[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.208 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dysg3nic schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:19:
[...]

Dat kunnen apps nu (4.4) pas gaan gebruiken, dus nog even geduld en je zal het bij meerdere apps gaan zien.
Ik bedoel ook bijvoorbeeld gallerij e.d. Heb net de LG2 vergeleken en daarbij worden foto's over het volledige scherm weergegeven (zelf notificatiebalk verdwijnt). Bij Nexus 5 vallen de foto's vele malen kleiner uit, terwijl het scherm wel (ongeveer) dezelfde grootte heeft.

Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Or zijn er mensen die het voor mekaar krijgen om foto's op volledig beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 13:00
Metian schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:52:
[...]

Wees blij, want ik heb op dit moment in Zutphen totaal geen bereik meer. Geen idee wat er aan de hand is want vanmorgen richting Zutphen werkte alles gewoon normaal.

Nu blijk ik helemaal geen verbinding meer te hebben, toch maar is even uitzoeken... Hier gewoon KPN netwerk.
Ik ben de hele dag nu al in Zutphen. Ik heb ook KPN business maar nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 17:59

The Wizard

Moderator Mobile
SebasFM schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:44:
[...]

Klopt. 3G zit altijd (?) op 2100 MHz, en dan is 800 MHz waar 4G van KPN op zit relatief stukken lager. Maar het is slechts een fractie lager dan 2G op 900 MHz waar KPN voornamelijk van gebruikmaakt.
KPN rolt nu ook UMTS900 uit, dus UMTS op de 900 MHz frequentie. Ideaal voor een groot bereik en gebouw penetratie.

Idd is 800 MHz lager dan 900 MHz, maar je zult merken dat het bereik met 2G beter is dan met 4G, dat komt door de gebruikte bandbreedte, over 4G moet immers meer data dan over 2G. Daar en tegen heb je met 1 streepje 4G haast geen bandbreedte verlies, hooguit op de upload, de download blijft redelijk stabiel.

Voor meer info: zie mijn handtekening.
Metian schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:52:
[...]

Wees blij, want ik heb op dit moment in Zutphen totaal geen bereik meer. Geen idee wat er aan de hand is want vanmorgen richting Zutphen werkte alles gewoon normaal.

Nu blijk ik helemaal geen verbinding meer te hebben, toch maar is even uitzoeken... Hier gewoon KPN netwerk.
Klopt, er zijn (4G) werkzaamheden in Zutphen en omgeving, voor actuele in kaart gebrachte werkzaamheden: http://www.4gmast.nl/2013-06-16-07-20-28/onderhoud-kpn

[ Voor 26% gewijzigd door The Wizard op 08-11-2013 13:24 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:03
eL_Jay schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:47:
Zit heel erg te twijfelen tussen wit (betere bouwkwaliteit) en zwart (feel).
Is het soft-touch materiaal van de zwarte N5 vergelijkbaar/gelijk aan het materiaal dat in de ZTE Blade is gebruikt?
Sinds wanneer heeft de witte variant een hogere bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:29
eL_Jay schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:47:
Zit heel erg te twijfelen tussen wit (betere bouwkwaliteit) en zwart (feel).
Is het soft-touch materiaal van de zwarte N5 vergelijkbaar/gelijk aan het materiaal dat in de ZTE Blade is gebruikt?
Ik heb de zte blad een tijdje gehad, maar de nexus voelt een stuk fijner aan dan de blade.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
alwaysleft schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:49:
[...]

Vergelijkbaar met de Nexus 7 tablet 2013 dacht ik, of 2012 versie. Nu ben ik zelf in de war.
Heb ik niet in mijn handen gehanden gehad en die hebben ze bij de MM niet (net als enkel de witte N5 en niet de zwarte)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:56:
[...]

Ik heb de zwarte variant.. zeer te spreken over!
Enige minpunt is dat het powerknop IETS losser zit dan ik zou verwachten...

Voor de rest geen dode pixels of wattan ook hiero.
Precies de reden waarom ik naar de witte neig ;). Zulke dingen verwacht ik van een budget China-phone, niet van een premium.
Davith78 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:52:
[...]

Ik zou voor de bouwkwaliteit van de witte gaan. Je kunt altijd nog een hoesje kopen als je er te weinig grip mee hebt. Maar ik vind de witte prima in de hand liggen, glijdt niet snel weg ofzo.
Oke, mooi dat is mijn zorgpunt inderdaad dat ie uit mijn hand glijd. Cover gaat er waarschijnlijk niet komen, want ik vind hem nu al eigelijk te groot. (maar de Z1 f komt waarschijnlijk niet naar Europa of is de helft duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zwarte versie en heb helemaal geen last van loszittende power of volume buttons..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smaken verschillen uiteraard, maar ik weet niet waarom alle reviewers de hardware van de nexus 5 niet mooi vinden tov de Z1, S4 en G2. Was net bij Saturn en heb ze allemaal nog eens vergeleken. Al die high gloss en glas vind ik maar niks. Leuk voor op de tv maar niet op de telefoon.

Doe mij maar gewoon degelijke plastic, zoals Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu twee dagen in gebruik en bevalt heel goed. Enorm snel, geweldig scherm en heel degelijk.
Kom van de iphone 4 af en het verschil is echt enorm. Was nog even bang voor de accu maar ook dat valt mij enorm mee. Met mijn gebruik ga ik daar zelf wel 2 dagen mee halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
gertvdijk schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:20:
[...]

Paranoid Android (custom ROM) heeft hiervoor in het menu dat opent als je een paar seconde op de power button drukt een toggle voor die de immersive mode forceert. In stock heb ik het nog niet gezien en ik denk dat het buiten de privileges van reguliere apps gaat om de mode voor een andere app te bepalen.
Sowieso een erg coole rom dat paranoid Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
floriz87 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:20:
[...]
Sinds wanneer heeft de witte variant een hogere bouwkwaliteit?
Dat vraag ik me ook af... Ik heb even zitten Googlen maar ik vind er niks over dat de witte beter zou zijn.

Ik heb zelf de zwarte genomen, ik wist toen nog niet dat er verschil in zat qua afwerking. Als ik geweten had dat de witte niet dat rubberachtige materiaal zou hebben dan had ik die misschien genomen, ik ben niet zo'n fan van dat rubberized spul. Het beschadigt snel en ik vind het niet lekker aanvoelen.

Aan de andere kant vind ik de witte gewoon niet zo mooi (vooral die witte speaker niet) Hier ook geen problemen met de knoppen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjvp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-04 14:25
Even een vraag voor mensen die in het verleden ook een HTC Desire hebben gehad. Voelt het materiaal van de zwarte ongeveer hetzelfde aan?
Het ziet er namelijk hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 16:49

wasco

brightest crayon in the box

Het materiaal van de achterkant (van de zwarte allesinds) is hetzelfde als de Nexus 7 (II) en voelt een beetje satijn aan.

Verder heb ik ook een rammelende powerbutton. Op voorhand vond ik het maar gek dat mensen daar over bezig waren, maar nu ik er zelf een heb begrijp ik het wel. Verder zit het toestel superstrak in elkaar. De volume rocker bijvoorbeeld heeft absoluut geen speling en voelt heel robuust. De power button daarentegen heeft een beetje speelruimte en maakt daarom soms een rammelgeluid als ik met mijn vinger op het scherm tik. Niet meteen een reden om hem niet te nemen hoor!

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
sanderjvp schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:21:
Even een vraag voor mensen die in het verleden ook een HTC Desire hebben gehad. Voelt het materiaal van de zwarte ongeveer hetzelfde aan?
Het ziet er namelijk hetzelfde uit.
Ja :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Hmmm, ik heb net een aantal uren doorgebracht in een universiteitsgebouw waar je geen bereik hebt en dat slurpt meteen een hoop batterij. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? Zodat de telefoon niet blijft zoeken naar bereik?

Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Screenshot_2013-11-08-13-37-24.png?w=AADxRp42PWMNK6coD21QJGB0-PUJIJn3a-KnC-xfHtiU2A

[ Voor 7% gewijzigd door deimos op 08-11-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
De enige manier die ik weet (en zelf ook regelmatig gebruik hier op school) is vliegtuigmodus aanzetten.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Geen eduroam?

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
Werkt natuurlijk enkel voor Wifi. Batterij loopt ook leeg als er geen 2/3/4G is.
Kan trouwens de foto niet zien.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:16
kenkreutzer schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:30:
Hmmm, ik heb net een aantal uren doorgebracht in een universiteitsgebouw waar je geen bereik hebt en dat slurpt meteen een hoop batterij. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
"Error (403)
It seems you don't belong here!"
Wat je zou kunnen doen is 3G-only zetten. Het wisselen tussen 3G en 2G is erg intensief merk ik.
Ga naar dialer, *#*#4636*#*# , phone settings, zet radio op WCDMA-only.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Nexus 5 (16gb) laad niet op als deze uit staat. Is dat normaal? Als hij aan staat werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:42:
Mijn Nexus 5 (16gb) laad niet op als deze uit staat. Is dat normaal? Als hij aan staat werkt het prima.
Ik heb gisteren mijn toestel tijdens het laden uitgezet zodat hij sneller vol was zodat ik de deur uit zou kunnen... Hij gaf een Accu weer int display met een bliksem teken erin.. Het moet dus gewoon werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:42:
Mijn Nexus 5 (16gb) laad niet op als deze uit staat
Als ze té leeg zijn duurt het even voor je de bliksem- en oplaadanimatie te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het rare is, dat ik wel de bliksemanimatie te zien krijg, maar hij laad gewoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 12:13
tjaeuhm schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:42:
Sms gebackupped van galaxy nexus met sms backup+
gerestored op de nexus5.. zowel handcent als andere apps zien de smsjes niet.
ik heb zonet mijn smsjes overgezet met SMS Backup & Restore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende waar ik mij aan stoor. Wellicht een van jullie ook? Soms blijft mijn notificatie led hangen. Ik heb dan geen meldingen (in mijn geval Whatsapp berichtjes) maar de led blijft knipperen alsof er een ongelezen bericht is.

Tweede puntje. De snelheid van de notificatie led, is die in te stellen? Bij een Whatsapp bericht is de led langzamer dan wanneer ik een facebook chat bericht krijg. De led knippert veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:50
Ik heb gister helaas toch een dode(grijs/zwarte) pixel gezien in het midden van het scherm. Valt eigenlijk pas op als je ernaar kijkt met een lichte achtergrond.

Ik twijfel nu om het retour te sturen naar belsimpel, ik heb hem sinds vrijdag vorige week. Ws ben ik dan weer een tijdje aangewezen op de N4 en vraag me af of ze dit kosteloos regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:25:
Ik heb het volgende waar ik mij aan stoor. Wellicht een van jullie ook? Soms blijft mijn notificatie led hangen. Ik heb dan geen meldingen (in mijn geval Whatsapp berichtjes) maar de led blijft knipperen alsof er een ongelezen bericht is.

Tweede puntje. De snelheid van de notificatie led, is die in te stellen? Bij een Whatsapp bericht is de led langzamer dan wanneer ik een facebook chat bericht krijg. De led knippert veel sneller.
Ik gebruik Light Flow. Hier kan ik voor alles zelf de snelheid bepalen, en de kleur bepalen bij alle apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megupe schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:35:
Ik heb gister helaas toch een dode(grijs/zwarte) pixel gezien in het midden van het scherm. Valt eigenlijk pas op als je ernaar kijkt met een lichte achtergrond.

Ik twijfel nu om het retour te sturen naar belsimpel, ik heb hem sinds vrijdag vorige week. Ws ben ik dan weer een tijdje aangewezen op de N4 en vraag me af of ze dit kosteloos regelen?
Is het niet zo dat ze binnen 1 week sowieso verplicht zijn na ontvangst en je dode pixel te hebben gevonden een nieuwe moeten afsturen?

Sowieso weet ik dat Belsimpel niet de moeilijkste is, enige wat je hebt je bent eenmalig verzendkosten kwijt.. en je toestel mis je enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 23-09 13:24
3 werkdagen, 2 nachten, bellen, whatsappen, app parkeren, beetje internetten, uurtje muziek, geen navigatie of video. Valt me niet tegen.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-YMIK00T4vx8/Unz2-O7slpI/AAAAAAAA4h0/ajgxndSaNLc/w367-h652-no/Screenshot_2013-11-08-15-31-43.png
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-TI8L9mYnCa0/Unz2-C2bF3I/AAAAAAAA4h4/2MUQebkNjo0/w367-h652-no/Screenshot_2013-11-08-15-31-51.png

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Hebben jullie eigenlijk ook die lelijke uitsparing achterop met de IMEI nummer sticker?

Bij mij zit er een uitsparing (zonder rubberachtige coating) tussen het 'LG' logo en de tekst 'Nexus', rechthoekig met rechts een ronde afronding. Daarin zit een zwarte serienummer sticker. Ik vind het er nogal lelijk uitzien, vooral omdat die sticker ook scheef zit. En nu ik net de Tweakers review lees, zit die uitsparing niet op hun testmodel:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1383733629.jpegAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1383733627.jpeg

Vandaar dat ik het een beetje raar vind dat die van mij het wel heeft. Misschien alleen voor bepaalde markten ofzo? Jammer, het ziet er veel strakker uit op dat testmodel.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 08-11-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 24-09 16:39

XanderDrake

Build the future!

Philos31 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:51:
3 werkdagen, 2 nachten, bellen, whatsappen, app parkeren, beetje internetten, uurtje muziek, geen navigatie of video. Valt me niet tegen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heel braaf scherm uit houden, mooi resultaat.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
GekkePrutser schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:01:
Hebben jullie eigenlijk ook die lelijke uitsparing achterop met de IMEI nummer sticker?

Bij mij zit er een uitsparing (zonder rubberachtige coating) tussen het 'LG' logo en de tekst 'Nexus', rechthoekig met rechts een ronde afronding. Daarin zit een zwarte serienummer sticker. Ik vind het er nogal lelijk uitzien, vooral omdat die sticker ook scheef zit. En nu ik net de Tweakers review lees, zit die uitsparing niet op hun testmodel:

[afbeelding][afbeelding]

Vandaar dat ik het een beetje raar vind dat die van mij het wel heeft. Misschien alleen voor bepaalde markten ofzo? Jammer, het ziet er veel strakker uit op dat testmodel.
Is dat ook niet gewoon een sticker? Ik heb namelijk hetzelfde en het lijkt een sticker met daarop de sticker met het IMEI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjvp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-04 14:25

[afbeelding][afbeelding]

Bedoel je deze?
http://phandroid.s3.amazo...ads/2013/11/Nexus-5-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ja, die kan je gewoon loshalen idd.

Eerst lijkt hij heel vast te zitten, maar het valt best mee.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
XanderDrake schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:03:
[...]

Heel braaf scherm uit houden, mooi resultaat.
Nou ja, scherm uithouden gaat niet natuurlijk, maar gewoon als zakelijke telefoon gebruikt (dat is het ook) en niet al te veel zitten spelen.
Wel de SGS3 van mijn vrouw ingezet als afleiding voor mn dochter want als die eenmaal een telefoon in haar handen heeft is het alleen maar spelletjes en Netflix kijken.
Ik heb me wel in moeten houden om niet te gaan spelen met mn speeltje, nu aan de lader en daarna krijg ik nooit meer zo'n statistiekje, maar hij kan het dus wel als het nodig mocht zijn.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

[afbeelding][afbeelding]

De mijne heeft dat niet hoor, zat wel een stickertje op die plek maar dat viel er in de doos al vanaf.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja die..

Ik snap dat de sticker er af kan maar dan blijf je met die rechthoek zitten. en de witte 'hoekjes' waartussen de sticker geplaatst wordt.

Maargoed ik ga denk ik toch voor de officiele bumper case zodra die leverbaar is. Dan is dat probleem ook weg.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 08-11-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee hoor, alles komt eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
GekkePrutser schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:18:
[...]

Ja die..

Ik snap dat de sticker er af kan maar dan blijf je met die rechthoek zitten. en de witte 'hoekjes' waartussen de sticker geplaatst wordt.
Het is een sticker op een sticker. Ze kunnen er beide af ;)

Vanaf de ronde kant lospellen.

[ Voor 4% gewijzigd door BillSpaarbank op 08-11-2013 16:20 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
[...]

Ja die..

Die zwarte "uitsparing" is ook een sticker dus die kan er ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:42
Witte hoekjes zijn onderdeel van de sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:16
Er is bij mij helemaal geen uitsparing zichtbaar na het verwijderen van de sticker. Kan je een foto maken en die plaatsen? Lijkt me stug dat er een nieuwe batch is die daar afwijkend in is, maar het zou kunnen.

En ik ga ervan uit dat het verzonken is *in* het toestel, omdat je het woord uitsparing gebruikt. Dan zou het inderdaad geen sticker zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door gertvdijk op 08-11-2013 16:21 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Werewolf_789 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:20:
[...]
Die zwarte "uitsparing" is ook een sticker dus die kan er ook af.
Ahhhhhh 8)7 :X Sorry, ik dacht dat dat gewoon een plek was met het 'ruwe' materiaal zonder rubber coating. Bedankt voor de tip! :Y) Nu snap ik ook meteen hoe Tweakers die mooie egale achterkant heeft gekregen, die hebben zelf zeker al zitten pulken. Ik had er niet aan gevoeld, ik nam aan dat het een uitsparing was (zoals het woord 'Nexus' en het LG logo ook is)

Edit: En inderdaad, hij kan er gewoon af... Zonder restjes achter te laten zelfs. Nu is hij net zo mooi als die van Tweakers. Bedankt allemaal!

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 08-11-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:50
Geld dat dan ook nog als ik hem na bijna een week de pixel ontdek en in de tussentijd het toestel wel gebruikt heb?

Ben hem wel van plan te retourneren.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:41:
[...]

Is het niet zo dat ze binnen 1 week sowieso verplicht zijn na ontvangst en je dode pixel te hebben gevonden een nieuwe moeten afsturen?

Sowieso weet ik dat Belsimpel niet de moeilijkste is, enige wat je hebt je bent eenmalig verzendkosten kwijt.. en je toestel mis je enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wtf?!

Ik heb net m'n N5 opgeladen met de meegeleverde kabel + opzetstukje voor in het stopcontact. Na het opladen haal ik dat ding uit het stopcontact en plotseling valt het me op dat er geluid uit komt. Ik moet het op dat moment naast m'n oor houden om het goed te horen, maar het klinkt alsof er een motortje in draait.

Omdat ik dit vreemd vind trek ik de USB-kabel er uit om het opzetstukje vervolgens snel weg te willen leggen, waarop ik na nog even luisteren (het maakt nog steeds geluid) opeens een felle blauw/witte flits langs m'n ogen zie gaan en het geluid plotseling ophoudt.

Kan iemand mij vertellen of ik binnen een dag groen ga worden door blootstelling aan gammastraling of is het normaal dat je soms iets hoort draaien in zo'n ding en er extra effecten optreden?
Ik weet alleen veel van de softwarekant, de hardwarekant is voor mij een black box, dus alvast mijn excuus als ik hier als leek overkom ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 24-09 13:42
Over het verschil tussen zwart & wit:
YouTube: Google Nexus 5: Black vs White!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceKing
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-07-2024
@Stukfruit

Veel mensen hebben een brommende lader, zelfde verhaal voor de Nexus 4
TheIceKing schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:27:
[...]

Precies! Had ik ook al met de N4. Wat mij zorgen baart is dat ik met de brommende N4 laader sporadisch of last had van niet goed doorladen ('s ochtend wakker worden en constateren dat ie op bijv. 70% is blijven hangen) of dat ie zelfs helemaal niet begon met laden (en dat is vervelend want dat heb je vaak pas de volgende ochtend door).

Ik heb toen een nieuwe n4 lader gekregen van een collega uit een latere batch (zijn telefoon was gestolen) en die bromde niet. En opslag waren al mijn oplaad problemen verdwenen!!

Die brommende laaders zouden dus wel eens een minder onschuldig problem kunnen zijn dan het op het eerste gezicht doet voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ok, ik zie net dat het inderdaad een bekend effect zou zijn (zie ook: Magnetostrictie).

Dan maar de lader van de N7 gebruiken :) Ik heb geen zin om na iedere laadbeurt een lichtflits door m'n ogen heen geschoten te krijgen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Stukfruit schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:31:
na nog even luisteren (het maakt nog steeds geluid) opeens een felle blauw/witte flits langs m'n ogen zie gaan en het geluid plotseling ophoudt
Lijkt me een ontlading via je hoofd, spannend :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik had gisteren een bericht gestuurd aan LG Benelux, met de vraag of de 32GB versie beschikbaar zal zijn in de Benelux, en zo ja wanneer hij zal uitkomen. En ik had er ook vermeld dat ik er een groot interesse in de 32GB versie heb.

Jammergenoeg heb ik vandaag dit antwoord binnengekregen;

"Geachte heer Ozdemir,

Fijn te horen dat u interesse heeft in een van onze LG producten.

Helaas moeten wij u teleurstellend antwoorden op uw vraag; de 32 GB versie van de Nexus 5 zal niet uitgebracht worden in de Benelux.

Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.

Hebben wij uw e-mail naar tevredenheid beantwoord? U kunt uw mening geven door te klikken op een van de antwoorden op onderstaande vraag ‘Hoe tevreden bent u over de wijze waarop uw e-mail is beantwoord?’. De door u verstrekte gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gebruikt ter verbetering van onze dienstverlening. Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking.

Wij vertrouwen erop u met deze e-mail van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, kunt u gebruikmaken van de link ‘klik hier voor het sturen van een nieuwe e-mail’ verderop in deze e-mail.

Met vriendelijke groet,

LG Electronics Benelux Sales B.V.

Canter Verhage
Customer Service Representative
"

Oftewel, voor degenen die ook op de 32GB versie wachten netals mij; Hij zal jammergenoeg NIET uitgebracht worden in de Benelux....
Dat wordt dus kopen vanuit Duitsland of een ander land.....
Zou iemand die er ervaring mee heeft, of dat zou kunnen regelen van bijvoorbeeld Duitse Mediamarkt mij willen informeren?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 22:33
mowtje schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:13:
Hallo allemaal,

Ik had gisteren een bericht gestuurd aan LG Benelux, met de vraag of de 32GB versie beschikbaar zal zijn in de Benelux, en zo ja wanneer hij zal uitkomen. En ik had er ook vermeld dat ik er een groot interesse in de 32GB versie heb.

Jammergenoeg heb ik vandaag dit antwoord binnengekregen;

...
Ik moet zeggen dat ik zeer blij ben dat we een antwoord hebben gekregen. Het is helaas niet het antwoord waar iedereen op heeft gehoopt, maar nu hoeft niemand tenminste meer nieuws af te wachten of ze hem nu wel of niet gaan releasen in Nederland.

Verder kun je zo'n vragen denk ik beter stellen in dit topic ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
Xylon schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:16:
[...]

Ik moet zeggen dat ik zeer blij ben dat we een antwoord hebben gekregen. Het is helaas niet het antwoord waar iedereen op heeft gehoopt, maar nu hoeft niemand tenminste meer nieuws af te wachten of ze hem nu wel of niet gaan releasen in Nederland.

Verder kun je zo'n vragen denk ik beter stellen in dit topic ;) .
Inderdaad, we hoopten op een positief antwoord natuurlijk, maar nu is het 'onwetend wachten' gelukkig voorbij, en moeten we 1. op een andere manier aan de 32GB proberen te komen, 2. gedwongen kiezen voor de 16GB of 3. een ander telefoon...

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstie
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-10-2018
Ik zit met het volgende probleem: Ik heb mijn draadloze netwerk via een modem beneden en router op zolder, waarbij ze zelde naam, kanaal en wachtwoord hebben waardoor het gezien wordt als 1 netwerk. Nu werkte het altijd prima op al mijn apparaten, maar mijn nexus 5 heeft het er lastig mee. Als ik op zolder zit gaat hij toch naar de verbinding van de modem, en heb ik dus altijd slecht wifi-bereik. Als ik op de nexus wifi uit- en weer aanzet pakt ie op het begin wel de router op zolder, maar schakelt automatisch toch weer over naar de benedenverbinding.

Iemand misschien een idee om dit te verhelpen? Of zal ik gewoon de netwerken moeten gaan splitsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 15:52
Heeft de Nexus 5 ook een soort van Smart stay, net zoals een galaxy s die heeft?
Dus dat hij de frontcam gebruikt om te zien of je nog naar het scherm kijkt, en dan dus niet uitgaat.
Kan die instelling, als die er in, nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41
JeroenV_ schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:29:
Heeft de Nexus 5 ook een soort van Smart stay, net zoals een galaxy s die heeft?
Dus dat hij de frontcam gebruikt om te zien of je nog naar het scherm kijkt, en dan dus niet uitgaat.
Kan die instelling, als die er in, nergens vinden.
Dat is een Touchwiz specifieke feature. Dat zit er niet standaard op de Nexus 5 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Laatst online: 22:23

kaanmijo

Picobello B.V.

Hij is binnen, wát een apparaat zeg. Ik kom van een iPhone 5, en ik ben ontzettend blij met m'n switch. De powerbutton zit niet los, de simtray steekt 1mm uit (is volgens mij overal zo) en heb zo te zien ook geen dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 15:52
chengbondkwok schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:33:
[...]

Dat is een Touchwiz specifieke feature. Dat zit er niet standaard op de Nexus 5 in.
Ok, jammer. Vond het wel een handige feature.
Maar eens zoeken of er wellicht een appje voor is...

Edit: die is er dus ook: https://play.google.com/s...m.numericme.face.on&hl=nl
Werkt goed :)

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenV_ op 08-11-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 18:17
kaanmijo schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 18:47:
Hij is binnen, wát een apparaat zeg. Ik kom van een iPhone 5, en ik ben ontzettend blij met m'n switch. De powerbutton zit niet los, de simtray steekt 1mm uit (is volgens mij overal zo) en heb zo te zien ook geen dode pixels.
Simtray steekt bij mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENZ75
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-02-2023
Vandaag haal ik mijn N5 uit mijn zak en scherm is op meerdere plekken gebarsten, heb daarvoor wel een tijdje voorover gebogen gewerkt, maar toestel is niet gevallen, scherm is erg scherp op de plek van de barsten.
Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen, heb er nog geen week plezier van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
LENZ75 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:21:
Vandaag haal ik mijn N5 uit mijn zak en scherm is op meerdere plekken gebarsten, heb daarvoor wel een tijdje voorover gebogen gewerkt, maar toestel is niet gevallen, scherm is erg scherp op de plek van de barsten.
Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen, heb er nog geen week plezier van gehad.
Ik ben bang dat dat gewoon betalen wordt. Ik denk dat er teveel spanning op het toestel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENZ75
Ja denk ik ook, maar dat betekend dat ik het toestel dus eigenlijk niet in mijn broek kan bewaren aangezien ik regelmatig gehurkt aan het werk ben. Wat zijn mijn opties, was verder erg blij met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
LENZ75 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:25:
Ja denk ik ook, maar dat betekend dat ik het toestel dus eigenlijk niet in mijn broek kan bewaren aangezien ik regelmatig gehurkt aan het werk ben. Wat zijn mijn opties, was verder erg blij met het toestel.
Het beste is om contact op te nemen met de winkel waar je het vandaan hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 23:48
LENZ75 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:25:
Toen ik vroeger werkte nam ik een oude Sony Ericsson w200i mee en daar deed ik mijn sim in op het werk.

Het punt is, neem een simpel en klein toestel om bereikbaar te blijven, want als je veel bukt neem ik aan dat je niet perce een 5" smartphone op zak moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENZ75
Is ook zo, maar is wel een gedoe hoor om dat elke dag te doen.
Daarom gebruikte ik ook een xperia go, lekker klein en kon echt goed tegen een stootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook even met de nexus 5 mogen spelen. Wat mij opviel
1. De powerbutton is idd wat los als je op en neer schuift
2. Speaker is zwak. Van de g2 is beter.
3. Het scherm is vergeleken met de g2 beduidend minder.
4. Bouwkwaliteit van de g2 is beter.

Wanneer de g2 onder de 500 euro duikt is dat in mijn ogen een beter keus tenzij je liever stock android wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
LENZ75 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:59:
Is ook zo, maar is wel een gedoe hoor om dat elke dag te doen.
Daarom gebruikte ik ook een xperia go, lekker klein en kon echt goed tegen een stootje.
Bij de meeste telefoonmaatschappijen kun je een duo sim kaart kopen. Dan heb je 2 sim kaarten met 1 nummer en hoef je dus niet elke keer de sim kaart te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENZ75
Ja denk ik dat maar moet doen, maar wat adviseren jullie mbt reparatie, waar kan ik hem best heenbrengen?
Heb al een mail naar belsimpel gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:02:
Ik heb ook even met de nexus 5 mogen spelen. Wat mij opviel
1. De powerbutton is idd wat los als je op en neer schuift
2. Speaker is zwak. Van de g2 is beter.
3. Het scherm is vergeleken met de g2 beduidend minder.
4. Bouwkwaliteit van de g2 is beter.

Wanneer de g2 onder de 500 euro duikt is dat in mijn ogen een beter keus tenzij je liever stock android wilt.
Ik heb een paar dagen een LG G2 in gebruik gehad, maar persoonlijk snap ik niet dat je de bouwkwaliteit van de G2 beter vindt. Ik had juist het idee dat de G2 een slap stuk plastic was dat aan alle kanten kraakte. Het was niet storend ofzo, maar de Nexus 5 voelt vele malen robuuster aan. Er leek ook loze ruimte tussen de backcover van de G2 te zitten.

Het scherm van de G2 lijkt inderdaad iets betere kleuren te geven, maar beduidend beter zou ik het niet willen noemen. Ik denk dat de G2 ook nog wel verder in prijs gaat zakken. Ik ben in ieder geval blij met de switch van de G2 naar de Nexus 5. Moet er wel bij zeggen dat ik signaalproblemen met de G2 had. Anders had ik de switch niet gemaakt.

Ik weet niet hoe los de power button bij jullie zit, maar ik heb de mijne vergeleken met een iPhone 5... Dan doet de Nexus het beter :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

BillSpaarbank schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:30:

Het scherm van de G2 lijkt inderdaad iets betere kleuren te geven, maar beduidend beter zou ik het niet willen noemen. Ik denk dat de G2 ook nog wel verder in prijs gaat zakken. Ik ben in ieder geval blij met de switch van de G2 naar de Nexus 5. Moet er wel bij zeggen dat ik signaalproblemen met de G2 had. Anders had ik de switch niet gemaakt.
Gelukkig. Ik zit er ook aan te denken over te stappen van mijn HTC One X naar de Nexus 5, maar ik wil wel een goed scherm. De LG G2 is een goede 2e optie, maar ik ben een groot voorstander van de Nexus lijn vanwege de snelle updates. Zat nog steeds te twijfelen tussen de G2 en de N5, maar denk toch dat ik dan maar voor de N5 ga :)

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Informeer eens bij je inboedelverzekering. Mijn dochter had mijn 3 weken oude Gnex uit haar handen laten vallen, ik heb mn verzekering gebeld om te kijken of "haar" aansprakelijkheidsverzekering dit dekte, dat was helaas niet zo, maar mijn inboedelverzekering in hetzelfde pakket wel. Informeer eerst maar eens, misschien heb je geluk. Die van mij is opgehaald, gerepareerd en terug gestuurd voor 0 euro!

BTW: Nexus 5 review van MKBHD http://www.youtube.com/watch?v=1dg2UIzIt4s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 17:27
Mensen, over dat 32gb gedoe: ik weet wel zeker dat er exterene sd card readers komen voor de N5 omdat ie USB OTG ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Wettelijk gezien heb je recht op een deugdelijk product. De eerste zes maanden na aanschaf profiteer je bovendien van een verlichting van de bewijslast. Dat houdt in dat als het product binnen zes maanden na de aanschaf kapot gaat of een mankement vertoont, de verkoper moet aantonen dat dit door jouw schuld gekomen is. Anders heb je het recht op herstel of vervanging van het product of, als dat niet mogelijk is, op teruggave van de aankoopprijs.

Let op! Bij aanschaf van een product ga je een koopovereenkomst aan met de verkoper. Die is degene die jou een deugdelijk product moet leveren; hij mag jou bij een slecht (ondeugdelijk) product niet doorverwijzen naar de fabrikant. De verkoper moet zelf voor een oplossing zorgen. De verkoper kan op zijn beurt vervolgens wel zelf aankloppen bij de producent, maar daar heb jij als consument niets mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmm meer mensen waarbij de telefoon vanzelf unlockt als een gesprek niet wordt aangenomen?
Erg handig als ie in je broekzak zit en je een gesprek mist.. Not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
700 pagina's geleden werdt er gevraagd over hoe snel het laden ging. Heb een appje geinstaleerd voor het laden, misschien kan ik er mensen blij mee maken:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-EQRx2QuwxCk/Un1Mli_-s0I/AAAAAAAA4ig/dpHOe8kl7ak/w346-h615/Screenshot_2013-11-08-21-34-41.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
mcgloud schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:59:
Mensen, over dat 32gb gedoe: ik weet wel zeker dat er exterene sd card readers komen voor de N5 omdat ie USB OTG ondersteund.
Meenova.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
Voor degenen die hem al hebben; Ik heb gehoord dat de vingerafdrukken snel te zien zijn op de softe achterkat, trekt hij ook snel stof aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
mowtje schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:48:
Voor degenen die hem al hebben; Ik heb gehoord dat de vingerafdrukken snel te zien zijn op de softe achterkat, trekt hij ook snel stof aan?
Vingerafdrukken vallen goed mee, zag als ik goed keek 2 vingerafdrukken. Stof zie ik helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Heeft iemand het voor elkaar kunnen krijgen gedownloade .flv videos af te kunnen spelen op de N5 / android 4.4? Ik krijg het maar niet voor elkaar, heb al verschillende video spelers geïnstalleerd met flv support. Alle andere formaten (mpg, avi, wmv etc) worden door elke speler keurig afgespeeld maar flv vertikt het gewoon. Als ik een flv via een bestandsverkenner wil opstarten, staat er ten eerste al geen 'standaard' app icoontje bij en ten tweede zegt ie dan: "applicatie niet beschikbaar" terwijl de ondersteunende video speler wel degelijk geïnstaleerd is. Wil Google soms dat flv videos uberhaupt niet zijn af te spelen in 4.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:59
mowtje schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:13:

Oftewel, voor degenen die ook op de 32GB versie wachten netals mij; Hij zal jammergenoeg NIET uitgebracht worden in de Benelux....
Dat wordt dus kopen vanuit Duitsland of een ander land.....
Zou iemand die er ervaring mee heeft, of dat zou kunnen regelen van bijvoorbeeld Duitse Mediamarkt mij willen informeren?
Alvast bedankt!
Echt belachelijk. Eerst al behandeld worden als een derderangs land met de N4, en nu ook weer met de N5. Alsof het zo moeilijk is om de 32gb versie ook naar NL te brengen..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 08:30
cheiron schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:04:
[...]
Echt belachelijk. Eerst al behandeld worden als een derderangs land met de N4, en nu ook weer met de N5. Alsof het zo moeilijk is om de 32gb versie ook naar NL te brengen..
Waarschijnlijk omdat ze 'm dan tegen ongeveer dezelfde prijs als een LG G2 16GB zouden moeten verkopen. En we weten allemaal dat 32 > 16 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
mowtje schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:48:
Juist niet. Het rubberachtige spul is juist iets waar je vingerafdrukken veel minder op ziet. Ik denk dat het op de witte juist beter te zien is. Ik zie geen enkele vingerafdruk op de achterkant van de mijne.

Nou moet je natuurlijk niet eerst een paar kippenpoten gaan kluiven maar dan laat je overal vingerafdrukken op achter :)

Stof ook geen last van.
Stukfruit schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:49:
Ok, ik zie net dat het inderdaad een bekend effect zou zijn (zie ook: Magnetostrictie).

Dan maar de lader van de N7 gebruiken :) Ik heb geen zin om na iedere laadbeurt een lichtflits door m'n ogen heen geschoten te krijgen.
Nou dat van dat brommen klopt wel maar lichtflitsen zie je niet van magnetisme. Ik heb net nog een MRI gehad en dat is duizenden keren sterker dan het veld van zo'n ladertje. Net als met gammastralen, die zie je ook niet en die komen niet uit een lader.

Vraag me alleen af wat het dan wel was. Was het niet gewoon een vonk bij het uit pluggen? Die kunnen best fel zijn .

[ Voor 40% gewijzigd door GekkePrutser op 08-11-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nee, ik stond al veel te ver van het stopcontact. Dat was het absoluut niet. Het gebeurde pas een paar seconden nadat ik de usb-kabel eruit trok (uiteraard ook ver bij het stopcontact vandaan).

Het was trouwens geen flits die de kamer oplichtte oid, vandaar de omschrijving als "door m'n ogen". Ik kan het niet echt anders omschrijven.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nebur86 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:20:
zo balen dat ik nog 10 maanden abo heb met SGS3.

Kan em wel los kopen maar ben van mening dat als ik al iets werkend heb dat een beetje onnozel is. Volgend jaar dan maar de nexus 6 :P
Gewoon doen.
Ik had de mijne ook een half jaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om met 1 actie al je open apps te sluiten?
Nu moet ik soms 10 x swypen om alle recente apps uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:08:
Is het mogelijk om met 1 actie al je open apps te sluiten?
Nu moet ik soms 10 x swypen om alle recente apps uit te doen.
Ja, helemaal niet doen want het is niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
cheiron schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:04:
[...]
Mee eens, maar zij kijken naar de afzetmarkt natuurlijk. Blijkbaar vond LG (en Google) dat de afzetmarkt voor de 32GB niet te groot was in NL, waardoor ze het niet uit willen brengen... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:32
Ook ik ben inmiddels trotse bezitter van een Nexus 5 :)

Even over de AOSP Browser (de browser waarbij je fullscreen kan, en zo'n handig menu krijgt als je vanaf de zijkant naar binnen veegt) - ik kreeg 'm met de tutorial van AndriesLouw eerder in dit topic niet aan de praat. Mijn /system/app folder bleef namelijk ontoegankelijk, ik kreeg met alles een 'permission denied' error. Vergelijkbaar met hier.
Daarom hier een uitleg hoe ik het heb gedaan. Want wie wil er nou Chrome :P

Eerst moet je root toegang hebben.
Tutorial: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2507211
Stap voor stap doorlopen, is zeer gedetailleerd uitgelegd, simpel. Als je je toestel nu opstart, de app SuperSU erbij gekregen. Anders moet je deze even opzoeken in de Play Store.
Verder hebben we een browser nodig. AndriesLouw haalde de laatste Browser.apk uit paranoid, zie hier, in het mapje /system/app. Je kan natuurlijk ook een andere browsert pakken.
Deze browser kan je op je telefoon plaatsen, bijvoorbeeld in je download map (/sdcard/Download)

Nu kan je in de Play Store een terminal app downloaden. Bijvoorbeeld. Hierop moeten we een aantal commando's uitvoeren.
code:
1
2
3
4
5
6
su
mount -o remount,rw /system
mv /system/app/BrowserProviderProxy.apk /system/app/BrowserProviderProxy.apk.bak
cp /sdcard/Download/Browser.apk /system/app/Browser.apk
chmod 644 /system/app/Browser.apk
reboot

En zie daar, een werkende AOSP-browser! Puntjes, er zit nog een bug in dat de browser crashed (bij de optie website-instellingen) en ik krijg Chrome's bookmarksync nog niet aan de praat.
Daarnaast kon ik op mijn SGS2 met 1 vinger scrollen door langs te zijkant van het scherm te vegen, dat is me ook nog niet gelukt. Is die feature eruit gehaald?

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 09-11-2013 02:21 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 01:03
Met Dolphin Browser kan je toch vanaf de zijkanten mentujes krijgen?
En dolphin vind ik zelf veeel sneller werken dan chrome .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja of gewoon uit de play store installeren. Nog makkelijker!
https://play.google.com/s...ils?id=me.android.browser

edit: laat maar, ik zie net dat die niet werkt op de Nexus 5 :X

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2013 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Iemand al dat ART gedoe ingeschakeld? Afgezien dat sommige apps (whatsapp) dan stopt met werken, schijnt het de n5 weer een stuk sneller te maken, als ik bv reddit mag geloven. Iemand er al mee gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysg3nic
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 22:55
Van 100% naar 72% in 8uur standby tijd.
Alleen 3g stond aan.
Kan het liggen aan nova launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 07:29
Denk het niet. Ik gebruik zelf ook Nova en heb zeker niet zo'n drain. Wellicht door 3G? Ik zat namelijk wel op een sterk wifi signaal.

[ Voor 32% gewijzigd door Slaapje op 09-11-2013 10:13 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Dysg3nic schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:13:
Van 100% naar 72% in 8uur standby tijd.
Alleen 3g stond aan.
Kan het liggen aan nova launcher?
Misschien een app die je Nexus 5 wakker houdt? Het is alleen jammer dat BetterBatteryStats nu nog niet werkt, anders had je het makkelijk kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik heb wel interesse in deze telefoon, maar ik vraag me af of Android ook een beetje bruikbaar is (op deze telefoon in het bijzonder) zonder het gebruiken van een Google account?

Dat e-mail, kalender en contacten dan niet meer werken begrijp ik. Maar kun je dan nog wel normaal updates downloaden voor het toestel? Wie weet welke beperkingen je nog meer hebt als je geen Google account gebruikt onder Kitkat, of zou dat voor mij eens willen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 17:33
zonder google account kan je niets uit de playstore downloaden.

en dus ook geen updates voor je toestel van kitkat krijgen.

je kan nog wel losse apk's installeren, maar dat is niet aan te raden (je weet nl niet wat er dan echt in zit)

[ Voor 15% gewijzigd door man_rot op 09-11-2013 10:54 . Reden: tekst toegevoegd ]

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 19:10
Waarom zou je eigenlijk geen Google account maken? Je hoeft er verder niets mee te doen natuurlijk :) Voor IOS heb je precies hetzelfde (toch?) Zonder account kan je niets doen met de appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
ebia schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:46:
Ik heb wel interesse in deze telefoon, maar ik vraag me af of Android ook een beetje bruikbaar is (op deze telefoon in het bijzonder) zonder het gebruiken van een Google account?

Dat e-mail, kalender en contacten dan niet meer werken begrijp ik. Maar kun je dan nog wel normaal updates downloaden voor het toestel? Wie weet welke beperkingen je nog meer hebt als je geen Google account gebruikt onder Kitkat, of zou dat voor mij eens willen proberen?
Reden voor het vermijden van een Google account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillman5100
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2023
Wat een geweldige telefoon, sinds donderdag in huis, en ben echt helemaal verliefd. Moet alleen wel wennen aan de grote van het scherm. Ik kom namelijk van een iPhone 4 af.

Maar hij is echt bloedsnel, ik heb nergens nog vertraging gezien, echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 23:48
chengbondkwok schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:55:
[...]

Reden voor het vermijden van een Google account?
We hebben hier wel over Google hé?
Sypher schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:55:
Waarom zou je eigenlijk geen Google account maken? Je hoeft er verder niets mee te doen natuurlijk :) Voor IOS heb je precies hetzelfde (toch?) Zonder account kan je niets doen met de appstore.
Daar ben je niet gedwongen om gmail te gebruiken, je kan ook hotmail, yahoo of dergelijke gebruiken, zolang het maar een email adres is die je kan bevestigen.
Pagina: 1 ... 18 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.