[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 17:08
Sinds gisteravond ook eindelijk in bezit.. Wat een verademing.. :)

Nu op me werk.. Jammer, dus geen WiFi hiero.. Weer tot vanavond wachten om alle apps terug te zetten enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

El_V schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:11:
[...]

[afbeelding]

iemand die dit bekend voor komt?
Op een oude telefoon van mij had ik ook soort gelijk iets, het betekende in dat geval dat er iets gebruikt werd dat de batterij dusdanig leegtrok dat het een indicater was om aan het stroom te hangen, dus gewoon puur een waarschuwing.

Ik had het altijd bij navigatie en andere zware applicaties.

Ik heb mijn nexus nog niet dus kan het je niet met zekerheid zeggen of dat in dit geval ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Nakebod

Nope.

Ik zat ook aan zo een uitleg te denken ja. En klinkt ook als een logische verklaring.
Dan moet je denk ik wel GPS navigatie, scherm, BT audio streaming etc allemaal tegelijk aan hebben staan wil je dat voor elkaar krijgen? :P

Aan de andere kant, op mijn HTC One X kreeg ik het met gemak voor elkaar om met alleen BT audio streaming, aan de oplader, mijn accu leger te krijgen... Dus zoveel hoeft er niet eens voor nodig te zijn :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
MalleEppie71 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:03:
Mijn N5 heeft moeite met contact houden met de carkit. Af en toe valt de connectie weg (ook tijdens een gesprek) en zo nu en dan lijkt te carkit spontaan te rebooten. Nooit last mee gehad met een Desire Z, Desire S, Xperia P en een BB9300 dus ik zie de N5 als oorzaak van het probleem. Zijn er hier nog meer mensen met bluetooth-issues?
Nee, die van mij werkt perfect met mijn Nokia CK-7W carkit.

Voor mij werkt het juist beter, want bij de iPhone die ik vroeger had wilde hij nog wel eens niet verbinden (de telefoon niet vinden), en dan moest ik even handmatig verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:32
_gibeon_ schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:19:
[...]

Ja, ik zie het vaak als ik in de auto zit en Flitsmeister open.
Maar wat het is, ik vraag het me ook serieus af.
ja inderdaad als flitsmeister en muziek aan staan. maar dat batterij zwaar belast wordt is wel een logische verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 14:26
Vanaf maandag ook in het bezit van een N5 (311), een van de gelukkige die bij de korte voorraad van Coolblue er op tijd bij was. Deze als vervanger voor mijn Galaxy Nexus.

Super tevreden over de telefoon! En meteen getest op de bekende gebreken/foutjes die hier al zijn besproken.
- Sim-tray zit mooi vlak, met de nagel eroverheen gegaan en kan bijna geen verschil voelen.
- Scherm is perfect, zover nog geen dode pixel gevonden, ook geen stof!
- speakers, valt niet tegen, in vergelijking met m'n oude telefoon.
- Power button steekt naar mijn mening beetje uit maar vind dit niet storend. Rammelt in ieder geval niet!
- Trilfunctie vind ik wel tegenvallen, vreemd geluid, maar heb ook kennissen die dit rare geluid nog veel harder hebben met een HTC One.
- Camera, tja wat trager maar foto's vind ik super kwaliteit. Je moet er natuurlijk wel even de tijd voor nemen ;-)
- GPS, snelle fix

Draai nu Cataclysm rom met Franco kernel op ART. Werkt heerlijk!

Kortom, tevreden gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai trouwens de CM11 nightly uit deze thread en dat is eigenlijk best erg stabiel. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
El_V schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:11:
[...]

[afbeelding]

iemand die dit bekend voor komt?
Ja heb ik ook af en toe met Flistmeister! Gisteren me enorm aan liggen ergeren onderweg! Kon geen data ophalen en internet werkte gewoon. Alleen flitsmeister deed moeilijk.
Grr :( waarom is er niet meer info over dit vreemde icoontje? Ook geen info gevonden op XDA..

[ Voor 3% gewijzigd door Fuske op 04-12-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:08
Ik heb een QI charger, maar ik wil graag zien of de telefoon oplaadt of niet. Ik gebruik light manager, maar die is erg onbetrouwbaar als het gaat om het LEDje bij opladen. Meestal doet hij het niet.
Ook heb ik light flow geprobeerd, maar dan werkt Whatsapp niet meer omdat je dan de betaald versie moet hebben.

Is er iemand die een gratis methode heeft om zowel bij opladen als bij whatsapp het notificatie ledje goed heeft branden en ook stabiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:32
Gelukkig ben ik in ieder geval niet de enige met het icoontje.. vreemd dat er verder niets over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattH
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04-2022

MattH

MIAUW!

dangerousp schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:26:
Ik heb een QI charger, maar ik wil graag zien of de telefoon oplaadt of niet. Ik gebruik light manager, maar die is erg onbetrouwbaar als het gaat om het LEDje bij opladen. Meestal doet hij het niet.
Ook heb ik light flow geprobeerd, maar dan werkt Whatsapp niet meer omdat je dan de betaald versie moet hebben.

Is er iemand die een gratis methode heeft om zowel bij opladen als bij whatsapp het notificatie ledje goed heeft branden en ook stabiel is?
Wil je vast niet horen, maar schaf dan even light flow aan :) De prijs kost je de kop niet, drink je 1 biertje minder de volgende keer in de bar...

Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 13:25
MattH schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:28:
[...]

Wil je vast niet horen, maar schaf dan even light flow aan :) De prijs kost je de kop niet, drink je 1 biertje minder de volgende keer in de bar...
Dit inderdaad...
Kan je Daydream ook niet instellen dat die aangaat als telefoon aan het laden is? Dan hou je de LED vrij voor Whatsapp.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je 'oneindig scrollen' kunt inschakelen voor zowel het homescreen als het app-menu? Op mijn S2 kon dat wel maar ik kan het nu nergens vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:50
Daarvoor zul je een andere launcher moeten installeren. Kan niet met stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cordonbleu schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:46:
Daarvoor zul je een andere launcher moeten installeren. Kan niet met stock.
Ah, helaas. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:08
MattH schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:28:
[...]

Dacht ik al, maar dit is de eerste telefoon die ik heb, waar zoiets simpels niet blijkt te werken. Los dat het niet veel kost, is het dan bijna een principe kwestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 09:10
Zijn er mensen die van een iphone overgestapt zijn op de Nexus 5? En kunnen die hun ervaring delen? Ik heb jarenlang sinds de eerste iphone een iphone gehad en ben nu best benieuwd naar de N5. Hoe zit het met de apps waar je flink voor betaald hebt de afgelopen tijd?

ps. ik heb wel een Nexus 7 die ik graag gebruik en tevreden mee ben. Maar toch is de overstap bij een telefoon (die ik vaker gebruik) wat groter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zokiz schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:00:
Zijn er mensen die van een iphone overgestapt zijn op de Nexus 5? En kunnen die hun ervaring delen? Ik heb jarenlang sinds de eerste iphone een iphone gehad en ben nu best benieuwd naar de N5. Hoe zit het met de apps waar je flink voor betaald hebt de afgelopen tijd?

ps. ik heb wel een Nexus 7 die ik graag gebruik en tevreden mee ben. Maar toch is de overstap bij een telefoon (die ik vaker gebruik) wat groter denk ik.
Heb zelf de iphone 4 2 jaar gebruikt en heb nu net een dikke week de nexus 5.
Wat een toestel man :o
waar de iphone sloom is gaat de nexus er dubbel zo hard doorheen .
Facebooken muziek luisteren mailen navigeren het gaat allemaal dubbel zo snel .
Wat voor mij wel een groot nadeel van dit tegenover de iphone is is dat
* geluid is vrij zacht als je van iphone 4 komt
* batterij is bij intensiever gebruik sneller leeg ( door het grote scherm )
* ontvangst tegenover men iphone is net wat minder .
Voor de rest een beer van een toestel zeker voor zen geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 23:16
Haay schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:34:
Voor mensen die de default camera app van Google wat beperkt vinden is er een interessant alternatief dat nu ook op de Nexus 5 werkt: [...]
Nice! Alleen jammer dat HDR in de praktijk 3 losse foto's oplevert met verschillende belichtingen, in plaats van een enkele foto waarin de informatie van de drie belichtingen in zit zoals je verwacht. En hij neemt ze sequentieel (software HDR?), waardoor het lang duurt.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Laatst online: 23:34

reiker

dan jij!

zokiz schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:00:

Ik heb sinds 2008 iPhones gebruikt: 3G, 4, 4S. Sinds 1 november de Nexus 5, omdat ik wel eens wat anders wilde proberen dan een iPhone, en de 5S vond ik gewoonweg te duur. Ik moet zeggen dat het me erg meevalt. Overstap ging super simpel aangezien ik al jaren email en kalender van Google gebruik. Contacten overzetten was ook een kwestie van een minuut of twee.
Ik kan lange verhalen schrijven over alle voors en tegens, maar het is bijna etenstijd ;) dus ik hou het bij een kleine samenvatting van dingen die me opvielen (zowel positief als negatief).
  • Nexus, toch een stuk groter dan iPhone. Was even wennen, maar hij past prima in de hand en ook in de broekzak.
  • Groot scherm kijkt wel erg fijn, maar qua scherpte zie ik eigenlijk weinig verschil tussen 326ppi en 445ppi
  • iPhone voelt naar mijn mening veel meer "premium" aan, maar dat was de verwachting. In vergelijking is de Nexus een plastic telefoon.
  • Customization van Android is leuk, maar ik moet er nog een beetje mijn weg in vinden. Wel wat leuke opties in Tasker gebruikt maar niks speciaals.
  • Qua investering in apps: alles wat ik gebruik is er ook voor Android, het kostte me rond de 20-25 euro om alle vergelijkbare apps te kunnen gebruiken. Vind ik wel meevallen. In totaal heb ik wel een stuk meer in iPhone apps geinvesteerd maar lang niet alles meer in gebruik. Daarbij: rooten, AdAway installeren en veel gratis varianten doen het goed genoeg! iPhone apps zijn ook niet weg, als ik er ooit weer een heb kan ik die kostenloos weer installeren. Zie het als een langetermijninvestering :)
  • Camera van de Nexus valt me vooral in snelheid nogal tegen, de 4S was duidelijk veel sneller in het scherpstellen en "afdrukken". Hopelijk met een software-update verbetering.
  • Accu van de Nexus valt me mee, ik herken me totaal niet in de horror-verhalen. Met de 4S haalde ik vrij simpel 1-1,5 dag, en dat lukt met de Nexus ook prima.
Al met al ben ik behoorlijk tevreden met de "overstap". Drie punten deden mij besluiten een Nexus 5 te kopen in plaats van weer een iPhone, en dat waren de verhouding in prijs tussen iPhone en Nexus, schermgrootte, en simpelweg het onbekende van Android (voor mij) en dat ik al jaren een iPhone had.
Als er een iPhone uitkomt met een iets groter scherm en mijn portemonnee het toelaat sluit ik niet uit dat ik over een tijdje weer terug ga. Mooi toch, keuzemogelijkheden :)

[ Voor 1% gewijzigd door reiker op 04-12-2013 18:00 . Reden: bewoording iets aangepast/toegelicht ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09 14:03

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

reiker schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:54:
[...]

Ik heb sinds 2008 iPhones gebruikt: 3G, 4, 4S. Sinds 1 november de Nexus 5, omdat ik wel eens wat anders wilde proberen dan een iPhone, en de 5S vond ik gewoonweg te duur. Ik moet zeggen dat het me erg meevalt. Overstap ging super simpel aangezien ik al jaren email en kalender van Google gebruik. Contacten overzetten was ook een kwestie van een minuut of twee.
Ik kan lange verhalen schrijven over alle voors en tegens, maar het is bijna etenstijd ;) dus ik hou het bij een kleine samenvatting van dingen die me opvielen (zowel positief als negatief).
  • Nexus, toch een stuk groter dan iPhone. Is wennen.
  • Groot scherm kijkt wel erg fijn, maar qua scherpte zie ik eigenlijk weinig verschil tussen 326ppi en 445ppi
  • iPhone voelt naar mijn mening veel meer "premium" aan, maar dat was de verwachting
  • Customization van Android is leuk, maar ik moet er nog een beetje mijn weg in vinden. Wel wat leuke opties in Tasker gebruikt maar niks speciaals.
  • Qua investering in apps: alles wat ik gebruik is er ook voor Android, het kostte me rond de 20-25 euro om alle vergelijkbare apps te kunnen gebruiken. Vind ik wel meevallen. In totaal heb ik wel een stuk meer in iPhone apps geinvesteerd maar lang niet alles meer in gebruik. Daarbij: rooten, AdAway installeren en veel gratis varianten doen het goed genoeg! iPhone apps zijn ook niet weg, als ik er ooit weer een heb kan ik die kostenloos weer installeren. Zie het als een langetermijninvestering :)
  • Camera van de Nexus valt me vooral in snelheid nogal tegen, de 4S was duidelijk veel sneller in het scherpstellen en "afdrukken". Hopelijk met een software-update verbetering.
  • Accu van de Nexus valt me mee, ik herken me totaal niet in de horror-verhalen. Met de 4S haalde ik vrij simpel 1-1,5 dag, en dat lukt met de Nexus ook prima.
Al met al ben ik behoorlijk tevreden met de "overstap". Drie punten deden mij besluiten een Nexus 5 te kopen in plaats van weer een iPhone, en dat waren de verhouding in prijs tussen iPhone en Nexus, schermgrootte, en simpelweg het onbekende van Android (voor mij) en dat ik al jaren een iPhone had.
Als er een iPhone uitkomt met een iets groter scherm en mijn portemonnee het toelaat sluit ik niet uit dat ik over een tijdje weer terug ga. Mooi toch, keuzemogelijkheden :)
Ik apprecieer je korte samenvatting!
Even over de Camera, wat vinden mensen er traag aan? In mijn hands-on in de MM (ja ik wacht nog altijd op mijn exemplaar :P) vond ik de camera net snel foto's maken, natuurlijk geen Spiegelreflex, maar binnen een halve seconde kon ik mijn volgende foto al maken met de N5.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

kuusj98 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:59:
[...]

Ik apprecieer je korte samenvatting!
Even over de Camera, wat vinden mensen er traag aan? In mijn hands-on in de MM (ja ik wacht nog altijd op mijn exemplaar :P) vond ik de camera net snel foto's maken, natuurlijk geen Spiegelreflex, maar binnen een halve seconde kon ik mijn volgende foto al maken met de N5.
Graag gedaan :)
Ik vind het scherpstellen traag, en niet zo accuraat. Ik moet vaak een tweede of derde keer op het scherm tikken, en als ik dan op de ontspanknop (zowel volume-knop als op scherm) druk dan duurt het toch een tijdje voor de foto gemaakt is. Ik ben er vrij zeker van dat mijn 4S dat een heel stuk beter deed :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 15:06

SeatRider

Hips don't lie

Haay schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:34:
Voor mensen die de default camera app van Google wat beperkt vinden is er een interessant alternatief dat nu ook op de Nexus 5 werkt: https://play.google.com/store/apps/details?id=fr.xplod.focal

Interessante features:
- handmatige instelling voor white balance
- scene keuze
- HDR aan/uit
- burst mode (5, 10, 15, doorlopend)
- belichting metering spot kiezen op je scherm
- timer opname

enz...

Tot Google een nieuwe en betere versie van de camera app uitbrengt is dit een leuk alternatief om mee te spelen!
Ik vond zelf deze wel erg mooi en goed werken:
Google Play: Snap Camera HDR

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
reiker schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:02:
[...]

Graag gedaan :)
Ik vind het scherpstellen traag, en niet zo accuraat. Ik moet vaak een tweede of derde keer op het scherm tikken, en als ik dan op de ontspanknop (zowel volume-knop als op scherm) druk dan duurt het toch een tijdje voor de foto gemaakt is. Ik ben er vrij zeker van dat mijn 4S dat een heel stuk beter deed :)
Ik merk dit ook idd, scherp stellen is niet vlot en ook als ik met de hand focus moet hij toch voor het fotograferen nog eens scherp stellen.

Ook is het filmen erg matig en kon ik zo snel niet vinden hoe ik focus tijdens filmen.

Ik lees online veel goeie verhalen over dit : http://phandroid.com/2013...roid-spoiler-its-awesome/

Van het weekend eens uitproberen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:08:
[...]

Ik merk dit ook idd, scherp stellen is niet vlot en ook als ik met de hand focus moet hij toch voor het fotograferen nog eens scherp stellen.

Ook is het filmen erg matig en kon ik zo snel niet vinden hoe ik focus tijdens filmen.

Ik lees online veel goeie verhalen over dit : http://phandroid.com/2013...roid-spoiler-its-awesome/

Van het weekend eens uitproberen.
Ziet er veelbelovend uit. Wanneer ik m'n Nexus heb zal ik hem eens testen.
Hier een review:
http://androidcommunity.c...ndroid-hands-on-20131203/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:19:
[...]

Hier een review:
Op een Nexus 5 ook. Mooi voor ons.
Ik ga hem straks even door nemen. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03 17:28
Reiker, fijn om te lezen! Ik ga van de iPhone 4 naar de Nexus 5. Dus ik had nog net even een wat ouder model dan jij had. Voor mij zal de overstap dus helemaal OK zijn, haha.

Ik wacht nog op mijn exemplaar maar ik hoop dat ik minstens zo enthousiast ben als jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:15

Kiwi

Gadgetfreak

Zo, vandaag een gigantische battery drain: 11u, 12m scherm tijd. Hij is nooit in deel sleep gegaan, en Android Systeem had 61 procent gebruikt. Na de herstart na het opladen gaat ie wel weer in deep sleep... Hopelijk niet nog een keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:58
TerrorKiwi schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:49:
Zo, vandaag een gigantische battery drain: 11u, 12m scherm tijd. Hij is nooit in deel sleep gegaan, en Android Systeem had 61 procent gebruikt. Na de herstart na het opladen gaat ie wel weer in deep sleep... Hopelijk niet nog een keer...
Had je toevallig WiFi aanstaan in de nacht? Als ik 's nachts WiFi aan heb staan, dan krijg ik de volgende dag een Android OS battery drain. Een reboot verhelpt dat probleem weliswaar, maar toch vervelend als je het vergeten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
chengbondkwok schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:56:
[...]

Had je toevallig WiFi aanstaan in de nacht? Als ik 's nachts WiFi aan heb staan, dan krijg ik de volgende dag een Android OS battery drain. Een reboot verhelpt dat probleem weliswaar, maar toch vervelend als je het vergeten bent.
Mijn telefoon verbruik 2% gedurende de nacht (6-8 uur) terwijl de WiFi altijd aanstaat.
Mijn drain is sterk verminderd door de volgende instellingen:
* Advanced WiFi - Scanning always available UIT
* Location services allemaal UIT (zowel reporting als history)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 08:47

Wurtul

simon says.....

Ik ben zelf (nog) niet in het bezit van een Nexus 5, maar zijn er mensen die onderstaande app hebben geïnstaleerd?

Google Play: Touch Control Free

Met deze app kun je de Knock on/off functie van de LG G2 op de Nexus 5 krijgen. Wel root voor benodigd.
Lijkt mij zeer handig!

Zijn er tweakers die dit willen uitproberen?

Er is ook een thread op XDA

[ Voor 10% gewijzigd door Wurtul op 05-12-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Thesserd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:31:
Reiker, fijn om te lezen! Ik ga van de iPhone 4 naar de Nexus 5. Dus ik had nog net even een wat ouder model dan jij had. Voor mij zal de overstap dus helemaal OK zijn, haha.

Ik wacht nog op mijn exemplaar maar ik hoop dat ik minstens zo enthousiast ben als jou :)
Ik ben ook van de iPhone 4 naar de Nexus 5 gegaan, en ik kan het ook erg aanraden. Veel meer waar voor je geld. En qua overstap ging het erg makkelijk. Bijna alles werkt hetzelfde. Ios had wat voordelen boven Android maar omgekeerd net zo goed. Ik vind het grote scherm erg prettig, en ook de extra mogelijkheden zoals NFC, notificatie licht enzo.

Enige nadeel is voor mij dat ik sommige apps opnieuw moet kopen. Maar daar heb ik wel een 2x zo goedkope telefoon voor terug (350 vs 700 euro)

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 05-12-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
Wurtul schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:29:
Ik ben zelf (nog) niet in het bezit van een Nexus 5, maar zijn er mensen die onderstaande app hebben geïnstaleerd?

Met deze app kun je de Knock on/off functie van de LG G2 op de Nexus 5 krijgen. Wel root voor benodigd.
Lijkt mij zeer handig!

Op de nexus 4 werkt het prima... alleen gaat mijn batterij een stuk minder lang mee ;-S

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:19:
[...]

Hier een review:
Mm ze testen hem wel met een Nexus 5 maar hebben het er verder niet meer over wat er beter is (Stock of App).,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
4 dagen eigenaar van de N5.
Dag 1 intensief gebruikt en rond de middag al lege accu.
Dag 2,3,4 tot 's avonds 11u nog rond de 20% accu over.
Ik draai overigens stock rom met kitkat launcher en greenify.
Stream/Luister +/- 5uur de Radio-NL app.

Wat een heerlijke telefoon. Super snel!

De bekende issues zoals hier besproken:
- Geen rammelende knopjes
- Snelle gps fix
- Geen wegvallende wifi
- Geen dode pixels
- Geen vertragin in focus vd camera
(wel vertraging tussen moment van foto maken en daadwerkelijk schieten bij flits)
- Accu gaat, tegen alle verwachting in, vrij lang me (langer dan mijn Oppo find 5 die ik hiervoor had).

[ Voor 46% gewijzigd door MauriX op 05-12-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:50
4.4.1 update is niet ver weg volgens the verge. Zou vooral issues met de camera moeten fixen.

http://www.theverge.com/2...oid-4-4-1-improves-camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Las het net via/op Nu.nl. An sich een welkome update, klinkt iig veelbelovend :)
Camera vind ik zeker niet slecht, maar soms wel wat traag, en dan beweeg ik ondertussen al, waardoor het een blurry foto als resultaat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:24

Termy

valt er nog wat te fragge?

Voor hen met GPS issues: hebben jullie GPS Status & Toolbox geinstalleerd? Na een opmerking van iemand in het google producttopic over de GPS-perikelen heb ik hem er bij mij afgegooid ten faveure van GPS Test en GPS is nu significant sneller en accurater. Eigenlijk is dit nu gewoon goed te noemen :). Blij dat ik hem toch niet ter reparatie teruggestuurd had hehe.

Wat drain betreft: ik denk niet dat het aan wifi of zelfs maar scannen ligt aangezien dat hier aan staat en hij niet leeg loopt. Wel blijft ie soms hangen in awake stand, maar dat ligt tot nu altijd aan 1 of andere app (bv di.fm) die niet lekker gestopt is met z'n wakelock. Ik doe jaren met m'n batterij (haal na middernacht makkelijk) en heb al het mogelijke aan staan en heb elke dag meer dan 2 uur screen-on tijd.

Kortom: check je apps voordat je google de schuld geeft ;) (ja, dat was ironisch :p).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een zeer uitgebreide review :)
http://www.anandtech.com/show/7517/google-nexus-5-review/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:28
Ik heb mijn nexus ook eindelijk ontvangen uit Duitsland. :D
Maar nu heb ik een probleem. De Google Play Store is nog gedeeltelijk in het Duits. Het bovenste gedeelte waar Muziek en Boeken staat is in het Nederlands, maar daaronder staat dan spiele, rennsport Spiele enz.
En sommige nederlandse apps kan ik nu niet downloaden omdat ze niet beschikbaar zijn in mijn land.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Wurtul schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:29:

Lijkt mij zeer handig!

Ik heb deze zelf geïnstalleerd staan, werkt prima! Is bij mij geen oorzaak van een snelle battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Bobbje schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:25:
Ik heb mijn nexus ook eindelijk ontvangen uit Duitsland. :D
Maar nu heb ik een probleem. De Google Play Store is nog gedeeltelijk in het Duits. Het bovenste gedeelte waar Muziek en Boeken staat is in het Nederlands, maar daaronder staat dan spiele, rennsport Spiele enz.
En sommige nederlandse apps kan ik nu niet downloaden omdat ze niet beschikbaar zijn in mijn land.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen??
Had ik ook, moet je iets kopen uit de play store. Dan verandert de store zich naar je regio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
SeatRider schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:04:
[...]

Ik vond zelf deze wel erg mooi en goed werken:
Google Play: Snap Camera HDR
Gebruik deze ook, super camera app idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 15:50
Android 4.4.1 (KOT49E) is net uitgerold: http://www.androidcentral...1-update-nexus-5-now-live . Zelf helaas geen N5 om het te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:58
Smultie schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:19:
[...]

Mijn telefoon verbruik 2% gedurende de nacht (6-8 uur) terwijl de WiFi altijd aanstaat.
Mijn drain is sterk verminderd door de volgende instellingen:
* Advanced WiFi - Scanning always available UIT
* Location services allemaal UIT (zowel reporting als history)
2% in de nacht is wel heel weinig. Dat Scanning always available heb ik inderdaad uit staan, maar location services op battery saving. Met alle sync aan gaat er toch zo'n 6-9% af in 6-8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:05:
[...]

Heb zelf de iphone 4 2 jaar gebruikt en heb nu net een dikke week de nexus 5.
Wat een toestel man :o
waar de iphone sloom is gaat de nexus er dubbel zo hard doorheen .
Facebooken muziek luisteren mailen navigeren het gaat allemaal dubbel zo snel .
Wat voor mij wel een groot nadeel van dit tegenover de iphone is is dat
* geluid is vrij zacht als je van iphone 4 komt
* batterij is bij intensiever gebruik sneller leeg ( door het grote scherm )
* ontvangst tegenover men iphone is net wat minder .
Voor de rest een beer van een toestel zeker voor zen geld :)
Je beseft toch wel dat je een telefoon van ruim 3 jaar oud met een telefoon vergelijkt die zowat de snelste hardware van het moment heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Laatst online: 27-09 12:53
OTA gedownload vanaf deze locatie. Zip bestand op m'n telefoon geplaatst en geflashed in ClockworkMod Recovery. Root was ik kwijt, maar dat heb ik kunnen herstellen met behulp van de Skipsoft Toolkit.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zH9hDOr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 13:03
Zo te zien ook een nieuwe baseband versie (0.23). Merk je hier al verschil mee? Ontvangst is hier tot nu toe beduidend minder goed dan met me Gnex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Laatst online: 27-09 12:53
StarC schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:43:
Zo te zien ook een nieuwe baseband versie (0.23). Merk je hier al verschil mee? Ontvangst is hier tot nu toe beduidend minder goed dan met me Gnex.
Ik heb geen idee... Dit heb ik nog niet kunnen testen.
Edit:
- Camera focust een stuk sneller, ik heb nog niet gekeken of de kwaliteit van afbeeldingen ook beter is
- MX Player werkt niet, geeft de melding 'Niet ondersteunende Android versie'
- Rabobank app werkt nog wél

[ Voor 26% gewijzigd door -EvoLution- op 05-12-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
-EvoLution- schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:40:
OTA gedownload vanaf deze locatie. Zip bestand op m'n telefoon geplaatst en geflashed in ClockworkMod Recovery. Root was ik kwijt, maar dat heb ik kunnen herstellen met behulp van de Skipsoft Toolkit.
[afbeelding]
Bij mij wil het Flashen van die file niet helaas. Cwm geeft een foutmelding tijdens het valideren van de file.
Code7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gelukt inmiddels.

Ik had de camera mod er nog op staan waardoor de update niet wilde.

Inmiddels is het wel gelukt. De keyboard "tril" lijkt ook iets anders. Andere die dat ook merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Mooi filmpje, Android 4.4.0 versus 4.4.1: YouTube: Nexus 5 Camera With Android 4.4.1 vs. Old Nexus 5 Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Vanwege het flashen van Franco Kernel moest ik wat moeite doen om de kernel weer stock te krijgen, en Xposed moest uit. Uiteindelijk toch gelukt, en mijn eerste indruk: Wat is die camera geweldig snel! Niet alleen het opstarten, maar ook de HDR+ modus is gigantisch veel sneller! Top update Google!

Edit: Ik heb het standaard toetsenbord niet meer in gebruik, maar de navigatie knoppen lijken ook nét iets anders te trillen.

[ Voor 17% gewijzigd door Kiwi op 06-12-2013 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyanogenMod 11.0 M1 – Nexus Edition
No, that’s not a typo – you read that correctly. Today we release CM 11.0 M1 for all actively AOSP-supported Nexus devices – all variants of the Nexus 7, the Nexus 4, Nexus 5 and Nexus 10.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zit te twijfelen om 4G te nemen, ten koste van mijn belminuten, veel bel ik toch niet, dus 30ct/min is dan voor mij wellicht goedkoper en kan het altijd nog aanpassen bij mijn aanbieder Hi. Ik lees in het topic diverse ervaringen (ik heb gekeken naar Hi en KPN ervaringen), maar die zijn al van ietsjes terug en via Google kom ik verder ook maar weinig ervaringen tegen met 4G icm deze telefoon en Hi / KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
Ik heb sinds een paar dagen in het bezit van de nexus 5 en moet zeggen dat de spellchecker echt beroerd is. Mijn telefoon is ingesteld op English en mijn spell checker is ingesteld op Dutch. Maar het keyboard prioriseert engels. Dit is heel vervelend, ook al voeg ik woorden toe aan het woordenboek, als ik 'wel' intyp, zal die altijd er we'll van maken.
Iemand tips om mijn gebruik hiervan prettiger te maken? Mijn telefoon in het nederlands instellen is geen optie voor mij, ik krijg daar jeuk van. Zelfde rede waarom ik facebook engels heb ingesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Je moet de nederlandse taal toevoegen aan je toetsenbord.

Settings - Language&Input - Google Keyboard settings - Input languages. Dutch toevoegen.

[ Voor 44% gewijzigd door Smultie op 06-12-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
Smultie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:32:
Je moet de nederlandse taal toevoegen aan je toetsenbord.

Settings - Language&Input - Google Keyboard settings - Input languages. Dutch toevoegen.
aaah super! dankjewel. Ik dacht dat de spell checker al voldoende zou zijn, maar hij zit dus ergens anders verstopt! duizend malen dank oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de update 4.4.1 al uit ? telefoon zegt dat mijn systeem is bijgewerkt sta nog op 4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:38:
is de update 4.4.1 al uit ? telefoon zegt dat mijn systeem is bijgewerkt sta nog op 4.4
De over the air update komt ergens in de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:38:
Lees het topic even, een paar reacties hierboven staat het antwoord al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TerrorKiwi schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 07:51:
Vanwege het flashen van Franco Kernel moest ik wat moeite doen om de kernel weer stock te krijgen, en Xposed moest uit. Uiteindelijk toch gelukt, en mijn eerste indruk: Wat is die camera geweldig snel! Niet alleen het opstarten, maar ook de HDR+ modus is gigantisch veel sneller! Top update Google!

Edit: Ik heb het standaard toetsenbord niet meer in gebruik, maar de navigatie knoppen lijken ook nét iets anders te trillen.
Hoe heb je het uiteindelijk voor elkaar gekregen, mij lukt het nog niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
In de root van je "SD-kaart" (jaja, is geen SD, ik weet 't) staat een bestandje Xposed-Disabler-Recovery.zip.
Die moet je even flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Voor veel tips etc voor de OTA update is er een mooie XDA Helpdesk thread.

In het kort komt het er iig op neer: Alles stock, dan updaten. Dus geen mods, kernels en alle stock apps aanwezig.
Ik moest het Advanced Reboot Menu en Battery Percentage even terugflashen naar stock, en toen kon ik ook probleemloos updaten. Nu wachten tot die mods weer voor 4.4.1 geschikt zijn gemaakt, zorgen nu beide nog voor een bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nakebod schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:02:
Voor veel tips etc voor de OTA update is er een mooie XDA Helpdesk thread.

In het kort komt het er iig op neer: Alles stock, dan updaten. Dus geen mods, kernels en alle stock apps aanwezig.
Ik moest het Advanced Reboot Menu en Battery Percentage even terugflashen naar stock, en toen kon ik ook probleemloos updaten. Nu wachten tot die mods weer voor 4.4.1 geschikt zijn gemaakt, zorgen nu beide nog voor een bootloop.
Xposed + GravityBox werkt gewoon onder 4.4.1 en levert ook een Advanced Reboot + Batterij% (en nog heel veel meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 13:03
Ik heb sinds gisteren m'n N5 en als ik jullie zo hoor wacht ik even met Rooten tot ik de OTA heb gehad. Dan maar wachten, maar daarna ga ik zeker ook Franco Kernel - kijken wat dat met de batterij performance doet!

Overigens ga ik dan ook XPosed + Locale om GMaps naar NL te zetten, Engelse navigatie in NL is bizar 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door sjongenelen op 06-12-2013 11:12 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
TheNymf schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:09:

Overigens ga ik dan ook XPosed + Locale om GMaps naar NL te zetten, Engelse navigatie in NL is bizar 8)7
Cool, thanks voor de tip. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:55
Bij mij werkte de update ook niet in TRWP dus ik heb stock rom erop gezet en toen update geflashed en daarna SU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:46

The Wizard

Moderator Mobile
CptChaos schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:29:
Ik zit te twijfelen om 4G te nemen, ten koste van mijn belminuten, veel bel ik toch niet, dus 30ct/min is dan voor mij wellicht goedkoper en kan het altijd nog aanpassen bij mijn aanbieder Hi. Ik lees in het topic diverse ervaringen (ik heb gekeken naar Hi en KPN ervaringen), maar die zijn al van ietsjes terug en via Google kom ik verder ook maar weinig ervaringen tegen met 4G icm deze telefoon en Hi / KPN.
4G icm met KPN/Hi werkt uitstekend. De telefoon houdt de 4G verbinding in ieder geval langer vast dan bij een S4. Zoals bij elke aanbieder schakelt de telefoon terug naar 2G/3G als je gaat bellen.

Het enige waar je even op moet letten is dat je wel de juiste APN instel (KPN4g.nl ipv portalmmm.nl).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ha, zo te lezen komt er dus weer een update aan, precies de reden waarom ik van mijn Samsung S3 overgestapt ben naar de Nexus! _/-\o_ Daar zal het weer maanden duren... 8)

Geen zin om zelf te flashen, ik wacht geduldig op de OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Smultie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:08:
[...]

Xposed + GravityBox werkt gewoon onder 4.4.1 en levert ook een Advanced Reboot + Batterij% (en nog heel veel meer).
Thanks. Had wel vaak over Xposed gehoord, maar nooit echt gekeken wat het nu is. Maar gezien GravityBox zowel het reboot menu en batterij percentage aankan, en via App Settings de Locale aan te passen is, ben ik over ;)
Enige wat niet lijkt te werken zijn de hardwaretoetsen aanpassen. Op mijn HTC One X met CM10.x had ik de recent apps key als menu key ingesteld, en longpress als recent apps. Hij blijft echter altijd de recent apps openen :( Verder top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:15
Ik wil ook de update uitvoeren, en wilde deze stappen volgen. Ik heb een unlocked bootloader en root, en mijn bootloader versie is op dit moment HHZ10x. In het topic op xda wordt echter gezegd dat je bootloader-versie HHZ11d moet hebben.

Ik neem aan dat dit een probleem gaat geven? En hoe kan ik de bootloader updaten, en ben ik dan mijn data kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nakebod schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:52:
[...]

Thanks. Had wel vaak over Xposed gehoord, maar nooit echt gekeken wat het nu is. Maar gezien GravityBox zowel het reboot menu en batterij percentage aankan, en via App Settings de Locale aan te passen is, ben ik over ;)
Enige wat niet lijkt te werken zijn de hardwaretoetsen aanpassen. Op mijn HTC One X met CM10.x had ik de recent apps key als menu key ingesteld, en longpress als recent apps. Hij blijft echter altijd de recent apps openen :( Verder top!
Daarvoor moest je geloof ik Navigation Bar Tweaks aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Misschien een domme vraag, maar: krijg je deze OTA update ook vanzelf als je het toestel hebt geunlocked en geroot? Verder is alles stock, geen custom kernels , CWMR of iets dergelijks. Alleen SU en een adblocker geïnstalleerd. Of moet je de update dan zelf gaan flashen / sideloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Ik begreep uit de XDA threads dat als je alleen hebt geunlocked en geroot (met bv cf-autoroot) er geen probleem is om de OTA te kunnen uitvoeren.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
reiker schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:46:
Ik begreep uit de XDA threads dat als je alleen hebt geunlocked en geroot (met bv cf-autoroot) er geen probleem is om de OTA te kunnen uitvoeren.
Oke thnx! Ik wacht denk ik nog even, als die niet binnenkort OTA wordt aangeboden doe ik het wel handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Maar de vraag is, krijg je uberhaupt een melding als je bijv. alleen geroot bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ja hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Check. Alleen zie ik dat bij de link naar de update, er meteen een download van het zip bestand begint. M.a.w. je krijgt dus geen info pagina met MD5 hash waarmee je het bestand ff kunt controleren op fouten.. is dat potentieel riskant of valt het wel mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Davith78 op 06-12-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09 14:03

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zijn er eigenlijk wel problemen met de nieuwe batch?
En is de camera app echt zoveel verbeterd?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
kuusj98 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:12:
En is de camera app echt zoveel verbeterd?
Qua UI is de app niet veel veranderd / verbeterd, behalve dat je een ronde progress bar ziet tijdens het maken van een HDR foto. Verder begreep ik dat het focussen wat sneller gaat en de app iets sneller opstart. Van een aantal websites heb ik gezien dat de kwaliteit van de foto's ook iets verbeterd lijkt te zijn: betere kleuren, helderder en wat scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Btw ik las in het XDA topic dat in het geval 'unlocked / locked bootloader, no root' je prima kunt sideloaden met adb. In geval van 'unlocked bootloader, root, custom recovery' wordt geadviseerd de update te flashen met een CWMR of iets soortgelijks, en niet via adb. Dan zal ik dus eventueel ff CWMR moeten flashen via Rom manager. Of is er hier iemand die in het laatstgenoemde scenario de update ook gewoon via adb heeft gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Davith78 op 06-12-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Voor degene die al custom rom/recovery hebben en ook root willen behouden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2557523

Heb deze na een wipe data/system over Catalysm+franco kernel gezet. Werkt perfect! Ook de radio image geinstalleerd, staat ook in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Als je de kernel hebt aan lopen passen, flash dan via fastboot de stock boot.img en system.img. Hierna kan je de update.zip gewoon via je recovery flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Fuske schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:45:
Voor degene die al custom rom/recovery hebben en ook root willen behouden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2557523

Heb deze na een wipe data/system over Catalysm+franco kernel gezet. Werkt perfect! Ook de radio image geinstalleerd, staat ook in het topic.
Interessant, ga ik overwegen! Raak je dan root kwijt als je het op een andere manier doet? En waarom moet de radio nog apart geflashed worden trouwens?

[ Voor 6% gewijzigd door Davith78 op 06-12-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Heb hem ook ge-sideload, helemaal stock zonder root. Camera apparaat is zeker verbeterd. Het focussen duurt minder lang en ook is de focus veel accurater.

ART run time werkt nu ook perfect met whatsapp, dus die kan aan blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:46

The Wizard

Moderator Mobile
Davith78 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:37:
[...]

Interessant, ga ik overwegen! Raak je dan root kwijt als je het op een andere manier doet? En waarom moet de radio nog apart geflashed worden trouwens?
Dat vraag me ook af, in de OTA zit nl. ook een radio update.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:44:
[...]

Dat vraag me ook af, in de OTA zit nl. ook een radio update.
Radio update? De Nexus5 heeft toch helemaal geen radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan Strijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-09-2024
Is het ook mogelijk om de Google Now searchbar uit het homescreen te krijgen. Heb al veel instellingen geprobeerd. maar het wil me niet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Daan Strijk schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:31:
Is het ook mogelijk om de Google Now searchbar uit het homescreen te krijgen. Heb al veel instellingen geprobeerd. maar het wil me niet lukken!
Nee, daarvoor moet je een andere launcher installeren, bv. Apex of Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 09:00
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:08:
[...]

Radio update? De Nexus5 heeft toch helemaal geen radio?
:+
Met deze radio wordt dan ook wat anders bedoeld.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Mijn batterijduur lijkt ook gigantisch verbeterd te zijn met de update. Ik heb mijn telefoon juist meer gebruikt vandaag, maar ik heb nu 44% over in plaats van 14%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan Strijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-09-2024
Tweakman schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 21:32:
[...]

Nee, daarvoor moet je een andere launcher installeren, bv. Apex of Nova.
Ruk, zo stock is stock dus niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 13:01
Daan Strijk schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:03:
[...]

Ja want het is ook met 4.4 helemaal veranderd he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Heeft iemand de update al binnen met ota
En welke navigatie app gebruiken jullie
Ik heb tomtom maar de n5 wordt heel warm
Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 14:09
Ik heb nog geen OTA. Komt vanzelf. Het is een kleine update :). Ik gebruik Sygic. Goede navigatie. Gebruikte ik al op mijn N97 van 5 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 11:40
Ben nu met de update ook overgestapt naar ART en wat een snelheidsboost! ik ga niet meer terug naar dalvik runtime!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:51
Daan Strijk schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:03:
[...]

Stock betekend niet dat je alles maar kan instellen wat je zelf wilt. Stock betekend (in dit geval) zoals de makers het leveren. Wees blij dat je Android hebt en kan kiezen voor een andere launcher.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die afkortingen maken het topic er niet leesbaarder op :P
Pagina: 1 ... 29 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.