[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-09 20:39
alwaysleft schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:02:
Na lang overwegen tussen de Nexus 5 en de LG G2 ga ik toch voor de LG G2. Doorslag was het batterijleven van de LG G2, die gaat echt 20 tot 25% langer mee op een dag. Vind ik de 85 euro wel waard. ( kan hem net over de grens halen voor 485 euro...de G2)

De review van Marques Brownie gaf de doorslag voor me, ik wil gewoon een telefoon die de dag doorkomt qua batterij.
De N5 komt de dag makkelijk door met normaal gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sinds vandaag kan niemand me nog horen in een telefoongesprek. Wanneer ik in het gesprek de speakerfunctie activeer gaat alles goed.

Daarop ben ik een zoektocht gestart en een tweetal problemen gevonden waarvan veel mensen last lijken te hebben:
- Defective microphone or software issue?
- Noise from microphone when recording video

Wellicht hebben deze problemen met elkaar te maken, ze zijn beide microfoon-gerelateerd.
Heeft er hier ook iemand last van één of beide problemen?
Ik zit in dubio of ik het toestel terugstuur (hardware-relateerd) of wacht op een fix (software-gerelateerd).

Zie hier voor uitleg van probleem 2:
Recording Nexus 5
Recording iPhone 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 18:17
Ik lees veel over het wegvallen van signaal, is dat toevallig bij toestellen waarbij de simtray uit steekt? Of alleen bij mensen met kpn/simyo?

Ik wil overstappen van T-Mobile naar simyo en heb geen zijn in wegvallend signaal, nu is op gps na alles perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Fraggar schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 18:17:
Sinds vandaag kan niemand me nog horen in een telefoongesprek. Wanneer ik in het gesprek de speakerfunctie activeer gaat alles goed.

Daarop ben ik een zoektocht gestart en een tweetal problemen gevonden waarvan veel mensen last lijken te hebben:
- Defective microphone or software issue?
- Noise from microphone when recording video

Wellicht hebben deze problemen met elkaar te maken, ze zijn beide microfoon-gerelateerd.
Heeft er hier ook iemand last van één of beide problemen?
Ik zit in dubio of ik het toestel terugstuur (hardware-relateerd) of wacht op een fix (software-gerelateerd).

Zie hier voor uitleg van probleem 2:
Recording Nexus 5
Recording iPhone 5
Zou best kunnen. Ik heb ook al een keer meegemaakt dat de mic opeens helemaal niet meer werkte na gebruik van Google Now.

Gelukkig bleek een herstart te helpen, dus ik hoop dat het een softwareprobleem is!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
corrado20vt schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 18:51:
Ik lees veel over het wegvallen van signaal, is dat toevallig bij toestellen waarbij de simtray uit steekt? Of alleen bij mensen met kpn/simyo?

Ik wil overstappen van T-Mobile naar simyo en heb geen zijn in wegvallend signaal, nu is op gps na alles perfect
Bij mij steekt de simtray niet uit en heb het probleem ook. (Wel virtuele provider).

Vandaag een vreemd probleem, was muziek aan het luisteren en kreeg een telefoontje. Bij het beantwoorden met de oortjes in het toestel kwam er een heel luid en scherp gepiep. Nog iemand dit gehad?

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Vandaag heb ik mijn Nexus 5 besteld. Na een uur in de stad te hebben gelopen (lang voor mij doen!) heb ik hem besteld bij de Saturn. Deze beweerde dat ze hem maandag binnen zouden hebben. Media markt ect had het over 3 weken wachttijd. Dus ik ben benieuwd!

verder wist ik niet dat er zoveel verschil was tussen de zwarte en witte versie. Ik heb ter plekken de zwarte gekozen (achteraf gelukkig..) omdat de witte versie toch wat anders schijnt te zijn.

YouTube: Google Nexus 5: Black vs White!

[ Voor 38% gewijzigd door AlphaWierie op 15-11-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Probleem is dat het grote gros van de reviewers de Nexus 5 maar mwah vinden qua batterij, zie ook de post van gsmarena.com over de Nexus 5 batterylife test:

http://blog.gsmarena.com/...our-battery-test-routine/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
corrado20vt schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 18:51:

Hier Simyo... Geen enkel probleem vanaf dag 1
Simtray steekt idd minimaal uit
Heb wel handmatig de apn geconfigureerd (standaard pakt hij KPN 4G) en mobiel netwerk op 3G gezet omdat Simyo geen 4G ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik begin een beetje gek te worden van mijn nexus 5.

Het Android besturingsysteem (android os) zorgt er vaak plotseling voor dat mijn telefoon niet meer in sleepmodus gaat en mijn batterij leegtrekt (7% per uur idle)
Dit gebeurt s'ochtends standaard ca.1 uur nadat die van de lader is, maar gebeurt soms ook midden op de dag. Dit is altijd weer op te lossen met een reboot, maar vervelend blijft het wel

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- factory reset met geen 1 app geinstalleerd
- location services uitgezet
- google now uitgezet
- wifi uitgezet
- direct na het opladen rebooten
- opladen met originele oplader i.p.v. draadloos
- ART i.p.v dalvik

Niks van dit alles werkt...

Het probleem schijnt ook voor te komen op andere nexus toestellen (zie ook http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2392155) maar een oplossing is er nog niet echt.

Meer mensen die hier last van hebben en/of een oplossing weten?

[ Voor 3% gewijzigd door Qoon3x op 15-11-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet mijn telefoon 's-nachts in vliegtuigmodus en gebruik een task killer. Dit verhoogt bij mij echt enorm de batterijduur. Voor de rest vind ik het een toptoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 15:23
Qoon3x schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:39:

Het Android besturingsysteem (android os) zorgt er vaak plotseling voor dat mijn telefoon niet meer in sleepmodus gaat en mijn batterij leegtrekt (7% per uur idle)
Dit gebeurt s'ochtends standaard ca.1 uur nadat die van de lader is, maar gebeurt soms ook midden op de dag. Dit is altijd weer op te lossen met een reboot, maar vervelend blijft het wel

- google now uitgezet
- wifi uitgezet
- ART i.p.v dalvik

Het probleem schijnt ook voor te komen op andere nexus toestellen (zie ook http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2392155) maar een oplossing is er nog niet echt.

Je zou de stock rom opnieuw kunnen flashen. Dan ben je dus wel al je gegevens kwijt en begin je weer net als dat ie uit de doos kwam. Maar met een factory reset ben je tenslotte ook al je gegevens kwijt. Stock rom flashen zorgt er echter voor dat het toestel echt helemaal leeg wordt gehaald en zou je probleem dus moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 22:33
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:15:
Ik zet mijn telefoon 's-nachts in vliegtuigmodus en gebruik een task killer. Dit verhoogt bij mij echt enorm de batterijduur. Voor de rest vind ik het een toptoestel.
Zou het niet veiliger zijn om enkel alle data verbindingen uit te zetten? Ik weet niet of je nog een ander toestel hebt waar mensen je op kunnen bereiken, maar ik vind het persoonlijk geen goed gevoel om 's avonds onbereikbaar te zijn, mocht er ergens iets gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:47
The_Fes schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:50:
[...]
Dit ligt inderdaad niet aan DashClock maar aan Android. Met custom roms kan het namelijk wel (bijvoorbeeld CM). Daarin zit een optie op het lock screen standaard op full screen te openen. Als je dan een lock patroon of pincode hebt, moet je eerst op het slotje klikken voordat je deze in kunt voeren.
Laat ik nou een CM rom draaien. Die optie helemaal over het hoofd gezien, althans niet bedacht dat dat het effect zou zijn. Direct geprobeerd en ja hoor, fullscreen widget! _/-\o_

Very nice, me is happy, lang leve de tweakers community haha...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:07

- google now uitgezet
- wifi uitgezet
- ART i.p.v dalvik

Ik heb precies dit zelfde probleem gehad op mijn Nexus 4. Ik heb het helaas nooit op kunnen lossen en ook geen idee gehad waar het vandaan kwam. Had gehoopt dat het met 4.4 opgelost zou zijn. Blijkbaar zo te lezen nog niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders ook last van slecht Wi-Fi bereik en download snelheid. Als ik thuis de s3 naast de n5 zet dan haalt de s3 een snelheid van 30mbs en de n5 maar 15mbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:20

- google now uitgezet
- wifi uitgezet
- ART i.p.v dalvik

Ik heb hier tweemaal last van gehad. De eerste keer had ik WiFi de hele nacht aanlaten staan, waardoor de Nexus niet meer in sleepmodus ging. Dat resulteerde in een enorme drain. Een reboot verhielp dit probleem.

De tweede keer bleef Google search hangen (continu zoeken), waardoor de Nexus niet meer in sleepmodus ging. Opnieuw een reboot gedaan en dat heeft gewerkt.

Dit 'bugje' zat ook al in Android 4.3 op de Nexus 4. Desondanks haal ik nog steeds 3.5 uur screen-on tijd met deze drain. Het is wachten op BetterBatteryStats om dit soort dingen beter in de gaten te houden.

Verder denk ik ook dat updates van apps een reboot vereisen, want gisteren crashte Whatsapp bij elke notifcatie. Een reboot had dat verholpen. Blijkbaar heeft Google onder de motorkap heel veel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:44:
Heeft iemand anders ook last van slecht Wi-Fi bereik en download snelheid. Als ik thuis de s3 naast de n5 zet dan haalt de s3 een snelheid van 30mbs en de n5 maar 15mbs
Hier geen last van dit euvel. Op de Nexus 4 van mijn partner, mijn Nexus 5 en op de Samsung Ultrabook allemaal goede en constante snelheid. MIsschien even ander kanaal proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 14:26
Heeft iemand hier al ervaringen met de nexus 5 icm een tele2 abbo? Zo ja, heb je daar ook het simlock probleem wat de nexus 4 heeft? (je telefoon verliest de verbinding en vervolgens moet je je simcode invoeren om weer te kunnen bellen of gebeld worden).

(ik heb een vriend van me een nexus 5 icm tele2 abbo aangeraden omdat ik in de veronderstelling was dat google dit probleem met kitkat wel gefixed zou hebben, wat helaas voor de nexus 4 niet het geval is :F )

[ Voor 60% gewijzigd door Bastard op 16-11-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 20:26
Bastard schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:04:
Heeft iemand hier al ervaringen met de nexus 5 icm een tele2 abbo? Zo ja, heb je daar ook het simlock probleem wat de nexus 4 heeft? (je telefoon verliest de verbinding en vervolgens moet je je simcode invoeren om weer te kunnen bellen of gebeld worden).

(ik heb een vriend van me een nexus 5 icm tele2 abbo aangeraden omdat ik in de veronderstelling was dat google dit probleem met kitkat wel gefixed zou hebben, wat helaas voor de nexus 4 niet het geval is :F )
Ik heb n5 met tele2 abonnement en tot op heden geen probleem mee gehad :) Het enige wat anders is in vergelijking tot mijn sensation XE (vodafone) is dat ik als ik het bereik verlies (les in de 'kelder' van de universiteit bijvoorbeeld) ik handmatig tele2 moet selecteren als provider maar ik hoef dan geen pin in te voeren. Maar misschien dat hiervoor ook een automatische instelling voor bestaat, heb 'm alleen nog niet gevonden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 14:26
Ndrenth schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:21:
[...]

Ik heb n5 met tele2 abonnement en tot op heden geen probleem mee gehad :) Het enige wat anders is in vergelijking tot mijn sensation XE (vodafone) is dat ik als ik het bereik verlies (les in de 'kelder' van de universiteit bijvoorbeeld) ik handmatig tele2 moet selecteren als provider maar ik hoef dan geen pin in te voeren. Maar misschien dat hiervoor ook een automatische instelling voor bestaat, heb 'm alleen nog niet gevonden :')
Bedankt voor je reactie, mooi dat ik 'm in ieder geval niet iets heb aangeraden wat het vanaf dag 1 al niet doet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 23:16
Is hier de Daydream easter egg al voorbij gekomen? Ik kon niets vinden op "Dessert Case daydream" nadat ik dit per ongeluk ontdekte, dus heb dit maar zelf even uitgeschreven hoe je tot deze easter egg komt:

Android 4.4: How to get the Easter Egg and unlock the Dessert Case daydream?

Ah, dit was op XDA-developers al eens voorbij gekomen zie ik nu.

[ Voor 21% gewijzigd door gertvdijk op 16-11-2013 14:08 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33
Vandaag en gisteren de navigatie gebruikt. Een fix is snel verkregen (binnen 2-3 sec) maarja, het geluid is erbarmelijk. Je moet echt goed luisteren en niet de radio aan hebben anders hoor je het simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 20:26
DrNizeGuy schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:59:
Vandaag en gisteren de navigatie gebruikt. Een fix is snel verkregen (binnen 2-3 sec) maarja, het geluid is erbarmelijk. Je moet echt goed luisteren en niet de radio aan hebben anders hoor je het simpelweg niet.
Misschien is zo'n bluetooth earphone een oplossing, kan je gelijk handsfree bellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
cordonbleu schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:23:
[...]

Je zou de stock rom opnieuw kunnen flashen. Dan ben je dus wel al je gegevens kwijt en begin je weer net als dat ie uit de doos kwam. Maar met een factory reset ben je tenslotte ook al je gegevens kwijt. Stock rom flashen zorgt er echter voor dat het toestel echt helemaal leeg wordt gehaald en zou je probleem dus moeten oplossen.
Heb zonet de stock bootloader, rom en radio opnieuw geflashed. Eens kijken of dit helpt.

Ik krijg steeds meer het idee dat het aan de radio ligt. Vanmiddag begon het "android systeem" weer actief te worden terwijl de telefoon gewoon in mijn broekzak zat. Bij het terugkijken in de batterystats bleek dat dit gebeurde op het moment dat de telefoon van een slecht signaal naar goed signaal ging.

Eerst maar een afwachten of het opnieuw flashen heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
weet iemand een vervanger voor deze Google Play: Lockscreen Policy
want deze werkt niet op nexus 5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1475paul schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:18:
weet iemand een vervanger voor deze Google Play: Lockscreen Policy
want deze werkt niet op nexus 5 ?
Setting - Security - Enable widgets uitvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Smultie schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:38:
[...]

Setting - Security - Enable widgets uitvinken?
Bedoel om de camera uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meknoy1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Mijn nexus 5 teruggestuurd na 5 dagen. GPS werkte niet(enkel het apparaat) :((. Ik krijg wel een nieuw toestel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Zag hij helemaal geen satellieten of slechts een paar? Die van mij is ook echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBB1
  • Laatst online: 30-05-2024
Blijkbaar toch aardig wat problemen met de Nexus 5. Ik was nochtans ernstig aan het overwegen deze aan te schaffen, maar als ik dit topic zo doorlees is het toch niet allemaal rozengeur en manenschijn. Misschien kan ik best nog even wachten of eens kijken voor een Moto X als deze naar Belgie komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 21:33

Kiwi

Gadgetfreak

GBB1 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:40:
Blijkbaar toch aardig wat problemen met de Nexus 5. Ik was nochtans ernstig aan het overwegen deze aan te schaffen, maar als ik dit topic zo doorlees is het toch niet allemaal rozengeur en manenschijn. Misschien kan ik best nog even wachten of eens kijken voor een Moto X als deze naar Belgie komt..
De mensen zonder problemen zullen dat ook niet zo snel posten hé ;) Ik ben bijvoorbeeld nog geen enkel probleem tegen gekomen, en heb hem sinds een paar dagen na de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattH
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04-2022

MattH

MIAUW!

TerrorKiwi schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 23:24:
[...]

De mensen zonder problemen zullen dat ook niet zo snel posten hé ;) Ik ben bijvoorbeeld nog geen enkel probleem tegen gekomen, en heb hem sinds een paar dagen na de launch.
Ditto :)

Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik heb alleen een stuck pixel en ben een keer m'n mic kwijtgeraakt door stompzinnig gebruik van Google Now (mic reageerde nergens meer, ook niet in andere apps) waardoor ik een keer opnieuw moest opstarten.

Verder dan dat is het een erg fijn apparaat hoor :Y En als je het apparaat niet te veel als desktop-pc gebruikt, dan kan je er makkelijk dagenlang mee doen.

Enige echte aanmerking die ik heb is dat het apparaat eigenlijk wel iets zwaarder had mogen zijn. Soms ben ik bang dat hij wegvliegt!

[ Voor 15% gewijzigd door Stukfruit op 16-11-2013 23:50 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-09 15:34

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Stukfruit schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 23:49:
Ik heb alleen een stuck pixel en ben een keer m'n mic kwijtgeraakt door stompzinnig gebruik van Google Now (mic reageerde nergens meer, ook niet in andere apps) waardoor ik een keer opnieuw moest opstarten.

Verder dan dat is het een erg fijn apparaat hoor :Y En als je het apparaat niet te veel als desktop-pc gebruikt, dan kan je er makkelijk dagenlang mee doen.

Enige echte aanmerking die ik heb is dat het apparaat eigenlijk wel iets zwaarder had mogen zijn. Soms ben ik bang dat hij wegvliegt!
Ik vraag me af hoe je die stuck pixel eigenlijk kan zien :P
Ik vind de 260 ppi van mijn iPad4 al dergelijk scherp dat ik de allerkleinste tekst kan lezen, dat de dubbele scherpte toch wel een kapotte pixel kan hebben...

We zien wel, veel slechter dan mijn huidige Budget phone kan het toch niet zijn.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
De pixel is blauw :P Met normaal gebruik zie je 'm niet, maar als je het menuutje omlaag trekt dan is hij opeens wel zichtbaar.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertsmeerink
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-08 21:25
Mijn volumeknop rammelt en het stekkertje van de oplader moet ik echt met veel kracht in de mini usb poort duwen. Nog meer mensen die dit hebben?

Maar ik moet zeggen dat ik, op een paar bouwkwaliteit issues na, wel bijzonder tevreden ben met het toestel.

[ Voor 27% gewijzigd door bertsmeerink op 17-11-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 09:34
Drie dagen op 1 batterij lading!
Dat is 50% beter dan de S3 met Ultimarom en custom kernel :)
Uiteraart redelijk mee gespeeld :)
Ook even ART geprobeert, daarbij ging Whatsapp direct stuk, dus weer terug naar Dalvik.

Enige wat ik direct heb uitgezet is de Google Now (alu hoedje...) en ik maak gebruik van Own Cloud voor alle adres info en foto's (instant upload)
Mijn eigen app dev heb ik maar even gedaan via WIFI linkjes ipv ADB
Mis alleen nog mijn eigen muzakjes en ringtones.
Vanaf nu ga ik de N5 gewoon weer gebruiken op de autolader en via ADB zoals ik ook deed met de S3.

Maar de batterij praatjes die de reviewers hebben vind ik persoonlijk een non-issue :O

Heel vet toestel!

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 20:47
raymondw schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:14:
...
Enige wat ik direct heb uitgezet is de Google Now (alu hoedje...) en ik maak gebruik van Own Cloud voor alle adres info en foto's (instant upload)
...
Misschien een domme vraag, maar hoe heb je Google Now uitgezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
dik_voormekaar schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:18:
[...]

Misschien een domme vraag, maar hoe heb je Google Now uitgezet ?
Lang drukken op een lege plaats op het homescreen, daarna naar Settings en dan kan je Google Now uitschakelen.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Heb een settings short-cut op het homescreen gemaakt.
Wissel nog wel eens wat dingen ivm homebrew

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 16:46

SebasFM

BOFH

gertvdijk schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:02:
Is hier de Daydream easter egg al voorbij gekomen? Ik kon niets vinden op "Dessert Case daydream" nadat ik dit per ongeluk ontdekte, dus heb dit maar zelf even uitgeschreven hoe je tot deze easter egg komt:

Android 4.4: How to get the Easter Egg and unlock the Dessert Case daydream?

Ah, dit was op XDA-developers al eens voorbij gekomen zie ik nu.
als je rustig afwacht en goed zoekt zie je af en toe ook "Key Lime Pie" voorbij komen als tegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Ik had op mijn one s een mooie toevoeging dat ik snelkoppelingen kon plaatsen op het lockscreen.
Ik krijg dat echter niet gevonden hoe dat op de nexus moet.
Ik kan wel widgets toevoegen maar dat aantal is beperkt.

Verder werkt bij mij de rabo app niet.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een goede launcher waarbij de notificatie balk en onderste balk transparant worden. Ik erger me hieraan omdat ik nooit het volledige scherm kan gebruiken. Zelfde geldt voor de foto galerij. Bij de lg g2 worden foto's op het volledige scherm weergegeven terwijl bij de n5 dit maar op 60% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 21:51
Zijn er mensen die een Samsung Galaxy S2 hadden voordat ze de Nexus 5 kochten? Ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze switch, omdat ik zelf een S2 heb en misschien een N5 ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Aan het klooien geweest met ringtones en notifications...
Zoals eerder gemeld heb ik de N5 niet eerder aan USB gehad, alle dingen verstuurd via mail ivm batt info.
Ringtones (MP3) werden direct opgepakt en kon ik instellen zodra ze met ES File explorer op de juiste plek stonden.
Met OGG notifications lukte dat niet... vandaag aan USB gehangen en dezelfde bestanden via Linux over gezet.
Voila het werkt! Blijkbaar toch ergens een access/file restrictie oid

/edit
Mijn vriendin heeft een S2, nu hoopt nu eigenlijk dat ze mij kan overhalen nog een N5 te bestellen.
Helaas voor haar loopt haar contract nog 11 maanden...
De experience S2 -> N5 is dus zeer groot ;)

[ Voor 18% gewijzigd door raymondw op 17-11-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 12:31
Afbeeldingslocatie: http://94.210.61.133/forumafbeeldingen/IMG-20131116.jpg

Iemand enig idee wat deze reclamebanner hier doet?
Het gebeurd alleen bij het afspelen van video's (met de orginele speler).
Klik je erop kom je op een of andere android antivirus website.
Snelle scans met diversen antivirusprogramma's leveren geen hits op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belecthor schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:35:
Zijn er mensen die een Samsung Galaxy S2 hadden voordat ze de Nexus 5 kochten? Ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze switch, omdat ik zelf een S2 heb en misschien een N5 ga halen.
Ik heb ook een S2 en loop/liep ook aan een N5 te denken, maar na diverse reviews en dit topic natuurlijk gelezen te hebben, heb ik toch mijn twijfels.
Ik ben een beetje slechthorend en de oor- en mediaspeaker schijnen niet echt luid te kunnen, daarom kies ik waarschijnlijk voor de Galaxy S4 die maar 30 á 40,- euro meer kost, en waarvan je de batterij gewoon kan verwisselen of evt een grotere en er kan een micro-SD kaartje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Philos31 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:24:
Jammer dan!

Ik heb het internet afgestruind, het hele internet 2x volledig uitgelezen en er is niemand die meld dat je 100Gb drive ruimte krijgt van Google behalve de "reddid dude" De update zou je brengen naar 4.4.1 en ook dat is niet waar, het blijft 4.4
Dus voor een ieder die hem nog niet binnen heeft, die 100Gb gaat niet door (misschien wel playstore devices)
Al voor elkaar gekregen dat te claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Ik ben van een s2 geswitched naar de N5. Ik kan je vertellen wat een verademing. Als ik nu die s2 pak lijkt het een scherm te hebben van een budget phone. Echter moest ik wel erg wennen aan het verschil in grootte. Het geluid is gewoon prima. Bellen is helder en duidelijk. En de snelheid en de smoothnes is heerlijk ivm de s2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf van een S2 naar een N5 gegaan en wat een openbaring qua snelheid. Ik vind het toestel niet heel veel groter omdat het toestel zeer licht is. Zeker vergeleken met een S4 vind ik de N5 kleiner aanvoelen.

Verder gaat de batterij echt goed me. Heb gemiddeld een screen on time van 4 uur een gaat makkelijk een dag mee.

Meest opvallende voor mij is dat ik van de Samsung een hoge contrast en veel kleur ben gewend op het scherm. Daarbij lijkt de N5 soms wat vaag, maar eigenlijk weerkaatst het de werkelijkheid beter.

Verder is inderdaad het geluid slecht qua luidspreker. Maar qua gesprekken is niets te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nog wel minder vind van de n5 tov s4 is dat de knoppen onderaan het scherm niet weggaan waardoor je scherm eigenlijk kleiner wordt. Bij de s4 zitten de knoppen in de harwarde waardoor je meer ziet van het gehele scherm. Met name bij foto's valt dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:32:
Wat ik nog wel minder vind van de n5 tov s4 is dat de knoppen onderaan het scherm niet weggaan waardoor je scherm eigenlijk kleiner wordt. Bij de s4 zitten de knoppen in de harwarde waardoor je meer ziet van het gehele scherm. Met name bij foto's valt dit op.
Bij sommige apps wordt er gebruik gemaakt van de full-screen modus van android 4.4. Bij YouTube is dat bijvoorbeeld al het geval, daar wordt het hele scherm gebruikt om een filmpje af te spelen. Dikke kans dat dit ook naar andere apps komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Heeft iemand de aosp zonder root werkend gekregen?
Ik probeer deze methode maar het werkt niet.
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2385933&page=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
ComTech schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:41:
[afbeelding]

Dat is niet de originele video player, maar MX Player! En ja die heeft inderdaad reclame.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
[afbeelding]

Als je op play drukt gaat het als het goed is gewoon weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:34:
[...]

Bij sommige apps wordt er gebruik gemaakt van de full-screen modus van android 4.4. Bij YouTube is dat bijvoorbeeld al het geval, daar wordt het hele scherm gebruikt om een filmpje af te spelen. Dikke kans dat dit ook naar andere apps komt.
Dat wordt gezegd, maar bij de Lg G2 verdwijnt de notificatie balk en knoppen vanzelf. Heeft dus niets met 4.4 te maken. Dit kon ook gewoon met de software van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:38:
[...]

Dat wordt gezegd, maar bij de Lg G2 verdwijnt de notificatie balk en knoppen vanzelf. Heeft dus niets met 4.4 te maken. Dit kon ook gewoon met de software van de telefoon.
maar weet je zeker dat het echt uit het beeld ging, niet net zoals bij de nexus 5 dat het een zwarte balk wordt? Dat is namelijk standaard volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Graag editten in plaats van jezelf te quoten.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 17-11-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Krijgen jullie trouwens ook de error als je een Mifare classic wilt scannen dat de Nexus 5 dat niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 00:53
Heeft iemand die Franco kernel nog uitgeprobeerd? Werkt het goed op de Nexus 5, want ik twijfel nog over de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Zacht volume door overtollig lijmgebruik?

Volgens AdamOutler is dit de reden van het lage volume van de Nexus 5.

Hij heeft dit 'ontdekt' door de nexus 5 open te halen en in zijn zoektocht naar een verklaring stuitte hij op teveel lijm. Hierdoor zijn gaatjes waardoor normaal gesproken geluid naar buiten kan komen, dicht komen te zitten.

Het topic op XDA lees je hier.
VIA.

[ Voor 17% gewijzigd door DeTjuk op 17-11-2013 15:18 . Reden: opmaak / code ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 24-09 07:09
NotSoSteady schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:06:
Heeft iemand die Franco kernel nog uitgeprobeerd? Werkt het goed op de Nexus 5, want ik twijfel nog over de accuduur.
Batterij is juist een heel pak beter dan met de stock kernel, daar wads Android OS usage altijd vrij hoog, nu is het nog maar een paar procent. Ik haal nu het einde van de dag wel met 2 a 3u screen on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 00:53
AndRo555 schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:39:
[...]

Batterij is juist een heel pak beter dan met de stock kernel, daar wads Android OS usage altijd vrij hoog, nu is het nog maar een paar procent. Ik haal nu het einde van de dag wel met 2 a 3u screen on.
Ja snap ik, maar ik zit te denken om over te stappen van de iPhone 5, maar de verhalen over de accu doen me nog twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 16:51

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Draai zelf de nieuwste franco kernel, 84% , 1 uur schermtijd en 3 uur totaal standby, niet slecht, al zeg ik het zelf.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
NotSoSteady schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:03:
[...]

Ja snap ik, maar ik zit te denken om over te stappen van de iPhone 5, maar de verhalen over de accu doen me nog twijfelen.
Als je alle background sync en google now afzet, evenaar je makkelijk een iPhone 5. (met dezelfde functionaliteit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Laatst online: 03-03 10:57
Ik heb vandaag ineens dat ik niet bereikbaar ben als ik op 4G zit. Als ik zelf bel, lijkt de boel weer wakker te worden en komen ineens de smsjes van gemiste oproepen binnen. Zet ik de telefoon op 3G dan kan ik weer gebeld worden. Ik weet alleen niet of die aan de nexus ligt of Vodafone. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Ik ben sinds vandaag officieel overgestapt van de Lumia 920 naar de Nexus 5. Hiervoor heb ik de Blackberry en IPhone gehad, dus dit is mijn eerste android toestel.

Op dit moment heb ik wat gemixte gevoelens. De camera van de nexus 5 is in vergelijking met de Lumia echt heel slecht. De Google playstore is minder dan de AppStore van Apple (zit heel veel troep tussen) en mijn accu is een stuk minder dan mijn lumia.

Softwarematig vind ik android 4.4 weer wel positief. Echter is het in dagelijks gebruik niet sneller (en in sommige handelingen zelfs langzamer) dan mijn lumia 920(dual-core..) Maar gaat bijvoorbeeld het openen van zware Apps weer wel razend snel.

Nogmaals gemixte gevoelens. Misschien een kwestie van wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:19

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik ben van een Nexus 4 naar 5 gegaan ivm het overschakelen op 4G later dit jaar, maar de ontvangst van van 3G/HSPA (en ook GPS) lijkt slechter dan op m'n Nexus 4. Ik kan het op het moment niet naast elkaar vergelijken, maar ik verlies nu op punten tussen woon/werk de verbinding waar dat eerder niet gebeurde en de GPS is Veel trager.

Hetgeen wat mij enigszins verward qua 3G/HSPA ontvangst is dat ik op de Nexus 4 op veel van die plekken wel ontvangst had (volgens status bar) maar er eigenlijk niks gebeurde. Misschien dat de Nexus 5 gewoon "eerlijker" is met raporteren?

Wat merkbaar echt slechter is, is de GPS. M'n vorige toestellen, zowel de Sensation als Nexus 4, hadden binnen een paar seconden een lock in GPS Status. Dat duurt nu ruim een halve minuut. in Google Maps valt het wel mee, maar wordt de errorcirkel nooit erg klein (ruim grotere cirkel dan de stip zelf, dat was op de vorige toestellen vaak zelfs kleiner dan de stip). Dit dus wanneer ik stil sta in een open ruimte.

Is dit herkenbaar of hebben jullie over het algemeen een time to first lock van <5s? Ik heb er weinig zin in hem terug te sturen of zo, maar dit is wel vrij storend :(.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 11:55
[afbeelding]

Comtech

Probeer eens een scan uit te voeren met Airpush Detector via Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Vandaag nog eens gekeken naar GPS maar met enkel GPS aan krijg ik geen fix. GPS test laat 20satelieten zien maar 0 in use. Dus navigeren in buitenland waar ik gaan data heb met tomtom app gaat totaal niet. Net maar even een mail naar coolblue gestuurd en kijken hoe lang dit gaat duren. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Fakir schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:23:
Ik heb vandaag ineens dat ik niet bereikbaar ben als ik op 4G zit. Als ik zelf bel, lijkt de boel weer wakker te worden en komen ineens de smsjes van gemiste oproepen binnen. Zet ik de telefoon op 3G dan kan ik weer gebeld worden. Ik weet alleen niet of die aan de nexus ligt of Vodafone. Meer mensen hier last van?
Heb ik ook al een paar keer meegemaakt op LTE met MV/Base. Hun 4G netwerk is nog geen maand oud dus zal het wel een of andere kinderziekte met het netwerk zijn. Als mijn data van 4G naar H gaat duurt het ook altijd een tijdje.
Base had bij de introductie van 3G hetzelfde, dan was je onbereikbaar op 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Laatst online: 03-03 10:57
AndRo555 schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:56:
[...]

Heb ik ook al een paar keer meegemaakt op LTE met MV/Base. Hun 4G netwerk is nog geen maand oud dus zal het wel een of andere kinderziekte met het netwerk zijn. Als mijn data van 4G naar H gaat duurt het ook altijd een tijdje.
Base had bij de introductie van 3G hetzelfde, dan was je onbereikbaar op 3G.
Het rare is dat ik wel gewoon kan bellen en smsen, alleen uitgaand, niet binnenkomend. Dus je komt er niet achter. Het is dat ik een tan code moest ontvangen, anders had ik er niet eens achter gekomen. Het geeft wel rust, dat dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
icecreamfarmer schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:01:
Krijgen jullie trouwens ook de error als je een Mifare classic wilt scannen dat de Nexus 5 dat niet ondersteund?
De Mifare Classic word niet ondersteund door de Nexus reeks. Dit omdat Mifare Classic niet volgens de standaarden werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Termy schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:03:
Wat merkbaar echt slechter is, is de GPS. M'n vorige toestellen, zowel de Sensation als Nexus 4, hadden binnen een paar seconden een lock in GPS Status. Dat duurt nu ruim een halve minuut. in Google Maps valt het wel mee, maar wordt de errorcirkel nooit erg klein (ruim grotere cirkel dan de stip zelf, dat was op de vorige toestellen vaak zelfs kleiner dan de stip). Dit dus wanneer ik stil sta in een open ruimte.

Is dit herkenbaar of hebben jullie over het algemeen een time to first lock van <5s? Ik heb er weinig zin in hem terug te sturen of zo, maar dit is wel vrij storend :(.
Heb ik helemaal geen last van. Mits ik een internetverbinding heb en de almanak kan worden gedownload krijg ik in ongeveer 3s een heel goede fix. Ik heb hem dan op device-only locatie instelling.

Als ik hem pas aanzet in een rijdende trein/auto doe dan kan het wel een halve minuut duren ja, maar daar heeft elke GPS last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 21:11
Ik heb zojuist in de trein GPS getest. Al rijdend op snelheid in 8 seconden een fix. Geheel stock toestel. Dus ook bij mij geen problemen. Had verbinding met 18 satellieten na een tijdje.

[ Voor 27% gewijzigd door MaartenPol op 17-11-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Maar als je bij instellingen-locatie-modus kiest voor alleen gps lukt het dan ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

gertvdijk schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:10:
[...]

Heb ik helemaal geen last van. Mits ik een internetverbinding heb en de almanak kan worden gedownload krijg ik in ongeveer 3s een heel goede fix. Ik heb hem dan op device-only locatie instelling.

Als ik hem pas aanzet in een rijdende trein/auto doe dan kan het wel een halve minuut duren ja, maar daar heeft elke GPS last van.
Hm :(. Is het dan ook echt een accurate fix? Je ziet jezelf precies op de weg rijden etc? Ik rij nu regelmatig door het water etc.

Ik vond dit topic op de googlefora wat enige hoop geeft op een softwareprobleem:
http://productforums.goog...#!topic/nexus/EkllXr0ZlZM

Ik stond net in de tuin, kreeg geen vlotte lock en zette toen location services uit/aan en had toen in 6s een goede lock. Morgen onderweg naar werk verder testen :).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Ik heb net bij locatie alles aan gezet en kreeg pas na 1 minuut 28 seconde een eerste fix......Die overigens daarna steeds weg viel.

M'n s2 er even bij gepakt, 8 seconde!

[ Voor 1% gewijzigd door corrado20vt op 17-11-2013 20:36 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
Zonet even geprobeerd met "Device only". Ik had vrijwel meteen 1 satelliet en na ongeveer 10 seconden waren dit er 2. Op 30 seconden was ik verbonden met 11 satellieten. Al lijk ik wel niet hoger te komen dan 12. Dit alles is binnen getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Termy schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:32:
Hm :(. Is het dan ook echt een accurate fix? Je ziet jezelf precies op de weg rijden etc?
Ja. Op resolutie van individuele huizen zou ik zeggen ~ 5m. Zo goed als je van een GPS kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

gertvdijk schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:38:
[...]

Ja. Op resolutie van individuele huizen zou ik zeggen ~ 5m. Zo goed als je van een GPS kan verwachten.
Ok, ik zal morgen testen met device-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:46
Is het jullie ook opgevallen dat je niet kan zoomen met de camera als HDR+ aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 21:51
corrado20vt schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:35:
Ik heb net bij locatie alles aan gezet en kreeg pas na 1 minuut 28 seconde een eerste fix......Die overigens daarna steeds weg viel.

M'n s2 er even bij gepakt, 8 seconde!
Tja, hierom en vele andere redenen doen me twijfelen of ik wel ga switchen naar de N5 vanaf de S2. Een slechte GPS is een gigantische dealbreaker. Misschien wacht ik wel gewoon even op de nieuwste Nexus.

[ Voor 5% gewijzigd door Belecthor op 17-11-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Hmm,

Hier ook op de GPS op device only getest en krijg na 7min! Nog steeds geen fix. Ziet er wel wisselend tussen de 7 en 23 maar dus geen fix

Edit: ondertussen een test gedaan met enkele apps en hij ziet dus wel 23 sats maar na meer dan 10 min geen lock. Misschien moet ik toch maar eens terug naar de winkel. Morgen maar eens buiten testen.

[ Voor 43% gewijzigd door Ekfad op 17-11-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik vind de batterijduur van N5 heel wat beter dan mijn HTC One X. Ik had gisteren franco.kernel geflashed, ik lees positieve verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 22:33
Diegene die last hebben van slechte GPS ontvangst, hebben jullie al een factory reset geprobeerd?

De eerste dag deed mijn notification led het opeens niet meer, ook niet met Light Flow. Uiteindelijk vanalles geprobeerd maar na een factory reset deed hij het weer perfect.

Wat GPS betreft heb ik binnen drie seconden al 7 connecties, en dat was direct na een restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:47
Mijn GPS werkt prima. Dit weekend nog zonder problemen mee genavigeerd. Snelle fix, vergelijkbaar met mn sgs2.

Wat mij wel stoort is dat ik nu 1x een wegvallende dataverbinding heb gehad, en een aantal keer dat de wifi - snelheid opeens naar 2 mbit zakt in plaats van 10. Reden? Onbekend...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:10

XanderDrake

Build the future!

Mijn GPS werkt beter dan goed, hij is subliem! Bij mij is er praktisch geen spraken van een fix-time, ik zet Maps/Navigation aan, loop naar buiten en de circel verkleint zich direct. 5-10 seconden later weet ie exact waar ik ben.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Laguna schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:04:
[...]

Je hebt geen widgetlocker nodig, het enige wat je nodig hebt is Google Play: NiLS Notifications Lock Screen. Daarmee krijg je notificaties op je lockscreen te zien, ook al is je toestel gelockt met een patroon of pincode.
Bij mij klappen ze niet uit. Is er een setting omdat te veranderen zodat ik het gehele bericht kan zien op het lockscreen?
Ik heb expanded aan staan maar dat lijkt niets te doen. Verder staat er op de playstore dat je ook kunt instellen hoelang het scherm moet aangaan bij een notificatie maar ook die instelling krijg ik niet gevonden?
Is er ergens anders nog een instellingen menu? Want als ik op de widget klik krijg ik geen instellingen menu. Ik moet echt de app openen maar daar kan ik alleen appspecifieke dingen aanpassen en niet die van Nils.

[ Voor 27% gewijzigd door icecreamfarmer op 18-11-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Na een snelle blik op NiLS Notifications Lock Screen heb ik het idee dat DashClock Widget hetzelfde doet. Misschien dat het daarmee beter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

DeTjuk schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:55:
Na een snelle blik op NiLS Notifications Lock Screen heb ik het idee dat DashClock Widget hetzelfde doet. Misschien dat het daarmee beter werkt?
Nope hetzelfde.
Widgets laten ook niet het bericht zien.
Verder geen WA zelfs niet met de extension die ik gedownload heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Werewolf_789 schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:38:
Zonet even geprobeerd met "Device only". Ik had vrijwel meteen 1 satelliet en na ongeveer 10 seconden waren dit er 2. Op 30 seconden was ik verbonden met 11 satellieten. Al lijk ik wel niet hoger te komen dan 12. Dit alles is binnen getest.
12 is ook ongeveer het maximum dat je kan zien op 1 en hetzelfde moment, dus dat is helemaal niet slecht! De rest hangt dan boven andere plaatsen op aarde.

Nu zou het wel kunnen dat hij hier ook GLONASS sattelieten in mee rekent, ik geloof dat hij die ook ondersteunt. Dan kan je wel hoger uitkomen.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 18-11-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:17
Had deze vraag in het levertijden topic geplaatst, maar is hier misschien beter:

Hoe zit dat kwa reparatie bijvoorbeeld met de Mediamarkt?
Hun halen de toestellen weg uit verschillende landen toch? Dus dan moeten ze het toestel terugzenden naar het betreffende land waar het vandaan komt en kan je hem lange tijd kwijt zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Ik heb mijn nexus 5 nu 2dagen in bezit en ook ik had last van die gps bug. Ik heb mijn telefoon een hard reset gegeven en nu is het opgelost. In 3seconden heb ik al een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjvp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-04 14:25
Hoe zit het eigenlijk met de wallpaper? Ik neem aan als je een wallpaper hebt die bovenin wit is, dat je dan de notificatiebalk niet meer kan zien? Of is daar iets op verzonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Laatst online: 13-06 19:15
Ik heb net als test voor het verkeerslicht Location op "Device only" gezet, en bij het opstarten van Maps had hij meteen al precies de juiste locatie.

Zou het kunnen dat de GPS pas goed werkt na een hard reset zoals hierboven gemeld, of zoals in mijn geval, na het rooten (in principe ook een hard reset)?

Geef dus ook even aan of je een hard-reset (of root) hebt gedaan als je problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Even ter info en vergelijking:

mijn GN doet ong 90 sec over een fix.

Dit op de begane grond in open ruimte (midden groot stadsplein) bij stilstand, met enkel GPS ('Device only') en was een verse fix (eerste sinds opstart)*.

*Als je vóór een fix reeds een andere deed (op dezelfde locatie), al dan niet met andere settings (zoals al dan niet 'Device only'), gaat die je resultaten (snelheid fix) beïnvloeden.

[ Voor 8% gewijzigd door kristo op 18-11-2013 18:54 . Reden: grondniveau ]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Ik heb mijn nexus 5 net uitgepakt en wat me nu al irriteert is dat de aan/uit knop en de volume knoppen flink herrie maken als ik mijn telefoon schud. Hebben meer mensen dit en is hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

androidlover schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:17:
Ik heb mijn nexus 5 net uitgepakt en wat me nu al irriteert is dat de aan/uit knop en de volume knoppen flink herrie maken als ik mijn telefoon schud. Hebben meer mensen dit en is hier misschien een oplossing voor?
Niet schudden...
Nee zonder gekheid, enige optie is terug sturen vermoed ik.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
androidlover schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:17:
Terug sturen. Bij de eerste die ik had rammelde de power knop heel erg. Bij degene die ik nu heb zit er alleen een beetje speling op, maar hij rammelt niet.
Pagina: 1 ... 24 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.