A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:26:
[...]
Nee, ik bedoel echt dat BF3 heeft veel meer nutteloze wapens dan BF4 heeft. Er is geen overduidelijk 'beste' gun in elke klasse, door de attachments is vrijwel elk wapen in principe redelijk goed te maken. Ook de balans tussen verschillende wapenklasses (muv de dmr's) is veel eerlijker. In BF3 kon niets op tegen de M16A3 of de AEK ceteris paribus. Als voorbeeld, ik heb nu 5 assault rifles waar ik allemaal even graag mee speel.
Ik weet niet welke bf4 jij dan speelt maar ik ik zag juist in bf3 veel meer nut voor de ander wapens dan in bf4. In AR bv, ace23 > alle andere wapens = m16a3 in bf3. Voor cqb is aek beste. punt, de rest ligt zo dicht bij elkaar dat het vrij weinig uitmaakt, zelfs gewoon compleet overbodig, aug = shit, cz805 = shit. sar21 doet alles beter op mid/long range dan die wapens en op midrange of hipfire zijn ze niet beter. m416 is goede 2de zoals die ook in bf3 was.
enige AR die van belang zijn zijn: ace23, SAR21, aek.
In bf3 had je m16a3 allround, an94 en ak74 voor long range, aug/famas/f2000 voor hipfire, m416 als midrange kampioen.
Nee, dat staat er zeker niet. Er staat dat ik vind dat individuele skill voor een heel groot wordt geneutraliseerd doordat er naar mijn mening té veel clutter, dus teveel wapens en gadgets in BF4 zitten. Waaronder, maar zeker niet uitsluitend, te veel verschillende grenades. Als het zo simpel is als jij zegt, dan wil ik graag van je leren hoe jij anticipeert op a) wat voor type granaat de tegenstander heeft, b) hoeveel én c) hoe en wanneer hij gaat gooien. C is inderdaad skill, maar A en B kan je gewoon niet weten van te voren en dus niet op anticiperen. De bipod/bolt action achterin is een van weinige loadouts of speelstijlen waarmee je er geen last van hebt.
Heel simpel, niet.
Wat uitleg: in essentie betekent dit dat je tactisch moet omgaan met die granaten, zorgen dat je niet geraakt word, dat je niet in een positie komt waar een flashgranaat je compleet verblind en je in gevaar komt. smoke = toch vrijwel useless, de flares helemaal op die ene keer dat je een flir gebruikt of in een donkere plek.
de drie explosive granaten ontwijk je of niet. de impact kan je weinig tegen doen. Het effect is vrijwel hetzelfde: uit de weg gaan zodat je niet nog een granaat hoeft te eten.
Zelfde als je in een tank of vliegtuig/heli zit en je ziet een engineer op je mikken, moet je anticiperen op een LAW, een SRAW, een stinger, een igla? wél of geen flares afvuren etc etc. Vrijwel alle wapens zijn op zichzelf wel te counteren of te ontwijken, maar het is te lastig om op te kunnen anticiperen als je te laat weet waarop.
law KAN je niet eens wat tegen doen dan wegrijden, wordt nergens door tegengehouden, daarom noob wapen. Voor AA is vrij simpel, het gaat niet om welke maar hoeveel. Flaren/ecm moet je alleen als je niet een hit wil ontvangen en daarmee weg wil komen uit de killzone, denk je dat het er 1 is die lockt, kan je een hit incasseren, dan de tweede afwachten en dan flaren. Denk je dat een battaljon je lockt, gelijk flaren bij lockon fire alert en de hell daarvan weg vliegen. (je ziet waarvandaan de lock komt namelijk.)
Daar mag iedereen het absoluut mee oneens zijn, daar is een forum voor, maar kinderachtige "ga dan cod spelen, IK vind het spel goed dus het IS goed" stellingen kan ik helemaal niets mee.
op de man spelen is niet nodig idd, dus volledig mee eens, je aanname dat hij dan ook ene bipod pro of bushwookie is was dat ook.