Ook ik ben inmiddels trotse bezitter van een Nexus 5
Even over de AOSP Browser (de browser waarbij je fullscreen kan, en zo'n handig menu krijgt als je vanaf de zijkant naar binnen veegt) - ik kreeg 'm met de tutorial van
AndriesLouw eerder in dit topic niet aan de praat. Mijn /system/app folder bleef namelijk ontoegankelijk, ik kreeg met alles een 'permission denied' error. Vergelijkbaar met
hier.
Daarom hier een uitleg hoe ik het heb gedaan. Want wie wil er nou Chrome
Eerst moet je root toegang hebben.
Tutorial:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2507211
Stap voor stap doorlopen, is zeer gedetailleerd uitgelegd, simpel. Als je je toestel nu opstart, de app SuperSU erbij gekregen. Anders moet je deze even opzoeken in de Play Store.
Verder hebben we een browser nodig. AndriesLouw haalde de laatste Browser.apk uit
paranoid, zie hier, in het mapje /system/app. Je kan natuurlijk ook een andere browsert pakken.
Deze browser kan je op je telefoon plaatsen, bijvoorbeeld in je download map (/sdcard/Download)
Nu kan je in de Play Store een terminal app downloaden.
Bijvoorbeeld. Hierop moeten we een aantal commando's uitvoeren.
code:
1
2
3
4
5
6
| su
mount -o remount,rw /system
mv /system/app/BrowserProviderProxy.apk /system/app/BrowserProviderProxy.apk.bak
cp /sdcard/Download/Browser.apk /system/app/Browser.apk
chmod 644 /system/app/Browser.apk
reboot |
En zie daar, een werkende AOSP-browser! Puntjes, er zit nog een bug in dat de browser crashed (bij de optie website-instellingen) en ik krijg Chrome's bookmarksync nog niet aan de praat.
Daarnaast kon ik op mijn SGS2 met 1 vinger scrollen door langs te zijkant van het scherm te vegen, dat is me ook nog niet gelukt. Is die feature eruit gehaald?
Succes!
[
Voor 4% gewijzigd door
Richh op 09-11-2013 02:21
]