Ik zou zeggen: een 'wegwerp'-gmail account maken? Dan nog kan er informatie verzameld worden. Maar tegenwoordig kan je er simpelweg niet meer omheen.Mizgala28 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:19:
[...]
We hebben hier wel over Google hé?
[...]
Daar ben je niet gedwongen om gmail te gebruiken, je kan ook hotmail, yahoo of dergelijke gebruiken, zolang het maar een email adres is die je kan bevestigen.
Je bent toch ook niet verplicht om Gmail effectief te gebruiken?Mizgala28 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:19:
Daar ben je niet gedwongen om gmail te gebruiken, je kan ook hotmail, yahoo of dergelijke gebruiken, zolang het maar een email adres is die je kan bevestigen.

Je kan evengoed hotmail, yahoo of dergelijke gebruiken...
Verwijderd
Gisteren witte Nexus 5 32GB aangekregen. (via vriend in FR doorgestuurd)
Dacht dat ik gelezen had dat er geen oortjes werden meegeleverd? Bij mij waren LG in-ears inclusief.
Snel toestel, verschil is merkbaar als ik Tomtom gebruik. Nog geen klachten momenteel!
Dacht dat ik gelezen had dat er geen oortjes werden meegeleverd? Bij mij waren LG in-ears inclusief.
Snel toestel, verschil is merkbaar als ik Tomtom gebruik. Nog geen klachten momenteel!
Klopt, normaal gesproken worden er inderdaad geen oortjes meegeleverd. Misschien dat dit een 32GB exclusive is?Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:27:
Gisteren witte Nexus 5 32GB aangekregen. (via vriend in FR doorgestuurd)
Ja, daar ben ik me van bewust. Ware het niet dat op Android je natuurlijk niet gebonden bent aan de Playstore.man_rot schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:53:
zonder google account kan je niets uit de playstore downloaden.
Ok, dat vroeg ik me dus af, en dat is iets wat dan wel een groot gemis is. 100% zeker dat je geen OS updates krijg zonder account?en dus ook geen updates voor je toestel van kitkat krijgen.
Want op deze video zie ik nameijk iets anders. Een Nexus 5 nieuw uit de doos, die eerst contact legt met een Wifi netwerk, daarna direct melding doet van een OS update, en tot slot door het initiele config menu loopt (waar je denk ik optioneel) een account opgeeft: https://www.youtube.com/watch?v=Nc0WjNPdBnk
Op 10.30 zie je de vraag of je een account hebt YES/NO, echter zie je niet wat er gebeurt als je dan op NO drukt. Kun je het dan geheel skippen, of wordt je op dat moment gedwongen er één te maken? Dat zou ik dus graag willen weten.
(Ik had wel een oud 2.1 of 2.2 toestel voorhanden waarbij je dus geen account hoefde te hebben, maar ik vroeg me af of het ook mogelijk was op 4.4/Nexus 5).
Als je de APK vanuit de originele bron kunt krijgen (of via een ander account), dan moet dat denk ik niet het grootste probleem zijn. Zeker niet als je zoals ik maar weinig apps gebruikt.je kan nog wel losse apk's installeren, maar dat is niet aan te raden (je weet nl niet wat er dan echt in zit)
Ik draai het liever om. Waarom zou ik wel een account aanmaken, als ik daardoor niet/weinig functionaliteit ga missen. De vraag is alleen welke functionaliteit precies.Sypher schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:55:
Waarom zou je eigenlijk geen Google account maken? Je hoeft er verder niets mee te doen natuurlijkVoor IOS heb je precies hetzelfde (toch?) Zonder account kan je niets doen met de appstore.
En omdat Apple het verplicht met iOS wil natuurlijk niet zeggen dat het daardoor acceptabel is, of dat daardoor Android precies op dezelfde manier werkt.
Ja, dan gaan we wel erg offtopic natuurlijk (zie al de diverse reacties hierboven), maar laten we het erop houden dat ik op een gemakkelijke manier controle terug wil over mijn persoonlijke gegevens en met wie ik deze deel.chengbondkwok schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:55:
[...]
Reden voor het vermijden van een Google account?
Verwijderd
Maar je kunt toch ook gewoon alleen een Google account maken voor de Playstore & Updates? Dan gebruik je Gmail niet, en zet je synchronisatie uit?
Volgens mij had dat te maken met het feit dat fabrikanten in Frankrijk hun telefoons persé moeten leveren met oordopjes.chengbondkwok schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:30:
[...]
Klopt, normaal gesproken worden er inderdaad geen oortjes meegeleverd. Misschien dat dit een 32GB exclusive is?
Nu je het zegt, ik kreeg inderdaad eerst de update voordat ik me moest aanmelden met een Google account.ebia schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:39:
... veel tekst
Ik had laatst een tablet voor iemand gefixed, en kon zonder een Google account te maken enkele apps installeren (AdAway e.d.). Of je updates kan installeren durf ik geen antwoord op te geven.
Lijkt er op dat er ergens een App bezig is in de achtergrond.chengbondkwok schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:18:
[...]
Misschien een app die je Nexus 5 wakker houdt? Het is alleen jammer dat BetterBatteryStats nu nog niet werkt, anders had je het makkelijk kunnen zien.
Heb hem nu in safemode staan en dat is ongeveer 1% eraf per uur in standby.
Dat klopt, ik zelf gebruik privé hotmail en voor overige gmail.glennl schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:22:
[...]
Je bent toch ook niet verplicht om Gmail effectief te gebruiken?![]()
Je kan evengoed hotmail, yahoo of dergelijke gebruiken...
Het gaat meer om het feit dat het MOET.
Yep, klopt 100% had dit begin dit jaar met me N4 van Belsimpel: kwam ook uit FR, en zaten oortjes bij. Heb het toen nagevraagd bij Belsimpel en die gaven aan dat dit inderdaad door de Franse wetgeving zat: Een "carkit" is verplicht bij een toestel.tonyto_tp schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:42:
[...]
Volgens mij had dat te maken met het feit dat fabrikanten in Frankrijk hun telefoons persé moeten leveren met oordopjes.
Weet jij 100% zeker dat wanneer je gmail en sync uitzet je dan ook geen data achterlaat c.q. naar internet/Google verstuurd? Wat als je een zoekopdracht doet met je telefoon bijvoorbeeld? Standaard zal Android gaan zoeken op Google, en het verbaasd met niks dat men dan ook jou account erbij plakt om het 'beter' te maken. Youtube idem dito, enz...Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:41:
Maar je kunt toch ook gewoon alleen een Google account maken voor de Playstore & Updates? Dan gebruik je Gmail niet, en zet je synchronisatie uit?
Ik niet, en ken ook geen makkelijke manier om dat (telkens) te kunnen controleren wanneer daar sprake van is. Als je helemaal geen account gebruikt, weet je 100% zeker dat het niet kan. (Alhoewel ze natuurlijk al een basisset data van je hebben, want als je telefoon ook zonder account kan worden geupdate, dan lezen ze die dus tot op zekere hoogte ook uit...)
Hoe dan ook, ik wil zeker geen discussie starten over privacy e.d. maar gewoon vragen of iemand die zo'n Nexus 5 heeft mogelijk wil kijken wat er wel en niet mogelijk is, zonder gebruik te maken van een Google account op zijn of haar telefoon.
Je kan ook gewoon een al bestaande email gebruiken en deze dan als Google account gebruiken. Dan kan je nog steeds zaken als email in eigen beheer houden.
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Dit doet me toch wel vrezen voor de bouwkwaliteit.LENZ75 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:21:
Vandaag haal ik mijn N5 uit mijn zak en scherm is op meerdere plekken gebarsten, heb daarvoor wel een tijdje voorover gebogen gewerkt, maar toestel is niet gevallen, scherm is erg scherp op de plek van de barsten.
Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen, heb er nog geen week plezier van gehad.
Zo'n huge phone i.c.m. redelijke strakke jeans en normaal gebruik (hurken, bukken, zitten) is blijkbaar niet mogelijk
Werkt Dolphin bij jou op de N5 dan? Ik kan er nog steeds niet mee in- en uitzoomen.Cowboy_Henk schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 06:01:
Met Dolphin Browser kan je toch vanaf de zijkanten mentujes krijgen?
En dolphin vind ik zelf veeel sneller werken dan chrome .
Nexus 5 heeft toch gewoon gorilla glass 3? Net als alle andere high end android telefoons. Dus waarom zou het bij nexus 5 breekbaarder zijn dan bij andere telefoons?eL_Jay schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:43:
[...]
Dit doet me toch wel vrezen voor de bouwkwaliteit.
Zo'n huge phone i.c.m. redelijke strakke jeans en normaal gebruik (hurken, bukken, zitten) is blijkbaar niet mogelijk
Ik weet dat het al vaker is gezegd, maar ik vind de batterijduur toch wel een klein beetje tegenvallen als ik eerlijk moet zijn... Iemand tips om de batterij iets langer mee te laten gaan?
Mijn N5 toch maar teruggestuurd naar belsimpel.nl ivm een dode pixel. Levertijd voor een nieuwe is nu helaas wel 2 weken, dus maar ff terug naar mijn N4, hoop dat kitkat zsm daarvoor komt
Geldt eigenlijk voor alle apparaten die op een accu werken: zet alle functies die je niet gebruikt uit. En eventueel tijdelijk aan als je het even wilt gebruiken. Niet teveel video kijken of spelletjes spelen.mcgloud schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:08:
Ik weet dat het al vaker is gezegd, maar ik vind de batterijduur toch wel een klein beetje tegenvallen als ik eerlijk moet zijn... Iemand tips om de batterij iets langer mee te laten gaan?
Ik heb standaard bluetooth, nfc, gps etc allemaal uit staan. Scherm helderheid op laag, en wifi zet ik uit als ik van huis ga. Automatische wifi scan opties etc ook uit.
Met een app als Tasker kun je eea automatiseren qua aanzetten van specifieke toepassingen, bv gps aan als je Maps start en uit als je 'm afsluit.
[ Voor 5% gewijzigd door reiker op 09-11-2013 14:18 ]
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik begin toch wel mijn twijfels te krijgen.... Jij bent de zoveelste die een klacht heeft over de N5...Megupe schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:16:
Mijn N5 toch maar teruggestuurd naar belsimpel.nl ivm een dode pixel. Levertijd voor een nieuwe is nu helaas wel 2 weken, dus maar ff terug naar mijn N4, hoop dat kitkat zsm daarvoor komt
Verwijderd
Een dode 'sub'pixel is nooit leuk, maar ze zijn zo klein bij deze resolutie, dat je het bij gewoon gebruik niet eens schijnt te zien.mowtje schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:18:
[...]
Ik begin toch wel mijn twijfels te krijgen.... Jij bent de zoveelste die een klacht heeft over de N5...
Waarom maken de meesten zich dan zo een groot zorgen om een kleine pixel (wat je volgens jou niet eens ziet) bij zo een groot resolutie...?Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:25:
[...]
Een dode 'sub'pixel is nooit leuk, maar ze zijn zo klein bij deze resolutie, dat je het bij gewoon gebruik niet eens schijnt te zien.
Idd, ik heb ook een dode pixel maar die zie je alleen als je goed tuurt op een volledig witte achtergrond. kortom, geen probleem.mowtje schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:35:
[...]
Waarom maken de meesten zich dan zo een groot zorgen om een kleine pixel (wat je volgens jou niet eens ziet) bij zo een groot resolutie...?
Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum
Gorilla Glass beschermt tegen krassen, niet tegen barsten. Iemand in dit topic heeft al een kapot scherm doordat hij meerdere keren per dag moet bukken met zijn N5 in z'n zak.NeutraleGast schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:20:
[...]
Nexus 5 heeft toch gewoon gorilla glass 3? Net als alle andere high end android telefoons. Dus waarom zou het bij nexus 5 breekbaarder zijn dan bij andere telefoons?
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Omdat ze het idee hebben dat een big deal is. Waarschijnlijk hebben ze het niet eens gezien met normaal gebruik, maar alleen met een deadpixeltester. Ik vind het zwaar overdreven om voor 1 dode pixel je toestel terug te brengen. Maar ja, dat ben ikmowtje schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:35:
[...]
Waarom maken de meesten zich dan zo een groot zorgen om een kleine pixel (wat je volgens jou niet eens ziet) bij zo een groot resolutie...?
No guts, no glory!
Verwijderd
Dat schreef ik niet, ik schreef "niet eens schijnt te zien".mowtje schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:35:
[...]
Zelf heb ik namelijk nog geen N5, maar als je terug leest dan zijn er genoeg die het pas zagen na een test-app gebruikt te hebben, en ook reacties dat ze hem niet terug stuurden omdat je het normaal gewoon niet ziet.
Verwijderd
Helemaal eens, met de aanschaf van een monitor voor een PC moet je zelfs een "pixel-garantie" afsluiten om hem in zo'n geval te mogen omruilen, dat dit met schermpjes van telefoons 'nog' niet zo is verbaast mij echt.KillGhost schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:48:
[...]
Omdat ze het idee hebben dat een big deal is. Waarschijnlijk hebben ze het niet eens gezien met normaal gebruik, maar alleen met een deadpixeltester. Ik vind het zwaar overdreven om voor 1 dode pixel je toestel terug te brengen. Maar ja, dat ben ik
Omdat de meeste sommige Tweakers last van OCD schijnen te hebben.mowtje schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:35:
[...]
Jongens ik heb iets vreemds ondekt.
De lader van mijn nexus 5 maakt geluid wanneer deze gekoppeld is aan netstroom. Zelfs als er geen usb kabel aan gekoppeld is maakt het geluid. Als ik het uit de netstroom haal, dan blijft het geluid een aantal seconden. Pas na zo een 10 seconden is het volledig weg.
Het klinkt een klein beetje als het geluid die door een koelkast geproduceerd wordt, maar dan veel zachter.
Meer mensen lijken last van te hebben:
http://productforums.goog...#!topic/nexus/pjtNTETapp4
Hebben jullie dit ook?
De lader van mijn nexus 5 maakt geluid wanneer deze gekoppeld is aan netstroom. Zelfs als er geen usb kabel aan gekoppeld is maakt het geluid. Als ik het uit de netstroom haal, dan blijft het geluid een aantal seconden. Pas na zo een 10 seconden is het volledig weg.
Het klinkt een klein beetje als het geluid die door een koelkast geproduceerd wordt, maar dan veel zachter.
Meer mensen lijken last van te hebben:
http://productforums.goog...#!topic/nexus/pjtNTETapp4
Hebben jullie dit ook?
[ Voor 10% gewijzigd door ObiTewodros op 09-11-2013 15:26 ]
Als je de lader van de Nexus 5 bedoelt, ja dat heb ik ook en nog veel meer mensen. Dit is namelijk al een paar keer genoemd in dit topic.NeutraleGast schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:16:
Jongens ik heb iets vreemds ondekt.
De lader van mijn nexus 7 maakt geluid wanneer deze gekoppeld is aan netstroom. Zelfs als er geen usb kabel aan gekoppeld is maakt het geluid. Als ik het uit de netstroom haal, dan blijft het geluid een aantal seconden. Pas na zo een 10 seconden is het volledig weg.
Hebben jullie dit ook?
Met Gravitybox kan je het doen. Zie deze video:Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:08:
Is het mogelijk om met 1 actie al je open apps te sluiten?
Nu moet ik soms 10 x swypen om alle recente apps uit te doen.
http://www.youtube.com/wa...=UUk1SpWNzOs4MYmr0uICEntg
Ik bedoel idd nexus 5.cordonbleu schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:18:
[...]
Als je de lader van de Nexus 5 bedoelt, ja dat heb ik ook en nog veel meer mensen. Dit is namelijk al een paar keer genoemd in dit topic.
Ik heb op 'lader' en 'lader geluid' gezocht, maar niets gevonden. Is dit slecht voor de telefoon? Ik heb een samsung lader(van mijn oude galaxy s2) die een veel langere kabel heeft, wat veel handiger is. Maakt het uit als ik die lader gebruik voor mijn nexus 5?
Verschil tussen de twee laders is:
Input: LG 0.2A, Samsung 0.15A
Output: LG: 1.2A, Samsung: 0,7A.
[ Voor 8% gewijzigd door ObiTewodros op 09-11-2013 15:26 ]
Hier trouwens nog een goede test en vergelijk tussen de camera's van de Nexus 5 en iPhone 5S:
http://youtu.be/HXTX21BGiSI
Maakt niet heel veel uit, het duurt met de samsung lader wat langer voordat ie opgeladen is.
Komt bij meerdere mensen voor en er is niks aan te doen.
Komt bij meerdere mensen voor en er is niks aan te doen.
TheIceKing schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:36:
[...]
Zit i.v.m. werk in Barcelona, dus via de Spaanse Playstore.
Hebben trouwens meer mensen last van een brommende laader in het stopcontact als de telefoon er niet aan hangt?
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
in chrome kun je onder de settings de zoekmachine aanpassen..ebia schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:28:
[...]
Standaard zal Android gaan zoeken op Google
Ik zie veel mensen hier klagen over de batterijduur van de Nexus 5 maar heb na bijna een week gebruik eigenlijk niets dan lof over de batterijduur (maar misschien liggen mijn eisen lager). Voor mij is het een must dat als ik s'ochtends om 7 uur op sta, datik met normaal tot wat zwaarder gebruik, ik de 24 uur makkelijk kan halen. Hier heb ik tot nu toe echt totaal geen problemen mee.
De eerste dag dat ik de Nexus ontving heb ik hem meteen aan de oplader gehangen, toen uit de oplader gehaald en vervolgens alles geïnstalleerd, rond gekeken, even gegamed en van alles en nog wat. Dit was dus inclusief installaties (20+ apps), 3+ uur scherm tijd en nog haalde ik de 24+ uur.
Verder net aan de oplader gehangen nadat ik gister ochtend om 7 uur heb uit de oplader heb gehaald. Schermtijd van 2+ uur, 1 uur bel tijd en 3 uur een chromecast aangestuurd met Google Music (al lijkt dat echt nihil batterij te kosten) en gewoon beetje zitten lezen en kort gamen.
Mijn instellingen zijn gewoon altijd WiFi aan, location aan, Now aan en geen bluetooth.
Ik ben dan wel benieuwd of ik het gewoon goed schijn te hebben of dat mensen meer van batterijduur verwachten dan ik.
De eerste dag dat ik de Nexus ontving heb ik hem meteen aan de oplader gehangen, toen uit de oplader gehaald en vervolgens alles geïnstalleerd, rond gekeken, even gegamed en van alles en nog wat. Dit was dus inclusief installaties (20+ apps), 3+ uur scherm tijd en nog haalde ik de 24+ uur.
Verder net aan de oplader gehangen nadat ik gister ochtend om 7 uur heb uit de oplader heb gehaald. Schermtijd van 2+ uur, 1 uur bel tijd en 3 uur een chromecast aangestuurd met Google Music (al lijkt dat echt nihil batterij te kosten) en gewoon beetje zitten lezen en kort gamen.
Mijn instellingen zijn gewoon altijd WiFi aan, location aan, Now aan en geen bluetooth.
Ik ben dan wel benieuwd of ik het gewoon goed schijn te hebben of dat mensen meer van batterijduur verwachten dan ik.
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
Nou ik heb m dan ook, een witte 32GB versie, en moet zeggen, hij is lekkerrrrrrr.
Heb alleen een vraagje: ik heb K9 (mail) erop gezet maar het lukt me maar niet om de uitgaande mail instellingen voor Simyo werkend te krijgen, iemand een idee ??
En ik had het al eerder gelezen, maar bij Dolphin kan je idd niet meer zoomen, meer mensen hier last van ??
Top apparaat btw, zelfs als je van de Nexus 4 afkomt !!!!!!!!!
Heb alleen een vraagje: ik heb K9 (mail) erop gezet maar het lukt me maar niet om de uitgaande mail instellingen voor Simyo werkend te krijgen, iemand een idee ??
En ik had het al eerder gelezen, maar bij Dolphin kan je idd niet meer zoomen, meer mensen hier last van ??
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
Ik kan me ook veel meer vinden in jouw verhaal dan in korte batterij tijden. De batterij gaat hier met browsen, spotify, whatsappen en dergelijke gewoon erg goed mee. Belangrijkste voor mij is dat ik zonder problemen de dag door kom.bop schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:54:
Ik zie veel mensen hier klagen over de batterijduur van de Nexus 5 maar heb na bijna een week gebruik eigenlijk niets dan lof over de batterijduur (maar misschien liggen mijn eisen lager). Voor mij is het een must dat als ik s'ochtends om 7 uur op sta, datik met normaal tot wat zwaarder gebruik, ik de 24 uur makkelijk kan halen. Hier heb ik tot nu toe echt totaal geen problemen mee.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik heb het gevoel dat er een paar boosdoenende-apps tussen zitten die de batterij flink aantasten.BillSpaarbank schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:22:
[...]
Ik kan me ook veel meer vinden in jouw verhaal dan in korte batterij tijden. De batterij gaat hier met browsen, spotify, whatsappen en dergelijke gewoon erg goed mee. Belangrijkste voor mij is dat ik zonder problemen de dag door kom.
Na een test in safe-mode lijkt de batterij het een stuk beter te doen...maar welke app dit nou was weet ik nog niet.
Op zich is het te begrijpen. De telefoon is erg zuinig, maar het scherm verbruikt aardig veel.
Ik heb heb de telefoon 8 uur geleden van de lader gehaald, nu nog (maar) 59% over. 58% van het gebruik is mijn scherm, 1 uur 51m gebruikt.
Een gekke: de mediaserver verbruikt 9%, maar ik weet niet precies wat de mediaserver doet.
Ik heb nu de schermhelderheid wat verlaagd, het is allemaal duidelijk zat. Ik denk dat dit wel positief moet zijn voor mijn batterij.
Ik heb heb de telefoon 8 uur geleden van de lader gehaald, nu nog (maar) 59% over. 58% van het gebruik is mijn scherm, 1 uur 51m gebruikt.
Een gekke: de mediaserver verbruikt 9%, maar ik weet niet precies wat de mediaserver doet.
Ik heb nu de schermhelderheid wat verlaagd, het is allemaal duidelijk zat. Ik denk dat dit wel positief moet zijn voor mijn batterij.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Verwijderd
Ik heb een (serieus) probleem met de nexus 5. Hij vindt mijn auto bluetooth niet (BMW1). De auto van mijn vader vindt ie vlekkeloos. Als ik niet handsfree kan bellen, dan zit ik wel met een serieus probleem
Werkt het op je wifi wel? Sommige providers vereisen dat je alleen mail kan verzenden als je ook daadwerkelijk op hun netwerk zit. Bijv: ik heb een planet (kpn) mail account en kan geen mail versturen via mijn telfort internet verbinding. Op 3g van Simyo werkt het "meestal" wel, want is ook kpn netwerk (sommige ip ranges dan weer niet, dan moet ik even reconnecten en dan werkt het weer wel).robotjoek schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:20:
Nou ik heb m dan ook, een witte 32GB versie, en moet zeggen, hij is lekkerrrrrrr.
Is het bij jullie ook zo dat auto-brightness niet lekker werkt?
Blijft vaak veel te hoog staan in een donkere omgeving.
Blijft vaak veel te hoog staan in een donkere omgeving.
Check. Auto-Brightness doet niet denderend veel; ik heb m'n scherm nu zelf maar rond de 50% gezet met auto brigtness aan, ik heb niet echt het idee dat die functie heel erg veel doet.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Maar bij stock android is er toch alleen maar de keuze tussen auto en een handmatige instelling? Volgens mij is het niet zo dat je een handmatige instelling kan doen en dan icm auto.mambo No5 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:28:
Check. Auto-Brightness doet niet denderend veel; ik heb m'n scherm nu zelf maar rond de 50% gezet met auto brigtness aan, ik heb niet echt het idee dat die functie heel erg veel doet.
Ik gebruik de app Lux. Hiermee kun jezelf de auto brightness instellen
Verwijderd
Hebben andere Nexus 5 gebruikers ook last van een vreemde soort ruis in de audio bij het opnemen van video's? Voorbeeld: https://drive.google.com/...ndzhielE/edit?usp=sharing
Je hoort het op de achtergrond dus je moet waarschijnlijk je geluid harder zetten om het te horen.
Je hoort het op de achtergrond dus je moet waarschijnlijk je geluid harder zetten om het te horen.
Dunno, ik kan op m'n G2 de helderheid op 50% en auto aanvinken; je ziet de helderheid dan inderdaad rond de 50% steken en af en toe fluctueert 't wat. Ik vind 't in ieder geval niet denderend werken.cordonbleu schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:37:
[...]
Maar bij stock android is er toch alleen maar de keuze tussen auto en een handmatige instelling? Volgens mij is het niet zo dat je een handmatige instelling kan doen en dan icm auto.
De G2 is dan ook geen stock android...mambo No5 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:19:
[...]
Dunno, ik kan op m'n G2 de helderheid op 50% en auto aanvinken; je ziet de helderheid dan inderdaad rond de 50% steken en af en toe fluctueert 't wat. Ik vind 't in ieder geval niet denderend werken.

Iemand die problemen heeft met LightFlow? Na de update van vandaag werkt mijn lampje alleen nog bij Facebook berichten. Afgelopen week werkte hij prima.
Die van mij zat midden in het scherm en hij viel gewoon op, juist bij het lezen van tekst etc, wat ik veel doe op mijn mobiel.
Punt is dat ik veel geld heb betaald voor een product waarvan ik wil dat het gewoon goed is, punt.
Punt is dat ik veel geld heb betaald voor een product waarvan ik wil dat het gewoon goed is, punt.
KillGhost schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:48:
[...]
Omdat ze het idee hebben dat een big deal is. Waarschijnlijk hebben ze het niet eens gezien met normaal gebruik, maar alleen met een deadpixeltester. Ik vind het zwaar overdreven om voor 1 dode pixel je toestel terug te brengen. Maar ja, dat ben ik
Wil iemand misschien ruilen - mijn zwarte 16GB voor jouw witte (NL bon erbij)? Ik kan een klein bedrag toevoegen. Ik hoor het graag. Bedankt.
Persoonlijk vind ik de zwart soft touch een beetje aan de plakkerige kant. Misschien is het meer geschikt voor iemand met gladde vingers.
Persoonlijk vind ik de zwart soft touch een beetje aan de plakkerige kant. Misschien is het meer geschikt voor iemand met gladde vingers.
Kun je het niet gewoon ruilen waar je het gekocht hebt?floepie05 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:06:
Wil iemand misschien ruilen - mijn zwarte 16GB voor jouw witte (NL bon erbij)? Ik kan een klein bedrag toevoegen. Ik hoor het graag. Bedankt.
Zelf hoopte ik op de 32GB versie van de Nexus in Nederland. Kennelijk is buiten de playstore enkel de 16GB te koop. Ook in Duitsland lijkt het alsof de 32GB versie buiten de playstore te koop is maar dat zijn allemaal winkels van 1 of 2 eigenaren en ook zij kunnen niet leveren.
Via de playstore in Duitsland kan natuurlijk wel maar wordt erg ingewikkeld wanneer je iets met garantie moet doen.
Nu komt LG aan het eind van de maand wel met een 32GB versie van hun G2. Dit toestel is qua prijs niet aantrekkelijk in vergelijking met de nexus 5 maar wel voor zijn camera, aldus de verschillende berichten.
Vroeger sleepte ik met grote camera's maar daar heb ik geen zin meer in. Toch wil nog wel leuke foto's kunnen maken.
Beide toestellen zien er mooi uit, Nexus draait stock android, wat toch wel echt een voordeel is, in mijn opinie. Ik had me erg verheugd op een mooi en snel Nexus toestel.
Nu lees ik toch her en der dat de camara van de Nexus 5 tegenvalt met goede licht condities. Nu doe ik het nog met een Galaxy S plus en ik vraag me af of de camera van de Nexus 5 voor mij ook tegenvalt? Of is het tegenvallen iets voor de verwende critici die elk toptoestel in handen krijgen en zodoende op een ander nivo (kunnen) vergelijken?
Via de playstore in Duitsland kan natuurlijk wel maar wordt erg ingewikkeld wanneer je iets met garantie moet doen.
Nu komt LG aan het eind van de maand wel met een 32GB versie van hun G2. Dit toestel is qua prijs niet aantrekkelijk in vergelijking met de nexus 5 maar wel voor zijn camera, aldus de verschillende berichten.
Vroeger sleepte ik met grote camera's maar daar heb ik geen zin meer in. Toch wil nog wel leuke foto's kunnen maken.
Beide toestellen zien er mooi uit, Nexus draait stock android, wat toch wel echt een voordeel is, in mijn opinie. Ik had me erg verheugd op een mooi en snel Nexus toestel.
Nu lees ik toch her en der dat de camara van de Nexus 5 tegenvalt met goede licht condities. Nu doe ik het nog met een Galaxy S plus en ik vraag me af of de camera van de Nexus 5 voor mij ook tegenvalt? Of is het tegenvallen iets voor de verwende critici die elk toptoestel in handen krijgen en zodoende op een ander nivo (kunnen) vergelijken?
Voor mijn nexus 5 had ik een galaxy s2. Ik vind persoonlijk de foto's genomen met nexus 5 mooier uitzien dan met galaxy s2. Wat mij vooral aangenaam verrast heeft is dat je ook met weinig licht goede foto's kan makken zonder de flitser. Dit is een foto genomen met nexus 5:Fopstra schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:22:
Zelf hoopte ik op de 32GB versie van de Nexus in Nederland. Kennelijk is buiten de playstore enkel de 16GB te koop. Ook in Duitsland lijkt het alsof de 32GB versie buiten de playstore te koop is maar dat zijn allemaal winkels van 1 of 2 eigenaren en ook zij kunnen niet leveren.
Kan en wil iemand hier iets zinnigs over zeggen?

@Neutrale Gast
Ja ik zag je vorige foto ook. Dit schijnt een kwaliteit van de Nexus 5 te zijn: goede foto's maken met weinig licht. Maar hoe zit het met goed of voldoende licht? Vind je ze dan ook mooier dan de foto's genomen met je Galaxy S2?
Ja ik zag je vorige foto ook. Dit schijnt een kwaliteit van de Nexus 5 te zijn: goede foto's maken met weinig licht. Maar hoe zit het met goed of voldoende licht? Vind je ze dan ook mooier dan de foto's genomen met je Galaxy S2?
Ja, alle foto's die tot nu toe genomen heb zien in mijn ogen beter uit dan die van mijn s2. Helaas kan ik het niet 1 op 1 vergelijken, want mijn s2 is kapot.Fopstra schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:33:
@Neutrale Gast
Hier wordt het vergeleken met de camera van iphone 5s
YouTube: Nexus 5 vs iPhone 5s - Camera Test Comparison
en hier met galaxy s4:
YouTube: Nexus 5 vs Galaxy S4 - Camera Test Comparison
[ Voor 22% gewijzigd door ObiTewodros op 09-11-2013 20:45 ]
Zo kan je het gewoon niet doen bij de MM, toch als het geopend is? Ze hebben ook trouwens geen voorraad op de witte variant, zo begrijp ik althans.NeutraleGast schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:20:
[...]
Kun je het niet gewoon ruilen waar je het gekocht hebt?
Ik weet niet hoe het zit met de ruil-policy, maar donderdag waren er ongeveer een tiental aan witte nexus 5 beschikbaar in MM Rotterdam centrum.floepie05 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:36:
[...]
Zo kan je het gewoon niet doen bij de MM, toch als het geopend is? Ze hebben ook trouwens geen voorraad op de witte variant, zo begrijp ik althans.
Wanneer ik me niet vergis was de camara van de S2 beter dan die van de S Plus.NeutraleGast schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:36:
[...]
Ja, alle foto's die tot nu toe genomen heb zien in mijn ogen beter uit dan die van mijn s2. Helaas kan ik het niet 1 op 1 vergelijken, want mijn s2 is kapot.
Ik hoef geen topprestaties (dsrl nivo) van de camera maar wil op elk gebied een verbetering ten opzichte van mijn huidige toestel.
Twijfel, twijfel ... het blijft toch een heel bedrag om uit te geven en wanneer iets het dan net niet is, is toch jammer.
Dus probeer ik er achter te komen in welk perspectief ik de reviews moet zien.
Bedankt voor je link naar de filmpjes. Ik ga ze bekijken.
[ Voor 4% gewijzigd door Fopstra op 09-11-2013 20:53 ]
Nou weet ik dat de 4g in Nederland, niet te gebruiken is bij een Nexus 5 die uit de VS is besteld. (door het band verschil)
Zijn er meerdere nadelen voor degenen die hem uit de VS willen bestellen en hem hier (NL) gaan gebruiken?
Zijn er meerdere nadelen voor degenen die hem uit de VS willen bestellen en hem hier (NL) gaan gebruiken?
Ik heb mijn nexus verruild voor de Nexus 5. En ondanks dat ik het een top telefoon vind ben ik toch een beetje teleurgesteld.
Mijn Nexus zat in een pouch. Hierdoor werd het geluid bijna helemaal gedempt omdat de speaker afgedekt was. Nu heb ik de Nexus 5 en in dezelfde pouch. ( merk model natuurlijk groter) en ik hoor alles binnenkomen. Top! Maar als ik nu een spel speel in landscape modus dekt mijn handpalm de speaker af en wordt alles weer gedempt. Was de speaker met de microfoon omgedraait was alles perfect. En nu dus niet.
Mijn Nexus zat in een pouch. Hierdoor werd het geluid bijna helemaal gedempt omdat de speaker afgedekt was. Nu heb ik de Nexus 5 en in dezelfde pouch. ( merk model natuurlijk groter) en ik hoor alles binnenkomen. Top! Maar als ik nu een spel speel in landscape modus dekt mijn handpalm de speaker af en wordt alles weer gedempt. Was de speaker met de microfoon omgedraait was alles perfect. En nu dus niet.

Vaag. Ik heb een f30. Die doet het prima. Althans bellen en contacten. SMS wilie niet uitlezen,maar dat vind ik minder boeiend. Ook in de f10 van mijn ouders doet ie het prima. Ik zou bij de dealer een software update vragen. Mogelijk kost dat geld, dus ik zou eerst vragen of je kan testen met een auto die ze daar hebben staan om te kijken of dat het euvel is.Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:28:
Ik heb een (serieus) probleem met de nexus 5. Hij vindt mijn auto bluetooth niet (BMW1). De auto van mijn vader vindt ie vlekkeloos. Als ik niet handsfree kan bellen, dan zit ik wel met een serieus probleem
Als ik onder de camera aan de achterkant druk, kraakt de cover een beetje. Er zit dus wat speling in. Hebben meer mensen dat?
Verwijderd
Zal volgende week eens langs de garage gaan om te horen. Hopelijk brengt een software update soelaas.
Fakir schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 23:53:
[...]
Vaag. Ik heb een f30. Die doet het prima. Althans bellen en contacten. SMS wilie niet uitlezen,maar dat vind ik minder boeiend. Ook in de f10 van mijn ouders doet ie het prima. Ik zou bij de dealer een software update vragen. Mogelijk kost dat geld, dus ik zou eerst vragen of je kan testen met een auto die ze daar hebben staan om te kijken of dat het euvel is.
Ik wilde vandaag de Nexus eens in het echt even bekijken, maar in Duitsland duurt het nog ca. 3/4 weken. Ik was bij de O2 shop, Saturn en nog een paar zaken maar niemand had de Nexus. Echt zeer teleurstellend. Ik was helaas niet bij de Mediamarkt, aangezien online staat dat zij hem wel hebben. Also, in Duitsland is de Nexus 5 echt bijna niet te krijgen op dit moment. Ik kan dat ding wel online bestellen, maar ik koop het liever ergens in de buurt ivm garantieFopstra schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:22:
Hoe erg is het met de batterijduur? Ik ben nl. van plan om een Nexus te kopen, aangezien mijn Splus totaal gaar is en snel uitvalt. Ik heb niet echt zin dat een Nexus na bij. 9 maanden meegaat en daarna gaat flippen, aangezien hij niet meer snel genoeg is.
Nog een vraagje. ALs ik een foto wil nemen met de Nexus, dan MOET Ik op het scherm drukken, of kan ik zoals bij de Sony Xperia ook op de bovenkant drukken?
[ Voor 17% gewijzigd door stin op 10-11-2013 02:38 ]
Je stelt een vraag over batterij duur en eindigt met snelheid van toestel. Twee verschillende onderwerpen. Batteijduur is gemiddeld van alle smartphones. Niet top, niet slecht. Natuurlijk afhankelijk van soort gebruik. Mijn ervaring is dik in orde in ieder geval, met mail, whatsapp, YouTube gebruik. Had gisteren na 14 uur standby nog 49% en screen on time was tegen de 3 uur (grootste battery drain).stin schreef op zondag 10 november 2013 @ 02:33:
[...]
Ik wilde vandaag de Nexus eens in het echt even bekijken, maar in Duitsland duurt het nog ca. 3/4 weken. Ik was bij de O2 shop, Saturn en nog een paar zaken maar niemand had de Nexus. Echt zeer teleurstellend. Ik was helaas niet bij de Mediamarkt, aangezien online staat dat zij hem wel hebben. Also, in Duitsland is de Nexus 5 echt bijna niet te krijgen op dit moment. Ik kan dat ding wel online bestellen, maar ik koop het liever ergens in de buurt ivm garantie
Hoe erg is het met de batterijduur? Ik ben nl. van plan om een Nexus te kopen, aangezien mijn Splus totaal gaar is en snel uitvalt. Ik heb niet echt zin dat een Nexus na bij. 9 maanden meegaat en daarna gaat flippen, aangezien hij niet meer snel genoeg is.
Nog een vraagje. ALs ik een foto wil nemen met de Nexus, dan MOET Ik op het scherm drukken, of kan ik zoals bij de Sony Xperia ook op de bovenkant drukken?
Foto maken doe je via scherm, dus software knoppen. Er is geen fysieke knop voor, wat Sony inderdaad vrijwel altijd heeft.
Garantie is net zo goed aanwezig online als kopen in fysieke winkel. Neem een winkel als Coolblue, zeer goed in hun service.
Nee hoor. Volume omhoog toets indrukken maakt ook gewoon netjes een foto. Geen aparte knop of scherm voor nodig dusstin schreef op zondag 10 november 2013 @ 02:33:
[...]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
Tnx. Leuke tipmidy922 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:20:
[...]
Met Gravitybox kan je het doen. Zie deze video:
http://www.youtube.com/wa...=UUk1SpWNzOs4MYmr0uICEntg
Foto kun je ook maken met de volume knoppen, kwam er toevallig achterAtratus schreef op zondag 10 november 2013 @ 08:08:
Foto maken doe je via scherm, dus software knoppen. Er is geen fysieke knop voor, wat Sony inderdaad vrijwel altijd heeft.
Gisteren nacht in 8uur standby tijd met 3g van 100% naar 72%.
Na een factory reset zelfde settings en weer wat normale apps geinstalleerd te hebben vannacht in 9 uur en 30 min van 100% naar 95%.
Maar nu uitzoeken welke app mij dwars zat (:
Na een factory reset zelfde settings en weer wat normale apps geinstalleerd te hebben vannacht in 9 uur en 30 min van 100% naar 95%.
I stand corrected! Leer ik ook nog eens watExocet schreef op zondag 10 november 2013 @ 09:29:
[...]
Foto kun je ook maken met de volume knoppen, kwam er toevallig achter
Ik snap het niet. Volgens deze gast is de Nexus 5 qua camera beter dan S4 en 5s en als ik het zo bekijk dan lijkt de Nexus 5 over een hele goede camera te beschikken.NeutraleGast schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:36:
[...]
Ja, alle foto's die tot nu toe genomen heb zien in mijn ogen beter uit dan die van mijn s2. Helaas kan ik het niet 1 op 1 vergelijken, want mijn s2 is kapot.
Hier wordt het vergeleken met de camera van iphone 5s
YouTube: Nexus 5 vs iPhone 5s - Camera Test Comparison
en hier met galaxy s4:
YouTube: Nexus 5 vs Galaxy S4 - Camera Test Comparison
Toch lees ik in meerdere reviews dat de camera tegenvalt en ik heb ook wat voorbeelden gezien. Of er zit veel verschil in de toestellen onderling of het ligt aan degene die het toestel reviewed.
Na het zien van deze video raak ik toch steeds meer overtuigd van de kwaliteiten van de Nexus 5 camera.midy922 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:24:
Hier trouwens nog een goede test en vergelijk tussen de camera's van de Nexus 5 en iPhone 5S:
[ Voor 14% gewijzigd door Garret1410 op 10-11-2013 10:28 ]
Weet iemand hoe je snel de mobiele dataverbinding kan in en uit schakelen?
Bij mijn vorige telefoon kon ik de aan/uitknop ingedrukt houden en dan de dataverbinding in- of uitschakelen. Nu moet ik via instellingen, datagebruik de dataverbinding in- of uitschakelen.
Ik hoop dat jullie een snellere manier weten :-)
Bij mijn vorige telefoon kon ik de aan/uitknop ingedrukt houden en dan de dataverbinding in- of uitschakelen. Nu moet ik via instellingen, datagebruik de dataverbinding in- of uitschakelen.
Je kan mobiele gegevens toch uitschakelen met de quick buttons? (twee vinger swipe drop down)
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Lal, wist je dat ik dit nooit geweten hebQuad schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:36:
(twee vinger swipe drop down)
Maar dit kost je nog steeds 3 handelingen toch? Mobiele instellingen openen, toggle klikken, bevestigen. Vind het sowieso jammer dat die buttons niet te veranderen zijn, zeker na lang CM gedraaid te hebben.Quad schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:36:
Je kan mobiele gegevens toch uitschakelen met de quick buttons? (twee vinger swipe drop down)
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Bij mijn HTC One X kan ik dat gewoon zo direct uit/inschakelen, hoef ik instellingen niet voor te openen.Niekfct schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:43:
[...]
Maar dit kost je nog steeds 3 handelingen toch? Mobiele instellingen openen, toggle klikken, bevestigen. Vind het sowieso jammer dat die buttons niet te veranderen zijn, zeker na lang CM gedraaid te hebben.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Helaas is dat een Sense-feature. Dit zit niet standaard in Android gebakken.Quad schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:45:
[...]
Bij mijn HTC One X kan ik dat gewoon zo direct uit/inschakelen, hoef ik instellingen niet voor te openen.
Camera is gewoon goed, onbegrijpelijk dat daar nog steeds zo over gezeken wordt in reviews.
Accu is erg goed, zojuist weer aan de lader gehangen na 1 dag en 10 uur aanstaan (accuniveau nu op 5%), met alle locatie instellingen op standaard en een schermtijd van 3 uur en 45 minuten. Daar kon ik met mijn Galaxy Nexus alleen maar van dromen.
@WernerH
Ik gebruik daarvoor Power Toggles.
Accu is erg goed, zojuist weer aan de lader gehangen na 1 dag en 10 uur aanstaan (accuniveau nu op 5%), met alle locatie instellingen op standaard en een schermtijd van 3 uur en 45 minuten. Daar kon ik met mijn Galaxy Nexus alleen maar van dromen.
@WernerH
Ik gebruik daarvoor Power Toggles.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Bij mij waren Swype en Cleaner master de probleem apps.Dysg3nic schreef op zondag 10 november 2013 @ 09:30:
Gisteren nacht in 8uur standby tijd met 3g van 100% naar 72%.
Cleaner master verwijderd en van Swype de back-up en sync opties uit gezet.
Nu gaat mijn telefoon makkelijk meer dan 24u mee
Weet iemand toevallig hoe je het batterij pecentage naast het icoontje aanzet? Of moet je daar een app voor downloaden?
edit: niet goed gelezen
[ Voor 92% gewijzigd door MattH op 10-11-2013 10:55 ]
Webdeveloper, Whisky-freak, Fotograaf | DrankVinder prijsvergelijker | Het Whisky forum
Power TogglesWernerH schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:34:
Weet iemand hoe je snel de mobiele dataverbinding kan in en uit schakelen?
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Hee, thanks, dat wist ik ook niet! Blijkt ook op m'n Nexus 10 te werkenMattH schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:53:
[...]
Je kan die knoppen (op de pagina die je krijgt als je twee-vinger veegt vanaf de bovenkant van het scherm) lang indrukken om ze te toggelen zonder naar de settings-pagina te gaan.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Is er al iemand met een degelijke oplossing voor het intergreren van facebook contacten (incl. contactplaatje) in je normale contactenlijst?
Verwijderd
Ik gebruik hier HaxSync voor.Cyberslak schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:52:
Is er al iemand met een degelijke oplossing voor het intergreren van facebook contacten (incl. contactplaatje) in je normale contactenlijst?
Sinds gisteren in het bezit van een zwarte Nexus 5 16GB (afgehaald bij coolblue)
Mijn bevindingen:
Positief
Mijn bevindingen:
Positief
- Stevig toestel, buigt bijna niet door als je er kracht op zet.
- Start snel op, zeer vloeiende gebruikservaring.
- Camera hardware is prima voor huis- tuin- en keukengebruik.
- Geen overbodige applicaties geïnstalleerd (genre facebook, ChatOn, ...).
- Wel vind ik het jammer dat er veel Google apps geïnstalleerd staan (Keep, Quickoffice, Play Books,...). Op mijn ideale telefoon staat enkel de Play Store geïnstalleerd. De andere Google apps kan je dan naar keuze downloaden.
- Batterij gaat zeker een dag mee (Google Now is wel uitgeschakeld bij mij)
- Camera software is traag.
- Geen aosp sms app. Ik heb 8sms geïnstalleerd.
- Jammer dat de aosp browser verdwenen is. Toegegeven, Google Chrome werkt goed genoeg.
- Als Google Now uitstaat, kan je geen iconen op het bureaublad links van het standaard bureaublad plaatsen. Ik gebruik nu terug Nova Launcher (werkt nog vlotter dan de Google Experience Launcher).
- Google wil kost wat kost je een Google+ profiel cadeau doen. Ook zijn ze er erg op uit om je telefoonnummer aan je account te koppelen (bv. via hangouts app).
- Deze nexus 5 staat niet voor de ultieme Android ervaring, maar voor de ultieme Google ervaring. Dit heeft natuurlijk niets met de hardware van de telefoon te maken.
Laat deze geen troep achter bij de contacten zoals Sync.me?
Wat bedoel je met troep? Want ik gebruik inderdaad HaxSync voor een meer fotorijke contactenlijst.Dysg3nic schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:00:
[...]
Verwijderd
HaxSync haalt de informatie uit Facebook App.. Je kunt kiezen door alleen afbeeldingen te laden, of ook facebookstatussen en Kalender punten. Ik laat hem alleen 1x per dag de facebook foto syncen als hij op wifi zit.Dysg3nic schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:00:
[...]
Je installatie is vrij snel.. echter kun je de instellingen het beste na installatie goed zetten via Instellingen -> Accounts zodat je alles zelf bepaald zoals jij het wilt.
Bij Sync.me kreeg ik ook gratis een URL bij contacten naar het facebook account.chengbondkwok schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:01:
[...]
Wat bedoel je met troep? Want ik gebruik inderdaad HaxSync voor een meer fotorijke contactenlijst.
Nu alles weer schoon gelukkig maar niet fijn als apps dit automatisch toevoegen zonder te vragen.
Bij HaxSync zit wel een koppeling naar het FB account. Als ik naar het contactenlijst ga, en op Pietje druk, dan zie ik een link naar zijn profiel op FB.Dysg3nic schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:03:
[...]
Bij Sync.me kreeg ik ook gratis een URL bij contacten naar het facebook account.
Nu alles weer schoon gelukkig maar niet fijn als apps dit automatisch toevoegen zonder te vragen.
In de URL?chengbondkwok schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:05:
[...]
Bij HaxSync zit wel een koppeling naar het FB account. Als ik naar het contactenlijst ga, en op Pietje druk, dan zie ik een link naar zijn profiel op FB.
Ik had bij elke contact een URL adres van ...http://syncme.com/24535722345 ofzo.
Nogmaals, weet iemand hoe ik het batterij percentage in mijn statusbalk krijg?
Dysg3nic schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:07:
[...]
In de URL?
Ik had bij elke contact een URL adres van ...http://syncme.com/24535722345 ofzo.

Dit krijg je dan te zien. Als je op View Profile klikt, dan ga je naar de Facebookpagina van diegene. Geen rare linkjes dus.
Dat zit er niet standaard in, je zou daar enkele apps voor kunnen gebruiken. Google weet wel raad daarmee.mcgloud schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:11:
Nogmaals, weet iemand hoe ik het batterij percentage in mijn statusbalk krijg?
[ Voor 27% gewijzigd door chengbondkwok op 10-11-2013 12:12 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.
Post on-topic. Gebruik het algemene [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie topic om te discussiëren over updaten/sideloaden/OTA's.
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 5.
Alles over rooten, custom roms & xposed kan besproken worden in[Google Nexus 5] Rooten & Custom ROM's.
Het bespreken van accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Google Nexus 5.
Levertijden mag je in Google Nexus 5 - Importeren, Levertijden en Prijzen bespreken.
Off-topic reacties worden verwijderd.