• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-12 21:09
Even iets anders, wat zijn jullie gedachtes?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uf448lk2lC8]

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:56

Pykow

Angelo OTR

Ik had het gisteren nog met beuker erover, dat het concept van DiCE niet al te best is.
ze willen alle maps 64 man maken en alle gamemodes moeten speelbaar zijn, dit zorgt ervoor dat alle gamemodes een matige ontwikkeling hebben. in BF3 had je maps zoals Damavand peak die echt geweldig was voor Rush, maar voor Conquest echt een drama map was. Maar als je dit met heel wat meer maps doet, krijgt je gewoon een veel betere en afgewerkte game. Waarom geen Close Quarters meer ? dat had zijn eigen plekje in BF met GunGame en kleine domination chaos.

Dice kaatst de bal af naar EA dat ze meer tijd nodig hadden, maar leg het de gamers maar uit waarom de game gewoon een veel slechtere netcode heeft of heel veel bugs heeft die ze in BF3 al opgelost hadden.
Als je naar andere games kijkt zoals CoD (en nee je moet ze niet vergelijken qua game etc.), dan zie je dat ze ieder jaar met een zelfde shooter aankomen, maar wel met nieuwe features en voor 1 of misschien 2 edities kan dat nog goed uitpakken. Het is natuurlijk wel bekend dat CoD doorgeslagen is en geen innovatie meer had.

Ze hadden aangeven te willen luisteren naar E-sports spelers en het was al bekend dat deze spelers al problemen hadden met BF3, vooral omdat de netcode soms rare dingen deed en ze beloofde dat ze er veel meer uit zouden gaan halen, het is wel gebleken dat er niks gebeurd is en dat de nieuwe content juist voor meer problemen heeft gezorgd.

Het is erg jammer dat er weinig multiplayer shooters zijn. CoD Ghost wordt vrij weinig gespeeld omdat het niet meer aanvoelt als een CoD game, het is dus wachten op titanfall, want verder zie ik nog geen shooter aankomen die mij persoonlijk aanspreekt.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Indy91 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:14:
[...]

@RocketKoen:
Bedankt voor je heldere uitleg. :)

En dan nu eens wat positief nieuws in dit topic:

CES: AMD: "Battlefield 4 met Mantle tot 45% sneller"

[...]

Goed nieuws voor de diegene die een AMD kaart met GCN architectuur hebben. :9

Zal me benieuwen hoeveel fps ik na de Mantle patch gemiddeld omhoog ga @ultra preset. :)
mwah leuk voor de matige pc's, de gene met goede pc hebben er niet gigantisch veel aan en even afgezien van het feit dat het losstaat van de problemen, is een fps geoptimaliseerd spel dat niet goed loopt nog steeds bagger :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:55
Indy91 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:14:
[...]

@RocketKoen:
Bedankt voor je heldere uitleg. :)

En dan nu eens wat positief nieuws in dit topic:

CES: AMD: "Battlefield 4 met Mantle tot 45% sneller"

[...]

Goed nieuws voor de diegene die een AMD kaart met GCN architectuur hebben. :9

Zal me benieuwen hoeveel fps ik na de Mantle patch gemiddeld omhoog ga @ultra preset. :)
Ben erg benieuwd. Ik heb nu een laptop met een AMD 8870m. Daarmee speel ik op 1080p en low settings (alleen textures op medium) en dan op een bijna solid 60fps. Ben benieuwd of ik de settings met Mantle naar medium kan pompen.

Over een tijdje mijn eerste game PC bouwen. Ben benieuwd hoe AMD zich ontwikkeld. Wordt misschien interessant om exclusief AMD hardware te gebruiken (AMD APU/CPU, GPU en AMD Gaming RAM)

• Dazzyreil
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-12 19:42
Ik ben aardig tevreden over hoe BF4 nu speelt (niet optimaal maar lang niet zo slecht als sommige mensen zeggen), maar een massale boycot op BF5 om EA/DICE onder druk te zetten lijkt mij geen slecht plan.

• Goudstalen
Ik denk dat ze nu beter 3 jaar kunnen besteden aan BF: BC3 en dan ondertussen vast wat mensen zetten op level design van BF5. Dan 2 jaar later weer BF5 uitbrengen.
Ze kunnen het zich niet veroorloven om BF5 te laten falen. Laat het team ook eens nieuwe opties en mogelijkheden ontdekken in BC3.
Neem de tijd, design de levels en wapens goed, niet teveel bloatware etc.

Boycotten is naar mijn mening niet nodig zolang ze er genoeg tijd en aandacht aan besteden. Twee jaar is gewoon te kort om een game van dit kaliber neer te zetten. Dat hebben BF3 en BF4 wel duidelijk gemaakt.

• Shamone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-12 13:18
Ik ben nu zo'n 90 uur speeltijd verder en ben persoonlijk tevreden over de kwaliteit voor wat ik er voor betaald heb (€72,- voor Battlefield 4 en Premium (bij de release!)).

Op het begin redelijk wat last gehad van crashes, maar ik heb mij daar simpel overheen kunnen zetten. Na een stuk of twee patches weinig problemen meer gehad, al viel het 'hit registration' probleem na verloop van tijd wel op. Een aantal maanden later, wat ik (als ik eerlijk ben) toch erg lang vind, heb ik heel af en toe een blue screen wat aan de videokaart driver schijnt te liggen bij het spelen van Battlefield 4.

Het enige wat ik erg jammer vind is het 'grinden van levels'. Afgelopen weekend was er een 2x EXP event die ik nuttig heb kunnen besteden. In een paar uur steeg ik van rank 70 naar 95. Daarna ben ik toch verveeld geraakt en gestopt. In Battlefield: Bad Company 2 ben ik veel langer bezig geweest. Ik was toen nog een zekere noob en heb er zo'n 500 uur speeltijd inzitten en nog lang niet alles unlocked.

Al met al ben ik tevreden met Battlefield 4, al zijn er heel veel dingen niet perfect gebalanceerd. De DLCs vind ik ook niet heel spannend. Ik had gehoopt dat er levels vanuit Battlefield: Bad Company 2 herbouwd werden. Met name Valparaiso (Rush: mogelijk een gang toevoegen die door de bergen gaat en het dorpje out of bounds toevoegen), Heavy Metal (conquest: iets uitbreiden) en de sneeuw maps vond ik geweldig.

[ Voor 10% gewijzigd door Shamone op 07-01-2014 10:40 ]

DGonlag2 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:21:
Ik denk dat ze nu beter 3 jaar kunnen besteden aan BF: BC3 en dan ondertussen vast wat mensen zetten op level design van BF5. Dan 2 jaar later weer BF5 uitbrengen.
Ze kunnen het zich niet veroorloven om BF5 te laten falen. Laat het team ook eens nieuwe opties en mogelijkheden ontdekken in BC3.
Neem de tijd, design de levels en wapens goed, niet teveel bloatware etc.

Boycotten is naar mijn mening niet nodig zolang ze er genoeg tijd en aandacht aan besteden. Twee jaar is gewoon te kort om een game van dit kaliber neer te zetten. Dat hebben BF3 en BF4 wel duidelijk gemaakt.
Vraag me af hoe goed Bad Company 3 nog zal werken. Ze hebben het als aparte serie willen positioneren maar het trekt wel grotendeels dezelfde mensen aan. Wil de massa nog wel terug naar 32p met veel kleinere mappen en veel minder features en voertuigen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Tsurany schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:38:
[...]

Vraag me af hoe goed Bad Company 3 nog zal werken. Ze hebben het als aparte serie willen positioneren maar het trekt wel grotendeels dezelfde mensen aan. Wil de massa nog wel terug naar 32p met veel kleinere mappen en veel minder features en voertuigen?
Ik denk zolang het goed uitgewerkt is, beter werkt dan bf3/4 qua hitreg etc. dat dit geen probleem is, danwel dat ze ook hier 64p maps aanmaken. Gezien het drama echter dat al die extra's opleveren in bf4 speel ik liever 32 man dat goed werkt dan 64man wat niet lekker gaat.
Dice mag iig wel heel goed en lang na gaan denken wat ze met de bc franchise gaan doen, om dit wel een succesvolle goed werkende game te maken want als ze dat verkloten zijn ze een hele stapel klanten en vrijwel alle creditibiliteit kwijt in mijn ogen en vele anderen. :X

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-12 10:24

Wereldreiziger

Mijn blog: Wereldreizigers.nl

Ik zie zowel hier als op het Battlelog forum echt 1 en al geklaag. Een deel hiervan acht ik terecht, maar veel mensen zeiken werkelijk om álles. Zonde.

We willen superieure graphics, prachtig geluid, spot-on hit-reg, honderden wapens en unlocks, 35 maps om op te spelen, tig voertuigen en ga zo maar door.

Als je naar verschillende spellen kijkt zie je gewoon dat een spel altijd een paar goede punten heeft maar nooit op alle fronten superieur is, en dit vind ik ook wel logisch.

Als ik mijn perfecte Battlefield mag samenstellen dan had ik het wel geweten.

De huidige BF4 graphics
De huidige BF4 audio
Hitreg zoals counterstrike
Gooi 75 wapens en 300 unlocks uit de game en maak 15 á 20 wapens close-to-perfect (weeral zoals counterstrike)
Leuk al die gloednieuwe maps in elke game maar zoals counterstrike bewijst voor perfecte balance en playability kun je veel beter dezelfde maps hergebruiken en deze tweaken naar behoren. Dit scheelt tijd en geld, en komt de speelbaarheid alleen maar ten goede.

Het probleem is dat we alles willen, maar dat gaat gewoon niet. Ik zou graag zien dat we het met minder moeten doen in bepaalde opzichten, minimalistischer denken. Oké, we willen prachtige graphics, maar al die bloated meuk eromheen mag er van mij echt af. Een mix van BF en CS is voor mij persoonlijk dan een droomscenario. Hopelijk komt er ooit zo'n game :)

Volg mij op: https://wereldreizigers.nl

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34
stoppen met melken en starten met het creëeren van een echte goede gameplay ervaring, out-of-the-box.

Ik ben geen BC speler, en zie ook niet de noodzaak om BC boven BF te gaan spelen, want in hoeverre verschilt het nou eigenlijk van elkaar.

Die hele franchise draait net als MoH om uitmelken en daar zit ik (en vele gamers met mij) gewoon niet op te wachten. Als je telkens 70 eu (ondertussen, als je niet bij een Russische gamekeys site koopt) moet lappen, ben je gewoon niet goed bij je hoofd, of je hebt teveel geld.

Ik spendeer mijn geld aan games wijselijk. BF3 was een major release (nog groter dan BF4) en 120 (BF3 + premium) en 70 eu (bf4 + premium via russische gamekeys site) betalen voor games op een tijdsbestek van nog geen 4 jaar (sinds oktober 2011) is best veel voor 2 games. (Mijn beslissing weet ik)

En ik ben het volkomen eens met de opmerking, dat ze maps niet te generiek moeten maken zodat op 1 map meerdere spelmodus' gespeeld kunnen worden. Ze moeten gewoon veel maar aandacht besteden aan de bugs glitches en fouten in de maps. De keren dat ik in BF4 ergens niet op kan springen en dat pas na een keer 10 lukt, is nogal cruciaal als je weg probeert te komen van de vijand of een spervuur aan kogels.

Ik moet wel zeggen dat BF4 een stuk stabieler is nu, dan bij de release, echt een heel stuk stabieler. Het jammere daarentegen is, dat dat out-of-the-box zo had moeten zijn!

discogs

• Goudstalen
Tsurany schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:38:
[...]

Misschien de massa niet. Aan de andere kant: de massa speelt ook CoD, dus er is vast wel een doelgroep voor te vinden.

Ik persoonlijk vind 64p soms leuk, maar vaak ook te druk. De maps in BF4 zijn naar mijn mening dan ook te klein.
Shamone schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:37:
Al met al ben ik tevreden met Battlefield 4, al zijn er heel veel dingen niet perfect gebalanceerd. De DLCs vind ik ook niet heel spannend. Ik had gehoopt dat er levels vanuit Battlefield: Bad Company 2 herbouwd werden. Met name Valparaiso (Rush: mogelijk een gang toevoegen die door de bergen gaat en het dorpje out of bounds toevoegen), Heavy Metal (conquest: iets uitbreiden) en de sneeuw maps vond ik geweldig.
Inderdaad. Seconds Assault lijkt me erg leuk, maar had toch liever Bad Company en Bad Company 2 maps gezien. Die hadden inderdaad maps die gametype exclusief waren en waren vaak ook een stuk leuker en beter te bespelen.

Valparaiso was geweldig (inderdaad een tunnel door de bergen zou mooi zijn). Die Guilin Peaks is ook wel erg goed. Ze zouden een Mega Rush moeten maken: Guilin Peaks die overloopt in Valparaiso en dan een stuk of 20 objectives. Dat zou mooi zijn.

Overigens waren Par for the Course (golfkarretjes _/-\o_ ), Harvest Day, Laguna Presa, Laguna Alt en White Pass erg goede maps. Om heel eerlijk te zijn: alle maps van BC en BC2 waren erg goed en leuk, terwijl ze in BF3 en BF4 ok zijn met een aantal leuke/goede.

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-12 13:56

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

DGonlag2 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:55:
[...]
Ze zouden een Mega Rush moeten maken: Guilin Peaks die overloopt in Valparaiso en dan een stuk of 20 objectives. Dat zou mooi zijn.
Hehe opzich wel een vet idee maar de games met rush die ik heb gespeeld gaan of gruwelijk hard of we blijven steken bij de eerste objective. Dus of we dan ooit die 20 gaan halen ;)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• Goudstalen
loewie1984 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:54:
Ik moet wel zeggen dat BF4 een stuk stabieler is nu, dan bij de release, echt een heel stuk stabieler. Het jammere daarentegen is, dat dat out-of-the-box zo had moeten zijn!
Klopt helemaal. Het werkt nu best goed. Ik heb nog geen crash gehad (heb het sinds een week op PC). Alleen de servers zijn een aantal keer offline geweest...
Voor de rest draait de game gewoon goed, weinig last van bugs. Alleen inderdaad de hit-reg en netcode is nog niet helemaal lekker, al heb ik er veel minder last van dan op de console (misschien omdat de gameplay toch veel sneller gaat?).
Hoe dan ook, het is nu best een goed spel, kan nog wel een stuk beter. Probleem is denk ik dat de release van een game cruciaal is voor de levensduur. Werkt het bij release niet dan maak je een hoop fans boos en raak je klanten kwijt die misschien later ook niet meer naar het goed werkende spel terugkeren.
Mu.siQ schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:57:
[...]

Hehe opzich wel een vet idee maar de games met rush die ik heb gespeeld gaan of gruwelijk hard of we blijven steken bij de eerste objective. Dus of we dan ooit die 20 gaan halen ;)
Ja dat is wel jammer. Ik heb ook vaak dat je het enemy team 'steamrolled' of dat je zelf keihard afgeslacht wordt... Ze zouden daar wel iets meer balans in mogen brengen. Ik weet dat het niet leuk is om ingame van team geswitched te worden voor balans, maar soms liggen de niveau's van twee teams veel te ver uit elkaar.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:50
Stabiliteit lijkt inderdaad opgelost momenteel, maar is eigenlijk bij lange na nog niet het probleem. De Hitreg slaat momenteel nergens op, netcode, erg veel glitches waardoor het gewoon een grote lotto is, zoals al zo vaak gezegd hier. Maar zelfs, al zou dat goed zijn.
Volgende probleem: Onbalans. Fighter jet is vrij nutteloos, Attack jet overpowered. AA is veel te sterk, echt veel te sterk. Scout chopper is ook wat te sterk, attack chopper voelt als een dwijl. Dan nog de verschil tussen teams, draaicirkels van jets, attack boat die in 1X een toren precies in je gezichtsveld heeft.
Mocht dat gefixt worden, handling van voertuigen en sowieso de de omgeving waarbij je achter elk steentje vast blijft zit en overal onzichtbare muren zitten.
Dan ten slotte, de maps. Ik kan geen map noemen die ik echt goed vind, het is allemaal veel te universeel. Sommige spelen gewoon ronduit kut op rush, of zijn gewoon te klein of komen 9/10 uit op een grote rape. Rush in BF3 was mijn favo gamemode, altijd zeer spannend en hier en daar een dikke onbalans, maar het kan niet altijd gebalanceerd zijn natuurlijk. In BF4 wordt je of compleet ingemaakt of ze komen niet voorbij de 1e obj. Daarna wissel je van team, en gebeurd exact het omgedraaide. Dat gebeurd echt veelte vaak, de potjes rush waarbij het elke objective weer enorm spannend was kan je tellen op 2 handen.

Nah, dit gaat niet meer goed komen.

[ Voor 16% gewijzigd door wesleytjuh op 07-01-2014 11:05 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Goudstalen
wesleytjuh schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:03:
Stabiliteit lijkt inderdaad opgelost momenteel, maar is eigenlijk bij lange na nog niet het probleem. De Hitreg slaat momenteel nergens op, netcode, erg veel glitches waardoor het gewoon een grote lotto is, zoals al zo vaak gezegd hier. Maar zelfs, al zou dat goed zijn.
Volgende probleem: Onbalans. Fighter jet is vrij nutteloos, Attack jet overpowered. AA is veel te sterk, echt veel te sterk. Scout chopper is ook wat te sterk, attack chopper voelt als een oude dwijl. Dan nog de verschil tussen teams, draaicirkels van jets, attack boat die in 1X een toren precies in je gezichtsveld heeft.
Mocht dat gefixt worden, handling van voertuigen en sowieso de de omgeving waarbij je achter elk steentje vast blijft zit en overal onzichtbare muren zitten.
Dan ten slotte, de maps. Ik kan geen map noemen die ik echt goed vind, het is allemaal veel te universeel. Sommige spelen gewoon ronduit kut op rush, of zijn gewoon te klein of komen 9/10 uit op een grote rape.

Nah, dit gaat niet meer goed komen.
Attack Heli viel me ook wel tegen. De scout is snel en erg beweegbaar, maar de attack heli is veel te log. Op Dawnbreaker vraag ik me echt af waarom er een Attack Heli is en Jets. Compleet nutteloos op die map. Als je met een jet draait dan ben je 1/3 van de map al weer voorbij.

Voor de rest kan ik best leven met de huidige staat van voertuigen.

De netcode mag echt wel wat aan gedaan worden ja. Je kunt doodgaan als je al achter cover staat omdat de hitreg pas later komt (netcode 'lag').

Wat ook erg irritant is: dat zwarte scherm als je spawnt. Ik snap waarom die er is, maar het is klote. Dat scherm duurt ongeveer een seconde a anderhalve seconde en ongeveer de helft daarvan ben je gevoelig voor incoming damage. Tegen de tijd dat het zwart weg is ben je 75% van je health kwijt en zie je de enemy zijn laatste shot op je lossen.
stoppen met melken en starten met het creëeren van een echte goede gameplay ervaring, out-of-the-box.

Ik ben geen BC speler, en zie ook niet de noodzaak om BC boven BF te gaan spelen, want in hoeverre verschilt het nou eigenlijk van elkaar.
Het verschil is dat veel mensen nog bc 2 spelen omdat het veel beter in elkaar zit qua maps, er zijn maar 4 mogelijkheden waarvan cq en rush de belangrijkste zijn.
Daarnaast is het een iets lichtere variant, iets minder serieus. Of je dat leuk vind is natuurlijk persoonlijk maar de single player was toenmalig erg goed en zat naast actie ook veel humor in. (en zat ook nog wat logica in :X )
Wereldreiziger schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:54:
Ik zie zowel hier als op het Battlelog forum echt 1 en al geklaag. Een deel hiervan acht ik terecht, maar veel mensen zeiken werkelijk om álles. Zonde.

We willen superieure graphics, prachtig geluid, spot-on hit-reg, honderden wapens en unlocks, 35 maps om op te spelen, tig voertuigen en ga zo maar door.

Als je naar verschillende spellen kijkt zie je gewoon dat een spel altijd een paar goede punten heeft maar nooit op alle fronten superieur is, en dit vind ik ook wel logisch.

Als ik mijn perfecte Battlefield mag samenstellen dan had ik het wel geweten.

De huidige BF4 graphics
De huidige BF4 audio
Hitreg zoals counterstrike
Gooi 75 wapens en 300 unlocks uit de game en maak 15 á 20 wapens close-to-perfect (weeral zoals counterstrike)
Leuk al die gloednieuwe maps in elke game maar zoals counterstrike bewijst voor perfecte balance en playability kun je veel beter dezelfde maps hergebruiken en deze tweaken naar behoren. Dit scheelt tijd en geld, en komt de speelbaarheid alleen maar ten goede.

Het probleem is dat we alles willen, maar dat gaat gewoon niet. Ik zou graag zien dat we het met minder moeten doen in bepaalde opzichten, minimalistischer denken. Oké, we willen prachtige graphics, maar al die bloated meuk eromheen mag er van mij echt af. Een mix van BF en CS is voor mij persoonlijk dan een droomscenario. Hopelijk komt er ooit zo'n game :)
Ik denk dat 99% van iedereen bovenstaande wil, maar om elke keer dezelfde maps te gebruiken is in mijn ogen ook wat gemakkelijk en onzinnig, ik werd op gegeven moment wel erg moe van telkens dezelfde maps in cs, hoe goed ze ook waren opgezet.
De 1.6 maps waren goed, in combinatie met die gameplay, maar als je de hudige graphics gaat toepassen zal het toch niet hetzelfde aanvoelen.
Wat al vaker gezegd is is dat de maps te veel moeten kunnen, alle gamemodes in een map is gewoon niet goed, je krijgt dan een half half goede CQ map, een half half goede TDM/dOM gedeelte,een bagger Rush map en de rest laten we maar even buiten beschouwing.
Ik zie het liever dat ze de CQ map apart maken van de rush, of iig aanpassen dan hoe het nu is. Daarnaast gewoon compleet andere CQB maps zoals de close quarters dlc deed, maar dan wat beter qua spawns. Dat kost wat meer gb in je map maar uiteindelijk zal dit stukken beter werken.

Die hele franchise draait net als MoH om uitmelken en daar zit ik (en vele gamers met mij) gewoon niet op te wachten. Als je telkens 70 eu (ondertussen, als je niet bij een Russische gamekeys site koopt) moet lappen, ben je gewoon niet goed bij je hoofd, of je hebt teveel geld.

Ik spendeer mijn geld aan games wijselijk. BF3 was een major release (nog groter dan BF4) en 120 (BF3 + premium) en 70 eu (bf4 + premium via russische gamekeys site) betalen voor games op een tijdsbestek van nog geen 4 jaar (sinds oktober 2011) is best veel voor 2 games. (Mijn beslissing weet ik)

En ik ben het volkomen eens met de opmerking, dat ze maps niet te generiek moeten maken zodat op 1 map meerdere spelmodus' gespeeld kunnen worden. Ze moeten gewoon veel maar aandacht besteden aan de bugs glitches en fouten in de maps. De keren dat ik in BF4 ergens niet op kan springen en dat pas na een keer 10 lukt, is nogal cruciaal als je weg probeert te komen van de vijand of een spervuur aan kogels.

Nou er is nog wel een 2e probleem en dat is dat iedereen naar ongeveer 2 jaar ook echt echt graag een nieuwe Battlefield game wil.
Kijk iedereen keek gewoon ook uit naar BF4 omdat iedereen wel klaar was met BF3 kijk kwam Dice/EA nu niet met BF4 schreeuwde iedereen ook moord en brand omdat het te lang duurde voor er een vervolg was.
Dice heeft gewoon een paar fouten (Grote) gemaakt omdat de game gewoon te vol met opties zit en Dice steeds het wiel weer wil uitvinden.
Ze hadden beter de basis van BF3 kunnen doorontwikkelen en daar nieuwe elementen enz. aan toe kunnen voegen ipv. Alles proberen te veranderen omdat ze daar voor te weinig tijd hadden.
Kijk iedereen roept nu dat de game te snel is gereleased maar ik ben van mening dat de game te vol zit met nieuwe dingen terwijl heel veel wat goed werkte in BF3 gewoon over hadden kunnen genomen worden.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• wesleytjuh
DGonlag2 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:09:
[...]

Attack Heli viel me ook wel tegen. De scout is snel en erg beweegbaar, maar de attack heli is veel te log. Op Dawnbreaker vraag ik me echt af waarom er een Attack Heli is en Jets. Compleet nutteloos op die map. Als je met een jet draait dan ben je 1/3 van de map al weer voorbij.

De netcode mag echt wel wat aan gedaan worden ja. Je kunt doodgaan als je al achter cover staat omdat de hitreg pas later komt (netcode 'lag').

Wat ook erg irritant is: dat zwarte scherm als je spawnt. Ik snap waarom die er is, maar het is klote. Dat scherm duurt ongeveer een seconde a anderhalve seconde en ongeveer de helft daarvan ben je gevoelig voor incoming damage. Tegen de tijd dat het zwart weg is ben je 75% van je health kwijt en zie je de enemy zijn laatste shot op je lossen.
Dat zwarte scherm maakt momenteel eigenlijk dat je bang bent om op squad members te spawnen. Het is wel flink verbeterd dat je kunt zien waar je spawned, maar juist op spannende momemten waar je zo snel mogelijk wilt spawnen om te helpen ben je meestal al dood voordat je spawned. Deze bug zat (uiteraard! :D 8)7) ook in BF3 en is toen uiteindelijk wel (semi)verholpen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Goudstalen
beuker19 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:17:
[...]

Nou er is nog wel een 2e probleem en dat is dat iedereen naar ongeveer 2 jaar ook echt echt graag een nieuwe Battlefield game wil.
Kijk iedereen keek gewoon ook uit naar BF4 omdat iedereen wel klaar was met BF3 kijk kwam Dice/EA nu niet met BF4 schreeuwde iedereen ook moord en brand omdat het te lang duurde voor er een vervolg was.
Dice heeft gewoon een paar fouten (Grote) gemaakt omdat de game gewoon te vol met opties zit en Dice steeds het wiel weer wil uitvinden.
Ze hadden beter de basis van BF3 kunnen doorontwikkelen en daar nieuwe elementen enz. aan toe kunnen voegen ipv. Alles proberen te veranderen omdat ze daar voor te weinig tijd hadden.
Kijk iedereen roept nu dat de game te snel is gereleased maar ik ben van mening dat de game te vol zit met nieuwe dingen terwijl heel veel wat goed werkte in BF3 gewoon over hadden kunnen genomen worden.
Naar mijn idee is het ook beter om om de 3 jaar een BF spel uit te brengen. Dan kan het grote team aan de volgende BF werken en dan kan een kleiner deel wat meer DLC (eventueel gratis zoals de VIP in Bad Company 2) maken.
wesleytjuh schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:21:
[...]

Dat zwarte scherm maakt momenteel eigenlijk dat je bang bent om op squad members te spawnen. Het is wel flink verbeterd dat je kunt zien waar je spawned, maar juist op spannende momemten waar je zo snel mogelijk wilt spawnen om te helpen ben je meestal al dood voordat je spawned. Deze bug zat (uiteraard! :D 8)7) ook in BF3 en is toen uiteindelijk wel (semi)verholpen.
Is het een bug ja? Ik dacht dat het nodig was omdat het beeld moet renderen en dat soort dingen.
DGonlag2 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:26:

Is het een bug ja? Ik dacht dat het nodig was omdat het beeld moet renderen en dat soort dingen.
is geen bug, is gewoon een hardcoded iets om idd het beeld te laten renderen ipv dat je de map in delen opgebouwd ziet worden of alles in een keer komt zodat je dikke hapers krijgt of vertraging etc. In bf3 is die tijd wel verkleind naar 1,5 sec ofzo van 2,5 -3 sec wat het eerst was maar het zal in de huidige games niet verwijderd worden. is een integraal onderdeel van de engine.

idealiter is het dat dit niet voorkomt maar dit zal iig in bf4 niet gebeuren, ik zie liever dat je de blackout periode niet gedood kan worden zoals in bf3. Dit is wat eerlijker dan hoe het nu is. Nu spawn ik eigenlijk alleen op teammembers als ik absoluut zeker weet dat ik niet in een shitstorm spawn. Als ik denk dat dit wel gebeurd neem ik een random spawn. Liever een stukje lopen dan spawnen en weer dood te gaan voordat ik goed en wel in het spel zit. Dit is natuurlijk absoluut niet goed in een spel dat zwaar leunt op squad based teamplay. (of iig zou moeten)

[ Voor 32% gewijzigd door SouLLeSSportal op 07-01-2014 11:39 ]

beuker19 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:17:
[...]
Dit is een interessante discussie, want waarom willen we na 2 jaar echt graag een nieuwe Battlefield game? Volgens mij komt dat omdat na de laatste DLC wij allemaal wisten, zoals de game nu is, is het en zo blijft het. Als de laatste grote problemen met BF3 nou zouden worden verholpen, had het zo nog een jaar of langer meer dan prima kunnen draaien.

Maar DICE zegt ook direct, nee, gaan we niet meer doen, dat is te moeilijk. We horen wat jullie zeggen en dit gaan we allemaal verhelpen en verwerken in BF4. Niet dus....

De belofte "BF5 wordt het WEL echt jongens, geloof ons" gaat dit niet meer rechtpraten, ze zullen moeten laten zien dat ze BF4 goed speelbaar moeten kunnen krijgen. Of hopen dat er genoeg casual graphics gamers die problemen niet opmerken in de meerderheid zijn.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:37:
[...]

Dit is een interessante discussie, want waarom willen we na 2 jaar echt graag een nieuwe Battlefield game? Volgens mij komt dat omdat na de laatste DLC wij allemaal wisten, zoals de game nu is, is het en zo blijft het. Als de laatste grote problemen met BF3 nou zouden worden verholpen, had het zo nog een jaar of langer meer dan prima kunnen draaien.

Maar DICE zegt ook direct, nee, gaan we niet meer doen, dat is te moeilijk. We horen wat jullie zeggen en dit gaan we allemaal verhelpen en verwerken in BF4. Niet dus....

De belofte "BF5 wordt het WEL echt jongens, geloof ons" gaat dit niet meer rechtpraten, ze zullen moeten laten zien dat ze BF4 goed speelbaar moeten kunnen krijgen. Of hopen dat er genoeg casual graphics gamers die problemen niet opmerken in de meerderheid zijn.
Dat hoeven ze helaas niet te hopen maar is allang bekend bij EA/dice. Waarom denk je dat ze bf4 konden uitgeven en genoeg werd verkocht? Ik was ook nog in de veronderstelling dat in bf4 alles verbeterd zou worden wat niet goed was aan bf3, het waren problemen die behoorlijke impact hadden, extreem duidelijk gemaakt waren bij dice en ook gehoord waren en beloofd werd opgelost te worden in bf4. Echter is vrijwel elk punt qua problemen niet aangepakt en als er iets is wat een game de nek omdraait is het wel valse beloftes maken. BF5/bc3 gaat dit idd zeker niet zo goed doen als bf4 nu heeft gedaan als bf4 niet stukken verbeterd gaat worden. Ik ga dan iig wat anders spelen dan bf5. De massa/fanboys zulen echter gewoon de game kopen, dat is bij cod zo, dat is bij bf echt niet anders. :N

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Naar mijn idee hebben ze de game te uitgebreid gemaakt. Ok iedereen kan nu zijn eigen setup maken, maar de gameplay wordt hierdoor niet verbeterd. Ik had het er gisteren al over met Beuker, vooral de voertuigen unlocks en waarom de attack chopper zo slecht is geworden, die was in BF3 al goed. ze hadden alleen de ammo limiet erin moeten zetten (zoals deze nu is) en je had een goed gebalanceerde voertuig.
Zelfde geld voor de MBT's, geef ze gewoon standaard mainshell en waarom kan een tank (vooral de M1) niet eens meer makkelijk een heuvel op. Dragon pass is echt een verschrikkelijke map om met een tank te gaan rijden.

Daarnaast is het erg RAAR dat we de DLC Second Assault nog niet hebben gekregen.
Alles ligt al klaar. ze kunnen alles in 1x overzetten. 1 weekje optimaliseren als dit nodig is en daarna kunnen ze weer verder gaan met het fixen van de bugs en netcode problemen.

Sinds de aankondiging dat ze geen tijd meer gaan besteden aan de DLC's, maar alleen maar de bugs willen gaan fixen is er maar 1 update uitgekomen en dat is alweer twee weken geleden. Ze kunnen nu ten alle tijden een update uitbregen. TF2 had 2 jaar geleden ook een gigantische bug in hun game zitten, ze brachten toen in januari ongeveer 12 updates uit, om de 2 dagen gemiddeld was er een update en dat noem ik pas support. Het ging niet altijd helemaal goed, maar je merkte dat ze er iets aan deden en DiCE blijft gewoon stil. Of zoals LvLCap aangaf, zijn er paar mensen op vakantie.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12 18:59

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

De chopper is eigenlijk weinig veranderd in beweging het verschil met BF3 en 4 is dat er geen aparte sensetivity meer is voor vehicles. Het is alleen jammer dat de netcode totaal sucked met de chopper, mensen die finaal mis schieten maar toch de chopper opblazen. Zit vaak op mijn PC al achter een gebouw en de igla raakt me toch nog.
Vindt de city map met de chopper echt heerlijk als ze nou nog de lock eraf zouden halen als je dichtbij de grond was werkt het gewoon weer goed afgezien van netcode

Het spel is inderdaad te uitgebreid, saauvs, bombers het gaat mij wat teveel naar Cod neigen met al die extra's

[ Voor 10% gewijzigd door NLKornolio op 07-01-2014 11:50 ]

Pykow schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:46:
Naar mijn idee hebben ze de game te uitgebreid gemaakt. Ok iedereen kan nu zijn eigen setup maken, maar de gameplay wordt hierdoor niet verbeterd. Ik had het er gisteren al over met Beuker, vooral de voertuigen unlocks en waarom de attack chopper zo slecht is geworden, die was in BF3 al goed. ze hadden alleen de ammo limiet erin moeten zetten (zoals deze nu is) en je had een goed gebalanceerde voertuig.
Zelfde geld voor de MBT's, geef ze gewoon standaard mainshell en waarom kan een tank (vooral de M1) niet eens meer makkelijk een heuvel op. Dragon pass is echt een verschrikkelijke map om met een tank te gaan rijden.

Daarnaast is het erg RAAR dat we de DLC Second Assault nog niet hebben gekregen.
Alles ligt al klaar. ze kunnen alles in 1x overzetten. 1 weekje optimaliseren als dit nodig is en daarna kunnen ze weer verder gaan met het fixen van de bugs en netcode problemen.

Sinds de aankondiging dat ze geen tijd meer gaan besteden aan de DLC's, maar alleen maar de bugs willen gaan fixen is er maar 1 update uitgekomen en dat is alweer twee weken geleden. Ze kunnen nu ten alle tijden een update uitbregen. TF2 had 2 jaar geleden ook een gigantische bug in hun game zitten, ze brachten toen in januari ongeveer 12 updates uit, om de 2 dagen gemiddeld was er een update en dat noem ik pas support. Het ging niet altijd helemaal goed, maar je merkte dat ze er iets aan deden en DiCE blijft gewoon stil. Of zoals LvLCap aangaf, zijn er paar mensen op vakantie.
Er waren wel een paar punten die de attack chopper te sterk maakte of gamebreaking was, bv de hover op max hoogte plek in bepaalde maps waardoor je de chopper nauwelijks neer kon halen, en de flares en lockon was niet echt eerlijk tov infi.
Tanks zijn idd ook bagger qua handling, maar had ik gister al gepost.
Over dragon pass ben ik het eigenlijk niet eens, dat is op zich prima te doen, alhoewel de adamantium bosjes die niet kapot kunnen ontiegelijk irritant zijn. |:(

Qua patches gaat het al stukken beter dan bf3, daar moesten we op de dlc wachten voordat die werden uitgevoerd, enkele zijn na release gedaan. Nu krijgen we ze tenminste op een wat kortere basis dus zolang ze ook nut hebben is dat verder prima. elke dag patches is op zich leuk maar moet het wel nut hebben.
Zolang ze de tijd goed gebruiken om de game te fixen hoef ik second assault nog niet, voor dice is dit ook de beste keuze, ook al zegt men vrijgeven dan hebben we wat om ons zoet te houden. Dit zal eerder het gevoel geven dat ook in die maps de game niet lekker loopt en weer meer negativiteit geven. beter dat ze die uitgeven als ze ook de netcode hebben gefixt zodat we we eindelijk wat positiefs kunnen zien samen met de dlc.

[...]

Ik denk wel dat bijna iedereen naar een jaar of 2 wel uitgekeken is op een game anders zijn Fifa , AC en CoD niet zo populair en die komen elk jaar uit.
Kijk bij BF3 kwam de DLC ook nog heel laat wat het maakte dat veel spelers het nog weer ging spelen voor een tijdje(en Aftermath en End game waren ook goed)
Was alle BF3 Dlc in jaar 1 gereleased was BF3 niet lang niet meer zo populair geweest in het 2e jaar.
En er ontbreekt natuurlijk ook iets vervangend :( want waar anders vind je vergelijkbare gameplay.
Maar komt er eind 2014 een andere geweldige shooter dan spelen we massaal die nieuwe shooter.

• Ekstergroen
  • Laatst online: 16-12 21:58
DGonlag2 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:09:
[...]

Attack Heli log? De physics zijn juist realistischer geworden. Ze behouden hun snelheid (momentum) nu gewoon meer, daar moet je gewoon rekening mee houden. Als dat nu logger is tsja...

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-12 21:50

w00t00w

Derp

Pykow schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:46:Daarnaast is het erg RAAR dat we de DLC Second Assault nog niet hebben gekregen.
Ik heb zeker zin in die paar BF3 maps van SA (ook al zijn het niet meteen mijn favoriete maps uit BF3), maar ik koop NIETS meer voor BF4 totdat ze hun puinzooi op orde hebben, geen Premium noch losse DLC. Daarom ben ik ook blij dat ze eerst de game proberen te fixen (eerst zien dan geloven, trouwens) - je zet toch ook geen bodykit, schuifdak en andere extra zooi op een auto die (okay, gechargeerd) total-loss is?

Al komt DICE nog met de meest fantastische extra's, wat heb je eraan als de core mechanics gewoon fucked zijn? Het enige dat gebeurt is dat je jezelf nog meer gaat irriteren aan alles dat mis is. Laat ze daarom eerst maar eens die modderschuit genaamd BF4 Vanilla vlottrekken, zodat spelers alsnog waar voor hun geld krijgen (face it, ze zijn gewoon willens en wetens genaaid door EA/DICE) - hebben ze die milestone eenmaal bereikt, dan mogen ze wat mij betreft BF4 uitmelken totdat het vel van de tepels valt - het is immers toch optioneel.

---

Ekstergroen schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:00:
[...]

Attack Heli log? De physics zijn juist realistischer geworden. Ze behouden hun snelheid (momentum) nu gewoon meer, daar moet je gewoon rekening mee houden. Als dat nu logger is tsja...
het gaat niet om realisme, het gaat om dat ze in balans is met de rest, als je kijkt naar de scout is die gewoon een vlieg qua maneuvrebiliteit en de attack een vliegende badkuip en totaal underpowered. waar je in bf3 niet zoveel last had van de .50 kan nu iedereen je in 10 sec kapot schieten vanaf de halve map qua afstand, buggies, stationary, tanks, lav, de .50 sniper etc. alles schiet op je op het moment dat je in de lucht zit. Dan hebben we het nog niet eens over de geweldige hitreg van de AA raketten en de active radar bs.
Dan heb je je nog de pea shooter aka de 25mm cannon dat gewoon veel te inaccuraat is in vergelijking met bv de attack boat of lav. daardoor schiet je een hele clip leeg op infi als die meer dan 50 meter verderop staat.

[ Voor 13% gewijzigd door SouLLeSSportal op 07-01-2014 12:18 ]

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

[...]

Precies, willen we dat wel? Vroeger ging een goede game tig jaren mee en was het niet raar dat er 7 jaar na release een spel nog volop gespeeld werd. De korte release cycle zorgt ervoor dat een game niet meer wordt uitgewerkt en gladgestreken zoals dat vroeger werd gedaan. Daar is gewoonweg niet de tijd voor om het bol te werken, terwijl het volgende deel al op stapel ligt. Je ziet dan ook steeds vaker dat spellen als bèta worden gereleased om toch maar te voldoen aan de deadline.

Laat ze eerst maar focussen op de bugs. Het heeft geen zin om Second Assault te willen hebben, want dan blijven de frustraties in de gameplay terugkomen. Na het halen van rang 110 en de meeste unlocks heb ik lang niet meer zo veel zin in het spel, terwijl ik dat met BF3 wel had. Het is af en toe net een loterij.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[...]

de attack heli voelt gewoon aan als een olifant met vleugels van een vlieg.. dat het realistischer is, oké, maar je kan wel niet zo hoog vliegen als een apache in het echt en met dezelfde accuraatheid schieten.. dus moet je in een spel ergens anders gaan tweaken/balanceren. Dit is niet echt het geval.

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 07-01-2014 12:17 ]

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 22:14
DGonlag2 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:55:

Inderdaad. Seconds Assault lijkt me erg leuk, maar had toch liever Bad Company en Bad Company 2 maps gezien. Die hadden inderdaad maps die gametype exclusief waren en waren vaak ook een stuk leuker en beter te bespelen.

Overigens waren Par for the Course (golfkarretjes _/-\o_ ), Harvest Day, Laguna Presa, Laguna Alt en White Pass erg goede maps. Om heel eerlijk te zijn: alle maps van BC en BC2 waren erg goed en leuk, terwijl ze in BF3 en BF4 ok zijn met een aantal leuke/goede.
BF:BC2 had inderdaad mooie Rush mappen. Echter BF:BF2 had daarentegen ook veel contra’s, zoals:
  • Maximaal 32-player maps
  • Bizar kleine CQ maps, met vlaggen die wel heel erg dicht bij elkaar lagen
  • Medic met LMG????
  • Engi met enkel SMG’s
  • Squads voor slechts 4 spelers
Neen, dan zie ik nog liever dat er 2 aparte teams aan de BF franchise werken, met een ontwikkelcyclus van 4 jaar per Battlefield product.

Eén team dat zich bezig houdt met ModernWarfare (BF5, BF6, etc.) en één team dat zich bezig houdt met andere settings (BF1945, BF1914, BF2143 etc.), zodat er iedere 2 jaar een BF game uitkomt waar 4 jaar aan is gewerkt.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Indy91 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:26:
[...]

BF:BC2 had inderdaad mooie Rush mappen. Echter BF:BF2 had daarentegen ook veel contra’s, zoals:
  • Maximaal 32-player maps
  • Bizar kleine CQ maps, met vlaggen die wel heel erg dicht bij elkaar lagen
  • Medic met LMG????
  • Engi met enkel SMG’s
  • Squads voor slechts 4 spelers
Neen, dan zie ik nog liever dat er 2 aparte teams aan de BF franchise werken, met een ontwikkelcyclus van 4 jaar per Battlefield product.

Eén team dat zich bezig houdt met ModernWarfare (BF5, BF6, etc.) en één team dat zich bezig houdt met andere settings (BF1945, BF1914, BF2143 etc.), zodat er iedere 2 jaar een BF game uitkomt waar 4 jaar aan is gewerkt.
Ik ben zelf geen fan van Rush en daarom heb ik ook nooit BC2 gespeeld, Ook kon je niet schuinlopen en dat was echt niet fijn.

Eens in de zoveel tijd een nieuwe BF is goed, ik was na 2 jaar wel toe aan een nieuwe BF.
Weet je wat veeeeeeel beter werkt !!
Battlefield 5 helemaal optimaliseren zodat het goed werkt en daarna alleen maar uitbreiden met DLC's als BF3 nog steeds DLC's had liggen met nieuwe wapens, modes of updates, dan was ik al zeer tevreden geweest. ik heb liever 1 game met heel veel DLC's, dan ieder jaar een nieuwe versie van dezelfde game te moeten kopen. ( kijk bijvoorbeeld naar CoD)

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

[...]

Het zit hem meer in de traagheid (inertie) door de massa die de heli heeft. Momentum is impuls en geeft de 'hoeveelheid van beweging' aan. Met de zijwaartse bewegingen vind ik het effect nog wel proportioneel, maar de attack heli mist absoluut vermogen wanneer je hoogte probeert te winnen na een duikvlucht. De heli blijft dan veel hoogte verliezen ondanks dat je vol gas geeft. Dat is iets waar ze wel naar mogen kijken.

• NLKornolio

NLKornolio

Bee.nl schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:37:
[...]

Het zit hem meer in de traagheid (inertie) door de massa die de heli heeft. Momentum is impuls en geeft de 'hoeveelheid van beweging' aan. Met de zijwaartse bewegingen vind ik het effect nog wel proportioneel, maar de attack heli mist absoluut vermogen wanneer je hoogte probeert te winnen na een duikvlucht. De heli blijft dan veel hoogte verliezen ondanks dat je vol gas geeft. Dat is iets waar ze wel naar mogen kijken.
Naar rechts of links draaien tijdens de drop dan stop de heli met dalen.
Weet iemand trouwens of Greenex no1 chopper piloot NL op dit forum zit ?

[ Voor 5% gewijzigd door NLKornolio op 07-01-2014 12:50 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Littlebird *O* Ding is zwaar overpowered. Ten eerste is het ontzettend simpel om hem te besturen en vervolgens kun je nog 2 man meenemen die hem even repairen + voertuigen kunnen locken..

Scores zoals 40-0 zijn niet zo lastig om te krijgen :)

Dat is gewoon het nadeel van de attack chopper, je doet één keer je counter en vervolgens moet je maar geluk hebben dat je niet opnieuw gelocked gaat worden. Op bepaalde maps is het wel te doen, maar vooral de mappen die nogal 'open' zijn ben je enorm in het nadeel.

Daarbij is de TV-missile ook enorm generved. Schoot op een chopper en deed hem maar 40 damage oid ipv dat dat ding weg is.
Douweegbertje schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:58:
Littlebird *O* Ding is zwaar overpowered. Ten eerste is het ontzettend simpel om hem te besturen en vervolgens kun je nog 2 man meenemen die hem even repairen + voertuigen kunnen locken..

Dat is gewoon het nadeel van de attack chopper, je doet één keer je counter en vervolgens moet je maar geluk hebben dat je niet opnieuw gelocked gaat worden. Op bepaalde maps is het wel te doen, maar vooral de mappen die nogal 'open' zijn ben je enorm in het nadeel.

Daarbij is de TV-missile ook enorm generved. Schoot op een chopper en deed hem maar 40 damage oid ipv dat dat ding weg is.
dit dus. :'( gimme my bf3 attack choppa!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024

Verbaast me nog elke keer weer dat ze die 25 MM guns erin hebben gestopt voor scout, balance? screw that! Speelde afgelopen weekend voor het eerst obliteration op parcel storm, man dat is wel vet zeg in de scout chopper. Zat op het puntje van me stoel, had ook een leuke squad die snapte dat je de scout als mobile spawn punt moet gebruiken. Hele vette actie en in deze mode, achtervolgingen ect ! (als niet iedereen met een stinger rondloopt).

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:33

Stewie!

Keen must die!

Ik merk ook dat velen hem in de lucht laten en wegduiken, maar één soldaat met IGLA op de schouder kan hem uit de lucht halen. Lock on, schiet, bird doet ECM/flares. Lock on, schiet, en hij gaat down. Soms nog een tweede hit er snel achteraan om de ondergang te versnellen. Vooral op mappen waar ze laag vliegen is dit eenvoudig uit te voeren.
Stewie! schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:06:
[...]
Ik merk ook dat velen hem in de lucht laten en wegduiken, maar één soldaat met IGLA op de schouder kan hem uit de lucht halen. Lock on, schiet, bird doet ECM/flares. Lock on, schiet, en hij gaat down. Soms nog een tweede hit er snel achteraan om de ondergang te versnellen. Vooral op mappen waar ze laag vliegen is dit eenvoudig uit te voeren.
dan heeft die (g)een (matige) repper gehad, met 2 reppers heb je die in 2 sec weer naar 100% gerepped. Tegen de tijd dat je de tweede hit hebt is er weer niets aan het handje. Zelfs met 1 engi kan ik vaak minuten lang bezig en genoeg hits incasseren. Wat je wel kan doen is de double hit maken: igla afvuren, direct nieuwe pakken als die flared, dan zsm lockon met de tweede en dan hit je als het goed is de eerste na lock on ook meteen. Lukt niet altijd maar als je dan raakt heb je iig instant disable en vrijwel compleet de scout kapot, als je de derde dan raakt heb je hem iig neer ongeacht hoe hard ze repairen.
evilpin0 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:05:
[...]

Verbaast me nog elke keer weer dat ze die 25 MM guns erin hebben gestopt voor scout, balance? screw that! Speelde afgelopen weekend voor het eerst obliteration op parcel storm, man dat is wel vet zeg in de scout chopper. Zat op het puntje van me stoel, had ook een leuke squad die snapte dat je de scout als mobile spawn punt moet gebruiken. Hele vette actie en in deze mode, achtervolgingen ect ! (als niet iedereen met een stinger rondloopt).
vind de 25mm cannon geen probleem, wat wel een probleem is is de mogelijkheid dat ding super snel te repareren + de ontiegelijk hoge wendbaarheid, die zou een stukje lager kunnen en repair moet langzamer of alleen van buitenaf mogelijk zijn. Dat zou de boel prima in balans brengen.

[ Voor 28% gewijzigd door SouLLeSSportal op 07-01-2014 13:11 ]

• NLKornolio

NLKornolio

Dat is echt taktiek hoor als je gelocked wordt door een Igla moet je gewoon wegwezen was in BF3 ook als je levend wou blijven. 81 punten gaan eraf na hit met TV richt op het raam van chopper en hij is dood van de knal. Het is alleen inderdaad niet wat het geweest is maar dat is volgens mij in de meeste mappen ook level design.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik ben pas begonnen met vliegen, nooit echt gedaan. Frogfoot en littlebird zijn gewoon OP. Dingen zijn niet normaal sterk, terwijl je in verhouding met bijv een RPG veel minder damage doet. Damage output zou misschien wat minder moeten zijn.

Hier een run tegen 2 attackboats. http://www.twitch.tv/coffeeandthee/c/3506270 Veel mensen scheppen op qua "skill" , maar dit is geen skill maar gewoon een OP vliegtuig :+

• evilpin0
caanova1984 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:10:
[...]

Dat is echt taktiek hoor als je gelocked wordt door een Igla moet je gewoon wegwezen was in BF3 ook als je levend wou blijven. 81 punten gaan eraf na hit met TV richt op het raam van chopper en hij is dood van de knal. Het is alleen inderdaad niet wat het geweest is maar dat is volgens mij in de meeste mappen ook level design.
Niet alleen level design, de stingers (of andere missiles) zijn een stuk sneller en hebben een grotere turn radius. Betekend dus dat je veel aa missiles in bf3 kon blocken door net op tijd ergens anders achter te hangen, waar je bf4 vaak de lul bent omdat ze veel sneller zijn.

Zat in bf3 over de 300 uur in atack chopper (!) maar in bf4 was er snel klaar mee, bestuurt niet lekker. Niet leuk meer om mee te vliegen zoals ik dat bf3 graag deed, snel en laag en op het rondje. In bf4 betekend dat vrijwel altijd dood in een minuut :(

Maargoed dan krijg je een scout chopper ervoor terug met 25 mm guns en hoor je mij verder niet meer klagen :)

@Douweegbertje
Speel maar es op een server waar iedereen boos op je wordt en je wilt slopen, kijken of het nog zo OP (het is idd OP tegen een paar units die je ziet) is als de halve server je dood wilt :D Juist de combinatie van disabled door aa + atack boat / rpger onder je ect zijn vaak instant deaths met repair crew.

[ Voor 12% gewijzigd door evilpin0 op 07-01-2014 13:19 ]

Douweegbertje schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:13:
Ik ben pas begonnen met vliegen, nooit echt gedaan. Frogfoot en littlebird zijn gewoon OP. Dingen zijn niet normaal sterk, terwijl je in verhouding met bijv een RPG veel minder damage doet. Damage output zou misschien wat minder moeten zijn.

Hier een run tegen 2 attackboats. http://www.twitch.tv/coffeeandthee/c/3506270 Veel mensen scheppen op qua "skill" , maar dit is geen skill maar gewoon een OP vliegtuig :+
jup, ik had laatst ronde, enemy team had 4 attack boats, om wat voor reden dan ook blijkbaar een van ons kunnen kapen. Ik sprong in de fantan, 2 min later had het andere team 0 attackboats 8)
een strafe, evt icm de laser guided is altijd genoeg om een boat af te maken, op een of andere manier is het voor boten de hitreg makkelijker dan een tank. Maar ook jets en helo's haal je gemakkelijk uit de lucht met attack jet.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
[...]
Met 1 rocket 2 repairbots verslaan? Ik wens je veel succes.
De beste optie is een SMAW, SRAW of RPG.

• wesleytjuh
Tegen 2 repair engi's helpt eigenlijk alleen een tankshell of SRAW/RPG. Iglas kan je vergeten, tenzij je met 5 man tegelijk bezig bent.
Douweegbertje schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:13:

Het verbaast me nog steeds dat ik er niet meer last van heb. Blijkbaar kunnen erg veel mensen niet vliegen in BF4. Ik kon het in BF3 absoluut niet, was verschrikkelijk met jets. Maar in BF4 met de attack jet, man man wat is dat ding OP. Je haalt alle armor wel zo gemakkelijk neer, en dat ding heeft een bizar kleine draaicirkel. Het is dat er maar een handjevol maps zijn waar hij in zit, en slechts de helft daarvan hij ook nuttig te gebruiken is, maar anders had ie keihard generfd mogen worden.

[ Voor 80% gewijzigd door wesleytjuh op 07-01-2014 13:27 ]

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Zucht.... al dat leesvoer over Battlefield 4 op mijn werk. Ik wil naar huis, mijn vriendin zeggen dat ze me met rust moet laten, gordijnen dicht en gamen!!! All night long 8)7

beuker19 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:54:
[...]
Ik denk wel dat bijna iedereen naar een jaar of 2 wel uitgekeken is op een game anders zijn Fifa , AC en CoD niet zo populair en die komen elk jaar uit.
Kijk bij BF3 kwam de DLC ook nog heel laat wat het maakte dat veel spelers het nog weer ging spelen voor een tijdje(en Aftermath en End game waren ook goed)
Was alle BF3 Dlc in jaar 1 gereleased was BF3 niet lang niet meer zo populair geweest in het 2e jaar.
En er ontbreekt natuurlijk ook iets vervangend :( want waar anders vind je vergelijkbare gameplay.
Maar komt er eind 2014 een andere geweldige shooter dan spelen we massaal die nieuwe shooter.
Volgens mij had dat meer de maken met de eenzijdigheid van het spel welke duidelijk werd na verloop van tijd, de balans was gewoon ver te zoeken. Assault was veel te sterk ten opzichte van de overige klasses, de M16A3 was veel te sterk ten opzichte van de andere wapens en lang niet elke map/mode combi speelde lekker.

Als meer klasses en meer maps interessant zouden zijn of worden, want aan de maps zelf is nog nooit iets gepatched én de core gameplay wordt aangepakt, dan zou BF3 nu nog steeds grijs gespeeld worden, in elk geval door mij.
Bee.nl schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:16:
[...]

Precies, willen we dat wel? Vroeger ging een goede game tig jaren mee en was het niet raar dat er 7 jaar na release een spel nog volop gespeeld werd. De korte release cycle zorgt ervoor dat een game niet meer wordt uitgewerkt en gladgestreken zoals dat vroeger werd gedaan. Daar is gewoonweg niet de tijd voor om het bol te werken, terwijl het volgende deel al op stapel ligt. Je ziet dan ook steeds vaker dat spellen als bèta worden gereleased om toch maar te voldoen aan de deadline.

Laat ze eerst maar focussen op de bugs. Het heeft geen zin om Second Assault te willen hebben, want dan blijven de frustraties in de gameplay terugkomen. Na het halen van rang 110 en de meeste unlocks heb ik lang niet meer zo veel zin in het spel, terwijl ik dat met BF3 wel had. Het is af en toe net een loterij.
Het is echt heel korte termijn denkwerk van die boys, in plaats van dat je tegen minimale kosten en minimale manuren nog duizenden meer kopieën kan verkopen door je huidige game te perfectioneren, terwijl je meer tijd neemt om de nieuwe opvolger nóg beter te maken. Man, dan kopen veel meer mensen de nieuwe game. Ik kan er mijn kop echt niet omheen vouwen.

edit: Waarom bijvoorbeeld voor een schappelijke prijs geen BF3 NextGen uitbrengen voor de nieuwe consoles, in plaats van BF4 te rushen? 64 man is een aantrekkelijk genoeg selling point en blijvende ondersteuning levert blijvende verkopen op, op de andere platformen. Dan na een jaar echt groots uitpakken met BF4 als meer mensen ook daadwerkelijk consoles hebben staan.
[...]
Dat gaat net zo makkelijk als de jets vanaf de grond in BF3 uit de lucht te schieten dus. Twee repair dudes met de ogen open en zelf lock-on wapens plus een capabele piloot is vééls te sterk. Je hebt of meerdere mensen nodig, of een perfecte SRAW/Tankshot inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 07-01-2014 13:37 ]

• wesleytjuh
Dat geeft wel weer erg veel voldoening moet ik zeggen. Met een tank de scout heli die al de hele match domineert met 2 engi's neerschieten in een mooie tripple kill :)

Dat met die gare hitboxes verklaard ook gelijk waarom ik juist altijd een heli uit de lucht knal met een tank/sraw terwijl ik het juist niet verwacht. En andersom altijd loop te mopperen wanneer ik juist 100% hit op mijn scherm, maar toch niks neer haal..
Tijdens het mikken moet je dus een random afwijking inbouwen, succes gegarandeerd.

[ Voor 50% gewijzigd door wesleytjuh op 07-01-2014 14:12 ]

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:34:
[...]

Volgens mij had dat meer de maken met de eenzijdigheid van het spel welke duidelijk werd na verloop van tijd, de balans was gewoon ver te zoeken. Assault was veel te sterk ten opzichte van de overige klasses, de M16A3 was veel te sterk ten opzichte van de andere wapens en lang niet elke map/mode combi speelde lekker.

Als meer klasses en meer maps interessant zouden zijn of worden, want aan de maps zelf is nog nooit iets gepatched én de core gameplay wordt aangepakt, dan zou BF3 nu nog steeds grijs gespeeld worden, in elk geval door mij.

[...]

Het is echt heel korte termijn denkwerk van die boys, in plaats van dat je tegen minimale kosten en minimale manuren nog duizenden meer kopieën kan verkopen door je huidige game te perfectioneren, terwijl je meer tijd neemt om de nieuwe opvolger nóg beter te maken. Man, dan kopen veel meer mensen de nieuwe game. Ik kan er mijn kop echt niet omheen vouwen.

edit: Waarom bijvoorbeeld voor een schappelijke prijs geen BF3 NextGen uitbrengen voor de nieuwe consoles, in plaats van BF4 te rushen? 64 man is een aantrekkelijk genoeg selling point en blijvende ondersteuning levert blijvende verkopen op, op de andere platformen. Dan na een jaar echt groots uitpakken met BF4 als meer mensen ook daadwerkelijk consoles hebben staan.

[...]

Dat gaat net zo makkelijk als de jets vanaf de grond in BF3 uit de lucht te schieten dus. Twee repair dudes met de ogen open en zelf lock-on wapens plus een capabele piloot is vééls te sterk. Je hebt of meerdere mensen nodig, of een perfecte SRAW/Tankshot inderdaad.
Ik ben nog steeds van mening dat ze de silencers exclusief voor een vijfde spec op class hadden moeten maken. Dan heb je die half gare spec ops upgrade etc niet nodig, was de game mijns inziens eenvoudiger te balancen, de carbines waren bij uitstek hiervoor geschikt geweest, niet zo goed als de AR die de combat medic heeft maar wel capabel genoeg met silencer mogelijkheid om als spec op rond te dartelen.

Wil je sterkere wapens dan heb je zoals over het algemeen het geval is de keuze uit lmg, shotgun of AR maar dan niet met alle unlocks zoals silencer. Daardoor wordt de medic iets minder op en de inzetbaar heid wat lager, hoewel nog steeds sterk en kan je die spec ops mooi wat extra opties geven, bv nv goggles, anti IR camo etc.

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:47:
[...]

Ik ben nog steeds van mening dat ze de silencers exclusief voor een vijfde spec op class hadden moeten maken. Dan heb je die half gare spec ops upgrade etc niet nodig, was de game mijns inziens eenvoudiger te balancen, de carbines waren bij uitstek hiervoor geschikt geweest, niet zo goed als de AR die de combat medic heeft maar wel capabel genoeg met silencer mogelijkheid om als spec op rond te dartelen.

Wil je sterkere wapens dan heb je zoals over het algemeen het geval is de keuze uit lmg, shotgun of AR maar dan niet met alle unlocks zoals silencer. Daardoor wordt de medic iets minder op en de inzetbaar heid wat lager, hoewel nog steeds sterk en kan je die spec ops mooi wat extra opties geven, bv nv goggles, anti IR camo etc.
Ook dat is lastig om goed te krijgen, maar ik ben wel een groot voorstander van grote sterktes en grote zwaktes van elke klasse en zoiets klinkt erg goed. Zo wil ik ook een soort front line beserker die enorm goed is om doorbraken te forceren of een kamer in te komen, maar bij alles verder van 5 meter bijvoorbeeld kansloos is. Denk shotgun en extra armor bijvoorbeeld.

Ook functionele camouflage lijkt me echt geweldig, als je de juiste camo hebt voor het terrein waar je op dat moment in bent, zou je bijvoorbeeld sneller unspotten of juist trager gesport kunnen worden. Terwijl als je met je groene ghillie door een stad sjouwt, je veel langer te zien bent (om maar wat te noemen).

Nu had alleen de special forces camo in BF3 iets van waarde, tot de INVR kapot generfd is natuurlijk.

• NLKornolio

NLKornolio

evilpin0 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:16:
[...]

Niet alleen level design, de stingers (of andere missiles) zijn een stuk sneller en hebben een grotere turn radius. Betekend dus dat je veel aa missiles in bf3 kon blocken door net op tijd ergens anders achter te hangen, waar je bf4 vaak de lul bent omdat ze veel sneller zijn.

Zat in bf3 over de 300 uur in atack chopper (!) maar in bf4 was er snel klaar mee, bestuurt niet lekker. Niet leuk meer om mee te vliegen zoals ik dat bf3 graag deed, snel en laag en op het rondje. In bf4 betekend dat vrijwel altijd dood in een minuut :(

Maargoed dan krijg je een scout chopper ervoor terug met 25 mm guns en hoor je mij verder niet meer klagen :)
Sta tegenwoordig volgens mij nummer 3 van NL, het is echt wennen met de chopper, heb met me muis DPI profielen waarvan ik de snelste gebruik voor de chopper ook moet je die Gyro blijven gebruiken anders lig je zo op de kop na een hit van een raket.
Speel eigenlijk alleen Siege Of shanghai, dawnbreaker en de China Risings mappen zijn goed met chopper de rest speel ik niet met chopper aangezien je gewoon geen plek hebt te verstoppen. Maar ik ben inderdaad nog lang niet zo goed als ik in BF3 was, daartegen was die chopper in BF3 echt bijna niet neer te krijgen in bv firestorm
caanova1984 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:19:
[...]

Sta tegenwoordig volgens mij nummer 3 van NL, het is echt wennen met de chopper, heb met me muis DPI profielen waarvan ik de snelste gebruik voor de chopper ook moet je die Gyro blijven gebruiken anders lig je zo op de kop na een hit van een raket.
Speel eigenlijk alleen Siege Of shanghai, dawnbreaker en de China Risings mappen zijn goed met chopper de rest speel ik niet met chopper aangezien je gewoon geen plek hebt te verstoppen. Maar ik ben inderdaad nog lang niet zo goed als ik in BF3 was, daartegen was die chopper in BF3 echt bijna niet neer te krijgen in bv firestorm
idd ze moeten de gulden middenweg vinden voor bf4, nu is het te zwak in bf3 te sterk. Die flips nadat je geraakt word is ook vet irritant en zorgt dat je idd altijd de gyro moet gebruiken en dan zelfs gebeurd het nog vaak genoeg dat je dan op de kop terecht komt. :/

• Douweegbertje

Douweegbertje

caanova1984 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:19:
[...]

Helaas zegt het geen ruk over hoe goed je bent, alleen hoe vaak je speelt (die plaats). Just saying :p
Douweegbertje schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:24:
[...]

Helaas zegt het geen ruk over hoe goed je bent, alleen hoe vaak je speelt (die plaats). Just saying :p
Het zegt niet alles maar iemand met veel kills met, in dit geval de attack chopper, zou in principe ook beter moeten zijn dan de average joe die er een keertje of wat in gesprongen is. Uiteraard is keihard grinden altijd een manier om een aantal kills te halen.

Uitzonderingen daargelaten ;)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34
Gyro gebruiken? Heb ik onder een steen gelegen, ik vlieg vaak met de chopper en weet dat die stabilisator een perk is, maar als ik geraakt wordt door een raket dan manoevreer ik me er meestal wel aardig uit.

Of moet ik een knopje indrukken om de gyro te activeren (anders dan X, die zorgt voor flares)

discogs

• wesleytjuh
Met een scout heb ik liever stealth coating, maar ik merk wel dat de attack chopper inderdaad al zowat op zijn kop ligt als er iemand aan de andere kant van de map niest. Misschien ook maar eens een paar rondjes vliegen met een gyro daarop dan. Een scout heli kan prima gered worden zonder gyro.

[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 07-01-2014 14:46 ]

• NLKornolio

NLKornolio

Douweegbertje schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:24:
[...]

Indeed speel wel is tegen de top van de wereld en daar ben ik een vlieg tegen. Me hit ratio head to head dichtbij met een chopper krijg ik ook moelijk voor elkaar maar speel ook eigenlijk vaak met randoms.
Daarnaast zit er geen verschil in stats of je gunner ben of piloot. Ben namelijk 98% van de keren piloot de gunners krijgen de punten wel als gunner had ik wel wat hoger gestaan
loewie1984 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:44:
Gyro gebruiken? Heb ik onder een steen gelegen, ik vlieg vaak met de chopper en weet dat die stabilisator een perk is, maar als ik geraakt wordt door een raket dan manoevreer ik me er meestal wel aardig uit.

Of moet ik een knopje indrukken om de gyro te activeren (anders dan X, die zorgt voor flares)
Als je hovert of al 90graden schuin aan het vliegen ben lig je na een hit zo op de grond zonder gyro, met genoeg hoogte is alles recht te krijgen alleen laag tegen de grond hou ik wel van de gyro. Jammer dat het een perk is terwijl hij toch echt nodig is

[ Voor 35% gewijzigd door NLKornolio op 07-01-2014 14:55 ]

loewie1984 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:44:

gaat automagisch, je houd dan veel meer controle over de jet/chopper ipv dat je compleet op de kop of met de neus de grond in geboord wordt. chopper draai je vaak met beetje controle rond, jet hobbelt wat maar kan je vaak nog een beetje bijsturen zodat je niet crasht.

• evilpin0
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:52:
[...]

gaat automagisch, je houd dan veel meer controle over de jet/chopper ipv dat je compleet op de kop of met de neus de grond in geboord wordt. chopper draai je vaak met beetje controle rond, jet hobbelt wat maar kan je vaak nog een beetje bijsturen zodat je niet crasht.
Grootste probleem als je geen gyro gebruikt is dat je onderhand altijd de sjaak bent als je dicht bij bouw werken vliegt, bijna garantie dat je je zelf erin boort als je een stinger hapt. Stealth geeft een extra lock on van iets van 0.2 sec, das niks ivm met lag enzo.

• wesleytjuh
0.2s? Ik merk toch wel goed wanneer ik op iets lock met of zonder stealth, dat scheelt toch wel aanzienlijk vind ik.

wesleytjuh schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:55:
0.2s? Ik merk toch wel goed wanneer ik op iets lock met of zonder stealth, dat scheelt toch wel aanzienlijk vind ik.
Bf3 versie, die voor zover ik weet 1 op 1 is doorgevoerd in bf4:
Stealth is a vehicle specialization in Battlefield 3. It is the air vehicle counterpart to Thermal Camo. When activated, the spotting radius for enemies is decreased, and any successful spots will disappear faster. Stealth also reduces the radius for weapon lock, protecting the user from heat-seeking weaponry. It also increases the lock on time by 35%, from 2 seconds to 2.7 seconds.
dus niet alleen iets langere lock on tijd (0,7 sec :/ ) maar ook kleinere radius waarin je kan locken.
Op zich voor jets is 0,7 sec een behoorlijke afstand in af te leggen maar chopper is dat natuurlijk peanuts, wellicht is dat anders maar denk het eigenlijk niet.

[ Voor 10% gewijzigd door SouLLeSSportal op 07-01-2014 16:16 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Zijn hier misschien nog mensen die mijn repair bitch willen zijn? :p DouweOuwe @ origin

• wesleytjuh
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:11:
[...]

Bf3 versie, die voor zover ik weet 1 op 1 is doorgevoerd in bf4:

[...]

dus niet alleen iets langere lock on tijd (0,7 sec :/ ) maar ook kleinere radius waarin je kan locken.
Op zich voor jets is 0,7 sec een behoorlijke afstand in af te leggen maar chopper is dat natuurlijk peanuts, wellicht is dat anders maar denk het eigenlijk niet.
Daarom een behoorlijke upgrade voor de scout heli als je het mij vraagt. Ook voor de Attack chopper, maar die kan aan de andere kant ook wel een gyro gebruiken..

wesleytjuh schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:18:
[...]

Daarom een behoorlijke upgrade voor de scout heli als je het mij vraagt. Ook voor de Attack chopper, maar die kan aan de andere kant ook wel een gyro gebruiken..
gyro is infinitely zoveel beter dan stealth, omdat enig logisch nadenkende speler gewoon op juiste moment lockt. je kan beter geraakt worden tijdens het wegkomen met gyro dan iets later met stealth en tegen de grond gesmakt worden.
Ik vind trouwens ook dikke onzin dat je de lockon dwars door bossen ook blijft houden, was in bf3 niet zo en dat gaf je tenminste met wat skill mogelijkheid achter bomen te schuilen.

[ Voor 15% gewijzigd door SouLLeSSportal op 07-01-2014 16:21 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:21:
[...]

idd ze moeten de gulden middenweg vinden voor bf4, nu is het te zwak in bf3 te sterk. Die flips nadat je geraakt word is ook vet irritant en zorgt dat je idd altijd de gyro moet gebruiken en dan zelfs gebeurd het nog vaak genoeg dat je dan op de kop terecht komt. :/
Als je weet uit welke richting ze komen, kun je counteren door te zorgen dat ze je onder een hoek van 90 graden raken. Voor de ontvangen damage lijkt het niet veel uit te maken, maar het resultaat is dat je heli een sprongetje maakt in plaats van een salto.

Door bijvoorbeeld alvast achterover te gaan hangen wanneer er een raket onderweg is naar je achterkant, kun je ervoor zorgen dat je heli minder moeite doet zijn neus van wat verse aarde te voorzien.

Aan de andere kant heb ik ook regelmatig meegemaakt dat een (af)geleid projectiel eerst even een paar rondjes om me heen draait, om me dan op een willekeurige plek te raken. Als je dan niet strak horizontaal vliegt, doe je een 180 en land je op je wieken. _O-

Die overduidelijke timers in het spel vind ik wel een beetje flauw worden. Zo ook bij de heli wanneer je zonder gyro geraakt wordt: je bent dan precies 2,43 seconde aan het tollen waarna je automagisch de controle over het voertuig weer terugkrijgt van het spel. Dit voelt net zo nep aan als de suppression-timer die je soldaatje exact 2,74 seconden W'tjes laat tekenen met de loop van je geweer, zelfs al is er maar één kogel twintig meter langs je hoofd gevlogen.

[ Voor 42% gewijzigd door CodeCaster op 07-01-2014 17:12 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

CodeCaster schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:07:
[...]

Als je weet uit welke richting ze komen, kun je counteren door te zorgen dat ze je onder een hoek van 90 graden raken. Voor de ontvangen damage lijkt het niet veel uit te maken, maar het resultaat is dat je heli een sprongetje maakt in plaats van een salto.

Door bijvoorbeeld alvast achterover te gaan hangen wanneer er een raket onderweg is naar je achterkant, kun je ervoor zorgen dat je heli minder moeite doet zijn neus van wat verse aarde te voorzien.

Aan de andere kant heb ik ook regelmatig meegemaakt dat een (af)geleid projectiel eerst even een paar rondjes om me heen draait, om me dan op een willekeurige plek te raken. Als je dan niet strak horizontaal vliegt, doe je een 180 en land je op je wieken. _O-

Die overduidelijke timers in het spel vind ik wel een beetje flauw worden. Zo ook bij de heli wanneer je zonder gyro geraakt wordt: je bent dan precies 2,43 seconde aan het tollen waarna je automagisch de controle over het voertuig weer terugkrijgt van het spel. Dit voelt net zo nep aan als de suppression-timer die je soldaatje exact 2,74 seconden W'tjes laat tekenen met de loop van je geweer, zelfs al is er maar één kogel twintig meter langs je hoofd gevlogen.
hmm dat zou ik even moeten testen met die 90 graden, maar hoe bedoel je dat exact, 90 qua de zijkant of van de onderkant?

Die timers tja, ik vind zo duf dat het zo abrupt weer normaal wordt, ook weer zo net niet goed afgemaakt. laat dat gewoon met een fadeoff vloeiend werken ipv in een keer boop en weer normaal.

Ook nog wat positiefs in dit topic. :P
http://nl.hardware.info/n...le-tot-45-snellerq-update

Het lijkt dus wel wat veelbelovend voor AMD GPU's. Ik denk dat ik voor dit misschien zelfs BF4 weer op zal starten. Misschien helpt het zelfs tegen de out of synch bug die optreed bij hoge CPU load. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• wesleytjuh
Ik heb er nu al meerdere keren op gezocht, maar blijkbaar laten mijn google skills me in deze in de steek. Op welke kaarten is Mantle supported? HD6990 bijvoorbeeld?

wesleytjuh schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:50:
Ik heb er nu al meerdere keren op gezocht, maar blijkbaar laten mijn google skills me in deze in de steek. Op welke kaarten is Mantle supported? HD6990 bijvoorbeeld?
Alleen voor GCN dus 7xxx series en hoger. Helaas dus niet voor de 6990. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:45

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik ben benieuwd of Nvidia ook Mantle gaat supporten. Nvidia kan natuurlijk koppig zijn, maar als dit soort prestaties worden neergezet is het natuurlijk wel een aardig voordeel voor ATI als Nvidia het links laat liggen. En dan vraag ik mij af of het bepaalde eisen aan hardware stelt of het softwarematig te benutten valt op de huidige kaarten.

• QPeter
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 10:49
reemprive schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:56:
Ik ben benieuwd of Nvidia ook Mantle gaat supporten. Nvidia kan natuurlijk koppig zijn, maar als dit soort prestaties worden neergezet is het natuurlijk wel een aardig voordeel voor ATI als Nvidia het links laat liggen. En dan vraag ik mij af of het bepaalde eisen aan hardware stelt of het softwarematig te benutten valt op de huidige kaarten.
De vraag is wil AMD, Nvidia wel gaan supporten?
Dit kan voor veel mensen die mantle supported games spelen juist een reden zijn om een AMD GPU te kopen ipv een Nvidia.

[ Voor 3% gewijzigd door QPeter op 07-01-2014 19:24 ]

• Goudstalen
Mantle werkt alleen met AMD kaarten met de GNC. Nvidia kan dus geen Mantle gaan ondersteunen.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12 11:56

fynrd1

Fooled by Randomness

QPeter schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:21:
[...]

De vraag is wil AMD, Nvidia wel gaan supporten?
Dit kan voor veel mensen die mantle supported games spelen juist een reden zijn om een AMD GPU te kopen ipv een Nvidia.
DGonlag2 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:24:
[...]

Mantle werkt alleen met AMD kaarten met de GNC. Nvidia kan dus geen Mantle gaan ondersteunen.
DanielWW2 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:53:
[...]

Alleen voor GCN dus 7xxx series en hoger. Helaas dus niet voor de 6990. :/
wesleytjuh schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:50:
Afbeeldingslocatie: http://www.game-debate.com/blog/images/Untitled11_id1385136926_154332.jpg
De patch die uitkomt voor BF4 deze maand ondersteund overigens alleen GCN, maar toekomstgericht is het niet AMD tied zeg maar.

[ Voor 3% gewijzigd door fynrd1 op 07-01-2014 19:45 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Goudstalen
fynrd1 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:42:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[afbeelding]
De patch die uitkomt voor BF4 deze maand ondersteund overigens alleen GCN, maar toekomstgericht is het niet AMD tied zeg maar.
Dan is het zeker wel interessant om te weten of Nvidia het gaat ondersteunen. Maar ik denk wel dat ze het stiekem erg geoptimiseerd hebben voor AMD hardware en niet naat de hardware van de concurrentie gekeken hebben.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:45

codex

Geen OpenAI agent :)

GCN is inderdaad niet nodig en de keuze ligt open voor Nvidia:
http://wccftech.com/amd-m...ork-nvidia-graphic-cards/

Nu is deze vraag tijdens event neergelegd bij Nvidia bigshots, de antwoorden geven een gemixt beeld:
http://wccftech.com/amd-m...ork-nvidia-graphic-cards/

[ Voor 5% gewijzigd door codex op 07-01-2014 20:49 ]

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-11 23:30
DGonlag2 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:14:
[...]

Dan is het zeker wel interessant om te weten of Nvidia het gaat ondersteunen. Maar ik denk wel dat ze het stiekem erg geoptimiseerd hebben voor AMD hardware en niet naat de hardware van de concurrentie gekeken hebben.
Nu begin ik het te begrijpen, dice heeft in opdracht van AMD de load op de cpu in bf4 op pc extreem hoog
gemaakt, hierdoor haalt AMD zo meteen met de mantle patch hele grote voordelen ten opzichte
van nvidia.
Het is een port van de next gen en geport naar pc met in het achterhoofd mantle, ze maken mij niet wijs
dat dit pas na release is gebeurt en dat haast geen enkele pc cpu het kan draaien.
Als dit zo is dan fuck you dice en AMD, ik ga echt niet mijn video kaart veranderen alleen om bf4 te spelen, heb al 80 euro verspilt momenteel.

Gisteren al bf4 van mij pc verwijderd omdat ik steeds out of sync raak en dat met een core i5 4670k @4.2 ghz, ga het pas weer installeren tot dat ze het gefixt hebben, als ze dat niet kunnen dan is het
vaar wel battlefield.

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

NLsandman schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:50:
[...]

Nu begin ik het te begrijpen, dice heeft in opdracht van AMD de load op de cpu in bf4 op pc extreem hoog
gemaakt, hierdoor haalt AMD zo meteen met de mantle patch hele grote voordelen ten opzichte
van nvidia.
Het is een port van de next gen en geport naar pc met in het achterhoofd mantle, ze maken mij niet wijs
dat dit pas na release is gebeurt en dat haast geen enkele pc cpu het kan draaien.
Als dit zo is dan fuck you dice en AMD, ik ga echt niet mijn video kaart veranderen alleen om bf4 te spelen, heb al 80 euro verspilt momenteel.

Gisteren al bf4 van mij pc verwijderd omdat ik steeds out of sync raak en dat met een core i5 4670k @4.2 ghz, ga het pas weer installeren tot dat ze het gefixt hebben, als ze dat niet kunnen dan is het
vaar wel battlefield.
Mijn cpu kan het prima aan :), maar desondankts heb ik al sinds 20dec niet meer gespeeld. De lol is er nu wel een beetje van af. Voornamelijk door alle punten hier boven al aangehaald. Alle wapens voelen het zelfde aan, ik haal alleen nog lol uit een mp7, RFB en rpk74m, veel cheaters, het is level grinden geworden ipv plezier. En een volgende level levert geen drol extra op wat de moeite waard is. RFB kost veel meer moeite om te leren en veel meer genoeg doening als je mensen ownt maar er zijn zoveel stat hoeren die liever alleen snipen met x12 scope, geen medics die reviven.

Het spel moet drastisch veranderen om nog aantrekkelijk te blijven. Er moeten VEEl grotere verschillen in wapens komen in termen van recoil kracht en keuzes. Het maakt nu geen drol uit wat voor wapen je neemt het is een pot nat. Je kan het hele veld aan met een mx4, bij BF3 waren latere wapens steeds beter of meer geschikt voor bepaalde taken. Ik heb helaas ook 80€ uitgegeven door met me stomme kop te denken dat ik het spel had gekocht (ipv alleen de uitbreiding), fouten mag je maken alleen niet nog een keer. Ik wacht volgende keer wel met de aankoop van een battlefield 5. :+

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• wesleytjuh
[...]

van nvidia.

vaar wel battlefield.
Ik heb ook het gevoel dat out of sync raken een groot probleem is. Hoe langer ik achter elkaar speel, hoe meer ik het idee krijg van WTF bij allerlei rare hitreg dingen.

D0gtag schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:15:
[...]

Mijn cpu kan het prima aan :), maar desondankts heb ik al sinds 20dec niet meer gespeeld. De lol is er nu wel een beetje van af. Voornamelijk door alle punten hier boven al aangehaald. Alle wapens voelen het zelfde aan, ik haal alleen nog lol uit een mp7, RFB en rpk74m, veel cheaters, het is level grinden geworden ipv plezier. En een volgende level levert geen drol extra op wat de moeite waard is. RFB kost veel meer moeite om te leren en veel meer genoeg doening als je mensen ownt maar er zijn zoveel stat hoeren die liever alleen snipen met x12 scope, geen medics die reviven.

Het spel moet drastisch veranderen om nog aantrekkelijk te blijven. Er moeten VEEl grotere verschillen in wapens komen in termen van recoil kracht en keuzes. Het maakt nu geen drol uit wat voor wapen je neemt het is een pot nat. Je kan het hele veld aan met een mx4, bij BF3 waren latere wapens steeds beter of meer geschikt voor bepaalde taken. Ik heb helaas ook 80€ uitgegeven door met me stomme kop te denken dat ik het spel had gekocht (ipv alleen de uitbreiding), fouten mag je maken alleen niet nog een keer. Ik wacht volgende keer wel met de aankoop van een battlefield 5. :+
Dat is dus helemaal niet waar.
Hitreg en netcode problemen zijn er zeker maar dat van die wapens is gewoon niet waar.
Maar jij zegt je hebt vanaf 20 Dec. niet meer gespeeld en juist op die dag is er een patch geweest die het voor velen weer redelijk speelbaar heeft gemaakt.
De high RoF wapens zijn nu echt voor close combat en de van lagere RoF wapens zijn nu voor verder weg.
En in BF3 was het eerste wapen het aller beste de M16a3 en dat is nooit verandert.

• Jovas
  • Laatst online: 21-12 22:44
Wat ernstig is om te lezen overal is dat mensen er ook echt geen erg in hebben dat ze die pre-order en Premium deals hebben gemaakt met BF3 en 4.

Dat BF4 nu een bagger game is komt dus doordat EA het geld al binnen had.

Verbijsterend hoe die meuk hier toch verdedigd werd...

En nu komt iedereen erop terug, omdat nu alle toekomstige DLC's voorlopig niet uitgebracht gaan worden omdat de game fixes prioriteit krijgen..

Dit geloof je toch niet? Dit kan gewoon niet waar zijn..

• Goudstalen
[...]

van nvidia.

vaar wel battlefield.
Ik heb een quad i7 @ 2.3 (turbo tot 3.0 oid), dat is een laptop cpu (3635QM), dus lijkt me nogal sterk dat een desktop core i5, ook quad en 2x zo hoog geclockt en evenveel gebruikt als mijn gehele laptop BF4 niet aan zou kunnen...

Besides, het is echt geen port van console naar PC.

Het spel is gewoon perfect te draaien op Intel & Nvidia hardware, maar je kunt extra performance krijgen mocht je AMD hardware hebben. Daar is toch niets mis mee?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nu begin ik het te begrijpen, dice heeft in opdracht van AMD de load op de cpu in bf4 op pc extreem hoog gemaakt, hierdoor haalt AMD zo meteen met de mantle patch hele grote voordelen ten opzichte
van nvidia.
Mantle is enkel een volledig nieuwe implementatie van een graphics API.

Dus in plaats van dat de DICE-developers in hun graphics subsystem tikken:
code:
1
2
Direct3D.Buffer(driehoekjes die één frame uit een BF-game voorstellen);
Direct3D.Render();

Staat er nu:
code:
1
2
Mantle.Buffer(driehoekjes die één frame uit een BF-game voorstellen);
Mantle.Render();

Natuurlijk heb je API-specifieke optimalisaties waarin je bepaalt welke driehoekjes en in welke volgorde je deze naar de videokaart stuurt, maar (als het goed is...) hoef je niet de volledige game om te gooien om een andere rendering API te gebruiken. Als ik de filosofie achter Frostbite een béétje begrijp, is het ook opgezet om meerdere graphics API's te kunnen aansturen om zo zo veel mogelijk games te kunnen poweren.

Het lijkt me dus een béétje onzin om te zeggen dat DICE de game sneller heeft gemaakt voor AMD. Aan de andere kant, als AMD de enige was die een werkbaar Mantle-prototype kon laten zien, dan is het nogal logisch dat de game is geoptimaliseerd voor AMD's Mantle-implementatie. Niets wat in de toekomst niet kan veranderen.

Op die CPU-load ga ik maar niet in. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Jovas schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:42:
Wat ernstig is om te lezen overal is dat mensen er ook echt geen erg in hebben dat ze die pre-order en Premium deals hebben gemaakt met BF3 en 4.

En nu komt iedereen erop terug, omdat nu alle toekomstige DLC's voorlopig niet uitgebracht gaan worden omdat de game fixes prioriteit krijgen..

Goedgelovig? ja misschien wel, dice heeft wel goede games gemaakt, maar het is helaas niet nagekomen wat ze stellig en op zich ook logischerwijze zouden verbeteren aan bf3 in bf4, daar zit het probleem. Als je als community de game koopt met het vooruitzicht dat de grootste fouten in het voorgaande deel zijn aangegeven en door de devvers is bevestigd en nogmaals hoort dat bf4 beter zou zijn op die vlakken dan bv3, maar het gewoon niet gedaan is, dat is waar we nu mee zitten. De game heeft te veel overbodige meuk erin, maar het is ook niet zo slecht op alle vlakken. De guns zijn op zich goed maar er zitten te veel lage middenklassers in die niet een duidelijke eigen plek hebben. de lage rpm zijn goed voor lange range, de hoge voor cqb en midrange maar tussen midrange en begin long range is zoveel bagger dat niet goed genoeg werkt dat het alleen maar loze bloatware word.
Als je de gun play vergelijkt (exclusief de netcode) vind ik het wel stukken beter spelen dan bf3, het voelt strakker en wat realistischer aan, alleen tja netcode 8)7 ...

crashes heb eigenlijk 1x per sessie max, dat is imho acceptabel, dat de game zwaar is op de pc is overdreven, mijn pc is allemaal hardware van 1 jaar of ouder en kan het allemaal op max aan. Enige extra wat ik wel heb is 16gb ram maar ook met 8gb had ik vrij weinig last van crashes na die update.

Het grootste probleem is gewoon dat je niet lekker kan spelen, het blijft gewoon gokken of je nou wel de hitbox raakt of dat die ergens half achter de player aan hobbelt, ik heb vanavond ook weer genoeg rage gehoord dat ik lui one shot, of anderen die dat zouden doen. Als dat niet verbeterd en een goed stuk tot bf3 of beter niveau is het alleen wel gauw gedaan met bf4. die haalt dan het einde van dit jaar niet gok ik.

oh en dat de dlc uitgesteld zijn, uhm enige wat we nu wat later krijgen is second assault wat ik persoonlijk niet zo'n ramp vind een maandje na china rising. De rest staat nog gewoon op de originele roadmap hoor ;)
Tenminste vanuitgaande dat ze niet tot diep in de lente nog bezig zijn met optimaliseren van de netcode :X

Anyway, heb nu ESO beta key gekregen, dus dit weekend zal ik vrij weinig bf4 spelen, naast dat ik jarig ben dan :P :+

[ Voor 8% gewijzigd door SouLLeSSportal op 07-01-2014 22:59 ]

• NLsandman
  • Laatst online: 10-11 23:30
DGonlag2 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:43:
[...]

Ik heb een quad i7 @ 2.3 (turbo tot 3.0 oid), dat is een laptop cpu (3635QM), dus lijkt me nogal sterk dat een desktop core i5, ook quad en 2x zo hoog geclockt en evenveel gebruikt als mijn gehele laptop BF4 niet aan zou kunnen...

Besides, het is echt geen port van console naar PC.

Het spel is gewoon perfect te draaien op Intel & Nvidia hardware, maar je kunt extra performance krijgen mocht je AMD hardware hebben. Daar is toch niets mis mee?
Ik heb geen grafische problemen, het is meer de vertraging in de informatie van de client naar server en van de server naar client zodat ik op 1 of andere manier out of sync raak en ik ben niet de enigste.
Kijk maar eens naar alle netcode klachten filmpjes op youtube.

Jij gaat er van uit dat bf4 perfect draait, zelfs op AMD draait het k.. , als dit met mantle in eens
perfect draait dan is dat toch vreemd of niet?
CodeCaster schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:49:
[...]

Mantle is enkel een volledig nieuwe implementatie van een graphics API.

Dus in plaats van dat de DICE-developers in hun graphics subsystem tikken:
code:
1
2
Direct3D.Buffer(driehoekjes die één frame uit een BF-game voorstellen);
Direct3D.Render();

Staat er nu:
code:
1
2
Mantle.Buffer(driehoekjes die één frame uit een BF-game voorstellen);
Mantle.Render();

Natuurlijk heb je API-specifieke optimalisaties waarin je bepaalt welke driehoekjes en in welke volgorde je deze naar de videokaart stuurt, maar (als het goed is...) hoef je niet de volledige game om te gooien om een andere rendering API te gebruiken. Als ik de filosofie achter Frostbite een béétje begrijp, is het ook opgezet om meerdere graphics API's te kunnen aansturen om zo zo veel mogelijk games te kunnen poweren.

Het lijkt me dus een béétje onzin om te zeggen dat DICE de game sneller heeft gemaakt voor AMD. Aan de andere kant, als AMD de enige was die een werkbaar Mantle-prototype kon laten zien, dan is het nogal logisch dat de game is geoptimaliseerd voor AMD's Mantle-implementatie. Niets wat in de toekomst niet kan veranderen.

Op die CPU-load ga ik maar niet in. :P
120 fps op 4k ultra in single player bf4 op 1 R290 is toch niet mis met een A10 cpu.
Normaal is de A10 een bottleneck.

[ Voor 41% gewijzigd door NLsandman op 07-01-2014 23:30 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Jovas schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:42:

Misschien omdat dit een vd enige spellen is waar ik zolang zoveel fun heb (145h and counting voor bf4)?
Er zijn gewoon geen alternatieven en het niet spelen is ook gewoon 'lame' :>

Verwijderd

Ik was laatst Siege of Shanghai aan het spelen toen ik tussen D en E op het hoge gebouw stond. Ineens ging er een (Smog) alarm af en stond de hele stad onder de dichte rook. Iemand dit al eens meegemaakt?

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 07:37:
Ik was laatst Siege of Shanghai aan het spelen toen ik tussen D en E op het hoge gebouw stond. Ineens ging er een (Smog) alarm af en stond de hele stad onder de dichte rook. Iemand dit al eens meegemaakt?
is het nu al 1 april?

• Wereldreiziger

Wereldreiziger

Heb al heel wat uren op Shanghai gespeeld maar nog nooit een smog alarm gehoord of gezien... Vandaar dat ik het idee heb dat je een broodje aap verhaal zit te vertellen hier 8)7

Verwijderd

Wereldreiziger schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:08:
[...]

Heb al heel wat uren op Shanghai gespeeld maar nog nooit een smog alarm gehoord of gezien... Vandaar dat ik het idee heb dat je een broodje aap verhaal zit te vertellen hier 8)7
Dat mag zomaar en helaas heb ik geen screenshots (of opnames) gemaakt hiervan, vandaar dat ik het navraag. Kan er ook niets op i-net over terugvinden. Het was zo, dat ik vanaf dat hoge gebouw (tussen D en E met Conquest) het gebouw bij D niet meer kon zien met mijn sniper.

Het lijkt mij ook niet dat er net toevallig voor mijn neus een Chopper was neergestort, want het was een bruinige soort rook, niet zo'n zwarte.

Verwijderd

Was de toren niet toevallig aan het instorten ofzo?

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-12 21:09
Denk dat de toren ingestort was of bezig was, dan komt er ook een hoop stof vrij enzo. Zie je ook even wat minder afhankelijk van je locatie dan.

Kan niks anders bedenken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:41:
Was de toren niet toevallig aan het instorten ofzo?
Dat zou een valide mogelijkheid zijn. Mijn beleving was dat hij al plat lag, maar ik zal eens zorgen dat ik er sta als hij plat gaat om te vergelijken :)

• NLKornolio

NLKornolio

D0gtag schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:15:
[...]

Je ken gewoon weer als je vroeger deed COD spelen.
Het spel loopt niet 100% maar er is geen enkel spel wat dezelfde spel ervaring biedt als BF4 en wat zo mooi is.
Denk dat als het zo makkelijk is als de meeste klagers denken dat er wel meerdere spellen van deze klasse waren ? Nee die zijn er niet.... dus of ga naar een engine die 8 jaar geleden gebouwd is of klaag niet over problemen die er niet meer zijn of van bv een persoonlijk probleem met lvl grinden is er niet of is hoe BF altijd al is geweest. Heb liever dat ik nog lvl's omhoog kom dan dat ik weer overnieuw moet beginnen. }:O
caanova1984 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:36:
[...]

Het spel loopt niet 100% maar er is geen enkel spel wat dezelfde spel ervaring biedt als BF4 en wat zo mooi is.
Denk dat als het zo makkelijk is als de meeste klagers denken dat er wel meerdere spellen van deze klasse waren ? Nee die zijn er niet.... dus of ga naar een engine die 8 jaar geleden gebouwd is of klaag niet over problemen die er niet meer zijn of van bv een persoonlijk probleem met lvl grinden is er niet of is hoe BF altijd al is geweest. Heb liever dat ik nog lvl's omhoog kom dan dat ik weer overnieuw moet beginnen. }:O
Kijk dat is zeker waar maar ook direct het probleem.
Zonder concurrentie is Dice/EA niet zo scherp en krijgen we games die half af zijn :(
Zou er een 2e spel zijn die de zelfde ervaring zal geven zouden beide games waarschijnlijk beter zijn en ook met minder problemen uitgebracht zijn anders stappen de spelers zo over.
Want nu is het CoD de enige concurrent in het shooter genre en dat geeft bij lange na niet de zelfde beleving als BF4.
Alleen Planetside 2 komt ongeveer in de buurt van BF4 maar is meer Sci fi en nog meer grinden/betalen voor betere wapens.
Kijk wat het is wel zo voor mij nu zo dat ik shooters zonder destructie , goed geluid , goede gfx en een uitgebreid arsenaal aan wapens en voertuigen niet meer zo leuk vind omdat Battlefield toch een standaard neer heeft gezet.

caanova1984 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:36:
[...]

uhm crysis, far cry 3, komt behoorlijk in de buurt hoor. Planetside 2 is ook idd een
De engine is op zich idd erg goed in mooie omgevingen etc produceren incl. physics en als de netcode naar behoren zou werken of iig beter werkte zodat we geen random bullshit hadden, dan was dit ook geen slechte game door ons aangegeven.
Echter is er naast de netcode, matige gun verschillen, zoals gezegd eerder vooral in het midrange gebied, slechte voertuighandling, slechte hitreg/netcode problemen, in het begin heel veel crashes, dat is grotendeels opgelost iig voor mij op siege of shanghai na, veel kleinere maar heel irritante bugs zoals insta kills door ergens overheen te springen, clipping in gebouwen, of andere structuren, tanks die rijden alsof je op groene zeep rijdt, minirandjes waar een normaal persoon zelfs met krukken gewoon overheen stapt maar een geoefende soldaat blijkbaar overheen moet ' vaulten' ofwel overheen springt, complete random deviatie in schoten waar gewoonweg geen suppression of iets anders dit zou veroorzaken, behoorlijk slechte balans in AA vs air. Zijn vast nog wel 100 andere kleine punten maar waar het nu juist om gaat zijn de grote punten die beloofd zijn nav wat we bij bf3 al aangaven en verbeterd zouden worden, NIET zijn verbeterd maar juist veel erger zijn geworden.
DAT is het grootste punt van ergenis van de meeste hier als ik zo vrij mag zijn...
Als een prestatie niet naar de verwachting is gedaan zoals eerder is beloofd mag dat gewoon gezegd worden, helemaal als het langere tijd duurt dat dit nog steeds niet is opgenomen.
Dat doet je werkgever ook gewoon als je beloofd een opdracht uit te voeren, jij zegt ik ga dat in x tijd doen, en dat zou hieraan ' x' moeten voldoen, dat was vorige keer niet goed gegaan, en je doet het wel in x tijd maar het voldoet gewoon wederom niet aan de belofte die je gedaan hebt, dan zegt je baas toch ook niet, ach doen we volgende keer gewoon wel of 3 maand later, misschien. Nee die zal je ook hierop aanspreken zodat dit opgelost word. Dat is wat wij in feite ook doen.

[ Voor 13% gewijzigd door SouLLeSSportal op 08-01-2014 11:43 ]

• NLKornolio

NLKornolio

SouLLeSSportal schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:33:
[...]

uhm crysis, far cry 3, komt behoorlijk in de buurt hoor. Planetside 2 is ook idd een
De engine is op zich idd erg goed in mooie omgevingen etc produceren incl. physics en als de netcode naar behoren zou werken of iig beter werkte zodat we geen random bullshit hadden, dan was dit ook geen slechte game door ons aangegeven.
Echter is er naast de netcode, matige gun verschillen, zoals gezegd eerder vooral in het midrange gebied, slechte voertuighandling, slechte hitreg/netcode problemen, in het begin heel veel crashes, dat is grotendeels opgelost iig voor mij op siege of shanghai na, veel kleinere maar heel irritante bugs zoals insta kills door ergens overheen te springen, clipping in gebouwen, of andere structuren, tanks die rijden alsof je op groene zeep rijdt, minirandjes waar een normaal persoon zelfs met krukken gewoon overheen stapt maar een geoefende soldaat blijkbaar overheen moet ' vaulten' ofwel overheen springt, complete random deviatie in schoten waar gewoonweg geen suppression of iets anders dit zou veroorzaken, behoorlijk slechte balans in AA vs air. Zijn vast nog wel 100 andere kleine punten maar waar het nu juist om gaat zijn de grote punten die beloofd zijn nav wat we bij bf3 al aangaven en verbeterd zouden worden, NIET zijn verbeterd maar juist veel erger zijn geworden.
DAT is het grootste punt van ergenis van de meeste hier als ik zo vrij mag zijn...
Heb ze alletwee geprobeerd en zijn beide ver van. Crisis heeft bijlang niet de grootte van de mappen die BF heeft en ik zou wel is 64 man willen rennen op een crisis map :P.
Het is inderdaad schaamtelijk dat er tegen de bugs van BF3 weer aangelopen moet worden. Ik heb helaas nog geen vervanging gezien. Behalve project reality 2 maar dat is er nog niet, omdat het hier op me werk geblokked wordthttps://www.google.co.uk/...m.microsoft:nl:IE-Address

Het is ook beetje geval met grote woorden van marketing afdeling tegen wat de developers kunnen fixen.

• evilpin0
Als bf4 matige gfx had gehad was het denk ik echt wel anders geweest met de player base vermoed ik. Speelde zelf op low met redelijke fps, op de grond vond ik er geen reet aan. Het zag er niet uit, lagte als de neten en in het was allemaal lastig te zien. Nu ik op ultra speel is het echt een ander verhaal voor mij, geniet er met volle teugen van en de irritaties met bugs, trade kills en lags zijn, hoewel nog present, gewoon voor mij nu veel minder storend.

Pagina: 1 ... 92 ... 149 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.