[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 13:15
Klopt: http://androidworld.nl/ni...-uitzonderlijk-veel-accu/

Daar wordt er ook melding van gemaakt.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:27
Batterijprobleempje met Google Maps:

- Ik open Google Maps en activeer daarvoor tijdelijk locatiegegevens
- Vrijwel direct daarna sluit ik GMaps (ook via het multitaskmenu). Locatiegegevens uit.

- En toch blijft mijn batterij leeggetrokken worden door Google Maps. Zelfs als ik in de lijst met batterijprocessen de applicatie handmatig stopzet, blijft Maps met stip bovenaan in mijn batterijlijst staan, zelfs na een half uurtje Riptide GP.

Iemand enig idee?

Edit: ik zie dat GPS aan blijft staan. Is er een mogelijkheid om GPS gewoon uit te zetten? Want blijkbaar neemt locatieservices uit de GPS niet mee?

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 20-11-2013 21:45 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37
Heb ik ook gehad, maar dan met flitsmeister. Klopt duidelijk iets niet met locatievoorzieningen. Heb het nu bij mij helemaal uit staan, maar dan gaat de Google Search app weer over de rooie. Die wil daar waarschijnlijk ook bij voor locatiegedoe van Google Now.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Paul, een Google-medewerker, postte vannacht het volgende over de problemen met wegvallende verbindingen:
A few days ago I let you know that we'd be reaching out on email to some of you for some additional bug report data. I'd like to thank everyone who responded to our email -- the bug data you sent in has been helpful to us in tracking this down.

This is looking like a software issue on our side, and we're investigating a fix.
Hopelijk lost dat het probleem op.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:15

XanderDrake

Build the future!

Denken jullie dat ik er last van heb/had?

Afbeeldingslocatie: https://googledrive.com/host/0B_aOWMWeO1TNb1lDbHNzbVVPblE/Screenshot_2013-11-05-08-32-55.png

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 18:17
Hij staat al een dag en zes uur aan, nee ik denk niet dat je er last van hebt.

Mijn s2 is bijvoorbeeld in 9 uur echt wel leeg.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gisteren om 22:00 uur wifi uitgezet en de telefoon niet meer aangeraakt (gps stond nog wel aan) en nu bijna 12 uur later is er 3% batterij af! Standby gebruik is dus uitstekend, ik gebruik wel franco kernel (#13).

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:06
Exocet schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:29:
Gisteren om 22:00 uur wifi uitgezet en de telefoon niet meer aangeraakt (gps stond nog wel aan) en nu bijna 12 uur later is er 3% batterij af! Standby gebruik is dus uitstekend, ik gebruik wel franco kernel (#13).
Ik weet niet wat ik van stand-by moet vinden. De accuduur is zo goed dat ik in een rustig weekendje het hele weekend niet hoef op te laden (zondagavond weer erin). Maar de stand-by in de nacht van zaterdag op zondag verbruikt toch zo'n 9%, wat toch een redelijk percentage is (op 3G).

Standby/verbruik overdag is wel heel goed te noemen. De Nexus 4 verbleekt hierbij.

Ik gebruik overigens de stock kernel van Google.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Hier niks te klagen over batterij, voorbeeld dagje gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21334742/Screenshot_2013-11-20-23-03-55.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21334742/Screenshot_2013-11-20-23-04-09.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21334742/Screenshot_2013-11-20-23-04-19.png

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik kan niet echt een eenduidig antwoord op Google vinden dus misschien weet iemand het hier:

Ondersteunt de Nexus 5 Qualcomms QuickCharge 2.0? Ik vind dat via normale USB opladen zo traag gaat.
Is het al eens getest door iemand/reviewer?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Bij mij staat WIFI constant aan als ik kijk naar batterijbeheer, zelfs als ik 'm de hele dag uit heb staan? nog meer mensen hier problemen mee?

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:51
Dat komt door je locatie settings. Daar staat iets over altijd wifi gebruiken voor locatiebepaling.

site

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 23:16
XanderDrake schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:21:
Ik kan niet echt een eenduidig antwoord op Google vinden dus misschien weet iemand het hier:

Ondersteunt de Nexus 5 Qualcomms QuickCharge 2.0? Ik vind dat via normale USB opladen zo traag gaat.
Quick Charge 2.0 doet 4A (vier ampère!), dat doet de megeleverde LG lader niet hoor.
Via normale USB poort van 0.5A gaat het inderdaad supertraag, maar als je een USB power port pakt op je PC/laptop (als hij die heeft), gaat het met 1A al tweemaal zo snel. De meegelverde lader doet het nog ietsje sneller.

[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 21-11-2013 12:58 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 11:23

The Wizard

Moderator Mobile
XanderDrake schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:21:

Laden via USB gaat altijd langzamer, dan wordt het gelimiteerd. Sommige autoladers laten ook USB laden zien, dat heeft een behoorlijke impact op je oplaadsnelheid.

De Rabobank app heeft een update, eindelijk 4.4 ondersteuning.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• SteroiD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 14:14
Ik merk ook wel dat Google Play-services nogal wat batterij opslorpt, maar gelukkig niet zo problematisch dat hij na 10h gebruik alweer aan de lader moet.

Op zich vind ik het een leuk toestel, maar ik erger me wel een beetje aan de nieuwe dialer app. Het is een teleurstelling dat ze zo weinig doen met een 5" Full HD scherm. De icoontjes zijn enorm, en na een dag of 3 bellen wordt de "frequent gebelde personen"-lijst zodanig lang dat hij eigenlijk volledig nutteloos wordt. Vroeger had ik een widget waarin steeds de laatste 16 gebelde nummers stonden (mooi in een 4x4 grindje met eventueel de foto bij). Dat was een stuk handiger dan deze dialer.

• gertvdijk
SteroiD schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:05:
Ik merk ook wel dat Google Play-services nogal wat batterij opslorpt, maar gelukkig niet zo problematisch dat hij na 10h gebruik alweer aan de lader moet.
Ik had dat net op mijn Nexus 7-2013 (nog 4.3). In een nacht van 100% naar 45%... Moment dat dat begon valt wel heel toevallig samen met het moment dat mijn VPN ermee stopte. Blijkbaar zit er nog wel ergens een bugje in de Play Services. :/

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

• Smultie
  • Niet online
http://www.androidcentral...5-percent-faster-charging
Quick Charge 2.0 wall chargers aren't expected to be avialable before 2014, however.
Wel interessant!

Verwijderd

The Wizard schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:58:
[...]

Laden via USB gaat altijd langzamer, dan wordt het gelimiteerd. Sommige autoladers laten ook USB laden zien, dat heeft een behoorlijke impact op je oplaadsnelheid.

En wanneer je Asus Ai Charger installeert? Dan krijg je volgens mij 1amp door je USB-poort. Mijn iPad laad heel netjes op op die manier.

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 12:00
The Wizard schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:58:
[...]

De Rabobank app start wel maar als ik een interne betaling wil doen dan geeft deze een foutmelding. Heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar dit mocht niet baten. meer mensen last van?

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jep! Alleen vrees ik dat het niet gaat lukken, sommige bronnen zeggen dat de Nexus 5 de Qualcomm chip mist om snel op te laden...
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:31:
En wanneer je Asus Ai Charger installeert? Dan krijg je volgens mij 1amp door je USB-poort. Mijn iPad laad heel netjes op op die manier.
De lader die bij de N5 zat is 1.2amp. Die is nog het beste ;)

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

struik978 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:38:
[...]

De Rabobank app start wel maar als ik een interne betaling wil doen dan geeft deze een foutmelding. Heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar dit mocht niet baten. meer mensen last van?
Hier ook het geval.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
struik978 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:38:
[...]

Hier helaas ook... Had het nog niet getest. Dat wordt (weer) een klacht indienen.

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 12:00
The Wizard schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:12:
[...]

Hier helaas ook... Had het nog niet getest. Dat wordt (weer) een klacht indienen.
Moet zeggen wel slecht hoor van de Rabobank. Lijkt wel of het afgeraffeld is.

• MattH
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04-2022

MattH

MIAUW!

Het vervelende is vooral dat het bij praktisch iedere android-update weer raak is bij de rabobank-app. Het lijkt wel of ze er steeds pas op de dag van release achter komen dat ze misschien de app eens moeten testen...

Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:33

Nitai

Live the life you love.

MattH schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:53:
Het vervelende is vooral dat het bij praktisch iedere android-update weer raak is bij de rabobank-app. Het lijkt wel of ze er steeds pas op de dag van release achter komen dat ze misschien de app eens moeten testen...
Inderdaad, naast m'n Note 2 heb ik ook een iPhone, daar is het niet veel anders gesteld met de Rabobank app. De app van ABN-AMRO daarentegen werkt zowel op Android als iOS echt uitzonderlijk goed. Mag de Rabobank een voorbeeld aan nemen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:21

shinchan03

Niels

Ik merk dat ik een slechte GPS fix krijg met mijn telefoon. Buiten duurt het al gauw een minuut om een fix te krijgen en bij mijn broer die heeft binnen enkele seconde een fix.

Ik heb overigens een zwarte en mijn broer een witte, weet niet of dat nog wat uit maakt.

Dit test ik met het programma: Google Play: GPS Status & Toolbox

Schijnen toch al echt meer problemen mee te zijn. Ik heb geprobeerd te navigeren, maar zelfs dit gaat niet naar behoren. Ik denk dat ik maar een RMA gaan aanvragen, alleen ben benieuwd of dat zo makkelijk gaat als via de Google Play store, want daar mag je gewoon een nieuwe bestellen en de oude opsturen.

[ Voor 46% gewijzigd door shinchan03 op 21-11-2013 18:08 ]

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Even een kleine update, het probleem met de battery drain ligt wel degelijk bij de agenda app. Gisteren gemeld dat mijn batterijtijd was gehalveerd, vandaag liep die nog terug naar 21u om precies te zijn en google services op 81!%. Zoals ik eerder zei heb ik enkel dit probleem sinds het gebruik van de agenda app.

Heb nu een restart gedaan, eens kijken wat dat opbrengt.

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:33
Ik heb zojuist een 'Rooten & Custom ROM's' topic aangemaakt voor de Nexus 5. Linkje

• shinchan03

shinchan03

Niels

Ook even een mail gedaan naar Belsimpel. kijken hoe die er mee omspringen. Want nu is het eigenlijk geen doen met navigeren en dat is toch wel verdomd lastig.

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 14:24
ik had eerst een hele snelle fix. Gisteren wilde deze niet. Met gps test agps gereset en daarna ging het geheel weer werken.

• shinchan03

shinchan03

Niels

Ik heb ook al een aantal keer de agps gereset, maar dit mocht ook niet baten.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:25

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Toenet naar de Mediamarkt Maastricht geweest om te zien of ze de N5 er hadden staan, ja wel hoor! Als showmodel...

10 minuten met het ding geklooit en allerhande dingen getest, zoals camera, snelheid enz.
Ik kan niet begrijpen wat mensen slecht aan de camera vinden? Ok, het is niet de 13Mp Canon 350D spiegelreflex kwaliteit die ik heb (bij lange na niet) maar ik vind het veel beter dan verwacht.

Snelheid is natuurlijk al meteen aan bod als je de telefoon aanzet, ik druk op de powerbutton, en binnen 0.1 seconde staat de telefoon klaar om te ontgrendelen, alles gaat al heel vloeiend, en eenmaal in het hoofdmenu (zo druk ik het maar uit) kan ik alle functies uitproberen die het kampvolk nog niet eraf hebben gegooit.

Camera app duurt het langste om te openen, maar zeker supersnel, mijn iPad 4 doet er langer over...
YouTube heeft de bekende vertraging, maar opend nog altijd retesnel, chrome ook, en zo kan ik wel even blijven doorgaan.

Erg licht toestel, maar voelt heel degelijk aan en mijn Xperia Tipo heeft ook al de Soft touch back en dat vind ik sindsdien een must have, voelt erg fijin en veel grip!

Erg dun, maar niet TE dun, het is in mijn ogen gewoon een perfecte balans tussen Snleheid, Kwaliteit, Prijs, Software en Scherm.

Scherm is fenomenaal, ik vind AMOLED schermen zo verschrikkelijk lelijk dat ik nog liever naar mijn Tipo scherm kijk met bleedende backlight op 50% van het 3.2" scherm.
Sowieso, als we het dan toch over SS hebben, plastic voelt erg goedkoop aan, snelheid is bij lange na niet bij de N5 en ik heb sowieso een hekel aan SS. Over de prijs nog maar te zwijgen...

Dan de prijs, tjeh, ik kan hem ook voor 50 euro minder in Duitsland halen, maar dan heb ik er geen in verhouding erg goedkoop Abbo bij, normaal ben ik als de pest voor abbonomenten maar wat in de MM krant stond was toch echt onovertroffen, 1gb 3G + 200 Min./SMS + gratis toestel voor 25! Euro per maand, ik heb 4 jaar op alleen Wifi geleefd maar sinds kort begin het ik nut van overpriced internet abbo's te zien, met dit Tele2 abbo betaal ik 600 euro in totaal, minus 400 = 200 euro voor het abbo, dus 8,33 euro per maand, niet slecht, toch?

Ik zal waarschijnlijk een volledige review schrijven over het toestel als ik hem heb, de MM zou mij bellen als ze hem binnen kregen, dit zou niet al te lang duren volgens de mevrouw die ik 3 mensen een iPhone heb horen aansmeren... Ik ben benieuwd.t

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
shinchan03 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:58:
Ik heb ook al een aantal keer de agps gereset, maar dit mocht ook niet baten.
probeer deze eens

Google Play: GPS Status - Test & Fix

• shinchan03

shinchan03

Niels

Dat werkt ook niet.

Contact opgenomen met Belsimpel, maar die zeggen dat ze de telefoon ter reparatie opsturen naar hun reparatiebedrijf Dynafix. Waarom heb ik dan nu al het idee dat dit het niet oplost? (Dynafix)!

• M-A
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-01 16:50

M-A

Iemand enig idie hoe ik kan kiezien voor gewone berichten en geen hangout? Ik kan alleen maar kiezen uit hangout.....snap er niks van.... En je kan ook geen telefoonnummers blokkeren of wel?

Alvast bedankt.

Verwijderd

M-A schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:35:
Iemand enig idie hoe ik kan kiezien voor gewone berichten en geen hangout? Ik kan alleen maar kiezen uit hangout.....snap er niks van.... En je kan ook geen telefoonnummers blokkeren of wel?

Alvast bedankt.
Je kunt een 3d-party app installeren zoals 8SMS bijvoorbeeld.

• M-A
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-01 16:50

M-A

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:41:
[...]

Je kunt een 3d-party app installeren zoals 8SMS bijvoorbeeld.
Je kan dus niet de gewone sms dienst van vodafone gebruiken?

• GekkePrutser
  • Niet online
Vandaag voor het eerst mijn N5 op het LTE netwerk geprobeerd met Ookla speedtest, had down 28 mbit en up 10! Dekking schommelde tussen 2 en 3 streepjes dus niet eens zo heel best (en ook een netwerk dat nog maar aan het opbouwen is, dus wellicht nog niet zo'n goede backbone). Ping was 50ms (best hoog nog, dacht dat LTE lager lag).

Ik heb wel vaak dat hij een minuut geen dataverbinding heeft, volgens mij switcht hij dan tussen 2G/3G en 4G ofzo... Niet echt lekker als je net zo'n snelheid hebt gehad en dan even helemaal niets.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 21-11-2013 22:08 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:27
M-A schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:59:
[...]

Je kan dus niet de gewone sms dienst van vodafone gebruiken?
Jawel, dat doet Hangouts ook. De app waarin je ze ontvangt en verstuurt is het enige verschil, ofwel hij is vervangen door Hangouts!
Je kan binnen Hangouts kiezen of je messenger of SMS gebruikt. 8SMS is anders een goed alternatief die de situatie zoals eerder goed namaakt.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

Richh schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:41:
[...]

Jawel, dat doet Hangouts ook. De app waarin je ze ontvangt en verstuurt is het enige verschil, ofwel hij is vervangen door Hangouts!
Je kan binnen Hangouts kiezen of je messenger of SMS gebruikt. 8SMS is anders een goed alternatief die de situatie zoals eerder goed namaakt.
Hoe geef ik je in hangouts dan aan dat je een sms wilt sturen?
Want ik kreeg dat niet gevonden en hangouts heeft nog niet bepaald de betrouwbaarheid van whatsapp.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:56:
[...]

Hoe geef ik je in hangouts dan aan dat je een sms wilt sturen?
Want ik kreeg dat niet gevonden en hangouts heeft nog niet bepaald de betrouwbaarheid van whatsapp.
Goeie vraag, ik kon het niet vinden. Uiteindelijk maar via de contacten een sms gestuurd, je komt dan wel in hangouts terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Je kan klikken op het plusje in Hangouts en als je dan een GSM nummer kiest word het automatisch een SMS.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
GekkePrutser schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:08:
Vandaag voor het eerst mijn N5 op het LTE netwerk geprobeerd met Ookla speedtest, had down 28 mbit en up 10! Dekking schommelde tussen 2 en 3 streepjes dus niet eens zo heel best (en ook een netwerk dat nog maar aan het opbouwen is, dus wellicht nog niet zo'n goede backbone). Ping was 50ms (best hoog nog, dacht dat LTE lager lag).

Ik heb wel vaak dat hij een minuut geen dataverbinding heeft, volgens mij switcht hij dan tussen 2G/3G en 4G ofzo... Niet echt lekker als je net zo'n snelheid hebt gehad en dan even helemaal niets.
Dekking met 2/3 streepjes is gewoon goed, 4G dekking is niet te vergelijken met 2G/3G. De signaalstreepjes worden anders berekend. Met 1 streepje heb je nog steeds een stabiele verbinding. Je moet eigenlijk kijken naar de RSRP (level), tot -120 blijft de verbinding in stand en stabiel, onder de -120 zal hij switchen naar 2G/3G.

Ping van 50 ms is netjes, veel lager zul je bij normaal gebruik niet komen. Tussen de 40 en 70 is gebruikelijk.

Gebruik je T-Mobile of Vodafone? Of KPN? De speedtests van T-Mobile laat hoge waarden zien, afhankelijk van je abonnement, Vodafone heeft wat tragere downloads en KPN heeft over het algemeen stabiele waarden, afhankelijk van je abonnement. (25/10 of 50/20 dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

icecreamfarmer schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:56:
[...]

[..] hangouts heeft nog niet bepaald de betrouwbaarheid van whatsapp.
Wutt? Hoe kom je daar precies bij?
Ik heb alleen nog maar bij WA gehad dat ik geen berichten ontving, terwijl ik dat bij HangOuts nog mee moet maken. HO > WA in mijn geval. Werkt stukken fijner. Maar goed, dat is vrij off-topic verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Werewolf_789 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:09:
Je kan klikken op het plusje in Hangouts en als je dan een GSM nummer kiest word het automatisch een SMS.
Je moet dan wel het nummer ingeven, als ik een contact kies die ook een gmail adres heeft ,stuurt ie een hangout bericht en zie ik geen optie om dit een sms te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Exocet schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:25:
[...]

Je moet dan wel het nummer ingeven, als ik een contact kies die ook een gmail adres heeft ,stuurt ie een hangout bericht en zie ik geen optie om dit een sms te maken.
Als ik op een contact klik met een Gmail + GSM dan krijg ik de keuze uit deze 2 mogelijkheden en kan ik automatisch op de GSM nummer klikken.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Werewolf_789 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:48:
[...]

Als ik op een contact klik met een Gmail + GSM dan krijg ik de keuze uit deze 2 mogelijkheden en kan ik automatisch op de GSM nummer klikken.
Ik krijg geen keuze, maar heb het nu wel gevonden. Als ik op de naam klik bovenin kan ik wel wijzigen naar het telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

Ken. schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:21:
[...]

Wutt? Hoe kom je daar precies bij?
Ik heb alleen nog maar bij WA gehad dat ik geen berichten ontving, terwijl ik dat bij HangOuts nog mee moet maken. HO > WA in mijn geval. Werkt stukken fijner. Maar goed, dat is vrij off-topic verder.
Bij mij kan het goed een halve dag of langer duren voordat hangout berichten ontvangen worden.
En dan niet een enkele keer maar structureel.
Wat dat betreft was talk veel betrouwbaarder.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:29
Ik heb ook maar besloten de Nexus 5 te halen, al is het niet echt een ´consumer device´. De hoge snelheid, het fantastische scherm, de minimalistische look en de directe updates van Google zijn eigenlijk de redenen voor mij om deze smartphone aan te schaffen. Dat de camera iets minder presteert maakt me niet zoveel uit, als je echt mooie foto´s wilt maken zul je toch geen telefoon gebruiken en de matige speakers maken mij werkelijk ook niets uit, want wanneer je echt muziek gaat luisteren of een film gaat kijken doe je dat ook niet via je telefoon speakers, lijkt mij. De iets lagere batterijduur vind ik wel een iets minder puntje, maar dat is dan ook de enige concessie die ik doe :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belecthor schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:22:
Dat de camera iets minder presteert
Eigenlijk vind ik de camera best prima. Je moet niet gaan vergelijken met een échte camera natuurlijk, maar ik heb echt geen klachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:51
icecreamfarmer schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:36:
[...]

Bij mij kan het goed een halve dag of langer duren voordat hangout berichten ontvangen worden.
En dan niet een enkele keer maar structureel.
Wat dat betreft was talk veel betrouwbaarder.
Raar, ik had juist bij Talk problemen met berichten die verkeerd stonden / verstuurd werden e.d. Deze hadden toentertijd allemaal te maken met de systeem tijd, als mijn tijd later ingesteld stond dan de persoon waar ik mee aan het praten was dan verschenen de antwoorden op mijn vragen voor mijn vragen in de lijst. Hangouts heb ik dit nog niet ervaren.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
The Wizard schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:44:
[...]
Dekking met 2/3 streepjes is gewoon goed, 4G dekking is niet te vergelijken met 2G/3G. De signaalstreepjes worden anders berekend. Met 1 streepje heb je nog steeds een stabiele verbinding. Je moet eigenlijk kijken naar de RSRP (level), tot -120 blijft de verbinding in stand en stabiel, onder de -120 zal hij switchen naar 2G/3G.
Ik zie toch wel aardig wel verschil in verbindingssnelheid, als ik maar 1 streepje heb, dropt hij naar rond de 10mbit (met 2/3 streepjes rond de 20-30).

Is er trouwens een manier waarop ik die RSRP kan zien? Op de iPhone wist ik het wel (zat een verborgen network scanner in) maar op de Nexus niet.

Ik woon niet in Nederland dus ik heb geen Nederlandse provider (zit nu op Meteor in Ierland, een van de minder goede netwerken hier maar de enige met LTE in mijn regio) dus wat dat betreft zegt het niet zo veel.. Het was meer bedoeld als algemene ervaring met LTE op de Nexus 5.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 22-11-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
GekkePrutser schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:08:
[...]

Ik zie toch wel aardig wel verschil in verbindingssnelheid, als ik maar 1 streepje heb, dropt hij naar rond de 10mbit (met 2/3 streepjes rond de 20-30).

Is er trouwens een manier waarop ik die RSRP kan zien? Op de iPhone wist ik het wel (zat een verborgen network scanner in) maar op de Nexus niet.

Ik woon niet in Nederland dus ik heb geen Nederlandse provider (zit nu op Meteor in Ierland, een van de minder goede netwerken hier maar de enige met LTE in mijn regio) dus wat dat betreft zegt het niet zo veel.. Het was meer bedoeld als algemene ervaring met LTE op de Nexus 5.
Network signal info laat erg veel informatie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belecthor schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:22:
De iets lagere batterijduur vind ik wel een iets minder puntje, maar dat is dan ook de enige concessie die ik doe :P.
Lager vergeleken met wat? Ik haal prima batterij resultaten, beter dan mijn S3 in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:29
Ja, lager als in relatief slecht, althans dat is wat ik opmaak uit de professionele reviews van de Nexus 5, die zeggen allemaal dat de batterijduur tegenvalt. Ik kom van de S2, dus het zal voor mij hoogstwaarschijnlijk wel verbeteren in elk opzicht. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Belecthor op 22-11-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
probleem met nexus is dat onderdelen nogal moeilijk zijn te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:34

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:35:
[...]

Eigenlijk vind ik de camera best prima. Je moet niet gaan vergelijken met een échte camera natuurlijk, maar ik heb echt geen klachten. :)
Hoe is de camera vergeleken met een iPhone 5? Die had ik hiervoor (zakelijk) en die maakt prima foto's, vooral de snelheid waarmee de camera start en de snelheid van focus/ontspanner waren heel prima.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceKing
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-07-2024
Sharky schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:19:
[...]

Hoe is de camera vergeleken met een iPhone 5? Die had ik hiervoor (zakelijk) en die maakt prima foto's, vooral de snelheid waarmee de camera start en de snelheid van focus/ontspanner waren heel prima.
http://www.androidauthori...-comparison-video-314488/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Belecthor schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:15:
Ja, lager als in relatief slecht, althans dat is wat ik opmaak uit de professionele reviews van de Nexus 5, die zeggen allemaal dat de batterijduur tegenvalt. Ik kom van de S2, dus het zal voor mij hoogstwaarschijnlijk wel verbeteren in elk opzicht. :)
Don't believe the hype :P
Van de week nog vergeten mijn stekkerblok naar mijn bed aan te zetten, waardoor mijn N5 's nachts niet op was geladen. Ik haalde de volgende dag gewoon nog netjes tot een uur of negen 's avonds :D (alles aan - uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 21:19
De Nexus 5 field test / engineering mode werkt ook op de D821!

Alleen het LTE stuk werkt hier, doordat het oorspronkelijk een field test van Sprint/US was.
Om er wat makkelijker aan te raken:
https://play.google.com/s...apper.nexus5fieldtestmode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Het eerdere genoemde programma network signal info is een mooie, je moet daar kijken naar dBm, dat is de RSRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-08 19:22
Iemand nog enige idee waar ik de Nexus 5 morgen 23-11-2013 kan verlengen bij mn abbo?(Vodafone)

Liefst in de buurt van Almelo maar mag natuurlijk ook Enschede, Hengelo, Rijssen oid zijn ik heb al gezocht maar kan zo 1 2 3 geen goeie telecom winkel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 21:19
[...]

Het feit dat het met 1 streepje maar 10-15mbit haalt heeft te maken met de modulatie en error correctie die aangepast wordt om nog een deftige verbinding te hebben. Vanaf 2/3 streepjes haal ik makkelijk 50-60+mbit hier in Belgie met Base.
Voor RSRP en andere data kan je makkelijk achterhalen met de field test, waarvoor ik een app een paar posts hierboven heb vernoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:34

Sharky

Skamn Dippy!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Vraagje, de daadwerkelijke cameralens van de Nexus 5 lijkt maar een paar millimeters in diameter te zijn. Hebben die dikke randen om de cameralens een functie of is het eerder een design overweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
NeutraleGast schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:48:
Vraagje, de daadwerkelijke cameralens van de Nexus 5 lijkt maar een paar millimeters in diameter te zijn. Hebben die dikke randen om de cameralens een functie of is het eerder een design overweging?
Design. De Nexus 7 heeft dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Sharky schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:19:
[...]

Ik heb een vergelijking gemaakt tussen de iphone 5 van een vriend en mijn nexus.
De kwaliteit van de foto's en video's zijn gelijkwaardig. De snelheid waarmee de camera start en de snelheid van focus/ontspanner is een stuk langzamer. Echter is dit waarschijnlijk een software issue en is google al bezig met een fix.

[ Voor 6% gewijzigd door ObiTewodros op 23-11-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
mb1234 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:22:
zat er aan te denken om er een te bestellen, lees ik net dat er geen FM radio opzit :(
Alst DAT een dealbreaker voor jou is, dan denk ik inderdaad niet dat je gelukkig wordt van een Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Kan iemand mij vertellen waarom het niet lukt om foxsport live streams af te spelen op mijn Nexus 5, of iemand die een oplossing weet ??

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
robotjoek schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:50:
Kan iemand mij vertellen waarom het niet lukt om foxsport live streams af te spelen op mijn Nexus 5, of iemand die een oplossing weet ??
Hoe probeer je dat? Welke app gebruik je? Welke mediaspeler opent de stream? etcetera etcetera.
Btw, ik zie Fox Sports ineens bovenaan staan bij Allestoringen.nl... misschien gewoon storing? http://allestoringen.nl/storing/fox-sports-eredivisie

[ Voor 17% gewijzigd door gertvdijk op 23-11-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Had ik eindelijk alle 103 pagina's gelezen, was ik mijn vraag kwijt....
Maar ik weet 'm weer:
is er ergens een site met handige features van de telefoon zelf? Zoals met 2 vingers naar beneden swipen om de toggles te krijgen. En home knop inhouden voor je laatste google searches?

Ik begrijp dat de handleiding dit ook zal uitleggen, maar dan moet je eerst door een hoop crap.
Als het ergens slim bij elkaar staat zou dat fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 13:25
chengbondkwok schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:50:
[...]

Design. De Nexus 7 heeft dit ook.
Er doen ook verhalen de ronde dat de ring magnetisch is en dat er ooit losse lenzen opgezet kunnen worden voor betere foto's.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Je hebt gelijk, idd wel een beetje weinig info van mijn kant.

Ik probeer het via de eredivisie app, en het rare is dat hij het op mijn ouwe Samsung Galaxy Tab 10.1 wel gewoon doet.

Mediaspeler, zover komt ie niet, hij zegt dat ie hem niet kan openen op deze foon met deze videospeler, en al een paar andere geprobeerd waaronder MX speler, maar das ook geen scs.

hoop dat je me kan helpen ??

Alvast bedankt voor de genomen moeite.
gertvdijk schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:07:
[...]

Hoe probeer je dat? Welke app gebruik je? Welke mediaspeler opent de stream? etcetera etcetera.
Btw, ik zie Fox Sports ineens bovenaan staan bij Allestoringen.nl... misschien gewoon storing? http://allestoringen.nl/storing/fox-sports-eredivisie

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Gugger schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:06:
[...]

Er doen ook verhalen de ronde dat de ring magnetisch is en dat er ooit losse lenzen opgezet kunnen worden voor betere foto's.
Holy hell. Het is inderdaad magnetisch.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
chengbondkwok schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:51:
Holy hell. Het is inderdaad magnetisch.... :o
Handig bij creditcards en andere passen met een magneetstrip... niemand heeft namelijk zijn telefoon bij zijn portemonnee. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dat ding is ook ongeveer net zo magnetisch als mijn linkerpink. Scheelt bijna niks in magnetische kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Laatst online: 21-09 21:55
gertvdijk schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:18:
[...]

Handig bij creditcards en andere passen met een magneetstrip... niemand heeft namelijk zijn telefoon bij zijn portemonnee. :X
Ach, die magneetstrip wordt tegenwoordig toch niet meer gebruikt. Het is of de beveiligde, niet magnetische, chip of je pasnummer van je CC die wordt gebruikt. Verder is het wel een interessant gerucht dat je accessoires zo op je camera kan 'plakken'!

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 21:33

Kiwi

Gadgetfreak

De ring is niet magnetisch, maar die lenzen zijn magnetisch. Normaal heb je daar een speciaal hoesje voor met een ring, maar op de Nexus passen ze gewoon precies :). Er zitten echter wel 4 magneten rond de Qi spoel. Maar die zijn volgens mij niet héél sterk.

Verder is trouwens een beta vrijgekomen voor Xposed voor KitKat: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=47771876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Met een statische magneet kan je trouwens heel moeilijk een magneetstrip wissen. Daarvoor heb je een wisselend magneetveld nodig met een bepaalde frequentie, de bias genoemd

Met een heel sterke lukt het misschien wel maar die in de nexus zijn idd erg licht dus dat lijkt me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 16:53

SeatRider

Hips don't lie

Heb hem sinds vrijdag in bezit. Scherm en performance zijn fantastisch, verder vind ik 'm eigen nogal niet-premium (om niet te zeggen low budget) overkomen. Mijn din heeft een Huawei van 99 euro (ook zwart-wit) en die komt hetzelfde over. En was ik de enige die geen headset erbij kreeg, of is dat tegenwoordig ook een optie?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Google levert geen headsets mee met Nexus devices dacht ik, behalve in landen als Frankrijk, waar het verplicht is.

[ Voor 4% gewijzigd door Kiwi op 24-11-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 16:51

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Mijn Nexus 7 voelt inderdaad ook meer premium aan dan mijn witte Nexus 5, heeft denk ik met de soft-touch achterkant te maken, die zit niet op de witte Nexus...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:43
Ik heb afgelopen week de camera diverse malen gebruikt, maat stabiel lijkt ie niet.
Diverse keren bleef het beeld heel lang zwart, 39 sec of meer, voordat ik beeld kreeg van de camera.
2x opende ik de camera, en had ik een groenig beeld met streepjes er doorheen
1x bleef de camera app maar Stop errors geven, en moest ik de tel herstarten voor hij weer werkte.

Hier hebben diverse mensen hetzelfde probleem, en wordt verwezen naar Lightflow.
Hebben hier mensen die ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
JeroenV_ schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:35:
Ik heb afgelopen week de camera diverse malen gebruikt, maat stabiel lijkt ie niet.
Diverse keren bleef het beeld heel lang zwart, 39 sec of meer, voordat ik beeld kreeg van de camera.
2x opende ik de camera, en had ik een groenig beeld met streepjes er doorheen
1x bleef de camera app maar Stop errors geven, en moest ik de tel herstarten voor hij weer werkte.

Hier hebben diverse mensen hetzelfde probleem, en wordt verwezen naar Lightflow.
Hebben hier mensen die ervaring ook?
Ik gebruik ook Lightflow (betaalde versie), en ik heb geen problemen ermee. Gebruik jij toevallig een andere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ik gebruik ook de betaalde Light Flow, versie 3.12.6, ik heb ook geen problemen met de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:43
chengbondkwok schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:11:
[...]

Ik gebruik ook Lightflow (betaalde versie), en ik heb geen problemen ermee. Gebruik jij toevallig een andere versie?
Ik gebruik de gratis versie, maar of dat nou de oorzaak is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Laguna

Connaisseur

coob schreef op donderdag 14 november 2013 @ 06:33:
[...]

Waarom komt de Nexus 5 veel slechter uit de benchmarks als ie zou moeten?
Komt dat door KitKat?
Slecht? Juist niet.. De Z1 heeft een 3000mAh accu en de S4 een 2600mAh accu, verhoudingsgewijs doet de Nexus 5 het dus goed. De LG G2 (3000mAh) en de HTC One (2300mAh) doen het erg goed en de iPhone 5S (1560mAh) heeft een veel kleiner scherm.

Ik ben zelf erg positief over de accu, laatst 1 dag en 18 uur met 2 en half uur schermtijd (WiFi aan, GPS aan, alle locatieservices aan, data/synchronisate aan en helderheid op automatisch). Van het weekend wat meer bezig geweest en toen 16 uur met 6 uur schermtijd.
Momenteel zit ik op zo'n 22 uur met 2 en half uur schermtijd en nog 41% accu over.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
SeatRider schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:59:
Heb hem sinds vrijdag in bezit. Scherm en performance zijn fantastisch, verder vind ik 'm eigen nogal niet-premium (om niet te zeggen low budget) overkomen. Mijn din heeft een Huawei van 99 euro (ook zwart-wit) en die komt hetzelfde over. En was ik de enige die geen headset erbij kreeg, of is dat tegenwoordig ook een optie?
Er is een groot verschil tussen zwart en wit. De zwarte is een softtouch en is overal mooi afgewerkt en voelt als een blok. De witte versie is van plastic met een glimmende zilveren rand. En aan de voorkant is de speaker wit. Persoonlijk vind ik de witte spuuglelijk en heb daarom de zwarte gehaald. Ze leveren idd geen oordopjes mee. Echter zijn deze meegeleverde dopjes vaak slecht kwaliteit en gebruik je toch je eigen headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

AlphaWierie schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:41:
[...]

Er is een groot verschil tussen zwart en wit. De zwarte is een softtouch en is overal mooi afgewerkt en voelt als een blok.
[...]
Ik heb precies het tegengestelde:
Een vriend van mij heeft een zwarte en die heeft scherpere randen aan weerszijden van het scherm. Ik heb zelf de witte en die heeft veel beter afgewerkte randen. Verder voelen ze allebei hetzelfde aan, afgezien van de textuur van de achterkant en zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ken. schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:46:
[...]

Ik heb precies het tegengestelde:
Een vriend van mij heeft een zwarte en die heeft scherpere randen aan weerszijden van het scherm. Ik heb zelf de witte en die heeft veel beter afgewerkte randen. Verder voelen ze allebei hetzelfde aan, afgezien van de textuur van de achterkant en zijkanten.
En de witte heeft geen witte zilveren rand.
De zijkant en bovenkant zijn zwart, de achterkant is wit.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:43

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

SeatRider schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:59:
Welke telefoon had je hiervoor? Hier ook de ervaring dat CPU en software super zijn maar de bouwkwaliteit van zowel de witte als zwarte niet echt premium is nee. Er zijn gewoon een aantal componenten waarop ze bezuinigd hebben om de prijs zo scherp te krijgen (bouwkwaliteit, speaker, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Vunzz schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:56:
[...]

En de witte heeft geen witte zilveren rand.
De zijkant en bovenkant zijn zwart, de achterkant is wit.
Um :?

Dat had ik toch al wel gezien toen we de beide telefoons waar ik het over had naast elkaar hadden gelegd ;)
Toch, bedankt voor je uitleg :P

EDIT: Ik had het over het gevoel en de afwerking. Niet over de kleuren of materialen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ken. op 25-11-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 16:53

SeatRider

Hips don't lie

Lt. Marx schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:59:
[...]

Welke telefoon had je hiervoor? Hier ook de ervaring dat CPU en software super zijn maar de bouwkwaliteit van zowel de witte als zwarte niet echt premium is nee. Er zijn gewoon een aantal componenten waarop ze bezuinigd hebben om de prijs zo scherp te krijgen (bouwkwaliteit, speaker, etc.)
Had hiervoor een Nexus S, maar ik vind bijvoorbeeld een SGS3 of 4, of een HTC One X (of desnoods een iPhone 5) mooier om te zien :).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 15:23
Iemand een idee of het probleem met de batterijdrain door Play-services al verholpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik heb er maar één nacht last van gehad. Opgelost, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

cordonbleu schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:07:
Iemand een idee of het probleem met de batterijdrain door Play-services al verholpen is?
Is niet echt een drain, zijn gewoon je locatieservices die aanstaan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:45:
[...]

Is niet echt een drain, zijn gewoon je locatieservices die aanstaan.
Nee, er was een vrij specifiek geval: http://www.androidpolice....o-be-a-battery-hog-today/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ken. schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:15:
[...]

Um :?

Dat had ik toch al wel gezien toen we de beide telefoons waar ik het over had naast elkaar hadden gelegd ;)
Toch, bedankt voor je uitleg :P

EDIT: Ik had het over het gevoel en de afwerking. Niet over de kleuren of materialen.
Vunzz reageerde op het bericht waar jij op reageerde, namelijk de (totaal uit de lucht gegrepen) bewering in het bold aangeduid hieronder:
AlphaWierie schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:41:
[...]

Er is een groot verschil tussen zwart en wit. De zwarte is een softtouch en is overal mooi afgewerkt en voelt als een blok. De witte versie is van plastic met een glimmende zilveren rand. En aan de voorkant is de speaker wit. Persoonlijk vind ik de witte spuuglelijk en heb daarom de zwarte gehaald. Ze leveren idd geen oordopjes mee. Echter zijn deze meegeleverde dopjes vaak slecht kwaliteit en gebruik je toch je eigen headset.
Der is dus, voor alle duidelijkheid, bij de witte GEEN glimmende zilveren rand, maar eerder het pianozwart van de bezel rond het scherm die door lijkt te lopen (is niet helemaal zo, natuurlijk), maar ik vind persoonlijk de witte er heel erg sleek uitzien, héél erg goed afgewerkt aanvoelen, en heel mooi als een blok technologie in je hand liggen. Ik heb de zwarte niet in mijn handen gehad, en ga dus geen vergelijkingen posten :)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Tja het is gissen of cordonbleu dat ook bedoelt, bij mij staat Play Services eigenlijk altijd wel op de 2de plek.

Overigens sinds vanmorgen was m'n notificatiebalk veel minder transparant:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7fjPSpT.png

Net nu ik daar een screenshot van heb gemaakt en upload naar Gmail is het plotseling weer normaal :?

Pagina: 1 ... 26 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.