in het uur op mijn telefoon bezig. Als jij vind dat ik hem niet echt gebruik, en dat jij het daarom raar vindt dat ik een Nexus 5 heb gekocht dat zal mij verder een rotzorg zijn, dat is een mening en zeker geen feit.

Die 4 dagen is echt een uitschieter, normaal tussen de 2 of 3 dagen.
Cyberpope schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:48:
[...]

Onzin.. Ik wil gewoon wel capaciteit beschikbaar hebben als ik iets wil doen / opzoeken / gebruik van iets wil maken. Maar ik zit ook niet de hele dag op mijn telefoon te loeren, te surfen, youtube te kjken, muziek te luisteren en wat nog meer, sterker nog ik surf heel zelden op mijn telefoon omdat er altijd wel een pc in de buurt is. Dus ook ik haal makkelijk 2 dagen met mijn telefoon met deze nexus 5.
Precies!

[ Voor 34% gewijzigd door Slasher op 21-12-2013 15:00 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Fl0yd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:46:
Gebruiken jullie een headsetje(earphones) bij de Nexus 5? Zoja, welke vinden jullie fijn?

Ik zoek er eigenlijk één met dezelfde functionaliteit als de iphone earphones; bij het luisteren van muziek volume aanpassen, track vooruit/achteruit skippen en een knop kunnen inhouden om voicecommands in te spreken. Eigenlijk gewoon earphones met 3 knoppen dus.

Na wat dagen rond te hebben gezocht op internet lijkt het wel of de meeste android gebruikers deze functionaliteit helemaal niet missen/gebruiken? Hoe luisteren jullie dan muziek tijdens het sporten/fietsen etc? Je wilt toch je telefoon niet steeds uit je broekzak halen als je even een telefoontje moet plegen/aannemen, volume wilt aanpassen of als je een een track wilt skippen?

Ik heb op een aantal fora's gelezen dat de standaard earphones van de galaxy s4 deze functionaliteit wel biedt (3 buttons), en dat het ook werkt op de N5, maar daar is verder vrij weinig informatie over te vinden. Kan iemand dit bevestigen?

Ik verbaas me verder gewoon echt over het feit dat er hier zo weinig keuze voor is, en zijn wel een aantal earphones met 1 knop beschikbaar, maar dat kan gewoon niet lekker werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Fl0yd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:39:
[...]

Na wat dagen rond te hebben gezocht op internet lijkt het wel of de meeste android gebruikers deze functionaliteit helemaal niet missen/gebruiken? Hoe luisteren jullie dan muziek tijdens het sporten/fietsen etc? Je wilt toch je telefoon niet steeds uit je broekzak halen als je even een telefoontje moet plegen/aannemen, volume wilt aanpassen of als je een een track wilt skippen?
De muziek die ik van mijn telefoon luister, is muziek die ik er zelf op hem gezet. Zelden of nooit de noodzaak om een track te skippen. Ik luister meestal trouwens alleen hele muziekstukken

En ja, ook al ik een telefoontje binnen krijg, kijk ik altijd een wie het is.. Daarvoor moet ik toch de telefoon pakken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Cyberpope schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:02:
[...]

De muziek die ik van mijn telefoon luister, is muziek die ik er zelf op hem gezet. Zelden of nooit de noodzaak om een track te skippen. Ik luister meestal trouwens alleen hele muziekstukken

En ja, ook al ik een telefoontje binnen krijg, kijk ik altijd een wie het is.. Daarvoor moet ik toch de telefoon pakken.
Nouja, om iemand op te bellen dan, die 'ok google' voice command functionaliteit zit er niet voor niets op toch? :p Ik vind het verder toch erg handig om door albums heen te skippen en het volume harder en zachter te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
Fl0yd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:39:
Ik verbaas me verder gewoon echt over het feit dat er hier zo weinig keuze voor is, en zijn wel een aantal earphones met 1 knop beschikbaar, maar dat kan gewoon niet lekker werken...
Ik heb in-ears met een schuifje voor het volume en 1 knopje - dat vind ik dan weer veel fijner werken dan met 3 knopjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

_gibeon_ schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:49:
[...]

Ik heb in-ears met een schuifje voor het volume en 1 knopje - dat vind ik dan weer veel fijner werken dan met 3 knopjes. ;)
Dat zou ik ook niet erg vinden, welke in-ears gebruik jij dan als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:26
Even een kleine Unboxing video van de Nexus 5 32GB .

Mischien handig voor de Tweaker die nog twijfels hebben om er 1 te kopen .

uitgebreide Review zal Spoedig volgen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Fl0yd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:05:
[...]

Nouja, om iemand op te bellen dan, die 'ok google' voice command functionaliteit zit er niet voor niets op toch? :p Ik vind het verder toch erg handig om door albums heen te skippen en het volume harder en zachter te zetten.
Ben een ouwe lul. dat soort dingen gebruik ik niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 13:28:
[...]

Kijk, dit is realistisch, wat "Stukfruit" schreef dus niet.
Als mensen dat zouden lezen denken ze "zooooo, 4 á 5 dagen met normaal gebruik, kopen dat ding" en komen dan van een koude kermis thuis.
Als je hele dagen uren achter elkaar je telefoon in je handen hebt dan ben jij degene die hem niet normaal gebruikt. Een smartphone is voor tussendoors internet- of appgebruik en om mee te bellen, niet om te gebruiken als vervanger voor je tablet of pc.
Of je bent ontwikkelaar :P maar dat denk ik niet, want dan loopt je accu juist steeds weer vol.

Met het spelen van 3d-spelletjes erbij doe ik er trouwens inderdaad 2 a 3 dagen mee. En nee, natuurlijk zit ik er dan niet 3 uur lang mee te spelen, want dat valt niet normaal gebruik (tenzij je niet werkt of om andere redenen thuiszit, maar dan heb je vast wel een tablet (desnoods met lader) of pc ter beschikking en hoef je niet mobiel te zijn).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haptic feedback nexus 5 uitzetten:

Ik heb gisten mijn op 10 november bestelde Nexus 5 white ontvangen (yeah). Echter heb ik mij gisteren ontzettend lopen irriteren over de haptic feedback (vibratie tijdens het typen). Ik heb getracht deze uit te zetten bij Instellingen --> geluid --> "trillen bij aanraking" en het vinkte uitzetten. En daarnaast ook onder "taal en invoer" de toetsenbord instelling gecheckt. Vervolgens stopte de haptic feedback bij het openen van apps/programma's maar bleef de haptic feedback actief trillen bij alles wat ik ging typen in deze apps. (frustratie)

Zojuist had ik nog even met de instellingen gerommeld… en was de haptic feedback even weg toen ik de functie "trillen bij aanraking" juist aangehinkt had.

Natuurlijk heb ik nog even geprobeerd of dit wel klopt en het ook weer even wezen rommelen.
Maar intussen blijft de Nexus 5, serie nummer 312K (laatste versie) erg moeilijk doen. Het uitzetten werkt bij mij niet.

Soms lijkt het trillen minder, maar dan hoor je nog steeds een vervelend zacht geluid bij het typen.

Iemand anders ook deze problemen of een oplossing?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dat is toch meestal een setting in het specifieke toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:29:
Dat is toch meestal een setting in het specifieke toetsenbord?
Enig idee of waar ik deze specifieke instelling zou kunnen wijzigen?
Op dit moment reageert de telefoon onregelmatig op het aan/uitzetten van de haptic feedback. Ik ben bang dat het een defect is.

Bij taal en invoer heb ik nu standaard google toetsenbord geselecteerd. Verder staan daar geen opties voor het aan of uitzetten van het trillen tijdens het typen.
Maar misschien bedoel je iets anders??

Mocht jij of iemand een oplossing weten, dan hoor ik het graag! :)
Ik heb helemaal geen zin om alles weer terug te sturen en te wachten op een nieuwe..

Grtz
Pagina: 1 ... 35 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.