[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 117 Laatste
Acties:
  • 775.207 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:59

The Wizard

Moderator Mobile
Slasher schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:00:
[...]

Welke provider heb je? Ik zit nu bij Simyo, maar wil naar Hi gaan ivm een 4G abbo. Ga ik daar mogelijk hetzelfde probleem krijgen, Hi is toch ook een virtuele provider van KPN?
Nee, Hi is geen virtuele provider van KPN, een volle dochter en maakt gebruik van dezelfde instellingen als KPN. Je zult dus geen MVNO problemen ondervinden.
Werewolf_789 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:18:
[...]

Probleem bleek bij 4G te liggen, zet alles om naar 3G en het werkt weer. Hier een tijd geen 4G dus.
Staat in je APN instelling wel de MMS server goed ingesteld? Waarschijnlijk wel, aangezien je zeker geforceerd op 3G werkt, dan blijf je gebruik maken van dezelfde APN.

Ik heb vandaag de hele dag op 4G gezeten, maar geen last gehad van disconnects.

Welke providers zitten de mensen met 4G verbindingsproblemen? Hier Hi.

[ Voor 8% gewijzigd door The Wizard op 07-11-2013 20:35 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Ik heb verschillende verhalen gehoord hoe je je telefoon in de eerste week het beste kan opladen maar ik weet nou niet wat het beste is.

is het beter om te wachten tot de telefoon helemaal leeg is of beter om rond de 5% aan de lader te gooien? of zelfs eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
kenkreutzer schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:38:
Ik heb verschillende verhalen gehoord hoe je je telefoon in de eerste week het beste kan opladen maar ik weet nou niet wat het beste is.

is het beter om te wachten tot de telefoon helemaal leeg is of beter om rond de 5% aan de lader te gooien? of zelfs eerder?
Hoe ik het doe (weet niet of het de beste manier is), is hem gebruiken tot hij uitvalt en dan weer opladen tot 100%. Dit 2x achter elkaar. Maar misschien is dit niet nodig of zijn er betere manieren.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05

Zou niks uit moeten maken met Lithium ion polymeer accu's aangezien deze geen geheugen effect hebben zoals bij de NiCd-cel.

Maar persoonlijk doe ik het ook helemaal leeg ontladen en dan weer 100% laden.

[ Voor 48% gewijzigd door 88Gamer88 op 07-11-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 21:55

Voor je batterij is het beter om hem niet helemaal te ontladen (hoewel er wel een beveiliging ingebouwd is). Echter, je mobiel moet de software kalibreren om een accuraat percentage te kunnen weergeven, daarom kan het handig zijn om hem éénmalig wel leeg te laten lopen.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 14:51
Ja wat is het nou? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Nexus 5 heeft zo'n 5 tot 6 uur na activatie van mijn simkaart van Hi nog geen verbinding met het hi netwerk. Duurt het altijd zo lang of vergeet ik ergens een vinkje te zetten in mijn instellingen oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Allebei eigenlijk. Als je hem van 0 naar 100% oplaadt word de batterij wat warmer, en dát is slecht voor het ding.
Stond op reddit mooie uitleg vanochtend. Ff kijken of ik die kan vinden

[ Voor 24% gewijzigd door Hot Pixel op 07-11-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Bas schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:58:
Gisteren even is goed opgelet op de batterij.

-Locatieservices aan (accubesparing)
-Google now aan
-Geen sync
-Brightness op 30-33% (energiebeheerwidget niet op volle helderheid, maar 1 stap daar voor)
-95% Wifi
-5% op 3G

In totaal 14uur,10min,50sec op de accu
Schermtijd: 5 uur 22 minuten :)

Google Play-services: 16% gebruik
Scherm: 48% gebruik

Al met al dik tevreden met de accu. Nu maar eens zien hoe hij zich vol houdt op een dag, waar ik niet de hele tijd gebruik kan maken van wifi. :+
Pf hoe geraak je daar aan. Bij mij zuigt Google play services enorm veel batterij onder diezelfde instellingen... Hoe kan dat zo verschillen. Ik zat wel heel de dag op 3G bijna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 23:48
Interessante video over de fysieke verschillen tussen de witte en de zwarte Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Hot Pixel schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:47:
Allebei eigenlijk. Als je hem van 0 naar 100% oplaadt word de batterij wat warmer, en dát is slecht voor het ding.
Stond op reddit mooie uitleg vanochtend. Ff kijken of ik die kan vinden
Ik laad draadloos op. Dan stopt hij geloof ik na 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dubrillion schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:12:
[...]

Ik laad draadloos op. Dan stopt hij geloof ik na 100%
Het is al zo vaak gezegd, een telefoon doorladen kan geen kwaad, daar zijn ze tegen beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Ik zelf ben nog bezig met het binnen halen van CM 11 voor meer geïnteresseerden....

[ROM] [CM11] [UNOFFICIAL/EXPERIMENTAL] CyanogenMod 11 for the Nexus 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:36

Laguna

Connaisseur

Mizgala28 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:01:
Interessante video over de fysieke verschillen tussen de witte en de zwarte Nexus 5.

[video]
Is 3 dagen geleden al gepost ;)

Zelf vandaag de witte even in handen gehad bij MM Den Haag om even te vergelijken met mijn zwarte. De zwarte ligt veel lekkerder in de hand vanwege het gebruikte materiaal een soort van soft touch rubber (itt het harde kunststof van de witte) en de glossy zijkant van de witte zit al snel onder de vegen en vingerafdrukken, veel sneller dan op het materiaal wat bij de zwarte gebruikt is. De witte is meer flashy en de zwarte meer stealth. Ik ben achteraf blij dat ik voor zwart heb gekozen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
*weg* lees de topicwaarschuwing voordat je post.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 07-11-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:36

Laguna

Connaisseur

*weg*

[ Voor 101% gewijzigd door RoD op 07-11-2013 23:09 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

*weg*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 07-11-2013 23:09 ]

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:46:
Mijn Nexus 5 heeft zo'n 5 tot 6 uur na activatie van mijn simkaart van Hi nog geen verbinding met het hi netwerk. Duurt het altijd zo lang of vergeet ik ergens een vinkje te zetten in mijn instellingen oid :?
Moet je de roaming niet aanzetten? Hi = kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Worstkaas schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:51:
[...]

Moet je de roaming niet aanzetten? Hi = kpn
Nee, dat heeft niets met roaming te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Erg tevreden over het batterijleven. Vandaag flink wat gevraagd van de Nexus 5. Na 23 u en 40 minuten heb ik nog 3% met screen time van 4u2m. Veel gebrowsed, minecraft LAN gespeeld, en Youtube filmpjes gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn Nexus 5 nu ook 2 dagen in bezit (komend van een S3), en moet zeggen, ik ben super blij ermee.
Had de kans om een G2 te kopen voor 350 (contacten, jaja), maar deze bevalt me enorm!

Stock android icm KK love it, zo smooth en snel.
Batterijduur lees ik ook verschillende verhalen over. Ik heb 'm nu 27 uur aan en heb nog 7% batterij over.
In principe ben ik al blij als m'n telefoon een dag meekan, dus, helemaal top. :)

Ben zelf geen fan van LG, maar deze telefoon is toch heel goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb 'm nu 4 dagen en 29 minuten aan met 14% over. Maar ik denk dat hij nu toch echt aan de lader moet :P

Als je 'm voornamelijk gebruikt voor bellen en appen dan moet hij dus redelijk lang mee kunnen gaan.

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:46:
Probeer hem eens een uurtje uit te houden en dan weer aan te zetten? (dus niet op standby maar helemaal uit).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 21:41
Komt hier eigenlijk een 'verbeterde' versie van? Ik lees veel over twijfelachtige dingen zoals een matig scherm en het power knopje die niet helemaal correct vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 22:24
Belecthor schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 02:13:
Komt hier eigenlijk een 'verbeterde' versie van? Ik lees veel over twijfelachtige dingen zoals een matig scherm en het power knopje die niet helemaal correct vast zit.
Mijn power knop zit gewoon vast en lees de review van tweakers eens.. Er is wat mij betreft geen reden om de bouwkwaliteit te verbeteren. Enige wat mij betreft beter kan is de speaker en grotere batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:03
Mizgala28 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:32:
[...]

Het is al zo vaak gezegd, een telefoon doorladen kan geen kwaad, daar zijn ze tegen beveiligd.
Volgens mijn app BatteryDoctor is dat niet zo. Ik meen dat het na 2 uur na de "throttle phase" (de laatste paar procentjes) niet goed meer is voor je telefoon om door te laden (volgens de app).
Belecthor schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 02:13:
Voor dit losse knopje is een soort van fix ontwikkeld. Dit youtube-filmpje is een aantal pagina's terug geplaatst.

[ Voor 32% gewijzigd door floriz87 op 08-11-2013 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 15:03
*knip* Voor dit soort vragen is dit topic niet bedoeld. Wil je toch antwoord op je vraag? Dan kan je natuurlijk een goede zoekwebsite gebruiken of even bellen naar een bedrijf waarvan jij denkt dat ze je vragen kunnen beantwoorden. Eigen initiatief staat hoog in het vaandel op GoT.

Succes!

[ Voor 78% gewijzigd door Bullet NL op 08-11-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Laatst online: 23:03
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CZlDVWV.jpg

Dit staat bovenaan deze pagina.

Edit 2: Meer succes krijg je met deze vraag in het levertijden-topic: Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen

Alleen Edit 2 dus ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Bullet NL op 08-11-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Laatst online: 23-09 13:53
lowizi schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:34:
Vinden jullie de trilmotor ook aan de luide kant?
ja behoorlijk. bijna dat ik denk dat het zo niet hoort.. zeker als je snel typt. verder vind ik de speaker ook erg tegen vallen.. dacht eigenlijk dat ik een DOA had maar hier te lezen is dat niet zo.

verder wel erg tevreden over toestel (scherm, grootte, gewicht, bouwkwaliteit).

Ik heb trillen sowieso al uitgezet. Maar kan nergens vinden of ik dit bij typen ook uit kan zetten (of in ieder geval minder hard).

Verder nog een vraag of ik de iconen niet kleiner kan instellen. Heb ik een mooi scherm met hoge resolutie maken ze die iconen onnodig groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:17

Kiwi

Gadgetfreak

Ik vind hem helemaal niet luid, ik merk hem helemaal niet op tenzij ik hem in mijn hand heb.
Verder wilt lightflow bij mij niet werken, moet ik nog extra settings gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

El_V schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:52:
[...]

ja behoorlijk. bijna dat ik denk dat het zo niet hoort.. zeker als je snel typt. verder vind ik de speaker ook erg tegen vallen.. dacht eigenlijk dat ik een DOA had maar hier te lezen is dat niet zo.

verder wel erg tevreden over toestel (scherm, grootte, gewicht, bouwkwaliteit).

Ik heb trillen sowieso al uitgezet. Maar kan nergens vinden of ik dit bij typen ook uit kan zetten (of in ieder geval minder hard).

Verder nog een vraag of ik de iconen niet kleiner kan instellen. Heb ik een mooi scherm met hoge resolutie maken ze die iconen onnodig groot.
Toetsenbord trillen kun je uitzetten bij: Instellingen > Google toetsenbord > trillen bij toetsaanslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik gaf het gisteren al even aan... het automatisch van twee- één scherm maken als er niks op staat.
Mijn eerste scherm houd ik graag leeg. Naar rechts staat de muziek speler, keep en wat toggles. Maar deze komen automatisch op het eerste scherm als deze leeg blijft. Om nu met Minimalistic text te gaan rommelen vind ik ook wel zo wat. Ook krijg ik hierdoor mijn achtergrond niet netjes. Nu moet ik zeggen dat de gekleurde abstracte vlakken van de standaard achtergrond erg mooi is, maar ik had op me Nexus 4 een hele mooie foto die mooi gecentreerd stond. Dat lukt dus nu niet meer... Heeft iemand hier een goede oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Hoppa. Terwijl T-Mobile aangeeft dat het pas de 18e kan zat ik vanochtend ongevraagd en zonder aankondiging met de Nexus 5 op het 4G netwerk.
En gewoon werken natuurlijk!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k07fy7p.jpg

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Swaptor schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:16:
Hoppa. Terwijl T-Mobile aangeeft dat het pas de 18e kan zat ik vanochtend ongevraagd en zonder aankondiging met de Nexus 5 op het 4G netwerk.
[afbeelding]
Super !!!
Hoe goed is je ontvangst? En doe even een Speedtest :D
Ik zit op 23mbit/s op de 4G met KPN in de Randstad op het 25Mbit/s abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[afbeelding]
Pas op dat je niet obv buiten je bundel gefactureerd krijgt!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

@Dubrillion
Helaas zat ik vanochtend in de auto toen ik het zag, en rijdend een Speedtest doen terwijl je het netwerk uitrijdt (Op de A13 bij R'dam Blijdorp richting Den Haag) is niet zo handig om meerdere redenen. ;-)

Natuurlijk is het wel gelukt en kreeg ik 12,5 Mbit/s terwijl mijn abo me "tot 30mbit/s" geeft.

@albino71
T-Mobile geeft iedereen de mogelijkheid voor 4G; en internet gaat altijd uit de bundel.
Ik ga het nog ff navragen, thanks!
Jep! Volgens http://www.t-mobile.nl/4G gaat het verbruik via 4G gewoon uit de bundel, zowel voor nieuwe als oude abonnementen.

[ Voor 51% gewijzigd door Swaptor op 08-11-2013 09:42 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Swaptor schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:26:
[...]

Helaas zat ik vanochtend in de auto toen ik het zag, en rijdend een Speedtest doen terwijl je het netwerk uitrijdt (Op de A13 bij R'dam Blijdorp richting Den Haag) is niet zo handig om meerdere redenen. ;-)
Natuurlijk is het wel gelukt en kreeg ik 12,5 Mbit/s terwijl mijn abo me "tot 30mbit/s" geeft.
Opzich netjes onder het rijden. Toevallig zit ik in Delft, dus kunnen we redelijk vergelijken ;)

Hebben er mensen gebruik gemaakt van de maand gratis Music all access?
Is het verstandig om deze direct weer op te zeggen, zodat hij niet stilzwijgend verlengd wordt ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond men N5 installeren die al 2 dagen thuis ligt te rusten :9~

Hoe zit het eigenlijk met sms ?
Welke mogelijkheden heb je ? Kan je die Hangout app gebruiken zonder een Google+ profiel ?
Is er nog een mogelijkheid om de originele stockapp te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
:P
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:36:

Welke mogelijkheden heb je ? Kan je die Hangout app gebruiken zonder een Google+ profiel ?
Stock app bestaat niet meer. Het is nu via Hangouts. Aan de ene kant gebruikte ik beide al niet, dus zie het probleem er niet van :D

Wel knap dat jij er twee dagen niet aan begonnen ben _/-\o_ Hulde Hulde !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubrillion schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:37:
:P
[...]

Stock app bestaat niet meer. Het is nu via Hangouts. Aan de ene kant gebruikte ik beide al niet, dus zie het probleem er niet van :D

Wel knap dat jij er twee dagen niet aan begonnen ben _/-\o_ Hulde Hulde !!!
Wel, ik haat GOsms en die Handscent prullen, dit wegens de late reacties en overbodige rommel dat ermee gaat ;-)

Mjah, i know :p
Maar er is een gezegde hierover zeker eh, honger is de beste saus! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Laatst online: 28-11-2017
Ik begin toch wel erg enthousiast te worden over dit toestel, gezien alle reacties.
Zou dit het best verkopende Android toestel tot nu toe worden?
Zal dit toestel de high end Galaxy's van de troon stoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41
TerrorKiwi schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:55:
Ik vind hem helemaal niet luid, ik merk hem helemaal niet op tenzij ik hem in mijn hand heb.
Verder wilt lightflow bij mij niet werken, moet ik nog extra settings gebruiken?
chengbondkwok schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:14:
[...]

De bovenstaande problemen zijn inmiddels opgelost. Voor mensen met hetzelfde probleem:

Root:
Ik heb opnieuw geroot met de tool van Chainfire en root werkt weer als een zonnetje.

Lightflow/Whatsapp:
Opmerkelijk genoeg deden alle apps het wel, maar Whatsapp niet. Dit probleem heb ik verholpen door het volgende te doen: Settings -> Security -> Notifcation access -> Light Flow aanvinken. En nu doet ook Whatsapp normaal.

[ Voor 36% gewijzigd door chengbondkwok op 08-11-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysg3nic
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 22:55
Gerald182 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:45:
Ik begin toch wel erg enthousiast te worden over dit toestel, gezien alle reacties.
Zou dit het best verkopende Android toestel tot nu toe worden?
Zal dit toestel de high end Galaxy's van de troon stoten?
Galaxy komt begin volgend jaar waarschijnlijk ook met nieuwe speeltjes!
Maar die zullen waarschijnlijk niet een mooie prijs/qualiteit verhouding hebben zoals de Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:05
Ik ben gister vergeten om de nexus aan de oplader te leggen, dus heb hem nu ruim 26 uur van de lader. Ik heb nog 30% accu over met een schermtijd van iets meer dan 2 uur. Alle synchronisatie staat aan, auto brightness, Google now aan, paar uur spotify en wat YouTube filmpjes gekeken. Echt prima voor mij!

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:36:

Echt niemand die me hiermee kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:19
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:53:
[...]

Echt niemand die me hiermee kan helpen ?
Is allemaal mogelijk. je kunt ook een andere sms app uit de store downloaden en gebruiken als je dat wilt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:51
Google+ profiel is tegenwoordig toch gewoon je Google account wat je ook in de playstore hebt. Ik snap dat panische G+ gedoe niet zo eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:54:
[...]

Is allemaal mogelijk. je kunt ook een andere sms app uit de store downloaden en gebruiken als je dat wilt.
Dus perfect mogelijk zonder een Google+ profile dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:54:
Google+ profiel is tegenwoordig toch gewoon je Google account wat je ook in de playstore hebt. Ik snap dat panische G+ gedoe niet zo eigenlijk.
Neen, je kunt perfect een Google account hebben en dus ook een playstore zonder Google+, je kan dit zelfs hebben ZONDER een gmail adres ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:05
Anders blijf je even dezelfde vraag stellen... Je merkt het straks wel toch? En als het niet werkt kun je dus inderdaad een sms app downloaden.

[ Voor 51% gewijzigd door Slaapje op 08-11-2013 09:58 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 17:11
Wat die trilmotor betreft: ik krijg het idee dat hier grote verschillen tussen zitten. Als ik hier hoor dat hij onwijze herrie maakt en heel hard tril kijk ik naar de mijne die geluidsloos is maar ook bijna niet te voelen... En dat terwijl ik van tevoren in dit topic al melde dat ik graag een telefoon heb die een beetje hard trilt :) . Als ik moet kiezen tussen hard trillen met veel geluid of bijna onmerkbaar trillen weet ik niet wat ik zou kiezen :+

Het lijkt er dus op dat mijn trilmotortje ook niet helemaal doet wat hij moet doen, maar denk niet dat ik hem daarvoor terug ga brengen.... Ik las ergens in dit topic volgens mij dat je een app kan gebruiken om de trilmotor harder of zachter te zetten, maar kan deze post niet meer terug vinden en kan het ook niet in de playstore vinden, iemand die me hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:54

John Doos

ClaudZaque

Zit te twijfelen om hem te ruilen tegen mijn xperia Z, beide geen onplezierige telefoons.

En horen naar mijn idee aardig in hetzelfde straatje thuis.

Iemand hier die van kamp gewisseld is en het bevalt?

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Doos schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:23:
Zit te twijfelen om hem te ruilen tegen mijn xperia Z, beide geen onplezierige telefoons.

En horen naar mijn idee aardig in hetzelfde straatje thuis.

Iemand hier die van kamp gewisseld is en het bevalt?
Ik denk dat de N5 wel een stapje voor heeft, misschien zelfs meerdere ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:54

John Doos

ClaudZaque

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:25:
[...]

Ik denk dat de N5 wel een stapje voor heeft, misschien zelfs meerdere ;-)
Ja hij heeft een snellere CPU en iets snellere GPU. (En uiteraard IPS ipv TFT)

Maar dit ga je eigenlijk alleen merken in benchmarks?

Ik kan me voorstellen dat er veel mensen zijn die de Sony skin prettig vinden, icm Bravia engine.
Om nog maar te zwijgen over de camera en water/stof dichtheid :P

Ik draai toch altijd AOSP dus voor mij is het geen punt.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:42
Mijn Nexus 5 al 2 dagen in gebruik, grote vooruitgang vanaf de N4.. Het toestel voelt gewoon fijner aan in gebruik.

Wel valt me op dat je boven in, rechts een wit puntje ziet in (wat ik vermoed) de sensor van je telefoon of je hem bij je gezicht hebt ja of nee. Hier zitten 2 sensors (of iig, 2 oogjes) en de linker van de 2 heeft een soort wit puntje als je hem bij wat feller licht gebruikt.. Is het normaal of zit daar een stofje bij die van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

ex87 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:36:
Mijn Nexus 5 al 2 dagen in gebruik, grote vooruitgang vanaf de N4.. Het toestel voelt gewoon fijner aan in gebruik.

Wel valt me op dat je boven in, rechts een wit puntje ziet in (wat ik vermoed) de sensor van je telefoon of je hem bij je gezicht hebt ja of nee. Hier zitten 2 sensors (of iig, 2 oogjes) en de linker van de 2 heeft een soort wit puntje als je hem bij wat feller licht gebruikt.. Is het normaal of zit daar een stofje bij die van mij?
Ik heb even mijn ogen op standje "super goed moeten kijken" gezet. En dan zie ik inderdaad ook een klein wit puntje.. Ik denk dat dit gewoon bij de sensor hoort.. Maar dit valt normaal niet echt op zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Brummetje schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:38:
[...]

Ik heb even mijn ogen op standje "super goed moeten kijken" gezet. En dan zie ik inderdaad ook een klein wit puntje.. Ik denk dat dit gewoon bij de sensor hoort.. Maar dit valt normaal niet echt op zeg maar :P
Inderdaad, nu gewoon op kantoor zie ik hem ook minimaal, maar zat gister in een ruimte met wat fel licht en toen had ik zoiets van, wat zit daar dan.. 8)7

Ik heb een nogal een irritant oog voor dit soort dingen en ga me dan ook direct afvragen of het wel hoort hehe, dus bedankt voor de "bevestiging".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysg3nic
ex87 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:36:

Is dit "witte" puntje niet een reflectie van het licht in het lensje?
Maar er zitten na goed kijken inderdaad 2 sensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Dysg3nic schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:44:
[...]

Is dit "witte" puntje niet een reflectie van het licht in het lensje?
Maar er zitten na goed kijken inderdaad 2 sensors.
Ja, als ik me hand voor de lichtbron (dat gekke ding buiten, of een lamp) hou valt de reflectie ook direct weg.. Ik heb het ook wel eerder gezien bij andere toestellen, maar bij deze viel het me wel heel erg op direct.

Ach misschien zat ik gister gewoon in de verkeerde vergaderzaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

ex87 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:46:
[...]

Ja, als ik me hand voor de lichtbron (dat gekke ding buiten, of een lamp) hou valt de reflectie ook direct weg.. Ik heb het ook wel eerder gezien bij andere toestellen, maar bij deze viel het me wel heel erg op direct.

Ach misschien zat ik gister gewoon in de verkeerde vergaderzaal.
Vergaderzalen zijn sowieso niet goed! Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:41
jip_86 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:54:
Ik zou panischer zijn over al die "log hier in met je facebook account" dingen. Niks mis met Google+ en als Gmail gebruiker van het eerste uur weet Google toch al alles van je, tot aan de kleur onderbroek die je regelmatig draagt toe. :P

Offtopic: Nu ik mijn Iphone 5 32Gb te koop ga zetten, ben ik gelijk aan het kijken om nog meer van Apple te vervangen. Mijn 1 jaar oude Macbook pro 13" gebruik ik ook alleen maar voor mail/surfen/wordpress/beetje office/beetje foto "bewerken". Op een goede tablet moet dat ook allemaal prima kunnen. Heb op mijn werk altijd nog een windows bak staan voor dingen die er echt niet op kunnen. Ben ik straks helemaal Apple loos. :P

[ Voor 30% gewijzigd door -TheNose- op 08-11-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheNose- schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:58:
[...]

Ik zou panischer zijn over al die "log hier in met je facebook account" dingen. Niks mis met Google+ en als Gmail gebruiker van het eerste uur weet Google toch al alles van je, tot aan de kleur onderbroek die je regelmatig draagt toe. :P

Offtopic: Nu ik mijn Iphone 5 32Gb te koop ga zetten, ben ik gelijk aan het kijken om nog meer van Apple te vervangen. Mijn 1 jaar oude Macbook pro 13" gebruik ik ook alleen maar voor mail/surfen/wordpress/beetje office/beetje foto "bewerken". Op een goede tablet moet dat ook allemaal prima kunnen. Heb op mijn werk altijd nog een windows bak staan voor dingen die er echt niet op kunnen. Ben ik straks helemaal Apple loos. :P
Ik heb een bloedhekel aan socialmedia, dus dit is voor G+ maar ook voor Facebook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kan je in bijna geen van de apps volledig scherm gebruiken. De balk onderaan vind ik zoveel onnodige ruimte in beslag nemen. Samsung heeft de knoppen in de hardware opgenomen waardoor het volledig scherm optisch groter is.

Kan dit opgelost worden met launchers, of moeten we wachten totdat alle developers aan de gang gaan met de immersive mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 13:00
-TheNose- schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:58:
[...]

Chromebook? ... ideaal voor surfen en documenten :P gebruik ik ook. Heb de nieuwe HP Chromebook 14, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysg3nic
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:14:
Waarom kan je in bijna geen van de apps volledig scherm gebruiken. De balk onderaan vind ik zoveel onnodige ruimte in beslag nemen. Samsung heeft de knoppen in de hardware opgenomen waardoor het volledig scherm optisch groter is.

Kan dit opgelost worden met launchers, of moeten we wachten totdat alle developers aan de gang gaan met de immersive mode.
Dat kunnen apps nu (4.4) pas gaan gebruiken, dus nog even geduld en je zal het bij meerdere apps gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:16
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:14:
Paranoid Android (custom ROM) heeft hiervoor in het menu dat opent als je een paar seconde op de power button drukt een toggle voor die de immersive mode forceert. In stock heb ik het nog niet gezien en ik denk dat het buiten de privileges van reguliere apps gaat om de mode voor een andere app te bepalen.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een alternatief gevonden die het zal worden voor SMS, namelijk dit :
Google Play: 8sms (Stock Messaging, KitKat)

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dysg3nic schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:19:
[...]

Dat kunnen apps nu (4.4) pas gaan gebruiken, dus nog even geduld en je zal het bij meerdere apps gaan zien.
De Play books applicatie past dat nu al toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Zie net dat de Google+ ineens 34% van batterij heeft verbruikt (op 15uur totaal) terwijl ik de app niet eens actief heb gebruikt. Slechts 1 keer opgestart en de optie om foto's te uploaden heb ik uitgeschakeld.
Is er nog een manier om te achterhalen hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:30:
Heb al een alternatief gevonden die het zal worden voor SMS, namelijk dit :
Google Play: 8sms (Stock Messaging, KitKat)

;-)
Goeie tip, ook maar eens proberen.

Gister een kwartier bezig geweest om een SMS te sturen naar 1515 via hangouts... :+

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 12:19
De Rabobank-app doet het niet bij mij, die mis ik toch wel. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysg3nic
DBreda schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:47:
De Rabobank-app doet het niet bij mij, die mis ik toch wel. Meer mensen last van?
Ze zijn er nog mee bezig (zie app info)
Je kan wel de mobile website gebruiken.

Momenteel is het niet mogelijk om met Android versie 4.4 gebruik te maken van de Rabo Bankieren App. De Rabobank werkt aan een oplossing. Tot die tijd kunt u gebruik maken van mobielbankieren via m.rabobank.nl. Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 31% gewijzigd door Dysg3nic op 08-11-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 22:24
MX player werkt inmiddels wel en ook mooi full screen (dus de knoppen onder en boven gaan wel weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Die hebben geen geld meer om de app aan te passen na al die boetes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:16
Gebruik voortaan de search. https://gathering.tweaker...lter_keywords%5D=rabobank
En het staat ook in de app omschrijving:
Momenteel is het niet mogelijk om met Android versie 4.4 gebruik te maken van de Rabo Bankieren App. De Rabobank werkt aan een oplossing.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen met screenprotectors. En helpt dat eigenlijk tegen vallen. Ben nogal geschrokken van die ene valtest op youtube. Zou toch zonde zijn. En van bumpers en cases hou ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daz_Bob
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-06 17:44
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:03:
Zijn er al mensen met screenprotectors. En helpt dat eigenlijk tegen vallen. Ben nogal geschrokken van die ene valtest op youtube. Zou toch zonde zijn. En van bumpers en cases hou ik niet.
Als je een beetje vlot bent in het engels kan je misschien hier eens kijken:
http://forum.xda-developers.com/google-nexus-5/accessories

en anders op got zelf:
Accessoires voor de Google Nexus 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:03:
Is het het beste om je telefoon niet te laten vallen natuurlijk.. Screenprotector gaat echt niet helpen daar tegen namelijk.. Het helpt tegen krassen etc maar als de telefoon zo valt dat het toestel zelf "vervormt" (dus soort van buigt door de impact) dan breekt het scherm met screenprotector ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Brummetje schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:07:
[...]

Is het het beste om je telefoon niet te laten vallen natuurlijk.. Screenprotector gaat echt niet helpen daar tegen namelijk.. Het helpt tegen krassen etc maar als de telefoon zo valt dat het toestel zelf "vervormt" (dus soort van buigt door de impact) dan breekt het scherm met screenprotector ook wel.
Haha, inderdaad. Ik heb zelf http://www.pdashop.nl/pro...ket-classic-27-black.html en daar past de N5 behoorlijk goed in.. Is eigenlijk alleen meer voor in me zak op straat. Thuis/op kantoor gebruik ik hem "naakt" en met zorg. Ik heb nog nooit een telefoon laten vallen.. Maar goed, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Er is een nieuwe toolkit voor rooting en meer op xda verschenen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2517778

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Ziet er goed uit, maar is er een verschil tussen de CF-Root methode en deze? Of doen ze beide exact hetzelfde?

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Werewolf_789 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:26:
[...]

Ziet er goed uit, maar is er een verschil tussen de CF-Root methode en deze? Of doen ze beide exact hetzelfde?
Hier staat meer uitleg:
http://www.wugfresh.com/nrt/faqs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 13:12

SebasFM

BOFH

[afbeelding]
In deze screenshot staat 4G als logo. In sommige andere screenshots (volgens mij de Amerikaanse versie) zie ik LTE staan. Zit hier nog verschil in tussen de verschillende Nexus 5'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik heb de witte N5 een kleine week in gebruik en hij bevalt me prima. Accuduur is redelijk tot goed en het toestel is gewoon supersnel. Gisteren de OEM bootloader geunlocked, toestel geroot en meteen een adblocker geïnstalleerd :) Ter zijner tijd maar eens gaan customizen, ik las op XDA dat je bijvoorbeeld de bitrate van de door de N5 gemaakte video's kunt opschroeven en de jpeg compressie van foto's minder lossy kunt maken, top!

Wat ik wel ervaar is dat met KPN de verbinding met regelmaat helemaal wegvalt, ik las er al iets over in de reacties hier. Ik moet dan wifi aanzetten om uberhaupt berichten te krijgen van Whatsapp e.d. Ik woon in de binnenstad, en met mijn vorige telefoon (galaxy s) had ik altijd al een slechte verbinding (waarschijnlijk door dichte bebouwing) maar het is er met de N5 bepaald niet beter op geworden. Hopelijk wordt dat beter als er straks 4G beschikbaar komt in mijn woonplaats, ik las een tijdje terug dat KPN daarbij andere frequenties gebruikt die beter door dichte bebouwing kunnen doordringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Davith78 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:32:
Ik heb de witte N5 een kleine week in gebruik en hij bevalt me prima. Accuduur is redelijk tot goed en het toestel is gewoon supersnel. Gisteren de OEM bootloader geunlocked, toestel geroot en meteen een adblocker geïnstalleerd :) Ter zijner tijd maar eens gaan customizen, ik las op XDA dat je bijvoorbeeld de bitrate van de door de N5 gemaakte video's kunt opschroeven en de jpeg compressie van foto's minder lossy kunt maken, top!

Wat ik wel ervaar is dat met KPN de verbinding met regelmaat helemaal wegvalt, ik las er al iets over in de reacties hier. Ik moet dan wifi aanzetten om uberhaupt berichten te krijgen van Whatsapp e.d. Ik woon in de binnenstad, en met mijn vorige telefoon (galaxy s) had ik altijd al een slechte verbinding (waarschijnlijk door dichte bebouwing) maar het is er met de N5 bepaald niet beter op geworden. Hopelijk wordt dat beter als er straks 4G beschikbaar komt in mijn woonplaats, ik las een tijdje terug dat KPN daarbij andere frequenties gebruikt die beter door dichte bebouwing kunnen doordringen..
Ik heb ook KPN ... maar nergens last van. Gewoon goed bereik en snelle data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Laatst online: 23-09 13:53
luappul schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:59:
Wat die trilmotor betreft: ik krijg het idee dat hier grote verschillen tussen zitten. Als ik hier hoor dat hij onwijze herrie maakt en heel hard tril kijk ik naar de mijne die geluidsloos is maar ook bijna niet te voelen... En dat terwijl ik van tevoren in dit topic al melde dat ik graag een telefoon heb die een beetje hard trilt :) . Als ik moet kiezen tussen hard trillen met veel geluid of bijna onmerkbaar trillen weet ik niet wat ik zou kiezen :+

Het lijkt er dus op dat mijn trilmotortje ook niet helemaal doet wat hij moet doen, maar denk niet dat ik hem daarvoor terug ga brengen.... Ik las ergens in dit topic volgens mij dat je een app kan gebruiken om de trilmotor harder of zachter te zetten, maar kan deze post niet meer terug vinden en kan het ook niet in de playstore vinden, iemand die me hiermee kan helpen?
Ik vind het zo irritant dat ik trillen overal heb uitgezet (behalve meldingen en bellen) maar dat is natuurlijk ook geen oplossing voor het probleem.. ben aan het overwegen om hem in te ruilen. Maar wat ik hier lees ben ik bang dat het meer geluk is of je een betere terug krijg.. zou het wel eens willen vergelijken met andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Davith78 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:32:

Hoe lager de frequentie, hoe beter het in de gebouwen kan doordringen. Normale 2G van KPN zit voornamelijk op 900MHz, 3G op 2100 MHz. 4G zit dan weer op 800 MHz, wat dicht bij de 2G frequenties zit. Als je nu ook al geen 2G bereik hebt, zal 4G waarschijnlijk ook niet echt denderend binnenkomen (mits ze natuurlijk vanaf een nieuwe of andere mast gaan uitzenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
struik978 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:33:
[...]

Ik heb ook KPN ... maar nergens last van. Gewoon goed bereik en snelle data.
Woon je toevallig in de randstad? Ik woon in het oosten van het land en heb altijd in de binnenstad van mijn woonplaats al slecht bereik gehad, zelfs met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Davith78 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:38:
[...]

Woon je toevallig in de randstad? Ik woon in het oosten van het land en heb altijd in de binnenstad van mijn woonplaats al slecht bereik gehad, zelfs met KPN.
Ik woon in een boeren gat tussen Apeldoorn en Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
SebasFM schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:37:
[...]

Hoe lager de frequentie, hoe beter het in de gebouwen kan doordringen. Normale 2G van KPN zit voornamelijk op 900MHz, 3G op 2100 MHz. 4G zit dan weer op 800 MHz, wat dicht bij de 2G frequenties zit. Als je nu ook al geen 2G bereik hebt, zal 4G waarschijnlijk ook niet echt denderend binnenkomen (mits ze natuurlijk vanaf een nieuwe of andere mast gaan uitzenden).
Interessante info! Maar ik dacht iets gelezen te hebben dat er ook plannen waren om 4G ook op lagere frequenties uit te zenden, juist om de signaalsterkte in gebouwen te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

SebasFM schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:29:
[...]

In deze screenshot staat 4G als logo. In sommige andere screenshots (volgens mij de Amerikaanse versie) zie ik LTE staan. Zit hier nog verschil in tussen de verschillende Nexus 5'en?
Volgens mij zijn er 2 varianten van de Nexus 5: Noord Amerika / Rest vd wereld. Noord Amerika + Europa / Azië. bron
De ondersteunde banden lijken anders te zijn, in ieder geval volgens de tech-specs van Google zelf.
http://www.google.com/nexus/5/, Klik op Tech Specs -> full tech specs.

[ Voor 10% gewijzigd door Swaptor op 08-11-2013 12:48 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Davith78 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:41:
[...]

Interessante info! Maar ik dacht iets gelezen te hebben dat er ook plannen waren om 4G ook op lagere frequenties uit te zenden, juist om de signaalsterkte in gebouwen te verbeteren.
Klopt. 3G zit altijd (?) op 2100 MHz, en dan is 800 MHz waar 4G van KPN op zit relatief stukken lager. Maar het is slechts een fractie lager dan 2G op 900 MHz waar KPN voornamelijk van gebruikmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
struik978 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:40:
[...]

Haha oke. Ik ten oosten van Apeldoorn in de Stedendriehoek ;) Maar het hangt er heel erg vanaf waar ik me bevind in de binnenstad. Ik had gehoopt dat de N5 een betere radio zou hebben maar het hangt dus blijkbaar heel erg af van de kwaliteit van het netwerk, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Zit heel erg te twijfelen tussen wit (betere bouwkwaliteit) en zwart (feel).
Is het soft-touch materiaal van de zwarte N5 vergelijkbaar/gelijk aan het materiaal dat in de ZTE Blade is gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
SebasFM schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:44:
[...]

Klopt. 3G zit altijd (?) op 2100 MHz, en dan is 800 MHz waar 4G van KPN op zit relatief stukken lager. Maar het is slechts een fractie lager dan 2G op 900 MHz waar KPN voornamelijk van gebruikmaakt.
Oke, thanx. Hopelijk dus straks beter bereik met 4G van KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
eL_Jay schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:47:
Is het soft-touch materiaal van de zwarte N5 vergelijkbaar/gelijk aan het materiaal dat in de ZTE Blade is gebruikt?
Vergelijkbaar met de Nexus 7 tablet 2013 dacht ik, of 2012 versie. Nu ben ik zelf in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik zou voor de bouwkwaliteit van de witte gaan. Je kunt altijd nog een hoesje kopen als je er te weinig grip mee hebt. Maar ik vind de witte prima in de hand liggen, glijdt niet snel weg ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

struik978 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:40:
[...]

Wees blij, want ik heb op dit moment in Zutphen totaal geen bereik meer. Geen idee wat er aan de hand is want vanmorgen richting Zutphen werkte alles gewoon normaal.

Nu blijk ik helemaal geen verbinding meer te hebben, toch maar is even uitzoeken... Hier gewoon KPN netwerk.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Metian schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:52:
[...]

Wees blij, want ik heb op dit moment in Zutphen totaal geen bereik meer. Geen idee wat er aan de hand is want vanmorgen richting Zutphen werkte alles gewoon normaal.

Nu blijk ik helemaal geen verbinding meer te hebben, toch maar is even uitzoeken... Hier gewoon KPN netwerk.
Ik heb precies hetzelfde! Misschien toch gewoon een storing dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de zwarte variant.. zeer te spreken over!
Enige minpunt is dat het powerknop IETS losser zit dan ik zou verwachten...

Voor de rest geen dode pixels of wattan ook hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Davith78 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:53:
[...]

Ik heb precies hetzelfde! Misschien toch gewoon een storing dan :P
Hoop het, alleen weer is niks te vinden op KPN / Hi website. Ach, aan de andere kant is het ook wel lekker rustig.

Het is trouwens wel top telefoon, heb er nog niet echt mee kunnen spelen maar de eerste indruk is wel super. Alleen is het wel wennen dat ik geen HTC browser / toetsenbord meer heb. ;w

Rupsen, Rapsen.

Pagina: 1 ... 17 ... 117 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.

Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.

Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.

Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.

Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.