[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 21:51
Ik moet zeggen dat ik het verschil in bouwkwaliteit wel kwalijk vind. Het mag dan een relatief goedkoop toestel zijn, je verwacht toch op z'n minst dat zo'n apparaat fatsoenlijk geassembleerd wordt. Hetzelfde met het hele verhaal over de lijm in de speaker, ik vind het wel een beetje slordig van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertsmeerink
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-08 21:25
Ik heb het bij de volumeknop. Maar ja hoelang ben je hem dan wel niet kwijt. En kan het uberhaupt kwaad een rammelende knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
bertsmeerink schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:54:
Ik heb het bij de volumeknop. Maar ja hoelang ben je hem dan wel niet kwijt. En kan het uberhaupt kwaad een rammelende knop?
Ik mag er niks meer over zeggen.......... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertsmeerink
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-08 21:25
JudgeTreve schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:20:
[...]

Ik mag er niks meer over zeggen.......... 8)
Nee please do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 18:17
Ik heb m'n telefoon vanmiddag naar coolblue gestuurd, nu zag ik echter dat er geen voorraad meer is. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Ik heb eigenlijk geen zin in een s4 of een one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Goed...bij mij zit de power knop vrij los en zo ook bij de mensen die in mijn omgeving ook een Nexus 5 hebben. Ik heb vervolgens bij CoolBlue een tweede besteld en die vergeleken met de eerste....
Conclusie, de tweede ging weer terug want die rammelde nog meer dan de eerste.

Ik denk dat de kans vrij groot is dat hij bij allemaal vrij los zit maar dat het bij de een wat erger is dan bij de ander...koop een goede bumper case en het probleem is opgelost.....zal sneller gaan dan "blijven" ruilen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Ik heb na de berichten over een slechte gps ook die van mij even geprobeerd. Dus op alleen apparaat gezet en getest. Letterlijk binnen 5 seconden had ik een fix met 18 satalieten van de 22, dus hier geen probleem.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattH
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04-2022

MattH

MIAUW!

Slaapje schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:00:
Ik heb na de berichten over een slechte gps ook die van mij even geprobeerd. Dus op alleen apparaat gezet en getest. Letterlijk binnen 5 seconden had ik een fix met 18 satalieten van de 22, dus hier geen probleem.
Ditto. En dat is volledig stock, dus niet geroot.

Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 15:23
Meer mensen last van screen ghosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:19

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik heb wat zitten testen met de GPS en met device-only kreeg ik uberhaupt geen lock vanochtend. Airplane mode aan/uit leek wel wat te helpen want toen had ik binnen 10s een lock die vrij accuraat leek.

Ook heb ik m'n toestel naar fabrieksinstellingen gereset en eenmaal thuis in de tuin deed ie toen 7s over een lock die ook vrij ok leek. In de bus naar huis, dus wel al na airplane mode aan/uit, was het wel vrij kansloos, wat het op m'n N4 niet is.

Ik ben er nog niet zo over uit of dit nu "opgelost" is of niet. Ik twijfel nog sterk of ik hem RMA of niet aangezien hij verder helemaal ok lijkt (geen gerammel etc). Dat google productforum wat ik eerder linkte blijft wel een gestage stroom posters krijgen die ook zitten met een praktisch onbruikbare GPS. Of er is iets mis met een bepaalde batch of er is toch ergens wat fout in de software.

Over batch gesproken. Aan wat is te zien welke batch ik heb? 310K geeft, als ik met het goed herinner van de nexus 4, aan dat ie in Korea gemaakt is (er staat ook Made in Korea op), maar geen idee wat de rest betekent. Het zou handig zijn om te zien of er logica zit in wie er last heeft van de GPS en wie niet.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
androidlover schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:17:
Ik heb mijn nexus 5 net uitgepakt en wat me nu al irriteert is dat de aan/uit knop en de volume knoppen flink herrie maken als ik mijn telefoon schud. Hebben meer mensen dit en is hier misschien een oplossing voor?
Ik heb er even aan geschud maar van mij zit "gewoon" vast. Aanknop maakt geen geluid en de volume knoppen klein beetje speling (maar maakt geen geluid) ik zou even wachten. Over een maandje is de drukte voorbij en hoef je ook minder lang te wachten. Het lijkt me ook niet een urgent probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Kijk ik heb m'n telefoon terug gestuurd vanwege de gps maar eigenlijk speel ik nu Russisch roulette.
-of ik krijg een goede telefoon
-of ik krijg een rammel knopje
-of ik krijg er weer een met een slechte gps
-of ik krijg er een met dode pixels
-of ik krijg er een met een uitstekende simtray
-of ik krijg er een met een combinatie van bovenstaande

Bijna net zo spannend als sinterklaas avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Beren op de weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Na dit allemaal zo te lezen realiseer ik nu pas dat ik veel geluk gehad heb met mijn nexus vorige week dinsdag. Ik heb geen van de genoemde issues (nog niet tegen gekomen iig). Enkel wat gammel knopjes, maar niet van dusdanige ernst dat ik ermee terug moet.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ongelooflijk hoe druk mensen zich kunnen maken over een knopje met .5mm speling ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Nou, vanochtend kreeg weer totaal geen lock tot ik naar airplanemode ging. In de bus kreeg ik zelfs dan nog geen lock en ook net na ik een lock had en even uit/in GPS Status ging duurde het jaren voor ik ook maar 1 sateliet gefixt had. Misschien is het software, misschien niet. Ik ben er klaar mee.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 11:45

XanderDrake

Build the future!

corrado20vt schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:00:
Kijk ik heb m'n telefoon terug gestuurd vanwege de gps maar eigenlijk speel ik nu Russisch roulette.
-of ik krijg een goede telefoon
-of ik krijg een rammel knopje
-of ik krijg er weer een met een slechte gps
-of ik krijg er een met dode pixels
-of ik krijg er een met een uitstekende simtray
-of ik krijg er een met een combinatie van bovenstaande

Bijna net zo spannend als sinterklaas avond!
Als ik dit lees vraag ik me écht of ik nou geluk heb met mijn N5 of dat dingen mij niet opvallen/mij niet kunnen schelen :?
Als ik op een knop druk is het enige wat mij opvalt: oooeeeh kermamiek :9~ . Niet de speling. Maar goed, mocht het mis gaan of slijten: garantie claimen!

[ Voor 10% gewijzigd door XanderDrake op 19-11-2013 09:27 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Nee hoor, dat is iets met alle slakken & zout. Dit komt in vrijwel elk toesteltopic voor, er is altijd wel iets dat er aan een toestel kan mankeren.
Ik verwacht dat het merendeel niets mankeert, as usual.
Geniet gewoon lekker van je toestel :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
XanderDrake schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:12:
[...]

Als ik dit lees vraag ik me écht of ik nou geluk heb met mijn N5 of dat dingen mij niet opvallen/mij niet kunnen schelen :?
Ik heb precies hetzelfde.
Ik vind het werkelijk een supertoestel. Het enige negatieve wat ik kan opnoemen aan het toestel is het feit dat foto's nemen erg traag gaat, maar dit ligt dus met name aan de software.
Een rammelend knopje lijkt mij heel irritant en moet niet mogen, net als de gps-problemen. Ik heb daarmee kennelijk geluk gehad.
De andere zaken zullen alleen de gebruikelijke zeurpieten opvalllen: Een dode subpixel die alleen met speciale software te ontdekken is :z

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Ik denk dat als jouw nexus ook niet in staat zou zijn dit jaar nog een gpslock te krijgen je dat niet zou afdoen als zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Termy schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:21:
Ik denk dat als jouw nexus ook niet in staat zou zijn dit jaar nog een gpslock te krijgen je dat niet zou afdoen als zeuren.
Dat is waar, dat is verlies van een functie, dat zou me zijn opgevallen. Dus er is ook geluk bij betrokken.
Quacka schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:17:
De andere zaken zullen alleen de gebruikelijke zeurpieten opvalllen: Een dode subpixel die alleen met speciale software te ontdekken is :z
Dat is ook al zoiets... Ik merk dode een subpixel niet eens op een 1080p scherm van 24 inch, laat staan kleiner dan 5 inch 8)7

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Nu online
Die pixels heb ik inderdaad ook, 3 stuks. Maar ik zie ze nooit in normaal gebruik en het stoort me dus totaal niet. Dat is bij mij dan ook het enige "nadeel" wat ik kan verzinnen, dus ik ben meer dan tevreden.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Quacka schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:17:
[...]

Ik heb precies hetzelfde.
Ik vind het werkelijk een supertoestel. Het enige negatieve wat ik kan opnoemen aan het toestel is het feit dat foto's nemen erg traag gaat, maar dit ligt dus met name aan de software.
Een rammelend knopje lijkt mij heel irritant en moet niet mogen, net als de gps-problemen. Ik heb daarmee kennelijk geluk gehad.
Dit zijn net de vragen waar ik mee zit en die ik net wou gaan stellen....

...What's up with the Nexus 5 ? is em nu goed of niet?

...ik zou hem heel graag willen kopen, maar als ik al die negatieve commentaar hoor, begin ik serieus te twijfelen ...en wil ik misschien nog wel wachten tot begin volgend jaar als er dan één of ander nieuwer toestel uitkomt.....(zit nu nog met m'n oude HTC Desire, die nu wel weer heel goed draait, maar de Nexus 5 ziet er toch zo fijn uit en voor die prijs)

-Hoe zit het met de foto's? gaat dit ooit opgelost geraken? een softwareprobleem lijkt mij niet zo moeilijk op te lossen...is Google hier mee bezig? weet iemand dat?

-Hoe zit het nu met de batterij?..hoe lang gaat ie nu mee bij jullie, wifi, 3G en BT aan....af en toe wat FB'en...hoeveel dagen? >:)

-What's up with the speaker? is die nu echt zo bagger? of is het gewoon minder mooi dan de HTC One?

-Is er iets anders in het vooruitzicht? Nexus 6? S5 ? HTC? Huawei? Oppo? Xiaomi?

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

duderuud

Sliden is koel

"Probleem": rammelende volumeknop
Oplossing: Stukje heel dun, flexibel plastic er tussen gefrot.

Problem solved.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Rammelende knopjes zijn vooral vervelend omdat je niet weet hoeveel erger dat gaat worden. Als het blijft bij rammelen, maar alles jaren blijft werken dan zal het menigeen toch een rotzorg zijn denk ik. Het is vooral dat het misschien over een maand of twee zo erg is dat een knop niet meer werkt.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dadona schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:47:
Rammelende knopjes zijn vooral vervelend omdat je niet weet hoeveel erger dat gaat worden. Als het blijft bij rammelen, maar alles jaren blijft werken dan zal het menigeen toch een rotzorg zijn denk ik. Het is vooral dat het misschien over een maand of twee zo erg is dat een knop niet meer werkt.
Studentmobiel (waar ik hem gehaalt heb) en vele andere webshops bieden gewoon 2 jaar garantie. Lang genoeg voor dit soort issues lijkt me.

Brain3 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:32:
[...]

...ik zou hem heel graag willen kopen, maar als ik al die negatieve commentaar hoor, begin ik serieus te twijfelen ...en wil ik misschien nog wel wachten tot begin volgend jaar als er dan één of ander nieuwer toestel uitkomt.....(zit nu nog met m'n oude HTC Desire, die nu wel weer heel goed draait, maar de Nexus 5 ziet er toch zo fijn uit en voor die prijs)

-Hoe zit het met de foto's? gaat dit ooit opgelost geraken? een softwareprobleem lijkt mij niet zo moeilijk op te lossen...is Google hier mee bezig? weet iemand dat?

-Hoe zit het nu met de batterij?..hoe lang gaat ie nu mee bij jullie, wifi, 3G en BT aan....af en toe wat FB'en...hoeveel dagen? >:)

-What's up with the speaker? is die nu echt zo bagger? of is het gewoon minder mooi dan de HTC One?

-Is er iets anders in het vooruitzicht? Nexus 6? S5 ? HTC? Huawei? Oppo? Xiaomi?
Dit zijn een beetje newbie vragen, maar goed.

Bouwkwaliteit: als je écht angstig bent, wacht dan nog een week of twee. Dan zal de nieuwe batch wel geleverd worden. iig de 'uitstekende' sim-tray zal dan weg zijn. Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik niet gewacht heb, trouwens 8)

Negatieve commentaar? Pff. Er is iig geen structureel probleem dunkt me.

Google is bezig met de Photo software (er zijn al geruchten en leaks wat dat betreft), die in mijn ogen prima is verder. Het zal wel geen pure-view zijn, maar met HDR+ kan je mooie fotos maken in bijna alle omstandigheden ZONDER flitser. Dat laatste is me veel waard _/-\o_

De batterij? Lees eens keer rond in dit topic kerel :(

De speaker zal minder zijn dan de HTC One, maar die heeft zich er ook op toe gelegd he? Wat verwacht je van een telefoon speaker ;)

Wat nieuwe release betreft: Normaliter komt er elk jaar een Samsung Galaxy uit, zo rond april-mei. Dus dat duurt nog wel een half jaar. Zelfde geldt ook ongeveer voor de HTC One serie. Verder vraag ik me af met welke chipset ze moeten komen. Samsung heeft nog wel een Exynos chipset met Cortex A15 en 64bit, maar vaak worden Galaxy's uiteindelijk uitgerust met standaard Qualcomm chipsets, en die zit met zijn Snapdragon 800 toch nog wel even aan zijn max :/
Dus nee ik verwacht niets boeiends binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Nu online
[...]

Kom op man, bijna alle vragen zijn zo te vinden als je in dit topic zoekt. Het is gewoon een goed toestel, als je de prijs meeneemt is het helemaal een topper. Maar dit vind ik, dus subjectief. Bij elk toestel ga je klachten vinden, het gros van de mensen heeft geen problemen en mensen met problemen zullen eerder geneigd zijn om dat kenbaar te maken.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Bedankt voor de vele reacties op mijn opmerking over de rammelende knopjes. Ik heb besloten om niet mijn toestel terug te sturen want zo een heel groot probleem vind ik het nou ook weer niet.

Nu heb ik wel een ander probleem. Net als bij de nexus 4 is de wifi snelheid niet om over naar huis te schrijven. Op het 2,4 ghz kanaal is hij verschrikkelijk traag en op 5 ghz begint hij alleen traag en wordt hij langzaam sneller. Bij mijn nexus 7 2013 heb ik het niet en ook bij de note 3 had ik dit ook niet. Is hier misschien ook een oplossing voor of ligt het aan mijn router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

androidlover schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:54:
Bedankt voor de vele reacties op mijn opmerking over de rammelende knopjes. Ik heb besloten om niet mijn toestel terug te sturen want zo een heel groot probleem vind ik het nou ook weer niet.

Nu heb ik wel een ander probleem. Net als bij de nexus 4 is de wifi snelheid niet om over naar huis te schrijven. Op het 2,4 ghz kanaal is hij verschrikkelijk traag en op 5 ghz begint hij alleen traag en wordt hij langzaam sneller. Bij mijn nexus 7 2013 heb ik het niet en ook bij de note 3 had ik dit ook niet. Is hier misschien ook een oplossing voor of ligt het aan mijn router?
Kun je wat speedtest resultaten posten ? Ook van de Nexus 7 2013 om te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
[...]

Op dit moment is mijn Nexus perfect en probleemloos.
Niks rammelt (al vind ik dat niet eens probleemwaardig)
GPS Fix in 2/3sec (ik had wel ee. Hard reset nodig)
Accu voldoende (bij normaal gebruik)
Camera matig/voldoende (voor mij niet belangrijk, maar google werkt aan een update)
Design goed (geen uitstekende simtray , geen dode pixels enz)

Prijs/kwaliteit op dit moment gewoon het beste toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Nu online
androidlover schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:54:

Nu weet ik natuurlijk niet wat jij beschouwd als traag, maar mijn resultaten zijn 37Mbits down, 6Mbits up, 16ms ping. Ik heb de test al een aantal keer uitgevoerd en kom eigenlijk altijd tot zulke resultaten. Ik heb Ziggo 60/6, dus het zou wel een stuk sneller moeten kunnen, maar ik vind het best prima zo.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Ach waar je over valt is persoonlijk hè. Dat knopje stoort me niet. Pixel ook niet, heb niet eens de moeite genomen er naar te kijken met zo'n app. Camera vond ik juist een flinke vooruitgang met m'n s2.

De gps en simtray zijn echter dingen waar ik niet zo goed tegen kan. Nu heb ik geen idee hoeveel procent met deze dingen van doen heeft. Mijn simtray zat goed alleen m'n gps was crap en aangezien ik ook wel eens over de grens TomTom gebruik zonder data heb ik de telefoon teruggestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Sta een beetje op het punt de knoop door te hakken, vond hem toen ik hem in de winkel in de hand had toch wel erg mooi, voor die prijs en hoe het ding in mn hand lag, maar ik kom van een galaxy s2 af. Daar heb ik 2 vragen over. Ik ben niet extreem thuis in de verschillende launchers enzo, maar bij de s2/touchwiz krijg je allerlei opties wanneer je de notification bar naar beneden schuift, wifi aan, brightness, trillen aan, geluid etc.
Deze was bij de nexus helemaal leeg, kun je die makkelijk daar op terug krijgen??
en de virtuele knoppen onderin, is het gebrek aan een fysieke knop als je die gewent bent erg wennen? Daarnaast zit de terug knop rechts bij de S2, en links bij de nexus. Aangezien google onscreen toetsen pushed zal dit wel de standaard layout worden, dus kan ik daar maar beter aan wennen?
Ondanks dat het toestel relatief goedkoop is, geef ik die 400 euro liever uit aan iets waar ik echt tevreden mee ben en geen spijt van krijg. Kan hier echt slecht een beslissing in nemen..
Misschien moet ik anders maar voor de S4 gaan, jammer van de iets tragere hardware/veel tragere updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
MrDrako schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:18:
Sta een beetje op het punt de knoop door te hakken, vond hem toen ik hem in de winkel in de hand had toch wel erg mooi, voor die prijs en hoe het ding in mn hand lag, maar ik kom van een galaxy s2 af. Daar heb ik 2 vragen over. Ik ben niet extreem thuis in de verschillende launchers enzo, maar bij de s2/touchwiz krijg je allerlei opties wanneer je de notification bar naar beneden schuift, wifi aan, brightness, trillen aan, geluid etc.
Deze was bij de nexus helemaal leeg, kun je die makkelijk daar op terug krijgen??
Doe een swype met twee vingers vanaf de bovenkant naar beneden en je krijgt diverse toggles (wifi aan/uit, brughtness etc.) Door de powerknop een tijdje in te drukken kun je geluid en vliegtuigmodus aan/uit zetten. Voor de rest van je post, alles went! Zelfs knoppen op andere plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
MrDrako schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:18:
Die heb je wel, zie hier. Krijg je ook als je met twee vingers naar beneden dropped.
en de virtuele knoppen onderin, is het gebrek aan een fysieke knop als je die gewent bent erg wennen?
Je krijgt tril feedback, voor mij voelt dat hetzelfde aan als op mijn HTC One X. Fysieke knop tsja ik mis het niet (nooit gehad though).
Daarnaast zit de terug knop rechts bij de S2, en links bij de nexus. Aangezien google onscreen toetsen pushed zal dit wel de standaard layout worden, dus kan ik daar maar beter aan wennen?
Ik vind het links ergonomisch ook beter, hoef je je duim niet zo krom te doen aangezien je die best veel gebruikt.
Ondanks dat het toestel relatief goedkoop is, geef ik die 400 euro liever uit aan iets waar ik echt tevreden mee ben en geen spijt van krijg. Kan hier echt slecht een beslissing in nemen..
Misschien moet ik anders maar voor de S4 gaan, jammer van de iets tragere hardware/veel tragere updates.
De Galaxy S4 heeft ook zo zijn dingetjes.. Denk dat overal wel een zondagproduct tussen kan zitten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 16:51

Greveldinges

Thank you, thank you very much

In Android 4.2 en hoger zitten quick toggles, swipe met 2 vingers van je notificatiebalk omlaag of klik op het icoontje bij je notificaties, en je krijgt een aantal toggles.

Die knopjes, tja, het is gewoon even wennen. Na een dag intensief gebruiken weet je niet anders meer, het is echt geen probleem als je van een Samsung oid komt.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 16:40
Vraagje... Ik ben (nog steeds) aan het overwegen om de N5 te kopen zodra deze weer beschikbaar is. Nu ben ik op de hoogte van de initiële problemen (gps, zacht geluid, powerknopje, accu, etc) maar een echt alternatief is er niet. Maar goed, daar gaat mijn vraag niet over.

Ik heb TomTom Europe gekocht toen ik nog een S4 had - wat overigens ervoor zorgde dat ik een ingebrand scherm had toen ik in Spanje aankwam. Uiteraard niet de fout van TomTom -. Weet iemand van jullie, of heb je zelf ervaring, of de app dan weer te gebruiken is op de N5? Ik las ergens dat TomTom alleen werkt op het toestel waar de app geactiveerd is. Normaal werkt een app/play-store niet zo, maar toch. Wilde het ff zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Je aankoop is gekoppeld aan je Playstore account, volgens mij kan je dan je aankoop gewoon installeren op je nieuwe device.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

Quad schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:51:
Je aankoop is gekoppeld aan je Playstore account, volgens mij kan je dan je aankoop gewoon installeren op je nieuwe device.
Inderdaad ik heb meerdere Andriod devices met 1 account :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Quad schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:51:
Klopt, I know. Maar omdat TomTom af en toe 'naar huis belt' zou deze dus kunnen zien dat ik een nieuw toestel heb om vervolgens te weigeren om te functioneren. Ook weet ik niet of TomTom de N5 ondersteunt. Maar goed, daar kan ik wel achterkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anteros op 19-11-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Na mijn eerdere post nu maar even de GPS buiten het huis getest. 22 sats zichtbaar, binnen de 3 seconden een lock op 5 ervan. Hier doet hij dus wat er van verwacht mag worden (en lag het dus gelukkig aan mijn huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaRR
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 17:16
"7 problems with the Nexus 5, and how to fix them"

http://www.digitaltrends.com/mobile/nexus-5-problems/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
In alle gevallen is de oplossing of nieuwe apparaat of wachten totdat google update. lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 17:08
Viel me inderdaad ook op.. Niet echt nuttig dus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleGast schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:57:
[...]
In alle gevallen is de oplossing of nieuwe apparaat of wachten totdat google update. lol.
Je was me net voor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hier screenshot van batterij. Heb anderhalf uur geleden zowel wifi als mobiele gegevens uitgezet. Batterij was toen nog voor 94% vol. Nu na anderhalf uur opeens terug naar 73% en de boosdoener is Google Services. Kan ik aannemen dat deze de hele tijd constant verbinding probeerd te maken?

Edit: krijg screenshot zo snel niet geupload, maar mijn vraagstelling / opmerking is ook wel duidelijk zonder dit denk ik.

https://www.dropbox.com/s...t_2013-11-19-16-10-14.png

Edit: Alsmede, het niet hebben van een wifi signaal of mobiel netwerk voorkomt dat telefoon in (deep)sleep kan gaan

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 16:27 . Reden: plaatje werk niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:29
De "fix" is dat je een nieuwe telefoon moet halen of wachten op een software update. Niet erg nuttig artikel

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Jo Guys...chill.. sorry voor mijn eerdere post met de misschien ietwat nooby vragen....

...en geloof me...ik heb al serieus wat forums en reviews afgezocht ivm de Nexus 5. Maar overal hoor je verschillende dingen en daarom wou ik hier even kort en "krachtig" van jullie "ervaren gebruikers" horen hoe de Nexus 5 echt werkt.

Vind het zelf een super ding, en kijk er al een hele tijd naar uit......en jullie "krachtige" antwoorden hebben mijn twijfels weggenomen....eens de volgende batch er is...haal ik er eentje.

En hopelijk komt er dan een goede update voor de camera....want foto's trekken hecht ik wel wat belang aan.

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 23:16
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:20:
Edit: Alsmede, het niet hebben van een wifi signaal of mobiel netwerk voorkomt dat telefoon in (deep)sleep kan gaan
Heb mijn data helemaal uitgezet en ben benieuwd of ik het kan reproduceren. Denk het niet, want ik heb wel eens een paar uur WiFi aangehad zonder mobiel data waar ik geen WiFi toegang had, en daar heb ik geen drain bij ervaren.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:39:
[...]

De "fix" is dat je een nieuwe telefoon moet halen of wachten op een software update. Niet erg nuttig artikel
inderdaad echt een van de meest nutteloze artikelen die ik in lange tijd over de nexus 5 heb gezien.

Ik vind het trouwens wel bijzonder, iedereen klaagt over slechte kwaliteit foto's en een zacht geluid uit de speakers, maar ik merk daar totaal niets van. De foto's zijn scherp en het geluid uit de speakers is in ieder geval beter dan mijn galaxy s3 (en niet zacht naar mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 09:54
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:00:
[...]

Ik vind het trouwens wel bijzonder, iedereen klaagt over slechte kwaliteit foto's en een zacht geluid uit de speakers, maar ik merk daar totaal niets van. De foto's zijn scherp en het geluid uit de speakers is in ieder geval beter dan mijn galaxy s3 (en niet zacht naar mijn mening).
Kan niet anders dan dat er gewoon veel verschil in toestellen zit. Je leest gewoon teveel verschillende verhalen.

Wat betreft het luidspreker volume is een hardwarematige fix voor als je het toestel open durft te maken. Kennelijk zit er lijm voor de gaatjes waardoor het geluid gedempt wordt en wil je nog meer volume dan kun je er een paar gaatjes bij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 00:10
Iemand enig idee of hij in Nederland beschikbaar is bij een abbo? En op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FandL schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:37:
Iemand enig idee of hij in Nederland beschikbaar is bij een abbo? En op voorraad.
Ik zou zeggen, bel of mail de diverse aanbieders. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 16:33

Dawn

..Sworn to the Dark..

FandL schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:37:
een snelle blik in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen zou je je antwoord geven.
Nee, nergens op voorraad.

vermoedelijke levering: 9 december (landelijk)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:39
Anteros schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:59:
[...]

Klopt, I know. Maar omdat TomTom af en toe 'naar huis belt' zou deze dus kunnen zien dat ik een nieuw toestel heb om vervolgens te weigeren om te functioneren. Ook weet ik niet of TomTom de N5 ondersteunt. Maar goed, daar kan ik wel achterkomen.
Ik heb ook TomTom voor Android en die kan je gewoon op meerdere toestellen installeren. Werkt prima op de Nexus 5. Overigens kan de live service van TomTom mocht je die hebben (file en flits Abo) maar op 1 toestel tegelijk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Kon dit niet reproduceren. In ruim één uur data én wifi uit geen enkele drain. 91 -> 91% battery.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Silooy schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:00:
[...]

Ik heb ook TomTom voor Android en die kan je gewoon op meerdere toestellen installeren. Werkt prima op de Nexus 5. Overigens kan de live service van TomTom mocht je die hebben (file en flits Abo) maar op 1 toestel tegelijk werken.
Dank je! Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:04:
[...]

Kon dit niet reproduceren. In ruim één uur data én wifi uit geen enkele drain. 91 -> 91% battery.
OK en had je wel de onderdelen van google services aanstaan zoals google now / email / synchroniseren etc.?
Hoor graag!

Ook locatie uit, dus geheel uit met optie rechtsboven. (geen wifi / mobielsignaal / gps)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 11:55
Voor diegene die een n5 via de playstore gekocht hebben, weet iemand onder jullie waar ik dat garantie papier kan downloaden of verkrijgen? Die is niet mee doorgekomen :(

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Zie hier screenshot van batterij. Heb anderhalf uur geleden zowel wifi als mobiele gegevens uitgezet. Batterij was toen nog voor 94% vol. Nu na anderhalf uur opeens terug naar 73% en de boosdoener is Google Services. Kan ik aannemen dat deze de hele tijd constant verbinding probeerd te maken?
Check je 'accounts' bij instellingen, dan zul je vermoedelijk zien dat er een google sync error is, had ik ook, even nakijken en handmatig syncen en je drain is voorbij.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:41:
OK en had je wel de onderdelen van google services aanstaan zoals google now / email / synchroniseren etc.?
Hoor graag!

Ook locatie uit, dus geheel uit met optie rechtsboven. (geen wifi / mobielsignaal / gps)
Google Now: uit.
Email Gmail: aan.
Email Exchange: aan.
Twitter + Whatsapp sync aan.
Locatie helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
vsy schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:44:
Voor diegene die een n5 via de playstore gekocht hebben, weet iemand onder jullie waar ik dat garantie papier kan downloaden of verkrijgen? Die is niet mee doorgekomen :(
Garantiepapier? Ik heb hem ook via de play store maar niet zoiets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Na de vlotte antwoorden hier in het topic, thx daarvoor, heb ik em vanmiddag bij de mediamarkt in arnhem opgehaald. Ze hadden net een nieuwe zending binnen werd mij verteld. Of dit dan ook een nieuwe productieserie is? Geen idee, maar;
  • Simkaart slot zit netjes in lijn met de behuizing, steekt niet uit,
  • Knopjes zitten absoluut niet los, netsjes op hun plek
  • Een GPS fix heb ik in 3-4 seconde te pakken. (alleen GPS ingeschakeld en goede nauwkeurigheid)
  • Geluid is inderdaad wat stil, klinkt opzich prima,
  • Scherm is heerlijk scherp. Ik kwam van een S2 met amoled af, zwart is wat minder diep zwart als je de telefoon ernaast houd maar als je de N5 zelf bekijkt is het prima. wit is weer een stuk witter dan het blauwige van de amoled schermen.
  • Helderheid is erg goed, lekker fel op de max stand,
  • Camera heeft inderdaad een tragere focus, maar de foto's zijn weer mooi en in situaties met weinig licht erg ruisvrij.
Batterij weet ik niet, ga hem vanavond opladen, zal morgen avond nog eens kijken.

Al met al een zeer tevreden gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik vind het raar dat er een RGB led notifcatielichtje is, maar geen mogelijkheid is in Android zelf om deze aan te passen, of wel? Hier moet je een aparte app voor downloaden, namelijk Light flow oid.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jirachi schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:39:
Ik vind het raar dat er een RGB led notifcatielichtje is, maar geen mogelijkheid is in Android zelf om deze aan te passen, of wel? Hier moet je een aparte app voor downloaden, namelijk Light flow oid.
Of in de app zelf, zoals bij whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:06:
[...]

Google Now: uit.
Email Gmail: aan.
Email Exchange: aan.
Twitter + Whatsapp sync aan.
Locatie helemaal uit.
Ok heb het zojuist nog een keer anderhalf uur geprobeerd, maar nu was er totaal geen "drain" toch apart!
Ben inmiddels van Dalvik naar ART runtime over. Benieuwd of ik hier nog veranderingen ga ondervinden.

Bedankt voor het testen van jou kunt in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

MrDrako schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:25:
Na de vlotte antwoorden hier in het topic, thx daarvoor, heb ik em vanmiddag bij de mediamarkt in arnhem opgehaald. Ze hadden net een nieuwe zending binnen werd mij verteld. Of dit dan ook een nieuwe productieserie is? Geen idee, maar;
  • Simkaart slot zit netjes in lijn met de behuizing, steekt niet uit,
  • Knopjes zitten absoluut niet los, netsjes op hun plek
  • Een GPS fix heb ik in 3-4 seconde te pakken. (alleen GPS ingeschakeld en goede nauwkeurigheid)
  • Geluid is inderdaad wat stil, klinkt opzich prima,
  • Scherm is heerlijk scherp. Ik kwam van een S2 met amoled af, zwart is wat minder diep zwart als je de telefoon ernaast houd maar als je de N5 zelf bekijkt is het prima. wit is weer een stuk witter dan het blauwige van de amoled schermen.
  • Helderheid is erg goed, lekker fel op de max stand,
  • Camera heeft inderdaad een tragere focus, maar de foto's zijn weer mooi en in situaties met weinig licht erg ruisvrij.
Batterij weet ik niet, ga hem vanavond opladen, zal morgen avond nog eens kijken.

Al met al een zeer tevreden gebruiker :)
Ik denk dat jij, inderdaad, een van de eerste N5's hebt van de nieuwe batch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:51
Ik zag bij mij gisteren dat Google Play Services ook m'n batterij leeg aan het trekken was. De telefoon kwam niet meer in slaapstand. Fix: reboot. Bij mij is de awake balk weer een stuk normaler dan 100%.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
zat er aan te denken om er een te bestellen, lees ik net dat er geen FM radio opzit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 05:19
Let er op dat je onder Wifi --> Menu --> Advanced nog een optie hebt staan dat oa Google Location services wifi nog steeds wel mogen gebruiken zelfs als Wifi uit staat.

Zet zelf altijd Wifi uit dmv Lliama als ik van huis ben, maar zag dat altijd nog de Wifi balk aan bleef staan. Dit vinkje verhelpt dat. Heb nu hier ook locatie bepaling helemaal uit staan en loop er nu tegen aan dat Google Search mijn telefoon wakker houd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

mb1234 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:22:
zat er aan te denken om er een te bestellen, lees ik net dat er geen FM radio opzit :(
Erg veel nieuwe smartphones hebben geen FM radio meer, bijna niemand gebruikt het, en die ruimte kan misschien wel beter gebruikt worden voor andere componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 17:08
Oh, nog niet eens opgelet.. Gebruikte FM altijd tijdens het hardlopen.. (Scheelt dat ik dat niet meer doe ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 19:19

Convoy

g44p

De HTC One heeft het wel aan boord 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 05:19
Greveldinges schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:43:
[...]

Erg veel nieuwe smartphones hebben geen FM radio meer, bijna niemand gebruikt het, en die ruimte kan misschien wel beter gebruikt worden voor andere componenten.
Met de komst van DAB+ zal het langzamerhand ook niet meer gaan werken ook gok ik. Vind het opzich wel handig om te hebben, maar zonder red ik het ook wel eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dan installeer je toch gewoon een app en luister je lekker radio via 3G? :)
Ok, niet 1op1 vergelijkbaar, maar voor mij zou het op die manier iig geen deal breaker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Convoy schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:52:
[...]

De HTC One heeft het wel aan boord 8)
ga toch liever voor een nexus, met een kale android.
er is vast mee te leren leven(;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Ken. schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:09:
[...]

Dan installeer je toch gewoon een app en luister je lekker radio via 3G? :)
Ok, niet 1op1 vergelijkbaar, maar voor mij zou het op die manier iig geen deal breaker zijn.
zitten natuurlijk wel weer kosten aangebonden,
naar mijn idee luisteren er nog best veel mensen FM radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

localjoost.nl schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:19:
[...]

Ik zag bij mij gisteren dat Google Play Services ook m'n batterij leeg aan het trekken was. De telefoon kwam niet meer in slaapstand. Fix: reboot. Bij mij is de awake balk weer een stuk normaler dan 100%.
Hartelijk dank voor de tip, dit heeft probleem bij mij ook verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:42

Metian

Snert is vies

mb1234 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:30:
[...]

ga toch liever voor een nexus, met een kale android.
er is vast mee te leren leven(;
Je kan ook een kale android op HTC One draaien, just saying

Maar moet zeggen, Nexus 5 is geweldige telefoon. Alleen kan me vaak niet vinden in de negatieve dingen. Misschien dat ik gewoon geluk heb, enige wat ik wel mis (ten opzichte van One) zijn de front-speakers.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

mb1234 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:42:
[...]

zitten natuurlijk wel weer kosten aangebonden,
naar mijn idee luisteren er nog best veel mensen FM radio.
Een gemiddelde gebruiker van zo'n toestel heeft tegenwoordig toch wel een abonnement met een databundel >500MB. Die betaal je sowieso al, of je nou radio streamt of niet. 7 van de 10 keer haal ik mijn 1000MB limiet niet eens. Voor mij zou het dus niks extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is er iets bekend over de serie die in december gaat worden uitgeleverd? Worden dat een soort van N5 versie 1.1 en worden issues als uitstekende simtray, bagger stand-by knopje en de vele dode pixels opgelost, of is het precies dezelfde versie als de huidige net niet topkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:03
Om even XDA hier over te quote:
So I actually posted this in the RMA thread but it just got lost in all the posts. Plus I can't find it posted anywhere else.

First two phones I had were 310k, both had faults and had to download the patch before using the phone.
My third phone is 311k, no faults and it came with KitKat preinstalled (no patch to download)

To check what build (batch) you have, look on your box where it shows the model #, imei # etc and look for S/N. The first 4 characters = build #.

I'm going to try and keep a log of all the build numbers and see if there are any changes to the phone like with the Nexus 4.

So.. so far:
310k - Need to install KitKat - Seems to have quality issues from my experience
311k - Preinstalled KitKat - Quality control seems better

This is just based off of three phones though. More information is needed.
De 311 build wordt al geleverd. Ik heb zelf mijn nexus 5 op maandag bij de MM opgehaald en dit is ook een 311 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:03

amas

Law of Nature: Chaos

Ik las de review van de HTC One Max net en ik krabde me eens goed achter de oren tot ik het lijstje met accuduren zag. 8 uur browsen met de Nexus 5?! Vanochtend met een volle accu een klein uurtje verschillende websites bezocht en dat resulteerde in een battery drain van 33%. Wat dus inhoudt dat na 3 uur de batterij de geest zou geven.

De helderheid stond op auto wat overeenkomt met ongeveer een kwart van de handmatige slider. Ik weet niet hoe T.net aan die 8 uur komt, maar dat redt mijn telefoon met de beste wil van de wereld niet.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Zij die ook slechte GPS lock etc hebben, op welke taal/locatie en zo heb je hem ingesteld? Ik heb hem op US English staan vanaf het begin.

Ik vraag me af of dit een probleem geeft met de config file van de GPS. Iemand op dat google productforum gaf aan dat hij goede GPS had na het omzetten van de config naar de juiste locatie. Misschien dat dit fout gaat als je niet Nederland kiest bij het instellen. Het is maar een gok en ik heb het nog niet kunnen testen, maar wellicht dat het past. Ik zal vast niet de enige zijn die hem niet op Nederland(s) heeft staan ;).

@Japie, ik heb een 310K :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
De simtray steekt bij mij helemaal niet uit terwijl ik er niet een heb van de nieuwe batch. De knopjes kun je bij mij een beetje bewegen, maar gammel zijn ze zeker niet. Volgens mij is een beetje beweging wel normaal.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Ik heb een witte 310K, geen losse knopjes, prima GPS, geen dode pixels, goede verzonken simtray, helemaal een perfect toestel. Heb ik nu geluk gehad, of komt het probleem alleen voor bij de zwarte?

[ Voor 6% gewijzigd door Greveldinges op 20-11-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

XanderDrake schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:33:
[...]

Ik denk dat jij, inderdaad, een van de eerste N5's hebt van de nieuwe batch :)
Lees net jouw reactie, en het verhaaltje van XDA, heb inderdaad een 311. Dus voor toekomstige kopers misschien een tip, 311 heeft mogelijk wat fysieke finetuning gehad. Er zullen ongetwijfeld in de 310 serie ook probleem vrije toestellen zitten,en wie weet wat er met de 311 mogelijk mis kan gaan, dus garanties geef ik niet af, maar ik heb geen problemen tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

localjoost.nl schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:19:
[...]

Zojuist bericht op androidplanet gezien. Verklaart inderdaad dat er iets niet klopt bij Google Play Services.

http://www.androidplanet....e-play-services-probleem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Ken. schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:55:
[...]

Een gemiddelde gebruiker van zo'n toestel heeft tegenwoordig toch wel een abonnement met een databundel >500MB. Die betaal je sowieso al, of je nou radio streamt of niet. 7 van de 10 keer haal ik mijn 1000MB limiet niet eens. Voor mij zou het dus niks extra kosten.
ik heb vrijwel overal wifi, behalve in de bus. dan luister ik dus FM (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

mb1234 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:22:
[...]

ik heb vrijwel overal wifi, behalve in de bus. dan luister ik dus FM (:
En geen databundel, gok ik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Ken. schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:46:
[...]

En geen databundel, gok ik? :P
nee, nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982es
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-05-2017
Er is al gezegd dat LTE niet werkt voor de Amerikaanse Nexus 5 in Europa, maar hoe zit het andersom? Als ik naar de VS ga met mijn Europese Nexus 5 (die ik overigens nog niet heb..) werkt LTE daar dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Alex1982es schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:46:
Er is al gezegd dat LTE niet werkt voor de Amerikaanse Nexus 5 in Europa, maar hoe zit het andersom? Als ik naar de VS ga met mijn Europese Nexus 5 (die ik overigens nog niet heb..) werkt LTE daar dan wel?
Hangt er van af welke band er gebruikt wordt in het gebied waar je je bevindt.

EU model: LTE: Bands: 1/2/4/5/17/19/25/26/41
US model: LTE: Bands: 1/3/5/7/8/20

Dus het overlapt wel een beetje. Gebruikt de carrier die je op het oog hebt toevallig band 1 of 5 dan zit je waarschijnlijk wel goed, zitten ze op 3, 7, 8 of 20 dan gaat het niet werken.

Hier heb je overigens een lijstje met de frequenties van die banden. Let op dat er buiten verschil in frequenties ook nog verschillen in modulatietype zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:09
MrDrako schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:12:
[...]

Lees net jouw reactie, en het verhaaltje van XDA, heb inderdaad een 311. Dus voor toekomstige kopers misschien een tip, 311 heeft mogelijk wat fysieke finetuning gehad. Er zullen ongetwijfeld in de 310 serie ook probleem vrije toestellen zitten,en wie weet wat er met de 311 mogelijk mis kan gaan, dus garanties geef ik niet af, maar ik heb geen problemen tot dusver.
Mijn serie nummer begint ook met 311, en deze is helemaal perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Net deze patch even geprobeerd. Benchmarks scoren een stukje hoger, maar qua gebruik merk ik nog niet erg veel verschil, misschien dat alles een klein beetje snappier is, maar dat kan een placebo effect zijn. Het zijn dalvik libs van de Moto X, die verder geoptimaliseerd zijn dan die van Google zelf.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CQGvW8Dl.jpg
Klabammm

[ Voor 8% gewijzigd door Greveldinges op 20-11-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
-EvoLution- schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:18:
[...]

Mijn serie nummer begint ook met 311, en deze is helemaal perfect!
Die van mij 310 en ook geen problemen. Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen. :) Voordeel is wel dat als deze over een jaar stuk gaat, ik een 320 o.i.d. krijg waar waarschijnlijk alle bugs uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dan toch problemen met mijn nexus 5, mijn wifi thuisnetwerk wordt helemaal niet meer gevonden maar op andere apparaten wel. Ik dacht (hoopte) eerst dat het aan de kpn storing lag die tegelijkertijd was, maar helaas. Ook de oplossingen die ik tot nu toe kan vinden helpen niet, iemand nog een nieuwe fix die te proberen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:35
GekkePrutser schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:15:
[...]

Hangt er van af welke band er gebruikt wordt in het gebied waar je je bevindt.

EU model: LTE: Bands: 1/2/4/5/17/19/25/26/41
US model: LTE: Bands: 1/3/5/7/8/20

Dus het overlapt wel een beetje. Gebruikt de carrier die je op het oog hebt toevallig band 1 of 5 dan zit je waarschijnlijk wel goed, zitten ze op 3, 7, 8 of 20 dan gaat het niet werken.

Hier heb je overigens een lijstje met de frequenties van die banden. Let op dat er buiten verschil in frequenties ook nog verschillen in modulatietype zitten.
Euh, is het niet net andersom?

EU : 1/3/5/7/8/20
US : 1/2/4/5/17/19/25/26/41

zie TS (deel 1 : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1562236/0 )

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Wat het verbruik betreft, ik denk idd ook aan een bug, tot op heden ruim de 2 dagen+ gehaald. Vandaag echter net 1 dag gehaald en opeens google play-services op 50%!

Wat heb ik gedaan? Wel, mijn agenda ingevuld en gesynchroniseerd (voorheen was die niet actief). Daar klopt er volgens mij dus iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
lukadad schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:30:[...]
Euh, is het niet net andersom?

EU : 1/3/5/7/8/20
US : 1/2/4/5/17/19/25/26/41
Oeps, inderdaad. Copy/paste foutje.

Zelfde verhaal dan ongeveer, alleen hij ondersteunt dus maar 2 van de 9 banden die in Amerika gebruikelijk zijn.
Pagina: 1 ... 25 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.