[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 14:54

Roshnak

PSN: Roshgill

Dan moet ik usb debugging aanzetten maar dit lukt mij niet omdat mijn Nexus niet doorstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33
Nee hoor. De drivers installeren, booten in fastboot (vol- + power) en dan kan je de bootloader unlocken en dan de commands (methode 2) uitvoeren.

Als je niet zeker weet of je drivers goed geinstalleerd zijn type je in prompt "fastboot devices" en dan zie je als het goed is je telefoon. Soort serienummer.

[ Voor 44% gewijzigd door DrNizeGuy op 13-11-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 14:54

Roshnak

PSN: Roshgill

DrNizeGuy schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:38:
Nee hoor. De drivers installeren, booten in fastboot (vol- + power) en dan kan je de bootloader unlocken en dan de commands (methode 2) uitvoeren.

Als je niet zeker weet of je drivers goed geinstalleerd zijn type je in prompt "fastboot devices" en dan zie je als het goed is je telefoon. Soort serienummer.
Super, het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-09 20:39
Freakster86 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:08:
Oké, serious shitballs

SIM signaal valt sinds vandaag steeds weg. Provider is Hollands Nieuwe. Het vreemde is dat dit afgelopen week echt 0x is gebeurd. Echt heel vervelend. Soms krijg ik een uitroepteken, maar 9 van de 10x alleen een leeg driehoekje.

Nog een paar dingen die me zijn opgevallen.
  • Alarm instellen; waarom kan ik niet een mp3 selecteren ipv zo'n standaard deuntje?
  • Die music app van google werkt erg onoverzichtelijk. Hij geeft bijna alle mp3 een thumbnail van 'Thrift Shop'... Sorteren op artist werkt niet met een lijst zoals met songs en genre/album husselt alles maar een beetje door elkaar.
  • Links van het Homescreen kan ik geen scherm toevoegen.
  • Als je op home knop drukt ga je niet rechtstreeks naar het home screen wanneer je in een app o.i.d. zit.
  • Ik krijg steeds wanneer ik de muziek harder zet de melding dat het slecht kan zijn voor het gehoor. Hoe haal je die melding weg?
  • Whatsapp berichten worden weergegeven met groen, email met wit... maar nu wil het dat whatsapp heel af en toe ook als wit wordt weergegeven. Iemand anders daar ook last van?
Dan nog iets over een app die hier werd aangeraden: Nifs (ofzoiets). Die app die notificaties weergeeft op je lockscreen. Die app slurpt accu alsof er geen morgen is... Stond gister op nummer 2 met ruim 20%. Echt direct naar de prullenbak.
Dat wegvallen van signaal heb ik nooit meegemaakt.

1. Mp3 als alarm instellen kan simpel via een app
2. Music app van google gebruik ik niet
3. Met stock android kun je geen screens links van homescreen plaatsen. Wel met custom launchers.
4. Als ik op home knop druk, ga ik wel direct naar homescreen..
5. Vooralsnog geen manier gevonden om melding weg te halen.
6. Mijn nexus 5 heeft ook soms last van verkeerde notificatie lichtjes. Meestal werkt 't wel correct. Er zijn bepaalde apps waarmee je de LED goed kan instellen, e.g. Lightflow, Frozen LED etc. maar die zijn ook erg buggy op dit moment (door kitkat denk ik). Dus ik wacht nog ff met apps..
7. Ik gebruik ook NiLS notifications en op de eerste dag draint 't inderdaad erg veel batterij maar sindsdien heb ik de app nooit meer gezien in m'n 'battery usage' lijst. Ben er verder erg tevreden over!. Probeer 't nog een x zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spetzje schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:43:
[...]

3. Met stock android kun je geen screens links van homescreen plaatsen. Wel met custom launchers.
6. Mijn nexus 5 heeft ook soms last van verkeerde notificatie lichtjes. Meestal werkt 't wel correct. Er zijn bepaalde apps waarmee je de LED goed kan instellen, e.g. Lightflow, Frozen LED etc. maar die zijn ook erg buggy op dit moment (door kitkat denk ik). Dus ik wacht nog ff met apps..
7. Ik gebruik ook NiLS notifications en op de eerste dag draint 't inderdaad erg veel batterij maar sindsdien heb ik de app nooit meer gezien in m'n 'battery usage' lijst. Ben er verder erg tevreden over!. Probeer 't nog een x zou ik zeggen ;)
Ik heb slechts 1 antwoord, maar je kunt wel degelijk een homescreen links toevoegen met de standaard launcher. Voeg een pagina toe (ja deze verschijnt eerst helemaal rechts) --> houd ingedrukt op een lege plek op de pagina, je ziet nu een uitgezoomd beeld van al je homescreens --> pak je rechter homescreen vast en sleep deze helemaal naar links.

Mijn excuus, het meest linker scherm wordt dan automatisch je standaard homescreen..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:52:
[...]

Ik heb slechts 1 antwoord, maar je kunt wel degelijk een homescreen links toevoegen met de standaard launcher. Voeg een pagina toe (ja deze verschijnt eerst helemaal rechts) --> houd ingedrukt op een lege plek op de pagina, je ziet nu een uitgezoomd beeld van al je homescreens --> pak je rechter homescreen vast en sleep deze helemaal naar links.

Mijn excuus, het meest linker scherm wordt dan automatisch je standaard homescreen..
Dat is juist een noviteitje in KitKat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 16:33

Dawn

..Sworn to the Dark..

Freakster86 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:08:

Nog een paar dingen die me zijn opgevallen.
  • Alarm instellen; waarom kan ik niet een mp3 selecteren ipv zo'n standaard deuntje?
    Met een app, bijv. Ringdroid, kan je een MP3 als ringtone instellen. Anderzijds kan je met een file explorer een MP3 in de map 'ringtones' zetten op je SDcard (let op, deze navigatiemap heet ook echt zo)
  • Die music app van google werkt erg onoverzichtelijk. Hij geeft bijna alle mp3 een thumbnail van 'Thrift Shop'... Sorteren op artist werkt niet met een lijst zoals met songs en genre/album husselt alles maar een beetje door elkaar.
    Persoonlijk heb ik geen enkel probleem met de app, wel moet je zorgen dat je je muziek goed 'getagged' hebt staan (kan ook online). met name Artist names als Contributing Artist moeten fatsoenlijk zijn. Zijn de tags rommel, dan is de app dit ook.
  • Links van het Homescreen kan ik geen scherm toevoegen.
    Links van het Google Now! screen is idd niks meer neer te zetten. Wil je graag naar links en rechts, zul je eerst naar rechts moeten uitbreiden en daarna daar een midden kiezen (omweg I know, maar de enige optie)
  • Als je op home knop drukt ga je niet rechtstreeks naar het home screen wanneer je in een app o.i.d. zit.
    Voor deze optie moet je 2x je homebotton indrukken. Note! Als je als bovenstaand je home screen verplaatst hebt naar rechts (ivm links/rechts swipen) dan werkt deze optie niet.
  • Ik krijg steeds wanneer ik de muziek harder zet de melding dat het slecht kan zijn voor het gehoor. Hoe haal je die melding weg?
    Zodra je headphones inplugged krijg je deze melding zodra je 7/15 bereikt, dit is verplicht te tonen om gehoorsbeschadiging te voorkomen. Blijft je phone aan staan dan blijft deze melding ook weg en komt alleen terug na een reboot/shutdown/boot!
  • Whatsapp berichten worden weergegeven met groen, email met wit... maar nu wil het dat whatsapp heel af en toe ook als wit wordt weergegeven. Iemand anders daar ook last van?
    Dit is alleen aanwezig als er meerdere noti. lights active zijn. bijv. facebook (blauw), Whatsapp (groen), E-mail (wit) ect. Normaal gesproken laat hij dan de laatste notification zien ipv te rotaten. Hiervoor heb je apps als Lightflow. (persoonlijk heb ik nog geen afwijkende kleur gezien met maar 1 notification active.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:20
Vandaag mijn Nexus unboxed :)

Grappig is dat veel van de dingen die ik gelezen op mijn unit van toepassing zijn
1. Langzame camera
-- Dit lijkt samen te werken met dingen als PANO en HDR+, zodra dit uitstaat werkt alles redelijk snel
2. SIM slot een paar MM hoger
-- Met de schuifmaat gemeten en lijkt te liggen aan verkeerde verlijming....

De eerste is software en de tweede een gevalletje DX?

Grappige is dat de Nexus ook een stuk makkelijker samenwerkt met mijn Linux laptop :D

[ Voor 9% gewijzigd door raymondw op 13-11-2013 21:21 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 16:33

Dawn

..Sworn to the Dark..

raymondw schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:17:
Vandaag mijn Nexus unboxed :)

Grappig is dat veel van de dingen die ik gelezen op mijn unit van toepassing zijn
1. Langzame camera
-- Dit lijkt samen te werken met dingen als PANO en HDR+, zodra dit uitstaat werkt alles redelijk snel
2. SIM slot een paar MM hoger
-- Met de schuifmaat gemeten en lijkt te liggen aan verkeerde verlijming....

De eerste is software en de tweede een gevalletje DX?

Grappige is dat de Nexus ook een stuk makkelijker samenwerkt met mijn Linux laptop :D
de camera icm HDR+ lijkt me zeker een gevalletje software (op de N4 had ik hier nooit last van), maakt het af en toe wel vervelend; maar om te zeggen dat ik nu zoveel foto's maak... nee

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedi06
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 21:49
Na het lezen van alle goede reviews vandaag ook maar eens in de winkel gekeken en het is echt een toppertje voor m'n gevoel.

Echter ik heb drie vragen, ik hoop dat ervaringsdeskundigen met de telefoon hierbij kunnen helpen:

- WiFi: mijn huidige telefoon (SGS1) is echt bagger met WiFi connectiviteit. Daar waar mijn laptop en tablet volledig bereik hebben op een kamer afstand van de modem, heeft mijn telefoon krap 1 streepje. Ik wil er graag op vooruit gaan nu, dus ik vraag me af wat je ervaringen zijn met WiFi connectiviteit. Connect ie lekker snel en hoe is voor jullie gevoel het bereik t.o.v. oudere telefoons..
- Wegvallend netwerk en bereik: Ik lees op meerdere fora dat de netwerkconnectiviteit soms zomaar verdwijnt. Ervaar jij dit ook? Ook lees ik dat het soms verholpen kan worden door de telefoon alleen op 3g te zetten (of juist 4g), maar dat ie dus niet steeds probeert te switchen. Verder werk ik op een plek waar ik heel slecht bereik heb, vanwege het gebouw. Ervaren jullie dat de N5 beter bereik heeft dan oudere telefoons?
- GPS: Ik lees op enkele fora, waaronder got, dat de GPS in enkele/meerdere gevallen niet goed loopt. Dit schijnt (dat heb ik gelezen op een forum) gedeeltelijk te komen door de software. Oude software (nog niet geschreven voor KitKat) schijnt hier niet helemaal goed mee te werken. Gmaps zou daarentegen wel goed moeten werken. Delen jullie deze opmerkingen?

Ik weet het; sommige vragen zijn erg subjectief, maar ik ben nietemin wel benieuwd ;) Heel erg bedankt als iemand die al ervaring heeft met de N5 hier een antwoord op heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Onderstaande youtube filmpje geeft een duidelijk uitleg je toestel te rooten en bootloader te unlocken.

YouTube: How to Root Nexus 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 08:35
http://www.phonearena.com...ife-test-is-ready_id49127

Batterijtest van de Nexus 5 vergeleken met aantal andere telefoons uit topsegment van de markt.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-09 20:39
Eindelijk de review van gsmarena.com :D

http://www.gsmarena.com/lg_nexus_5-review-1011.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertsmeerink
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-08 21:25
Vandaag mn nexus ontvangen, maar ben wel tegen iets raars aangelopen. Na een half uurtje spelen begaf de trilfunctie het ineens. Zowel bij de toetsen als het oproepsignaal zelf. Voor de zekerheid appje gedownload om te testen en inderdaad geen trillen meer. Uit en weer aangezet, maar het probleem bleef. Tot ik even daarna de telefoon kantelde bij het bekijken van een filmpje, toen trilde hij ineens weer. De trilapp gelijk even laten draaien en al kantelend de nexus laten trillen. Heel vaag. Maar nu lijkt ie het weer gewoon te doen. Iemand anders dit probleem ook tegengekomen? Hoop niet dat dit probleem weer terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 23:16
roedi06 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:38:
- WiFi: mijn huidige telefoon (SGS1) is echt bagger met WiFi connectiviteit. Daar waar mijn laptop en tablet volledig bereik hebben op een kamer afstand van de modem, heeft mijn telefoon krap 1 streepje. Ik wil er graag op vooruit gaan nu, dus ik vraag me af wat je ervaringen zijn met WiFi connectiviteit. Connect ie lekker snel en hoe is voor jullie gevoel het bereik t.o.v. oudere telefoons..
WiFi zal altijd bagger blijven met kleine apparaten. 2,4 GHz is nou eenmaal gewoon 12cm golflengte en voor een goede ontvangst zou je antenne minstens een halve golflengte zijn. Dat gaat wat lastig worden, vooral in de breedte. Maar ook omdat je bijna de hele antenne altijd afdekt met je hand en je hand nou eenmaal veel absorbeert.
- Wegvallend netwerk en bereik: Ik lees op meerdere fora dat de netwerkconnectiviteit soms zomaar verdwijnt. Ervaar jij dit ook? Ook lees ik dat het soms verholpen kan worden door de telefoon alleen op 3g te zetten (of juist 4g), maar dat ie dus niet steeds probeert te switchen. Verder werk ik op een plek waar ik heel slecht bereik heb, vanwege het gebouw. Ervaren jullie dat de N5 beter bereik heeft dan oudere telefoons?
Iets beter bereik dan Galaxy Note N7000 en Galaxy Nexus, maar het is marginaal zou ik zeggen. Ik forceer mijn toestel op 3G-only (2G uit via *#*#4636#*#*), waarbij ik uit ervaring kan zeggen dat het sowieso veel betere batterijduur geeft om te idlen op 3G en niet de hele tijd moeten wisselen/aanmelden tussen 2G/3G.
Ik heb tijdens NL-Alert even wat issues gehad met wegvallende verbiding (lees mijn posts hier), daarna nooit meer een issue gehad.
- GPS: Ik lees op enkele fora, waaronder got, dat de GPS in enkele/meerdere gevallen niet goed loopt. Dit schijnt (dat heb ik gelezen op een forum) gedeeltelijk te komen door de software. Oude software (nog niet geschreven voor KitKat) schijnt hier niet helemaal goed mee te werken. Gmaps zou daarentegen wel goed moeten werken. Delen jullie deze opmerkingen?
Werkt prima hier. Wellicht is het ook wat verwarring met de nieuwe instellingen. Je hebt geen simpele GPS aan/uit meer, maar drie soorten locatie-instellingen en die kan ook weer in het geheel uit. Daar kan dat best misgaan bij de persoon die de telefoon instelt ;)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 10:04
Ik lees hier wel veel dingen over het notificatie ledje en meldingen, maar niemand die hetzelfde heeft als ik. Als 'beltoon' heb ik altijd trillen, maar bij meldingen van apps (buienalarm, mail, facebook etc.) wil ik alleen een notificatie in de systeembalk en als led. Maar ik heb vaak genoeg dat ie dus wel gaat trillen bij een melding van een app, dat ik geen led krijg bij een groeps app, of dat ie gaat trillen terwijl er juist niks is...

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
DeTjuk schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:55:

Batterijtest van de Nexus 5 vergeleken met aantal andere telefoons uit topsegment van de markt.
Waarom komt de Nexus 5 veel slechter uit de benchmarks als ie zou moeten?
Komt dat door KitKat?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:49
coob schreef op donderdag 14 november 2013 @ 06:33:
[...]

Waarom komt de Nexus 5 veel slechter uit de benchmarks als ie zou moeten?
Komt dat door KitKat?
Qua batterij weet ik het niet, er is iets met nexus telefoons waardoor de batterij duur zo slecht is.

En wat de benchmarks betreft, hij komt slechter uit omdat door clean Android er niet zoals bij de concurrentie wordt vals gespeeld, daarom dus.

Verwijderd

Een vraagje omtrent toetsenbord instellingen. Ik vind de grijze balk boven mijn toetsen erg hinderlijk. De grijze balk die mijn woorden alvast half voorspelt/aanvult/corrigeert. Die hele optie wil ik weg hebben, maar ik krijg het niet bevonden. Op mijn Galaxy s plus kon ik dat volgens mij wel uitschakelen.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:19
Staat gewoon in je toetsenbord instellingen onder language & input

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mizgala28 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 06:42:
[...]

Qua batterij weet ik het niet, er is iets met nexus telefoons waardoor de batterij duur zo slecht is.

En wat de benchmarks betreft, hij komt slechter uit omdat door clean Android er niet zoals bij de concurrentie wordt vals gespeeld, daarom dus.
Er is helemaal niks mis met de batterij... ik doe er makkelijk 2 dagen mee, met alles aan. 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Mizgala28
DennusB schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:02:
[...]

Er is helemaal niks mis met de batterij... ik doe er makkelijk 2 dagen mee, met alles aan. 8)7
Dan behoor je tot de weinigen, mensen in mijn omgeving zijn blij als ze 1 dag halen, op een enkeling na maar hij heeft bijna alles uit.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

DeTjuk schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:55:

Wat ik niet snap is waaromd e one zo goed scoort hier. Bijna overal lees ik dat de batterij duur daarvan ook niet best is.
Maar op 1 of andere manier is hij veel beter dan de concurrentie.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Mizgala28
icecreamfarmer schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:48:
[...]

Wat ik niet snap is waaromd e one zo goed scoort hier. Bijna overal lees ik dat de batterij duur daarvan ook niet best is.
Maar op 1 of andere manier is hij veel beter dan de concurrentie.
Misschien spelen de fabrikanten ook vals met de batterij benchmarks? :9 :9 :9

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 08:19

XanderDrake

Build the future!

gertvdijk schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:27:
Iets beter bereik dan Galaxy Note N7000 en Galaxy Nexus, maar het is marginaal zou ik zeggen. Ik forceer mijn toestel op 3G-only (2G uit via *#*#4636#*#*), waarbij ik uit ervaring kan zeggen dat het sowieso veel betere batterijduur geeft om te idlen op 3G en niet de hele tijd moeten wisselen/aanmelden tussen 2G/3G.
Ik heb tijdens NL-Alert even wat issues gehad met wegvallende verbiding (lees mijn posts hier), daarna nooit meer een issue gehad.
OK, intressant. Ik heb in dat voorkeur verbinding menu gekozen voor "WCDMA only", komt dat overeen met jou?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:19
Testje Dalvik Cache vs. ART(aanwezig in 4.4 maar nog in experimentele fase):

http://youtu.be/Y1BesOlQb8c

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 16:51

Greveldinges

Thank you, thank you very much

De francokernel is een stuk zuiniger dan het origineel, had gisteren 4 en een half uur screen on time, brightness op auto en nog 15% over, eerder zou ik dat niet gehaald hebben. Ook is mn antutu omhoog gegaan van 25k naar 29k, for what its worth :p

:)

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 19:31
Mocht het niet lukken, probeer het eens op deze manier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2513937

Verwijderd

Christiano007 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:06:
[...]

Deze twijfel heb ik ook erg, Maar ik zag ook een filmpje betreffende de accu vervangen wat niets voorstelt. Das dus al 1 zorg minder :)

Camera
Geluid

Dat is het grootste twijfelpunt bij mij.
Ik was een S4 gebruiker en ben overgestapt naar de Nexus 5. Dit omdat ik in der tijd veel plezier had beleefd aan de Galaxy nexus..

De S4 doet het prima, en ja de camera is beter... Echter is Touchwiz hetgeen wat de snelle toestel heel erg vertraagd in gebruik.. Daarnaast heeft het toestel diverse updates gehad, maar echt stabieler werd het niet.. Helemaal niet na intro van knox.

De nexus is toch sneller in gebruik, vind hem prettiger in de hand liggen ipv het gladde plastic.. en vind het Stock Android ook mooier en gemakkelijker in gebruik (geen bloatware).

Ook ik zat eerst te twijfelen als ik zou overstappen of niet, maar het is voor mij weer een hele verademing!

Bij de juiste instellingen op je toestel kom je met gemak aan de einde van de dag met je accu. het is even zoeken naar de juiste instellingen!

Enige minpunt is de camera & het geluid wat zacht is, en bij meldingsgeluiden wat minder kwaliteit is.. Maar dit is zover ik al gezien had softwarematig.. Wachten op update dus!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
XanderDrake schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:02:
[...]

OK, intressant. Ik heb in dat voorkeur verbinding menu gekozen voor "WCDMA only", komt dat overeen met jou?
WCDMA=3G.

Verwijderd

mb1234 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:40:
[...]

bedankt,
gaat um niet worden dus:(
misschien een x in Duitsland kijken
Ik dacht ook eerst niet voldoende te hebben en toch gehaald.. Heb er diverse foto's op, apps en 2 grote games.. Daarnaast ook wat divers muziek voor het en alsnog dik 7GB over.. Ik heb er tot nu toe ruim voldoende aan!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 09:54
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:21:
[...]

Ik was een S4 gebruiker en ben overgestapt naar de Nexus 5. Dit omdat ik in der tijd veel plezier had beleefd aan de Galaxy nexus..

De S4 doet het prima, en ja de camera is beter... Echter is Touchwiz hetgeen wat de snelle toestel heel erg vertraagd in gebruik.. Daarnaast heeft het toestel diverse updates gehad, maar echt stabieler werd het niet.. Helemaal niet na intro van knox.

De nexus is toch sneller in gebruik, vind hem prettiger in de hand liggen ipv het gladde plastic.. en vind het Stock Android ook mooier en gemakkelijker in gebruik (geen bloatware).

Ook ik zat eerst te twijfelen als ik zou overstappen of niet, maar het is voor mij weer een hele verademing!

Bij de juiste instellingen op je toestel kom je met gemak aan de einde van de dag met je accu. het is even zoeken naar de juiste instellingen!

Enige minpunt is de camera & het geluid wat zacht is, en bij meldingsgeluiden wat minder kwaliteit is.. Maar dit is zover ik al gezien had softwarematig.. Wachten op update dus!
Ik heb ook een S4 maar die punten die jij opnoemt zijn toch wel een deal breaker voor mij.

Op de S4 kun je ook stock android zetten waardoor deze weer wat sneller loopt.

• svenhof
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-06 08:22
Weet iemand hoe je kan instellen dat je 2 verschillende wallpapers hebt voor je lock screen en je home screen?

Verwijderd

spetzje schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:43:
[...]

NiLS hier er ook sinds dag of 3 op.. Totaal geen drain van de batterij te vernemen. Einde van de dag nog tussen de 20-30% over.. na zo'n 16 uur... (08:00 door de weeks uit me nest)

• mythia
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 00:19
Ik zag vandaag toevallig dat mijn telefoon, ondanks dat hij niet aan de stroom ligt, aangeeft dat hij wordt opgeladen. Het icoon in ieder geval ;)

Iemand anders dit probleem ook?

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
mythia schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:40:
Ik zag vandaag toevallig dat mijn telefoon, ondanks dat hij niet aan de stroom ligt, aangeeft dat hij wordt opgeladen. Het icoon in ieder geval ;)

Volgens de specs ondersteunt hij draadloos laden :+

• mythia
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 00:19
Chaser2600 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:43:
[...]

Volgens de specs ondersteunt hij draadloos laden :+
Haha, alleen heb ik niet zo'n apparaatje;

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.sbnation.com/entry_photo_images/9219589/nexus-5-b2-theverge-4_1020_large_verge_medium_landscape.jpg

• Squidie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:46
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:21:
[...]

Ik volg dit topic al een tijdje en de kans is zeer aanwezig dat ik binnen nu en een aantal maanden voor de nexus 5 ga. In dit topic lees ik geregeld opmerkingen over het geluid, voor mij is alleen niet helemaal duidelijk of het dan gaat om de het gebruik van de speaker bij bijv. het afspelen van muziek of handsfree bellen; of dat ook het geluid wordt bedoelt bij 'normale' telefoongesprekken. Goed geluid tijdens het (niet handsfree) bellen vind ik wel belangrijk, afspelen van muziek en dergelijke is voor mij minder relevant.

Verwijderd

Garret1410 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:36:
[...]

Ik heb ook een S4 maar die punten die jij opnoemt zijn toch wel een deal breaker voor mij.

Op de S4 kun je ook stock android zetten waardoor deze weer wat sneller loopt.
Als je mijn plus & minpunten pakt is het enige wat min is aan de nexus kleiner dan de S4.
En daarnaast is de camera sowieso al op te lossen omdat het softwarematig is, en het geluid naar mijn weten ook..

Daarnaast koop ik een toestel zoals hij is, en ga als 'normale' gebruiker niet stoeien met diverse ROMs, maar wil het gebruiken zoals het bedoeld is door de fabrikant op dat moment. Voordeel is dus dat Nexus lijn veel sneller ge-updated word met hun bugs.. Samsung is namelijk niet zo snel ermee door hun grote schill..

Verwijderd

Squidie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:46:
[...]

Ik volg dit topic al een tijdje en de kans is zeer aanwezig dat ik binnen nu en een aantal maanden voor de nexus 5 ga. In dit topic lees ik geregeld opmerkingen over het geluid, voor mij is alleen niet helemaal duidelijk of het dan gaat om de het gebruik van de speaker bij bijv. het afspelen van muziek of handsfree bellen; of dat ook het geluid wordt bedoelt bij 'normale' telefoongesprekken. Goed geluid tijdens het (niet handsfree) bellen vind ik wel belangrijk, afspelen van muziek en dergelijke is voor mij minder relevant.
Het gaat om het geluid uit de speaker.. Tijdens youtube en/of muziek is het zachter dan je gewend bent van de telefoons van tegenwoordig. Daarnaast merk je dat systeem geluiden niet helemaal zuiver zijn zo nu en dan. Dit lijkt zoals bekend softwarematig te zijn.. en er zal ook snel oplossing voor komen.

Het belgeluid is gewoon goed hier! Zowel op zacht al hard goed te doen, en helder stemgeluid.

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Waarom een Nexus 5....

Sinds maart heb ik de Note II en de software die er op stond toen ik hem kreeg, is vandaag nog steeds hetzelfde. Samsung vergeet in mijn beleving om meer aandacht te hebben voor hun top modellen NADAT ze verkocht zijn.

Android is voor mij een besturingssysteem met veel ontwikkelingen en snelle veranderingen. Waarschijnlijk heeft Google haar tempo aangepast, omdat alle fabrikanten (Samsung / HTC /....etc) de hele tijd zitten te stoeien met hun eigen schil.

Als ik Samsung NL daar op aanspreek dan is er of geen reactie of een reactie waar je niks aan hebt. De update van de Note II is nu al 10x uitgesteld...en hij is er nog steeds niet.

Na al mijn uitstapjes kom ik telkens terug bij de Nexus lijn...en nee ze zijn niet perfect, maar ik zie het ook als een "ontwikkel telefoon"...gebruiken, updaten, test in real life....Met als motto "steeds beter"...

Voor mij daarom geen andere meer...de hardware is goed...Android is goed...en al hoefde ik niet op het geld te letten, dan kocht ik nog geen Note III.

Als mijn power knopje (haha) het vol kan houden, ben ik een Nexus 5 gebruiker tot de volgende uitkomt.

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 23-09 21:43
Ik heb al eens gezocht maar kom alleen op sites met wallpapers uit. Op de Nexus 4 scrollt de achtergrond een beetje mee als je naar een ander scherm swiped naar links of naar rechts. Dat gebeurd op de Nexus 5 niet meer.
Wie weet hoe ik de mee scrollende achtergrond kan instellen?

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 18:57
Frijns.Net schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:57:
Ik heb al eens gezocht maar kom alleen op sites met wallpapers uit. Op de Nexus 4 scrollt de achtergrond een beetje mee als je naar een ander scherm swiped naar links of naar rechts. Dat gebeurd op de Nexus 5 niet meer.
Wie weet hoe ik de mee scrollende achtergrond kan instellen?
Waarschijnlijk gewoon een bredere achtergrond kiezen? Bij mij scrollt de achtergrond namelijk wel mee.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Garret1410
Squidie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:46:
[...]

Zowel externe luidspreker als de spraak luidspreker voor het bellen is zachter dan bijv. S4 of de ONE. Dit volgens diverse reviews en gsmarena.
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:46:
[...]

Als je mijn plus & minpunten pakt is het enige wat min is aan de nexus kleiner dan de S4.
En daarnaast is de camera sowieso al op te lossen omdat het softwarematig is, en het geluid naar mijn weten ook..

Daarnaast koop ik een toestel zoals hij is, en ga als 'normale' gebruiker niet stoeien met diverse ROMs, maar wil het gebruiken zoals het bedoeld is door de fabrikant op dat moment. Voordeel is dus dat Nexus lijn veel sneller ge-updated word met hun bugs.. Samsung is namelijk niet zo snel ermee door hun grote schill..
Enigste grote voordelen van de Nexus 5 is 4.4, snelle updates en de prijs. De rest is niet beter dan concurrentie.

De Google Edition voor de S4 noem ik niet stoeien met ROMs. Is gewoon standaard Samsung en heel eenvoudig te doen. Maar ik begrijp wel je punt.

Daarom snap ik Tweakers.net ook niet dat ze de bijv. de Xperia Z1 zo laag beoordelen en de Nexus 5 zo hoog. Op veel punten is de Z1 gelijk of beter. Alleen heeft de Nexus dus een kale Android 4.4 en als eerste de nieuwste updates.

Ik denk dat een stukje hype bij tweakers ook mee speelt. Tweakers houden niet van teveel bling bling en we zijn gek op de nieuwste updates. Ik ben er zelf ook wel gevoelig voor maar als ik rationeel de feiten naast elkaar leg dan kom ik er niet onderuit dat de Nexus niet beter is dan concurrentie.

[ Voor 13% gewijzigd door Garret1410 op 14-11-2013 11:06 ]

• chengbondkwok
  • Laatst online: 25-09 19:31
Garret1410 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:00:
[...]

Zowel externe luidspreker als de spraak luidspreker voor het bellen is zachter dan bijv. S4 of de ONE. Dit volgens diverse reviews en gsmarena.

[...]

Enigste grote voordelen van de Nexus 5 is 4.4, snelle updates en de prijs. De rest is niet beter dan concurrentie.

De Google Edition voor de S4 noem ik niet stoeien met ROMs. Is gewoon standaard Samsung en heel eenvoudig te doen. Maar ik begrijp wel je punt.
De Google Edition voor de S4 werkte toch niet helemaal optimaal? Bij de HTC One kon je het 1 op 1 kopiëren, maar bij de S4 was dat lastiger.

In feite zijn het allemaal toptoestellen, maar de een geeft de voorkeur aan dit en de ander de voorkeur aan dat. Het zijn in ieder geval geen verkeerde keuzes.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hoe krijg ik het dashclock zo? Nu heb ik kleine iconen naast de tijd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YuArxk88Z1UltLjpvRzNkF1s/full.jpg

[ Voor 120% gewijzigd door Slasher op 14-11-2013 11:50 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Garret1410
Dit vind ik een goede review. Bijna alles komt ter sprake en ook geen gekke dingen die anders zijn dan wat gebruikers melden.

Wel mis ik 2g/3g/4g en wifi ontvangst en stabiliteit.
Noise cancelation test. Dus bellen in rumoerige omgeving.

Iets anders. Ik heb het idee dat Google sinds KitKat de gebruikers steeds minder vrij laat. Google now is prominent aanwezig, Hangouts vervangt SMS, Home screens niet zelf in te delen en ik heb gelezen dat je geen mappen kunt aanmaken op home screen.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Garret1410 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:50:
[...]

Google now is prominent aanwezig, Hangouts vervangt SMS, Home screens niet zelf in te delen en ik heb gelezen dat je geen mappen kunt aanmaken op home screen.
- Google Now hoef je niet te gebruiken.
- Je kunt zelf kiezen welke SMS app je wilt gebruiken. Is niet locked, alleen default.
- Homescreens kun je prima zelf indelen
- Mappen aanmaken kan ook gewoon.

Ik zou een andere bron zoeken voor je informatie ;)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:44
mythia schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:40:

Even de USB aansluiting schoon blazen? Misschien zit er een beetje condens of een stofje in.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

Als ik facebook berichten of whatsappen berichten krijg gaat mijn ledje onder in het midden gewoon branden :)

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:22:
Als ik facebook berichten of whatsappen berichten krijg gaat mijn ledje onder in het midden gewoon branden :)
En dat wilde je gewoon even met ons delen, of had je het specifiek tegen iemand? :P

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:34
Ik ben sinds gisteren ook trotse bezitter van de Nexus 5. Zijn er al mapjes beschikbaar voor de Nexus 5? Mijn Samsung S3 heeft het begeven omdat ik een slechte mapje had. Het liefste heb ik een goede siliconen-mapje, kan me niet weer na een paar maanden een nieuwe telefoon veroorloven.

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 08:55
EvertonPride schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:50:
Ik ben sinds gisteren ook trotse bezitter van de Nexus 5. Zijn er al mapjes beschikbaar voor de Nexus 5? Mijn Samsung S3 heeft het begeven omdat ik een slechte mapje had. Het liefste heb ik een goede siliconen-mapje, kan me niet weer na een paar maanden een nieuwe telefoon veroorloven.
Accessoires voor de Google Nexus 5

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 15:23
Net een Nexus 5 opgehaald bij -TheNose- en deze is, in tegenstelling tot de mijne die ik teruggestuurd heb, wel helemaal in orde. Geen losse power knop en krakende achterkant. Ben nu gelukkig wel tevreden met de Nexus 5. Deze zit een stuk beter in elkaar dan die ik eerst had.
Btw, aardige kerel en alles was prima geregeld. Normaal koop ik nooit 2e hands telefoons (hoewel hij pas een week oud is natuurlijk, dus eigenlijk gewoon nieuw), maar bij hem zou ik het zo weer durven.

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik had vaak last van een wegvallend signaal, er stond dan alleen een leeg driehoekje zonder streepjes. Ook kreeg ik vaak de melding dat er geen mobiel data signaal beschikbaar is (wel GSM of hooguit GPRS). Mijn provider is KPN simonly met 3G. In- en uitschakelen van vliegtuigmodus hielp soms om het signaal terug te krijgen maar dit is natuurlijk een paardemiddel. Wat ik tot nu heb gedaan om dit te verhelpen (met behulp van tips op dit forum) als een soort samenvatting voor anderen met hetzelfde probleem:

- instellingen / draadloos en netwerken / meer... / mobiele netwerken / netwerkmodus / voorkeursnetwerkmodus: 3G. Deze stond standaard op 4G, alleen wordt mijn eigen voorkeuze niet opgeslagen lijkt het want na terugkeer in het hoofdmenu is deze instelling weer leeg.

- instellingen / draadloos en netwerken / meer... / mobiele netwerken / namen toegangspunten / apn: kpn/hi mobiel internet. Deze stond standaard op kpn/hi 4G lte mobiel internet en dat klopt niet.

- via *#*#4636#*#* in het dialerscherm de radio van de telefoon standaard op WCDMA only gezet.

Hopelijk helpt dit om het wegvallende signaal te voorkomen. Ik zie nu al dat de telefoon standaard 3G of H als voorkeur kiest (met slechts 1 tot 2 streepjes bereik) in plaats van GSM met vol bereik of GPRS. Ik heb liever dat de telefoon op 3G met weinig bereik blijft zitten dan dat hij constant van netwerk zit te switchen of zit te zoeken naar betere alternatieven. Dit kost natuurlijk ook veel energie :)

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Slasher schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:32:

[afbeelding]
Naar beneden swipen over de widget :) Kan er volgens mij niet standaard zo uitzien.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:55
Ik ben het nog nergens tegen gekomen, maar naar aanleiding op een vraag hierboven: is er een manier om verschillende achtergronden te hebben die in elkaar overlopen in de tijd?

Beland ik dan bij een andere launcher, want ik kan het niet ergens in Android vinden.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Megupe schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:15:
Ik ben het nog nergens tegen gekomen, maar naar aanleiding op een vraag hierboven: is er een manier om verschillende achtergronden te hebben die in elkaar overlopen in de tijd?

Beland ik dan bij een andere launcher, want ik kan het niet ergens in Android vinden.
Je zou MultiPicture Live Wallpaper kunnen proberen.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:21

The Wizard

Moderator Mobile
Davith78 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:04:
Hopelijk helpt dit om het wegvallende signaal te voorkomen. Ik zie nu al dat de telefoon standaard 3G of H als voorkeur kiest (met slechts 1 tot 2 streepjes bereik) in plaats van GSM met vol bereik of GPRS. Ik heb liever dat de telefoon op 3G met weinig bereik blijft zitten dan dat hij constant van netwerk zit te switchen of zit te zoeken naar betere alternatieven. Dit kost natuurlijk ook veel energie :)
De telefoon zal altijd de hoogst haalbare snelheid als standaard kiezen, mits deze niet onder een bepaalde drempel waarde komt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• raymondw
  • Laatst online: 23:20
Vanochtend 6.45 de Nexus van de lader gehaald en aangzet.
Wat FB, Whatsapp en email op de bank via WIFI beantwoord.
Daarna richting werk en onderweg nog even 4G Speedtest gedaan in de buurt van de A10 (21/11Mbps)
Onderweg 2 a 3 min gebeld,de file en fliters gechecked via VID etc.
De ochtend en begin van de middag op 3G en HSDPA wat dingen in de gaten gehouden.
Heb er meerdere pop3 boxen aan hangen op 30min en 3x Gmail, hij polt wel wat dingen ;)

Nu nog 79% batt en inmiddels weer op WIFI
Vind de batterij dan meer dan voldoende!
Denk dat hij net als de Custom S3 bij mij een goeie dag, misschien twee dagen mee gaat. (werkgerelateerd een Bold erbij ;w )

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
cordonbleu schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:03:
Net een Nexus 5 opgehaald bij -TheNose- en deze is, in tegenstelling tot de mijne die ik teruggestuurd heb, wel helemaal in orde. Geen losse power knop en krakende achterkant. Ben nu gelukkig wel tevreden met de Nexus 5. Deze zit een stuk beter in elkaar dan die ik eerst had.
Btw, aardige kerel en alles was prima geregeld. Normaal koop ik nooit 2e hands telefoons (hoewel hij pas een week oud is natuurlijk, dus eigenlijk gewoon nieuw), maar bij hem zou ik het zo weer durven.
Thx man, veel plezier ermee! :D

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:53
Op mijn oude Xperia P (android 4.1) kon ik m'n batterylife een flinke oppepper geven met Greenify. Zijn er al mensen met ervaring met Greenify op de N5 en maakt het wat uit, of is de N5 uit zichzelf al een stuk zuiniger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Slasher schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:32:

[afbeelding]
Ik ben bang dat dit een screenshot is van de uitgeklapte widget. Standaard als de telefoon gelockt is en je zet het scherm aan opent hij met de 'kleine' informatie. Door naar benenden te swipen ontvouwt zich de 'grote' informatie.

Er zijn al meerdere verzoeken bij de maker ingediend om de grote informatie standaard te maken, maar vooralsnog lijkt daar geen gehoor aan gegeven te worden. Erg jammer, want dan heb je een een oog opslag alle informatie op je lockscreen.

Mocht iemand weten hoe het anders ingesteld kan worden dan hoor ik dat graag, maar is hier beetje offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 15:29
DeTjuk schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:10:
[...]

Ik ben bang dat dit een screenshot is van de uitgeklapte widget. Standaard als de telefoon gelockt is en je zet het scherm aan opent hij met de 'kleine' informatie. Door naar benenden te swipen ontvouwt zich de 'grote' informatie.

Er zijn al meerdere verzoeken bij de maker ingediend om de grote informatie standaard te maken, maar vooralsnog lijkt daar geen gehoor aan gegeven te worden. Erg jammer, want dan heb je een een oog opslag alle informatie op je lockscreen.

Mocht iemand weten hoe het anders ingesteld kan worden dan hoor ik dat graag, maar is hier beetje offtopic
Ik heb begrepen dat dit een "issue" is met het standaard Android lockscreen. Daar kan de ontwikkelaar van DashClock (of welke andere widget-bouwer) dan ook helaas niets aan veranderen. Zelf gebruik ik nu GoLocker om fullscreen meldingen te kunnen zien al werkt deze niet zo vlekkeloos als het officiele lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 19-07 16:56
Hmm, wat raar.. Mijn nexus 5 wil wel eens uit zichzelf booten als ik hem uitschakel.. Is me nu al 3 keer gebeurt, zo'n 3 seconden nadat ik m uitzet. Ik heb mn telefoon nog geen één keer opgeladen. Zou dit dan hieraan kunnen liggen? Of... RMA :'(?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2515215

Ik hoop echt dat dit een bug van K4.4 is (zoals iemand zegt op het einde van de thread).

[ Voor 22% gewijzigd door Montu op 15-11-2013 10:15 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Sypher schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:19:
[...]
Ik heb begrepen dat dit een "issue" is met het standaard Android lockscreen. Daar kan de ontwikkelaar van DashClock (of welke andere widget-bouwer) dan ook helaas niets aan veranderen. Zelf gebruik ik nu GoLocker om fullscreen meldingen te kunnen zien al werkt deze niet zo vlekkeloos als het officiele lockscreen.
Kijk aan, dat wist ik niet. Wat voor issues loop je tegen aan met GoLocker dan?

Mijn keuze voor de nexus 5 gaat worden bepaald door de ervaringen met het batterijgebruik. Ik zie mezelf niet als een heavy user. Ik bel gedurende de dag misschien 1 keer met mijn telefoon en er zijn dagen dat ik helemaal niet bel. Het is voornamelijk de internetconnectiviteit die ik gebruik voor het bijhouden/lezen van nieuws, mail en aanverwante. Facebook gebruik ik niet.

Ik kan nog steeds met mijn HTC Desire een hele dag doen op 1 batterijlading. Aan het einde van de dag zit ik dan nog steeds op 45% gemiddeld.

Qua batterij lees ik goede dingen over een Note 3, maar deze is me te duur en te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Ik krijg de mijne zo binnen. Is het goed voor de batterij om hem eerst op te laden alvorens te gebruiken?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
icecreamfarmer schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:24:
Ik krijg de mijne zo binnen. Is het goed voor de batterij om hem eerst op te laden alvorens te gebruiken?
Het was altijd zo:

Eerst de accu leeg maken op basis wat deze out of the box nog in zich heeft.
Dan volledig opladen, volledig leeg gebruiken en dit in totaal 3x keer doen.

Correct me if I'm wrong.

[ Voor 1% gewijzigd door DeTjuk op 15-11-2013 10:29 . Reden: taaltechnisch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 19-07 16:56
DeTjuk schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:28:
[...]

Het was altijd zo:

Eerst de accu leeg maken op basis wat deze out of the box nog in zich heeft.
Dan volledig opladen, volledig leeg gebruiken en dit in totaal 3x keer doen.

Correct me if I'm wrong.
Precies, dat 'was' altijd zo. Met Li-ion batterijen werkt het heel anders. Het beste voor deze batterijen is om de accu niet helemaal leeg te laten lopen en ook niet vol op te laden. Ideaal: opladen rond de 10 procent, van de oplader af rond de 60 procent. Zoals ik al zeg, dit is een ideaal en ik kan me goed voorstellen dat je hem gewoon tot de 100 oplaadt. De eerste keren dat je je batterij oplaadt maakt dus niets uit, daarvoor geldt gewoon nog diezelfde regel.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 12:00
ben al 2 weken een tevreden Nexus 5 gebruiker. Na jarenlang iphone gebruiker te zijn geweest toch de overstap gemaakt en mijn laatste iphone 5 verkocht. Accuduur is prima en ik haal een dikke 1,5 dag ermee.

Wat me de laatste dagen wel opvalt is dat ik steeds updates krijg van google apps waarvan ik denk dat ik de laatste al op mijn nexus heb staat zoals Google+ en Hangouts.... iemand anders ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

struik978 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:02:
ben al 3 weken een tevreden Nexus 5 gebruiker. Na jarenlang iphone gebruiker te zijn geweest toch de overstap gemaakt en mijn laatste iphone 5 verkocht. Accuduur is prima en ik haal een dikke 1,5 dag ermee.

Wat me de laatste dagen wel opvalt is dat ik steeds updates krijg van google apps waarvan ik denk dat ik de laatste al op mijn nexus heb staat zoals Google+ en Hangouts.... iemand anders ook opgevallen?
3 weken! da's knap, hij is er pas 15 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:12

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:06:
[...]

nvm

[ Voor 7% gewijzigd door Pierre op 15-11-2013 11:08 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 12:00
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:06:
[...]

Aangepast hoor bijdehand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 18:17
Maar mij is het niet opgevallen. Volgens mij krijg ik steeds een app met een hoger versie nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 19:29
Sypher schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:19:
[...]

Dit ligt inderdaad niet aan DashClock maar aan Android. Met custom roms kan het namelijk wel (bijvoorbeeld CM). Daarin zit een optie op het lock screen standaard op full screen te openen. Als je dan een lock patroon of pincode hebt, moet je eerst op het slotje klikken voordat je deze in kunt voeren.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik ben niet geweldig thuis in het rooten/unrooten en unlocken/locken, maar wil nu mijn Nexus 5 terug krijgen naar stock. Dus zoals hij nieuw uit de doos komt. Hoe kan ik dit het beste doen? Hij is nu unlocked en geroot met SuperSu.

Kan ik daarvoor het beste een toolkit gebruiken? Zoals deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2517778
Of deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2525026
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2507211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2513701

Gebruik dit, toolkits worden afgeraden. Weet niet precies waarom, maar het staat in de eerste post in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 16:40
Ik ben aan het overwegen om de N5 te kopen, echter lees ik een paar verontrustende issues:
1) GPS lock. Het duurt erg lang in zowel cold as hot-fix voor de N5 om een lock te krijgen. Ook het aantal satelieten is minimaal (zie XDA).
2) Telefoonsignaal valt af en toe weg en komt niet of pas na vliegtuigmode aan/uit weer terug. Zelfde gebeurt overigens bij de LG G2 (zie XDA en tweakers)
3) Geluid van de speaker en koptelefoon is vrij zacht.
4) Ik zag dat de N5 een LCD zwartwaarde had van 0.3 lumen. Dit is niet echt goed (0 - 0.2 is OK). Hoe ervaren jullie dat als je bv 's avonds een film kijkt en deze donkere scenes bevat?

Wat is jullie ervaring met bovenstaande en is het mogelijk dat jullie het een en ander kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges

Greveldinges

Anteros schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:13:
Ik ben aan het overwegen om de N5 te kopen, echter lees ik een paar verontrustende issues:
1) GPS lock. Het duurt erg lang in zowel cold as hot-fix voor de N5 om een lock te krijgen. Ook het aantal satelieten is minimaal (zie XDA).
2) Telefoonsignaal valt af en toe weg en komt niet of pas na vliegtuigmode aan/uit weer terug. Zelfde gebeurt overigens bij de LG G2 (zie XDA en tweakers)
4) Ik zag dat de N5 een LCD zwartwaarde had van 0.3 lumen. Dit is niet echt goed (0 - 0.2 is OK). Hoe ervaren jullie dat als je bv 's avonds een film kijkt en deze donkere scenes bevat?

Wat is jullie ervaring met bovenstaande en is het mogelijk dat jullie het een en ander kunnen testen?
1.
De GPS heeft inderdaad niet zo snel een fix, maar is echt prima bruikbaar. Ik kan in de woonkamer gewoon een fix krijgen met GPS only, geen A-GPS etc. Duurt ook niet erg lang, maar dit ligt erg aan de situatie. Voor het raam krijg ik sneller een fix dan als ik op de bank zit. Prima te gebruiken dus, geen problemen mee.

2.
Mijn telefoonsignaal is nog niet 1 keer weggevallen, misschien heb ik geluk, of doet het probleem zich niet bij alle providers voor. (Ik heb Simyo)

3. Het geluid van de speaker is inderdaad vrij zacht en blikkerig, maar de koptelefoon is prima. Het is maar net wat je gewend bent, als je van een HTC One naar de Nexus 5 gaat valt het geluid je tegen. Als je van een budget smartphone naar de Nexus 5 gaat valt het allemaal wel mee.

4. Ik vind de zwartwaarde prima, maar als je AMOLED gewend bent gaat dit je ook tegenvallen. Het scherm is wel gewoon heel erg mooi en scherp, kleuren zijn accuraat en kijkhoeken zijn wel oké. Verder alleen een heel klein beetje last van bleeding aan de randjes, maar ik heb nog nooit een dergelijk scherm gezien waar dit niet aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
De beste review an de Nexus 5 die ik heb gezien: YouTube: Google Nexus 5 Review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 25-09 14:13

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Is het nu wel mogelijk (met N5 met KitKat) om lockscreen widgets standaard te mximalizeren zonder eerst een custom rom te installeren?

Op mijn N4 kan ik wel een widget op de lockscreen plaatsen, maar deze is standaard maar op 1/4 van het scherm om dat het unlock(swipe) scherm 3/4 beslaat. Maar dit unlock scherm kan je wel naar beneden swipen, maar ik wil dit standaard naar beneden bij een screen-on. Beetje raar dat hier geen vinkje voor is op de N4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 15:29
CT schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:24:
Is het nu wel mogelijk (met N5 met KitKat) om lockscreen widgets standaard te mximalizeren zonder eerst een custom rom te installeren?

Op mijn N4 kan ik wel een widget op de lockscreen plaatsen, maar deze is standaard maar op 1/4 van het scherm om dat het unlock(swipe) scherm 3/4 beslaat. Maar dit unlock scherm kan je wel naar beneden swipen, maar ik wil dit standaard naar beneden bij een screen-on. Beetje raar dat hier geen vinkje voor is op de N4.
Psst, scroll voor de grap eens naar boven het is vanochtend nog besproken nota bene 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 25-09 14:13

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Sypher schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:30:
[...]

Psst, scroll voor de grap eens naar boven het is vanochtend nog besproken nota bene 8)7
Ah zie't ;) Had wel gegoogled maar niet specifiek dit hele forum uit geplozen aangezien het niet een heel populaire vraag blijkt te zijn.
Dus we houden het bij de 'oude' CM Rom voorlopig.. wel jammer dat dit niet gefixed is in kitkat, nogal een dealbreaker (en ik lijk gelukkig niet de enige ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Na lang overwegen tussen de Nexus 5 en de LG G2 ga ik toch voor de LG G2. Doorslag was het batterijleven van de LG G2, die gaat echt 20 tot 25% langer mee op een dag. Vind ik de 85 euro wel waard. ( kan hem net over de grens halen voor 485 euro...de G2)

De review van Marques Brownie gaf de doorslag voor me, ik wil gewoon een telefoon die de dag doorkomt qua batterij.

[ Voor 8% gewijzigd door alwaysleft op 15-11-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Zeker een goeie review, thnx! :) Niet simpelweg de specs op dreunen en een paar benchmarkscores noemen, maar echt ervaringen met t toestel bespreken. Ook z'n video over de verschillen tussen de witte en zwarte versie is wel aan te raden, zitten toch weer wat details in die weer stof tot denken geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Greveldinges schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:13:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2513701

Gebruik dit, toolkits worden afgeraden. Weet niet precies waarom, maar het staat in de eerste post in dat topic.
Thanx, het is al gelukt. Zit nu weer volledig op stock met locked bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
CrackSlet schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:09:
[...]

Zeker een goeie review, thnx! :) Niet simpelweg de specs op dreunen en een paar benchmarkscores noemen, maar echt ervaringen met t toestel bespreken. Ook z'n video over de verschillen tussen de witte en zwarte versie is wel aan te raden, zitten toch weer wat details in die weer stof tot denken geven.
Jammer dat hij ook het batterijleven echt niet goed vindt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

alwaysleft schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:16:
[...]

Jammer dat hij ook het batterijleven echt niet goed vindt..
Nergens last van hier..
(WIFI, 3G, pushmail, Facebook, HangOuts etc etc allemaal aan, eerste lading out of the box)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K8D2JA2.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yrkKtOS.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ue8T7eo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
1 dag accuduur is toch meer dan voldoende? 99% vd mensen legt de telefoon toch 's nachts aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

MauriX schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:47:
1 dag accuduur is toch meer dan voldoende? 99% vd mensen legt de telefoon toch 's nachts aan de lader.
Dat weet jij, dat weet ik.. maar de mensen die alleen de bovenstaande review van Marques Brownlee kijken, denken dat je dus de dag nieteens haalt met een N5, omdat hij dat zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 22:33
Vandaag de telefoon van Coolblue ontvangen en hij bevalt zeer goed. Natuurlijk wel de standaard puntjes zoals:
  • Power knop die een beetje wiebelt
  • Simkaart tray die een beetje uitsteekt
  • Trilmotor die veel geluid maakt
Het enige wat ik echt merk is dat de simkaart tray een beetje uitsteekt, maar al met al zie ik denk ik geen reden om hem terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-09 15:34

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

MauriX schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:47:
Ik gebruik mijn telefoon misschien 1 of 2 uur per dag, accu zal dan wel 2 dagen meegaan.
Ik denk niet dat hij het 1,5 week standby volhoudt zoals mijn huidige Xperia Tipo...

Is het de koop waard of niet? Ik vind 400 euro nog altijd veel te veel voor een telefoon, 1 keer vallen en hij is is kapot.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lazside
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-03 19:38
Rom: Cataclysm 13 Nov update
Kernel: franco.Kernel r11

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qlvb08A.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QYjQfIN.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31

reiker

dan jij!

kuusj98 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:55:
[...]

Ik gebruik mijn telefoon misschien 1 of 2 uur per dag, accu zal dan wel 2 dagen meegaan.
Ik denk niet dat hij het 1,5 week standby volhoudt zoals mijn huidige Xperia Tipo...

Is het de koop waard of niet? Ik vind 400 euro nog altijd veel te veel voor een telefoon, 1 keer vallen en hij is is kapot.
Of jij de telefoon het geld waard vindt weet je natuurlijk alleen zelf... ;)
Maar kennelijk ben je niet op zoek naar een robuuste smartphone die je op alle mogelijke manieren kunt laten vallen en dan nog perfect werkt, anders keek je waarschijnlijk wel naar andere mobiele telefoons. Als de Nexus 5 naar voren komt in een soort shortlist van smartphones die voldoet aan je eisen, dan kun je de prijs vergelijken met die van de andere gegadigden. Blijkt dan dat anderen goedkoper zijn, dan kun je voor jezelf wellicht concluderen dat de Nexus voor jou het geld niet waard is.

Zonder jouw specifieke eisen en budget te kennen is het lastig zeggen of het voor jou een goede koop is.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Lazside schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:12:

[afbeelding] [afbeelding]
Is er ook ergens een vergelijking te zien? Dus eerst met normale kernel en dan met franco?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:55:
[...]

Geen enkele smartfoon kan tegen stuiteren, en de keren dat het goed gaat heb je misschien alleen wat krasjes.
Naar mijn idee is een bumper-case dan de beste bescherming bij een val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:23:
[...]

Geen enkele smartfoon kan tegen stuiteren, en de keren dat het goed gaat heb je misschien alleen wat krasjes.
Naar mijn idee is een bumper-case dan de beste bescherming bij een val.
een xcover wel, die kan overal tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Lazside schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:12:

[afbeelding] [afbeelding]
Ja, met een screen on time van 10 minuten zeker :P
Dat lukt mij stock ook wel gok ik zo.. Je phone idle is ook redelijk hoog te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anteros schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:13:

1) Klopt, het duurt soms een minuut of 2 voor ik locatie info heb (bijv. bij het zoeken naar nabije bioscopen in IMDB app), erg irritant. Op de iPhone gebeurde dit meteen (desnoods met WiFi plaatsbepaling).
2) Ik heb inderdaad af en toe oproepen nooit gehad, ben ook niet de enige met dit probleem, zie eerder in dit topic. Ik zit wel op een virtuele provider.
3) Het geluid van de beltoon is erg zacht, maar sommige tonen die je kan kiezen klinken veel harder dan andere dus ik heb de mijne aangepast naar een luide.
4) Zwartwaarden zijn idd niet geweldig maar ik vind het niettemin een goed scherm. Ik kijk echter nooit films op mijn telefoon, dat doe ik alleen op mijn tablet.
Pagina: 1 ... 23 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.