[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 20:01
Ik had alleen maar een ge-unlockte bootloader en root. Kon de update niet installeren.
Dan maar weer alles geflasht naar stock. Ging prima dan.

Hopelijk iets betere batterijduur. Gisteren ging hij in een uur of 4 van 75% naar 20% terwijl ik hem niet eens aangeraakt had. Voelde ook warm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
CedricD schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:09:
Ik had alleen maar een ge-unlockte bootloader en root. Kon de update niet installeren.

Hopelijk iets betere batterijduur. Gisteren ging hij in een uur of 4 van 75% naar 20% terwijl ik hem niet eens aangeraakt had. Voelde ook warm aan.
Heb je daar een stappenplan van? Ik heb dezelfde situatie.

Waardoor werd die drain veroorzaakt? Sinds ik Google Now en Location heb uitgezet heb ik geen onverklaarbaar hoog verbruik meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar uur heb ik ART aan staan en de telefoon is zowaar nog sneller! En alles werkt tot nu toe gewoon prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Michel242186 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 08:41:
Ben nu met de update ook overgestapt naar ART en wat een snelheidsboost! ik ga niet meer terug naar dalvik runtime!
ART is nog steeds in de experimentele ontwikkelfase meen ik, is het safe om het aan te zetten? Btw ik dacht ergens gelezen te hebben dat je dan al je apps opnieuw moet installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
CedricD schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:09:
Wat bedoel je met niet kunnen installeren, werd de update niet OTA aangeboden of kon je hem niet handmatig flashen? Ik heb namelijk ook een geunlockte bootloader + root, ben wel benieuwd waar je tegenaan liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Davith78 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:41:
[...]

ART is nog steeds in de experimentele ontwikkelfase meen ik, is het safe om het aan te zetten? Btw ik dacht ergens gelezen te hebben dat je dan al je apps opnieuw moet installeren
Nee, alleen na het kiezen van ART is de telefoon na het opnieuw opstarten even bezig om de apps om te zetten naar ART, dat duurt een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Tweakman schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:44:
[...]

Nee, alleen na het kiezen van ART is de telefoon na het opnieuw opstarten even bezig om de apps om te zetten naar ART, dat duurt een paar minuten.
Oke chill, dat klinkt goed dat de telefoon zelf de boel overzet. Ik ga het dan ook nadat ik update heb gekregen eens proberen, meteen een goede gelegenheid om eerst eens alle ongebruikte apps te deïnstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dubrillion schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 08:26:
Ik heb nog geen OTA. Komt vanzelf. Het is een kleine update :). Ik gebruik Sygic. Goede navigatie. Gebruikte ik al op mijn N97 van 5 jaar geleden
Kleine update? He gebruikt de camera niet zoveel zeker?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Tweakman schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:31:
[...]

Heb je daar een stappenplan van? Ik heb dezelfde situatie.

Waardoor werd die drain veroorzaakt? Sinds ik Google Now en Location heb uitgezet heb ik geen onverklaarbaar hoog verbruik meer gehad.
Ik heb het met methode 2 gedaan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=47156064

Dan met adb sideload de update 'geflasht'.

Android-besturingssysteem was de grootste verbruiker (ik dacht iets van 70%).
Nu is hij 1u20 van de stroom en heb ik nog 98%. Ziet er dus beter uit :9
Davith78 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:43:
[...]

Wat bedoel je met niet kunnen installeren, werd de update niet OTA aangeboden of kon je hem niet handmatig flashen? Ik heb namelijk ook een geunlockte bootloader + root, ben wel benieuwd waar je tegenaan liep.
Kreeg hem ota niet aangeboden. En handmatig kon ik hem met CWM niet flashen (één of andere vage error).
Gewoon terug naar stock gezet en dan de update geflasht (zie hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
Met een constum recovery en andere kernel heb ik deze post op XDA-gevolgd:
Pre-conditions: UK Nexus 5 (D281), rooted, TWRP 2.6.3.4, stock ROM, franco kernel r16, no mods, nothing frozen or removed

1) downloaded factory image from https://developers.google.com/androi...ges#hammerhead
2) extracted the tgz, then extracted the tar, then extracted the zip to get the system.img and boot.img files
3) moved these two files into my adb folder (for the fastboot/adb method)
4) downloaded SuperSU-v1.80.zip from http://download.chainfire.eu/supersu
5) put SuperSU-v1.80.zip on my internal storage
6) downloaded the 4.4.1 OTA update zip from http://android.clients.google.com/pa...M.7ed504f6.zip
7) renamed it to ota.zip (biggest filename in the world before!)
8 moved ota.zip onto my internal storage
9) rebooted phone into bootloader
10) opened command prompt from within your adb folder
11) connected USB cable
12) typed 'fastboot devices' to check the connection
13) typed 'fastboot flash system system.img'
14) typed 'fastboot flash boot boot.img'
15) used the volume and power buttons to boot into recovery (TWRP)
16) installed ota.zip
17) installed SuperSU-v1.80.zip
18) cleared dalvik and cache
19) rebooted phone
En dat werkte perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 20:12
zojuist vandaag mijn nexus 5 binnengekregen, nu alleen nog een paar dagen wachten tot mijn hoesje binnen is voor ik hem echt kan gaan gebruiken....

heeft iemand nog wat goede tips voor accubesparing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:50
Locatietoegang en google now geheel uitschakelen scheelt al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 20:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

_gibeon_ schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 13:38:
Met een constum recovery en andere kernel heb ik deze post op XDA-gevolgd:

[...]

En dat werkte perfect. :)
Wel jammer dat zo iets nodig is om je update direct te hebben met je Nexus toestel. Waarom moet dat allemaal zo lang duren?.
Volgens mij heeft google nog wel wat servers over, capaciteit zal het probleem niet zijn lijkt me?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Tortelli schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:02:
[...]

Wel jammer dat zo iets nodig is om je update direct te hebben met je Nexus toestel. Waarom moet dat allemaal zo lang duren?.
Volgens mij heeft google nog wel wat servers over, capaciteit zal het probleem niet zijn lijkt me?.
Volgens XDA:

Rollouts are conducted in phases. Typically they start at 1% of devices for around 24 - 48 hours; we watch the return rates and resulting device checkins and error reports (if any), and make sure nothing looks wrong before sending it to more. Then typically it goes to 25%, 50%, 100% over the course of a week or two.

What the percentages mean is that when your device checks in, it has a 1% chance (for example) of being offered the OTA. If it doesn't (randomly) get an offer, it will never get an offer until the next batch.

IOW, once your device checks in and gets turned down, that's it until the next batch. Mashing on the "check for updates" button just causes your device to check in again, and get automatically turned down again. Think about how that makes your device feel! WON'T SOMEONE PLEASE THINK OF THE PHONES?!

That said, once the new batch does start, hitting that button does give you a new roll of the dice -- but once. Since devices usually only check in for system updates every 24 hours (I think? Certainly on a many-hours basis) this can get you your shot sooner than it would happen on its own.
So, mash away. Just be patient, and mashing on it more often than once or twice a day isn't going to gain you anything.

Edit: also, keep in mind that this isn't first-come/first-served. You're not racing other devices to get your slot in the current batch, or something. -Dan Morrill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davith78 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 11:49:
[...]

Oke chill, dat klinkt goed dat de telefoon zelf de boel overzet. Ik ga het dan ook nadat ik update heb gekregen eens proberen, meteen een goede gelegenheid om eerst eens alle ongebruikte apps te deïnstalleren.
Whatsapp doet trouwens niet aan ART. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Whatsapp gebruik ik niet. Al mijn apps - met uitzondering van pushover, lep's world 3 en yelo - werken op ART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:51:
[...]

Niet? Ik heb net 4.4.1 geflashed via CWM en daarna ART gekozen als runtime. Whatsapp werkt gewoon hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
Tortelli schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:02:
[...]
Als je geen custom rom of kernel draait kan je gewoon de .zip downloaden en via adb sideload installeren.
Da's nog geen 5 minuten werk, en anders zal je inderdaad even moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:51:
[...]

Dat is niet waar, op 4.4.1 werkt Whatsapp zonder problemen met ART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 06:44
Sinds vandaag ook in het bezit van een zwarte Nexus 5 311K. Gister besteld bij Coolblue toen deze even beschikbaar was. Ik heb een paar weken geleden met de witte in mijn handen gestaan (lagen er toen genoeg bij de MM Zoetermeer) en heb hem toen uiteindelijk niet meegenomen omdat ik toch niet blij was met het materiaal aan de achterkant

Ik heb hiernaast ook een Galaxy S3 waarvan ik toch enkele weken getwijfeld om hem te vervangen. Maar heb uiteindelijk toch de knoop doorgehakt. Als ik ze nu even kort vergelijk:
  • De Nexus 5 heeft echt een haarscherp beeld en is een stuk rustiger voor de ogen. De kleuren ogen wel fletser (2 generaties amoled gewend). De helderheid op 1/5 is voor mij al meer dan voldoende.
  • Zelfs met de eerste lading is de screen on time al langer dan van mijn S3. De Nexus 5 was bij levering ook al bijna volledig volgeladen dus heel lang aan de prik heeft hij niet gehangen.
  • Tegenover amoled zie ik wel weer wat wit licht van de backlight verlichting als ik de telefoon schuin hou maar het is zo minimaal dat het totaal niet storend is (wederom 2 generaties amoled gewend...).
  • De simtray is gewoon volledig verzonken in de behuizing. Ook niks wat rammelt of niet netjes sluit.
  • De notificatieled is een stuk minder fel. De S3 verlichte de halve kamer als het donker was.
  • Geluid van de speaker is echt prima en het volume is echt meer dan voldoende. Muziek luisteren doe ik toch met een koptelefoon. Wel lijkt het of de S3 meer hoge tonen doorgeeft, de Nexus klinkt iets 'doffer'. Wat ook onhandig is is als je een game in portrait mode speelt je met je hand de speaker afdekt.
  • Indruk maakt hij niet op een verjaardag, mensen hebben echt geen idee wat het is. Het is Iphone en Samsung galaxy wat de klok slaat :+
  • Mijn 32GB microSD mis ik voor als nog niet aangezien ik de laatste maanden voornamelijk muziek luister via soundcloud en Google music. Ook stonden er gigabytes aan cyanogenmod en miui roms op (flashgekte waarvan ik waarschijnlijk nu makkelijk kan afkicken).
  • Draaide Temaksek 4.4 rom op mijn S3 maar met ART enabled crashte een hoop applicaties. Met 4.4.1 op de Nexus is nu echter niets aan de hand. Alles draait prima (inclusief whatsapp).
Kortom Ik ben eigenlijk heel blij met mijn nieuwe aanwinst 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09 14:03

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

T-Blizzard schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:45:
Sinds vandaag ook in het bezit van een zwarte Nexus 5 311K. Gister besteld bij Coolblue toen deze even beschikbaar was. Ik heb een paar weken geleden met de witte in mijn handen gestaan (lagen er toen genoeg bij de MM Zoetermeer) en heb hem toen uiteindelijk niet meegenomen omdat ik toch niet blij was met het materiaal aan de achterkant

Ik heb hiernaast ook een Galaxy S3 waarvan ik toch enkele weken getwijfeld om hem te vervangen. Maar heb uiteindelijk toch de knoop doorgehakt. Als ik ze nu even kort vergelijk:
  • De Nexus 5 heeft echt een haarscherp beeld en is een stuk rustiger voor de ogen. De kleuren ogen wel fletser (2 generaties amoled gewend). De helderheid op 1/5 is voor mij al meer dan voldoende.
  • Zelfs met de eerste lading is de screen on time al langer dan van mijn S3. De Nexus 5 was bij levering ook al bijna volledig volgeladen dus heel lang aan de prik heeft hij niet gehangen.
  • Tegenover amoled zie ik wel weer wat wit licht van de backlight verlichting als ik de telefoon schuin hou maar het is zo minimaal dat het totaal niet storend is (wederom 2 generaties amoled gewend...).
  • De simtray is gewoon volledig verzonken in de behuizing. Ook niks wat rammelt of niet netjes sluit.
  • De notificatieled is een stuk minder fel. De S3 verlichte de halve kamer als het donker was.
  • Geluid van de speaker is echt prima en het volume is echt meer dan voldoende. Muziek luisteren doe ik toch met een koptelefoon. Wel lijkt het of de S3 meer hoge tonen doorgeeft, de Nexus klinkt iets 'doffer'. Wat ook onhandig is is als je een game in portrait mode speelt je met je hand de speaker afdekt.
  • Indruk maakt hij niet op een verjaardag, mensen hebben echt geen idee wat het is. Het is Iphone en Samsung galaxy wat de klok slaat :+
  • Mijn 32GB microSD mis ik voor als nog niet aangezien ik de laatste maanden voornamelijk muziek luister via soundcloud en Google music. Ook stonden er gigabytes aan cyanogenmod en miui roms op (flashgekte waarvan ik waarschijnlijk nu makkelijk kan afkicken).
  • Draaide Temaksek 4.4 rom op mijn S3 maar met ART enabled crashte een hoop applicaties. Met 4.4.1 op de Nexus is nu echter niets aan de hand. Alles draait prima (inclusief whatsapp).
Kortom Ik ben eigenlijk heel blij met mijn nieuwe aanwinst 8)
Even over dat geluid, ik heb gisteren de speaker van een S3 mogen meemaken met muziek, maar de schelle zooi die uit dat ding komt laat mijn oren zowat bloeden :P

Ik denk inderdaad dat hij geen indruk maakt op verjaardagen, helaas, want Samsung begint veel te diep in onze samenleving te zitten, ik zag laatst een reclamefolder langskomen met alleen maar Samsung zooi...

Als iemand zegt dat ie een iPhone 4 heeft gekocht is iedereen meteen geintereseert, als ik een Nexus 5 tevoorschijn zou halen zou niemand er na omkijken -O-

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 13:39
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik update naar 4.4.1? Dit is mijn eerste Droid phone en snap er geen flikker van. Bij zoeken naar nieuwe update zegt mijn Nexus dat het systeem al up to date is :\?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 17:16
mcgloud schreef op zondag 08 december 2013 @ 01:05:
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik update naar 4.4.1? Dit is mijn eerste Droid phone en snap er geen flikker van. Bij zoeken naar nieuwe update zegt mijn Nexus dat het systeem al up to date is :\?
Gewoon wachten ;)
Davith78 in "[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 13:39
Met andere woorden de officiële uitrol is pas binnenkort hier in Nederland....

Sometimes it sucks to be a bloody dutchman...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
mcgloud schreef op zondag 08 december 2013 @ 01:05:
Zoals jip_86 al zei, de update komt terzijnertijd gewoon over the air (OTA) binnen op je telefoon. Als je vertrouwd bent met het zelf flashen van updates, roms, kernels etc kun je update 'side loaden' via het adb programma uit de laatse android SDK of anders de bootloader unlocken, rooten en dan via een custom recovery gaan flashen. Maar ik lees in je post dat het je eerste android phone is dus ik zou me er nog niet al te druk om maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
mcgloud schreef op zondag 08 december 2013 @ 01:10:
[...]

Met andere woorden de officiële uitrol is pas binnenkort hier in Nederland....

Sometimes it sucks to be a bloody dutchman...
Volgens mij maakt het niet uit in welk land je woont, updates worden willekeurig aangeboden aan nexus phones. In de eerste batch een paar toestellen en vervolgens steeds meer tegelijkertijd in de volgende batches. Tenminste als ik de uitleg van XDA juist interpreteer.

[ Voor 5% gewijzigd door Davith78 op 08-12-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 19:10
Ik lees hier weinig reacties van mensen die de 4.4.1 update hebben geïnstalleerd: hebben jullie de camera al uitgeprobeerd? Toen ik een Nexus 5 had, was de trage camera mijn grootste bezwaar, het lukte me nauwelijks om een niet-blurry foto van mijn hond te krijgen tijdens het wandelen. Hoe zien foto's van snelle bewegingen er uit na de update? Iemand die dezelfde ervaring had als ik en nu kan vergelijken na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:24

Termy

valt er nog wat te fragge?

De camera is hier merkbaar sneller. Start sneller op (geen jaren een zwart scherm meer) en gaat niet meer opnieuw uitgebreid scherpstellen wanneer je afdrukt. Ik kan nu ook heel snel achter elkaar foto's maken door als een malle op de knop te beuken.
Ik heb niet de mogelijk op het moment om een snel bewegend object (hond :p) te fotograferen maar bewegend beeld op TV staat gewoon scherp stil.

Nu met 4.4.1 en het eraf gooien van GPS Status voor betere GPS (voelt weliswaar nog niet zo geweldig als m'n vorige Nexus 4 en Sensation, maar goed) is het gewoon een erg fijn apparaat :).

[ Voor 19% gewijzigd door Termy op 08-12-2013 12:16 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Cinner schreef op zondag 08 december 2013 @ 11:48:
Ik lees hier weinig reacties van mensen die de 4.4.1 update hebben geïnstalleerd: hebben jullie de camera al uitgeprobeerd? Toen ik een Nexus 5 had, was de trage camera mijn grootste bezwaar, het lukte me nauwelijks om een niet-blurry foto van mijn hond te krijgen tijdens het wandelen. Hoe zien foto's van snelle bewegingen er uit na de update? Iemand die dezelfde ervaring had als ik en nu kan vergelijken na de update?
Had je niet toevallig HDR+ aanstaan? Dat maakt het schieten van pica's iets trager. Wat ik begreep van verschillende sites is dat de camera sneller is geworden, heb het zelf niet kunnen testen omdat ik de camera bijna nooit gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even twee vraagjes:

- Heeft ART ook nadelen? Of alleen maar voordelen?
- Is het mogelijk om icons te veranderen zonder een andere launcher te moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen met een GPS probleem is dit misschien wat,
Ikzelf had in deze week ook in ene een probleem met het vinden
van verbinding via GPS. TomTom die steeds zijn verbinding verloor ed

Nu na deze tutorial nog maar 5sec!! Werkt dus echt en simpel om te doen.
Deze oplossing gevonden in XDA blijkbaar hadden er meer personen last van
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2523341

Tutorial GPS antenne fix

Weet niet of deze oplossing al voorbij gekomen was maar beter meer verlegen dan onverlegen.
Dus doe je voordeel ermee

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:24:
Voor degenen met een GPS probleem is dit misschien wat,
Ikzelf had in deze week ook in ene een probleem met het vinden
van verbinding via GPS. TomTom die steeds zijn verbinding verloor ed

Nu na deze tutorial nog maar 5sec!! Werkt dus echt en simpel om te doen.
Deze oplossing gevonden in XDA blijkbaar hadden er meer personen last van
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2523341

Tutorial GPS antenne fix

Weet niet of deze oplossing al voorbij gekomen was maar beter meer verlegen dan onverlegen.
Dus doe je voordeel ermee
begrijp niet wat je gedaan hebt
moet je de n5 open doen of wat ?
nader uitleg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1475paul schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:03:
[...]

begrijp niet wat je gedaan hebt
moet je de n5 open doen of wat ?
nader uitleg ?
Ja zoals te zien in video.

idd Achter kant eraf.Dan zit er linksboven de antenne van de GPS (2 contactjes)
probleem is dat deze geen voldoende contact met de telefoon.
Dan voorzichtig de contactjes omhoog wippen en hier onder een iets dikker stukje papier leggen en vast plakken.
Achterkant er weer op en voila gps loc in paar secondes.
Niet te dik karton of zo gebruiken anders sluit de achterzijde niet goed meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 15:06

SeatRider

Hips don't lie

Cinner schreef op zondag 08 december 2013 @ 11:48:
Nou ik heb nog niet de kans gehad om foto's van jouw hond te schieten, maar verder vind ik de resultaten bemoedigend!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik lees op XDA dat heel veel mensen problemen hebben met de ontvangst na het updaten naar 4.4.1. Deze update bevat namelijk ook een nieuwe radio versie. Hebben hier mensen die geupdate hebben naar 4.4.1 ook last van dit issue?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2558127

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cordonbleu schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:57:
Ik lees op XDA dat heel veel mensen problemen hebben met de ontvangst na het updaten naar 4.4.1. Deze update bevat namelijk ook een nieuwe radio versie. Hebben hier mensen die geupdate hebben naar 4.4.1 ook last van dit issue?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2558127
Kan ik niet bevestigen.Heb afgelopen vrijdag de update er handmatig opgezet.
Tot op heden niets ervan gemerkt dat ontvangst slechter is.
Heb zelf vodafone.

Tot nu toe alleen maar voordelen.
Zoals hier boven gemeld foto's maken gaat vlotter en snellere focus.
En persoonlijk vind ik de sterkte van het geluid uit de luidspreker erg voorruit gegaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Vrij irritant, mijn nexus schakelt ook in slaapstand als ik bijv een film fullscreen zit te kijken.
Kan ik dit ergens instellen? Ik draai stock rom(4.4) met kitkat launcher.
Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
MauriX schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:47:
Vrij irritant, mijn nexus schakelt ook in slaapstand als ik bijv een film fullscreen zit te kijken.
Kan ik dit ergens instellen? Ik draai stock rom(4.4) met kitkat launcher.
Ik kan het niet vinden.
Je kunt eens proberen een andere videoplayer te installeren. Er zijn ook apps zoals wake lock of keepscreen waarmee je meer zeggenschap krijgt over het power management in android. Het voordeel van de laatste is volgens mij dat je voor elke app op je phone kunt instellen of het scherm wel of niet mag uitgaan. Voor zover is weet is er geen setting in (stock) android zelf die voorkomt dat het scherm uitgaat, maximaal is 30 min.

[ Voor 8% gewijzigd door Davith78 op 08-12-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
VLC al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Hier enkele foto's getrokken met mijn Nexus 5. Android 4.4.1.
Resized naar 800x600px én gps data eruit gehaald ;)

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/12/08/IMG20131208131914.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/12/08/IMG20131208131945.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/12/08/IMG20131208132109.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/12/08/IMG20131208132758.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/12/08/IMG20131208133430.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/12/08/IMG20131208133619.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/12/08/IMG20131208165812.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/12/08/IMG20131208165832.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/12/08/IMG20131208170023.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/12/08/IMG20131208185058.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 13:01
Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:06:
[...]

Kan ik niet bevestigen.Heb afgelopen vrijdag de update er handmatig opgezet.
Tot op heden niets ervan gemerkt dat ontvangst slechter is.
Heb zelf vodafone.

Tot nu toe alleen maar voordelen.
Zoals hier boven gemeld foto's maken gaat vlotter en snellere focus.
En persoonlijk vind ik de sterkte van het geluid uit de luidspreker erg voorruit gegaan.
Ik heb toen ik mijn nexus binnenkreeg gister gelijk 4.4.1 eropgezet dus verschil kan ik niet zeggen, maar mijn 4g ontvangst is overal gewoon goed enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Hahaha die kip :+

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
:).

Wat is de maximale downloadsnelheid die je eigenlijk kan halen over WiFi?
Ik zit op mijn 5 GHz WiFi-netwerk op 75,66 Mbps. Op mijn gewoon 2,4 GHz haal ik 45,49 Mbps.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/12/08/Screenshot2013-12-08-19-43-27AUO1c.png

Ik krijg maar 80 Mbps binnen van Telenet. Die 76 Mbps die ik hier haal, haal ik ook over de kabel.
Iemand die een sneller internetabonnement heeft én een 5GHz-netwerk om te testen :)?
Ben benieuwd hoe hoog hij gaat.

YouTube: Nexus 5 - WiFi SpeedTest :o

[ Voor 8% gewijzigd door CedricD op 08-12-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik krijg 200 Mb binnen maar haal dat met de Nexus lange na niet.
Schommelt een beetje tussen de 50 en 75 Mb.

Ter vergelijk. Mijn iPad air doet 90 à 125 Mb en mijn Mbp 195 Mb.

Allemaal op hetzelfde 5 GHz netwerk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Haal hier 86mbps op 5GHz .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:17

Laguna

Connaisseur

Even een meting gedaan qua geluidsvolume van de speaker tussen 4.4 vs 4.4.1 met Youtube en navigatie:

4.4 Youtube tussen 70 en 76dB
4.4 navigatie tussen 58 en 64dB

4.4.1 Youtube tussen 73 en 79dB
4.4.1 navigatie tussen 62 en 68dB

Toch een aardige verbetering :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Hebben jullie ook wel eens bij het openen van whatsapp dat je alleen een wit scherm te zien krijgt? Even op de terugknop drukken en dan de app weer openen helpt meestal. Het gebeurt meestal als ik whatsapp een tijdje (~1 uur ofzo) niet geopend heb. Ik draai 4.4, alles stock, niet geroot, locked bl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
cordonbleu schreef op maandag 09 december 2013 @ 00:14:
Hebben jullie ook wel eens bij het openen van whatsapp dat je alleen een wit scherm te zien krijgt? Even op de terugknop drukken en dan de app weer openen helpt meestal. Het gebeurt meestal als ik whatsapp een tijdje (~1 uur ofzo) niet geopend heb. Ik draai 4.4, alles stock, niet geroot, locked bl.
Hebben meerdere Nexus 4-eigenaren ook last van, zie de laatste twee pagina's van het N4-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

cordonbleu schreef op maandag 09 december 2013 @ 00:14:
Ik heb het met name bij de browser.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Weten jullie hoe auto OS/firmware update check uitgezet kan worden? Ik denken dat het de veroorzaker is van de achtergrond data verbruik van Android-Besturingssysteem. Vorige maand heeft Android-Besturingssysteem 90MB op achtergrond gesnoept, Het lijkt erop dat het deze maand nog meer gaat zijn. Heeft echt niemand anders hier last van?

[ Voor 33% gewijzigd door ObiTewodros op 09-12-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

M'n N5 dit weekend mogen ontvangen :-)

Kom van een HTC Desire, met android 2.3.7, dus KitKat is wel even een verandering.

Ik weet wel dat er meerdere apps bestaan voor hetgeen ik hier ga vragen, maar zit dit niet ergens ingebakken in de standaard KitKat? (men Desire met MildWild rom kon dit wel)

1/ geen flaslight ingebouwd?
2/ hoe kan je die tegels met systeemfuncties (BT, WIFI, Helderheid,...) aanpassen
3/ geen mogelijkheid om statusbar aan te passen? (bijv percentage batterij weergeven)
4/ geen standaard mogelijkheden om widget aan lockscreen toe te voegen?

Is nog wat zoeken in alle menu's dus zal ik waarschijnlijk nog wel enkele dingen over het hoofd gezien hebben.

Eerste indruk: nice!
Batterij: 100% om 07:00, 92% om 09:23 (Wifi aan, BT aan, 3G aan)...ik ben benieuwd hoe lang ie meegaat

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:16
Brain3 schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:24:
M'n N5 dit weekend mogen ontvangen :-)

Kom van een HTC Desire, met android 2.3.7, dus KitKat is wel even een verandering.

Ik weet wel dat er meerdere apps bestaan voor hetgeen ik hier ga vragen, maar zit dit niet ergens ingebakken in de standaard KitKat? (men Desire met MildWild rom kon dit wel)

1/ geen flaslight ingebouwd?
Nee, niet standaard ingebouwd, maar deze app doet het prima en heeft geen overbodige permissies nodig:
Nexus Flashlight
2/ hoe kan je die tegels met systeemfuncties (BT, WIFI, Helderheid,...) aanpassen
Wat wil je aan die tegels aanpassen dan? Omdat je van een oude Android komt is het misschien wel handig om te weten dat je Wi-Fi en BT aan/uit kunt zetten door de tegels ingedrukt te houden.
3/ geen mogelijkheid om statusbar aan te passen? (bijv percentage batterij weergeven)
Niet binnen de standaard Google Launcher.
4/ geen standaard mogelijkheden om widget aan lockscreen toe te voegen?
Dit is een aanrader voor die mogelijkheid:
DashClock Widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Haay schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:51:

Wat wil je aan die tegels aanpassen dan? Omdat je van een oude Android komt is het misschien wel handig om te weten dat je Wi-Fi en BT aan/uit kunt zetten door de tegels ingedrukt te houden.
Dat van die tegels was ik net achter gekomen, idd.

BTW, bedankt voor de no-bulshit, straight to the point en geen gezeik antwoord...had niet meer nodig. thx

Battery update: 84% om 11:07....ziet er niet goed uit.. :( , ga eens moeten nakijken wat batterij aant zuipen is

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 17:58
Brain3 schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:08:
[...]

BTW, bedankt voor de no-bulshit, straight to the point en geen gezeik antwoord...had niet meer nodig. thx

Battery update: 84% om 11:07....ziet er niet goed uit.. :( , ga eens moeten nakijken wat batterij aant zuipen is
Toevallig op kantoor met slechte verbinding? Want dat zuipt batterij als een alcoholist aan de drankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

chengbondkwok schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:11:
[...]

Toevallig op kantoor met slechte verbinding? Want dat zuipt batterij als een alcoholist aan de drankjes.
Geen wifi verbinding op kantoor (staat wel aan) en 3G geeft 3 à 4 blokjes (dus vol ontvangst)...

BTW, Dashclock...allemaal goed en wel, maar hoe krijg je die op je lockscreen? op je homescreen ja, maar de lockscreen...dju voel me opeens weer totally noob met men Nexus :o

[ Voor 21% gewijzigd door Brain3 op 09-12-2013 11:18 ]

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik heb ook de Nexus 5. Maar wat is ART?
Wat kun je ermee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:03
Ik had graag vandaag de Nexus 5 gekocht in Breda, maar blijkbaar biedt geen enkele shop (KPN, Tele2, ..) deze (al) aan.
Is mijn enige optie online bestellen?

En ik ben hier enkel student, ik woon in Belgie, dus ik heb een toestel nodig die unlocked is en zonder abo.

Misschien kan iemand me wel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
wilke77 schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:38:
Ik heb ook de Nexus 5. Maar wat is ART?
Wat kun je ermee? :)
Google zelf even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treganz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 20:07
GigaPixels schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:52:
Ik had graag vandaag de Nexus 5 gekocht in Breda, maar blijkbaar biedt geen enkele shop (KPN, Tele2, ..) deze (al) aan.
Is mijn enige optie online bestellen?

En ik ben hier enkel student, ik woon in Belgie, dus ik heb een toestel nodig die unlocked is en zonder abo.

Misschien kan iemand me wel helpen :)
Ik denk dat je het beste naar het andere topic kan gaan: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1567476

Verder: Wat een awesome telefoon :) Heb hem nu een week in gebruik, en het is zo'n grote upgrade vanaf mijn oude Samsung galaxy S :D Heb gelukkig geen problemen met GPS zoals sommigen dat wel schijnen te hebben; ik heb een lock binnen 5 seconden.

Batterij gaat ook goed mee. Oude telefoon hield het amper een dag uit als ik 's ochtends en 's avonds op de fiets Spotify aanzette, maar deze houdt het wel meer dan anderhalve dag vol.

Al met al erg blij

[ Voor 27% gewijzigd door Treganz op 09-12-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:03
Ik denk dat je het beste naar het andere topic kan gaan: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1567476
Bedankt, ik maak amper gebruik van het forum.

Thanks again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 09:14
Brain3 schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:14:
[...]

Geen wifi verbinding op kantoor (staat wel aan) en 3G geeft 3 à 4 blokjes (dus vol ontvangst)...

BTW, Dashclock...allemaal goed en wel, maar hoe krijg je die op je lockscreen? op je homescreen ja, maar de lockscreen...dju voel me opeens weer totally noob met men Nexus :o
Zie link
Google Play: DashClock Widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Davith78 schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:21:
[...]

Je kunt eens proberen een andere videoplayer te installeren. Er zijn ook apps zoals wake lock of keepscreen waarmee je meer zeggenschap krijgt over het power management in android. Het voordeel van de laatste is volgens mij dat je voor elke app op je phone kunt instellen of het scherm wel of niet mag uitgaan. Voor zover is weet is er geen setting in (stock) android zelf die voorkomt dat het scherm uitgaat, maximaal is 30 min.
Filmpjes die ik full screen kijk vanaf een website geven dezelfde problemen.
Keepscreen etc zijn apps waarbij je kunt aangeven bij welke apps het scherm aan moet blijven.
Dat zou inhouden dat bij inschakeling van mijn browser (Dolphin) het scherm dus altijd aan blijft.
Dit is dus geen optie.

Iemand enig idee waar(om) dit (niet) is in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 11:59

Frituurman

Mjam!

Hallo allen!

Ik heb sinds vrijdag een Nexus 5 (donderdagavond besteld bij CoolBlue, vrijdagavond al binnen, helemaal top!). Ben er erg over te spreken. M'n account van m'n oude Galaxy S Plus en LG Optimus 2X is mooi overgezet, eigenlijk alle apps ook weer, maar nu heb ik een probleem bij de playback van .mkv bestanden. Die zijn, bijvoorbeeld met MX Player, niet met de H/W-decoder af te spelen. Het hort en het stoot aan alle kanten. De S/W-decoder doet 't dan weer prima, maar goed, daarvoor heb je niet een Full HD-scherm natuurlijk.

Iemand ideeën? Behalve dan een andere mediaplayer (maar als jullie een heule goeie weten...) _/-\o_

Verder is het inderdaad een verademing als je van Android 2.3 komt. Man, en wat een snelheid! Daar kan m'n werk-iPhone 4 ook niet aan tippen!

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 12:53
Frituurman schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:34:
Hallo allen!

Ik heb sinds vrijdag een Nexus 5 (donderdagavond besteld bij CoolBlue, vrijdagavond al binnen, helemaal top!). Ben er erg over te spreken. M'n account van m'n oude Galaxy S Plus en LG Optimus 2X is mooi overgezet, eigenlijk alle apps ook weer, maar nu heb ik een probleem bij de playback van .mkv bestanden. Die zijn, bijvoorbeeld met MX Player, niet met de H/W-decoder af te spelen. Het hort en het stoot aan alle kanten. De S/W-decoder doet 't dan weer prima, maar goed, daarvoor heb je niet een Full HD-scherm natuurlijk.

Iemand ideeën? Behalve dan een andere mediaplayer (maar als jullie een heule goeie weten...) _/-\o_

Verder is het inderdaad een verademing als je van Android 2.3 komt. Man, en wat een snelheid! Daar kan m'n werk-iPhone 4 ook niet aan tippen!
MX Player werkte bij mij perfect met HW-decoder op Android 4.4 (ik had wel de codec van XDA gedownload, in de instellingen van de app vind je een linkje). Op Android 4.4.1 start de app niet op, het is nu wachten op een update van MX Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Treganz schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:54:
[...]

Verder: Wat een awesome telefoon :) Heb hem nu een week in gebruik, en het is zo'n grote upgrade vanaf mijn oude Samsung galaxy S :D Heb gelukkig geen problemen met GPS zoals sommigen dat wel schijnen te hebben; ik heb een lock binnen 5 seconden.

Batterij gaat ook goed mee. Oude telefoon hield het amper een dag uit als ik 's ochtends en 's avonds op de fiets Spotify aanzette, maar deze houdt het wel meer dan anderhalve dag vol.

Al met al erg blij
Ah ik kom ook van een Samsung Galaxy S. Maar heb mijn Nexus nog niet binnen. Hoe bevalt de nexus qua broekzakvriendelijkheid tov je Galaxy s? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 11:59

Frituurman

Mjam!

Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:57:
[...]

Ah ik kom ook van een Samsung Galaxy S. Maar heb mijn Nexus nog niet binnen. Hoe bevalt de nexus qua broekzakvriendelijkheid tov je Galaxy s? :P
Ik had een S Plus; maar ik vind 'm niet overdreven groot. Natuurlijk is het een hele stap, maar hij is tegelijkertijd ook een stuk dunner. Wel een cover erbij gekocht. Toch wel een veiliger gevoel. Niet dat zo'n cover alles tegenhoud, maar goed.

@-EvoLution-: Thnx!

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:51
Ik kom van een HTC Sensation af waarop ik vanaf dag 1 custom roms draai . Nu is mijn vraag of ik op stock Android dingen ga missen t.o.v een custom rom ? (heb vooral roms van Dragunkorr gehad )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madebra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-02 21:43
Frituurman schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:34:
. Die zijn, bijvoorbeeld met MX Player, niet met de H/W-decoder af te spelen. Het hort en het stoot aan alle kanten. De S/W-decoder doet 't dan weer prima, maar goed, daarvoor heb je niet een Full HD-scherm natuurlijk.

Ik gebruik DicePlayer ... H/W-decoder zonder bijkomende codecs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ruffzz op 23-12-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Ik zit te twijfelen tussen de Nexus 5 en de LG G2, zoals velen volgens mij doen of hebben gedaan. Inmiddels is de G2 voor dezelfde prijs te krijgen als de Nexus 5.

Het nadeel van de LG G2 is dat er nog geen 4.4 op draait, maar dit komt er in het eerste kwartaal van 2014 aan. De vraag is: gaat de LG G2 met 4.4 een nog langere batterijduur hebben dan deze nu al heeft, en gaat de G2 bv ook van de vernieuwde camera update profiteren die in 4.4.1 zit? Want zoals ik het lees en begrijp is batterijduur bij de Nexus voor sommige iig een heikel punt en zijn de prestaties relatief goed voor zo'n kleine accucapaciteit omdat android 4.4 hier grote stappen heeft gemaakt. Had deze Nexus 4.3 gedraaid dan was de batterijduur wss om te huilen geweest.

En gaat de camera van de LG G2 ook nog profiteren van de verbeteringen die Google heeft doorgevoerd? Of is dit enkel tbv de Nexus-lijn. G2's enige minpunt is zijn uiterlijk, ben veel meer gecharmeerd van het mat zwarte uiterlijk met weinig poeha v/d Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
bramberk15 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:35:
Ik zit te twijfelen tussen de Nexus 5 en de LG G2, zoals velen volgens mij doen of hebben gedaan. Inmiddels is de G2 voor dezelfde prijs te krijgen als de Nexus 5.

. G2's enige minpunt is zijn uiterlijk, ben veel meer gecharmeerd van het mat zwarte uiterlijk met weinig poeha v/d Nexus 5.
Dat , en stock Android is juist de reden dat ik voor de Nexus heb gekozen . Mijn vriendin heeft nu al een aantal weken de G2 in bezit en moet zeggen dat het een heerlijke telefoon is alleen tja , de Nexus heeft net wat meer plus punten voor mij ..

Denk zelf dat het allebei toppers zijn alleen is het maar net wat jij belangrijk vind ( camera , batterij )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
bandy schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:17:
[...]

Dat , en stock Android is juist de reden dat ik voor de Nexus heb gekozen . Mijn vriendin heeft nu al een aantal weken de G2 in bezit en moet zeggen dat het een heerlijke telefoon is alleen tja , de Nexus heeft net wat meer plus punten voor mij ..

Denk zelf dat het allebei toppers zijn alleen is het maar net wat jij belangrijk vind ( camera , batterij )
Stock android is inderdaad een grote plus. Maar de G2 heeft weer een groter en wellicht iets beter scherm in dezelfde behuizing. Ik twijfel met name mbt de camera, batterijduur is mooi maar ik ben bijna altijd wel in de buurt van een stopcontact. Ik wil niet en een aparte camera en een smartphone, en de G2 is hier iig voor de 4.4.1 update wel n stuk beter volgens de reviews. Heb jij nog real life ervaringen? Al met al moet ik inderdaad nog maar eens mijn prioriteiten op een rij zetten. Nooit gedacht nog eens te gaan twijfelen om een LG telefoon te kopen, al is een Nexus in dit geval ook een LG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 09:14
Brain3 schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:08:
[...]

Ik gebruik sinds dag 3 Qualcomm Snapdragon: een app die speciaal bedoeld is voor de chip die in de Nexus 5 zit en 'leert' op basis van je gedrag. Ik doe kan nu makkelijk een dag zonder opladen bij normaal gebruik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
bramberk15 schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:41:
[...]

Nooit gedacht nog eens te gaan twijfelen om een LG telefoon te kopen, al is een Nexus in dit geval ook een LG...
:) Ik ook niet , des te meer credits voor LG dat ze met deze 2 telefoons iets in beweging hebben gebracht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
bramberk15 schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:41:
[...]

Heb jij nog real life ervaringen?
Ja , en daarmee ga ik eigenlijk alleen maar open deuren in trappen ...

Accu van m''n vriendin der G2 is echt goed ! , ook maakt de camera naar mijn mening leuke foto's voor een ''mobieltje'' .Maar en ja daar komt ie weer , de schil die LG eroverheen heeft gezet is voor mij iets wat alle andere plus punten in een keer wegvaagd 8)7 ( maar dit is mijn persoonlijke mening :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-09 13:11
Sorry verkeerde topic.

[ Voor 121% gewijzigd door LVVK op 09-12-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:04

Pierre

Van nature lui!

Ruffzz schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:45:
Vandaag een vervangende nexus 5 binnen gekregen die wederom rammelt door een losse aan/uit knop.
Deze ga ik niet terug sturen maar heb het zelf maar opgelost. Heb heel de telefoon uit elkaar gehaald en middels deze video het probleem verholpen. De telefoon voelt nu compleet solide aan. Geen gerammel meer en de knop zit lekker strak in de behuizing.

Echt een aanrader en vrij makkelijk. :)
Het is toch van de zotte dat je een phone van ruim €400 uit elkaar moet schroeven omdat er iets in los zit |:(

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
bandy schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:19:
[...]

Ja , en daarmee ga ik eigenlijk alleen maar open deuren in trappen ...

Accu van m''n vriendin der G2 is echt goed ! , ook maakt de camera naar mijn mening leuke foto's voor een ''mobieltje'' .Maar en ja daar komt ie weer , de schil die LG eroverheen heeft gezet is voor mij iets wat alle andere plus punten in een keer wegvaagd 8)7 ( maar dit is mijn persoonlijke mening :o )
Je kun ook een andere launcher gebruiken
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 21:52
CedricD schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:52:
:).

Wat is de maximale downloadsnelheid die je eigenlijk kan halen over WiFi?
Ik zit op mijn 5 GHz WiFi-netwerk op 75,66 Mbps. Op mijn gewoon 2,4 GHz haal ik 45,49 Mbps.

[afbeelding]

Ik krijg maar 80 Mbps binnen van Telenet. Die 76 Mbps die ik hier haal, haal ik ook over de kabel.
Iemand die een sneller internetabonnement heeft én een 5GHz-netwerk om te testen :)?
Ben benieuwd hoe hoog hij gaat.

YouTube: Nexus 5 - WiFi SpeedTest :o
met een server die nog 80km van mn woonplaats zit haal ik nog 110Mbits/s met mn nexus 5. (4.4)
Afbeeldingslocatie: http://imgup.com/data/images/7484.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:07
bandy schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:19:
[...]
Maar en ja daar komt ie weer , de schil die LG eroverheen heeft gezet is voor mij iets wat alle andere plus punten in een keer wegvaagd 8)7 ( maar dit is mijn persoonlijke mening :o )
Wat is dan een echte LG schil t.o.v. de nexus? Ben ik benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Wacht met kopen van de Nexus 5, er komt een iets verbeterde versie van de Nexus 5 aan: http://www.mobiflip.de/ne...erte-version-aufgetaucht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-09 18:15
Is de gps signaal al gefixt...ik twijfel erg,omdat ik navigatie best vaak gebruik op me telefoon.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 16:46

The Wizard

Moderator Mobile
Tmaster schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:59:
[...]

met een server die nog 80km van mn woonplaats zit haal ik nog 110Mbits/s met mn nexus 5. (4.4)
[afbeelding]
Met de upload zit het ook wel goed:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Screenshot_2013-12-09-21-28-12.png

De WiFi verbinding is 150 Mb/s geeft de telefoon aan, dus het schurkt aardig tegen de theoretische max aan.
Amaze86 schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:19:
Is de gps signaal al gefixt...ik twijfel erg,omdat ik navigatie best vaak gebruik op me telefoon.
Het kan ook hardwarematig zijn, zie een eerdere reactie in deze topic met een verwijzing naar XDA.

[ Voor 22% gewijzigd door The Wizard op 09-12-2013 21:33 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Zeg, is dit nou een "wie heeft de grootste" topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:01
Een maat van mij download nu 4.4.2 ...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:22
Ja, ik krijg ook net 4.4.2 binnen.

[ Voor 116% gewijzigd door Slaapje op 09-12-2013 22:42 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-09 12:48
Ik kreeg ook 4.4.2 OTA binnen. 4.4.1 nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ook hier komt 4.4.2 binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Alleen heeft mijn camera nog steeds moeite met focussen...

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgt iedereen deze update al? want ik zie hier nog niks verschijnen. xP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 12:53
Ik vind op Google ook nog helemaal niets over deze 4.4.2 update. Wat is het build nummer van deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Kot49h

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 01:37
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:56:
Krijgt iedereen deze update al? want ik zie hier nog niks verschijnen. xP
Mijn N5 heeft ook nog niks.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:52
-EvoLution- schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:57:
Ik vind op Google ook nog helemaal niets over deze 4.4.2 update. Wat is het build nummer van deze versie?
http://bit.ly/1d5uCVu

Enhancements/Fixes

- Fix for clearing the VM Indicator
- Fix for delivery of the VM Indicator
- Various additional software fixes
- Security enhancements

Update: http://android.clients.go...-from-KOT49E.537367d5.zip

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Net ook nog even gekeken voor mijn Nexus 10, maar daar is nog geen update voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:33
Hier maar even 4.4.2 gesidload op een Nexus 4 / Nexus 5 en Nexus 7 2013 WiFi we zijn in elk geval weer snel up to date ;) Tot nu toe nog geen veranderingen ontdekt. Zullen wel enkele kleine bugs verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen 4.4.2. op mijn N5, nog niet eens 4.4.1. Daarentegen wel weer 4.4.2 op mijn Nexus 7 2012..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de ervaring met krassen op het beeldscherm? screen protector wel of niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-09 22:19
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:54:
Hoe is de ervaring met krassen op het beeldscherm? screen protector wel of niet nodig?
Ik gebruik er geen, de nexus 5 heeft gorilla glas 3 wat voldoende zou moeten zijn bij normaal gebruik.
Pagina: 1 ... 30 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.