[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 15:23
Laguna schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:07:
[...]

Tja het is gissen of cordonbleu dat ook bedoelt, bij mij staat Play Services eigenlijk altijd wel op de 2de plek.
Dat bedoelde ik ja. Er is al best veel in dit topic over gesproken, dus ging er van uit dat het wel bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 18:36
Ik heb hem nu 2 weken en vind de batterij toch vies tegenvallen hoor. Hij is nu 8 uur van de batterij af en heeft nog maar 12% over. Blijkbaar ben ik een intensieve gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:03

Laguna

Connaisseur

netiul schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:08:
Ik heb hem nu 2 weken en vind de batterij toch vies tegenvallen hoor. Hij is nu 8 uur van de batterij af en heeft nog maar 12% over. Blijkbaar ben ik een intensieve gebruiker.
Tja als je verder geen info geeft over je gebruik is het een vrij nutteloze post..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:13
Wat voor telefoon had je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 23:16
Ik kan bijna 8 uur non-stop de telefoon gebruiken (nja, ruim 6u). Wat doe je dan in godsnaam? :?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:15
Ik heb hem nu 4 dagen en vind de batterij heel erg meevallen.
35% - discharging
1 day 4 hours on battery,
4 hours, 58 minutes remaining.
Health : good.

Zal wel een relaxte gebruiker zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 18:06
Dat een slechte of geen verbinding je batterij vermoordt is duidelijk. Van 87% naar 57% in slechts 2 uurtjes is niet normaal.

Nu is mijn vraag: zou het in vliegtuigmodus zetten van mijn Nexus helpen? Als ik Wifi aanzet, dan kan ik toch gewoon whatsapp berichten blijven ontvangen? Want ik zit de komende weken wel vaker in dit gebouw, maar dit sloopt mijn accuduur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 22:33
chengbondkwok schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:26:
Dat een slechte of geen verbinding je batterij vermoordt is duidelijk. Van 87% naar 57% in slechts 2 uurtjes is niet normaal.

Nu is mijn vraag: zou het in vliegtuigmodus zetten van mijn Nexus helpen? Als ik Wifi aanzet, dan kan ik toch gewoon whatsapp berichten blijven ontvangen? Want ik zit de komende weken wel vaker in dit gebouw, maar dit sloopt mijn accuduur....
Nadeel van vliegtuigmodus is dat je niet meer gebeld kunt worden. Als ik me niet vergis wordt mobiele data automatisch uitgezet als je wifi verbinding hebt, maar anders kun je dit handmatig uitzetten via Settings -> More -> Mobile Networks -> Data enabled.

Of het ook een significant verschil maakt durf ik zo niet te zeggen, dit kun je enkel even uitproberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Xylon op 25-11-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Xylon schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:36:
[...]

Nadeel van vliegtuigmodus is dat je niet meer gebeld kunt worden. Als ik me niet vergis wordt mobiele data automatisch uitgezet als je wifi verbinding hebt, maar anders kun je dit handmatig uitzetten via Settings -> More -> Mobile Networks -> Data enabled.

Of het ook een significant verschil maakt durf ik zo niet te zeggen, dit kun je enkel even uitproberen.
Tijdens zulke colleges mag ik toch niet bellen, dus dat is in principe geen probleem. Wat wel een probleem is is de enorme batterydrain.

Ik dacht dat als je vliegtuigmodus aan had, dat je verbinding uitgeschakeld wordt, waardoor deze ook niet continu gaat zoeken. Dat continu zoeken vreet batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Op dit moment heb ik zelf een Xperia S, maar deze vertoond inmiddels behoorlijk wat gebreken. Nu ben ik sterk aan het twijfelen om een Nexus 5 te halen, maar ik lees veel verschillende meningen reviews. Voor mij zijn camera en batterij wel degelijk van belang (overigens camera puur voor vakanties, uitgaan en dergelijke).

Weet iemand toevallig of het slim is van Xperia S naar Nexus over te stappen? Maak ik dan een stap die de 400 euro waard is of kan ik beter de S nog even vasthouden?

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Laguna schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:07:
[...]
Overigens sinds vanmorgen was m'n notificatiebalk veel minder transparant:

[afbeelding]

Net nu ik daar een screenshot van heb gemaakt en upload naar Gmail is het plotseling weer normaal :?
Je kunt het een klein bugje noemen. Als je bijvoorbeeld in de Android settings zit, is 'ie zwart. In werkelijkheid is ie transparant-zwart. Als je vanuit dat scherm naar home gaat, zie je dat eerst je achtergrond infadet, daarna de animatie van tranparant-zwart naar dat gradientje. Er ging dus iets mis bij die laatste animatie ;)

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Xamsix schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:56:
Op dit moment heb ik zelf een Xperia S, maar deze vertoond inmiddels behoorlijk wat gebreken. Nu ben ik sterk aan het twijfelen om een Nexus 5 te halen, maar ik lees veel verschillende meningen reviews. Voor mij zijn camera en batterij wel degelijk van belang (overigens camera puur voor vakanties, uitgaan en dergelijke).

Weet iemand toevallig of het slim is van Xperia S naar Nexus over te stappen? Maak ik dan een stap die de 400 euro waard is of kan ik beter de S nog even vasthouden?
Camera en batterij van de Nexus 5 zijn toch wel een stuk beter dan die van de Xperia S hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:43

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

cordonbleu schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:47:
[...]

Camera en batterij van de Nexus 5 zijn toch wel een stuk beter als die van de Xperia S hoor.
Dat is wel een goede vraag (en antwoord). De meeste reviews vergelijken de camera, batterijduur met high end toestellen. Dat de Nexus niet on par is qua fotokwaliteit met de laatste high end toestellen houdt niet in dat de camera niet slagen beter is dan alle telefoons een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Graag inhoudelijk posten. Hier heeft niemand wat aan.

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 25-11-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Smultie schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:14:
Ik heb er maar één nacht last van gehad. Opgelost, dus.
Hier ondertussen ook netjes opgelost, zit nu opnieuw op 2+ dagen met 1 oplaadbeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
cordonbleu schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:47:
[...]

Camera en batterij van de Nexus 5 zijn toch wel een stuk beter dan die van de Xperia S hoor.
Ok, ik zou het namelijk zelf echt niet weten. Hoe kan het precies dat de 8mp camera van de Nexus 5 beter is dan de 13mp van Xperia S? Nu weet ik dat mp puur de grootte van de foto is, maar ik vond de foto's van de Xperia S toch altijd van hoge kwaliteit. Geloof dat het apparaat er ook om werd geroemd. Maar wellicht is de camera van anderhalf jaar geleden minder goed dan de nieuwe 8mp's.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
De software is heel slecht. De foto's worden veel te veel gecomprimeerd. Daarbij laat het scherpstellen, witbalans en iso ook vaak te wensen over (software issues dus). Qua hardware heeft de Xperia S een prima camera. Beetje hetzelfde met de Xperia Z die ook een 13 mp camera heeft. Ik heb de Z en de Nexus 5 en ik vind de fotokwaliteit van de Nexus vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Ik merk dat in de kier aan de onderkant (aansluiting van scherm en body( wat viezigheid komt te zitten. andere ook last van? en hoe maken jullie dit schoon? er past net geen naald oid tussen. of is mijn '' kier te groot'' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Is al eens eerder hier besproken volgens mij. Je kan dit makkelijk weghalen door er een velletje papier tussen te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De speakers worden in onderstaande vergeleken met de Z30

YouTube: Speaker test BlackBerry Z30 vs Nexus 5

Dus handmatig tweaken maakt echt verschil!

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 09:40

El Martino

Zo niet, dan toch.

Sinds vanmorgen had ik ook het probleem wat al eerder in dit topic voorbij kwam. Als ik iets met een willekeurige app wilde delen, sprong hij default na de laatst gebruikte optie die gekozen was in een andere app zonder het keuze menu weer te geven. Even googlen leverde het volgende resultaat: http://www.cultofandroid....ug-in-android-4-4-kitkat/
After a user has shared any content from one app to another for the first time, the Share menu stops working and tapping on it will automatically open the last app you shared to. For example, if you share some content from Chrome to Google Keep, the Share menu in KitKat will stop working. If you use the Share option again, instead of providing you with a list of apps, it will automatically open Google Keep.
"Oplossing" is gaan naar Instellingen --> Apps en dan via de drie puntjes boven in alle Appvoorkeuren herstellen.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
Xamsix schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:19:
[...]

Ok, ik zou het namelijk zelf echt niet weten. Hoe kan het precies dat de 8mp camera van de Nexus 5 beter is dan de 13mp van Xperia S? Nu weet ik dat mp puur de grootte van de foto is, maar ik vond de foto's van de Xperia S toch altijd van hoge kwaliteit. Geloof dat het apparaat er ook om werd geroemd. Maar wellicht is de camera van anderhalf jaar geleden minder goed dan de nieuwe 8mp's.
Ik heb nu ook een xperia s. Krijg als het goed is morgen mijn Nexus 5, dan kan ik de telefoons wel een beetje vergelijken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
THEALPHA schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:54:
[...]

Ik heb nu ook een xperia s. Krijg als het goed is morgen mijn Nexus 5, dan kan ik de telefoons wel een beetje vergelijken voor je.
ik heb de sxs gehad. wat willen jullie vergelijken? appels en peren? de camera van de s was toen leuk maar al snel niet de beste. de nexus 5 is nu wel beter. beeld is beter en telefoon is wel zo rete snel. de nexus 5 is eigenlijk op dit moment niet echt met iets te vergelijken.

als je van kale android houd is dit the best op dit moment. samen met een htc one als k het zou moeten zeggen

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
raydekok schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:33:
[...]

ik heb de sxs gehad. wat willen jullie vergelijken? appels en peren? de camera van de s was toen leuk maar al snel niet de beste. de nexus 5 is nu wel beter. beeld is beter en telefoon is wel zo rete snel. de nexus 5 is eigenlijk op dit moment niet echt met iets te vergelijken.

als je van kale android houd is dit the best op dit moment. samen met een htc one als k het zou moeten zeggen
Ben vooral benieuwd naar de batterij eigenlijk. Die van de xperia s is echt bagger. Dat de nexus veel sneller is lijkt me ook logisch ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Even mijn mening over de batterij.
Ja, ik kom er over het algemeen grotendeels de dag mee door.
Nee, het is niet bijzonder en eigenlijk waarden van 1 a 2 jaar terug.
Mensen die van een oudere telefoon komen (1 a 2 jaar) zullen inderdaad de batterij niet slecht vinden.

Ik had hiervoor een chinese iOcean en deze ging met exact hetzelfde gebruik 1,75 keer zo lang mee met een 2.000 mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Laatst online: 17-09 13:48
Xamsix schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:19:
[...]

Ik zou echt wel de Xperia S houden.... Het grote geluk ga je niet vinden in de Nexus 5 ;) foto's zullen op dit moment (zonder software update) nog echt ontgoochelend zijn voor je als je de Xperia S hebt.
Mijn batterij is ook naar het rampzalige.... Ik was vorig weekend in disneyland en had geen data verbinding of locatie aanstaan. Plots deed hij bijna een uur per procent. Incl. eens een SMSje typen.
Mijn battery reborn gaf plots "4 dagen 15uur resterend".

Nu, terug in Belgie (misschien teringnetwerk ) geeft die battery reborn app meestal iets tussen de 13uur resterend en 18uur resterend. En de app is voor mij vrij accuraat.
Dan zet ik nog meestal de locatieservices af dus kan het alleen aan de dataverbinding liggen.
Leg ik mijn mobiele data af dan zie ik ook wel dat de percenten er véél trager af vliegen.

Ook al getest, maar niet uitvoerig (want 2G is zo traaag), als je bij netwerkmodus 2G kiest scheelt het ook big time. Dan gaat hij niet meer constant zoeken naar 3G of 4G netwerken.
Volgens mijn ondervinding scheelt het niét als je daar 3G of 4G kiest. Voor alle duidelijkheid, mijn belgische netwerkprovider biedt op dit moment nog geen 4G aan (wel in febr. 2014)

Ik had redelijk wat last van de google play services 'bug' maar nu is die gezakt van 30% naar 7% battery usage. Dit kan ik alvast schrappen van het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ja de batt gezeur ook altijd. wat is nu wijsheid alse daarom gaat? had hiervoor de htc one. gaat langer mee dat is duidelijk maar ik moet zeggen dat ik met de nexus 5 ook echt de dag wel doorkom. ik gebruik em vaak en ik haal de 20 uur sowieso. maar ik heb sinds de smartphone er is een oplader bij me en laad sowieso elke nacht op. dus ja wat is slim?

nog even mijn gebruik is voornamelijk 4g en wifi. wifi gps staan allemaal standaard aan en doe ik niet uit. ik app veel, mak foto's en verstuur deze. verder update ik mijn apps. ik luister muziek door te streamen.

het ligt aan je gebruik dus hoe je batt het doet. maar als je nu een s gebruikt en je red het een dag dan red je het met de 5 makkelijk. de s heeft of had een verschrikkelijke batterij duur. om te huilen. zowel standaard als geroot met alle tweaks.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Laatst online: 17-09 13:48
raydekok schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:29:
ja de batt gezeur ook altijd. wat is nu wijsheid alse daarom gaat? had hiervoor de htc one. gaat langer mee dat is duidelijk maar ik moet zeggen dat ik met de nexus 5 ook echt de dag wel doorkom. ik gebruik em vaak en ik haal de 20 uur sowieso. maar ik heb sinds de smartphone er is een oplader bij me en laad sowieso elke nacht op. dus ja wat is slim?

nog even mijn gebruik is voornamelijk 4g en wifi. wifi gps staan allemaal standaard aan en doe ik niet uit. ik app veel, mak foto's en verstuur deze. verder update ik mijn apps. ik luister muziek door te streamen.

het ligt aan je gebruik dus hoe je batt het doet. maar als je nu een s gebruikt en je red het een dag dan red je het met de 5 makkelijk. de s heeft of had een verschrikkelijke batterij duur. om te huilen. zowel standaard als geroot met alle tweaks.
Je spreekt over 'batterij-wijsheden' en ruilt om HTC One in voor een Nexus 5 die minder lang met z'n batterlijlading doet. Wat mij vooral bezighoudt is dat KitKat gewoon niets (positiefs) doet aan je battery life. Batterij is exact even groot als Nexus 5
Irrelevant maar ik snap nog altijd niet waarom mensen een One inruilen voor een Nexus 5
(batterij gelijk maar in praktijk slechter, camera slechter, geld weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowlow schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:00:
[...]
Je spreekt over 'batterij-wijsheden' en ruilt om HTC One in voor een Nexus 5 die minder lang met z'n batterlijlading doet. Wat mij vooral bezighoudt is dat KitKat gewoon niets (positiefs) doet aan je battery life. Batterij is exact even groot als Nexus 5
Irrelevant maar ik snap nog altijd niet waarom mensen een One inruilen voor een Nexus 5
(batterij gelijk maar in praktijk slechter, camera slechter, geld weg)
Heb zelf nog een S2, maar mijn ervaring is dat iedere nieuwe Android-versie meer van je batterij vergt, van 4.04 naar 4.1.2 kostte mij ~1,5 dag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
smaak is het dus uiteindelijk. ik heb de one aan mijn vrouw gegeven en ik heb de nexus. waarom? omdat de nexus mooier is en kaal android heeft.
in de praktijk is de nexus niet slechter en weet nietw aar dat op gebaseerd is. de one heeft een leuk uiterlijk maar is zwaar. hij heeft leuk geluid maar wat doe je daar in hemelsnaam mee. de nexus is een overall goed toestel. en met root is de batt goed te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:12:
[...]

Heb zelf nog een S2, maar mijn ervaring is dat iedere nieuwe Android-versie meer van je batterij vergt, van 4.04 naar 4.1.2 kostte mij ~1,5 dag :(
maar als ik dan weer kijk naar stock sgs2 en laatste cyanogenmod voor de sgs2 ( 4.3.1) kon je daar makkelijk een dag mee halen. en voor mij dus beter dan de stock. fabriekanten zorgen vaak voor problemen wat betreft de batterij uitvoering op een telefoon. ik heb goede hoop dat een update hier end aar op de nexus wel verbeteringen zal laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raydekok schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:28:
[...]
maar als ik dan weer kijk naar stock sgs2 en laatste cyanogenmod voor de sgs2 ( 4.3.1) kon je daar makkelijk een dag mee halen. en voor mij dus beter dan de stock. fabriekanten zorgen vaak voor problemen wat betreft de batterij uitvoering op een telefoon. ik heb goede hoop dat een update hier end aar op de nexus wel verbeteringen zal laten zien.
Daarom ben ik zo benieuwd naar wat 4.4 gaat doen qua batterij op de S3 en S4 als die geûpgrade worden. Ondanks het feit dat KitKat op lichtere hardware en met minder RAM goed zou draaien, ben ik toch bang voor het omgekeerde. Maarja, er is nog geen vergelijking mogelijk omdat de N5 de enige met 4.4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 19:55
Als mijn N5 aan de usb-lader hangt, dan werkt het touchscreen niet lekker.
Om het scherm te ontgrendelen moet ik wel drie of vier keer het patroon tekenen.
Hij slaat sommige punten van het raster gewoon over.
Zodra de kabel uit het toestel is dan werkt ie weer normaal

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Laatst online: 22:40
coob schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:42:
Om het scherm te ontgrendelen moet ik wel drie of vier keer het patroon tekenen.

Heb ik bij meerdere telefoons gehad. Probeer eens een andere usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 13:01
dangerousp schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:52:
[...]

Heb ik bij meerdere telefoons gehad. Probeer eens een andere usb kabel.
Of oplader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 19:55
Hangt idd aan een universele 4 poorts lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 11:55
Aangenaam toestel. Enkel is mijn ontvangst wel fel wat minder. Binnenshuis en dan nog eens vasthouden heb ik bijna geen ontvangst.

Merken jullie ook tijdens sommige telefoonspekken een soort van pitch effect? Sputterend geluid..
Hard to explain!

Prachtig apparaat verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

Hebben meer mensen last van een hoog data verbruik?
Ik heb in een week 1/3 van mijn bundel er door heen gejaagd. Dit terwijl ik normaal in 1 maand maar de helft verbruik van mijn 1 gig bundel.

Groot verbruikers zijn chrome met 300.
En playstore met 125.

Verbruikt chrome veel meer dan de standaard browser van HTC?

Verder blijf ik de playstore raar vinden omdat ik ingesteld had dat hij alleen bij wifi zou mogen updaten.

Meer mensen hier problemen mee?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 20:18

Bolletje

Moderator Harde Waren

Ja, maar dan als die op mijn Qi-lader ligt (draadloos opladen).

Even ontkoppelen / er af halen en dan weer terug. Dan doet die weer normaal (voor even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-09 16:34

Sharky

Skamn Dippy!

Mijn oude SGS2 heeft hier ook wel eens last van.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:11:
Ik heb in een week 1/3 van mijn bundel er door heen gejaagd. Dit terwijl ik normaal in 1 maand maar de helft verbruik van mijn 1 gig bundel.

En playstore met 125.

Verder blijf ik de playstore raar vinden omdat ik ingesteld had dat hij alleen bij wifi zou mogen updaten.

Ik heb even mijn tel rekening onderzocht en ik zie steeds dat er sinds ik de nexus heb op bijna de seconde nauwkeurig er steeds om 8.00 verbinding gemaakt wordt en er vele tientallen mb's gedownload worden (20 tot 60 MB).

Is er een programma waarmee ik kan zien hoelaat welke app gegevens download? Want ik zit rond 8 uur in de auto en ben dan niet met mijn telefoon bezig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

EDIT @hierboven: Al eens gedacht aan: settings -> data usage?
Daar staat geen specifieke tijd bij, maar als het echt om tientallen MBs per keer gaat, moet dat niet moeilijk te zien zijn.
[...]
Nope, geen rare dingen hier. Gewoon logisch verbruik door mijn eigen acties. NPO en Spotify zijn met respectievelijk 43 en 36MB de grootste verbruikers en alles daarna ligt lager dan dat (≤ 20MB)

Klinkt als een user error :P

[ Voor 19% gewijzigd door Ken. op 27-11-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ken. schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:07:
[...]

Nope, geen rare dingen hier. Gewoon logisch verbruik door mijn eigen acties. NPO en Spotify zijn met respectievelijk 43 en 36MB de grootste verbruikers en alles daarna ligt lager dan dat (≤ 20MB)

Klinkt als een user error :P
Ik heb de data net vergeleken met wanneer playstore veel of weinig MB's verbruikt en het lijkt daar aan te liggen. Wat raar is want updates staan op wifi only.

Na nadere analyse zie ik nu dat het al begon in augustus. Ik snap hier echt niets van.

[ Voor 8% gewijzigd door icecreamfarmer op 27-11-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

icecreamfarmer schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:14:
[...]

Ik heb de data net vergeleken met wanneer playstore veel of weinig MB's verbruikt en het lijkt daar aan te liggen. Wat raar is want updates staan op wifi only.

Na nadere analyse zie ik nu dat het al begon in augustus. Ik snap hier echt niets van.
Misschien "auto update apps" even helemaal uitschakelen en alles handmatig doen.
Wellicht dat je daar nog wat op zal vallen. Het ligt dus iig niet aan de N5 aangezien het al sinds augustus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ken. schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:05:
[...]

Misschien "auto update apps" even helemaal uitschakelen en alles handmatig doen.
Wellicht dat je daar nog wat op zal vallen. Het ligt dus iig niet aan de N5 aangezien het al sinds augustus is.
Staan altijd uit, omdat sommige updates niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Philos31 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:37:
Telefoon binnen maar geen spoor van de 100Gb google drive space. Netjes update gedownload, ingelogd, alles werkt maar heb maar 25Gb space (15 gratis en 10 extra ergens gekregen)
Waar heb je die 10GB extra gekregen dan? Ik heb ook 15GB gekregen.

:)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Format-C schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:18:
[...]

Waar heb je die 10GB extra gekregen dan? Ik heb ook 15GB gekregen.

:)
Ik kan niet voor m'n mede-tweaker spreken, maar ik denk vanwege
25 GB total storage
Your plan
15 GB
Quickoffice promotion - expires 10/3/15
10 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:41

SeatRider

Hips don't lie

Smultie schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:26:
[...]

Ik kan niet voor m'n mede-tweaker spreken, maar ik denk vanwege

[...]
Oh handig, dus ergens in maart 2015 verdwijnt alles boven de 15Gb uit je drive? :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is jouw aanname. Geen idee, die van mij is toch maar met slechts 2GB gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3ll3nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06-2023
Ergens in de komende dagen ga ik de keuze maken tussen
- Nexus 5 (400 eu)
- HTC one Black (500 eu)

Beide kunnen draaien op 4.4 hebben relatief goede camera en zijn snel. Beide hebben random bugs en tekortkomingen. Geld is niet mijn afweging. Accuduur wel.

Die accuduur heb ik moeite mee. In beide discussie-topics (one en N5) zijn er verschillende ervaringen wat betreft de accu en ik ben bang dat ik met de N5 een verkeerde afweging maak omdat ik de dag niet door kom.

Ik zit op kantoor. Kijk doordeweeks gemiddeld 2 uur per dag op m'n telefoon (browsen,text-apps, evt. game en geen films) . 1,5-2 dagen op een accu vindt ik prima.

N5 de juiste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 08:22

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Ik kom van de One en nu naar de N5 en moet zeggen dat ik de batterij van de N5 véél beter vind. Heb bij de One echt alle zeilen bij moeten zetten met ROM's, Kernels en alles uit zetten om een beetje 1 dag te halen. Bij de N5 heb ik enkel GoogleNow en gps uitgezet en als ik mn bed in ga heb ik vaak nog rond de 40% over. En ik reis 2x een uur per dag met de trein en dan zit ik altijd een beetje te gamen en browsen (vaak zo'n 2 a 3 uur screentime per dag). En in niks doen is de N5 erg goed! (past wel bij me)

Misschien had ik een foutieve batterij in mijn One zitten, want je hoort ook hele positieve verhalen, misschien was ik verwend na mn Note 2 (mega-batterij). Ik weet t niet, maar mn N5 is een verademing na mn One. Verder ging mn One al in de 3e maand kapot (laadde niet meer op). Overigens zeer netjes (gratis) en snel gerepareerd door T-Mobile/HTC, maar toen was ik er alweer klaar mee (vandaar de N5 ondertussen dus ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door CrackSlet op 27-11-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madebra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-02 21:43
J3ll3nl schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:36:

Ik zit op kantoor. Kijk doordeweeks gemiddeld 2 uur per dag op m'n telefoon (browsen,text-apps, evt. game en geen films) . 1,5-2 dagen op een accu vindt ik prima.

N5 de juiste keuze?
Persoonlijk vind ik de batterij van de N5 (32GB) goed meevallen.
hij is deze ochtend van de ladder gegaan om 5:30 en heb nu nog 62% (14:30)

Totale schermtijd tot nu toe : 2u05min
* Ik heb vandaag 1u en 15min met GPS gereden (offline - sygic, niet google navigatie)
* 2-tal uren geluisteren naar MP3.
* Ondertussen nog een beetje mail & internet
* 20min games (tijdens de pauze :+ ).

Ik zet wel alles uit : data, nfc, wifi, gps, google now, auto sync ...
Als ik op internet wil switch ik data/wifi aan (eventueel ook auto sync) naargelang de locatie :-).
Als de GSM in standby staat , is de grafiek zo vlak als een biljardtafel :*)
Ook de helderheid van mijn scherm staat zo laag mogelijk.

Ik haal elke dag gemakkelijk 4 a 5 uur schermtijd. (behalve je veel games speelt , dan gaat de grafiek inderdaad snel naar beneden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Laatst online: 13-06 19:15
Ik twijfelde ook vanwege de 'kleine' batterij in de N5, maar ik ben er bijzonder positief over.

Gisteren om 07:00u van de lader, 4 uur schermtijd (waarvan een half uur Real Racing 3, een echte batterijvreter) en 's avonds om 23:00u nog ruim 32% over.
Vandaag om 07:00u van de lader, vrijwel niet gebruikt (ruim 2 minuten schermtijd) en nu om 15:30u nog 95% over.

Ik heb wel van de week Google Now en Location uitgezet, dat scheelt wel merkbaar (Google Services verbruik/bug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3ll3nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06-2023
madebra schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:00:
[...]

Persoonlijk vind ik de batterij van de N5 (32GB) goed meevallen.
hij is deze ochtend van de ladder gegaan om 5:30 en heb nu nog 62% (14:30)

Totale schermtijd tot nu toe : 2u05min
* Ik heb vandaag 1u en 15min met GPS gereden (offline - sygic, niet google navigatie)
* 2-tal uren geluisteren naar MP3.
* Ondertussen nog een beetje mail & internet
* 20min games (tijdens de pauze :+ ).

Ik zet wel alles uit : data, nfc, wifi, gps, google now, auto sync ...
Als ik op internet wil switch ik data/wifi aan (eventueel ook auto sync) naargelang de locatie :-).
Als de GSM in standby staat , is de grafiek zo vlak als een biljardtafel :*)
Ook de helderheid van mijn scherm staat zo laag mogelijk.

Ik haal elke dag gemakkelijk 4 a 5 uur schermtijd. (behalve je veel games speelt , dan gaat de grafiek inderdaad snel naar beneden ;) )
Bedankt voor deze duidelijke info. Ik vindt jou aanpak iets te strak. Ik zelf zou graag data aan laten staan. Maar zo te horen kom ik de dag makkelijk door.
CrackSlet schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:42:
Ik kom van de One en nu naar de N5 en moet zeggen dat ik de batterij van de N5 véél beter vind. Heb bij de One echt alle zeilen bij moeten zetten met ROM's, Kernels en alles uit zetten om een beetje 1 dag te halen. Bij de N5 heb ik enkel GoogleNow en gps uitgezet en als ik mn bed in ga heb ik vaak nog rond de 40% over. En ik reis 2x een uur per dag met de trein en dan zit ik altijd een beetje te gamen en browsen (vaak zo'n 2 a 3 uur screentime per dag). En in niks doen is de N5 erg goed! (past wel bij me)

Misschien had ik een foutieve batterij in mijn One zitten, want je hoort ook hele positieve verhalen, misschien was ik verwend na mn Note 2 (mega-batterij). Ik weet t niet, maar mn N5 is een verademing na mn One. Verder ging mn One al in de 3e maand kapot (laadde niet meer op). Overigens zeer netjes (gratis) en snel gerepareerd door T-Mobile/HTC, maar toen was ik er alweer klaar mee (vandaar de N5 ondertussen dus ;) )
Ook jij dank. Jouw gebruikersstijl lijkt de mijne wel. ;)

Langzaam word ik overtuigd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:02

Nakebod

Nope.

Mijn batterijervaring is in die paar dagen dat ik mijn 32GB N5 heb ook alleen maar positief, vooral vergeleken met mijn One X.
Nu ga ik er nog steeds van uit dat mijn One X gewoon een extreem rot exemplaar was, maar ik had altijd tussen de 5 en 10% battery drain per uur. ROM/Kernel onafhankelijk. Full wipe, geen wipe, allemaal slecht. Met zeer gering gebruik, vrijwel geen screentijd (uurtje maximaal) en hij was dan meestal ook wel ver leeg.

Gister mijn N5 tot ongeveer 2% leeg gekregen na 1d15h gebruikt te hebben. Daarvan waren ruim 2 uur GPS tracking met Endomondo, vrij veel internet/whatsapp tussendoor, aantal foto's gemaakt, en een screentijd van 2-2.5 uur.

Vandaag 20% eraf in iets minder dan 9 uur, geen GPS gebruikt, en slechts 30 minuten scherm aan gehad. Google Play Services is vandaag de grootste verbruiker. En dat is misschien weer een bugje wat meer mensen de afgelopen week hadden.
Maar als ik die 20% doortrek tot 100% moet ik wel weer ruim 1.5 dag kunnen halen.

* Nakebod doet tevreden zijn :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 12:14

En playstore met 125.

Herkenbaar, playstore heeft bij mij in de eerste week dat ik m had ruim 300MB binnengehaald over 3G. Weet niet hoe het kan maar alle apps die ik ooit eens op mijn vorige androids geinstalleerd had waren op de N5 geinstalleerd... Als ik de enige ben met dat probleem dan zal het wel een vreemde broekzak-actie geweest zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nu ik de N5 wat vaker gebruik merk ik wel wat vervelende dingen op het gebied van LTE (4G).

Als het verbonden is, is het supersnel.. Maar zodra je gebeld wordt raak je je verbinding kwijt. Zelfs als je niet opneemt. Dat is heel erg vervelend als ik via SSH ingelogd zit ergens. Hij schakelt dan terug naar 3G (omdat voice over LTE nog niet ondersteund wordt) en dan is hij een tijd zijn verbinding kwijt en krijgt ook nog eens een ander IP adres dus klapt de SSH verbinding weg. Dat omschakelen duurt ook best lang als je gebeld wordt of zelf belt dus er is altijd een vertraging.

Ook als je in een gebied met slechte dekking zit dan blijft hij steeds pingelen tussen LTE en 3G en heeft dan ook vaak een tijd geen dataverbinding (wel een aantal streepjes maar geen G, 3G, H of LTE symbool). Ook dan worden lopende verbindingen afgebroken.

Ik had juist LTE genomen vanwege de lagere latency en voor het tetheren (mijn provider staat dit toe), met interactief inloggen is de korte latency heel handig, het is veel makkelijker typen over LTE dan over HSDPA. Maar het heeft nog wel een hoop nare kinderziektes :-( Misschien ga ik maar weer aan een dongel of een MiFi en daar een LTE kaartje in doen, dan heb je in elk geval niet het probleem dat je gebeld wordt. Batterijduur met 4G valt me dan wel weer mee op de Nexus trouwens, ik merk geen verschil.

Overigens kan het ook wel een beetje aan het netwerk liggen (ik weet niet of je bij elk netwerk een ander IP krijgt op 3G en 4G/LTE en of het switchen altijd zo lang duurt). Ik zit op Meteor in Ierland.

Hebben jullie dezelfde ervaring op het gebied van LTE?

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 27-11-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 11:23

The Wizard

Moderator Mobile
Hier is het niks anders, bij het bellen wordt er overgeschakeld en lopende verbindingen worden afgesloten. Zolang VoLTE nog niet draait zal dit ook zo blijven. Dat je een ander IP adres krijgt is ook logisch, 4G heeft een heel andere systeem dan 2G/3G. Kinderziektes wil ik het niet noemen, eerder tijdelijke maatregelen :).

Ik kan me het wel voorstellen dat het lastig bij beveiligde verbindingen.

Switchen hoort niet zo lang te duren, bij mij switch hij naadloos tussen 3G en 4G. Bij een lopende dataverbinding op 3G zal hij niet met 4G verbinden om de verbinding in de lucht te houden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

MalleEppie71 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:03:
[...]

Herkenbaar, playstore heeft bij mij in de eerste week dat ik m had ruim 300MB binnengehaald over 3G. Weet niet hoe het kan maar alle apps die ik ooit eens op mijn vorige androids geinstalleerd had waren op de N5 geinstalleerd... Als ik de enige ben met dat probleem dan zal het wel een vreemde broekzak-actie geweest zijn :-)
Kun jij op je rekening zien of dat toevallig ook elke dag om 8.00 was?

Bij mij speelt het al meerdere maanden op verschillende toestellen.
Waarbij de nexus 5 echt precies 8 uur aanhoud.

spoiler:
[code]
Datum Omschrijving
1-11-2013 0:00 Internet gebruik (76 kB)
1-11-2013 0:09 Internet gebruik (5249 kB)
1-11-2013 8:00 Internet gebruik (10479 kB)
1-11-2013 10:30 Internet gebruik (16352 kB)
1-11-2013 13:03 Internet gebruik (3015 kB)
1-11-2013 17:24 Internet gebruik (19100 kB)
1-11-2013 20:00 Internet gebruik (1362 kB)
Datum Omschrijving
2-11-2013 0:03 Internet gebruik (94 kB)
2-11-2013 0:13 Internet gebruik (801 kB)
2-11-2013 1:09 Internet gebruik (847 kB)
2-11-2013 1:58 Internet gebruik (449 kB)
2-11-2013 3:05 Internet gebruik (538 kB)
2-11-2013 6:52 Internet gebruik (687 kB)
2-11-2013 8:02 Internet gebruik (22677 kB)
2-11-2013 18:49 Internet gebruik (162 kB)
2-11-2013 19:51 Internet gebruik (24 kB)
2-11-2013 20:00 Internet gebruik (193 kB)
2-11-2013 20:28 Internet gebruik (216 kB)
2-11-2013 21:29 Internet gebruik (485 kB)
2-11-2013 23:56 Internet gebruik (49 kB)
Datum Omschrijving
3-11-2013 0:00 Internet gebruik (73 kB)
3-11-2013 0:37 Internet gebruik (19 kB)
3-11-2013 0:41 Internet gebruik (683 kB)
3-11-2013 1:49 Internet gebruik (11204 kB)
3-11-2013 6:45 Internet gebruik (66 kB)
3-11-2013 11:22 Internet gebruik (8143 kB)
3-11-2013 20:00 Internet gebruik (4730 kB)
Datum Omschrijving
4-11-2013 7:44 Internet gebruik (3202 kB)
4-11-2013 8:01 Internet gebruik (21155 kB)
4-11-2013 20:01 Internet gebruik (13 kB)
4-11-2013 20:42 Internet gebruik (153 kB)
4-11-2013 20:59 Internet gebruik (131 kB)
4-11-2013 21:54 Internet gebruik (144 kB)
4-11-2013 22:27 Internet gebruik (159 kB)
Datum Omschrijving
5-11-2013 7:33 Internet gebruik (6960 kB)
5-11-2013 7:37 Internet gebruik (1312 kB)
5-11-2013 8:03 Internet gebruik (31082 kB)
5-11-2013 20:09 Internet gebruik (10693 kB)
Datum Omschrijving
6-11-2013 0:00 Internet gebruik (3872 kB)
6-11-2013 7:46 Internet gebruik (910 kB)
6-11-2013 8:00 Internet gebruik (16839 kB)
6-11-2013 20:00 Internet gebruik (55533 kB)
6-11-2013 23:13 Internet gebruik (122 kB)
6-11-2013 23:26 Internet gebruik (55 kB)
6-11-2013 23:33 Internet gebruik (72 kB)
Datum Omschrijving
7-11-2013 0:01 Internet gebruik (17 kB)
7-11-2013 0:08 Internet gebruik (3180 kB)
7-11-2013 8:03 Internet gebruik (31520 kB)
7-11-2013 17:46 Internet gebruik (3324 kB)
7-11-2013 20:02 Internet gebruik (2931 kB)
Datum Omschrijving
8-11-2013 0:00 Internet gebruik (12 kB)
8-11-2013 0:32 Internet gebruik (809 kB)
8-11-2013 8:05 Internet gebruik (59993 kB)
8-11-2013 17:22 Internet gebruik (4337 kB)
8-11-2013 17:43 Internet gebruik (276 kB)
8-11-2013 18:18 Internet gebruik (6094 kB)
8-11-2013 20:00 Internet gebruik (23073 kB)
Datum Omschrijving
9-11-2013 0:00 Internet gebruik (701 kB)
9-11-2013 8:04 Internet gebruik (13389 kB)
9-11-2013 17:44 Internet gebruik (435 kB)
9-11-2013 20:02 Internet gebruik (4329 kB)
9-11-2013 23:18 Internet gebruik (88 kB)
Datum Omschrijving
10-11-2013 0:00 Internet gebruik (13 kB)
10-11-2013 0:04 Internet gebruik (1692 kB)
10-11-2013 1:58 Internet gebruik (59 kB)
10-11-2013 2:29 Internet gebruik (152 kB)
10-11-2013 4:25 Internet gebruik (13724 kB)
10-11-2013 6:47 Internet gebruik (247 kB)
10-11-2013 8:01 Internet gebruik (70 kB)
10-11-2013 13:44 Internet gebruik (31 kB)
10-11-2013 14:16 Internet gebruik (8700 kB)
10-11-2013 19:48 Internet gebruik (85 kB)
10-11-2013 20:00 Internet gebruik (11175 kB)
Datum Omschrijving
11-11-2013 0:04 Internet gebruik (253 kB)
11-11-2013 8:00 Internet gebruik (5630 kB)
11-11-2013 16:52 Internet gebruik (2480 kB)
11-11-2013 20:01 Internet gebruik (329 kB)
11-11-2013 22:13 Internet gebruik (2 kB)
11-11-2013 22:14 Internet gebruik (2 kB)
11-11-2013 22:21 Internet gebruik (25 kB)
11-11-2013 22:23 Internet gebruik (126 kB)
Datum Omschrijving
12-11-2013 7:36 Internet gebruik (125 kB)
12-11-2013 8:05 Internet gebruik (3260 kB)
12-11-2013 20:04 Internet gebruik (1374 kB)
Datum Omschrijving
13-11-2013 0:02 Internet gebruik (288 kB)
13-11-2013 8:02 Internet gebruik (3723 kB)
13-11-2013 20:06 Internet gebruik (238 kB)
Datum Omschrijving
14-11-2013 0:06 Internet gebruik (113 kB)
14-11-2013 1:37 Internet gebruik (4434 kB)
14-11-2013 8:03 Internet gebruik (9852 kB)
14-11-2013 20:01 Internet gebruik (28 kB)
Datum Omschrijving
15-11-2013 8:40 Internet gebruik (6997 kB)
15-11-2013 20:03 Internet gebruik (2178 kB)
Datum Omschrijving
16-11-2013 0:00 Internet gebruik (192 kB)
16-11-2013 8:04 Internet gebruik (27557 kB)
16-11-2013 20:00 Internet gebruik (1262 kB)
Datum Omschrijving
17-11-2013 0:02 Internet gebruik (1088 kB)
17-11-2013 11:49 Internet gebruik (2 kB)
17-11-2013 14:26 Internet gebruik (2 kB)
17-11-2013 14:33 Internet gebruik (2 kB)
17-11-2013 15:12 Internet gebruik (2 kB)
17-11-2013 16:09 Internet gebruik (14015 kB)
Datum Omschrijving
18-11-2013 7:42 Internet gebruik (926 kB)
18-11-2013 8:00 Internet gebruik (60001 kB)
18-11-2013 15:21 Internet gebruik (20018 kB)
18-11-2013 17:46 Internet gebruik (822 kB)
18-11-2013 18:32 Internet gebruik (3821 kB)
18-11-2013 20:00 Internet gebruik (2769 kB)
18-11-2013 23:40 Internet gebruik (8 kB)
Datum Omschrijving
19-11-2013 7:40 Internet gebruik (35203 kB)
19-11-2013 8:00 Internet gebruik (16927 kB)
19-11-2013 20:00 Internet gebruik (20944 kB)
Datum Omschrijving
20-11-2013 0:00 Internet gebruik (4461 kB)
20-11-2013 8:00 Internet gebruik (45532 kB)
20-11-2013 20:00 Internet gebruik (656 kB)
20-11-2013 23:02 Internet gebruik (11738 kB)
Datum Omschrijving
21-11-2013 0:00 Internet gebruik (1232 kB)
21-11-2013 7:42 Internet gebruik (1484 kB)
21-11-2013 8:00 Internet gebruik (24904 kB)
21-11-2013 17:44 Internet gebruik (187 kB)
21-11-2013 18:44 Internet gebruik (4464 kB)
21-11-2013 19:20 Internet gebruik (159 kB)
21-11-2013 19:31 Internet gebruik (68 kB)
21-11-2013 19:37 Internet gebruik (151 kB)
21-11-2013 20:00 Internet gebruik (8168 kB)
Datum Omschrijving
22-11-2013 0:00 Internet gebruik (1038 kB)
22-11-2013 7:44 Internet gebruik (4221 kB)
22-11-2013 8:00 Internet gebruik (36934 kB)
22-11-2013 17:56 Internet gebruik (284 kB)
22-11-2013 20:00 Internet gebruik (19848 kB)
Datum Omschrijving
23-11-2013 0:00 Internet gebruik (27336 kB)
23-11-2013 8:01 Internet gebruik (16578 kB)
23-11-2013 10:59 Internet gebruik (34625 kB)
23-11-2013 20:00 Internet gebruik (3470 kB)
Datum Omschrijving
24-11-2013 0:04 Internet gebruik (1092 kB)
24-11-2013 8:00 Internet gebruik (15466 kB)
24-11-2013 20:19 Internet gebruik (5489 kB)
Datum Omschrijving
25-11-2013 0:03 Internet gebruik (1408 kB)
25-11-2013 8:00 Internet gebruik (43726 kB)
25-11-2013 20:01 Internet gebruik (489 kB)
Datum Omschrijving
26-11-2013 0:01 Internet gebruik (959 kB)
26-11-2013 7:45 Internet gebruik (9426 kB)
26-11-2013 8:00 Internet gebruik (1690 kB)
26-11-2013 13:44 Internet gebruik (340 kB)
26-11-2013 14:02 Internet gebruik (4984 kB)
26-11-2013 16:16 Internet gebruik (18314 kB)
26-11-2013 16:16 Internet gebruik (28070 kB)
26-11-2013 20:00 Internet gebruik (1005 kB)

[/code]

Het rare is dat ik sinds gisteren aan de wifi zit en het nu niet gebeurd.
Totaal deze maand al 518 MB er door heen gejaagd om 8 uur terwijl ik dan niets met mijn telefoon doe 8)7 .

• Goudstalen
  • Laatst online: 24-09 10:56
Vraagje voor de Nexus 5 bezitters:

Hoe is het geluid (kwaliteit) en merk je ook dat de 'audio tunneling' een effect heeft op de batterijduur?

Zit er aan te denken om deze smartphone te kopen, maar vind muziek er belangrijk, dus moet wel goed klinken.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 16:51

duderuud

Sliden is koel

Koop dan aub een HTC One. Het geluid van de N5 is simpelweg ruk...

Motor-Forum.nl

• Goudstalen
Niet geinteresseerd in het geluid van de speaker, die wordt toch niet gebruikt. Ik ga een (goede) koptelefoon gebruiken. Dus ben alleen geinteresseerd in het geluid via jack.

• cordonbleu
Alle snapdragons in de s4, 600 en 800 serie gebruiken volgens mij dezelfde DAC en deze is best prima dacht ik. (De Wolfsons DAC's zijn bijvoorbeeld wel iets beter dan deze.) Het geluid via koptelefoon is dus gewoon wel in orde. De versterker die in de Nexus 5 zit is echter niet zo denderend. Die in de HTC One bijvoorbeeld is volgens mij wat beter. Maar geluid via koptelefoon klinkt gewoon prima in orde en is niks mis mee.

[ Voor 8% gewijzigd door cordonbleu op 28-11-2013 11:22 ]

• Goudstalen
Ah ok. Dankje.

Ervaringen met audio tunneling?

• cordonbleu
Geen idee of dit nu echt voor langere accuduur zorgt. Lijkt wel of het spelen van muziek minder accu vergt dan op m'n Sony Xperia Z.

• THEALPHA
DGonlag2 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:19:
Niet geinteresseerd in het geluid van de speaker, die wordt toch niet gebruikt. Ik ga een (goede) koptelefoon gebruiken. Dus ben alleen geinteresseerd in het geluid via jack.
Dat is in ieder geval beter dan ik had met mijn xperia s en daar had ik nog wel een soundmod op. Dus ben daar zeer tevreden over. Speaker is niet heel denderend maar ook niet zwaar onder de maat hoor.

• Goudstalen
Ok, goed om te weten dat het geluid in orde is dan :)

Nu nog wachten tot hij weer verkrijgbaar is...

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 13:49
Volgens mij heeft de Nexus 5 een aparte chip om muziek af te spelen, die de accuduur ten goede komt. Dus vandaar..

• madebra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-02 21:43
DGonlag2 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:10:
Vraagje voor de Nexus 5 bezitters:

Hoe is het geluid (kwaliteit) en merk je ook dat de 'audio tunneling' een effect heeft op de batterijduur?
Ik gebruik nu al een paar dagen poweramp (met koptelefoon) en ik heb de batterij ondertussen een beetje in het oog gehouden 8) ...
Mijn conclusie : batterij zakt gemiddeld tussen 3 en 4 procent per uur ... Niet slecht dus :)

PS: Het is eerder rond de 3% dan rond de 4% ;)

[ Voor 5% gewijzigd door madebra op 28-11-2013 13:46 . Reden: toevoeging ]

• Goudstalen
madebra schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:33:
[...]

Ik gebruik nu al een paar dagen poweramp (met koptelefoon) en ik heb de batterij ondertussen een beetje in het oog gehouden 8) ...
Mijn conclusie : batterij zakt gemiddeld tussen 3 en 4 procent per uur ... Niet slecht dus :)
Dat valt inderdaad erg mee.

Is Poweramp overigens de beste Android music player of zijn er betere?

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 06:31
Hmmmm ik haal geen 12 uur met de accu hoor... En ik gebruik hem echt niet gek, puur om wat te bellen overdag, af en toe whatsapp..

hij is nu na 5 uur op 51%, waarvan 40% naar spraakoproepen, 22% scherm, 7% googl dialer, 6% google play services...

• Goudstalen
Bellen doe ik bijna nooit meer, dus daar zal ik geen problemen mee hebben.

Soms even in de trein whatsapp en facebook, evne tweakers.net bekijken etc. Valt wel mee qua gebruik dus. Moet de telefoon makkelijk een dag kunnen volhouden. ('s avonds gaat hij sowieso aan de oplader, zelfs al zit er nog 70% in)

• Tweakman
  • Laatst online: 13-06 19:15
Boyd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:47:
Hmmmm ik haal geen 12 uur met de accu hoor... En ik gebruik hem echt niet gek, puur om wat te bellen overdag, af en toe whatsapp..

hij is nu na 5 uur op 51%, waarvan 40% naar spraakoproepen, 22% scherm, 7% googl dialer, 6% google play services...
Dat is wel erg beroerd, hoe lang heeft het scherm dan aangestaan?

En heb je Location en Google Now aanstaan? Of heb je slechte signaalsterkte/ontvangst?

Ter vergelijking: ik heb nu na 8 uur van de lader en een half uur schermtijd nog 88% over...

[ Voor 8% gewijzigd door Tweakman op 28-11-2013 15:03 ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:15

Dat gaat hard! Bij mij:

Nu na 7 uur op 86%, waarvan 24% Google+, 17% scherm, 13% Google services, 11% spraakoproepen, 9% wifi.....

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 13:01

wasco

brightest crayon in the box

De mijne is terug naar de winkel gestuurd, ook bij mij werkte de GPS niet zoals het hoorde.

Zonder hulp van wifi of mobiele netwerken (dus GPS-only) had hij de allergrootste moeite om een fix te vinden. Na minutenlang kwam er soms wel een fix, maar die was hij ook snel weer kwijt.
Autonavigatie bv. was onmogelijk.

Jammer genoeg heb ik dit pas na twee weken vastgesteld. Hij is nu dus binnen voor reparatie, wat 2 a 3 weken kan duren. Balen, want het is mijn enige telefoon...

wasco [the brightest crayon in the box]

• Spacewide

Zie hier

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/69hox4.png

Bij mij vooral slecht ontvangst, met mijn vorig toestelletje had ik dit niet.
Post jou ontvangst eens van een hele dag?

Zorgt best voor snel leegtrekken accu ;(

edit: Sorry van de HUGE foto, zal in het vervolg resizen

[ Voor 4% gewijzigd door Spacewide op 28-11-2013 16:55 ]

• midy922
  • Laatst online: 10-05 16:19
Via HDMI mirrorring op TV. Zo te zien werkt het perfect:

http://youtu.be/axDJWC3aNu8

• Boyd
Tweakman schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:02:
[...]

Dat is wel erg beroerd, hoe lang heeft het scherm dan aangestaan?

En heb je Location en Google Now aanstaan? Of heb je slechte signaalsterkte/ontvangst?

Ter vergelijking: ik heb nu na 8 uur van de lader en een half uur schermtijd nog 88% over...
Ja Google Now en location staan wel aan... maar zelfs dan, ik doe geen gekke dingen zegmaar... het scherm heeft 1 uur en 15 minuten aangestaan dan.

Ik zit eigenlijk de hele dag op wifi, verder is het bereik hier heel goed. Ik vang zelfs 4 streepjes 4G..

• chengbondkwok
Boyd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:21:
[...]

Ja Google Now en location staan wel aan... maar zelfs dan, ik doe geen gekke dingen zegmaar... het scherm heeft 1 uur en 15 minuten aangestaan dan.

Ik zit eigenlijk de hele dag op wifi, verder is het bereik hier heel goed. Ik vang zelfs 4 streepjes 4G..
Was het signaal tijdens het bellen wel goed? Ik heb gemerkt dat bellen nog veel meer stroom vreet dan browsen. Gelukkig bel ik ook niet zo vaak, maar een goed gesprek kan zeker een redelijke impact hebben op de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 19:16
Ik heb eigenlijk als enige slechte ervaring dat het scherm af en toe raar doet. Hoe leg ik dit het beste uit.

Als ik op de powerknop druk dan gaat het scherm aan (zoals hoort en normaal is) alleen dan gaat hij na een seconde of twee weer uit, na een seconde of twee weer aan.. En dit doet hij dan een minuut ofzo totdat je genoeg op dat stomme powerknopje hebt gedrukt dat hij uit blijft.

Eenmaal opnieuw proberen lukt het wel weer.

Wat zou dit zijn, software of een losse connectie misschien?

De frequentie is misschien eens in de drie/vier dagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _geenpunt_
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 20:49
Het is me nu al 2 keer gebeurd dan mijn bureaublad rechts van "home" leeg is. Home zelf staat nog netjes zoals ik het had staan maar ik kan niet meer het bureaublad naar linkt vegen.
Hebben anderen hier ook last van? bugje in kitkat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:12
_geenpunt_ schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:15:
Het is me nu al 2 keer gebeurd dan mijn bureaublad rechts van "home" leeg is. Home zelf staat nog netjes zoals ik het had staan maar ik kan niet meer het bureaublad naar linkt vegen.
Hebben anderen hier ook last van? bugje in kitkat?
Hier ook 2x meegemaakt -_- 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Mijn Nexus komt er aan en kan niet wachten om hem vol te gooien met mijn favoriete apps.
Welke specifieke apps moet ik volgens jullie sowieso installeren om het maximale uit de Nexus te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MauriX schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:09:
Mijn Nexus komt er aan en kan niet wachten om hem vol te gooien met mijn favoriete apps.
Welke specifieke apps moet ik volgens jullie sowieso installeren om het maximale uit de Nexus te halen?
Dat moet je zelf bepalen. Dit is niet de bedoeling van dit topic en sowieso verwachten we dat je zelf ook het een en ander aan initiatief laat zien.

Graag ontopic dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook een Nexus 5 besteld. Waarschijnlijk nog wel een paar weekjes wachten. Maar ik heb geduld ;)
Maar ik vroeg me af of hier al users zijn die goede ervaringen hebben met cases/bumpers. De originelen vind ik wel mooi. Maar vind de kleuren te schreeuwerig en te duur. Iemand al interessante alternatieven? :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:19:
Zojuist ook een Nexus 5 besteld. Waarschijnlijk nog wel een paar weekjes wachten. Maar ik heb geduld ;)
Maar ik vroeg me af of hier al users zijn die goede ervaringen hebben met cases/bumpers. De originelen vind ik wel mooi. Maar vind de kleuren te schreeuwerig en te duur. Iemand al interessante alternatieven? :)
Kijk nou eens in dat roze gedeelte vlak boven de plek waar je je bericht hebt getikt, dan zie je dat het hier off-topic is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:39:
[...]

Kijk nou eens in dat roze gedeelte vlak boven de plek waar je je bericht hebt getikt, dan zie je dat het hier off-topic is 8)7
Oh. :F
Maar damn... hoeveel Nexus 5 topics moeten er zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:53:
[...]
Oh. :F
Maar damn... hoeveel Nexus 5 topics moeten er zijn :')
Tja, ik heb dat ook niet verzonnen, maar aan de andere kant heb ik er wel begrip voor, en er wordt redelijk streng op toegezien door de Mod's zoals je wel gemerkt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had van morgen iets raars voor met men nieuwe nexus 5
omstreekst 23 u steek ik deze in zodat deze heel de nacht kan opladen trek ik hem smorgens om 7 u uit ik ontgrendel en hij staat op 99% ?
Nog iemand die dit voor heeft ( batterij is 2 keer opgeladen geweest )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:48:
Had van morgen iets raars voor met men nieuwe nexus 5
omstreekst 23 u steek ik deze in zodat deze heel de nacht kan opladen trek ik hem smorgens om 7 u uit ik ontgrendel en hij staat op 99% ?
Nog iemand die dit voor heeft ( batterij is 2 keer opgeladen geweest )
Beveiliging tegen het overladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chengbondkwok schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:30:
[...]

Beveiliging tegen het overladen?
ok kan zijn .
maar het is toch normaal dat ik een smartphone als deze elke nacht oplaad ?
Dus ik moet ermee leren leven dat deze elke dag standaard 99 of 98 % haalt als ik deze uit trek sochtends ?
Alsook heb ik zeer slecht ontvangst 1 / 2 blokjes en een sterkte van -90 / -108 dbm ...
Sim kaart al proper gemaakt etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Jep.. bellen is het probleem... Heb vandaag gebeld met een ander toestel (doorgeschakeld). En ik heb nu na 10 uur nog 50% over... bellen ZUIPT accu... niet zo tof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 20:39
Normaal kost bellen niet zoveel accu, dus er moet wat aan de hand zijn. Kan per toestel verschillen misschien want de Xperia Z doet het juist heel goed qua bellen en accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Heb mijn telefoon donderdag 6 uur van de lader gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:34:
[...]

ok kan zijn .
maar het is toch normaal dat ik een smartphone als deze elke nacht oplaad ?
Dus ik moet ermee leren leven dat deze elke dag standaard 99 of 98 % haalt als ik deze uit trek sochtends ?
Alsook heb ik zeer slecht ontvangst 1 / 2 blokjes en een sterkte van -90 / -108 dbm ...
Sim kaart al proper gemaakt etc
Moet zeggen, als ik mijn Nexus 5 van de lader haal, dan blijft deze een tijdje op 'Charged' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook zo last van slecht ontvangst jullie ?
met moeite haal ik 3 ,4 streeptjes van de 4 meestal heb ik er maar 1 / 2 ...
Met iphone 4 altijd 4/5 bolletjes van de 5 is de zelfde simkaart...
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/20sx2yf.png

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:27
Streepjes hecht ik geen waarde aan, het ene streepje op X hoeft niet gelijk te zijn aan 1 streepje op Y.
Het is wel zo dat mijn S2 iets beter bereik had dan de Nexus 5. Op sommige plekken waar mijn S2 net nog bereik had, zit de N5 zonder.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:58:
Streepjes hecht ik geen waarde aan, het ene streepje op X hoeft niet gelijk te zijn aan 1 streepje op Y.
Het is wel zo dat mijn S2 iets beter bereik had dan de Nexus 5. Op sommige plekken waar mijn S2 net nog bereik had, zit de N5 zonder.
idd de streepjes interesseren mij zo niet maar zoals op de foto te zien is zijn de rode strepen = geen ontvangst en de gelige strepen gelijk aan slecht ontvangst en dit is ook waar te nemen bij bellen of smsen.
goed ontvangst zou tussen de 50 - 80 dbm zitten en ik zit dikwijls tussen de 85 - 105 dbm ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:02:
idd de streepjes interesseren mij zo niet maar zoals op de foto te zien is zijn de rode strepen = geen ontvangst en de gelige strepen gelijk aan slecht ontvangst en dit is ook waar te nemen bij bellen of smsen.
goed ontvangst zou tussen de 50 - 80 dbm zitten en ik zit dikwijls tussen de 85 - 105 dbm ...
Tja, dan moet je twee telefoons naast elkaar houden en kijken of er een noemenswaardig verschil in zit. Ik zie een rood streepje op het moment dat de telefoon zo te zien uit en aan is gezet en nog een ander rood streepje wat misschien een minuut duurde. Misschien zat je net in een tunnel of had de provider een mini storing ofzo. Dat zegt allemaal niet zo veel.

Ik heb KPN en gewoon in heel Nederland ontvangst, dus ik kan niet beoordelen of dit een issue is omdat je dat alleen merkt bij andere providers met een slechter bereik. Zolang je gewoon ontvangst heb zou ik me er in ieder geval niet stuk op staren, als je niet op zoek gaat naar de sterkte van het signaal merk je er niks van. Je hebt ontvangst, of je hebt het niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Ik heb hetzelfde probleem met ontvangst als jij.
Mijn balkje is steeds donkergeel tot soms rood.
Eveneens de zelfde DB waardes als jij.

Ik moet soms vliegtuig modus inschakelen om verder te kunnen.

Mijn 2de toestel is in bestelling om te vergelijken.

@ph4ge
Een goeie waarde is gunstiger voor je accu.
Kan niet helemaal akkoord gaan met je hebt verbinding of geen verbinding.

[ Voor 20% gewijzigd door Spacewide op 29-11-2013 22:55 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.